[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 86.695 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

reiker

dan jij!

golfgti5 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:48:
Ik vind trouwens op de site van Vodafone niks over 3G........of word dat daar anders genoemd??
Bij Vodafone refereren ze niet aan 3G, maar UMTS/HSDPA. Op deze pagina vind je er wat uitleg over. Rechts bovenaan zie je een linkje naar een UMTS-dekkingskaart.

(Voor zover mijn kennis reikt; 3G is het overkoepelend protocol, UMTS/HSDPA zijn onderdelen daarin bedoeld voor spraak/data).

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
@reiker ,

bedankt voor het normale en vooral duidelijk antwoord op mijn vraag, ik ben er echt niet in thuis......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
svdm schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:32:
[...]

Zo mensen, inmiddels zowel per mail als telefonisch contact gehad met Apple zelf...

Apple maakt nu een grote fout, ik heb nl. én per mail én telefonisch van de medewerkster de bevestiging gehad dat de usb- en lichtnetadapter erbij zouden moeten zitten.

Thuis aangekomen blijkt dit er dus inderdaad NIET bij te zitten (staat niet duidelijk genoeg vermeld op de site).

De medewerkster vertelde mij dat ik terug moest bellen als het er niet bij zat en dat ik het toegestuurd zou krijgen!

Ik denk dat het nu snel aangepast gaat worden op de site van Apple.

Zelf heb ik inmiddels een mail terug gestuurd naar Apple dat ze mij desbetreffende adapter nu wél moeten toesturen, aangezien ze het me nu via mail én telefonisch beloofd hebben (en er dus niet meer omheen kunnen).

Toch vreemd, dat de eigen medewerkers van Apple niet weten hoe-en-wat.

Klik HIER voor de foto van het ontvangen pakketje.
Ik weet hoe lang je dit topic volgt, maar er was allang langsgekomen dat deze kabel en adapter er niet bij zouden zitten.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat Apple hier vreselijk onduidelijk over is! Helemaal mee eens!

Daarnaast heb jij nu wel de kans om ontzettend goedkoop aan deze spullen te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
reiker schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Bij Vodafone refereren ze niet aan 3G, maar UMTS/HSDPA. Op deze pagina vind je er wat uitleg over. Rechts bovenaan zie je een linkje naar een UMTS-dekkingskaart.

(Voor zover mijn kennis reikt; 3G is het overkoepelend protocol, UMTS/HSDPA zijn onderdelen daarin bedoeld voor spraak/data).
3G is de derde generatie mobiele telefoniediensten, en UMTS valt daaronder. HSDPA is zelfs 3,5G. Niet echt een nieuwe generatie, maar hoort ook niet bij de derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Good Fella schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:35:
[...]

ID3-tags staan dan niet goed.
Inderdaad of worden ze in iTunes wel goed aangegeven?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
IT-Pro schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:29:
De ontwikkeling staat met de 2.0-firmware niet opeens stil. Er staan ongetwijfeld ook dit soort zaken op het lijstje van de Apple-ontwikkelaars. Maar zoals een ieder die programmeert weet kan je niet altijd alles in één keer implementeren.

De copy-paste-functie bijvoorbeeld staat bij Apple op de lijst en wordt waarschijnlijk ook in een toekomstige update toegevoegd. Evenals het implementeren van navigatie-software
Nou ja, die functies misten natuurlijk óók al in de 1.0 versie... en blijkbaar hebben ze nog niet de moeite genomen zulke basisfunctionaliteiten op te nemen. Áls het dan al ergens op een to-do lijst staat, dan is het waarschijnlijk ergens helemaal onderaan.

Persoonlijk vind ik echt dat de iPhone flinke steken laat vallen. Niet dat het uit lijkt te maken overigens, want die krengen worden massaal gekocht :P.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Punksmurf schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:59:
en blijkbaar hebben ze nog niet de moeite genomen zulke basisfunctionaliteiten op te nemen.

[..]

Niet dat het uit lijkt te maken overigens, want die krengen worden massaal gekocht :P.
Als het van die basis-functionaliteit is zou je het niet kunnen missen. Blijkbaar valt er prima te bellen, te luisteren, te fotograferen, te internetten en te sms-en zonder copy/paste en MMS.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
[...]

Nou ja, die functies misten natuurlijk óók al in de 1.0 versie... en blijkbaar hebben ze nog niet de moeite genomen zulke basisfunctionaliteiten op te nemen. Áls het dan al ergens op een to-do lijst staat, dan is het waarschijnlijk ergens helemaal onderaan.

Persoonlijk vind ik echt dat de iPhone flinke steken laat vallen. Niet dat het uit lijkt te maken overigens, want die krengen worden massaal gekocht :P.
Advocate of the devil })

Elk product heeft belangrijke missers.
Apple heeft er voor gekozen om geen MMS mee te nemen. Geen copy paste functie.. Mooie is dat de iPhone eigelijk OS X draaid. Mis je een functie. Zijn er toch genoeg mensen die de functie willen hebben?? Dan kunnen ze beslissen om deze in te bouwen. kan dus zo zijn dat over een tijdje met een update ineens MMS functie heb. Of dat je can copy paste kan gebruiken ;)

Wat ik heel erg merk is dat veel mensen nu aan het klagen zijn.

Als je functionaltijd mis, dan moet je het toestel niet kopen.
voor je iets koopt een auto, boot, huis, computer anything!! je kijkt eerst naar je eigen wens lijst en dan pas naar de producten. Kijk je eerst naar de producten. dan ga je af omdat deze dan niet aan je wensen voldoen. Verkeerde keuzes worden zo dagelijks gemaakt!

Anyway.. Ik heb het gevoel dat er eigelijk alleen nog maar gebashed wordt en minder ervaaringen en tips binnen komen.. Ik wil weten wat jouw ervaaring is. en niet om de 3 posts lezen Ik mis MMS ik mis volume profiles ect...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

To_Tall schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:32:
[...]

Idd. Als al die mensen die liepen te zeiken op dat hun nieuwe telefoon niet precies exact 100% de functionaliteit biedt van hun oude telefoon nou eens geen iPhone kochten, dan kon ik er tenminste eens een fatsoenlijk uit de winkel meenemen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
To_Tall schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:32:
Ik ben dan ook de kat uit de boom aan het kijken (vandaar ook dat ik hier rondhang). Wat ik heb gezien van de iPhone is echt awesome, want je kijkt al snel naar de geavanceerde features. Van de basisdingen neem je aan dat dat wel goed zit.
Anyway.. Ik heb het gevoel dat er eigelijk alleen nog maar gebashed wordt en minder ervaaringen en tips binnen komen.. Ik wil weten wat jouw ervaaring is. en niet om de 3 posts lezen Ik mis MMS ik mis volume profiles ect...
Ook dát zijn ervaringen. Persoonlijk lees ik ook liever dát, dan dat ik van 10 mensen moet horen dat hij heel goed mp3'tjes speelt. Dat van die mp3'tjes, dat weten we wel, want dat ding is een mediamachine eerste klas. Ik wil niet alleen weten wat hij wél kan -- dat vind ik overal. De Apple-site alleen al vertelt me bijna letterlijk dat de iPhone de beste uitvinding sinds gesneden brood is. Ik wil ook weten wat hij niet kan, zodat ik voor mezelf kan bepalen of ik het zal missen.

MMS zal mij aan m'n reet roesten, bijvoorbeeld. Het feit echter dat je niet ziet hoeveel tekens je aan het weg sms'en bent vind ik dan toch écht wel een ontzettend gemis. Je wil niet weten hoe vaak ik nog even het een en ander in een sms herschrijf om binnen de 160 tekens te blijven en niet voor 5 tekens extra nog een extra sms hoef te gebruiken. Ik denk dat dat me maandelijks 30% aan sms'jes bespaart dus dat is voor mij nog wel de moeite ook.

En als dan mensen gaan zeggen dat het er vast wel aan zit te komen omdat de onwikkeling niet stil staat: bullshit. Die eerste iPhone is al een jaar op de markt maar zulke basisdingen (en dat zijn het gewoon, tenminste, voor een telefoon wél) zitten er nog steeds niet in. Het lijkt me dan ook sterk dat ze er überhaupt nog in komen als het aan Apple ligt, tenzij de druk nu een stuk groter wordt.

Blijkbaar weerhoudt het veel mensen niet om een iPhone te kopen, en ook ik vind de vele voordelen een aardig tegenwicht bieden aan deze nadelen. Maar mocht ik inderdaad een iPhone kopen, dan zal ik ze wél missen (hoewel ik verwacht gemiddeld beter uit te zijn, natuurlijk). En ook dan zal ik het wel tegen iedereen zeggen als die om mijn ervaringen vraagt, omdat het (m.i.!) toch een belangrijk gemis is.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Punksmurf schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:51:
[...]

Ik ben dan ook de kat uit de boom aan het kijken
[...]

En als dan mensen gaan zeggen dat het er vast wel aan zit te komen omdat de onwikkeling niet stil staat: bullshit. Die eerste iPhone is al een jaar op de markt maar zulke basisdingen (en dat zijn het gewoon, tenminste, voor een telefoon wél) zitten er nog steeds niet in. Het lijkt me dan ook sterk dat ze er überhaupt nog in komen als het aan Apple ligt, tenzij de druk nu een stuk groter wordt.
Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag.

Ja met SMS's zie je niet hoeveel tekens he al reeds heb geschreven. Maar moet je dat dan 100x melden? Dat vind ik niet meer ervaaringen uitwisselen maar meer lijken op klagen.

Anyway. iPhone is al 1 jaar oud. Vorig jaar zie ook de keynote van 9 jan 2007 te downloaden via iTunes ;) hebben ze laten zien wat ze kunnen. Ze hebben veel info verzameld en hier aan gewerkt. zie b.v. app.store, GPS, G3. dat zijn al 3 verbeteringen.

Apple wilt daarnaast min 1% markt aandeel, dat is ongeveer 10 miljoen verkochte telefoons.. Dus als ze uberhoubt stoppen met ontwikkelen zullen ze nooit aan die 10 miljoen verkochte telefoons komen ;)

Daarnaast zijn ze echt niet gestopt met ontwikkelen. Stilstaan is in de technische wereld acheruit lopen. Er zullen echt wel meer opties en functies op de telefoon komen. zowel via de app.store als via de firmware updates. Komen deze functie's niet, ja dan koop je het product niet ;) want deze voldoet niet aan de jouw gestelden eisen.

Daarnaast zie ik niet de reden om 100x te lezen dat je geen leestekens teller in de SMS functie zit of dat er geen MMS functie bestaat. Als er door iemand wordt gevraagd hoeveel een G3 dock kost wordt deze persoon geflamed omdat hij niet verder kijk dan zijn neus lang is.. Ik zie hier geen verschil in.

Anyway wat ik wel wil lezen is hoe bepaalde functies werken, handigheidjes om zo ook de FAQ aan te vullen of de TS... Tips zoals dat de home button 2x kan indrukken en je dan ipod menu naar vren haald. Of waar om ik de melding krijg bij het plaatsen van de G3 in een universeel dock dat deze hier niet voor gemaakt is :?
Of hoe je de operator logo kan aanpassen. Dat zijn welkome aanvullingen in dit topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door To_Tall op 16-07-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hier en daar dat mensen bij de T-Mobile shop kortingsbonnen (30%) kregen voor accessoires na aankoop van hun iPhone.

Kan iemand bevestigen of dit correct is? Wil alvast wat dingetjes bestellen maar als er korting te verdienen is wacht ik wel ff (hee we blijven Hollanders hè) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
^^^ Agree :)

Vooral die SMS-tekens-teller is echt jammer, en het moeilijk doen om tussen 2G/3G te schakelen ook. Het lijkt er immers op dat je hem eigenlijk op 2G moet laten draaien bij normaal gebruik (bellen/sms/email checken) en 3G alleen aanzetten als je daadwerkelijk gaat browsen/downloaden etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 16-07-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik vind het eigenlijk wel mooi dat Apple schijt heeft aan die 160 karakter-grens, het is hun probleem inderdaad niet dat de carriers dat systeem nog steeds zo uitmelken.

Zijn er eigenlijk door de community al goede voorstellen gedaan over hoe copy-paste zou moeten werken? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
^^ persoonlijk voelt het meer aan als een leuk gebaar naar de telco's, zodat ze het nog beter uit kunnen melken.
Als iedereen nou een smartphone had, konden we tenminste gewoon emailen naar elkaar ;).

offtopic:
Tof icon! :*)
To_Tall schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:10:
[...]

Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag.

Ja met SMS's zie je niet hoeveel tekens he al reeds heb geschreven. Maar moet je dat dan 100x melden? Dat vind ik niet meer ervaaringen uitwisselen maar meer lijken op klagen.
Helemaal mee eens, dat hoeft ook niet. De reden dat ik er nu nog eens op in ging, was vanwege die opmerking over 'dat het er wel in komt', niet om nog eens aan te halen dat het niet kan. Ik hoef overigens ook niet 100x te lezen van mensen dat ze hem nu eindelijk hebben, of dat er geluid uit maar 1 speaker komt (want er zijn er geen twee), maar daar struikel ik helaas ook over. Ook 10x dezelfde vraag van mensen die het topic niet lezen.

Niet op jou persoonlijk, maar meer in het algemeen :).
Anyway. iPhone is al 1 jaar oud. Vorig jaar zie ook de keynote van 9 jan 2007 te downloaden via iTunes ;) hebben ze laten zien wat ze kunnen. Ze hebben veel info verzameld en hier aan gewerkt. zie b.v. app.store, GPS, G3. dat zijn al 3 verbeteringen.
Ik bedoel ook niet dat er niet verbeterd wordt, alleen dat mijns inziens de prioriteiten verkeerd liggen.
Komen deze functie's niet, ja dan koop je het product niet ;) want deze voldoet niet aan de jouw gestelden eisen.
Ik ben dan ook flink aan het twijfelen, maak je maar geen zorgen. En je zal me er overigens ook niet over horen klagen, als ik hem wel koop -- ik weet immers dat ik iets koop wat het niet kan.
Daarnaast zie ik niet de reden om 100x te lezen dat je geen leestekens teller in de SMS functie zit of dat er geen MMS functie bestaat. Als er door iemand wordt gevraagd hoeveel een G3 dock kost wordt deze persoon geflamed omdat hij niet verder kijk dan zijn neus lang is.. Ik zie hier geen verschil in.
Agreed.
Anyway wat ik wel wil lezen is hoe bepaalde functies werken, handigheidjes om zo ook de FAQ aan te vullen of de TS... Tips zoals dat de home button 2x kan indrukken en je dan ipod menu naar vren haald. Of waar om ik de melding krijg bij het plaatsen van de G3 in een universeel dock dat deze hier niet voor gemaakt is :?
Of hoe je de operator logo kan aanpassen. Dat zijn welkome aanvullingen in dit topic ;)
En nogmaals agreed :).

offtopic:
Zou je misschien wel de moeite willen nemen je posts te spellchecken? :$ Fx3 heeft een prima spellingscontrole aan boord.

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 16-07-2008 21:26 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Wellicht een domme vraag: Maar is het straks mogelijk, - na de release van de Pwnage tool + jailbreak- mogelijk om de betaalde apps te draaien op m`n Iphone 3G, of kan ik dan alleen maar de programma`s en applicaties installeren die via de source te zoeken zijn ?

Verder ben ik trouwens zeer tevreden met m`n eerste (officiele) Apple product. Alles werkt super, en zelfs het 3G netwerk-bereik hier (Zuid Limburg) goed te noemen. Ook het krassen van de (zwarte) achterkant valt behoorlijk mee. Ik heb hem al sinds zaterdag, en zero krassen. :)

Grootste voordeel is de gebruiktvriendelijkheid en de snelheid van het aangepast OSX besturingssyteeem, en de Safari browser. Deze vliegt er trouwens soms wel uit zonder enige foutmelding, maar dit is te verhelpen dmv een update denk/hoop ik.

Nederland.fm is overigens ook `n goede en overzichtelijke (iphone)site waar alle zenders van nederland te luisteren zijn, ook wanneer je terug naar het dock gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:05
Ik heb even gezocht, maar ik kan het internationale SMS tarief voor de iPhone niet vinden, valt dit gewoon onder de 150 SMSjes die je hebt? Met internationaal bedoel ik kan vanuit Nederland naar het buitenland SMSen. Er zal wel weer een ander tarief gelden voor SMSen vanuit het buitenland naar Nederland?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
* To_Tall Besteld een biertje voor Punksmurf ;)
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:26:
Ik heb even gezocht, maar ik kan het internationale SMS tarief voor de iPhone niet vinden, valt dit gewoon onder de 150 SMSjes die je hebt? Met internationaal bedoel ik kan vanuit Nederland naar het buitenland SMSen. Er zal wel weer een ander tarief gelden voor SMSen vanuit het buitenland naar Nederland?
Valt eigenlijk onder een ander topic ;) maar kosten zijn 25 cent per bericht

[ Voor 58% gewijzigd door To_Tall op 16-07-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Punksmurf schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:51:
Het feit echter dat je niet ziet hoeveel tekens je aan het weg sms'en bent vind ik dan toch écht wel een ontzettend gemis. Je wil niet weten hoe vaak ik nog even het een en ander in een sms herschrijf om binnen de 160 tekens te blijven en niet voor 5 tekens extra nog een extra sms hoef te gebruiken. Ik denk dat dat me maandelijks 30% aan sms'jes bespaart dus dat is voor mij nog wel de moeite ook.
Je hebt helemaal gelijk, maar Apple ook. Apple's visie is dat je helemaal niet hoeft te weten hoeveel karakters je verstuurt. Jij wilt een boodschap versturen en je niet druk maken over andere zaken. Bij sommige telefoons _kun_ je niet eens meer dan 160 chars verzenden, dan moet je zelf je bericht opdelen als het te groot is. Of in jouw geval, je text editten als je de kosten niet wilt hebben. Niet echt gebruiksvriendelijk.

Dan kun je wel zeggen dat Apple fanboys alles pikken van Apple, maar je wilt toch een apparaat wat makkelijk te gebruiken is? Ik iig wel.

MMS wordt niet ondersteund, ws omdat het weinig gebruikt wordt. Maar voor de 1st gen iPhone was er een 3rd party app waarmee je MMS kon versturen. Die zal zo wel in de app store verschijnen lijkt me.

Er zit trouwens ook geen voice recorder op de iPhone (wel in de app store trouwens), daar hoor ik niemand over :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 14:15
--Christiaan-- schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:38:
[...]
3G is de derde generatie mobiele telefoniediensten, en UMTS valt daaronder. HSDPA is zelfs 3,5G. Niet echt een nieuwe generatie, maar hoort ook niet bij de derde.
Je kunt het eigenlijk vrij simpel onderverdelen:

1G (nooit zo geheten officieel): Pre digitaal tijdperk (spraak)
2G: GSM: Spraak & 9600baud inbeldienst
2.5G: GPRS, EDGE (data diensten, t/m max. 236.8kbit)
3G: UMTS (spraak en data, t/m max 384kbit)
3.5G: HSDPA en HSUPA (respectievelijk download en upload snelheidsverbetering over UMTS, download t/m max 14.4Mbit, upload t/m max 11.5 Mbit/s)
4G: WiMax, etc... (snelheidtests tot over de 1GBit/s zijn al gedaan)

In Nederland (en voor zover ik weet bijna ieder ander land) wordt UMTS i.c.m. HSDPA gebruikt. Je gebruikt voor het uploaden dus de UMTS band en voor het downloaden de HSDPA band.

Overigens zijn dit allemaal snelheden die je alleen haalt als je als enige op de mast zit, want bij meerdere gebruikers schakelt de mast in kanalen terug.

Wij maken voor de zaak gebruik van meer dan 1000 HSDPA aansluitingen bij Vodafone en zien vaak in steden de snelheid hard onderuit zakken als we er updates heen sturen. We kunnen zelfs door veel data naar 1 mast te sturen andere gebruikers van het netwerk drukken. Zulke grote updates gebeuren niet vaak (lees eens per jaar) en het duurt ook nooit lang, maar het is wel grappig om te zien hoe eenvoudig je eigenlijk een mast kan overbelasten.

[ Voor 2% gewijzigd door OverSoft op 16-07-2008 21:50 . Reden: foutje in 1g/2g ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik vind het ook wel minder dat ze niet aangeven hoeveel tekens je nog hebt, mijn huidige Sony begint gewoon automatisch aan SMS 2 maar geeft dit wel duidelijk aan. Maar ach, misschien doen ze er wat aan en anders pech...voor de rest werkt het heel erg super (heb even zitten spelen met de test iphone @ werk en toen wist ik zeker dat ik hem wilde :P).

Je kan trouwens wel tellen hoeveel tekens er ongeveer in een regel passen, en dan gokken op hoeveel ze ziet. Beetje primitief maar zo zou ik het doen :)
Voice recorder, tsja ook 1 van de dingen die mist, maar als je dat soort dingen echt wilt, moet je niet voor de iPhone gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:10:
Ik las hier en daar dat mensen bij de T-Mobile shop kortingsbonnen (30%) kregen voor accessoires na aankoop van hun iPhone.

Kan iemand bevestigen of dit correct is? Wil alvast wat dingetjes bestellen maar als er korting te verdienen is wacht ik wel ff (hee we blijven Hollanders hè) ;)
Klopt ik heb er ook 1 gekregen. Maar een breed aanbod aan goede accessoires hebben ze volgens mij nog niet (in Alkmaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin toch eerlijk gezegd steeds meer te twijfelen nu.

MobileMe roll out is toch niet echt vlekkeloos (was belangrijke reden voor iPhone voor mij) en ontdek dat er steeds meer hele simpele basale dingen missen op de iPhone. Zoals reeds vermeld geen teller voor tekens in SMS, geen ontvangstbevestigingen, geen MMS, (nog) geen werkend route navigatie, geen mogelijkheid om files op te slaan, alleen viewers maar geen edit (maar dat gebruik ik niet al te vaak), geen copy/paste mogelijkheid.

En zo zijn er nog een paar kleine dingetjes. Allemaal niet zo schokkend maar ik begin toch steeds meer te twijfelen of de iPhone zakelijk nog wel interssant is. Natuurlijk is het meer een consumenten telefoon maar Apple beweerde dat 'ie nu business proof is. Mmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Volgende is voor mij To_Tall ;)
zonoskar schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:45:Je hebt helemaal gelijk, maar Apple ook. Apple's visie is dat je helemaal niet hoeft te weten hoeveel karakters je verstuurt. Jij wilt een boodschap versturen en je niet druk maken over andere zaken.
Ik snap die visie (al deel ik hem niet, maar dat is wel duidelijk onderhand :P).
Bij sommige telefoons _kun_ je niet eens meer dan 160 chars verzenden, dan moet je zelf je bericht opdelen als het te groot is.
Als je een telefoon van de vorige eeuw hebt misschien... tenminste, dat mag ik hopen. Loop ik op Apple te zeiken... :P
Of in jouw geval, je text editten als je de kosten niet wilt hebben. Niet echt gebruiksvriendelijk.
Niet gebruiksvriendelijk, maar dat is waar ik zelf een afweging maak tussen gebruiksvriendelijk en portemonneevriendelijk.
Dan kun je wel zeggen dat Apple fanboys alles pikken van Apple, maar je wilt toch een apparaat wat makkelijk te gebruiken is? Ik iig wel.
Het aantal tekens van een sms laten zien maakt het apparaat gemakkelijker in gebruik, want ik hoef tenminste niet zélf te gaan tellen.
Er zit trouwens ook geen voice recorder op de iPhone (wel in de app store trouwens), daar hoor ik niemand over :)
Niemand mist blijkbaar genoeg om er melding van te doen, dan ;). Maar: goed om te vermelden.

Maar volgens mij mieren we nu te lang door over hetzelfde onderwerp, en komt To_Tall zo z'n biertje terughalen... dus ik ga er over ophouden ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 19:02
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:51:
Begin toch eerlijk gezegd steeds meer te twijfelen nu.

geen mogelijkheid om files op te slaan,
http://www.veiosoft.com/ kost wel 7 euro maar toch leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CJ_Latitude schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:08:
[...]

Ik weet hoe lang je dit topic volgt, maar er was allang langsgekomen dat deze kabel en adapter er niet bij zouden zitten.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat Apple hier vreselijk onduidelijk over is! Helemaal mee eens!

Daarnaast heb jij nu wel de kans om ontzettend goedkoop aan deze spullen te komen :D
Volg dit topic al eventjes en had het inderdaad voorbij zien komen, maar kon het gewoon niet geloven, omdat op de site van Apple zó duidelijk stond/staat dat het erbij geleverd zou worden (en dan helemaal als de medewerkster van Apple het zélf ook nog eens bevestigd)!

Ben benieuwd hoe Apple gaat reageren (ga van een goede reactie/service uit, tot nu toe nl. altijd gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu maar 5 sms-jes en 5 minuten, wanneer wordt deze opgewaardeerd (heb hem pas 1 dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Natuurlijk hebben ze bij Apple steken laten vallen maar de marketing afdeling van Apple laat zelden of nooit steken vallen.
Steve Jobs (medeoprichter, algemeen directeur en voorzitter raad van bestuur Apple Inc.) zei letterlijk:"So we're going to reinvent the phone".
Dit lijkt me op zijn zachtst gezegd een tikkeltje overdreven , de iPhone (3g) is een mooi device met een zeer goede user interface , maar heeft zeker ook tekortkomingen die mede door de perfecte marketing machine van Apple door veel mensen niet worden gezien.

Het onderstaande filmpje (met een knipoog) zet deze mensen hopelijk weer met beide benen op de grond ;) .

http://nl.youtube.com/watch?v=NZyYjQHcXEU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:51:
Allemaal niet zo schokkend maar ik begin toch steeds meer te twijfelen of de iPhone zakelijk nog wel interssant is.
Ik heb het ding in minder dan 10 minuten 'opgenomen' in m'n zakelijk 'gebruikspatroon'. Nou helpt het dat ik thuis en op kantoor niets anders dan OS-X, FreeBSD en Linux gebruik en dus _volstrekt_ niet vast zit aan autisten als mSeXchange en maffe applicaties die maar met 1 soort browser willen praten. Één accountje extra en m'n bookmarks een keer syncen, en da's alles wat er nodig is in een omgeving die aan normale standaarden voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik zal dan maar even een positief stukje over de Iphone vertellen. Ik heb de telefoon sinds vrijdag, en ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben. Hiervoor had ik een Nokia e90 en een Nokia 8600 Luna. De ene telefoon had heel veel functies, de andere was heel mooi. Nu heb ik een telefoon die beide pluspunten in huis heeft. Een hele mooie telefoon met heel veel functies!

Als een telefoon aan iedereen zijn wensen zou voldoen, dan was ie later uitgekomen voor een hogere prijs. Als ik de prijs kwaliteit verhouding bekijk, dan denk ik dat met dit toestel iedereen waar voor zijn geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Angeluskamps schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:54:
[...]

Inderdaad of worden ze in iTunes wel goed aangegeven?
Nee ook niet ben dus nu bezig alle 1122 nummers af te luisteren, opzoeken op internet voor de juiste schrijfwijze en dan handmatig aanpassen in iTunes

ben al bij nr 78
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de baterij duur: ik heb er nu 5 uur en 53 min gebruik op zitten. met een standbijtijd van 2 dagen en 12 uur. Kreeg net net melding dat ik nog 20 procent had.

Valt me persoonlijk niet echt tegen, hoewel het met games wel hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jefjef schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Nee ook niet ben dus nu bezig alle 1122 nummers af te luisteren, opzoeken op internet voor de juiste schrijfwijze en dan handmatig aanpassen in iTunes

ben al bij nr 78
;(
werk de IMDB functie in itunes niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoe lang duurt het bij jullie voordat je door je contacten heen kan scrollen? Bij mij duurt dit namelijk zo'n 8 seconden, gerekend vanaf het moment dat ik op contacten druk :X
Als ik mijn contacten via 'telefoon' bekijk gaat het wel gewoon snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

janzeeschuimers schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:07:
de iPhone (3g) is een mooi device met een zeer goede user interface
En vrijwel iedere grote fabrikant heeft inmiddels een telefoon met een groot touchscreen en zo min mogelijk knoppen. LG, Nokia, Samsung, Motorola enzovoort. Als de iPhone zo'n fundamenteel fout idee is, waarom immiteert iedereen Apple dan? Om dezelfde reden waarom ze de iPod en de Macbook kopieren? De fouten van de concurrentie herhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

ben al bij nr 78
;(
Had je ze goede filenames gegeven? Want dan kun je met tag and rename-achtige apps wel wat regelen.

Anders: MusicBrainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
svdm schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:32:
[...]

Zo mensen, inmiddels zowel per mail als telefonisch contact gehad met Apple zelf...

Apple maakt nu een grote fout, ik heb nl. én per mail én telefonisch van de medewerkster de bevestiging gehad dat de usb- en lichtnetadapter erbij zouden moeten zitten.

Thuis aangekomen blijkt dit er dus inderdaad NIET bij te zitten (staat niet duidelijk genoeg vermeld op de site).
Ik ben het helemaal met je eens dat er bij de 3g dock voor die prijs die ze ervoor vragen eigenlijk wel een usb kabel bij had mogen zitten. Majah dat is Apple, altijd duur met de accessoires. :/

Maar op de site staat vrij duidelijk wat bij de 3g dock zit:
Inhoud van de verpakking

Dock voor iPhone 3G
en dus geen kabel of adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:30:
[...]

En vrijwel iedere grote fabrikant heeft inmiddels een telefoon met een groot touchscreen en zo min mogelijk knoppen. LG, Nokia, Samsung, Motorola enzovoort. Als de iPhone zo'n fundamenteel fout idee is, waarom immiteert iedereen Apple dan? Om dezelfde reden waarom ze de iPod en de Macbook kopieren? De fouten van de concurrentie herhalen?
Nee, om de reden dat het 'telefoon'-fabrikanten zijn, die internet-, e-mail- en muziekfunctionaliteiten toevoegen. Telefoons waaraan wij, de consument, gewend zijn.

Apple heeft een aan een zeer goede MP3-speler, de iPod, een internetdevice en telefoon toegevoegd, iets wat ze nooit gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
burne schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:30:
[...]

Ik begrijp jouw punt, maar dat consumenten helemaal weg zijn van een product maakt in product nog niet 'goed' in de breedste zijn van zijn betekenis. In de jaren 50 waren mensen helemaal bonkers van sigaretten. Het verkocht gewoon :)
Hoewel deze vergelijking misschien niet de meest gelukkig is, geeft zij wel mijn punt goed weer.
Toch ben ik het met je eens dat de eenvoud, het juiste gebruik van moderne technieken, en het design van Apple de concurrenten aftroeft en nabootsen voor deze concurrenten de enige resterende optie is.
De iPhone (3G) is een goed voorbeeld van het juist en op tijd gebruik van moderne technieken. Telefoons met touch screen waren er al een tijd, maar allerminst snel en makkelijk te bedienen. Dit maakt Apple wel mogelijk. Internet op telefoons bestond ook al een goed en wel, maar Apple levert een browser die tenminste fatsoenlijk websites weergeeft.

Wat ik overigens ook bemerk is dat fabuleuze techniek die Apple gebruik om zijn product op de markt te zetten. Apple bedingt hier in Nederland een flat-fee abonnement i.c.m. ieder iPhone abonnement. Dit zorgt er voor dat iedere gebruiker gestimuleerd wordt om gebruik te maken van de functies die de telefoon biedt die voorzien in de basisbehoeften van de gemiddelde computergebruiker. Internet, E-mail, Agenda, Telefoon, SMS, Muziek. De iPhone zal voor veel verschillende computergebruikers precies voorzien in die behoeften, gepaard met een mooi design en sleeke en intuïtieve UI. :)
Toch moet ik de mijne nog een keer gaan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMS implementeren ze niet, ze willen mail met foto's etc pushen, en niet MMS -> oude technologie.

Ontbreken van aantal karakters is volgens mij ook uit winstbejag, vooral in de 1e iPhone, daar kreeg Apple een commissie op de telefoonkosten

Copy/Paste heeft idd een minder hoge prioriteit dan de zaken die ze nu klaarhadden voor iPhone 2.0, heeft een hoge piet van Apple ook bevestigd (zie grotere nieuws-sites voor bron).

Stabiliteit en andre verbeteringen zal wel komen, dat is ook het mooie aan deze telefoon. Makkelijk achteraf nog nieuwe zaken gaan toevoegen en zaken gaan verbeteren. Veel updates heb ik voor m'n andere telefoons nog niet gekregen en al zeker niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abonnement net 12 uurtjes, dus is mijn abonnement nog niet geactiveerd. - Nu 'fternet ik nog via Wifi, maar hoe kan ik internetten via mijn abonnement? (Zodra mijn abonnement is ingegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:11:
MMS implementeren ze niet, ze willen mail met foto's etc pushen, en niet MMS -> oude technologie.

Ontbreken van aantal karakters is volgens mij ook uit winstbejag, vooral in de 1e iPhone, daar kreeg Apple een commissie op de telefoonkosten
Blader anders even terug, daar reken ik voor dat MMS slechts 6.000.000 keer zo duur is als je 3G dataverkeer. Dat lees je goed. 6 miljoen maal zo duur. 5242.50 euro per megabyte, tegen 0.008 euro per megabyte voor 3G-data.

Ik zit me te realiseren dat ik daar wel een paar komma's verkeerd heb staan.

Dan nog: 6000 keer zo duur.

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 16-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:27:
[...]

werk de IMDB functie in itunes niet?
blijkbaar niet,

of moet ik die dan ergens aanzetten?
Maar waar haalt IMDB dan de info uit? als ik op een mp3 in iTunes klik en informatie selecteer lees ik niets anders dan track ..

@CyBeR zal MusicBrainz eens een go geven

[ Voor 6% gewijzigd door jefjef op 16-07-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
TlighT schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:00:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat er bij de 3g dock voor die prijs die ze ervoor vragen eigenlijk wel een usb kabel bij had mogen zitten. Majah dat is Apple, altijd duur met de accessoires. :/

Maar op de site staat vrij duidelijk wat bij de 3g dock zit:

[...]

en dus geen kabel of adapter.
...en dat staat er in kleine lichtgrijze letters, haha!

Maar dan heb je waarschijnlijk niet de tekst gelezen die erbij staat (meer informatie).
Juist dáárin wordt gezegd dat-ie er wél bij zit!

Ik kom voor het 1st op die site, weet-ik-veel wat ik voor waar moet aannemen (de extra info of alleen de info bij 'inhoud van de verpakking'). Ik ben juist op de extra info afgegaan, dat is toch het eerste dat je leest (qua informatie) en heb het dock toen besteld.

Om een lang verhaal kort te maken/houden: komt erop neer dat Apple niet duidelijk is hierin en mij tegemoet zal moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdm schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:22:
[...]

...en dat staat er in kleine lichtgrijze letters, haha!

Maar dan heb je waarschijnlijk niet de tekst gelezen die erbij staat (meer informatie).
Juist dáárin wordt gezegd dat-ie er wél bij zit!

Ik kom voor het 1st op die site, weet-ik-veel wat ik voor waar moet aannemen (de extra info of alleen de info bij 'inhoud van de verpakking'). Ik ben juist op de extra info afgegaan, dat is toch het eerste dat je leest (qua informatie) en heb het dock toen besteld.

Om een lang verhaal kort te maken/houden: komt erop neer dat Apple niet duidelijk is hierin en mij tegemoet zal moeten komen...
Heb je Apple gemailed en gebeld dus? Najah, ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kicken van je vraag binnen 24 uur is niet de bedoeling, binnen een uur al helemaal niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 17-07-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 00:14

LuBJe

Geilness ten top!

[...]

ben al bij nr 78
;(
Heb hier zelf Tag&Rename voor gebruikt, werkt prima. Heb mijn collectie al iTunes-proof echter, laat de iPhone nog even op zich wachten :)
zonoskar schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:45:
[...]

Volgens mij heb ik al enkele gratis note-applicaties in de app store gezien welke dit wel ondersteunen.

Lezen LuBJe, lezen....

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:18:
Wanneer krijg je je gegevens van T-Mobile toegestuurd, om te kunnen internetten? :o
Niet, dat is niet nodig, is standaard op de SIM ingesteld.
Je hoeft niet specifiek de 3G verbinding te kiezen, die staat altijd aan.
[...]
ben al bij nr 78
;(
Ik heb PZ TagEditor gebruikt om alle tags goed te bakken. Kun je gewoon van uit een bestandsnaam de ID3 tag invullen en direct allemaal een album e.d. meegeven.
Dan vanuit iTunes nog ff een albumafbeelding er aan toevoegen en je bent klaar.
Heb er gister een half uurtje over gedaan voor 1500 nummers. Daarnaast is MusicBrainz wel handig, alleen geeft die vaak het verkeerde album mee en dan zijn al je nummers van een verzamelcd ineens van 25 verschillende albums...

[ Voor 55% gewijzigd door OverSoft op 17-07-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:18:
Wanneer krijg je je gegevens van T-Mobile toegestuurd, om te kunnen internetten? :o
Dude 2x dezelfde vraag binnen het uur!!!
Gedult hebben T-mobile licht achter met registratie van nieuwe abbonees. Je kan T-mobile bellen.

wij weten ook niet hoe het met JOUW abbonement staat. T-mobile well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook eventjes een positieve ervaring met de nieuw Iphone (wit 16GB). Ik had tot vandaag een HTC Touch Cruise met WM6, maar vanaf het moment dat ik de Iphone voor het eerst inschakelde was ik verkocht.

Het beeldscherm is enorm helder, de interface zorgt ervoor dat je zeer gemakkelijk bij je applicaties komt en ze daardoor ook vaker gebruikt. De bediening voelt enorm natuurlijk en vloeiend aan. Ik heb de stylus verruilt voor de vinger en ik wil nooit meer anders. Als ik nu met de stylus bezig ben op mijn HTC voelt het alsof ik met achterhaalde en verouderde techniek werk.
Op mijn HTC had ik een uitgebreide databundel, maar omdat internetten zo onhandig was heb ik er nooit echt gebruik van gemaakt. Op de Iphone gaat internetten echter zo gemakkelijk en 'vanzelf' dat ik blij ben met de 'unlimited 3G' belofte van T-mobile. Ik heb zowel in Waalwijk als in Wijchen constant goede 3G verbinding en pagina's laden echt bijna zo snel als op een Wifi netwerk. Een verademing!

Het lijkt wel een reclamepraatje, maar ik ben zelden zo te spreken over een product en dat mag dan ook wel een keertje gezegd worden.

*Ik vraag me alleen af waarom ik geen minuten heb als ik 1202 bel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:54:
*Ik vraag me alleen af waarom ik geen minuten heb als ik 1202 bel...
Net een nieuw abo? Da's al eerder uitgelegd: omdat T-Mo die minuten op de 17e toewijst, en daarvoor op basis van de gedeeltes van de maand (per dag 5 min dus). Als je dus op de 16e een abo aan laat sluiten en je belt 5 min heb je daarna geen minuten meer. Maar morgen dus weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Misschien iemand die nog wakker is en mij hiermee kan helpen:

Heb vanmorgen de iphone gehaald bij een belcompany winkel in de buurt. Ik moest echter daarna de hele dag werken en pak net het pakje thuis pas uit. In de winkel heb ik mijn huidige abbo omgezet naar een i-300 abbo (met behoud simkaart). Nu zei de verkoper dat ik thuis even iphone aan itunes moest koppelen, sim erin en gaan met die banaan.

Helaas, ik wil itunes + iphone koppelen, melding dat er geen sim aawezig is. Ik wil sim in iphone plaatsen, melding dat sim gelocked is, moet ik unlock code invullen. Gevalletje "genaaid, morgen t-mobile bellen" of gevalletje onwetendheid en is hier een makkelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vul je eigen oude PIN code eens in op dat moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DJMurtz schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:19:
Ik wil sim in iphone plaatsen, melding dat sim gelocked is, moet ik unlock code invullen.
Gewoon de PIN van je SIM invoeren. De melding is technisch correct maar niet heel erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al meerdere malen gehad dat als ik een programma verwijder en de iphone opnieuw opstart dat het programma weer terug op de iphone staat..?

En dat hij heel vaak blijft hangen, vooral als ik instellingen aanklik... zijn er nog meer mensen die hier last van hebben..?

Ik heb de iphone van afgelopen zaterdag en ik moet hem al nu voor de 4de keer opladen, dat vind ik toch wat erg veel..niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Terwijl de meeste hier nog niet eens IPhone hebben...
Is die van mij gisteren gevallen en is mijn scherm één grote breuk.. :'(

Kijken wat de verzekering ervan gaat zeggen...

[ Voor 4% gewijzigd door endless op 17-07-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endless schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:37:

Kijken wat de garantie ervan gaat zeggen...
Iemand moet de eerste zijn... het zal niet onder je garantie vallen, maar spreek je verzekeringmaatschappij eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand een overzichtje in wat de tekentjes allemaal betekenen die rechts van het T-Mobile-tekstje staat?

Ik zie soms 3G in het wit, in het blauw...
Maar ook een vierkantje wit en ook in het blauw (GPRS?)

Als ik er overheen heb gelezen, bij voorbaat sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:56:
[...]

Iemand moet de eerste zijn... het zal niet onder je garantie vallen, maar spreek je verzekeringmaatschappij eens aan.
Ik bedoelde natuurlijk ook verzekering inderdaad.. Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:25
Tha BasZ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:11:
Iemand een overzichtje in wat de tekentjes allemaal betekenen die rechts van het T-Mobile-tekstje staat?

3G is natuurlijk 3G. Een blauw vierkantje met een wit puntje is GPRS. Check ook ff:

http://help.apple.com/iphone/guide/

Hier staat alles in onder "Basiskenmerken". Tussen wit en blauw zit geen verschil, dit heeft te maken met waar je bent in de iPhone.

[ Voor 7% gewijzigd door bart155 op 17-07-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 17-09 15:27
Tha BasZ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:11:

Pagina 35 van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Doelde dus inderdaad meer van wat het verschil is tussen een wit en blauw vierkantje (met of zonder 3G erin), maar dat maakt dus blijkbaar niet veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

rammes

koekebakker 1e klas

We gaan hier niet mensen aanzetten tot fraude.

[ Voor 133% gewijzigd door Daedalus op 17-07-2008 09:56 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:05
Natuurlijk hebben ze bij Apple steken laten vallen maar de marketing afdeling van Apple laat zelden of nooit steken vallen.
Steve Jobs (medeoprichter, algemeen directeur en voorzitter raad van bestuur Apple Inc.) zei letterlijk:"So we're going to reinvent the phone".
Dit lijkt me op zijn zachtst gezegd een tikkeltje overdreven , de iPhone (3g) is een mooi device met een zeer goede user interface , maar heeft zeker ook tekortkomingen die mede door de perfecte marketing machine van Apple door veel mensen niet worden gezien.
Tja, voor mij is de iPhone toch wel een openbaring, maar ik heb dan ook nooit veel met een smartphone gewerkt. Ik vind het prachtig zoals dit ding zo'n beetje alle functionaliteit van een computer in een zeer toegankelijk, klein en strak vormgegeven kastje weet te pakken. Het ding is zeker niet perfect, maar welk apparaat is dat wel? De beperkingen van de iPhone zijn voor mij tot nu toe overkomelijk en ze verbleken bij de mogelijkheden die ik ermee heb gekregen. Ik ben zeer blij met mijn aankoop en van mij dus een volmondig 'Apple did it again' :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegZ
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:54:
Ik heb zowel in Waalwijk als in Wijchen constant goede 3G verbinding en pagina's laden echt bijna zo snel als op een Wifi netwerk. Een verademing!
Kan ik hieruit opmaken dat ik me geen zorgen hoef te maken over 3G bereik in Waalwijk? Bedoel je daar ook binnen gebouwen mee? :9 <-- hoopvol lachje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
endless schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:13:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk ook verzekering inderdaad.. Thx! :)
Nu we het over de verzekering/garantie hebben.., ik lees hier nog weinig over terug op dit forum.

De Europese wetgeving schrijft nl. voor dat er standaard 2 jaar garantie wordt gegeven op electronica. Waarom biedt Apple/T-Mobile bij de iPhone nu maar 1 jaar garantie? Ik bedoel, hoewel Apple het misschien denkt soms, ze staan niet boven de wet, wel?

Tevens hebben we nu allemaal een 2-jarig abonnement afgesloten bij T-Mobile. Hierin wordt de aanschaf (prijs) van de iPhone, qua kosten, over 2 jaar verspreid. Je hebt het toestel dus eigenlijk in bruikleen. Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat T-Mobile/Apple 2 jaar verantwoordelijk is/zijn voor de goede werking van het toestel? Immers, pas ná die 2 jaar is het toestel officieel voor 100% van de koper...

Laat je dus niet misleiden door extra garantie te nemen via bv. een T-Mobile shop (hier krijgen ze alleen maar commissie over, dus ze willen het je graag aansmeren), je hebt nl. (wettelijk) recht op medewerking/ondersteuning/garantie van tenminste 2 jaar [toch?].

Ik bedoel, je mag er toch ook vanuit gaan dat het toestel minimaal 2 jaar moet werken (bij normaal gebruik); misschien zelfs langer. Dan is de 1-jaar-garantie dus vééls te kort!
Bovendien heb ik ook een eigen verzekering waarin diefstal van electronica is ingesloten (dus waarom dubbel verzekeren?).

Zitten hier misschien wat mensen tussen die meer verstand hebben van 'garantie' en 'wetgeving'?

Ik vond in ieder geval al wat informatie via de volgende links: klik hier (iPhoneClub) of hier (Consuwijzer).

[ Voor 8% gewijzigd door svdm op 17-07-2008 10:17 . Reden: toevoeging link 'consuwijzer' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
endless schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 08:37:

Kijken wat de verzekering ervan gaat zeggen...
Ben ook wel beniewd wat de verzekering doet. Heb je de verzekering via t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 16-09 13:02
Muthas schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:44:
[...]

25 euro, en toen ik m'n 3G in de T-Mobile Store kocht kreeg ik een 30% kortingsbon voor accessoires.
Die kortingsbon, is die specifiek voor de iPhone. Vind het vreemd dat ik geen kortingsbon o.i.d. heb gehad? Of zat die in de doos?

[ Voor 17% gewijzigd door RedHead op 17-07-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie in de EU is op alle electronica 2 jaar. En als je het na een jaar of 4/5 rechtelijk gaat aanvechten ga je het ook zeker winnen. Je mag er namelijk van uit gaat dat een toestel van 1000euro (volgens t-mobile) wel een aantal jaren volhoudt. (dat is dus ook met een notebook of tv waar het scherm zomaar van kapot gaat.)

Betreft de verzekering van T-mobile, ik heb het nu een jaar op mijn N95 en wordt via een externe partij geregeld. En ik moet zeggen dat die zeker niet verkeerd is. (bij reparatie een vergelijkbaar toestel gekregen, defecte simkaart binnen 4u omgewisseld op locatie.)
Of ik het ook weer ga nemen weet ik niet, het is 8euro per maand (dacht ik) en veel van de voorwaardes staan ook in mijn eigen verzekering.

Ik moet dat dus nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 17-09 13:50

Maverick2001

Never look back

Even heel iets anders maar misschien handig voor de mensen die m net als ik de iPhone graag mooi willen houden. Het invisible shield (nu ook voor iPhone 3G)

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/4197/apliphonehc6.jpg

meer info op: http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Maverick2001 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:15:
Even heel iets anders maar misschien handig voor de mensen die m net als ik de iPhone graag mooi willen houden. Het invisible shield (nu ook voor iPhone 3G)

[afbeelding]

meer info op: http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Uhm, dit onderwerp, specifiek het product, is al een flink aantal pagina's terug besproken (o.a. door mijzelf - zoekwoord: invisible). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 17-09 13:50

Maverick2001

Never look back

svdm schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:19:
[...]

Uhm, dit onderwerp, specifiek het product, is al een flink aantal pagina's terug besproken (o.a. door mijzelf - zoekwoord: invisible). :9
Ok, dom.... Moet zeggen dat dit topic zo snel gaat dat ik het niet meer bij kan houden. Las het op een site en dacht een geweldige tip. Zal volgende keer ff checken of het al voorbij gekomen is.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Nog ff een negatief puntje dat ik nog niet eerder gelezen heb.
Als je de agenda gebruikt om je te herinneren aan afspraken dan ga je er binnenkort een missen denk ik. Als je geluid aan staat trilt ie niet 8)7 en hoor je een vrij zielig piepje om je te herinneren. (Bij geluid uit 1 tril). Voor zover ik weet is dit niet te veranderen dmv instellingen oid :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus als dit al eerder is gevraagd (ongetwijfeld maar kan het niet terugvinden sorry):
wat raden jullie aan om te nemen? 8gb of 16 gb?
Het prijsverschil is best veel en ik vraag me af of je die extra 8gb gebruikt en/of nodig hebt bij normaal gebruik (mp3/video etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Dat is helemaal aan jezelf. Hou er wel rekening mee dat je er 2 jaar mee moet doen.
Ik ga zelf voor de 16 gb, met als reden dat ik er 2 jaar mee moet doen. Ik ga hem niet direct als mp3/mp4 gebruiken, maar toch. Het kost mij ook maar 50 euro meer, en dan heb ik ook nog eens de witte. :) Dinsdag is het zover :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 08:36

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Oh mijn god....ben ik nou helemaal achterlijk, of zijn ze bij Apple van de pot gepleurd?
Ik heb dus sinds gisteren m'n prachtige iphone binnen, en alles werkt, behalve syncen met m'n werk PC.
  • een sync duurt ten eerste een eeuwigheid ; 186 contacts duurde net 5 minuten.....de agenda is nu bezig, en dat duurt ook al ruim 15 minuten, maar nog geen voortgang te bespeuren
  • e-mail vanuit Outlook op de iphone krijgen is blijkbaar niet mogelijk...???? Hoe heb ik daar ooit in kunnen trappen? We hebben Exchange servers, maar die zitten in ons interne netwerk, en m'n iPhone kan daar geen contact mee leggen....nu heb ik dus alleen Gmail op m'n iPhone, en geen werk-mail zoals ik dat op m'n Tytn2 wel gewoon heb.
I don't get it..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:49:
Excuus als dit al eerder is gevraagd (ongetwijfeld maar kan het niet terugvinden sorry):
wat raden jullie aan om te nemen? 8gb of 16 gb?
Het prijsverschil is best veel en ik vraag me af of je die extra 8gb gebruikt en/of nodig hebt bij normaal gebruik (mp3/video etc).
Ik vond zelf het prijsverschil te klein om niet voor de 16GB te kiezen (tientje per GB verspreid over 2 jaar 8)). Nu ben ik super blij dat ik zoveel ruimte heb op mijn iPhone! Knal 'm vol met muziek en foto's. Gisteren mijn oma van 87 laten 'bladeren' door vakantiefoto's, dat is toch te gek! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VegZ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:54:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat ik me geen zorgen hoef te maken over 3G bereik in Waalwijk? Bedoel je daar ook binnen gebouwen mee? :9 <-- hoopvol lachje
Ik weet natuurlijk niet hoe het met de rest van waalwijk zit, maar in het centrum als in besooijen heb ik prima 3G bereik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vrij apart probleem met mijn nieuwe iPhone 3G. Ik heb een aantal foto's gemaakt met mijn iPhone. Nadat ik deze dan aan iTunes wil hangen, krijg ik eerst een melding dat er nieuwe hardware is gevonden (digital still camera, hmmm) en vervolgens na 5 sec. in iTunes krijg ik de befaamde/beruchte BSOD (blauwe error scherm). Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat het dus door die foto's komt. Is hier al iets op gevonden of is het voorlopig nog geen foto's maken en synchen?! Bij voorbaat dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

svdm schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:03:
Nu we het over de verzekering/garantie hebben.., ik lees hier nog weinig over terug op dit forum.
Je bedoelt: Nu we het over appels en peren hebben [..]
Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat T-Mobile/Apple 2 jaar verantwoordelijk is/zijn voor de goede werking van het toestel?
Alleen daar waar het fabrikagefouten van het toestel betreft. Garantie dekt zoals duidelijk moge zijn geen valpartijen, meewassen, pogingen om de firmware te hacken etc.
Laat je dus niet misleiden door extra garantie te nemen via bv. een T-Mobile
Het is geen extra garantie, het is een verzekering. Die wel breuk, diefstal, verlies enzovoort dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zometeen een verzekering bij t-mobile afsluiten. Iemand ervaring met de screen protectors die in de t-mobile shops worden verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
Nou ik draai nu 36 uur op mijn iphone met wat bellen internetten fototjes terugkijken en ieder half uur mail checken op hotmail. Denk dat hij nu nog voor ongeveer 33% vol zit dus vandaag moet ik er gewoon mee redden.

Gisteren heb ik via nokia pc suite mijn contactenuit mijn 5500 gehaald en geimporteerd in google contacten geimporteerd. Toch zijn niet alle contacten goed doorgekomen want bij sommigen mist het nummer.
Zit er in iTunes een contactenbeheer gedeelte of is hiervoor aparte software want ik kan het niet vinden ?
Ik heb en wil geen outlook thuis aangezien ik lekker openoffice draai maar zou wel graag mijn contacten ff snel op mijn pc willen bijhouden. via google contacts vind ik het ook te omslachtig gaan.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Ben ik hier de enige die de mail vanuit Outlook wil syncen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
MarcelG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:56:
Oh mijn god....ben ik nou helemaal achterlijk, of zijn ze bij Apple van de pot gepleurd?
Ik heb dus sinds gisteren m'n prachtige iphone binnen, en alles werkt, behalve syncen met m'n werk PC.
  • een sync duurt ten eerste een eeuwigheid ; 186 contacts duurde net 5 minuten.....de agenda is nu bezig, en dat duurt ook al ruim 15 minuten, maar nog geen voortgang te bespeuren
  • e-mail vanuit Outlook op de iphone krijgen is blijkbaar niet mogelijk...???? Hoe heb ik daar ooit in kunnen trappen? We hebben Exchange servers, maar die zitten in ons interne netwerk, en m'n iPhone kan daar geen contact mee leggen....nu heb ik dus alleen Gmail op m'n iPhone, en geen werk-mail zoals ik dat op m'n Tytn2 wel gewoon heb.
I don't get it..... :?
Hmh, de totale sync duurt bij mij minder dan 30 seconden. (Als je de eeuwige iPhone backup uitzet tenminste, maar dat wordt ook duidelijk aangegeven).
Daarnaast kun je gewoon met pop/imap servers verbinden en mocht je de interne exchange servers nodig hebben kun je heel simpel een VPN verbindinkje opzetten met je werk.
harley schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:35:
Nou ik draai nu 36 uur op mijn iphone met wat bellen internetten fototjes terugkijken en ieder half uur mail checken op hotmail. Denk dat hij nu nog voor ongeveer 33% vol zit dus vandaag moet ik er gewoon mee redden.

Gisteren heb ik via nokia pc suite mijn contactenuit mijn 5500 gehaald en geimporteerd in google contacten geimporteerd. Toch zijn niet alle contacten goed doorgekomen want bij sommigen mist het nummer.
Zit er in iTunes een contactenbeheer gedeelte of is hiervoor aparte software want ik kan het niet vinden ?
Ik heb en wil geen outlook thuis aangezien ik lekker openoffice draai maar zou wel graag mijn contacten ff snel op mijn pc willen bijhouden. via google contacts vind ik het ook te omslachtig gaan.
Ik gebruik Outlook daarvoor. Gewoon vanuit PC Suite geimporteerd in Outlook en daarna in Outlook ge-edit en gesynced met m'n iPhone. Werkt perfect. (Is verder ook het enige waar ik Outlook voor gebruik... bagger programma)

[ Voor 30% gewijzigd door OverSoft op 17-07-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
svdm schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:03:
[...]

Tevens hebben we nu allemaal een 2-jarig abonnement afgesloten bij T-Mobile. Hierin wordt de aanschaf (prijs) van de iPhone, qua kosten, over 2 jaar verspreid. Je hebt het toestel dus eigenlijk in bruikleen. Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat T-Mobile/Apple 2 jaar verantwoordelijk is/zijn voor de goede werking van het toestel? Immers, pas ná die 2 jaar is het toestel officieel voor 100% van de koper...

Laat je dus niet misleiden door extra garantie te nemen via bv. een T-Mobile shop (hier krijgen ze alleen maar commissie over, dus ze willen het je graag aansmeren), je hebt nl. (wettelijk) recht op medewerking/ondersteuning/garantie van tenminste 2 jaar [toch?].

Ik bedoel, je mag er toch ook vanuit gaan dat het toestel minimaal 2 jaar moet werken (bij normaal gebruik); misschien zelfs langer. Dan is de 1-jaar-garantie dus vééls te kort!
Bovendien heb ik ook een eigen verzekering waarin diefstal van electronica is ingesloten (dus waarom dubbel verzekeren?).
Het is absoluut geen bruikleen, jij bent eigenaar van de iPhone, niet T-mobile.

De '2 jaar wettelijke garantie' bestaat eigenlijk niet. Het gaat hier om een verjaringstermijn van 2 jaar na aankoop van aanspraken op de verkoper bij defecten. Dit is wat de Europese richtlijn 'Koop en Garantie' voorschrijft. De Nederlandse wetgeving, die als gevolg van deze Richtlijn moest worden ingevoerd, biedt echter een ruimere bescherming. Als een product, een iPhone zo je wil, niet aan de overeenkomst beantwoord (conformiteit) heb je als consument in principe recht op onbeperkte garantie zolang dit redelijkerwijs verlangd kan worden.
Dit houdt kort gezegd in dat voor vaststelling van die redelijke termijn mede bepalend is wat de gemiddelde consument (dus niet de techneut of de mentaal minder begaafden) redelijkerwijs mag verwachten van het product.

Zaken die meespelen zijn o.a. de kosten, de verwachtingen van de consument, of het een merkproduct is en mededelingen van de verkoper.
De iPhone, hoewel T-mobile adverteert met €999,95, is dat niet het reële verkoopbedrag. In België haal je hem vanaf €500. Dit lijkt mij een meer reële benadering.
Wat uiteindelijk die reële termijn is weet niemand precies, het verschilt per 'zaak'. In ieder geval is die termijn 2 jaar.

Verzekeren kan zeker geen kwaad. Mijn inboedelverzekering dekt absoluut geen mobiele telefoons, en mijn doorlopende reisverzekering is ook zo'n typische 'stapelverzekering'. Hoe breder de dekking hoe minder je van je geld ziet is mijn ervaring. Die telefoonverkzering is een primaire verkzering, je verzekert enkel en alleen jouw telefoon, niet je waardeloze mp3speler van Sweex en je brakke Medion portable DVD-speler. Oftewel, zaken die je helemaal niet WILT verzekeren.
Ik zou het persoonlijk gewoon doen, en je bent van een hoop gezeik af met de winkelier als het gaat om 'garantie' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Gehaktbal schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:44:
[...]
"...Het is absoluut geen bruikleen, jij bent eigenaar van de iPhone, niet T-mobile..."
'...De '2 jaar wettelijke garantie' bestaat eigenlijk niet..."
"...Zaken die meespelen zijn o.a. de kosten, de verwachtingen van de consument, of het een merkproduct is en mededelingen van de verkoper..."
" ...Verzekeren kan zeker geen kwaad..."
Dank voor de uitvoerige reply. Ik heb nog zo mijn twijfels over e.e.a., maar ben het eens met wat je zegt/schrijft.

Verzekeren blijft altijd een kwestie van welles-niettes. In al die jaren heb ik toch redelijk wat telefoontjes gehad. Nooit heb ik schade aan deze toestellen gehad (laat staan krasjes, ben altijd érg zuinig op mijn stuff), nooit is er één gestolen. Maar ja, zul je net zien dat er wél iets met de iPhone gebeurd. Verzekeren kost óf € 6,95 per maand en incl. diefstal € 7,95. Tja zit je, in het duurste geval toch op zo'n € 183,60 (over een periode van 2 jaar).

En zo is het met auto's, wasmachines, stereo-apparatuur en noem maar op.
V.w.b. dat 'bruikleen'.., ik bedoelde meer een verkapte vorm van 'bruikleen'.., ahumm...

[ Voor 40% gewijzigd door svdm op 17-07-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

OverSoft schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:42:
[...]
Hmh, de totale sync duurt bij mij minder dan 30 seconden. (Als je de eeuwige iPhone backup uitzet tenminste, maar dat wordt ook duidelijk aangegeven).
Daarnaast kun je gewoon met pop/imap servers verbinden en mocht je de interne exchange servers nodig hebben kun je heel simpel een VPN verbindinkje opzetten met je werk.
[...]
30 seconde? Hij is nu wéér 5 minuten de contacts aan het syncen....
De iPhone backup duurt ongeveer 1 minuut, daarna komt de rest pas.
De kalender heeft ie uberhaupt nog niet gesynced.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Bereik met de iPhone is hier (Eindhoven) bagger :/ Ik zit iets van 80 meter van een mast af, GSM en UMTS bereik op m'n Nokia E70 was altijd vol, met de iPhone mag ik blij zijn als hij uberhaupt iets met 3G wil doen...

Net even gebeld met T-Mobile omdat er iets niet goed is gegaan met de verlening van m'n abonnement (is 'blijven hangen' in hun systeem, wordt doorgespeeld naar IT, zou binnen 48 uur opgelost moeten zijn) en meteen doorgegeven dat bereik bagger is. Zijn schijnbaar al veel meer meldingen over, hoop dat dit te fixen is met een firmware upgrade ofzo. Bellen gaat op zich prima, via GSM heb ik meestal wel redelijk bereik maar super is het zeker niet.

Wat betreft die verzekeringen; dat is bijna per definitie afzetterij. Die verzekering van T-Mobile zelf is helemaal bagger. Als ik het me goed herinner is verlies niet verzekerd, diefstal alleen als er sprake is van letsel, lees iig de voorwaarden goed na voor je zo'n ding afsluit.

Daarnaast, als dat € 183,60 per 2 jaar kost dan is het alleen interessant als je denkt dat de kans dat er iets mis gaat met je toestel (dat gedekt is door de verzekering) groter is dan 1 op 3,6 (650/183 dus). Mijn inschatting is dat die kans echt een heeeel stuk kleiner is. Heb tot nu toe ook al redelijk wat telefoons versleten en de enige problemen die ik heb gehad zijn van technische (garantie) aard geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door bartvb op 17-07-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe het met de rest van waalwijk zit, maar in het centrum als in besooijen heb ik prima 3G bereik ja.
Ligt eraan waar in het centrum. Voor mijn appartement heb ik bijna geen 3g bereik, en in mijn appartement bijna nog minder. Als ik naar de markt loop zie ik er gewoon streepjes bijkomen :)

Heb gister voor het eerst 2 dagen kunnen doen met de accu :D Als ik werk gaat dat dus lukken, als ik vrij ben moet ik blij zijn dat ik een dag op de accu kan redden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
bartvb schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:03:
Bereik met de iPhone is hier (Eindhoven) bagger :/ Ik zit iets van 80 meter van een mast af, GSM en UMTS bereik op m'n Nokia E70 was altijd vol, met de iPhone mag ik blij zijn als hij uberhaupt iets met 3G wil doen...
Hoe weet je zo zeker dat je bij een UMTS mast zit 8) Is toch echt even een andere mast (en dus niet gecombineerd) als bij GSM

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

aaaaargh....hij is nog steeds bezig met "Contactgegevens met iPhone van Marcel synchroniseren"....
Oh nee, nu springt ie naar "Agenda's met iPhone van Marcel synchroniseren"....

Over de mail ; dat gaat dus gewoon niet lukken ; je kunt geen mail syncen vanuit Outlook net zoals je dat met bijvoorbeeld ActiveSync op de Tytn2 wel hebt. Echt, major bummer.
Ik hoop dat de agenda wel gaat lukken ; daar heb ik dat ding namelijk voor.....

edit: we zijn 12 minuten verder...nog steeds "Agenda's met iPhone van Marcel synchroniseren"....
Tussendoor gekeken of MobileMe een oplossing is : nada...want we zitten hier achter een proxy, en dat ondersteund MobileMe niet... :X Account meteen opgezegd....
Ik dacht dat alles simpel was met een Apple product....mail en agenda syncen blijkbaar niet.

[ Voor 28% gewijzigd door MarcelG op 17-07-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
^^ Ovr de garanties ;)

Er zijn al duizend en 1 topics geweest over wetelijke garantie. http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Hopelijk vinden mensen hier meer info over de wetelijke garantie.

Denk niet dat dit hier thuis hoort ;)

Gisteren een Siliconen hoesje gekocht bij iFactors. Word je iPhone ook niet mooier op maar goed genoeg voor voorlopige basis bescherming. binnen kort de invisble shield kopen ;) en een inleg hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
IJnte schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat je bij een UMTS mast zit 8) Is toch echt even een andere mast (en dus niet gecombineerd) als bij GSM
http://www.antenneregister.nl/

:)

(site werkt overigens erg beroerd op een Mac ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40
Yohost! schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:58:
Ik heb in mijn auto een radio met ipod connector en Bluetooth handsfree.

Kan ik de Iphone aan de kabel hangen voor het afspelen van muziek maar tegelijk ook de telefoonfunctie gebruiken via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik wil jullie toch even iets laten zien. Ik zit hier op m'n werk en heb echt vol bereik! Ik heb een aantal tests gedaan en hieronder een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://idisk.mac.com/barttilburgs-Public/photo.jpg

Lijkt me toch meer als zat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG

MarcelG

Nou, woeptiedoeda ; hij is klaar met syncen.
Effectief resultaat:
- Contactpersonen: ok (10 minuten sync)
- Agenda : helemaal niets gesynced (15 minuten sync)
- Mail : idem, maar ook niet gesynced.
- Bladwijzers: ok (< 1 minuut)

Nou...we gaan weer verder zoeken....waarom synced ie m'n Outlook 2003 agenda niet simpelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MarcelG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:36:
Ben ik hier de enige die de mail vanuit Outlook wil syncen? :?
Wat is outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Moet ik hierop reageren :? 8)7
Bestaat google niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Dit soort reacties voegen natuurlijk ook weinig toe.

MarcelG zo te lezen gaat het niet helemaal lekker met het syncen van je iPhone. Voor problemen mag je een nieuw topic openen, zie ook Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdv schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:53:
Dat is helemaal aan jezelf. Hou er wel rekening mee dat je er 2 jaar mee moet doen.
Ik ga zelf voor de 16 gb, met als reden dat ik er 2 jaar mee moet doen. Ik ga hem niet direct als mp3/mp4 gebruiken, maar toch. Het kost mij ook maar 50 euro meer, en dan heb ik ook nog eens de witte. :) Dinsdag is het zover :*)
Hoezo 50 euro? Het is toch 159,95 euro of... ?
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.