[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 88 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 46.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

All-In-Wonder komt blijkbaar dus terug. Denken jullie dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een AIW kaart tegelijk met een 4850 te gebruiken? Dus bijv een HD3650 AIW, daar tv mee kijken,dat het outputsignaal dus via de 4850 wordt uitgezonden naar het beeldscherm..? Soort van crossfire, maar dan alleen voor signaalontvangst..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Heeft iemand hier een bepaald voorkeur voor een bepaalde merk? Heb het afgelopen 3-4 jaar met een laptop moeten doen > vandaar geen ervaring/kennis/enz.Ik zit zelf te denken aan Asus/Sapphire/MSI(4870 512Mb/1Gb)?

Zoals al boven staat: heeft 1 Gb wel/geen nut als je op 1680 komende jaren door wilt? Of gewoon later nog eentje van 512 erbij prikken?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

K.P.A.X. schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:38:
Heeft iemand hier een bepaald voorkeur voor een bepaalde merk? Heb het afgelopen 3-4 jaar met een laptop moeten doen > vandaar geen ervaring/kennis/enz.Ik zit zelf te denken aan Asus/Sapphire/MSI(4870 512Mb/1Gb)?

Zoals al boven staat: heeft 1 Gb wel/geen nut als je op 1680 komende jaren door wilt? Of gewoon later nog eentje van 512 erbij prikken?
Je krijgt heus geen 1GB daardoor hoor :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BlackWolf666 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:37:
All-In-Wonder komt blijkbaar dus terug. Denken jullie dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een AIW kaart tegelijk met een 4850 te gebruiken? Dus bijv een HD3650 AIW, daar tv mee kijken,dat het outputsignaal dus via de 4850 wordt uitgezonden naar het beeldscherm..? Soort van crossfire, maar dan alleen voor signaalontvangst..
Volgens mij kan dit gewoon, de tuner zal gewoon los door het systeem herkent worden en gebruikt kunnen worden. Dat je vervolgens je beeld via een andere videokaart uitstuurt lijkt me geen probleem.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
MensionXL schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:41:
[...]

Je krijgt heus geen 1GB daardoor hoor :P
Nee, ok geheugen wordt dus niet geshared. Maar wat betreft merk dan? Iemand bepaald voorkeur?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment zit er weinig verschil tussen. De kaarten zijn allemaal het zelfde/komen uit de zelfde fabriek. Ik zou dus gewoon voor de goedkoopste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWolf666 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:37:
Het zal vast wel kunnen, maar het lijkt me niet handig, aangezien je vast goedkoper een losse TV-Kaart kan kopen met dezelfde specificaties.

Volgens mij haal jij wat door elkaar, je kan niet zomaar op je vidkaart er geheugen bij prikken, en als jij een aantal jaren door wil op 1680 zou ik met 1GB nemen, dan ben je voorbereid op de toekomst.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:55:
Op dit moment zit er weinig verschil tussen. De kaarten zijn allemaal het zelfde/komen uit de zelfde fabriek. Ik zou dus gewoon voor de goedkoopste gaan.
Dit is niet helemaal waar, sommige vendors leveren er langere garantie bij (Asus) of een extra accesoire (Sapphire met USB-Stick dacht ik)
De kaarten echter zijn niet verschillend. wat ik wel weet is dat MSI standaard de nieuwste bios heeft, wat voor betere powerplay zorgt, maar dit zal ook wel voor de andere kaarten beschikbaar komen binnen een week denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
nero355 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:13:
[...]

Ik dus ook niet besef ik net ... sorry :$ Dit zat volgens mij in "The good old Control Panel" of ik moet het helemaal gemixed hebben met iets totaal anders :X
720x480 wordt het dan, die staat er wel tussen. Gewoon Force Desktop Area.

Let ook op welke refresh rate en color quality je scherm op die resolutie ondersteund. Dit kan er ook voor zorgen dat de resolutie niet meer te selecteren is.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:56:
Dit is niet helemaal waar, sommige vendors leveren er langere garantie bij (Asus) of een extra accesoire (Sapphire met USB-Stick dacht ik)
De kaarten echter zijn niet verschillend. wat ik wel weet is dat MSI standaard de nieuwste bios heeft, wat voor betere powerplay zorgt, maar dit zal ook wel voor de andere kaarten beschikbaar komen binnen een week denk ik.
Bij mijn Sapphire kaarten zaten er geen USB-sticks. Enkel de kaart en standaard kabels & convertors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
treative schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:04:
[...]

720x480 wordt het dan, die staat er wel tussen. Gewoon Force Desktop Area.

Let ook op welke refresh rate en color quality je scherm op die resolutie ondersteund. Dit kan er ook voor zorgen dat de resolutie niet meer te selecteren is.
mja dat is wel leuk, maar ik vraag me dus af OF het kan om 720x576 te draaien (dus geen andere reso dan dat!). Het kon met mn oude videokaart dus het ligt niet aan mn scherm of de drivers van mn scherm :(

OK leute, ik heb het al voorelkaar met powerstrip. (nieuwe custom reso aanmaken)

[ Voor 7% gewijzigd door Chefbierrr op 26-06-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Heb net even een Zalman Vf-1000 op mijn 4850 gezet (normale bios btw) en de temp is van 80c idle naar 40c idle gegaan :D. Hopelijk komen er wel nog speciale heatsinks voor deze kaartjes want die blauwe plak dingen zitten niet erg stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
TweakJerommeke schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:35:
Heb net even een Zalman Vf-1000 op mijn 4850 gezet (normale bios btw) en de temp is van 80c idle naar 40c idle gegaan :D. Hopelijk komen er wel nog speciale heatsinks voor deze kaartjes want die blauwe plak dingen zitten niet erg stevig.
Foto! :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45

Apoca

Array Technology Industry

Gainward goes ATI

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/3789/gainwardhd4850dl0.jpg

The green loving Gainward has ditched Nvidia exclusivity and has prepped its own HD 4800 series graphics cards :) Nu eVGA and XFX nog en het feest is compleet :P

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=8152&Itemid=1

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 26-06-2008 19:47 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Foto. En ik wil ook temps onder load weten.
Is de 4870 qua layout hetzelfde? Dan moet ie daar ook op kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:35:
[...]
Idd. Foto. En ik wil ook temps onder load weten.
Is de 4870 qua layout hetzelfde? Dan moet ie daar ook op kunnen?
De HD4800 serie heeft dezelfde layout als de HD3800 serie, dus alle third-party koelers zouden er in principe op moeten passen. Van bijvoorbeeld de Thermalright HR-03 GT weet ik dat deze zowieso op de HD4870 past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe. Da's mooi. Maar liever zie ik officiele ondersteuning op de site van de fabrikanten van de koelers. Niet alleen de layout is een factor. Het vermogen ook. Alhoewel de 48xx serie niet zoveel meer stroom vreet als de 38xx. Maar toch. Zekerheid is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:52:
In principe. Da's mooi. Maar liever zie ik officiele ondersteuning op de site van de fabrikanten van de koelers. Niet alleen de layout is een factor. Het vermogen ook. Alhoewel de 48xx serie niet zoveel meer stroom vreet als de 38xx. Maar toch. Zekerheid is wel fijn.
In de review van hardware canucks gaan ze ook even in op de 3rd party coolers:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/skymtl/GPU/PALIT-HD4870/PALITHD4870-84.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Nee, geen fake voor zover ik weet. Iemand van NGO heeft zitten graven/rommelen in de NV PhysX layer en CUDA en zodoende de PhysX layer weten te activeren op Radeons. Het was niet eens zo heel erg moeilijk om het te activeren. ;)

De utility om PhysX te activeren op Radeons wordt binnenkort op http://www.NGOHQ.com beschikbaar gesteld. Op dit moment ziet het er naar uit dat alleen maar de Radeon HD3800 Serie ondersteunt wordt. De maker ligt in de clinch met AMD. Die willen hem geen videokaarten meer sturen geloof ik. :+

De HD4800 zou een meer dan twee keer zo goede performance opleveren als de HD3800 vanwege de 800 shaders vs 320 van de HD3800.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

CJ schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:10:
[...]

Nee, geen fake voor zover ik weet. Iemand van NGO heeft zitten graven/rommelen in de NV PhysX layer en CUDA en zodoende de PhysX layer weten te activeren op Radeons. Het was niet eens zo heel erg moeilijk om het te activeren. ;)

De utility om PhysX te activeren op Radeons wordt binnenkort op http://www.NGOHQ.com beschikbaar gesteld. Op dit moment ziet het er naar uit dat alleen maar de Radeon HD3800 Serie ondersteunt wordt. De maker ligt in de clinch met AMD. Die willen hem geen videokaarten meer sturen geloof ik. :+

De HD4800 zou een meer dan twee keer zo goede performance opleveren als de HD3800 vanwege de 800 shaders vs 320 van de HD3800.
Mooi spul, gaat vast nog wel uitkomen voor de HD4x00 series :)

Btw, CJ, was dit wat je laatst zei, dat AMD/ATi nog iets achter de hand heeft(had)??

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus en Sapphire hebben het geheugen 120mhz hoger geklokt als de Club3d die ik heb gekocht.(das nog niet de + versie dus)
Der zit wel verschil in dus ,moet volgende keer beter uit mijn "doppen kijken"!
Idle ook hier 80 graden en de fan is nog niet te benaderen met RBE.
Onder load heb ik 99 graden gezien ...zoals ze in de Flamenco roepen "Aqua Aqua" als de Duende het hoogst is...

Overklok gaat best ,je komt alleen niet over die 700 heen in Ati-overdrive
Het geheugen is in ieder geval zeker op de "Sapphire standaard" te klokken maar met mijn configuratie maakt het niet veel uit.

In Games ben ik meer onder de indruk dan de 3Dmark benches, mijn 5600+ CPU is ook niet meer de snelste.
In 3Dm06 heb ik 10230 punten dat is 730p meer als met mijn HD3870 tja!
Helaas ligt het stroom verbruik ook wat hoger dan bij de 3870, maar nieuwe drivers brengen wellicht verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57

-db-

Hoi

Oet schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:18:
[...]

Mooi spul, gaat vast nog wel uitkomen voor de HD4x00 series :)

Btw, CJ, was dit wat je laatst zei, dat AMD/ATi nog iets achter de hand heeft(had)??
PhysX is eigendom van nvidia, dus tenzij nvidia het toestaat zul je geen PhysX support voor ati hardware in drivers afkomstig van ati zien. Dit soort hacks zijn voor nvidia natuurlijk wel ideaal om in te schatten wat ati kaarten in PhysX kunnen om vervolgens te beslissen of het opengooien van PhysX niet nadelig voor hun uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
hapSnap schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:04:
[...]
In de review van hardware canucks gaan ze ook even in op de 3rd party coolers:
[afbeelding]
Interessant! Link naar stukje: http://www.hardwarecanuck...phics-card-review-21.html
This little exercise has made it apparent that provided it has the proper amount of ramsinks and VRM sinks, ANY cooler compatible with the HD3870 series will also be compatible with the HD4870 and HD4850. We tried the Thermalright HR-03 GT, Thermaltake DuOrb, Coolink GFXChilla and Arctic Cooling S1 Rev.2 and every one of them fit without any problems at all. Beautiful, isn’t it?
Ik denk dat ik zelf toch ook voor een Zalman Vf-1000 ga, zodra zalman even officieel bevestigd dat hij past, of TweakJerommeke zo vriendelijk is een fototje en wat uitleg te plaatsen... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Splash op 26-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neig naar een Arctic Cooling S1 Rev.2 met de optionele module van 2 stille fans. Zo'n resultaat als bij canucks is geweldig. Maar het hangt wel af van de cooling van de kast in zijn geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik zie overal bios updates voor de HD4850 welke een soort van PowerPlay moeten brengen, maar het klopt toch dat dit uiteindelijk door een Catalyst update gefixt moet worden?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Apoca schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:24:
Ik zie overal bios updates voor de HD4850 welke een soort van PowerPlay moeten brengen, maar het klopt toch dat dit uiteindelijk door een Catalyst update gefixt moet worden?
Zal vast wel. Ik vind het wel kansloos om het op deze manier gelijk PowerPlay te noemen :P Clocks verlagen kan je bij elke videokaart doen :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 4850 ontvangen 3dmark 06 score van 12050. Op een p35c-ds3r (volgens mij pci-e 1.0). schijnt zon 10% winst te zitten als je ook een pci-e 2.0 bordje hebt. Moet nog wat spellen proberen (assasins creed, crysis) komt morgen wel.

Het enige waar ik nog niks op gevonden heb is: Is het al mogelijk om de fanspeed vast te zetten op een bepaalde snelheid? Want rivatuner 2.09 ziet de kaart niet.

Hier ook een Club3d geheugen loopt op 993 zoals de rest.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:28:
Asus en Sapphire hebben het geheugen 120mhz hoger geklokt als de Club3d die ik heb gekocht.(das nog niet de + versie dus)
Der zit wel verschil in dus ,moet volgende keer beter uit mijn "doppen kijken"!
Is inderdaad een instinker. Ik zag van de week dat ook op de sites staan van winkels waar ie te koop stond. Toen vervolgens op de Club3D site 1986 stond,
( http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/332 )
en de winkel waar ik kaart wilde kopen ook, heb ik het "risico" genomen. De Club3D van mij (gisteren binnen gekregen) draait het geheugen op dezelfde klok als die van Asus en Sapphire. 1986 (2x993)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

** RANZIG GROTE PICS VERIWIJDERD **

Modbreak:Doe ff 5 seconden de moeite om te resizen voor je post. Die topicwaarschuwing is er niet voor niets :o

>:) :9

In CF word ie wel wat warmer maar ik heb de fan aan de zijkant van de kast verkeerd om erin gezet :o alle fans blazen nu lucht eruit dus er komt geen koude lucht binnen.

Edit: Heb de fan omgedraaid en nu is ie weer naar 40C idle gegaan (wel nu met 2de kaart erbij).. alleen moet die soundblaster er nog weg maar dat komt morgen aan de beurt als ik load temps ga testen.

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 26-06-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Verwissel et dan :P Je moet overdruk in je kast hebben (meer fans die er in blazen dan fans die er uit blazen)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi koper met blauw hoor :o

Werken die blauwe sinkjes wel goed?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Die gtx260 is nu voor €310,- in de pw en nog niet leverbaar.
De 4870 is nu voor €210,- in de pw en deze heeft 'soms' betere perf. scheelt niet veel in elk geval.
Nvidia kan die net zo goed niet meer maken... en de gtx280 naar de €300,- gooien.
Dan worden het pas mooie tijden :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_eXistenZ_ schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:34:
Verwissel et dan :P Je moet overdruk in je kast hebben (meer fans die er in blazen dan fans die er uit blazen)
offtopic:
Fout, bij overdruk bestaat er een risico op warme lucht die zich ophoopt en zodoende oververhitting veroorzaakt. Je wilt juist een (theoretische) kleine onderdruk, zodat dat niet gebeurt. Echte onderdruk ontstaat er trouwens niet, die fannetjes zijn lang niet krachtig genoeg om zo veel lucht de kast uit te blazen dat dat niet via allerlei kleine gaatjes weer naar binnen stroomt.

Ontopic: ik ben erg benieuwd naar het overklokpotentieel van de 4870 met een 3rd party koeler (bijv. van HIS) er op. De 4850 blijft lekker koel met een fatsoenlijke koeler, benieuwd hoe dat bij de 4870 is. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

RBE supports 48xx fan control and overclocking now. Expect a release in the next days.

http://forums.techpowerup...d.php?p=855292#post855292

Ziet der goed uit, is TechPowerUP weer de eerste met een release :)

[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 26-06-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 11:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

volgens mij heeft techpowerup doorlinken vanaf tweakers verpest. Op de frontpage werkte de links van iemand ook al niet. Je wordt gewoon doorgestuurd naar een intel cpu :X

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:31
R-O-Y schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:19:
volgens mij heeft techpowerup doorlinken vanaf tweakers verpest. Op de frontpage werkte de links van iemand ook al niet. Je wordt gewoon doorgestuurd naar een intel cpu :X
Plakken in een nieuw tabblad does the trick ;) Snap alleen nog steeds niet waarom techpowerup dit doet... Voor mij een reden om hun website te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, naar blijkbaar een webshop. Wat is dat nou voor maffe zooi :P

Topic gemaakt. wel link kopieren he ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat slecht Engels :X

En er staat al een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:
Wat slecht Engels :X

En er staat al een antwoord.
Niet zeuren, het is gefixed nu :P Je kan nu weer vrolijk hotlinken vanaf Got & Tweakers. Wel dom dat ze een webshop uit de USA pakken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zijn er reeds mensen die de fan speeds hebben kunnen aanpassen van de HD4850 kaartjes met de nieuwe RBE tool? Ik ben benieuwd of een paar % meer hier en daar de temp in idle vorm iets terug kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
-db- schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:33:
[...]

PhysX is eigendom van nvidia, dus tenzij nvidia het toestaat zul je geen PhysX support voor ati hardware in drivers afkomstig van ati zien. Dit soort hacks zijn voor nvidia natuurlijk wel ideaal om in te schatten wat ati kaarten in PhysX kunnen om vervolgens te beslissen of het opengooien van PhysX niet nadelig voor hun uitpakt.
nVidia wil van PhysX een open platform maken. Dus ik denk niet dat ze het erg zouden vinden als ATI PhysX support zou inbakken in hun GPUs. Als nu blijkt dat deze hack echt werkt... en het echt zo simpel was als er gesteld wordt... Dan wijst dat er op dat AMD gewoon geen zin had om PhysX te activeren en dus weinig brood ziet in PhysX als 'de physics' standaard. Maar dat was al duidelijk aangezien ze voor de nummer 1 physics API van Havok gekozen hebben.

Mensen die denken dat Havok zich puur en alleen op CPU physics gaat richten, en niet op GPU physics moet ik teleurstellen. Via welingelichte bronnen heb ik namelijk anders vernomen. Nu kan je denken dat het TWIMTBP programma flink veel vaart achter PhysX kan zetten... vergeet dan niet dat Havok middleware inmiddels gratis aangeboden wordt door Intel aan PC devs.

Overigens als de hack echt werkt... en niet zo maar even wat aandachttrekkerij is, dan is dat eigenlijk positief en negatief voor NV. Positief omdat ze zo meteen de hele gamersmarkt hun PhysX platform kunnen aanbieden.... aan de andere kant negatief... want een extra reden om een GeForce te kopen is weg...

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 27-06-2008 00:06 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Laatst online: 30-08 19:50
Sinds vandaag heb ik mijn Sapphire X1900XT 512mb vervangen door een MSI 4850 512mb.

Hij draait prima en de resultaten met 3dmark06 zijn verdubbeld t.o.v. mijn vorige kaart.

Ik heb een tijdje terug in dit topic een link gezien naar xtremesystems.org en daar stond uitgelegd hoe je kon overklokken naast ATI overdrive. Tevens las ik daar dat MSI een nieuwe bios heeft waarbij de temp veel lager wordt bij 2d. Mijn MSI heeft deze bios echter nog niet. Nu dacht ik met MSI Live Update deze nieuwe bios wel te kunnen downloaden en laten flashen, maar met dat programma zegt ie dat ik geen MSI kaart heb... :?

Oke, de nieuwe bios heb ik via xtremesystems.org kunnen bemachtigen, maar Atiflash 3.59 werkt bij mij niet (Vista Ultimate X64). Wat nu? Of moet ik gewoon wachten op Catalyst 8.7 in de hoop dat de powermanagement dan wel goed werkt voor alle kaarten (waaronder mijn oude bios MSI)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:31
CJ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:02:
[...]

Mensen die denken dat Havok zich puur en alleen op CPU physics gaat richten, en niet op GPU physics moet ik teleurstellen. Via welingelichte bronnen heb ik namelijk anders vernomen.
Zal dat werken op RV770? En in welke tijdspanne moeten we denken als het gaat om Havok physics op de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Cooperator schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:05:
Oke, de nieuwe bios heb ik via xtremesystems.org kunnen bemachtigen, maar Atiflash 3.59 werkt bij mij niet.
Via WinFlash kan ook als je dat wilt :) En via een USB stickje in dos werkt dat ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Apoca schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:09:
[...]

Via WinFlash kan ook als je dat wilt :) En via een USB stickje in dos werkt dat ook niet :?
USB stickje? Waar heb ik dat voor nodig?

Oke, ik heb nu WinFlash en mijn bios gesaved als een *.rom. Kan ik via WinFlash niet gewoon de nieuw bios *.bin bestand inladen en dan op de 'program' knop klikken? Want hij laadt de bin bestand wel...maar ik ben bang dat straks mijn graka het niet meer doet...? ;(

Hebben jullie ook de bios geflashed met de nieuwe MSI bios...of wellicht een zelf ingestelde bios met behulp van RBE? Geen problemen gehad met flashen? Overklokken gaat het mij echter niet om...maar een lage idle temp wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cooperator op 27-06-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Hoe warm wordt de HD4870 onder load, en hoe onder idle? En worden de overige componenten in een kast niet erg warm met deze kaartjes in de PC? CJ? Jij hebt er 1. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal reviews gelezen te hebben van de HD4850 heb ik besloten om een nieuwe pc te kopen en er dan 2 in CF te zetten. Vandaag werd alles netjes bezorgd, nu zit ik alleen met het volgende probleem. Ik haal maar 13500 punten met 3dmark06 voor zover ik weet heb ik CF goed aangesloten (zelfs beide bruggetjes aangesloten :P)

Mijn overige specs zijn : Intel E8400 met 4GB DDR2 1066mhz van OCZ en een Gigabyte DS5 moederbord (X48 chipset)

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Niks mis mee volgens mij. Als je CPU op maar 3GHZ geklokt is.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RappieRappie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:19:
Hoe warm wordt de HD4870 onder load, en hoe onder idle? En worden de overige componenten in een kast niet erg warm met deze kaartjes in de PC? CJ? Jij hebt er 1. :)
Mijn twee kaarten worden onder load niet warmer dan 89 graden. Ik zeg er wel bij dat mijn case alijd open staat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
RappieRappie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:24:
Niks mis mee volgens mij. Als je CPU op maar 3GHZ geklokt is.
Ik heb een E8400 samen met een Gigabyte EX38-DS4 en 4GB ram in combinatie met twee 4850's. Hiermee behaal ik 17118 in 3dmark06. Ok ja mijn E8400 draait op 3.6GHz in plaats van 3.0 maar mij ga je niet wijsmaken dat dat een verschil van 4000 punten gaat geven in 3dmark06..

@Wesy: ben je zeker dat Crossfire is ingeschakeld? Heb je alle drivers netjes geïnstalleerd (ook die van het moederbord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:19:
Idle 79C
Load 84C

Daar klopt dus iets niet. Zelfs overgeklokt naar 790Mhz/4400Mhz blijft-ie rond de 84/85C. Ik wacht nog op een bios die de waitstate verandert voor 2D naar 150Mhz... maar misschien dat ik eerst de cooler er af schroef en er opnieuw wat eigen pasta op smeer... eens zien of dat wat helpt. De reference fan is op zich superstil... maar ja, kan ook komen omdat hij gewoon nooit boven de 30% (1730RPM) uit komt.

Overige componenten worden niet echt warm... maar heb hier een open case nu... de kaart zelf is op bepaalde gebieden wel... erg... hot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inderdaad, je kan de kaart niet vasthouden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Apoca schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:34:
Gainward goes ATI

[afbeelding]

The green loving Gainward has ditched Nvidia exclusivity and has prepped its own HD 4800 series graphics cards :) Nu eVGA and XFX nog en het feest is compleet :P

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=8152&Itemid=1
Trouwens nog even hierover... Fudzilla doet net alsof Gainward nog nooit Radeons heeft uitgebracht. Voor de gein vergeten ze daarom even de:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2007/2163/Box.jpg
Gainward BLISS X1950Pro Golden Sample van begin vorig jaar.

Hier overigens een pica van de Gainward HD4870:

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Gainward_Radeon_HD_4870_01.jpg

Nu maar hopen dat ze snel met hun custom cooler versies komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:29:
[...]

Mijn twee kaarten worden onder load niet warmer dan 89 graden. Ik zeg er wel bij dat mijn case alijd open staat.
Tnx. Ik lees her en der berichten van 100 graden namelijk. :> Dan gaat het wel over 4850's overigens.

Ik zou eventueel mijn 2 GTX280's kunnen inruilen voor 2 HD4870's (toch maar even nagecheckt ;) ) , echter heb ik net nog even heel goed wat reviews gelezen, en hou mijn 280's toch maar denk ik. Dat scheelt toch nog minimaal tussen de 20 en 35% qua performance. Vooral op hoge resoluties met AA. En op minimum framerates in een hoop games. En dat is best veel. Voor mij althans. >:)

(En ja, de prijs-prestatie is natuurlijk veruit in het voordeel van ATi, en het feit dat ik over bovenstaande nadenk zegt al genoeg eigenlijk.)

Ik heb wel eens voor minder performancewinst nieuwe kaarten gekocht. O+ (Alleen is dat nu afgelopen)

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 27-06-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

RappieRappie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:40:
[...]
Ik heb wel eens voor minder nieuwe kaarten gekocht. O+
Uhhh :X ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja... :$ Hardware junk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 21:03
Ook ik heb nu een HD 4850 van Sapphire.

Behalve Catalyst 8.6 heb ik ook gelijk de hotfix geinstalleerd. Het bios van de Sapphire heb ik gelijk vervangen door het nieuwe bios van MSI. Met RBE heb ik de GPU op 680 en het geheugen op 1025 gezet, deze heb ik geflashed via Ati WinFlash. Ook heb ik via RBE 1.11 de fanspeed aangepast zodat deze idle 50C is.

Met de GPU op 680Mhz en het geheugen op 1025Mhz haal ik in 3DMark06 12833 3Dmarks. Dit met een Q6600@3Ghz (7x429), 4GB Kinston Valueram en Gigabyte 965P-DS3 in WinXP SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:30:
[...]

Ik heb een E8400 samen met een Gigabyte EX38-DS4 en 4GB ram in combinatie met twee 4850's. Hiermee behaal ik 17118 in 3dmark06. Ok ja mijn E8400 draait op 3.6GHz in plaats van 3.0 maar mij ga je niet wijsmaken dat dat een verschil van 4000 punten gaat geven in 3dmark06..

@Wesy: ben je zeker dat Crossfire is ingeschakeld? Heb je alle drivers netjes geïnstalleerd (ook die van het moederbord)?
Ja, heb alles geinstalleerd wat erbij zat, dus de drivers van het moederbord en van de HD4850
bij apparaatbeheer ziet windows ook gewoon 2 keer een 4850 kaart (wat ook wel klopt aangezien er 2 in zitten :P) en ati catalyst ziet er voor zover ik weet ook gewoon 2 (rechtermuisknop op het Ati icoontje rechtsonderin en dan staan er 2 kaarten uit de 4800 serie)
Ik heb dan ook geen flauw idee wat er mis is gegaan.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

CJ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:02:
nVidia wil van PhysX een open platform maken. Dus ik denk niet dat ze het erg zouden vinden als ATI PhysX support zou inbakken in hun GPUs. Als nu blijkt dat deze hack echt werkt... en het echt zo simpel was als er gesteld wordt... Dan wijst dat er op dat AMD gewoon geen zin had om PhysX te activeren en dus weinig brood ziet in PhysX als 'de physics' standaard. Maar dat was al duidelijk aangezien ze voor de nummer 1 physics API van Havok gekozen hebben.
Vrm eerder dat AMD geen zin had om 'nVidia PhysX' als feature op hun ATi dozen te zetten ;)
PhysX GPU acceleration eats Havok CPU acceleration alive qua performance. Je gaat me niet vertellen dat ATi, die GPU physics zo opgehemeld heeft, daar geen brood in ziet. Probleem hier is nVidia, niet PhysX. Lang leve de politiek...
Mensen die denken dat Havok zich puur en alleen op CPU physics gaat richten, en niet op GPU physics moet ik teleurstellen. Via welingelichte bronnen heb ik namelijk anders vernomen. Nu kan je denken dat het TWIMTBP programma flink veel vaart achter PhysX kan zetten... vergeet dan niet dat Havok middleware inmiddels gratis aangeboden wordt door Intel aan PC devs.
De huidige Havok middleware is niet GPU accelerated, en ik verwacht dat we glad kunnen vergeten dat Intel voordat hun Larrabee uit is (lees: 2009/2010) GPU physics gaat supporten.
En dan moeten we nog afwachten of AMD from the get go een licentie daarop krijgt...
Zoals het er nu uit ziet krijgt nVidia gewoon een 1-2 jaar head start kado. Voeg daarbij het TWIMTBP programma en diens invloed en je kan je serieus achter je oren krabben of Havok dat gaat bijbenen. Diverse (belangrijke) dev's hebben nu al aangegeven PhysX ondersteuning te gaan inbakken.

De enige 2 belangrijke redenen dat PhysX onder Ageia niet van de grond kwam waren dat (1) bijna niemand zin had om een aparte PPU te kopen, en (2) zeker in het begin door dev's behoorlijk betaald moest worden voor gebruik van de Ageia middleware. Beide issues zijn inmiddels verholpen (elke G8x/G9x/GTxxx GPU is straks een PPU, en de middleware is tegenwoordig gratis voor dev's), plus er staat een enorm TWIMTBP programma achter (developmentsupport). Ik zou dat echt niet onderschatten.

PhysX is een zeer belangrijke innovatie in de GPU markt. I.m.h.o. is het voor games, zowel qua realisme en performance, veel belangrijker dan DX10.1. Ik hoop dat AMD het op tijd op waarde kan schatten, of anders in ieder geval op tijd een passend antwoord heeft. Havok is niet dat antwoord, in ieder geval niet totdat Intel Havok FX/GPU weer vrijgeeft... en daar kunnen we vrm nog wel ff op wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Cheetah op 27-06-2008 01:05 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:44:
[...]

Ja, heb alles geinstalleerd wat erbij zat, dus de drivers van het moederbord en van de HD4850
bij apparaatbeheer ziet windows ook gewoon 2 keer een 4850 kaart (wat ook wel klopt aangezien er 2 in zitten :P) en ati catalyst ziet er voor zover ik weet ook gewoon 2 (rechtermuisknop op het Ati icoontje rechtsonderin en dan staan er 2 kaarten uit de 4800 serie)
Je moederbord is zeer geschikt om te overklokken net als je processor. Probeer eens om je E8400 op 3.6GHz te draaien en daarna te benchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denheer schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:43:
Ook ik heb nu een HD 4850 van Sapphire.

Behalve Catalyst 8.6 heb ik ook gelijk de hotfix geinstalleerd.
de hotfix over cat 8.6 installed?

ik heb alleen de hotfix drivers installed en alles werkt.

Of doe ik het niet op de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als het goed is heb je een extra optie gekregen voor crossfire...staat ie wel aangevinkt in ccc?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:44:
[...]

Heb je wel de hotfix geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:54:
[...]

de hotfix over cat 8.6 installed?

ik heb alleen de hotfix drivers installed en alles werkt.

Of doe ik het niet op de juiste manier?
Direct de hotfix lijkt mij ook prima werken omdat het CCC, Avivo en de drivers bevat.
Alleen had ik al 8.6 geinstalleerd toen ik pas de hotfix opmerkte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Physics

Op het vlak van physics is er ook nieuws. ATI heeft recentelijk een overeenkomst gesloten met Intel, de nieuwe eigenaar van de Havok physics API. Volgens die overeenkomst mag ATI de physics berekeningen waar mogelijk gaan versnellen op de GPU. Havok is de grote tegenhanger van Ageia PhysX, de technologie die nVidia recentelijk heeft gekocht en nu in haar nieuwste videokaarten heeft gestopt. Veel games maken al gebruik van Havok.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/havok%5B1%5D.gif
Een ATI-driver met Havok support is in ontwikkeling en zou voor het eind van het jaar beschikbaar moeten komen.
http://www.hardware.info/...ATI_Radeon_HD_4850_Test/6

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8.6 staat erop, ben de hotfix nu aan het downloaden. maar maakt dat zo'n groot verschil dan, een paar duizend punten in 3dmark06 ? :P ow well, alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:48:
[...]
Vrm eerder dat AMD geen zin had om 'nVidia PhysX' als feature op hun ATi dozen te zetten ;)
Je hoeft het ook niet op je doos te zetten... mensen komen er vanzelf toch wel achter dat het ook PhysX kan... zeker als ze de performance zien.
PhysX GPU acceleration eats Havok CPU acceleration alive qua performance. Je gaat me niet vertellen dat ATi, die GPU physics zo opgehemeld heeft, daar geen brood in ziet. Probleem hier is nVidia, niet PhysX. Lang leve de politiek...
Ik heb het ook niet over Havok CPU physics.
De huidige Havok middleware is niet GPU accelerated, en ik verwacht dat we glad kunnen vergeten dat Intel voordat hun Larrabee uit is (lees: 2009/2010) GPU physics gaat supporten.
Als je denkt dat we nog erg lang moeten wachten, dan heb je niet bijgehouden wat Havok recentelijk allemaal gedaan heeft (of beter gezegd aan het doen is)... alhoewel een groot gedeelte natuurlijk ook achter de schermen gebeurt en het grote publiek hier niet gelijk hoogte van krijgt. (8>
En dan moeten we nog afwachten of AMD from the get go een licentie daarop krijgt...
De Havok Core Middleware (Havok Complete) is al freeware gemaakt door Intel... waarom denk je dat ze dat gedaan hebben? Juist, zodat onafhankelijke gamedevelopers zich helemaal thuis voelen in de software... om een hun grote marktaandeel te versterken. Punt is.... wat je denk ik over het hoofd ziet... dat er een partnership is tussen Havok - als dochterbedrijf van Intel - en AMD. Havok is zelf de partnership met AMD aangegaan.... en dat doen ze niet voor niets.

In de eerste persberichten liet Havok weten dat ze zich in eerste instantie richten op CPU physics, maar dat ze er naar uit kijken om GPU physics te onderzoeken samen met AMD. Denk je nou echt... dat ze nu nog vanaf het begin moeten beginnen? Denk je nou echt dat HavokFX vaporware was, net zoals de HavokFX physics demos die ATI toendertijd op hun Radeon X1900s liet zien? It's all real.
Zoals het er nu uit ziet krijgt nVidia gewoon een 1-2 jaar head start kado. Voeg daarbij het TWIMTBP programma en diens invloed en je kan je serieus achter je oren krabben of Havok dat gaat bijbenen. Diverse (belangrijke) dev's hebben nu al aangegeven PhysX ondersteuning te gaan inbakken.
Gelukkig gebeurt er meer achter de schermen. Hoe ging dat transformerliedje ook maar weer? More Than Meets The Eye.... Maar goed, men gelooft maar wat men wil geloven. Plannen veranderen toch vaak. :+ :Y)

Dan nog wat anders. Er komen inderdaad drivers uit waar Powerplay correct in werkt. De HD4870 zou dan naar zo'n 49C idle gaan en 65C load met fanspeed op 40 ipv 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Kijk, dat veranderd mijn bovenstaand verhaal dan weer :)
Ik ben wel benieuwd of Havok dan ook de geavanceerdere physics features (w.o. bijv cloth) gaat ondersteunen. De Havok engine doet dat vooralsnog niet of nauwelijks voor zover ik weet.

Havok persbericht nog eens nagelezen, en er staat idd iets over:
Havok Physics scales extremely well across the entirely family of AMD processors, including quad-core products such as the AMD Phenom™ X4. As part of the collaboration, Havok and AMD plan to further optimize the full range of Havok technologies on AMD x86 superscalar processors. The two companies will also investigate the use of AMD’s massively parallel GPUs to manage appropriate aspects of physical world simulation in the future.
Afwachten dus... ik hoop alleen dat die 'future' op sooner rather than later slaat, anders bouwt nV veel voorsprong op. Zeker gezien hun gamedev relaties en G8x/G9x/GTxxx GPU marktaandeel...

[ Voor 47% gewijzigd door Cheetah op 27-06-2008 01:15 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 01:08:
[...]
Kijk, dat veranderd mijn bovenstaand verhaal dan weer :)
En dat probeer ik nu al enkele weken/dagen te zeggen... er gebeurt meer achter de schermen dan je weet. ;)
Ik ben wel benieuwd of Havok dan ook de geavanceerdere physics features (w.o. bijv cloth) gaat ondersteunen. De Havok engine doet dat vooralsnog niet of nauwelijks voor zover ik weet.
Havok Cloth: Available Summer 2008
Havok Destruction: Available Summer 2008

En er komt nog meer aan.... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denheer schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:55:
[...]

Heb je wel de hotfix geinstaleerd?
Hotfix staat er inmiddels ook op.... haal allleen nog steeds 13500 punten. Ik zou dus ook echt ff niet weten waar het aan kan liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Cheetah schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:48:
[...]
AMD was er heel vroeg bij met GPGPU gebruik en ook Physics. En het is prestige imago verlies om Tech openlijk van de competitie te gebruiken. Ook al is het een simpel kill PPU overkoop SDK truckje. En ze daarbij de grootste concurenten zijn.
PhysX presteerd beter door PPU en GPU hardware acceleratie.
Havoc en PhysX CPU is niet te benchen omdat Dev's maar één CPU PhysX SDK implementeren.
En verschillende Games lasti zijn te vergelijken.
Het is dus slecht dat één merk de Physics markt naar zich toe trekt.
En dat is meer het werk van iNtel die HavoC FX killde.
Havoc is groot en PhysX zal nog meer groeien, ben ook benieuwed of intel snel HavocFX weer terug krijgt. Of iNtel wacht totdat Larrabee er is.
De enige 2 belangrijke redenen dat PhysX onder Ageia niet van de grond kwam waren dat (1) bijna niemand zin had om een aparte PPU te kopen, en (2) zeker in het begin door dev's behoorlijk betaald moest worden voor gebruik van de Ageia middleware. Beide issues zijn inmiddels verholpen (elke G8x/G9x/GTxxx GPU is straks een PPU, en de middleware is tegenwoordig gratis voor dev's), plus er staat een enorm TWIMTBP programma achter (developmentsupport). Ik zou dat echt niet onderschatten.
Onzin. Betalen voor middleware is juist 'n heel normale zaak. PPU Support maakt de PhysX SDK kosten juist nihil. Als free. Havoc is niet gratis maar heerst nog steeds de markt. Dat kan nu minder worden. Omdat nVPhysX in groot schalige aanval gaat door agressief push werk van TWIMTBP.
Extra component add-on kopen is totaal geen probleem. Maar men gaat als schaapjes over de dam Als er redelijk wat en ook heel belangrijk Goede top games uit zijn die het gebruiken.
En dat was zero games. Wat Gratis PPU support voor SDK aantrekt zijn vooral de barginbin games en kleinschalige produkties. Dat waren er veel maar die hebben geen Push kracht om gamers massaal over te halen.
zo als ze zeggen de Killer game die kwam maar niet.
PhysX is een zeer belangrijke innovatie in de GPU markt. I.m.h.o. is het voor games, zowel qua realisme en performance, veel belangrijker dan DX10.1. Ik hoop dat AMD het op tijd op waarde kan schatten, of anders in ieder geval op tijd een passend antwoord heeft. Havok is niet dat antwoord, in ieder geval niet totdat Intel Havok FX/GPU weer vrijgeeft... en daar kunnen we vrm nog wel ff op wachten.
Ageia PPU is de innovatie PhysX is gebaseerd op bestaande software novodex en Havoc is ook al een veteraan middleware. De PhysX SDK is geen innovatie die waren er al heel lang. De innovatie is Hardware acceleratie en dat bracht PPU. nV neemt de stok over en dat houd in geen innovatie die flag heeft ageia. Maar nu komt wel het agressief niets ontziende push werk achter de shermen door nV TWIMTBP Grote afdeling.
Die ook invloed uitoefend op Top titles. Dus de kansen op sucses zijn groter.
Maar veel Produktie gameplay Physics problemen wat adoptie terug houd blijven nog steeds staan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55

Watch out, Larrabee: Radeon 4800 supports a 100% ray-traced pipeline using DirectX 9

It appears that the buzz about 3D graphics has been focused on a feature that is not even integrate din today’s games – ray-tracing. Intel is beating the RT drum for its upcoming cGPU, which is still 18 months away. But it appears that Intel may be defeated in its own game, as AMD’s graphics chips are supporting a 100% ray-traced pipeline, TG Daily learned
Bron:http://www.tgdaily.com/content/view/38145/135/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Leuk stukje Blastpe! d:)b

Vooral het feit dat veel Transformers The Movie trailers gemaakt zijn op HD2900XTs... heel interessant. En ook dit stukje zegt veel:
In terms of performance, the Radeon 2900XT 1GB rendered Transformers scenes in 20-30 frames per second, in 720p resolution and no Anti-Aliasing. With the Radeon 3870, the test scene jumped to 60 fps, with a drop to 20 fps when the proprietary Anti-Aliasing algorithm was applied. Urbach mentioned that the Radeon 4870 hits the same 60 fps – and stays at that level with Anti-Aliasing (a ray-tracer is not expecting more than 60 fps.) JulesWorld’s technology also works on Nvidia GeForce 8800 cards and above, but the lack of a tessellation unit causes a bit more work on the ray-tracer side.
Zo zie je maar weer... veel power in de HD4870 en de tesselator komt toch nog ergens van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 12-09 11:51

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu afwachten wanneer wij er iets aan hebben .... want dat het mogelijk is prima, maar het is dus echt geen reden voor mij om een 48xx kaart te kopen. Ik ga uit van zijn niet raytrace kwaliteiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Blijkbaar kan ik mijn vorige post niet editen. Hier zijn de foto's opnieuw alleen ge'thumbnailed :)

Afbeeldingslocatie: http://s18.photobucket.com/albums/b120/Berghoff/4850/th_100_3265.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b120/Berghoff/4850/th_100_3263.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s18.photobucket.com/albums/b120/Berghoff/4850/th_100_3268.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b120/Berghoff/4850/th_100_3276.jpg

Ben nu aan het wachten op mijn nieuw moederbord 8) voordat ik verder ga testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Cooperator schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:17:
[...]

USB stickje? Waar heb ik dat voor nodig?

Oke, ik heb nu WinFlash en mijn bios gesaved als een *.rom. Kan ik via WinFlash niet gewoon de nieuw bios *.bin bestand inladen en dan op de 'program' knop klikken? Want hij laadt de bin bestand wel...maar ik ben bang dat straks mijn graka het niet meer doet...? ;(

Hebben jullie ook de bios geflashed met de nieuwe MSI bios...of wellicht een zelf ingestelde bios met behulp van RBE? Geen problemen gehad met flashen? Overklokken gaat het mij echter niet om...maar een lage idle temp wel :)
Ben ik niet bang voor :) gewoon zorgen dat je je oude bios heb + iets waar je van kunt booten en PCI kaart :)

Flash je je bios kapot geen ramp. Boot flop/usb stick er in. PCI kaart er in booten. Flashrom gebruiken en dan weer flashen en het werkt weer :) ja ik heb dit wel eens nodig gehad :P

@ Hierboven. Nice !. Ik ga daar vanavond ook even naar kijken maar mijn memory sloten op de DQ6 zitten erg laag dus HD4850 kan niet in het bovenste slot als ik me XTC cooler gebruik. Dus ik moet daar even wat op vinden denk weer een losse 80mm fan er tegenaan plakken met dubbelzijdige tape.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 27-06-2008 10:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TweakJerommeke schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:18:Blijkbaar kan ik mijn vorige post niet editen. Hier zijn de foto's opnieuw alleen ge'thumbnailed :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben nu aan het wachten op mijn nieuw moederbord 8) voordat ik verder ga testen.
/Flauw : Needs more ThermalRight+Papst cooling :+

Na het lezen van dat bericht over Gainward + ATI bericht hoop ik stiekem op een 4870X2 Golden Sample die zich lekker laat opfokken, zoals meestal bij Gainward het geval is :*)

Wanneer komt die nouuuuu (CJ!!) ?? O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
leonpwner1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:06:
Ligt er maar aan wat je nuttig vindt, het kán nuttig zijn, maar hoeft niet. Op een 30" scherm met AA en AF lijkt het me een slim idee in ieder geval.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:53:
Voor mensen met een 22" , 24" monitor:

Als games in de toekomst meer video geheugen nodig hebben, kan je beter voor 1GB gaan denk ik.. (ervan uitgaande dat je minstens 3-4 jaar met je CF HD4850 setup doet...)

Het kost weinig duurder. En levert dezelfde performance, maar ik meer gericht op de toekomst dus waarom niet?
PainkillA schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:05:
nu maar wachten op 4870 met custom coolers :P nog 1 maand dacht ik. ik game op 1280x1024 dan heeft de 1gb versie niet echt meer nut voor mij?

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:56:
Volgens mij haal jij wat door elkaar, je kan niet zomaar op je vidkaart er geheugen bij prikken, en als jij een aantal jaren door wil op 1680 zou ik met 1GB nemen, dan ben je voorbereid op de toekomst.
Zoals iedereen gezien heeft is er nogal wat discussie over het nut van 1GB videogeheugen.
En dan vooral rond de resolutie 1680*1050.

Ik denk dat het antwoord voort gaat komen uit de volgende vraag:
"Wat gebeurt er als er niet genoeg geheugen meer is?"

Betekent dat er ineens een ongelooflijke performancedrop komt? Of krijg je gewoon minder FPS?
Als het gewoon minder FPS is dan kan je het met Crossfire nog compenseren. Dus eigenlijk gewoon een kaartje erbij prikken en hij is weer snel genoeg.
Als het een enorme performancedrop is, omdat hij het echt niet trekt, dan moet je dus écht voor 1GB gaan als je denkt dat je het later nodig kan hebben.

Kan iemand hier een antwoord op geven? Dan is het misschien eindelijk opgelost. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Volgens mij was dit nog niet voorbijgekomen;

http://www.hardware.info/...en_ook_op_AMD_videokaart/

Een HD3850 scoort normaal P3800 in Vantage, maar door de gehackte drivers is de score verhoogd naar P4262. :D

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Stephan224 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:59:
Volgens mij was dit nog niet voorbijgekomen;
2 4 Pagina's terug. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 27-06-2008 11:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Even een vraagje tussendoor..

Ik heb nu een 8800GT 512MB, deze wil ik gaan vervangen door een ATI 4870. Nu is de vraag; trekt mijn Antec 430 watt voeding deze videokaart wel? Volgens de doos van de 8800GT heeft deze miniemaal een voeding van zo'n 500 watt nodig, terwel het op een 430 watt prima loopt.

Alvast bedankt! :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:49:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Zoals iedereen gezien heeft is er nogal wat discussie over het nut van 1GB videogeheugen.
En dan vooral rond de resolutie 1680*1050.

Ik denk dat het antwoord voort gaat komen uit de volgende vraag:
"Wat gebeurt er als er niet genoeg geheugen meer is?"

Betekent dat er ineens een ongelooflijke performancedrop komt? Of krijg je gewoon minder FPS?
Als het gewoon minder FPS is dan kan je het met Crossfire nog compenseren. Dus eigenlijk gewoon een kaartje erbij prikken en hij is weer snel genoeg.
Als het een enorme performancedrop is, omdat hij het echt niet trekt, dan moet je dus écht voor 1GB gaan als je denkt dat je het later nodig kan hebben.

Kan iemand hier een antwoord op geven? Dan is het misschien eindelijk opgelost. ;)
Je moet hier maar even zoeken in de topics. Is een review van de HD3850 256/512 tegen de 8800GT 256/512/1GB. Dan zie je dat de GT 256 echt een enorme hit krijgt.

Dit is niet de review die ik bedoel, maar laat wel zien wat er gebeurt:

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/8800gt-memory/ep2.gif
http://techreport.com/articles.x/14230/4

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
Astennu schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:26:
[...]

Ben ik niet bang voor :) gewoon zorgen dat je je oude bios heb + iets waar je van kunt booten en PCI kaart :)

Flash je je bios kapot geen ramp. Boot flop/usb stick er in. PCI kaart er in booten. Flashrom gebruiken en dan weer flashen en het werkt weer :) ja ik heb dit wel eens nodig gehad :P

@ Hierboven. Nice !. Ik ga daar vanavond ook even naar kijken maar mijn memory sloten op de DQ6 zitten erg laag dus HD4850 kan niet in het bovenste slot als ik me XTC cooler gebruik. Dus ik moet daar even wat op vinden denk weer een losse 80mm fan er tegenaan plakken met dubbelzijdige tape.
Ik heb de bios geflashed en geen problemen! Draait nu op de nieuwe bios en de idle temps zakken nu naar beneden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Deorgere schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:34:

Ik heb nu een 8800GT 512MB, deze wil ik gaan vervangen door een ATI 4870. Nu is de vraag; trekt mijn Antec 430 watt voeding deze videokaart wel? Volgens de doos van de 8800GT heeft deze miniemaal een voeding van zo'n 500 watt nodig, terwel het op een 430 watt prima loopt.

Daar zijn reviews in overvloede aan besteed toch? ;)
Zie bijvoorbeeld deze review. Dat gaat dus wel lukken.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Cooperator schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:40:
[...]

Ik heb de bios geflashed en geen problemen! Draait nu op de nieuwe bios en de idle temps zakken nu naar beneden :*)
Met de nieuwste RBE is het mogelijk ook het voltage wat te verhogen. Normaal is vgpu 1.16v onder full load. Dit kan nu verhoogt worden naar 1.21v . Met een beetje geluk doet de core dan 740MHz stabiel :) Uiteraard is goede koeling vereist.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de first post geupdate met een klein beetje info over de RV780 en R800. RV780 komt als het goed is rond het einde van dit jaar uit.... anyway, zie first post. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Je moet hier maar even zoeken in de topics. Is een review van de HD3850 256/512 tegen de 8800GT 256/512/1GB. Dan zie je dat de GT 256 echt een enorme hit krijgt.

Dit is niet de review die ik bedoel, maar laat wel zien wat er gebeurt:

[afbeelding]
http://techreport.com/articles.x/14230/4
Die had ik ook net gevonden. :D

Wat ik uit deze review opmaak is dat de 256MB in alle gevallen al tekort geheugen heeft.
In het begin kost dat wat FPS maar zodra het tekort groter wordt gaat de FPS flink harder achteruit dat bij kaarten die nog wel genoeg geheugen hebben.
Moet ik het zo zien? Of was het in die andere review nog erger?

In mijn geval ga ik namelijk op 1680 gamen en dan zit je met 512 nu nog wel goed.
Ok, er zijn spellen die er overheen gaan maar dat is niet schokkend. Als bovenstaande review klopt dan kost dat je hooguit wat FPS.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die review leek het erger, maarja, lies, damn lies and statistics he ;)

Deze laat het ook wel mooi zien

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/review/8800gs/crysis4aa.png
http://en.expreview.com/2...00gs-384mb-768mb/?page=11

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Ik heb dezelfde voeding, en heb gisteren 4850 in CF laten draaien. :o Geloof wel dat het on the edge is :P. De 4870 zal toch wel minder verbruiken dan 4850 CF. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
Die shot rv770 en een foto van de wafer (Bron: Beyond3d). Die shot had ik hier al gezien maar of het ook in deze resolutie en kwaliteit was?

http://myfreefilehosting.com/f/e11c91dbb9_52.23MB

Moet je even kijken op pagina 3 :9

http://static.pcinpact.co...s-RV770Overview-Final.pdf

Ook nog wel leuk om te lezen(als ze nog niet zijn langsgekomen)

http://static.pcinpact.co...n-RV770Strategy-Final.pdf

http://static.pcinpact.co...770Architecture-Final.pdf

http://static.pcinpact.co...Baumann-HDMedia-Final.pdf

[ Voor 58% gewijzigd door markje1 op 27-06-2008 12:50 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Is er al wat bekend over de FireGL kaarten ,based on RV770?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Hier een user ervaring wat mij de doorslag geeft voor HD4870CF:
. User experience – the stuff you read about the poor quality of ATi drivers are pure bollocks. Soon as I installed the Catalyst everything was in order. The multi monitor desktop was easy to configure, the UI was as logical to use as Nvidia’s Forceware. AoC servers were undergoing maintenance, so I fired up Vantage to test if the cards were working: 7215 in Extreme (as if it means anything). Next up were COD4, WoW and Assassin’s Creed to check out what all the fuss was about with Crossfire.

COD4 – the whole 15 minutes of a TDM I was playing at > 90fps, with dips to the 70s in smoke-filled and intensely contested spots. Framerate wise it’s definitely a notch above the GTX 280, particularly the min framerate, which was MUCH higher than the GTX. But it’s the gameplay experience that counts right?

Micro-stutter does exist. Sorry.

It manifests itself fairly randomly, a bit like watching TV on an old CRT where you spot the occasional scan line drawing a wave over parts of the image. As I start concentrating on playing it doesn’t really get in the way, I have to specifically look for it to be there. Having stared at the image for over an hour it did not make me any more tired than compared to a single card solution like the GTX 280. So bottom line is it seems more of a nit-picking than is a real issue.

I cant tell a difference in image quality, if I were blind-tested. All I can say is the crossfire setup was absolutely oozing with power and you can almost feel a palpable screaming from the GPUs saying “unleash me”. I had a quick try with Crossfire disabled, and its immediately apparent that the experience fell back to the GTX level, which is to say XF is scaling beautifully on a 4Ghz dual-core CPU.

GPU activity was 100%, max GPU temp was 83C during the entire hour.

Now the most important part for me was for the secondary monitor to remain visible whilest playing fullscreen on my primary. +1 to the ATi driver team for making this possible (I read that this isn’t the case on an equivalent SLI setup). Now there’s a drawback: as soon as you mouse out of the fullscreen (or alt-tab), the secondary monitor goes blank and only the primary windows desktop is visible. Not a big deal for me, I only need to read the secondary display while playing so I can look at stock tickers, msn msges, game tips/cheats etc, although this behaviour does make it somewhat difficult to interact with the stuff on your secondary monitor, so there is a sacrifice for more fps power.

WoW – well it just never dipped below 100fps, crossfire or not. Quite similar to the GTX280, although this time there’s no microstutter visible. There was some blue post as recent as Feb 08 claiming while dual GPUs work in WoW there is no measureable advantage. I can confirm this to be true. Anyhow it’s a 5 year old game (including beta), why bother, lets move on.

Assassins Creed – the XF absolutely flies in this DX10 game. While the GTX wasn’t exactly crap, the degree of smoothness achieved with the XF made Assassin Creed, a top of the line DX10 game, felt as old as WoW and you feel there’s so much more spare power from the XF aching to be harnessed, its plain embarassing.

I did not notice microstutter at all in this game, however hard I tried to look for it.

AoC – the servers finally came up. With the number of posts on the Conan’s forums about crappy ATi 3870 (particularly X2) experiences, poor framerates, “unrendered” or broken textures, no scaling with crossfire, that the game is only written for nVidia, I was ready to rip out the pair of those 4870, return to the shop and swap back for a GTX 280 in a heartbeat, if the first 10 seconds of gameplay bear any resemblance to what others have reported.

This was the acid test for me.

Before I logged off on my GTX 280, I picked a spot in Khesh, on top of a small hill overlooking mountains, grass and buildings that stretched as far back as the game allowed, and noted the fps bouncing between 40 to 44. Now, the first thing I paid attention to was if this number changed. It certainly did, for the better, reading between 60 to 62. Of course this isnt the most scientific benchmark in the world, but bear with me. I then proceeded to check across 3 different zones to look for “broken” textures and defects that others have fondly reported, and found none. 30 minutes into the XF experience, AoC was rendered even prettier than any Nvidia cards I’ve used in the past few weeks. I cant exactly place my finger on what it is, could be the color, the sharpness, the better defined texture, the 8X MSAA (as opposed to Nvidia's 8XQAA) or a combination of all. I’ve been grinding in Khesh for the past week or so now on the GTX 280 and have developed a good ballpark feel for fps numbers. I noticed a SIGNIFICANT improvement in fps under the exact same graphics settings. I now peak at 120fps outdoors with troughs at around 30fps, water and shader effects abundant in Thunder River did not even make a dent to the fps, whereas on the GTX it would quickly dip to the teens. The XF setup made the whole AoC experience feels as fluid as WoW its effing ridiculous.

No microstutter, whatsoever. GPU activity at 100% throughout. All this, with a 2nd cut beta driver, on genuinely brand new GPU engine. I’m not sure what else I can nit-pick over this..
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1319753

Verder nog wat opmerkelijke info mbt het VRam gebruik tussen ATI vs NV!:
Vor allem die ATi-Fraktion weiß zu gefallen – hier halten wir 512 MB derzeit für völlig ausreichend. Etwas anders sieht es bei der aktuellen GeForce-Generation aus. In einigen wenigen Spielen und generell in hohen Einstellungen, vor allem bei acht-fachem Anti-Aliasing, können die G8x- und G9x-GPUs von einem 1024 MB großen VRAM profitieren. In diesen Situationen ist der Griff zu einer 1024-MB-Karte nicht verkehrt. Einziges Problem: Es gibt nicht von jeder Nvidia GeForce ein entsprechendes Modell.
http://www.computerbase.d...l_grafikkartenspeicher/15

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:25
Bullus schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:48:
Is er al wat bekend over de FireGL kaarten ,based on RV770?
als het goed is komen ze uit in Q3

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik heb ook een 430W antec, en ik ben er wel zeker van dat een enkele HD4870 er goed op gaat werken.

Crossfire is een ander verhaal, en mijn voeding heeft maar één PCI-e 6pins connector.

Hmm, misschien juich ik wel iets te vroeg

http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=245&grp=3

–500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)”

[ Voor 20% gewijzigd door Dani86 op 27-06-2008 13:27 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
edward2 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:48:
Hier een user ervaring wat mij de doorslag geeft voor HD4870CF:
Micro-stutter does exist. Sorry.
Waarom wacht je dan niet op de X2? Het schijnt dat micro-stutter daarbij verholpen is. Plus het feit dat deze zomaar nog iets beter zou kunnen presteren dan CF, zou deze het wachten wel eens waard kunnen zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
Hallo allemaal,

Ik heb ook de bios van MSI erop zitten. Werkt perfect. O.a de fanregulatie aangepast met behulp van RBE en winflash voor het flashen. in 2d gaat die nu mooi naar de 160 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
n00bdani86 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:24:
[...]

Ik heb ook een 430W antec, en ik ben er wel zeker van dat een enkele HD4870 er goed op gaat werken.

Crossfire is een ander verhaal, en mijn voeding heeft maar één PCI-e 6pins connector.

Hmm, misschien juich ik wel iets te vroeg

http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=245&grp=3

–500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)”
De voedingen die altijd worden aangeraden door videokaart fabrikanten zijn altijd zwaar overdreven. Kijk liever naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De eerste site die de P-nummers van 3DMark Vantage laat vallen en ze vervangt door de pure GPU nummers.
With all the mayhem of PhysX results ending up in the scores and what not, we now officially ditch the "overall P" score. We measure performance of the graphics cards, and therefore will focus only at the GPU score; which is a 100% accurate number to observe & measure.
Deze review laat weer goed het verschil zien tussen de HD4850 enHD4870... GDDR5 maakt echt wel het verschil uit in performance. Het is een wereld van verschil tussen mijn oude X1950XT en HD4870.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!