[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 86.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

psychonikeo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:20:
[...]

Heb je dit gedaan met de gebruikersnaam en wachtwoord je gekregen hebt na het smsje dat je hiervoor moest sturen?
Ja oftewel: 316xxxxxxxx@t-Mobile.nl en het wachtwoord wat bij mij er zo uit ziet xxx-xxx-xxx

Ook heb ik hem ingesteld op T-Mobile ipv het standaard KPN hotspot. En KPN hotspot omdat T-Mobile daar mee samen werkt. Maar ik begin me af te vragen of dat ook voor de iPhone geldt.

[ Voor 21% gewijzigd door LtMarx op 16-07-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb me operatorlogo kunnen veranderen naar een T-Mobile logo samen met wat kleine dingetjes :). Het was overigens zeer makkelijk te doen, vergelijkbaar met methode hier: http://www.geekzone.co.nz...?forumid=76&topicid=23950 (edit: nu zou die moeten werken)

Uitleg (alleen voor T-Mobile gebruikers)
Stap 1:
Verwijder eerst de huidige carrierbundle(T-Mobile_nl.ipcc) in : (Vista) X:\Users\>Gebruikersnaam<\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Carrier Support

voeg toe in je hosts (System32/Drivers/etc (Windows) of iets vergelijkbaars in OSX) bestand:
(het is mijn eigen dedicated ip en heb al de directory structuur aangemaakt + mijn aanpassingen in carrierbundle)

77.232.71.81 appldnld.apple.com.edgesuite.net

Stap 2: restore (vergeet niet te backuppen, als je niks kwijt wil)
Stap 3: als die klaar is dan zal er een popup verschijnen met of je nieuwe provider instellingen wilt downloaden/updaten en zet vervolgens je evt. backup terug.
Stap 4: herstart iPhone

Zo zou het moeten werken en vergeet niet die host entry weer te verwijderen.

Klik hier voor foto+screenshots

[ Voor 172% gewijzigd door dentify op 16-07-2008 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
dentify schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:23:
Ik heb me operatorlogo kunnen veranderen naar een T-Mobile logo samen met wat kleine dingetjes :). Het was overigens zeer makkelijk te doen, vergelijkbaar met methode hier: http://www.geekzone.co.nz...sp?forumid=76&topicid=239

Klik hier voor foto+screenshots
Krijg een not available op die pagina.
Zou het wel graag willen weten hoe je dat doet, ziet er beter uit dan: T-Mo...
Sillymidget schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:55:
[...]

Application Sync even uitzetten als je bij iTunes iphone settings kijkt.
Dan gaat hij niet elke keer al je apps elke keer syncen.
Hmh, nou heeft ie Super Monkey Ball en Hold'em er af gepleurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is er geen echte gespreksteller? Ik zie alleen maar de huidige periode en de totale, geen onderscheid in uitgaand en inkomend. Dat is niet zo handig met het oog op je belminuten.

Nog een tweede vraag, als ik een nummer willen intoetsen bij "toetsen" in het telefoon menu, dan maakt hij bij elke toets een geluidje. Is dit ook uit te zetten zonder alles op stil te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:52:
[...]
Ik snap ook niet waarom mijn vraag voor jou zo storend is (althans zo lijkt het aan je woordgebruik).
Sommigen vinden exchange zo leuk en vullen er 42 pagina's mee en anderen vinden de copy en paste functie weer heel belangrijk. Zo vind ik mijn privacy belangrijk (nee ik heb geen vrouw, wel een vriendin en ik hou het op een, ben ten slotte geen dier).
Ik wilde je graag een oplossing geven (iphone in flight modus zetten) en liet daarbij even mijn lichte irritatie merken dat iemand 4x de zelfde vraag stelt zonder zelf enig initiatief mbt tot zoeken naar oplossing te tonen.
That's all.
Hoe bevalt deze oplossing trouwens?
Zie dit niet als een aanval, maar het is slechts een uitleg, dat er verschillende mensen zijn met verschillende 'problemen'. En het is een forum waar vragen gesteld kunnen worden en als dat 10 pagina's duurt dan doe ik dat.
Aan de andere kant is GoT een forum waar van je verwacht wordt dat je ook zelf wat initiatief toont. Even zeggen waar je al gezocht hebt kan al heel wat goodwill kweken bij de mensen die je kunnen helpen met het oplossen van je probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dentify schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:23:
Ik heb me operatorlogo kunnen veranderen naar een T-Mobile logo samen met wat kleine dingetjes :). Het was overigens zeer makkelijk te doen, vergelijkbaar met methode hier: http://www.geekzone.co.nz...?forumid=76&topicid=23950 (edit: nu zou die moeten werken)
Hmm, ik kom een heel interessante setting tegen in die carrier plist:
code:
1
2
3
4
    <key>SupportedSIMs</key>
    <array>
        <string>20416</string>
    </array>

CC 204 = NL
NC 16 = T-Mobile

Iemand die daar NC 04 van wil maken (Vodafone) of 08 (KPN) en zien wat er gebeurt? (Ik verwacht niks, maar je weet 't niet..)

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 16-07-2008 03:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Neem aan dat push email werkt met iedere willekeurige IMAP server die IDLE ondersteund?

Push contacts en push calendars lijken me veel interessanter eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 06:59:
[...]

Neem aan dat push email werkt met iedere willekeurige IMAP server die IDLE ondersteund?

Push contacts en push calendars lijken me veel interessanter eigenlijk :)
Wellicht een überdomme vraag: maar push mail werkt NIET met een gmail-account denk ik :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Even voor de duidelijkheid, in Nederland gebruik je dus 3G om te internetten en buiten Nederland pak je dus de wifi's vanwege de kosten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Buiten nederland moet je ook apart betalen voor de WiFi hotspots !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Kan je ergens zien of instellen dat je het aantal karakters in een sms-je weergeeft? Nu kan je op geen enkele manier ziet of je aan de max zit wat betreft sms of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:29:
Kan je ergens zien of instellen dat je het aantal karakters in een sms-je weergeeft? Nu kan je op geen enkele manier ziet of je aan de max zit wat betreft sms of wel?
Zie mijn eerdere posts een paar pagina's terug. Dit kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
TheRookie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:04:
Buiten nederland moet je ook apart betalen voor de WiFi hotspots !
Is dat zo??
Als ik op vakantie ben en ze hebben wifi in het hotel hoef ik toch niks extra's te betalen zeker???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulmadejong schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:23:
Alleen T-Mobile kan het met zekerheid zeggen maar ik zou als ik het zo hoor/lees denken dat haar abonnement wel geactiveerd is. Misschien dat het omzetten van dat sim-kaartje bij de T-Mobile shop iets niet goed gegaan is.
even een update over de niet werkende sms/visual voicemail van mijn vriendin: inmiddels t-mobile gebeld, en zij denken ook dat het aan de activatie ligt. Ze hebben daar een grote achterstand in maar verwachten die deze week ingelopen te zijn. Even wachten tot vrijdag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
DaMorpheus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:32:
[...]

Juist wel een alternatief voor iedereen die door mobileme werd buitengesloten.
Zakelijke gebruikers willen hun email lekker veilig hebben, via eigen servers versturen en beheren en alles onder de eigen domeinnamen. Super en geen gekke mobileme abonnementen voor nodig! :)
80% van de zakelijke markt zit op Exchange, dus die gebruikten toch al geen MobileMe.
Maar ben volledig met je eens, cool dat Kerio het ook kan. (Ben ex Keriogebruiker, weer gemoved naar Exchange 2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

golfgti5 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:50:
[...]
Is dat zo??
Als ik op vakantie ben en ze hebben wifi in het hotel hoef ik toch niks extra's te betalen zeker???
Als je het over "de wifi's" hebt, neem ik aan dat je op de t-moble hotspots doelt, daar moet apart voor betaald worden. Als je van een ander wifi netwerk gebruik kan maken gelden de tarieven van die aanbieder (hotel/lokale internetcafe/etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:50:
[...]

Is dat zo??
Nee, als zo'n hotelletje een routertje heeft staan is het ongetwijfeld gratis of goedkoop. Maar zolang het niet van T-Mobile NL is, betaal je er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 03:42:
[...]

code:
1
2
3
4
    <key>SupportedSIMs</key>
    <array>
        <string>20416</string>
    </array>

CC 204 = NL
NC 16 = T-Mobile

Iemand die daar NC 04 van wil maken (Vodafone) of 08 (KPN) en zien wat er gebeurt? (Ik verwacht niks, maar je weet 't niet..)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Als iemand dat voor mij kan testen, dan weet ik of ik hem wil aanschaffen namelijk.. Zit momenteel nog met anderhalf jaar vodafone abbo.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 18:07
Serenity schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:31:
Wat zijn de ervaringen tot nu toe met de zwarte iPhone op 't gebied van krasjes, stof, vingers? Valt 't allemaal wel mee, of ben je er wel druk mee om 'm mooi glimmend te houden?
Dit zou ik ook wel graag willen weten. Is het echt zo erg als o.a. in de tweakers.net review naar voren kwam of valt het allemaal wel mee? Want anders ga ik denk voor de witte, aangezien vette vingers en krasjes daar minder goed op te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamer... schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:14:
[...]

Dit zou ik ook wel graag willen weten. Is het echt zo erg als o.a. in de tweakers.net review naar voren kwam of valt het allemaal wel mee? Want anders ga ik denk voor de witte, aangezien vette vingers en krasjes daar minder goed op te zien zijn.
Mijn ervaring:

Vettigheid, viezigheid houd je op de voorzijde aangezien je vieze vingers en vieze oren daarmee in aanraking komen. Een witte iPhone zal dit zelfde 'probleem' hebben.

Voor wat betreft de achterkant. Ik heb bij de T-Mobile voor 6.99 3 stickers (bedoeld) voor de voorzijde gekocht. Deze geknipt en geplakt op de achterzijde. Hiermee voorkom ik krasjes op de achterzijde.

Het laten vallen op vloertegels van een 1.20 m hoogte kan de iPhone blijkbaar ook hebben. 2 miniscule krasjes is wel de prijs die je ervoor betaalt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentify
  • Niet online
brambest schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:10:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Als iemand dat voor mij kan testen, dan weet ik of ik hem wil aanschaffen namelijk.. Zit momenteel nog met anderhalf jaar vodafone abbo.. |:(
Nope, helemaal niks, ik had het al getest met netwerkcodes van KPN en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb sinds vrijdag mijn iPhone en moet toch de volgende dingen aanmerken. Omdat ik nog bij Orange zit is dit commentaar nog zonder intensief bel- en sms-gebruik.

- Volumeknop regelt het volume van de ringtone, als je geen muziek afspeelt of belt. Zo heb je erg snel het geluid te hard/te zacht staan.
- Het volume van de wekker = het volume van de ringtone. Door mijn vorige punt hoorde ik gisteren bijna de wekker niet. Vanmorgen zat ik bijna tegen het plafond omdat ik hem blijkbaar op zijn hardst had gezet.
- Geen profielen. Ik zou graag 's nachts een ander profiel kiezen, zodat hij geen signaal geeft als er mail binnenkomt. Ook zou het wel handig zijn als je in zou kunnen stellen of de wekker wel of geen geluid moet maken als het profiel in stil staat en zo kan ik nog wel het nodige bedenken dat ik liever zou hebben.
- Geen mapjes om applicaties in te zetten. Je zou voor iedere categorie een panel kunnen gebruiken, maar een andere methode om dit te ordenen zou mijn voorkeur hebben.
- Onverklaarbare slowdown en hangers van Safari.
- Geen pincode op het toestel als je hem aanzet!!! Dit vind ik toch wel een serieus probleem. Als iemand je toestel zou jatten kan hij sowieso zonder het toestel aan/uit te doen de simkaart wisselen, overal bij en alles gebruiken. Enige optie die er is, is dat na een bepaalde tijd in standby het toestel om een pincode vraagt. Dit heb ik nu maar ingesteld, maar wel een lange interval. Iedere keer als het toestel uit standby komt een code intoetsen gaat nogal vervelen.

Andere zaken die ik begrepen heb, maar zelf nog niet ondervonden:
- Geen afleverrapport van SMS. Dit gebruik ik altijd om te zien of iemand zijn/haar mobiel aan heeft staan.

Ik vind het echt een heel mooi apparaat en ben enorm blij met mijn iPhone. Maar aan dit soort dingen kan ik toch wel goed merken dat het een MP3-speler en internetdevice is met belfunctie en niet in de basis een telefoon.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Ik heb wel bij dealextreme een bestelling geplaatst vandeweek voor wat hoesjes en andere rotzooi. Zag de I-Sim2008 welke iig op de oude iphone werkte dus heb die ook maar besteld en ben benieuwd of de nieuwe het ook gewoon accepteert. Voor die 8 dollar nogwat neem ik die gok wel :P

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:17:
- Geen profielen. Ik zou graag 's nachts een ander profiel kiezen, zodat hij geen signaal geeft als er mail binnenkomt. Ook zou het wel handig zijn als je in zou kunnen stellen of de wekker wel of geen geluid moet maken als het profiel in stil staat en zo kan ik nog wel het nodige bedenken dat ik liever zou hebben.
Kan je hier niet gewoon de Silent switch aanzetten?
- Geen mapjes om applicaties in te zetten. Je zou voor iedere categorie een panel kunnen gebruiken, maar een andere methode om dit te ordenen zou mijn voorkeur hebben.
Mwoah, dat zorgt dan ook weer voor nog meer extra vingerhandelingen, liever gewoon vanaf de homescreen. Schuive naar andere panel en app kiezen.
- Onverklaarbare slowdown en hangers van Safari.
Allicht te wijten aan 2.0 versie, stabiliteit etc wordt nog steeds aan verdergewerkt.
- Geen pincode op het toestel als je hem aanzet!!! Dit vind ik toch wel een serieus probleem. Als iemand je toestel zou jatten kan hij sowieso zonder het toestel aan/uit te doen de simkaart wisselen, overal bij en alles gebruiken. Enige optie die er is, is dat na een bepaalde tijd in standby het toestel om een pincode vraagt. Dit heb ik nu maar ingesteld, maar wel een lange interval. Iedere keer als het toestel uit standby komt een code intoetsen gaat nogal vervelen.
Hmm, dit is toch echt wel het geval bij mij (iPhone eerste generatie). Telkens ik hem aanzet vraagt hij m'n PIN. Dit kan je instellen in ieder geval. De optie om geen PIN te vragen is er wel, maar die gebruik ik in ieder geval niet.
Andere zaken die ik begrepen heb, maar zelf nog niet ondervonden:
- Geen afleverrapport van SMS. Dit gebruik ik altijd om te zien of iemand zijn/haar mobiel aan heeft staan.
Klopt wel, maar veel ben je daar op zich niet mee, aangezien je dan nog altijd niet weet of die persoon je sms wel heeft gelezen. Daarmee weet je dus enkel dat z'n telefoon aanstaat. Daarom dat ik die functie zelfs niet gebruikte voorheen (Nokia)

Ontbreken van character-count in sms vind ik al minder leuk, wel leuker voor de telecomproviders natuurlijk ;)

Ik vind het echt een heel mooi apparaat en ben enorm blij met mijn iPhone. Maar aan dit soort dingen kan ik toch wel goed merken dat het een MP3-speler en internetdevice is met belfunctie en niet in de basis een telefoon.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:25:
[...]

Kan je hier niet gewoon de Silent switch aanzetten?

[...]

Hmm, dit is toch echt wel het geval bij mij (iPhone eerste generatie). Telkens ik hem aanzet vraagt hij m'n PIN. Dit kan je instellen in ieder geval. De optie om geen PIN te vragen is er wel, maar die gebruik ik in ieder geval niet.
Met de Silent switch gaat je wekker gelukkig gewoon af. Maar in sommige gevallen zou je dit niet willen. Is ook geen hele big deal. Dat het volume van de wekker gelijk is aan het belvolume vind ik vervelender.

Ik krijg wel een vraag om de pincode in te toetsen als ik hem aanzet. Maar dit alleen de pin voor de simkaart. Als ik dit annuleer, kan ik alsnog alles doen met de iPhone behalve bellen/smsen.

En die character count is ook niet zo netjes nee. Ik heb al gezocht naar een optie om meerdere smsjes uit te zetten, maar die bestaat dus ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 16-07-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 03:42:
[...]

code:
1
2
3
4
    <key>SupportedSIMs</key>
    <array>
        <string>20416</string>
    </array>

CC 204 = NL
NC 16 = T-Mobile

Op de oude iPhone was dit mogelijk door Carrier Packages, zie ook het volgende wat ik gemaakt heb:
http://www.ifoneguide.nl/?p=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
De ontwikkeling staat met de 2.0-firmware niet opeens stil. Er staan ongetwijfeld ook dit soort zaken op het lijstje van de Apple-ontwikkelaars. Maar zoals een ieder die programmeert weet kan je niet altijd alles in één keer implementeren.

De copy-paste-functie bijvoorbeeld staat bij Apple op de lijst en wordt waarschijnlijk ook in een toekomstige update toegevoegd. Evenals het implementeren van navigatie-software

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap niet waarom zo veel mensen zitten te zeuren over die copy and paste functie. Ok, soms kan het wel handig zijn, maar ver boeit het toch totaal niet? :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:34

amphora

Websites & Fotografie

Je kan behalve SIM pincode ook nog een algeheel cijferslot instellen. Moet je wel iedere keer als je unlocked een code invoeren. Maar als je bang bent voor diefstal of (te) nieuwsgierige mensen wel een goede oplossing.
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:25:
Allicht te wijten aan 2.0 versie, stabiliteit etc wordt nog steeds aan verdergewerkt.
1.1.4 (en oudere versies ook denk ik) heeft er ook last van. Regelmatig crashed Safari bij grote pagina's. En wat me ook stoort is dat Safara (althans bij mij) blijkbaar niet of nauwelijks gebruik maakt van cache. Bijna iedere keer als je terug gaat naar vorige pagina (back knop) dan moet die hele pagina opnieuw geladen worden. Met WiFi niet zo erg maar via GRPS duurt dat weer even (en kost het ook wat).
Datafeest schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:42:
Ik snap niet waarom zo veel mensen zitten te zeuren over die copy and paste functie. Ok, soms kan het wel handig zijn, maar ver boeit het toch totaal niet? :o
Ik mis het wel. Krijg regelmatig een mail met een link die bijvoorbeeld niet klikbaar is ofzo. Of iemand mailt je een adres en wil je in je contact lijst opslaan. Zonder knip/plak functies is dat drama.

[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 16-07-2008 10:46 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Blijkbaar maak jij er weinig gebruik van;)
Met m'n huidige WM6 telefoon maak ik toch met grote regelmaat gebruik van de copy-paste functionaliteit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Laatst online: 10-07-2024
De copy-paste-functie was slechts een voorbeeld. Daar hoef je niet direct een hele discussie aan op te hangen. Ik kreeg het idee dat veel mensen denken dat Apple de ontwikkeling nu gestaakt heeft omdat 2.0 af is, niets is minder waar; 2.0.1 is in de maak en komt misschien wel zeer snel.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
PIN kun je gewoon aanzetten. Bij mij stond dit standaard aan. (Kan je vinden bij instellingen)

Heb even een speedtest gedaan en ik trek zelfs met 1 streepje ontvangst de volle 2MBit.
Op m'n WiFi trek ik ongeveer 35Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kwam dit tegen op tmbile.nl
Klopt dit wel?
Geïntegreerde GPS antenne en 2.0 megapixel camera met zoom functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Pixxa schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:58:
Kwam dit tegen op tmbile.nl
Klopt dit wel?

[...]
Ja.. Alleen het eerste :P

[ Voor 7% gewijzigd door MoietyMe op 16-07-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Neem aan dat dit digitale zoom is, wat dus in feite geen zoom is.

Mocht je het écht nodig hebben, dan is het wachten op de 3g versie van http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10813 :P

[ Voor 48% gewijzigd door pagani op 16-07-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Laatst online: 03-11-2020
Waar kan ik een lijst vinden van de verschillende locaties van al de T-Mobile hotspots?

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
boogywoogy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:24:
Waar kan ik een lijst vinden van de verschillende locaties van al de T-Mobile hotspots?
http://hotspot.locaties.t-mobile.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dit kan je ook met je iPhone :o

[YouTube: http://www.youtube.com/v/qg1ckCkm8YI&hl]

Edit: hmmm dacht origineel te zijn maar was al gepost :|

[ Voor 25% gewijzigd door Tranzy op 16-07-2008 12:41 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Als ik een pop3 account aanmaak in mijn iPhone dan kan ik wel mail sturen maar niet ontvangen.
Mail blijft hangen! uitgaand is gewoon smtp.upclive.nl maar het werkt niet. Iemand een idee wat ik eventueel vergeten ben?

Als ik mp3 importeer van mijn computer dan worden ze aangegeven met track 1, track 2 enz.. Terwijl ik de tracks wel heb benoemd ! Hoe kan ik dit oplossen?

NB gekochte tracks vanuit iTunes geven wel de naam weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb die profielen nog nooit gesnapt. Het enige wat je wilt is aan of uit. Speciale profielen voor buiten of in de auto? WTF? 's nachts zet je de GSM helemaal uit, kun je ook nog eens lekkerder slapen volgens bepaalde studies.
Dit is een window-isme denk ik. Apple wil jou helemaal niet vervelen met mapjes enzo. Je ordent je apps gewoon dirtect op de panels. Als jij bepaalde categorie apps bij elkaar wil hebben doe je dat. Maar niet door low-level in mapjes te hoeven prutten. Dat is de Apple way. Herschikken doe je door een paar sec op een app te drukken, alles gaat dan bibberen en je kunt de apps dan op de goede plaats slepen.
Hier heb je een punt, maar de work-around is op zich werkbaar. Er zou een optie moeten zijn om alleen de pin te vragen bij aan/uit zetten. Maar dan gaat in jouw scenario de boot nog niet op, omdat ze de foon niet uitzetten en nooit om de pin gevraagd worden. Hoe zou je het dan willen? 1 keer de iPhone op iTunes aansluiten en alles is er wel af omdat ie gaat syncen met een nieuwe bibliotheek.
De zin hiervan ontgaat me compleet? Waarom zou je willen weten of iemands GSM aan staat? Je kunt ook gewoon bellen, weet je het meteen en heb je geen afleverbericht nodig.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:34

amphora

Websites & Fotografie

zonoskar schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:54:
De zin hiervan ontgaat me compleet? Waarom zou je willen weten of iemands GSM aan staat? Je kunt ook gewoon bellen, weet je het meteen en heb je geen afleverbericht nodig.
Dit is vooral handig als je iemand belt maar z'n telefoon staat uit (ligt nog te slapen?). Dan stuur je een SMS en door het afleverbericht weet je wanneer iemand z'n telefoon weer aan heeft gezet (en dus wakker is).
jefjef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:52:
Als ik een pop3 account aanmaak in mijn iPhone dan kan ik wel mail sturen maar niet ontvangen.
Mail blijft hangen! uitgaand is gewoon smtp.upclive.nl maar het werkt niet. Iemand een idee wat ik eventueel vergeten ben?
Ik snap je niet. Je zegt dat je wel kan versturen maar je smtp server doet het niet? Je kan niet ontvangen dus moet je naar je pop server kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door amphora op 16-07-2008 12:59 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blowthebullet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03-2023
DaMorpheus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:32:
[...]

Juist wel een alternatief voor iedereen die door mobileme werd buitengesloten.
Zakelijke gebruikers willen hun email lekker veilig hebben, via eigen servers versturen en beheren en alles onder de eigen domeinnamen. Super en geen gekke mobileme abonnementen voor nodig! :)
Volgens mij was er iets voor de zakelijke gebruiker als: Microsoft Exchange server ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hier heb je een punt, maar de work-around is op zich werkbaar. Er zou een optie moeten zijn om alleen de pin te vragen bij aan/uit zetten. Maar dan gaat in jouw scenario de boot nog niet op, omdat ze de foon niet uitzetten en nooit om de pin gevraagd worden. Hoe zou je het dan willen? 1 keer de iPhone op iTunes aansluiten en alles is er wel af omdat ie gaat syncen met een nieuwe bibliotheek.

[...]

Mijn voorstel is zoals het bij SE (en mogelijk andere merken) gaat. Die hebben het voordeel dat het toestel altijd uit gaat als je de simkaart vervangt, maar dat lijkt me geen probleem.

-Pincode van de simkaart wordt gevraagd bij het aanzetten. Is deze juist, dan start hij op en kan je overal bij.
- Geef je de onjuiste code voor de simkaart, dan komt je niet verder en blijft het toestel gelocked.
-Vervang je de simkaart, dan moet je ook een pincode voor het toestel intoetsen voordat je hem kan gebruiken.

Eigenlijk zou er bij de blokkering dus een extra optie moeten komen ipv altijd, 15 minuten t/m 4 uur:
- bij aan/uitzetten
- bij vervangen simkaart

En een afleverbericht is handig als je moet wachten tot iemand uit een vergadering, examen komt oid. Je stuurt een smsje dat je even zal bellen. Op het moment dat je een afleverbericht krijgt weet je dat het toestel weer aanstaat en dat je kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet toegestaan om je vraag binnen 24 uur te kicken.

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 16-07-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Disksoft schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:03:
[...]

Je USB poort levert maximaal 500mAh en je oplader waarschijnlijk 1Ah, vandaar dat je hem beter altijd kan opladen via de lader ipv usb, je accu lijkt dan vol maar hij heeft dan maar de helft van de capaciteit.

Ik moet nog even tot 26-07 wachten voordat ik een iphone kan gaan aanschaffen, ik hoop dat de ervaringen in de loop van de weken positiever worden.
Ik kan dit bevestigen.

Opladen van je iPhone op het stopcontact levert een langere accuduur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, pincode op je SIM zetten en dat probleem is opgelost. Zonder pincode gaat je SIM dan namelijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:17:
[...]

Euh, pincode op je SIM zetten en dat probleem is opgelost. Zonder pincode gaat je SIM dan namelijk niet werken.
Hij bedoelt dat je dan met een andere simkaart (danwel van T-Mobile) wel gewoon het toestel kan aanzetten. Mijn vorige telefoons hadden altijd en een simlock en een telefoon lock, dit laatste heeft de iPhone niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De iPhone heeft wel een telefoon lock onder Settings > General > Passcode Lock. SIM lock staat onder Settings > Phone > SIM PIN.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 18-09 17:18

Stewie!

Keen must die!

Blowthebullet schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:04:
[...]

Volgens mij was er iets voor de zakelijke gebruiker als: Microsoft Exchange server ...
Je moet eens weten hoeveel zakelijke gebruikers Kerio gebruiken of hoeveel gebruikers pushmail/contacten en remote wipe willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Daedalus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:25:
De iPhone heeft wel een telefoon lock onder Settings > General > Passcode Lock. SIM lock staat onder Settings > Phone > SIM PIN.
Maar die telefoonlock is raar. Je kan instellen hoe lang het toestel standby moet staan voordat deze lock ingaat. Die staat nu op 4 uur, omdat vaker behoorlijk vervelend is. Doe je echter binnen die tijd het toestel aan/uit of verander je van sim dan kan je nog altijd overal bij.

De passcode lock werkt anders dan dat ik gewend ben en naar mijn idee ook onlogisch. Ik zie dit graag anders. Maar misschien ben ik een uitzondering.

[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 16-07-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:20:
[...]

Hij bedoelt dat je dan met een andere simkaart (danwel van T-Mobile) wel gewoon het toestel kan aanzetten. Mijn vorige telefoons hadden altijd en een simlock en een telefoon lock, dit laatste heeft de iPhone niet.
Lijkt me niet boeiend. Met die SIM pin kun je voorkomen dat iemand je op kosten jaagt, zelfs al doet 'ie de SIM in een andere telefoon. Een telefoonpin zou voorkomen dat iemand bij je contacten en sms'jes kan. Nou, boeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag steeds dat SMS'en traag wordt als ik de iPhone 3G een tijdje aan heb staan, ik moet hem dan weer uit- en aanzetten om weer normaal/snel te kunnen SMS'en. Meer mensen die dit opgevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 18-09 17:18

Stewie!

Keen must die!

Niet direct sms maar ik heb hem moeten restarten nadat ik een mail met PDF attachment opende 8)7, de onderste helft van het scherm was felrood in elke applicatie en menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:40:
[...]

Lijkt me niet boeiend. Met die SIM pin kun je voorkomen dat iemand je op kosten jaagt, zelfs al doet 'ie de SIM in een andere telefoon. Een telefoonpin zou voorkomen dat iemand bij je contacten en sms'jes kan. Nou, boeiend...
En dat iemand al je spul kan lezen of zonder toeren uit te halen je toestel volledig kan gebruiken vind je niet belangrijk? En via Wifi kan je ook de nodige kosten maken in de appstore (ow nee daar zit nog wel een wachtwoord voor). Maargoed, genoeg hierover. Het zit er niet in. Ik hoop alleen dat iemand van Apple meeleest en het even oppikt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 16-07-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:48:
Ik heb vandaag steeds dat SMS'en traag wordt als ik de iPhone 3G een tijdje aan heb staan, ik moet hem dan weer uit- en aanzetten om weer normaal/snel te kunnen SMS'en. Meer mensen die dit opgevallen is?
Ik heb hier inderdaad ook wel eens last van ja. Het tikken van een sms gaat minder snel als je telefoon lang aan heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:40:
[...]
Nou ik zie toch liever niet dat iemand mijn nummer uit jouw telefoon vist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[...]

Ik snap je niet. Je zegt dat je wel kan versturen maar je smtp server doet het niet? Je kan niet ontvangen dus moet je naar je pop server kijken.
[/quote]

wat er wordt aangegeven is dat verzenden via smtp.upmail.nl is mislukt..
Dus ontvangen wel verzenden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MaZo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:01:
[...]
Nou ik zie toch liever niet dat iemand mijn nummer uit jouw telefoon vist. ;)
Gast, jouw nummer schrijf ik op WC-deuren met erboven 'looking for a good time?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:54:
[...]

Ik heb hier inderdaad ook wel eens last van ja. Het tikken van een sms gaat minder snel als je telefoon lang aan heeft gestaan.
Okay, vreemd gebeuren. Ook na een sync met iTunes lijkt hij sneller te gaan. Hoop dat deze bug snel gefixed wordt met 2.0.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

jefjef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:04:
[...]

[/quote]

Heb het al.

Moet iphone in flight modus zetten wanneer mijn sim nog niet is geactiveerd! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om de verjaardagen van je contactspersonen automatisch in de agenda te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

koen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:47:
Is er een mogelijkheid om de verjaardagen van je contactspersonen automatisch in de agenda te krijgen?
In je iCal Preferences een vinkje zetten in 'Show Birthday Calendar' en een keertje syncen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Mijn iPhone is eindelijk geactiveerd. Heb wel wat vragen...

Is het mogelijk om het T9 woordenboek uit te schakelen? Ik schrijf zowel Engels als Nederlands en het is bijzonder irritant om mijn Engelse woorden stuk voor stuk veranderd te zien worden in Nederlandse.

Ipv het 3G icoontje zie ik zo nu en dan een blauw blokje met een wit rondje, is dit omdat 3G geen goed bereik heeft op dat moment?

Is er geen mogelijkheid om wifi en 3G met een druk op de knop uit te schakelen middels een app ofzo? Nu moet je eerste drie menu's door.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:54:
Mijn iPhone is eindelijk geactiveerd. Heb wel wat vragen...

1. Is het mogelijk om het T9 woordenboek uit te schakelen? Ik schrijf zowel Engels als Nederlands en het is bijzonder irritant om mijn Engelse woorden stuk voor stuk veranderd te zien worden in Nederlandse.

2. Ipv het 3G icoontje zie ik zo nu en dan een blauw blokje met een wit rondje, is dit omdat 3G geen goed bereik heeft op dat moment?

3. Is er geen mogelijkheid om wifi en 3G met een druk op de knop uit te schakelen middels een app ofzo? Nu moet je eerste drie menu's door.
  1. Voor zover ik weet niet. Wat je wel kan doen is onder Landinstellingen 2 keyboard-layouts meegeven: zowel EN als NL. Via het wereldbolletje op het toetsenbord kan je dan zeer snel schakelen tussen de twee talen. Zo heb je dan T9 gebruik in beide talen!
  2. Dat geeft aan dat 'ie op GPRS werkt
  3. Nog niet. Kan me goed voorstellen dat zo'n app wel beschikbaar wordt. Ik vind het zelf ook net iets te ver weg. Ik had 'm (net als Wifi en BT) gewoon onder de Flight-Mode schakelaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jefjef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:04:
[...]

[/quote]

Probeer eens smtp.gprs.t-mobile.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ipv het 3G icoontje zie ik zo nu en dan een blauw blokje met een wit rondje, is dit omdat 3G geen goed bereik heeft op dat moment?
Heb je een nieuwe SIM of je oude gehouden? Als 't een oude is kan 't best wel 's nog geen USIM zijn, en dan kun je niet 3G'en. Bij een T-Mobile shop kun je dan je SIM om laten wisselen voor een nieuwe.

Gisteren gedaan met mijn oude Vodafone SIM-- legitimatie laten zien en 't is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:05
Ondertussen zit ik op 1/3 batterij vermogen, hieronder screenshotje met "gebruik".

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3276/2674336896_0fcc37071d_o.jpg

Bellen doe ik weinig, zoals je ziet,
voornamelijk email checken, surfen en smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:00:
[...]
Heb je een nieuwe SIM of je oude gehouden? Als 't een oude is kan 't best wel 's nog geen USIM zijn, en dan kun je niet 3G'en. Bij een T-Mobile shop kun je dan je SIM om laten wisselen voor een nieuwe.

Gisteren gedaan met mijn oude Vodafone SIM-- legitimatie laten zien en 't is zo gepiept.
Zoals drie posts hierboven, het geeft aan dat hij op GPRS draait. Eerste idee is dus te weinig 3G bereik. Mocht die altijd blijven, waar je ook bent, dan is het misschien wel die SIM. Maar ik zou de oplossing dus eerst in de dekking zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er gek van...ik kan gewoon geen gesprek langer dan 30 seconden houden want dan word de verbinding gewoon verbroken. Alles al geprobeerd, zelfs een volledige reset maar het maakt niets uit.

Stop ik de SIM in een andere telefoon, heb ik het probleem niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Sillymidget schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:
Ondertussen zit ik op 1/3 batterij vermogen, hieronder screenshotje met "gebruik".

[afbeelding]

Bellen doe ik weinig, zoals je ziet,
voornamelijk email checken, surfen en smsen.
Dat is een indrukwekkende gebruiksduur :) Er staat onderin dat je hem hebt aangesloten, hoe lang? Het is verder ook interessant om te weten wat je aan hebt staan. Sowieso 3G, maar wifi? Gebruik je pushmail of fetch je email met een bepaalde interval?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 16-07-2008 15:31 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

Is er iemand toevallig ook bezig met mail2web.com

en zo ja

weet iemand het adres van hun exchange server....?

(na vele uren klooien heb ik mail2web aan de gang... en het is inderdaad een volledig Exchange acount, met pop connector. )

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 16:53
[...]

Ik heb die profielen nog nooit gesnapt. Het enige wat je wilt is aan of uit. Speciale profielen voor buiten of in de auto? WTF? 's nachts zet je de GSM helemaal uit, kun je ook nog eens lekkerder slapen volgens bepaalde studies.
Als ik nachts in bed lig wil ik wel wakker worden als ik gebeld wordt, maar ik hoef geen toontjes te horen als er een email binnenkomt. Dan is het handig als je profielen hebt, je kunt dan gemakkelijk schakelen zonder allerlei opties met de hand te hoeven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:05
Hoedje schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Dat is een indrukwekkende gebruiksduur :) Er staat onderin dat je hem hebt aangesloten, hoe lang? Het is verder ook interessant om te weten wat je aan hebt staan. Sowieso 3G, maar wifi? Gebruik je pushmail of fetch je email met een bepaalde interval?
Is heel even geweest om iCal te syncen, daarna meteen weer eraf gehaald. Vind het zelf ook interessant om te kijken hoe lang ik op 1 charge kan doen.

3g-wifi 40/60.

Gebruik fetch mail, 1 gmail account. elke half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ik heb een zaak en moet snachts gebeld kunnen worden. Maar ik wil niet wakker worden van spam-mailtjes. Simpel as that...
Dit is een window-isme denk ik. Apple wil jou helemaal niet vervelen met mapjes enzo. Je ordent je apps gewoon dirtect op de panels. Als jij bepaalde categorie apps bij elkaar wil hebben doe je dat. Maar niet door low-level in mapjes te hoeven prutten. Dat is de Apple way. Herschikken doe je door een paar sec op een app te drukken, alles gaat dan bibberen en je kunt de apps dan op de goede plaats slepen.
Eens, maar dan zou ik de panels een naam willen geven. Is toch wat overzichtelijker. (Mappen zijn trouwens fijn en ik gebruik ze net zo veel op m'n MacBook als op mijn Vista PC)
Ik gebruikte dit op mijn N73 continu. Het is erg handig dat je weet wanneer een telefoon aanstaat en ik SMS nou eenmaal veel.

Je kunt alles wel goed proberen te praten (Apple fans doen dat blijkbaar veel), maar er missen gewoon een aantal dingen, klaar. Ik heb zelf ook een iPhone en een MacBook, dus ik kan er over mee praten. Zoals al eerder gezegd bij het MMS verhaal: Dat jij het niet gebruikt of mist, wil niet zeggen dat het niet op iedere telefoon moet zitten. (Al vind ik MMS onzin, maargoed, dat ben ik persoonlijk ;))

Overigens, om terug te komen op het batterij-duur verhaal.
Huidig gebruik: 2:30, huidige standby tijd: 13:00. Batterij op de helft.
Dit is overigens de eerste volledige lading (via USB), dus ik heb nog niet meerdere keren ontladen/opgeladen.

[ Voor 7% gewijzigd door OverSoft op 16-07-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ_Latitude schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 07:40:
[...]

Ja, je kan meerdere emailadressen beheren.
Zoals ik het nu heb opgezet is hetzelfde als jij wilt lijkt mij:
  • Ik heb 1 hoofdaccount waar al mijn mail van verschillende accounts naar toe wordt gestuurd. Die heb ik als default in de iPhone gestaan, met mijn default emailadres
  • Daarnaast heb ik voor ieder van de adressen waarmee ik wil versturen een account aangemaakt, maar de instellingen van deze account zo verbouwd dat 'ie geen verbinding kan maken met de inkomende mailserver. Dit zorgt ervoor dat je de emails niet TWEE keer binnenkrijgt (1 keer op de verzamelaccount, 1 keer op de losse account).
  • Als je nu een email maakt, kan je bij 'Afzender:' of 'Van:' een van de gewenste emailadressen kiezen.
Die methode heeft wel als nadeel dat je uitgaande mail dan niet op de server wordt opgeslagen. Je kan dat voorkomen door Gmail als SMTP te gebruiken (je moet de accounts onder welke naam je wilt verzenden dan wel even laten "verifiëren").

En die methode heeft dan alleen weer als nadeel dat je gmail adres als 'Sender' in de header blijft staan, wat Outlook laat zien als "(sent by ...)". Dat kun je ook weer oplossen, namelijk door Google Apps te gebruiken in plaats van Gmail, maar dat kan alleen als je de domein naam in bezit hebt (dus bij hotmail kan dat niet).

Overigens is er nog een andere manier om het op te lossen in Apple Mail (waar je meerdere SMTP servers kan gebruiken bij 1 account) maar mijn iPhone is nog niet binnen dus ik weet niet of dat daar ook gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
CJ_Latitude schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Zoals drie posts hierboven, het geeft aan dat hij op GPRS draait. Eerste idee is dus te weinig 3G bereik. Mocht die altijd blijven, waar je ook bent, dan is het misschien wel die SIM. Maar ik zou de oplossing dus eerst in de dekking zoeken.
Het is een bereik issue, ik heb op andere locaties wel 3G.

Om even door te gaan op het aan- en uitzetten van 3G en wifi, het lijkt me zinloos om beiden aan te hebben staan. Waarom kan je geen priority instellen waardoor de één wordt uitgeschakeld als de ander geen bereik/connectie heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-07-2008 15:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Disksoft schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:03:
[...]

Je USB poort levert maximaal 500mAh en je oplader waarschijnlijk 1Ah, vandaar dat je hem beter altijd kan opladen via de lader ipv usb, je accu lijkt dan vol maar hij heeft dan maar de helft van de capaciteit.
Leuk verzonnen.. :D Met de adapter gaat het opladen gewoon 2 keer zo snel. (1000 mA vs 500 mA) Snap niet hoe je erbij komt dat hij dan maar voor de helft vol zou zijn. :X

No offence, maar je bent Elektromonteur volgens je profiel. Dan moet je zoiets toch wel weten? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 16-07-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:28

ultimateharry

Team Slayer:-)

OverSoft schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:43:
[...]

Zoals al eerder gezegd bij het MMS verhaal: Dat jij het niet gebruikt of mist, wil niet zeggen dat het niet op iedere telefoon moet zitten. (Al vind ik MMS onzin, maargoed, dat ben ik persoonlijk ;))
Dus omdat er mensen zijn (sterke minderheid) die het wel gebruiken, zou het wel op iedere telefoon moeten zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

omg ik kan maar 1 exchange acount instellen... Ik heb er wel 6....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:56:
[...]

Het is een bereik issue, ik heb op andere locaties wel 3G.

Om even door te gaan op het aan- en uitzetten van 3G en wifi, het lijkt me zinloos om beiden aan te hebben staan. Waarom kan je geen priority instellen waardoor de één wordt uitgeschakeld als de ander geen bereik/connectie heeft?
Dat kun je niet instellen, omdat de iPhone dat automatisch doet. Je gebruikt 3G natuurlijk ook voor bellen (betere gesprekskwaliteit) dus die blijft wel verbonden :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Even een vlug vraagje, wat kosten die docks eigenlijk?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

X-G schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:21:
Is de search stuk?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een beetje inzet wordt wel gewaardeerd, als je in het zoekvakje rechts bovenin "dock" invoert, wordt je vraag beantwoord: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Vlug antwoord:

Kijk gewoon even zelf..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 15:14
ultimateharry schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Dus omdat er mensen zijn (sterke minderheid) die het wel gebruiken, zou het wel op iedere telefoon moeten zitten :?
Ik denk dat er meer mensen wel eens een MMSje sturen, dan dat ze MobileMe gebruiken. Sterker nog, ik denk dat er meer mensen MMSen, dan Exchange gebruiken. Toch zitten die functies er wel in. Het gaat er verdorie toch niet om hoeveel mensen het gebruiken, ik las iets over 20% van de mobiele telefoongebruikers, dat is toch al ontzettend veel! Het is gewoon een gebrek aan deze telefoon, en dat is niet erg, maar ik vind het een beetje jammer dat door iedereen hier dat een feature wordt genoemd. Elke telefoon die de afgelopen 3/4/5 jaar is uitgebracht heeft het, en dan raak je eraan gewend, ik gebruik het ook wel eens, een keer per week of zo, en vind het erg handig.

Apple maakt erg mooie producten, maar men moet niet de kritische blik verliezen. Genoeg leuks aan de iPhone, maar er ontbreken nog een paar elementaire dingen aan. Dat weerhoudt mij er niet van om er een te halen hoor, maar ik zal nog wel een tijdje mijn N95 erbij gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
ultimateharry schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Heel kort: Ja!
Dit zijn basis functies van het mobiele netwerk en het is eigenlijk belachelijk dat de iPhone deze simpele dingen (zoals afleverrapport) niet ondersteund! Een Nokia uit het jaar 0 kan daar nog mee overweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan er geen apart topic komen als "[iPhone 3G] ik mis MMS functie" :? Ik ben de jankerds in dit topic een beetje zat en hoop meer op bruikbare tips en gebruikerservaringen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Er zitten geen kabels of stroomadapter bij. Het is gewoon de dock met wat papierwerk in een klein doosje :)
Ik vind dit een vreemd verhaal, ik heb immers juist via Apple zelf het 3G-dock besteld, omdat er in de omschrijving bij staat dat er een USB-kabel en lichtnetadapter wordt meegeleverd.

Hieronder een kopie van de tekst bij het dock op de Apple-site:

Een aantal manieren om het Dock voor iPhone 3G te gebruiken:

1.
Sluit het dock met de meegeleverde USB-kabel aan op uw computer en plaats uw iPhone 3G vervolgens in het dock om te synchroniseren en de batterij op te laden. U hoeft niet meer achter een computer te zoeken naar een aansluiting.

2.
Als u het dock met de meegeleverde USB-lichtnetadapter op een stopcontact aansluit, kunt u uw iPhone 3G in het dock plaatsen om de batterij op te laden.

Ik voel me behoorlijk 'genaaid' als ik nu alleen maar een dock ontvang, terwijl HTR Utrecht (3km. bij me vandaan) ze voor noppes verkoopt.

Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar Apple hierover, dus verwacht een passende oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

eensch met bovenstaande! koen

En toch nog ff een vraagje over mp3.
Als ik mp3 importeer van mijn pc dan worden ze in de iPhone aangegeven als track 1 (2, 3 enz)
Ondanks dat ik ze heb benoemd in mijn pc. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

svdm schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:19:
[...]

Als u het dock met de meegeleverde USB-lichtnetadapter op een stopcontact aansluit, kunt u uw iPhone 3G in het dock plaatsen om de batterij op te laden.[/i]
Met de iPhone meegeleverd ja, niet met het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

koen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:12:
Kan er geen apart topic komen als "[iPhone 3G] ik mis MMS functie" :? Ik ben de jankerds in dit topic een beetje zat en hoop meer op bruikbare tips en gebruikerservaringen :{
Hard genoeg roepen, dan is er vanzelf iemand bij Apple die het hoort. Toch? Wil soms echt wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

jefjef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:20:

Als ik mp3 importeer van mijn pc dan worden ze in de iPhone aangegeven als track 1 (2, 3 enz)
ID3-tags staan dan niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Kan iemand me vertellen of elke willekeurige Bluetooth headset werkt met de Iphone? Of heeft Apple het handig aangepakt en kun je alleen de Apple BT-headset in combinatie met de Iphone gebruiken?

Alvast bedankt.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
der_roedie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:48:
Kan iemand me vertellen of elke willekeurige Bluetooth headset werkt met de Iphone? Of heeft Apple het handig aangepakt en kun je alleen de Apple BT-headset in combinatie met de Iphone gebruiken?

Alvast bedankt.
Ik heb een el-cheapo Medion headset (Aldi) en die werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
jefjef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:20:

de ID3 Tags van je MP3 files zijn niet goed gevuld.. Open de properties van een MP3 en vul daar tracknaam, Artist en album in en gegevens zie dan wel op je iPhone ;)

Ik heb ook een vraagje ;)
Ik heb zo'n universeel doc gekocht.
Had nog geen AB en thuis en op me werk wil ik een dock hebben. dus 1 Universeel dock en later de G3 dock kopen. anyway.. als ik 'm'n iPhone in de dock plaats krijg ik een melding. Dit apperaat is niet ontwikkeld voor de iPhone..

Ik krijg dan de melding op naar airport modus te gaan :s iemand een idee waarom??

[ Voor 27% gewijzigd door To_Tall op 16-07-2008 18:19 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024

Dat heb ik dus ook.. Ik zie het blauwe blokje eigenlijk vaker als 3G.. Wanneer die op GPRS werkt.. betaal ik hier dan extra voor? of valt dit onder het onbeperkt 3g internetten?

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Met de iPhone meegeleverd ja, niet met het dock.
Zo mensen, inmiddels zowel per mail als telefonisch contact gehad met Apple zelf...

Apple maakt nu een grote fout, ik heb nl. én per mail én telefonisch van de medewerkster de bevestiging gehad dat de usb- en lichtnetadapter erbij zouden moeten zitten.

Thuis aangekomen blijkt dit er dus inderdaad NIET bij te zitten (staat niet duidelijk genoeg vermeld op de site).

De medewerkster vertelde mij dat ik terug moest bellen als het er niet bij zat en dat ik het toegestuurd zou krijgen!

Ik denk dat het nu snel aangepast gaat worden op de site van Apple.

Zelf heb ik inmiddels een mail terug gestuurd naar Apple dat ze mij desbetreffende adapter nu wél moeten toesturen, aangezien ze het me nu via mail én telefonisch beloofd hebben (en er dus niet meer omheen kunnen).

Toch vreemd, dat de eigen medewerkers van Apple niet weten hoe-en-wat.

Klik HIER voor de foto van het ontvangen pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

plipo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:23:
[...]

Dat heb ik dus ook.. Ik zie het blauwe blokje eigenlijk vaker als 3G.. Wanneer die op GPRS werkt.. betaal ik hier dan extra voor? of valt dit onder het onbeperkt 3g internetten?
Dat valt onder het onbeperkte internetten, maar 't is wel flink trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
CyBeR schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:34:
[...]

Dat valt onder het onbeperkte internetten, maar 't is wel flink trager.
LoL... Flink is nog zacht uitgedrukt..

Te vergelijkening
G3=Lamborgine op volle snelheid.
GPRS=Lamborgine die met de hand aangeduwd moet worden :)

Gelukkig overal; waar ik kom in rotterdam centrum hoop KPN en T-Mobile hotspots en ook G3 goed acctief. Op me werk WIFI ;) niet echt last van traag heid..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik vind trouwens op de site van Vodafone niks over 3G........of word dat daar anders genoemd??
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.