Met jouw hardware kan kan je precies dezelfde foto's (op de fish-eye foto's na) als de mensen hier.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:33:
Ik vind het dus wel leuk en leerzaam om te weten met welke instellingen anderen foto's maken, aangezien ik nog een volledige beginner ben. Ik leer er in ieder geval wel veel van. Ik hoef de exacte instellingen niet te weten, maar vind het wel leuk om te weten in welke hoek ik het moet zoeken. En natuurlijk leuk om te kijken met welke lens het geschoten is. Dan kan ik alvast budget inruimen
Instellingen kunnen we niet geven want iedere situatie/locatie/club is anders.
Op het moment dat je het bovenstaande begrijpt en hebt geaccepteerd ben je op de goede weg
Het is echt niet dat we niet willen helpen, sterker nog, daar is dit topic voor. Probeer maar eens :
ISO 400 - f7 - 1/8ste - Wedden dat je hele andere foto's krijgt dan Ralph/Digitalfrog
Het kan heel simpel zijn, als je logisch nadenkt : je wil waarschijnlijk veel licht opvangen (om op die manier een beetje sfeer mee te pakken) en dat kan je doen met je ISO-waarde, sluitertijd en diafragma.
"Ziet" je sensor meer licht met een ISO van 100 of 800? Met een sluitertijd van 1/250ste of 1/30ste? Met een diafragma van f4 of f11?
[ Voor 14% gewijzigd door GerardHenninger op 09-01-2009 14:42 ]