[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 86.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
911GT2 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:16:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in dit topic toch al behoorlijk veel puntjes zijn van de iPhone die op zijn minst opmerkelijk zijn. (ik zeg nog nadrukkelijk niet een misser want het valt allemaal nog te corrigeren). Ikwil graag zelf ook een iPhone, maar critisch zijn is niet mis mee.

Maar goed ik ga eens een lijstje bij houden:
  • Geen MMS functionaliteit
  • Geen A2DP
  • Geen BT bestandsuitwisseling
  • Geen video functionaliteit op de cam
  • Geen navigatiesoftware voor de GPS chip
  • Zwak ontvangs
  • Zwakke levensduur accu
Aanvullingen zijn welkom.

Nogmaals dit is niet om te bashen maar gewoon om in kaart te brengen wat er allemaal nog verbeterd kan worden.
MMS is gewoon een SMS oplossing die verzonnen was omdat email nog te zwaar was voor veel telefoons. Beetje achterhaald en onnodig imo.

Heb je wel eens een stereo headset gebruikt wireless op bluetooth? Het opladen ervan (en uitvallen bij batterij leeg) weegt niet echt op tegen het gemak. Bovendien is de verbinding niet altijd probleemloos.

BT bestandsuitwisseling en videofunctionaliteit zijn geinig maar voor mij in ieder geval niet belangrijk. Email en aanvullende apps bieden deze mogelijkheden alsnog.

De navigatiesoftware die komt. Even geduld, de telefoon is net 2 werkdagen uit.

Volgens de meeste reviews is de ontvangst beter dan het vorige model.

Tot slot, 300 uur standby met 5 tot 8 uur bellen is redelijk standaard. Voor een telefoon die zo volledig is uitgerust vindt ik dit toch zeker een mooi resultaat. Bovendien is het met een dock supermakkelijk opladen.

Tuurlijk zijn er zat argumenten te verzinnen, de vraag is hoe belangrijk het is in het geheel. De iphone is een fantastisch apparaat, het is goed dat er nog verbeteringen mogelijk zijn voor in de toekomst.

//edit, viel te verwachten dat er al meer gereageerd hebben. Geen background apps is trouwens heel fijn. Na 4 jaar windows mobile, vindt ik dat een van de beste verbeteringen. Verwar trouwens 'geen background app' niet met geen 'multitasken' .

[ Voor 6% gewijzigd door jprommen op 14-07-2008 13:41 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
svdm schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:16:
[...]

Thanx voor de tip, heb 'm ook maar meteen besteld, de actie geldt (nl.) alléén vandaag!
Link: www.1dayfly.nl
:)
Ik heb die de vorige keer besteld. Echt een chill dingetje hoor! Was toen ook snel uitverkocht. Heb ook de rode moeten nemen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:38
nu ik een paar dagen met de iPhone heb kunnen spelen heb ik toch al wat meer opmerkingen.

Ten eerste, wie heeft bedacht dat de jack-plug bovenop zit? Zo moet je hem dus verkeerd om in je broekzak doen, en als dan wilt opnemen moet je hem klungelig draaien voordat je kan opnemen.
Verder heb ik mijn koptelefoon koord altijd onder mijn shirt lopen (anders blijft hij achter van alles haken). Echter als ik dan loop te internetten zit de koptelefoondraad ook best in de weg.

Over de batterij duur. Ik had hem eergisteren helemaal opgeladen via mijn laptop (dacht ik) maar de volgende ochtend al een hap uit de batterij. Dus ik had hem gister avond aan het stopcontact gehangen, en nu doet de batterij het veel en veel beter. Zelf na de hele nacht email te checken elk kwartier, en s'ochtens wat te internetten en bellen, is de batterij nog steeds vol.

Ik heb de zwarte 16gb versie en het "vlekken magneet" gebeuren valt allemaal wel mee. Als het scherm aan staat zie je sowieso geen vlekken, en alleen in direct glans door zonlicht of weet ik veel wat zie je vlekken zitten. (tip: handen wassen na spareribs eten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Good Fella schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:22:
Nieuwe iPhone 3G dock is trouwens uit :*)

http://store.apple.com/nl...bles_docks&mco=MTMxMDU0Mg

Morgen maar even naar een AS bellen om te vragen of ze hem al hebben :)
Ik zag het ja, meteen besteld, en warempel, voor zo'n € 30, incl. verzending (terwijl in een eerder scherm € 35 stond)! Hij kost € 25 excl. verzendkosten.

Overigens vreemd dat de T-Mobile-shops op 11 juli de 'Universal Dock' bij de 3G verkochten, terwijl-ie daarop helemaal niet past. De medewerkers waren zo geïnstrueerd (aldus de shop in Utrecht); lekker is dat! Gelukkig kon ik ze erop wijzen (en er zullen veel mensen terug moeten naar de shops hiervoor ben ik bang). Ja, met een extra tussenstukje kan het wel, maar je bent sowieso voor het universele dock € 40 kwijt (in mijn geval dus € 10 meer dan de originele 3G-dock via de site van Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
Sillymidget schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:42:
Over de batterij duur. Ik had hem eergisteren helemaal opgeladen via mijn laptop (dacht ik) maar de volgende ochtend al een hap uit de batterij. Dus ik had hem gister avond aan het stopcontact gehangen, en nu doet de batterij het veel en veel beter. Zelf na de hele nacht email te checken elk kwartier, en s'ochtens wat te internetten en bellen, is de batterij nog steeds vol.
Je USB poort levert maximaal 500mAh en je oplader waarschijnlijk 1Ah, vandaar dat je hem beter altijd kan opladen via de lader ipv usb, je accu lijkt dan vol maar hij heeft dan maar de helft van de capaciteit.

Ik moet nog even tot 26-07 wachten voordat ik een iphone kan gaan aanschaffen, ik hoop dat de ervaringen in de loop van de weken positiever worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:36
Ik verbaas me er over hoevaak hier geopperd word dat MMS achterhaald is en email het is...

Mischien voor die 20 % die hard gebruikers, maar menig consument heeft net het MMSen ontdekt (wat ook een stuk sneller en handiger is imho)

En als je een goede bluetooth headset hebt is er niks aan het handje. over achterhaald gesproken.. draad.. dat is pas achterhaald (en in de weg zitten, zoals menig al opmerkte)

Email is iets moois, maar er zijn nog teveel mensen die wel mms gebruiken dus is het jammer dat het er niet op zit.

En a2dp.. (en mischien nog belangrijker, bestands overdracht) vind ik idd een grote domper.

[ Voor 20% gewijzigd door musiqman op 14-07-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:05:
Ik verbaas me er over hoevaak hier geopperd word dat MMS achterhaald is en email het is...

Mischien voor die 20 % die hard gebruikers, maar menig consument heeft net het MMSen ontdekt (wat ook een stuk sneller en handiger is imho)

En als je een goede bluetooth headset hebt is er niks aan het handje. over achterhaald gesproken.. draad.. dat is pas achterhaald (en in de weg zitten, zoals menig al opmerkte)
Ik heb misschien 1 of 2 keer MMS gebruik verder gebruik ik als ik foto wil sturen me mail account of anders sms...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:40

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Hoedje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:05:
[...]
Rustig maar, je kunt ook alleen 3G uitzetten. Dan ben je via 2G (GSM) gewoon bereikbaar. Je moet het wel in de context lezen ;)
Pfieuw....m'n bloeddruk is weer gedaald....dank je. :P
Hoedje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:05:
[...]
Daarbij het had prima in een post gekunt. Als je iets wilt toevoegen, dan kun je daarvoor de edit-knop gebruiken.
Klopt....dat zag ik later ook, maar ik kon geen 'delete post' knop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:05:
[...]
Ik ken echt HELEMAAL niemand die MMS gebruikt.
Ik schat dat 75% van mijn kennissen kring e-mail gebruikt voor dat soort toelie.
De rest is al blij dat ze kunnen SMSen en "snappen het allemaal niet".
Daarnaast was op mijn Nokia N73 een mailtje sneller gestuurd dan een MMS EN het kostte niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

OverSoft schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:25:
[...]
Leuk dat jij niemand kent die het gebruikt. Ken wel mensen die het gebruiken en ik gebruik(te) het ook wel eens. En nu?
Het zit er niet op en dat is een minpunt. Hoe belangrijk dit minpunt telt voor je aankoop is toch voor iedereen verschillend.

Waar ik vandaag achter ben gekomen vind ik een behoorlijk nadeel van de iPod-functionaliteit van de iPhone en heb ook nooit gedacht dat het er niet in zou zitten: shuffle albums. Voor een de 2,5G en Touch met jailbreak zijn er wel tweaks om het alsnog aan te zetten, want het zit wel verstopt in de firmware (hoe bizar). Maar daar heb ik nog niet echt wat aan.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

To_Tall schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:08:
[...]

Ik heb misschien 1 of 2 keer MMS gebruik verder gebruik ik als ik foto wil sturen me mail account of anders sms...
Bovendien is MMS belachelijk duur. Bij sommige providers kost een MMS soms 1 euro per bericht afhankelijk van abo.

En zolang er nog geen in-ear bluetooth headsets zijn (zonder draad of grote lompe antenne/ontvanger om je nek) hoeft het voor mij niet.
Af en toe een foto of ringtone uitwisselen met BT zou nog wel handig zijn. Maar echt missen doe ik het niet.
Ontbreken van videoopname is inderdaad op te lossen via een installer.app (na jailbreak) maar wil je die volop benutten is ie niet gratis. Wel jammer aangezien dit toch standaard is voor vrijwel alle andere smartphones.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ken ook niemand die MMS gebruikt, verbaas me juist over mensen die het missen :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:36
amphora schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:38:
[...]

Bovendien is MMS belachelijk duur. Bij sommige providers kost een MMS soms 1 euro per bericht afhankelijk van abo.

En zolang er nog geen in-ear bluetooth headsets zijn (zonder draad of grote lompe antenne/ontvanger om je nek) hoeft het voor mij niet.
Af en toe een foto of ringtone uitwisselen met BT zou nog wel handig zijn. Maar echt missen doe ik het niet.
Ontbreken van videoopname is inderdaad op te lossen via een installer.app (na jailbreak) maar wil je die volop benutten is ie niet gratis. Wel jammer aangezien dit toch standaard is voor vrijwel alle andere smartphones.
das er al 1:
http://www.plantronics.co...94/cat5640053/prod5880001

Denk dat er nog wel een aantal zullen bestaan in deze vorm.

En idd een video opname mogelijkheid zonder jail zou ook fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Inmiddels is wel duidelijk dat het heel persoonlijk is of je wel of niet MMS mist. Het is een beetje nutteloos, omdat allemaal te melden :) Je moet gewoon voor jezelf een afweging maken of je de positieve kanten van de iPhone vindt opwegen tegen de negatieve kanten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

musiqman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:48:
[...]das er al 1:
http://www.plantronics.co...94/cat5640053/prod5880001

Denk dat er nog wel een aantal zullen bestaan in deze vorm.
Vind ik nog steeds te groot. Iedere keer als ik iemand met zo'n headset (eigenlijk iedere bluetooth headset) door de stad zie lopen vind ik het er niet uit zien.

Bovendien zie ik het niet zitten om nog meer apparaten aan de lader te moeten hangen. Een draadloze muis vind ik al niets :) En via bluetooth muziek luisteren op iPhone/iPod zal de toch al lage (blijkbaar) accuduur niet ten goede komen. Misschien is dat ook de reden wel dat Apple het er (nog) niet opzet.

[ Voor 25% gewijzigd door amphora op 14-07-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat, wanneer je voor restore kiest in iTunes, je versie 2A247 krijgt voor je iPhone. Maar als ik restore, dan verlies ik toch alle data, met belangrijkste: muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:22:
Het schijnt dat, wanneer je voor restore kiest in iTunes, je versie 2A247 krijgt voor je iPhone. Maar als ik restore, dan verlies ik toch alle data, met belangrijkste: muziek?
Die sync je toch weer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Shiver23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Leuk dat jij niemand kent die het gebruikt. Ken wel mensen die het gebruiken en ik gebruik(te) het ook wel eens. En nu?
Het zit er niet op en dat is een minpunt. Hoe belangrijk dit minpunt telt voor je aankoop is toch voor iedereen verschillend.

Waar ik vandaag achter ben gekomen vind ik een behoorlijk nadeel van de iPod-functionaliteit van de iPhone en heb ook nooit gedacht dat het er niet in zou zitten: shuffle albums. Voor een de 2,5G en Touch met jailbreak zijn er wel tweaks om het alsnog aan te zetten, want het zit wel verstopt in de firmware (hoe bizar). Maar daar heb ik nog niet echt wat aan.
Je bedoelt dat hij complete albums door elkaar afspeelt, opzich zou dat wel een leuke feature zijn ja. Misschien dat dat nog komt met een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb de restore gedaan en nu dus de nieuwste versie erop staan. Het valt me op dat Safari nogal vaak vastloopt. Dat kan vast niet de bedoeling zijn. En het zijn normale site waarop die vastloopt zoals Engadget of Fok (kom maar met die flauwe grappen). Vraag me af of 11 juli niet iets te vroeg kwam voor Apple. Zeker omdat het toestel met een beta-firmware wordt uitgegeven.

@Good Fella: ja dat bedoel ik. Mijn iPod 4G had die optie er gewoon opzitten. Maar blijkbaar 3G<4G :)

[ Voor 31% gewijzigd door Shiver23 op 14-07-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A345 is volgens Apple dé versie. A347 is beter volgens kenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:29:
A345 is volgens Apple dé versie. A347 is beter volgens kenners.
Waar kun je zien welke versie je hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Shiver23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:26:
Ik heb de restore gedaan en nu dus de nieuwste versie erop staan. Het valt me op dat Safari nogal vaak vastloopt. Dat kan vast niet de bedoeling zijn. En het zijn normale site waarop die vastloopt zoals Engadget of Fok (kom maar met die flauwe grappen). Vraag me af of 11 juli niet iets te vroeg kwam voor Apple. Zeker omdat het toestel met een beta-firmware wordt uitgegeven.

@Good Fella: ja dat bedoel ik. Mijn iPod 4G had die optie er gewoon opzitten. Maar blijkbaar 3G<4G :)
op mijn iPhone 1g crasht safari ook regelmatig bij het openen van grote sites (zoals FOK, GOT, Mijnpostbank) Zodra er teveel htmlcode/afbeeldingen etc in het geheugen geladen moet worden dan lijkt Safari het op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:31:
Settings -> General -> About -> Version (op de iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Even tussendoor...
http://www.apple.com/pr/library/2008/07/14iphone.html
Apple Sells One Million iPhone 3Gs in First Weekend

CUPERTINO, California—July 14, 2008—Apple® today announced it sold its one millionth iPhone™ 3G on Sunday, just three days after its launch on Friday, July 11. iPhone 3G is now available in 21 countries—Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, Germany, Hong Kong, Ireland, Italy, Japan, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, UK and the US—and will go on sale in France on July 17.

“iPhone 3G had a stunning opening weekend,” said Steve Jobs, Apple’s CEO. “It took 74 days to sell the first one million original iPhones, so the new iPhone 3G is clearly off to a great start around the world.”

The new iPhone 3G combines all the revolutionary features of iPhone plus 3G networking that is twice as fast*, built-in GPS for expanded location-based mobile services, and iPhone 2.0 software which includes support for Microsoft Exchange ActiveSync and runs over 800 third party applications available through the new App Store. In the US, the new iPhone 3G is priced at just $199 for the 8GB model, and $299 for the 16GB model**.

*Based on 3G and EDGE testing. Actual speeds vary by site conditions.
**Requires new two-year AT&T rate plan for qualified customers, sold separately.

Apple ignited the personal computer revolution in the 1970s with the Apple II and reinvented the personal computer in the 1980s with the Macintosh. Today, Apple continues to lead the industry in innovation with its award-winning computers, OS X operating system and iLife and professional applications. Apple is also spearheading the digital media revolution with its iPod portable music and video players and iTunes online store, and has entered the mobile phone market with its revolutionary iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Over firmware 5A347, die je nu op je iPhone krijgt na restore:
http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=77654

Hier wordt geschreven dat deze versie veel debug-code bevat en alleen bedoelt is voor test-units. Als dit zo is, dan snap ik niet waarom die door Apple wordt vrijgegeven. En belangrijker, hoe ik er vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Staat er ergens uitgebreide informatie over het beheren van een email account van mijn provider? Ik wil zegmaat dat mijn Iphone account zelf geen mail ophaalt (krijg veel spam op die account), maar ik wil dat de pc thuis gewoon mail ophaalt en deze dan naar de iphone synchroniseert. Zodat ik deze later zou kunnen raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
nog even over MMS:

Weet iemand of de simdiensten die over mms werken (bijv. voetbalstanden) wel werken? T-mobile simkaarten bevatten blijkbaar standaard deze optie, maar ik ben bang dat wanneer ik het aan zet ik vervolgens nooit wat ontvang :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:41:
[...]

En ik heb trewpt gebruikt.

Nieuwe codes: 2ud2a8
bgxdpg

Vraagje. Werkt dat MobileMe nou al voor de iPhone en is dat dan al op de PC/Mac te gebruiken?
Ja. Zie [MobileMe] Ervaringen & Discussie

[ Voor 9% gewijzigd door RoelJewel op 14-07-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
koen schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:45:
nog even over MMS:

Weet iemand of de simdiensten die over mms werken (bijv. voetbalstanden) wel werken? T-mobile simkaarten bevatten blijkbaar standaard deze optie, maar ik ben bang dat wanneer ik het aan zet ik vervolgens nooit wat ontvang :o
Waarom zou je dat gebruiken als je met hetzelfde toestel ook gewoon op internet kunt en dan waarschijnlijk nog actuelere info kunt opvragen? Als je een databundel bij je abo hebt, kost het opvragen van die info je waarschijnlijk niets in tegenstelling tot sms/mms-diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:31:
[...]

Volgens mij bij Instellingen > Info.

Iemand al 2A..47 draaiende? Of allemaal nog op 2A..45. Ik denk erover vanavond even het ding helemaal te restoren en de boel opnieuw te installeren. Maar als het een test-unit is wil ik het liever niet. Alleen heb je geen keuze als je restore doet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

RoelJewel schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:48:
[...]

Waarom zou je dat gebruiken als je met hetzelfde toestel ook gewoon op internet kunt en dan waarschijnlijk nog actuelere info kunt opvragen? Als je een databundel bij je abo hebt, kost het opvragen van die info je waarschijnlijk niets in tegenstelling tot sms/mms-diensten.
Inderdaad, lang leve teletekst op mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TlighT schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:33:
[...]

Settings -> General -> About -> Version (op de iPhone)
Thnx, ik heb ook de 45 versie.. Mijne crasht als je Monkey Ball een keer op hebt gestart, het weer afsluit.
Als je Monkey Ball daarna opnieuw opstart reboot de iPhone compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb ook een restore uitgevoerd voor het weekend met eveneens als gevolg de *47-firmware. Ik merk ook inderdaad dat het even duurt voor sommige applicaties openen, met name de Contacten zit een kleine freeze in.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:54:
Ik heb ook een restore uitgevoerd voor het weekend met eveneens als gevolg de *47-firmware. Ik merk ook inderdaad dat het even duurt voor sommige applicaties openen, met name de Contacten zit een kleine freeze in.
Die freeze heb ik ook in mijn 45 versie....
Lijkt erop dat ie alle contacten laadt voordat je op het search veld kan 'klikken' heb +/- 300 contacten erin staan... Duurt 3 sec voordat ie reageert op een 'klik' op het search vakje..

Ook als je foto's maakt en deze wil toewijzen aan een contact duurt het bijna 7 sec voordat het search vakje reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
amphora schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Inderdaad, lang leve teletekst op mobiel :)
hmmm, daar had ik niet eens aan gedacht, werkt die NOS mobiel applicatie op de 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
koen schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:01:
[...]

hmmm, daar had ik niet eens aan gedacht, werkt die NOS mobiel applicatie op de 3G?
Pssst.. op internet kun je heel veel opzoeken he :').

Zie http://weblogs.nos.nl/nie...teletekst-voor-de-iphone/ voor de iPhone-applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

koen schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:01:
[...]

Ik heb mijn eigen teletekst webapp gemaakt, maar ben daarmee gestopt toen via installer.app een native teletekst app uitkwam. Maar aangezien die (nog) niet in appstore beschikbaar is vinden nieuwe 3g gebruikers het misschien wel weer handig om te hebben: http://iphone.amphora.nl/teletekst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je Geotagging weer aan kan zetten? Ik heb het de eerste keer toen het gevraagd werd, uitgeschakeld, maar kan nergens vinden waar ik het kan inschakelen. Er wordt verder ook niet meer omgevraagd.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raden jullie me dan aan om een restore te doen totdat .47 weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik probeer geotagging aan de praat te krijgen met mijn 3G iphone icm windows. Ik gebruik de app Shozu:
http://phobos.apple.com/WebObjects/M...284768495&mt=8
of twitterific:
http://phobos.apple.com/W...oftware?id=284540316&mt=8
om foto's te uploaden naar Flickr. Maar de GPS data werkt gewoon niet. Dus ik googlen. Toen vond ik dit artikel van macworld:
http://www.macworld.com/a...008/07/geotag_errors.html
Dus zowiezo je Flickr account open zetten voor EXIF geo data anders gebeurd er helemaal niets. Shozu zegt zelf geotagging te ondersteunen, maar als ik de foto's eerst op mijn PC zet en vervolgens upload via flickr.com werkt het ook niet.

Heeft iemand dit aan de praat gekregen en zo ja hoe?

Edit ;
Ik heb nu eindelijk een aantal foto's met Geo data in de EXIF kunnen uploaden nadat ik alle Flickr instellingen langs ben gegaan. Nu heb ik hetzelfde probleem als macworld: ergens gebeurd er iets raars met de GPS coordinaten waardoor mijn foto's in Ierland terecht komen.

Iphoneclub lijkt dat probleem bij een aantal foto's ook te hebben gehad bij hun review. Zie bijvoorbeeld deze foto: http://www.flickr.com/pho...in/set-72157606078369449/ en check de maplocatie. Is hier een workaround voor? Want sommige foto's lijken wel te kloppen qua GPS data.

Hier nog een ars technica artikel over het probleem: http://arstechnica.com/jo...ight-end-up-in-kazakhstan
Het lijkt te liggen aan de combinatie iPhone/iPhoto, maar aangezien bij mij hetzelfde gebeurd zonder iPhoto moet er iets meer aan de hand zijn!

Apple support draadje: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7568914

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 14-07-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Ik had die freeze ook in de 45 versie. Sterker nog, ik heb juist geupgrade naar de 47 versie omdat ik hoopte dat die iets beter response zou geven.

Dat is dus nog niet het geval. Vooral contacten hangt, soms een aantal seconden zelfs. Ik kan het enigszins helpen door opnieuw te booten (de bovenste knop een aantal seconden ingedrukt houden zodat de iphone zich uitzet en dan weer aanzetten).

Ik heb op het Apple forum gelezen dat dit echt een probleem is van de 2.0 firmware; het deed zich niet voor op eerdere versies. Maar hier kan ik niks over zeggen aangezien ik nooit eerdere versies gedraaid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, contacten die hangen heb ik ook regelmatig. Het is wachten op een fix. Maar geen restore doen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

OverSoft schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:25:
[...]

Ik schat dat 75% van mijn kennissen kring e-mail gebruikt voor dat soort toelie.
De rest is al blij dat ze kunnen SMSen en "snappen het allemaal niet".
Daarnaast was op mijn Nokia N73 een mailtje sneller gestuurd dan een MMS EN het kostte niets!
Dat jij niemand kent wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Email gebruik je als je thuis achter de pc zit. Maar niet als je met je maten in de stad bent om effe iemand te jennen. Of met je vriendin op het strand effe naar je ouders een plaatje te sturen. Daarvoor gebruik je mms. En ik denk het gros van de gebruikers van mms.

Videobellen gebruikt ook nog bijna niemand maar dat zit toch ook op je n73? Hoeveel mensen ken je die dat gebruiken dan?

Ik probeer alleen maar aan te tonen dat de iPhone nog lang niet perfect is op software gebied. Ik neem er zelf ook één, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is om eerst te bedenken wat je allemaal niet kan en wat je allemaal wel kan er mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iphone.veronicamagazine.nl

ook wel een handige voor op je iphone.
Alleen op je iPhone zie je het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
koen schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:46:
[...]

jawel, vrijdag besteld, vandaag ontvangen 8)

zal wel weinig meer van werken komen vanmiddag, playtime.... :*)
Heeft een koerier met jou een afspraak gemaakt? Of stond de tnt in één keer voor de deur!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Lt. Marx schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:02:
De mail app van de iphone werkt niet echt lekker met gmail. Ik heb deze aanwijzingen gebruikt: http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=77702 maar de mail app maakt allerlei labels aan en als ik een mailtje delete (ik wil hem dus archiven) dan blijft de mail gewoon in mijn gmail inbox staan! Ik heb nu imap handmatig ingesteld zoals google suggereert, moet ik dan toch mijn iphone instellen via de grote gmail knop?

^^ Geluid is meer als voldoende!
Waarom kan je ipv alles handmatig instellen volgens die aanwijzingen niet gewoon voor 'GMail' kiezen als je een account aanmaakt? Werkt bij mij perfect, ook voor mailaccounts die via Google Apps zijn aangemakat (die dus een ander domein hebben, zoals henk@lutjekerk.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
UltraSub schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:55:
[...]
- Exchange, kan nergens vinden of je alleen je inbox synched, of ook specifieke subfolders kunt syncen, en dus de gesyncte folders kunt bekijken/wisselen.
Exchange syncen werkt perfect. Je krijgt alle submappen van je inbox te zien. Deze worden allemaal tegelijk gesynct. Je kan ze jammer genoeg alleen niet in/uitklappen. Ik heb nogal veel subfolders om alles te organiseren, en dan werkt dat niet zo snel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Subfolders voor je email zijn heel erg 1996 :P
Heb tegenwoordig alleen nog maar m'n inbox, deferred, archief, zakelijk archief en spam.

Is het eigenlijk mogelijk de SMSjes op de iPhone te lezen/exporteren op/naar je Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
CJ_Latitude schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:14:
[...]

Exchange syncen werkt perfect. Je krijgt alle submappen van je inbox te zien. Deze worden allemaal tegelijk gesynct. Je kan ze jammer genoeg alleen niet in/uitklappen. Ik heb nogal veel subfolders om alles te organiseren, en dan werkt dat niet zo snel meer...
Thanks voor je antwoord!!
Maar ik volg je niet helemaal met in/uitklappen? Je bedoeld dat je de mappen wel kunt selecteren, maar dat een volledige switch naar die map is of wat? Das toch niet zo'n probleem? Als je ze ook niet kunt selecteren en misschien bedoel je dat wel, dan heeft het natuurlijk ook geen nut om ze te synchen :P
Dus... verklaar u nader? :*)
bartvb schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
Heb tegenwoordig alleen nog maar m'n inbox, deferred, archief, zakelijk archief en spam.
...
Maar je hebt ze dus wel O-)
Nee, ff serieus, ik bewaar al mijn mail (uitgezonderd fun mail). Eens per jaar archiveer ik alles naar mappen gerangschikt per jaar. Daarnaast heb ik mappen als: keep, orders, studying, servers, enz.
En nog 195 items in mijn inbox. Dus maar goed dat ik wat subfolders heb :)

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 14-07-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

911GT2 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:56:
Dat jij niemand kent wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
There’s no tactful way to put it: MMS adoption is a disappointment. Indeed, one survey conducted by NOP in the UK concludes that 80% of subscribers have “no interest in MMS.” Read between the lines and that spells trouble for the future of MMS everywhere.
"boeie!" in gewoon Nederlands.
As MMS trails the SMS segment in terms of volume and number of
subscribers, it has greater untapped revenue potential than the
latter.
Of in gewoon Nederlands:
Ben werd T-Mobile en dat werd meteen aangegrepen om de prijs van MMS (Multimedia Messages) groter dan 30kB te verdubbelen naar 1 euro per verstuurd bericht. Met een foto en wat tekst in een MMS-bericht heb je die 30 kB snel bereikt.
Het gevolg laat zich raden: (T-Mobile is niet de enige die duur is voor MMS)
At present, one MMS is sent for every 1000 SMS
En dat was op wat wellicht het hoogtepunt van de MMS-flop zal blijken: 2004.

SMS is al duur, met een prijs van 830 euro per megabyte maar de 5242.50 euro die MMS per megabyte kost is *echt* belachelijk. (50 cent per bericht, max 100Kbyte data per bericht, en uitgaande van de iPhone-prijslijst van T-Mobile). Geen idee waar T-Mobile de lat legt voor fair use, maar laat het 5Gbyte zijn. Dan kom je uit op 0.008 euro per megabyte. Waarom zou ik 6 miljoen maal meer betalen voor beperktere functionaliteit?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023

Is het eigenlijk mogelijk de SMSjes op de iPhone te lezen/exporteren op/naar je Mac?
Ja: bijv. via The Missing Sync

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

burne schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:35:
[...]

Waarom zou ik 6 miljoen maal meer betalen voor beperktere functionaliteit?
Omdat een MMS-je meteen aankomt bij een ander, net zoals een SMSje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Smarty77 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:04:
[...]

Heeft een koerier met jou een afspraak gemaakt? Of stond de tnt in één keer voor de deur!?
amp heeft gebeld voor afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CJ_Latitude schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Waarom kan je ipv alles handmatig instellen volgens die aanwijzingen niet gewoon voor 'GMail' kiezen als je een account aanmaakt? Werkt bij mij perfect, ook voor mailaccounts die via Google Apps zijn aangemakat (die dus een ander domein hebben, zoals henk@lutjekerk.nl).
Als je voor GMail kiest bij een account aanmaken, wordt er dan niet POP3 gebruikt? Daarnaast lijkt me het handig als je mailtje verwijdert of archieved, lijkt me het handig dat het ook gebeurt op Gmail zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, ik heb vandaag een gratis video convertor programmaatje gedownload (gratis & snel!). Werk erg goed!

Hier: http://www.dvdvideosoft.c...o-to-iPhone-Converter.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
koen schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:53:
[...]

amp heeft gebeld voor afspraak
Betreft het bij jou een verlenging of was het een nieuw abonnement?
Ik weet namelijk dat je bij een nieuw ab alles moet tekenen... maar of dit ook met een verlenging moet?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Shiver23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:51:
[...]

Dat is met push-email ook opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Smarty77 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:17:
[...]

Ik weet namelijk dat je bij een nieuw ab alles moet tekenen... maar of dit ook met een verlenging moet?? :?
nieuw abonnement, moest inderdaad aan de deur contract, nummerportabiliteit en aflever formulier tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Zijn er nog mensen dan die hun iphone al binnen hebben gekregen met een verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Shiver23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:51:
[...]

e-mail komt bij mij ook meteen aan hoor. Vaak sneller dan sms, zelfs. (Zeker met bijvoorbeeld oud en nieuw, trouwens.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:59

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Smarty77 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:17:
[...]

Met een verlenging hoef je niets te tekenen. Tenminste, heb ik nog niet gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik snap het ook niet helemaal met dat MMS. Ik heb het nóóit gebruikt, en mensen die ik ken ook niet. Een foto laat je zien, daar vertel je iets bij, je gaat niet op zo'n piepklein schermpje zoals die van een Nokia 3510i een foto bekijken :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al goedkoop ergens een iPhone 3G Dock gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:54:
Ik snap het ook niet helemaal met dat MMS. Ik heb het nóóit gebruikt, en mensen die ik ken ook niet. Een foto laat je zien, daar vertel je iets bij, je gaat niet op zo'n piepklein schermpje zoals die van een Nokia 3510i een foto bekijken :S.
Toch hoop ik dat er een App komt voor MMS. Ik gebruikte het zelf erg vaak, met T-Mobile kostte me het 14 eurocent. Lekker goedkoop, snel en leuk als je even iets grappigs zag.

Nu moet ik het mailen naar vrienden, die vaak niet thuis zijn ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

inbox zero :)

Werkt die exchange support ook als je alleen via RSA SecurID tokens je werk mail kan benaderen?
Ik las wel iets dat RSA ondersteunen, maar ik heb idee wat mijn sysadmins niet het adres van de exchange server openbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Zojuist me nieuwe phone maar heb nu dit probleem:

Bij het kiezen van een provider (T-Mobile) krijg ik de volgende melding:
Restriced Network
Your selected cellular network is restriced. You can choose a different netwerk in Settings.

Duurt het even voordat je abbo actief wordt ofzo?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Het MMS verhaal:

Ik heb het 2 keer gebruikt in m'n leven, maar: MMS is wel iets dat vaker ontvangen KAN worden door andere telefoons, dan e-mail. E-mail ondersteuning op gewone telefoontjes ontbreekt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
hoi tweakers,

ben nu aan het kijken naar de nieuwe iphone. ziet er allemaal wel strak uit natuurlijk, niet anders gewend van apple.
maar ik zit nog wat met vragen:
  • voor mn studie heb ik medische programmas nodig, maar ik zie al dat deze redelijk richting de iphone worden geport en zullen dus binnenkort ook wel beschikbaar zijn daarop
  • vraag 1: kan ik mijn contacten en mails met outlook 2007 synchronizen???
  • vraag 2: kan ik op de iphone navigatiesoftware draaien? volgens de review hier op t.net was navigeren niet mogelijk omdatgooglemaps te langzaam was. zijn er andere mogelijkheden?
zit namelijk nu naar de iphone te kijken, de grootste reden voor mij is dat de touchscreen gewoon veel fijner werkt dan op de HTC touch die ik nu heb. daarnaast is de interface gewoon goed geregeld geen pennetje nodig alles gemaakt voor de vingers.

maar ja de bovengenoemde punten laten mij toch wat terughoudend opstellen en ik neig dan toch meer naar de HTC touch diamond die dit alles wel kan.

graag jullie ideen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
UltraSub schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:30:
[...]

Thanks voor je antwoord!!
Maar ik volg je niet helemaal met in/uitklappen? Je bedoeld dat je de mappen wel kunt selecteren, maar dat een volledige switch naar die map is of wat? Das toch niet zo'n probleem? Als je ze ook niet kunt selecteren en misschien bedoel je dat wel, dan heeft het natuurlijk ook geen nut om ze te synchen :P
Dus... verklaar u nader? :*)
Met in/uitklappen bedoel ik het volgende.
In de lijst staan alle mappen in een boomstructuur, zoals ook bv in Outlook of Windows Verkenner staat. Alleen bij deze programma's staan er + jes links van de mapnamen, zodat je de onderliggende mappen kan verbergen of tonen. Dat is het in/uitklappen.
Dat kan op de iPhone dus niet. Dus als je alles HEEL georganiseerd heb (zoals ik), krijg je alle items van die enorm lange lijst altijd te zien en duurt het heel lang voordat je van boven naar beneden bent gescrollt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Dutchmega schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:01:
[...]
Als je voor GMail kiest bij een account aanmaken, wordt er dan niet POP3 gebruikt? Daarnaast lijkt me het handig als je mailtje verwijdert of archieved, lijkt me het handig dat het ook gebeurt op Gmail zelf
Nope, standaard kiest 'ie voor secure IMAP (poort 993). Gezien de aard van IMAP moet het verwijderen op je iPhone dus ook betekenen dat 'ie op de server weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:00:
Nu moet ik het mailen naar vrienden, die vaak niet thuis zijn ofsow.
Moeten ze ook een iPhone aanschaffen met push email 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
dangerpaki schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:07:
  • vraag 1: kan ik mijn contacten en mails met outlook 2007 synchronizen???
  • vraag 2: kan ik op de iphone navigatiesoftware draaien? volgens de review hier op t.net was navigeren niet mogelijk omdatgooglemaps te langzaam was. zijn er andere mogelijkheden?
Deze vragen zijn al meerdere malen beantwoord. Ik stel voor dat je even zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een instelling waardoor het scherm oplicht bij het ontvangen van een Mail of SMS? Als ik nu mail ontvang in de standbystand (donker) dan hoor ik één bliepje en dat is het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Voor de studenten onder ons: je kan via SurfSpot en dan langs de Apple Partner shop de iPhone 3G dock voor 25,- inc btw en inc verzend kosten aanschaffen. Alsmede andere Apple iPhone gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een verlenging hoef je niets te tekenen. Tenminste, heb ik nog niet gehad..
Tuurlijk moet je tekenen. Je moet akkoord geven dat je een verlenging neemt van 1 of 2 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Om toch mijn foto's muziek rechstreeks op mijn iPhone te benaderen ben ik via een amerikaans forum bij het bedrijf www.wideanglesoftware.com terecht gekomen. dmv van de app die ze daar aanbieden kan ik dus rechstreeks mijn foto's/films en muziek benaderen en transporteren naar mijn HD. voor een ieder daar ook nou op zoek naar was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de Sync Interval aan te passen:

Feeling conned by the promised "push" technology of MobileMe, specifically when making changes on your Mac, only to find out that it will not push, but instead, sync at 15-minute (60 minutes in 10.4.11) intervals? I found the .plist file that controls the "Automatic" sync interval for MobileMe, and changed it from 15 minutes to 1 minute. The file is located in ~/Library » Preferences » ByHost » com.apple.DotMacSync.your_MAC_address.plist.

Open this file in Property List Editor, find the AutoSyncInterval key, and then set it to the number of minutes after which you want it to sync with the server. I have it set to 1 right now, and it syncs every minute which is good enough for me at the moment. Hopefully this will be of value to anyone who needs something more immediate than a 15-minute sync, and doesn't want to bother with Manual sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Er is al een MobileMe topic om dat te melden ([MobileMe] Ervaringen & Discussie) waar het ook al lang gemeld is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
_Arthur schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:22:
Voor de studenten onder ons: je kan via SurfSpot en dan langs de Apple Partner shop de iPhone 3G dock voor 25,- inc btw en inc verzend kosten aanschaffen. Alsmede andere Apple iPhone gadgets.
Via HTR Nederland is het 9,95 + 10 euro verzendkosten voor iedereen ;)
Als je dan nog wat meer spul erbij haalt, ben je zeker goedkoper uit (zoals nog een USB kabeltje voor 9,95 ipv 14,95 in de Apple Store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Brrr, heb inmiddels na een reboot van de iPhone nu wel een 3g icon naast T-Mobile staan, maar als ik dan naar Safari krijg krijg ik bij elke site "pagina kan niet gevonden worden". Hebben hier meer mensen last van? Zou het bijv. kunnen komen dat mijn abo nog steeds niet actief is? Aangezien visual voicemail ook nog steeds niet werkt.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:59:
Iemand al goedkoop ergens een iPhone 3G Dock gekocht? :)
Ja, Veenendal HTR (of Utrecht/Arnhem) 10 euro, krijg je er alleen geen doosje ofzo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen maar eens bellen met HTR in Utrecht of ze er 1 apart houden. Wat moet ik met boekjes en doosjes. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 11:09
BTW.: Voor mensen die perse MMSjes willen ontvangen. Dat kan gewoon nog op de iPhone.
Je krijgt een SMSje met een link en een code. Je volgt de link (http://www.t-mobile.nl/mms) en je vult de code in en je krijgt je MMSje gewoon te zien in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Ik kan ineens geen e-mail meer verwijderen in Mail, wanneer hij de e-mail in het scherm toont. Ik kan wel verwijderen in de map 'Inkomend', maar niet via de onderste balk en dan de prullenmand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 07:02
Pff.... die ene user heeft een naam... :> ik heb het opgegeven hierbij een foto. En voor de mensen die mij niet geloofd hebben en zo nodig een foto moeten hebben, ik mag hopen dat je telefoon kapot gaat >:)
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/6658/foto42gj1.th.jpg

Zoals gezegd gebruik ik vodafone zonder umts dus ga nou niet beginnen met dit is een iPhone eerste generatie. Het is een Belgische iPhone 3G, heb ik mezelf bewezen bij u alle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert22 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen iphone maar dit zou voor mij een reden kunnen zijn om het toch nog maar ff niet te doen. Afgezien van de privacy wil ik graag zelf bepalen wanneer ik een sms lees.

Vandaar dus even de [url="http://http://manuals.info.apple.com/nl_NL/iPhone_Gebruikershandleiding.pdf"]handleiding[/url] doorgelezen en op pagina 81 vind ik:

Een sms-bericht vooraf bekijken
Standaard wordt op de iPhone een voorvertoning van nieuwe tekstberichten
weergegeven wanneer de iPhone is vergrendeld of wanneer een ander programma
actief is. U kunt deze optie in- en uitschakelen in Instellingen.
Voorvertoning van sms-berichten in- of uitschakelen: Tik op 'Instellingen' >
'Algemeen' > 'Codeslot' en tik op 'Toon deel van sms'.

Ik kan me voorstellen dat je hiervoor niet bedenkt dat je bij codeslot moet zijn, maar is dit de oplossing?
Dit is inderdaad een oplossing als je iPhone p zijn lock staat.. Maar stel dat iemand gewoon eens je ipod gedeelte wilt bekijken en er komt een smsje binnen, dan wordt die gewoon vertoond, ondanks dat deze functie aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:41:
Inmiddels is de Sync Interval aan te passen:
Ik zou daar vooral niet aanzitten. Iedere minuut je .Mac/.me syncen geeft veel dataverkeer, veel belasting op je systeem en wellicht problemen. Voor je kalender en contacten is het nauwelijks zinvol, omdat die tegen de tijd dat je thuis bent wel weer bijgewerkt zijn en voor je mail maakt het al helemaal niet uit, omdat Mail.app en .me onderling direct van elkaar op de hoogte zijn middels IDLE.

In het kort: zonder de door jouw beschreven aanpassing doet Mail.app het volgende: Ieder kwartier roept de client NOOP (afkorting van No Operation) om de verbinding open te houden. Je mag 20 minuten ingelogged blijven zonder verkeer, dus je verbinding blijft gewoon open. Als er email binnenkomt roept de server het aantal berichten in de inbox inclusief het net binnengekomen bericht. Als je 3 berichten had staan en er komt een 4de binnen, roept de server:

code:
1
4 EXISTS

Mail.app haalt direct het nieuwe bericht op, en waarschuwt je met geluid.

Iedere minuut NOOP gaan roepen doet _helemaal_ niets. Het wordt er niet sneller van, het wordt er niet beter van, het enige wat je doet is meer verkeer en meer serverbelasting veroorzaken. Met het risico dat Apple maatregelen neemt en mensen die dit doen aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:39:
[...]
Dit is inderdaad een oplossing als je iPhone p zijn lock staat.. Maar stel dat iemand gewoon eens je ipod gedeelte wilt bekijken en er komt een smsje binnen, dan wordt die gewoon vertoond, ondanks dat deze functie aan staat.
Snap echt niet dat je dit zo'n probleem vind, maar aangezien je er nu al 3 pagina's over doorgaat: Als iemand je iphone will bewonderen zet je hem gewoon even in flight mode, dan schakelt ie alle verbindingen uit, en wordt dus dus zeker weten niet gebeld of gesms't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Splash schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Snap echt niet dat je dit zo'n probleem vind, maar aangezien je er nu al 3 pagina's over doorgaat: Als iemand je iphone will bewonderen zet je hem gewoon even in flight mode, dan schakelt ie alle verbindingen uit, en wordt dus dus zeker weten niet gebeld of gesms't.
Heeft waarschijnlijk een vriendin die smsjes stuurt en wil niet dat z'n vrouw erachter komt. Of v.v. ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:46:
[...]

Ik zou daar vooral niet aanzitten. Iedere minuut je .Mac/.me syncen geeft veel dataverkeer, veel belasting op je systeem en wellicht problemen. Voor je kalender en contacten is het nauwelijks zinvol, omdat die tegen de tijd dat je thuis bent wel weer bijgewerkt zijn en voor je mail maakt het al helemaal niet uit, omdat Mail.app en .me onderling direct van elkaar op de hoogte zijn middels IDLE.

In het kort: zonder de door jouw beschreven aanpassing doet Mail.app het volgende: Ieder kwartier roept de client NOOP (afkorting van No Operation) om de verbinding open te houden. Je mag 20 minuten ingelogged blijven zonder verkeer, dus je verbinding blijft gewoon open. Als er email binnenkomt roept de server het aantal berichten in de inbox inclusief het net binnengekomen bericht. Als je 3 berichten had staan en er komt een 4de binnen, roept de server:

code:
1
4 EXISTS

Mail.app haalt direct het nieuwe bericht op, en waarschuwt je met geluid.

Iedere minuut NOOP gaan roepen doet _helemaal_ niets. Het wordt er niet sneller van, het wordt er niet beter van, het enige wat je doet is meer verkeer en meer serverbelasting veroorzaken. Met het risico dat Apple maatregelen neemt en mensen die dit doen aanpakt.
Duidelijk. Ik ga er ook niet in vroeten. Eens per kwartier is acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 21:53

Stewie!

Keen must die!

Eens per kwartier doet de iPhone standaard al, waarom dan betalen voor de zogenaamde PUSH mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert22
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Zoals ik zei heb ik zelf nog geen iphone maar als er inderdaad telkens een preview van een smsje binnenkomt zou ik dat erg vervelend vinden. Volgens mij staat er " ... Standaard wordt op de iPhone een voorvertoning van nieuwe tekstberichten weergegeven wanneer de iPhone is vergrendeld of wanneer een ander programma actief is U kunt deze optie in- en uitschakelen ..." Maar dit is dan dus niet zo? Goed om te weten.
Splash schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Gaat er me niet zo zeer om dat mensen niet mogen weten wat er naar mij toe ge-sms't wordt (hoewel het een ander niets aangaat), maar het stoort verschrikkelijk als je ergens mee bezig bent en er ineens iets op je scherm verschijnt wat je niet verwacht en waar je op dat moment niets mee wilt doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gert22 op 14-07-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 00:47
Beste Tweakers,

Ik heb nu sinds vrijdag mijn iPhone en het is echt een geweldig ding.
Nu heb ik alleen het volgende probleem:

Gister ben ik even via Safari naar de Nederlandse apple site gegaan en daar was aan de rechterkant een paar top aplicaties. Ook staat daar een link om hem in te downloaden in de App Store. Dus ik klik(tik:p) op die link en automatisch gaat de ingebouwde App Store open. Vervolgens wil ik het programma gaan downloaden en wordt er weer naar mijn account + wachtwoord gevraagd. Zo gezegd zo gedaan en opeens krijg ik de melding dat ik met mijn nederlandse account niet op de Amerikaanse App Store mag downloaden. Erg vreemd allemaal dus ik blader even rond en alle prijzen staan opeens in de $ koers.

Na al een aantal dingen geprobeerd te hebben kom ik er niet uit. Dingen die ik al geprobeerd heb: Telefoon uit en aan gedaan, sim kaart eruit en er weer in en telefoon gereset.

Ook heb ik natuurlijk al de Technische Helpdesk van Zowel Apple als T-Mobile gebeld. Bij Apple kreeg ik keurig een bandje die me vertelde dat ik even T-Mobile moest bellen. Dus ik T-mobile gebeld en zij wisten hier helemaal niets van en konden mij dus ook niet helpen.
Op het internet heb ik ook niets kunnen vinden.

Dus misschien weten jullie hier meer van of heeft iemand anders het zelfde probleem.
Graag zou ik dan de oplossing willen hebben want ik gebruik deze functie wel vaak. Als ik een oplossing vind post ik deze uiteraard ook.

Dank u allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het waarschijnlijk in iTunes zelf veranderen. (Welk land je het wilt)

Zie iemand met hetzelfde probleem.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=519185

Heb 'nog' geen iPhone, dus kan het niet testen.

Om in iTunes het land te wijzigen:
- Ga naar de iTunes store en scroll helemaal naar beneden. Kies vanuit de pull down menu het gewenste land.

Helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DaMorpheus schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:00:
Eens per kwartier doet de iPhone standaard al, waarom dan betalen voor de zogenaamde PUSH mail?
Da's toch wel duidelijk? NUNUNUNUNUNUNUNUNUNU!!!! Mensen hebben geen geduld.

Ik merkte het vanochtend. Ik beantwoord thuis nog even wat email. Onderweg naar m'n werk, tien minuten fietsen, belt een collega. Mail al wel op m'n iPhone, maar de notitie in de kalender nog niet. Ik van 'wacht maar tot ik op kantoor ben, dan is die afspraak er ook' en inderdaad, aangekomen was het eerste wat ik hoorde 'IS OKE!'. Goed, het is een verkoper en die hebben een tiende van het geduld van gewone mensen en 0.008% van het geduld van systeembeheerders, maar dan nog. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over visual voicemail... Ik heb het ingesteld en het werkt als mijn iphone uit is en ik gebeld wordt.Maar als mijn iphone aan is en ik word gebeld en ik neem niet op dan werkt het niet....dan hoor ik met mijn andere telefoon wel een beltoon ,maar na een paar seconden krijg ik een toon zoals een toon als een nummer niet bestaat.
Hoe zit dit ?

Je hoeft niet de groeten te doen op GoT :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 00:47
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:21:
Je moet het waarschijnlijk in iTunes zelf veranderen. (Welk land je het wilt)

Zie iemand met hetzelfde probleem.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=519185

Heb 'nog' geen iPhone, dus kan het niet testen.

Om in iTunes het land te wijzigen:
- Ga naar de iTunes store en scroll helemaal naar beneden. Kies vanuit de pull down menu het gewenste land.

Helpt dit?
Nee helaas die staat als op nederlands
Verder kan je in zowel de iTunes als de App Store de taal niet veranderen. |:(

Hopelijk weet iemand meer over dit probleem

EDIT: Het probleem is al opgelost. Wat ik dus heb gedaan is de taal even veranderen en daarna weer terug gezet op nederlands. Nu heb ik alles weer gewoon in het nederlands

Bedankt Freakerd _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door DareFace op 14-07-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21

Fab1Man

Live life to the fullest

CyBeR schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:21:
[...]

Niemand weet 't. Ik ga morgen gewoon op goed geluk langs..
En, succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Laatst online: 28-10-2022
Heren en dames,

Ik wil overgaan tot de aanschaf van een iPhone maar ik zit met een paar kleine vraagjes mbt mail. Op dit moment heb ik een @home adres en een hotmail adres. Tevens heb ik een g-mail account die ik nauwelijks gebruikt.

Het hotmail adres gebruik ik voornamelijk maar ik ga binnenkort overstappen op een eigen e-mail adres met webhosting (geen mobileme). Nu zou ik graag wel mijn mail ontvangen via de geïntegreerde mail app van de iphone. Ik weet dat g-mail standaard in de mail app zit, die zal geen problemen opleveren.

Zijn er mogelijkheden om deze verschillende e-mail adressen te beheren vanuit de mail app?

Mocht dit niet mogelijk zijn kan ik van alle e-mail adressen mijn mail forwarden naar een adres, wat dan het liefste mijn eigen e-mail adres van mijn webhosting is. Kan ik dan wel vanaf de iPhone versturen onder een ander e-mail adres vanuit de mail app (niet zoals hotmail online dus)?

Mocht ik toch de g-mail account gebruiken, is dit dan te configureren zodat als ik op mijn iPhone mappen aanmaak en e-mails verplaats ze dan automatisch online aangepast worden. Al log ik later in op een mac/pc, kan ik dan de nieuwe structuur zien zoals ik die op de iPhone heb opgezet?

Alvast bedankt.

P.S. Ja, ik ben een mail-noob.

[ Voor 0% gewijzigd door CoDe-ReD op 14-07-2008 21:45 . Reden: Bovenaan heren naar heren en dames gewijzigd :) ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.