[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 88 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 46.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:59:
Deze review laat weer goed het verschil zien tussen de HD4850 enHD4870... GDDR5 maakt echt wel het verschil uit in performance. Het is een wereld van verschil tussen mijn oude X1950XT en HD4870.
De hogere core clock helpt natuurlijk ook een beetje mee, hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:46:
[...]

De hogere core clock helpt natuurlijk ook een beetje mee, hè... ;)
Het helpt mee ja, maar onderschat dit keer het geheugen niet. De RV770 is gemaakt voor high speed memory en daar haalt-ie dan ook de meeste winst uit. Dat is ook niet meer dan logisch omdat elke megahertz die je er bij doet x4 gedaan mag worden.

Ik kan bevestigen wat sommige reviews laten zien... namelijk dat het geheugen overklokken veel meer impact heeft dan de core overklokken.

Dus met 900Mhz GDDR5: 115,2GB/s aan bandbreedte. Overgeklokt naar de max van Overdrive, 1100Mhz geeft je 140,8GB/s. Aangezien GDDR5 bedoelt is om richting de 6Ghz te schalen, denk ik dat de 256-bit memory interface nog wel even blijft.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laat mij dan maar een review zien waarbij ze een HD4850 en HD4870 op dezelfde corespeeds laten draaien met alleen een verschil in geheugensnelheid. Benieuwd wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als 512 Bit GDDR5 kan waarom niet des te sneller des te beter tenzei het slechtetre yields zou op kunnen brenegen oke dat is wel begrijpelijk, maar gewoon het id al 512Bit GDDR5 heh damn moet geweldig zijn. :9~

Zou er eerst geen R780 komen voordat de R800 komt? R780 aka 2x RV780?

Net als dat we van R420/423 naar R480/R481, R520 naar R580, R600 naar R680 hadden Of hoeft dit niet te gebeuren omdat R700 voldoende zou zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:38:
als 512 Bit GDDR5 kan waarom niet des te sneller des te beter tenzei het slechtetre yields zou op kunnen brenegen oke dat is wel begrijpelijk, maar gewoon het id al 512Bit GDDR5 heh damn moet geweldig zijn. :9~
Wat heb je daar nou weer aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:50:
[...]

Wat heb je daar nou weer aan :?
nog mindere framedrops met max FSAA + AF op reso's van 1680 x 1050 en hoger bevoorbeeld ;) erg interessant voor de Flight Simmer, waaronder mezelf heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:29:
Dus met 900Mhz GDDR5: 115,2GB/s aan bandbreedte. Overgeklokt naar de max van Overdrive, 1100Mhz geeft je 140,8GB/s. Aangezien GDDR5 bedoelt is om richting de 6Ghz te schalen, denk ik dat de 256-bit memory interface nog wel even blijft.
De 256-bit bus blijft voorlopig nog wel. :)
Ik zie de 512-bit bus sowieso niet meer terugkomen in de toekomst. Bondpads schalen nou eenmaal een stuk langzamer dan transistors. Natuurlijk zou men meer transistoren kunnen inzetten, maar ook maar in een beperkte zin, aangezien het specifieke vermogen (W/mm2) van de chip omhoog gaat en de chip zodoende niet meer te koelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:27:
[...]

De voedingen die altijd worden aangeraden door videokaart fabrikanten zijn altijd zwaar overdreven. Kijk liever naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 ;)
En de 2x PCI-e connectors die op de kaart zitten dan? zijn daar verloopstekkertjes voor?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

n00bdani86 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:36:
[...]

En de 2x PCI-e connectors die op de kaart zitten dan? zijn daar verloopstekkertjes voor?
Ja, 2x molex naar 8 of 6-pin PCI-e :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

SG schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:47:
Ageia PPU is de innovatie PhysX is gebaseerd op bestaande software novodex en Havoc is ook al een veteraan middleware. De PhysX SDK is geen innovatie die waren er al heel lang. De innovatie is Hardware acceleratie en dat bracht PPU. nV neemt de stok over en dat houd in geen innovatie die flag heeft ageia.
Ik schreef dan ook: PhysX is een zeer belangrijke innovatie in de GPU markt.
Ik zeg niet dat hardware accelerated physics iets nieuws is (uiteraard niet), alleen dat dit een belangrijke innovatie is voor de GPU... as in: elke behoorlijke GPU kan nu als hardware physics accelerator (PPU) dienen. Dat is een heel belangrijke stap gezien verhoudingsgewijs dure proprietaire hardware (dedicated PPU) of relatief minder goed voor physics geschikte hardware (general purpose CPU) geen dominante factor meer is.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Overigens heb ik een raar probleem sinds de installatie van mn 4850: Ik heb opeens een onbekend pci apparaat dat geinstalleerd moet worden. Het enige dat ik ook veranderd heb is m'n PSU maar voor de rest heb ikalleen de kaart verwisseld en opnieuw mn PC aangezet :S. Iemand anders hier ervaring mee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Chefbierrr schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:08:
Overigens heb ik een raar probleem sinds de installatie van mn 4850: Ik heb opeens een onbekend pci apparaat dat geinstalleerd moet worden. Het enige dat ik ook veranderd heb is m'n PSU maar voor de rest heb ikalleen de kaart verwisseld en opnieuw mn PC aangezet :S. Iemand anders hier ervaring mee wat het kan zijn?
Geluidschip wellicht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Inderdaad, de geluidchip voor hdmi. Weet zelf niet exact welke losse driver je daarvoor nodig hebt, ik zag hem wel op Windows Update onder hardware staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

voil schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:15:
Inderdaad, de geluidchip voor hdmi. Weet zelf niet exact welke losse driver je daarvoor nodig hebt, ik zag hem wel op Windows Update onder hardware staan.
Aangezien de 4850/4870 driver nog niet officeel in de driverlijst staat. Zou ik nog even wachten met updaten. Maar mochten de drivers online komen, dan kun je hem hier vandaan plukken:

http://ati.amd.com/support/driver.html

->OS selecteren -> Radeon -> -videokaart serie

http://game.amd.com/us-en...lyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

Klik dan: Optional Downloads:

Individual driver download packages, ATI Multimedia Center, Avivo™, and Korean full package

Dan kun je de HMDI driver los downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh zo wordt het nog een stuk makkelijker voor ATi kaarten te domineren aangezien dat de laatste NV drivers een stuk minder presteren dand e vorige en dat de meeste review sites he liefste de laatste drivers pakken
nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties'

Dan zullen de gaten tussen de snelste NV aen snelste ATI nog kleiner worden voor NV's case en de kans is groot dat de HD 4800 serie ook qua max performance de markt gaan domineren vooral met de HD 4800 X2 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Moet zeggen dat de prijzen zich toch een beetje aan het stabiliseren zijn voor de HD4850. Maar gemiddeld door de bocht gezien zitten ze allemaal een euro of 5 boven of onder de richtprijs van ATi. De stock hiervan is toch echt mega, dat had ik niet verwacht. Al waren de vooruitzichting reeds erg goed. Overal wel op voorraad eigenlijk te vinden.

De HD4870 begint ook al qua prijs onder de adviesprijs zich te bewegen, al denk ik niet dat we hier snel 200 euro prijzen zullen zien. Maar wie weet, als ATi der nog een paar dollar vanaf doet om de markt nog een beetje meer op spanning te zetten kunnen we nog leuke dingen zien :)

Keuzes zijn nog nooit zo moeilijk geweest, zelf kom ik der al geheel niet meer uit wat ik moet kiezen :P

Het is jammer dat je in NL niet echt veel Diamond kaartjes tegen komt. Maar ohh man ziet die doos der mooi uit :)

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemDetails/D10-4870/D10-4870-out6-hl.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 27-06-2008 20:20 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:06:
heh zo wordt het nog een stuk makkelijker voor ATi kaarten te domineren aangezien dat de laatste NV drivers een stuk minder presteren dand e vorige en dat de meeste review sites he liefste de laatste drivers pakken
nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties'
...
En jij denkt dat nVidia zo niet direct met een nieuwe driver op de proppen komt om dit euvel meteen te verhelpen? Er is duidelijk wat mis met die driver en NVidia zal zich daar nu heel erg van bewust zijn, ook word er gemeld dat deze drivers ontzettend veel artefacts geven. Zulk nieuws natuurlijk gaat als een lopend vuurtje.

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-06-2008 20:54 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
AMD hoeft voorlopig eerst nog niets te doen. NV heeft dan wel de prijsdalingen aangekondigd en de GF9800GTX+ die in de tweede helft van Juli beschikbaar zou moeten zijn.... maar het duurt nog wel even voordat zich dit echt doorzet naar de winkels. En daarnaast hebben ze zich de woede van enorm veel mensen op de hals gehaald door die verlagingen. Fabrikaten zijn pissig, distributeurs zijn kwaad, winkels zijn niet blij...

NV besloot zo maar ineens tot de prijsverlaging van $299 -> $199 voor de 9800GTX zonder dan ook maar iemand echt goed op de hoogte te stellen. Het gevolg is dat veel mensen met een voorraad 9800GTX-en zitten waar ze veel voor hebben betaald en ineens is de waarde met 33% verminderd. Je zal maar retailer zijn en nog 20 op voorraad hebben gehad.... ineens is het 33% minder waard.

Daarom zie je nog niet echt veel 9800GTX-en richting de $199 zakken... de prijzen worden dus hoog gehouden... pas als men door de voorraad heen is, zal het meer gaan zakken. En op dat moment kan AMD antwoorden met een tegen aanval... maw prijsverlaging.

Daarnaast zorgt de UMAP nog steeds voor veel ergernissen.... en fabrikanten zijn de arrogantie van NV zat, getuige ook dat Palit met het Force3D merk voor Radeons is gekomen en Gainward zich nu ook meer op de Radeon markt stort.

Overigens haal ik nu P7400 punten in 3DM Vantage (GPU test 8476) en 13501 in 06 met m'n HD4870 @ 790/1100 en m'n E6750 op 3.2Ghz.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja dat lees ik ook op steeds meer plaatsen dat de fabrikanten en de distributeurs in de tang zitten en daar niet willen zitten. Ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal gaat uitpakken, natuurlijk zal nV deze ronde best wel weer doorkomen maar de nasleep zou nog wel eens wrange nasmaak kunnen hebben.

@CJ

UMAP wil toch zeggen dat ze moeten verkopen aan de prijs die nV voorschijft, of heb ik dat verkeerd begrepen :?

[ Voor 55% gewijzigd door Apoca op 27-06-2008 21:32 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Dat is nu eenmaal hoe het gaat. De eeuwige cirkel. nVidia komt op de proppen met een zeer goede kaart voor een zeer goede prijs die de concurrentie wegblaast en neemt zo de prestatiekroon in handen. De concurrent, ATI in dit geval, krijgt een slag en ploetert even terwijl nVidia blijft knallers produceren. Dan komt ATI uit het niets met een nieuwe kaart waar ze in alle rust konden aan werken en wat blijkt, hij blaast nVidia weg. ATI neemt de prestatiekroon weer over. En zoals altijd zal waarschijnlijk weer 2 generaties duren kijkend naar het verleden. Volgende nVidia generatie zal nog niet optimaal zijn maar die daarna zal wel weer goed zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag twee HD4850's ingebouwd in mijn systeempje en wat een vooruitgang ten opzichte van mijn oude 8800GTS G92. Mijn systeem scoort nu een magische 19462 punten in 3dmark06 :P

En dat voor de prijs dat ik voor mn oude kaart betaalde toen hij net uitkwam! Hulde ATI!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, prijsveranderingen dienen op voorhand aangekondigd te worden, zodat huidige stock op tijd weg kan. nVidia zit natuurlijk in een positie waarmee ze zich veel kunnen permitteren. Groot en veel geld hebben, klanten moeten het maar slikken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Eerste (?) 4850 Linux review:
http://www.phoronix.com/s...m=ati_radeonhd_4850&num=1

Helaas zijn de prestaties exact gelijk aan de prestaties van de 3870 (de overeenkomsten in de scores zijn wel heel erg opvallend, ik vond het nogal vreemd). Er wordt de conclusie getrokken dat er nog driver optimalisaties nodig zijn voor de 48xx series. Persoonlijk heb ik er wel alle vertrouwen in dat dat gaat lukken (AMD is wat Linux betreft echt goed bezig de laatste paar maanden), ik vind het al heel wat dat er bij release een linux driver beschikbaar is die werkbaar is. Sterker nog het lukte zelfs om de 48xx series met opensource drivers te gebruiken!

CrossfireX onder Linux zou het volgende kwartaal komen (ik vraag me dan af of dit al in juli is, dan zou het in de volgende driver release kunnen zitten).

[ Voor 15% gewijzigd door The Flying Dutchman op 27-06-2008 22:18 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wanneer komt nou die verrekte 1GB 4870 uit??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
CaptainM schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:59:
Ik neem aan dat Ati eerst de 4870 512MB wat meer op de markt wil hebben voordat ze de 1GB uitbrengen ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ja, daar zit ik nou ook met smachten op te wachten.
Echter weet ik dat die pas zou komen als de 512MB versie goed verkrijgbaar/verkocht zou worden, dus dat kan nog wel een paar weken duren vrees ik. Ik hoop dat het ook eerder is, maar ja, daar hebben we toch niets over te zeggen ;)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:44:
Vandaag twee HD4850's ingebouwd in mijn systeempje en wat een vooruitgang ten opzichte van mijn oude 8800GTS G92. Mijn systeem scoort nu een magische 19462 punten in 3dmark06 :P

En dat voor de prijs dat ik voor mn oude kaart betaalde toen hij net uitkwam! Hulde ATI!!!!! _/-\o_
Marco heb je Crysis, Age of Conan en Mass effect.

Ik ben erg benieuwd hoe je CF config presteert in deze games in max IQ 1600x1200 4xaa en 16 AF.
Twijfel namelijk ook of 512 mb de perf limiteerd vwb de min fps in deze games op deze settings.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 27-06-2008 23:20 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
edit:
my bad :S die rare search stond om een of andere reden standaard op Dit topic (poster) }:O
Ja dan vind ik "gainward" niet natuurlijk |:(

[ Voor 96% gewijzigd door martijnve op 27-06-2008 23:36 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
martijnve schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:19:
Volgens de search is dit nog niet langs gekomen:
Gainward goes ATI

[...]
Mooie tijden voor ati!
En voor ons natuurlijk, gainward maakt altijd mooie nv kaartjes, hopelijk ook mooie non-reference ati kaartjes straks _/-\o_
Dan gebruik jij toch een andere search dan ik...? klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is hier al 1000x gezegd geweest. Use the search, Luke ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je 1GB videogeheugen? Je moet wel heel gek doen om het nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 01:45:
Waarom wil je 1GB videogeheugen? Je moet wel heel gek doen om het nodig te hebben.
Er was al eens eerder een discussie over geweest, generally maakt 1GB tov 512MB iets meer FPS (echt maar een paar) op hogere resoluties, maar in de praktijk kost het iets meer dan dat je eruit haalt. Je kan prima met de 512MB versie of zelfs 256MB versie werken, het merendeelse wordt ook in je systeemgeheugen gepropt / geswapt enzo.

Als jij een Systeem hebt met 1GB werkgeheugen, en een kaart met maar 256MB geheugen tov een kaart met 512MB, zal het systeem met de 512MB variant iets beter lopen, maar niet supersnel ofzo.

En 1GB is natuurlijk ook een Patsfactor waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik heb een 30" en als ik daar op full res op ga gamen met triple buffering en 16xFSAA en meer van die fratsen dan is 256MB echt te weinig. 512 echte voldoet zelfs dan prima. En als je al full res speelt maakt FSAA sowieso al niet zo'n heel groot verschil meer.

1GB is leuk .. maar het is niet alsof je er 2 x 30" aan gaat hangen.
Is patsfactor een meerprijs waard??? (ok dat vraag ik aan het verkeerde publiek hehe)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Dat wat tekort is of komt wordt in je systeemgeheugen gepropt. Waarom denk je dat bijv een hedendaagse game al over de 1GB gebruikt ? Denk je dat dat de game puur alleen is? Het meeste wordt toch alleen voor textures gebruikt. Als jij bijv 4GB aan werkgeheugen hebt in combinatie met een 256/512MB videogeheugen dan draait dat prima hoor. Iets minder als een kaart met 1GB, maar het is echt niet zo dat je op die resolutie problemen gaat ervaring omdat je te weinig videogeheugen zou hebben.

Theoretisch zou je ook niet op een geforce 2 met maar 32MB geheugen, een game op 1920x nogwat kunnen draaien. Daarbij wordt gewoon textures in de aperature-size gezet (voorafgesteld in je BIOS bijv) en dat is bij de PCI-express variant precies hetzelfde.

Op zo'n resolutie zou ik persoonlijk ook dan 1x 1GB erin zetten, puur omdat ik dan zeker weet dat het draaien gaat. Aan de andere kant zou met minder ook prima lopen, en zelfs beter als jij 4GB werkgeheheugen hebt ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt geen reet uit welke aperture size ik instel .. ik kan prima een out of memory melding van bv. 3DMark tevoorschijn toveren door alles vol open te gooien en te weinig videomem te hebben. Sinds mijn 512MB kaart die melding niet meer gehad. ;)

Sowieso is het hoe minder je over de PCI-E bus hoeft te slepen, hoe beter. Vooropgesteld dat de prijs er naar is. GDDR5 is duur. Dus een verdubbeling zal wel kostbaar zijn. Er moet een afweging gemaakt worden.

1920 x 1200 is voor kinders trouwens. Het echte werk vindt plaats op 2560 x 1600 8-)
of stiekum 1280 x 800 .. lekker makkelijk en kwart native .. gelijk minder hoge eisen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:51:
[...]
En jij denkt dat nVidia zo niet direct met een nieuwe driver op de proppen komt om dit euvel meteen te verhelpen? Er is duidelijk wat mis met die driver en NVidia zal zich daar nu heel erg van bewust zijn, ook word er gemeld dat deze drivers ontzettend veel artefacts geven. Zulk nieuws natuurlijk gaat als een lopend vuurtje.
heh dat is jou meening en daar ga ik dus niet op in ;) ATi heeft het gewoon beter voor elkaar dit keer en dit was ook zekers te verwachten... En terrecht 8)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 02:56:
Het maakt geen reet uit welke aperture size ik instel .. ik kan prima een out of memory melding van bv. 3DMark tevoorschijn toveren door alles vol open te gooien en te weinig videomem te hebben. Sinds mijn 512MB kaart die melding niet meer gehad. ;)

Sowieso is het hoe minder je over de PCI-E bus hoeft te slepen, hoe beter. Vooropgesteld dat de prijs er naar is. GDDR5 is duur. Dus een verdubbeling zal wel kostbaar zijn. Er moet een afweging gemaakt worden.

1920 x 1200 is voor kinders trouwens. Het echte werk vindt plaats op 2560 x 1600 8-)
of stiekum 1280 x 800 .. lekker makkelijk en kwart native .. gelijk minder hoge eisen
Haha ja die is goed 1280x800 pakken op een 30" gaat niet echt mooi worden :P

Je hebt gelijk dat 30" het echte werk is helaas zijn die schermen die er nu zijn niet perfect dus imput lagg en dat soort dingen. En dan vind ik het zonde om 1600 euro aan het scherm uit tegen geven wat kwaaltjes heeft waar ik me waarschijnlijk aan ga ergeren. Maar ik wil me 2405 binnenkort wel vervangen voor een 30". Weet nog niet welke.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:49:
[...]

Haha ja die is goed 1280x800 pakken op een 30" gaat niet echt mooi worden :P

Je hebt gelijk dat 30" het echte werk is helaas zijn die schermen die er nu zijn niet perfect dus imput lagg en dat soort dingen. En dan vind ik het zonde om 1600 euro aan het scherm uit tegen geven wat kwaaltjes heeft waar ik me waarschijnlijk aan ga ergeren. Maar ik wil me 2405 binnenkort wel vervangen voor een 30". Weet nog niet welke.
Hmm, ik ken wat mensen die op een 32" "HD Ready" TV gamen. (1366x768) Ziet er toch best aardig uit, voor zo'n 600 euro. En op deze reso kun je natuurlijk alle AA en AF toeters en bellen vol open gooien.(is dan ook wel een beetje nodig)
Die mensen verklaren mij op dit moment voor gek dat ik aankondigde om na een 4870 voor een 22'' widescreen monitor te gaan. Och ja, smaken verschillen.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 02:56:
Dan gaat zelfs 1GB meespelen om de prijzen in nieuwere games. Ze hebben ergens een techniek die flink op textures bespaart en er ook nog beter uitziet. Ik dacht dat het aantal textures qua ruimte dan van 100% naar 5% werd teruggebracht door een ''randomizer'' te gebruiken voor bv. de begroeiing. Zolang dat er nog niet is en 1GB is qua prijzen te doen zal ik het voor die reso niet laten liggen.

1280x800 met 16xAA, hoe ziet dat eruit qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een 1950 Pro dus ik ga niet al te hoog .. 4xFSAA is al zat eigenlijk vind ik. De winst is marginaal daarboven imo. En 1280 x 800 ziet er goed uit. Het is precies half native .. elke pixel op 4 pixels. Nog steeds scherp alleen grotere pixels. Met FSAA er overheen goed te doen hoor.

2560 x 1600 ziet er zelfs zonder FSAA goed uit. En met een leuke AF ook heel prettig. Dat karteltjesgemier is allemaal nogal relatief als je 4 miljoen pixels voor je neus hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:10:
[...]

Hmm, ik ken wat mensen die op een 32" "HD Ready" TV gamen. (1366x768) Ziet er toch best aardig uit, voor zo'n 600 euro. En op deze reso kun je natuurlijk alle AA en AF toeters en bellen vol open gooien.(is dan ook wel een beetje nodig)
Die mensen verklaren mij op dit moment voor gek dat ik aankondigde om na een 4870 voor een 22'' widescreen monitor te gaan. Och ja, smaken verschillen.... :*)
Mja ik ben heel veeleisend. Ik durf te wedden dat ik het foei lelijk vind omdat ik de pixels kan tellen. Ik vind de 1920-1200 van me 17" laptop ook helemaal geweldig. Super scherp. Ik vind een 22" die 1680-1050 doet al minder mooi als een 20" omdat je gewoon meer karteltjes gaat zien.

BTW: Ben bezig met een RV770 MOD bios door middel van RBE. Van control werkt. Kan em nu onder de 70c houden maar dat hoor je dan ook duidelijk :P Ben nu aan het kijken hoe ik de clocks goed kan aanpassen. En een low power 2D mode kan maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 28-06-2008 10:48 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Astennu, kan je ook al aan de voltages mieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kan maar nog niet gedaan. Ik wil eerst door hebben wat de windows 2D en 3D clocks zijn. ER zijn namelijk 10 velden die je in kan stellen. Van boot clocks tot UDV 2D low high en 3D clocks. Dus moet dat eerst even duidelijk hebben. Dan ga ik pas met voltages klooien.

Edit: Default fan setting loopt trouwens van 69c tot 105c. Dus bij 69 gaat hij pas iets versnellen. Rond de 80c zou hij 30% fan speed hebben bij 90c al 60%. Echter lijken die waardes niet te kloppen met wat ik eerst hoorde. Kan iemand dat met GPU-Z even na kijken ? Want heb geen zin me originele bios terug te flashen wil even verder met die MOD Bios.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 28-06-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

HD4870X2

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7695/2008062821e8649056b17c3ba0.jpg

Isn't she sexy :9~

Verder:
So basically the card will not be CF on a board but will be a new interconnect between the GPU's. Also, it seems to suggest that the CrossFire connection was redone in the RV770 or at least for R700 since Peddie suggests that the CF connection is no longer at the very very end of the pipeline. Maybe that's why recent CF results of the 4800's show incredible scaling when it works?

Anyways, with the plethora of information of R700 that was just released it seems like ATI is pushing hard to get these cards out fast.
Het lijkt dus op een hardwarecommunicatie tussen de chips, dus een veel hogere schaling :)

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 28-06-2008 12:41 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Allemachtig at een berg montage gaten, waar is dat wel niet goed voor ? :?

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ohhh man dacht net mijn keuze gemaakt te hebben, komen de pics van de X2 de hoek om zetten..

De PCB looks })

Hekking schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:53:
Allemachtig at een berg montage gaten, waar is dat wel niet goed voor ? :?
Voor de montage van LN2 pots :P Gewoon voor het koel systeem, de HD3870X2 had ook dergelijke montage punten.

AMD bests Nvidia with graphics chip strategy

http://news.cnet.com/8301-13924_3-9978746-64.html

[ Voor 68% gewijzigd door Apoca op 28-06-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
edward2 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:43:
HD4870X2

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7695/2008062821e8649056b17c3ba0.jpg
his 3870x2
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/rv670-3/his-3870x2-scan-front.jpg
gecube 3870x2
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/rv670-3/gecube-3870x2-scan-front.jpg
plx is een stuk kleiner geworden...

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 28-06-2008 12:09 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
En ook nog even de achterzijde. Het wachten duurt te lang....... :9~

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/x2vsq9.jpg]

Dat ziet er heel complex uit. Complexer dan m'n 8800GTX in elk geval.

[ Voor 31% gewijzigd door biobak op 28-06-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
biobak schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:13:
En ook nog even de achterzijde. Het wachten duurt te lang....... :9~
HD4870X2
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3121/2617131693_5ddd77d49b_b.jpg
his 3870x2
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/rv670-3/his-3870x2-scan-back.jpg
gecube 3870x2
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video3/images/rv670-3/gecube-3870x2-scan-back.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:43:
HD4870X2

[afbeelding]

Isn't she sexy :9~

Verder:

[...]

Het lijkt dus op een hardware comunicatie tussen de chips, dus een veel hogere schaling :)
Cool!

Moet wel gek lopen wil dat niet op dag 1 in mijn pc komen te zitten..... :9

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het enige wat ik nu nog wil weten is een richtprijs voor de HD4870X2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Laatst online: 09-09 13:01
Denk dat het niet goedkoop gaat zijn. Gaat tenslotte het paradepaardje zijn, snelste dat er is, dus daar betaal je voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Denk dat het nog wel eens kon meevallen de prijs. Zal geen uberprijs worden verwacht ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Doordat de 48x0 ook al direct op een prijspeil zit waarop de 38x0 gelanceerd werd destijds, en eigenlijk al net eronder, verwacht ik dat de X2 ook ongeveer voor de prijs van zijn 3870x2 voorganger over de toonbank zal gaan...

Wat was dit vorig jaar bij introductie van de 3870x2, €399 ofzo?!

Vind ik nog een normale prijs als je kijkt naar de aankoopprijs na introductie van bv
X800XTPE/6800Ultra
x1800XT/7800gtx
2900XT/8800GTX

Deze waren allemaal €500+

Dit merk je ook in de cpu market, hoewel Intel ons altijd heel duur voor hun overrated cpus liet betalen, maar juist door de hete adem van AMD in hun nek moeten ze steeds innovatiever en prijsconcurerender te werk gaan, wat natuurlijk heel mooi is voor ons de consument..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tussen 400 en 500 denk ik.

Afhankelijk van prestaties tov GTX280 en 4850 / 4870 CF.

Ding zal ws goedkoper te produceren zijn dan twee 4870's.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Denk dat de prijs toch 1.8-2x zo duur zal worden als de 4870.
De 4870x2 schaalt beter door een betere plx en ze gebruiken ook gddr5 ipv gddr4/gddr3.
Waarschijnlijk is ie ook (veel) sneller dan 2x 4870.

Bij de 3870x2 schaalde hij niet zo en hij gebruikt geen gddr4 maar gddr3.

[ Voor 11% gewijzigd door Bullus op 28-06-2008 12:52 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze bij ChipHell niet gemeten hoe lang die PCB is? Of waren de afmetingen al bekend?

Richtprijs HD4870X2 : in ieder geval minder dan de GTX280 })

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:25:
Hebben ze bij ChipHell niet gemeten hoe lang die PCB is? Of waren de afmetingen al bekend?
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/2028/Xtreme%20Systems/HD4870X2_PCB_Overview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:48:

Afhankelijk van prestaties tov GTX280 en 4850 / 4870 CF.

Ding zal ws goedkoper te produceren zijn dan twee 4870's.
Hoezo goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm toch weer een PLX chip. Ben benieuwd hoe de performance gaat zijn. Ik hoopte er toch een beetje op dat de die hardware in de RV770 hadden gestopt zodat je geen extra latency van zo'n chip krijgt.

Heeft nv ook zo iets nodig voor hun GX2 ? Want ATi gebruikt die chip alleen om de PCIe lanes te splitsen ? Dus eigenlijk heb je een beetje te kort aan bandbreedte want je hebt maar 8x per chip naar het moederbord toe. En misschien paar extra lanes voor onderlinge communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
De 4870x2 lijkt niet helemaal goed op schaal te zijn, de pci-e connector steekt uit rechts en links steekt de kaart ook over het rode lijntje heen, dus hij is denk ik een paar mm korter dan hij lijkt in dat plaatje.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe bios van Sapphire uit ,heb hem in mijn Club3D 4850 geflasht.
Het resutaat is 66 graden idle, fanspeed is nu 47% de herrie valt mee.
Heb wel ook met RBE de set "optimal fan settings" gedaan.
Zelfs een beetje score winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:52

Marc H

- - Is wakker - -

gadjo23, waar heb je die vandaan gehaald?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ziet er leuk uit die R700 he? :7
Astennu schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:51:
Uhmm toch weer een PLX chip. Ben benieuwd hoe de performance gaat zijn. Ik hoopte er toch een beetje op dat de die hardware in de RV770 hadden gestopt zodat je geen extra latency van zo'n chip krijgt.

Heeft nv ook zo iets nodig voor hun GX2 ? Want ATi gebruikt die chip alleen om de PCIe lanes te splitsen ? Dus eigenlijk heb je een beetje te kort aan bandbreedte want je hebt maar 8x per chip naar het moederbord toe. En misschien paar extra lanes voor onderlinge communicatie.
Ja, de GX2 gebruikt ook zoiets. NV gebruikt een eigen ontwikkelde PCIe switch.

De PLX chip op de R700 is overigens de PCIe 2.0 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:59:
gadjo23, waar heb je die vandaan gehaald?
Hier staan ze allemaal http://www.techpowerup.co...4850&interface=&memSize=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

martijnve schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:52:
De 4870x2 lijkt niet helemaal goed op schaal te zijn, de pci-e connector steekt uit rechts en links steekt de kaart ook over het rode lijntje heen, dus hij is denk ik een paar mm korter dan hij lijkt in dat plaatje.
Als ik goed reken is de kaart ~27,5cm. :?
Gemeten in verhouding met de pci-express slot-grootte.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
justifire in [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 33 op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:47:
Zo, vandaag ff in de weer geweest met mijn gtx280 tri-sli setup :D
Kaarten nog niet oc-ed, gewoon op stock speeds.
Rest van specs in sig.

Futuremark vantage:
Extreme: X13428 gpu 12944 cpu 46382
Performance: P27119 gpu 23796 cpu 46666
3xGTX 280 scoort nog geen 1000 punten meer dan 2xR700. :X En dan zijn er nog niet eens officiele drivers. Dit is echt goed nieuws voor ATi. Ze moeten nu 1000% op CF compatibiliteit inzetten, dan kan nVidia zelfs de high-end markt vaarwel zeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:33:
Er is een nieuwe bios van Sapphire uit ,heb hem in mijn Club3D 4850 geflasht.
Het resutaat is 66 graden idle, fanspeed is nu 47% de herrie valt mee.
Heb wel ook met RBE de set "optimal fan settings" gedaan.
Zelfs een beetje score winst
Dit ga ik ook maar even proberen met mijn club3d

Optimal fan seetings vind ik nergens terug in RBE 1.11. Waar vind ik deze optie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:33:
[...]

Dit ga ik ook maar even proberen met mijn club3d

Optimal fan seetings vind ik nergens terug in RBE 1.11. Waar vind ik deze optie?
Set all settings to recommended values die optie moet je aanklikken.

Maar goed ik zou zelf de min temp daarna wat omhoog gooien, tenzij je van een hoog zoemend geluid houdt als je rustig aan t internetten bent. Aangezien de fan dan al op 50% draait. Dus ja als je er dan 2 kaartjes in hebt zoals ik wordt t een irritant geluid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marco bedankt.

Het werkt perfect. Ik wil alleen de fan speed terug brengen naar 42% welke optie moet ik dan aanpassen?

Want ik zie wel dat de fanspeed zich need houd aan het grafiekje wat RBE aangeeft.

kaart nu 70 graden fan is en blijft 48%, grafiek geeft aan dat de fan op 54% moet draaien dat is dus neit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:50:
@marco bedankt.

Het werkt perfect. Ik wil alleen de fan speed terug brengen naar 42% welke optie moet ik dan aanpassen?

Want ik zie wel dat de fanspeed zich need houd aan het grafiekje wat RBE aangeeft.

kaart nu 70 graden fan is en blijft 48%, grafiek geeft aan dat de fan op 54% moet draaien dat is dus neit het geval.
Heb je na het saven in RBE wel opnieuw die gesavede bios ingeladen met winflash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marco.

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En staat je min temp op 40 graden in TBE? Bij mij dropt de temp dan meteen tot onder de 60 graden, maar zoals ik al zei ik vind het geluid van de fans dan iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H

Heb ik v/d Techpowerup site daar hebben ze een GPU Database.
De biossen van de meeste ati partners staan er bij .
Volgens mij is bv de MSI bios is al genoemd op Tweakers.

Powercolor,msi en Sapphire hebben dus een nieuw bios.
Kijk naar de datum (6-2) en verifeer in RBE of het een en ander klopt (VERSIE 11.004XXX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 03:55:
[...]

heh dat is jou meening en daar ga ik dus niet op in ;) ATi heeft het gewoon beter voor elkaar dit keer en dit was ook zekers te verwachten... En terrecht 8)
OMG mijn mening? Ik bedoelde het helemaal niet in de trend van nVida 'rox'. Jij vat het blijkbaar weer op als merkvoorkeur... (as usual) :X Ik geef enkel aan dat je niet moet verwachten dat nVidia rustig blijft toekijken hoe in de komende benchmarks de Ati kaarten profiteren van nVidia's driver f*ck-up.
Jouw hele post ademt fanboy gezwam :z Lekker onderbouwd ook.

*edit.* FYI, ik ben reuze content m'n HD4850 (8800 GTS is al de deur uit)

*edit2* de drivers is inmiddels offline gehaald bij nVidia, dus die heeft er wel geteld 3 dagen opgestaan. Dus I rest my case :> :z

[ Voor 15% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-06-2008 12:31 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
nou mensen zo kannie wel weer, tis maar een videokaart he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Heb de bios van mijn MSI 4850 ook geflashed naar de nieuwste MSI bios, maar op de een of andere manier blijft hij nu constant op 625Mhz draaien. Hoe is dit aan te passen? Hij is wel van 79 graden idle naar 52 graden idle gegaan, zeker niet verkeerd, maar ik denk dat als ie op 160 of 500 mhz draait, zal hij nog wel koeler worden, en de fan zal niet meer op 46% hoeven draaien.

Edit: Ik heb in RBE wel "set al fan settings to recommended values" aangezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ritchie op 28-06-2008 21:07 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Digitimes komt met het volgende bericht:
AMD expected to grab 40% discrete graphics card market share in 3Q08

With AMD's ATI Radeon HD 4800-series graphics cards successfully cutting into the US$200-300 mainstream market forcing Nvidia to cut the price of its previous generation GeForce 9800 GTX down to US$199, sources at graphics card makers see AMD's discrete graphics card market share as having a chance to increase to 40% in the third quarter this year from around 30% at the beginning of 2008.

Since Nvidia's GeForce 9800 GTX does not provide advantages in power consumption or performance over the same priced Radeon HD 4850, graphics card makers are more optimistic over AMD's upcoming performance.
http://www.digitimes.com/mobos/a20080627PD209.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ritchie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:06:
Heb de bios van mijn MSI 4850 ook geflashed naar de nieuwste MSI bios, maar op de een of andere manier blijft hij nu constant op 625Mhz draaien. Hoe is dit aan te passen? Hij is wel van 79 graden idle naar 52 graden idle gegaan, zeker niet verkeerd, maar ik denk dat als ie op 160 of 500 mhz draait, zal hij nog wel koeler worden, en de fan zal niet meer op 46% hoeven draaien.

Edit: Ik heb in RBE wel "set al fan settings to recommended values" aangezet.
Heb je nog een linkje naar die bios ? Zal ik die eens in RBE laden om hem te vergelijken met die ik stock in me kaart had zitten.

Dat hij zo veel cooler wordt is niet heel raar want je fan draait wel erg hard met die aanbevolen settings. Stock draait hij maar op 17% en nu op 40-45%. Dan is dat ding erg luid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik vraag me af wat de gevolgen hiervan voor AMD en de graphicsdivisie zullen zijn: de graphicsdivisie zal een deel van de rode cijfers van AMD goed gaan maken. Zal de marktwaarde van AMD weer iets zal gaan stijgen? Aandelenkoers weer iets omhoog? Misschien zelfs weer een winstgevend kwartaal?

T is alleen jammer dat t succes van de 4x00-serie waarschijnlijk niet de veel mindere prestaties van de CPU-divisie zal compenseren: de winst van de graphicsdivisie zal namelijk ongetwijfeld ook voor een groot deel gebruikt worden om de schulden van AMD af te betalen, ipv extra R&D, uitbreiding marktaandeel, GITG-programma's etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Jejking schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:51:
Astennu, kan je ook al aan de voltages mieren?
Je kan tot 1.21v softmodden via het bios, alles daarboven blijft op 1.2v steken.
Heb zelf de twee pencilmods uitgevoerd. Draai nu met 1.27v op de core ipv 1.16v en 2.11v voor de Qimonda chips ipv 2.01v . Op Xtreme zitten ze met 1.5v op de 950MHz voor de core met een HIS HD4850. Zier ernaar uit dat de core goed reageert op hoger voltage. Ook blijft 'ie verrassend koel met waterkoeling erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
H004 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:10:
[...]

Ik vraag me af wat de gevolgen hiervan voor AMD en de graphicsdivisie zullen zijn: de graphicsdivisie zal een deel van de rode cijfers van AMD goed gaan maken. Zal de marktwaarde van AMD weer iets zal gaan stijgen? Aandelenkoers weer iets omhoog? Misschien zelfs weer een winstgevend kwartaal?

T is alleen jammer dat t succes van de 4x00-serie waarschijnlijk niet de veel mindere prestaties van de CPU-divisie zal compenseren: de winst van de graphicsdivisie zal namelijk ongetwijfeld ook voor een groot deel gebruikt worden om de schulden van AMD af te betalen, ipv extra R&D, uitbreiding marktaandeel, GITG-programma's etc...
Ik vrees dat we een paar dingen door elkaar halen. AMD verwacht dat hun marktaandeel gaat groeien, er wordt totaal niet gesproken of de GPU afdeling ook winstgevend gaat zijn. Voor AMD is de GPU afdeling maar een klein onderdeel van het totale bedrijf het zal dan ook minimale invloed hebben op de andere afdelingen. Eerst zal de GPU afdeling nog uit de rode cijfers moeten komen, want net zoals de CPU afdeling draait de GPU afdeling ook nog steeds verlies. Het lijkt dat AMD nu erg sterk is maar dit komt voornamelijk door het 55nm voordeel. In een paar maanden / kwartalen zal NV ook helemaal over zijn naar 55nm en daardoor is het voordeel van AMD weg. AMD heeft plannen om over te stapen naar 45nm? (of ergens in 4x not sure, moet ik even op roadmap opzoeken) maar NV heeft deze plannen ook gegarandeerd. AMD moet van erg ver komen willen ze het bedrijf weer gezond maken en volgens het management van AMD zal dit in Q3/Q4 gebeuren. Dit komt echter door grote ontslag rondes en sanereingen. De HD4800 series zal wel een grote invloed hebben op de winstmarges van NV en ik vrees dat deze op de beurs zullen worden afgstraft.
Desondanks het 55nm voordeel zal AMD tegen de marketing afdeling van NV moeten opnemen, en dit zal niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat weten we allemaal maar toch vind ik AMD niet erg slecht bezig de laatste tijd. Ik vermoed dat alleen de graphicsdivisie AMD niet uit de rode cijfers gaat trekken. Ze moeten dus én een leider hebben die standvastig is en weet wat er kan en gaat gebeuren én alle middelen goed besteden én wakker blijven met het oog op nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ The Source - NV schijnt anders nogal moeite te hebben met het 55nm proces. Ze hadden het al veel eerder willen uitrollen als ik het goed heb begrepen. Daarnaast doet de GPU divisie het een stuk minder 'slecht' dan de CPU divisie. Die draaide zelfs al weer bijna in de plus. Over de beurs gesproken, was het aandeel NV vorige week niet 16% gezakt, terwijl AMD lichtelijk steeg met 3%? Ik meende zoiets gehoord te hebben. GT200 viel tegen en RV770 werd goed ontvangen.

En de marketing van AMD is de laatste tijd veel aggressiever geworden. Ook de gigantische misinformatiecampagne rondom RV770 is daar een goed voorbeeld van. 480, 640... nee toch 800 SPs... als NV de RV770 zag aankomen, dan speelden ze nu geen paniekvoetbal met de 9800GTX+ en de plotselinge prijsverlagingen. En ongetwijfeld zitten ze nu flink wat reverse engineering uit te voeren om te zien wat die CrossFireX Sideport nu precies voor voordelen kan brengen bij de R700. :+

Wat duidelijk is, is dat... RV770 is making waves. Kijk op willekeurige polls op tech-sites zoals B3D, R3D, Tech Report... en je ziet dat veel mensen voor een HD48x0 kaart willen gaan en niet voor het allersnelste... de GTX 280.

Bv de poll op Tech Report:

What's the best new graphics card?
# GeForce 9800 GTX Plus (98 votes) 3%
# GeForce GTX 260 (39 votes) 1%
# GeForce GTX 280 (394 votes) 11%
# Radeon HD 4850 (1027 votes) 29%
# Radeon HD 4870 (1945 votes) 56%

[ Voor 19% gewijzigd door CJ op 29-06-2008 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Voor de liefhebbers heb ik hier een gemodde MSI BIOS waar ik redelijk tevreden mee ben:
GPU: 720
MEM: 1050
FAN: 70 voor Tmin en 100 voor Tmax
vGPU: 0.98 voor Low en 1.26 voor High (effectief 1.21 high)

Mijn Sapphire HD4850 heeft idle een GPU-temp van 65C bij een fanspeed van 0% (GPU-Z geeft daarbij wel 1720RPM aan 8)7).

Denk er overigens aan dat RBE 1.11 de "locked" standaard aanzet waardoor de waardes van clock info 8 en 9 weer worden overschreven als je dit BIOS daarin laadt. 8 moet hetzelfde zijn als 2 en 9 hetzelfde als 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 30-08 16:07
Voordat iedereen zijn BIOS gaat modden...

4870 randomly bit the dust in less than 24 hours

Ik kan er zelf weinig over zeggen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Er is ook iemand op XS waarvan 4 HD4870's zijn doodgegaan zonder dat ze gemod of overgeclocked waren. Misschien dat CJ via zijn contacten wat info kan lospeuteren? Hoewel de meeste bedrijven dit soort dingen niet toegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_DvD op 29-06-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_DvD schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:31:

Ik kan er zelf weinig over zeggen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Er is ook iemand op XS waarvan 4 HD4870's zijn doodgegaan zonder dat ze gemod of overgeclocked waren. Misschien dat CJ via zijn contacten wat info kan lospeuteren? Hoewel de meeste bedrijven dit soort dingen niet toegeven.
De grote vraag moet zijn of CJ zijn 4870 het nog steeds doet, aangezien hij ook aan het overclocken was. Wel interessant om te lezen. Sommige flashten hun bios en 2 uur later was die dood. Sommige kaarten kapten er gewoon mee (non-flash, overclock). En andere kaarten gingen kapot nadat ze in CrossfireX werden gezet.

Ik ben benieuwd of het puur toeval is, of dat er toch andere zaken spelen. Over de 4850 zie, of lees ik niks op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Zit UVD2 op geen enkele losse kaart in de HD3xxx serie? Ik heb gelezen dat de enige HD3xxx die dat ondersteund de integrated HD3200 op een ATI 780G is. Wel jammer opzich want ik hoef de grafische prestaties van een 4850 niet zozeer. Wel wil ik graag UVD2 voor mpeg2 acceleratie voor mijn dvb-c kaart. Zijn er nog budget HD4xxx varianten op komst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:29:
[...]
De grote vraag moet zijn of CJ zijn 4870 het nog steeds doet, aangezien hij ook aan het overclocken was. Wel interessant om te lezen. Sommige flashten hun bios en 2 uur later was die dood. Sommige kaarten kapten er gewoon mee (non-flash, overclock). En andere kaarten gingen kapot nadat ze in CrossfireX werden gezet.
De mijne doet het nog steeds prima. *ff snel afkloppen*. :)
Ik ben benieuwd of het puur toeval is, of dat er toch andere zaken spelen. Over de 4850 zie, of lees ik niks op het internet.
Ik zal eens navragen. Voorlopig lijkt het me nog puur toeval of door de flash komen die immers 'experimental' is voor HD4x00 kaarten. Dat het door het GDDR5 geheugen komt lijkt me sterk, alhoewel dit wel anders reageert op overklokken dan GDDR3 geheugen.

Daarnaast zou het me niet verbazen als bepaalde posters (gezien hun postverleden) onderdeel zijn van het NV smear campaign team. Maar dat mag ik niet hardop zeggen natuurlijk. Feit is echter wel dat dit gebeurt van beide kanten! :+
duncanvdlinden schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:41:
Zijn er nog budget HD4xxx varianten op komst?
Zie first post.... :')
Op korte termijn staan gepland:
  • RV710
  • RV730
  • RV740
  • R700
  • RV780/RV870
  • R800
En ga je nu schamen dat je dit nog durft te vragen terwijl alle informatie gewoon in de first post stond! }:| :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 29-06-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
denheer schreef op zondag 29 juni 2008 @ 03:38:
Voor de liefhebbers heb ik hier een gemodde MSI BIOS waar ik redelijk tevreden mee ben:
GPU: 720
MEM: 1050
FAN: 70 voor Tmin en 100 voor Tmax
vGPU: 0.98 voor Low en 1.26 voor High (effectief 1.21 high)

Mijn Sapphire HD4850 heeft idle een GPU-temp van 65C bij een fanspeed van 0% (GPU-Z geeft daarbij wel 1720RPM aan 8)7).

Denk er overigens aan dat RBE 1.11 de "locked" standaard aanzet waardoor de waardes van clock info 8 en 9 weer worden overschreven als je dit BIOS daarin laadt. 8 moet hetzelfde zijn als 2 en 9 hetzelfde als 3.
Tegen dat probleem liep ik ook al aan. Had ook al door dat 1-2-3 en 7-8-9 hetzelfde moeten zijn omdat hij anders random de een en de ander kiest.
Da_DvD schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:31:

Ik heb me bios al veel geflashed nog geen problemen gehad. En als ik die krijg zie ik dat dan wel weer. Zou iets met GDDR5 te maken kunnen hebben. Want die gebruikt error correction om de data te versturen. En iemand weet hoe die chips op hoge clockspeeds reageren. Misschien is het wel een fout van Qimonda. Net als bij de 8800 GT kaarten die kapot gingen boven de 1000 MHz ook Qimonda chips.

Ik heb trouwens even naar die Bios van MSI gekeken. En wat ik nu draai. Ik heb onder load maar 1.14v er op staan idle 1.05v. Dus die MSI bios overvolt het zaakje al aardig. Dit kun je alleen doen als je de chip ook cooler houd.

1.5v is erg veel maar met H2O moet dat wel te doen zijn. 950 MHz is erg rap maar met een HD4850 heb je daar niet veel aan. Geheugen loopt op 2.0v. Wat al meer is dan standaard. In het verleden heb ik gemerkt dat een hoger voltage op het geheugen er vaak voor zorgde dat het aantal MHz lager werd. Undervolten wou nog wel eens werken om wat hoger te komen.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 29-06-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:12:
Ik zal eens navragen. Voorlopig lijkt het me nog puur toeval of door de flash komen die immers 'experimental' is voor HD4x00 kaarten. Dat het door het GDDR5 geheugen komt lijkt me sterk, alhoewel dit wel anders reageert op overklokken dan GDDR3 geheugen.
Er zijn ook mensen die niet geflashed hebben, maar waarbij het zelfs gebeurt als ze de kaarten in CF zetten. Ook zei iemand dat hij dacht dat hij wat componenten/verbindingen miste,

Dus er zijn 2 redenen: Bios flash (ongeverifieerd, kan ook OC zijn ofzo)
CF

Alhoewel, CJ heeft hem ook ge-oc'd maar dan met overdrive, en zijn kaart doet het nog. heb je de Mem ook ge-oc'd? of alleen de core.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Er zijn ook mensen die niet geflashed hebben, maar waarbij het zelfs gebeurt als ze de kaarten in CF zetten. Ook zei iemand dat hij dacht dat hij wat componenten/verbindingen miste,

Dus er zijn 2 redenen: Bios flash (ongeverifieerd, kan ook OC zijn ofzo)
CF
Heb je een link naar waar dat stukje over die componenten / verbindingen wordt verteld?

Verder is dit gewoon het plaatje omdraaien van mensen die hun eigen kaart kapot geflashed hebben ;)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Astennu schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:13:

Ik heb me bios al veel geflashed nog geen problemen gehad. En als ik die krijg zie ik dat dan wel weer. Zou iets met GDDR5 te maken kunnen hebben. Want die gebruikt error correction om de data te versturen. En iemand weet hoe die chips op hoge clockspeeds reageren. Misschien is het wel een fout van Qimonda. Net als bij de 8800 GT kaarten die kapot gingen boven de 1000 MHz ook Qimonda chips.
Volgens mij klopt dat niet helemaal wat je nu zegt. Bij de nVidia 8800 zaten inderdaad Qimonda chips op de kaart, maar diezelfde chips zaten ook op GTS en zitten nu ook op je HD4850.
En op deze kaarten gaan ze wel tot 1150MHz? Komt het dan nog steeds door Qimonda... Het probleem bij de 8800 GT zal dan eerder hebben gelegen het geheel dat de chips aanstuurde, met name het VRM gedeelte. De chips konden wel tot 1150MHz, alleen de aansturing niet.
Dus om Qimonda nu weer de schuld te geven.... Wat het ook is, hoop wel dat het snel duidelijik word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterking schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:34:
[...]
Verder is dit gewoon het plaatje omdraaien van mensen die hun eigen kaart kapot geflashed hebben ;)
Wat bedoel je daarmee?
Verder staat alles in die link die al eerder gepost is (xtremesystems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@BlackFlower Ik heb alles ge-OC-d. 790Mhz core, 1100Mhz mem (dus omhoog van 750/900).

Dan iets anders....

Newsflash: HD4870 fanspeed aan te passen via profielen in CC

Hier een tip voor alle HD4870 gebruikers die vinden dat hun temperatuur te hoog is met 78C idle... Gepost op het Guru3D forum door een gebruiker die zich net geregistreerd had (misschien een AMD medewerker in vermomming).
if you make a profile in catalyst after turning on Overdrive( make sure clock and memory settings are correct). You can then go to the file "C:\Users\Bretware\AppData\Local\ATI\ACE\Bretware. XML. the xml file will have the same name as the catalyst profile you saved. right click and hit edit.

<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Manual" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">
<Property name="Want" value="0" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
<Property name="Want" value="65" />

Change the value to "manual" and Want value to "65"

Save the file then reload your profile in catalyst.

65% seemed perfect for me, 70% was loud but you may need it if your case has poor air flow.

You will have to select the profile everytime you start the computer, but it will work until there is a fix or better info so i can figure how to change the auto target temp.
Good Luck ,bretware
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=265745

Ik heb het net geprobeerd... en het werkt! Eerst Overdrive activeren en de juiste kloksnelheden kiezen. Daarna het XML bestand van het zojuist gecreeerde profiel aanpassen... en je fanspeed is te regelen vanuit het CCC. Ik zie dat je zelfs corespeed, memspeed en voltage kan aanpassen, dus misschien kan ik nu eindelijk m'n core in 2D modus naar 160Mhz laten gaan....maar daar waag ik me voorlopig niet aan.

Na het aanmaken en editen van een profiel is mijn GPU temp naar 48C gedaald in idle met de fan op 35% (2243 RPM). Eerst stond-ie op 23 en toen was-ie 78/79C idle... wat een enorme daling van de temperatuur! *O* Hij maakt iets meer lawaai nu... maar dat vind ik niet zo heel erg.

Edit: Ik heb het voor de gein even op 65% gezet, maar dan is het net een straaljager. Wat een luchtverplaatsing aan de achterkant van m'n comp. :o Temp is met 65% (3850RPM) zo'n 43C, dus terug naar 35 voor mij.

Oh en dit werkt ongetwijfeld ook wel op HD4850 kaarten... dus probeer het eens...

Edit 2: Net te horen gekregen dat Powerplay binnenkort gefixed gaat worden op HD4800 kaarten, dus de methode hierboven is een leuke tijdelijke oplossing. En ook gelezen dat het aanpassen van core/mem/voltage in het profiel niet werkt. Alleen de fanspeed doet het.

[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 29-06-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Demon_Eyez schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:40:
[...]
Volgens mij klopt dat niet helemaal wat je nu zegt. Bij de nVidia 8800 zaten inderdaad Qimonda chips op de kaart, maar diezelfde chips zaten ook op GTS en zitten nu ook op je HD4850.
En op deze kaarten gaan ze wel tot 1150MHz? Komt het dan nog steeds door Qimonda... Het probleem bij de 8800 GT zal dan eerder hebben gelegen het geheel dat de chips aanstuurde, met name het VRM gedeelte. De chips konden wel tot 1150MHz, alleen de aansturing niet.
Dus om Qimonda nu weer de schuld te geven.... Wat het ook is, hoop wel dat het snel duidelijik word
Lees mijn post nog eens goed. En staat er daar ergens dat dat het is. Er staat toch heel duidelijk misschien en zo. Geen aannames doen of zeggen dat iemand iets heeft gezegd als het niet zo is.

Ik probeer alleen maar mee te denken over wat het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Astennu schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:49:
[...]

Lees mijn post nog eens goed. En staat er daar ergens dat dat het is. Er staat toch heel duidelijk misschien en zo. Geen aannames doen of zeggen dat iemand iets heeft gezegd als het niet zo is.

Ik probeer alleen maar mee te denken over wat het zou kunnen zijn.
Wow kerel, no offence intended hoor! :) Ik geef alleen aan dat bij dat nVidia gedoe, daar Qimonda toen onterecht de schuld kreeg. Ik zeg nergens dat dat jij denkt dat dit nuo ok het geval is bij de HDxx kaarten.
Zelf schrijf je: 'Misschien is het wel een fout van Qimonda. Net als bij de 8800 GT kaarten ...' daarmee geef je aan dat Qimonda toen wel fout zat bij de 8800 GT. Daar reageerde ik op.

[ Voor 24% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-06-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Voor degenen die de Xbit Labs review gelezen hebben, let er bij het stukje over de performance van AA op dat ze hier geen gebruik maken van de HD4800 Hotfix. Dit is vooral voor Edge Detect AA van belang aangezien de hotfix tot zo'n 70% verbetering brengt in performance.
Too bad they didn't use the hotfix driver as it has substantial improvements in edge-detect performance for HD4800 cards. I believe those changes will be in Cat 8.7, but don't quote me :)

...

I recall up to 70% improvement, but the amount varies based on different factors such as framerate and amount of edges in the scene.
Bron: OpenGL Guy (ATI/AMD medewerker) @ Beyond3D

Oh en over dat Qimonda gedoe. Ik zie op verschillende fora veel mensen denken dat Qimonda veel problemen heeft omdat ze een vrij 'nieuwe' naam zijn. Maar niets is minder waar, want Qimonda is natuurlijk een spinoff van Infineon. Dus ervaring genoeg daar.

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 29-06-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:43:
@BlackFlower Ik heb alles ge-OC-d. 790Mhz core, 1100Mhz mem (dus omhoog van 750/900).

Dan iets anders....

Newsflash: HD4870 fanspeed aan te passen via profielen in CC

Hier een tip voor alle HD4870 gebruikers die vinden dat hun temperatuur te hoog is met 78C idle... Gepost op het Guru3D forum door een gebruiker die zich net geregistreerd had (misschien een AMD medewerker in vermomming).

[...]

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=265745

Ik heb het net geprobeerd... en het werkt! Eerst Overdrive activeren en de juiste kloksnelheden kiezen. Daarna het XML bestand van het zojuist gecreeerde profiel aanpassen... en je fanspeed is te regelen vanuit het CCC. Ik zie dat je zelfs corespeed, memspeed en voltage kan aanpassen, dus misschien kan ik nu eindelijk m'n core in 2D modus naar 160Mhz laten gaan....maar daar waag ik me voorlopig niet aan.

Na het aanmaken en editen van een profiel is mijn GPU temp naar 48C gedaald in idle met de fan op 35% (2243 RPM). Eerst stond-ie op 23 en toen was-ie 78/79C idle... wat een enorme daling van de temperatuur! *O* Hij maakt iets meer lawaai nu... maar dat vind ik niet zo heel erg.

Edit: Ik heb het voor de gein even op 65% gezet, maar dan is het net een straaljager. Wat een luchtverplaatsing aan de achterkant van m'n comp. :o Temp is met 65% (3850RPM) zo'n 43C, dus terug naar 35 voor mij.

Oh en dit werkt ongetwijfeld ook wel op HD4850 kaarten... dus probeer het eens...
Waarom zou je 78 graden teveel vinden? De gpu is ervoor gemaakt.
Zet de fan voor de grap eens op 100% ;) Zal het zo even proberen, maar waar staat dat bestand bij XP users?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 30-08 16:07
CJ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:12:
Daarnaast zou het me niet verbazen als bepaalde posters (gezien hun postverleden) onderdeel zijn van het NV smear campaign team. Maar dat mag ik niet hardop zeggen natuurlijk. Feit is echter wel dat dit gebeurt van beide kanten! :+
Op XS bedoel je toch heh? ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!