Toon posts:

[PC] Diablo 3 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 54.667 views
Kapoen schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:44:
Als ik dit artikel op de frontpagina van tweakers.net goed lees dan is Hellgate (een van de belangrijkste Diablo concurrenten) bezig met uitsterven? Ook leuk voor de mensen die reeds enkele maanden betaald hebben |:(
Hellgate is in geen enkel opzicht een concurrent te noemen. Totaal ander soort spel. Het enige wat overeenkomt zijn monsters en items.. That's it..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2020
Angeloonie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Hellgate is in geen enkel opzicht een concurrent te noemen. Totaal ander soort spel. Het enige wat overeenkomt zijn monsters en items.. That's it..
En het is Engels?

Anoniem: 160970

Het feit dat het veel Blizzard North mensen zijn is nog de grootste overeenkomst.

I am Mister T and this is my uber cool Witch Doctor!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:49
Heeft hier iemand eigenlijk wel eens een van de Diablo boeken gelezen?

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09-2019
Ja hoor :)

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06-2021

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Anoniem: 160970 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:21:
Het feit dat het veel Blizzard North mensen zijn is nog de grootste overeenkomst.

I am Mister T and this is my uber cool Witch Doctor!
I'm mister T and this is my Barbaric necromancer! wait what? "mr.T had been banned from battlenet for hacking the game."

Is er eigenlijk al een hint gegeven over hoe diablo terug komt? op een hoop ijs na :p
Was dit topic of het vorige deel waar iemand beweerde dat de soul stone van dia en baal er nog waren en alleen die van mephi vernietigt was. Maar ja beter opletten voor die. gezien het filmpje eind act 4 duidelijk verteld word dat die van diablo ook kapot word gemaakt. en baal zijn soul stone zat in de world stone dus lijkt me ook vrij kapot :p.
Als mensen dood gaan, komen ze in de hell (als ze stout waren). maar waar gaat the prime evil himself heen? hells hell?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien wordt 'ie God's Little Bitch dan... vandaar dat de heavens tremble!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MonkeySandwich
Misschien had ik de vraag wat beter moeten stellen :+ . Zijn het leuke boeken die ook nog wat toevoegen aan de Diablo spellen? Ik zit er aan te denken de Sin War trilogy te bestellen namelijk (of kan ik beter met een andere beginnen).

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 20:17
Mythrill schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:55:
[...]

Misschien had ik de vraag wat beter moeten stellen :+ . Zijn het leuke boeken die ook nog wat toevoegen aan de Diablo spellen? Ik zit er aan te denken de Sin War trilogy te bestellen namelijk (of kan ik beter met een andere beginnen).
Je kunt ook even op www.diablo3.com de Lore lezen van Deckard Cain.
Ik heb deze boeken nooit gelezen, maar ik denk dat er gewoon wat dieper in word gegaan op het Diablo-Universe verhaal.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• MonkeySandwich
De lore op diablo3.com heb ik al lang en breed doorgelezen. Het meeste daarvan wist ik sowieso al omdat het alleen de lore van de spellen tot nu toe bevat.

• Pheno79
De lore op die pagina is gewoon het verhaal van deel 1 en 2. Er wordt niets gezegd wat e rin de boeken voor komt. Dus als antwoor dop je vraag: ja, het oegt heel veel toe aan het universum. De rol van Tyreal tot nu toe wordt duidelijker, en ook wat de broeders allemaal al gedaan hebben, wie andariel en lilith zijn bv, etc etc.

Ik vond het wel leuk, als diablo freak :+

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

Anoniem: 232786

Ik had ergens iets opgepikt over een meteoor of ontploffing die weer een rift maakt tussen hell en de wereld, waardoor demonen de wereld binnenkomen.

Ik vraag me af of Diablo ook daadwerkelijk dood is, of dat zijn geest na de vernietiging van de soulstone weer vrijgekomen is. Diablo3 zonder Diablo himself lijkt me namelijk een beetje moeilijk. ^^

• Dakreal
Anoniem: 232786 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:13:
Ik had ergens iets opgepikt over een meteoor of ontploffing die weer een rift maakt tussen hell en de wereld, waardoor demonen de wereld binnenkomen.

Ik vraag me af of Diablo ook daadwerkelijk dood is, of dat zijn geest na de vernietiging van de soulstone weer vrijgekomen is. Diablo3 zonder Diablo himself lijkt me namelijk een beetje moeilijk. ^^
Wat ik zelf grappig vind en nooit ben tegen gekomen in diablo 2 is dat de Soulstones van Diablo en Baal zijn vernietigd. Je ziet dat echt nergens in een filmpje of iets dergelijks. Maar toch staat het in de lore. Het eindfilmpje als je baal hebt verslagen geeft meer informatie over het open einde van Deel 2.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• MonkeySandwich
Baal's soulstone wordt door Baal gebruikt om de worldstone te corrupten volgens mij, De worldstone wordt vervolgens weer vernietigt door Tyreal. Vanuit dar neem ik aan dat Baal's soulstone ook vernietigd is. Maargoed, het blijft een aanname, er wordt ook aangenomen dat het vernietigen van een soulstone het einde van een prime evil is (wat op dit moment meer onwaar dan waar lijkt te zijn).

• Pheno79
Die van diablo wordt vernietigd, dat zie je in een filmpje (volgens mij tussen act 4 en 5 in).
Het verhaal na diablo2 lod weet nog niemand, daar houden ze mooi hun mond over dicht (en ik wil het ook niet weten, spelen is leuker).

Voor de rest is een soulstone niets anders dan een. Oh wacht, sommigen willen het boek nog lezen :)

[Voor 18% gewijzigd door Pheno79 op 17-07-2008 11:46]

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 12:37
SpoTs schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:36:
[...]

Wat ik zelf grappig vind en nooit ben tegen gekomen in diablo 2 is dat de Soulstones van Diablo en Baal zijn vernietigd. Je ziet dat echt nergens in een filmpje of iets dergelijks. Maar toch staat het in de lore. Het eindfilmpje als je baal hebt verslagen geeft meer informatie over het open einde van Deel 2.
Ik meen me anders te herinneren dat er toch ergens tijdens het spel een filmpje is waarin alle soulstones kapot geslagen worden...of dat het in ieder geval verteld wordt dat dat gebeurd is? Het is een tijd geleden dus ik kan me vergissen.

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klopt bij het verlaten van act4 :)

iemand deze pic al gezien..

WoW : Doutz Priest @ Defias Brotherhood

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 14:51
Derr_Hans schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:56:

Wat mij opvalt is dat mana "Cost" staat en bij Fury niet. Voor hetzelfde geld bouwt een skill juist Fury op, want 1 Fury voor WW? Ik denk dan eerder dat iedere creep die je raakt met WW 1 Fury oplevert.
Aan de andere kant kost WW dan niets, dat kan ook niet.

Maar misschien gebruiken skills wel degelijk Fury en kost WW in de demo maar 1 Fury om het goed te kunnen laten zien.

sensei_d.fpv channel

• Dakreal
Derr_Hans schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:56:

Goed gevonden :) Ik denk dat stamina iets met rengedeelte te maken heeft, en dat je die met sommige attacks drained.

Links van die ID scroll is een TP scroll, dat kan vrijwel niet anders!

• Pheno79
Tof, barb gaat zijn stamina gebruiken om te schreeuwen :D
Nou ja, eigenlijk logisch, je hebt flink wat uithoudingsvermogen nodig om te gillen :+

• Derr_Hans
  • Niet online
Idd, Stamina is natuurlijk nodig om te schreeuwen.
Als je bek af ben probeer dan maar een zo hard te schreeuwen.

Zie ook dat er een limit zit per skill, dus niet alle lvl 20 (Titan Quest)
Dit bevalt me wel, meer kans dat je dus verschillende skills moet gaan gebruiken om de game te spelen. Hopelijk kan je geen skillpoints afkopen zoals Titan Quest..

De Armor gedeelte komt rechtstreeks uit WoW, meer Armor parts meer uniques :)

--

Hoop dat ze meer op crafting van items gaan doen en die idioote overpowered runewords weg laten.
Rare's moeten belangrijker zijn, om zo de drang om te zoeken hoger is. Crushing Blow minder effect geven als dit terug komt, want d2 + crushing blow is EASY :)

• MonkeySandwich
Pheno79 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:45:
Die van diablo wordt vernietigd, dat zie je in een filmpje (volgens mij tussen act 4 en 5 in).
Het verhaal na diablo2 lod weet nog niemand, daar houden ze mooi hun mond over dicht (en ik wil het ook niet weten, spelen is leuker).

Voor de rest is een soulstone niets anders dan een. Oh wacht, sommigen willen het boek nog lezen :)
Welke heb jij gelezen? :+

• Pheno79
Er zijn er nu vier uit, ik heb de eerste drie. Ik moet demonsbane nog, die komt binnenkort binnen :)

• MonkeySandwich
4? 7...
  1. Legacy of Blood
  2. the Black Road
  3. the Kingdom of Shadow
  4. Moon of the Spider
  5. Sin War #1
  6. Sin War #2
  7. Sin War #3

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Klein beetje offtopic...

Ik heb net weer D2 en LoD geinstalled. LoD nooit uitgespeeld. Maar ik geloof dat ik nu opnieuw met D2 moet beginnen ipv dat ik meteen LoD kan spelen. Zo ja, geen probleem opzich maar kan je dan je karakter van D2 meenemen naar LoD?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

MrVegeta schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
Klein beetje offtopic...

Ik heb net weer D2 en LoD geinstalled. LoD nooit uitgespeeld. Maar ik geloof dat ik nu opnieuw met D2 moet beginnen ipv dat ik meteen LoD kan spelen. Zo ja, geen probleem opzich maar kan je dan je karakter van D2 meenemen naar LoD?
Nope. Je kunt direct LoD spelen. Het is hetzelfde, maar dan met een act 5, en geüpgrade spullen. :)

Maar: D2 classic is D2 en LoD is LoD only.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Dakreal
MrVegeta schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:29:
Klein beetje offtopic...

Offtopic: Er is een d2 topic he ;-)

Je kunt een Expension Character maken. maar je moet act 4 uitgespeeld hebben om naar Act 5 ( LoD ) te kunnen.

• Pheno79
Mythrill schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:13:
4? 7...
  1. Legacy of Blood
  2. the Black Road
  3. the Kingdom of Shadow
  4. Moon of the Spider
  5. Sin War #1
  6. Sin War #2
  7. Sin War #3
Ik had het over de sin wars :)
Die eerste zooi heb ik niet gelezen, daar ga ik nu aan beginnen, demonsbane is diegene die ik ergens op de kop kon tikken :)

Al verwacht ik eigenlijk ook dat ze alles eens gaan bundelen, dat zou een stuk makkelijker zijn.

Anoniem: 197066

Anoniem: 232786 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:13:

Euhm.. volgens mij was het zo dat de prime evils enkel door een soulstone (waarover ze getipt werden door Izual) in de Sanctuary dimensie konden verblijven. Door hun soulstone te vernietigen zouden de geesten van de prime evils dus vast moeten komen te zitten in Hell. Echter, door de corruptie en vernietiging van de worldstone zullen de dimensionele muren wel verzwakt zijn, waardoor ze toch weer terug kunnen komen.

• Derr_Hans
  • Niet online
Ja dit was het verhaal, deel 3 een meteoriet zal de aarde doen splijten en zo kan diablo en cornuiten terug komen :)

Hoop het niet van die meteoriet klinkt zo afgezaagd :P

[Voor 23% gewijzigd door Derr_Hans op 17-07-2008 14:26]

• MonkeySandwich
Een meteoriet gaat zeker een grote rol spelen in de oorzaak gezien de cinematic trailer (en mijn icon). Klinkt inderdaad een beetje afgezaagd maar bij Blizzard weten ze er vast wel een mooi verhaaltje omheen te draaien om het afgezaagde te doen verdwijnen.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Waar ik ook benieuwd naar ben eerlijk gezegd zijn de (tussen)filmpjes. De filmpjes van blizzard waren altijd de beste van de industrie(mischien persoonlijk maar diaobl2 en starcraft hebben wel een indruk gemaakt op een hoop mensen, evenals de intro van WoW). Ik hoop dat er weer wat toffe tussen zitten!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• MonkeySandwich
De CM had weer wat vragen beantwoord op het Battle.net forum op diii.net een samenvatting.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-02 15:43
hoeft geen meteoriet te zijn he :), kan ook een "fallen" angel zijn :)

Anoniem: 197066

Postius schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:29:
Waar ik ook benieuwd naar ben eerlijk gezegd zijn de (tussen)filmpjes. De filmpjes van blizzard waren altijd de beste van de industrie(mischien persoonlijk maar diaobl2 en starcraft hebben wel een indruk gemaakt op een hoop mensen, evenals de intro van WoW). Ik hoop dat er weer wat toffe tussen zitten!
idd.. qua CGI staat blizzard wat mij betreft op hetzelfde niveau als de makers van CGI in final fantasy. Vind de laatste scene met de worldstone die opblaast nog steeds een kippevel moment..
Die muziek, die incantaties van Tyrael, met die grote semi doorzichtige vleugels, de stilte die valt op het moment dat hij het zwaard gooit, het langzaam aanzwellen van de muziek als de Worldstone splijt, en de laatste explosie, waar het licht in de steen zo realistisch dooft, wat het zo'n definitief einde geeft.. heerlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!
Postius schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:29:
Dat zal ook dit maal wel echt weer goed zitten, de cinematic trailer vind ik er ook enorm gaaf uit zien dus kan ook idd niet wachten om ze te zien (tussen het spelen van D3 door natuurlijk ;)).
Helaas is er nog geen nieuwe info beschikbaar gekomen op de BoE, MMO en Corpse vragen na.

Overigens zag ik gister helaas dat er in mijn afwezigheid enorm veel offtopic geneuzel is langsgekomen.
Laten we het aub ontopic houden zodat het topic zelf er niet onder lijdt, heb ervaring met topics die onder gingen door spam/offtopic geblaat waaronder het TFT 20" en groter topic waar ik een tijd TS was.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Update:

Bashiok Answers Gameplay Video Concerns
Here are some smaller information I gathered from watching Diablo 3's gameplay video. Some may be obvious but have not been posted, so here it goes!
Undead Comes Back for Revenge
http://img261.imageshack....2/crawlingtorsc813de9.jpg (link doet het niet..)
At 8:13 of gameplay, an already dead creature comes back to life. A zombie of the undead!
Bashiok: This is the detached torso of a Walking Corpse. After death the torso of the Walking Corpse has a chance to survive, detaching itself and crawling after the hero.
Critters

14:09 of Gameplay - Besides from there being cute bunnies in Diablo 3, critters don't die. Man, I always liked killing critters in Starcraft. This image is the Witch Doctor throwing a random fire ball which directly hits a critter, but the critter receives no effect.
Bashiok: This was unfortunately a bug that existed in the build that was being used to record the gameplay video. Those critters die, and there's nothing more satisfying than seeing a bunny corpse flung across the screen. It just wasn't working for the demo, which stinks.
Leader doesn't die until new spawns come?

15:25 of Gameplay - That same leader of the post above this one, leads the Witch Doctor and Barbarian to the hill where it was the supposedly "nasty trap" they got caught into. But this leader was not able to get hit or damaged in any way until after the new enemy spawns came.
Frozen

15:30 of Gameplay - The Witch Doctor and Barbarian are frozen by the same group leader. It shows 2 red effects on the bottom left of the screen, one looking image looking like a time thing (forgot what its called lol) which may show how long the effect lasts or just slows target down, and second being ice image, which is for the completely frozen effect. Also when frozen, your whole skill bar goes red. (Frozen effect seems dangerous for Hardcore players !)
Bashiok: It was a scripted event to pretty much have a cool way to introduce the female Witch Doctor and Barbarian, so yeah, it wasn't necessarily indicative of something that would show up in the actual game.
Jumping/Dodging?

16:53 of Gameplay - During the end of gameplay, the Siegebreaker Assault Beast boss makes his entrance by slamming through the wall, charging against the players. They all jumped. Either its automatic jump reflexes, which seems kind of weird, or theres a jumping button.

Another part when the jumping is really seen as, what's really going on?

The Siegebreaker charges at the Witch Doctor at 17:38 of gameplay. The Witch Doctor clearly dodges the attack somehow. I would assume, this cannot be automatic reflexes because that would make no sense. Just let him stomp on the damn player, or are the players really dodging somehow?
Bashiok: This is a knock back effect when the Siegebreaker would use its "charge" type ability. It effectively damages your character and pushes them away from the charging path.
Blackdoom: What is the point in posting ideas and suggestions on her asking for this or that to be in the game, or saying those things should or shouldn't be in it. I doubt anyone from Blizzard... at least anyone from Blizzard that matters, is reading any of the posts here, and even if they did, they most likely do not give a rat's ass about what their fans think. Hell in a post, or somewhere I read it, not sure where, they said they make the games and things in the games around what they like, and want to see in a game, not what the fans want. It would be great if they did give a $!@% though, there have been some awesome ideas on here, but they just do not seem like people who care what their fans want. They are in it for the money from what I've seen, even though they seem that way, I am not saying they suck or anything, Blizzard is still the best! Anyway, anyone have proof that blizzard (someone, or a group of people that matter and might carry some kind of decision making weight) actually cares about what we think? An e-mail, a link, past posts, ect...
Bashiok: Aw, of course we care! A large part of my job is specifically to ensure that the valid concerns, comments, and critiques are brought to the appropriate people's attention. That doesn't mean that every idea or suggestion is something we agree with, or are going to base changes on though. There's a point where, as a game designer, you have to stick to your guns and know that your choices and direction are what's best for the game and ultimately those that will be playing it. There's a point where you have to be confident that you're making the right decisions. So at the end of the day you're staying true to your vision and design, and doing what's best for the game.

A good example of us paying attention though was the concern and thread about corpses not sticking around long enough. I read that thread, brought it up, and some discussion was happening on it. Later our lead tech artist Julian was reading through the replies, and got some ideas of how we may want to keep corpses on screen a little longer. Now we're playing around with some changes that shouldn't have a huge performance hit, while still keeping the corpses on screen for variable amounts of time. Hopefully it works out.

Would any experimentation for corpse decay have happened had it not been brought up on the forums? I don't know, maybe, but we're not just dismissing good, valid, and well reasoned concerns.

As I said not every suggestion, comment, or idea is going to be considered, but we're definitely watching and reading.

Anoniem: 57485

Bedankt voor het posten psychoclown.

Leuk om te horen dat Blizzard echt naar de fans op het forum luistert en nadenkt over manieren om sommige wensen te implementeren. Ik denk dat dit ook wel iets zegt over de ontwikkeltijd die nog nodig is, helaas :P
Anoniem: 57485 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:50:
Bedankt voor het posten psychoclown.

Leuk om te horen dat Blizzard echt naar de fans op het forum luistert en nadenkt over manieren om sommige wensen te implementeren. Ik denk dat dit ook wel iets zegt over de ontwikkeltijd die nog nodig is, helaas :P
Had ook niet anders verwacht moet ik zeggen, ze reageren best veel op de forums zoals vaak in mijn posts te lezen is. Maarja toch wel leuk om te horen natuurlijk hopen dat het zoals jij zegt niet voor de ontwikkeltijd uitmaakt :P.

Graag gedaan daarom wil ik ook graag TS zijn van het D3 topic, volg het nieuws toch wel en vind het alleen maar leuk om het ook nog eens hier te kunnen mededelen ;)

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:48

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Pheno79 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:49:
[...]

Ik had het over de sin wars :)
Die eerste zooi heb ik niet gelezen, daar ga ik nu aan beginnen, demonsbane is diegene die ik ergens op de kop kon tikken :)

Al verwacht ik eigenlijk ook dat ze alles eens gaan bundelen, dat zou een stuk makkelijker zijn.
Ik kan geen nederlandstalige boeken vinden van de Richard A Knaak diablo reeks. Ik neem aan dat deze boekenreeks nog niet vertaald is? Persoonlijk lees ik namelijk liever nederlandstalige boeken.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Bashiok only made one post on battle.net today, but he used it to cover a lot of ground. I'll briefly summarize the questions, while quoting his answers in full:

How can other characters get over that broken bridge the Barbarian leaped in the WWI gameplay?
Blizzard Quote:
While the crumbling bridge could be taken quite literally, it was intended to get the idea across that Diablo III will have more interactive and responsive environmental hazards. Of course if such obstacles existed in the way they were displayed every class would need some way to proceed. At this time we aren't announcing any additional class abilities though.

Is the Tristram dungeon shown in the demo a dungeon we'll see in the game?
Blizzard Quote:
It used the same "tile set" as the Tristram Cathedral dungeon including a specially made entry room. It was a static and specifically crafted dungeon especially for the demo, so yes it includes the look for Tristram Cathedral, but it's not a true piece of the game as you would play through it.

What will the remaining characters be? New or returning?
Blizzard Quote:
Hey, are you kind of kid who reads the last page of a mystery first? Who pesters the magician to tell you his tricks? Who sneaks downstairs to peek at his Christmas presents? Nooooo... of course you're not. That's why I'm noooot goooonna teeeeell yoooou!

No class-specific equipment?
Blizzard Quote:
What I said was: "... we don't plan nor have any armor items at the moment that are class specific - although the bonuses and stats may be better suited to a certain class - anyone can pick up any chest/shoulder/leg/etc item and wear it. However, there are some weapons/off-hand items that are class specific."

No changes to this yet, there just weren't any drops that were class specific. We essentially "hand placed" every drop that happened in the video. We knew people were going to dissect and scrutinize every detail, and everything that drops in that video was purposefully and specifically chosen to be dropped... everything.

Fun fact: I played as the female barbarian for the recording.

The decapitation by Siegebreaker in the demo; in the game or just a special for the demo?
Blizzard Quote:
Well the way we imagined the final fight going down when thinking about the flow of the presentation was to have a few heroes killed off, and thought it would be cooler to see someone get ripped in half by a giant demon than just fall down. While it was an event made for the presentation it could definitely be worked in to the actual end-product. We try not to spend time on anything that can't be incorporated in some way. If there's a mockup or some cool flavor added in somewhere to show something off, we want to build it so that it can actually be used.

Are outdoor areas random or static?
Blizzard Quote:
They're for the most part static. With the outdoor environments we felt we could get a lot more out of them by crafting large and visually impressive scenes, which random map generation really just doesn't allow for all that well. By that same token one of the main goals with Diablo III is to flesh out Sanctuary, to make it feel more like you're in this living and breathing world. With towns shifting around everywhere you do sort of lose a sense of cohesion, and an attachment to the places you're visiting.

On a very slight technical note - for random map generation you're essentially creating a bunch of rooms that can all fit together in various ways. It works quite well for a dungeon which is essentially a series of rooms any way. For an outdoor environment though it tends to make it either fairly bland, or fairly linear just by how the edges have to line up. You're either running zig-zag patterns to find the map edges, or you're running down a narrow pathway. Neither are extremely compelling, and at the same time you're losing the visual grandness that could come from a fully hand-crafted and artistically realized environment.

That said, the outdoor areas aren't completely static.
Bron: Diii.net

• Dakreal
Meer leesvoer :d

Lekker bezig Diii.net had ik vandaag niet gechecked dus ook dit stuk mis gelopen :)
Aantal nieuwe dingen en aantal dingen die al bekend waren maar toch leuk om te lezen.

Update:

PC Powerplay Blizzard Exclusives Edition
The most current issue of PC Powerplay, an Australian Gaming magazine (Issue #155 for those of you playing along at home), has featured a cover story on Blizzard. The main report is on Diablo 3, which has a five page write up on it, as well as a few exclusive screenshots, however there is also a page of hands on time with Starcraft 2.

To add there is also a one page feature on Mods for Diablo 2, which should keep you entertained until Diablo 3 comes out.

The Diablo 3 feature is the largest feature, and includes an interview after WWI about the art direction, the health globes and general talk of how the game is going to be shaped. There is also a separate article on randomisation as well as the new classes, as well as a snippet on rumours of what Battle Net 2 will bring.

The Starcraft 2 feature is a hands on experience with the game from WWI, which talks of the three classes and the gameplay.

Lastly there is a page on a whole heaps of Diablo 2 mods for you all to enjoy.

Update:

New Diablo III Screens/Artwork/Wallpaper

Screens
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss30-thumb.jpg http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss31-thumb.jpg

Wallpaper
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/wallpapers/wall4/thumb.jpg

Artwork
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss50-thumb.jpg http://www.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss52-thumb.jpg

Updates:
28-06-'08 - Opening tweede deel Diablo3 topic nog aan flinke updates onderhevig.
29-06-'08 - Sectie Content toegevoegd.
30-06-'08 - Sectie Algemene Info uitgebreid. Plaatje van Witch doctor gefixed. Sectie Aanvullende Info toegevoegd. Topic over 2 posts verdeeld.
31-06-'08 - TS Code opgeschoond.
03-07-'08 - Aanvullende Info sectie vernieuwd/updated. Character Classes aangevuld.
25-07-'08 - Wallpaper toegevoegd aan de Content Sectie.

Update:

Rumor: D3 Battle.net Changes
I received this tip from a long time site reader, who read it in a private forum. The names are removed and this is strictly a rumor; we're not saying it's true, or that we think it's true. Just read it and be entertained and/or amused.
I've lived in Austin for almost 2 years and Blizzard has a small outpost of operations here. I have made friends with some of the managers for Blizzard and found out the following:

When D3 comes out, Blizzard will be making major changes to battle.net. All players will have a universal battle.net account for all games. They will start selling a $6 key chain with a digital face that updates every 10 minutes or so with a new 11-digit number. That 11-digit number will be your password. This will make it nearly impossible to keylog or bruteforce accounts.

The programming that is going into D3 is totally different than D2. They are not updating from D2-D3 like they did from D1-D2. They are rehashing the entire underbelly of the game and using many of the things they've learned from WoW to make it more secure. Duping items is going to be impossible. The way it was explained to me was: "It's going to be a game with WOW architecture but with a D2 skin."

I asked, but don't have any word on weather or not it will be pay-to-play. With security measures like the keychain-code, I'm sure it will be.
It is known that Blizzard has a huge customer service and internal support division in Austin. Also, during the various Diablo III panels at the WWI, the D3 team frequently remarked on the major structural changes coming to Battle.net with Starcraft 2, changes that Diablo 3 would be utilizing and adding to. And the Blizzard Authenticator is already in service for WoW. So it's a reasonable rumor, so far as rumors go. Bron: Diii.net

• Pheno79
Ik mag het hopen. Ik wil best wat betalen om dingen als hacks en duping uit de realms te houden. We hebben gezien wat die wtee dingen met D2 hebben gedaan, op bnet. De economie is er iig niet beter op geworden, alleen dupers verdienen nog flink fg op d2jsp.

Update:

Bashiok on Boss Damage Visuals
Bashiok has returned from ComicCon and blessed us with some D3 forum info. Here he answers a question about showing weapon marks on a boss during the battle.
For boss fights we don't really want to just start throwing "damage decals" on them. It can very easily be too subtle if you're fighting a smaller boss or one that has odd geometry to it, and it can also end up that no matter the flavor, style, and cool look to a boss you just end up fighting a big gory mess.

Also we think that we can go a lot further than just simple decals and get something much cooler out of a boss fight. So what we hope to do for at least the bosses where it makes sense is to show more apparent and visually noticeable damage states. Instead of a blood splatter they may actually lose a limb, or a piece or armor, or - like the Thousand Pounder - may transform in some dramatic way changing how the fight progresses. We want to go a lot further than just showing sword slashes and instead use dramatic and noticeable (which can be difficult in a game like this) ways to indicate a boss' current state.

Speaking of battle damage though, and I don't think this came across in the gameplay video or any of the screenshots as of yet, but when an enemy dies a critical death it actually drenches your hero in blood if you're within proximity of the spray. It's awesome.
A moment later he made an addition post to clarify the dearmitation comment:
It was just an example I made up, I don't know if the loss of a limb would actually happen or make sense for a fight.
Add Bashiok's comment about critical damage to what was said during the WWI Denizens of Diablo panel, and it sounds like we're going to have a delightfully visceral and rather juicy play experience:
Critical hits are bigger deal in d3 than in the previous Diablo games, so we took all the same visual effects we had for normal damage types, and made them that much louder and bigger for critical strikes. When you kill a monster with critical damage, they literally explode.
With all that hitting happening, you'll be killing a lot of monsters. We wanted to pump up the player's sense of impact on monsters. In D3 monsters all die with ragdoll physics, which allows the character to interact with the monsters. Depending on what/how you hit them, monsters die in different ways. You can set up situations to knock them off of ledges, or send them flying out into space.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
Klinkt goed allemaal :D

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:41

Ed_L

Crew Council
Ik ontdek eigenlijk pas net deze thread... en vrees nu al voor mijn nachtrust. SC2 en D3, waar haal ik de tijd vandaan? Het ziet er geweldig uit, bedankt voor de strakke updates die hier gegeven worden!

• Pheno79
De kans dat die twee spellen tegelijk uitkomen schat ik nihil.

Pheno79 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:22:
Ik mag het hopen. Ik wil best wat betalen om dingen als hacks en duping uit de realms te houden. We hebben gezien wat die wtee dingen met D2 hebben gedaan, op bnet. De economie is er iig niet beter op geworden, alleen dupers verdienen nog flink fg op d2jsp.
Ben erg benieuwd naar die keychains. Lijkt me erg handig, minder keyloggers, geen acchackers meer etc. Ben best bereidt iets te betalen maar moet niet gelijk zijn aan WoW of zelfs meer.
Ed_L schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:12:
Ik ontdek eigenlijk pas net deze thread... en vrees nu al voor mijn nachtrust. SC2 en D3, waar haal ik de tijd vandaan? Het ziet er geweldig uit, bedankt voor de strakke updates die hier gegeven worden!
Welkom en thanks, krijg eindelijk weer beetje gevoel dat de posts ook echt gelezen worden (updates posten vind ik ook als er niet gepost nog steeds leuk om te doen daar niet van :)).
Pheno79 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:45:
De kans dat die twee spellen tegelijk uitkomen schat ik nihil.
Dat denk ik eigenlijk ook niet 2 grote aankomende franchises tegelijk launched zal er denk ik niet in zitten. Gok zelf SC2 eerst daarna pas D3.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
psychoclown schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:58:

Dat denk ik eigenlijk ook niet 2 grote aankomende franchises tegelijk launched zal er denk ik niet in zitten. Gok zelf SC2 eerst daarna pas D3.
Er zit denk ik wel een jaartje tussen dus je hebt tijd genoeg voor sc2 ;)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Blizzard zou natuurlijk wel gek zijn om beide titels tegelijk te releasen. Dief van je eigen portemonnee. Wat dat betreft ben ik wel blij dat Blizzard nu de resources heeft om de ontwikkeling van deze games op eigen tempo voort te zetten, zonder dat er tijdsdruk op staat. De 'When it's done' filosofie voorkomt haastige releases om het boekjaar vol te maken.

Een echte die-hard gamer kan ik mezelf niet meer noemen. Daar neemt mijn gezin te veel tijd voor in beslag. Ik ben dan ook niet zo heel positief over het betaalsysteem voor online play. Het kost me veel geld/minuut in verhouding tot mensen die meer tijd hebben. Ik heb eigenlijk tot nu toe veel positieve ervaringen met battle.net, maar schijnbaar wordt er meer gehackt dan ik denk. Overigens is dat voor mij geen argument. Wat mij betreft heeft een ontwikkelaar de plicht om cheats tegen te gaan en de eerlijke klant te beschermen. Dat het onderhouden van servers geld kost begrijp ik dan weer wel.

Ed_L schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:04:
Blizzard zou natuurlijk wel gek zijn om beide titels tegelijk te releasen. Dief van je eigen portemonnee. Wat dat betreft ben ik wel blij dat Blizzard nu de resources heeft om de ontwikkeling van deze games op eigen tempo voort te zetten, zonder dat er tijdsdruk op staat. De 'When it's done' filosofie voorkomt haastige releases om het boekjaar vol te maken.

Een echte die-hard gamer kan ik mezelf niet meer noemen. Daar neemt mijn gezin te veel tijd voor in beslag. Ik ben dan ook niet zo heel positief over het betaalsysteem voor online play. Het kost me veel geld/minuut in verhouding tot mensen die meer tijd hebben. Ik heb eigenlijk tot nu toe veel positieve ervaringen met battle.net, maar schijnbaar wordt er meer gehackt dan ik denk. Overigens is dat voor mij geen argument. Wat mij betreft heeft een ontwikkelaar de plicht om cheats tegen te gaan en de eerlijke klant te beschermen. Dat het onderhouden van servers geld kost begrijp ik dan weer wel.
Conclusie van het verhaal? ;)

Ontopic: Ik denk ook dat er tussen de release van respectievelijk SC2 en D3 een jaar zit. Lijkt me niet meer dan logisch.

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 19:46
De vraag is dan, wanneer komt SC2 uit ;). Dit jaar nog?

• Pheno79
Nah.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
DeepSeven schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:44:
De vraag is dan, wanneer komt SC2 uit ;). Dit jaar nog?
Ik gok kwartaal 1 volgend jaar. Eind februari ofzo. Ze hebben in ieder geval al aangegeven dit jaar niet meer te halen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

jij "gokt" kwartaal 1? Is het een glazen bol of heb je inside info :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Anoniem: 57485 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:25:
[...]

Conclusie van het verhaal? ;)

Ontopic: Ik denk ook dat er tussen de release van respectievelijk SC2 en D3 een jaar zit. Lijkt me niet meer dan logisch.
De vraag of, hoeveel en waarom er betaald moet worden voor online play is weldegelijk ontopic. De conclusie van mijn verhaal is dan ook: als battle.net in het verleden niets hoefde te kosten, waarom nu dan ineens wel? Het argument 'betere anti cheat ondersteuning' gaat er bij mij dan niet in. Ik denk dat Blizzard met WoW heeft gemerkt hoe je een stevig betalende community moet onderhouden en ben bang dat ze dat met D3 ook willen bereiken.

Overigens, waarom lijkt het je logisch dat er een jaar tussen de twee titels zit? SC2 komt pas volgend jaar, als ik de berichten mag geloven. Dan is het toch niet logisch om nu al een speelbare demo (uit de teaser) te hebben voor het jaar 2010?

• pingkiller
  • Laatst online: 22:20
Ed_L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:10:
[...]

De vraag of, hoeveel en waarom er betaald moet worden voor online play is weldegelijk ontopic. De conclusie van mijn verhaal is dan ook: als battle.net in het verleden niets hoefde te kosten, waarom nu dan ineens wel? Het argument 'betere anti cheat ondersteuning' gaat er bij mij dan niet in. Ik denk dat Blizzard met WoW heeft gemerkt hoe je een stevig betalende community moet onderhouden en ben bang dat ze dat met D3 ook willen bereiken.
Je kan wel vinden dat anti-cheat system gratis moeten zijn, maar dat zijn ze nou eenmaal niet. Je zult mensen in dienst moeten hebben die de laatste hacks bijhouden en daar security fixes voor maken. Deze fixes moet dan weer getest worden,dus heb je ook testers nodig. Daarnaast heb je mensen nodig die die fixes weer op de servers zetten,dus je hebt ook beheerders nodig.
Daarnaast zullen de servers ook steviger moeten zijn ivm met encryptie en dergelijken. Het cheat-vrij houden van het netwerk zal dus een hoop geld kosten. Als ze het echt goed willen doen,dan zal dat zoveel geld kosten dan een bijdrage van gebruikers gevraagd moet/mag worden.

Ook is het bedrag dat voor dit soort dingen gevraagd word nogal gering. Stel ze vragen 10e per maand, als jij dan meer dan 3 uur per maand speelt dan is het al goedkoper dan een keer naar de bios gaan. Het niet willen betalen is imho het typisch nederlandse 'voor een dubbeltje op de eerste rang' willen zitten.

https://www.vrij-links.nl/

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Draai het eens om:
Een uitgever geeft een online spel uit, zonder AC ondersteuning. binnen no-time zit het netwerk vol cheaters en speelt geen hond meer. Gevolg: de volgende titel wordt masaal genegeerd. Een beetje service mag best, zeker als er goed verdiend wordt aan een spel. En dat het kan, blijkt wel uit titels als Guild Wars. Jij vind 10 euro gering, maar in dat geval kan je je afvragen waarom je wel de volle mep hebt moeten betalen bij aankoop van het spel. Ik vind het belachelijk om extra te moeten betalen voor een spel waar ik in feite al voor betaald heb. Dat is een reden waarom ik GW wel, maar WoW niet heb gespeeld. Kijk naar Company of Heroes of Dawn of War. Daar kan het ook.
Ed_L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:28:
Draai het eens om:
Een uitgever geeft een online spel uit, zonder AC ondersteuning. binnen no-time zit het netwerk vol cheaters en speelt geen hond meer. Gevolg: de volgende titel wordt masaal genegeerd. Een beetje service mag best, zeker als er goed verdiend wordt aan een spel. En dat het kan, blijkt wel uit titels als Guild Wars. Jij vind 10 euro gering, maar in dat geval kan je je afvragen waarom je wel de volle mep hebt moeten betalen bij aankoop van het spel. Ik vind het belachelijk om extra te moeten betalen voor een spel waar ik in feite al voor betaald heb. Dat is een reden waarom ik GW wel, maar WoW niet heb gespeeld. Kijk naar Company of Heroes of Dawn of War. Daar kan het ook.
Kan ik het me wel in vinden, al heeft pingkiller ook een punt.
Maar het voorbeeld wat hij geeft (10e p/m) zou ik teveel vinden de support moet dan wel echt subliem zijn met leuke special events elke maand ofzo wil ik dat betalen. Tuurlijk zullen de mensen d3 massaal gaan kopen maar de belasting van de servers zullen toch vele malen minder zijn dan die van wow, ook gaven ze al aan de games eigenlijk iets kleiner te willen maken voor meer teamplay, sowieso zijn voor die kleine games geen moderators ed. voor nodig. Als het channel systeem ed. beetje zelfde zal zijn als D2 / WC zullen daar ook geen moderators voor nodig zijn lijkt me. Alleen betalen voor de support (alles rondom online gedeelte eigenlijk) maar vooral voor de security die nu al veelbelovend uitziet vind ik best maar max 5 euro p/m of 10 euro p/3m want het is totaal niet te vergelijken met de omvang van de support ed. van WoW.

• MonkeySandwich
Idd, ook en fanatiek GW speler (laatste tijd ff niet) maar samen met D2 mijn meest gespeelde spel. GW heeft inderdaad bewezen dat betalen voor extra service echt niet nodig is. Ook zijn er ELK weekend events (meestal iets als meer kans op drops, xp of title punten) en een paar keer per jaar een special event zoals bijvoorbeeld met kerst en halloween. En dat gaat nu al meer dan 3 jaar goed. Ik zou het niet erg vinden om iets te moeten betalen maar dan wel <5 euro pm en daar verwacht ik dan nog veel van de service ook (gelijk of meer dan GW).

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ed_L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:10:
[...]

De vraag of, hoeveel en waarom er betaald moet worden voor online play is weldegelijk ontopic. De conclusie van mijn verhaal is dan ook: als battle.net in het verleden niets hoefde te kosten, waarom nu dan ineens wel?
Een argument waarmee ik mezelf overtuig: Als ze de moeite doen om je personages te blijven bewaren op hun servers wil ik wel een klein bedrag betalen. Vrij frustrerend als je na een jaar nog eens Diablo 2 wil oppikken en je personage blijkt weeral eens verdwenen te zijn van battle.net.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Boeboe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Een argument waarmee ik mezelf overtuig: Als ze de moeite doen om je personages te blijven bewaren op hun servers wil ik wel een klein bedrag betalen. Vrij frustrerend als je na een jaar nog eens Diablo 2 wil oppikken en je personage blijkt weeral eens verdwenen te zijn van battle.net.
Tja tegenwoordig expiren ze naar Nonladder maar als dat ook niet meer zou gebeuren zou dat iig wel een goed iets zijn imo, Nonladder (iig op d2 omdat het al zolang doorgaat) is stuk minder waard.

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Ach ja, ik wil dit topic zeker niet laten verzanden in een 'pay4play: ja-nee'-topic, maar in zijn algemeenheid denk ik dat iedereen begrijpt dat de service zich redelijkerwijs moet verhouden met de kosten. Als er 100.000 kopietjes worden verkocht (wat bijzonder weinig zou zijn) en iedereen betaalt 5 euro per maand, levert dat dus elke maand 5 ton op! (duh, wiskunde voor beginners) Voor 5 ton per maand kan je een behoorlijk serverpark en ondersteuningsteam inzetten. Terug naar de kern voor D3, ik kan me voorstellen dat er voor extra content en events een kleine bijdrage gevraagd wordt. Aan de andere kant hoop ik dat het ver weg blijft van de kosten die WoW met zich mee brengt. Ik startte 3 maanden geleden D2 weer eens op en heb me een maand lang vermaakt met een nieuwe char, zonder dat ik een account moest heractiveren of meteen de creditcard moest trekken. Dat is toch heerlijk!

Anoniem: 130680

Ed_L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:28:
Draai het eens om:
Jammer dat je WoW niet hebt gespeeld, je kan op zijn een 10 dagen trial proberen voor nop. :) Maar dat terzijde.

Ik zelf heb ook geen problemen met een kleine bijdrage voor battle.net als dat de game ten goede komt plus af en toe wat nieuwe content, al zal het natuurlijk nooit zo massaal zijn als WoW. Zowiezo als DIII daadwerkelijk op de markt komt zal ik eerst uitgebreid de single player gedeelte gaan spelen om even weer de feeling te krijgen met de verschillende chars. Als ik een van de chars. heb die mij bevalt ga ik die ook op het online gedeelte toepassen. :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Ben ook echt heel beniewd naar de andere classes. Barbarian + Witchdoctor + ?mage? + ?ranger? + ?assassin?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ed_L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:49:
Ben ook echt heel beniewd naar de andere classes. Barbarian + Witchdoctor + ?mage? + ?ranger? + ?assassin?
Wat dacht je van amazon, necromancer, barbarian, sorceress en paladin? De classes die ook in D1/D2 zaten? Op dat vlak moet je niet veel verrassingen verwachten :p

Boeboe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Wat dacht je van amazon, necromancer, barbarian, sorceress en paladin? De classes die ook in D1/D2 zaten? Op dat vlak moet je niet veel verrassingen verwachten :p
Ze hebben gezegd zoveel mogelijk nieuwe classes te introduceren. Weet bron niet zo 1 / 2 / 3 meer moet je ff searchen in dit topic of vorig topic :).
Maar goed barb + witch doctor staan vast, een vorm van een wizard / sorceres kan niet ontbreken dat sowieso. Ranglijsten van verwachtte 2e nieuwe char staat toch wel de hunter / ranger a la combi van ama + assa enja over de 5e kan je lang dubben dat is de meest onvoorspelbare. Verwacht wel iets van een templar / knight / paladin maar time will tell.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 00:17

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 130680 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:45:
[...]
Jammer dat je WoW niet hebt gespeeld, je kan op zijn een 10 dagen trial proberen voor nop. :) Maar dat terzijde.

Ik zelf heb ook geen problemen met een kleine bijdrage voor battle.net als dat de game ten goede komt plus af en toe wat nieuwe content, al zal het natuurlijk nooit zo massaal zijn als WoW. Zowiezo als DIII daadwerkelijk op de markt komt zal ik eerst uitgebreid de single player gedeelte gaan spelen om even weer de feeling te krijgen met de verschillende chars. Als ik een van de chars. heb die mij bevalt ga ik die ook op het online gedeelte toepassen. :)
Ik heb WoW nooit gespeeld en ook niet de "10 dagen voor nop"-versie.
Waarom?
Omdat ik ABSOLUUT geen zin heb om een abonnement te nemen op welk spel dan ook.
Daarvoor heb ik te weinig tijd en speel ik te weinig.

Ik ben een casual gamer die ook af en toe met zijn dochtertjes (van 5 en 7 jaar!) Diablo2 speelt.
Lekker simpel en leuk.

Als D3 met maandelijkse fee komt en/of te ingewikkeld wordt om aan de wensen van de hard-core gamer te kunnen voldoen, dan verliezen ze deze casual gamer...

Edit: ik ben wél bereid om 3 licenties te kopen (zoals ik er nu 2 heb van D2) om tegelijkertijd met mijn prinsesje op B-net monstertjes te kunnen slachten... ;)

[Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 30-07-2008 22:08]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Pheno79
Boeboe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Juist wel, ze wilden nieuwe klassen maken, vandaar dat je een necro al op je buik kan schrijven. The witchdoctor lijkt er wel op, maar toch, meer voodoo.

Dus een sorc, dat moet wel, ik kan me niet voorstellen dat er geen blizzardcasting bitch komt. Ranged? Ja, dat moet wel, er moet weer een guided arrow bug komen :')
En dan? Monk/assa? Een verfijnder melee char dan de brute barb iig.

Update:

Diablo 3 Multiplayer To Be Encouraged
Araya @ US East: I am torn between getting online and havin fun and playing single player...i mean i looove multiplayer, but if one of those guys has any lead time in game play he better not rush through and spoil the boss fights and areas...

I started d2 backup havent played it in like 2 years and i joined a game and some idiot just waypointed through and beat the bosses and left the rest of us stuck with nothing to do... I would tend to play with a group of friends over random people i guess... i found d2 to be irritating because whoever started the game the quests revolved around them so if they had beat some then you cant get them even though you can defeat the bosses, etc.

Bashiok: One thing that seems to be a fairly consistent experience for a lot of people when they first picked up Diablo II was their introduction to Battle.net. And it wasn't generally a positive one.

Most people, including myself, went home and installed the game and started playing. Over maybe a few weeks or months they've finished the game maybe a few times, they had a ton of fun, but they keep playing and trying to find more items.

One day while loading up the game they notice the "Battle.net" button and decide to click it... and, their characters aren't there. They have to start over. Any of us would have gladly played on Battle.net (in passworded games if necessary) just to have that online/trading option for their character available to them. It felt like a lot of wasted time to find the actual game, which was on Battle.net.

While "starting over" is something almost every Diablo II player is going to do any way, the lack of on-screen instruction or indication as to what the different systems meant left a bad taste.

To help avoid that type of situation we're going to try to find ways to encourage Battle.net character creation first and foremost
Voor de verandering weer eens een leuk stukje op diablofans die blijven laatste tijd beetje achter met nieuws :)

Anoniem: 225337

Als je voor D3 (en SC2 , want het zou op 1 acc komen -rumor btw-) maandelijks moet betalen dan verliezen ze hier al zeker 1 klant/gamer.

Zou ik het principe ontbreken van '1keer betalen , blijven spelen' , dan zou ik Wow spelen , veel grotere community , events ed.
Dat was meteen ook de reden dak ik het maar 10 dagen(trail) heb uitgehouden op Wow .
Het is ook nooit een geldzaak geweest in de eerste plaats , ik kan gerust ergens op besparen of men zakgeld ervoor gebruiken ,maar
ik wil gewoon niet maandelijks betalen zodat ik een spel kan spelen , dat is voor mij gewoon een brug te ver , ik heb vrienden die dat spelen en je ziet hun sociaal leven gewoon meer en meer gefixeerd rond hun chars.
Dan ga je eens langs bij hun en kunnen ze niet mee naar een feestje wat achter de meiden zitten want er is een gameplay director aan de andere kant van de wereld die een event in hun agenda geboekt heeft , en ze hebben er toch al voor betaald dus ze moeten wel,..

Ik kan dan ook begrijpen dat The_sukkel en Ed_L , prob al met een gezin en alles erop en eraan , zeker niet maandelijks willen betalen , want het is niet echt leuk als pappa geen tijd heeft om met de kindjes te spelen , er is namelijk een raid gepland.

Ik vind gewoon dat PayperPlay veel te veel beslag legt op je tijd.
Ik veroordeel niemand die dat wel doet en maandelijks 10-20 euro erdoor draait , ik deel gewoon mijn ongevraagde visie.

Los van dat , ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe classes.
Ik verwacht eigenlijk niets wereldschokkend nieuws (al hoop ik dat wel).
Er zal een ranged type in zitten , er zal een summoner inzitten , gewoon alle elementen die in de vorige D2/LoD classes zaten zullen nu in een nieuw jasje gestoken worden.
Zo vind ik de witchdocter een geslaagde remake van de necro (natuurlijk niet alles van de necro maar zo zie je maar)
Vertrouwde en beproefde elementen zullen blijven terugkomen.

Wat ik wel hoop/verwacht , is dat de hele Dark/light (Holy/unholy , whats in a name ,..) - kaart beter/sterker zal worden uitgespeeld, ook tussen classes onderling.
zo denk ik aan chars die een aanleg hebben voor een donker kantje , en andere (ik denk paladin) voor een lichter kantje.
Dit dan verwerkt in een soort item bonus of vereiste om een wapen te dragen.
Je zou kunnen stellen dat ze er miss wat fable achtige dingen bij in de soep gooien.
2 campagnes zou heerlijk zijn maar dat gooit de poort wagenwijd open voor een alliance/horde-mmo achtige multiplayer en daar zit (ik toch) niet op te wachten.

have fun met de typo's.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@stukje van Psychoclown.
Ik denk dat iedereen nu direct een battle.net account aanmaakt. De mensen die Diablo III gaan spelen hebben denk ik voor 95% een breedband verbinding. Desnoods speel ik in mijn eentje in een passworded game maar online speel ik sowieso.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• OkkE
  • Laatst online: 16-05 10:51

OkkE

CSS influencer :+

Anoniem: 225337 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:50:
ik wil gewoon niet maandelijks betalen zodat ik een spel kan spelen , dat is voor mij gewoon een brug te ver , ik heb vrienden die dat spelen en je ziet hun sociaal leven gewoon meer en meer gefixeerd rond hun chars.
Dan ga je eens langs bij hun en kunnen ze niet mee naar een feestje wat achter de meiden zitten want er is een gameplay director aan de andere kant van de wereld die een event in hun agenda geboekt heeft , en ze hebben er toch al voor betaald dus ze moeten wel,..

Ik kan dan ook begrijpen dat The_sukkel en Ed_L , prob al met een gezin en alles erop en eraan , zeker niet maandelijks willen betalen , want het is niet echt leuk als pappa geen tijd heeft om met de kindjes te spelen , er is namelijk een raid gepland.
Met het gevaar (te ver) off-topic te gaan...

13,- per maand, laten we zeggen je speelt 13 uur per maand, dat is 1,- per uur. Vind ik persoonlijk niet veel voor de hoeveelheid plezier die ik er aan beleef. Ik snap heel goed dat genoeg andere mensen dit niet willen betalen hoor. Of dat nu vanwegen princiepe is, of omdat ze het geld niet kunnen missen.

Maar om te zeggen dat je vrienden niet mee willen naar feestjes omdat ze moeten betalen voor het spelen, vind ik een beetje vreemde redenatie. Als iemand vindt dat hij altijd moet spelen, omdat hij betaald heeft, denk ik dat zo iemand beter kan stoppen met zulke soort spellen.

Om even verder te gaan, dat ze niets anders kunnen/willen doen, omdat er een raid is, is best logisch; afspraak = afspraak. Dat het via de computer gaat, wil in mijn ogen niet zeggen dat het minder is als RealLife. Wanneer ik met een stel vrienden afspreek om naar de bioscoop te gaan, en een ander vraagt of ik mee ga naar het strand, zeg ik "sorry, ik ga al naar de bios". En dat vind iedereen prima. Zeg ik, nee ik heb al afgesproken om met 24 (!!) andere mensen via een computer een spel te gaan spelen, dan is het opeens "game nerd", "looser", etc. Als ik niet ga raiden, laat ik 24 vrienden in de steek.

Sorry voor de off-topic reactie... Nu weer ontopic

Neemt verder niet weg dat ik liever niet betaal voor Battle.net. Maar als wel moet, en het is een redelijk bedrag (ong. 5,- bijv.) dan wil ik dat best betalen. Toch verwacht ik eigenlijk dat Blizzard er niets voor gaat rekenen, of misschien extra opties beschikbaar maakt wanneer je betaald.

Maar dit is allemaal natuurlijk gissen, want zover ik weet is er nog geen officiele reactie over wel of niet betalen vanuit Blizzard.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Dakreal
Persoonlijk snap ik de hele discussie om Pay for play niet. Het is een wonder dat B.Net al die tijd gratis is gebleven met de tijd van personeel die er is ingestoken. Als je Diablo 3 wilt spelen kun je dit ongetwijfeld " gratis " via singleplayer doen. Wil je online dan ga je lekker betalen. Wil je dat niet.. dan speel je niet online. Simpel zat.

Vind wel dat er de laatste tijd weinig " Nieuws " uitkomt voor D3 :( hopelijk blijft het niet zo stil!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 09:23
Ik vind dat er de laatste maanden "veel" nieuws voor D3 uitkomt.

Een jaar geleden, toen was het nog lekker rustig. ;)

Happy Blessings <3

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat spots bedoelt is dat er sinds de launch van de site niks maar dan ook niks bijgekomen is aan content. Een leuke beschrijving van die eindbaas uit die demo ofzo of een uniqe item waar we op kunnen kwijlen ofzo.

• Dakreal
TrailBlazer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:44:
Wat spots bedoelt is dat er sinds de launch van de site niks maar dan ook niks bijgekomen is aan content. Een leuke beschrijving van die eindbaas uit die demo ofzo of een uniqe item waar we op kunnen kwijlen ofzo.
kijk ;-) maar ja, er is idd heeel erg weinig bijgevoegd.. heb mezelf eigenlijk ook voorgenomen ( met het oog dat het spel pas in 2010 gaat verschijnen ) om niet veel meer ernaar om te kijken :p het spel word bruut.. geen twijfel mogelijk.. maar 1.5 jaar wachten vind ik te lang om me nu al druk te maken.

edit: Typo's :S

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58
TrailBlazer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:12:
@stukje van Psychoclown.
Ik denk dat iedereen nu direct een battle.net account aanmaakt. De mensen die Diablo III gaan spelen hebben denk ik voor 95% een breedband verbinding. Desnoods speel ik in mijn eentje in een passworded game maar online speel ik sowieso.
Inderdaad. Ik baalde, zoals in het stukje een paar posts terug al werd beschreven, ook best flink toen ik merkte dat ik met m'n SP character eigenlijk geen multiplayer kon doen (open character, en daar wil je niet mee multiplayeren), en had geen zin om overnieuw te beginnen online. Ik hoop alleen wel dat je characters in D3 iets langer dan 3M inactief moeten kunnen blijven. Het is niet alsof het veel ruimte inneemt, en ze zouden de limiet afhankelijk van het level kunnen maken.

https://niels.nu

• Pheno79
SpoTs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:19:
Vind wel dat er de laatste tijd weinig " Nieuws " uitkomt voor D3 :( hopelijk blijft het niet zo stil!
Lol, wat had je dan gedacht? Het spel duurt een kleine twee jaar voordat het uitkomt, ze gaan nu echt niet alles al melden hoor :')
Sterker nog, ik denk dat ze het zelf nog WIP vinden en dat er dus nog zeker dingen niet vaststaan.
Starcraft gaat nu harder, maar dat raakt vanzelf af, die zijn al lekker aan het balancen (wat ook een langdurige kutklus is als Bliz het doet).

Het komt allemala vanzelf. Eigenlijk wil ik me ook wat laten verrassen, dus ik hoop iig niet dat ze teveel verhaal gaan prijsgeven.

TrailBlazer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:12:
@stukje van Psychoclown.
Ja dat denk ik ook wel, zelf ben ik met dit soort games sowieso geneigd de SP over te slaan.
Zo ben ik bij TQ ook meteen online gaan spelen omdat het voor mij een veel socialer gevoel geeft.
SpoTs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:19:
Persoonlijk snap ik de hele discussie om Pay for play niet. Het is een wonder dat B.Net al die tijd gratis is gebleven met de tijd van personeel die er is ingestoken. Als je Diablo 3 wilt spelen kun je dit ongetwijfeld " gratis " via singleplayer doen. Wil je online dan ga je lekker betalen. Wil je dat niet.. dan speel je niet online. Simpel zat.

Tuurlijk is het super dat blizzard bnet na al die jaren nog steeds gratis in de lucht houdt kan je van bijv. EA niet zeggen. Wel is het zo dat D2 nog steeds ongelooflijk populair is na al die jaren want toen ik het afgelopen kerst weer oppakte verbaasde ik mij er eigenlijk over dat er nog steeds ~40k mensen elke dag online spelen. Nu na de D3 announcement is het aantal spelers zelf toegenomen tot ~60k en er zijn ook nog steeds mensen die het spel kopen voor bijv. een 2e/3e/4e key (heb ik toen ook gedaan).
TrailBlazer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:44:
Wat betreft het "weinige nieuws", voor de mensen die mijn (dagelijkse; voor zover dat er is) updates lezen kun je gezien hebben dat die eindbaas uit de demo niet zeker is of die in de retail zal zitten:
The decapitation by Siegebreaker in the demo; in the game or just a special for the demo?
Blizzard Quote:

Well the way we imagined the final fight going down when thinking about the flow of the presentation was to have a few heroes killed off, and thought it would be cooler to see someone get ripped in half by a giant demon than just fall down. While it was an event made for the presentation it could definitely be worked in to the actual end-product. We try not to spend time on anything that can't be incorporated in some way. If there's a mockup or some cool flavor added in somewhere to show something off, we want to build it so that it can actually be used.
Had Spots notabene op gereageerd :+

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 09:23
Kijk inderdaad naar de updates die PschyClown hier plaatst. Of op sites als diii.net.
Er komt, vindt ik, regelmatig nieuwe/duidelijkere interessante informatie vrij uit interviews.

En ik wil wel weer een paar maandjes wachten tot ze de volgende class bekend maken met een gameplay video of 3. Zo blijft de hype lekker leven de komende 2 jaar. :o

Happy Blessings <3

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik lees ook met veel interesse die updates van Psychoclown daar gaat het niet om. Wat ino op de Blizzard site ik vind het gewoon leuk om te lezen al die moeite die ze erin stoppen.

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04 10:12
http://www.insidegamer.nl...ar-fans-te-luisteren.html

Ik vind het opzich niet zo erg. Ik heb liever dat ze de "humor" in conversaties eruit laten, diablo moet gewoon serieus zijn. Zoiets als een cow level is nog wel een leuk "verstopt" grapje.

Specs

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat? een petitie om de graphics? Wat was er dan juist mis mee? Ik geef toe dat ik eerst tegen de overgang naar 3D was....tot ik bewegende HD beelden te zien kreeg. Duister en qua sfeer toch nog zeer dicht aanleunend bij diablo 2.

• MonkeySandwich
Wat er mis mee was? Een aantal mensen begon spontaan te huilen bij het zien van de fleurige omgeving in de demonstratie. Grote onzin wat mij betreft, het spel is nog volop in ontwikkelink en ik denk dat we enorm veel diversiteit in omgevingen gaan zien in D3, dus ik ben eigenlijk wel blij dat er wat meer kleur in zit.

De titel is ook wel erg lomp: Blizzard luisterd niet naar fans. Doen ze wel, alleen niet op dit punt :+

Het goede nieuws uit de link:
Lightradius:
"Niet in álle kerkers, maar wel in een paar. Ik denk dat mensen het zich herinneren van een of twee plaatsen waar het duidelijk aanwezig was in Diablo II, maar men vergeet dat het nauwelijks present was in de andere 90 procent van de game. Natuurlijk zullen we het zéker gebruiken als we een kerker maken die zich perfect voor deze functie leent en als we daar een hoop leuke gameplay bij kunnen maken."

[Voor 6% gewijzigd door MonkeySandwich op 01-08-2008 23:03]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als ze kleur zo storend vinden: ATI kaartje inproppen en de sepia shader aanzetten. Voila, opgelost: alles ziet even bruin als andere hedendaagse "realistische" games.

[Voor 25% gewijzigd door boe2 op 01-08-2008 23:27]

Zo voor het na bed gaan nog even een update die ik net voorbij ziet komen :)
Trouwens las ik al over die colors/design decision van blizzard maar dan lees je dit nederlands artikel en denk ik toch altijd weer WTF is er met die vertalingen soms echt te droog voor woorden.. maar goed de Update:

Update:

Achievements in Diablo 3 and StarCraft 2
In the latest press event, Jeffrey Kaplan, the Lead Designer of WoW at Blizzard Entertainment revealed that Diablo 3 and StarCraft 2 will have achievements linked to them, just like the WoW expansion Wrath of the Lich King. A global "Blizzard Account" will be used to track Achievements. The Achievements from different games will accumulate to your "Blizzard Level". MTV reports:
When I spoke with lead “World of Warcraft” designer Jeff Kaplan yesterday about the game’s new Achievement system, he revealed that eventually players will have a Blizzard Account that shows Achievements from other Blizzard games they’ve played, including the upcoming titles “Diablo III” and “StarCraft II.”

“Eventually, our plans are for the Achievement system to become an account-based system,” he explained.

[...]

“Your ‘WoW’ score would be just one factor that will go into your Blizzard Level. And rather than call it a ’score,’ we just wanted it to be like you’re leveling up on Blizzard games… You’ll have this Blizzard identity, and you’ll be able to see things like ‘Oh, this guy was great at Diablo III, but he never played Starcraft and he was mediocre in WoW. That sort of thing.”
The system will launch with Wrath of the Lich King, the WoW expansion, in a per-character basis, but will be changed to account-related achievements, and to be posted on the World of WarCraft Armory. The next step is including StarCraft II and Diablo III, and we are guessing any new game that is released, and possibly even the older ones.

This also teaches us something about Battle.net 2.0, where this account probably will be located. A big update on Battle.net 2.0 info will soon be released, so make sure to keep your eyes open!

Remember to check out the Diablo 3 Media Coverage archive for all interviews and previews related to Diablo 3 from all over the net.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Diablo 3 en starcraft 2 komen dus naar de 360 :?

Boeboe schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 02:06:
Diablo 3 en starcraft 2 komen dus naar de 360 :?
Dat is wel het laatste wat ik uit dit nieuwsbericht zou opmaken..
Achievements zijn niet xbox live only hoor.. tis niet alsof microsoft de definition van het woord achievements heeft vastgesteld en de eerste was die het in games toepaste :P
Of beide games ook naar de consoles komen is nog niet bekend, iig kan je dat niet uit dit nieuwsbericht opmaken.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

psychoclown schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:28:
[...]
Achievements zijn niet xbox live only hoor.. tis niet alsof microsoft de definition van het woord achievements heeft vastgesteld en de eerste was die het in games toepaste :P
wie dan wel :?

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
a·chieve·ment Audio Help /əˈtʃivmənt/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[uh-cheev-muhnt] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation
–noun 1. something accomplished, esp. by superior ability, special effort, great courage, etc.; a great or heroic deed: his remarkable achievements in art.
2. act of achieving; attainment or accomplishment: the achievement of one's object.
3. Heraldry. the full display of the armorial bearings of an individual or corporation.
MS heeft niet het alleenrecht op het woord. En de uitwerking is ook niet uniek. Of anderen het eerder ook achievments hebben genoemd weet ik niet, de term unlockables ken ik dan weer wel.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

het hele "achievement" mechanisme zoals blizzard het toepast is een uitvinding van microsoft. Dat het woord in het woordenboek voorkomt weet zelfs een ezel 7(8)7
(echt, sommige mensen....)

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2020
Boeboe schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:09:
het hele "achievement" mechanisme zoals blizzard het toepast is een uitvinding van microsoft. Dat het woord in het woordenboek voorkomt weet zelfs een ezel 7(8)7
(echt, sommige mensen....)
Steam heeft ook een goed achievement systeem hoor :)

• Ed_L

Ed_L

Crew Council
Een ezel kan dan toch ook wel inzien dat het woord achievment niet meteen naar een X360 release wijst? ;)
Ed_L schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:52:
Een ezel kan dan toch ook wel inzien dat het woord achievment niet meteen naar een X360 release wijst? ;)
Precies waar ik op doelde, een xbox release is niet echt iets wat als eerste in me op komt eerder dat blizzard een zelfde soort systeem op de pc gaat toepassen voor "alle" blizzard games.

Update:

Diablo III article
Het Q&A gedeelte is hier gequote voor de rest van het artikel waar ze in gaan op de feiten en wat zij denken, check het artikel van Gamesradar.

Q&A with Jay Wilson, Lead Designer

We cornered Wilson and forced him to reveal why the devil made him do it.
PC Gamer: How has working on World of Warcraft affected Diablo III’s development?

Jay Wilson: I’d say WoW has a lot of influence. We’ve learned a lot of things: monster design, character creation, team play, online security - it’s kind of endless. I think Diablo fans [will] be concerned that they don’t just want it to be a clone of World of Warcraft - but if you look at WoW, there’s a lot of things in there that they pulled from Diablo II. It’s important to recognize that every game is a next step.

PCG: What do you think Diablo fans will be most excited about in the new game?

JW: Our co-op focus is something that we’re really proud of. I think Diablo and Diablo II were always focused on co-op, but they unintentionally did things that harmed the co-op game. We’ve really learned from that and are getting rid of [those things]. How we do loot drops is a big change for us. It used to be in Diablo II that everyone fought over the loot - the Barbs and the Paladins usually managed to win that fight, and we changed that system completely so that essentially whatever drops, drops individually for each player. So, when a monster dies, if you’ve got three people in the game, it can actually drop three different things, one for each person, and then people just see their own drops, so if you see it on the ground, you can pick it up. Overall, not only is it more friendly to cooperative play, it also doesn’t encourage people to fight - it encourages people to work together. What we found is that it actually encourages a lot of trading.

PCG: Is it a co-op game over a single-player game?

JW:
I wouldn’t say “over” a single-player game - that makes it sound like we’ve sacrificed something from our single-player game, and I think it’s just that we don’t really distinguish. For us, a single-player game is a co-op game with one person. I think the only thing you lose by playing single-player is the fun of having other people around, but certainly, every system is designed to be good for single-player and co-op.

PCG: What were the key design challenges and opportunities in terms of actually evolving the Diablo gameplay?

JW: The hardest thing when you’re dealing with a much-loved franchise is balancing satisfying the fan base against making a game that stands on its own. That’s a hard challenge, because you end up looking at things that maybe people don’t look at very objectively. When we were looking at the health system, we weren’t sure - people might like potions and the potion system that was in D2, not necessarily because it’s good, but because it’s familiar.

PCG: So the health potions are gone for good?

JW: We still have potions in the game, but they’re a backup. It really becomes hard to decide what’s sacred and what’s not, so for us on the design side, one of the things that was most important was to be the voice of reason and say, “These are the things that actually matter” and to boil things down to their simplest form. For example, there was a lot of conversation like that when we first talked about, "Should we make an isometric game? Should we make a first-person game? Should we make a third-person game? Should we make an MMO? Well, what do we want to play?" And we want to play a true Diablo and Diablo II sequel - we wanted to keep that gameplay going. So that kind of made a decision for us.

And then on the other side, we kind of liked how approachable the Diablo series was. So now you look and say, “Well, how does that apply to all your features?” Well, controls have to stay simple, so that we had all of these decisions to make: “OK, we don’t like the potion thing, and we really like the hotbars from WoW, so we’ll have a hotbar but it’ll occupy the same space as the potion bar, and because it occupies that limited space, it will remain simple.” It’s a good example of how we went through the decision process; it’s a lot about boiling down to the core principles that allow you to iterate without stagnating.

PCG: Any one big thing you wish you’d had the chance to talk about but didn’t?

JW: I wish people had asked a few more story questions, because we’re bringing back a lot of characters from the previous games. The Barbarian has his own story, and it’s actually meant to be the same Barbarian from D2, the same person. A lot of those characters, we’re trying to pull forward and give them a real place in the Diablo universe - a history and a feeling of depth that I don’t think the previous games have done enough justice to. It’s a great universe with the coolest lore, and we really want to make sure this game serves that.
Q&A with Keith Lee, Lead Producer

Lee responds to fan feedback and when “when it’s done” might actually be.
PCG: The game’s reportedly been in development for three years. What has taken up the bulk of that time?

Keith Lee: First and foremost, we concentrated on the gameplay. One of our goals is to create a deeper role-playing game with stronger action elements. We actually went through three different art-style changes. And we’ve tasked ourselves to expand upon the story and to draw people into the lore behind the gameplay.

PCG: That sounds like “everything.” The game’s reveal elicited some... er, strong reactions. It’s easy to focus on the disapprovals, but is there an upside to seeing fans freak out about your creative decisions?

KL: We absolutely see an upside to any type of feedback. We truly believe the Diablo community is an important part of the game, and we read all of their opinions, both positive and negative. We can never promise we’ll make changes based on community feedback, as there are a multitude of underlying considerations that players are not aware of, but we definitely feel the creative direction we’ve decided upon is the best way to evolve the franchise.

PCG: The cynics have already said they look forward to playing Diablo III when it ships in 2011. Do you feel any pressure to prove them wrong?

Our main goal is to make sure that the game stays true to its core values and satisfies the high expectations of the Diablo community and our own development team. We want Diablo III to be fast-paced, action-packed, full of lore and gore, and as polished as possible.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee