[Ervaringen] Partyfotografie deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 150.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter

Welkom

Welkom in alweer het tiende deel van de partyfotografie discussie hier op GoT. We hebben hier ondertussen aardig wat afgekletst, gezien de voorgaande delen;
Regels
In bovenstaande delen is enorm veel informatie te vinden over van alles en nog wat. Probeer ze zo veel mogelijk te doorzoeken voordat je hier een vraag stelt. Wat basis informatie staat in de deze post. Lees deze dus ook ajb door voordat je een vraag stelt.
In dit topic babbelen we niet alleen over fotografie, maar ook over feesten, organisaties, bezoekers, clubs en andere evenementen. Verzand ajb niet in slowchat, op irc (irc.tweakers.net #fotografie) hangen verschillende van de hier aanwezige partyfotografen rond. Kom daar gerust eens langs om wat langer te babbelen. Verder is het hier een hecht clubje te noemen. Laat je echter niet afschrikken door het commentaar dat om je oren vliegt. Van commentaar leer je over het algemeen, ondanks dat het wat harder kan over komen. Sta er voor open, wees meegaand, leer ervan en post een volgende keer je ervaringen weer hier. Vergeet ook niet je foto's te nummeren voordat je ze post. Het maakt het een stuk makkelijker om op je foto's te reageren.

Partyfotografie, "hoe moet ik....?"
Partyfotografie is geen eenvoudige fotografie. Buiten op straat is het veel eenvoudiger om mooie shots te maken. Het is een erg dynamische omgeving waar ontzettend veel gebeurd. Voordat je begint is het verstandig om de basis door te nemen van o.a. licht en de techniek van je camera.

Basiskennis licht
Om de juiste foto's te maken is het eigenlijk essentieel om de verschillende eigenschappen van licht te kennen. Een veel gebruikte techniek is die van "dragging the shutter". Deze is gebaseerd op tegenlicht en opvallend licht. Tegenlicht krijg je bijvoorbeeld als je binnen staat en iemand voor een raam zet en je deze persoon van binnenuit wilt fotograferen. Je krijgt vervolgens een lichte achtergrond en alleen de contour van de persoon te zien. Opvallend licht is het licht dat aan de zichtzijde op je onderwerp valt. Als je in voorgaande situatie in flitst, dan creëer je met je eigen flitser het opvallende licht.
Een andere techniek is "available light" schieten, met andere woorden; gebruik maken van het aanwezige licht. Datgene vastleggen wat je ziet eigenlijk. Alles tussen deze technieken is ook goed bruikbaar.

Basiskennis camera techniek
Iedere camera werkt met de volgende eigenschappen; Diafragma, sluitertijd en lichtgevoeligheid (iso).
[list]• Het diafragma geeft aan wat de grootte van de lensopening is.
• De sluitertijd geeft aan hoe lang de sluiter open blijft staan.
• De lichtgevoeligheid van de sensor zorgt ervoor dat je het benodigde licht dat op de sensor valt kan instellen.
Tijdens feesten 's avonds/'s nachts is het veelal donker. Je wilt dan het diafragma zo ver mogelijk openzetten, de sluitertijd zo lang mogelijk maken en de lichtgevoeligheid van je sensor flink opvoeren zodat je met het weinige aanwezige licht alsnog een foto kan maken. Iedere eigenschap heeft weer zijn nadelen;
[list]• Groot diafragma -> kleine scherptediepte
• Lange sluitertijd -> wazige onscherpe foto's
• Hoge lichtgevoeligheid -> veel ruis in de foto

Uiteraard zijn bovenstaande eigenschappen verschillend per camera/merk/objectief en situatie. Aangezien ieder er een eigen stijl op nahoud en wij jouw lichtsituatie niet kunnen inschatten vanaf een foto, is het moeilijk om aan te geven op welke instellingen je moet fotograferen in welke situatie. Dit is iets wat je middels trial and error zelf moet leren te beheersen. Wat meer kennis van de camera techniek en de basiskennis van licht zal je hierbij veel helpen. Overigens is met je cam op manueel schieten (M stand) wel een pre! De flitser moet je op TTL laten staan.

Welke apparatuur heb ik nodig?
De benodigde apparatuur is eigenlijk puur afhankelijk van je budget. Met bijna iedere camera kun je partyfotografie uitoefenen. Met de ene beter dan de andere. Enkele jaren geleden was de Sony F727 en de F828 (compactcamera) erg populair onder partyfotografen. Tegenwoordig worden hier veel dSLR's voor gebruikt. Deze hebben als voordeel sneller te kunnen werken, je hebt veel meer vrijheid kwa objectieven die je kan gebruiken, je kunt hem sneller bedienen doordat je veel minder in menuutjes hoeft te duiken, etc etc. Veel gebruikte merken zijn Canon en Nikon. Enkele pioniers werken met Fuji en behalen daar ook prima resultaten mee. En of je nu met een instapper á la 400D, D40 of prof cams á la 1D3 of D3 rondhobbelt, met al deze camera's en de camera's ertussenin kun je prima partyfoto's maken. Des te duurder de body, des te meer mogelijkheden, des te sneller je kunt werken, des te hogere resolutie, des te meer beelden per seconden etc etc. Overigens betekend het niet des te duurder des te makkelijker/beter. Je behaalt eigenlijk alleen voordelen hieruit als je de basiskennis goed beheerst, maar vooral ook de camera.
Naast een body heb je natuurlijk ook glas/objectieven nodig. Je bent met minder lichtsterk glas goed af voor het meeste standaard werk. Wil je echter net wat meer mogelijkheden, dan zul je in het duurdere lichtsterkere glas moeten zoeken. USM of AF-s (sneller focussen), IS of VR (beeldstabilisatie) wegen ook hier weer zwaarder in je portemonnee. Daarnaast is het ook afhankelijk van je stijl met wat voor brandpunts afstand je wilt schieten. Een goede start zijn de standaardzoomobjectieven in de groothoek tot aan licht tele range. Je kunt weidser gaan met een extreme groothoek, rectilineair of wellicht een fisheye. Maar wellicht wil je meer richting tele gaan. Bedenk wel dat je met meer tele ook sneller glas nodig hebt in donkere situaties.

Een externe flitser is aan te raden. Een 420/430EX van Canon, of een SB600 van Nikon volstaan al prima. Ze hebben een focus assist lampje dat helpt bij het scherpstellen in het donker. Met de 420/430EX en de SB600 kun je ook nog eens harder of zachter flitsen wat vaker goed van pas komt. De duurdere 550/580EX(II) en de SB800 geven je meer mogelijkheden, maar wederom tegen een stevige meerprijs. Je koopt deze flitsers veelal als je wat specifiekere kunstjes wil gaan doen; draadloos flitsen, hoger richtgetal, meer zoom of bijvoorbeeld sneller achter elkaar flitsen.

Wat verder?
Waar moet ik beginnen? "Ik zie jullie op al die toffe grote festivals fotograferen, dat wil ik ook!". Er zijn meer mensen die lekker in het zonnetje op de grote festivals de groten van deze aardkloot willen vastleggen op de gevoelige sensor. Het is daarom lastig om er binnen te komen. Begin bij kleine locaties, experimenteer wat, check wat partysites. Er zijn verschillende partysites die op zoek zijn naar partyfotografen. Met een beetje rondzoeken kom je al snel wat vacatures tegen. Dit is echter één van de vele opties, er zijn vele wegen die naar Rome leiden ;).

Ik maak toffe plaatjes, zo tof dat ik gevraagd ben om foto's te komen maken op een bepaald feest. Maar wat kan ik nu vragen? Afhankelijk van je kennis/kunde kun je de hoogte van je vergoeding bepalen. Een richtlijn die je kan gebruiken is je collega barman/glazenhaler/cassière/promogirl etc etc. Maar jij loopt ook nog eens met waarschijnlijk je eigen camera en een bak met specifieke kennis rond. De volgende dag ben je bezig deze foto's te verwerken, te uploaden/plaatsen etc. Je gebruikt je pc, je hebt programma's nodig, etc etc. Vraag je te weinig krijg je enorm veel werk, dan werk je jezelf een slag in de rondte, totdat er op een gegeven moment geen fun meer aan is omdat je er te weinig aan verdiend. Daarnaast heb je kans dat je ook geen vrienden maakt met collega fotografen omdat je mogelijk onder hun prijs zit. Check www.richtprijzen.org voor een indicatie wat professionele fotografen kunnen vragen.
Daarnaast moet je je ook even afvragen hoe je je laat uitbetalen. Begin je een bedrijfje en vraag je een BTW/KvK aan, ga je in loondienst, werk je met gageverklaringen of schrijf je facturen uit zonder BTW? Mogelijkheden die je het beste zelf kunt uitzoeken omdat wij jouw situatie niet kennen en dit eigenlijk buiten dit topic valt.

Welke programma's gebruiken jullie voor nabewerking? De meeste foto bewerkingsprogramma's volstaan. De bekendere die veelvuldig worden gebruikt zijn onder andere: Photoshop, Lightroom, CaptureOne, Aperture, etc etc. Verder is dit afhankelijk van je eigen wensen en wellicht ook je cameramerk of je platvorm (pc/mac).

Etiquette op feesten
Je werkt in de horeca; welkom in het gezellige wereldje. Leer wat van de horeca etiquette kennen en je weet al een hele hoop! Pas op met struikelen op het podium en pas op met de DJ tafel. Jij wilt niet de veroorzaker zijn van een overslaande plaat ;).

Gehoorbescherming.
De meesten die hier rondlopen zweren erbij. Een must om op latere leeftijd ook nog van de muziek of uberhaubt geluid te genieten! Jij als fotograaf komt met je camera overal, je staat dicht bij zaal speakers, monitoren van DJ's (die stukken harder kunnen staan dan zaalspeakers) etc etc. Een piep horen na afloop van een feest is al een teken van een blijvende gehoorbeschadiging.
In deze post is een hoop informatie te vinden over de zogenaamde otoplasten.
De verschillende merken zijn;
Sites van partyfotografen
Hieronder een verzameling van enkele sites van de hier aanwezige partyfotografen.
Tot slot
Deze post is een samenvatting van informatie uit voorgaande delen en wat eigen kennis. Mijn dank gaat dus ook uit naar de community!
En voordat ik het vergeet, we kunnen hier flink kletsen, maar we houden vooral van plaatjes! Dus kom maar op met je meesterwerken en of je uitprobeersels!

Heb je een op of aanmerking of wil je een voorstel van een toevoeging doen? Stuur me gerust een DM.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

lap, ik ging net een post zetten in het "oude" topic :9

anyway, here goes:

hmm, net het hele verhaal gelezen, niet echt netjes precies van UDC...

heeft iemand trouwens al voor ID&T/Q-dance gewerkt? Blijkbaar zijn mijn foto's bij hun in de smaak gevallen en ze vroegen me even langs te komen op hun bureau in Antwerpen. Na een gesprek mag ik nu als "test" 3 evenementen meepikken (Tomorrowland, Qontinent en Antwerp is Burning normaalgezien) en als het bevalt willen ze me in dienst nemen als partyfotograaf...

klinkt bijna te mooi om waar te zijn, zeker omdat ik mijn foto's vaak brak vind vergeleken met het werk van andere mensen hier... :X

hopelijk gaan ze daar wel anders te werk als het op rechten aankomt, maar er volgt vast en zeker nog een gesprek vermoed ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door ppFreddy op 27-06-2008 00:33 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:09
ppFreddy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:32:

anyway, here goes:

heeft iemand trouwens al voor ID&T/Q-dance gewerkt? Blijkbaar zijn mijn foto's bij hun in de smaak gevallen en ze vroegen me even langs te komen op hun bureau in Antwerpen. Na een gesprek mag ik nu als "test" 3 evenementen meepikken (Tomorrowland, Qontinent en Antwerp is Burning normaalgezien) en als het bevalt willen ze me in dienst nemen als partyfotograaf...

klinkt bijna te mooi om waar te zijn, zeker omdat ik mijn foto's vaak brak vind vergeleken met het werk van andere mensen hier... :X

hopelijk gaan ze daar wel anders te werk als het op rechten aankomt, maar er volgt vast en zeker nog een gesprek vermoed ik :)
Meerdere mensen hebben voor ID&T/Q-Dance gewerkt, waaronder ik.
Ik zou nu weer een lap tekst kunnen typen over ID&T Belgie, maar kort samengevat : Floris en ik krijgen nog aardig wat centjes van ze (Tomorrowland). Daarnaast heb ik geen naamsvermelding gezien bij onze foto's.

Het volgende moet je niet lullig opvatten maar : door jou drie evenementen te laten doen (gratis?) om je vervolgens in dienst te nemen voor een appel en een ei, houden zij geld over. Je bent waarschijnlijk al blij met bijvoorbeeld 200 euro per evenement en zal niet zo snel zeuren over het missen van de naamsvermelding op de website. Misschien zitten er hele leuke foto's tussen en dan gebruiken ze die zonder toestemming op de Tomorrowland CD. Jij bent klein en zij zijn groot dus je zal er niet zo snel werk van maken (daar gaan ze waarschijnlijk van uit).

Kortom, misschien zijn ze niet zo lullig als UDC in het vorige topicdeel, maar ze hebben wel een beetje dezelfde gedachtengang.

Je moet zelf nadenken of je het wil, het klinkt leuk en het zal ook best leuk werk zijn, maar je wordt wel genaaid waar je bij staat zonder dat je er nu nog erg in hebt :)

Reken eens voor jezelf uit. <wat je krijg per evenement> / aantal uren (rondlopen + nabewerking) = uurloon. Ik gok dat je dan ongeveer hetzelfde verdient als werken in een supermarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

de bedragen die de man noemde waren hoger, maar idd, qua uurloon valt het tegen als je een hele dag rondhost + voorbereiding + nabewerking + xxkm heen en terugrijden + ...
maar het zou voor mij een leuke ervaring zijn en ik zou er veel van leren denk ik. Liever voor een appel en een ei dan zoals ik nu bezig ben (gratis :X) + het is natuurlijk een mooie referentie voor volgende opdrachten als je kan zeggen dat je voor id&t/q-dance gewerkt hebt... want de lokale fuifjes zijn wel leuk om te doen, maar daar leer ik nu niet echt veel bij, en er zijn zat partysites die daar foto's komen nemen voor een gratis entree en wat drankbonnen...

dat ik genaaid word door eerst 3 events gratis te doen snap ik ook wel, maar ik snap hen dan weer dat ze niet zomaar de eerste de beste zomaar die 200 EUR die jij noemde te geven, want dan zou er nogal een toestroom zijn van fotografen die niet beter weten...

ik weet dat het beter kan, maar hoe begin je eraan als je niet onderaan wilt beginnen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Jij word gevraagd, dan kan jij eisen stellen. Jij bent diegene die ze schijnbaar willen hebben. Je staat hierdoor iets sterker in je schoenen.

Ik maak zelf het onderscheid tussen non profit organisaties en commerciële organisaties. Bij non profit/stichtingen etc etc wil ik wel eens wat voor weinig doen, of gratis, mits het allemaal in de planning past natuurlijk. Als ik het druk heb heeft dit werk iig geen prioriteit bij mij. Een gemiddelde partysite is veelal non profit. Of iig aardig bekend dat er weinig geld geschoven word van site naar fotograaf. Het is in die zin een mooie start om jezelf te verbeteren etc en er geen geld voor te vragen.

De stap naar de betaalde fotografie moet je in mijn ogen doen als je zelf in je eigen ogen voldoende kwaliteit bied. Ga je eerder van start, dan kan je in den beginnen niet veel vragen, waardoor je achteraf veel meer moeite hebt om je prijs omhoog te gooien. Het wereldje is klein en jouw opdrachtgever babbelt ook over jouw prijs met andere voor jou potentiële opdrachtgevers. Reken voor jezelf eens uit wat je aan materiaal kosten hebt, kwijt bent aan reistijd/kosten, uren aanwezig zijn, uren nabewerken, software, hardware, kopzorgen, administratie, risico, verzekeringen, organisatie, nachtwerk, weekendwerk, feestdagen tarief etc etc. Zodra jij kwaliteit bied heb je gewoon het recht om een bedrag te vragen en te krijgen. Ook als je nog niet zo'n hoge kwaliteit bied heb je het recht om een vergoeding te krijgen.

Niet eerst 3x proefdraaien, je hebt toch een portfolio? Je kunt ze toch verwijzen naar je partysite waar al een x aantal foto's staan? Daaruit moet ongetwijfeld blijken dat jij een serie foto's kan leveren van contstante kwaliteit.

Voor nop lopen is leuk, maar als er niks tegen over staat, jij een bak met risico loopt met je dure spul en zij alsnog verdienen op jou dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
Eens kijken of het hier iemand kan bekoren..

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.be/got/party/20080627_02h42m_DSC_7386.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Arrigi op 27-06-2008 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:38

samo

yo/wassup

Arrigi: lekkere kleurtjes. Een beetje erg wijd qua vervorming maar ziet er op zich leuk uit!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244262

Ik denk dat wat nu bij ppFreddy gebeurd heel erg goed laat zien wat het probleem is. Een flink aantal fotografen wil niet meer voor de organisatie werken door problemen met betalingen, bronvermelding, auteursrechten. De organisatie gaat dan op zoek naar fotografen die nog niet zijn "doorgebroken", en dus in eerste instantie denken.. YES..!! Voelen zicht vereerd, denken aan de reclame, de naamsbekendheid en het werken voor een grote organisatie.

Als je puur in de ogen van die nieuwe fotografen kijkt is het ook wel redelijk logisch, ze krijgen nu betaald voor werk wat ze anders net zo lief gratis zouden doen. Het is echter wel een visueuse cirkel op deze manier, en de organisatie zit weer voor een aantal keer gebakken want de nieuwe fotograaf slikt bijna alles sinds hij voor de grote jongens "mag" werken. Helaas ziet bijna niemand ( behalve degenen die door schade en schande al wijzer zijn ) in dat ze een product hebben wat iemand anders wil hebben, en dus zelf eisen mogen stellen. Misschien ook wel doordat de concurrentie groot is, dat ze denken het is nu of nooit.

Anyway, het zal nog wel een tijdje zo door-rommelen helaas.

@Arrigi: Zonder al te kritisch te willen zijn.. Wat wil je precies overbrengen met deze foto? Ik zie een zoenend stelletje, donkere vlakken en een nagenoeg lege dansvloer.. Geeft mij niet het idee dat ik "iets gemist heb" omdat ik er niet bij was..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 27-06-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
We doen het voor de kritiek he.. ;)

Over die "dansvloer" zal ik maar zwijgen :P
Moet het altijd gaan om momenten die *jij* niet gemist wou hebben? Dit zou ik eerder zien als een koppeltje dat de omgeving eventjes compleet vergeet. Gebeurt ook, en zij vonden het vast leuk..
Beetje andere kijk :)

add: Vergelijk het desnoods met zo'n filmpje waarin de omgeving veel sneller beweegt of een blur is tov 1 of 2 perso(o)n(en). Alleen is dat effect een beetje lastiger uit te voeren zonder speciale opzet en medewerking..

[ Voor 27% gewijzigd door Arrigi op 27-06-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Note aan de moderator: Had je niet even kunnen wachten tot de UDC/Voorwaarden sub-discussie compleet was voordat er een slot op het voorgaande deel gezet werd? :+

Het is wel triest dat er door organisaties zo minachtend opgesprongen wordt met artiesten (fotografen zijn in dit geval net zo hard artiesten als DJs/muzikanten). Het aanbod is gewoon heel groot, al zegt dat lang niet alles over kwaliteit, maar het is vrijwel altijd mogelijk om gebrek aan kwaliteit te compenseren door kwantiteit. Het is een trend die twee jaar geleden al de kop opstak, min of meer samenvallend met de doorbraak van de dSLR naar de mainstream.

Volgens mij hadden we een jaar terug al eenzelfde discussie trouwens over de tactieken van UDC. Technisch/wettelijk zitten ze in een niemandsland. Auteursrecht/copyright overdragen kan alleen op schrift, dus dan moet er een contactsheet met alle foto's bij je overdrachtscontract. Zie dat maar even te doen aan het eind van een dagje Dance Valley. Dus nee, je behoud copyright, maar je moet wel een zogenaamde "blanket licence" afgeven. (Waarbij ook nog eens speelt dat, wanneer je vrijwillig afstand doet tot de plicht van naamsvermelding, wat wel eens bij de kleine lettertjes van UDC kan staan, dan vervalt copyright alsnog aan de publicerende partij.)

Kort samengevat: Ja, dahaaag!! :w :w :w Zoals Gerard al aangaf: Dat kan wel hoor, maar dan doen we wel x3.

En zelfs dan nog... Ik als fotograaf produceer een artistiek geheel (een fotoserie) waarbij alles bijdraagt. Die creatieve expressie is dus niet alleen 'sec' het geheel van foto's dat ik maak maar ook hoe ik de bruto opbrengst filter, dus wat ik accepteer als goed/doorlaat. En ook hoe ik nabewerk. Dus, alle rechten overdragen? Dat kan. Bruto opbrengst aanleveren? Dat zou ik alleen doen als er aan twee voorwaarden voldaan wordt: 1) een riante vergoeding en 2) vertrouwen dat mijn bronmateriaal in goede handen valt qua selectie en nabewerking.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, het is ergens gewoon een schofterig gebeuren, om op deze manier met de fotografen om te springen. De markt is groot, het aanbod wellicht nog groter en dus zullen er altijd mensen zijn die het voor die paar centen wel doen en zo eigenlijk de markt verzieken. Erg jammer, want wanneer je als fotograaf dus de vergoeding vraagt die je er voor hoort te krijgen gaan ze vrolijk naar een ander. Toen ik net kwam kijken in de wereld van partyfotografie dacht ik dat de organisaties wel zouden gaan voor kwaliteit, nu lijkt het er meer op dat kwaliteit er niet meer zo veel toe doet bij sommigen. Erg jammer!

Arrigi schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:38:
We doen het voor de kritiek he.. ;)

Over die "dansvloer" zal ik maar zwijgen :P
Moet het altijd gaan om momenten die *jij* niet gemist wou hebben? Dit zou ik eerder zien als een koppeltje dat de omgeving eventjes compleet vergeet. Gebeurt ook, en zij vonden het vast leuk..
Beetje andere kijk :)
Als het je bedoeling was om dat over te brengen zou ik persoonlijk het koppeltje ook echt alleen op de foto hebben gezet, en dan was de lege ruimte om ze heen wellicht zelfs van meerwaarde geweest..
add: Vergelijk het desnoods met zo'n filmpje waarin de omgeving veel sneller beweegt of een blur is tov 1 of 2 perso(o)n(en). Alleen is dat effect een beetje lastiger uit te voeren zonder speciale opzet en medewerking..
dat had je wel ( vrij makkelijk ) kunnen doen door een lange sluitertijd te nemen en in te zoomen tijdens de foto.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:58:
[...]

Inderdaad, het is ergens gewoon een schofterig gebeuren, om op deze manier met de fotografen om te springen. De markt is groot, het aanbod wellicht nog groter en dus zullen er altijd mensen zijn die het voor die paar centen wel doen en zo eigenlijk de markt verzieken. Erg jammer, want wanneer je als fotograaf dus de vergoeding vraagt die je er voor hoort te krijgen gaan ze vrolijk naar een ander. Toen ik net kwam kijken in de wereld van partyfotografie dacht ik dat de organisaties wel zouden gaan voor kwaliteit, nu lijkt het er meer op dat kwaliteit er niet meer zo veel toe doet bij sommigen. Erg jammer!

[...]
Wellicht een erg botte en stereotyperende conclusie van mijn kant, maar een deel van de lakse en arrogante houding van UDC komt door hun typische bezoekerspubliek. Waarom maakt UDC ieder jaar weer zo'n draak van een flash website voor DV? Antwoord van een insider "Dat is wat de gemiddelde/typische bezoeker verwacht."

Wat voor soort shots verwacht een typische bezoeker van een Nightmare feest van UDC? Die blijken een stuk minder kritisch te zijn. Dus? Kiekjes zijn goed zat! Waarom zou je nog een zooitje artistieke (en duurder betaalde) fotografische talenten aantrekken als je ook voor Toegang +1 al aan de kwaliteitsverwachting van de gemiddelde bezoeker kan voldoen?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:58:
dat had je wel ( vrij makkelijk ) kunnen doen door een lange sluitertijd te nemen en in te zoomen tijdens de foto.. :X
Ik had er dan ook "Alleen is dat effect een beetje lastiger uit te voeren zonder speciale opzet en medewerking.." bijgezet. Voor dat effect heb je een statief nodig, moeten ze stil staan en heb je véél meer mensen die er rond lopen nodig. Daarom de vergelijking..

[ Voor 46% gewijzigd door Arrigi op 27-06-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JumpStart schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:06:
[...]

Wellicht een erg botte en stereotyperende conclusie van mijn kant, maar een deel van de lakse en arrogante houding van UDC komt door hun typische bezoekerspubliek. Waarom maakt UDC ieder jaar weer zo'n draak van een flash website voor DV? Antwoord van een insider "Dat is wat de gemiddelde/typische bezoeker verwacht."

Wat voor soort shots verwacht een typische bezoeker van een Nightmare feest van UDC? Die blijken een stuk minder kritisch te zijn. Dus? Kiekjes zijn goed zat! Waarom zou je nog een zooitje artistieke (en duurder betaalde) fotografische talenten aantrekken als je ook voor Toegang +1 al aan de kwaliteitsverwachting van de gemiddelde bezoeker kan voldoen?
Ik zie dan weer niet in dat dance valley zo'n ander / typisch publiek zou aantrekken tov bijvoorbeeld mysteryland of emporium..

De Matrixx zegt als organisatie gewoon heel simpel, onze "vaste" ( die ook alle feesten in de matrixx zelf schiet ) fotograaf krijgt €75.- en die legt vervolgens ook in zijn eentje een vrij groot festival als Emporium vast. Ze zijn simpelweg niet geinteresseerd in betere foto's of een meer volledige foto-verslaglegging van hun event. Ze zullen dus ook geen cent meer uitgeven aan fotografie. Dan weet je wel meteen waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arrigi schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Ik had er dan ook "Alleen is dat effect een beetje lastiger uit te voeren zonder speciale opzet en medewerking.." bijgezet. Voor dat effect heb je een statief nodig, moeten ze stil staan en heb je véél meer mensen die er rond lopen nodig. Daarom de vergelijking..
ik begrijp je punt, maar door te flitsen zet je ze stil.. ;) En de omgevingslampen zorgen dan voor het tunnel-effect.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 27-06-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

ppFreddy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:32:

anyway, here goes:

ik begrijp alleen niet dat als ze je fotos al kennen en ze in de smaak vallen waarom je dan alsnog een 'test' moet doen en dan wel over 3 evenementen ?? ik zou dat zeker tot 1 terugbrengen en daarna gewoon laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:04:
[...]

ik begrijp alleen niet dat als ze je fotos al kennen en ze in de smaak vallen waarom je dan alsnog een 'test' moet doen en dan wel over 3 evenementen ?? ik zou dat zeker tot 1 terugbrengen en daarna gewoon laten betalen.
dat is dus precies wat we eerder al bedoelden met de "macht" die de grote organisaties hebben.. En dan macht in de zin dat fotografen daardoor hun eisen aanpassen tot een minimum om maar voor ze te mogen "werken"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:04:
[...]

En dat haalde ik dus ook al aan in mijn verhaal. Sterker nog, je kunt ook als fotograaf zeggen; "Dit event kost je € XXX,-. Je weet wat ik in het verleden geschoten heb (verwijzing naar je portfolio of sites van opdrachtgevers) en als de serie je niet bevalt, dan no cure, no pay, maar dan mag je ook niet de foto's gebruiken." Jij niks en zij niks. Maar zij wel iets en jij niets is in mijn ogen een kromme wereld, toch? Zelfs een onervaren barman krijgt op zulk soort feesten even goed betaald. En prolly nog meer dan wat er gemiddeld word uitgegeven aan een fotograaf. Daarnaast loopt hij/zei geeneens met eigen duur materiaal rond. Terwijl jij achteraf nog bezig bent met selectie en correcties/bewerkingen.

Ik heb nu ook een opdrachtgever die wil dat ik nu opeens 2x zo lang blijf voor hetzelfde bedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb momenteel een leuke discussie met de eigenaar van een club, die ongevraagd en zonder bronvermelding mijn foto's heeft gebruikt die ik voor een organisatie op zijn locatie heb gemaakt. Navraag leert me dat de locatie een contract heeft met de organisatie, waarin vermeld staat dat de foto's die op de locatie worden gemaakt ook vrij te gebruiken zijn voor de locatie zelf.

Zoals helaas wel vaker voorkomt ( al een paar keer gelezen hier op GoT, gelukkig voor mij de 1e keer ) wist de fotograaf hier niks van, en heeft daar niet voor getekend. Nu begint dus een touwtrekspelletje, waarbij ik ook nog eens moet zorgen dat ik mijn opdrachtgever niet kwijtraak, aangezien die toch voor zo'n 10 betaalde events per jaar zorgen.. Aan de andere kant is het een principe kwestie, waarbij de organisatie moet beseffen mijn materiaal niet zomaar aan derden te kunnen doorgeven. ( op dit voorval na is het een goede opdrachtgever ) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:29:
Navraag leert me dat de locatie een contract heeft met de organisatie, waarin vermeld staat dat de foto's die op de locatie worden gemaakt ook vrij te gebruiken zijn voor de locatie zelf.
Dat kan wel zo zijn, maar jij hebt niks te maken met een contract tussen je opdrachtgever en de locatie, tenzij hetzelfde beding is opgenomen in het contract tussen jou en je opdrachtgever. Òf het moet in de huisregels/algemene voorwaarden van de locatie zo staan. So far het juridische, nu nog de vraag of je er idd werk van wil maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En dat is dus zo'n beetje exact de reden waarom je je eigen algemene voorwaarden (of die van de Fotografen Federatie) moet verbinden aan elk contract en moet zorgen dat je algemene voorwaarden van afnemers expliciet afwijst, want anders wordt al snel aangenomen dat die gewoon van kracht zijn. Althans, dat is wat op de volgende pagina aangegeven wordt: http://www.fotografenfederatie.nl/cms/db.php3?id=397

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In dit geval zou dat betekenen dat je bij binnenkomt de AV van de locatie expliciet afwijst, waardoor je kans hebt dat je überhaupt geen toegang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:29:
Heb momenteel een leuke discussie met de eigenaar van een club, die ongevraagd en zonder bronvermelding mijn foto's heeft gebruikt die ik voor een organisatie op zijn locatie heb gemaakt. Navraag leert me dat de locatie een contract heeft met de organisatie, waarin vermeld staat dat de foto's die op de locatie worden gemaakt ook vrij te gebruiken zijn voor de locatie zelf.

Zoals helaas wel vaker voorkomt ( al een paar keer gelezen hier op GoT, gelukkig voor mij de 1e keer ) wist de fotograaf hier niks van, en heeft daar niet voor getekend. Nu begint dus een touwtrekspelletje, waarbij ik ook nog eens moet zorgen dat ik mijn opdrachtgever niet kwijtraak, aangezien die toch voor zo'n 10 betaalde events per jaar zorgen.. Aan de andere kant is het een principe kwestie, waarbij de organisatie moet beseffen mijn materiaal niet zomaar aan derden te kunnen doorgeven. ( op dit voorval na is het een goede opdrachtgever ) :/
Vraag 1: Wat is er afgesproken? Vraag 2: heb je dat vastgelegd?

Ik zet hetvolgende altijd in m'n contract/release form:
1.2 Het is opdrachtgever toegestaan de geleverde foto’s op haar eigen website te
plaatsen. Duidelijke naamsvermelding van fotograaf is hierbij verplicht.
1.3 Het is opdrachtgever niet toegestaan om de geleverde foto’s door te verkopen, te leveren aan derden of andere acties te ondernemen die het auteursrecht van fotograaf kunnen schenden. Bij inbreuk op de auteursrechten gelden de prijzen van www.richtprijzen.org, editie 2008, verhoogd met 100%.
Bij jou is zeker je auteursrecht geschonden. De vraag is, zoals Wilko het al aangeeft, hoe je dit nu wil aanpakken. Naamsvermelding is ook zeer belangrijk. Publicatie zonder bronvermelding (indien dit met toestemming gebeurt in plaats van te kwader trouw) betekent dat auteursrecht vervalt aan degene die publiceert. De originele rechthebbende is dan immers niet meer te achterhalen.

Hoe dit aan te pakken? Ik zou het, gezien het feit dat het verder een goede opdrachtgever is, toestaan dat alleen die derde partij je materiaal ook gebruikt. Maar dan wel mèt naamsvermelding en onder expliciete afspraak dat die derde partij zich eveneens moet houden aan de auteurswet. Dus die derde partij mag ze niet verder doorspelen aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

In toevoeging: Een contract of gebruiksovereenkomst is altijd opgezet in de strekking van "Als het er niet expliciet instaat, dan mag het niet".

Als je dus in je overeenkomst zet dat "Opdrachtgever mag het beeldmateriaal gebruiken op website www.voorbeeld.nl" dan mag alleen dat. Doorverkopen/sublicenceren mag sowieso al niet, tenzij expliciet aangegeven. Ook als opdrachtgever met een andere partij een overeenkomst heeft, dan mag dat niet jou eigen overeenkomst overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilko schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:48:
In dit geval zou dat betekenen dat je bij binnenkomt de AV van de locatie expliciet afwijst, waardoor je kans hebt dat je überhaupt geen toegang krijgt.
hela , je moet het contract als basis zien om duidelijkheid van te voren te verschaffen. het staat je vrij om een uitzondering hierop te maken en de locatie ook de rechten tot gebruik geeft. maar dan is het wel duidelijk daat ze daar explicitiet toestemming voor krijgen van JOU en niet via via afspraken zich dat denken te kunnen gaan toe eigenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels over en weer wat contact gehad, gelukkig is de opdrachtgever inmiddels achter mij gaan staan, en heeft ook te kennen gegeven dat er geen enkele overeenkomst of wat voor afspraken dan ook zijn betreffende het mogen gebruiken van beeldmateriaal. De opdrachtgever gaat nu zelf contact opnemen met de clubeigenaar, of ze er fatsoenlijk uit kunnen komen aangezien ze gewoon "in overtreding zijn".

Wat het allemaal nog een beetje gecompiceerder maakt is dat de organisatie morgenavond weer een event heeft op diezelfde locatie, waar ik dus ook weer foto's moet gaan maken. Je begrijpt dat ik dat niet zomaar doe zonder dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt.

ter verduidelijking, er zijn concrete afspraken gemaakt dat de organisatie mijn foto's mag gebruiken voor plaatsing op haar website op de resolutie zoals ik die zelf aanlever en na overleg met mij eventueel ook voor een flyer of iets dergelijks mag gebruiken. Aangezien ze alleen resized foto's krijgen gaat dit ook altijd in overleg en tegen een eventuele vergoeding. Foto's doorgeven aan derden is hier niet in vernoemd, en is dus geen toestemming voor gegeven maar dat ga ik dus voortaan wel expliciet vernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

** Update **

Morgen voor het evenement een afspraak met de eigenaar en de organisatie, waarschijnlijk komen we er dan wel op een redelijke manier uit. Als de organisatie niet achter mij was gaan staan werd het moeilijker, maar gelukkig is dit dus een prima opdrachtgever. Nieuwe ervaring voor mij in ieder geval, meestal moet je er zelf achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Klinkt als een geluk bij een ongeluk inderdaad. Succes er mee Jazzs :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Om het even over iets anders te hebben... :P
wie gaat er morgen naar Summerfestival? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:54:
** Update **

Morgen voor het evenement een afspraak met de eigenaar en de organisatie, waarschijnlijk komen we er dan wel op een redelijke manier uit. Als de organisatie niet achter mij was gaan staan werd het moeilijker, maar gelukkig is dit dus een prima opdrachtgever. Nieuwe ervaring voor mij in ieder geval, meestal moet je er zelf achteraan.
Ergens snap ik het wel hoor. De organisatie zat immers gewoon fout. Niet alleen fout, maar echt klem. Als je aan de ene kant een contractuele verplichting bent aangegaan om fotomateriaal door te geven, maar aan de andere kant dat niet expliciet regelt met je fotograaf ... nou ja, dan is het een gevalletje "between a rock and a hard place". Dat je opdrachtgever zich ervoor inzet is dus ook een beetje in zijn eigenbelang.

Wel fijn dat het op z'n pootjes terecht lijkt te komen. Het is weer een leermomentje geweest voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
ppFreddy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:38:
ikkeeeuh :D
ik hoop dat het niet meer regent en droog blijft, ff kijken wat de voorspellingen zijn.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
ppFreddy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:38:
Aanwezig voor BassEvents / Travel2Dance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

als je 2 weirdo's ziet wandelen, de ene met een D300 rond zn nek (LittleWan) en de andere met een 40D (ik) zeg dan even goeiedag :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

* Anoniem: 55933 is terug van vakantie! :*)

Zat vanmiddag een rij voor Tony Cha Cha in 't vliegtuig, ook toevallig :P (helemaal omdat 't echte feestseizoen nog niet bepaald is begonnen daar).

Verder m'n website een beetje geupdate ( www.erikflohr.com ) en morgenavond weer op pad, naar Hed Kandi in Hotel Arena *O*

Wie gaan er trouwens allemaal naar Dance Valley en Extrema? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Laatst online: 21:33

allstarted1

WTRFTS

Anoniem: 55933 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:31:
* Anoniem: 55933 is terug van vakantie! :*)

Zat vanmiddag een rij voor Tony Cha Cha in 't vliegtuig, ook toevallig :P (helemaal omdat 't echte feestseizoen nog niet bepaald is begonnen daar).

Verder m'n website een beetje geupdate ( www.erikflohr.com ) en morgenavond weer op pad, naar Hed Kandi in Hotel Arena *O*

Wie gaan er trouwens allemaal naar Dance Valley en Extrema? :)
Als het goed is ben ik met oneMen op Extrema. Verder Solar Extrema en probably Rockit Open Air :) Wilde eerst nog proberen persaccreditatie te regelen voor Dancevalley, maar daar zie ik mooi vanaf na bovenstaand UDC verhaal. :+

Ben alleen nog aan het twijfelen over Mysteryland, als ID&T met zulke voorwaarden werkt als UDC kunnen ze de boom in :) Misschien morgen eens een mailtje aan wagen, want het lijkt me wel een toffe ervaring! Kan het altijd proberen en de voorwaarden bekijken :)

Iemand trouwens een idee wanneer je het beste voor het Amsterdam Dance Event accreditatie kunt regelen? :? Vorig jaar greep ik er helaas naast omdat ik het erg laat probeerde, maar als ik nu al voor oktober al iets geregeld heb, kan ik dat misschien ook mooi op kosten van m'n stageplek gaan doen voor een verhaal :D

Zondag lekker nurden met Henk en Gerard op Sundale ( Gerard, thanks voor de invite! _/-\o_ )
Hopelijk gaan ze me niet de hele tijd naar Canon proberen over te halen met die lieve 1D's ( ja, dat vind ik wel een mooie Canon ) :9 aait toch z'n D300

[ Voor 5% gewijzigd door allstarted1 op 28-06-2008 04:20 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 13:45
allstarted1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 03:18:
Zondag lekker nurden met Henk en Gerard op Sundale ( Gerard, thanks voor de invite! _/-\o_ )
Hopelijk gaan ze me niet de hele tijd naar Canon proberen over te halen met die lieve 1D's ( ja, dat vind ik wel een mooie Canon ) :9 aait toch z'n D300
:+ Gerard en ik hóeven niets te doen... je trekt zelf je conclusies wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Gisteravond eerste avond van Hilversum Alive. Zoals ondertussen gebruikelijk sta ik weer het hele weekend te fotograferen bij het podium van de Vorstin. Gisteravond dus de dans avond, met een aardig lijstje DJ's.

Dit is even snel wat ik gisteren heb geschoten. Na het weekend ga ik er nog eens goed doorheen, dus verwacht dan een wat completere serie. Behalve als dit nu al niet goed wordt ontvangen ;)

1:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12922-2/hilversuma_alive_01.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12902-2/hilversuma_alive_08.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12910-2/hilversuma_alive_12.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12914-2/hilversuma_alive_14.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/12920-2/hilversuma_alive_17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Was uitgenodigd voor een popfestivalletje, maar een keelontsteking heeft vannacht doorgezet dus ga rustig aan doen :(

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JumpStart schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:03:
[...]

Ergens snap ik het wel hoor. De organisatie zat immers gewoon fout. Niet alleen fout, maar echt klem. Als je aan de ene kant een contractuele verplichting bent aangegaan om fotomateriaal door te geven, maar aan de andere kant dat niet expliciet regelt met je fotograaf ... nou ja, dan is het een gevalletje "between a rock and a hard place". Dat je opdrachtgever zich ervoor inzet is dus ook een beetje in zijn eigenbelang.

Wel fijn dat het op z'n pootjes terecht lijkt te komen. Het is weer een leermomentje geweest voor je.
Inderdaad een aardig leermomentje ja!

Sowieso aanwezig op Extrema, in de voormiddag een opdracht(je) voor Timoco en daarna beetje rondstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hier dan nog 1 van bleebbizarre
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-27-bleebbizarre/dscf8317.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

zo, summerfestival was een mooie start voor de zomerfestivals :)

net mn foto's in lightroom gegooid en om een of andere reden zijn de kleuren helemaal fubar, als de foto ingeladen wordt ziet het er goed uit, maar dan veranderen de kleuren van de belichting helemaal... Oja, ik heb deze week geupdate naar 1.4.1...

Enkele foto's die er wél goed uitzien:

1. MC Villain
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/summerfestival/1.jpg

2. mainstage gezien vanaf het podium jump/groove/electro
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/summerfestival/2.jpg

3. Korsakoff die er een ferme lap opgaf _O_
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/summerfestival/3.jpg

en nu slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
Heb altijd gedacht dat Korsakoff een kerel was :X (zo zie je maar weer hoe goed ik thuis ben in de mainstream dance scene 8)7)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ZO, al lange tijd niks gepost hier maar wel veel gedaan!
Supperclub / Zebra Lounge / Locale feestjes

Gister naar Hed Kandi geweest in Hotel Arena, Amsterdam, liepen zeker 5 fotografen rond.

Hier een danseresje van mij :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/images/20080629140853_gtromp_mg_5928-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 244262 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Sowieso aanwezig op Extrema, in de voormiddag een opdracht(je) voor Timoco en daarna beetje rondstruinen.
You lucky bastard!! Extrema Outdoor / The Festival heeft een speciaal plekkie in m'n hart O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
JumpStart schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:38:Het is wel triest dat er door organisaties zo minachtend opgesprongen wordt met artiesten (fotografen zijn in dit geval net zo hard artiesten als DJs/muzikanten).
Misschien dat de fotograaf er zelf wel zo tegenaan kijkt, maar de organisator en de bezoekers zien dit vaak heel anders. 't is ook wel een beetje lastig om dat onderscheid te maken. Je bent (in hun ogen) als fotograaf ook maar gewoon aan 't werk daar, net als de geluidstechnici, lichtmannen en danseressen. (Die zichzelf misschien ook wel als artiesten zien)
JumpStart schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:06:
[...]Wat voor soort shots verwacht een typische bezoeker van een Nightmare feest van UDC? Die blijken een stuk minder kritisch te zijn. Dus? Kiekjes zijn goed zat! Waarom zou je nog een zooitje artistieke (en duurder betaalde) fotografische talenten aantrekken als je ook voor Toegang +1 al aan de kwaliteitsverwachting van de gemiddelde bezoeker kan voldoen?
Precies, ze verwachten vaak ook helemaal geen topper van een fotograaf, want waarom huren ze nou eigelijk een fotograaf? Waarschijnlijk om de volgende dag nog wat bezoekers op hun site te krijgen... om zo het volgende feest nog effe onder de aandacht te brengen ofzo.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18
gise schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:47:

Gister naar Hed Kandi geweest in Hotel Arena, Amsterdam, liepen zeker 5 fotografen rond.

[afbeelding]
Ikke was er ook ... bezig met uploaden van foto's ... zal straks ook wel wat posten. Moest proefset doen voor Partyflock.nl

Vond het wel jammer dat er (wederom) zo weinig licht aanwezig was daar.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenzelle op 29-06-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
met jou heb ik dus gesproken ;) ik was er samen met Willem aan het stoeien met m'n ringflash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroenz18 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:23:
[...]

Ikke was er ook ... bezig met uploaden van foto's ... zal straks ook wel wat posten. Moest proefset doen voor Partyflock.nl

een proefset voor partyflock ?? :? betalen die tegenwoordig dan hun fotografen ? dacht dat ze alleen maar toegang regelden en wat drankmuntjes en meer niet :?

en mooie foto gise d:)b

en hier nog van awakening after
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-28-awakeningsafter/dscf8503.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-06-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Thanks hos! ik zie alleen in jouw sig alleen een 35mm lens staan, is bovenstaande foto gemaakt met een geleende fisheye of heb je er toch stiekem zelf een? ;)

Ben benieuwd naar je foto's Jeroen!

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 29-06-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 244262 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:21:
De Matrixx zegt als organisatie gewoon heel simpel, onze "vaste" ( die ook alle feesten in de matrixx zelf schiet ) fotograaf krijgt €75.- en die legt vervolgens ook in zijn eentje een vrij groot festival als Emporium vast. Ze zijn simpelweg niet geinteresseerd in betere foto's of een meer volledige foto-verslaglegging van hun event. Ze zullen dus ook geen cent meer uitgeven aan fotografie. Dan weet je wel meteen waar je aan toe bent.
Behalve als ze omhoog zitten, ze hebben me wel eens op hoge poten gebeld, maar toen kon ik niet :P
jules schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:11:
Ik heb nu ook een opdrachtgever die wil dat ik nu opeens 2x zo lang blijf voor hetzelfde bedrag....
Gevalletje de groeten dus :w :P Ik had van de week ook weer een opdrachtgever die me uit wilde wringen, meer voor veel minder. Poot stijf houden, netjes blijven en uitleggen waarom het niet kan. Als het dan stuk loopt, jammer, zo'n opdrachtgever hoef ik niet :) Vaak komen ze later alsnog bij je terug omdat het cheapass alternatief ze niet beviel of dat ze toch zekerheid willen.

Prima :Y)

Ik ben trouwens toch over naar een 40D vanwege de shuttercount van m'n 30D en de AF. Ik heb nog even naar een 1D gekeken, maar besloten dat de cropfactor i.c.m. m'n glas me nekte en dat ik geen 3K voor een body wil uittrekken waarvan ik veel niet gebruik.

Ik ben benieuwd wat die AF doet straks in de club :)

[ Voor 42% gewijzigd door neographikal op 29-06-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Anoniem: 167065 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:59:
[...]

een proefset voor partyflock ?? :? betalen die tegenwoordig dan hun fotografen ? dacht dat ze alleen maar toegang regelden en wat drankmuntjes en meer niet :?

en mooie foto gise d:)b
Naja tis niet betaald nee. Maar je moet verplicht eerst 3 x een proefset maken daar voordat je meer mag maken. En geen idee of ik ermee door ga daar, ik moet ook nog veel leren kwa party fotografie ;), dus mooie kans zo !
gise schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:58:
met jou heb ik dus gesproken ;) ik was er samen met Willem aan het stoeien met m'n ringflash
Ja haha. Was wel grappig ;) en damn wat een felle ringflash hadden jullie haha.

Paar foto's van gisteravond die ik wel redelijk goed gelukt vond:

1. Danseresje ( dubbele flits gedaan, beetje creatief / mislukt? )
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3124/2621996628_499bfa2aee.jpg

2. Mister DJ:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3183/2621076425_5e567142c5.jpg

3. Schrik actie?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3242/2621051445_5b4cc20b26.jpg

4. Paar meiden op de dansvloer
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3026/2621874552_c11769c9af.jpg

5. Put your hand up in the air!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3183/2621882622_39276be52a.jpg

6. DJ & zijn vriendin
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3089/2621886808_5e0b64c1d4.jpg

7. Blauw staat haar goed!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3043/2621068845_d5d6171b1e.jpg

Commentaar welkom, tis de 3e keer voor mij om een feest te fotograferen, en moet nog veel leren.

@ gise ... bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oei zal mijn profiel eens aanpassen als ik erachter kom hoe dat ook alweer gaat dan als er nog alleen 35mm in staat. ondertussen is het assortiment een 17-55 2.8 een 30 1.4 en een fisheye 10-16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 20:17

Nik

Jeroen: Nummer je foto's gaat het commenten beter. En 'you're' is: you are. Oftewel: Stop je bent hand in de lucht? Maak daar eens schnellll 'your' van :)

[ Voor 2% gewijzigd door Nik op 29-06-2008 20:31 . Reden: Hos moest er weer tussendoor, eik0l. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
heb je die canon eigelijk nog hos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Partyflock....een proefset..... 't is vrijwilligerswerk, ze mogen blij zijn dat mensen het uberhaupt doen. :X Of hebben ze zoveel aanmeldingen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Nik schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:30:
Jeroen: Nummer je foto's gaat het commenten beter. En 'you're' is: you are. Oftewel: Stop je bent hand in de lucht? Maak daar eens schnellll 'your' van :)
Aangepast :+
neographikal schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:32:
Partyflock....een proefset..... 't is vrijwilligerswerk, ze mogen blij zijn dat mensen het uberhaupt doen. :X Of hebben ze zoveel aanmeldingen? 8)7
Geen idee, vond het ook apart. Maar goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abrakadaver schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:32:
heb je die canon eigelijk nog hos?
yep die heb ik ook nog maar die gaat binnenkort naar mijn ex innetje toe denk ik zo ;)

en nog 1 van gisteravond
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-06-28-awakeningsafter/dscf8383.jpg

en de rest
http://thehospages.com/pi...08-06-28-awakeningsafter/

zo en nu nog even voetbal kijken in een of ander spaans restaurant :+

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 29-06-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JumpStart schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:50:
[...]

You lucky bastard!! Extrema Outdoor / The Festival heeft een speciaal plekkie in m'n hart O+
heel misschien is mijn +1 nog vrij, dat hoor ik uiterlijk aanstaande dinsdag. Nog niet verheugen dus, maar indien dat het geval is kunnen we wellicht samen rondstruinen daar?!
neographikal schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:32:
Ik heb 2 jaar terug gemaild naar ze hoe het zat daar, puur uit interesse. Toen "mocht" ik ook een proefset doen, maar moest ik wel vastleggen dat ik puur en alleen voor hen zou gaan schieten.. Die proefset is er dus nooit gekomen.. ;)
Jeroenz18 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Commentaar welkom, tis de 3e keer voor mij om een feest te fotograferen, en moet nog veel leren.

1 imho idd té.. Hij is overbelicht en niet scherp
2 de bewegingsonscherpte in de hand is leuk, beetje te schuine hoek van inval, camera iets lager houden bij zo'n shot oogt denk ik mooier
3 geinig
4 technisch ok
5 onderwerp iets minder centraal plaatsen ( bijna standaard "regel" bij solo portretten )
6 strakker croppen, teveel zwart doek wat niks toevoegt
7 iets harder flitsen, dan is de huid mooier van kleur en meer los van de blauwe achtergrond

*** laatste update omtrend het copyright gebeuren ***
Goed gesprek met de eigenaar gehad gisteren, hij verontschuldigde zich zowaar voor het gedoe, gaf een vergoeding voor de gang van zaken en heeft de foto's alsnog besteld met naamsvermelding en tevens wilde hij ook graag wat foto's van gisteravond bestellen op de nette manier.. 7(8)7 Dat was wel het laatste waar ik op gerekend had, al met al 100% meevaller dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Jeroenz18 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:28:
[...]

Naja tis niet betaald nee. Maar je moet verplicht eerst 3 x een proefset maken daar voordat je meer mag maken. En geen idee of ik ermee door ga daar, ik moet ook nog veel leren kwa party fotografie ;), dus mooie kans zo !

[...]

Ja haha. Was wel grappig ;) en damn wat een felle ringflash hadden jullie haha.

Paar foto's van gisteravond die ik wel redelijk goed gelukt vond:

1. Danseresje ( dubbele flits gedaan, beetje creatief / mislukt? )
[afbeelding]

2. Mister DJ:
[afbeelding]

3. Schrik actie?
[afbeelding]

4. Paar meiden op de dansvloer
[afbeelding]

5. Put your hand up in the air!
[afbeelding]

6. DJ & zijn vriendin
[afbeelding]

7. Blauw staat haar goed!
[afbeelding]

2 en 5 vind ik mooi, de rest vind ik een beetje flets. Schiet je toevallig in RAW en bewerk je de foto's niet veel na in Lightroom/iets anders? Bij de eerste paar keer dat ik met een dSLR schoot en mij aangeraden werd altijd in RAW te schieten (weet nu zelf wel beter ;) ) deed ik dat zelf ook niet en als ik die foto's achteraf terugzie vind ik ze ook flets.

Gisteren een eergisteren naar Snoop-Good en Girls Love DJ's geweest. Bij Girls Love Dj's andere techniek geleerd van een Nikonian, recht omhoog flitsen met volle kracht... foto's werden daardoor niet altijd even mooi (soms ook juist wel maar vaker niet dan wel...) en ga dat voortaan ook maar meer oefenen voordat ik er wat serieuzere plaatjes mee gaan schieten, resultaat: weinig gelukte foto's. Heb wel eens wat vaker mijn 50mm f/1.8 uit m'n tas gehaald en het resultaat mag er IMO best wezen:
Afbeeldingslocatie: http://partyfotografie.djuri.info/albums/2008/gldjs2706-patronaat/20080628-IMG_8408.jpg
(Moet wel zeggen dat het AF-systeem van de 350D icm met deze lens in veel hunten resulteert, zelfs focussen mbv AF-beam in m'n 430EX wilde vaak niet helemaal lukken)

Ook een geleende Peleng 8mm fisheye zorgde voor een leuk overzichtsshotje (alleen beetje jammer van de rook)
Afbeeldingslocatie: http://partyfotografie.djuri.info/albums/2008/gldjs2706-patronaat/20080628-IMG_8376.jpg

Met de foto's van Snoop-Good ben ik nog bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Even snel een plaatje van Sundale met Gerard en Henk :w ( voor m'n accu zonder sap zit 7(8)7 )

1 Danseresje

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3172/2623203002_36be3d034c_o.jpg

2 Ryan Marciano en Sunnary James

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3240/2622377261_11526a8cdc_o.jpg

3 Make-uppende

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3002/2622376845_2599454064_o.jpg

Accusap op, rest volgt na eerstkomende stekkerdoos en acculader in buurt :P

*POEF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Anoniem: 35517 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:07:
[...]

2 en 5 vind ik mooi, de rest vind ik een beetje flets. Schiet je toevallig in RAW en bewerk je de foto's niet veel na in Lightroom/iets anders? Bij de eerste paar keer dat ik met een dSLR schoot en mij aangeraden werd altijd in RAW te schieten (weet nu zelf wel beter ;) ) deed ik dat zelf ook niet en als ik die foto's achteraf terugzie vind ik ze ook flets.
Allemaal in RAW geschoten, en nabewerkt in Lightroom ;).

Maar ik denk dat ik me lcd scherm van mijn nieuwe body moet calibreren, foto's zien daar helderder erop dan op de pc. Verder misschien nog even wennen aan de body.

Iemand nog tips om die fletsheid te voorkomen?

En ik heb op ISO 400 (hoger = ruis) geschoten, met een sluitertijd tussen 1/8e en 1/20e. Diafragma tussen de f4 en f5.6. Flitser op -2.7 of -3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Jeroenz18 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:19:
[...]

Allemaal in RAW geschoten, en nabewerkt in Lightroom ;).

Maar ik denk dat ik me lcd scherm van mijn nieuwe body moet calibreren, foto's zien daar helderder erop dan op de pc. Verder misschien nog even wennen aan de body.
Als je in een donkere omgeving schiet altijd de LCD op -2 helderheid gooien, en sowieso vooral naar het histogram kijken, dat bedriegt nooit ;)
Iemand nog tips om die fletsheid te voorkomen?

En ik heb op ISO 400 (hoger = ruis) geschoten, met een sluitertijd tussen 1/8e en 1/20e. Diafragma tussen de f4 en f5.6. Flitser op -2.7 of -3.
ISO800 moet toch ook makkelijk kunnen lijkt me als je goed belicht? En het feit dat je flitser zover gedempt staat klopt volgens mij ook niet echt? Moet je tijdens het nabewerken de foto's nog flink pushen, om ze licht genoeg te krijgen? Daar worden ze vaak wel flets van namelijk (en ruis++).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Orion84 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:28:
[...]
Als je in een donkere omgeving schiet altijd de LCD op -2 helderheid gooien, en sowieso vooral naar het histogram kijken, dat bedriegt nooit ;)

[...]

ISO800 moet toch ook makkelijk kunnen lijkt me als je goed belicht? En het feit dat je flitser zover gedempt staat klopt volgens mij ook niet echt? Moet je tijdens het nabewerken de foto's nog flink pushen, om ze licht genoeg te krijgen? Daar worden ze vaak wel flets van namelijk (en ruis++).
Van dat scherm is een goede tip. Histogram heb ik helemaal niet aan gedacht 8)7

En misschien zal ik ff me flitser op -2 zetten, maar als je hem nog verder zet richting normaal dan wordt de foto teveel een flitsfoto.

ISO800 heb ik redelijk ruis, maar idd misschien met goede belichting wel wat minder.

En kwa pushen is het de Exposure een beetje naar rechts en de brightness ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Vannacht weer ouderwets gezellig met Gerard (en Jeroen :P ) in Bloomingdale...

#1: Tietenspem!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5454.jpg

#2: Gerard in het nauw
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5466.jpg

#3: Sunglasses
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5501.jpg

#4: Ringflitsers zijn gaaf!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5505.jpg

#5: Ik herhaal; ze zijn GAAF!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5526.jpg

Meer volgt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmz, die ringflash, ik weet het niet. Kun je hem niet wat naar beneden draaien met FEC? Hij gaat vrij hard en dat maakt het effect erg prominent voor m'n gevoel. Bij de laatste foto is het domweg eng, moet je eens goed naar de ogen van die rechter meid kijken :P

Je wb neigt trouwens erg naar geel, misschien ietsje terug tunen of wat magenta erin smijten? :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 30-06-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Sowieso vind ik 't op de laatste 2 foto's wel erg lelijk, niet het effect van de ringflitser (dat is best leuk) maar de overbelichte glimplekken op die dames kan echt niet.
Dus ja, iets zachter flitsen.

[ Voor 15% gewijzigd door abrakadaver op 30-06-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
neographikal schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:49:
Hmz, die ringflash, ik weet het niet. Kun je hem niet wat naar beneden draaien met FEC? Hij gaat vrij hard en dat maakt het effect erg prominent voor m'n gevoel. Bij de laatste foto is het domweg eng, moet je eens goed naar de ogen van die rechter meid kijken :P
Hij staat hier al op zijn zachtst, helaas, en flink geknepen diafragma... :P Maar ik denk dat het ook persoonlijk is, want die laatste foto vond ik juist erg kick :+
Je wb neigt trouwens erg naar geel, misschien ietsje terug tunen of wat magenta erin smijten? :)
Zou heel goed kunnen, zit hier @ crappy laptop scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Allstarted1, nice shots. Ik vind het altijd zo lastig om danseressen "stijlvol" vast te leggen. Vaak door de houding of kleding wordt het snel ordinair, maar deze is nice! ( alleen een beetje jammer van dat leijke plafond maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen )

@Henk, mooie pics ( "aardige" meisjes ook 8) )

Als 100% leek op het gebied van ringflitsers, persoonlijk vind ik de huidskleuren bij de 1e foto veel mooier dan bij de foto waar de ringflitser is gebruikt.. Ik zie sowieso de meerwaarde nog niet echt qua belichting behalve de reflectie in de ogen.. Heb jij ( of iemand anders ) misschien een zelfde shot gemaakt met gewone flash en ringflitser ter vergelijking? Daar ben ik namelijk wel érg benieuwd naar.. Anyway, alle "experimenten" zijn leuk, dus ik volg het aandachtig.. :Y

Paar foto's van het (erotisch-getinte) feestje van afgelopen zaterdag:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/2624364538_8552c78544.jpg
Zonsondergang in Schevingen

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3267/2623540969_c045396012.jpg
Lekker uitwaaien boven zee

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3258/2624365036_2c31488b93.jpg
Alleen genieten op de dansvloer..

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3225/2623541555_417d48096f.jpg
Of samen..

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3258/2624365190_3d1c2dcc81.jpg
Zomerse snacks

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2089/2624365114_e11c21750e.jpg
Schaars geklede serveersters

7.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3226/2624364904_60aa520aee.jpg
Danseresje onder een blauwige spot

8.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3133/2624365422_a94c85ee24.jpg
Pff, die pier is zooooo lang ;) dus was er vervoer geregeld.

9.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2046/2624364706_7475c6065e.jpg
Overzichtje vanuit de bungeetoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Laatste is vet! Nice :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Eigenlijk meer iets voor nachtfotografie wellicht, maar aangezien het feest op de pier was vond ik het wel kunnen.. :P

ineens valt me het verschil in huidskleur op bij de 2 foto's van de donkere dame, daar moet ik toch maar eens op gaan letten...!! :|

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 30-06-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Anoniem: 244262 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:04:
@Henk, mooie pics ( "aardige" meisjes ook 8) )
Thx :)
Als 100% leek op het gebied van ringflitsers, persoonlijk vind ik de huidskleuren bij de 1e foto veel mooier dan bij de foto waar de ringflitser is gebruikt.. Ik zie sowieso de meerwaarde nog niet echt qua belichting behalve de reflectie in de ogen.. Heb jij ( of iemand anders ) misschien een zelfde shot gemaakt met gewone flash en ringflitser ter vergelijking? Daar ben ik namelijk wel érg benieuwd naar.. Anyway, alle "experimenten" zijn leuk, dus ik volg het aandachtig.. :Y
Mjah, huidskleuren moet ik nog even goed naar kijken, deze edits zijn van vannacht, en ik heb best een hevig weekend achter de rug :+ Nu zit ik op mijn werk (vrij weinig te doen :P ) @ crappy laptopscherm, dus die hou je nog tegoed...

Wat betreft dat vergelijkingsmateriaal, niet exact dezelfde foto, wel ongeveer dezelfde setting (iets verschillende tijdstippen), maar het laat mooi zien wat een ringflash doet:

Foto's verder expres even onbewerkt gelaten.

580EXII:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5409.jpg

Ringflash:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080629-IMG_5559.jpg

Het verschil is aardig zichtbaar, een gewone flits belicht het vlak meer 'plat', en een ringflitser zijn licht komt heel erg sterk uit het midden naar buiten. En dat is gelijk wat ik er zo vreselijk vet aan vind :9

En die laatste foto van jou is idd gewoon ruig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmz.. behalve dat het onderwerp wat beter loskomt van de achtergrond krijg ik er nog niet echt een "eureka" gevoel van.. Maar het is hoe dan ook leuk om te zien, en waarschijnlijk gewoon erg leuk om mee te spelen ook.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:49:

Een studio ringflash werkt helaas niet via TTL en dus kan je niet FEC'en. Alles moet manual.
Hij is te sterk voor binnengebruik met weinig licht (dat was gisteren het geval, te weinig sfeerlicht, weinig spots en andere effecten). Er komt van de week een nieuwe diffusiekap op de fliter zodat er meer licht wordt tegen gehouden en zodat het wat zachter wordt.

Wat natuurlijk wel kan is een van GsJosh/Josh/Jos z'n groupies mee naar buiten nemen :

Groupie Jos (een van de 89?) :P
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/ringpartyflash/20080629_bd093_600.jpg

En ja d'r ogen staan raar of ze heeft gewoon rare ogen. Volgens mij keek ze hier naar Henk O+

Maar inderdaad, het effect is nu wat minder omdat hij te sterk is (50 w/s), maar met genoeg sfeerlicht of dus zonlicht lukt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even offtopic @Gerard, dan neem je ook wel weer net een foto waarbij het als "gezonde Hollandse jongen" erg lastig is om puur naar het effect van de ringflitser te kijken. ;)

Het licht lijkt sowieso wat warmer te zijn tov van normale flitsers, maar kan dat eventueel ook niet met een goudfilter worden gedaan? Door al dat gepraat over en foto's met ringflitsers hier gaat ook dit weer kriebelen.. Geef mij eens snel die pot met goud!

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 244262 op 30-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 244262 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:35:
even offtopic @Gerard, dan neem je ook wel weer net een foto waarbij het als "gezonde Hollandse jongen" erg lastig is om puur naar het effect van de ringflitser te kijken. ;)
Hehe, volgende week schiet ik dan een paar extra Jazz plaatjes voor je :) Ik ben commercieel/technisch ingesteld en schiet graag wat de doelgroep wil zien :P Of heb je anders liever artistieke plaatjes met een mega verhaal erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Idem voor gezonde Belgische jongen ;)
Mooi shot G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:41:
[...]

Hehe, volgende week schiet ik dan een paar extra Jazz plaatjes voor je :) Ik ben commercieel/technisch ingesteld en schiet graag wat de doelgroep wil zien :P Of heb je anders liever artistieke plaatjes met een mega verhaal erin :P
Nou, ik ga graag op zoek naar de diepere betekenis van het leven en in mijn zoektocht naar de het ware leven ben ik door middel van mijn camera langzaam tot de bron aan het geraken alwaar ik door middel van het fotografisch vastleggen van zaken en de artistieke insteek daarachter ook weer beter in verbinding sta met mezelf.. :z

Om een lang verhaal kort te maken, hou het maar zo dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Leuke foto Gerard, lekker zacht zonnetje en mooie vormen hehe. maar eerlijkgezegd vind ik ook hier de flitser wel een beetje te fel. Ik bedoel: vind je dat zelf ook mooi hoe haar gezicht is belicht tov de rest van haar lichaam? Dat vlekkerige? Ik weet niet of het komt omdat haar gezicht te dicht bij de flitser staat ofzo... maar dat haalt de -verder coole- foto wel omlaag voor mij.

En begrijp ik nu goed dat een studio-ringflits op de zachtste stand dus eigelijk te krachtig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
abrakadaver schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:06:
Leuke foto Gerard, lekker zacht zonnetje en mooie vormen hehe. maar eerlijkgezegd vind ik ook hier de flitser wel een beetje te fel. Ik bedoel: vind je dat zelf ook mooi hoe haar gezicht is belicht tov de rest van haar lichaam? Dat vlekkerige? Ik weet niet of het komt omdat haar gezicht te dicht bij de flitser staat ofzo... maar dat haalt de -verder coole- foto wel omlaag voor mij.
Dat lichtverloop is juist iets dat ik zo kan waarderen aan een ringflash... het binnenin licht en buiten donker verlopende van je licht... :)
En begrijp ik nu goed dat een studio-ringflits op de zachtste stand dus eigelijk te krachtig is?
Dit geval wel ja, duurdere flashes niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Henk schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:23:
[...]Dat lichtverloop is juist iets dat ik zo kan waarderen aan een ringflash... het binnenin licht en buiten donker verlopende van je licht... :)
Op haar schouder bijvoorbeeld wel ja, zo hoort 't ook. Maar in haar gezicht vind ik 't licht erg lelijk. Te fel en op de een of andere manier krijg je door de andere kleurtoon en glimmers ook weer een beetje zo'n platgeflitste look (niet over de hele foto, maar alleen in haar gezicht).
Het lijkt erop dat dit komt omdat haar gezicht wat dichter bij de flitser staat dan de rest van haar lichaam... dus dat je dit met wat oefening wel kan voorkomen, daar ben ik dus wel benieuwd naar. (want 't is inderdaad nog steeds een leuk trucje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:24

Sharky

Skamn Dippy!

Ik vind die laatste foto van Gerard eigenlijk best slick. Ietsje pietsje te veel licht misschien maar dat is een paar seconden werk in LR/PS. Ik wil ook een ringflash :(

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
abrakadaver schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Op haar schouder bijvoorbeeld wel ja, zo hoort 't ook. Maar in haar gezicht vind ik 't licht erg lelijk. Te fel en op de een of andere manier krijg je door de andere kleurtoon en glimmers ook weer een beetje zo'n platgeflitste look (niet over de hele foto, maar alleen in haar gezicht).
Het lijkt erop dat dit komt omdat haar gezicht wat dichter bij de flitser staat dan de rest van haar lichaam... dus dat je dit met wat oefening wel kan voorkomen, daar ben ik dus wel benieuwd naar. (want 't is inderdaad nog steeds een leuk trucje :) )
Snelle Photoshop edit dan :

Voor :
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/ringpartyflash/20080629_bd093_600.jpg

Na (contrast is nog niet helemaal goed in het gezicht, maar gaat om he idee) :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/ringpartyflash/20080629_bd093_600_2.jpg

Kwestie van smaak denk ik, maar inderdaad haar gezicht was harder belicht dan de rest van d'r lichaam. Het is ook een kwestie van wennen en ervaring want alles moet ineens manual. Geen TTL die de afstand meet of de sterkte bepaalt.

Of mensen het nou wel onwijs tof vinden of juist niet, mij gaat het erom dat het weer eens wat anders is en dat ik het nog nooit iemand heb zien proberen en daardoor de "sleur" van de peopleshots een beetje doorbreekt.
Sharky schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:05:
Ik vind die laatste foto van Gerard eigenlijk best slick. Ietsje pietsje te veel licht misschien maar dat is een paar seconden werk in LR/PS. Ik wil ook een ringflash :(
Binnenkort dan maar een mini-GoT meet? Ik had het er gisteren over met Henk/Reddrax/1D-nerd..... dus wie weet...

[ Voor 18% gewijzigd door GerardHenninger op 30-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

zo, heb me door mijn foto's geworsteld

Foto's online :)

nog eentje van villain:
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/049.jpg

paar dames die al ne knappere fotograaf in het vizier hadden...
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/034.jpg

En nog een paar dames
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/039.jpg

DJ Stephy (ik was direct fan :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/097.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/098.jpg

overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/114.jpg

geschifde kerel van the subs :D
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/126.jpg

nog eentje om af te sluiten
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/145.jpg

comments zoals altijd welkom, we zijn hier om te leren :)

ik merk trouwens nu pas hoeveel kleurverschil er tussen de 2 foto's van Stephy zit...

[ Voor 5% gewijzigd door ppFreddy op 30-06-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

gise schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:47:

[afbeelding]
Jeroenz18 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:23:
[...]

Link2party was ook in de huis (8> :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3271/2624631671_2a126f89fa_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3295/2624631827_ee9aa31bc9_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3291/2624631353_528d1a406e_o.jpg

Inderdaad veel te veel fotografen, 5 man... Is de eerste keer ook dat het zo druk is met fotografen daar, vroeger was ik altijd de enige ;( of hooguit dat meisje van Hed Kandi erbij. Jammer dat ik jullie niet gesproken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Jeroenz18 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:51:
[...]

Van dat scherm is een goede tip. Histogram heb ik helemaal niet aan gedacht 8)7

En misschien zal ik ff me flitser op -2 zetten, maar als je hem nog verder zet richting normaal dan wordt de foto teveel een flitsfoto.

ISO800 heb ik redelijk ruis, maar idd misschien met goede belichting wel wat minder.

En kwa pushen is het de Exposure een beetje naar rechts en de brightness ook.
Hoeveel is een beetje? En zeker het slepen aan de brightness slider geeft fletse platen.

Dat je dus moet pushen komt doordat je je flitser op -2 tot -3 zet. Dat je met je flitser op 0 of misschien -1 max een scheve balans krijgt komt doordat je balans tussen omgevingslicht en flitslicht niet goed is, doordat je met ISO400 niet genoeg omgevingslicht pakt. Als je em naar ISO800 gooit pak je meer omgevingslicht en gaat je flitser vanzelf zachter flitsen. Maar zonder dat je onderbelichte platen krijgt (als je je flitser tenminste van die -3 afhaalt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Orion84 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Hoeveel is een beetje? En zeker het slepen aan de brightness slider geeft fletse platen.

Dat je dus moet pushen komt doordat je je flitser op -2 tot -3 zet. Dat je met je flitser op 0 of misschien -1 max een scheve balans krijgt komt doordat je balans tussen omgevingslicht en flitslicht niet goed is, doordat je met ISO400 niet genoeg omgevingslicht pakt. Als je em naar ISO800 gooit pak je meer omgevingslicht en gaat je flitser vanzelf zachter flitsen. Maar zonder dat je onderbelichte platen krijgt (als je je flitser tenminste van die -3 afhaalt) :)
Oke, zal er eens om denken ;). Zowiezo ga ik me scherm brightness op -2 zetten, en zal ook de flitser op -1 max zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

ppFreddy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:33:
zo, heb me door mijn foto's geworsteld

Foto's online :)

nog eentje van villain:
[afbeelding]

paar dames die al ne knappere fotograaf in het vizier hadden...
[afbeelding]

En nog een paar dames
[afbeelding]

DJ Stephy (ik was direct fan :P)
[afbeelding]

[afbeelding]

overzichtje
[afbeelding]

geschifde kerel van the subs :D
[afbeelding]

nog eentje om af te sluiten
[afbeelding]

comments zoals altijd welkom, we zijn hier om te leren :)

ik merk trouwens nu pas hoeveel kleurverschil er tussen de 2 foto's van Stephy zit...
mooie foto's, ze geven me weer helemaal het gevoel terug te zijn. Ik was er ook met men d60+ kitlens onbewust van het feit dat je voor zo'n camera een perskaart moest hebben. Ik stond dus gewoon in het publiek en heb hem rond 4 uur terug op de camping moeten gaan leggen bij gebrek aan die kaart. Kunnen jullie mij hieromtrent wat meer uitleg geven?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

jij bent de man met het blauwe shirt? :p

Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/summerfestival/018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppFreddy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:57:

[afbeelding]
Jep ben ik, vond het ergens wel spijtig,en hoop volgende keer een perskaart in de wacht te slepen, en met jullie me te gaan. Zijn hier enige vereisten voor? Wat kost het enzoverder.

Alvast bedankt

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Zoooo, nog even een paar plaatjes van gisteren. Eindelijk weer een lader voor de accu binnen handbereik, dus het is allemaal gelukt ;)

1# Battle of the Canonians; waar Henk klein geschut inzet, komt Geert met een groter kaliber :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3045/2625178665_87db3c801e_o.jpg

2# Dan maar een drankje halen...heeeeey! ;) (Hij is compleet scherp, maar na LR export wordt ie wat soft...beetje vreemd :? )

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3266/2625180641_fde59a4a86_o.jpg

3# Proost! :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3042/2625179323_1912510e2e_o.jpg

4# Cheers ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3160/2626000998_dd1ec96889_o.jpg

5# Neem er nog een! :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3063/2625180421_4d3e6a6f6a_o.jpg

6# Met jou proosten? >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3124/2625180185_048c41b11a_o.jpg

7# Zij gaan ook goed!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3049/2625179757_3404096519_o.jpg

8# Nee, dankje...ik moet nog dansen!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3164/2626028134_d026e90da4_o.jpg

9# Lief :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3136/2626000602_8a73221164_o.jpg

10# Maaaaam, wil je me alsjeblieft op komen halen? Er zijn drie crazy fotografen hier.... :9

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3268/2625999936_23587248d7_o.jpg

@ eerrik: je 2de plaat vind ik helaas wat minder, de derde is heel erg lekker om naar te kijken. Goed belicht, lekkere kleuren. Helemaal goed! :)

@Jazzs, vorige pagina: thanks! :) Ik kreeg gelukkig even de tijd om naar eigen smaak de shots te maken, dus er zaten een paar goede shots van het danseresje bij :) Ben ook erg gecharmeerd van jouw pierfoto, erg mooi! :*)

[ Voor 13% gewijzigd door allstarted1 op 30-06-2008 22:49 . Reden: check images vergeten! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Ook van mij wat pics van op Summerfestival!

01. Summerfestival 2008
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3140/2621199351_860d5ec7a4.jpg

02. Mainstage en palmboom
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3237/2622011298_670a6b206c.jpg

03. Mooi volk aan het Elektro strand
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3166/2622019280_025fca9776.jpg

04. Sfeer
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3090/2622013442_72381a3db1.jpg

05. Ronald V en een jump plaat
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3195/2622011088_df7cc09a06.jpg

06. Trendy brillen genoeg…
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3035/2621204067_ba9a8a3f7c.jpg

07. Discobar Galaxy
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3016/2621205335_71d2e85091.jpg

08. Dj Coone
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3230/2621199125_bba1254cfe.jpg

09. Fans van Dj Coone
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3022/2622021826_5a970cb473.jpg

10. Fish overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3051/2621200589_4bde5661c7.jpg

11. 2 Zweedse collega's (Fish zat er nog op)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2621200047_32daea3cc9.jpg

12. Stephy had wat last van flare
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2622030396_08a3c5c83f.jpg

13. Mainstage at Night.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3285/2621210857_27c33a2244.jpg

14. Leuke dames
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3137/2621215435_c834b0251f.jpg

15. Zotste act, The Subs live!!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3283/2622324254_253526fca8.jpg

16. Mainstage x2
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3204/2621212125_8cfba863c2.jpg

Leuk nog een paar mensen van Tweakers tegen te komen! ;)
Tot een volgend feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 21-05 12:33
ppFreddy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:57:

[afbeelding]
ha, ik had gezien dat je door twee securety kerels mocht vertrekken....

Summerfestival was meer dan geslaagd ! paar goede artisten aan het werk gezien.
Heb ook mogen kennismaken met Mitnick.
Het was de eerste keer dat ik mn 70-200 voor een evenement kon gebruiken dus het was eens verkennen welke mogelijkheden ik nu had.

1 panoramatje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3176/2624939008_14753c250f.jpg?v=1214835280

2 zonnige dag HDR style
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3118/2624784476_2a049ccfbb.jpg?v=0

3 gekke meiden
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3084/2623958073_01cc601a2f.jpg?v=0

4 jonge meiden
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3183/2623959545_5b701433db.jpg?v=0

5 nog meer meiden
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3098/2624786684_da74074f04.jpg?v=0

6 typisch festival shotje...
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3119/2623964017_21bd7cca7b.jpg?v=0

7 The Harder Styles stage
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3127/2624791428_2fc2bfea97.jpg?v=0

8 Stephy, kwas meteen fan :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3187/2623966753_35d7197765.jpg?v=0

9 oeps I did a Mitnick
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3177/2624792254_b16611dbbf.jpg?v=0

10 The Harder Styles stage vanover het water
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3212/2623968115_4bbed230a2.jpg?v=0

11 geschifte kerel van The Subs
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/2623969361_a1ba2acdfe.jpg?v=0

12 Korsakoff
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/2623969863_0f8363e66b.jpg?v=0

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Aparte pose (geel shirt). ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow littewan die mittnick is echt te gek d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LittleWan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:12:
[...]

ha, ik had gezien dat je door twee securety kerels mocht vertrekken....

Summerfestival was meer dan geslaagd ! paar goede artisten aan het werk gezien.
Heb ook mogen kennismaken met Mitnick.
Het was de eerste keer dat ik mn 70-200 voor een evenement kon gebruiken dus het was eens verkennen welke mogelijkheden ik nu had.

1 panoramatje
[afbeelding]

2 zonnige dag HDR style
[afbeelding]

3 gekke meiden
[afbeelding]

4 jonge meiden
[afbeelding]

5 nog meer meiden
[afbeelding]

6 typisch festival shotje...
[afbeelding]

7 The Harder Styles stage
[afbeelding]

8 Stephy, kwas meteen fan :)
[afbeelding]

9 oeps I did a Mitnick
[afbeelding]

10 The Harder Styles stage vanover het water
[afbeelding]

11 geschifte kerel van The Subs
[afbeelding]

12 Korsakoff
[afbeelding]
Ook mooie foto's; En ja, vertrekken was het niet echt, heb gewoon men camera terug naar de camping moeten doen, daarna was ik terug van de partij. Kan iemand me wat info geven omtrend die perskaart.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:56:
Gisteravond eerste avond van Hilversum Alive. Zoals ondertussen gebruikelijk sta ik weer het hele weekend te fotograferen bij het podium van de Vorstin. Gisteravond dus de dans avond, met een aardig lijstje DJ's.

Dit is even snel wat ik gisteren heb geschoten. Na het weekend ga ik er nog eens goed doorheen, dus verwacht dan een wat completere serie. Behalve als dit nu al niet goed wordt ontvangen ;)

1:
[afbeelding]

2:
[afbeelding]

3:
[afbeelding]

4:
[afbeelding]

5:
[afbeelding]
Kan het zijn dat ik je heb gezien zaterdagavond bij het podium van de Vorstin met die 'jazz' band? (vrouw met glitterpak enzo).

Zag nog iemand met een dSLR rondlopen namelijk, grote bos haar iig ;)

Heb zelf ook wat platen geschoten maar ik had eigenlijk 0 zin om foto's te maken en dat blijkt ook uit het resultaat. Wat een prut :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 09:55

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

afgelopen zaterdag een klein verjaardagsfeestje geschoten, onderstaande foto's zijn 3 voorbeelden van foto's waar ik tevreden over ben. wel zou ik graag van jullie commentaar willen over hoe het eventueel beter kan!
materiaal: 30D met 17-85 IS

1. één van de aanwezige gasten
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.28/283300001-283350000/283346101-283346200/283346124_5_I2wA.jpeg

2. spontaan momentje
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.28/283300001-283350000/283346101-283346200/283346167_5__gYZ.jpeg

3. camera instellen, uit handen geven en zo sta ik er ook nog op 8)
Afbeeldingslocatie: http://85.17.225.28/283300001-283350000/283346101-283346200/283346127_5_Tg0w.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voortaan je camera uit handen geven, is de beste van de 3 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Firestorm schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:44:
afgelopen zaterdag een klein verjaardagsfeestje geschoten, onderstaande foto's zijn 3 voorbeelden van foto's waar ik tevreden over ben. wel zou ik graag van jullie commentaar willen over hoe het eventueel beter kan!
materiaal: 30D met 17-85 IS

1. één van de aanwezige gasten
[afbeelding]

2. spontaan momentje
[afbeelding]

3. camera instellen, uit handen geven en zo sta ik er ook nog op 8)
[afbeelding]
Ik mis scherpte, kleur en licht... zonde want zeker met een IS lens is dat toch wel te doen met een beetje geexperimenteer ook al is de lens niet echt lichtsterk ;) gooi je lichtgevoeligheid eens omhoog (niet bang zijn voor ISO 1600), probeer eens wat harder te flitsen (FEC) en check eens je compressie want volgens mij staat die ook nogal hoog ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:01

thalyric

God

nou ... zondag naar Latin VIllage geweest, eindelijk mijn 1e overdag festival, dus nog een hele rookie hierin, dus tips zou welkom zijn (heb binnenkort weer 1 buiten). Heb voornamelijk buiten op 200 iso gezet + flitser erin. Binnen in de tenten voelde ik me weer op me gemak ;-)

meisje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3033/2627682990_a6532e18d1.jpg

meisjes
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3140/2627684058_a0a4d570b0.jpg

binnen in een tent
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3156/2627684872_0dd104f52a.jpg

2 meisjes binnen
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3003/2627685754_6d8597a07c.jpg

lucky shot van ver boven mij (ben klein manneke)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3028/2626868711_663759e567.jpg

Ach ja .. ik ben een trendwhore ;-)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3076/2626869125_08d70be1f9.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door thalyric op 01-07-2008 10:37 ]

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.