Hoe bedoel je dat? Als er "Geen service" staat, dan betekend dat JUIST dat je NUL bereik hebt. Dat is het hele idee van die meldingAnoniem: 106556 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:47:
Gister me iphone 16 gb gehaald en werkt echt super! alleen heb ik het probleem dat er vaak Geen Service staat terwijl ik wel vol bereik heb....iemand hier al ervaringen mee?
Ik heb mijn iPhone (zwart, 16gb) sinds donderdag in mijn bezit.
Een heel mooi toestel met heel veel nuttige functies. Natuurlijk heeft de iPhone ook minpunten (
), maar over het algemeen valt daar wel mee te leven
Als ik een oplossing voor een minpunt over het hoofd zie, dan hoor ik het graag.
SMS
De sms-functie is op de iPhone op een grappige manier vormgegeven. Zo had ik het nog nooit eerder op een telefoon gezien.
Je kunt niet zien hoeveel tekens je al gebruikt hebt en kunt daardoor (onbedoeld) meerdere sms-jes versturen. Vooral in het buitenland is dat erg nadelig (ivm hoge kosten).
Je kunt niet één bepaald sms-je verwijderen in een ‘conversatie’ met een contactpersoon.
Agenda
Doordat ik een Windows-pc heb, kan ik geen gebruik maken van iCal. Ik synchroniseer mijn (meerdere) Google calendars daarom via www.nuevasync.com. Dat werkt erg prettig moet ik zeggen.
d:)b/:S Nuevasync ondersteunt op dit moment nog geen kleuren (per agenda een andere kleur), maar dat schijnt wel te gaan komen.
Nuevasync claimt dat ze de reminders vanuit Google calendar overnemen (één reminder per agenda-item), maar dat werkt nog niet (zijn ze nu voor me aan het uitzoeken).
Als je een agenda-item toevoegt op je iPhone dan komt deze automatisch in je hoofd-agenda (je kunt 'm niet aan een andere agenda toevoegen).
Als je een locatie aan je agenda-item hebt toegevoegd dan kun je deze niet laten weergeven op de kaart. Dat is jammer, ik had verwacht dat je in je agenda op de locatie kon klikken en dat deze dan zou worden weergegeven in Google maps…
Foto’s en camera
De iPhone heeft een twee-megapixel camera. Wat mij betreft prima. Ik gebruik de camera alleen om bijvoorbeeld in winkels wat producten te fotograferen die ik later misschien wil kopen. Verder heb ik een goede digitale camera. De iPhone is en blijft een telefoon natuurlijk
Je kunt je foto’s op een makkelijke manier aan iedereen laten zien zonder dat je op het kleine schermpje van je camera hoeft te turen of je laptop mee hoeft te slepen. Een leuke manier ook om je vakantiefoto’s aan oma te showen.
Kaarten
De gps is als je buiten staat erg nauwkeurig. Google maps is makkelijk om even te kijken waar je precies bent en waar je naar toe moet.
Contacten
Contactpersonen zijn eenvoudig te synchroniseren via Outlook. Alles wordt keurig overgenomen.
Als je een adres ingevoerd hebt bij je contactpersonen, dan kun je deze laten weergeven in Google maps. Dat is heel handig als je wilt kijken waar iemand precies woont en hoe je daar moet komen.
Op de iPhone kunnen geen groepen instellen. Dat maakt het zoeken in je (vele) contactpersonen wat lastig. (De scroll-functie maakt veel goed.)
De verjaardagen van mijn contactpersonen staat op de juiste datum in Outlook, maar staan in mijn iPhone een dag eerder. De tijdzones staan op m’n pc en iPhone gelijk voor zover ik weet (ik kan op de iPhone alleen geen zomer/wintertijd ontdekken). Welke Tweaker heeft hier een oplossing voor?
Mail
De mailfunctie is ideaal! Elk kwartier checkt m’n iPhone of ik nieuwe mail heb (Gmail heeft geen push, das jammer). Zo blijf ik volledig up-to-date.
Jammer is dat Gmail berichten uit een conversatie samenpakt en dat de iPhone dit niet overneemt (maar geen ramp).
Safari (internet)
Internet op de iPhone werkt erg prettig. Je krijgt de hele webpagina te zien en dat is heel mooi.
Zoomen gaat heel eenvoudig.
Mooi is dat je elke willekeurige pagina kunt bekijken en niet alleen pagina’s die geoptimaliseerd zijn voor een mobiel.
iPod
De iPod-functie op de iPhone werkt net zoals een ‘echte’ iPod. Fijn is dat je je muziek kunt laten draaien terwijl je andere dingen op je iPhone doet.
Muziek en films zijn eenvoudig te synchroniseren via iTunes
Geluiden
De iPhone beschikt over veel verschillende beltonen. Gelukkig kun je ook heel eenvoudig zelf beltonen toevoegen. In iTunes kun je ook heel eenvoudig zelf beltonen van je favoriete liedjes maken.
Als je je geluid uitzet met het knopje aan de linkerzijkant, dan krijg je geen tekentje in beeld. Hopelijk zit dat in de volgende update wel, want dat mis ik wel enorm.
Bij de geluiden voor een nieuw sms-je kun je maar uit zes verschillenden kiezen en geen eigen geluiden toevoegen.
Bij een nieuwe email, voicemail en agendamelding kun je helemaal niet kiezen welk geluid je wilt horen. Deze geluiden zijn erg bescheiden, waardoor je ze snel mist…
Overige opmerkingen
De iPhone ziet er gelikt uit en is voor iedereen eenvoudig te bedienen.
Het toetsenbord valt me 100% mee. Ik zit er bijna nooit naast en als ik er een keer naastzit, dan wordt ik automatisch gecorrigeerd (dat werkt perfect!).
Visual Voicemail is een hele mooie uitvinding die goed werkt.
Ik lees veel klachten over het bereik van T-mobile. Ik slaap zelf ik een soort van kelder - waar ik al eerder problemen ondervond met andere aanbieders - maar T-mobile doet het prima daar. Ook geen problemen met 3G ondervonden tot nu toe.
De iPhone is redelijk krasbestendig. Toch heb ik ervoor gekozen om een invisibleSHIELD te bestellen. Verder gebruik ik een hoesje van Golla om de iPhone in te vervoeren.
Ik mis een MSN-app.
Ik mis een radio-app. Via www.nederland.fm kun je wel radio luisteren, maar dan kun je geen gebruik maken van je webbrowser.
Een heel mooi toestel met heel veel nuttige functies. Natuurlijk heeft de iPhone ook minpunten (
SMS
Agenda
d:)b/:S Nuevasync ondersteunt op dit moment nog geen kleuren (per agenda een andere kleur), maar dat schijnt wel te gaan komen.
Foto’s en camera
De iPhone heeft een twee-megapixel camera. Wat mij betreft prima. Ik gebruik de camera alleen om bijvoorbeeld in winkels wat producten te fotograferen die ik later misschien wil kopen. Verder heb ik een goede digitale camera. De iPhone is en blijft een telefoon natuurlijk
Kaarten
Contacten
Safari (internet)
iPod
Geluiden
Overige opmerkingen
Leuk om je revieuw te lezen.
Ik weet niet of de link al voorbij is gekomen maar hier staan ook een paar nadelen van de iphone. Zeker de moeite waard om even door te nemen als je overweegd om de iphone aan te schaffen.
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=5261
Ik weet niet of de link al voorbij is gekomen maar hier staan ook een paar nadelen van de iphone. Zeker de moeite waard om even door te nemen als je overweegd om de iphone aan te schaffen.
Je kunt gratis Palringo downloaden vanuit de app store
ff wat anders:
Ik heb een map met muziek via verkenner rechtstreeks gesleept naar mijn iphone (in itunes)
De tracks in deze map waren niet voorzien van id3-tags. Is er nog een mogelijkheid dat ik deze kan zien en verwijderen?
[ Voor 38% gewijzigd door funk-e op 27-07-2008 16:28 ]
...less is more
Heb zojuist voro het eerst via 3G kunnen internetten. Gaat geweldig. Hier thuis kan ik het ontvangen op de één of andere manier. Ook niet buiten, maar ja, hier heb ik wifi dus maakt het me niet heel veel uit. Het is wel makkelijk als je onderweg bent.
Had via speedtest iets van 139kb/s. Weet niet of dat eigenlijk wel klopt ofzo, de volgende test kwam op 9996kb uit haha.
Ben er zéér tevreden mee!
Had via speedtest iets van 139kb/s. Weet niet of dat eigenlijk wel klopt ofzo, de volgende test kwam op 9996kb uit haha.
Ben er zéér tevreden mee!
Everything Can Help!
Anoniem: 61797
Een hoop van die punten zijn onzin, en totaal geen argument om er geen te kopen.scorpio81 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:19:
Leuk om je revieuw te lezen.

Helemaal mee eens.Anoniem: 61797 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:42:
[...]
Een hoop van die punten zijn onzin, en totaal geen argument om er geen te kopen.
Valt me op dat meer mensen klagen over het missen van een mms functie bij de iphone.
Maar, die heb je toch ook niet meer nodig? Je kunt toch een foto mailen met de iphone??
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Ben ik met je eens inderdaad, staat een hoop onzin tussenAnoniem: 61797 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:42:
[...]
Een hoop van die punten zijn onzin, en totaal geen argument om er geen te kopen.

Anoniem: 267659
Helemaal mee eens , wie gebruikt er nog MMS als je kunt mailen !!!!
omitz schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:56:
[...]
Helemaal mee eens.
Valt me op dat meer mensen klagen over het missen van een mms functie bij de iphone.
Maar, die heb je toch ook niet meer nodig? Je kunt toch een foto mailen met de iphone??
15. Het touchscreen is verre van geavanceerd.

P.S. zullen we niet weer die discussie beginnen?Anoniem: 267659 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:02:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door CJ_Latitude op 27-07-2008 17:04 ]
Krijg net een SMS dat mijn voice mail vreemd doet. Het nummer dat de vrouw roept is niet mijn nummer haha.
Ben een nieuwe T-Mobile klant en heb niks laten overzetten.
Ben een nieuwe T-Mobile klant en heb niks laten overzetten.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dat valt wel mee, veel punten kloppen puur als feit wel, maar of ze een issue zijn is aan de aspirant koper zelf om te bepalen.Anoniem: 61797 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:42:
[...]
veel sites maken toch gebruik van flash of is dit ook te omzeilen?Q schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:24:
[...]
Dat valt wel mee, veel punten kloppen puur als feit wel, maar of ze een issue zijn is aan de aspirant koper zelf om te bepalen.
14. De iPhone is alleen verkrijgbaar met een duur T-Mobile-abonnement waar je vervolgens twee jaar aan vastzit. Ook een simlock-vrije iPhone is vrij prijzig.Q schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:24:
Dat valt wel mee, veel punten kloppen puur als feit wel, maar of ze een issue zijn is aan de aspirant koper zelf om te bepalen.
Is bijvoorbeeld ronduit leugenachtig. Verderop wordt de Xperia 1 genoemd. Die heeft een adviesprijs van 1200 dollar en ligt in de pre-order voor 1000. De TytnII wordt regelmatig vergeleken met de iPhone. Kost 100 euro meer. De N95 black 8Gb kost een tientje minder dan een iPhone.
22. Steve Jobs wil je doen geloven van wel, maar in de praktijk is de iPhone nauwelijks bruikbaar als zakentelefoon. Zo wordt data-encryptie niet ondersteund en kun je functies niet uitschakelen, hetgeen in veel bedrijven een standaardeis is. Daarnaast is het moeilijk of onmogelijk om eigen applicaties te verspreiden onder werknemers. Dit kan alleen via App Store, iets dat onacceptabel is als het gaat om gevoelige bedrijfsapplicaties. Ook is het voor veel bedrijven niet mogelijk om zelf applicaties speciaal voor Apple te ontwikkelen, omdat ze daar gewoon geen afdeling voor hebben.
Is ronduit niet waar. Er zit normale VPN-functionaliteit in je iPhone, die prima samenwerkt met bedrijfsnetwerken. Er is software om je iPhone te 'provisionen' waarbij je functionaliteit instelt, beperkt of uitzet. (http://www.apple.com/iphone/enterprise/integration.html) En de appstore heeft een enterprise-variant, speciaal voor bedrijven die 'gesloten' software willen verspreiden onder hun eigen personeel. En een programmeur die een paar jaar Visual gezooi van Microsoft overleeft zonder gek te worden zal programmeren voor een iPhone een interessante ervaring vinden. Dat het zo makkelijk kan zijn, dat had 'ie nou nooit verwacht.
Zo is er bij vrijwel ieder 'argument' wel een opmerking te maken. Populistisch broddelwerk.
[ Voor 10% gewijzigd door burne op 27-07-2008 18:23 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Anoniem: 107960
Sommigen zijn niet eens waar idd..Splendid_dj schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:59:
[...]
Ben ik met je eens inderdaad, staat een hoop onzin tussen
Op een kleinigheid na: kan het niet méér met je eens zijn.
Als ze even de moeite hadden genomen en wat verder hadden gekeken dan hun neus lang was, waren ze tot heel andere conclusies gekomen maar dat was blijkbaar niet hun insteek. En dan heb ik nog niet eens een iPhone, maar een getweakte htc touch dual (want zonder tweaken is dat toestel ook niet echt leuk
Persoonlijk vind ik de accuduur van de iPhone eigenlijk nog het grootste minpunt, maar ik moet en zal hem binnenkort hebben.
Wie gebruikt er nog e-mail als je kan MMS-en? Dat laatste komt tenminste meteen aan op een andere telefoon. Maar ja, deze discussie is al zo vaak gevoerd. Het zit er niet op en dat is spijtig. Het is een nadeel. Hoe belangrijk dat is moet iedereen lekker zelf uitmaken.Anoniem: 267659 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:02:
[...]
PSN: Shiver23
Wat je zegt klopt, op de iPhone kun je ze niet instellen. Wel werkt het wanneer je in Outlook een groep aanmaakt en de contacten daar in zet.Phoniac schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:06:
Op de iPhone kunnen geen groepen instellen. Dat maakt het zoeken in je (vele) contactpersonen wat lastig. (De scroll-functie maakt veel goed.)
100% zeker ben ik er niet van maar met Address Book op mijn MacBook werkt het wel zo.
Vreemd bij mij krijg ik netjes een luidspreker met een kruis er doorheen een paar seconden in beeld.Phoniac schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:06:
Als je je geluid uitzet met het knopje aan de linkerzijkant, dan krijg je geen tekentje in beeld. Hopelijk zit dat in de volgende update wel, want dat mis ik wel enorm.
Wat ik zelf als irritant ervaar is de iPod functie: Ik schijn het niet voor elkaar te krijgen om alle nummers in Shuffle te zetten, vervolgens in landscape een CD op te zoeken en daar een nummer van af te spelen om vervolgens bij het drukken op "Volgende" de "Alle-nummers-shuffle" weer te krijgen. Hij shuffled dan alleen de nummers van de CD welke ik heb aangeklikt.
Voor de rest ben ik dik tevreden met mijn 16Gb iPhone wit.
Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
waar de meeste mensen die het mogelijke nut van mms niet zien voor het gemak maar even overheen lijken te stappen is dat nog lang niet iedereen (onbeperkt) internet op z'n gsm heeft, terwijl bijna alle moderne toestellen wel mms hebben...
True, maar de toekomst is wel mobiel breedband web. Straks wordt mms en sms obesleet als iedereen overal per PUSH te bereiken is. Tot die tijd zou mms wel een goede optie zijn. Ik heb het zelf nooit gebruik, zal het ook niet meer gaan gerbuiken. En ik denk dat ze bij Apple net zo bedacht hebben.TheRookie schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:17:
waar de meeste mensen die het mogelijke nut van mms niet zien voor het gemak maar even overheen lijken te stappen is dat nog lang niet iedereen (onbeperkt) internet op z'n gsm heeft, terwijl bijna alle moderne toestellen wel mms hebben...
Met 'categorieën' in Outlook werkt het iig niet. Je kunt wel mappen aanmaken onder contactpersonen, maar dan kun je elke contactpersoon maar aan één map toewijzen (of ze komen dubbel), dus dat is niet optimaal... Ik had gehoopt dat de iPhone de categorieën uit Outlook zou overnemen als groep... helaas...exepti0n schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:16:
[...]
Wat je zegt klopt, op de iPhone kun je ze niet instellen. Wel werkt het wanneer je in Outlook een groep aanmaakt en de contacten daar in zet.
100% zeker ben ik er niet van maar met Address Book op mijn MacBook werkt het wel zo.
Ik krijg ook wel een paar seconden die luidspreker-met-streep te zien, maar ik zou dat tekentje graag constant boven in beeld zien als m'n geluid uitstaat (net als bij een 'normale' mobiel).exepti0n schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:16:
[...]
Vreemd bij mij krijg ik netjes een luidspreker met een kruis er doorheen een paar seconden in beeld.
Ik heb 't even uitgeprobeerd, maar mij lukt het ook niet. Ik denk dat het gewoonweg niet kan op de iPhone...exepti0n schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:16:
Wat ik zelf als irritant ervaar is de iPod functie: Ik schijn het niet voor elkaar te krijgen om alle nummers in Shuffle te zetten, vervolgens in landscape een CD op te zoeken en daar een nummer van af te spelen om vervolgens bij het drukken op "Volgende" de "Alle-nummers-shuffle" weer te krijgen. Hij shuffled dan alleen de nummers van de CD welke ik heb aangeklikt.
Dat is ook zo'n gehyped omgekeerd 'probleem'. Van alle HSDPA 3G telefoons doet de iPhone het langst met z'n batterij, en EVDO is niet te vinden in Europa. Zie.Marcel schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:56:
Persoonlijk vind ik de accuduur van de iPhone eigenlijk nog het grootste minpunt, maar ik moet en zal hem binnenkort hebben.
De vergelijking met EVDO is sowieso niet eerlijk. Die gebruiken namelijk ook gewoon nog het CDMA netwerk voor spraak. Dus je moet het zien alsof UMTS/HSDPA alleen voor data gebruikt zou worden en alleen 2G voor spraak. Dan verslaat de iPhone ook met gemakt de EVDO telefoons, omdat deze dus 2G gebruiken voor spraak (10 uur bij de iPhone).burne schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:40:
[...]
Dat is ook zo'n gehyped omgekeerd 'probleem'. Van alle HSDPA 3G telefoons doet de iPhone het langst met z'n batterij, en EVDO is niet te vinden in Europa. Zie.
Het blijft ook vooral een hypothetisch probleem. In praktijk gebruik je de iPhone juist voor alles en nog wat (door elkaar) en dan is het alleen van belang dat de batterij dat enige tijd kan volhouden
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Wel gek dat geen enkel programma daar gebruik van maakt dan... Voor snel scrollen is het overigens niet eens nodig misschien, een snelle beweging met twee vingers naar beneden lijkt me betrekkelijk eenvoudig te onderscheiden van de zoom-beweging toch?burne schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:30:
[...]
Volgens de apple-patenten is het een capacitieve matrix, dus je kunt zonder problemen meer dan twee vingers waarnemen. Het 'tracken' van bewegingen van 3 vingers is wel een stuk lastiger, vanwege het extra rekenwerk, om over 4 of 5 nog maar niet te beginnen.
Werkt jullie toetsenbord trouwens ook vertraagd als je hier een bericht typt?
hoe kan je de trilstand uitzetten van de wekker?
...less is more
Ik vind het "de batterij gaat niet zo lang mee met 3G" zo'n leuk punt. Apple heeft in de eerste iPhone er namelijk voor gekozen geen 3G te ondersteunen, juist met die reden opgegeven. Heb je problemen met je batterij? Neem een iPhone van de eerste generatie of maak geen gebruik van 3G...
[ Voor 7% gewijzigd door sunoke op 27-07-2008 20:51 . Reden: edit ]
Parlingo ziet er leuk uit (behalve dat hun site nu down is door de load
), maar ik vroeg me af of ze je MSN accountgegevens opslaan op hun servers, of is dit enkel lokaal in de iPhone app?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Anoniem: 151391
Het is veel te vroeg om er nu al van uit te gaan dat dalijk iedereen mobiel internet heeft. Dat gaat nog jaren duren. Ik gebruik mms ook nooit maar het is een basis functie die gewoon thuishoort op een mobiel.Noxa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:28:
[...]
True, maar de toekomst is wel mobiel breedband web. Straks wordt mms en sms obesleet als iedereen overal per PUSH te bereiken is. Tot die tijd zou mms wel een goede optie zijn. Ik heb het zelf nooit gebruik, zal het ook niet meer gaan gerbuiken. En ik denk dat ze bij Apple net zo bedacht hebben.
je kunt ook gewoon naar het schakelaartje kijken, hoeft zelfs je scherm niet voor aan. Veel handiger en spaart batterijPhoniac schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:32:
Ik krijg ook wel een paar seconden die luidspreker-met-streep te zien, maar ik zou dat tekentje graag constant boven in beeld zien als m'n geluid uitstaat (net als bij een 'normale' mobiel).
Anoniem: 97369
Ik zou toch ook graag een icoon willen hebben. Hoezo spaart het een batterij, een icoon, alsof dat zoveel stroom trekt! ;-)Anoniem: 151391 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:51:
je kunt ook gewoon naar het schakelaartje kijken, hoeft zelfs je scherm niet voor aan. Veel handiger en spaart batterij
Je hoeft het scherm niet steeds aan te doen. Wat is er nou handiger aan een icoontje op het scherm dan even naar het schakelaartje kijken op de zijkant...Anoniem: 97369 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:26:
[...]
Ik zou toch ook graag een icoon willen hebben. Hoezo spaart het een batterij, een icoon, alsof dat zoveel stroom trekt! ;-)
Er zijn wel programma's die er gebruik van maken. De piano bijvoorbeeld.Rijk Lemming schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:47:
[...]
Wel gek dat geen enkel programma daar gebruik van maakt dan... Voor snel scrollen is het overigens niet eens nodig misschien, een snelle beweging met twee vingers naar beneden lijkt me betrekkelijk eenvoudig te onderscheiden van de zoom-beweging toch?
Werkt jullie toetsenbord trouwens ook vertraagd als je hier een bericht typt?
En ja, bij mij werkt het toetsenbord op GoT erg traag. Op hoop van zegen typen, maar dan wil er nog wel eens een typefoutje instaan.
En wat is de moeite om een 'stil'-icoontje in de balk bovenaan toe te voegen? Ruimte zat en wel zo handig om te zien als je er mee zit te werken en je afvraagt of het aanstaat.
Overigens heb ik dat zonder reden er een volumeding in beeld komt. Ik raak dan de knop niet aan, maar krijg het toch te zien. Komt anderen dit bekend voor? Heb er verder weinig last van, maar raar is het wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 27-07-2008 22:46 ]
Je batterij gaat 5 uur kletsen mee. Als je iedere dag 5 uur kletst zit je aan het eind van de maand met een telefoonrekening van 2164.95 euro. Als je meer dan 5 uur per dag leutert kan er best een tweede iPhone af. De prijs daarvan is over die twee jaar verwaarloosbaar in vergelijking met je belkosten. 1 procent van het totaal ofzo.sunoke schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:50:
Ik vind het "de batterij gaat niet zo lang mee met 3G" zo'n leuk punt. Apple heeft in de eerste iPhone er namelijk voor gekozen geen 3G te ondersteunen, juist met die reden opgegeven. Heb je problemen met je batterij? Neem een iPhone van de eerste generatie of maak geen gebruik van 3G...
Het dumpe van MMS wat vergeleken SMS gewoon een flop is, is gewoon iets wat Apple vaker doet.Anoniem: 151391 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:51:
[...]
Het is veel te vroeg om er nu al van uit te gaan dat dalijk iedereen mobiel internet heeft. Dat gaat nog jaren duren. Ik gebruik mms ook nooit maar het is een basis functie die gewoon thuishoort op een mobiel.
PS/2 porten werden lang lang geleden gedumpt door Apple voor USB, op sommige PC moederborden nog steeds aanwezig.
Macs hebben een modern 'bios', de PC heeft nog steeds een antiek bios.
Je kan wel 1000 features op je telefoon willen, maar dat haalt de usability erg onderuit, vooral omdat je het grooste deel amper of nooit gebruikt. Met al die features krijg je dus uiteindelijk weer een Windows mobile/Symbian telefoon.
MMS is helemaal geen flop, het is geen vervanger van SMS. Ik gebruikte het vaak op mijn vorige telefoon en ik zou het fijn vinden als de iPhone ook MMS had.
Helaas voor jou val je dan bij de paar procent die MMS gebruikt (wat qua marktaandeel MMS een flop maakt).MarcoC schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:48:
MMS is helemaal geen flop, het is geen vervanger van SMS. Ik gebruikte het vaak op mijn vorige telefoon en ik zou het fijn vinden als de iPhone ook MMS had.
Elke nieuwe telefoon kan tegenwoordig overweg met E-Mail en dat is gewoon een groot geaccepteerde standaard, logischerwijs gaat E-Mail MMS de markt uitdrukken en Apple loopt zoals hierboven gezegd op dat soort dingen vooruit door het nu al te dumpen.
Enige 'voordeel', zover ik er ervaring mee had, van MMS tegenover SMS is dat je brakke kwaliteit plaatjes mee kan sturen, nog meer dingen?
Dat is niet het voordeel, dat is het principe van MMS. SMS met een foto, filmpje, geluid. Wat je wilt. En iedere moderne telefoon kan er mee overweg. Daarbij kan het een behoorlijk cashcow zijn van de operators.Jimmie schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:10:
[...]
Enige 'voordeel', zover ik er ervaring mee had, van MMS tegenover SMS is dat je brakke kwaliteit plaatjes mee kan sturen, nog meer dingen?
Het zijn al wat oudere cijfers van begin 2006 maar 36% van de mobiele gebruikers in Engeland stuurt wel eens een MMS.
http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/1595
In 2007 zijn er in Engeland 6 miljard SMSjes verstuurt, en 50 miljoen MMSjes. Dat scheelt dus 'maar' een factor 100 in populariteit. Er waren in 2007 17 miljoen unieke gebruikers die elk dus gemiddeld 3 MMSjes gestuurd hebben, tegen 162 SMSjes per gebruiker. (37 miljoen Britten hebben een GSM..) Da's eens in de vier maanden versus 3 per week. You do the math.Shiver23 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:37:
Het zijn al wat oudere cijfers van begin 2006 maar 36% van de mobiele gebruikers in Engeland stuurt wel eens een MMS.
Wat ik me afvraag is hoe ik het volume van de muziek op de ipod verhoog. Je kan binnen itunes het volume hoger zetten maar dat heeft geen invloed op het geluid op de ipod. Ik vind het nml erg zacht meestal. Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
En nu cijfers van e-mail gebruik incl. attachments?
Je moet wel de juiste dingen vergelijken. Niet MMS met SMS maar MMS en met mobiele e-mail. Verder zijn MMS en SMS enorm lucratief voor de operators, dus snap ik niet dat ze meer gepusht hebben bij Apple. Die laatste zet blijkbaar in op mobileme wat vooralsnog ook nog niet bepaald een succes is.
Je moet wel de juiste dingen vergelijken. Niet MMS met SMS maar MMS en met mobiele e-mail. Verder zijn MMS en SMS enorm lucratief voor de operators, dus snap ik niet dat ze meer gepusht hebben bij Apple. Die laatste zet blijkbaar in op mobileme wat vooralsnog ook nog niet bepaald een succes is.
p16-26/27 in je handleiding kan helpen denk ik..Anoniem: 151391 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:48:
Wat ik me afvraag is hoe ik het volume van de muziek op de ipod verhoog. Je kan binnen itunes het volume hoger zetten maar dat heeft geen invloed op het geluid op de ipod. Ik vind het nml erg zacht meestal. Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
Hoe voeg je daar MSN accounts aan toe? Ik krijg alleen de mogelijkheid om zo'n Palringo account toe te voegen...funk-e schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:25:
[...]
Je kunt gratis Palringo downloaden vanuit de app store
linksboven edit. rechtsboven +Xandrios schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:35:
[...]
Hoe voeg je daar MSN accounts aan toe? Ik krijg alleen de mogelijkheid om zo'n Palringo account toe te voegen...
Dan krijg je een lijstje met DM-clients en kan je ze toevoegen. Lekker programma moet ik zeggen, maar ik had het graag in de achtergrond gezet. Tja, weet je van tevoren als je een iPhone koopt.
Niet echt eigenlijk. Het enige dat ik daaruit opmaak is dat het uit veiligheidsoverwegingen niet kan? Zou ik raar vinden. Dat is op een gewone ipod toch ook niet...MYST schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:54:
[...]
p16-26/27 in je handleiding kan helpen denk ik..
Ah super, thanks. Ik zat bij het contacts-scherm op die edit knop te duwen, en dan is er alleen die standaard dienst beschikbaar. DuidelijkShiver23 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:40:
[...]
linksboven edit. rechtsboven +
Dan krijg je een lijstje met DM-clients en kan je ze toevoegen. Lekker programma moet ik zeggen, maar ik had het graag in de achtergrond gezet. Tja, weet je van tevoren als je een iPhone koopt.
Van de week even Enschede<>Almelo met de trein gedaan en een webbased msn client. (BeeJive). Op 3G was dat een ramp, voordurend connectie weg. Op GRPS ging het echter verassend goed...
[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 28-07-2008 02:17 ]
In de onlineversie staat daar allesinds dit:Anoniem: 151391 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:11:
[...]
Niet echt eigenlijk. Het enige dat ik daaruit opmaak is dat het uit veiligheidsoverwegingen niet kan? Zou ik raar vinden. Dat is op een gewone ipod toch ook niet...
Volumeknoppen
Als u aan het bellen bent, naar muziek luistert of een film of andere soorten media
bekijkt of beluistert, kunt u met de knoppen aan de zijkant van de iPhone het volume
regelen. Ook kunt u met deze knoppen het volume van het belsignaal, meldingen en
andere geluidseffecten regelen.
Lijkt me hetgeen je zoekt?
Geen flauw idee. Ik stuur een tiental mailtjes dag en ontvang er zo'n 100, maar hoe representatief is dat? Niemand publiceert er cijfers over, in ieder geval.Shiver23 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:51:
En nu cijfers van e-mail gebruik incl. attachments?
Als je Pietje Puk wilt bellen (of enig andere plek waar je door al je contact personen zou moet scrollen):
Voer in het zoekveld is "P P", dus de eerste letters van voor en achternaam. Moet je kijken hoe snel je dan de juiste mensen gaat vinden.
(Heb het gelezen op macrumors geloof ik.)
Voer in het zoekveld is "P P", dus de eerste letters van voor en achternaam. Moet je kijken hoe snel je dan de juiste mensen gaat vinden.
(Heb het gelezen op macrumors geloof ik.)
Wat een gedoe over dat MMS'en. Een iPhone is een mobiele telefoon en in veel landen zit MMS in mobiele telefoons. Apple had na moeten denken en die functie in moeten bouwen. Ook een provider verdient bakken aan MMS'jes, terwijl e-mail in de internetbundel zit. ;-)
Ik gebruikte het ook regelmatig, vond het leuk, als ik wat zag, direct te laten zien aan iemand anders met een mobiele telefoon, die niet zo voorop loopt als ik met een iPhone en goede e-mailclient erin.
Ik gebruikte het ook regelmatig, vond het leuk, als ik wat zag, direct te laten zien aan iemand anders met een mobiele telefoon, die niet zo voorop loopt als ik met een iPhone en goede e-mailclient erin.
Ik denk dat providers meer verdienen aan SMS dan aan MMS hoor..Anoniem: 97369 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:55:
Wat een gedoe over dat MMS'en. Een iPhone is een mobiele telefoon en in veel landen zit MMS in mobiele telefoons. Apple had na moeten denken en die functie in moeten bouwen. Ook een provider verdient bakken aan MMS'jes, terwijl e-mail in de internetbundel zit. ;-)
Zo lang als ik een telefoon heb met MMS functie heb ik het mischien 2 keer gebruikt.
Het wordt gewoon weg niet veel gebruikt. Daarnaast Mocht er toch erg veel vraag zijn naar MMS functie dan kan Apple deze er nog inbouwen. het is niets meer dan een applicatie!!
Maar waarom op de iPhone MMS? Je hebt e-mail, Nagenoeg elke moderne telefoon Nokia, Sony, LG enz ondersteunen het IMAP protocol waarmee je dus mail kan ontvangen.
Dus ipv je MMS kan je dezelfde foto per mail versturen. Misschien komt er wel een app via de app.store
iig ik mis het niet net als veel gebruikers.. en bij het kopen van je iPhone wist je toch al dat MMS niet ondersteund werd? Als je dan toch mist. Waarom koop je dan iets waar je eisen niet aan voldoen?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Anoniem: 189953
Om dan ook maar een duit in het zakje te doen wat betreft de MMS functie.Anoniem: 97369 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:55:
Enerzijds sla je de spijker op de kop, anderzijds naar mijn mening wat minder.
Al jaren gebruik ik mobiel internet, destijds begonnen met iMode (hoe toepasselijk nu
Toen al betaalde ik een vast bedrag p/maand voor data verkeer op mijn mobiel.
Foto's mailde ik altijd door i.p.v. MMS omdat dat me veel te duur is.
Precies wat je zegt dus, data verbruik zit al in je bundel, verschil is alleen dat jij vanaf de operator kant bekijkt, terwijl ik als consument juist het tegenover gestelde bekijk.
Waarom zou ik 50 Euro-cent betalen als ik het ook gratis kan versturen?
Toch wil dit voor mij niet zeggen dat ik nooit iets doe met MMS, in tegendeel.
Veel vrienden gebruiken nog geen mobiel internet/mail en sturen dus foto's per MMS.
Dit is voor mij de reden dat ik mijn "oude" iPhone nog gebruik i.p.v. de 3G.
Hierop gebruik ik SwirlyMMS wat perfect werkt, voor mij met name om te ontvangen dus.
Ik moet er wel aan toevoegen dat steeds meer mensen er achter komen dat ik dus gratis foto's etc. door mail vanaf mij mobiel, terwijl zij flink betalen ervoor.
Een aantal is al overgestapt op smartphone met internet abo, een paar andere denken er sterk aan.
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik denk dat we wel moeten stoppen met een discussie over MMS, want ieder heeft zijn eigen mening en dat komt dit topic niet ten goede.Anoniem: 189953 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:24:
[...]
Om dan ook maar een duit in het zakje te doen wat betreft de MMS functie.
Enerzijds sla je de spijker op de kop, anderzijds naar mijn mening wat minder.
Al jaren gebruik ik mobiel internet, destijds begonnen met iMode (hoe toepasselijk nu) van KPN.
Toen al betaalde ik een vast bedrag p/maand voor data verkeer op mijn mobiel.
Foto's mailde ik altijd door i.p.v. MMS omdat dat me veel te duur is.
Precies wat je zegt dus, data verbruik zit al in je bundel, verschil is alleen dat jij vanaf de operator kant bekijkt, terwijl ik als consument juist het tegenover gestelde bekijk.
Waarom zou ik 50 Euro-cent betalen als ik het ook gratis kan versturen?
Toch wil dit voor mij niet zeggen dat ik nooit iets doe met MMS, in tegendeel.
Veel vrienden gebruiken nog geen mobiel internet/mail en sturen dus foto's per MMS.
Dit is voor mij de reden dat ik mijn "oude" iPhone nog gebruik i.p.v. de 3G.
Hierop gebruik ik SwirlyMMS wat perfect werkt, voor mij met name om te ontvangen dus.
Ik moet er wel aan toevoegen dat steeds meer mensen er achter komen dat ik dus gratis foto's etc. door mail vanaf mij mobiel, terwijl zij flink betalen ervoor.
Een aantal is al overgestapt op smartphone met internet abo, een paar andere denken er sterk aan.
Da's wel spijtig, dus even een foto van een andere telefoon (zonder e-mail) doorsturen (met bluetooth) gaat nooit lukken?psychonikeo schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:49:
[...]
Ik weet niet waar je mee wil pairen, maar de iphone kan alleen pairen met headsetjes of andere apparaten die uitsluitend de telefoonfunctie ondersteunen.
Dus niet met andere telefoons of computers.. Misschien is dat je probleem?
Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.
Ik krijg het ook niet voor elkaar. Heb je al meer info van nuevasync?Phoniac schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:06:
Nuevasync claimt dat ze de reminders vanuit Google calendar overnemen (één reminder per agenda-item), maar dat werkt nog niet (zijn ze nu voor me aan het uitzoeken).
[ Voor 17% gewijzigd door LtMarx op 28-07-2008 10:44 ]
wow, net even de geluidskwaliteit vergeleken tussen mijn htc touch en iphone 3g, wat een verschil. Zo zuiver en zonder ruis, ik wist niet dat dat mogelijk was 
btw. weet iemand of je de wekker ook kan zetten met alleen geluid, dus geen trilfunctie (ik schrik me 's ochtends lam als mijn iphone ligt te trillen op mijn houten nachtkastje (10 cm van mijn oor)
btw. weet iemand of je de wekker ook kan zetten met alleen geluid, dus geen trilfunctie (ik schrik me 's ochtends lam als mijn iphone ligt te trillen op mijn houten nachtkastje (10 cm van mijn oor)
...less is more
Ja ik weet niet hoor, maar da's toch juist ontzettend effectief?funk-e schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:10:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat kan alleen door de trilstand handmatig uit te zetten bij 'geluiden'.funk-e schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:10:
Een zakdoek (of ander dempend iets) onder je telefoon leggen helpt ook
Ik vind het goed dat Apple geen MMS op de iPhone heeft gedaan. Waarom? 90% van de mensen gebruikt het niet. 5% van de mensen die het soms gebruiken missen het niet. De overige 5% koopt maar een andere telefoon.
MMS is ooit bedacht om de tekortkomingen van SMS op te lossen. Leuk dat je direct een foto kan sturen, jammer dat dat ultralow resolutie is en soms 1 euro kost. En bovendien kan in theorie iedereen een MMS ontvangen maar veel ontvangers hebben GPRS/UMTS uitstaan en kunnen de MMS toch niet lezen tenzij ze zelf (hoge) kosten oplopen. Email is (vrijwel) gratis maar nog niet iedereen ziet het direct. MMS is verouderde technologie en als Apple er mee stopt zullen andere fabrikanten (hopelijk) ook volgen en dat geeft mobiel emailen weer een extra stimulans. Het heeft even tijd nodig om mobiel emailen in te burgeren, MMS heeft ook lang geduurd voordat het een beetje toegepast werd (echt doorgebroken is het nooit).
MMS is ooit bedacht om de tekortkomingen van SMS op te lossen. Leuk dat je direct een foto kan sturen, jammer dat dat ultralow resolutie is en soms 1 euro kost. En bovendien kan in theorie iedereen een MMS ontvangen maar veel ontvangers hebben GPRS/UMTS uitstaan en kunnen de MMS toch niet lezen tenzij ze zelf (hoge) kosten oplopen. Email is (vrijwel) gratis maar nog niet iedereen ziet het direct. MMS is verouderde technologie en als Apple er mee stopt zullen andere fabrikanten (hopelijk) ook volgen en dat geeft mobiel emailen weer een extra stimulans. Het heeft even tijd nodig om mobiel emailen in te burgeren, MMS heeft ook lang geduurd voordat het een beetje toegepast werd (echt doorgebroken is het nooit).
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
De MMS discussie begint inmiddels wat saai te worden en is al minstens 10 keer gevoerd. Er komt echt niets nieuws uit. Het zit niet op de iPhone en je zult zelf een afweging moeten maken hoe belangrijk je dat vindt. Nu graag weer door met de discussie over de iPhone zelf
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nee, het gaat mij erom dat als het volume op max staat ik het geluid nog vrij zacht vind. In itunes kun je het volume van mp3's op zeg maar 150 of 200 % zetten dan gaan ze op je iphone dus een stuk harder. Op mijn nano werkt dat ook, op mijn iphone lijkt het geen effect te hebben.MYST schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:25:
[...]
In de onlineversie staat daar allesinds dit:
Volumeknoppen
Als u aan het bellen bent, naar muziek luistert of een film of andere soorten media
bekijkt of beluistert, kunt u met de knoppen aan de zijkant van de iPhone het volume
regelen. Ook kunt u met deze knoppen het volume van het belsignaal, meldingen en
andere geluidseffecten regelen.
Lijkt me hetgeen je zoekt?
Anoniem: 267659
Even een vraagje , ik weet niet of hij al een keertje is gesteld , maar .....
Is Nav4All ook te gebruiken op de 3G ???
Ja dat die batterij er niet uit kan is wel balen, dat zal echt moeten bij het volgende model.. dat ze dit aandurfen is nogal wat.. ik heb ook gehad dat ie helemaal niet meer reageerde en bleef hangen, maar gelukkig ging ie restten met de twee knoppen ingedrukt.
Nu heb ik alweer dat m'n apps crashen.. heb vorige week een totale reset gedaan, met als nadeel dat ik geen rechten meer had voor mijn oude gekochte apps.. met firmware opnieuw enzo, maar nu weer op m'n werk, kan ik niet eens monkeyball showen
Nu heb ik alweer dat m'n apps crashen.. heb vorige week een totale reset gedaan, met als nadeel dat ik geen rechten meer had voor mijn oude gekochte apps.. met firmware opnieuw enzo, maar nu weer op m'n werk, kan ik niet eens monkeyball showen
Nee, dat werkt niet.Anoniem: 267659 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:24:
Even een vraagje , ik weet niet of hij al een keertje is gesteld , maar .....
Je aankopen zijn geknoopt aan je itunes store account, dus bij een herstel of reset zou je ze gewoon weer moeten kunnen installeren.madwurmz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:27:
Ja dat die batterij er niet uit kan is wel balen, dat zal echt moeten bij het volgende model.. dat ze dit aandurfen is nogal wat.. ik heb ook gehad dat ie helemaal niet meer reageerde en bleef hangen, maar gelukkig ging ie restten met de twee knoppen ingedrukt.
Anoniem: 68540
Is er al iets bekend over een Firewire-USB converter om de iPhone 3G in de auto op te kunnen laden? Ik heb een IMIV iPod kit in mn auto waarbij ik mn iPhone via de Dock connector aansluit. Ik kan de iPod functie dan via het console van mn auto benaderen. Echter laadt deze connector de iPhone niet meer op (firewire).
Nu heb ik gelezen dat er fabrikanten zijn die een converter maken waarbij je de male dock connector in een female dock-connector steekt om vervolgens de male-dock connector aan de andere kant aan de iPhone te hangen. De firewire laadpin wordt dan als het ware omgezet naar het USB laadschema.
Is hier ondertussen meer over bekend? Want dit sucks! En heb geen behoefte om de iPhone op te laden via een standaard USB-carcharger omdat ik dan de IMIV niet meer kan gebruiken.
Muziek luisteren via de IMIV icm bellen met de PArrot CK3100 (bluetooth) gaat overigens goed (al krijg ik regelmatig de melding 'iPod could not be read')
Nu heb ik gelezen dat er fabrikanten zijn die een converter maken waarbij je de male dock connector in een female dock-connector steekt om vervolgens de male-dock connector aan de andere kant aan de iPhone te hangen. De firewire laadpin wordt dan als het ware omgezet naar het USB laadschema.
Is hier ondertussen meer over bekend? Want dit sucks! En heb geen behoefte om de iPhone op te laden via een standaard USB-carcharger omdat ik dan de IMIV niet meer kan gebruiken.
Muziek luisteren via de IMIV icm bellen met de PArrot CK3100 (bluetooth) gaat overigens goed (al krijg ik regelmatig de melding 'iPod could not be read')
Onzin.. gewoon op kopen drukken en hij geeft aan dat je dat item al gekocht hebt en vraagt of hij het opnieuw moet installeren.madwurmz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:27:
Ik vind sowieso de 3G-dekking werkelijk dra-ma-tisch. Als het werkt, werkt het uitstekend maar meer dan de helft van de tijd werkt het gewoon niet en ben je eerst bezig handmatig 3G uit te zetten zodat je in vredesnaam maar gauw kunt beginnen. Ik dacht eerst dat het alleen hier een probleem was (centrum Nijmegen e.o.) maar afgelopen weekend heb ik zelfs in Amsterdam continu gezeur gehad met slechte dekking. Als je dan op het Rembrandtplein 'even snel 9292ov' wil bekijken en je tien minuten bezig bent dan word je niet gelukkig. En dan heb ik het nog niets eens over het feit dat je volgens de telefoon 3G-dekking hebt (streepje of twee) maar er op geen enkele wijze verbinding gemaakt kan worden.Xandrios schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:13:
[...]
Van de week even Enschede<>Almelo met de trein gedaan en een webbased msn client. (BeeJive). Op 3G was dat een ramp, voordurend connectie weg. Op GRPS ging het echter verassend goed...
Ik mag hopen dat de 'merge' met het netwerk van Orange een hoop oplevert, want tot op heden vind ik T-mobiles UMTS-netwerk echt niets waard. Voor mij lijkt de dekking het juist op de momenten en plaatsen dat je het 'even snel' nodig hebt vaak afweten. Het zou nog acceptabel zijn alsT-Mobile een EDGE-netwerk had om op terug te vallen ipv het totaal onbruikbare GPRS. Zonder dat vind ik 'mobiel internet' eigenlijk een farce zo ver.
[ Voor 6% gewijzigd door Arthur op 28-07-2008 15:55 ]
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Nog een leuke gevonden in Safari op de iPhone. Dubbeltikken op content om het passend op het scherm te tonen kennen we wel. Maar je kan ook, nadat je dat al gedaan hebt, bovenaan of onderaan het scherm dubbel tappen om te scrollen.
Echt vet dat er zoveel kleine details in zitten.
Echt vet dat er zoveel kleine details in zitten.
Ja opnieuw kopen is gelukt met Remote, maar Pianist pakte hij niet, hij deed gewoon geen download, en de iTunes backup had ik inene geen bevoegdheden genoeg voor.. Ik heb wel een andere naam voor m'n iPhone aangemaakt, maar m'n credit card gegevens waren nog bekend/ongewijzigd..
Afijn gewoon heel vervelend die crashende apps maar Apple kennende komen ze wel binnenkort wel met een fix in een update..
heb ik geprobeerd, bij
Die die dekking hier in Amsterdam is idd echt beroerd, zit nu in een kantoren gebied, zou echt beter moeten.. Toenet bij KFC kon ie ook het wifi kanaal niet vinden..
Afijn gewoon heel vervelend die crashende apps maar Apple kennende komen ze wel binnenkort wel met een fix in een update..
heb ik geprobeerd, bij
edit:psychonikeo schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:00:
[...]
Onzin.. gewoon op kopen drukken en hij geeft aan dat je dat item al gekocht hebt en vraagt of hij het opnieuw moet installeren.
Die die dekking hier in Amsterdam is idd echt beroerd, zit nu in een kantoren gebied, zou echt beter moeten.. Toenet bij KFC kon ie ook het wifi kanaal niet vinden..
[ Voor 11% gewijzigd door madwurmz op 28-07-2008 14:30 ]
Is eigenlijk het volume op europese iPhones gecapped zoals met iPods in Europa?
Lijkt erop van wel dus en alleen na jailbreak als volgt te uncappen:
http://www.modmyifone.com...your-european-iphone.html
Lijkt erop van wel dus en alleen na jailbreak als volgt te uncappen:
http://www.modmyifone.com...your-european-iphone.html
[ Voor 51% gewijzigd door LtMarx op 28-07-2008 14:51 ]
Om mijn apps weer aan de praat te krijgen dacht ik even de G5 op m'n werk te gebruiken, blijkt dat die verouderd is "Voor de iPhone is Mac OS X 10.4.10. of hoger vereist."... Dus geen herstel of backup mogelijk. Lkkr dan..
In de instellingen kan je dit wel vast zetten, ik dacht eigenlijk dat die ipods handmatig van het volume slot afgehaald konden worden..?Lt. Marx schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:49:
Is eigenlijk het volume op europese iPhones gecapped zoals met iPods in Europa?
Anoniem: 267491
Ben ik even blij met mn Mac OSX Leopard (en Windows XP, Vista en Ubuntu) quadboot op mn sony vaiomadwurmz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:53:
Om mijn apps weer aan de praat te krijgen dacht ik even de G5 op m'n werk te gebruiken, blijkt dat die verouderd is "Voor de iPhone is Mac OS X 10.4.10. of hoger vereist."... Dus geen herstel of backup mogelijk. Lkkr dan..
Heb thuis een MacBookPro, ook 10.5 wat de klok slaat, maar had stiekem op wel wat meer leuke iPhone<>OS X 10.5 trukjes gehoopt, zoals RemoteDesktop ondersteuning.
Ben morgen pas weer achter m'n laptop, tot die tijd crashende apps..
Ben morgen pas weer achter m'n laptop, tot die tijd crashende apps..
Anoniem: 267491 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:09:
[...]
Ben ik even blij met mn Mac OSX Leopard (en Windows XP, Vista en Ubuntu) quadboot op mn sony vaio
Lol nou ik had dus een Sony Vaio en nu een MacBook. Goh wat ben ik blij dat ik dat ding niet meer heb zeg!Anoniem: 267491 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:09:
[...]
Ben ik even blij met mn Mac OSX Leopard (en Windows XP, Vista en Ubuntu) quadboot op mn sony vaio
Maar even on-topic. Cool van dat scrollen in Safari, ik had een Touch maar dat nooit opgemerkt.
Ja leuk maar waar zijn de gestures eigenlijk? rondje draaien om te reloaden of plus teken voor nieuw venster e.d. ?
Als ik helemaal geen dekking krijg in mijn 'leef gebied' Zou ik dan mijn abbonement kunnen afkopen en tterug naar hi kunnen?
Mijn leef gebiedje is eigenlijk heel klein maar heb hier tot nu toe geen tot weinig bereik namelijk..
Als ik helemaal geen dekking krijg in mijn 'leef gebied' Zou ik dan mijn abbonement kunnen afkopen en tterug naar hi kunnen?
Mijn leef gebiedje is eigenlijk heel klein maar heb hier tot nu toe geen tot weinig bereik namelijk..
Je kan zelf een limiet instellen totaan de Europese (franse dus) limiet. Op amerikaanse ipods/iphones kan je de limiet instellen totaan de limiet van de iPhone zelf.madwurmz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:53:
[...]
In de instellingen kan je dit wel vast zetten, ik dacht eigenlijk dat die ipods handmatig van het volume slot afgehaald konden worden..?
Anoniem: 225947
Welke optie moet ik gebruiken als ik in het buitenland helemaal geen betaalde verbindingen (3G) wil hebben (alleen iPhone, bellen en SMS'en)?
je kan 'data roaming' uitzetten in de settings, daarmee staat 3g etc op andere netwerken
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Data Roaming: offAnoniem: 225947 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:20:
Welke optie moet ik gebruiken als ik in het buitenland helemaal geen betaalde verbindingen (3G) wil hebben (alleen iPhone, bellen en SMS'en)?
Neem aan dat data roaming te maken heeft met andere netwerken.
Als ik die OFF zet hier in NL (T-Mobile) dan kan ik wel gewoon internetten met Safari...
Als ik die OFF zet hier in NL (T-Mobile) dan kan ik wel gewoon internetten met Safari...
Anoniem: 268916
kijk ff of je dan geen gebruik maakt van je wlan verbindingTha BasZ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:38:
Neem aan dat data roaming te maken heeft met andere netwerken.
Hij is niet aan het roamen dus gewoon 3G op zijn eigen netwerk. Roamen is inderdaad ander netwerk dan je eigen Sim. Ofwel in 99% van alle gevallen buitenland.Anoniem: 268916 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:40:
[...]
kijk ff of je dan geen gebruik maakt van je wlan verbinding
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Beetje zoeken leverde idd op:
GPRS en EDGE in het buitenland uitschakelen
De kosten voor dataverkeer in het buitenland kunnen erg hoog zijn. Gelukkig kun je vanaf firmware-versie 1.1.1 in het menu Settings > General > Network de optie Data Roaming uitzetten. Ben je niet op het eigen netwerk van je eigen telecomoperator, dan zal GPRS/EDGE uitgeschakeld zijn, zodat je geen dataverkeer verbruikt.
Neem aan dat de ook 3G ermee uitzetten?
Je kan dat natuurlijk wel nog zelf uitzetten in hokje erboven...
De kosten voor dataverkeer in het buitenland kunnen erg hoog zijn. Gelukkig kun je vanaf firmware-versie 1.1.1 in het menu Settings > General > Network de optie Data Roaming uitzetten. Ben je niet op het eigen netwerk van je eigen telecomoperator, dan zal GPRS/EDGE uitgeschakeld zijn, zodat je geen dataverkeer verbruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door Tha BasZ op 28-07-2008 16:49 ]
Ik heb slecht ontvangst en crashende apps maar even gemeld op :
http://www.apple.com/feedback/iphone.html
http://www.apple.com/feedback/iphone.html
roaming betekend gebruik maken van een andere mobiele provider voor dataverkeer. Als je dat dus uitzet, worden alle vormen van dit datavekeer (die niet via je eigen provider gaan) voorkomen. Dus ook 3G inderdaad.Tha BasZ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:46:
Beetje zoeken leverde idd op:
[afbeelding]
Als je dat dus hier in Nederland uitzet, kan je dus nog wel dataverkeer gebruiken, omdat het gewoon via T-mobile gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Nikooos op 28-07-2008 17:15 ]
3g en data roaming staan los van elkaar. 3G geeft o.a. de snelheid van je verbinding aan. Maar verbruikt meer stroom. Ook als je in een gewoon gsm netwerk hangt kun je nog data ontvangen. Tenzij je dus data roaming uitzet (dan werkt het alleen nog maar in je eigen netwerk 3g/2.5g/2g t-mobile NL dus).
[ Voor 15% gewijzigd door bertbrutus op 28-07-2008 17:38 ]
Volgens http://www.icontrolpad.com/ hebben ze een gamepad gemaakt voor de Iphone. Of ze zijn er i.i.g. mee bezig.
Hoe het precies werkt is niet duidelijk, ze hebben alleen afbeeldingen.
P.S. Het filmpje op de site heeft niks te maken met de gamepad. Daarmee laten ze alleen zien dat er een hack was/is om met een SNES gamepad te spelen.
Hoe het precies werkt is niet duidelijk, ze hebben alleen afbeeldingen.
P.S. Het filmpje op de site heeft niks te maken met de gamepad. Daarmee laten ze alleen zien dat er een hack was/is om met een SNES gamepad te spelen.
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg?bertbrutus schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:37:
3g en data roaming staan los van elkaar. 3G geeft o.a. de snelheid van je verbinding aan. Maar verbruikt meer stroom. Ook als je in een gewoon gsm netwerk hangt kun je nog data ontvangen. Tenzij je dus data roaming uitzet (dan werkt het alleen nog maar in je eigen netwerk 3g/2.5g/2g t-mobile NL dus).
Niet echt want je kan wel bellen/sms-en via 3G zonder dat dit je extra kost omdat je op 3G zit.psychonikeo schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:00:
[...]
Dat is toch precies hetzelfde als wat ik zeg?
Ik heb een vaag probleem, als ik mail ontvangt geeft hij vaak geen signaal en tril af, ik vroeg me af of andere dit ook hebben, alles geluidjes + tril staan aan.
Staat onder Instellingen>Geluiden ook 'Nieuwe e-mail' in het blauw (en dus aan).MaxPoweR schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:27:
Ik heb een vaag probleem, als ik mail ontvangt geeft hij vaak geen signaal en tril af, ik vroeg me af of andere dit ook hebben, alles geluidjes + tril staan aan.
Het is maar een heel kort piepje hoor, dus je kunt het makkelijk gemist hebben (helaas...).
Jammer hoor, heb ik eindelijk mijn iPhone binnen, krijg ik geen verbinding met de iTunes store om de iPhone te activeren.
Het verzoek aan de iTunes store kan niet worden voltooid. Het is mogelijk te druk.
Controleer de internetverbinding of probeer het later nog een keer.
Nog maar even geduld hebben dus ...
Het verzoek aan de iTunes store kan niet worden voltooid. Het is mogelijk te druk.
Controleer de internetverbinding of probeer het later nog een keer.
Nog maar even geduld hebben dus ...
Hey hey,
Wanneer ik met mijn GMail account via de iPhone een mailtje probeer te versturen verstuurt hij deze niet met het ingestelde "send mail as" adres, maar krijgen recipients gewoon mijn @gmail.com adres te zien. Dit verbaast mij omdat juist bij iedereen die niet met aliasses kan sturen via MobileMe het opzetten van een GMail account als oplossing wordt aangedragen. Het rare is dat wanneer ik deze omweg die voor MobileMe wordt aangedragen gebruik voor mijn MobileMe account op mijn iPhone hij het wel via dezelfde GMail smpt account van het ingestelde "send mail as" adres verstuurt.
Ergens differentieert hij dus tussen het verzenden via de standaard ingesteld account die bij mijn GMail op de iPhone staat ingesteld en hetzelfde account indien ik deze als backup smpt server aan mijn MobileMe account op de iPhone koppel.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen aangezien ik liever niet een nutteloze inbox heb die mijn mail screen vervuilt.
Groeten,
Wanneer ik met mijn GMail account via de iPhone een mailtje probeer te versturen verstuurt hij deze niet met het ingestelde "send mail as" adres, maar krijgen recipients gewoon mijn @gmail.com adres te zien. Dit verbaast mij omdat juist bij iedereen die niet met aliasses kan sturen via MobileMe het opzetten van een GMail account als oplossing wordt aangedragen. Het rare is dat wanneer ik deze omweg die voor MobileMe wordt aangedragen gebruik voor mijn MobileMe account op mijn iPhone hij het wel via dezelfde GMail smpt account van het ingestelde "send mail as" adres verstuurt.
Ergens differentieert hij dus tussen het verzenden via de standaard ingesteld account die bij mijn GMail op de iPhone staat ingesteld en hetzelfde account indien ik deze als backup smpt server aan mijn MobileMe account op de iPhone koppel.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen aangezien ik liever niet een nutteloze inbox heb die mijn mail screen vervuilt.
Groeten,
Ook dat staat aan, heb nachtdienst gehad en veel mailtje gestuurd om te testen, de ene keer geeft hij wel geluid en de andere keer weer nietPhoniac schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:32:
[...]
Staat onder Instellingen>Geluiden ook 'Nieuwe e-mail' in het blauw (en dus aan).
Het is maar een heel kort piepje hoor, dus je kunt het makkelijk gemist hebben (helaas...).
Dat er geen mms op de iphone zit overleef ik wel maar om een aantal andere redenen wacht ik nog even om de iphone aan te schaffen.
4. Camera heeft geen flitser, kan geen video opnemen en heeft geen mechanische autofocus. Slechts 2 megapixels in een tijd dat 5 megapixel camera's standaard beginnen te worden. Binnen foto's maken is niet aan te bevelen.
Dat de camera 2 megapixels heeft maakt me niet veel uit maar geen filmfunctie vind ik echt jammer
5. Internetbrowser ondersteunt geen Flash. Het is onduidelijk of dit er ooit gaat komen vanwege allerlei restricties die Apple software-ontwikkelaars oplegt.
6. De iPhone 3G heeft een YouTube-applicatie, maar je kan maar maximaal 10.000 filmpjes bekijken, bij lange na niet ALLE filmpjes dus en waarschijnlijk ook niet dat ene filmpje dat je net graag wilt zien.[/i]
Erg jammer!
De belangrijkste reden voor mij om NOG geen iphone te kopen is dat er nog geen navigatieprogramma's op de iphone werken. Ik ga er vanuit dat dit snel beschikbaar komt voor de iphone. Maar heeft iemand enig idee of de problemen (voor mij dan) hier boven ook nog opgelost worden?
.
4. Camera heeft geen flitser, kan geen video opnemen en heeft geen mechanische autofocus. Slechts 2 megapixels in een tijd dat 5 megapixel camera's standaard beginnen te worden. Binnen foto's maken is niet aan te bevelen.
Dat de camera 2 megapixels heeft maakt me niet veel uit maar geen filmfunctie vind ik echt jammer
5. Internetbrowser ondersteunt geen Flash. Het is onduidelijk of dit er ooit gaat komen vanwege allerlei restricties die Apple software-ontwikkelaars oplegt.
6. De iPhone 3G heeft een YouTube-applicatie, maar je kan maar maximaal 10.000 filmpjes bekijken, bij lange na niet ALLE filmpjes dus en waarschijnlijk ook niet dat ene filmpje dat je net graag wilt zien.[/i]
Erg jammer!
De belangrijkste reden voor mij om NOG geen iphone te kopen is dat er nog geen navigatieprogramma's op de iphone werken. Ik ga er vanuit dat dit snel beschikbaar komt voor de iphone. Maar heeft iemand enig idee of de problemen (voor mij dan) hier boven ook nog opgelost worden?
.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Anoniem: 225947
Maximaal 10.000 filmpjes met de Youtube applicatie? Daar heb ik nog nooit van gehoord?
Precies, bijna al mijn eigen filmpjes zijn via de iPhone te zien. Dat lijkt me wel erg royaal als er slechts 10.000 filmpjes worden doorgelaten.Anoniem: 225947 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:44:
Maixmaal 10.000 filmpjes met de Youtube applicatie? Daar heb ik nog nooit van gehoord?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 5
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
[MobileMe] Ervaringen & Discussie
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 5
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
[MobileMe] Ervaringen & Discussie