ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik zou nooit voor eerst een paar gratis testshoots doen voor die lui (daar heb je toch een portfolio voor... don't like it... f*ck off! ) Ben daarnaast ook nog steeds vaste fotograaf voor een feestorganisatie, dat verdient dan misschien niet belachelijk veel maar dat is ook deels voor de gezelligheid. Daarnaast laten ze me totaal los in me doen en laten en dat vind ik zelf ook wel lekker omdat je dan goed kan experimenteren/oefenen. Ook de vaste gasten leer je vanzelf beter kennen en heb je dus meestal een erg toffe avond en je dus niet alleen het gevoel heb dat je alleen maar je werk doet.
Ben ook wel benieuwd wie zich in zee laat met dat soort organisaties, slechts voor een beetje naams bekendheid.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Verwijderd
Ik heb een aantal keer voor o.a. Showtek, Tatanka en Technoboy gefotografeerd op een event waar ook zulke regels waren, maar dat werd op een erg slimme manier omzeild..JumpStart schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:13:
Hoe denkt UDC het eigenlijk te willen doen voor de fotografen die direct (en exclusief) voor een artiest schiet?
Zoiets wordt mogelijk dan nog een leuk conflict, want een artiest die zelf een fotograaf meeneemt doet dat juist voor eigen fotomateriaal, gemaakt onder eigen regie. Leuk als, zeg, een Floris schiet voor, zeg, een Sander Kleinenberg. (Ik weet niet eens of Kleinenberg er staat, en of Floris aantreedt hoor) En dan zou UDC vrolijk de bruto take mogen hebben, op origineel formaat, en daarmee geheel vrij zijn in doen en laten?

alsof dit het enige voordeel is die een D300 heeft tegenover een S5.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:50:
nee de d300 is het denk ik net niet voor mij, het is heel leuk veel frames /seconde maar met partyfotografie heb je er weinig aan als je toch al met sluitertijden zit die richting de seconde lopen
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Met Littlewan...de burst gebruik ik bijvoorbeeld vandaag op een diploma-uitreiking bij een groepsfoto waar de doctoraalsmutsen de lucht in gaan en bij de portretten tijdens het tekenen. Dit omdat natuurlijk net iemand z'n ogen dicht heeft of weet ik veel wat...dan ben je blij dat je twee platen kan schieten binnen no time...LittleWan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:43:
[...]
alsof dit het enige voordeel is die een D300 heeft tegenover een S5.

Voor de rest staat het ding tijdens partyfotografie op single shot enz. enz.
De D300 koop je naar mijn mening voor de goede AF, bouw/sealing, als Nikon zijnde voor de goede, lage ruiswaarden waar Nikon het voorheen op hogere ISO's liet liggen en zo zijn er nog wel voldoende dingen aan te dragen
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Nou, dan is de D3 helemaal niks voor jouVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:50:
nee de d300 is het denk ik net niet voor mij, het is heel leuk veel frames /seconde maar met partyfotografie heb je er weinig aan als je toch al met sluitertijden zit die richting de seconde lopen
zeer bruikbare 1600 ISO of 3200 was bij mij de reden om hem aan te schaffen om in te zetten bij partyfotografie.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
40d + 17-55 2.8 IS + 580exII (2nd curtain) met omnibounce
Verwerkt met bridge / ACR, kleuren blijven lastig op laptop scherm

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Een selectie uit +- 100 platen.
www.maartenlangelo.nl
www.maartenlangelo.nl
Soms een beetje teveel rood, naar mijn mening, maar goed..neem ik dan maar voor lief..
Wat betreft burst mode/one shot schieten...
Ik schiet one shot..timing oefenen vind ik importante...Ik heb een aantal mensen onder mijn hoede die ik moet 'leren' fotograferen en blijkbaar geeft mijn baas hun veelal de opdracht om te gaan bursten...terwijl ik juist wil dat ze gaan one shotten...Wat heb je aan bursten als je daar jezelf niet mee pusht om je eigen timing beter onder controle te hebben..?
Pffff
Wat betreft UDC & ID-bewijs...
Lijkt mij inderdaad dat dat juridisch gezien niet toegestaan is....maar aan de andere kant....zouden ze zulke voorwaarden niet opstellen als ze er ZEKER van waren dat ze volledig legaal bezig zijn..?Waarom heeft niemand bijv. nog steeds niet het lef gehad om hun aan te klagen met hun EIGEN voorwaarden als bewijs..?
[ Voor 10% gewijzigd door LongJoy1980 op 05-07-2008 05:39 ]
Rare kleuren en veel te veel geel/oranje/groen, afhankelijk van de foto. Bij veel foto's lijken er veel randen nogal hard op te vallen zoals je krijgt bij unsharp mask met een grote radius of een goeie zwaai aan de clarity slider in LR. Mensen lijken dikke rimpels te hebben of een vieze huid.
Dat zijn eigenlijk de dingen die me het meest ergeren. Of ik zie scheel en die dingen zijn helemaal niet zo
Waarom zou ik of iemand anders een zaak aanspannen tegen ze? Ik zou niet weten waarom ik mezelf op kosten zou jagen met een rechtszaak voor een bedrijf dat achterlijke voorwaarden stelt waarmee ze zichzelf in de vingers snijden?LongJoy1980 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 05:37:
Wat betreft UDC & ID-bewijs...
Lijkt mij inderdaad dat dat juridisch gezien niet toegestaan is....maar aan de andere kant....zouden ze zulke voorwaarden niet opstellen als ze er ZEKER van waren dat ze volledig legaal bezig zijn..?Waarom heeft niemand bijv. nog steeds niet het lef gehad om hun aan te klagen met hun EIGEN voorwaarden als bewijs..?
Als je niet serieus wordt genomen, waarom zou je UDC dan als organisatie serieus nemen als je ze ook gewoon links kan laten liggen? Genoeg opdrachtgevers die wel normale voorwaarden stellen
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Verwijderd
Smaken verschillen kennelijk of ik heb geen ( smaak......het zij dan maar zoMaarten L schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 04:08:
Wel om maar even het gebrabbel te onderbreken een aantal foto's. =) Met de les van vorige keer nu een iets andere stijl gehanteerd.
....................................................................................
Ik vindt het heerlijk weg kijkende foto's, jammer dat je er niet meer hebt gepost, voor mij een goeie toning kleur/afstelling is okay.
Op zich lekkere platen hoor. Bijna Hos/Rlemarec-achtige sluitertijden hier en daar.Maarten L schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 04:08:
Wel om maar even het gebrabbel te onderbreken een aantal foto's. =) Met de les van vorige keer nu een iets andere stijl gehanteerd.
[...]
Wat mij stoort is dat je nabewerking, naar mijn smaak, te ver door schiet (o.a. kleurtjes tè fel) en dat je in je nabewerking niet consequent bent. Probeer de volgende keer qua stijl wat constanter te zijn in je nabewerking.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Als ik me de vorige foto's van je kan herinneren Maarten, zagen deze er compleet anders uit. Je bent nog heel erg aan het nestelen zo te merken. Er is niets mis met experimenteren maar geef ook wat feedback op jezelf! Ik vind namelijk nergens in je post terug wat je zelf denkt beter te doen volgende keer of de dingen die je nu eigenlijk wel erg goed vond gaan.Maarten L schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 04:08:
1
pics
De nabewerking is best pittig hè. Maar laptopscherm of niet, dit zie je op ieder scherm: je hebt keihard met contrasten en/of blacks zitten smijten. Het nadeel daarvan is dat alle huidtinten verpest worden. Bovendien nemen de dames het je niet in dank af dat hun huid eruit ziet als op #8, een gevolg van teveel contrast. Daarnaast ga je heel veel informatie weggooien zoals je bij #13 kunt zien. In d'r haar en truitje is maar moeizaam structuur te vinden. Wanneer je constant in je histogram ziet dat je blacks als een malle dichtlopen dan gaat er iets mis
Toch zijn er wel leuke plaatjes zoals #12, lijkt erop dat je hier de saturation iets hebt laten zakken. Als je veel blacks/contrast wil gaan toevoegen dan kun je het best ook je vibration of saturation iets verminderen want dan verlies je die lelijke huidtinten een beetje.
Hej leuk, jij bent er ook bij vanavond voor ID&T!GerardHenninger schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:49:
[...]
Zei ik toch, rechtenvrijIs niets mis mee, maar dan wel factuurbedrag x 3. Daarom doe ik Sensation voor ID&T ook niet. Niet dat ik er super rijk van wil worden (dat word je niet van evenementen) maar gewoon het principe. Als iedereen nou gewoon "nee" zegt dan komen ze er wel op terug.
Maar, jij gaat het dus wel doen?Voor ID&T zelf of voor een externe organisatie?
Bericht hierboven
Euh, nee, ik zei juist in een van de vorige pagina's dat ik niet akkoord ging met hun (nieuwe?) voorwaarden. Ik wil best 4 uurtjes werken voor de prijs van een 40D, maar dan geef ik dus NIET m'n foto's rechtenvrij weg. Als ze dat willen dan is het factuur x3 en dat vonden ze te veel, dus toen zei ik "jammer, dan houdt het op".Floor-is schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:11:
[...]
Hej leuk, jij bent er ook bij vanavond voor ID&T!
Dus, vanavond/straks nerden met Josh en Dotsj op het strand, studio, bos
Thnx voor de feedback. Smaken verschillen zo te zien inderdaad wel degelijk. Vanavond moet ik weer werken en kan ik het dus nog een dunnetjes over doen. Zelf ben ik met deze serie best wel happy; waar ik het meeste uit kan halen is de nabewerking.
Vanavond dus weer met omnibounce en 2nd curtain aan de slag en vervolgens de nabewerking iets minder stevig eroverheen zetten. Deze serie ben ik nu ook nog eens nader aan het bekijken / bewerken, maar zal jullie een repost besparen
www.maartenlangelo.nl
buiten: Floor Kevin en ik zelf?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
ik ben aanwezig, weet alleen nog niet of ik veel foto's ga schieten.. Jullie schieten alle drie onder de inmiddels veelbesproken voorwaarden wél voor id&t?Marty26 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:06:
hey wie hangen er nog meer op sensatie wit?
buiten: Floor Kevin en ik zelf?
PSN & XBL: Denkoyugo
Gister op de fotografen-meeting was dat nog niet bekendGerardHenninger schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:53:
[...]
Euh, nee, ik zei juist in een van de vorige pagina's dat ik niet akkoord ging met hun (nieuwe?) voorwaarden. Ik wil best 4 uurtjes werken voor de prijs van een 40D, maar dan geef ik dus NIET m'n foto's rechtenvrij weg. Als ze dat willen dan is het factuur x3 en dat vonden ze te veel, dus toen zei ik "jammer, dan houdt het op".
Dus, vanavond/straks nerden met Josh en Dotsj op het strand, studio, bos
Je bent overigens niet de enige die niet accoord is met het contract zegmaar
Bericht hierboven
Verwijderd
Maar, jullie gaan wel voor ID&T schieten..? Kan me niet voorstellen dat ze de regels hebben aangepast en dus schieten jullie ondanks die voorwaarden toch gewoon voor ze...?Floor-is schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:36:
[...]
Gister op de fotografen-meeting was dat nog niet bekend
Je bent overigens niet de enige die niet accoord is met het contract zegmaar
iedereen die komt heeft ze moeten tekenen! zelfs al kom je vanuit een externe partij zegmaar. Ik werk voor 1van de hoofdsponsers en ik moest ook tekenen......Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:12:
[...]
Maar, jullie gaan wel voor ID&T schieten..? Kan me niet voorstellen dat ze de regels hebben aangepast en dus schieten jullie ondanks die voorwaarden toch gewoon voor ze...?
Ik kan niet niet tekenen want tja dan heb ik gezeik met me opdracht gever.
Maar die ook ga ik maandag bellen en vertellen hoe en wat het verhaal is en dat ik het belachelijk vind omdat id&t mij niet betaald en ze in preciepe wel mijn spullen mogen gebruiken! Dat werkt natuurlijk niet.
:edit/
Ik heb nu ook vernomen dat er dingen wel geregeld kunnen worden etc... en inderdaad wat floor ook zegt het is ook niet handig om dit zo op het forum te zetten omdat het eigenlijk gewoon een zakenlijk iets is wat verder niet echt 3de aangaat maar ik denk dat de frustratie even hoog op liep.
[ Voor 16% gewijzigd door Blerf op 05-07-2008 21:26 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verwijderd
Ik zie het al gebeuren dat we daar dikke pics schieten en ID&T die vrolijk kan gaan gebruiken voor alles wat ze maar willen..Marty26 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:48:
[...]
iedereen die komt heeft ze moeten tekenen! zelfs al kom je vanuit een externe partij zegmaar. Ik werk voor 1van de hoofdsponsers en ik moest ook tekenen......
Maar die ook ga ik maandag bellen en vertellen hoe en wat het verhaal is en dat ik het belachelijk vind omdat id&t mij niet betaald en ze in preciepe wel mijn spullen mogen gebruiken! Dat werkt natuurlijk niet.
Ik denk dat ik per ongeluk al mijn originelen heb gewist, sorry, is me al eens vaker "overkomen" dus zou eigenlijk niet moeten kunnen..!! Stom stom stom..!! Ik heb ze nog wel op klein formaat, die stuur ik dan wel door..
Ja, da's wel lullig dat je geen kant uit kan op die maner. ik ben benieuwd hoe dat afloopt.Marty26 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:48:
[...]
iedereen die komt heeft ze moeten tekenen! zelfs al kom je vanuit een externe partij zegmaar. Ik werk voor 1van de hoofdsponsers en ik moest ook tekenen......
Maar heb je dit dan nog niet aangekaart met je opdrachtgever? Als hoofdsponsor van het evenement hebben ze toch wel het nodige in de pap te brokkelen lijkt me.Marty26 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:48:
[...]
Ik weet verder niet wat voor overeenkomst je met je opdrachtgever hebt, maar zodra jij er het woordje "exclusief" in hebt staan, dan had je nooit die overeenkomst met ID&T mogen ondertekenen. Door accoord te gaan met de voorwaarden van ID&T pleeg je (vooropgesteld dat je exclusief zou schieten voor je opdrachtgever) in feite contractbreuk met je opdrachtgever.
Laat ik voorop stellen dat ik niet van de hoed en de rand weet, ik weet wat ik er van denk, maar ik weet nog niet hoe ik er mee om zou gaan als ik meer tijd had gehad. Ik weet wat een aantal anderen er over zeggen, maar juridisch ben ik niet bepaald sterk en ik heb zowel zakelijk als persoonlijk een nogal sterke band met ID&T.
Vooralsnog is mij duidelijk dat ik afstand doe van de auteursrechten op mijn foto's voor non-commerciële doeleinden en dat er geen foto's aan derden worden verstrekt. Hoewel de auteursrechten 'nieuw' is, is het andere niet meer dan normaal.
De enige persoon die heel stellig is in zijn mening is Gerard, die dan ook geen foto's gaat maken.
Feitelijk ben ik niet zo blij met de manier waarop het is gegaan (ik kreeg het contract pas erg laat) en misschien kan ik het ook wel niet eens zijn met alles dat er in het contract staat. Maar één ding is wel prettig: we weten allemaal waar we aan toe zijn. En als jij (of ik) vind dat de vergoeding niet in verhouding staat tot het geleverde, dan kan je daarop ageren.
Het is aan iedereen voor zich om er een mening over te vormen of te hebben, wat ik er zelf van denk ben ik gewoon nog niet echt over uit. (En dat is rot, want over een uur begint het feest al) Een discussie is op zich natuurlijk prima, maar misschien is het ook wel weer beter als enkel diegenen zich er mee bezig houden die er daadwerkelijk mee te maken hebben of zullen krijgen... Kweenie, vind het nogal een lastige kwestie, mede omdat ik er zakelijk (fotografie voor opdrachtgever) als zakelijk (moderator) als privé (ik ken nogal wat mensen bij de organisatie, sommige vrij goed) mee te maken heb.
[ Voor 113% gewijzigd door Floor-is op 05-07-2008 19:59 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
en yep flooris denk dat grote organisaties vandaag de dag genoeg kwantiteit binnen krijgen maar dat ze liever die ene foto willen hebben die wel het verschil maakt dan 1000 matige fotos die in de categorie 'leuk' vallen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 18:47 ]
Er zijn er hier genoeg met een herkenbare eigen stijl. Dan zijn er twee scenario's denkbaar.
• Of je wordt als fotograaf niet meer genoemd en het werk is dan geanonimiseerd. Erkenning? Vette pech. Portfolio? Kunnen wijzen op "daar staat mijn werk"? Foetsie.
• Of je wordt wel als fotograaf genoemd, maar omdat je zelf niet meer de nabewerking kan doen, noch de selectie op wat wel en wat niet voldoet aan je eigen eisen, is je creatieve werk alsnog nutteloos. Het is immers dan niet meer onder je eigen regie tot stand gekomen. Kan je daar dan nog achter staan?
Of je nou linksom of rechtsom gaat, als fotograaf ga je er hoe dan ook op achteruit. En daar staat blijkbaar niets tegenover.
Ik hoop echt dat een grote artiest of een grote sponsor eens flink de hakken in het zand gaat zetten. Het is behoorlijk vergaand als een organisatie via dit soort regels het volledig onmogelijk maakt voor welke partij dan ook om exclusief materiaal te produceren.
Floor-is|Blij iig
Bericht hierboven
Da's mooi!Floor-is schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:13:
Ik heb met ID&T gesproken, we zijn er uit wat het contract betreft en dat zal op iedereen een positief effect hebben.
Floor-is|Blij iig
Ik wilde nog even melden dat je sowieso niet a priori al je auteursrechten kan overdragen. Overdracht van auteursrecht kan alleen op schrift, waarbij je dan, voor fotomateriaal, afbeeldingen behoort toe te voegen, of zeer duidelijke omschrijvingen ervan, als bijlage in je overdracht.
Je zou contractueel wel een onbeperkte licentie kunnen verlenen waar, puur praktisch gezien, hetzelfde mee kan. Onbeperkt gebruik, sublicencering, enz. enz.
Disclaimer: Dit is, uit het hoofd, iets dat ik in een keuzevak Intelectueel Eigendom en Octrooirecht heb gehad, pin me er dus niet op vast, ik heb geen rechten gestudeerd.
zag je berichtje op dpreview.........hoop ook op een nieuwe s6 (zodat meer mensen hun s5 te koop aanbieden).Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:41:
[...]
waar ??kan nog wel backup gebruiken
![]()
oh en als je gaat kopen test hem dan wel goed op backfocus problemen. daar schijnt de s5 nogal last (en die van mij dus) te hebben. gelukkig is het niet met de 17-55 aangezien die zelf de focus regelt
Note1: deze keer extra nazorg besteed aan de nabewerking; voor elke foto de whitebalance ingesteld & geprobeerd een qua kleuren consequente serie te produceren. (In Bridge ACR)
Note2: alles wederom geschoten met 40d (iso1600), 17-55 F2.8 IS (alles op F2.8) & 580exII (op 2nd curtain)
-Question1: wat is jullie favoriete manier van lichtmeting? Nu gebruik ik de standaard 'meervlaksmeting' aka 'evaluatieve meting'.
-Question2: welke manier van flitsen gebruiken jullie (instelling op de flitser); 'evaluative' of 'average'. Kan iemand helder uitleggen wat nu het verschil precies is? (Gebruik overigens 'evaluative')
-Question3: wat is de oorzaak van een 'waas' die over foto's zitten. Foto 1 is bijvoorbeeld haarscherp (en gewenst), Foto's 10 & 12 zijn dat niet en ook in de nabewerking niet als 1 te krijgen. Harder / anders inflitsen? Of externe lichtomstandigheden waar ik niet direct invloed op heb? (er was geen rook aanwezig)
Dan de foto's:
1 fijne kleurtjes, helemaal in bridge.

2 bacardi promo bar, vindt opdrachtgever leuk zo'n foto. (misschien volgende keer beter met bar

3 zweedse schone

4 zweedse, 'kuch' behoeft uitleg?

5 mijn favoriete soort van foto's, portretjes zijn saai =)

6 'ja, ik ben model' 'nou, dan verwacht ik een interessantere pose dan net' 'okidokie meneer'

7 dance! (broek op de enkels is mode daar)

8 leuke lichtjes

9 beetje promo pics voor opdrachtgever

10 (gimmick: in het midden dance ik, genomen met zelfontspanner)

11 dance! v2

12 'doe eens gek!' 'jeeej, natuurlijk!'

13 tsja, mijn soort foto's! beetje vaag vind ik persoonlijk helemaal leuk!

14 'magikalsjeblieftopdefoto?' 'sure, daar word ik voor betaald!'

15 en laatste promo picture voor de baas, ik mag graag beetje bouwen =)

& nu wacht ik op die ubergeile/vette/toffe/weirde/sensationele-Sensation foto's
(met een enorm ID&T logo erdoor zodat er geen contractbreuk ontstaat?
www.maartenlangelo.nl
Wat mij betreft is het verhaal aangaande contracten en ID&T overigens ook niet meer een issue, er komt een aangepast contract, beter voor iedereen. Tot dat er is lijkt me de discussie compleet overbodig.
Net terug van Sensation, had echt mijn nacht niet. DJ-shots liepen niet, acts liepen niet, alleen overzichten heb ik nog redelijk, maar zelfs laser-foto's kreeg ik niet (fatsoenlijk) voor elkaar. Persoonlijk vind ik het niet zo tof om foto's hier te plaatsen voor ze op de site van de opdrachtgever staan overigens, dus je zult er nog even op moeten wachten.
[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 06-07-2008 07:15 ]
Bericht hierboven
Verwijderd

Die led-wall in de Models at Work zaal was wel leuk speelgoed

Verwijderd
en jeetje maarten L wel heel veel vragen hoor, maar ik weet nog steeds niet waarom je op second curtain wil schieten. je kan dan net zo goed een compactcameratje nemen waar ook 1/10 seconde vertraging in zit als het juiste moment je niet interesseert.
en bij fotos 10 en 11 komt de waas waarschijnlijk door je lange sluitertijd in combinatie met lichtbronnen heb ik zo het idee
en als je opdrachtgever het mooi vind dan is het prima natuurlijk maar je nabewerkingen zijn weer per stuk anders. wie weet is jouw manier van een homogene set maken juist wel om niks hetzelfde te maken
zal eens wat van de kring gaan uitzoeken zo, was gisteren niet helemaal in de stemming dus veel hossigs is het niet

en oh shit ik dacht dat sensation white in antwerpen zou zijn of zo naar aanleiding van de posts. was het hier in amsterdam

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 11:56 ]
Op de eerste zaterdag van Juli is White altijd in AmsterdamVerwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:50:
en oh shit ik dacht dat sensation white in antwerpen zou zijn of zo naar aanleiding van de posts. was het hier in amsterdamhmmm volgende keer maar weer kijken of het gaat lukken
![]()
![]()
Verwijderd
en dan weer een heel jaar wachtenTranceSetter schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:01:
[...]
Op de eerste zaterdag van Juli is White altijd in Amsterdam

KLIK
Bij second curtain gaat de flits af op het eind van eventuele beweging, met als gevolg dat lichtsporen altijd achter de beweging aan lijken te komen. Bij first curtain lijken de sporen voor de beweging uit te gaan en dat ziet er vaak een stuk onnatuurlijker uit.Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:50:
en jeetje maarten L wel heel veel vragen hoor, maar ik weet nog steeds niet waarom je op second curtain wil schieten. je kan dan net zo goed een compactcameratje nemen waar ook 1/10 seconde vertraging in zit als het juiste moment je niet interesseert.
[...]
Zie bijv. plaatje met modeltrein hier: http://www.shortcourses.com/use/using6-2.html
Verwijderd
2 iets meer bar was wel nodig geweest denk ikMaarten L schreef op zondag 06 juli 2008 @ 05:46:
Wel; waar iedereen nu hoogstwaarschijnlijk brak is van Sensation zit ik nog steeds in Kalmar, Zweden waar ik ook vannacht weer op pad ben geweest. (Was iets rustiger dan normaal; veel mensen zijn toch ook naar Sensation, yes echt waar! Sensation is HOT hier)
Note1: deze keer extra nazorg besteed aan de nabewerking; voor elke foto de whitebalance ingesteld & geprobeerd een qua kleuren consequente serie te produceren. (In Bridge ACR)
Note2: alles wederom geschoten met 40d (iso1600), 17-55 F2.8 IS (alles op F2.8) & 580exII (op 2nd curtain)
-Question1: wat is jullie favoriete manier van lichtmeting? Nu gebruik ik de standaard 'meervlaksmeting' aka 'evaluatieve meting'.
-Question2: welke manier van flitsen gebruiken jullie (instelling op de flitser); 'evaluative' of 'average'. Kan iemand helder uitleggen wat nu het verschil precies is? (Gebruik overigens 'evaluative')
-Question3: wat is de oorzaak van een 'waas' die over foto's zitten. Foto 1 is bijvoorbeeld haarscherp (en gewenst), Foto's 10 & 12 zijn dat niet en ook in de nabewerking niet als 1 te krijgen. Harder / anders inflitsen? Of externe lichtomstandigheden waar ik niet direct invloed op heb? (er was geen rook aanwezig)
Dan de foto's:
1 fijne kleurtjes, helemaal in bridge.
[afbeelding]
2 bacardi promo bar, vindt opdrachtgever leuk zo'n foto. (misschien volgende keer beter met bar)
[afbeelding]
3 zweedse schone
[afbeelding]
4 zweedse, 'kuch' behoeft uitleg?
[afbeelding]
5 mijn favoriete soort van foto's, portretjes zijn saai =)
[afbeelding]
6 'ja, ik ben model' 'nou, dan verwacht ik een interessantere pose dan net' 'okidokie meneer'
[afbeelding]
7 dance! (broek op de enkels is mode daar)
[afbeelding]
8 leuke lichtjes
[afbeelding]
9 beetje promo pics voor opdrachtgever
[afbeelding]
10 (gimmick: in het midden dance ik, genomen met zelfontspanner)
[afbeelding]
11 dance! v2
[afbeelding]
12 'doe eens gek!' 'jeeej, natuurlijk!'
[afbeelding]
13 tsja, mijn soort foto's! beetje vaag vind ik persoonlijk helemaal leuk!
[afbeelding]
14 'magikalsjeblieftopdefoto?' 'sure, daar word ik voor betaald!'
[afbeelding]
15 en laatste promo picture voor de baas, ik mag graag beetje bouwen =)
[afbeelding]
& nu wacht ik op die ubergeile/vette/toffe/weirde/sensationele-Sensation foto's![]()
(met een enorm ID&T logo erdoor zodat er geen contractbreuk ontstaat?)
4 geen commentaar nodig
5 vind ik ook erg geslaagd, op een feest hoor je te bewegen en dat is op deze foto erg duidelijk te zien erg goed vastgelegd!
6. Herkenbaar, dan roepen mensen "neem me op de foto ik ben model" maar dan hebben ze een kutpose of gaan ze voor een hele dode achtergrond staan waardoor het een enorm saaie foto wordt
7 vind ik een stukkie minder dan 5, zonder je titel weet ik ook niet echt wat ik ervan moet maken...
Bij 10 t/m 13 beetje last van groen licht/muur?
15. Grappig gedaan, leuk idee en grappige compositie
Gaan er nog mensen naar ZandvoortAlive vandaag?
Verwijderd
dat weet ik ook wel hoe second curtain werkt, alleen heeft het bij partyfotografie niet echt veel zin, als er lichtsporen zijn ingebrand op de sensortje dan blijven die er toch op zitten ook al flits je naderhandJumpStart schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:30:
[...]
Bij second curtain gaat de flits af op het eind van eventuele beweging, met als gevolg dat lichtsporen altijd achter de beweging aan lijken te komen. Bij first curtain lijken de sporen voor de beweging uit te gaan en dat ziet er vaak een stuk onnatuurlijker uit.
Zie bijv. plaatje met modeltrein hier: http://www.shortcourses.com/use/using6-2.html
ik vind je bewerking niet echt lekker, de plaat opzich heeft wel wat.. misschien normale toning en lekker donker?
Verwijderd
1.de dj had ook haar dag niet zo te zien

2.eggie in actie

3.er was eens een prinses en die kuste een kikker

4.maar ipv van een prins was daar een suffe hos

5.

6.thema was kamperen dit keer, leuk uitgewerkt wel

7.

8.volgens mij was die blonde ook 1 van die 2 leuke meiden in club 8 wolf

De sporen heb je sowieso. Bij sporen van lampen en/of highlights maakt het niet zoveel uit, maar bij sporen van menselijke beweging kan het wel uitmaken. Het sporen achterlaten, in plaats van sporen vooruit lijken te sturen, ziet er (vind ik dan) natuurlijker uit.Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:36:
[...]
dat weet ik ook wel hoe second curtain werkt, alleen heeft het bij partyfotografie niet echt veel zin, als er lichtsporen zijn ingebrand op de sensortje dan blijven die er toch op zitten ook al flits je naderhand
En Ja je heb gelijk, ik moet mogelijk nog eventjes wat aan de kleurtonen gaan doen om de foto wat meerwaarde te geven... Ik zal binnekort wel eventjes de "nieuwe versie" tonen.wilmocs schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:01:
@ cavefish
ik vind je bewerking niet echt lekker, de plaat opzich heeft wel wat.. misschien normale toning en lekker donker?
Dat zijn mijn vragen. Ik weet al wat 2nd curtain voor effect heeft, maar thanks anyway
@hos
Ik vind het toch niet een onaardige serie. Kleur: consistent en geen lichtjes uit hoofden (waar ik niet zo van houd), Compositie: leuke momenten gepakt! Met name nummer, owja je hebt geen nummering
Ik zou alleen de eerste foto weglaten. Ik kan mij herinneren dat je ooit zei dat je alleen de 'vrolijke' momenten graag wilde vastleggen. Ik bedoel; je bent toch op een feestje?
@CaVeFiSh
Je eerste foto vind ik ook 'het' niet helemaal. Te druk en iets teveel dubbele gezichten.
Je tweede foto vind ik dan wel erg fijn! Fijne kleuren & prettige compositie (het onderwerp staat mooi geisoleerd).
@eeerik
Goede foto hoor! Kleuren zijn mooi, compositie klopt en ze kijkt nog blij ook! Goed moment gepakt.
@JumpStart
thanks! Goede site!
Heb ondertussen wat linkjes gevonden over flitsen:
1, lang en erg gedetaileerd verhaal over flitsen
2, vier manieren om een flits te bouncen
3, fotografie woordenboek
4, planet Neil, over flitsen in de fotografie en wellicht al bekend.
[ Voor 18% gewijzigd door Maarten L op 06-07-2008 14:24 ]
www.maartenlangelo.nl
Verwijderd
hersteld, en foto 1:complete mafheid hoort juist bij dit soort feesies alwaar saskia rocks ook aardig in meegaatMaarten L schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:05:
@hos
Ik vind het toch niet een onaardige serie. Kleur: consistent en geen lichtjes uit hoofden (waar ik niet zo van houd), Compositie: leuke momenten gepakt! Met name nummer, owja je hebt geen nummering
en hier de rest
http://thehospages.com/pi...rties/2008-07-05-dekring/
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 14:55 ]
#1 Betty en #2 Billy (set)

Daar even gezellig gedanst, paar fototjes maar niet te veel. En toen door naar Club 8 (set).
#3 DJ

#4 nieuwe indeling (er is ruimte gemaakt voor het rookhok.

#5 Strobo gebruiken als externe flits

#6 VJ's

#7 Hairplay

#8 En aan het eind van de avond gaat het rookhok dicht...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Erg mooie shot! Goed moment en mooi licht!Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 07:51:
Net terug, en dit is de eerste van het CF-kaartje die ik erin deed:
[afbeelding]
Die led-wall in de Models at Work zaal was wel leuk speelgoed

En verder stelde mijn weekend eigenlijk geen fuck voor. Heerlijk
Aardige serie, maar ik mis een beetje het contact met de mensen. Alsof je niet echt in het feest zit. Probeer ogen op de foto te krijgen of closer te komen?
Foto 3 is een voorbeeld waarvan je erg ver weg staat en hiermee dus een afstand creeerd tussen jou en het feest. Dat werkt (voor mij persoonlijk) ook door naar de kijker. Ik sta er erg ver van af.
Verder wel ok, alleen lopen (op mijn brakke laptop scherm) de kleuren wel erg dicht op de laatste foto.
Foto 5 is mijn favoriet, fijne kleuren en goed moment!
@Henk
Goede foto; kleuren, moment en compositie zijn prima. Maarrrr, waarom werkt je site niet
www.maartenlangelo.nl
Thx, thx, thx, enne.... drastisch tijdgebrekMaarten L schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:11:
@Henk
Goede foto; kleuren, moment en compositie zijn prima. Maarrrr, waarom werkt je site niet
1 van die leuke meiden die de hele avond door aan het dansen waren zo te zien. Hoewel het wat lastig te zien is op zo'n kleine fotoVerwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:08:
8.volgens mij was die blonde ook 1 van die 2 leuke meiden in club 8 wolf![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik moet toch eens wat vaker mee naar Amsterdam...
Verwijderd
hier is ze wat duidelijkerWolfensteijn schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:06:
[...]
1 van die leuke meiden die de hele avond door aan het dansen waren zo te zien. Hoewel het wat lastig te zien is op zo'n kleine foto
Ik moet toch eens wat vaker mee naar Amsterdam...
http://www.thehospages.co...07-05-dekring/image58.jpg
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
@ Henk; Heb je de DJ geen oordoppen aangeraden?
Sensation 2008, Amsterdam ArenA
Afgelopen zaterdag, ondanks alle commotie omtrend de press-accreditatie ben ik naar Sensation geweest. 'k sta aan het loket om mn press-ticket op te halen, hoor ik in eens "Hey meneer.. maak 's een fototje" - bleek Jazz achter me te staan, en ben dus ook erg benieuwd naar zijn pics!
De show was zoals altijd natuurlijk weer erg vet, eem soort van catwalk over de hele lengte van de Arena vol met water/fontijnen en samen met vuurwerk/lasers was het erg gaaf!
Verder uiteraard ook Nimal, Eeerik, Floris en Marty gezien!
#1 - Sensation, Amsterdam

#2 - de 'Mittnick'

#3 - de Opening

#4 - de 'Mittnick'

#5 - DJ Booth/Stage

#6 - ModelsAtWork

#7 - Aankleding

#8 - Showtje

#9 - Hoedje

#10 - Live Act

#11 - Handje

#12 - iPhone

#13 - Overview

#14 - Confetti

#15 - Laser

Copyright: ID&T
Verwijderd
hela voorlopig is het vrij rustig maar tja als je dan toch ergens naar toe wil, dit wordt mijn eerstvolgende grote feesieJoepv schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:52:
zo te zien wordt het tijd dat ik ook eens naar zo'n "hos" feestje ga
http://www.boomfestival.org/boom2008/news.php
whehehe, leuke shotHenk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:11:
[afbeelding]
En verder stelde mijn weekend eigenlijk geen fuck voor. Heerlijk

@Mittnick: nummer 12

Verwijderd
Zelf momenteel echt gigantisch tijdgebrek, zit de hele week met het Nederlands Inline-hockey team in Duitsland om foto's te schieten voor diverse websites en bonden etc.. Dus die foto's hebben even prioriteit aangezien die iedere avond al online moeten staan.. Heb alleen nog maar tijd gehad om een korte blik op de Sensation foto's te werpen, zelfs nog geen selectie kunnen maken. Anyway, misschien "verveel" ik me vannacht en kan ik straks toch wat foto's online zetten hier.
Verwijderd
Sensation dus. Ondanks het vele gedoe vooraf heb ook ik besloten om mijn irritaties van me af te zetten en met frisse tegenzin toch naar de Arena te gaan. Aangezien uiteindelijk alleen de onbewerkte files op origineel formaat moeten worden ingeleverd en ze vast niet uit al die duizenden inzendingen ook nog eens zelf foto's gaan uitkiezen en bewerken zal het uiteindelijk wel loslopen.. Maar het blijft een rare situatie waar ik geen fijn gevoel van krijg.
Kom je dus tussen duizenden witte-partypeople daar aan, zie je meteen zo'n bekend koppie lopen. Ik denk, heej, daar loopt "de Mittnick".. Verder niemand bekends gezien geloof ik.
Anyway, foto's.
1.

Overzichtje van de ( ontzettend mooie ) mainstage
2.

De regie keek, en zag dat het goed was..

3.

Handjes-variant
4.

...
5.

Af en toe waande je jezelf echt diep in de oceaan..
6.

Zelfde moment als #1 alleen nu water en vuur waardoor o.a. compleet andere kleuren
Verwijderd
Mittnick, yours are also excellent, as usual !
One question though, since when Mittnick is spelled ID&T in your copyright statement ???????
Heb jij, met foto's in contact sheet en alles, dit schriftelijk overgedragen aan ID&T?
Zo niet, dan heeft ID&T geen poot om op te staan, wettelijk gezien dan.
Maar moet zeggen dat als ik die foto's zie van Jazzs dat de aankleding er werkelijk fantastisch uitziet, ik ben al op heel veel feesten geweest waarbij Qlimax 2 jaar geleden nog het mooist was maar als ik dit zie dan denk ik dat Qlimax er niks bij is. Mooie foto's ook.
True... 't was ook meer als een knipoog bedoeltJumpStart schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:18:
[...]
Heb jij, met foto's in contact sheet en alles, dit schriftelijk overgedragen aan ID&T?
Zo niet, dan heeft ID&T geen poot om op te staan, wettelijk gezien dan.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Blijkbaar een pak meer show dan op de Belgische editie... niet eerlijk...

1 ik was zaterdag op dit feestje:

2 ze hadden een trapleuning waar je even creatief kon doen

3 ze hadden vinyls liggen waarmee je blijkbaar geen auto's verkoopt...

4 ze hadden dj's

5ze hadden dames die zich gingen opfrissen

6 ze hadden zelfs publiek met buttons van een muziekgenre dat gespeeld werd (hoewel er ook chicago house, new beat, rave, ... gespeeld werd, allemaal muziek "van voor mijnen tijd", of toch van voor ik besefte waarnaar ik luisterde, zalig)

7 & 8 ze hadden sfeer ook trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door ppFreddy op 08-07-2008 17:19 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd
1.Shakerboys + meisje van Mango's

2. D-Rashid

3. Ricky Rivaro

4. Wannabee-DJ

5. Ook de ouderen hadden het naar hun zin

Thanks voor de feedback. Het klopt ook wel dat de foto's wat afstandelijk zijn. De mensen waren daar ook wat in zich zelf gekeerd. Ik hoef niet steeds mensen weg te trekken om ze te laten poseren, dat doe ik soms, soms trekken zij mij, maar soms hoeft het ook niet. In deze selectie gebeurt het inderdaad bijna niet.Maarten L schreef op maandag 07 juli 2008 @ 04:11:
@Samo
Aardige serie, maar ik mis een beetje het contact met de mensen. Alsof je niet echt in het feest zit. Probeer ogen op de foto te krijgen of closer te komen?
Foto 3 is een voorbeeld waarvan je erg ver weg staat en hiermee dus een afstand creeerd tussen jou en het feest. Dat werkt (voor mij persoonlijk) ook door naar de kijker. Ik sta er erg ver van af.
Verder wel ok, alleen lopen (op mijn brakke laptop scherm) de kleuren wel erg dicht op de laatste foto.
Foto 5 is mijn favoriet, fijne kleuren en goed moment!
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Ik ben gevraagt voor een feestje om wat foto's te maken.
En de plek waar ik moet fotograferen is nogal krapjes.
Nu heb ik een flitser ( Pentax AF-360FGZ) met OmniBounce. Maar ik heb zo'n idee dat flitsen op hele korten afstanden niet goed gaat werken ( aangezien de omnibounce in onder een hoek van 45 graden moet, ben ik bang dat ik er 'over heen flits').
Natuurlijk kan ik iedereen achtermij opzij duwen
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd
en yep ik merkte het ook al aan samos fotos dat er meer afstand in zit dan normaal tot het publiek. ik merk het zelf ook dat mijn fotos af en toe ook goed mijn gemoedstoestand kunnen weergeven
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 19:34 ]
Verwijderd
Als er verder tips zijn hoor ik het graag, ik ben niet zo heel erg bekend in de party fotografie. Maar daar is dit topic voor
Verwijderd
waar waarschuwen ze dan voor bij het gebruik onder 90 graden ?? ik zou alleen niet proberen je cam op iso 1600 of 3200 te zetten met close range flitsen aangezien de flitser dan met minimale flitssterkte nog alles zal overbelichten.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:39:
Mooi dat ik dat weet aangezien de site van StoFen er voor waarschuwd. Maar als het onder 90 graden ook goed werken doen we het zo. Desnoods de flitsterkerkte wat terug draaien zoals ppFreddy zegt.
Als er verder tips zijn hoor ik het graag, ik ben niet zo heel erg bekend in de party fotografie. Maar daar is dit topic voor
Verwijderd
Verwijderd
ik ben nu al benieuwd naar de eerste resultatenVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:47:
ik houd het maximaal op ISO 800 denk ik, maar dat is dan ook het maximale. Misschien nog niet eens want ik flits natuurlijk gewoon.

Verwijderd
Verwijderd
en waarom niet, als je een beetje deel 1 t/m 10 hebt doorgenomen dan verwachten we natuurlijk niet minder dan 'best of the best'Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:54:
t word waarschijnlijk ISO 200, maar dat komt goed, bedankt voor de reacties iig. Reken maar niet dat het super goede foto's worden

ISO200? OMG, zelfs een Olympus Ruismonster zet je niet zo laag tijdens partyfotografieVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:54:
t word waarschijnlijk ISO 200, maar dat komt goed, bedankt voor de reacties iig. Reken maar niet dat het super goede foto's worden
[ Voor 9% gewijzigd door Josh op 09-07-2008 22:44 ]
Zeg dat nog eens tegen hos of rlemarecJosh schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:42:
[...]
ISO200? OMG, zelfs een Olympus Ruismonster zet je niet zo laag tijdens partyfotografie. Minimaal ISO800 gebruiken zeg ik anders krijg je echt niet genoeg licht binnen. Bovendien kan dichtbij flitsen perfect, je flitser heeft een zogenaamde flitsrange (welke ik niet voor de Pentax uit m'n hoofd weet) en je hoeft je geen zorgen te maken binnen die range. Bovendien, probeer het gewoon? Het is al veel te vaak gezegd dat je gewoom moet proberen/oefenen omdat elke situatie verschilt. De flitssterkte omlaag schroeven hoeft ook niet, met je omnibounce verlies je al veel sterkte.
@Mittnick
Vooraf: je bent 1 van mijn favoriete fotografen. Ik houd van jouw stijl; kleurvol en scherp. (Alsin: geen rare lampjes uit hoofden). Soort van voorbeeld functie heb je wel. Enfin; dat wilde ik even kwijt.
Uiteraard is het een goede serie maar ook ik heb beter van jou gezien. De moment zijn top! De composities zijn top!
Maarrr ik vind de kleuren wat donker overkomen (1, 2, 3, 5, 7, 8, 14 & 15). Daarnaast heb ik het idee dat er wat scherpte ontbreekt en ze wat ruizig zijn (4, 7, 8, 14.)
Nu ja; nog steeds een ruime voldoende!
@Jazzs
Ja, gelijk spatten de kleuren van mijn brakke scherm af! Dat beloofd veel goeds en dat is het ook! De plaatjes zijn alleen wat klein; komt er nog iets groters, want dat verdienen ze!
Composities: top & met name 3!
Kleuren: heerlijk hoor! Vooral ook als serie heel netjes!
Momenten: nice en met name weer 3!
Dan helemaal geen kritiek; toch wel! Waren er ook mensen aanwezig? Eigenlijk heb je alleen maar overzichten geplaatst; ik vind op een party de mensen toch ook wel belangrijk en zou de serie compleet maken.
@ppFreddy
Ja, heel duidelijk als serie herkenbaar! Consistent & dat vind ik fijn kijken.
Composities: netjes! Wellicht ligt de verhouding close-up / wijd een beetje scheef richting close-up. Stoort mij niet gelijk, valt mij gewoon op!
Foto 2 vind ik heerlijk gevonden!
Kleur: wat aan de donkere kant; als stijl natuurlijk prima, maar is een keuze die ik wellicht anders gemaakt had. Nu ja, kwestie van smaak en je stijl pakt verder goed uit.
Aandachtspunt: wellicht eens wat experimenteren met flitsen? Wellicht loop je tegen leuke ontdekkingen aan wat voor een fijnere belichting zorgt.
@Gangsterro
Allereerst vind ik je foto's niet minder vrolijk! Ik denk zelfs dat het zonder zon een stuk aangenamer fotograferen is. Zon zorgt toch voornamelijk voor hard licht wat ik persoonlijk minder waardeer dan dit!
Serie: goed, beetje kort. De foto's de ik zie zien er ok uit! Enig puntje is dat foto's 1 & 5 een beetje soft / wazig overkomen. Mijn persoonlijke favoriet is 4. Fijne kleuren en nog belangrijker: goed moment!
Gelijk het laatste puntje: het zijn allemaal vrij 'standaard' foto's. Probeer eens wat momenten te scoren en te experimenten met het vinden van details. Alsin: aanwezige decoratie. Vind ik altijd wat toevoegen.
Wel; tot zover! Dan hier mijn serie van wederom Vallen @ Kalmar, Zweden.
Note1: alles geschoten met 40d (iso1600), 17-55 F2.8 (alles op F2.8) en 580exII (2nd curtain en fijna alles direct zonder omnibounce geflitst)
Note2: alles verwerkt met bridge ACR en geexporteerd met photoshop
Note3: Enjoy
1 deze party = ok.

2 een goed voorbeeld van de deugden van het fotograaf wezen

3 de boxen zijn weer netjes gepoetst en de lampjes branden mooi blauw bij de bar

4 te 'kekke' party!

5 drankje

6 dansje

7 hi there..

8 waaaaat zeg je?

9 dansje reloaded

10 dj was goed bezig (en gaf mij een lift naar huis dus welverdiend)

11 hmm!

12 deze party werd mede mogelijk gemaakt door: (I love to build)

Ik ben best tevreden met het hard inflitsen, de kleuren komen naar mijn idee beter over en de foto's lijken scherper.
Ook heb ik deze keer bewust geprobeerd zo dichtbij mogelijk te komen, met als idee dat ik dan zoveel mogelijk zelf het licht kan bepalen.
Shoot me!
www.maartenlangelo.nl
Niet waar, wellicht een hoop, maar niet alles. Er is nog meer leven buiten Partyflock.wiene schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:50:
[...]
Dat valt wel mee hoor. Partyflock is gewoon een grote community. Alle feesten zijn erop te vinden.
Genoeg mensen in mijn vriendenkring die weigeren aan de hyves te gaan. Ze verzetten zich sowieso tegen profielensites of wat dan ook.Waarom denk je dat iedereen hyves heeft. Omdat iedereen het heeft wil iedereen het. Dat heeft niks met een voorkeur voor hyves/partyflock te maken. Meelopen noemen ze dat.
Nogmaals, er is meer dan alleen partyflock. Sterker nog, de laatste keer dat ik een partyflock fotograaf tegen het lijf ben gelopen die voor partyflock zelf schoot op dat moment is denk ik 2 jaar geleden geweest. En ja, ik kom toch zeker wel frequent in het uitgaansleven, of omdat ik er opdrachten heb, danwel om gewoon uit te gaan.
Zelf schiet ik vrijwel alleen maar voor organisaties, locaties en sponsoren.En ik kan het niet genoeg zeggen. Ik ben geen persoon die na een feest 21 sites gaat afkijken met 200 foto's per site om zichzelf te zoeken. Dan kijk ik liever op één site waar ik bekend mee ben. Vroeger deed ik dat wel wat meer maar tegenwoordig heb ik daar geen tijd meer voor.
Mijn inziens sluit je nu zo ongeveer 90-95% van de foto's die er op feesten geschoten worden in NL uit als je alleen op partyflock kijkt. Ik wil niet zeggen dat er voor Partyflock slechte fotografen rondlopen (kan er niks over zeggen omdat het al weer een behoorlijke tijd geleden is dat ik er naar een foto set gekeken heb, overigens geld dit ook voor verschillende andere sites), maar aangezien je het maar over een klein deel hebt, is het toch ook wel heel interessant om naar andere sites te kijken als je wat meer wilt leren of dingen wilt bewonderen. Vanwege tijdgebrek kom ik er zelf iig nauwelijks aan toe.
Je kunt al voor een deel wijzen naar de voorwaarden van de fotografen federatie. Die zijn vrij door iedere fotograaf te gebruiken. Ze moedigen het zelf ook min of meer aan. Net als verschillende belangenverenigingen moedigen ze ook fotografen aan om niet onder de kostprijs te gaan werken. Zo verpest je namelijk de markt... Niet alleen voor je collega's, maar ook voor jezelf in de toekomst als er een andere flapdrol is die het net goedkoper doet... En zo blijven die prijzen zich verlagen natuurlijk...Tom schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:44:
[...]
Waarom starten 'we' niet een soort partyfotografen groep. Het vaste clubje in dit topic sluit zich erbij aan en voldoet (al is het wat subjectief) aan bepaalde eisen dat de kwaliteit goed is. Iig zorgen dat er geen prutsers tussenzitten. Als alle aangesloten leden niet akkoord gaan met die crap en er zitten wat grote namen bij die groep, dan geeft dat misschien het juiste signaal af naar organisaties. Eventueel kun je ook opdrachtjes doorpassen naar andere leden als je zelf dubbel geboekt bent oid.
(verder zit ik gewoon even hardop te denken)
ps Jazzs, je ID of paspoort mogen ze geeneens vorderen officieel. Het mag wettelijk gezien niet, je moet je nl toch ook overal kunnen identificeren!? Zeker op een festival waar toch wel wat meer politie aanwezig is en soms zelfs wat grover geschut wil ik niet zonder ID op zak lopen...
Zo denk ik er dus ook over. Jij iets verdienen en ik voor nop lopen? Of mensen die iets anders te bieden hebben dan geld... Wat dan? "ja euh ja... "allstarted1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:51:
Heb zelf even met de gedachte gespeeld om ook accreditatie voor Dancevalley aan te vragen, maar er lekker vanaf gezien. Dan ga ik maar nietM'n CV/portfolio is leuk, maar niet als anderen er meer aan overhouden dan ikzelf
Body staat nagenoeg altijd op burstmode 5 fps, maar ben verder van't type timen op dat ene moment. Gebeurd wel eens dat ik tijdens de opname al zie dat het moment ruk is, dan houd ik het knoppie langer ingedrukt waardoor de 2e of 3e foto wel gelukt is. In een enkele andere situatie (strobo overzichtshot) wil ik nog wel eens gebruik maken van de 5 fps. Blijf het toch ruk vinden om dat te timen.Joepv schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:57:
Om eens in te haken op de frames/seconde, ik zie (en hoor) op evenement veel fotografen op high-speed schieten. Zelf schiet ik altijd in de one-shot mode, dus moment afwachten en op het knopje drukken. Sommige fotografen hebben echt na 3 nummers al een CF volgeschoten. Hoe doen jullie dat? Want op high-speed is het met de nieuwste camera's nog net niet filmen en thuis het mooiste frame eruit halen.
Was laatst op een evenement waar veel full time professionals rondliepen. Daar waar zij hun 10fps kanonnen lieten ratelen op cruciale momenten redde ik het niet met 5 fps. Dan maar timen. Zelfs met mijn D70 had ik binnen no time de feeling te pakken. 3 fps die ik nog geeneens nodig had, maar gewoon in 1x raak, keer op keer
Jup, dat is ook een groot verschil. Ik kan in 45 min 6 GB volschieten tijdens een concert, terwijl ik tijdens een club avondje 3-4 uur rondloop en dan nog wel eens toe kom met maar 2 GB.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:06:
[...]
is denk ik wel heel verschil of je dan partyfotograaf die de hele avond lekker plaatjes kan maken of een popfotograaf die alleen de eerste 3 nummers bij een band mag vastleggen
Ik weet niet hoe je het doet, maar mijn camera stinkt nog steeds...Shark.Bait schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:21:
ik was afgelopen donderdag...nou j, eigenlijk vrijdag ochtend toch wel plezierig verrast. Meestal stinkt mijn camera, grip, objectieven, flitser dagen na een partyshoot nog naar rook, meestal mijn slingshot ook. Maar dit keer helemaal niet. top gewoon.

StoFen zegt dat bij 45 graden je Omni het beste werktVerwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:39:
Mooi dat ik dat weet aangezien de site van StoFen er voor waarschuwd. Maar als het onder 90 graden ook goed werken doen we het zo. Desnoods de flitsterkerkte wat terug draaien zoals ppFreddy zegt.
Natuurlijk kun je de Omni ook op 90 graden gebruiken, maar dat is toch met alle fotografie handleidingen en regels. Lekker creatief zijn en uitzoeken wat voor jou het beste werkt
Verwijderd
Dus je wist de beste foto's die je perongeluk schiet.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:38:
Tnkx voor de info, ik ga gewoon vanalles proberen. Het is ook niet de bedoeling dat het super kwaliteit foto's worden. Maar ik wil het wel graag netjes doen.
www.maartenlangelo.nl
thnxkipfel schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:38:
Erg mooie foto!, maar eerlijk gezegd ziet het er niet uit als een 'party foto' naar mijn idee!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Grotemarkt Groningen Queensday?ThunderNet schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:41:
[...]
thnxnaja
de rest van de foto's van die dag zijn allemaal partyshots (was er op uitnodiging van de lichtdude), zodoende
They who buy the dip, deserves the rip.
Verwijderd

Anyway, "de Mittnick" onder iets andere omstandigheden als normaliter:
( de coach van Australië die een foto maakt van zijn team tijdens het volkslied )

En denk niet dat het door mijn Dell 2408 WFP komt met z'n bijna wide gamut
Moest fotograferen op The DirtyDirtyDirty in Paradiso. Mooie lichtinstallatie, jammer genoeg wederom weinig licht in het publiek. Toch zorgde de lichtinstallatie voor mooie plaatjes!
Dit keer mijn nieuwe SB-800 flitser meegenomen, alsmede alle kritiek/commentaar op de foto's van het vorige feest wat ik had gefotografeerd.
1. Zaal overzicht

2. Alien?

3. Wat is Paradiso toch een mooie club!

4. Duo portret

5. Wicked man!

6. Mr DJ en MC

7. Beetje wit en rood

8. Heb je zo'n kleine?

Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over, heb veel geleerd. Volgende keer beter
Dit topic is gesloten.
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.