Toon posts:

[PC] Diablo 3 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
http://img90.imageshack.us/img90/7965/diablo3tsheaderkleinersv9.gif
Navigatie

Vorige delen: Deel 1

Diablo 3
We’re developing Diablo III to be the definitive action role-playing game, and a true continuation of the Diablo series. Players will create a hero from one of five distinct classes, such as barbarian or witch doctor, each equipped with an array of spells and abilities. As these heroes adventure through rich and varied settings, unraveling an epic storyline and engaging in combat with hordes of monsters and challenging bosses, they’ll grow in experience and ability and acquire items of incredible power.

The game takes place on Sanctuary, a world of dark fantasy. Unbeknownst to most of its inhabitants, Sanctuary was saved some twenty years ago from the demonic forces of the underworld by a few brave and powerful heroes. Most of those warriors who directly faced Hell’s armies -- and were fortunate enough to survive -- went mad from their experiences. And most of the others have buried their haunted memories and pushed the horrors from their thoughts. In Diablo III, players will return to Sanctuary to confront evil in its many forms once again.

Diablo III will be a fitting sequel to Diablo II, with the easy interface, fast-paced action, and visceral gameplay that Diablo players have come to expect and enjoy. It will also include many new features that will take the Diablo action-RPG experience to the next level. We look forward to going into much more detail on our plans for Diablo III as development on the game progresses.

What’s new about Diablo III compared to the previous Diablo games?
Exciting new classes like the witch doctor bring new gameplay options to the table. Returning classes, like the barbarian, have been completely redone with new skills to give them a feel unique to Diablo III. New customization options will provide for an even greater level of character specialization than the previous Diablo games, allowing the player to create unique characters brimming with power.

Diablo III is powered by a new graphics engine that can display characters and hordes of monsters in lush, fully 3D environments. Powerful special-effects systems and Havok-powered physics allow the player to lay waste to Hell’s minions in spectacular ways.
Also, Diablo III builds on the random environments of the previous Diablo games by introducing a host of new ways to create random scripted events throughout the game.

This creates a dense and exciting world alive with quests, NPCs, dynamic encounters, and viciously challenging new monsters and bosses. Diablo III’s environments add a great deal of interactivity to the game, including destructible elements and environmental obstacles that can be turned against your enemies.

In addition, Diablo III will benefit from Battle.net upgrades that will provide some exciting new features for players. Cooperative online play remains a primary focus, with multiple enhancements being planned to make connecting with your friends easier and cooperative gameplay even more fun. We’ll have more details on all these aspects as well as other exciting new features at a later date.

Storyline
Two decades have passed since the demonic denizens, Diablo, Mephisto, and Baal, wandered the world of Sanctuary in a vicious rampage to shackle humanity into unholy slavery. Yet for those who battled the Prime Evils directly, the memory fades slowly and the wounds of the soul still burn.

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram's Cathedral seeking clues to new stirrings of evil, a comet from the heavens strikes the very ground where Diablo once entered the world. The comet carries a dark omen in its fiery being and it calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells – and even the failing luminaries of the High Heavens itself.

Barbarian:
I came to see firsthand the barbarians, those near-legendary, immense, relentless, dual-wielding furies of the combat dwelling upon their sacred Mount Arreat. Instead, I stand here looking at a mountain that has been torn asunder by some extraordinary force. The sight, I must confess, is incomprehensible. Yet what I see before me cannot be denied....

Skills
- Battlecry
- Furious Charge
- Hammer of the Ancients
- Whirlwind
Witch Doctor:
Most believe the fearsome witch doctor of the umbara race a legend, but I have seen one in battle with my own eyes. And it was difficult to believe, even then. I was fortunate to befriend the witch doctor I saw in battle, and, through him, his tribe: the Tribe of the Five Hills....

Skills
- Horrify
- Wall of Zombies

Features
• Five powerful character classes to choose from, including the barbarian and witch doctor.
• Brand-new 3D graphics engine enhanced with spectacular visual effects and Havok physics.
• Numerous indoor and outdoor areas detailing new regions in the world of Sanctuary.
• Interactive environments with dangerous traps and obstacles, and destructible elements.
• Randomly generated worlds bolstered by scripted events for endless and dynamic gameplay.
• Vast assortment of fiendish monsters, with unique attack patterns and behaviors.
• New quest system and character-customisation options for the ultimate action RPG experience.
• Multiplayer functionality over Battle.net with support for cooperative and competitive play.

New Type of Items
- Minor Lethality Rune
- Minor Power Rune
- Ancient Medallion
- Minor Energy Rune
- Chipped Star Topaz - New "star" variant
- Elixir of Vitality I
- Elixir of Willpower I

Inventory
Blizzard said they have plans for making the inventory much better.
In the video we can see room for 30 items. It seems each item will have it's own reserved space with no size variations, similar to the bag system of World of Warcraft. The Barbarian, however, has only 12 item spaces "active" or "available", other 18 being "grayed out". This means characters in D3 will be able to carry variable sizes of bags. If you look at the bottom of the inventory space, there are 4 grayed out slots for bags, similar to World of Warcraft. The icon for these bags is the same as the main inventory screen icon.

Skills
- Battlecry
- Furious Charge
- Hammer of the Ancients
- Horrify
- Wall of Zombies
- Whirlwind

[Voor 165% gewijzigd door psychoclown op 15-08-2008 15:26]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Screenshots
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss7-thumb.jpghttp://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss8-thumb.jpghttp://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss12-thumb.jpghttp://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss13-thumb.jpg
[img width=120 height=80]http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss16-thumb.jpg[/img width=120 height=80]http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss23-thumb.jpghttp://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss26-thumb.jpghttp://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss27-thumb.jpg
Wallpapers
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/wallpapers/wall5/thumb.jpg
Links

Official Diablo 3 Site - Alles over Diablo 3 waar je de komende weken steeds meer te weten zal komen.
Deckard Cain's Journal Lore - Storyline van Diablo 2 en Diablo 2: Lord of Destruction.
Diablo 3 Cinematic trailer 720p - Cinematic trailer van Diablo 3 in 720p, 48MB groot.
Diablo 3 Gameplay video 720p - Gameplay beelden van Diablo 3 in 720p, 568MB groot.
tweakers IRC channel Diablo 3 - Hier kun je slowchatten over Diablo 3.

System requirements zijn nog niet bekend gemaakt. Zodra ze beschikbaar zijn zullen ze natuurlijk hier te vinden zijn.

[Voor 109% gewijzigd door psychoclown op 15-08-2008 10:39]

Updates:
28-06-'08 - Opening tweede deel Diablo3 topic nog aan flinke updates onderhevig.
29-06-'08 - Sectie Content toegevoegd.
30-06-'08 - Sectie Algemene Info uitgebreid. Plaatje van Witch doctor gefixed. Sectie Aanvullende Info toegevoegd. Topic over 2 posts verdeeld.
31-06-'08 - TS Code opgeschoond.
03-07-'08 - Aanvullende Info sectie vernieuwd/updated. Character Classes aangevuld.
25-07-'08 - Wallpaper toegevoegd aan de Content Sectie.
04-08-'08 - Fixed Skills links gelukkig door iemand op photobucket gezet. Skills UI pic niet kunnen redden.
15-08-'08 - Nieuwe Wallpaper toegevoegd.

[Voor 143% gewijzigd door psychoclown op 15-08-2008 10:39]

Thanks Archetype, kan niet alles erin verwerken anders heb je een boekwerk maar de links uiteraard wel.
Sir_Hendro schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:03:
Doe nog een download link van de trailers en al in de TS. Ik denk dat nieuwe lezers dat wel kunnen waarderen :)
Archetype schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:06:
een linkje naar cains lore zou ook niet mistaan :)
Ik ben bezig maar ik kan niet alles tegelijk he ;)

Mocht je tips, op- of aanmerkingen hebben mbt de TS stuur mij een DM of plaats hier een berichtje. DM heeft mijn voorkeur maar zolang ik er geen modje bij hoeft te halen voor spam is een hier in het topic ook goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Angeloonie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:48:
[...]

Dat was zo mooi aan Diablo 2, alles was hard en scherp. Metaalachtig en grauw. Dit filmpje is supersoft en dat is erg jammer. Ik vind dat voorbeeld in die screenshot echt een enorme verbetering.
Ja vind ik ook krijg nu een beetje WoW/NWN2 graphics gevoel moet ik zeggen. Wel mooi maar het moet grauwer, veel grauwer want het is immers geen fairy-tale maar een juist heel duister.

Acties:
  • 0Henk 'm!
The_Sukkel schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:41:
Complimenten aan Psychoclown voor de uitmuntende startpost!

Wat ik me afvroeg: is er al ergens meer bekend of er maandelijkse fees zullen worden gevraagd?
Ik lees nergens dat dat het geval is, maar ik lees ook nergens expliciet dat dat niet het geval is...
Haha cool, de eerste die dat zegt, buiten een aantal D2 spelers van GoT om, bedankt maar de TS is nog lang niet af :D.

Updates:
28-06-'08 - Opening tweede deel Diablo3 topic nog aan flinke updates onderhevig.

TrailBlazer schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:19:
zoals ik al boven je neerzet. Witchdocter is combi Druid en Necro denk ik zo.
RedHat schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:20:
Dus houd je de Amazon, Barbarian, Witch Doctor, Paladin en de Sorceress over. Prima balans dus :)
Ja precies dat gevoel heb ik ook. Sowieso zit de Sorceres en de Amazon er nog in en geef de paladin een grote kans :) Perfect lijkt me!

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 12:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:43:
Ik heb de gameplay trailer even bekeken als ook de gamplay trailer van de barbaar en de necro, maar toch blijf ik erbij dat het een vage graphic stijl is als je het met andere rpg's vergelijkt (bijv met deze http://www.sacred2.com/en/media/screenshots-pc.html ). Maarja misschien komt dat door de beta graphics of alfa? weet niet in welk stadium ze zijn) :P
Het zijn 2 verschillende games wel allebei hack&slash rpg maar stijl verschilt best veel.
Iemand anders merkte al op de D3 graphics niks te vinden en die van Sacred 2 stukken mooier maar daar ben ik het niet mee eens de games verschillen gewoon veel. Sacred heeft me ook nooit kunnen bekoren en de stijl vond ik daar niet zoveel aan. Sacred 2 ziet er wel net uit maar is compleet 3D ala DS dus imo totaal niet te vergelijken met D3 die topdown 3D is wat toch een heel verschil is.
Check ook bijv. TQ, die graphics vind ik echt stukken mooier dan Sacred 2 maar zoals gezegd niet te vergelijken want de een is topdown 3D en de ander is 3D :)
Pensmaster-B schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:28:
idd mooie startpost, hulde

vanaf nu elke dag iets ritueel offeren en hopen op snelle release
Thanks, ik doe mijn best :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:23:
[...]

Je kunt bij sacred 2 het gewone perspectief gebruiken zoals titan quest etc en je kunt thirth person spelen zoals in een mmorpg :P. Sacred 2 krijgt volgens vele gamemagazins de mooiste 3d graphics en beste psychics en geavanceerdste AI ooit in een hack'n slash/rpg gebruikt :) met multiplayer aspecten die gelijk staan aan een mmo (met dedicated server waar de chars op bewaard worden en tot 16 spelers -worden er later 32-) echter je weet natuurlijk niet of de balance zo goed gaat worden. en de vertaling naar het engels sinds het een duits spel is met 3 miljoen duitse spelers in de 3 maanden na de release :) Dit was namelijk het probleem van sacred 1,de balance en vertaling...:P
Ja dat snap ik natuurlijk wel gewoon camera laten tailen enzo maar toch is het anders als je begrijpt wat ik bedoel. Het is beide een hack&slash rpg maar het speelt sowieso beide heel anders. Met die mounts enzo doet het me ook meer aan een grote open wereld denken ala WoW.
Natuurlijk kan het er mooier uit zien dmv dikke effecten enzo en tuurlijk zou ik bijv. dikke HDR zien bij diablo 3 maar persoonlijk hoef ik niet echt een strategisch high tech hack&slash rpg. Dat is toch wel het doel van beide games, dom slashen totdat je iedereen in het scherm afgeslacht hebt maar denk je dan niet dat sterk geavanceerde fps AI dat in de weg gaat zitten?

Zie het al voor me probeer je een dikke aoe attack te doen op een groep mobs springen ze halverwege de attack alle kanten op en cirkelen om je heen om vervolgens als je neer komt flink in je rug te prikken :D
Bosmonster schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Maar D3 komt minimaal een jaar later uit dan Sacred2. Dus wat kun je in hemelsnaam nu al zeggen over de graphics?

Overigens vind ik ze van D3 nu al stukken beter dan die van Sacred 2, waar ik niet van onder de indruk ben qua graphics. Ondanks dat, moet je toch wat het komende jaar :P
Ben ik het mee eens niet te vergeten dat Sacred 2 ook al langer in ontwikkeling is en al in September gereleased gaat worden. Want beide hebben zo te zien erg goede physics enja mijn mening over de graphics heb ik al gegeven :)
Bosmonster schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:41:
[...]

Die laatste twee kun je beter gewoon op de diablo3 website bekijken, stuk betere kwaliteit.

Die eerste twee zijn wel nieuw, benieuwd waar die vandaan komen.
Van die eerste 2 filmpjes zie je ook screens op de blizz site en staan ook wat in de TS :)

[Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 14:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Idifix schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:48:
[...]

die zijn niet nieuw dat zijn gewoon stukjes uit het filmpje wat op de Blizzard site staat
Klopt niet helemaal want als je goed kijkt zijn het geen delen uit de grote gameplay video.
Zoals die witch doctor die loopt nu in de sanctuary en op de plaatsen waar die "demon casters" stonden bij de barb staan nu gewoon hordes zombies. Zijn dus wel degelijk anders :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
sjakietrekhakie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:56:
[...]

Lijkt me juist de bedoeling. Een witch doctor hoort niet te lopen als een model op de catwalk en ook niet als een of andere bodybuilder.

Beetje houterig, krom en kreupel, dat past bij die class. Net als de necromancer.
Juist en daarom kan ik me wel in Vanyrs mening vinden. De witch doctor loopt er nu rennend als een gorilla bij lijkt me niet geheel de bedoeling. Als die nou zo houterig, krom en kreupel snel loopt is al stukken beter :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Lees net wat interessants in het ATI Discussie topic wat ik ook volg (net zoals vele andere topics :P):
Rain Hell on your enemies wielding the interactive environment as a weapon: lay cunning traps, turn destructible objects against your foes, and use environmental obstacles to your advantage--all powered by the Havoc physics system.
Bron: http://www.shacknews.com/onearticle.x/53365
Using the latest graphics technology including DirectX® 10.1, its next-generation 3D engine helps create a thrilling, immersive role-playing experience.
Bron: http://www.planetdiablo.com/features/articles/d3-04012008/

Bevestigd en gepost door CJ in het topic aldaar.
Van de Havoc physics wisten we al maar Dx10.1 implementatie is nieuw voor me :)

[Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 15:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nvidiot schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:48:
In een van de interviews is gezegd dat DX10 in ieder geval niet verplicht gaat worden, lijkt me ook niet handig gezien ze graag zo veel mogelijk systemen willen ondersteunen :)
Dat lijkt me duidelijk maar wel leuk om te zien dat er mss wat meer ruimte zit in het grafische gedeelte.
Chefbierrr schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:51:
is directx10 nog steeds vista only? Geen zin om dat installeren :(
Yep Dx10 is nog steeds Vista only en Microsoft zelf zal dat ook niet gaan veranderen denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:04:
Het valt me trouwens op dat een deel van de oude locaties terug komt en zo ook het wp systeem :P.

Zie filmpjes:
http://youtube.com/watch?v=fyZgM-2X718
http://youtube.com/watch?v=er3jOq7Ja5U

Ik vraag me tevens af of we weer de 2 scoll types krijgen om portals te maken en te indentificeren , zou weer cool worden. En misschien komt er nu wel een character editor waar je je eigen char kan aanmaken en personaliseren, zodat je niet vaak je kopie tegen het lijf loopt zoals in D2 vaak het geval was :) (dus een beetje zoals wow of andere mmorpg's).
Alleen hoop ik niet dat de runewords terug komen. Deze waren overpowered waardoor alle andere items useless werden.
Er is al gezegd dat je wel wat kan gaan customizen aan je char wel leuk opzich maar moet niet heel groots worden imo.
Trouwens hoe kun je opmaken dat ze het wp systeem weer gebruiken? :P
Tp's ed. lijkt me wel en denk dat wp's er ook wel in komen maar dat kun je iig niet uit die filmpjes opmaken.
Runewords voegen wel degelijk iets toe, geeft nog meer variatie in itemfinden etc wat toch zeker een groot aspect is in de diablo serie. Het moet gewoon goed gebalanced worden en dan met name de sets vind ik. Die zijn toch vaak minder goed dan individuele uniques of runewords. Als er ook een paar rare uniquesets zijn die kunnen competen of zo niet beter zijn dan sommige individuele unique item/runewords combo's kan dat ook zeer aantrekkelijk zijn.
Anoniem: 266358 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:47:
[...]

Kijk eens naar datum :P 1 april :)
Hmm scherp, moet ik CJ toch eens aan de tand voelen want hij heeft wel betrouwbare bronnen altijd dus vraag me af hoezo hij dan naar dit artikel verwijst. Hij zegt iig dat het door meerdere bronnen van hem bevestigd is...

[Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 16:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Ok ik ben even bij CJ langs gegaan en zo te zien klopt het wel.
CJ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Yep. Op 25 Juni al bevestigd:

"Something that hasn't been noted yet is that EA and SEGA are signed on with us for DX10.1 titles, we've also signed a fairly major deal with Blizzard."

Bron: http://rage3d.com/board/s...1335512390#post1335512390
Anoniem: 266358 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:39:
Zo vind ik dat diablo 3 er eigenlijk uit zou moeten zien. Deze graphics horen veel meer bij de diablo wereld. Donkerder en grauwer :P
..plaatje..
(Heb alleen geen idee hoe ik het plaatje moet verkleinen :) vondt ze op http://www.diablofans.com/forums.)
Is niet zo moeilijk kan je bijv door [img width=xxx height=xxx]link naar plaatje[/url].
Of een clickable thumbnail plaatsen zoals ik heb gedaan in de TS met de Wallpapers en Screenshots moet je alleen wel thumbnail link weten.

Overigens is dat plaatje al meer malen gepost :)

[Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 17:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 57485 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:53:
Er is trouwens op het moment weer een presentatie gaande door het Diablo 3 development team.. Check de tournament stage.

http://www.blizzard.com/wwi08/streams.xml
Hmm zeker net afgelopen? Want heb eindelijk dat octoshape gebeuren werkende maar zie niets anders dan een donkere zaal met veel blauw licht en veel voorbijlopende mensen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 57485 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:07:
[...]

je moet de tournament stage hebben, niet de mainstage :)
Yo hoezo blind... dacht dat je mainstage in je post had staan maar niet dus :D
Alleen volgens het programma is dat tot 18:00 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nvidiot schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:12:
Ze zijn later begonnen en gaan dus langer door :)
Zoiets dacht ik al idd :)
Anoniem: 57485 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:15:
[...]

Het is nu afgelopen. Ik had het ook verkeerd in mijn post staan overigens, heb hem later ge-edit :P
Oh gij smiecht, ik maar denken dat ik niet goed keek of onthouden had omdat ik zo bezig was met een niet werkende octoshape, had ik het dus wel goed gezien! :D

Heb alleen maar de laatste 4 vragen meegekregen maar dat was niet echt iets wat ik al eerder voorbij had zien komen.

[Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Visionist schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:21:
argh, vandaar dat ik niks zag omtrend diablo. Ik had ook de verkeerde stage gekozen.
Nja je hebt niet veel gemist moet ik zeggen:

Secret cow level (al super vaak langs gekomen -.-):
Als het erin zit is het geheim.

Waarom weer topdown:
Het is de stijl van diablo en er is niet veel concurrentie en diablo 1 en 2 zijn ook nog steeds de meesters in het genre.

Vraag over D&D rules weet ik niet precies meer en ging ook moeizaam maar antwoord was:
Ze zullen niet het concept van diablo zomaar wegdoen en opnieuw beginnen, het zal wel diablo getrouw blijven met wat aanpassingen vernieuwingen.
Nvidiot schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:20:
Er is inmiddels ook een kanaal op IRC voor de mensen die willen slowchatten:
irc://irc.tweakers.net/diablo3
Heb het in de Navigatie lijst opgenomen zal het ook nog wel tussen de Links zetten in de sectie Content.

[Voor 18% gewijzigd door psychoclown op 29-06-2008 18:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 57485 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:30:
Hier nog even een reactie van het design panel op de kritiek over de 'cartoony' style van Diablo 3:

[...]

http://pc.ign.com/articles/885/885161p1.html
Krijg een beetje het gevoel dat ze in dat interview de vraag een beetje ontwijken..
Ze nemen het punt dat de eedere diablo games donkerder zijn mee maar vervolgens geven ze geen echte verklaring waarom D3 dan niet zo grauw is en eruit ziet als NWN2 welke echt een fantasy gevoel moet krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Morax schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:11:
Juist wel, lees dat hoofdstuk over kleurgebruik nog een keer. Daar leggen ze uit dat ze het horror-gevoel weten te behouden ondanks de wat lichtere en fellere kleuren!
armageddon_2k1 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:14:
Hmmmz, ben ik nou de enige die de graphics wel mooi vind? Heb vertrouwen in de artists. Het zal echt wel goed komen. In het filmpje vond ik de binnenstukken er erg sfeervol uit zien. We hebben nog geen idee hoe de volgende levels eruit komen te zien.
De graphics heb ik ook zeker ook niks op aan te merken en het detail vind ik ook goed genoeg maar ik vind het horror gevoel nu juist wat minder door de lichtere en fellere kleuren. Zoals bij TQ vond ik dat zeer goed passen, die HDR felle zon overgoten maps (wel dag en nacht cycle maar je snapt me punt) passen daar prima in maar bij Diablo vind ik het niet zo passen. De game zal ik desondanks toch wel kopen maar het zal voor veel mensen een andere sfeerbeleving geven dan gehoopt omdat het minder grauw/hard uitstraalt. Ben het wel eens met Nvidiot er kan nog erg veel veranderen maar hoe zij zo over de graphics praten heb ik het gevoel van "zo vinden wij het mooi en zo blijft het ook".

Acties:
  • 0Henk 'm!
daves2hd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:33:
er zit zeker wel een horror sfeer in. maar op een heel andere stijl dan we gewend zijn van diablo. maar ja als een groot deel van de fans er wat over zegt zullen ze het toch ook niet zomaar negeren? blizzard heeft er ook nog een handje in, als zei zeggen dat de makers ook naar fans moeten luisteren en wat moeten proberen aan te passen. zullen ze het moeten veranderen, hoewel blizzard zelf waarschijnlijk eerder achter de makers zal staan :p
Hoor je mij zeggen dat dat er niet in zit dan? Wel de posts lezen mensen..
Ik zeg alleen dat ik vind dat door het gebruik van de lichtere/fellere kleuren in met name de buitenomgevingen het wat minder horrorsfeer heeft dan in de eerdere diablogames.
Iedereen zal een andere sfeerbeleving hebben net zoals dat iedereen een eigen mening heeft over de graphics / kleurstijl maar zoals ik het nu zie zijn er best veel mensen die van mening zijn dat het grauwer zou moeten wat leidt tot een betere sfeerbeleving. Tuurlijk kan je niet aan iedereen z'n verwachtingen voldoen, veel zouden zelfs al blij geweest zijn met alleen opgepoetste d2 graphics en hogere reso :).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Miles Teg schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Ach, je kunt in ieder geval zowel female als male characters kiezen voor iedere class volgens de faq. Met wat mazzel bouwen ze een WoW-achtige character-customization in. :)

Persoonlijk vind ik "grijze" barbarians wel wat hebben, alsof het mannen zijn die al 50 jaar gehard zijn in de strijd en daardoor iedere truc op gevechtsgebied wel gezien hebben. Zoals die sergeant in We were soldiers. :P
Ook zal je je char een klein beetje kunnen customizen.

Hehe ja dat vind ik ook wel, geen rookie maar een geharde bewezen barbarian :)

Kroga schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:50:
Net als iedereen ben in natuurlijk blij dat hij geannounced is.
Psychoclown nette start post. Sorry dat ik je niet meer aangesproken heb in diablo 2 maar hij wil niet meer starten 8)7. Moet ik eens even uit gaan zoeken.
:w thanks man! Vroeg me al af idd waar me D2 maatje gebleven was, stuur me anders een pm met het probleem kan ik ook een beetje mee denken :)
Sensei_D schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:17:
[...]

Waarom moeten characters meerdere classes representeren? DIII krijgt echt nog wel een expansion hoor. Daar kan toch een assasin of necro eventueel in? :P
Ik vind die baba namelijk niet echt snel, en als er iets is wat die assa wel was, dan was het wel snel. Weinig dmg, maar zeer rap.
Ik geef de necro en druid vrij weinig kans voor een comeback. Als je goed kijkt naar de verschillende skills van de Witch doctor zou een necro zoveel gemeen hebben met de Witch doctor dat het 2 chars zijn waarvan de helft van de skills overlappen en eigenlijk alleen de textures verschillen.
Witch Doctor: Zombiewall, mongrols
Necromancer: Bonewall, skeletons
Maarja time will tell mss pakken ze de necro ook wel aan qua skills en zien we hem alsnog terug :).

dahakon schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:10:
[...]

Inderdaad, als je uit gaat van de filosofie die ze geadopteerd hebben van Sid Meyer (1/3 known, 1/3 improved, 1/3 new), dan is een Necro helemaal niet zo'n vreemd idee. Als ze de bonespells een beetje droppen ten koste van de poisons, de curses die de Necro echt uniek maken flink onder handen nemen om ze nog beter te maken en pets ook iets aanpassen, dan is de Necro misschien nog wel ietwat gelijk aan de Witchdoctor in concept, maar toch met een geheel eigen playstyle.
Kan ook best wel lijkt me maar bonespells eruit/verminderen? :o Noway die zijn super tof, teeth.. :9.
Anoniem: 82860 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:25:
die vrijheid van armour vond ik nu juist mooi. Dat er dan van bosses een item dropt voor jouw class vind ik ook niet per se een goede ontwikkeling. Is dit wellicht om mulen tegen te gaan?
Precies en daarbij wordt het geregeld door de items zelf, strreqs zijn er niet voor niks!
Van die drops vraag ik het me af zou het itemfinden niet ten goede komen omdat je alleen van je eigen class vind.. itemfinden is juist een groot onderdeel van de diablo serie :)

Maar goed over beide punten is nog niks bekend dus we wachten lekker af.

M a r c o schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:47:
is er wel gezegd dat je alleen maar items voor je eigen class kan vinden???

Ik dacht dat ze het er meer over hadden dat in een multiplayer game items alleen voor jou als speler vallen, die alleen jij kan oppakken. Zodat er geen itemkapers meer zijn in multiplayer games.
Ja dat is ook wat ervan begreep al vind ik het systeem in D2 ook wel lache, alleen zijn de bots toch altijd nog sneller dan ik kan klikken en ik ben dan wel sneller dan de rest :)
McFlipp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:12:
Snap ook niet waar dat verhaal vandaan komt. Dat hebben ze namelijk absoluut niet gezegd. Degene die dat in de wereld heeft gebracht heeft duidelijk niet goed zitten opletten.

Ze hebben inderdaad gezegd dat er voor iedere speler een bepaalde loot valt. Welke loot is dan volledig random. Dit is alleen zodat iedereen een deel van de loot krijgt en niet 1 iemand alles kan ninja looten bijvoorbeeld.
Inderdaad

[Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 30-06-2008 15:15]

McFlipp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:19:
Ik vind overigens het systeem van WoW ook wel fijn. Dat je gewoon kan zeggen of je het item wel of niet (greed, als niemand het wil, dan wil ik wel, maar no need) wil. Vervolgens wordt er gerolled door de pc voor iedereen die 'Need' heeft geklikt.

Oh ik heb dat ze van die vette armor sets (Tier 1, 2 etc.) zoals in WoW in D3 stoppen. Zal wel aangezien dat een beetje lijkt op set items uit D2.
Dat rollen voor items vind ik maar niks of ieder apart of gewoon keihard wie er het snelst kan klikken (of degene die niet doodgegaan is). Anders krijg je van die mensen die toch altijd op "Need" klikken dan schiet het nog niet op :).

Wat die sets betreft ben ik het wel eens, de sets moeten meer invloed krijgen in "beste items" want veel sets in D2 (en ook bijv TQ) zijn niks compared to individuele unique parts.

Updates:
30-06-'08 - Sectie Algemene info uitgebreid. Plaatje van Witch doctor gefixed.

[Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 30-06-2008 15:28]

Anoniem: 130680 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Ben ik blij, dat ik al voorbereid ben voor Diablo III komende week, met mijn nieuwe PC met o.a. ATI HD4850. :) Kan niet lang genoeg wachten tot die game gereleased word. :9~
Hehe ja moet wel makkelijk trekken mijn pc uit me sig ook wel verwacht ik tegen die tijd heb ik me gpu ook weer geupdate en zit de GTS in de pc waar ik nu op zit daar is een tijd geleden cpu / ram en mobo geupgrade ;)

Diablo III gaat wel wat van me tijd kosten ben ik bang :( :9
Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:41:
[...]

Aaaah lees de datum eens :D 1 april...... 1. Blizzard had toen nog niet eens bekend gemaakt dat Diablo 3 zou komen en 2. de dag is wel een beetje raar vind je niet? :P
Eerlijk gezegd moet jij eens lezen wat ik post ;) Zal het even opzoeken.

Pagina 6.
[...]

Ok ik ben even bij CJ langs gegaan en zo te zien klopt het wel.
CJ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Yep. Op 25 Juni al bevestigd:

"Something that hasn't been noted yet is that EA and SEGA are signed on with us for DX10.1 titles, we've also signed a fairly major deal with Blizzard."

Bron: http://rage3d.com/board/s...1335512390#post1335512390

[Voor 81% gewijzigd door psychoclown op 30-06-2008 15:46]

Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:46:
[...]

Ik zag je post, maar dit is nergens aangegeven door blizzard en de bronnen waar het staat zijn van een paar maanden voor de bekendmaking :).
Het is een post van iemand die werkzaam is bij AMD dus lijkt me wel degelijk een betrouwbare bevestiging. Al ben ik het met je eens dat het nog wel een beetje open is of D3 er ook al gebruik van maakt ik acht de kans wel groot, de implementatie ervan zal niet de minimun system reqs verhogen :)

Btw in het vervolg graag even Editen, die knop zit er niet voor niets :)

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 30-06-2008 15:52]

Imodium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:58:
[...]

Mwa, ik denk dat het punt van hack'n'slash is dat het rechttoe rechtaan actie is, dus massa's beesten afslachten. De a.i. lijkt me voor standaard fodderbeesten niet zo heel belangrijk.
McFlipp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:08:
Ik zou me willen aansluiten bij Imodium. Diablo 3 blijft natuurlijk een hack 'n slash en geen tactical shooter...
Kan ik me helemaal bij aansluiten keiharde buttonbash actie op z'n best, is toch geen lol aan als de mobs enorm slim zijn en dat bijv. een skill als Blizzard geen enkele nut heeft als ze toch aan de kant springen..
Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:02:
Hoop dat het dezelfde geavanceerde AI is als Sacred 2. Deze gebruikt voor alle eenheden apart een AI die gelijk staat aan een FPS :P. Ik vraag me alleen af hoe idioot hoog de systeem eisen voor dit spel gaan zijn, want dit vergt veeeeel rekenkracht :) Ook de graphics (nog nooit waren deze zo mooi in een rpg luidt het commentaar van meerdere bladen en sites) en aegia psychics gaan wat worden :).
8-core anyone :+ ????
Bliz heeft trouwens aangegeven in een QnA panel dat DX10 niet requiered is :)
Kijk en daarom verschilt Diablo zoveel van Sacred.. dat is toch veel meer op een andere doelgroep gericht. Daarbij verschilt aegia physics niet zoveel van Havok terwijl laatst genoemde toch wel een factor 5 meer games op zijn naam heeft staan. Als gpu physics gelijk ook in Sacred 2 wordt geimplementeerd heeft dat dan wel weer voordeel :)

Dat Dx10 niet required is betekend overigens niet dat het er niet in zit natuurlijk is het niet required anders zouden ze alle mensen met XP gelijk afsnijden wat ze niet ten goede zou komen.
Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Diablo 2 (LOD) was TE easy. Zeker als iemand je runde en je dan Bahl runs ging doen was je binnen 5 uur lvl 80 en had alle 3 de moeilijkheids graten gehad :S. Was niks meer aan, iedereen was altijd max lvl en er was buiten bahl runs en pvp geen barst te doen in groepen. Hoop dat ze dat nu veranderen of met meerdere servers als wow waarvan er om de maand een nieuwe komt :)
Itemfinden en finetunen van je chars, sowieso zijn er veel meer character classes dan 1 :)
Snel lvlen is juist een grote feature van Diablo, veel oud diablo spelers die ik ken (en waaronder ikzelf) hebben wel WoW gespeeld maar al gauw gekapt door het langzame lvlen. Vind ik niks aan en kan je nooit met een paar uur per week snel hoog lvl zijn. Overigens hoef je niet snel te lvlen he het is nog altijd je eigen keuze :)

Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Klopt maar ik had binnen 1 week alle classes in D2 Lod naar lvl 85+ (begon pas toen deze was gereleased sinds de resolutie van de gewone Diablo 2 niet prettig op mijn 19" was).
Ik hoop dat ze trouwens net als Sacred 2 je de keuze geven om in normaal 'rpg/hack'n slash' perspectief te spelen en in 3rd person zoals mmorpg's :). Ik ben namelijk helemaal verslaaft aan dit laatste perspectief voor rpg's/mmo's :P
Maarja dat was dus je eigen keuze, ik heb het weer opgepakt afgelopen december (nadat CoD4 me niet langer kon boeien als doorgewinterde skilled CoD player). En houdt het nog altijd vol meerder chars 92 gehad en ook meerdere van dezelfde class (smiter/hammer, bonenec/psnnec) en verveelde me er echt niet mee. Mss gewoon minder jou ding? Want zo te lezen vind je WoW iit mij wel echt leuk die kon mij dan niet zo lang boeien mede door het langzame lvlen en de onmogelijk lange dungeons... kom op niet iedereen heeft 4 uur lang de tijd om 1 dungeon te clearen.

Ben het wel eens met je dat zulk soort dungeons leuk zouden zijn in Diablo voor de 90+ers zolang ze maar niet zo ontiegelijk lang duren als in WoW anders kunnen alleen de middelbaar scholieren en nolifers al die dungeons clearen... maarja dat is mijn mening :)

McFlipp schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:40:
Serieus? Ik ben zo ontzettend blij dat ze bij het isometrische standpunt zijn gebleven. Diablo is onspeelbaar vanuit 3rd person perspectief, of het wordt een hele andere game en dat wil niemand lijkt me.
Eens inderdaad action rpg's zoals diablo moeten gewoon topdown voor het grote overzicht. Essentieel en speelt imo het fijnst :)

Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:43:
[...]

Blijkbaar kan het wel. sacred 2 doet het ook en het ziet er tiptop uit in beide perspectieven volgens de bladen en sites. De game moet er trouwens wel op aangepast worden dat het er in beide goed uitziet :) en ook dit zijn weer aanleidingen voor hoge systeemeisen ben ik bang. Dus dat wordt in september wanneer Sacred 2 released een nieuwe pc kopen en als Diablo 3 komt weer een :)
Valt me wel op dat je behoorlijk verblind ben door de hooggehouden schoonheid van Sacred 2 door de "bladen en sites" ;).
Zoals je zelf al zegt het komt de minimale systeemeisen niet ten goede net zoals super geavanceerde AI.

Updates:
30-06-'08 - Sectie Algemene Info uitgebreid. Plaatje van Witch doctor gefixed. Sectie Aanvullende Info toegevoegd. Topic over 2 posts verdeeld.

Anoniem: 266358 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Klopt al wordt het skill systeem in Sacred 2 helemaal veranderd. Je hebt 6 classes met elk 3 skill trees. Wat Titan Quest betreft heb je gelijk, maar gelukkig had het net als Guild Wars class comis en had je een primaire en secundaire prof tot je beschikking :P. Maar het spel was waardeloos omdat er geen closed/dedicated server was, waardoor er veek cheaters en hackers waren...
Ja idd erg zonde want ik vind het nog steeds de action rpg die tot dusver het dichtst bij Diablo 2 is kunnen komen (let wel: mythos heb ik niet gespeeld en smaken verschillen).

Anoniem: 130680 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:05:
[...]

Nou, dat lijkt mij sterk, WoW WoTLK en Starcraft II staan eerder op de rol om uit te komen, wanneer deze games zijn gereleased, dan komt Diablo III is een keer aan de beurt. Zowiezo is Diablo III in zekere zin een directe concurent van WoW. En ik denk als je zo'n game vrij vlot achter de 2e uitbreiding van WoW lanceerd, dat je dan heel wat potentiele WoW spelers weg trekt. Want iedereen wil natuurlijk Diablo spelen. :)

De reden, WoW is een continue geldstroom, Diablo III is een eenmalige aanschaf.
Dat is nog niet zeker, even afwachten wat het gaat worden hoop op een eenmalige aanschaf tho.

Morax schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:17:
Ik zie Blizzard er echt wel voor aan om zoiets te doen hoor eigenlijk. Maar ik weet 100% zeker dat hij het dan op hun kantoor mag komen spelen, en dat ze zeker niet het spel naar hem gaan opsturen ;)
Dat denk ik ook wel idd. Al klinkt alles wat hij zegt best cool trouwens :P

Angeloonie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:36:
..knip..

Knutselen in PS voor een Topicstart is leuk :Y)

Helaas past hij hier niet :+
Hehe ja vind ik ook altijd wel alleen doe ik het niet zo uitgebreid als jij nu hebt gedaan ;)
Trouwens past het wel maar moet je de code wat anders doen, sowieso heb ik veel onnodige code erbij jou uitgehaald en is het gelijk een stuk overzichtelijker :)
Trouwens Angeloonie zou je die "Intro" en "Character classes" wat iets minder hoog en iets breder maken en dan voor alle Secties? :)
Kan je creatie wel sturen via DM als je wilt kun je kijken hoe ik dat gedaan heb :)

If AMD has played its cards right, Blizzard is not only looking to implement DX10.1 support, and in best-AMD-case scenario, DX10.1-exclusive effects, with future games, but also patch current games with DX10.1 for additional performance and effects. If everything comes together for AMD, this means that StarCraft 2, Diablo 3, future World of WarCraft add-ons, and more games from Blizzard will sport DX10.1, something which NVIDIA is unable to handle hardware-wise.

Nvidiot schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Gezien 't feit dat Blizzard oudere pcs / zoveel mogelijk hardware wil ondersteunen zullen ze zeker niet exclusief DX10(.1) gaan ontwikkelen, ze zijn niet gek.
Als je goed leest lees je dat ze dat het hebben over mogelijke implementatie van dx10.1 exclusive effects, nergens praten ze over exclusief dx10(.1). Sowieso zou blizzard dat nooit doen maar dat zou eigenlijk geen enkele gamedeveloper doen.. exclusief dx10 duurt nog wel een tijd voor we zoiets gaan zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!
McFlipp schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:03:
Dat komt ook niet voor D3. Dus nutteloze poll.
Het is niet geheel uitgesloten, of ze moeten inmiddels er niet meer aan denken.

Updates:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:56:
[...]

Denk het wel. Dit is namelijk niet zo moeilijk met de huidige technieken. 'Hard to be a god' en 'Sacred 2' hebben die ook en vooral Sacred is extreem groot (9x zo groot als Diablo 2+expansion), dus ik denk dat ze dit zeker doen :).
RedSoniq schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:56:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat outdoor omgevingen in mindere mate dan voorheen willekeurig worden gegenereerd. Om zo meer controle te houden over hoe het er boven de grond uit ziet (en spelers nog een beetje op gevoel kunnen navigeren).

Een verdieping lager, onder de zoden, zou het wel net zo willekeurig kunnen zijn.
RedSoniq heeft inderdaad gelijk ik zag dat ook steeds terugkomen in interviews:
There'll be above and underground sections of maps, though the outdoor environment won't be as randomized, as Blizzard wants to build more distinct personality into some of the game's sections. There still will be plenty of randomization though when it comes to items, monsters, and dungeons.
Right now Blizzard are experimenting with the level randomisation, nothing has been set in stone but they have looked at what worked in the previous games and want to improve on that so they are trying things out such as moving level entrances and exits. Some areas, like the previous games, will stay the same all the time but dungeon levels will be randomised as well as mobs.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat het tegen de 10 gb gaat zijn. Dit is namelijk de omvang van de meeste huidige spellen :). Maar ik denk dat ik tegen die tijd een nieuwe pc koop met de nieuwste dingen en 2x 10.000rpm schijf in slade voor snelle buffering :P.
Haal dan een ssd schijf nog sneller dan die 2x 10k rpm (outdated) raptors in raid 0 ;)
Trouwens 10GB is wel heel erg pessimistisch, meeste games zitten rond de 6-7GB dus denk eerder dat je dat mag verwachten. Overigens had Darky het over D2 toen die uit kwam...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Houd het een beetje inhoudelijk aub we willen toch niet dat het topic gesloten wordt door slowchat/spam.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:34:
Er valt nog te weinig te melden over Diablo III misschien. Ik zag bij IGN een hoop filmpjes staan die ik nog nergens anders gepost zeg. Misschien allemaal dus even checken!
Uhm welke daarvan zijn nieuw als ik vragen mag?
Het zijn allemaal korte stukjes uit de gameplay video niks nieuws helaas :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Kapoen schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:09:
Ik hoop dat volgende zaken verbeterd zijn tov Diablo 2:
- in D2 was goud waardeloos omdat het gelimiteerd was
- respeccen was niet mogelijk (tenzij met een externe editor)
- te weinig bag/bankspace, zeker na het invoeren van die 'charms' in LoD
- crafted items waren niet veel soeps

Wat er zeker terug in mag:
- Gheed: lekker gokken op items :)
- Horadric Cube in combinatie met betere crafted items
- Al die rare gimmick specs (bv. sorc met een speer)

Ondertussen hebben ze bij Blizzard veel ervaring opgedaan met WoW, dus ik ben er zeker van dat alles wel in orde zal komen.
Crafted items niet veel soeps? Dan heb jij zeker nog nooit goede crafted items gezien.
Ik geef toe dat vooral amu's, boots en gloves goed zijn crafted en in mindere mate belts maar er zijn wel degelijk goede crafted items.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Kapoen schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:24:
[...]

Het kwam toch echt door die limiet hoor. Vroeger of later zat je toch tegen het plafond, met of zonder +% gold find items. Gold was waardeloos als handelsmiddel op battle.net.

Wat er trouwens ook bij mag van mij: een betere manier om items uit te wisselen tussen je characters, zeker in single player was dat moeilijk. Of ze moeten zoals in WoW werken met een bind on pickup/equip systeem, eenmaal het item equipped kan je het niet meer uitwisselen.
Dat systeem vind ik maar niks zo kan je nooit oude items verkopen/traden om bijv. een nieuwe char compleet uit te rusten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Merovingian schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:28:
Ik heb Diablo 1+2 nooit gespeeld. Ik was echter wel lyrisch van Titan Quest. Is dit nou een beetje vergelijkbaar? Wat zullen de verschillen zijn? Als ik Titan Quest vet vond, zal ik Diablo 3 dan ook gegarandeerd vet vinden?
De diablo games vind ik helemaal geweldig maar ook TQ echt super, zelf vind ik dan ook dat TQ DE action rpg is die het dichtst bij diablo 2 is gekomen in dat genre. Maar goed zoals we allemaal weten, smaken verschillen ;)
Reflow schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:52:
[...]

Klopt, ben ik met je eens, maar ut kan zomaar vervangen worden, net als de necro, hoop dat pala er ook in blijft, was altijd een leuke class, ik ga in iig voor een sorce als die erin zit en nog altijd goed is in mf'en en een pala 'als' die erin zit _/-\o_
Dat is niet zeker, ze zeggen zelf dat een nec makkelijk naast een witch doctor kan bestaan. Of ze het daadwerkelijk doe is een tweede natuurlijk ;)
Reflow schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:14:
[...]

Grote kans dat de amazon dan ook een nieuwe naam krijgt met eventueel ander soorte skills ofzo.. want een mannelijke naam is er eigenlijk niet, dan kom je op een ranger of w/e terecht, maar dat klinkt voor geen meter :9
Tracker/Hunter/Ranger, zat te verzinnen lijkt me ongetwijfeld zullen ze wel met iets leuks komen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Flowmo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:58:
[...]

Bol heeft net m'n bestelling verzonden ^^ Moet eerlijk toegeven dat ik D2 nog nooit heb gespeeld maar er wel heel erg geinteresseerd in ben :)

En voor die 2 tientjes kan je toch nie missen met zo'n klassieker!

Wie weet kom ik wel een paar medetweakers nog wel tegen online :P
Er spelen genoeg Gotters, en zeker na de aankondiging van D3 zijn er weer wat bijgekomen :)
Maar zie daarvoor het diablo 2 topic.

[Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 01-07-2008 16:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:12:
[...]

Shame on you :P. Je bedoeld toch 2 tientjes foor normale en uitbreiding ga ik vanuit :P?. Jammer dat als je in het exe bestad de resolutie veranderd hih heel klein wordt :S. Weet iemand trouwens of het via Nhancer werkt om AA, anisotrophic etc aan te zetten (ziet er dan veel beter uit), want dit werk bijna altijd ook al hebben games ze zelf niet.
Niet dat ik weet tenminste heb het wel eens geprobeerd en had geen effect bij mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 266358 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:19:
[...]

Jammer :S ze zouden echt een patch moeten uitbrengen die de resolutie verhoogt tot 12..x10.. dan ziet het er al veeeeeel beter uit, zeker op 19", want het is nu echt niet te spelen :'(
Laat ze dan maar ook gelijk 1680x1050 doen ;) alhoewel ik aankomende tijd niet mijn pc in enschede ga gebruiken :)
DeX schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:01:
[...]

Blizz heeft laatst nog een patch uitgebracht voor Starcraft 2. Ze blijven dus er wel aan werken. Uiteraard is de populariteit van Diablo 2 nu weer erg omhoog geschoten, dus wie weet?
Lijkt me sterk aangezien 2 nog niet eens uit is :P
Chefbierrr schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:20:
[...]

Forumgold verzamelen voor diablo3? :p
Hey chefje :w
Hehe meer om het gevoel weer terug te krijgen maarja als je dan een Zaka 197ed vind dan loop je wel even binnen :D

[Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 01-07-2008 17:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!
OneUp schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:24:
Deckard Cain is inderdaad ingesproken door dezelfde als voorheen!

Zouden ze op korte termijn al met de system specs komen? Heb ze echt nodig voor m'n nieuwe laptop...
Die zullen pas komen zodra er eigenlijk alleen nog gebalanced moet worden anders krijg je van die rumors van systemspecs ed. al zal dat minder a la crysis zijn want D3 zal daarentegen wel speelbaar zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Waar doel je precies op? :P
Bekend is inderdaad dat er 5 classes gaan komen maar nog even afwachten welke 3 de barb en doc gaan versterken maarja hoogst waarschijnlijk wel zoiets zoals op de vorige pagina meerdere malen is gezegd.

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:56:
Dat alle classes man en vrouw zullen zijn dus indien er een amazon zou zijn deze ook mannelijk zou kunnen zijn :), de vraag was wel gesteld, maar er was nog geen antwoord op geweest.
True maar daar was op de vorige pagina ook al een discussie, amazones zijn uitsluitend "vrouwlijke" strijders. Dus daar zullen ze mss iets anders op moeten vinden :)

Angeloonie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:23:
Volgens mij is dat nieuwe health systeem naast het potionsysteem. Ik kan me niet voorstellen dat het zonder potions zou moeten. Wat doe je dan met bossfights? Dan kan je gewoon niet healen..
Ja dat wordt ook gezegd ergens, het nieuwe orbsysteem tijdens de gevechten waar vele hordes mobs op je afkomen maar daarnaast ook pots.
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:41:
Volgens mij komt er een druid in; kijk maar eens naar de artwork trailer; op een gegeven moment zie je daar een karakter met een dierenhuid over zijn hoofd en dit deed me direct denken aan een druid..
Welke trailer bedoel je precies? Tussen de Artwork pics zie ik in ieder geval niemand met een pelt op z'n bol.

Pensmaster-B schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:45:
hopelijk blijft men gebruik maken van synergies of wat de naam ook alweer was
want voordat die patch uitkwam was het gewoon cowlvl'n totdat je punten kon geven aan fatsoenlijke skills

of men moet respecs toe laten maar iets staat mij bij dat ze daar tegenstander van waren
Synergies zijn idd echt tof maar respeccen? Nee denk het niet dat ze dat zullen inbouwen.
Anoniem: 82860 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:08:
ik vind het juist wel leuk om dezelfde class te levellen met een andere spec. Verschillende chars aanhouden dus. Bij Diablo is het ook niet te bedoeling dat je char er 2 maanden over doet om een respectabel level te bereiken denk ik, dus zoveel boeit het ook niet.

Al wat bekend over Physical Immunity of MF items?
Ja vind ik ook, maar dat staat niet de synergies in de weg. Deze maken de weg naar een geaimde build wat leuker omdat je dan al skillspoints kan verdelen in skills die synergies geven aan de geaimde primary skill. Het snelle lvlen zit hopelijk wel weer ingebakken dat is ook een leuk stuk van diablo, je kan of zelf al dan niet met een groepje jezelf een paar dagen omhoog werken of gerushed worden door een hoog lvl en het veel sneller doen :)

kaluro2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Als je het nu over die insane boosts in D2 hebt, dat is een glitch en niet intended. Misbruik maken van bugs heet zoiets, en er is niks leuks aan om een level 1 in een avondje tijd level 75 te zien worden omdat een hoog level ff wat bugs heeft misbruikt om die lowbie te rushen.
Rushes over het algemeen dus bijv door normal rushen en lvlen daarna gerushed worden in nm etc of gewoon gelijk door naar hell en csrunnen of utleechen.
Vertel mij dan eens waarom er veel mensen het wel doen? Ze kiezen er zelf voor, ik ook, vinden het handig en ik moet zeggen tis wel eens leuk om een nieuwe char even flink te zien lvlen in een paar uur. Maarja zoals altijd smaken verschillen.
Cthulhu schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:36:
Bestaat normal/nm/hell ook weer? En hardcore?
Zoals Pheno al zei.. bekijk de TS of diablo3.com daar staat alles wat je nodig hebt zodra er iets nieuws komt zal ik de TS updaten :)
kaluro2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:00:
[...]

Ik hoop dat boosten onmogelijk gemaakt gaat worden.
Dat jij er geen lol aan beleefd betekend niet dat tig anderen dat niet mogen. Ik vind dat de optie open gehouden moet worden zodat degene die het willen ook kunnen. Tuurlijk is partyplay ook leuk maar als je al met je 6e char bezig bent kan ik het me goed voorstellen dat je ff alles wil skippen en gewoon je nieuwe build zo snel mogelijk wil uitproberen.
Nyazzin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:09:
[...]

Ben het daar niet helemaal mee eens. Uiteraard is het leuker om weer vanaf 0 te beginnen en jezelf een weg naar het eind te meppen, maar dat gaat uiteraard na een tijdje ook vervelen. Misschien dat ze het boosten wat langer moeten maken, meer quest voltooien totdat je weer in hell zit. Niet net zoals in diablo II dat je in 15-20 min bij baal Hell zit. Het is dus even afwachten wat ze gaan doen.
Precies zoals in TQ duurde het rushen stukken langer omdat je bij meer Quests bepaald lvl moest zijn maar de optie zat er wel zin. Heb met TQ stuk of 8 verschillende builds ik kan je verzekeren dat ik na de 5e keer alles gezien te hebben het wel echt gehad had. Dan moet je het ook nog vermeninvuldigen met 3. Lijkt me meer dan genoeg.

kaluro2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Het feit dat je met je 6e char bezig bent geeft je nog niet het recht om easymode hoog level te worden ;) werken voor je character en items heet zoiets. Al was het je 100e character, naar mijn mening maakt dat geen veschil, en zou het nooit easy moeten zijn om gerushed te worden.
Welk recht bedoel je dan? Ieder mag het spelen zoals die zelf wil (except voor cheating/duping ofc) en laat daar nou juist de meningen in 2 groepen te verdelen zijn. Blijkbaar houd jij en pheno en nog een handvol in dit topic er niet van. Aan de andere kant heb je mensen waaronder Zteever, ramzz en een handvol anderen wel van de optie tot rushen. Ieder zijn ding lijkt me en daarbij werk je nog steeds voor je char (items zijn een geval apart dat doe je eigenlijk alleen maar op highlvl > betere bossdrops) alleen op een andere manier, een manier die jij fijn vindt spelen :)

kaluro2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:38:
[...]

Dat is 't 'm nou juist, Rushen is net zo min een optie als dupen.

Rushen gaat door middel van exploits, het is niet intended. Binnen een uurtje op baal hell zitten anyone?
Zelfde geld voor dupen, het gaat door middel van exploits.

Dus dat "rushen" van jou is het omhoog exploiten van een character. Dus elke char die jij gerushed hebt, is hoog level geworden door exploits, daar heb ik geen respect voor..

Dat een hoog level je ff helpt om de horadric cube te krijgen of staff of kings ofzo, niks mis mee, maar exploiten = zwak, zeer zwak.
Wie zeg dat ik het over exploits heb? Als een high lvl mij rushed tot aan a5 normal is het nog steeds rushen en geen exploit. Dus wat je zegt is niet helemaal waar.
Trouwens vind ik het altijd wel interessant te discussieren over dit soort onderwerpen, even ter info jij vind je bijv. strafen in quake-engine based games ook exploiten? Het is zeer discutabel maar als de functie van bijv. een gerushte char op classic daarna convert naar exp heb je ook een gerushte char op hell zonder exploits.
TrailBlazer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:44:
Ik zie trouwens niet hoe je bij Baal op Hell kan komen in 30 minuten. Je moet nog steeds minimaal lvl 60 zijn om langs de ancients te komen op Hell. Dan zou je 2 lvls per minuut doen. :9~
Baalbug of zoals ik hierboven al uitgelegd heb.

[Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 02-07-2008 13:46]

Pheno79 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:53:
[...]
gezien Blizzard het zo gemaakt heeft dat je level 40 moet zijn om de ancients in nm te kunnen doen is het een exploit ja, als je als lowlevel in act 5 hell staat, klaar om een saaie UT leveljob te krijgen :P.
Ja klopt maar als je goed leest heb ik daar niet over baalbug toepassen :)

Pheno79 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Ik ook niet, ik heb het over het converteren :P

maar goed, dit is het D3 topic, niet de zie mij D2 spelen.
Ah ok ;) mja dat vind ik dus discutabel opzich wel handig toen LoD uitkwam maar daarna best wel onzinnig of juist handig net hoe je het bekijkt :)
Maar goed ben het met je eens dat dit het D3 topic is (ohja? :o) dus laten we maar weer ontopic gaan :+
Anoniem: 51661 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:49:
Ik weet niet of hier al over gediscussieerd is (heb t topic deels doorgelezen);

Vinden jullie de graphics van DIII niet erg in de richting van warcraft / WoW gaan? Het ziet er naar mijn idee allemaal erg vet uit maar als ik op de graphics let en de wensen/hoop van de mensen op het forum zou waarheid worden dan gaat DIII een hack n slash, (deels) single player variant van WoW worden (lees: Bind on pickup, auction house, etc.)

Uiteraard is dit allemaal speculeren maar ik ben wel benieuwd naar wat de rest hiervan zou vinden. Persoonlijk zit ik daar helemaal niet op te wachten. DII had een duistere 'feel' waar DIII meer cartoony lijkt. Ook het BoE en BoP systeem voelde voor mij onwennig omdat ik het item systeem in DII gewend was en dit erg fijn vond.

Ik las ook ergens over een eventueel item-splitsing in mutiplayer? B.v. Geen items kunnen oppakken die voor een andere class zijn in je party. Mijn insziens is dit meer dan genoeg 'beveiliging' en mag dat BoE / BoP systeem eruit.

Wat ik me ook afvraag, battlenet, zou dit gratis blijven? Als auction houses en meer van die WoW onzin erin zou komen dan kan ik me dat bijna niet voorstellen. DIII mag van mij lekker low-key hack n slash zijn die meer naar DII neight wat multiplayer betreft dan WoW!
Dat is zelfs al heel uitgebreid besproken en ook weer op pauze gezet :)
We weten niet wat gaat komen of wat er veranderd zal worden, ook hier zijn weer de meningen verdeeld check ook pagina's 5-9, ergens in die buurt. Bind on pickup mag er van mij echt uitblijven maar daar is volgens mij driekwart het wel mee eens, onzinnig systeem wat je niet wilt in een fastpaced action rpg zoals diablo :)
Auction houses lijken me wel cool maar dan alleen als het gold ingame ook value gaat krijgen. Kan niet zo bedenken wat je met dat geld kan doen maar daar kan vast wel iets op bedacht worden.
Trouwens verwacht men dropsplitsing waarbij de items random vallen en niet per classe want dit zou het itemfinden behoorlijk in de weg staan.

Redox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:21:
Auctionhouses klinken leuk, hoewel het met D2 prima ging in externe AH's waar je ook feedback op elkaar kon geven. Bind on pickup, n/t. In een eerder gepostte interview willen ze tradability minstens net zo goed houden als in D2 het geval was, dus ik denk niet dat ze dan BoP erin stoppen, dat werkt alleen maar tegen.

Zolang de economie maar niet om Sojs draait.
Dat is allang niet meer zo :)
Maar snap je punt, ingame gold met value zou geweldig zijn alleen waar zou je dat "nuttig" aan kunnen besteden in D3?
-Additional Quests
-Events starten (soort van pandemonium event/ubertrist maar dan meer dan een event waarvoor je flink moet dokken)
-Upgrades? (denk aan armor upgrades ipv cubeformula)
-Ingame Pretpark met 14 rollercoasters? :o :+

Anoniem: 51661 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:45:
[...]

Nouja, als je het gold systeem in WoW bekijkt, daar is gold (mede door BoE en BoP natuurlijk) toch het main-trade materiaal. Het is lastig te vergelijken door de vele jobs die er zijn etcetc maar op sommige punten zou DIII het kunnen 'afkijken'.
Neem bijvoorbeeld de, vergeleken met DII, relatief lage inkomsten door grinden, hoge kosten voor potions, geld betalen voor (side-)quests met flinke rewards, unieke items bijvoorbeeld. Misschien zelfs mounts (?), skills die daarvoor nodig zouden zijn, etcetcetc.

Overigens vind ik het niet erg als geld minder waarde gaat hebben in DIII, ruilhandel is erg interessant. Daarnaast is er inmiddels zon community met forum-gold ontstaan dat er genoeg informatie beschikbaar is waarmee blizzard zijn economie kan bemiddelen...

Daarnaast wil ik graag nog deze melding maken: Waarom hebben ze nu al nieuws uitgebracht... ik zit nu weer uit te kijken naar meer info / release data etcetc terwijl ik hiervoor nergens last van had. Ik ben zo iemand die na zulk nieuws niet kan wachten :D

Ander puntje, waaorm denkt iedereen toch dat het spel zo zwaar wordt? Ik zie meldingen over tijwfels of het draait op een macbook pro ed. maar zo grafisch geavanceerd lijkt het allemaal niet... Schaduwen en lichtinval zijn niet erg dynamisch, er zijn weinig reflecties te vinden, geen geavanceerde, diep in detail uitgewerkte bewegende onderdelen (zoals b.v. gezichten). Het enige wat ik me kan voorstellen wat echt zwaar wordt is een scherm vol met beweging en grote aantallen npc's.. Naar mijn idee zou een nu gemiddelde PC dit (wat we gezien hebben) best moeten kunnen trekken...
Ja dat probeerde ik ook een beetje naar voren laten komen zie ook mijn lijstje. Maar mounts zullen sowieso niet komen en dat past ook echt niet in de lijn van een action rpg vind ik :)

Mja dat vraag ik me ook af, tuurlijk zal het wat zwaarder zijn met Dx10.1 enabled (bijv.) maar er bestaat ook altijd nog zoiets als Low Details / Low Textures noem maar op en blizzard kennende zal het speelbaar zijn voor 10k keer meer configs dan Crysis (even het uiterste genomen maar dat spel is zo bagger daar kan niks tegen op). Daarbij zijn de system reqs er nog lang niet dus om daar nu zorgen over te maken is nutteloos.
Bosmonster schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:58:
[...]

BoE doet weinig aan de tradeability (als het voor jezelf is gebruik je het toch zelf en ruil je het niet), maar zorgt er wel voor dat je economie niet zo snel om items gaat draaien, maar je monetaire middelen (gold) een kans blijven hebben. Zonder BoE blijft de item-economie eindeloos toenomen, aangezien gebruikte items gewoon weer terug de economie in gaan.

Daarnaast moeten je monetaire middelen wel waarde blijven houden en dit kan alleen met genoeg money-sinks, zoals repairs, pots, etc.

Persoonlijk vind ik BoE/BoP een hele goede oplossing voor het probleem en hoop ik dat ze dit ook toe gaan passen in Diablo3. Dit verandert dus, zoals eerder gezegd, niks aan tradeability. Het maakt je zeldzame items alleen maar waardevoller (er zijn er minder).
Ben ik het niet mee eens, het kan zoals ik aangaf en r2dGeert ook op veel andere leuke manieren en BoE/BoP geeft mij daar het tegenovergestelde gevoel van. Zoals je zelf zegt moeten daarvoor genoeg money-sinks zijn, zolang er leuke / nodige money-sinks gecreeerd worden is er niks aan de hand.

Bosmonster schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:53:
[...]

Zoals ik al zei, is money-sinks maar 1 kant van de medaille en is dat geen totale oplossing.

Het andere probleem is de continue stroom van items de economie in, waardoor deze overbelast raakt.

Overigens denk ik dat je de effecten van BoE nogal overdrijft. Het betekent alleen dat items die je zelf gebruikt niet later weer door kunt verkopen. Alles dat je vindt (en niet zelf gebruikt) kun je net als normaal gewoon doorverkopen. Maar de oneindig groeiende hoop items stopt.

Andere manier die ze kunnen hanteren is zoals Ultima Online dat doet. En dat is wel een manier die ik persoonlijk niet prettig zou vinden, omdat die ook je eigen spelwijze beinvloedt. In UO beschadigen items en moet je deze repairen. Hoe vaker de gerepaired worden hoe brozer ze worden en ze kunnen dus definitief kapot gaan. Dat is ook een manier om items uit de economie te krijgen, maar dan heb ik toch echt 10x liever BoE.
Ik denk ook dat je het "probleem" te groot ziet. In het begin zijn low lvl items ook nog gewild omdat zo'n beetje nog iedereen low lvl is. Later zullen de low lvl items hun waarde verliezen (behalve de echt goede voor LLD en MLD). Ook zullen er vast wel redelijk nutteloze high lvl items tussen zitten die ook snel hun waarde zullen verliezen. Alleen de goede/superuniques zullen dan over blijven tuurlijk zullen die in getalen toenemen maar wat dacht je van de chars zelf? Blijf je altijd maar 1 char spelen? Waarschijnlijk niet en na verloop van tijd zal iedereen ook wel van elke classe een high lvl hebben, niet classspecific items kunnen daarnaast ook nog eens gebruikt worden op meerdere chars :)
Blizzard heeft vast wel geleerd van D2 en WoW en ze zullen vast wel D2 trouw blijven (zelf zeggen ze ook de tradeability van D2 te willen handhaven) en aan de hand van ingame gold met value de economie beter kunnen balanceren. Maarja zoals bijna alles hier in dit topic is eigenlijk tot noch toe speculatie en we moeten gewoon afwachten wat het zal worden en wat Blizzard er mee gaat doen.
Pheno79 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:59:
Niet eens. Ik had altijd een overschot, dus ging je gamblen ;)
Zo vroeg in de ladder niet, stomme mercs ;), maar idd dat deed ik vorige ladder ook en maar hopen op een goede tiara/circlet of amu :9

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 02-07-2008 19:12]

Pensmaster-B schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:11:
hoop dat set items geen lvl restrictie hebben, vaak had je sets pas compleet op een hoog lvl
dan kon je ze mooi geven aan je low lvl chars, vaak had je net niet genoeg strenght voor bonecrusher<3 ( ja i know unique item maar kon je al behoorlijk snel dragen ) maar met men +11 strenght amulet dan net wel weer

aaah good times
Dat maakt me niet eens zo uit, ik hoop alleen op goede sets ipv compleet nutteloze sets of deels nutteloos :) Dikke sets zoals in WoW zie ik dan ook graag terug komen, tuurlijk moet de balans tussen uniques en sets wel lekker zijn maar niet uniques >>>> (meeste) sets.

Pheno79 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:49:
[...]

Dat is toch part of the diablo game? Als er geen restricties op sets zit dan loopt iedereen er mee rond, dan is de spanning ook weg :P
Idd en de str/dex reqs zijn ook echt wel nodig anders krijg je TQ taferelen via str bugs zat je op lvl 20 al met DE gear voor sorc bijv. :)

Anoniem: 130680 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Ach ik heb WOW ook een hele tijd gespeeld en wacht met smart op WofTLK ( een mooie uitbreiding om te wachten voor DIII), maar soms zijn sets niet altijd heilig. Een combo van losse epics en crafted items kan soms nog effectiever zijn qua dammage of healing output, dan set items. :)
Ja dat denk ik ook wel alleen heb maar kort gespeeld, vanaf de releasedag 8 maanden ofzo. Dus dat zal jij ongetwijfeld beter weten, alleen ik doelde meer op het feit dat er goede sets in WoW zitten. 99% van de sets in D2 is zwaar inferior to losse parts / uniques en dat is opzich wel jammer :)

Pheno79 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:16:
[...]

Met eerst classic (waar de sets wel tof zijn: iratha is toch echt heerlijk om te hebben in hell) valt het met de oude sets in LoD erg tegen natuurlijk.
Daar heb je zeker een punt en natuurlijk zul je dat altijd blijven houden maar ook de meeste sets van LoD zijn gewoon bagger om ze helemaal te equippen. Zo zou ik het graag zien:
Sets
Varianten
Rarity
Vergelijkbaar met D2
Low SetsMagicalSigons/Iratha ed.
Mid SetsRareTrang-Ouls/Aldurs ed.
High SetsuniqueZaka/Arach/Bk5 ed.
Very High SetsSuperuniqueBk5/Mara/CoA/High Runes ed.

Anoniem: 51661 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:27:
Deze heb ik al eens eerder genoemd, ik wil toch graag de meningen van anderen horen:

In de huidige wereld van online gaming, monthly fees, de verwachting van de online functionaliteiten en kwaliteit; Zou Blizzard battle.net gratis (kunnen) houden?

Maw: Verwachten jullie extra kosten naast de aanschafprijs om online te kunnen spelen of zou blizzard zijn online systemen gratis houden voor DIII?
Mja mijn "mening" heb ik gegeven en durf het echt niet te zeggen ;).
Met bnet 2 in het vooruitzicht en kijkend naar hoeveel players in een game, I know staat niet vast maar wrs zit het rond de 5-8, denk ik niet dat het echt goed te rechtvaardigen is. Een MMO is anders je speelt met duizenden op een grote server, bij diablo maar met een handvol. Mss als ze om de zoveel tijd speciale events op alle servers gooien en meer dan 8 spelers en lage maandelijkse kosten maar zelfs dan vind ik het twijfelachtig.
Wat het ook zal worden D3 wil ik sowieso spelen dus komt er een maandelijks bedrag dan doe ik dat wel zolang het ook echt iets bied en niet te hoog is.
Afwachten geblazen denk ik maar zo maar ik verwacht van niet :)

Flowmo schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:15:
[...]

Kzou 10 euro per kwartaal mooi genoeg vinden! Dan valt het qua prijs nog te overzien en hebben ze voor zichzelf toch nog redelijk vaste inkomsten terwijl het ze eigenlijk ook nauwelijks wat kost.
Idd max 3-5 euro p/m maar liefst natuurlijk helemaal niks.

Heb trouwens even de sectie Aanvullende Info flink onderhanden genomen.. so check it out ;)

Updates:
03-07-'08 - Aanvullende Info sectie vernieuwd/updated. Character Classes aangevuld.

Blijkbaar waren er heel veel mensen wat minder content met de kleuren van D3, er schijnt na de WWI een petitie te zijn gestart waar zich rond de 23000 mensen hadden getekend :o.

Diablo III Lead Producer Keith Lee had daar het volgende op te zeggen:
One of the things that we considered when we were working on the visuals for Diablo III is the fact that color is your friend. We feel that color actually helps to create a lot of highlights in the game so that there is contrast. A great analogy is like in Lord of the Rings. Not everything is dark. It allows you to see what a creepy dungeon can be like but if everything is dark it doesn't allow you to have a lot of contrast.

He continued: Diablo I and Diablo II are darker, and I think that the one of the main reasons why is the fact that in Diablo I, you're basically in a dungeon the whole time. And in contrast to Diablo III, you'll be exploring outdoors, you'll be in dungeons, you'll be experiencing so many different areas. We want to bring as much variety as we can when you're playing the game so that you're excited to check out new environments. We don't want everything to look the same and that's really what we're trying to aim for.

[Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 03-07-2008 15:37]

Mythrill schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:43:
Lekker bezig met de OP :9

Ik zou er ook idd niet meer dan 5 euro voor over hebben om online te kunnen spelen, het liefst ook geen vast maandelijkse betaling. Maargoed, daar hebben ze voor WoW ook al oplossingen voor zoals pre-paid cards.

Ik snap het probleem niet helemaal van de kleuren, de game is nog lang niet uit en we zijn tot nu toe getuige geweest van wel 2 gebieden, een dungeon en een buitengebied. Tuurlijk is het buiten kleurig, er lopen misschien wel zombies in het bos, naar mijn weten eten zombies nog altijd hersenen, geen bomen! 8)7 . Ik vind het wel mooi dat er een mooie mengeling van verschillende soorten dungeons is. Je kan een kleurrijk geboed ook spannender maken door er andere horror items in te plaatsen zoals er in DII bijvoorbeeld veel bloed en dooie guards in het paleis lagen.
Thanks ;)

Mja prepaid cards vind ik nou niet echt een oplossing, als je zou moeten gaan betalen voor D3 (zelfde gold toen ik nog speelde voor WoW) dat ik sowieso moet kunnen spelen wanneer ik wil / kan spelen en dan zijn prepaid cards nou niet echt ideaal moet ik zeggen :).

Je pakt precies het goede punt (dik gedrukt) want daar is waar veel mensen over struikelen, in de gameplay video zie je alleen sprookjesland (inclusief konijntjes :D) en nergens bloed / dode civilians of krijgers. Maarja die discussie hebben we al even achter ons gelaten, we wachten rustig af :)

Miles Teg schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:22:
[...]

Goh, 568,9MB groot. Das precies 0,9MB kleiner dan de HD gameplaytrailer. Zou het niet gewoon een self-extracting ingepakt bestand zijn van dat filmpje?
Bedoel je niet 0.9MB groter?
Trouwens zien die screens en totaal fake uit, heel ander spel.
Ook de datum dat het aangemaakt is 6/3/2008... alsof dat niet geheim zou blijven. Dan zou je ook onderhand al wel x aantal torrents hebben ed. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Fatihtjuh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:03:
Ik heb nooit een Diablo game gespeeld. En aangezien ik 3 wil kopen, heb ik een vraag.

Zou het nodig zijn om Diablo 1 en/of Diablo 2/LoD te spelen om het verhaal te volgen? Ik zou graag die twee spelen maar een vriend zei, dat er geen connectie zit tussen 1 en 2 en dat ik het best 2 kan spelen.

Klopt dit??
Het verhaal is begonnen in D1 en is verder gegaan in D2 redelijk logisch lijkt me, denk ook dan dat die vriend van jou niet goed heeft opgelet :).
D1 heeft wel een super sfeer die het zeker waard is om geproefd te hebben. D2 heeft wel superieure gameplay vind ik maar maakt opzich niet zo uit wat je doet het verhaal is toch wel te volgen maar het verhaal gaat veeeeeel dieper dan je denkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Game Error schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:43:
jezus, hoe kunnen jullie al 2 topics volschrijven over een game die in 2012 ofzo pas uitkomt? :P :D _/-\o_
Haha gaat idd vlot hey :P hevige discussies onder D2 veteranen :D
Mja elk detail wordt uitgemolken zie ook de TS daar heb ik info in gezet die uit de gamplay video komen. Dat heeft een user van diablofans.com helemaal geanalyseerd :P

Hopelijk niet te snel want aankomende maandag ga ik voor 11dagen op vakantie dus kan ik pas 18 juni weer een nieuw topic aanmaken / TS aanvullen met evt. nieuwe info mocht dat nodig zijn :)

[Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 04-07-2008 22:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bibosjakie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:23:
[...]

zo te lezen ben je wel wat langer dan 11 dagen op vakantie. Als je op 18 juni weer terug bent ..............
Effe tellen. ;)

Nou ja, alvast een prettige vakantie en bedankt voor je inzet op dit forum. Ik vind dat je een keurig topic in elkaar hebt gedraaid.
Haha ja daar heb ik me inderdaad even op berekend zeg.. :X hmm mss moet toch iemand anders de TS maar overnemen :P :+

Cool thanks, ik doe het graag en vind het leuk om te doen dus ik ben graag de topichost en probeer de boel een beetje up-to-date te houden :)

RocketKoen schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Anders zou het een beetje dom zijn. vlak NA de grootste kado-feestdag. en de dag voor dat bijna alle winkels gesloten zijn...
Idd gewoon iets ingevuld gewoon zodat er iets anders staat dan "tba" maar ze weten echt niet meer dan wij weten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bosmonster schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:40:
[...]

Nee, twee compleet verschillende reacties. Maar bedankt voor de bijdehandte opmerking...
Laten we het aub vriendelijk houden en spam vrij, mods al een keer report gestuurd over de hoeveelheid dubbel posts in dit topic dus ben het helemaal eens met The Zep Man, heb het ook al een paar keer in een post gezegd maar blijkbaar leest of negeert iedereen dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Update:

Fansite exclusive Concept Art:
http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/Barb_Variants_02_thumb.jpghttp://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/cain_face_thumb.jpghttp://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/caldeum12_thumb.jpg
http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/CALDEUM_golden_thumb.jpghttp://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/caldium3_final_thumb.jpg
http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/CHURCH_final_thumb.jpghttp://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-diablo3-concept-art/tristram1_final2_thumb.jpg

Blizzard Comment over de classes in D3
quote: Bashiok
Yeah, I think you guys hit the nail.

We’re setting out to create unique, interesting, and diverse classes that each have their own style and flavor. Most importantly this isn’t just a basic look at each individual class, but how they compare to each other and overlap (or hopefully, don’t).

When you up the number of classes more and more you’re eventually going to begin down the route of homogenization, they start to bleed into each other’s core abilities and styles which really just detracts from each individual class’ recognizability and distinction within the game.

In addition, by limiting the number - and I say limiting not because it’s a low number, it’s the number of classes in Diablo II and a good one at that, but because we’re not going crazy with it - we can focus on making each class really impressive, both visually and through the way they each feel and play.
Interview Kotaku met Lead Designer Jay Wilson:
Kotaku: In that case do you think that this might work in your favour, that WoW players, for example might be persuaded to try Diablo III?

Jay Wilson: Yeah, actually, I do think that. I think players like things that they are familiar with and I don’t think there’s anything wrong with them saying: “Oh, this class is like the warrior in WoW. Cool, I wanna play that!” Especially if it’s going to get them into the game. I think we gain as much as we could lose, people love to see something familiar and the reaction to Whirlwind was a great example.
The Man Behind Diablo III Talks Plot, Lore and Battle.Net

Blizzard Comment op PK en PvP
quote: Bashiok
We're - in general - not big fans of griefing for any game. It's really only "fun" for one person, and that definition of fun isn't generally something we're going to want to encourage. It's far more positive to encourage and support meaningful and skillful options and systems within a game, than a mechanic for people to instantly turn against one another for no meaningful gameplay reasons.

I definitely remember running with my friends, and someone toggles it, and bam everyone is dead and your one friend is laughing. Ok, ok, good joke I guess, and then you run back and *bam*, you've toggled it to get them back. After a while everyone usually agrees to a truce because it's just a waste of time. But I also remember running with random players and losing extremely nice items because of it, not cool. I'm sure that it was a feature that was right up some people's alleys, I won't deny there are some that would enjoy nothing more than to see others frustrated, but is that truly something that should be encouraged through design - if not directly opposed?

We have a large focus on cooperative play for Diablo III, and the mechanics and design decisions related to multiplayer are likely going to be based on supporting and encouraging it as much as possible, and not breaking it down.

That doesn't mean that PvP won't have its own focus, but those are details and features we aren't yet discussing.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Postius schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:29:
Waar ik ook benieuwd naar ben eerlijk gezegd zijn de (tussen)filmpjes. De filmpjes van blizzard waren altijd de beste van de industrie(mischien persoonlijk maar diaobl2 en starcraft hebben wel een indruk gemaakt op een hoop mensen, evenals de intro van WoW). Ik hoop dat er weer wat toffe tussen zitten!
Dat zal ook dit maal wel echt weer goed zitten, de cinematic trailer vind ik er ook enorm gaaf uit zien dus kan ook idd niet wachten om ze te zien (tussen het spelen van D3 door natuurlijk ;)).
Helaas is er nog geen nieuwe info beschikbaar gekomen op de BoE, MMO en Corpse vragen na.

Overigens zag ik gister helaas dat er in mijn afwezigheid enorm veel offtopic geneuzel is langsgekomen.
Laten we het aub ontopic houden zodat het topic zelf er niet onder lijdt, heb ervaring met topics die onder gingen door spam/offtopic geblaat waaronder het TFT 20" en groter topic waar ik een tijd TS was.

Update:

Bashiok Answers Gameplay Video Concerns
Here are some smaller information I gathered from watching Diablo 3's gameplay video. Some may be obvious but have not been posted, so here it goes!
Undead Comes Back for Revenge
http://img261.imageshack....2/crawlingtorsc813de9.jpg (link doet het niet..)
At 8:13 of gameplay, an already dead creature comes back to life. A zombie of the undead!
Bashiok: This is the detached torso of a Walking Corpse. After death the torso of the Walking Corpse has a chance to survive, detaching itself and crawling after the hero.
Critters

14:09 of Gameplay - Besides from there being cute bunnies in Diablo 3, critters don't die. Man, I always liked killing critters in Starcraft. This image is the Witch Doctor throwing a random fire ball which directly hits a critter, but the critter receives no effect.
Bashiok: This was unfortunately a bug that existed in the build that was being used to record the gameplay video. Those critters die, and there's nothing more satisfying than seeing a bunny corpse flung across the screen. It just wasn't working for the demo, which stinks.
Leader doesn't die until new spawns come?

15:25 of Gameplay - That same leader of the post above this one, leads the Witch Doctor and Barbarian to the hill where it was the supposedly "nasty trap" they got caught into. But this leader was not able to get hit or damaged in any way until after the new enemy spawns came.
Frozen

15:30 of Gameplay - The Witch Doctor and Barbarian are frozen by the same group leader. It shows 2 red effects on the bottom left of the screen, one looking image looking like a time thing (forgot what its called lol) which may show how long the effect lasts or just slows target down, and second being ice image, which is for the completely frozen effect. Also when frozen, your whole skill bar goes red. (Frozen effect seems dangerous for Hardcore players !)
Bashiok: It was a scripted event to pretty much have a cool way to introduce the female Witch Doctor and Barbarian, so yeah, it wasn't necessarily indicative of something that would show up in the actual game.
Jumping/Dodging?

16:53 of Gameplay - During the end of gameplay, the Siegebreaker Assault Beast boss makes his entrance by slamming through the wall, charging against the players. They all jumped. Either its automatic jump reflexes, which seems kind of weird, or theres a jumping button.

Another part when the jumping is really seen as, what's really going on?

The Siegebreaker charges at the Witch Doctor at 17:38 of gameplay. The Witch Doctor clearly dodges the attack somehow. I would assume, this cannot be automatic reflexes because that would make no sense. Just let him stomp on the damn player, or are the players really dodging somehow?
Bashiok: This is a knock back effect when the Siegebreaker would use its "charge" type ability. It effectively damages your character and pushes them away from the charging path.
Blackdoom: What is the point in posting ideas and suggestions on her asking for this or that to be in the game, or saying those things should or shouldn't be in it. I doubt anyone from Blizzard... at least anyone from Blizzard that matters, is reading any of the posts here, and even if they did, they most likely do not give a rat's ass about what their fans think. Hell in a post, or somewhere I read it, not sure where, they said they make the games and things in the games around what they like, and want to see in a game, not what the fans want. It would be great if they did give a $!@% though, there have been some awesome ideas on here, but they just do not seem like people who care what their fans want. They are in it for the money from what I've seen, even though they seem that way, I am not saying they suck or anything, Blizzard is still the best! Anyway, anyone have proof that blizzard (someone, or a group of people that matter and might carry some kind of decision making weight) actually cares about what we think? An e-mail, a link, past posts, ect...
Bashiok: Aw, of course we care! A large part of my job is specifically to ensure that the valid concerns, comments, and critiques are brought to the appropriate people's attention. That doesn't mean that every idea or suggestion is something we agree with, or are going to base changes on though. There's a point where, as a game designer, you have to stick to your guns and know that your choices and direction are what's best for the game and ultimately those that will be playing it. There's a point where you have to be confident that you're making the right decisions. So at the end of the day you're staying true to your vision and design, and doing what's best for the game.

A good example of us paying attention though was the concern and thread about corpses not sticking around long enough. I read that thread, brought it up, and some discussion was happening on it. Later our lead tech artist Julian was reading through the replies, and got some ideas of how we may want to keep corpses on screen a little longer. Now we're playing around with some changes that shouldn't have a huge performance hit, while still keeping the corpses on screen for variable amounts of time. Hopefully it works out.

Would any experimentation for corpse decay have happened had it not been brought up on the forums? I don't know, maybe, but we're not just dismissing good, valid, and well reasoned concerns.

As I said not every suggestion, comment, or idea is going to be considered, but we're definitely watching and reading.

Anoniem: 57485 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:50:
Bedankt voor het posten psychoclown.

Leuk om te horen dat Blizzard echt naar de fans op het forum luistert en nadenkt over manieren om sommige wensen te implementeren. Ik denk dat dit ook wel iets zegt over de ontwikkeltijd die nog nodig is, helaas :P
Had ook niet anders verwacht moet ik zeggen, ze reageren best veel op de forums zoals vaak in mijn posts te lezen is. Maarja toch wel leuk om te horen natuurlijk hopen dat het zoals jij zegt niet voor de ontwikkeltijd uitmaakt :P.

Graag gedaan daarom wil ik ook graag TS zijn van het D3 topic, volg het nieuws toch wel en vind het alleen maar leuk om het ook nog eens hier te kunnen mededelen ;)

Lekker bezig Diii.net had ik vandaag niet gechecked dus ook dit stuk mis gelopen :)
Aantal nieuwe dingen en aantal dingen die al bekend waren maar toch leuk om te lezen.

Update:

PC Powerplay Blizzard Exclusives Edition
The most current issue of PC Powerplay, an Australian Gaming magazine (Issue #155 for those of you playing along at home), has featured a cover story on Blizzard. The main report is on Diablo 3, which has a five page write up on it, as well as a few exclusive screenshots, however there is also a page of hands on time with Starcraft 2.

To add there is also a one page feature on Mods for Diablo 2, which should keep you entertained until Diablo 3 comes out.

The Diablo 3 feature is the largest feature, and includes an interview after WWI about the art direction, the health globes and general talk of how the game is going to be shaped. There is also a separate article on randomisation as well as the new classes, as well as a snippet on rumours of what Battle Net 2 will bring.

The Starcraft 2 feature is a hands on experience with the game from WWI, which talks of the three classes and the gameplay.

Lastly there is a page on a whole heaps of Diablo 2 mods for you all to enjoy.

Update:

New Diablo III Screens/Artwork/Wallpaper

Screens
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss30-thumb.jpg http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss31-thumb.jpg

Wallpaper
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/wallpapers/wall4/thumb.jpg

Artwork
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss50-thumb.jpg http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss52-thumb.jpg

Updates:

Update:

Rumor: D3 Battle.net Changes
I received this tip from a long time site reader, who read it in a private forum. The names are removed and this is strictly a rumor; we're not saying it's true, or that we think it's true. Just read it and be entertained and/or amused.
I've lived in Austin for almost 2 years and Blizzard has a small outpost of operations here. I have made friends with some of the managers for Blizzard and found out the following:

When D3 comes out, Blizzard will be making major changes to battle.net. All players will have a universal battle.net account for all games. They will start selling a $6 key chain with a digital face that updates every 10 minutes or so with a new 11-digit number. That 11-digit number will be your password. This will make it nearly impossible to keylog or bruteforce accounts.

The programming that is going into D3 is totally different than D2. They are not updating from D2-D3 like they did from D1-D2. They are rehashing the entire underbelly of the game and using many of the things they've learned from WoW to make it more secure. Duping items is going to be impossible. The way it was explained to me was: "It's going to be a game with WOW architecture but with a D2 skin."

I asked, but don't have any word on weather or not it will be pay-to-play. With security measures like the keychain-code, I'm sure it will be.
It is known that Blizzard has a huge customer service and internal support division in Austin. Also, during the various Diablo III panels at the WWI, the D3 team frequently remarked on the major structural changes coming to Battle.net with Starcraft 2, changes that Diablo 3 would be utilizing and adding to. And the Blizzard Authenticator is already in service for WoW. So it's a reasonable rumor, so far as rumors go. Bron: Diii.net

Update:

Bashiok on Boss Damage Visuals
Bashiok has returned from ComicCon and blessed us with some D3 forum info. Here he answers a question about showing weapon marks on a boss during the battle.
For boss fights we don't really want to just start throwing "damage decals" on them. It can very easily be too subtle if you're fighting a smaller boss or one that has odd geometry to it, and it can also end up that no matter the flavor, style, and cool look to a boss you just end up fighting a big gory mess.

Also we think that we can go a lot further than just simple decals and get something much cooler out of a boss fight. So what we hope to do for at least the bosses where it makes sense is to show more apparent and visually noticeable damage states. Instead of a blood splatter they may actually lose a limb, or a piece or armor, or - like the Thousand Pounder - may transform in some dramatic way changing how the fight progresses. We want to go a lot further than just showing sword slashes and instead use dramatic and noticeable (which can be difficult in a game like this) ways to indicate a boss' current state.

Speaking of battle damage though, and I don't think this came across in the gameplay video or any of the screenshots as of yet, but when an enemy dies a critical death it actually drenches your hero in blood if you're within proximity of the spray. It's awesome.
A moment later he made an addition post to clarify the dearmitation comment:
It was just an example I made up, I don't know if the loss of a limb would actually happen or make sense for a fight.
Add Bashiok's comment about critical damage to what was said during the WWI Denizens of Diablo panel, and it sounds like we're going to have a delightfully visceral and rather juicy play experience:
Critical hits are bigger deal in d3 than in the previous Diablo games, so we took all the same visual effects we had for normal damage types, and made them that much louder and bigger for critical strikes. When you kill a monster with critical damage, they literally explode.
With all that hitting happening, you'll be killing a lot of monsters. We wanted to pump up the player's sense of impact on monsters. In D3 monsters all die with ragdoll physics, which allows the character to interact with the monsters. Depending on what/how you hit them, monsters die in different ways. You can set up situations to knock them off of ledges, or send them flying out into space.

Pheno79 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:22:
Ik mag het hopen. Ik wil best wat betalen om dingen als hacks en duping uit de realms te houden. We hebben gezien wat die wtee dingen met D2 hebben gedaan, op bnet. De economie is er iig niet beter op geworden, alleen dupers verdienen nog flink fg op d2jsp.
Ben erg benieuwd naar die keychains. Lijkt me erg handig, minder keyloggers, geen acchackers meer etc. Ben best bereidt iets te betalen maar moet niet gelijk zijn aan WoW of zelfs meer.
Ed_L schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:12:
Ik ontdek eigenlijk pas net deze thread... en vrees nu al voor mijn nachtrust. SC2 en D3, waar haal ik de tijd vandaan? Het ziet er geweldig uit, bedankt voor de strakke updates die hier gegeven worden!
Welkom en thanks, krijg eindelijk weer beetje gevoel dat de posts ook echt gelezen worden (updates posten vind ik ook als er niet gepost nog steeds leuk om te doen daar niet van :)).
Pheno79 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:45:
De kans dat die twee spellen tegelijk uitkomen schat ik nihil.
Dat denk ik eigenlijk ook niet 2 grote aankomende franchises tegelijk launched zal er denk ik niet in zitten. Gok zelf SC2 eerst daarna pas D3.

Ed_L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:28:
Draai het eens om:
Een uitgever geeft een online spel uit, zonder AC ondersteuning. binnen no-time zit het netwerk vol cheaters en speelt geen hond meer. Gevolg: de volgende titel wordt masaal genegeerd. Een beetje service mag best, zeker als er goed verdiend wordt aan een spel. En dat het kan, blijkt wel uit titels als Guild Wars. Jij vind 10 euro gering, maar in dat geval kan je je afvragen waarom je wel de volle mep hebt moeten betalen bij aankoop van het spel. Ik vind het belachelijk om extra te moeten betalen voor een spel waar ik in feite al voor betaald heb. Dat is een reden waarom ik GW wel, maar WoW niet heb gespeeld. Kijk naar Company of Heroes of Dawn of War. Daar kan het ook.
Kan ik het me wel in vinden, al heeft pingkiller ook een punt.
Maar het voorbeeld wat hij geeft (10e p/m) zou ik teveel vinden de support moet dan wel echt subliem zijn met leuke special events elke maand ofzo wil ik dat betalen. Tuurlijk zullen de mensen d3 massaal gaan kopen maar de belasting van de servers zullen toch vele malen minder zijn dan die van wow, ook gaven ze al aan de games eigenlijk iets kleiner te willen maken voor meer teamplay, sowieso zijn voor die kleine games geen moderators ed. voor nodig. Als het channel systeem ed. beetje zelfde zal zijn als D2 / WC zullen daar ook geen moderators voor nodig zijn lijkt me. Alleen betalen voor de support (alles rondom online gedeelte eigenlijk) maar vooral voor de security die nu al veelbelovend uitziet vind ik best maar max 5 euro p/m of 10 euro p/3m want het is totaal niet te vergelijken met de omvang van de support ed. van WoW.

Boeboe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Een argument waarmee ik mezelf overtuig: Als ze de moeite doen om je personages te blijven bewaren op hun servers wil ik wel een klein bedrag betalen. Vrij frustrerend als je na een jaar nog eens Diablo 2 wil oppikken en je personage blijkt weeral eens verdwenen te zijn van battle.net.
Tja tegenwoordig expiren ze naar Nonladder maar als dat ook niet meer zou gebeuren zou dat iig wel een goed iets zijn imo, Nonladder (iig op d2 omdat het al zolang doorgaat) is stuk minder waard.

Boeboe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Wat dacht je van amazon, necromancer, barbarian, sorceress en paladin? De classes die ook in D1/D2 zaten? Op dat vlak moet je niet veel verrassingen verwachten :p
Ze hebben gezegd zoveel mogelijk nieuwe classes te introduceren. Weet bron niet zo 1 / 2 / 3 meer moet je ff searchen in dit topic of vorig topic :).
Maar goed barb + witch doctor staan vast, een vorm van een wizard / sorceres kan niet ontbreken dat sowieso. Ranglijsten van verwachtte 2e nieuwe char staat toch wel de hunter / ranger a la combi van ama + assa enja over de 5e kan je lang dubben dat is de meest onvoorspelbare. Verwacht wel iets van een templar / knight / paladin maar time will tell.

Update:

Diablo 3 Multiplayer To Be Encouraged
Araya @ US East: I am torn between getting online and havin fun and playing single player...i mean i looove multiplayer, but if one of those guys has any lead time in game play he better not rush through and spoil the boss fights and areas...

I started d2 backup havent played it in like 2 years and i joined a game and some idiot just waypointed through and beat the bosses and left the rest of us stuck with nothing to do... I would tend to play with a group of friends over random people i guess... i found d2 to be irritating because whoever started the game the quests revolved around them so if they had beat some then you cant get them even though you can defeat the bosses, etc.

Bashiok: One thing that seems to be a fairly consistent experience for a lot of people when they first picked up Diablo II was their introduction to Battle.net. And it wasn't generally a positive one.

Most people, including myself, went home and installed the game and started playing. Over maybe a few weeks or months they've finished the game maybe a few times, they had a ton of fun, but they keep playing and trying to find more items.

One day while loading up the game they notice the "Battle.net" button and decide to click it... and, their characters aren't there. They have to start over. Any of us would have gladly played on Battle.net (in passworded games if necessary) just to have that online/trading option for their character available to them. It felt like a lot of wasted time to find the actual game, which was on Battle.net.

While "starting over" is something almost every Diablo II player is going to do any way, the lack of on-screen instruction or indication as to what the different systems meant left a bad taste.

To help avoid that type of situation we're going to try to find ways to encourage Battle.net character creation first and foremost
Voor de verandering weer eens een leuk stukje op diablofans die blijven laatste tijd beetje achter met nieuws :)

TrailBlazer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:12:
@stukje van Psychoclown.
Ik denk dat iedereen nu direct een battle.net account aanmaakt. De mensen die Diablo III gaan spelen hebben denk ik voor 95% een breedband verbinding. Desnoods speel ik in mijn eentje in een passworded game maar online speel ik sowieso.
Ja dat denk ik ook wel, zelf ben ik met dit soort games sowieso geneigd de SP over te slaan.
Zo ben ik bij TQ ook meteen online gaan spelen omdat het voor mij een veel socialer gevoel geeft.
SpoTs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:19:
Persoonlijk snap ik de hele discussie om Pay for play niet. Het is een wonder dat B.Net al die tijd gratis is gebleven met de tijd van personeel die er is ingestoken. Als je Diablo 3 wilt spelen kun je dit ongetwijfeld " gratis " via singleplayer doen. Wil je online dan ga je lekker betalen. Wil je dat niet.. dan speel je niet online. Simpel zat.

Vind wel dat er de laatste tijd weinig " Nieuws " uitkomt voor D3 :( hopelijk blijft het niet zo stil!
Tuurlijk is het super dat blizzard bnet na al die jaren nog steeds gratis in de lucht houdt kan je van bijv. EA niet zeggen. Wel is het zo dat D2 nog steeds ongelooflijk populair is na al die jaren want toen ik het afgelopen kerst weer oppakte verbaasde ik mij er eigenlijk over dat er nog steeds ~40k mensen elke dag online spelen. Nu na de D3 announcement is het aantal spelers zelf toegenomen tot ~60k en er zijn ook nog steeds mensen die het spel kopen voor bijv. een 2e/3e/4e key (heb ik toen ook gedaan).
TrailBlazer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:44:
Wat spots bedoelt is dat er sinds de launch van de site niks maar dan ook niks bijgekomen is aan content. Een leuke beschrijving van die eindbaas uit die demo ofzo of een uniqe item waar we op kunnen kwijlen ofzo.
Wat betreft het "weinige nieuws", voor de mensen die mijn (dagelijkse; voor zover dat er is) updates lezen kun je gezien hebben dat die eindbaas uit de demo niet zeker is of die in de retail zal zitten:
The decapitation by Siegebreaker in the demo; in the game or just a special for the demo?
Blizzard Quote:

Well the way we imagined the final fight going down when thinking about the flow of the presentation was to have a few heroes killed off, and thought it would be cooler to see someone get ripped in half by a giant demon than just fall down. While it was an event made for the presentation it could definitely be worked in to the actual end-product. We try not to spend time on anything that can't be incorporated in some way. If there's a mockup or some cool flavor added in somewhere to show something off, we want to build it so that it can actually be used.
Had Spots notabene op gereageerd :+

Zo voor het na bed gaan nog even een update die ik net voorbij ziet komen :)
Trouwens las ik al over die colors/design decision van blizzard maar dan lees je dit nederlands artikel en denk ik toch altijd weer WTF is er met die vertalingen soms echt te droog voor woorden.. maar goed de Update:

Update:

Achievements in Diablo 3 and StarCraft 2
In the latest press event, Jeffrey Kaplan, the Lead Designer of WoW at Blizzard Entertainment revealed that Diablo 3 and StarCraft 2 will have achievements linked to them, just like the WoW expansion Wrath of the Lich King. A global "Blizzard Account" will be used to track Achievements. The Achievements from different games will accumulate to your "Blizzard Level". MTV reports:
When I spoke with lead “World of Warcraft” designer Jeff Kaplan yesterday about the game’s new Achievement system, he revealed that eventually players will have a Blizzard Account that shows Achievements from other Blizzard games they’ve played, including the upcoming titles “Diablo III” and “StarCraft II.”

“Eventually, our plans are for the Achievement system to become an account-based system,” he explained.

[...]

“Your ‘WoW’ score would be just one factor that will go into your Blizzard Level. And rather than call it a ’score,’ we just wanted it to be like you’re leveling up on Blizzard games… You’ll have this Blizzard identity, and you’ll be able to see things like ‘Oh, this guy was great at Diablo III, but he never played Starcraft and he was mediocre in WoW. That sort of thing.”
The system will launch with Wrath of the Lich King, the WoW expansion, in a per-character basis, but will be changed to account-related achievements, and to be posted on the World of WarCraft Armory. The next step is including StarCraft II and Diablo III, and we are guessing any new game that is released, and possibly even the older ones.

This also teaches us something about Battle.net 2.0, where this account probably will be located. A big update on Battle.net 2.0 info will soon be released, so make sure to keep your eyes open!

Remember to check out the Diablo 3 Media Coverage archive for all interviews and previews related to Diablo 3 from all over the net.

Boeboe schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 02:06:
Diablo 3 en starcraft 2 komen dus naar de 360 :?
Dat is wel het laatste wat ik uit dit nieuwsbericht zou opmaken..
Achievements zijn niet xbox live only hoor.. tis niet alsof microsoft de definition van het woord achievements heeft vastgesteld en de eerste was die het in games toepaste :P
Of beide games ook naar de consoles komen is nog niet bekend, iig kan je dat niet uit dit nieuwsbericht opmaken.

Ed_L schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:52:
Een ezel kan dan toch ook wel inzien dat het woord achievment niet meteen naar een X360 release wijst? ;)
Precies waar ik op doelde, een xbox release is niet echt iets wat als eerste in me op komt eerder dat blizzard een zelfde soort systeem op de pc gaat toepassen voor "alle" blizzard games.

Update:

Diablo III article
Het Q&A gedeelte is hier gequote voor de rest van het artikel waar ze in gaan op de feiten en wat zij denken, check het artikel van Gamesradar.

Q&A with Jay Wilson, Lead Designer

We cornered Wilson and forced him to reveal why the devil made him do it.
PC Gamer: How has working on World of Warcraft affected Diablo III’s development?

Jay Wilson: I’d say WoW has a lot of influence. We’ve learned a lot of things: monster design, character creation, team play, online security - it’s kind of endless. I think Diablo fans [will] be concerned that they don’t just want it to be a clone of World of Warcraft - but if you look at WoW, there’s a lot of things in there that they pulled from Diablo II. It’s important to recognize that every game is a next step.

PCG: What do you think Diablo fans will be most excited about in the new game?

JW: Our co-op focus is something that we’re really proud of. I think Diablo and Diablo II were always focused on co-op, but they unintentionally did things that harmed the co-op game. We’ve really learned from that and are getting rid of [those things]. How we do loot drops is a big change for us. It used to be in Diablo II that everyone fought over the loot - the Barbs and the Paladins usually managed to win that fight, and we changed that system completely so that essentially whatever drops, drops individually for each player. So, when a monster dies, if you’ve got three people in the game, it can actually drop three different things, one for each person, and then people just see their own drops, so if you see it on the ground, you can pick it up. Overall, not only is it more friendly to cooperative play, it also doesn’t encourage people to fight - it encourages people to work together. What we found is that it actually encourages a lot of trading.

PCG: Is it a co-op game over a single-player game?

JW:
I wouldn’t say “over” a single-player game - that makes it sound like we’ve sacrificed something from our single-player game, and I think it’s just that we don’t really distinguish. For us, a single-player game is a co-op game with one person. I think the only thing you lose by playing single-player is the fun of having other people around, but certainly, every system is designed to be good for single-player and co-op.

PCG: What were the key design challenges and opportunities in terms of actually evolving the Diablo gameplay?

JW: The hardest thing when you’re dealing with a much-loved franchise is balancing satisfying the fan base against making a game that stands on its own. That’s a hard challenge, because you end up looking at things that maybe people don’t look at very objectively. When we were looking at the health system, we weren’t sure - people might like potions and the potion system that was in D2, not necessarily because it’s good, but because it’s familiar.

PCG: So the health potions are gone for good?

JW: We still have potions in the game, but they’re a backup. It really becomes hard to decide what’s sacred and what’s not, so for us on the design side, one of the things that was most important was to be the voice of reason and say, “These are the things that actually matter” and to boil things down to their simplest form. For example, there was a lot of conversation like that when we first talked about, "Should we make an isometric game? Should we make a first-person game? Should we make a third-person game? Should we make an MMO? Well, what do we want to play?" And we want to play a true Diablo and Diablo II sequel - we wanted to keep that gameplay going. So that kind of made a decision for us.

And then on the other side, we kind of liked how approachable the Diablo series was. So now you look and say, “Well, how does that apply to all your features?” Well, controls have to stay simple, so that we had all of these decisions to make: “OK, we don’t like the potion thing, and we really like the hotbars from WoW, so we’ll have a hotbar but it’ll occupy the same space as the potion bar, and because it occupies that limited space, it will remain simple.” It’s a good example of how we went through the decision process; it’s a lot about boiling down to the core principles that allow you to iterate without stagnating.

PCG: Any one big thing you wish you’d had the chance to talk about but didn’t?

JW: I wish people had asked a few more story questions, because we’re bringing back a lot of characters from the previous games. The Barbarian has his own story, and it’s actually meant to be the same Barbarian from D2, the same person. A lot of those characters, we’re trying to pull forward and give them a real place in the Diablo universe - a history and a feeling of depth that I don’t think the previous games have done enough justice to. It’s a great universe with the coolest lore, and we really want to make sure this game serves that.
Q&A with Keith Lee, Lead Producer

Lee responds to fan feedback and when “when it’s done” might actually be.
PCG: The game’s reportedly been in development for three years. What has taken up the bulk of that time?

Keith Lee: First and foremost, we concentrated on the gameplay. One of our goals is to create a deeper role-playing game with stronger action elements. We actually went through three different art-style changes. And we’ve tasked ourselves to expand upon the story and to draw people into the lore behind the gameplay.

PCG: That sounds like “everything.” The game’s reveal elicited some... er, strong reactions. It’s easy to focus on the disapprovals, but is there an upside to seeing fans freak out about your creative decisions?

KL: We absolutely see an upside to any type of feedback. We truly believe the Diablo community is an important part of the game, and we read all of their opinions, both positive and negative. We can never promise we’ll make changes based on community feedback, as there are a multitude of underlying considerations that players are not aware of, but we definitely feel the creative direction we’ve decided upon is the best way to evolve the franchise.

PCG: The cynics have already said they look forward to playing Diablo III when it ships in 2011. Do you feel any pressure to prove them wrong?

Our main goal is to make sure that the game stays true to its core values and satisfies the high expectations of the Diablo community and our own development team. We want Diablo III to be fast-paced, action-packed, full of lore and gore, and as polished as possible.

Owja? Heb jij enig bewijs wat wij niet weten?
In dat stuk zeggen ze alleen dat de cynische mensen 2011 verwachten maar hey.. daarvoor zijn ze ook cynisch..

scorpie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:05:
Nee, dat moet je helemaal niet als richtlijn aanhouden, op deze manier worden verkeerde dingen de wereld in geholpen. Wat nou als mensen _overdreven cynisch_ waren geweest en hadden gezegd dat ze de game dan wel rond het jaar 2050 zouden kunnen verwachten, zou je dat dan ook aanhouden als richtlijn?

2011 Is genoemd door mensen die totaal niks met het development team te maken hebben, het zijn gewoon fans die niet kunnen wachten op de game. Ze zijn erg pessimistisch ipv optimistisch dat D3 bijvoorbeeld al in 2009 uitkomt.

Oftewel, het zegt niks.
Precies, de enige release date die telt is wat uit de mond van een van de developers van D3/Blizzard komt :)
SpoTs schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:54:
[...]

Als hun verwachten en schrijven in hun bericht dat het 2011 zal zijn.. dan moeten we dat maar als richtlijnen aanhouden? maar vind 3 jaar nog veel te lang :S
Heb jij de vraag eigenlijk wel goed gelezen? ;)
PCG vraagt of dat het development team enige druk voelt doordat de cynisten 2011 verwachten, het is niet iets wat PCG voorschoteld als iets wat zij verwachten :)

[Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2008 10:25]

Derr_Hans schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:20:
Kwam did tegen op hun diablo3 website, een beeld die ze maken en kan bestellen via een site..

[...]

plaatje

Zoals je kan zien, weet je iig dat Diablo terug komt en dat zijn harses er wel mooier op geworden is :)
Ja dat kwam ik van het weekend ook tegen, de fabrikant van die statue liet de early version op de comiccon zien waar ook een aantal van Blizzard waren zoals Bashiok :)
Zelfs zonder paint vanaf een afstandje ziet het er al tof uit ;)

Update:

Diablo III 'Heavily' Into Development
Morhaime was speaking in Activision Blizzard's first quarter earnings call last week and confirmed that Diablo III is "heavily" into development. Mike also confirmed that the game has a huge user base, with Diablo 1 and Diablo 2 having has sold 18.5 million units in total so far(!).
The original Diablo has been widely credited with helping to revitalize the role-playing game genre. Combined, previous games in the series have sold over 18.5 million copies worldwide.

As with StarCraft II, Diablo III will benefit greatly from our revamped online game service, Battle Net, since the focus will be on cooperative online play.

I would also like to point out that sales of the previous StarCraft and Diablo games broke into the top PC games sales charts in the weeks following the announcements of StarCraft II and Diablo III. This activity shows that there is tremendous continued interest in these franchises, that gamers will go back and purchase games that have been out for more than eight years.

We do not currently have a release date for either StarCraft II or Diablo III, but we can say that they are heavily in development on both games and we are committed to making sure these games meet and exceed the high expectations of our players.

Updates:
04-08-'08 - Fixed Skills links gelukkig door iemand op photobucket gezet. Skills UI pic niet kunnen redden.

Ed_L schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:40:
Uit de 'doorlopende verhaallijn' van de barb en mogelijk ook andere chars, zou je overigens kunnen concluderen dat de drie laatste klassen ook herkenbaar moeten zijn...
Ja daar heb ik ook over nagedacht idd, maar zelf hebben ze gezegd zoveel mogelijk nieuwe classes te willen al kunnen ze niet om de sorc of spellcaster in het algemeen heen die hoort sowieso in het plaatje. Daar zijn ook al speculaties over geweest dat die oude witch in diablo1 mss terugkomt als witch/spellcaster in D3 of dat dat meisje, leiah was het niet?, van de cinematic trailer de sorceres/spellcaster gaat spelen. Volgens mij hebben de verschillende classes nu wel echt een diepere achtergrond iig. Afleidend van de barb en witch doctor denk ik dat die anderen opzich te voorspellen kunnen zijn van rassen/tribes uit de diablo boeken. Mss dat pheno ons daarbij kan helpen? ;)

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee