Afgelopen weekend een festival gefotografeerd in Hilversum. Ook veel backstage gezeten, en daar deze mensen (vrienden en vrijwilligers van podium de Vorstin) op deze manier op de foto gezet.
Gebruikte lens is een Tamron 17-50/2.8, op een Konica Minolta Dynax 7D. Bijna alle shots zijn genomen op 17mm, zo dicht mogelijk bij de persoon (ongeveer 10cm afstand van het frontelement). Waar het mij met deze testcase vooral om gaat zijn de volgende punten:
- Bevallen dit soort shots, waarom wel, waarom niet?
- Bevalt de huidige bewerking, of zijn er dingen die anders/beter zouden kunnen?
- Wat zijn er aan bewerkings mogelijkheden om bijvoorbeeld de ogen sprekender/beter te krijgen?
De belichting is niet consistent, daar ben ik mij van bewust. Dit komt vooral omdat ik niet elk shot op dezelfde locatie heb geschoten. Bij welke shots is de belichting het beste?
Heeft dit toekomst, of moet ik dit zo snel mogelijk begraven en vergeten?
01:

02:

03:

04:

05:

06:

07:

08:

09:

10:

En nee, charmante/flaterende portrettten waren niet de bedoeling
Gebruikte lens is een Tamron 17-50/2.8, op een Konica Minolta Dynax 7D. Bijna alle shots zijn genomen op 17mm, zo dicht mogelijk bij de persoon (ongeveer 10cm afstand van het frontelement). Waar het mij met deze testcase vooral om gaat zijn de volgende punten:
- Bevallen dit soort shots, waarom wel, waarom niet?
- Bevalt de huidige bewerking, of zijn er dingen die anders/beter zouden kunnen?
- Wat zijn er aan bewerkings mogelijkheden om bijvoorbeeld de ogen sprekender/beter te krijgen?
De belichting is niet consistent, daar ben ik mij van bewust. Dit komt vooral omdat ik niet elk shot op dezelfde locatie heb geschoten. Bij welke shots is de belichting het beste?
Heeft dit toekomst, of moet ik dit zo snel mogelijk begraven en vergeten?
01:

02:

03:

04:

05:

06:

07:

08:

09:

10:

En nee, charmante/flaterende portrettten waren niet de bedoeling