[Ervaringen] Partyfotografie deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 150.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
thalyric schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:24:
nou ... zondag naar Latin VIllage geweest, eindelijk mijn 1e overdag festival, dus nog een hele rookie hierin, dus tips zou welkom zijn (heb binnenkort weer 1 buiten). Heb voornamelijk buiten op 200 iso gezet + flitser erin. Binnen in de tenten voelde ik me weer op me gemak ;-)
Hehe, herkenbaar... zeker toen ik van het jaar weer voor het eerst in BD was (bij LOS), liep ik echt te klootviolen (en de stukken uit mijn cam te vreten van frustratie). De meest belachelijke lowlight situatie kan je aan, maar buiten in het volle zonnetje loop je te klieren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:01

thalyric

God

Henk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:31:
[...]

Hehe, herkenbaar... zeker toen ik van het jaar weer voor het eerst in BD was (bij LOS), liep ik echt te klootviolen (en de stukken uit mijn cam te vreten van frustratie). De meest belachelijke lowlight situatie kan je aan, maar buiten in het volle zonnetje loop je te klieren... :+
je precies ... of tent uit komen .. wil je een plaatje maken ... druk op je releaseshutter ....... even wachten .. click ... oh ja ... mijn sluitertijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Anoniem: 255680 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:13:
[...]

Ook mooie foto's; En ja, vertrekken was het niet echt, heb gewoon men camera terug naar de camping moeten doen, daarna was ik terug van de partij. Kan iemand me wat info geven omtrend die perskaart.

grtz
Ja, zoals het woord al zegt is een perskaart voor de pers ;) Dus om accreditatie te krijgen zul je voor een krant/blad/internetmag moeten gaan werken. Of je als freelance fotograaf profileren en laten inhuren door de organisatie ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:37:
[...]

Kan het zijn dat ik je heb gezien zaterdagavond bij het podium van de Vorstin met die 'jazz' band? (vrouw met glitterpak enzo).

Zag nog iemand met een dSLR rondlopen namelijk, grote bos haar iig ;)
Dat kan ik ook geweest zijn, of samo, of RHE123 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

[...]

Zo verschrikkelijk irritant is dat inderdaad. Ik heb 'm toen sowieso op Av gezet en ISO200 of 400 geselecteerd maar het blijft freaking lastig. Want hoeveel moet je flitsen? Moet je soms uberhaupt wel flitsen? Compensatie? You name it, vrijwel alles is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Joepv schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:05:
[...]

Ja, zoals het woord al zegt is een perskaart voor de pers ;) Dus om accreditatie te krijgen zul je voor een krant/blad/internetmag moeten gaan werken. Of je als freelance fotograaf profileren en laten inhuren door de organisatie ;)
Nogal lastig, zal dus niet meteen iets voor mij worden. Ben nog een student, dus ergens voor gaan werken, of als freelancer ingehuurd worden zal nogal moeilijk gaan. Spijtig, want ik vond het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Begin als je het leuk vind bij de discotheek in het dorp. Ga daar eens met de eigenaar praten of je niet vaste fotograaf kan worden voor een kleine vergoeding. Bouw zo ervaring en een portfolio op. Verspreid je werkgebied langzamer en doe veel aan `netwerken´. In kleinere clubs/discotheken is het ook veel moeilijker (weinig tot geen licht) om te fotograferen. Zo leer je het uiterste uit je apparatuur te halen en als je dan eens een groter evenement kan fotograferen is dit veel beter te doen, want de licht omstandigheden zijn stukken beter.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 255680 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:29:

Nogal lastig, zal dus niet meteen iets voor mij worden. Ben nog een student, dus ergens voor gaan werken, of als freelancer ingehuurd worden zal nogal moeilijk gaan. Spijtig, want ik vond het wel leuk.
Ik ben ook student, maar kan prima. Kijk eens bij 3VOOR12 lokaal, een lokale disco o.i.d. en ga netwerken. Ik ben er nu een half jaar mee bezig en het wordt steeds drukker, hoewel er nu wel een zomerdip aan gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wilko schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:14:
[...]

Dat kan ik ook geweest zijn, of samo, of RHE123 :P
Oh :P

Post eens foto's van jullie zelf, ben benieuwd wie ik nou heb gezien ;)

Oh, en laat ook eens wat foto's zien van afgelopen weekend :) (vond het behoorlijk tegenvallen btw, die optredens)
Josh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:19:
[...]

Zo verschrikkelijk irritant is dat inderdaad. Ik heb 'm toen sowieso op Av gezet en ISO200 of 400 geselecteerd maar het blijft freaking lastig. Want hoeveel moet je flitsen? Moet je soms uberhaupt wel flitsen? Compensatie? You name it, vrijwel alles is anders.
Grappig, ik heb dus precies last van het tegenovergestelde: weinig ervaring met low light fotografie maar veel meer met 'normaal licht'. :)

Ach, kwestie van oefenen!

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 01-07-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
sOid schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:46:
Grappig, ik heb dus precies last van het tegenovergestelde: weinig ervaring met low light fotografie maar veel meer met 'normaal licht'. :)

Ach, kwestie van oefenen!
Maar dat is dus de ironie :) Low-light wordt gezien als een kunst apart, en je verwacht van jezelf dat je vervolgens met 'veel licht' een lekker makkelijke shoot hebt. En dát valt ineens vies tegen.

Uiteindelijk lukt het prima, maar toch, het valt je soms wat tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Henk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Maar dat is dus de ironie :) Low-light wordt gezien als een kunst apart, en je verwacht van jezelf dat je vervolgens met 'veel licht' een lekker makkelijke shoot hebt. En dát valt ineens vies tegen.

Uiteindelijk lukt het prima, maar toch, het valt je soms wat tegen :D
herkenbaar, bij mij mislukken ook veels te veel fotos in 'veel licht' wordt allemaal veels te scherp dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 22:53
ja hossige foto's zijn nog niet zo makkelijk met veel licht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mislukkeling van het jaar is deze dan nog wel, veels te scherp allemaal :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-08-05-sonica/thumb2/image155.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
sOid schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Oh :P

Post eens foto's van jullie zelf, ben benieuwd wie ik nou heb gezien ;)

Oh, en laat ook eens wat foto's zien van afgelopen weekend :) (vond het behoorlijk tegenvallen btw, die optredens)
Zoek maar even hyves pagina's af, tenminste, op mijn hyves staat een foto van mijzelf ;)

Foto's van de rest van het weekend horen hier niet thuis trouwens, daarvoor heb je [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc in FGS. Zodra ik alles goed door heb gelopen en bewerkt zal ik wel een serie daar plaatsen. Wat de kwaliteit van de optredens betreft, niet op gelet, ik was drukker bezig met plaatjes schieten (en backstage aankloten) dan op de muziek aan het letten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfensteijn op 01-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01 05:07
[...]

Bijkomend probleem...
Volle zon is'te 'hard' licht...
Denk dat de meeste van ons liever met een beetje bewolking schiet dan als de zon helemaal vrijuit haar gang mag gaan..
Moet je de zon in zo een situatie liever in je rug hebben of juist tegenovergesteld..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk er nooit bewust over na welke richting na maar probeer wel te voorkomen dat teveel gebieden doorbranden in mijn foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

LongJoy1980 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 04:21:
[...]

Bijkomend probleem...
Denk dat de meeste van ons liever met een beetje bewolking schiet dan als de zon helemaal vrijuit haar gang mag gaan..
Moet je de zon in zo een situatie liever in je rug hebben of juist tegenovergesteld..?
wat ik probeer is de zon in de rug van mijn subject te hebben en dan mezelf zo zetten dat de zon zeg maar een soort glow geeft om mijn subject. Soms lukt het ... soms niet ;-) ... en anders is het toch maar zon in mijn rug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
[...]

Bijkomend probleem...
Net zoals alles in fotografie... daar zijn geen regels voor, of liever gezegd, ik leg mezelf liever niet aan banden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39

allstarted1

WTRFTS

Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:08:
[...]

Net zoals alles in fotografie... daar zijn geen regels voor, of liever gezegd, ik leg mezelf liever niet aan banden :P
[lessen van Henk @ BD] Ga in ieder geval niet in je eigen licht staan :+ [/lessen van Henk @ BD]

Hield er even totaal geen rekening mee :P Maar met volle zon eigenlijk niet echt veel problemen gehad. Zijn wel enkele leuke platen uitgekomen.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Ga misschien 19 juli naar So sexy (Almere strand) .... Zijn er nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afgelopen maandag weer in supperclub geweest, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Jermaine S. B2B met Leroy Styles
Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/images/20080701021221_gtromp__mg_6224.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
[...]

Bijkomend probleem...
Na weer een winter lang in clubs gestaan te hebben en vrijwel geen shoot buiten gehad te hebben, ging het eerste strandfeest prima, maar dat was meer omdat het behoorlijk bewolkt was en er een tent stond om de dreigende regen te trotseren. Bij de 2e shoot met een relaxt zonnetje had ik ook weer wat meer probs. "Wat doe je ook alweer met de zon?"
[list]• Je onderwerp tegen de zon in laten kijken
levert een aardig evenwichtige belichting op met onderwerp en achtergrond, nadeel is dat je onderwerp knijpende oogjes heeft. En pas op voor je eigen schaduw ;). Staat een beetje kneuzig ;)
• Je onderwerp staat tussen jou en de zon in/zon in de rug. Dikke kans dat de achtergrond behoorlijk overbelicht is. Je model heeft iig geen knijp oogjes. Je kunt hier evt inflitsen om zowel de achtergrond als je onderwerp evenwichtig uit te lichten. Het ziet er helaas wel een bak onnatuurlijk uit.
• zon vanaf een kant, met het beste van de twee werelden en een beetje de negatieve kanten van beiden.
Ik heb het hierbij voornamelijk over 's avonds schieten met een lekker (zacht) zonnetje. Schiet je overdag dan staat de zon een stuk hoger, dan is hij helaas wel wat feller, maar de kans dat je een mooie evenwichtige belichting krijgt is wel wat groter.

En wat nu het "beste" is, dat is ook een kwestie van smaak. Ik probeer meestal een combi van alles. En een beetje extra oefenen kan natuurlijk nooit kwaad ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

@allstarted1:
Zag op het einde in het vorige topic dat je in Tilburg was bij Dance Tour. Had jij toevallig een rood shirt aan van onemen? zag iemand met Nikon lopen althans :?
Ik was er ook eventjes, niet voor partyfoto's maar moest even wat recht-toe-recht-aan plaatjes voor een sponsor maken. Was na een kwartiertje ook weer weg.

Verder al een tijdje niks gepost hier...
Twee weken geleden wel een feestje gedaan maar dat was tijdens voetbal (Nl-Ru) en dus vrij rustig. Wel jammer want merk je ook gelijk in de sfeer, geen handjes in de lucht etc., maarja.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/2599654861_0e70608543.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2237/2599644743_89f18b52c3.jpg

#3 :*
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3060/2600478732_1a11d45151.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2029/2599644975_f3bab2ce58.jpg

#5 :*
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3165/2599649885_531ec54f9c.jpg

#6 mensch
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3293/2599655617_7281fa7898.jpg

#7 kreeg helaas de waaiert er niet goed op.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3207/2599656591_2891d878c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Tom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:58:
@allstarted1:
Zag op het einde in het vorige topic dat je in Tilburg was bij Dance Tour. Had jij toevallig een rood shirt aan van onemen? zag iemand met Nikon lopen althans :?

Ik was er ook eventjes, niet voor partyfoto's maar moest even wat recht-toe-recht-aan plaatjes voor een sponsor maken. Was na een kwartiertje ook weer weg.
Dat was ik ja :) Die shirtjes krijgen medewerkers en supporters van oneMen, maar heb voor de rest niemand ermee zien lopen inc. Nikon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

allstarted1 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Dat was ik ja :) Die shirtjes krijgen medewerkers en supporters van oneMen, maar heb voor de rest niemand ermee zien lopen inc. Nikon :P
allstarted@work shotje dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/sfwmeb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Tom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:46:
[...]

allstarted@work shotje dan ;)

[afbeelding]
ROFL? :D

Dan stond jij met een 400D en een klein tasje op gegeven moment naast de caravan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Grappig hehe
Klopt ;) 40D met Canon 10-22 of Tamron 17-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ja met de zon ga ik nu ook af en toe inflitsen om het wat meer te geven, tegen zonsondergang werkt dat het beste en valt het ook minder op.
ik richt mijn flits dan wel meestal om niet alles dood te flitsen :+

zoals hier met solstice
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2008-06-21-solstice/600/image137.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244262

hatsee, ook Sensation heeft hetzelfde wurgdocumentje opgesteld.. Of je maar even voor 11 juli al je materiaal op originele afmetingen op wil sturen.. Nog net niet zo erg dus dat je voor je naar buiten gaat al alles in moet leveren, maar wel even afstand doen van je rechten en origineel materiaal..

Zucht!

Ik ga denk ik maar even een anonieme GoT account aanmaken, kan ik hier iig wel wat foto's laten zien zonder dat ik die meteen moet afdragen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01 05:07
jules schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:52:
[...]

Na weer een winter lang in clubs gestaan te hebben en vrijwel geen shoot buiten gehad te hebben, ging het eerste strandfeest prima, maar dat was meer omdat het behoorlijk bewolkt was en er een tent stond om de dreigende regen te trotseren. Bij de 2e shoot met een relaxt zonnetje had ik ook weer wat meer probs. "Wat doe je ook alweer met de zon?"
[list]• Je onderwerp tegen de zon in laten kijken
levert een aardig evenwichtige belichting op met onderwerp en achtergrond, nadeel is dat je onderwerp knijpende oogjes heeft. En pas op voor je eigen schaduw ;). Staat een beetje kneuzig ;)
• Je onderwerp staat tussen jou en de zon in/zon in de rug. Dikke kans dat de achtergrond behoorlijk overbelicht is. Je model heeft iig geen knijp oogjes. Je kunt hier evt inflitsen om zowel de achtergrond als je onderwerp evenwichtig uit te lichten. Het ziet er helaas wel een bak onnatuurlijk uit.
zon vanaf een kant, met het beste van de twee werelden en een beetje de negatieve kanten van beiden.
Ik heb het hierbij voornamelijk over 's avonds schieten met een lekker (zacht) zonnetje. Schiet je overdag dan staat de zon een stuk hoger, dan is hij helaas wel wat feller, maar de kans dat je een mooie evenwichtige belichting krijgt is wel wat groter.

En wat nu het "beste" is, dat is ook een kwestie van smaak. Ik probeer meestal een combi van alles. En een beetje extra oefenen kan natuurlijk nooit kwaad ;)
Schaduw aan 1 kant die best wel lastig weg te krijgen is..
BTW...ook geprobeerd met de laaghangende zon waarbij het meer richting 'rood' gaat..
Hoe heerlijk is dat wel niet.........*NOT*

Denk persoonlijk dat ik zon in hun rug liever heb en zachtjes inflitsen met -2/3 of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46
Anoniem: 244262 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:06:
hatsee, ook Sensation heeft hetzelfde wurgdocumentje opgesteld.. Of je maar even voor 11 juli al je materiaal op originele afmetingen op wil sturen.. Nog net niet zo erg dus dat je voor je naar buiten gaat al alles in moet leveren, maar wel even afstand doen van je rechten en origineel materiaal..

Zucht!
Zei ik toch, rechtenvrij :P Is niets mis mee, maar dan wel factuurbedrag x 3. Daarom doe ik Sensation voor ID&T ook niet. Niet dat ik er super rijk van wil worden (dat word je niet van evenementen) maar gewoon het principe. Als iedereen nou gewoon "nee" zegt dan komen ze er wel op terug.

Maar, jij gaat het dus wel doen? :P Voor ID&T zelf of voor een externe organisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
@gise
Kleur: fijne kleuren! Beetje donker, maar een stijl die je dan fijn kan vasthouden in een serie!
Compositie: goed, misschien een stukje van de bovenkant af?
Dof: in order!
Fijne plaat

@Tom
Kleur: fijne kleuren en in de serie mooi constant. Alleen foto 7 vind ik iets te donker. Valt er hierdoor een beetje buiten.
Compositie: fijn! Misschien iets vaker wat door de knieen gaan. Foto's 3 & 6 komen dan wat mijn betreft beter uit.
Dof: prima hoor!
Ok serie!

@hos
Kleur: beetje donker, en gezicht is behoorlijk overbelicht. Donker kan je als stijl vasthouden, maar het overbelichte gezicht vind ik persoonlijk te.
Compositie: iets te krap. Aangenomen dat het onderwerp het meisje met donkerblauwe t-shirt (toch?) is zou ik iets meer voet willen zien.
Dof: prima.
Op de goede weg =)

Wel hieronder mijn eigen rijtje en verhaaltje. Keep it up :)

[ Voor 255% gewijzigd door Maarten L op 03-07-2008 05:07 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Ik ben op zoek naar mijn stijl van fotograferen. Nu ben ik zelf vrij tevreden over alles indirect inflitsen zonder omnibouncer. Dit heeft als effect dat foto's nooit egaal belicht zijn. Hoewel mijn opdrachtgevers erg tevreden zijn ben ik toch op zoek naar wat meer kritische feedback. (Mijn opdrachtgevers zijn dan ook weinig gewend).

Note1: alles is geschoten met een 40d (manual settings), 17-55 2.8 IS & 580exII op 2nd curtain
Note2: alles is verwerkt in bridge / photoshop met helaas een ongecalibreerd laptopscherm. Kleuren zouden er een beetje naast kunnen zitten :(
Note3: het is daar behoorlijk donker en grotendeels ook buiten / overdekt. Was ook niet zo druk deze avond.

Enfin; foto's!

1
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-001.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-002.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-003.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-004.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-005.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-006.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-007.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-008.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-009.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-010.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-011.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-012.jpg

13
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-013.jpg

14
Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/Foto's/GoT/2008-07-02%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small/2008-07-03%20vallen%20by%20maarten%20langelo%20testcase%20small-014.jpg

:)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hela maarten doe eerst eens even resizen naar max 600pixels breed zoals ze hier op got graag willen, nu ziet het er niet uit in scherpte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Anoniem: 167065 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:17:
hela maarten doe eerst eens even resizen naar max 600pixels breed zoals ze hier op got graag willen, nu ziet het er niet uit in scherpte
Bij deze en net als mijn eerste post blijven de plaatjes dan een rood lijntje houden! Ik krijg dat niet weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten L op 03-07-2008 09:13 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
LongJoy1980 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:07:
[...]
Schaduw aan 1 kant die best wel lastig weg te krijgen is..
BTW...ook geprobeerd met de laaghangende zon waarbij het meer richting 'rood' gaat..
Hoe heerlijk is dat wel niet.........*NOT*
Denk persoonlijk dat ik zon in hun rug liever heb en zachtjes inflitsen met -2/3 of zoiets
Ik heb dit juist wel graag, laagstaand zonnetje, lekker warm licht... schaduwen zijn sowieso ook wat interessanter als de zon wat meer van de zijkant komt (heb je niet van ingevallen oogkassen) en die zou ik zeker niet weg willen flitsen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok maarten is al meteen stuk toonbaarder d:)b

qua kleur vind ik ze nog wel wat gelig maar dat kan ook door het licht komen.

is 9 nu zonder of met flits geschoten ?? indien met flits dan weet ik niet welke kant je de kop op hebt gezet maar schaduwen rond de ogen zijn niet echt heel mooi -O-

het leuke van de omnibounce is juist dat je indirect kan gaan flitsen maar waarbij nog wel altijd de ogen belicht worden door het flitslicht wat rechtdoor gaat ipv via bv het plafond.
ik gebruik ook zelden mijn omnibounce maar let er wel op dat gezicht cq ogen er goed uitspringen.

(of je moet het zo schieten dat het gezicht echt helemaal in de schaduw zit maar zo half half is het ook niet echt)

bij 7 pakt het bouncen bv wel weer heel goed uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Thnx Maarten!

Ook even mijn feedback over jouw foto's dan.

#1 Vind dergelijke detailfoto's altijd leuk. Geeft aan dat je als fotograaf wat verder kijkt dan alleen de mensen/lichtjes. In dit geval doen de glazen goedkoop aan. Cocktailglazen of glazen van bepaalde coole drankjes doen het beter.
#2 coole foto :) met als minpuntje dat het er wel erg rustig uitziet (altijd proberen om het er druk uit te laten zien, vinden je opdrachtgevers prettig!)
#6-8 had ik direct geflitst
#9 leuke foto maar liever direct flitsen(gezichten zijn nu te donker) en iets hoger.
#13 erg donker
Over het algemeen vind ik je foto's wat te geel.

Maar het belangrijkste is dat het eruit ziet als een leuk feestje waar mensen het naar hun zin hebben, en daar ben je wel in geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Mooie momenten gepakt MaartenL. Weer eens wat anders, ondanks wat camera ruis een lekkere frisse set. Foto's als 2 en 3 vind ik altijd erg gaaf om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

GerardHenninger schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:49:
[...]

Zei ik toch, rechtenvrij :P Is niets mis mee, maar dan wel factuurbedrag x 3. Daarom doe ik Sensation voor ID&T ook niet. Niet dat ik er super rijk van wil worden (dat word je niet van evenementen) maar gewoon het principe. Als iedereen nou gewoon "nee" zegt dan komen ze er wel op terug.

Maar, jij gaat het dus wel doen? :P Voor ID&T zelf of voor een externe organisatie?
Ik ga iig zaterdag voor Link2party schieten daar, maar heb niks over 'n contract gehoord... Maar goed, als zij graag 300 rechtenvrije peopleshots willen mogen ze ze hebben van mij 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 55933 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:55:
[...]

Ik ga iig zaterdag voor Link2party schieten daar, maar heb niks over 'n contract gehoord... Maar goed, als zij graag 300 rechtenvrije peopleshots willen mogen ze ze hebben van mij 8)7 :D
Van mij niet. Iets met principes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:18
Hmm uiteindelijk iets terug gehoord van Partyflock over de foto's die ik afgelopen zaterdag had gemaakt:

Jeroenz18 in "[Ervaringen] Partyfotografie deel 10"

Reactie van hun:
We hebben de set live gezet, maar echt helemaal happy zijn wij er ook niet mee.

We willen je wel een tweede kans geven omdat het aan de dag/licht/lokatie/gesteldheid kan liggen.
Vooral de scherpte is een probleem. En er zit vrij veel ruis in.

Als je weer 3 feestjes kunt voorstellen dan vraag ik een tweede proefset voor je aan....en dan hoop ik dat het allemaal wat beter samenkomt!
Hmm begin wel te twijfelen nu of ik wel verder met hun in zee moet gaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik snap er sowieso de duvel niet van... wat is het verschil tussen nog een proefset, of gewoon drie shoots? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53715

[message=30357716,noline]Jeroenz18 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:01
Klinkt alsof je het niet wil eigenlijk, dus waarom dan doen?

Ben trouwens niet iemand die hier vaak reageert maar altijd lekker mee leest..

Ik maak zelf ook foto's voor partyflock, je moet het niet willen doen om geld te verdienen. Waarom dan wel? Het moet een hobby zijn ipv werk voor je.. er zijn weinig verplichtingen als je niet voor een vergoeding staat te fotograferen.

Zal ook eens wat foto's opzoeken vanavond, eigenlijk wel benieuwd naar wat commentaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 53715 op 03-07-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Een proefset betekend gewoon dat als je (in hun ogen) een mooie reportage van een feestje maakt dat je dan in hun foto-crew komt en naar feesten wordt uitgezonden. Blijkbaar krijgen ze zoveel aanvraag van wannabees die gratis willen binnenkomen en zuipen, dat ze een beleid hebben opgesteld.

PF heeft een beetje een vreemde bijsmaak, omdat er veel vaag publiek rond hangt. Maar wat wil je als een van de grootste party-community sites van Nederland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Zelf als je in België op een groot feest rondloopt met een fototoestel word je aangeklampt met de vraag, hey shiet jij voor partyflock??? Lijkt me bijna een plaag. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 206663 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:21:
Zelf als je in België op een groot feest rondloopt met een fototoestel word je aangeklampt met de vraag, hey shiet jij voor partyflock??? Lijkt me bijna een plaag. lol.
Jeh... en diezelfde ellende lijkt te gebeuren met tillate :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Jeroenz18 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:01:

Hehe, tja. Ik had eens contact met clubjudge.com, één keer foto's voor gemaakt. Maar zijn nogal veeleisend, niet zo zeer over kwaliteit van je foto's maar wel dat je 3 keer per maand voor ze moet werken, minimaal zoveel foto's enz. enz. Wat een arrogante lui zijn het. Had gezegd niet met ze verder te willen en daar nooit een reactie op gehad, dat soort dingen.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het lijkt soms wel of mensen die partyflock foto belangrijker vinden dan het feesten.. ach dat moeten ze dan zelf weten..

denk zelf dat de partysites een ideale manier zijn om mensen te leren kennen en hobbymatig foto's te maken zonder echte verplichtingen..

edit: geld dus blijkbaar niet voor clubjudge :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 53715 op 03-07-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 22:23
Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:31:
[...]

het lijkt soms wel of mensen die partyflock foto belangrijker vinden dan het feesten.. ach dat moeten ze dan zelf weten..

denk zelf dat de partysites een ideale manier zijn om mensen te leren kennen en hobbymatig foto's te maken zonder echte verplichtingen..

edit: geld dus blijkbaar niet voor clubjudge :*)
Ik zit zelf op partyflock en ben inderdaad blijer met een partyflock foto als ergens anders. Echter zijn daar uiteenlopende reden voor en dat heeft niks met een fotograaf te maken.

- Bij partyflock kun je het profiel linken aan je foto en vrijwel iedereen zit op partyflock die naar party's gaat.
- Namen van partyflockers onder partyflock foto's is ook leuk!
- Bij partyflock kun je alle foto's weergeven zodat je op één site alle foto's in 1 overzicht hebt.
- Partyflock is vrij snel voor foto's, misschien niet als net de Defqon foto's erop staan maar over het algemeen wel.
- Partyflock heeft redelijk grote foto's ZONDER banner en die je gratis en makkelijk kunt downloaden volgens mij zelfs zonder lid te zijn maar dat laatste weet ik niet zeker.
- Partyflock is makkelijk te onthouden, tegenwoordig zijn er 1001 site's met partyfotografie en lang niet iedere fotograaf deelt kaartjes uit. Ik weet s'morgens echt niet meer welke fotograaf mij heeft geknipt.
- Heb je een kaartje ben je uren aan het zoeken naar je foto, zeker als er 20+ fotopagina's zijn op trage sites, eigenlijk heb ik dit al eerder vermeld omdat je bij partyflock 1 overzicht hebt.

Dus het hebben van een partyflock foto is niet alleen meeloperij denk ik. Voor mij niet althans. Overigens vind ik allerlei exotische effecten ook niet mooi. Doe mij maar reallife foto's misschien met wat kleuraanpassing. Maar fish eye of zo hoeft van mij niet.

Edit: Ik ben niet zoon idioot die naar elke fotograaf of camera toerend en maf gaat doen (en gaat vragen of hij van partyflock is...Even voor de duidelijkheid. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door wiene op 03-07-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
wiene schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Ik zit zelf op partyflock en ben inderdaad blijer met een partyflock foto als ergens anders. Echter zijn daar uiteenlopende reden voor en dat heeft niks met een fotograaf te maken.

- Bij partyflock kun je het profiel linken aan je foto en vrijwel iedereen zit op partyflock die naar party's gaat.
Die tijd is écht wel geweest... partyflock is vaak het wat 'hardere' publiek, maar de events waar ik naar toe ga, ís vaak niet eens een PF-fotograaf aanwezig.
- Namen van partyflockers onder partyflock foto's is ook leuk!
- Bij partyflock kun je alle foto's weergeven zodat je op één site alle foto's in 1 overzicht hebt.
Dat kan bij wel meer sites, zoals CJ, PS of L2P :)
- Partyflock is vrij snel voor foto's, misschien niet als net de Defqon foto's erop staan maar over het algemeen wel.
Snel met? online staan? downloaden?
- Partyflock heeft redelijk grote foto's ZONDER banner en die je gratis en makkelijk kunt downloaden volgens mij zelfs zonder lid te zijn maar dat laatste weet ik niet zeker.
Ook dit hebben de andere grotere partysites vaak gewoon :)
- Partyflock is makkelijk te onthouden, tegenwoordig zijn er 1001 site's met partyfotografie en lang niet iedere fotograaf deelt kaartjes uit. Ik weet s'morgens echt niet meer welke fotograaf mij heeft geknipt.
Geen kaartjes uitdelen is kut :+
- Heb je een kaartje ben je uren aan het zoeken naar je foto, zeker als er 20+ fotopagina's zijn op trage sites, eigenlijk heb ik dit al eerder vermeld omdat je bij partyflock 1 overzicht hebt.

Dus het hebben van een partyflock foto is niet alleen meeloperij denk ik. Voor mij niet althans. Overigens vind ik allerlei exotische effecten ook niet mooi. Doe mij maar reallife foto's misschien met wat kleuraanpassing. Maar fish eye of zo hoeft van mij niet.

Edit: Ik ben niet zoon idioot die naar elke fotograaf of camera toerend en maf gaat doen (en gaat vragen of hij van partyflock is...Even voor de duidelijkheid. :*)
Mjah, tbh... partyflock is nou een van de weinige sites waar ik minder gecharmeerd van ben... :) Het publiek dat er op af komt vind ik overwegend wat vaag, en écht vaak zie ik die fotografen nou ook weer niet. Sterker nog, ik ben ze geloof ik alleen tegengekomen in zalinaz en bij sensation white in belgie, hoewel ik dat laatste niet eens zeker weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:05:

Die tijd is écht wel geweest... partyflock is vaak het wat 'hardere' publiek, maar de events waar ik naar toe ga, ís vaak niet eens een PF-fotograaf aanwezig.

Dat kan bij wel meer sites, zoals CJ, PS of L2P :)

Snel met? online staan? downloaden?

Ook dit hebben de andere grotere partysites vaak gewoon :)

Geen kaartjes uitdelen is kut :+

Mjah, tbh... partyflock is nou een van de weinige sites waar ik minder gecharmeerd van ben... :) Het publiek dat er op af komt vind ik overwegend wat vaag, en écht vaak zie ik die fotografen nou ook weer niet. Sterker nog, ik ben ze geloof ik alleen tegengekomen in zalinaz en bij sensation white in belgie, hoewel ik dat laatste niet eens zeker weet....
Punt 1. Ik ga ook alleen maar naar hardere feesten met Hardstyle/Hardcore. Denk dat partyflock daar altijd meer op is gericht.
Punt 2. Kan zeker bij meer site's maar ik heb geen zin om bij allerlei verschillende sites te kijken en/of me aan te melden voor mijn naam erbij. Zoals ik al zei, de meesten die ik ken hebben partyflock.
Punt 3. Foto's staan niet snel online maar als ik op alle thumbs weergeven bij partyflock klik, dan gaat dat zeer snel al die plaatjes inladen. Anders sites zijn vaak eerder met publicatie, maar in mijn ogen ook vaak een logo in de foto en/of langzaam/klein/geen totaaloverzicht.
Punt 4. Had ik gecombineerd met antwoord punt 2.
Punt 5. Mee eens, bij partyflock is dat niet nodig, dat weet je s'morgens nog wel :)
Punt 6/7. Zie ook weinig partyflock fotograven en het volk wat er op staat is inderdaag vaak vaag maar dat komt denk ook omdat dat juist popiejopies zijn en naar de camera toerennen.

Ik ben misschien pro partyflock maar dat komt omdat partyflock gewoon voor mij ideaal is, een grote user base heeft en snel is, ik denk dat anderen dat ook vinden. Vooral het aantal users is doorslaggevend. Ik vind het een lelijke site maar wel doeltreffend en daarom sta ik liever op partyflock. Ik heb al helemaal geen zin om mijn foto te zoeken op verschillende sites en aanmelden doe ik sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat ik het ga cancellen. Steek liever me tijd ergens anders in, heb erg mijn best gedaan en was pas mijn 4e keer dat ik foto's maakte voor een feest.

Volgens mij een een aantal mensen zijn de foto's redelijk goed gelukt, en is niet te zeggen van een aantal sets op Partyflock.

Maar goed ... ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroenz18 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:29:
Bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat ik het ga cancellen. Steek liever me tijd ergens anders in, heb erg mijn best gedaan en was pas mijn 4e keer dat ik foto's maakte voor een feest.

Volgens mij een een aantal mensen zijn de foto's redelijk goed gelukt, en is niet te zeggen van een aantal sets op Partyflock.
zou niet te snel cancellen eerlijk gezegd, waarom niet die 2e shoot gewoon doen.. zodra je nee zegt gooi je een deurtje dicht, zou dat dus alleen doen als je heel zeker bent..

kan hier op het werk niet op partyflock maar ben nu wel benieuwd naar de foto's eigenlijk.. vanavond eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:42:
[...]

zou niet te snel cancellen eerlijk gezegd, waarom niet die 2e shoot gewoon doen.. zodra je nee zegt gooi je een deurtje dicht, zou dat dus alleen doen als je heel zeker bent..

kan hier op het werk niet op partyflock maar ben nu wel benieuwd naar de foto's eigenlijk.. vanavond eens kijken..
Ja, ze staan online zeiden ze, maar nog niks gezien.

Weet iemand trouwens of Vak-Zuid in het Olympisch Stadion A'dam een leuke locatie is om te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

* Anoniem: 35517 heeft echt een schijthekel aan rode muren in clubs

Het lukt me maar niet, hoe ik ook flits, om geen rode gezichten te krijgen. Ik zit eraan te denken om een groene diffuser te kopen hiertegen, iemand hier ervaring mee of andere tips dit zoveel mogelijk tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Op je camera kan je de whitebalance aanpassen. Niet een profiel, maar de kleuren meer naar blauw laten uitlopen bijvoorbeeld. Misschien helpt dat?

De beste tip die ik kan geven is een keer rustig de tijd ervoor nemen en 10 dezelfde foto's nemen met verschillende instellingen. Dan komt er vanzelf iets uitrollen wat je bevalt :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 35517 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:50:
* Josh heeft echt een schijthekel aan rode muren in clubs

Het lukt me maar niet, hoe ik ook flits, om geen rode gezichten te krijgen. Ik zit eraan te denken om een groene diffuser te kopen hiertegen, iemand hier ervaring mee of andere tips dit zoveel mogelijk tegen te gaan?
Ik zou beginnen met een voorbeeld laten zien. Rode muren zijn denk ik geen probleem als je maar hard genoeg flitst op je voorwerp (zeker niet via de muren dus). Gebruik je een omnibounce? Die zou ik er ook aflaten dan. Ik zou van die witbalans afblijven, als het echt door de muren komt krijg je gewoon teveel rood binnen en moet je het roodkanaal misschien iets dichtgooien?

[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 03-07-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals eerder gezegd wat foto's erbij gezocht. Ben benieuwd wat er van gevonden wordt.

1:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/1.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/2.jpg
3:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/3.jpg
4:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/4.jpg
5:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/5.jpg
6:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/6.jpg
7:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/7.jpg
8:
Afbeeldingslocatie: http://www.flatliner-pictures.nl/tweakers/8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

mooie foto's uit de kokorico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
De z/w foto's heb je die omgezet omdat er veel rood in het origineel zat? ;) Op zich redelijke foto's (2de is onscherp), maar vind in een serie het mooist als je alleen z/w of kleur zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Lijkt idd heel sterk op de Kokorico/Zillion installatie! Maar zal wss een nederlands kopietje zijn?
In clubs met zo'n massa's licht is het zalig pics te maken. Kleur op overvloed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:03:
De z/w foto's heb je die omgezet omdat er veel rood in het origineel zat?
Deepack is zwart wit omdat de exposure te lang was om hem nog mooi in kleur te houden..

andere is zwart wit omdat ik hem zo mooier vond als in kleur..

Heb eigenlijk bijna altijd wel een paar zwart/wit foto's er tussen zitten, volgende keer alles eens in kleur laten misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:11:
Lijkt idd heel sterk op de Kokorico/Zillion installatie! Maar zal wss een nederlands kopietje zijn?
In clubs met zo'n massa's licht is het zalig pics te maken. Kleur op overvloed!
Foto's zijn van Headliner 2 weken geleden in de TimeOut in Gemert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

tis nét de kokorico :p , zeker omdat ik precies op één van de foto's die aquariums herkende ;)

ik zou zeker de rug niet keren naar het zwart wit. het kan, indien juist gebruikt, een extra touch aan je foto's geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Geinig, dat blondje op de 2e foto heb ik ook regelmatig op de foto gehad. Terry geloof ik

En die linker gast op foto 5 lijkt op die knakker uit Prison Break... :+

Vind je set over het algeheel niets speciaals.
#1 wat donker/onduidelijk
#2 lekkere foto!
#3 donker, zou zelf snel verderklikken
#4 vind ik fraai, alleen wat jammer dat je de scherpte mist
#6 zoiets is altijd leuk :)
#5-7 ik ben geen fan van z/w :) vind 7 te onscherp
#8 tja vind em een beetje loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog eens even zitten kijken, maar vind ze er hier op het forum een stuk minder uitzien als op mijn pc eigenlijk..

Maken jullie altijd speciale jpgs voor hier in het forum? 600x400 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:21:
Heb nog eens even zitten kijken, maar vind ze er hier op het forum een stuk minder uitzien als op mijn pc eigenlijk..

Maken jullie altijd speciale jpgs voor hier in het forum? 600x400 dus?
sowiezo maximaal 600 breed, maak zelden speciale jpgs en plemp mijn thumbnails van 500 breed hier meestal neer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:25:
[...]
sowiezo maximaal 600 breed, maak zelden speciale jpgs en plemp mijn thumbnails van 500 breed hier meestal neer. :+
mijn standaard jpg's zijn 720 bij 480 Kan me voorstellen dat dat verkleinen naar 600 niet echt bevorderlijk is voor de kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11
Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:34:
[...]

mijn standaard jpg's zijn 720 bij 480 Kan me voorstellen dat dat verkleinen naar 600 niet echt bevorderlijk is voor de kwaliteit..
Dus ze komen standaard met 720x480 uit je camera? Lijkt mij niet, dus je moet sowieso al verkleinen, dan kun je het maar beter meteen goed doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:34:
[...]

hela je verkleint ze dan toch alleen voor got, nooit gehoord van kopietje maken van een bestandje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

universal creations schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:56:
[...]

Dus ze komen standaard met 720x480 uit je camera? Lijkt mij niet, dus je moet sowieso al verkleinen, dan kun je het maar beter meteen goed doen.
nee, als raw's Maar heb een batch in photoshop die er 720x480 van maakt voor de website waar ze op komen..

heb alleen die ook voor hier gebruikt en niet opnieuw vanaf de raws jpg's gemaakt op 600x400..

eigenlijk niet bij stil gestaan voor ik ze plaatste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:52:
[...]

nee, als raw's Maar heb een batch in photoshop die er 720x480 van maakt voor de website waar ze op komen..

heb alleen die ook voor hier gebruikt en niet opnieuw vanaf de raws jpg's gemaakt op 600x400..

eigenlijk niet bij stil gestaan voor ik ze plaatste..
Er wordt wel van je verwacht dat je wat moeite ervoor neemt natuurlijk ;). Als je kleuren anders eruit zien op je PC dan op het web kan dat komen door de kleurweergave van je browser, de ene browser doet dit anders dan de andere. Bovendien is het zo dat kleuren (maar ook scherpte) in photoshop er heel anders uit kunnen zien dan na het opslaan. Vooral Lightroom is bekend om z'n ietswat brakke resizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 06:11
@Hos

Even een vraagje (als je dat niet vervelend vindt): Hoe vaak gebruik je het uitgebreide dynamische bereik van je s5 pro. En: hoe vaak denk je dat de foto die je gemaakt hebt er heel anders zou zien op een camera met minder DR?

ben zelf aan het kijken voor een s5, en mensen 's avond in moeilijke omstandigheden is een van de eigenschappen die ik bekijk (jullie als groepje hoeven niet bang te zijn voor concurrentie hoor :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Anoniem: 35517 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:50:
* jules heeft echt een schijthekel aan rode muren in clubs

* jules is het eensch met Josh en Maarten L. Het word zo veel makkelijker als je eens uitzoekt waarom je foto's zo rood worden als een lokatie rode muren heeft.

Overigens heeft harder flitsen vrij weinig zin als je via die rode muur blijft bouncen ;).
Het is duidelijk dat je een partyflock aanhanger bent. Doe je oogkleppen af en sta open voor ook andere sites. Houd ook in je achterhoofd dat het gros van de fotografen hier voor andere sites/opdrachtgevers schieten en dat die sites zeker niet minder zijn dan partyflock. Het blijft nog altijd een kwestie van persoonlijke smaak.

Er zijn overigens maar weinig partysites die mij echt gediend hebben. Het gros weet ik van dat ze ofwel een pootje lappen op de een of andere manier of dusdanige eisen stellen dat je er op voorhand al niet vrolijk van word en bijkomend een lage of zelfs geen vergoeding ertegenover zetten.
Jeroenz18 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:44:
[...]

Weet iemand trouwens of Vak-Zuid in het Olympisch Stadion A'dam een leuke locatie is om te fotograferen?
Pfoe, ben er eens wezen stappen. Maar ik was daar met mijn 26 toen veruit de jongste. Het is er voor zover ik me nog kan herinneren niet bijzonder donker, wel wat ruiten en niet al te groot. Laat ons iig weten hoe het is geworden ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

philippevk schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:43:
@Hos

Even een vraagje (als je dat niet vervelend vindt): Hoe vaak gebruik je het uitgebreide dynamische bereik van je s5 pro. En: hoe vaak denk je dat de foto die je gemaakt hebt er heel anders zou zien op een camera met minder DR?

ben zelf aan het kijken voor een s5, en mensen 's avond in moeilijke omstandigheden is een van de eigenschappen die ik bekijk (jullie als groepje hoeven niet bang te zijn voor concurrentie hoor :+ )
oei moeilijke vraag, de cam staat altijd op autdr oftewel hij kijkt zelf wanneer welk dynamisch bereik het beste is in welke situatie. verder pers ik ook niet het uiterste uit de fotos als er bv wel clipping heeft opgetreden. ik ga dan niet in LR nog eens dat terugbrengen. merk wel dat het voor mij makkelijker is om bv mijn instellingen gewoon zo te kunnen zetten als ik wil en bv niet al moet gaan onderbelichten om clipping te voorkomen. hmmm zal eens een voorbeeldje opzoeken die ik toen had gepost een tijd geleden waarbij clipping duidelijk zou zijn opgetreden als ik niet de s5 had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65494

About Dance Valley.... just realised about the rules with the ID card and so on. Who's still going ?
I don't feel too happy about this.

I'm not sure we want to (re) start a whole conversation about this right here, so contact me at digitalfrog@gmail.com to discuss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
jules schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 02:32:
Het is duidelijk dat je een partyflock aanhanger bent. Doe je oogkleppen af en sta open voor ook andere sites. Houd ook in je achterhoofd dat het gros van de fotografen hier voor andere sites/opdrachtgevers schieten en dat die sites zeker niet minder zijn dan partyflock. Het blijft nog altijd een kwestie van persoonlijke smaak.
Dat valt wel mee hoor. Partyflock is gewoon een grote community. Alle feesten zijn erop te vinden. Livestreams, playlists noem maar op. Net als tweakers draait partyflock veel op user input. Als er een andere betere site komt met net zoveel raakvlak en gebruikers zou ik er net zo over denken. Een photosite kan nog zo mooi zijn, zonder gebruikers heb je er weinig aan.

Waarom denk je dat iedereen hyves heeft. Omdat iedereen het heeft wil iedereen het. Dat heeft niks met een voorkeur voor hyves/partyflock te maken. Meelopen noemen ze dat.

En ik kan het niet genoeg zeggen. Ik ben geen persoon die na een feest 21 sites gaat afkijken met 200 foto's per site om zichzelf te zoeken. Dan kijk ik liever op één site waar ik bekend mee ben. Vroeger deed ik dat wel wat meer maar tegenwoordig heb ik daar geen tijd meer voor.

Maar genoeg over partyflock. Volg dit topic al een tijdje en vind dat er soms erg mooie foto's tussenstaan. Ik kan het verschil duidelijk zien tussen mijn huis tuin en keuken foto op een party en die van jullie maar dat mag ook wel. Vooral de kleuren zijn veel levendiger en s'avonds zonder licht kan ik zonder flits vrijwel geen foto's scherp krijgen. (Met flits te donker).

Ik ben echt wel blij met fotograven op een feestje hoor! Altijd leuk en dat zoeken laat ik wel aan de meiden in de groep over die hebben wat meer tijd als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:49:
[...]

Nee, ook ik ga het onder deze voorwaarden niet doen.. Ik vind het best een leuk event om te doen, maar onder deze voorwaarden heb je gewoon zelf niks meer in te brengen. Prima als ze daar ook evenredig voor betalen, maar zo dus niet. Ga nu gewoon lekker zelf wat plaatjes schieten, en dan zet ik alleen wat people pics online, de rest is leuk als aanvulling voor mijn portfolio 8)

Dance Valley ga ik trouwens al helemaal niet heen, beetje mijn ID inleveren van te voren.. helemaal gek geworden daar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anoniem: 65494 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:50:
About Dance Valley.... just realised about the rules with the ID card and so on. Who's still going ?
I don't feel too happy about this.

I'm not sure we want to (re) start a whole conversation about this right here, so contact me at digitalfrog@gmail.com to discuss...
Waarom starten 'we' niet een soort partyfotografen groep. Het vaste clubje in dit topic sluit zich erbij aan en voldoet (al is het wat subjectief) aan bepaalde eisen dat de kwaliteit goed is. Iig zorgen dat er geen prutsers tussenzitten. Als alle aangesloten leden niet akkoord gaan met die crap en er zitten wat grote namen bij die groep, dan geeft dat misschien het juiste signaal af naar organisaties. Eventueel kun je ook opdrachtjes doorpassen naar andere leden als je zelf dubbel geboekt bent oid.
(verder zit ik gewoon even hardop te denken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46
Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:32:
[...]

Nee, ook ik ga het onder deze voorwaarden niet doen.. Ik vind het best een leuk event om te doen, maar onder deze voorwaarden heb je gewoon zelf niks meer in te brengen. Prima als ze daar ook evenredig voor betalen, maar zo dus niet. Ga nu gewoon lekker zelf wat plaatjes schieten, en dan zet ik alleen wat people pics online, de rest is leuk als aanvulling voor mijn portfolio 8)

Dance Valley ga ik trouwens al helemaal niet heen, beetje mijn ID inleveren van te voren.. helemaal gek geworden daar! :(
Goed zo........ ben benieuwd welke simpele ziel ze hebben gevonden voor de events van ID&T en UDC.
Ik ben dit weekend lekker aan het nerden met een zekere belg en een zekere ETB-zeikerd.

Voor de mensen die wel feestjes moeten afgaan dit weekend : Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:47:
[...]

Goed zo........ ben benieuwd welke simpele ziel ze hebben gevonden voor de events van ID&T en UDC.
Ik ben dit weekend lekker aan het nerden met een zekere belg en een zekere ETB-zeikerd.

Voor de mensen die wel feestjes moeten afgaan dit weekend : Have fun!
Ik ben stiekem ook wel benieuwd wie er wel onder die voorwaarden gaat schieten, uiteindelijk is er toch wel iemand die zegt "heej, het is ID&T, dat is wel erg vet hoor" en dus niet doorheeft dat hij zo de markt verziekt en geen respect heeft voor zijn eigen product. Uiteindelijk is het natuurlijk wel ieder voor zich, maar denk dat je als groep fotografen wel ergens een streep moet trekken want dit gaat gewoon echt helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
ID inleveren vantevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Anoniem: 53715 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Deepack is zwart wit omdat de exposure te lang was om hem nog mooi in kleur te houden..

andere is zwart wit omdat ik hem zo mooier vond als in kleur..

Heb eigenlijk bijna altijd wel een paar zwart/wit foto's er tussen zitten, volgende keer alles eens in kleur laten misschien..
Nee, volgende keer zeker niet alles in kleur laten. Z/w foto's kunnen heel mooi en rauw zijn bij dit soort fotografie. Mijn opmerking ging meer over dat ik het in een serie mooier vind als óf alles z/w is, óf alles kleur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Denk in ieder geval dat niemand van hier aan de voorwaarden van UDC/ID&T gaat schieten, of in ieder geval weinig moeite qua shots.

Heb zelf even met de gedachte gespeeld om ook accreditatie voor Dancevalley aan te vragen, maar er lekker vanaf gezien. Dan ga ik maar niet :P M'n CV/portfolio is leuk, maar niet als anderen er meer aan overhouden dan ikzelf :)

Morgen relaksen op Bloemendaal bij een of ander festival, maar gewoon lekker lol maken. Nu nog een paar uur diplomauitreikingen overleven...ben al vanaf 9:30 bezig en het duurt nog tot 19:30... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Nee daar zou ik niet naartoe gaan.
Kan het vanuit UDC wel een beetje begrijpen, vooral als ze 't zo opschrijven. Maar ik vind 't nogal kinderachtig allemaal, paspoorten afpakken en foto's eisen voor zo'n vaag begrip als 'commerciele doeleinden'.
Nou zijn dit meestal sowieso al niet de leukste feestjes om als fotograaf rond te lopen i.m.o. maar toch jammer dat de tijd van zorgenloze partyfotografen voorbij lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
abrakadaver schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:59:
Nou zijn dit meestal sowieso al niet de leukste feestjes om als fotograaf rond te lopen i.m.o. maar toch jammer dat de tijd van zorgenloze partyfotografen voorbij lijkt te zijn.
Bwah... zo'n vaart zal het niet lopen, UDC is al een aantal jaren op deze maffe tour, en niet echt veel andere organisaties lijken er in mee te gaan. Plus dat ik ook bij een club wel eens zo'n formulier onder mijn neus heb gekregen, en toen vriendelijk heb bedankt. En toen mocht ik ineens tóch naar binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21
Volgens mij is dat juridisch niet helemaal 100% toegelaten wat UDC doet..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
simon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:17:
Volgens mij is dat juridisch niet helemaal 100% toegelaten wat UDC doet..
Klopt ook nog eens, want wettelijk gezien mag jij je ID niet zomaar afgeven aan elke willekeurige instantie...

edit: zou nog een leuk geintje kunnen zijn :P En masse accreditatie aanvragen, met de hele club in één keer naar binnen willen en vervolgens stuk voor stuk gaan rellen over de voorwaarden, over het onwettig zijn van de eis tot inleveren van ID etc. Ik denk dat het dan erg snel over is met de ongein... :P

[ Voor 34% gewijzigd door Henk op 04-07-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Henk schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:25:
[...]

Klopt ook nog eens, want wettelijk gezien mag jij je ID niet zomaar afgeven aan elke willekeurige instantie...

edit: zou nog een leuk geintje kunnen zijn :P En masse accreditatie aanvragen, met de hele club in één keer naar binnen willen en vervolgens stuk voor stuk gaan rellen over de voorwaarden, over het onwettig zijn van de eis tot inleveren van ID etc. Ik denk dat het dan erg snel over is met de ongein... :P
Hah! Dat was echt een strakke actie geweest :D, met z'n allen komen en dan vervolgens aan de deur besluiten om wat anders te gaan doen omdat de voorwaarden zo absurd zijn. Dan ging Dance Valley 2008 opeens de boeken in als het jaar waarin geen foto's gemaakt zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:38:
[...]

oei moeilijke vraag, de cam staat altijd op autdr oftewel hij kijkt zelf wanneer welk dynamisch bereik het beste is in welke situatie. verder pers ik ook niet het uiterste uit de fotos als er bv wel clipping heeft opgetreden. ik ga dan niet in LR nog eens dat terugbrengen. merk wel dat het voor mij makkelijker is om bv mijn instellingen gewoon zo te kunnen zetten als ik wil en bv niet al moet gaan onderbelichten om clipping te voorkomen. hmmm zal eens een voorbeeldje opzoeken die ik toen had gepost een tijd geleden waarbij clipping duidelijk zou zijn opgetreden als ik niet de s5 had
ok, bedankt alvast. ben benieuwd. S5 is wel schandalig goedkoop tegenwoordig btw. nieuw voor 760 euro....hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

philippevk schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:57:
[...]

ok, bedankt alvast. ben benieuwd. S5 is wel schandalig goedkoop tegenwoordig btw. nieuw voor 760 euro....hmm
waar ?? :9~ kan nog wel backup gebruiken :w

oh en als je gaat kopen test hem dan wel goed op backfocus problemen. daar schijnt de s5 nogal last (en die van mij dus :X ) te hebben. gelukkig is het niet met de 17-55 aangezien die zelf de focus regelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:41:
[...]

waar ?? :9~ kan nog wel backup gebruiken :w

oh en als je gaat kopen test hem dan wel goed op backfocus problemen. daar schijnt de s5 nogal last (en die van mij dus :X ) te hebben. gelukkig is het niet met de 17-55 aangezien die zelf de focus regelt :)
bv bij camera4all.nl (int. versie) 759 (pricewatch is niet helemaal accuraat)
of bij caemra nu (825) ned versie

trouwens: stel je zou de keuze opnieuw maken (even los finaciele plaatje) zou je de d300 of toch de s5 nemen?

[ Voor 10% gewijzigd door philippevk op 04-07-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee de d300 is het denk ik net niet voor mij, het is heel leuk veel frames /seconde maar met partyfotografie heb je er weinig aan als je toch al met sluitertijden zit die richting de seconde lopen :+

ik vind het ook persoonlijk nog meer een uitdaging om mezelf te trainen om gewoon de juiste momenten te kiezen en op te kunnen reageren. dat kan je nooit snel laten vervangen door een 6fps waarbij dan net het cruciale moment er tussen in zit :+

laat ik het zo zeggen als je nikon glas hebt dan is de s5 nu wel een hele leuke instap, beter dan de d200 in ieder geval. kijk anders maar eens op dpreview in het fuji slr forum naar luitjes die beide merken hebben en waarvoor ze wat nu het liefst gebruiken. zijn er zelfs die hun d3 in de tas laten zitten en naar de s5 grijpen voor bepaalde shots

zie bv
http://forums.dpreview.co...rum=1020&message=28441761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Om eens in te haken op de frames/seconde, ik zie (en hoor) op evenement veel fotografen op high-speed schieten. Zelf schiet ik altijd in de one-shot mode, dus moment afwachten en op het knopje drukken. Sommige fotografen hebben echt na 3 nummers al een CF volgeschoten. Hoe doen jullie dat? Want op high-speed is het met de nieuwste camera's nog net niet filmen en thuis het mooiste frame eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
one shot en een beetje timing. Werkt voor mij prettiger dan die burst... scheelt een stuk nabewerking en heb toch meer het gevoel dat ik 't zelf in de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepv schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:57:
Om eens in te haken op de frames/seconde, ik zie (en hoor) op evenement veel fotografen op high-speed schieten. Zelf schiet ik altijd in de one-shot mode, dus moment afwachten en op het knopje drukken. Sommige fotografen hebben echt na 3 nummers al een CF volgeschoten. Hoe doen jullie dat? Want op high-speed is het met de nieuwste camera's nog net niet filmen en thuis het mooiste frame eruit halen.
is denk ik wel heel verschil of je dan partyfotograaf die de hele avond lekker plaatjes kan maken of een popfotograaf die alleen de eerste 3 nummers bij een band mag vastleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:32:
[...]
Mag trouwens niet eens zie de laatste bladzijde van je paspoort.
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.