Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ik zou zeggen, houd de blizcasts in de gaten. Er is nu natuurlijk niets nieuws te melden. Hardcore verwacht ik wel terug. EIgenlijk de specials ook. Maar ja, verwachtingen...dit topic wordt nu gevuld met vragen waarop zelfs blizzard geen antwoord kan geven, gezien het nog 2 jaar gaat duren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Minimap in het midden vh beeld hoeft nu niet meer daar we zeker op meer dan 800*600 pixels gaan spelen. :D
Stel dat je op 1600*1200 speelt dan heb je ruimte zat voor die minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:11:
[...]

Ik kan mij wel vinden in jouw onderbouwing, maar bij Blizzard weet je het nooit. Met Starcraft II zijn ze ook al een hele tijd bezig en die game is vorig jaar aangekondigd. Je zou toch verwachten dat die game onderhand wel in de betafase is beland. En WoltK is ook alweer bijna een jaar aangekondigd, gelukkig zit daar nu schot in, omdat je je kan aanmelden om mee te doen in de laatste test fase. Ik hoop nu dat WoltK en Starcraft II nog dit jaar uitkomen. Want wachten duurt mij gewoon te lang, vooral als je iets leuk vind. :)
En die anderen.

Ik zeg toch niks over wanneer die uitkomt.. Maar als je NU een SCHATTING zou moeten doen, dan is eind 2009 het meest realistische.

Dat zullen magazines en gamesites dus wel gaan hanteren, want ze moeten iets noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeebus schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:09:
[...]

heb jij soms een beta account? mythos is toch nog niet gereleased?
Ja beta account. Hele tijd geleden gekregen bij mn Hellgate:London abonnement.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Bosmonster schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:12:
[...]

Ja beta account. Hele tijd geleden gekregen bij mn Hellgate:London abonnement.
Ja, edit knop. Hele tijd geleden gekregen bij je GoT account. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:35:
[...]
Ja, edit knop. Hele tijd geleden gekregen bij je GoT account. ;)
Nee, twee compleet verschillende reacties. Maar bedankt voor de bijdehandte opmerking...

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:40:
[...]

Nee, twee compleet verschillende reacties. Maar bedankt voor de bijdehandte opmerking...
Laten we het aub vriendelijk houden en spam vrij, mods al een keer report gestuurd over de hoeveelheid dubbel posts in dit topic dus ben het helemaal eens met The Zep Man, heb het ook al een paar keer in een post gezegd maar blijkbaar leest of negeert iedereen dat.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

offtopic:
En daarnaast kunnen twee compleet verschillende reacties best in 1 post. Twee quotes en antwoorden maar :).

Het gezeur over release dates overal --> blizz heeft altijd "when it's done" gehanteerd, dus speculeren is niet nodig. Ze lopen toch uit op de datum die mensen gokken ;). Liever heb ik eerder een SP demo waarna de kritiek van grote communities nog verwerkt wordt. Feeling kan een programmeur misschien hebben nadat hij er jaren aan heeft lopen proggen, de gamer kan pas echt zeggen of het lekker speelt. I vote demo! :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Fansite exclusive Concept Art:
Afbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/Barb_Variants_02_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/cain_face_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/caldeum12_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/CALDEUM_golden_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/caldium3_final_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/CHURCH_final_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/tristram1_final2_thumb.jpg

Blizzard Comment over de classes in D3
quote: Bashiok
Yeah, I think you guys hit the nail.

We’re setting out to create unique, interesting, and diverse classes that each have their own style and flavor. Most importantly this isn’t just a basic look at each individual class, but how they compare to each other and overlap (or hopefully, don’t).

When you up the number of classes more and more you’re eventually going to begin down the route of homogenization, they start to bleed into each other’s core abilities and styles which really just detracts from each individual class’ recognizability and distinction within the game.

In addition, by limiting the number - and I say limiting not because it’s a low number, it’s the number of classes in Diablo II and a good one at that, but because we’re not going crazy with it - we can focus on making each class really impressive, both visually and through the way they each feel and play.
Interview Kotaku met Lead Designer Jay Wilson:
Kotaku: In that case do you think that this might work in your favour, that WoW players, for example might be persuaded to try Diablo III?

Jay Wilson: Yeah, actually, I do think that. I think players like things that they are familiar with and I don’t think there’s anything wrong with them saying: “Oh, this class is like the warrior in WoW. Cool, I wanna play that!” Especially if it’s going to get them into the game. I think we gain as much as we could lose, people love to see something familiar and the reaction to Whirlwind was a great example.
The Man Behind Diablo III Talks Plot, Lore and Battle.Net

Blizzard Comment op PK en PvP
quote: Bashiok
We're - in general - not big fans of griefing for any game. It's really only "fun" for one person, and that definition of fun isn't generally something we're going to want to encourage. It's far more positive to encourage and support meaningful and skillful options and systems within a game, than a mechanic for people to instantly turn against one another for no meaningful gameplay reasons.

I definitely remember running with my friends, and someone toggles it, and bam everyone is dead and your one friend is laughing. Ok, ok, good joke I guess, and then you run back and *bam*, you've toggled it to get them back. After a while everyone usually agrees to a truce because it's just a waste of time. But I also remember running with random players and losing extremely nice items because of it, not cool. I'm sure that it was a feature that was right up some people's alleys, I won't deny there are some that would enjoy nothing more than to see others frustrated, but is that truly something that should be encouraged through design - if not directly opposed?

We have a large focus on cooperative play for Diablo III, and the mechanics and design decisions related to multiplayer are likely going to be based on supporting and encouraging it as much as possible, and not breaking it down.

That doesn't mean that PvP won't have its own focus, but those are details and features we aren't yet discussing.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Releasedate is bekend, september 2009

http://www.infopackets.co...elease_date_announced.htm

Don't shoot the messenger :P Ik weet ook wel dat het hoogstwaarschijnlijk bullcrap is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53
peke schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:35:
Minimap in het midden vh beeld hoeft nu niet meer daar we zeker op meer dan 800*600 pixels gaan spelen. :D
Stel dat je op 1600*1200 speelt dan heb je ruimte zat voor die minimap.
Laten we hopen dat het gewoon widescreen wordt ;). En dus dan lekker op 1920x1200 met Diablo aan de slag kunnen :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:57:

Don't shoot the messenger :P Ik weet ook wel dat het hoogstwaarschijnlijk bullcrap is
http://www.blizzard.com/diablo3/faq/#3_1

:O

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Baardmeester schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Laten we hopen dat het gewoon widescreen wordt ;). En dus dan lekker op 1920x1200 met Diablo aan de slag kunnen :9~.
De gameplay movie is ook al WS dus ik denk dat ze het wel ondersteunen. Kan me haast niet voorstellen dat ze WS ignoren tegenwoordig, want het is redelijk mainstream nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:57:

Dat hele artikel hangt van onzin aan elkaar: "Gamers will be again following their characters (the original five classes are available, and as of now Blizzard has also revealed the "Witch Doctor")"....

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
When you up the number of classes more and more you’re eventually going to begin down the route of homogenization, they start to bleed into each other’s core abilities and styles which really just detracts from each individual class’ recognizability and distinction within the game.
Mag ik dus aannemen dat eni, cta e.d. verleden tijd zijn? *O*
curry684 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Dat hele artikel hangt van onzin aan elkaar: "Gamers will be again following their characters (the original five classes are available, and as of now Blizzard has also revealed the "Witch Doctor")"....
Ach, zolang mensen klikken op verhalen die niet door blizzard geschreven zijn ;)
Ik snap niet dat zo'n website de moeite nemen, bij mij dalen ze alleen maar in achting.

[ Voor 40% gewijzigd door Pheno79 op 07-07-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Baardmeester schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:30:
Aangezien het een 3D spel wordt, zal je ongetwijfeld ook widescreen resoluties kunnen kiezen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Hydra schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:25:
[...]

Aangezien het een 3D spel wordt, zal je ongetwijfeld ook widescreen resoluties kunnen kiezen.
Inderdaad, daar moeten ze maar een paar lijntjes code voor schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Zo bedoelde ik het ook niet over widescreen. Ik vond het een beetje raar dat degene die quote het over extra ruimte en 1600x1200, terwijl je juist met widescreen extra ruimte krijgt. Ik verwacht natuurlijk wel dat het ook in breedbeeld resoluties komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Baardmeester schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:08:
Zo bedoelde ik het ook niet over widescreen. Ik vond het een beetje raar dat degene die quote het over extra ruimte en 1600x1200, terwijl je juist met widescreen extra ruimte krijgt. Ik verwacht natuurlijk wel dat het ook in breedbeeld resoluties komt.
Je krijg niet echt meer ruimte maar meer pixels in de breedte en minder in de hoogte.
De aspectratio wordt hiervoor dan ook aangepast in 3D.
Of je nu op 640*480 speelt of 1600*1200, je hebt evenveel ruimte, alleen bestaat alles uit minder pixels. :)
Geldt natuurlijk niet voor diablo 2 bvb, daar zijn alles sprites evengroot en krijg je dus wel meer ruimte bij een hogere resolutie (800*600 ipv 640*480).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
peke schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:21:
[...]

Je krijg niet echt meer ruimte maar meer pixels in de breedte en minder in de hoogte.
Of je nu op 640*480 speelt of 1600*1200, je hebt evenveel ruimte, alleen bestaat alles uit minder pixels. :)
Geldt natuurlijk niet voor diablo 2 bvb, daar zijn alles sprites evengroot en krijg je dus wel meer ruimte bij een hogere resolutie (800*600 ipv 640*480).
Het kan zijn dat dit niet geld voor de UI (zoals bv bij WoW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
[...]

Ligt eraan op welke res je speelt, van 1280x1024 naar 1680x1050 is zowel in hoogte als breedte meer pixels. Daarnaast zijn er nog 2 manieren om naar breedbeeld te schalen:
- Gezichtveld in de breedte evengroot, maar onder en boven beperken (zoals dat in Bioshock gebeurde)
- Gezichtsveld verbreden maar hoogte even groot houden, zo zie je alleen links en rechts iets meer (dit lijkt me het meest optimaal, minder beperkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Bij wow werd je idd gepakt met breedbeeld :x. Ben benieuwd of blizz naar de klachten luisterd en het hier wel degelijk maakt.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
[...]

Tussen 640x480 en 1600x1200 zit geen verschil in FOV, maar tussen 1920x1200 en 1600x1200 krijg je duidelijk wel een grotere FOV. Je krijgt gewoon 320 extra pixels in de breedte erbij(pixels in de hoogte gewoon even hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Breedbeeld voor RTS/RPG zie ik alleen nut hebben als je de monitor in portret stand zou zetten sinds al die mega grote menu's altijd onderaan staan en nooit zoals bijvoorbeeld bij de C&C serie ten tijde van Westwood gewoon lekker rechts op je monitor :)

Sowieso heeft 1680x1050 minder pixels dan 1600x1200 dus zou inderdaad alleen 1920x1200 enigzins nut hebben.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
nero355 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:23:
Breedbeeld voor RTS/RPG zie ik alleen nut hebben als je de monitor in portret stand zou zetten sinds al die mega grote menu's altijd onderaan staan en nooit zoals bijvoorbeeld bij de C&C serie ten tijde van Westwood gewoon lekker rechts op je monitor :)

Sowieso heeft 1680x1050 minder pixels dan 1600x1200 dus zou inderdaad alleen 1920x1200 enigzins nut hebben.
maar zoveel monitors zijn er niet met de 1600x1200 res, meeste is dan toch 17/19 inch met 1280x1024, of 20/22 inch met 1680x1050. Dan is de stap naar 20/22 inch breedbeeld weer makkelijk te maken omdat het zowel horizontaal als verticaal meer pixels heeft en je dus (als het goed is) een breder zichtveld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow

onzin, breedbeeld heeft altijd nut omdat het gewoon fijner kijkt. Je gezichtsveld is ook in breedbeeld en niet portretstand. Het is dus natuurlijker en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Een beetje offtopic, maar C&C 3 heeft het menu ook gewoon rechts zitten hoor. Vermomd EA-bashing kan ergens anders wel.

Meer ontopic, geef je wel gelijk het voordeel aan van een breedbeeld. Je kunt inderdaad heel gemakkelijk UI-zaken die niet extreem belangrijk zijn om goed in het zicht te hebben goed kwijt aan de linker of rechter kant van het scherm kwijt, zonder dat dit hinderlijk is voor het totaalbeeld van de omgeving. Een permanente minimap aan de zijkant is wellicht een betere optie dan de map-overview die je had in D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:56:
[...]
Meer ontopic, geef je wel gelijk het voordeel aan van een breedbeeld. Je kunt inderdaad heel gemakkelijk UI-zaken die niet extreem belangrijk zijn om goed in het zicht te hebben goed kwijt aan de linker of rechter kant van het scherm kwijt, zonder dat dit hinderlijk is voor het totaalbeeld van de omgeving. Een permanente minimap aan de zijkant is wellicht een betere optie dan de map-overview die je had in D2.
Hmmm, ik vond die transparante map dwars over mn scherm altijd fijner dan de kleine variant. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar ik heb dat nooit als 'in de weg'. Vond het juist fijn als de map precies uitgelijnd was tov mn poppetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Hmmm, ik vond die transparante map dwars over mn scherm altijd fijner dan de kleine variant. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar ik heb dat nooit als 'in de weg'. Vond het juist fijn als de map precies uitgelijnd was tov mn poppetje :)
Om eerlijk te zijn zou ik het persoonlijk ook niet erg vinden om die optie te hebben, ik gebruik de lay-over map zelf ook erg veel/altijd. Maar er zal waarschijnlijk ook een grote groep mensen zijn die de voorkeur hebben om een 'schone' interface te hebben en een minimap in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Flapmo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:39:
Bij wow werd je idd gepakt met breedbeeld :x. Ben benieuwd of blizz naar de klachten luisterd en het hier wel degelijk maakt.
Erm what? Wow kan al sinds release widescreen, diablo zal daar niet vannaf wijken (uitzonderingen door gevalletje probleem tussen keyboard en stoel uitgezonderd uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:21:
[...]

Erm what? Wow kan al sinds release widescreen, diablo zal daar niet vannaf wijken (uitzonderingen door gevalletje probleem tussen keyboard en stoel uitgezonderd uiteraard).
Wat Flapmo bedoelt is dat WoW geen 'echte' widescreen doet, maar iets wat ze vert- noemen ipv hor+.
Bij WoW lever je iets in qua hoogte, en widescreen hoort er aan de zijkanten grafisch meer bij te geven zonder er aan de bovenkant iets af te knippen. Zie anders http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=8292 voor een uitgebreider verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:21:
[...]
Idem dito ;)

Ik hoop dat dat een optie blijft en niet dat iemand die het éne handiger vindt dan het andere, het éne opdringt aan anderen die het precies andersom handig vinden. Programmeertechnisch lijkt me dat niet heel moeilijk...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Random Loot Mechanic

Currently - while in a party each player will see their own drops from each kill.

This could mean that after killing a zombie I see a sword drop, and you may see a shoulder slot item drop. Or I see nothing drop, while you got an axe.

Obviously while in a group you're killing faster, and this could translate to an exponentially increasing number of drops with each additional player in your party. However, it's balanced in such a way that the drop % is pulled back a bit with each additional player (I'm simplifying it, but that's what it boils down to). This keeps it from being almost detrimental to not play with a full party, while still giving a nice increase to the amount of drops if you do.

From this system it seems quite a few people got the impression that you'll never see items drop that you can't use. For instance, a Barbarian will never see a dagger that only a Witch Doctor can use. This isn't true. There is no effect, or at least no currently intended effect, to restrict which items which classes can or can't see for their respective drops. It's still intended that you could see an item that your class can't use. It's easy enough to drop the item, ask if anyone can use it, or just sell it off of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ze zouden eigenlijk een optie moeten maken dat je van de loot afziet en deze vrijgeeft voor de andere spelers. Dan hoef je ze niet te droppen of te vragen of iemand anders wat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Het systeem heeft zowel voor als nadelen denk ik. Een er van is inderdaad dat het zo wel een stuk lastiger word class spul te vinden. Zou wel mooi zijn als er een optie zou komen net als in d2 met bijvoorbeeld loot corpse.

Wel leuk dat ze er ook iets extra's bij vertellen dat witch doctor dus iniedergevall daggers krijgt speciaal voor hem :P Iniedergeval ik wist het nog niet. Ik denk dat er vast ook nog masks bij komen voor witch doc. Zo had necron ook shilden + wands.

Wat ik wel apart vind is dat veel mensen Witch doc met Druid en Necron vergelijken. mede wegens de curses, zombie walls en de fireskills summon. maar ik vind die vuur aanval van witchdoc toch echt veel lijken op de 1e trap skill van assassin in d2 :P alleen dan iets heviger. Ik hoop ook dat skills groter en sterker worden met het levelen van die skills. Iets wat ik toch wel wat mis in d2 bij veel skills. Teeth heeft het bijvoorbeeld wel, charged bolt zo ook en multi arrow. Maar dus zo dat alles steeds groter en sterker word. Grotere pets die gespierder worden of grotere tanden krijgen en barb z'n leap attack crush steeds dieper en groter maken. Dat soort dingen lijkt me wel leuk.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Jeebus schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:03:
Ze zouden eigenlijk een optie moeten maken dat je van de loot afziet en deze vrijgeeft voor de andere spelers. Dan hoef je ze niet te droppen of te vragen of iemand anders wat nodig heeft.
Dat lijkt me vrij onhandig. Natuurlijk wil je loot hebben, D2 wordt juist nu nog gespeeld om de loot. En dingen zoals d2jsp zorgen er juist voor dat je veel makkelijker aan je spul kan komen.
daves2hd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:36:
Het systeem heeft zowel voor als nadelen denk ik. Een er van is inderdaad dat het zo wel een stuk lastiger word class spul te vinden. Zou wel mooi zijn als er een optie zou komen net als in d2 met bijvoorbeeld loot corpse.

Wel leuk dat ze er ook iets extra's bij vertellen dat witch doctor dus iniedergevall daggers krijgt speciaal voor hem :P Iniedergeval ik wist het nog niet. Ik denk dat er vast ook nog masks bij komen voor witch doc. Zo had necron ook shilden + wands.

Wat ik wel apart vind is dat veel mensen Witch doc met Druid en Necron vergelijken. mede wegens de curses, zombie walls en de fireskills summon. maar ik vind die vuur aanval van witchdoc toch echt veel lijken op de 1e trap skill van assassin in d2 :P alleen dan iets heviger. Ik hoop ook dat skills groter en sterker worden met het levelen van die skills. Iets wat ik toch wel wat mis in d2 bij veel skills. Teeth heeft het bijvoorbeeld wel, charged bolt zo ook en multi arrow. Maar dus zo dat alles steeds groter en sterker word. Grotere pets die gespierder worden of grotere tanden krijgen en barb z'n leap attack crush steeds dieper en groter maken. Dat soort dingen lijkt me wel leuk.
Ach,, mondjesmaat worden er dingen bekend gemaakt, zo gauw ik weer wat zie post ik het hier, zoals iedereen dat doet ;)

Ook grappig is bv dat de Diablo battlechest in amerika op #1 van de pc sales stond. En #4 in GB.
Een 7 jaar oud spel dat opeens weer hoog in de charts staat door een announcement :D

[ Voor 62% gewijzigd door Pheno79 op 11-07-2008 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Iemand enig idee omtrent de vermoedelijke systeemeisen? Er kan natuurlijk aardig wat gebeuren in hardwareland als ie pas over ~2 jaar uitkomt. Ik wil echter nu al een nieuwe pc gaan halen waar ik ook sowieso SC2 en D3 mooi op zal kunnen draaien. SC2 zal vast zonder problemen goed draaien op een C2D E8400 & Radeon HD4850, maar what about Diablo? Ik wil in ieder geval absoluut niet nog een keer later moeten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedruM schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:02:
Iemand enig idee omtrent de vermoedelijke systeemeisen? Er kan natuurlijk aardig wat gebeuren in hardwareland als ie pas over ~2 jaar uitkomt. Ik wil echter nu al een nieuwe pc gaan halen waar ik ook sowieso SC2 en D3 mooi op zal kunnen draaien. SC2 zal vast zonder problemen goed draaien op een C2D E8400 & Radeon HD4850, maar what about Diablo? Ik wil in ieder geval absoluut niet nog een keer later moeten upgraden.
Blizzard kennende releasen ze hun software voor een zo'n groot mogelijke doelgroep, dus ik denk dat de systeemeisen wel meevallen. Het mag van mij wel wat hoger zijn dan de eisen van WoW, maar ik verwacht geen systeemeisen a la Crysis etc. Aan de andere kant, over een jaar of anderhalf/twee een nieuwe videokaart is meestal wel genoeg om weer een tijdje vooruit te kunnen. Tenzij je een van de mensen bent, die als ze iets upgraden, gelijk alles willen doen, dan tja, dan zou ik het niet doen en wachten tot de eisen bekend zijn, en dat kan nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Grappig is dat, het aanschaffen van een nieuwe computer hangt bij mij ook totaal af van de release date van Diablo3/SC2. Tot die tijd lekker door prutsen op m'n oude AMD, en de week voor release bouw ik gewoon een geheel nieuw systeem om optimaal te kunnen genieten ;)

Ik kan ook echt niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Voor mij ook precies het zelfde, mischien dat ik na de zomervakantie een macbook koop ter vervanging van mijn huidige laptop en tegen de tijd dat D3 uit komt word het tijd voor een iMac denk ik.
Ben nu ook op zoek naar een D2 Battlechest, m'n neefje mag dan mijn bestseller edities hebben :P

offtopic:
Inmiddels de Battlechest besteld :P

[ Voor 28% gewijzigd door MonkeySandwich op 12-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08 14:38
Houden jullie er dan wel rekening mee dat er net voor de release een rush komt op hardware. :o

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
RedruM schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:02:
Ik draai nu Age of Conan met die specs op high, en ik denk niet dat diablo 3 veel hogere min specs zal hebben dan AoC. Kan je wel de tip geven om een goed moederbord te zoeken wat Crossfire ondersteunt, dan kun je er over 2 jaar nog altijd een hd4850 bij gooien. Blizzards specs zijn zowiezo altijd erg laag, vooral doordat hun art style zo goed is dat het technisch niet top of the line hoeft te zijn om het er goed uit te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
RedSoniq schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:31:
Houden jullie er dan wel rekening mee dat er net voor de release een rush komt op hardware. :o
Ik denk dat het wel meevalt. Ik ken geen spel van Blizzard dat a la Crysis enorme eisen stelt aan de hardware. En zo ziet deze game er ook niet uit. Ook bij D2 heb ik alle franjes nog steeds uitstaan (perspective bv ) omdat het toch maar afleidt.

Ik wil dit jaar nog een nieuw macbookje kopen en ik vermoed dat het daar prima op draait. 1 core physics, 1 core de rest. Lijkt me prima voor een top/down game als D3 waarin de AI bestaat uit zombies :)

Overigens, ze kunnen hun oude medewerkers weer inlijven:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=26141

[ Voor 7% gewijzigd door Pheno79 op 13-07-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:16:

Ik draai nu Age of Conan met die specs op high, en ik denk niet dat diablo 3 veel hogere min specs zal hebben dan AoC. Kan je wel de tip geven om een goed moederbord te zoeken wat Crossfire ondersteunt, dan kun je er over 2 jaar nog altijd een hd4850 bij gooien. Blizzards specs zijn zowiezo altijd erg laag, vooral doordat hun art style zo goed is dat het technisch niet top of the line hoeft te zijn om het er goed uit te laten zien.
Over 2 jaar is er al lang weer nieuwere en snellere hardware, dus dan lijkt mij een HD4850 waarschijnlijk wat onlogisch.
Pheno79 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:09:

Overigens, ze kunnen hun oude medewerkers weer inlijven:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=26141
Nou, het zal wel niet dat Bill en de rest terug gaat naar Blizzard. Ik weet niet of het ex-Blizzard North team met ruzie, daar is weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ze zouden aan D4 kunnen beginnen :D
Maar nee, ik denk dat ze het voor gezien houden. De bazen hebben iig al geld zat als je 2 maanden loon van medewerkers uit eigen zak kunnen betalen :)

En om nu dit failliet te laten gaan om meteen weer een nieuw bedrijf op te richten, lijkt me vreemd.
Hellgate was gewoon een flop, ze hadden meer aan mythos kunnen verdienen denk ik zelfs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
het grappige met hellgate was dat mensen het vlak na de release nog gingen verdedigen. Wat een rotspel was dat zeg, ik krijg die 120 minuten nooit meer terug :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
DarkShadow schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:57:
het grappige met hellgate was dat mensen het vlak na de release nog gingen verdedigen. Wat een rotspel was dat zeg, ik krijg die 120 minuten nooit meer terug :{
wees blij dat je geen life time abbo hebt gekocht bij de pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
DarkShadow schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:57:
ik vind hellgate london juist best wel grappig, alleen ja, beetje beta status

anyway, systeem eisen om D3 te kunnen spelen zullen schrikbarend laag zijn denk ik, als je nu een goeie pc koopt kun je er makkelijk D3 mee spelen, ik verwacht dan een 8600GT hem nog wel kan trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dalyxia schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:17:
[...]
anyway, systeem eisen om D3 te kunnen spelen zullen schrikbarend laag zijn denk ik, als je nu een goeie pc koopt kun je er makkelijk D3 mee spelen, ik verwacht dan een 8600GT hem nog wel kan trekken
Cool. Mag ik je glazen bol eens lenen? Ik ben best benieuwd naar de lotto trekking van volgende week :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 09-09 16:47
Tja, het is natuurlijk niet een totaal ongefundeerde voorspelling. Op basis van de beelden die je tot nu toe hebt kunnen zijn, lijkt het me in ieder geval onwaarschijnlijk dat de systeemeisen echt monsterlijk zullen zijn. Bovendien staat Blizzard er inderdaad bekend om dat ze voor een zo groot mogelijk publiek ontwikkelen.

[ Voor 18% gewijzigd door RedruM op 13-07-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de preview beelden van nu bekijk zou ik ook niet denken dat de eisen enorm zijn. 8600 GT? Ik denk dat veel lager hem ook wel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Dat kan heel erg veranderen in de ontwikkeling van de game. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de apha screenshots van GuildWars en de screenshots van de huidige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het er heel veel aan gaat liggen wat de camera allemaal kan. Toch denk ik dat het meevalt, omdat je meestal niet veel tegelijk aan zware graphics op je scherm krijgt. De enige physics die rekenkracht vereisen zijn tot nog toe de gravity effecten. Daarbij is het gros van de omgeving statisch. voeg wat lighting toe dat ieder spel nu zo ongeveer wel heeft en je hebt de preview al binnen.

Ik vraag me af wat ze er nog meer bij zouden willen doen van impact. 100% verwoestbare omgeving mischien? Dan moet je inderdaad een wat zwaardere 3d engine hebben. Verder kan ik me zo niets bedenken.

Nee, dit wordt echt bij lange na geen niveautje Crysis of zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:28:
Ik denk dat het er heel veel aan gaat liggen wat de camera allemaal kan. Toch denk ik dat het meevalt, omdat je meestal niet veel tegelijk aan zware graphics op je scherm krijgt. De enige physics die rekenkracht vereisen zijn tot nog toe de gravity effecten. Daarbij is het gros van de omgeving statisch. voeg wat lighting toe dat ieder spel nu zo ongeveer wel heeft en je hebt de preview al binnen.

Ik vraag me af wat ze er nog meer bij zouden willen doen van impact. 100% verwoestbare omgeving mischien? Dan moet je inderdaad een wat zwaardere 3d engine hebben. Verder kan ik me zo niets bedenken.

Nee, dit wordt echt bij lange na geen niveautje Crysis of zo.
Gelukkig is "niveautje Crysis" ook een aardig staaltje slecht programmeer werk. Ik hoop dat dit gewoon een gangbare game word kwa systeem eisen. Daarnaast ging het bij diablo NOOIT om de graphics maar om de gameplay.. Welke in dit geval ook zeker het niveautje van Crysis voorbij gaat imo.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb er alle vertrouwen in dat Blizzard een game maakt die voor dat moment hele normale (lees: vrij laag) systeemeissen heeft, en er toch heel mooi uit ziet. WoW had ook helemaal geen hoge eissen, en ziet er in mijn ogen nog steeds heel netjes uit. Daarnaast heeft een game als Diablo volgens mij stukken minder snelle realtime rendering nodig, wat de systeemeissen ook laag zal houden. Het is - zover ik weet - ook altijd één van de zaken waar ze erg op letten; dat het spel goed speelbaar is op oudere systemen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Fallen Shamans zijn natuurlijk ook terug !
Een Blizzard medewerker op de diablo forums heeft opeens deze avatar :)

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/ors4tw.jpg

En zo sijpelt er steeds wat nieuws naar ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Nice, had altijd een hekel aan die shamans in DII, vooral toen ik nog niet zo lang speelde. Tegenwoordig is er nog maar weinig uitdaging aan :P

Hij ziet er overigens wel een stuk jeugdiger uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:03:

[afbeelding]

Heb ze er een Dungeon Keeper filter over heen gedaan?
Niet echt creepy ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Het is natuurlijk nog niet zeker of deze aap er in komt, op deze manier. maar he, ik dacht laat ik eens met zichtbare informatie komen ipv vragen te stellen die toch niemand kan beantwoorden (a la de systeemeisen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
ik vond ze bij diablo 2 er ook niet echt gevaarlijk uit zien :p misschien hebben ze z'n uiterlijk aangepast aan de moeilijkheid van de mob ;-)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:29:
[...]

Heb ze er een Dungeon Keeper filter over heen gedaan?
Niet echt creepy ofzo.
Haha, ik dacht net hetzelfde toen ik dat ding zag, een nieuwe Dungeon Keeper in de maak? :) (jaja ik weet best dat DK door Bullfrog gemaakt werd en niet Blizz).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pheno79 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:03:

[afbeelding]

Offtopic: heb stiekum die avatar zelf gestolen :)

Kan niet wachten om een beta of deze game te kopen.. dit word weer een MUST-buy voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:11:
ik vond ze bij diablo 2 er ook niet echt gevaarlijk uit zien :p misschien hebben ze z'n uiterlijk aangepast aan de moeilijkheid van de mob ;-)
Nou ik scheet toch soms behoorlijk in me broek, als ik midden in de nacht door de Diablo 2 swamps liep, en er een horde schreeuwende sjamanen aan het einde van me bruggetje stonden!!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:55:
[...]

Nou ik scheet toch soms behoorlijk in me broek, als ik midden in de nacht door de Diablo 2 swamps liep, en er een horde schreeuwende sjamanen aan het einde van me bruggetje stonden!!

:+
Die waren echt prachtig.. die kleine mannekes.. OWWWWAAAAAAH!!!

Heb me helemaal kapot gelachen toen ik een maat van mij daar zag beuken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk steekt blizzard nu ook wat meer tijd in het maken van nieuwe monsters.
Dit lijkt een soort visitekaartje van blizzard.
In wow en D2 zag je telkens opnieuw dezelfde monsters terugkomen.
Andere naam , nieuw kleurtje ,maar het blijft hetzelfde model.
Ze hebben nu toch al 8 jaar de tijd gehad zekers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:06:
[...]

En die krengen deden nog veel schade ook!

Vond jungle de misnste act in Diablo II btw, probeerde er zo snel mogelijk weer uit te komen. Daarna wel Mephisto runs, maar verder echt niets. Dan maar beetje xp inhalen in act 4 grind voordat ik verder ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die levels waren ook zo onlogisch als de pest. Great marsh > bruggetje over > Flayer Jungle> Nog een bruggetje over dezelfde kant op > Great marsh. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:48:
[...]

Offtopic: heb stiekum die avatar zelf gestolen :)
Hij is alleen wel ruim 2x zo groot als de toegestane 100KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:22:
die levels waren ook zo onlogisch als de pest. Great marsh > bruggetje over > Flayer Jungle> Nog een bruggetje over dezelfde kant op > Great marsh. :|
Kan toch, dat de Flayer Jungle in de Great marsh lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien enablen ze wel DX11 :P. De eerste DX11 kaarten komen al in oktober 2008 :P. Echter de eerste DX11 games komen pas eind 2009 net als Windows 7 :). Dan zal D3 ook wel uit zijn hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:37:
Misschien enablen ze wel DX11 :P. De eerste DX11 kaarten komen al in oktober 2008 :P. Echter de eerste DX11 games komen pas eind 2009 net als Windows 7 :). Dan zal D3 ook wel uit zijn hoop ik.
Heb zo een gevoel dat het waarschijnlijk DX10 is. aangezien er nog geen windows is die DX11 ondersteund voor zover ik weet :) Vraag me ook af wat het toe gaat voegen maar dat zien we wel tegen die tijd. Ik gok op de volgende Specs:

Core 2 duo 2.2 Ghz or Equivalent
2gb ram ( recommended )
Geforce 8800 GT or better (3870 RX2)
15 GB Free harddrive space.

Ik denk ongeveer dat het dit gaat worden :) weet niet waarom :p maar dit zegt mijn water :P
Zegt je water nog wat over Mac specs?:+
MAC NOT SUPPORTED

[ Voor 5% gewijzigd door Dakreal op 15-07-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Heb zo een gevoel dat het waarschijnlijk DX10 is. aangezien er nog geen windows is die DX11 ondersteund voor zover ik weet :) Vraag me ook af wat het toe gaat voegen maar dat zien we wel tegen die tijd. Ik gok op de volgende Specs:

2gb ram ( recommended )

Ik denk ongeveer dat het dit gaat worden :) weet niet waarom :p maar dit zegt mijn water :P
Zegt je water nog wat over Mac specs?:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:06:
[...]

En ze waren bloedirritant en moeilijk ook vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:54:
[...]

En ze waren bloedirritant en moeilijk ook vond ik.
hehe, dat wel ja. Maar ze gingen ook lekker snel dood ( ik heb het niet over die UD mannekes.. heb ook RIP's op mijn naam door die prikkies )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:37:
O is dat weer nieuw. Gaan ze nu per windows een Direct X omhoog.

Vista sloeg al nergens op met een tot nog toe nauwelijke benutte directx, maar nu moeten we in 2009 alweer een nieuwe o/s??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Uhuh... En <poef> weer een aantal Blizzard fans weg. :Y)

That's not gonna happen. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:14:
[...]

O is dat weer nieuw. Gaan ze nu per windows een Direct X omhoog.

Vista sloeg al nergens op met een tot nog toe nauwelijke benutte directx, maar nu moeten we in 2009 alweer een nieuwe o/s??
Hou het wel even zoveel mogelijk on topic.

Offtopic: Het ziet ernaar uit dat elk nieuw windows platform tegenwoordig een nieuwe DX mee brengt. Erg spijtig dat je hardware op die manier snel verouderd

Iemand nog sappige rumors over d3? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:22:
Iemand nog sappige rumors over d3? :D
Ik heb uit betrouwbare maar onverifieerbare bron gehoord dat het een Mac only game wordt. Blizzard wil stoppen met het maken van spellen voor Windows omdat MS bepaalde ontwikkelingen teveel forceerd. Diablo III wordt Blizzards eerste Mac only titel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Mythrill schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:42:
[...]

Ik heb uit betrouwbare maar onverifieerbare bron gehoord dat het een Mac only game wordt. Blizzard wil stoppen met het maken van spellen voor Windows omdat MS bepaalde ontwikkelingen teveel forceerd. Diablo III wordt Blizzards eerste Mac only titel :+
Ik wil graag geen science fiction in deze thread!
Misschien is het leuk om een poll te maken wie welke class gaat spelen? Aangezien er nu al 6 classes zijn aangekondigd ( Barbarian, Sorceress, Shaman, Paladin, Amazone, Necromancer )

Ik ga waarschijnlijk gewoon weer voor de Sorceress. Mijn favo character!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
6? Er zijn nog maar 2 aangekondigd hoor. Zie de topicstart op pagina 1.
Tot nu toe zijn de barbarian en de witch doctor bevestigd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:52:
[...]

Misschien is het leuk om een poll te maken wie welke class gaat spelen? Aangezien er nu al 6 classes zijn aangekondigd ( Barbarian, Sorceress, Shaman, Paladin, Amazone, Necromancer )

Bron? Volgens mij zijn alleen Barbarian en Witchdoctor aangekondigd namelijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.retro.com/employees/lee/Ani/SarcasmMeter2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ach ja, mensen die een thread gewoonweg geen rust gunnen. Kom op, het duurt nog zeker anderhalf jaar voordat D3 maar ergens op gaat lijken wat richting een release ruikt. Er komt binnenkort een blizzcast (#5) waarvoor er D3 vragen worden verzameld. Dan heb je pas weer feitjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
LOL :+

* MonkeySandwich denkt dat er wel weer even genoeg gereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mythrill schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:42:
[...]

Denk niet dat blizzard met 3 exemparen verkopen genoeg zal verdienen aan diablo3 ;)

Wat ik hoop dat Blizzard beter doet. is builds en monsters resistance en immuniteit.
In diablo 2 moet je wel met een build 1 kant op gaan cold, lightning, hammer, en dan met melee iets meer kans en keuze. maar ook daar max je meestal 1 of 2 skills. De enige manier om nog genoeg damage te doen op Hell niv. En de immuniteit monsters, vooral op Hell. Tja leuke moeilijkheid maar solo gewoon niet mogenlijk dan echt goed door te komen zeker act 4 en 5 niet. Hoewel ze zeggen dat diablo3 meer een co-op game is dan solo. Hoop ik wel dat ze rekening houden met dit soort dingen in Solo en met die builds. Gewoon algemeen solo of niet hoop ik dat er iets meer Variatie in komt en je nog steeds goede damage blijft doen. Probleem in diablo2 zit het um in de 110 punten waar je een keuze moet maken en je meestal voor 1 skill gaat met de skills waar die ene bonus van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:20:
[...]

Denk niet dat blizzard met 3 exemparen verkopen genoeg zal verdienen aan diablo3 ;)

Wat ik hoop dat Blizzard beter doet. is builds en monsters resistance en immuniteit.
In diablo 2 moet je wel met een build 1 kant op gaan cold, lightning, hammer, en dan met melee iets meer kans en keuze. maar ook daar max je meestal 1 of 2 skills. De enige manier om nog genoeg damage te doen op Hell niv. En de immuniteit monsters, vooral op Hell. Tja leuke moeilijkheid maar solo gewoon niet mogenlijk dan echt goed door te komen zeker act 4 en 5 niet. Hoewel ze zeggen dat diablo3 meer een co-op game is dan solo. Hoop ik wel dat ze rekening houden met dit soort dingen in Solo en met die builds. Gewoon algemeen solo of niet hoop ik dat er iets meer Variatie in komt en je nog steeds goede damage blijft doen. Probleem in diablo2 zit het um in de 110 punten waar je een keuze moet maken en je meestal voor 1 skill gaat met de skills waar die ene bonus van krijgt.
juist dat moeten kiezen tussen skills is datgene wat diablo tot diablo maakt. Als je toch genoeg krijgt om alles te maxen, om vervolgens maar 1 skill te gebruiken, is het ook verspilde moeite. Builds zijn juist datgene wat diablo interessant maakt.

De meeste skills zijn handig, en sommige combinaties vullen elkaar gewoon beter aan dan andere combo's. een pure curse necromancer (dus alle skills in Curses) werkte niet, omdat je aanval gewoon te zwak blijft om er gebruik van te maken. Dus voeg je iets toe. Skeletons, Corpse explosion, name it. heck, er is zelfs een meleemancer build. ja, sommige builds zijn krachtiger dan andere, maar bijna alles is bruikbaar.

Er zullen altijd cookiecutter builds blijven. om de hele simpele reden, dat als dat er niet is, het minder interessant is andere builds te nemen, omdat alle builds gelijkwaardig zijn qua eigenschappen (damage, resist, etc), en je je char dus eigenlijk niet verbetert door net dat puntje niet in die ene skill maar die andere te stoppen. Theorycraft (het uitvinden van gamemechanics, zoals breakpoints voor het aantal frames per seconde dat een attack nodig heeft, etc) zal altijd blijven

hell was trouwens heel simpel: het moest zo goed als onmogelijk zijn. (hard as hell). Het hoofddoel van diablo was eigenlijk gewoon het einde behalen in Normal, en Nightmare en Hell waren voor de echte diehards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:10:
[...]

juist dat moeten kiezen tussen skills is datgene wat diablo tot diablo maakt. Als je toch genoeg krijgt om alles te maxen, om vervolgens maar 1 skill te gebruiken, is het ook verspilde moeite. Builds zijn juist datgene wat diablo interessant maakt.

De meeste skills zijn handig, en sommige combinaties vullen elkaar gewoon beter aan dan andere combo's. een pure curse necromancer (dus alle skills in Curses) werkte niet, omdat je aanval gewoon te zwak blijft om er gebruik van te maken. Dus voeg je iets toe. Skeletons, Corpse explosion, name it. heck, er is zelfs een meleemancer build. ja, sommige builds zijn krachtiger dan andere, maar bijna alles is bruikbaar.

Er zullen altijd cookiecutter builds blijven. om de hele simpele reden, dat als dat er niet is, het minder interessant is andere builds te nemen, omdat alle builds gelijkwaardig zijn qua eigenschappen (damage, resist, etc), en je je char dus eigenlijk niet verbetert door net dat puntje niet in die ene skill maar die andere te stoppen. Theorycraft (het uitvinden van gamemechanics, zoals breakpoints voor het aantal frames per seconde dat een attack nodig heeft, etc) zal altijd blijven

hell was trouwens heel simpel: het moest zo goed als onmogelijk zijn. (hard as hell). Het hoofddoel van diablo was eigenlijk gewoon het einde behalen in Normal, en Nightmare en Hell waren voor de echte diehards.
Ik zeg ook niet dat alles te maxen moet worden, maar wel dat je juist meer variatie moet kiezen in skills ipv 1 skill spammen. Hell moeilijk maken is anders van het onmogelijk maken (zeker onmogelijk voor hc solo). Ik heb het er juist over dat je als sorc nu niet weer alleen meteors of orbjes spammed door heel het spel. maar juist wat moet combineren met skills. Dit was diablo2 inderdaad en werkt prima daar voor normal en nightmare gaat ook nog wel er mee. Maar het is nou niet echt precies wat ik terug zou willen zien. Dan zou het gewoon diablo 2 remake worden. En dan monsters betreft heeft gewoon puur met speelbaarheid te maken zeker voor singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
In Search of Sunrise schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:31:
6? Er zijn nog maar 2 aangekondigd hoor. Zie de topicstart op pagina 1.
Tot nu toe zijn de barbarian en de witch doctor bevestigd.
Klopt, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de oude garde ook weer aanwezig zou zijn.
en dat de Witchdoctor ( dacht dus shaman my bad :P ) de nieuwe class zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Bull, ik heb een 100% full cursemancer op hell laten lopen. Het duurt wel even, dat ben ik met je eens, maar het is de meest intense D2 ervaring ooit geweest. En 10x leuker dan een cookiebuild hammerdin bv :P

Enige onbruikbare skills zijn Conversion, Psychic Hammer en Impale, helaas was die zo bugged (en niet gepatched).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ik had op Hardcore een Corpse Explosion met eum ( die damage curse ) en Bone spirit, 1tje dood en je ramt hele groepen neer. Probleem was dat dit alleen werkte @ cow lvls.. voor de rest was het bagger :P maar wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:47:
[...]

2gb ram ( recommended )

[...]

MAC NOT SUPPORTED
Hahaha, wat een onzin.

Alsof blizzard een game gaat ontwikkelen voor een groot publiek een een core 2 duo als minimum specs neerzet.
Zelfs zware games nu (CoD4, UT3) komen daar nog niet in de buurt, laat staan dat een relatief niet-zware game als diablo, welke voor een breed publiek gemaakt wordt, zoiets ook maar in zijn hoofd haalt. Ook is 2gb ram, 15gb diskspace en 8800GT echt belachelijk hoog!
Jij denkt dus dat vanaf nu t/m eind aankomend jaar de minimum specs exponentieel harder gaan stijgen dan de afgelopen paar jaar?

edit: Ik vermoed iets als dit als minimum:
P4 2,5 GHz / AMD 2600+
1gb ram
GeForce 7 (misschien zelfs 6) serie
5 tot 7gb diskspace

En je opmerking over mac not supported zullen we maar met een korreltje zout nemen heh? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
SpoTs schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:43:
Ik had op Hardcore een Corpse Explosion met eum ( die damage curse ) en Bone spirit, 1tje dood en je ramt hele groepen neer. Probleem was dat dit alleen werkte @ cow lvls.. voor de rest was het bagger :P maar wel grappig.
Bijna elke skill is leuk om eens te maxxen en uit te proberen. Die cursemancer heeft de hele game gesolo'ed, juist om te bewijzen dat het kan :)
He, als je al teveel builds hebt gemaakt ga je gekke dingen doen. Iets wat terug komt in D3, hoop ik.
En juist niet alleen maar die gare hammerdins met enigma, want dat wordt wel echt te saai in een party :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:46:
[...]

Hahaha, wat een onzin.

Alsof blizzard een game gaat ontwikkelen voor een groot publiek een een core 2 duo als minimum specs neerzet.
Zelfs zware games nu (CoD4, UT3) komen daar nog niet in de buurt, laat staan dat een relatief niet-zware game als diablo, welke voor een breed publiek gemaakt wordt, zoiets ook maar in zijn hoofd haalt. Ook is 2gb ram, 15gb diskspace en 8800GT echt belachelijk hoog!
Jij denkt dus dat vanaf nu t/m eind aankomend jaar de minimum specs exponentieel harder gaan stijgen dan de afgelopen paar jaar?

edit: Ik vermoed iets als dit als minimum:
P4 2,5 GHz / AMD 2600+
1gb ram
GeForce 7 (misschien zelfs 6) serie
5 tot 7gb diskspace

En je opmerking over mac not supported zullen we maar met een korreltje zout nemen heh? :+
Als jij het afdruipende Sarcasme van het Mac gedeelte niet begrijpt.. tja ;-)

Daarnaast.. we gaan er even vanuit dat deze game uitkomt @ 2009.. waarschijnlijk eind 2009 / 2010.

maar goed.. Hou die hoop vast van die lage specs.. kan ik hem ook nog op mijn stof pctjuh spelen 8)

@ hieronder; post ff linkiej dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand van jullie dat interview op diabloIII.net gezien met die ex-medewerker? Grappig om te weten dat ze in 2003 al met de engine en concepts bezig waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:33:
[...]
Bull, ik heb een 100% full cursemancer op hell laten lopen. Het duurt wel even, dat ben ik met je eens, maar het is de meest intense D2 ervaring ooit geweest. En 10x leuker dan een cookiebuild hammerdin bv :P

Enige onbruikbare skills zijn Conversion, Psychic Hammer en Impale, helaas was die zo bugged (en niet gepatched).
de uitzondering bevestigd de regel maar weer eens dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:16:
[...]

de uitzondering bevestigd de regel maar weer eens dan ;)
Wat ook erg goed werkte is een Iron Golem + Corpse Explosion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Mwoa, clay golem is vele malen beter tegenwoordig :)
Alleen wordt iron golem gebruikt om aura runewords te houden.
Bv een iron golem uit insight (=meditation) en je a2 merc dan met een infinity (=conviction).

Maar all die oskills mogen van mij er uit, daardoor is D2 eigenlijk qua partyplay kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Clay Golem is echt handig. Achter de bosses hele tijd clay golem casten (je hebt er maar 1 skillpoint voor nodig) en decrepify op 'm houden. Ondertussen hakken je skelletjes de boss in de pan terwijl hij zo ontzettend langzaam is geworden dat hij bijna niks meer doet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pheno79 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:43:
Mwoa, clay golem is vele malen beter tegenwoordig :)
Alleen wordt iron golem gebruikt om aura runewords te houden.
Bv een iron golem uit insight (=meditation) en je a2 merc dan met een infinity (=conviction).

Maar all die oskills mogen van mij er uit, daardoor is D2 eigenlijk qua partyplay kapot gegaan.
Vroegah (Lees 1.09 ) was Iron Golem nog erg goed in Cow lvls door het feit dat hij een standaard Thorns effect had. hier gingen de koetjes van dood wat weer resulteerde in een aantal flinke splatattacks (Corpse Explosion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Als ik dit artikel op de frontpagina van tweakers.net goed lees dan is Hellgate (een van de belangrijkste Diablo concurrenten) bezig met uitsterven? Ook leuk voor de mensen die reeds enkele maanden betaald hebben |:(

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.