Toon posts:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 97.488 views

• kezmaster
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06-2019
Phusebox schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:28:
nog meer mensen uit regio sittard waar ziggo dood is?
tv en telefoon werkt maar geen internet. vreesde al 't ergste toen ik ze een straat verder zag graven en met kabels slepen
Ja hier in Heerlen ook... Althans bij ons. Niet bij de buren!

Alle lampjes branden gewoon... Maar ik krijg geen IP adres van het modem. Heb alles al geprobeerd en de klantenservice is totaal niet te bereiken..

• Anoniem: 16536
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vraag 't nog maar eens.

Is er iemand, misschien een undercover helpdeskmedewerker ofzo ;) die een klein tipje van de sluier kan oplichten wat betreft de snelheidsverhogingen waar de topman van Ziggo een tijdje terug een naar hintte? 30/40mbit lijkt me toch echt niet verkeerd? :D

• Niet online
kezmaster schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:44:
[...]

Ja hier in Heerlen ook... Althans bij ons. Niet bij de buren!

Alle lampjes branden gewoon... Maar ik krijg geen IP adres van het modem. Heb alles al geprobeerd en de klantenservice is totaal niet te bereiken..
Zet je modem eens in standby met het knopje bovenop en doe dan ff je IP lease vernieuwen, dan krijg je een lokaal IP. Surf dan naar 192.168.100.1 en check waar het mis gaat (log van je modem). Als je modem daar wel gewoon alles op "done" heeft staan moet je ff geduld hebben, het kan soms letterlijk tot 2 uur duren voordat je PC een IP krijgt. Vooral niet rebooten en gewoon ff gaan gamen ofzo. Vaak lukt het dan wel.

Anoniem: 143719

Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:52:
[...]

Zet je modem eens in standby met het knopje bovenop en doe dan ff je IP lease vernieuwen, dan krijg je een lokaal IP. Surf dan naar 192.168.100.1 en check waar het mis gaat (log van je modem). Als je modem daar wel gewoon alles op "done" heeft staan moet je ff geduld hebben, het kan soms letterlijk tot 2 uur duren voordat je PC een IP krijgt. Vooral niet rebooten en gewoon ff gaan gamen ofzo. Vaak lukt het dan wel.
Bij mij in Waspik (regio Waalwijk) is Ziggo sinds gisterenavond ook dood. Alle lampjes van de modem (heb Alles-in-1, dus de modem met ook telefonie aansluiting, maar omdat ik nu bij iemand anders op internet zit kan ik niet zien welke precies), maar krijg maar geen internet, ook niet als ik een pc direct op de modem aansluit. Ik kan zelfs ook niet meer connecten op 192.168.100.1. 8)7
Die pagina kan ik ook niet meer openen en de kabels zijn goed, want er is wel een link. M'n router als ik die er weer tussen gooi geeft ook aan dat er geen connectie is.

Ik heb een oudere @Home modem (internet only) ertussen gegooit en daar kan ik wel op 192.168.100.1 connecten.

Ik probeer ook al een hele tijd Ziggo te bereiken, maar na het invoeren van m'n postcode wordt de verbinding gewoon verbroken.

Anoniem: 55212

Hier in Almelo werkt mijn verbinding werkt de hele ochtend al niet, het link ledje op het modem knippert constant, verder brand alles normaal. Ziggo is niet te bereiken, 0900 1884 toch? Kom er niet eens door. Mijn router krijgt geen IP.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem Henry, omgeving Enschede.

Ik heb de modem 5 min van het stroom afgehaald, hierna nog geen internet. MAC adres van de router aangepast naar een nieuwe en heb nu weer internet. Heb wel een ander extern ip gekregen van @home.

Mijn V&A

Anoniem: 58690

Rowdy.nl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:21:
* Rowdy.nl geeft iCy een kopje koffie... :)

Je doel is duidelijk, maar op welke manier wil je dat doel bereiken?
[list=1]• Kastje (TRAS) op je SOP zetten en gewoon middels een verlengkabel verlengen
• Verlengen dmv een andere kabel aan je SOP te solderen
• Verlengen dmv een connector direct op je SOP te bevestigen en dan solderen

De eerste mag zowieso. De andere twee; geen idee. Maar wat is je situatie? Zit je SOP in het zicht en wil je die compleet wegwerken? (Je kruipruimte intrekken en vanaf daar gaan werken?) Dan nog kun je op manier 1 werken. Dat is wel aan te raden.

Gebruik iig fatsoenlijke kabels en connectors... Kabel, bv Hirschmann KOKA 799, die schijnt ook goed te zijn voor je kabelmodem... :)
Verplaatsen met de officiele aansluit doos mag wel, kabel direct verlengen mag officieel niet.
Waarom ?
De hoofdaansluiting en kabel zijn bemeten op het niveau wat uit de versterker komt, ga je 10 meter kabel daar aan doen dan kan het dus zijn dat je signaal te zwak wordt en dus kan een Ziggo monteur dan zeggen dat jij de storing zelf veroorzaakt en in dat geval zou je dus waarschijnlijk zijn arbeidsuur en voorrijtarief moeten betalen.
Daarnaast moet de hoofdaansluiting geaard zijn vanaf het punt waar de groene kabel binnenkomt (einde van de kabel), dus de aansluitdoos die hierop zit moet een aarde draad naar je aardpunt/blok in de meterkast lopen.
Dit is omdat de meeste LCD/Plasma TV's en ook CRT Tv's een spanning terug sturen (aarding zoeken via de kabel) van zo'n 110 volt.
iCy schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:42:
Ik wil het volgende doen:

- De groene kabel van Ziggo losmaken van de huidige aansluiting
- Deze kabel verplaatsen naar de meterkast
- Hier een aansluiting op maken
- Hier de splitter op aansluiten
- Vanaf de splitter een telefoonlijn, coaxkabel en/of netwerkkabel naar de huidige aansluiting aanleggen
- De huidige aansluiting gereedmaken met het kastje wat eerder in dit topic is genoemd.

De kabel wordt met deze manier "korter" aangezien de meterkast vooraan in het huis zit en de aansluiting voor kabel achteraan in het huis.
Mag allemaal ja, zolang je dus in de meterkast de gebruikelijke aansluitdozen gebruikt en voorziet van aarde, de draad mag eventueel vast gesoldeerd worden op de aansluiting, maar meestal hebben ze een speciaal schroefje of plaatje voor een kabelschoentje.
Als je daar inderdaad je splitter erop zet met je modem en dan vertrekt met een coax-12 kabel naar een versterker die vervolgens naar diverse punten in het huis gaat, dan is het zo als het hoort.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Gaat lekker met Ziggo, deed het vanaf 07:30 (iig, mogelijk al eerder) tot even na 12 uur helemaal niet meer. Helpdesk gebeld, 20 minuten in de wacht, en er blijkt een enorme storing te zijn geweest. Volgens mij landelijk als ik zo de reacties in dit topic lees. Vier kennissen hier in Brabant (alle delen) hadden ook geen van allen internet.

Pas nu sinds een minuut of 20 ofzo weer online. Wel met een nieuw IP-adres, voor het eerst in een jaar tijd...

Virussen? Scan ze hier!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier in Groningen ook geen internet sinds vanochtend 07.00 uur. Bellen heeft geen zin, alleen maar een in-gesprek-toon. De website van @Home zelf is ook uit de lucht... Een onaangekondigde "upgrade"?

Anoniem: 262962

Grote internetstoring bij Ziggo

GRONINGEN - Internetprovider Ziggo kampt op dit moment met een grote internetstoring.

De storing is ontstaan na een update van een server, die vrijdagnacht plaatsvond. Mogelijk zitten 300.000 Ziggo-abonnees, waaronder de abonnees in Groningen, op dit moment zonder internet.

De problemen zijn naar verwachting rond 14.00 uur opgelost
Bovenstaande stond op RTV Noord, maar daar is het artikel inmiddels gedelete..

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 262962 op 23-08-2008 17:28]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Hampelman schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:32:
Hier in Groningen ook geen internet sinds vanochtend 07.00 uur. Bellen heeft geen zin, alleen maar een in-gesprek-toon. De website van @Home zelf is ook uit de lucht... Een onaangekondigde "upgrade"?
Bellen (0900-0740) ging wel, als je heel vroeg erbij was (heb zelf al meteen om 9:00 gebeld).

Upgrade zou kunne, maar ik gok op een bokkende DHCP-server, want ik kreeg van Windows een 169.x.x.x-adres en met een ipconfig /renew meldde hij dat hij geen DHCP-server kon vinden.

Wel slordig dat er zo te zien nog niks van op de Ziggo-site staat....

Virussen? Scan ze hier!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-03 10:04
Toen ik Ziggo om 10:00 belde en ik mijn postcode in toetste werd mij netjes gemeld dat er hier een storing was. Ik ben maar even wat anders gaan doen.

Om 12:30 was de internet verbinding weer gefixed.

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 11:57
Ben sinds april bezig met mijn Multikabel abbonement Powerbundel met HD recorder Humax 9200c.

Tot grote verbazing is de telefonie vandaag al omgezet :P .

Nu nog de Humax...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 10:12

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 58690 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Daarnaast moet de hoofdaansluiting geaard zijn vanaf het punt waar de groene kabel binnenkomt (einde van de kabel), dus de aansluitdoos die hierop zit moet een aarde draad naar je aardpunt/blok in de meterkast lopen.
Dit heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien... Laat staan dat monteurs daar op controleren. Het zou best mogelijk zijn op nieuwbouwlocaties, maar bij oudere woningen is het 'aardpunt' vaak de waterleiding of iets anders triviaals en daar wil je niet een aardlus mee creeëren naar het wijkkastje. Ook lijkt het me niet fijn dat andere elektrische apparaten in het huis effect hebben op de aardcapaciteit van je RTV signaal, dat is immers hoogfrequent.

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:27
Kweet niet hoe lang dit al is, maar het lijkt erop dat de beloofde snelheden nu ook werkelijk gehaald worden. Ik heb alles-in-een plus en daar hoort een download van 8 mbit bij. In ieder geval tot vorige week kwam ik niet boven de 7,7. Veel mensen hebben daarover geklaagd, temeer omdat je bij het voormalige Casema wel altijd 5 tot 10% extra kreeg. Wat schetst mijn verbazing vanmorgen?

http://www.speedtest.net/result/312727016.png

Toch weer 6% meer! Hulde! Anderen deze ervaring ook?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

nieuws: Anderhalf miljoen mensen zonder internet door storing bij Ziggo

Anderhalf miljoen mensen getroffen door de storing van vanochtend. Gaat lekker met Ziggo :)

Virussen? Scan ze hier!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2021

sjaakaq

It might get loud

wildhagen schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:07:
nieuws: Anderhalf miljoen mensen zonder internet door storing bij Ziggo

Anderhalf miljoen mensen getroffen door de storing van vanochtend. Gaat lekker met Ziggo :)
Pfff...ik had ook geen internet. Kan gebeuren, maar na het updaten van een server? Ooit gehoord van backups :X ?

[Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 23-08-2008 16:18]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niks van gemerkt :?

Maar hoorde de buren en ander volk hier in de buurt er wel over dat ze niet konden internetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kezmaster
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06-2019
Nou hier ook weer alles werkend.. Heb rond 11 uur de stekker eruit getrokken en net weer terug erin gedaan... et voila :)...

De klantenservice blijft toch een negatief puntje in de zaak. Dat er eens een storing is of wat dan ook, dat kan ik begrijpen. Maar zo'n klantenservice moet bereikbaar zijn... Vanmorgen wel 20 x gebeld en steeds halverwege het menu werd ik eruit gegooid!!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

v
De meeste klanten kregen tussen 12.00 en 12.30 uur weer internet, zegt de woordvoerder. De overige klanten kregen rond 15.00 uur weer verbinding.
aldus het artikel op de frontpage.

Volgens mij woon ik dan in een andere tijdzone want op moment van posten knal ik er nog te pas en te onpas uit en als ik verbinding heb dan is alles retetraag.

De tweede zaterdag op rij dat het hier in Geleen niet wil. In juni ook vier weekenden op rij in de ochtenduren problemen gehad. De helpdesk wist van geen storing maar opvallend wat dat het steeds om 13 uur afgelopen was en alles weer netjes werkte en gewoon een week bleef werken.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:45
rowicom schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:11:
Kweet niet hoe lang dit al is, maar het lijkt erop dat de beloofde snelheden nu ook werkelijk gehaald worden. Ik heb alles-in-een plus en daar hoort een download van 8 mbit bij. In ieder geval tot vorige week kwam ik niet boven de 7,7. Veel mensen hebben daarover geklaagd, temeer omdat je bij het voormalige Casema wel altijd 5 tot 10% extra kreeg. Wat schetst mijn verbazing vanmorgen?

[afbeelding]

Toch weer 6% meer! Hulde! Anderen deze ervaring ook?
ja! eerst niet.. heb net even mijn modem gereset en heb nu dit ;)
http://www.speedtest.net/result/312822513.png

• Anoniem: 146043
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het is voor mij de reden geweest Ziggo op te zeggen en over te stappen naar Ethernet.

Moest vanochtend een paar belangrijke stukken verzenden, krijg je 0 op je request en hier werd ik ook uit het menu gegooid van de helpdesk.

Gaat nog niet echt soepeltjes daar en een backbone, dat is zeker te duur :X

• Niet online
Anoniem: 146043 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:09:
Het is voor mij de reden geweest Ziggo op te zeggen en over te stappen naar Ethernet.

Moest vanochtend een paar belangrijke stukken verzenden, krijg je 0 op je request en hier werd ik ook uit het menu gegooid van de helpdesk.

Gaat nog niet echt soepeltjes daar en een backbone, dat is zeker te duur :X
Backbone te duur? Jij weet echt waar je over praat :Z

Edit: ff kleine nuance, ik probeer meestal niet on-onderbouwd te flamen en dit lijkt daar wel een beetje op :X. Ik werk zelf voor een 2e lijns helpdesk van een grote ISP in Nederland, en ik wordt soms een klein beetje chagerijnig als ik in mijn privé tijd iemand hoor klagen over dingen waar ze totaal geen benul van lijken te hebben. Excuses, maar komop zeg, 12 uurjes ofzo zonder internet, halllooooooo 8)7

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 23-08-2008 19:37]

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
hiero in kessel eik , (limburg) voor de verandering eens geen storing gehad ,

(Gaat nog niet echt soepeltjes daar en een backbone, dat is zeker te duur) quote

een backbone, is niet voor elke storing in te zetten he ;)

always under construction

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 13:03
Mja, wij hebben sowieso weinig te klagen over @Home blok Venlo. Of ben je het daar niet mee eens?

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
tis goed te doen ja, in die 7 jaar dat we hier @home/ziggo hebben mag ik weinig klagen :)

always under construction

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:23

Snippertje

Light up your life

Ja hier nu ook download met 1MB p/s ipv 960KB.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Anoniem: 193080

Ik heb een korte vraag, mijn ouders zaten voorheen bij wanadoo/orange cable. Nu heb ik begrepen dat Orange in Nederland niet meer bestaat en Online is geworden. Als ik op de site van Online kijk zie ik echter geen kabelabonnementen staan. Zijn die automatisch omgezet naar Ziggo?

edit
Ja dus, automatisch overgegaan aldus:
http://www.ispam.nl/archi...an-t-mobile-wordt-online/

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 193080 op 23-08-2008 21:44]

• Niet online
Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:16:
[...]

Backbone te duur? Jij weet echt waar je over praat :Z

Edit: ff kleine nuance, ik probeer meestal niet on-onderbouwd te flamen en dit lijkt daar wel een beetje op :X. Ik werk zelf voor een 2e lijns helpdesk van een grote ISP in Nederland, en ik wordt soms een klein beetje chagerijnig als ik in mijn privé tijd iemand hoor klagen over dingen waar ze totaal geen benul van lijken te hebben. Excuses, maar komop zeg, 12 uurjes ofzo zonder internet, halllooooooo 8)7
12 uur zonder internet kan voor sommige mensen al heel lastig zijn. Als ik een afspraak heb dat er 6 stukken om 10:00 in Amsterdam zijn dan kan ik toch niet zo op Ziggo vertrouwen zoals ik dat zou willen. Ik heb respect dat je 2e lijns helpdesk bent, maar in het beleid van Ziggo hebben jij en ik evenmin inzage.

Toch heb ik als klant het recht om ontevreden te zijn.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 146043 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:34:
[...]

12 uur zonder internet kan voor sommige mensen al heel lastig zijn. Als ik een afspraak heb dat er 6 stukken om 10:00 in Amsterdam zijn dan kan ik toch niet zo op Ziggo vertrouwen zoals ik dat zou willen. Ik heb respect dat je 2e lijns helpdesk bent, maar in het beleid van Ziggo hebben jij en ik evenmin inzage.

Toch heb ik als klant het recht om ontevreden te zijn.
Wat ik ook al een hoop Ziggo'ers heb geprobeerd uit te leggen na de grote storing van 14/15 juni en dergelijke is dat je als particulier een best-effort abonnement hebt afgesloten, oftewel bij een storing wordt het zo snel mogelijk opgelost maar daar houd het dan ook bij op. Met de mening dat het onder de maat is dat de helpdesk slecht bereikbaar is ben ik het volledig eens, maar geklaag over een storing van 12 uur kan ik helaas toch echt alleen als gezeik zien.

Ik vergelijk het (informeel, niet formeel naar klanten) ook met de slachtoffers van autobranden die hun auto enkel WA verzekerd hadden. Laatst weer eentje (Leidschendam geloof ik), een mevrouw die bij een ziekenhuis werkt en vanwege de onregelmatige diensten dus haar auto echt nodig heeft. Echter het is een oude Opel Kadett dus 'vanwege de leeftijd' niet All-Risk verzekerd. Vervolgens door vandalen (waarschijnlijk) in de hens gegooid en nu is mevrouw heel zielig. Bij zo'n verhaal kan ik met al mijn intelligentie niet begrijpen waarom zo'n persoon niet die belangrijke auto gewoon all-risk verzekerd heeft, daar is ALL-RISK toch voor? Nee dat is te duur...

Bij particulier internet dus net zo, het moet zo min mogelijk kosten (nog klagen als het een tientje meer is per maand dan bij een DSL aanbieder) en als er storingen optreden is het o zo slecht dat het zo langzaam verholpen is. Als mensen ook nog eens telefonie hebben dan is het natuurlijk super erg want ze konden niet gebeld worden (mobieltje???) of niet bellen naar de hulpdiensten (mobieltje???). Als het zo belangrijk is, waarom neem je dan zo'n goedkoop abonnement :?

• Onbekend
  • Laatst online: 00:04
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:06:
[...]
Laatst weer eentje (Leidschendam geloof ik), een mevrouw die bij een ziekenhuis werkt en vanwege de onregelmatige diensten dus haar auto echt nodig heeft. Echter het is een oude Opel Kadett dus 'vanwege de leeftijd' niet All-Risk verzekerd. Vervolgens door vandalen (waarschijnlijk) in de hens gegooid en nu is mevrouw heel zielig.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als jouw auto in de fik wordt gestoken is dat iets heel anders dan dat de auto door bijvoorbeeld het ontploffen van de accu afbrand.
Helaas heb je, tot zover ik weet, geen tussenweg hierin dat je een auto tegen expres toedoen van anderen wel vergoed wordt. :(
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:06:
[...]
Bij particulier internet dus net zo, het moet zo min mogelijk kosten (nog klagen als het een tientje meer is per maand dan bij een DSL aanbieder) en als er storingen optreden is het o zo slecht dat het zo langzaam verholpen is. Als mensen ook nog eens telefonie hebben dan is het natuurlijk super erg want ze konden niet gebeld worden (mobieltje???) of niet bellen naar de hulpdiensten (mobieltje???). Als het zo belangrijk is, waarom neem je dan zo'n goedkoop abonnement :?
Hebben telecomoperators ze dan wel een abonnement waarbij ze dat wel kunnen garanderen?
Bijna elk bedrijf heeft in de algemene voorwaarden staan dat ze niet aansprakelijk kunnen zijn als er een grote storing ergens ontstaat.

Overigens creëren ze zelf ook weleensregelmatig de storingen zelf.
Een recent voorbeeld is het samengaan van @home, Casema en Multikabel onder de naam Ziggo. Ineens ontstaan er veel problemen terwijl het vlak daarvoor minder erg was.
Dit is toch wel een geval dat een provider zelf problemen veroorzaakt, en het heeft dan ook er niets mee te maken dat de klant een goedkoop abonnement heeft!

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54
Onbekend schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:24:
[...]

Hebben telecomoperators ze dan wel een abonnement waarbij ze dat wel kunnen garanderen?
Bijna elk bedrijf heeft in de algemene voorwaarden staan dat ze niet aansprakelijk kunnen zijn als er een grote storing ergens ontstaat.

Een recent voorbeeld is het samengaan van @home, Casema en Multikabel onder de naam Ziggo. Ineens ontstaan er veel problemen terwijl het vlak daarvoor minder erg was.
Dit is toch wel een geval dat een provider zelf problemen veroorzaakt, en het heeft dan ook er niets mee te maken dat de klant een goedkoop abonnement heeft!
Ik vind dat iedere respectabele ondernemer zijn risico's goed moet indekken. Iedere ondernemer verzekerd zijn kantoor(tje) tegen allerlei mogelijke vormen van bedreigingen (brand, diefstal, etc). De internet aansluiting is gewoon een veel-vergeten-kindje, die toch een behoorlijke impact kan hebben op de dagelijkse gang van zaken.

Je kunt dit afdekken door te kiezen voor een zakelijk abbonement met een SLA. In de praktijk vind ik dat een beetje een wassen neus: als het stuk gaat kan je nog niks, behalve proberen je schade te verhalen via een (soms langdurige) juridische procedure. Jouw klant schiet er alleen weinig mee op en je verplichtingen kan je nog altijd niet goed nakomen in de richting van klant en/of leverancier.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het slimmer is om gewoon te kiezen voor een 'back-up' aansluiting, liefst via een andere toeleverancier en techniek (bijv. kabelaansluiting als je adsl hebt). Verder vind ik het naief om een leverancier (ISP) te geloven als hij van de daken schreeuwt dat je hem kunt vertrouwen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Onbekend schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:24:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als jouw auto in de fik wordt gestoken is dat iets heel anders dan dat de auto door bijvoorbeeld het ontploffen van de accu afbrand.
Helaas heb je, tot zover ik weet, geen tussenweg hierin dat je een auto tegen expres toedoen van anderen wel vergoed wordt. :(
Dus zijn er all-risk verzekeringen, aangezien je niet op voorhand kan ruiken wat er mis kan gaan met je auto. Als je auto niet zo belangrijk is dan doe je alleen WA of een uitbreiding daarop, en als die wel belangrijk is all-risk. Dan maakt het niet uit of hij afbrand of gejat wordt door een katvanger en in de sloot beland enzovoort, je krijgt de dagwaarde in ieder geval nog terug... Dat is niet zo veel als je zou willen maar altijd genoeg voor een ander autootje.
Ja bedrijfsabo's met SLA, daar betaal je dan ook aardig voor. Ook niet zo raar want het kost natuurlijk meer om jouw uptime te garanderen.
Op adminitratief niveau wel ja, maar niet op technisch niveau, want alles is nog steeds apart. Vandaar dat @Home mensen nog geen snelheidsverhoging hebben gehad en de grote storing van 14/15 juni enkel in het Casema gebied was.
Er is wel een verschil tussen opzettelijk een probleem veroorzaken, wat bijna nooit het geval is (ja met een saboteur misschien) en fouten maken. Aangezien het grotendeels mensenwerk blijft, is een fout snel gemaakt en helaas komt daar soms een storing door. Blijft alleen wel staan dat een goedkopere provider een grotere kans op storingen heeft, want het verschil in prijs moet ergens vandaan komen.

• Dynacore
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-10-2018
Internet is er hier weer af gevlogen, typ dit met de mobiel. Zelfde probleem als gisteren, krijgt geen ip binnen en geeft primaire dns host foutmelding. Hopen dat het niet weer zo lang duurt. Bellen probeer ik niet meer ook al blijft dat 'kids in america' wel een mooi plaatje :)

-smorgens weer internet, dus gelukkig kleine storing-

[Voor 9% gewijzigd door Dynacore op 24-08-2008 09:43]

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

Anoniem: 59483

Ra ra.. Hoe kan dit. Sinds gister middag haal ik ineens veel hogere snelheden hier in Utrecht (3552) met Alles-in-1 Extra.

http://www.speedtest.net/result/313031718.png

Normaal 14 Mbit down en 2.5 Mbit up, nu 17 Mbit down en 3 Mbit up.

http://i33.tinypic.com/11b66pf.jpg

In NewsLeecher ook gewoon strak 2 MB/s.

Dit allemaal na een modem reboot.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 24-08-2008 09:01. Reden: NewsLeecher screenshot toegevoegd.]

• Workaholic
  • Niet online
Mooi toch?

Ik betaal 69 euro voor een 20mbit vebinding en daar boven op nog kosten voor @home telefoon en tv..

Ik durf niet over te stappen naar alles in 1 extra omdat ik mijn telefoonnr niet kwijt wil raken.. staat op me visite kaartjes.. :S Iemand ervaring met overstappen met een bestaande @home telnr?

Mijn V&A

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 29-05 10:45
Audi-Addict schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:52:
Mooi toch?

Ik betaal 69 euro voor een 20mbit vebinding en daar boven op nog kosten voor @home telefoon en tv..

Ik durf niet over te stappen naar alles in 1 extra omdat ik mijn telefoonnr niet kwijt wil raken.. staat op me visite kaartjes.. :S Iemand ervaring met overstappen met een bestaande @home telnr?
volgens mij geen enkel probleem hoor.. hier in ieder geval vloeiend gegaan van alles los bij casema naar alles in 1 plus ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Lekkere Kwal schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:16:
Blijft alleen wel staan dat een goedkopere provider een grotere kans op storingen heeft, want het verschil in prijs moet ergens vandaan komen.
En waar is dat op gebasseerd dat een goedkoop abonnement vaker storing heeft? Vind dit echt de grootste onzin ooit. Met jou beredenatie zou kabel juist minder vaak storing moeten hebben dan ADSL want kabel is duurder.

Volgens mij verdwijnt er gewoon meer geld in de zakken van de investeerders groep en de directie.

Als ik een dag thuis moet werken dan is het idd erg vervelend als ik die dag geen internet heb. Dus dan moet ik maar een ADSL aansluiting erbij nemen omdat het zo goedkoop is (vind 60 euro per maand niet goedkoop, maar los daarvan)? Enige wat klanten van Ziggo vragen is begrip en dat er NAAR ZE GELUISTERD WORDT (is zelfs de slogan op dit moment!), moeten ze alleen wel de telefoon aannemen. En een lokaal nummer geven ze niemand want dan verdienen we niets aan de klachten en storingen. Er komen namelijk nog aanzienlijke kosten bij als je met een (pre-paid) mobiel naar een 0900 nummer belt. Volgens mij werk jij bij Ziggo anders zou je nooit zo fel reageren.

[Voor 10% gewijzigd door jongetje op 24-08-2008 13:24]

Anoniem: 220263

Audi-Addict schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:52:
Mooi toch?

Je hebt toch gewoon nummerbehoud?

Anoniem: 190961

het is weer eens zover |:( , hier in roermond op zondagochtend/middag, steeds maar 4 a 5 minuten verbinding en vervolgens weer geen internet, op het modem knippert dan het 3e lampje, als ik geluk heb kan ik elk half uur 5 minuten internetten, bellen naar helpdesk heeft geen zin, koste me al tientallen euros en kom geen stap verder, typisch aan dit is wel dat dit meestal op zaterdag of zondag gebeurt, nog even en ik hou het voor gezien, dit is toch niet normaal meer !! :(

zijn er meer mensen uit Roermond hier die vandaag , of in de weekend's ook deze troubles hebben?

groetjes Hans

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

jongentje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:23:
[...]

En waar is dat op gebasseerd dat een goedkoop abonnement vaker storing heeft? Vind dit echt de grootste onzin ooit. Met jou beredenatie zou kabel juist minder vaak storing moeten hebben dan ADSL want kabel is duurder.
Ik zeg niet dat het gebeurt, ik zeg dat de kans groter is. Dat wil niet zeggen dát het ook vaker zal gebeuren.
Volgens mij verdwijnt er gewoon meer geld in de zakken van de investeerders groep en de directie.
Vrij makkelijke drogreden want dat is nog veel minder te bewijzen dan de kans op storingen.
Als ik een dag thuis moet werken dan is het idd erg vervelend als ik die dag geen internet heb. Dus dan moet ik maar een ADSL aansluiting erbij nemen omdat het zo goedkoop is (vind 60 euro per maand niet goedkoop, maar los daarvan)?
Dan neem je toch van beiden het goedkoopste abonnement met een routertje met een loadbalancer ertussen? Heb je in principe de bandbreedte gecombineerd en bij uitval van één verbinding kan je nog steeds internetten.
Enige wat klanten van Ziggo vragen is begrip en dat er NAAR ZE GELUISTERD WORDT (is zelfs de slogan op dit moment!), moeten ze alleen wel de telefoon aannemen.
Als klanten niet door het telefoonmenu komen, dan is op dat moment het systeem overbelast, ergo minstens meer dan 50 man (per lokatie) heeft dan wel een telefoongesprek.
En een lokaal nummer geven ze niemand want dan verdienen we niets aan de klachten en storingen. Er komen namelijk nog aanzienlijke kosten bij als je met een (pre-paid) mobiel naar een 0900 nummer belt.
Tja het dikke probleem is dat de meeste bellers klanten zijn die Ziggo overal de schuld van geven en zelf niks geprobeerd of getest hebben. Moet jij eens narekenen hoe veel een uur bellen met zo'n klant Ziggo kost (namelijk loon van de medewerker) en dan narekenen hoeveel zo'n klant betaalt per maand. Daarom is er een 0900 nummer, anders moeten ze abonnementen duurder maken om de helpdesk te kunnen bekostigen.
Volgens mij werk jij bij Ziggo anders zou je nooit zo fel reageren.
Ad hominem drogreden, daarnaast werk ik niet bij Ziggo :)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Barca

In Search Of Sunrise

Al vele jaren maak ik gebruik van Multikabel's kabelinternet; QuickNet. Ik was Sonera klant, werd Multikabel klant en ben nu Ziggo klant. De QuickNet helpdesk was van een kwaliteit waar menig provider van kon dromen, niet voor niets wonnen ze er zelfs prijzen mee. Quicknet was top. Nu Multikabel over is genomen door Ziggo constateer ik voor het eerst in al die jaren 2 dingen die ik niet waardeer.

1) De helpdesk is vaak onbereikbaar cq. je moet gewoon echt te lang wachten.
2) Mijn download zou maximaal 4.000 kbit/s ofwel zo'n 571Kb/sec moeten zijn. Een half jaar terug voordat men samenging zat ik altijd tegen dat maximum aan. Maar nu kom ik simpelweg niet meer hoger dan zo'n 125 Kb/sec. Dat vind ik niet genoeg. En dus overweeg ik voor het eerst in al die jaren over te stappen naar adsl, wat blijkbaar nog goedkoper is ook.

QuickNet is altijd een stabiele provider geweest, ik vind dat daar niks in is veranderd. De verbinding is er echt bijna nooit uit. De newsserver is werkelijk fantastisch en mijn ping is altijd laag. Maar de downloadsnelheid (gemeente Edam-Volendam) is verre van wat je zou mogen verwachten. :'(

• Onbekend
  • Laatst online: 00:04
Barca schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:54:
[..]
Maar de downloadsnelheid (gemeente Edam-Volendam) is verre van wat je zou mogen verwachten. :'(
De kabel van de gemeente Edam-Volendam is niet van Ziggo maar is eigendom van de gemeente zelf.
Daardoor kan Ziggo niet alles aanbieden i.t.t. andere gemeenten.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Barca

In Search Of Sunrise

Onbekend schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:05:
De kabel van de gemeente Edam-Volendam is niet van Ziggo maar is eigendom van de gemeente zelf.
Daardoor kan Ziggo niet alles aanbieden i.t.t. andere gemeenten.
I know all about it. :) Dat neemt niet weg dat Ziggo verantwoordelijk is voor de kabelinternet apparatuur die hier staat, en die dus blijkbaar niet meer toereikend is om te kunnen bieden wat ze beloven.

Waar jij op doelt is meer het feit dat men hier nog geen digitale TV aan kan bieden, maar dat staat volledig los van internet.

[Voor 11% gewijzigd door Barca op 24-08-2008 14:10]

• Niet online
Wat ik ook al een hoop Ziggo'ers heb geprobeerd uit te leggen na de grote storing van 14/15 juni en dergelijke is dat je als particulier een best-effort abonnement hebt afgesloten, oftewel bij een storing wordt het zo snel mogelijk opgelost maar daar houd het dan ook bij op. Met de mening dat het onder de maat is dat de helpdesk slecht bereikbaar is ben ik het volledig eens, maar geklaag over een storing van 12 uur kan ik helaas toch echt alleen als gezeik zien.
Daar ben ik het mee eens, maar het is gewoon niet grappig als ik een belangrijke afspraak daardoor niet kan nakomen. Was het op een zondag gebeurt dan zou het niet erg zijn en ga ik wel het huishouden doen.

Wat jullie 'misschien' verkeerd begrijpen is het tijdstip waarop en de frequentie ervan.
Ik heb er een uur last van gehad want ik was die dag laat wakker, maar het is gewoon niet grappig als je klant belt waar zijn stukken blijven, om dat een reden op te hangen van "Ziggo ligt eruit" is ook van, mja. dan krijg ik op mijn kop door de schuld van anderen, maar nu komt het.

Uiteraart zal Ziggo niet expres een storing genereren, maar als het zo fout gaat na het updaten van een server mag ik me hopelijk wel afvragen hoe stabiel dat net is.

Ik probeer gewoon mee te denken en ik ben overgestapt naar Ethernet en niet alleen vanwege Ziggo, echt niet ;)
Mij gaat het om mobiliteit. ik heb 2 laptops en ik wil met beide online waar ik ook ben.

"klinkt aardig als internetverslaving", klopt ook, maar voor mij is het zakelijk gerelateerd.

1. Ik vind het vreemd dat ze vrijdagavond gaan updaten terwijl Microsoft op Woensdag alle patches (lokale tijd) hier ter beschikking heeft en mijn update is altijd woensdagochtend.
2. Ik vind het vreemd dat een server zoveel ellende kan veroorzaken. Thuiswerkers komen hierdoor echt in de problemen wat vele niet beseffen.
3. Ziggo heeft een schuld van (geloof ik) 6 Miljard euro waarvan alleen al 1 miljard rente per jaar ofwel 74 miljoen per maand "rente alleen al". Ze zeggen ook aandelen te hebben in de schuld, maar zonder geld is een aandeel geen aandeel... Ik vind het gedurfd, mijn pardon.

Hier: http://www.quotenet.nl/bi..._schuld_van_6_miljard.php

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53

TFHfony

Professional Weirdo

Inderdaad.. Hier in Bavel (oud Casema gebied) is de snelheid ook wat verhoogd. Het alles in 1 Extra pakket levert mij nu dit op:

http://www.file-hunter.com/speedtest.png

Erg plezierig dit. Grappig alleen dat ze het totaal niet gecommuniceerd hebben.

[Voor 18% gewijzigd door TFHfony op 24-08-2008 14:39]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Niet online
TFHfony schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:39:
Inderdaad.. Hier in Bavel (oud Casema gebied) is de snelheid ook wat verhoogd. Het alles in 1 Extra pakket levert mij nu dit op:

[afbeelding]

gefeliciteerd :) Netjes

Maar hoeveel % van de tijd heb je die snelheid echt nodig?
Of juist wel :X :P

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 21:27
iemand al een brief over eredivisie live gehad?! dacht dat je deze rond de 22e in de bus zou moeten hebben?!

www.vdzande.com

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:55
Sinds het ziggo is geworden heb ik steeds vaker last van snelheidsproblemen..
Dit weekend wederom, download komt niet boven de 700 kb/s uit, normaal rond de 1450 kb/s.. Is dus al de 2e of 3e keer dat voorkomt.. voorheen met wanadoo/orange etc nergens last van gehad!

Upload snelheid is wel gewoon normaal, ligt rond de 160 kb/s..
Dikke crap dus..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38

[afbeelding]

helaas deel ik dit niet, heb zelf ook het extra pakket, maar heb geen snellere verbindung :( altijd prettig iets sneller :)

Anoniem: 258550

Ook hier (Den Haag) veel problemen sinds het Ziggo is geworden. Internetten gaat prima maar online gaming via de xbox 360 (forza motorsport 2) is echt een crime, ene moment geen probleem maar het volgende moment lig ik eruit. Dit schijnt te komen doordat de verbindinding iedere 5 of 10 minuten opnieuw geïnitialiseerd wordt (heb ik horen zeggen, weet het niet maar het klinkt aannemelijk)
Weet een van jullie misschien een oplossing?

alvast bedankt,

Tom

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:41
Vandaag bij iemand Ziggo All-in-one aangesloten, maar die nieuwe splitters zijn geweldig zeg. Gelijk ook maar 1 aangevraagd aangezien deze splitters kleiner zijn en gelijk op de aansluiting geklikt kunnen worden.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09
Anoniem: 146043 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:
[...]

Tja altijd he.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:37

WoBBeL

*zwaai*

Bij mij wordt nu al meer dan een half jaar de telefoonlijn niet meer in rekening gebracht :P

Ik had destijds geklaagd dat er een 2e telefoonlijn in rekening was gebracht terwijl wij die niet hebben (we hebben gewoon 1 telefoonlijn via @home/Ziggo). Sindsdien wordt onze normale telefoonlijn ook niet meer gerekend... 8)7

En de korting + correctie is allang verrekend dus dat is het ook niet :+

Maar tot hoelang mag @home/Ziggo dat geld nog terugvragen en krijg ik er problemen mee als ik het laat omzetten naar Alles-in-Één Plus? Iemand met ervaring misschien

[edit]

Dit heb ik uit de voorwaarden gehaald, ik ga er vanuit dat dit van toepassing is?
artikel 21 – verjaring
Alle rechtsvorderingen van de Klant op Ziggo uit hoofde van een Abonnement verjaren na verloop van een jaar na het ontstaan daarvan, tenzij dwingend recht anders bepaalt.

[Voor 25% gewijzigd door WoBBeL op 24-08-2008 22:37]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 01:05
xost schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:33:
Bij mij wordt nu al meer dan een half jaar de telefoonlijn niet meer in rekening gebracht :P

Ik had destijds geklaagd dat er een 2e telefoonlijn in rekening was gebracht terwijl wij die niet hebben (we hebben gewoon 1 telefoonlijn via @home/Ziggo). Sindsdien wordt onze normale telefoonlijn ook niet meer gerekend... 8)7

En de korting + correctie is allang verrekend dus dat is het ook niet :+

Maar tot hoelang mag @home/Ziggo dat geld nog terugvragen en krijg ik er problemen mee als ik het laat omzetten naar Alles-in-Één Plus? Iemand met ervaring misschien

[edit]

Dit heb ik uit de voorwaarden gehaald, ik ga er vanuit dat dit van toepassing is?

[...]
Als je goed leest zie je dat er staat 'Alle vorderingen van de klant op Ziggo'.

Dat is dus wat anders ;)

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb gisteren op eens 2 afschrijvingen gehad van ziggo voro de maanden juli en augustus (dat klopt)
wat ze blijkbaar te laat hebben verwerkt, dus daarom 2x.

Nu wil ik graag deze facturen inzien en er staat een link naar de home.nl/facturen site maar die doet het niet eens.. leuk is dat !!

Via ziggo ben ik niet bekend, blijkbaar omdat ik nog niet ben overgezet.

Mijn V&A

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 146043 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:
[...]

Zelden. Net zo min als de snelheid die mijn CPU levert en mijn auto kan rijden, dus wat is je punt?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:11

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..afgelopen avond/nacht geen TV van Ziggo....wel vaag dat op de website stond dat de storing al sinds zondagmiddag 15:00 aan de gang was, terwijl we gisteravond (aan het begin van de avond) nog tv hebben gekeken zonder problemen. Gelukkig werkte alles vanmorgen vroeg weer gewoon, maar het blijft vreemd!

Anoniem: 263443

Rosmalen schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:02:
iemand al een brief over eredivisie live gehad?! dacht dat je deze rond de 22e in de bus zou moeten hebben?!
Ik ben netjes gebeld vd week, met de vraag op welke smartcard ik het pakket geactiveerd wil hebben.
Vind het netjes qua service. !!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 02:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ook nog niet. Ik zie wel 4 'test' zenders: testa, testb... Dat moeten de Eredivisie zenders zijn (EPG zegt Eredivisie Live blabla) maar ze zitten niet waar Ziggo zei dat ze zouden komen. Op de site staat 421 t/m 424, maar ik zie ze in de 300 ergens.
En er is geen signaal op die zenders. Iemand al iets gezien? Ik had eigenlijk al een stilstaand plaatje verwacht met 'Hier komt Eredivisie bladibla'. Ze houden het spannend tot de 29ste lijkt het wel. Niet zo handig, want als ze je niet (goed) geactiveerd hebben, moet je alles op het laatste moment regelen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 16:35
"Een week van te voren" stond er inderdaad vermeld op de site ten tijde dat ik mijn aanmelding deed.
:O

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 258550 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:48:
Ook hier (Den Haag) veel problemen sinds het Ziggo is geworden. Internetten gaat prima maar online gaming via de xbox 360 (forza motorsport 2) is echt een crime, ene moment geen probleem maar het volgende moment lig ik eruit. Dit schijnt te komen doordat de verbindinding iedere 5 of 10 minuten opnieuw geïnitialiseerd wordt (heb ik horen zeggen, weet het niet maar het klinkt aannemelijk)
Weet een van jullie misschien een oplossing?
Nee, die verbinding wordt niet automagisch gereset of wat dan ook. Dan zou je niet iets groots kunnen downloaden. Zit het in jouw netwerk wel allemaal goed? Draadloze verbindingen oid? Die willen ook wel eens 'on the blink' zijn. Ik heb daarom WiFi uit mijn huis gebannen. Op een of andere manier is dat hier onmogelijk.
Ik heb nu geen Ziggo meer, maar over internet was ik altijd dik tevreden. Een 8Mb abo met 10Mb speed als ik via Newsgroups downloade. Ging als een speer. Nooit verbindingsproblemen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Lekkere Kwal schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:38:
Als klanten niet door het telefoonmenu komen, dan is op dat moment het systeem overbelast, ergo minstens meer dan 50 man (per lokatie) heeft dan wel een telefoongesprek.
[...]
Tja het dikke probleem is dat de meeste bellers klanten zijn die Ziggo overal de schuld van geven en zelf niks geprobeerd of getest hebben. Moet jij eens narekenen hoe veel een uur bellen met zo'n klant Ziggo kost (namelijk loon van de medewerker) en dan narekenen hoeveel zo'n klant betaalt per maand. Daarom is er een 0900 nummer, anders moeten ze abonnementen duurder maken om de helpdesk te kunnen bekostigen.
[...]
Even mijn reactie hierop:
Ik vind 50 mensen aan de telefoon niet zoveel voor meer dan 3,2 miljoen abonnees. Leuk dat er 50 mensen wel geholpen worden (na lang wachten). Als ZIGGO belooft dat ze naar je luisteren moeten ze zorgen dat die capaciteit er is. Maakt mij niet uit of er 1 of duizend mensen aan de telefoon zitten, ik wil gewoon binnen normale wachttijd geholpen worden.

En van een die 6euro (min de kosten voor het hebben van een 0900 nummer) kun je echt geen callcenter medewerker betalen. Zeker nu het lokaal tarief is. Mijn ergernis is gewoon dat je met mobiel er zoveel kosten bij krijgt dat het een dure hobby is.

• Workaholic
  • Niet online
Iemand hier toevallig net zo'n diehard als ik die @home 20mbit heeft nu?

Ik betaal nu :

69,00 euro voor 20mbit kabel via @home
10 of 15 euro voor analoge televisie
10 euro voor vollop bellen naar vaste nrs (10 euro voor het telefoon abbo is gratis icm 20mbit)

iets van 90 euro totaal dus.. lijkt me dus stukken goedkoper om alles in 1 extra te nemen.. als ik het goed heb.. hoef ik dan alleen 64 euro te betalen.. en mis ik alleen 4mbit aan internet + geen vollop bellen.

Eventueel kan ik vollop bellen hier nog apart bij nemen en dan kom ik uit op 74.

Waar ik benieuwd naar ben :

1) Wie heeft deze overstap al gedaan? raak je hierbij je telefoon nr kwijt (door die enge administratieve verhalen hier..vertrouw ik niet zo veel op dat nummer behoud)

2) Ik neem aan dat je niet meerdere dagen offline bent na deze overstap?

3)Wat gebeurt er als ik niets doe? Worden de huidige diensten dan automatisch overgezet naar alles in 1 ? (want nu betaal je gewoon te veel)

4) Bij aanvraag van het alles in 1 pakket zit er een digitale ontvanger bij, ik heb er al 1, dus dat zijn er dan mooi 2. Maar kan ik ze ook allebei gebruiken icm de huidige smart card + de nieuwe?

Mijn V&A

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Overstappen is in principe geen enkel probleem, je behoudt je telefoonnummer ook. Alleen omdat @home nog niet op het Ziggo platforum zit, krijg je tot het zo ver is maar 8mbit oid, dus.. Als je echt je snelheid graag hoog ziet, kan je beter even wachten met overstappen ;)

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-06 13:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Zijn hier toevallig ook mensen die, net als ik, de laatste tijd regelmatig problemen heeft met de pop3-server van Casema/Ziggo? Voorheen heb ik hier niet zoveel last van gehad, maar ik kan nu voor de zoveelste keer in een paar weken tijd al langere tijd geen mail ophalen van de server. Meer mensen die dit probleem hebben, en ook mensen die voorheen buiten Casema zaten?

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 14:02

[afbeelding]

Hier in 4811 ook een iets hogere snelheid na een aantal storingen vorige week: (Alles in 1 Extra)
http://www.speedtest.net/result/313457915.png

Zo'n lage ping als jou haal ik overigens nooit bij speedtest.net...

Anoniem: 32279

Wie kan mij helpen met de aanschaf van een hd tv voor aansluiting op ziggo. Net als mijn ouders (Loewe tv) wil ik graag een hd tv aanschaffen met ingebouwde hd decoder.

Ik kom er echter niet uit welke tv met ziggo goed overweg kan (naast de Loewe's). Klopt het dat elke tv met een dvb-c tuner overweg kan met ziggo hd tv of mis ik wat?

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 19:49
Anoniem: 32279 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:05:
Wie kan mij helpen met de aanschaf van een hd tv voor aansluiting op ziggo. Net als mijn ouders (Loewe tv) wil ik graag een hd tv aanschaffen met ingebouwde hd decoder.

Ik kom er echter niet uit welke tv met ziggo goed overweg kan (naast de Loewe's). Klopt het dat elke tv met een dvb-c tuner overweg kan met ziggo hd tv of mis ik wat?
In mijn geval (sinds 2 weken en daarvoor een lange periode van orientatie):

- Sony xxE40yy (de xx is het formaat & de yy is de kleur van de rand), ik heb zelf de 32E4030 (32 inch met parelwitte lijst), gekocht voor 1.044 EUR bij Redcoon.
- Alphacrypt CAM-module firmware 3.15, gekocht voor 107 EUR bij Cardwriter
- Ziggo Smartcard gekocht in het startpakket voor 39,95 EUR incl. settopbox (ligt nu op zolder, leuk als reserve), gekocht bij de lokale electra-boer, krijg je meteen mee.

Smartcard in de CAM-module, CAM-module in de TV (common interface slot). Vervolgens de regio-instellingen in je TV instellen (CAM-instellingen), regio-nummers staan in het boekje bij het startpakket van Ziggo. Dan de televisie naar digitale zenders laten speuren en....genieten maar. Letterlijk 5 minuten en het draait. De HD-zenders in 1080-kwaliteit zijn om te smullen.

En...ja...in principe werkt elke TV met DVB-C tuner & een Common Interface Slot & een Alphacrypt Classic Conditional Acess Module met Ziggo. Die drie-eenheid is echter noodzaak anders zal het niet lukken. En ja....je mist nu nog 1 ding, het draait allemaal perfect, echter het wordt formeel niet ondersteund door Ziggo.

[Voor 10% gewijzigd door Roy Batty op 25-08-2008 14:41]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

bureno schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:04:
[...]

Hier in 4811 ook een iets hogere snelheid na een aantal storingen vorige week: (Alles in 1 Extra)
[afbeelding]

Zo'n lage ping als jou haal ik overigens nooit bij speedtest.net...
Probeer eens de server in Groningen te kiezen ipv een servertje in het op internet gebied technologisch
hopeloos achterblijvend land als Belgie ;) (NFI) :)

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 14:02
TFHfony schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:57:
[...]

Probeer eens de server in Groningen te kiezen ipv een servertje in het op internet gebied technologisch
hopeloos achterblijvend land als Belgie ;) (NFI) :)
23ms, scheelt al een stuk idd :P

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:39
Anoniem: 263443 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:42:
[...]

Ik ben netjes gebeld vd week, met de vraag op welke smartcard ik het pakket geactiveerd wil hebben.
Vind het netjes qua service. !!
Uhh.. Hoezo welke smartcard? Ik neem toch aan dat je met je 2e kaart ook gewoon eredivisie kunt kijken of moet je daarvoor weer 15 euro betalen? Ziggo is al behoorlijk duur vergeleken bij de anderen, mag je het ook maar op 1 tv kijken? :(

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thecompany schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:10:
[...]

Uhh.. Hoezo welke smartcard? Ik neem toch aan dat je met je 2e kaart ook gewoon eredivisie kunt kijken of moet je daarvoor weer 15 euro betalen? Ziggo is al behoorlijk duur vergeleken bij de anderen, mag je het ook maar op 1 tv kijken? :(
Nope, je mag gewoon de volle mep betalen voor je 2e kaartje.

Testing, one, two ...

• Roy Batty
hardware-lover schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:14:
[...]

Nope, je mag gewoon de volle mep betalen voor je 2e kaartje.
Er is veel onduidelijkheid over hoe het nu echt in elkaar zit, je leest er op de forums tegenstrijdige berichten over. Wat ik tot nu toe geconcludeerd heb (via de forums & Ziggo-website):

- maximaal 5 smartcards per adres
- basispakket van 15,95 EUR met bijbehorende zenders geldt voor alle cards
- keuzepakket (maakt niet uit welke), betaal je per card apart

Als iemand hier iets anders over weet, hoor ik het graag, want ik sta op het punt om nog een extra smartcard aan te schaffen.

Het is dus niet gek dat ze je bellen op welke card een keuzepakket geactiveerd moet worden. Voor mij is nu de grote vraag: wat verandert er concreet bij onderstaand bericht van Ziggo aan Tweakers en wanneer?

nieuws: Ziggo wil meer smartcards per abonnee digitale tv toelaten

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziggo incasseert vandaag gewoon geld onder dit motto:

ABON TM SEPT, FACT.NR: ****
FACT. OP WWW.ZIGGO.NL/MIJNZIGGO

Terwijl ik bij de vorige factuur al t/m sept heb betaald.

En die factuur is ook nog niet online in te zien, irritant!

Anoniem: 252438

Weg met Ziggo abonoment.
Heb 2 maanden geleden ziggo opgezegd.
Ik krijg geen bevestegingsbrief waarna ik 3 weken geleden bel naar ziggo.
Na 20 minuten te hebben gew8 eindelijk iemand aan de lijn.
Ik heb heb gevraagd of de opzegbrief in de computer staat, hij zegt van ja.
Dan vraag ik heb vriendelijk of hij mij nogmaals de niet ontvangen bevestiging zou willen versturen.
Deze zegt dat dit onmidellijk zal gebeuren en binnen 2 werkdagen in mijn bezit zal zijn.

Na 3 weken geen brief te hebben ontvangen nogmaals naar ziggo gebeld(wordt ik overigens wel een beetje moe van).
Wonder boven wonder heb ik iemand binnen 5 minuten aan de lijn gekregen.
Ook deze meneer uitgelegd wat het probleem was en dat ik nog steeds geen bevestigingsbrief heb ontvangen. Ik vraag ook deze meneer vriendelijk of hij me voor de 2 x de bevestigingsbrief wil versturen.
Ik krijg dan opeens te horen dat deze niet vestuurd kan worden.
Deze wordt eenmalig vertuurd en ze zijn niet verantwoordelijk als de brief niet aankomt.
Belachelijk gewoon, ik vraag heb dan wat een andere oplossing is.
Er is geen andere oplossing meneer, ik zeg u tog aan de telefoon dat de opzegging is doorgekomen.
Lekker zeg, daar heb ik veel aan. Straks blijkt ziggo de boel voor de gek te houden, ik wil de bevestiging op papier!!

Eerst moet ik steeds w8en totdat ik zo'n medewerker aan de lijn krijg die geen vertand heeft van zaken.
Dan krijg ik er 1 die mij verteld dat ziggo voor briefen die niet aankomen niet verantwoordelijk is.
Ik raad iedereen AF om naar ziggo te gaan want ziggo is een en al bagger.

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 02-06 09:15

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

* Rowdy.nl geeft syrian_boy een kopje thee en een schouderklopje...

Chill kerel... :)
Je hebt opgezegd en de bevestiging is zoekgeraakt. Kan gebeuren, schuld van de postvervoerder...? En de persoon van de helpdesk volgt zijn boekje waarin staat dat een bevestigingsbrief niet twee keer verzonden mag worden. Je zou nu onderhand aangezien je twee maanden geleden opgezegd hebt al afgesloten moeten zijn, right?

Schrijf iig de namen van met wie je hebt gesproken en de data en tijdstippen op. Mocht je niet afgesloten worden een briefje sturen en gewoon lekker die automatiosche incasso blokkeren. Piepen ze snel genoeg...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Rowdy.nl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:38:
* Rowdy.nl geeft syrian_boy een kopje thee en een schouderklopje...

Chill kerel... :)
Je hebt opgezegd en de bevestiging is zoekgeraakt. Kan gebeuren, schuld van de postvervoerder...? En de persoon van de helpdesk volgt zijn boekje waarin staat dat een bevestigingsbrief niet twee keer verzonden mag worden. Je zou nu onderhand aangezien je twee maanden geleden opgezegd hebt al afgesloten moeten zijn, right?

Schrijf iig de namen van met wie je hebt gesproken en de data en tijdstippen op. Mocht je niet afgesloten worden een briefje sturen en gewoon lekker die automatiosche incasso blokkeren. Piepen ze snel genoeg...
Nee, je hebt het verkeerd begrepen.
De 1e persoon die ik aan de lijn kreeg zei dat hij de brief zou sturen.
Maar de 2e persoon vertelde dat de brief maar 1 x kan worden verstuurd.
En dat was dus die 3 maanden geleden, dat ik de bevesteging had moeten ontvangen.
Dus de 1e persoon zat: 1. Mij voor te liegen of 2. Had totaal geen verstand hiervan.

Ik heb wel de naam van de 2e persoon opgeschereven.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Maar ben je nu afgesloten?
Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:07:[...]
Heb 2 maanden geleden ziggo opgezegd.
[..]
Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:45:[...]
En dat was dus die 3 maanden geleden, dat ik de bevesteging had moeten ontvangen.
[..]
Typo...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Anoniem: 179336

Zijn er hier nog meer mensen uit Tilburg of omgeving die nog steeds geen internet hebben (sinds de grote storing van afgelopen weekend)?

Rowdy.nl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:29:
Maar ben je nu afgesloten?

[...]

[...]

Typo...?
Nee, het contract kan pas per 1 september worden beindigd volgen hen.
En ik wil graag een papiertje van hun waarop staat dat het contract dan beindigd is.
Maar dat willen ze dus niet opsturen, waardoor ze straks miss wel kunnen zeggen.
Als je wilt bewijsen dat je hebt opgezegd, waar is de opzegbrief dan?

Anoniem: 32279

Roy Batty schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:13:
En...ja...in principe werkt elke TV met DVB-C tuner & een Common Interface Slot & een Alphacrypt Classic Conditional Acess Module met Ziggo. Die drie-eenheid is echter noodzaak anders zal het niet lukken. En ja....je mist nu nog 1 ding, het draait allemaal perfect, echter het wordt formeel niet ondersteund door Ziggo.
Bedankt voor de informatie, heb de kaart inmiddels op de site van cardwriter gevonden en even in de bookmarks gestopt.

Heb je wellicht ook een site met informatie over deze werkwijze? Waar je bijv. de nieuwe ontwikkelingen e.d. kan zien op dit gebied en waar nieuwe kaartjes e.d. worden besproken?

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-08-2008 11:01]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Anoniem: 252438 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:41:
[...]

Nee, het contract kan pas per 1 september worden beindigd volgen hen.
En ik wil graag een papiertje van hun waarop staat dat het contract dan beindigd is.
Maar dat willen ze dus niet opsturen, waardoor ze straks miss wel kunnen zeggen.
Als je wilt bewijsen dat je hebt opgezegd, waar is de opzegbrief dan?
Geen typo? Je hebt dus werkelijk drie maanden terug een bevestiging moeten krijgen van iets wat je twee maanden terug (dus een maand later) hebt opgezegd. Beetje vreemd.

However, je hebt bij Ziggo een volle maand opzegtermijn;
=> 1 juli opzeggen -> 1 september beëindigd.
< 1 juli opzeggen -> 1 augustus beëindigd.

Dus als je ergens tussen de 1 á 2 maanden terug hebt opgezegd je er volgende week vanaf bent. Persoonlijk zou ik even afwachten, als je volgende week nog internet hebt etc, (dus 't is niet afgesloten, én ze doen dan moeilijk) dán heb je pas een reden om te schreeuwen dat 't compleet k*t is... ;)

• Roy Batty
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor de informatie, heb de kaart inmiddels op de site van cardwriter gevonden en even in de bookmarks gestopt.

Heb je wellicht ook een site met informatie over deze werkwijze? Waar je bijv. de nieuwe ontwikkelingen e.d. kan zien op dit gebied en waar nieuwe kaartjes e.d. worden besproken?
Ik houd de volgende topics in de gaten:

Specifiek voor Sony & Alphacrypt:

[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Specifiek voor Sony Bravia:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6

Specifiek voor Ziggo & Alphacrypt:

http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=11272&page=27

Nieuwe kaartjes zijn er niet, als je doelt op de CAM. Er is slechts de Alphacrypt Classic die werkt in combinatie met Ziggo. En...het is harstikke legaal alleen niet 'gecertificeerd' door Ziggo. Dit zet ik tussen aanhalingstekens omdat het een volstrekt overdreven term is die Ziggo zelf graag gebruikt als het ze uitkomt (geen officiele ondersteuning dus op de CAM).

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Zo te zien ondersteunen vooralsnog alleen twee Sharps en een hele zwik Sonys DVB-C... Heb jij enig idee of meerdere fabrikanten zoiets overwegen?

• Roy Batty
Rowdy.nl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:45:
Zo te zien ondersteunen vooralsnog alleen twee Sharps en een hele zwik Sonys DVB-C... Heb jij enig idee of meerdere fabrikanten zoiets overwegen?
Ik dacht dat er meer fabrikanten zijn (dan alleen Sharp/Sony) die een DVB-C tuner inbouwen in combinatie met een Common Interface. Zeker weten doe ik ik dit echter niet, die Common Interface krijgt overigens ook nog een staartje gezien onderstaand bericht:

http://www.digitalekabelt...bevestigt_support_c.shtml

Hier wordt de toekomstige ondersteuning beschreven door Ziggo van CI+ een beveiligde uitbreiding op CI die nu nog niet in TV`s beschikbaar is.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Roy Batty schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:08:
[...]

Ik dacht dat er meer fabrikanten zijn (dan alleen Sharp/Sony) die een DVB-C tuner inbouwen in combinatie met een Common Interface. Zeker weten doe ik ik dit echter niet, die Common Interface krijgt overigens ook nog een staartje gezien onderstaand bericht:

http://www.digitalekabelt...bevestigt_support_c.shtml

Hier wordt de toekomstige ondersteuning beschreven door Ziggo van CI+ een beveiligde uitbreiding op CI die nu nog niet in TV`s beschikbaar is.
Sorry, my bad, ik bedoelde dat ik in pricewatch slechts twee merken vond...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sowieso hebben veel TV's van Loewe ook een CI interface, waarmee je prima naar Ziggo kan kijken zodra je er een Alphacrypt classic insteekt.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Hoyden schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:19:
[...]

"Een week van te voren" stond er inderdaad vermeld op de site ten tijde dat ik mijn aanmelding deed.
:O
Vandaag Ziggo gebeld, en na het intoetsen van m'n Postcode kreeg ik gelijk zo'n geautomatiseerde muts aan de lijn die me kon vertellen dat het bekend was dat de bevestigingsbrief voor Eredivisie Live vertraging heeft. Excuses voor het ongemak.

Wat hebben we daar aan?? Het seizoen begint 29 augustus en dan kunnen we gewoonweg nog niet kijken. Ofwel we missen het begin van het seizoen. Bedankt Ziggo!
Ben blij dat ik van Ziggo internet af ben, gaat er überhaupt iets wel goed bij Ziggo?

MHI SRK 35 ZSX-WF

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb de afgelopen week erg veel last van spontane disconnects...
Motorolla modem icm een Linksys WRT45GL, met zowel de linksys firmware als de Tomato firmware.

Ben ik de enige?

Edit: ok en toen klapte ik er in 10 minuten 4x uit...
Pings lopen ook niet lekker. 90% is onder de 10ms, maar de rest zit op 2 seconden...

[Voor 28% gewijzigd door Atlas op 26-08-2008 19:12]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• NTAuthority
  • Laatst online: 23:08
Ik had hier gisterochtend ook aardig last van, gebied NO Friesland -- Motorola-modem en Linksys, om precies te zijn vijfmaal een disconnect van 2 minuten.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-06 18:05

Ankh

|true

Frag1le schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:40:
[...]

Vandaag Ziggo gebeld, en na het intoetsen van m'n Postcode kreeg ik gelijk zo'n geautomatiseerde muts aan de lijn die me kon vertellen dat het bekend was dat de bevestigingsbrief voor Eredivisie Live vertraging heeft. Excuses voor het ongemak.

Wat hebben we daar aan?? Het seizoen begint 29 augustus en dan kunnen we gewoonweg nog niet kijken. Ofwel we missen het begin van het seizoen. Bedankt Ziggo!
Ben blij dat ik van Ziggo internet af ben, gaat er überhaupt iets wel goed bij Ziggo?
Heb je een bevestigingsmail gehad?
zo ja, dan krijg je gewoon ere divisie. Waarom wilt iedereen het toch tegenwoordig per post ontvangen. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Hoyden
Ankh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:23:
[...]

Heb je een bevestigingsmail gehad?
zo ja, dan krijg je gewoon ere divisie. Waarom wilt iedereen het toch tegenwoordig per post ontvangen. :)
Ik heb totaal geen bericht gehad.
Dus ook niet via email.

(ik ben nog @homer en dat Ziggo komt me nu al de strot uit)

• Ankh

Ankh

|true

Hoyden schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

Ik heb totaal geen bericht gehad.
Dus ook niet via email.

(ik ben nog @homer en dat Ziggo komt me nu al de strot uit)
Dan zal er misschien wat bij jou of bij de website fout gegaan zijn. Want de mail wordt gegenereerd vanuit je aanvraag op de website. :) ik weet dit omdat ik zelf voor een paar vrienden dit geregeld heb en zij hebben ook geen brief gehad, maar zolang je de mail gehad had dan moest het kloppen (en werken).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Hoyden
Ankh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:11:
[...]

Dan zal er misschien wat bij jou of bij de website fout gegaan zijn. Want de mail wordt gegenereerd vanuit je aanvraag op de website. :) ik weet dit omdat ik zelf voor een paar vrienden dit geregeld heb en zij hebben ook geen brief gehad, maar zolang je de mail gehad had dan moest het kloppen (en werken).
Dan nog maar een keer invullen.. (en straks dubbel betalen :+ )
Hartelijk dank voor het bestellen van Eredivisie Live

Vanaf vrijdag 29 augustus kun je gaan kijken naar Eredivisie Live, de enige televisiezender waar voetbal volledig in het middelpunt staat. In de week voorafgaand aan de start van Eredivisie Live ontvang je de bevestigingsbrief van je bestelling. Tot die tijd hoef je niets te doen.

Ziggo wenst je veel plezier bij het kijken naar Eredivisie Live.

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Manager Klantenservice
Kijken wat ze hier niet van nakomen.. :+

Btw, bij de aanvraag staat wel dat je Ziggo Z1 moet hebben, maar ik heb natuurlijk nog @home..
Maar ja.

[Voor 39% gewijzigd door Hoyden op 26-08-2008 22:17]

• Ankh

Ankh

|true

Hoyden schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:12:
[...]

Dan nog maar een keer invullen.. (en straks dubbel betalen :+ )
hehe automatische incasso? Gewoon een keertje terug laten storen door je bank. Dan kan je hun ineens heel makkelijk bereiken :) (wel eerst een keer er over bellen, zodat het genoteerd staat in het systeem.)

succes in ieder geval ;-)

de updates lopen 's nachts dus misschien morgen al geregeld :)
[...]

Kijken wat ze hier niet van nakomen.. :+

Btw, bij de aanvraag staat wel dat je Ziggo Z1 moet hebben, maar ik heb natuurlijk nog @home..
Maar ja.
Je hebt een postcode ingevuld, die wordt gelinkt aan je @home account. (zover ik het begrepen heb :) )

[Voor 22% gewijzigd door Ankh op 26-08-2008 22:19]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 21:00
gisteren toen ik thuiskwam bleek internet eruit te liggen. waarschijnlijk was er iets van onderhoud ofzo, want ffe mn router een schop geven bleek te helpen.
Heb daarna een speedtest gedaan en nu haal ik opeens een dikke 2000kb/s! ipv 1600
Snelheidsverhoging ofzo? 20mbit zou ik niet moeten halen met alles in 1 extra plus super turbo. Dat zou 16mbit moeten zijn.

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021
sharkzor schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:58:
20mbit zou ik niet moeten halen met alles in 1 extra plus super turbo. Dat zou 16mbit moeten zijn.
Ik zou gaan klagen als ik jou was. ;)

• Hoyden
Ankh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:16:
[...]

Je hebt een postcode ingevuld, die wordt gelinkt aan je @home account. (zover ik het begrepen heb :) )
Voor @homers hebben ze een alternatief invul formulier.
Ook de 2e keer heb ik vooralsnog geen bevestigingsmail gekregen..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sharkzor schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:58:
Heb daarna een speedtest gedaan en nu haal ik opeens een dikke 2000kb/s! ipv 1600
Snelheidsverhoging ofzo? 20mbit zou ik niet moeten halen met alles in 1 extra plus super turbo. Dat zou 16mbit moeten zijn.
Ik had ook 10Mb ipv 8Mb. Dat was een tijdje terug; ik ben nu over naar Telfort 20Mb.
Evengoed erg fijn. Ik weet niet hoe het komt. Misschien ben ik een van de weinigen in deze wijk ofzo. Ik heb er nooit over geklaagd... ;)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee