Helemaal waar, natuurlijk. Maar je gaat niet een iPhone kopen om hem in de kast te leggen.
Natuurlijk is het voordeel wél dat je er een kan kopen en er een sim-only in kan steken van 5 euro in de maand, maar dat doet het hele idee een beetje tekort natuurlijk.
Je zit hier dus inderdaad vast aan een abonnement van minimaal e30 per maand, met dus 150 sms berichten, 150 belminuten en onbeperkt 2mbit internet.
Mobistar biedt ook een abonnement aan voor e30, met 300 belminuten/sms'jes (dus feitelijk hetzelfde, alleen je kan de verhouding zelf bepalen). Over de internetsnelheid wordt niets gezegd, maar je mag in ieder geval maximaal 200mb verstoken. Je krijgt dus voor hetzelfde abonnementsgeld sowieso MINDER dan in Nederland, terwijl er in Nederland ook nog een deel van je toestel in je abonnementsgeld wordt verrekend.
De toestelprijs van 525/615 euro vind ik overigens zeer redelijk, maar het abonnement is belachelijk duur als je dat met het Nederlandse abonnement vergelijkt, hoewel ik het Nederlandse abonnement dan weer vrij gunstig geprijsd vind, als je dat vergelijkt met vergelijkbare constructies (in Nederland).
Dát is het punt dat ik wilde maken.