Toon posts:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.487 views

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:07

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/logo.gif

Het Ziggo Topic

Inleiding

Ziggo is sinds 16-05-2008 de grootste kabel telecom provider in Nederland. Ziggo is ontstaan als fusie vanuit de voormalige kabel providers Casema, Multikabel en @home. Aangezien voor alle klanten de producten gelijk getrokken moeten worden kunnen we hier discussieren over Ziggo voor alle klanten!
Ziggo biedt een groot schala aan producten aan: uiteraard de kabel televisie, digitale telefonie en uiteraard ook Kabel internet! Voor dit topic zullen we het voornamelijk hebben over het internet en de digitale telefonie. Het tweaken van je modem signaal waardes, aansluiten van je modem en gebruik van de digitale telefonie kan je uiteraard ook allemaal hier kwijt!

Internet

Ziggo biedt internet in alle gebieden aan via de EuroDOCSIS technologie. Via deze technologie is het mogelijk om data te ontvangen en verzenden via een Modem. Deze wordt rechstreeks aangesloten op de CATV aansluiting om zo een signaal te verkrijgen. Dieper wordt hier op ingegaan bij het stukje Modems.

Ziggo biedt de volgende losse internet pakketten:

Naam

Snelheid

Prijs

Internet Z1

download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s
[/td align=center]

€ 19,95

Internet Z2

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

€ 29,95

Internet Z3

download: 12.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 47,95

Internet Z3i

download: 20.000 kbit/s
upload: 2.000 kbit/s

€ 69,95

Naast de standaard losse internet paketten heeft ziggo ook alles-in-1 paketten. Deze hebben televisie, internet en telefonie in een. Het interessante hieraan is dat ze allemaal hogere internet snelheden hebben!

Naam

Snelheid

Prijs

Extra's

Alles-in-1 Basis

download: 800 kbit/s
upload: 128 kbit/s

€ 39,95

Telefonie/Televisie inbegrepen

Alles-in-1 Plus

download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 49,95

Alles-in-1 Extra

download: 16.000 kbit/s
upload: 3.000 kbit/s

€64,95

Verder is er tegenwoordig ook het gratis internet wat hoort bij alleen telefonie.

Naam

Snelheid

Prijs

Telefonie Z1

64/64 kbit/sec

€ 9,95

Er wordt een modem in bruikleen geleverd, op dit moment zijn er 4 modellen in omloop, en wel de volgende:

SB5100E & SB5101E (Internet only)

SBV5120E & SBV5121E (Internet & Telefonie)

Op dit moment zal ziggo de modems gaan uitleveren die bij Casema in gebruik waren. Voor zover voor mij bekend is zal een groot deel van het technische systeem van Casema over genomen worden. Hierdoor zullen nieuwe klanten alleen de laatste twee opgenoemde modems tegen komen.

Nieuwsgroepen

Ziggo biedt uiteraard ook een eigen nieuws server groep aan. De retentie is volgens de website 30 dagen. Dit zou dezelfde nieuws server moeten zijn als bij Casema/Multikabel/@home.

Wil je hem toch gebruiken, hier de instellingen:

Server: news.ziggo.nl
User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo

Tips&Trucs

Het motorola modem wordt door ziggo in bruikleen gegeven, maar toch hebben veel providers de mogelijkheid om andere modems te gebruiken. Bij ziggo is het niet mogelijk om een los modem te gebruiken, maar je kan wel je eigen modem wat tweaken. hoe? Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie:

http://192.168.100.1

username: admin
password: motorola

Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzingen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn.

Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden)

Downstream powerlevel: 0 dBmV
Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

Upstream powerlevel: 50 dBmV
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.

Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen. Deze gegevens zijn overgenomen van het Casema gedeelte. Helaas kan ik geen informatie meer terug halen over de multikabel/@home situatie. Graag wil ik dat hiermee aanvullen! Post of DM het dus!

• PeterSelie

Digitale Televisie

Uiteraard biedt Ziggo ook een groot schala aan Digitale Televisie aan. Niet alleen in de standaard SD beeld kwaliteit maar ook

in de HDTV kwaliteit! Bij Ziggo is het zo dat de standaard televisie kanalen die je ook al analoog kon ontvangen gratis bij het

normale televisie abbonement zitten. Je betaalt hier dus nog niks extra's voor!

Maar uiteraard draait het tegenwoordig niet alleen om de normale zenders. Digitale televisie heeft een groot schala aan extra pakketten die je kan kiezen! Hier een kleine opsomming van de pakketten. Wil je weten welke zenders er precies in zitten? Ga dan hier naar de ziggo site: Ziggo Z2 televisie pakketten/zenders

Naam

Prijs

Keuzepakketten

Kennis & Nieuws

€ 3,95

Sport

€ 3,95

Film & Entertainment

€ 3,95

Muziek

€ 3,95

Kids

€ 3,95

prijs per pakket is hetzelfde, bij 2 pakketten is het € 6,95 en bij 3 pakkette krijg je ze alle 5
Overgens is het mogelijk om van pakket te wisselen. Je kan dus van Kids naar Sport gaan. Voor zover bekend mag dit maximaal 6x per jaar!

Overige pakketten

Film1 en Sport1 pakket

€ 22,95 (los € 14,95)

Chinees pakket

€ 9,95

Hindi pakket

€ 24,95

Turks pakket

€ 4,95

Turks pakket uitgebreid

€ 19,95

Gay Lifestyle pakket

€ 9,95

HDTV pakket

€ 3,95

Als je ook Film 1 hebt krijg je gratis Film 1 HD erbij!

Decoders

Uiteraard kan je de digitale televisie alleen bekijken met een zogenaamde decoder. Deze decodeerd de digitale informatie uit je normale CATV signaal. Er zijn veel decoders in omloop. De meeste mensen zullen een Samsung SD-270r of SD-9401 decoder hebben. Tegenwoordig worden er nog maar een aantal geleverd of zul je tegenkomen in de winkel:

Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humaxirfox.jpg

Samsung DCB-B270R (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung270.jpg

Samsung decoder DCB-9401R (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung9401.jpg

Samsung DCB-P850R (PVR)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung850.jpg

Humax PVR-9200C

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humax9200.jpg

Samsung DCB H360R (HDTV DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung360.jpg

Overgens ondersteund Ziggo geen ingebouwde CI interfaces met een Alphacrypt. Ze zullen wel je smartcard activeren maar als het niet werkt ben je op jezelf of internet aangewezen!

Maar hier komt bij dat er binnenkort wel ondersteuning gaat worden gegeven op een aantal Louwe televisies. Wanneer en welke is nog niet bekend.

Overstappen van de oude provider naar Ziggo

Sind het samen gaan van Ziggo zijn er een groot aantal dingen veranderd voor bijna alle klanten. De oude bedrijven (Casema, Multikabel en @home) bestaan niet meer en er is nu nog alleen Ziggo. Maar hoe zit het nu met je oude provider gegevens?
Bij alle drie de bedrijven is het de bedoeling dat je gewoon terecht kan via de Ziggo website voor alle diensten.

webmail
De webmail voor alle drie de bedrijven is nog actief. Je zal hier dus ook nog moeten inloggen met je oude provider gegevens.

Ziggo Gegevens
Voor de Casema en Multikabel klanten kan er al gebruik worden gemaakt van Mijn Ziggo voor het wijzigen van een aantal telefonie instellingen en het bekijken van de huidige producten.

Je kan hier inloggen met je gebruikersnaam. Dit is dus het gedeelte VOOR @casema/@multikabel.nl. Het wachtwoord van je email adres moet je hier voor gebruiken/

@Home klanten zullen nog even moeten wachten en gebruik maken van het oude @Home gedeelte.

Nieuws groepen?
Zoals boven al gepost is heeft ziggo nu ook een eigen adres. Alleen heb je natuurlijk nog geen inlog gegevens! Tot op heden is er nog geen definitieve informatie hierover. Maar er is gebleken dat de "oude" server en inlog gegevens nu nog wel werken bij alle drie de bedrijven.

Contract aanpassen?
Voor alle klanten is het mogelijk om de producten aan te passen. Bij bijna elke combinatie kan je goedkoper uit zijn met een van de Alles-in-1 pakketten. Het kan wel al ingevoerd worden door Helpdesk medewerkers maar de nieuwe snelheden zijn tot op heden nog niet actief. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid op 24-05-08 worden gedaan!

Contract duur?
Voor alle klanten is het contract gewijzigd, dat wil zeggen dat het contract vanaf nu nog maar 1 maand opzeg termijn heeft. Hierdoor kan je dus erg snel en makkelijker wisselen van product of snelheid.
LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra

Telefoon nummers van Ziggo

Helpdesk (Technische en administratief)- 0900-1884

Vorige Delen

[Ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 1
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2

Leuke Linkjes

Ziggo Website
EuroDOCSIS informatie pagina
Ziggo gebruikers forum
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/
HD PVR Informatie

Op en/of Aanmerkingen

Ik ben zelf geen medewerker van Ziggo. Veel informatie heb ik vanuit het vorige topic gehaald of vanaf de Ziggo website. Mocht iets nou hardstikke fout zijn of moet het anders, laat het mij even weten via een DM! Dan pas ik het meteen aan!

[Voor 101% gewijzigd door PeterSelie op 26-06-2008 11:03]

• PeterSelie
Gereserveerd voor toekomstige storingen/oplossingen gedeelte

[Voor 100% gewijzigd door PeterSelie op 25-06-2008 18:25]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:14
Mooie startpost, keep up the good work!

Ik mis alleen bij de waardes waar je op moet letten bij de kabelmodem de Signal to Noise Ratio. Volgens mij kun je bij de SB5xxx's eveneens zien welke modulatie er gebruikt word (heb een SB4200E, daar staat dat niet bij). SNR moet volgens mij minimaal 27dB zijn oid, maar 30dB+ is normaal voor een gezonde verbinding.

Misschien ook handig om bij het decoder/Alphacrypt verhaal een linkje op te nemen naar \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

[Voor 17% gewijzigd door Klaus_1250 op 25-06-2008 18:47]

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 13:30
Ondersteunt de host van Ziggo ook php & mysql? Ik kan dat op de site nergens vinden...

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 08:16
Fishlip schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:04:
Ondersteunt de host van Ziggo ook php & mysql? Ik kan dat op de site nergens vinden...
Nee, alleen html.
ChessSpider schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:09:
Mijn moeder kan sinds een paar dagen haar emails op haar @wanadoo.nl adres niet meer binnen halen.. We zaten oorspronkelijk dus bij wanadoo, overgekocht naar orange met behoud van email adres. Nu word orange.nl online.nl, en hebben wij Z2 genomen bij Ziggo.
Dus nu hebben wij bericht gekregen in de naam van orange.nl, maar ondertekend door ziggo, dat er niks veranderd en ook een bericht van ziggo dat Orange kabelinternet is afgezegd. Ondertussen kom je er bij de klantenservice na 2.5 minuten achter dat je nog minimaal 10 minuten wachten tot je iemand aan de lijn krijgt, en word je bij andere nummers ook van 't paaltje naar de muur gestuurd.

Nu kan mijn moeder vandaag dus nog steeds geen emails binnen halen, en vandaag de bevestiging gekregen van de overschakeling naar Z2 via de post. Samen met nog een keer de e-mail server instellingen die dus niet werken.. En instellingen voor DTV en internet waar ik geen idee heb wat ik daar mee moet doen.

Weten jullie of mijn moeders @wanadoo.nl adres permanent weg is, of dat hij gewoon ergens verdwaald is?
Als je over bent gegaan naar ziggo, dan is het e-mail adres gewoon afgesloten op dit moment. Je kan dus niet meer bij de mailtjes komen.

[Voor 75% gewijzigd door StephanL op 25-06-2008 19:10]

• ChessSpider
  • Laatst online: 02-06 22:59
StephanL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:08:
[...]

Nee, alleen html.

[...]

Als je over bent gegaan naar ziggo, dan is het e-mail adres gewoon afgesloten op dit moment. Je kan dus niet meer bij de mailtjes komen.
Wanadoo kabelinternet, orange kabelinternet = casemakabelinternet = ziggokabelinternet. We hebben dus altijd kabel gehad, wat eigenlijk altijd geleverd is door Casema..
De transformatie van wanadoo naar orange naar ziggo is gekomen door opzegging van diensten / overgangsregelingen aan hun kant. Voor het grootste gedeelte nog met behoud van email adres..
Als ik een mailtje stuur naar haar dan krijg ik die niet terug, dus hij moet nog wel ergens in een systeem zitten.

ps. Ik heb ook al tegen haar gezegd dat ze maar gewoon een ander email adres moet nemen, maar we hebben nooit bericht of een waarschuwing of iets ontvangen terwijl je overal kan lezen dat je er niks voor je veranderd behalve de naam, etc etc. We hebben zelfs nog een bericht gekregen van orange/online om dat nogmaals te bevestigen.

[Voor 18% gewijzigd door ChessSpider op 25-06-2008 19:37]

• Dulse
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06-2019
ChessSpider schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:34:
[...]

Wanadoo kabelinternet, orange kabelinternet = casemakabelinternet = ziggokabelinternet. We hebben dus altijd kabel gehad, wat eigenlijk altijd geleverd is door Casema..
De transformatie van wanadoo naar orange naar ziggo is gekomen door opzegging van diensten / overgangsregelingen aan hun kant. Voor het grootste gedeelte nog met behoud van email adres..
Als ik een mailtje stuur naar haar dan krijg ik die niet terug, dus hij moet nog wel ergens in een systeem zitten.

ps. Ik heb ook al tegen haar gezegd dat ze maar gewoon een ander email adres moet nemen, maar we hebben nooit bericht of een waarschuwing of iets ontvangen terwijl je overal kan lezen dat je er niks voor je veranderd behalve de naam, etc etc. We hebben zelfs nog een bericht gekregen van orange/online om dat nogmaals te bevestigen.
Ik ben een aantal jaren geleden ook overgestapt van Wanadoo (nu Orange) naar Casema. Bij de overgang worden inderdaad je Wanadoo-mailadressen dichtgezet. Maar via een simpel telefoontje naar de klantservice van Casema heb ik die toen weer open kunnen zetten. Casema doet nl. ook het beheer van/voor Wanadoo (Orange). Na een tijdje heb ik via een service-aanvraag (destijds via Mijn Casema) aangegeven dat de mailadressen weer dichtgezet konden worden.

Je zou dus het beste gewoon de klantenservice kunnen bellen met de vraag of het nog steeds mogelijk is Wanadoo-mailadressen (tijdelijk) weer open te zetten.

Je Wanadoo-mailadressen (mailboxen) worden trouwens niet (meteen) verwijderd, maar hernoemd naar iets dat moeilijk te raden is. Destijds kon je echter dit hernoemde mailadres gewoon zien in de contactgegevens in Mijn Casema.

[Voor 6% gewijzigd door Dulse op 25-06-2008 20:55]

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Om de vraag van Sander817 nog even te beantwoorden:
Ik ben verhuisd naar een huis waar de vorige bewoner @home had, ik heb een paar maanden gewacht tot ziggo live ging en toen het pakket besteld. Ik moet wel zeggen dat ik een andere modem heb dan die in de TS vermeld staan. Ook mijn internet werkt nog op 12 MBit. Volgens mij ben ik dus gewoon met een @home pakket op het @home netwerk aangesloten met de Ziggo folders, doos en informatie.

Ik had een HD decoder aangevraagd en heb een SD humax (de bovenste uit de TS) ontvangen, dat is natuurlijk wel jammer...van de andere kant zijn er toch amper HD kanalen die de moeite waard zijn.

Mvg, Rob.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 22:39

Wiebbe

<none />

Dulse schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:52:
[...]

Ik ben een aantal jaren geleden ook overgestapt van Wanadoo (nu Orange) naar Casema. Bij de overgang worden inderdaad je Wanadoo-mailadressen dichtgezet. Maar via een simpel telefoontje naar de klantservice van Casema heb ik die toen weer open kunnen zetten. Casema doet nl. ook het beheer van/voor Wanadoo (Orange). Na een tijdje heb ik via een service-aanvraag (destijds via Mijn Casema) aangegeven dat de mailadressen weer dichtgezet konden worden.

Je zou dus het beste gewoon de klantenservice kunnen bellen met de vraag of het nog steeds mogelijk is Wanadoo-mailadressen (tijdelijk) weer open te zetten.

Je Wanadoo-mailadressen (mailboxen) worden trouwens niet (meteen) verwijderd, maar hernoemd naar iets dat moeilijk te raden is. Destijds kon je echter dit hernoemde mailadres gewoon zien in de contactgegevens in Mijn Casema.
Dat is eigelijk helemaal niet waar. Casema is/was helemaal afhankelijk van orange/wanadoo betreft de email adressen. Als wanadoo iemand afsluit qua email kan casema totaal niks doen. Ze hebben geen toegang tot de email servers niet eens tot de configuratie hiervan!

Het enige dat casema kan/kon doen is een ticket indienen bij wanadoo/orange! Iets wat lang kan duren..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Dulse
  • Laatst online: 01-06-2019
Wiebbe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Dat is eigelijk helemaal niet waar. Casema is/was helemaal afhankelijk van orange/wanadoo betreft de email adressen. Als wanadoo iemand afsluit qua email kan casema totaal niks doen. Ze hebben geen toegang tot de email servers niet eens tot de configuratie hiervan!

Het enige dat casema kan/kon doen is een ticket indienen bij wanadoo/orange! Iets wat lang kan duren..
Mij is destijds door de technische helpdesk verteld dat Casema ook de Wanadoo-mailadressen beheerd. Terwijl ik contact had, is de toegang tot mijn Wanadoo-mailadres weer open gezet. Ik spreek dan ook uit eigen ervaring.

Er kan in ieder geval een telefoontje aan besteed worden. Nee heb je, ja kan je krijgen.

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-03 10:10
Over de startpost:
<Strike>LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!
</Strike>
Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra

Ik heb hier anders een email liggen van de Ziggo helpdesk die mij vrolijk meldt dat ik pas alles-in-een kan krijgen na afloop van het Orange jaar-abonnement!

-

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:51
madmaus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:58:
Boven verwachting heb ik toch mijn alles in 1 pakket ontvangen.
Ik blij modem aansluiten alles goed. Computer aan geen internet niets.
Modem kan niet geactiveerd worden.
Nu is het zo dat mijn modem niet intern geactiveerd is. Dus mijn modem moet nu eerst bij ziggo geactiveerd worden zodat ik hem hier kan activeren.
Jaja lekker handig weer.
Al met al weer 17 minuten aan de telefoon gehangen wegens een fout van hun.

Als alles werkt ben ik super tevreden maar als het niet werkt is het een ramp
Nou idd de volgende dag werkt de modem dus.
Alleen geen verhoogde snelheid.
Hoe gaat dat in zijn werk? Zou ik daar nou weer voor moeten bellen dan? Of gaat dat automatisch?
Het betreft het alles in 1 pakket

bericht gekopieerd uit het vorige topic aangezien dat nu gesloten is.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

madmaus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:32:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werk? Zou ik daar nou weer voor moeten bellen dan? Of gaat dat automatisch?

Het betreft het alles in een pakket van Ziggo in het voormalig casema/@Home/Multikabel gebied? ;)

Indien @home zul je nog helaasch even moeten wachten...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• ChessSpider
chrisboers schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:01:
Over de startpost:
<Strike>LET OP
</Strike>

Ik heb hier anders een email liggen van de Ziggo helpdesk die mij vrolijk meldt dat ik pas alles-in-een kan krijgen na afloop van het Orange jaar-abonnement!
?? Ik heb hetzelfde als jou en ik heb gewoon een bevestiging gekregen dat mijn orange kabel internet is opgezegd en word vervangen door Z2.

@hieronder: Yup, alleen heeft online volgens mij geen kabelinternet meer, dat is dus overgenomen door ziggo.

[Voor 6% gewijzigd door ChessSpider op 26-06-2008 10:59]

• Anoniem: 204528
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wanadoo kabelinternet, orange kabelinternet = casemakabelinternet = ziggokabelinternet
Volgens mij is orange kabelinternet -> online?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen vrijdag Ziggo alles-in-een besteld, vandaag binnengehad. Alles prima, alleen krijg ik met het nieuwe modem het ip 10.191.37.80. Lijkt me niet helemaal goed... Kwestie van wachten, of ander euvel?

Was overigens een overstap van orange naar Ziggo...

[Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 26-06-2008 12:46]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Whoei, zojuist gebeld door Ziggo naar aanleiding van het achterlaten van mijn telefoonnummer via de consumentenbond link. Ze gaan nu de juiste afdeling inschakelen, ben erg benieuwd. Heb maar klein probleem maar is ondertussen meer een principe kwestie geworden (3 maanden gratis HDTV bij HD-ontvanger niet gekregen).

• madmaus
Rowdy.nl schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:53:
[...]

Het betreft het alles in een pakket van Ziggo in het voormalig casema/@Home/Multikabel gebied? ;)

Indien @home zul je nog helaasch even moeten wachten...
Casema gebied.
Zou het dan automatisch moeten gaan?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14
madmaus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:32:
[...]

Dit had ik ook; probleem is dat TPG pakketten uit stuurt waarvan de MAC-adressen niet bekend zijn bij Ziggo. Daarom staat het MAC-adres van de modem nog niet in het systeem en moet je de klantenservice opbellen met het MAC-adres zodat ze hem kunnen activeren. Dat heb ik zojuist gedaan dus moet ik vanavond even kijken of het werkt.
MikeyMan schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:40:
Afgelopen vrijdag Ziggo alles-in-een besteld, vandaag binnengehad. Alles prima, alleen krijg ik met het nieuwe modem het ip 10.191.37.80. Lijkt me niet helemaal goed... Kwestie van wachten, of ander euvel?

Was overigens een overstap van orange naar Ziggo...
Zelfde prob. Tik http://modem.casema.nl in je browser. Je krijgt dan een activatiepagina. Werkt dat niet doe dan wat ik hierboven beschreef.

Wat hebben jullie gemiddeld als signaal bij de DTV (Humax/IR-Fox)? Ik zit op 60% signaal / 100% kwaliteit. Maar als ik een beetje aan de kabels rommel kan ik tot 80% halen, het blijft alleen niet stabiel. }:O

[Voor 21% gewijzigd door ScuL op 26-06-2008 14:50]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Anoniem: 13284

Het valt mij op dat sinds kort het beeld en geluid bij sommige zenders niet synchroon lopen. Dit is me nooit opgevallen toen het @home was, maar het verschil is nu bijna een seconde.

Anoniem: 47200

ben ik de enige die geen mail weg krijgt via smtp.casema.nl?

• Boattail
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 22:52
Nee, lukt mij ook niet.

• Blaze85
  • Niet online
Sinds kort heb ik Ziggo 3-1, ook telefonie. Nu heb ik echter een probleem als ik iemand bel dat diegene met zin nummermelder een anoniem nummer te zien krijgt. Hoe is dit op te lossen en is dit uberhaupt op te lossen?

En waarom levert Ziggo niet standaard een multiPC modem? Dit is toch veel handiger? Ik vind het echt belachelijk dat er maar 1 internetaansluiting op het apparaat zit.

Anoniem: 130770

Het is een modem, geen router met switch.
Alle kabelbedrijven werken, in tegenstelling tot veel ADSL-providers, met losse modems dus zonder ingebouwde router en switch.
Het modem is bridged, dus let op dat standaard alle poorten open staan als je de pc rechtstreeks met het modem verbindt.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 130770 op 26-06-2008 20:24]

• ScuL
Anoniem: 130770 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:21:
Alle kabelbedrijven werken, in tegenstelling tot veel ADSL-providers, met losse modems dus zonder ingebouwde router en switch.
Het modem is bridged, dus let op dat standaard alle poorten open staan als je de pc rechtstreeks met het modem verbindt.
Ik vind dat eerlijk gezegd prachtig. Ik gebruikte al jaren een ASUS routertje met veel configuratiemogelijkheden icm ADSL Speedtouch modem en nu kan ik zonder al te veel wijzigingen mijn hele netwerk overprikken :)

Dit bericht is overigens gepost van mijn Ziggo Alles-In-1 Plus verbinding. 945KB/s down en 165KB/s up :D

[Voor 38% gewijzigd door ScuL op 26-06-2008 21:00]

• Blaze85
  • Niet online
Anoniem: 130770 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:21:
Slordig dit, als ADSL het doet, moet de kabel het ook maar doen. Hoe duur is het om een router in te bouwen? Het is 2008 nota bene.

Ik neem dat bij multiPC ADSL modems niet alle poorten open staan?

[Voor 6% gewijzigd door Blaze85 op 26-06-2008 21:40]

Volgens mij is dit historisch zo gegroeid.
Officiëel mocht er een aantal jaren geleden maar 1 pc aan het modem gehangen worden.
Nu laten de kabelexploitanten het toe om meerdere pc's aan te sluiten door zelf een router/switch te kopen. Ze geven geen ondersteuning op dat apparaat.
Dit is niet alleen bij Ziggo maar ook bij UPC enz.
Hoe een ADSL modem/router/switch wordt afgeleverd aan de klant wordt bepaald door de provider. Meestal staat de firewall standaard aan.
Advies is: koop een router/switch, je kan zelf bepalen hoe duur je het maakt afhankelijk van je eisen.
Verder is het zo dat het kabelmodem altijd op termijn kan worden omgeruild door Ziggo, je hebt het modem in bruikleen. De eventuele zelf aangekochte router/switch kan dan gewoon weer op het nieuwe modem worden aangesloten.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 22:39

Wiebbe

<none />

chrisboers schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:01:
Over de startpost:
<Strike>LET OP
</Strike>

Waarom denk je dat er een streep door heen stond? ^^ Om aan te geven dat het geupdate was, maar dit is al een aantal weken geleden gedaan!
Dulse schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:13:
[...]
Mij is destijds door de technische helpdesk verteld dat Casema ook de Wanadoo-mailadressen beheerd. Terwijl ik contact had, is de toegang tot mijn Wanadoo-mailadres weer open gezet. Ik spreek dan ook uit eigen ervaring.

Er kan in ieder geval een telefoontje aan besteed worden. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik heb twee jaar op de technische helpdesk gewerkt van casema tot April dit jaar, dus ik spreek ook uit persoonlijke ervaring ;)

Als casema medewerker is het niet mogelijk om orange adressen te beheren. Er kan zeer moeizaam wat gedaan worden voor het wijzigen van orange adressen aan de casema kant zijnde. Wellicht dat ze het met de overgang van Orange hebben gewijzigd.

Kijk wat je goed moet begrijpen is dat Orange != Casema! Het gaat alleen over dezelfde kabel naar jou huis toe maar verder doet casema niks aan het internet zelf. Storingen aan de Orange DNS hebben casema klanten geen last van.

Storingen aan de Orange news of email server hebben casema klanten geen last van. Hoe kan dat? Simpel omdat het een totaal ander netwerk is ;)

Het enige wat casema onderhoud is het technische netwerk, dus het signaal op jou modem, dat je modem werkt, zulke dingen. Maar nadat het het casema kabel netwerk af is kan casema alleen wat dingen inzien, maar echt bijna niks wijzigen!

Sinds de overstap naar Ziggo zal dat misschien gewijzigd zijn, maar daar heb ik helaas geen ervaring in :P
Blaze85 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:39:
[...]

Slordig dit, als ADSL het doet, moet de kabel het ook maar doen. Hoe duur is het om een router in te bouwen? Het is 2008 nota bene.

Ik neem dat bij multiPC ADSL modems niet alle poorten open staan?
Euh sorry? Dus omdat ADSL het doet MOET kabel het ook doen? Ik heb trouwens liever een volledig transparante internet verbinding dat een ADSL Modem/Router er tussen die standaard met een firewall is geleverd. Je moet maar geluk hebben dat je dat ding makkelijk kan wijzigen!

Voordeel is dat het modem helemaal gratis is en gewoon in bruikleen. Dus bliksem inslag, poef nieuw modem zonder kosten!

Mocht je echt een router willen kan je die er gewoon bij bestellen, komen ze hem nog voor je installeren ook ;)

[Voor 15% gewijzigd door Wiebbe op 27-06-2008 08:12]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 21:00
ik heb ziggo besteld met monteur (ach, gratiz). nu komen ze 2juli, 1juli krijg ik de sleutel van mn nieuwe huis.
De bevestigingsbrief kwam netjes bij mn oude adres aan.
hoe krijg ik nou de apparatuur? komt dit appart via de post of neemt de monteur dit mee? dat was niet duidelijk in de brief...

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

sharkzor schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:29:
ik heb ziggo besteld met monteur (ach, gratiz). nu komen ze 2juli, 1juli krijg ik de sleutel van mn nieuwe huis.
De bevestigingsbrief kwam netjes bij mn oude adres aan.
hoe krijg ik nou de apparatuur? komt dit appart via de post of neemt de monteur dit mee? dat was niet duidelijk in de brief...
Je krijgt gewoon een brief bij je installatie pakket waarmee je een buitenfirma kunt laten komen.

Briefje invullen, installateur laten komen, overdag thuis zijn (vrije tijd opnemen) inpraten op de monteur om het te doen zoals jij wilt.......................ik was binnen een uur klaar met het zelf doen ;)

Mvg, Rob.

• Ascathon
  • Laatst online: 30-05 13:03
Dat is het hem juist. Het stelt niks voor. Enige moeilijke dat niet eens moeilijk is is het wandcontactdoosje vervangen. De rest is gewoon aansluiting. Stekkers waarbij niks mis kan gaan. Probeer het eerst lekker zelf. Lukt het niet, zet dan alles terug. :)

Ik heb bij familie het Ziggo internet/bellen pakket geïnstalleerd. Ook de wcd vervangen door de meegeleverde tratecdoos.
Ik krijg alleen het afdekplaatje niet vastgeschroefd. Er is stomweg geen gaatje waar het schroefje invalt. Het plaatje zit er dus los op.
Werkt verder prima maar omdat de opsteekverdeler wordt "gehaakt" op het afdekplaatje zou het prettiger zijn geweest als het plaatje wel goed vastgezet had kunnen worden op de doos zelf.
Overigens mooi dat je nu zelf de wcd mag vervangen en dat deze meegeleverd wordt in het pakket.
De oude Hirschmanndoos was niet retourgeschikt.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klopt het dat je met Ziggo(multikabel) via nieuwsgroepen maar 1400kbps haal terwijl op de site aangegeven wordt dat je 16000bps kan halen wat neerkomt op 2000kbps?

Ik heb namelijk al een tijdje gezeur met de snelheden die ik behaal. Sindskort is de snelheid eindelijk stabieler geworden, maar of het nu eindelijk optimaal is weet ik niet. Vandaar mijn vraag.

[Voor 37% gewijzigd door AOC op 27-06-2008 13:44]

• AOC
  • Niet online
Blaze85 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:03:
Sinds kort heb ik Ziggo 3-1, ook telefonie. Nu heb ik echter een probleem als ik iemand bel dat diegene met zin nummermelder een anoniem nummer te zien krijgt. Hoe is dit op te lossen en is dit uberhaupt op te lossen?

En waarom levert Ziggo niet standaard een multiPC modem? Dit is toch veel handiger? Ik vind het echt belachelijk dat er maar 1 internetaansluiting op het apparaat zit.
Als je inlogt op de ZIGGO site, dan kan je ergens je telefonie instellingen wijzigen. Daar heb je de optie tussen staan om eigen nummer zenden uit te zetten, of aan.

• madmaus
Dark0z schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:40:
Klopt het dat je met Ziggo(multikabel) via nieuwsgroepen maar 1400kbps haal terwijl op de site aangegeven wordt dat je 16000bps kan halen wat neerkomt op 2000kbps?

Ik heb namelijk al een tijdje gezeur met de snelheden die ik behaal. Sindskort is de snelheid eindelijk stabieler geworden, maar of het nu eindelijk optimaal is weet ik niet. Vandaar mijn vraag.
Je zou het maximale van jou internetsnelheid moeten kunnen halen.
Uiteraard niet meer omdat jou internet abbonement niet ondersteund.

Ik weet niet of die snelheiden van newsservers ook stabiel zijn.
Ik gebruik een payserver en mijn snelheid is wel stabiel.
Strakke lijn van 522 KB/s.

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:03:
Niemand? Op de site kan ik niets vinden...

• ScuL
Anoniem: 130770 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:19:
Ik heb bij familie het Ziggo internet/bellen pakket geïnstalleerd. Ook de wcd vervangen door de meegeleverde tratecdoos.
Ik krijg alleen het afdekplaatje niet vastgeschroefd. Er is stomweg geen gaatje waar het schroefje invalt. Het plaatje zit er dus los op.
D'r zit een twist & lock plaat op. Die moet je uit het afdekplaatje duwen dan verschijnen er 2 schroefgaten :P Ik heb hiermee ook zitten kloten.

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
madmaus schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:18:
[...]

Je zou het maximale van jou internetsnelheid moeten kunnen halen.
Uiteraard niet meer omdat jou internet abbonement niet ondersteund.

Ik weet niet of die snelheiden van newsservers ook stabiel zijn.
Ik gebruik een payserver en mijn snelheid is wel stabiel.
Strakke lijn van 522 KB/s.
In het 'oude' Multikabel gebied is het al tijden zo dat de performance van de nieuwsserver inzakt tijdens de spitsuren. Op het ziggo-gebruikers forum zeggen ze er mee bezig te zijn, maar tot op heden heb ik daar nog niets van gemerkt!

• chrisboers
  • Laatst online: 24-03 10:10
Wiebbe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:01:
[...]
Waarom denk je dat er een streep door heen stond? ^^ Om aan te geven dat het geupdate was, maar dit is al een aantal weken geleden gedaan!
Waarom denk je dat ik het quote? Omdat ik hier een helpdesk mail van nog geen week geleden heb, die doodleuk het tegenovergestelde beweert!

Ik ben niet blont hoor...

-

ScuL schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:28:
[...]

D'r zit een twist & lock plaat op. Die moet je uit het afdekplaatje duwen dan verschijnen er 2 schroefgaten :P Ik heb hiermee ook zitten kloten.
Aha, dank je voor de tip. Ik dacht dat het 1 geheel was en was bang het afdekplaatje te vernielen als ik er aan zou gaan rommelen.

• AOC
  • Niet online
koifim schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:54:
[...]

In het 'oude' Multikabel gebied is het al tijden zo dat de performance van de nieuwsserver inzakt tijdens de spitsuren. Op het ziggo-gebruikers forum zeggen ze er mee bezig te zijn, maar tot op heden heb ik daar nog niets van gemerkt!
welke snelheid behaal jij met Power dan, als je dat toevallig hebt?

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dark0z schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:11:
[...]

welke snelheid behaal jij met Power dan, als je dat toevallig hebt?
Op dit moment geen, omdat ik niets aan het downloaden ben. Maar 's morgens haal ik 1.83 MB/s (MegaByte) max. en tegen 17.00 wordt dat lager tot soms zelfs onder de 1 MB/s(MegaByte) tot 's avonds laat en dan wordt het weer de volle snelheid.

Anoniem: 102380

Aan Darkoz:
Als je 1400 kb downloadsnelheid haalt via nieuwsgroepen, staat je download nog ingesteld op 12.000 kb bij Ziggo.

Heb hetzelfde probleem. Was Orange Premium-klant (12 Mbit), ben overgestapt naar Ziggo, en vandaag voor de derde keer gebeld waarom mijn snelheid niet is verhoogd. Eerder 3x de mededeling gehad dat het geen probleem is als je Orange-klant was om de snelheid te verhogen. Afgelopen woensdag nog de telefonische garantie (die medewerker durft in zo'n bedrijf.... :*) )gekregen dat de snelheid uiterlijk gisteren omhoog geschroefd zou worden van 12 Mbit naar 16 Mbit. Dit had al op 06-06-2008 moeten gebeuren. De zoveelste medewerker die ik vanmiddag sprak beweerde echter dat dat niet kan omdat ex-Orangeklant.

Inmiddels staat op "Mijn Ziggo" nu wel het "Alles in één pakket extra" en geen Orange Premium meer.

Zijn er ex-Orange klanten waarbij wél is verhoogd naar 16 Mbit, want ik word een beetje moe van al die verschillende verhalen :O 8)7 |:(

Anoniem: 47200

Anoniem: 47200 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:13:
ben ik de enige die geen mail weg krijgt via smtp.casema.nl?
mails zijn inmiddels weg via smtp.wanadoo.nl :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Blaze85 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:39:
[...]

In mijn kabelmodem zit gewoon een router ingebouwd. Je moet er alleen een switch op aansluiten. En zeg nou zelf, vrijwel iedereen met meer dan 1 computer in huis heeft toch wel een switch liggen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tijdje geleden postte ik dit in het Casema topic:
Sport_Life schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:36:
paar weken geleden Internet besteld van Casema (TV hebben we daar al). Vorige week de bevestingingsbrief gelezen, en wat blijkt: ze hebben ook een TV abonnement erbij gezet, terwijl wij die dus al hebben 8)7. Gelijk gebeld en dat meidje zou het in orde maken, maar ik heb er vrij weinig vertrouwen in eigenlijk. Heb de neiging om alles te annuleren en opnieuw aan te vragen, maar daar is het al te laat voor.
Ben benieuwd..
Inmiddels is het een paar maanden later en blijven de problemen, zoals ik al verwacht had.. Net weer een factuur gekregen van Ziggo met internet én TV-kosten. Terwijl wij dus de TV kosten via de eigenaar van het pand laten lopen. Maw: we hebben wéér 2 rekeningen gehad van de TV...

Internet is ook heel brak hier.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

Anoniem: 218826

Vandag was het weer zo ver. Rond de klok van 3uur verloor ik mijn verbinding hier in Den Haag.
En is sinds 15min waar online.

Zijn er nog andere die hier last van hebben? omg. Den haag

• madmaus
Ik was om half 5 thuis en toen deed internet het gewoon.
En ik heb mijn vader niets horen zeggen dat internet eruit lag.
postcode gebied 2581

• Blaze85
  • Niet online
The Dolf schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:51:
[...]

In mijn kabelmodem zit gewoon een router ingebouwd. Je moet er alleen een switch op aansluiten. En zeg nou zelf, vrijwel iedereen met meer dan 1 computer in huis heeft toch wel een switch liggen?
Ik heb zat switches liggen. Maar ik kon bij mijn kabelmodem geen switches gebruiken, maar moest perse een kabelrouter kopen...

• The Dolf
  • Niet online
Blaze85 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:49:
[...]

Ik heb zat switches liggen. Maar ik kon bij mijn kabelmodem geen switches gebruiken, maar moest perse een kabelrouter kopen...
Het zal dan niet bij allemaal zijn. Ik heb trouwens de SB5100E.

Gezocht!
Router

Dat is interessant.
Ik wist niet dat er kabelmodems waren met een ingebouwde router.
Heeft deze ook NAT?

• Klaus_1250
Je kan een switch alleen gebruiken bij Ziggo als er een router met NAT op het netwerk aanwezig is. Een kabelrouter bestaat niet, of je moet het over een kabelmodem met ingebouwde router hebben (de zijn er wel gewoon).

[Voor 10% gewijzigd door Klaus_1250 op 27-06-2008 19:09]

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 10:33
Anoniem: 102380 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:26:
...

Heb hetzelfde probleem. Was Orange Premium-klant (12 Mbit), ben overgestapt naar Ziggo, en vandaag voor de derde keer gebeld waarom mijn snelheid niet is verhoogd. Eerder 3x de mededeling gehad dat het geen probleem is als je Orange-klant was om de snelheid te verhogen. Afgelopen woensdag nog de telefonische garantie (die medewerker durft in zo'n bedrijf.... :*) )gekregen dat de snelheid uiterlijk gisteren omhoog geschroefd zou worden van 12 Mbit naar 16 Mbit. Dit had al op 06-06-2008 moeten gebeuren. De zoveelste medewerker die ik vanmiddag sprak beweerde echter dat dat niet kan omdat ex-Orangeklant.

Inmiddels staat op "Mijn Ziggo" nu wel het "Alles in één pakket extra" en geen Orange Premium meer.

Zijn er ex-Orange klanten waarbij wél is verhoogd naar 16 Mbit, want ik word een beetje moe van al die verschillende verhalen :O 8)7 |:(
Hierin is nog een hele hoop onduidelijkheid ook voor mensen op de helpdesk.
Er zijn problemen bij mensen die overstappen van een orange abonnement naar een Ziggo Alles in 1 pakket. De ene krijgt gewoon netjes de nieuwe snelheid, de andere blijft op de oude orange snelheid en weer andere mensen krijgen een cap van 1kb up & down.

Ik heb gehoord dat dit te maken heeft met het internet modem wat er daarvoor stond. De 5100 en 4200 internet modems geven problemen in combinatie met de Alles in 1 pakketten. Normaal geen probleem omdat je toch overgaat naar een 5121 telefonie modem maar omdat het internet modem nog actief is wanneer het nieuwe pakket toegevoegd wordt geeft dit vage problemen.

Er wordt hiervoor gezocht naar een oplossing en dan zou iedereen automatisch overgezet moeten worden naar de juiste snelheid.

Tenminste, dit is hoe ik het begrepen heb.

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 130770 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:06:
Dat is interessant.
Ik wist niet dat er kabelmodems waren met een ingebouwde router.
Heeft deze ook NAT?
Ik heb werkelijk geen idee. Heb het alleen een keer gebruikt toen al mijn routers+server moest instellen.

Ze hebben een ingebouwde router die standaard uit staat volgens mij maar het stelt eigenlijk niet veel voor.

Gezocht!
Router

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:08

brid

Onze excuses voor het ongemak

vandaag hebben ze m'n orange omgezet.

Zoals verwacht gelijk m'n e-mail adress weg.
En het leek er op dat m'n internet het niet deed......maar na een halfuur zoeken kwam ik er achter dat ik ip vast had ingesteld op m'n pc en de dns niet klopte |:(

Ook m'n router moeten vervangen, 8 Mbit over 11 Mbit wireless wil toch niet echt 8)

Haal nu netjes ongeveer 7.5 Mbit/s bij speedtest.net.

Verder helaas verder geen inlog gegevens ontvangen, dus maar ff de SD gebeld.
Na zoals gebruikelijk een tijdje in de wacht, iemand aan de lijn die ff snel weer een e-mail adress voor me maakte, waarmee ik netjes mail kan ontvangen en op news.casema.net kan inloggen.
Wel raar trouwens dat het een @casema adress is, maar de news server bevalt redelijk.
Na wat tweaken van m'n wireless channel gaat downloaden nu met +- 775 KB/s

Al met al ging het toch beter dan verwacht

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 14:26
Nou bij mij gebeurt er nog steeds niets...het was 3 juni toen ik telefonisch een ziggo alles in 1 extra pakket bestelde als bestaande @home klant...

We zijn inmiddels bijna 4 weken verder ... na 4x bellen...wachten...zeuren...doorverbinden...aanvraag kwijt..aanvraag gevonden enzovoort enzovoort en ik heb nog steeds helemaal niets mogen ontvangen van Ziggo :( :( :(

Mijn verbinding is nog steeds maar 12/1.5mbit en de digitale decoder is niet geleverd...Volgens een "vriendelijke" medewerker werden bestaande klanten pas vanaf augustus aangesloten indien ze hun abonnement hebben gewijzigd

ik vind dit ronduit, vierkant en langwerpig SCHANDALIG...en dan heb ik het nog niet eens over de storingen die ze hadden op de kabel tijdens het EK tijdens NL - FR en de zeer instabiele internet verbinding...in al die jaren @home noooooit last van gehad en nu is het al 3 weken bagger.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Ìk ben ongeveer rond dezelfde tijd begonnen met aanvragen als jij en gister toen ik thuis kwam lag er een brief van de post dat ze langs zijn geweest met een pakket. Ook is er een paar dagen geleden een brief van ziggo binnengekomen dat ik over ging naar een alles in 1 pakket. Hier komt het dus eindelijk rustigaan goed :)

To dare is to do

• Vlassie1980
  • Laatst online: 02-06 13:11
Sinds Ziggo Casema heeft overgenomen valt mijn internetverbinding heel vaak weg. Ik maak gebruik van een draadloos netwerk via een Linksys WRT 150 router en de SBV5120E modem die ik toendertijd van Casema heb ontvangen.

Voor de duidelijkheid: Het draadloze netwerk zelf doet het prima, alleen internet ligt er uit.

Wanneer ik geen internetverbinding meer heb gaat het oranje lampje op de SBV5120E langzaam knipperen, de SBV5120E zelf herstarten heeft geen nut maar de Linksys WRT 150 even aan en uitzetten lost het probleem wel op?

Tijdens de Casema problemen heb ik dit euvel nooit gehad.

[Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-06-2008 09:19]

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:27
In Houten (Utrecht) is het weer raak.

Ping statistics for 213.239.154.36:
Packets: Sent = 30, Received = 22, Lost = 8 (26% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 543ms, Average = 159ms

iRacing Profiel

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
SlaadjeBla schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:26:
In Houten (Utrecht) is het weer raak.

Packets: Sent = 30, Received = 22, Lost = 8 (26% loss),
Minimum = 14ms, Maximum = 543ms, Average = 159ms
Packets: Sent = 20, Received = 20, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 8ms, Maximum = 24ms, Average = 11ms

leidsche Rijn ook utrecht.. niet helemaal fantastisch, maar geen PL :)

Anoniem: 58690

Pfff, tuurlijk zijn er kabel modems met routers, zelfs wireless.
SBG940E bijvoorbeeld.

Je zou wel geen ondersteuning krijgen op een 940E, maar als je geprovisioned kan worden en het signaal is goed, dan ben je er al.

En dit wordt je Docsis 3.0 modem, de 6120.

Edit: Ah, de telefonie versie: 6220

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 28-06-2008 12:18]

• Slaapje
Nou hier stond vanmorgen de postbode voor de deur met de nieuwe modem. Modem kon niet geactiveerd worden, maar na een telefoontje met Ziggo was het met een klein uurtje opgelost.
Snelheid op de nieuwsgroepen is 940 KB/sec dus is goed te doen. Hopelijk blijft het nu ook zo en geen gezeur meer verder.

To dare is to do

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 09:37
brid op welke wijze heb je precies het alles in 1 bij ziggo besteld? bij mij wil het niet lukken en ik heb nu ook orange en ik wil naar alles in 1

• madmaus
Ik kreeg vandaag een reactie op mijn melding dat mijn snelheidsverhoging nog niet was doorgevoerd.
Geachte heer,

Via de website heeft u een vraag gesteld over huidige snelheid.

Ik kan bevestigen dat uw huidige snelheid 4mbit/s is.

De nieuwe snelheid van 8mbit/s is mogelijk op de modem die nu aangesloten is.

Vooralsnog kunnen wij uw snelheid niet verhogen wegens problemen aan onze kant.

Wanneer deze problemen verholpen zijn wordt u modem op afstand gereset, zodat deze bijgewerkt kan worden. Na deze update kunt u gebruik maken van uw nieuwe snelheid.

Het spijt me ik geen datum kan noemen, maar wij doen ons best om uw probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Ik dacht dat er alleen in het @home gebied problemen waren met de snelheidsverhoging.
Blijkbaar ook in het casema gebied.

• messed-up
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12-2019
6 weken bezig geweest om een Ziggo alles in één pakket te krijgen. Ettelijke telefoontjes, talloze toezeggingen.
Half juni geen internet meer. Mijn modem was verdwenen in het systeem.
Sindsdien valt de verbinding dagelijks vaak meerdere keren weg.
Deze week het pakket gekregen, echter gewoon de oude snelheid, terwijl die verdubbeld zou worden.
Blijkt volgens de brief dat ik geen Ziggo alles in één pakket heb, maar een @Home voordeelbundel met bijbehorende lagere snelheden.
De verbinding valt nog steeds weg.
Na weer meerdere telefoontjes blijkt dat pas in September mijn pakket wordt "omgezet" naar een Ziggo pakket met bijbehorende snelheden. Ze zijn niet in staat voor die tijd de snelheden aan te passen.
Dit is door meerdere medewerkers van verschillende afdelingen bevestigd.

Ik heb nu dus de komende maanden niet de snelheden die bij het pakket horen en bovendien valt de verbinding dagelijks weg, iets wat voor mijn "overstap" van @Home naar Ziggo nooit gebeurde.

Zijn er hier mensen in de regio Groningen die een Ziggo alles in één pakket hebben en wel de bijbehorende snelheden halen ?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:08

brid

Onze excuses voor het ongemak

Nexxexium schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:30:
brid op welke wijze heb je precies het alles in 1 bij ziggo besteld? bij mij wil het niet lukken en ik heb nu ook orange en ik wil naar alles in 1
Ik kon eerst niet inloggen op mijn ziggo, toen dinsdag die knakkers van de sd gebeld en m'n abbo om laten zeten. SD'er heeft het in het systeem gezet en gaf aan dat het de 27ste zou zijn geregeld en de decoder wat langer op zich zou laten wachten. Voor mij geen probleem aangezien ik al een decoder heb.

Web site van ziggo is gewoon nog een bende helft werkt denk ik niet

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

GoTyce

B S U R

Ziggo's bereikbaarheid is om te huilen.

Als ik bel hoor ik of: wachttijd is langer dan 10 minuten, of door omstandigheden kunnen wij u niet te woord staan. Op e-mails krijg ik of geen reactie of na een paar dagen een e-mail dat ze ervan uitgaan dat het probleem is opgelost omdat de vraag een paar dagen geleden is gesteld... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ook hier na de eerdere positieve berichten een tegenvaller. Ik had afgesproken dat mijn oude orange abonnement nog twee weken door zou lopen, zodat ik nog wat tijd had met m'n mailadres. Wel vorige week al het pakket ontvangen, dus alles ging goed, dacht ik. Niet dus: sinds gisteren geen mail en geen internet meer. Modem kan niet worden geactiveerd omdat ik de activatiebrief nog niet heb gehad, en Ziggo claimt dat niet op een andere manier op te kunnen lossen. Daarnaast gisteren op onbeschofte wijze te woord gestaan door een helpdeskmedewerker waarvan ik de naam nooit zal kunnen uitspreken, die ook nog eens de verbinding op brutale wijze verbrak. Ik ben niet blij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• messed-up
The Dolf schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:08:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee. Heb het alleen een keer gebruikt toen al mijn routers+server moest instellen.

Ze hebben een ingebouwde router die standaard uit staat volgens mij maar het stelt eigenlijk niet veel voor.
Ik zie in het configuratie scherm van mijn Motorola modem dat in het modem de DHCP server aan staat. Kan iemand mij uitleggen wat het doel van deze DHCP server is ? Dat wordt toch geregeld door de DHCPserver van mijn router ? Sinds ik dit modem heb valt mijn verbinding steeds weg en krijg ik na een reset elke keer weer een ander IP. Met mijn oude modem (die helaas nu niet meer werkt) had ik nooit problemen en was mijn IP altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
Nou hier nu een dag nadat ik ben omgezet en ben toch niet echt blij. Vanmorgen al 5 keer geen internet, modem resetten en dan doet ie het weer, maar schiet dus niet echt op.

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 23:09
messed-up schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:24:
Ik zie in het configuratie scherm van mijn Motorola modem dat in het modem de DHCP server aan staat. Kan iemand mij uitleggen wat het doel van deze DHCP server is ? Dat wordt toch geregeld door de DHCPserver van mijn router ?
Ja, maar dat is voor het geval je modem geen connectie heeft met internet en je geen extra router gebruikt:
When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChessSpider
Ik heb per post een modem activatie email gekregen, maar ik heb echt geen idee wat ik daar mee moet doen? Krijg ik nog een nieuwe modem opgestuurd ofzoiets?
De digitale TV ontvanger is wel al binnen, maar geen nieuwe modem.. Ook snelheid is nog niet omhoog gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:45
Stel, je bent nieuwe klant, dan moet je daarmee het modem activeren.
Wij hebben ook zo'n code gehad en denk dat je daarmee in de toekomst een Ziggo e-mailadres kan aanmaken ofzo ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 13284 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:16:
Het valt mij op dat sinds kort het beeld en geluid bij sommige zenders niet synchroon lopen. Dit is me nooit opgevallen toen het @home was, maar het verschil is nu bijna een seconde.
Nu je het zegt, van de week bij SBS6. Of 't aan JAG lag weet ik niet maar zat wel 1 sec tussen.

Geen digi-tv btw.
Voormalig @home-klant hier.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 265033

Ik ben ook niet helemaal te spreken over Ziggo, eerste maand vooral draadloos internetproblemen gehad.

E-mailen heeft geen zin, want ze reageren niet op e-mailtjes die niet verstuurt zijn door een ander e-mailadres behalve die van hun afkomstig zijn.

Nu gaat het wel goed, maar ik zeg dat nog niet al te hard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worran
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zanderover schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:16:

klopt eergisteren was het op net5 te doen, toen zat er wel 2a3 seconden tussen, maar wij hebben hier al langer het idee dat het geluid en beeld niet altijd even lekker in elkaar loopt,

always under construction

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

^ Digi-TV? Of ook analoog zoals hier.
En welk gebied? Eens kijken of er overeenkomsten zijn...

@ hieronder: Zelfde vragen als ^ , ook analoge tv?

[Voor 64% gewijzigd door Raven op 29-06-2008 19:19]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 10:51
Probleem met audiosync ook hier bekend....4811 Breda
Vandaag opgemerkt
Ik kreeg trouwens het alles in 1 pakket binnen. Nieuwe Humo decoder terwijl ik al een Samsung heb.
De Humo maar aangesloten, heeft beter menu en features (en games)
Nieuw Motorola modem terwijl ik dezelfde al heb.
Kan ik hier nog iets leuks mee? :)

PS: ze zeggen bij Ziggo dat ik mijn nieuw modem (identiek aan oude dus) moet aansluiten om gebruik te maken van telefonie i.v.m, ranging oid? Klopt dit?

[Voor 77% gewijzigd door wvkreg op 29-06-2008 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worran
  • Niet online
Raven schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:16:
^ Digi-TV? Of ook analoog zoals hier.
En welk gebied? Eens kijken of er overeenkomsten zijn...

@ hieronder: Zelfde vragen als ^ , ook analoge tv?
digi tv 5995ne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, zowel analoog als digi dus...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• messed-up
[b] quote:
messed-up schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:24:
Ik zie in het configuratie scherm van mijn Motorola modem dat in het modem de DHCP server aan staat. Kan iemand mij uitleggen wat het doel van deze DHCP server is ? Dat wordt toch geregeld door de DHCPserver van mijn router ?

Ja, maar dat is voor het geval je modem geen connectie heeft met internet en je geen extra router gebruikt:

quote:
When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server.
[...]
Ik gebruik wel een router en sinds ik dit modem van Ziggo heb (Motorola met telefonie) ligt mijn internet er steeds uit.Steeds weer resetten. Het lijkt alsof het modem de gegevens van de router niet goed ziet.Het is één dag goed geweest.
Bovendien krijg ik elke keer weer een ander IP en een vreemd cc nummer. Met mijn oude modem werkte alles prima en als ik een pc rechtstreeks op het modem aansluit ook.Kan ik die DHCP server in het modem gewoon uitzetten of maakt dat niet uit ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klaus_1250
Kan ik die DHCP server in het modem gewoon uitzetten of maakt dat niet uit ?
Ik zou hem uitzetten, je hebt er niks aan. Sowieso kan ik me voorstellen dat je router vreemd gaat doen als de modem tijdelijk offline gaat.
wvkreg schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:17:
PS: ze zeggen bij Ziggo dat ik mijn nieuw modem (identiek aan oude dus) moet aansluiten om gebruik te maken van telefonie i.v.m, ranging oid? Klopt dit?
Of het klopt weet ik niet, had niet eens van de term gehoord. Maar hier iig een uitleg via Google:
Ranging: Once the cable modem has found the digital signal from the CMTS (remember, there are digital video signals on the downstream, too), the cable modem will listen for a special message from the CMTS called a map. The map will give the cable modem an opportunity to transmit upstream data for the first time (initial maintenance). Since the cable modem doesn't know what RF transmit power to use, it will start at its lowest power (+8 dBmV). If the CMTS does not respond, the modem will increase its transmit power by 3 dB and try again. The message being sent is called a range request. The cable modem keeps increasing the transmit power of the range request until the CMTS is able to detect the range request. Once the CMTS detects the range request, it analyzes the power, frequency and timing of the range request and sends the cable modem a range response, which includes instructions for the modem to adjust its transmit power, frequency and timing as necessary.

The CMTS does this ranging (station maintenance) for every cable modem in the DOCSIS network at least once every 30 seconds. This ensures that all cable modems are transmitting at the proper power, frequency and timing.
Maar ik zie niet hoe dit anders kan zijn bij precies dezelfde modem. Hoogstens kan er iets met de firmware zijn of een andere revisie van hetzelfde model. Meer technische info over Ranging hier: http://www.cisco.com/en/U...a0080094eb1.shtml#ranging
Raven schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:11:
[...]

Nu je het zegt, van de week bij SBS6. Of 't aan JAG lag weet ik niet maar zat wel 1 sec tussen.

Geen digi-tv btw.
Voormalig @home-klant hier.
Had het deze week bij RTL7, geen synchroon geluid. Sowieso deze week meer storingen gehad als normaal gebruikelijk.

[Voor 16% gewijzigd door Klaus_1250 op 29-06-2008 20:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 23:00
Hier in Veenendaal nog steeds problemen met de activatie van het gehele systeem.
Met de laptop kom ik niet op de modem heb geen tv/radioontvangst en de telefoon (modem) werkt ook niet want het lampje blijft knipperen.
Afgelopen zaterdag alles omgebouwd naar de oude situatie en toen had ik ook geen ontvangst op radio/tv dus ik ben in de centrale kast gewoon afgesloten.
Bellen moet ik moet de gsm doen wat een behoorlijk dure aangelegenheid is geworden met de huidige wachttijden.
Heb inmiddels een mail gestuurd met een klacht hoop dat ze er op willen reageren maar ik heb mijn twijfels.
Enigste wat ik wil is een bevestiging dat het probleem niet bij mij ligt zou niet weten waar ik het nog zoeken moet.
Mijn vermoeden is dat het in de centrale kast omgezet moet worden en daar kom ik juist niet achter.
Een andere keuze is er niet dus van overstappen zal ik ook niet beter worden gezien de kwaliteit die kpn levert met digitenne.
Internet hebben we gelukkig nog van orange (nu online) en dat werkt prima.

computertje voor alle werkzaamheden

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Internet werkt prima.

Digitale TV lijkt wat probleempjes te hebben. Zoals hierboven al wordt aangegeven loopt het beeld vaak uit sync met het beeld. En sommige zenders mis ik het geluid helemaal. Het probleem lijkt ook te verschuiven, het is niet altijd dezelfde zender.

Misschien ligt het wel aan de humax decoder ipv het signaal.

[Voor 10% gewijzigd door Rocco82 op 30-06-2008 09:03]

Mvg, Rob.

• Gremen
  • Laatst online: 18-04 21:20
Hier eens een goede ervaring:
Ik had al een tijdje casema tv/internet/telefonie wat eigenlijk gewoon goed werkte.
12 juni via de site alles-in-1 besteld, zodat ik sneller internet zou hebben voor dezelfde prijs.
Een dag later kreeg ik een bevestigings mailtje. Vorige week merkte ik dat mn internet snelheid verhoogd was. Afgelopen donderdag kreeg ik een bevestingingsbrief van ziggo met alle details en prijzen. En zaterdag werd de digitale tv decoder bezorgd.
Alles in ongeveer 2,5 week goed gegaan :)

• Slaapje
messed-up schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Ik gebruik wel een router en sinds ik dit modem van Ziggo heb (Motorola met telefonie) ligt mijn internet er steeds uit.Steeds weer resetten. Het lijkt alsof het modem de gegevens van de router niet goed ziet.Het is één dag goed geweest.
Bovendien krijg ik elke keer weer een ander IP en een vreemd cc nummer. Met mijn oude modem werkte alles prima en als ik een pc rechtstreeks op het modem aansluit ook.Kan ik die DHCP server in het modem gewoon uitzetten of maakt dat niet uit ?
Ik heb precies hetzelfde, had hiervoor de normale motorola modem (zonder telefonie) en had nergens last van. Nu met telefonie moet ik de hele dag door mijn modem resetten want dan ligt het internet er weer uit. Erg vervelend

To dare is to do

• StephanL
Edwin van Cleef schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:52:
Hier in Veenendaal nog steeds problemen met de activatie van het gehele systeem.
Met de laptop kom ik niet op de modem heb geen tv/radioontvangst en de telefoon (modem) werkt ook niet want het lampje blijft knipperen.
Afgelopen zaterdag alles omgebouwd naar de oude situatie en toen had ik ook geen ontvangst op radio/tv dus ik ben in de centrale kast gewoon afgesloten.
Bellen moet ik moet de gsm doen wat een behoorlijk dure aangelegenheid is geworden met de huidige wachttijden.
Heb inmiddels een mail gestuurd met een klacht hoop dat ze er op willen reageren maar ik heb mijn twijfels.
Enigste wat ik wil is een bevestiging dat het probleem niet bij mij ligt zou niet weten waar ik het nog zoeken moet.
Mijn vermoeden is dat het in de centrale kast omgezet moet worden en daar kom ik juist niet achter.
Een andere keuze is er niet dus van overstappen zal ik ook niet beter worden gezien de kwaliteit die kpn levert met digitenne.
Internet hebben we gelukkig nog van orange (nu online) en dat werkt prima.
Ik weet niet wat je allemaal al hebt gedaan. Maar probeer eens met een kabel van de hoofdaansluiting rechtstreeks in je tv.

Heb je dan nog geen signaal, dan is er inderdaad iets mis.Je moet misschien wel even wachten op je e-mailtje, want ze zijn nu bezig met de wachtrij die er is, weg te werken.

• messed-up
Slaapje schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, had hiervoor de normale motorola modem (zonder telefonie) en had nergens last van. Nu met telefonie moet ik de hele dag door mijn modem resetten want dan ligt het internet er weer uit. Erg vervelend
Ik heb de DHCP server in het Motorola modem uitgezet en sindsdien geen weg vallende verbinding meer gehad i.c.m. een router.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 23:00
StephanL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:23:
[...]
Ik weet niet wat je allemaal al hebt gedaan. Maar probeer eens met een kabel van de hoofdaansluiting rechtstreeks in je tv.

Heb je dan nog geen signaal, dan is er inderdaad iets mis.Je moet misschien wel even wachten op je e-mailtje, want ze zijn nu bezig met de wachtrij die er is, weg te werken.
Dat had ik al geprobeerd heb vanmorgen even gebeld met ziggo op de telefoon van mijn ouders en een afspraak gemaakt dat er een monteur aan zou komen.
Morgen (dinsdag 1 juli) komt hij tussen 8:00 en 13:00 en ik ben echt benieuwd wat het probleem is.
Uit voorzorg heb ik de modem in het gezicht gezet zodat ik niet genept kan worden doordat ze in de centrale kast de schakelaar omzetten alvorens ze hier aankomen.
Wanneer het probleem VOOR de contactdoos zit zijn de voorrijkosten voor hen en wanneer het probleem hier in huis zit voor mij.
ik houd jullie op de hoogte over de stand van zaken.
Heb verder geen internet van ziggo en ook geen gegevens hierover omdat ik bij orange ADSL ben gebleven wat mij verder goed bevalt.

computertje voor alle werkzaamheden

• Worran
  • Niet online
storingkje gehad vanmiddag, van 4 tot half 6 geen internet+tv gehad , even een belletje gepleegd ik moet zeggen dat was voor mij de eerste echte gedachte dat het wat vlotter begint te lopen, klacht was goed in ontvangst genomen , en anderhalf uurtje later opgelost, nu weer volle snelheid en tv

edit: en dit keer geen 15 minuten hoeven wachten aan de telefoon :X

[Voor 10% gewijzigd door Worran op 30-06-2008 18:02]

• madmaus
Ik heb zojuist weer 45 minuten aan de telefoon gezeten.
Ik heb een telefoon gekocht en die aangesloten. Maar ik kreeg geen kiestoon.
Dus ik bel mijn eigen nummer met mijn mobiel.
Krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Terwijl op die brief duidelijk staat dat het vanaf 17 juni ingaat.

Eerst met de technische dienst aan de telefoon gezeten. Maar na ruim 15 minuten kwamen ze erachter dat ze het niet op konden lossen.
Daarna werd ik doorverbonden met de helpdesk.
Daar weer het hele verhaal uitgelegd en die vertelden doodleuk dat ze me weer terug gingen verbinden.
Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en toen werd ik even in de wacht gezet. En ongeveer 10 minuten later vertelde hij me dat het probleem binnen enkele uren verholpen zou zijn.
Ik ben benieuwd. Tot op heden doet hij het nog niet.

Mijn snelheidsverhoging zou dan ook gelijk doorgevoerd worden.

Ik hoop echt zo dat straks alles werkt.

• dreameater
  • Laatst online: 03-06 10:48

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Weet iemand hoe het zit met de omzetting van de Oude @home abbonee's regio Twente?
Zit hier met PC 7483 en had onlangs vernomen dat de omzetting in de week van 23 juni zou moeten plaats vinden.
Maar ik heb echter nog steeds 4 Mbit :( het is goddank nog wel stabiel dus dat scheelt , toch wil ik een keer die 8 Mbit hebben hoor :/

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Slaapje
messed-up schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Ik heb de DHCP server in het Motorola modem uitgezet en sindsdien geen weg vallende verbinding meer gehad i.c.m. een router.
Wonderbaarlijk gaat het vandaag al de hele dag goed, maar bedankt voor de tip. Als het fout gaat probeer ik dat dan wel eens even.

To dare is to do

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:02
messed-up schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Je kan toch niet in je modem komen ?
Of heb ik het nu helemaal mis :X

2250 WP Zuid PVoutput

• StephanL
MdO82 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:55:
[...]

Je kan toch niet in je modem komen ?
Of heb ik het nu helemaal mis :X
Kan wel, als je het ip adres weet. die tik je in in de adresbalk van je browser. Er word gevraagd om de gebruikersnaam en wachtwoord, vul de gegevens in en je zit erin.

• ChessSpider
Nou.. Mijn download snelheid verhoging zit erin, maar mijn upload snelheid is nog steeds 500 kilobits te laag. Hij staat nog op 1000 ipv 1500.

Oftewel;
http://www.speedtest.net/result/290401228.png
En ja, de resultaten zijn consistent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaus
madmaus schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:57:
Ik heb zojuist weer 45 minuten aan de telefoon gezeten.
Ik heb een telefoon gekocht en die aangesloten. Maar ik kreeg geen kiestoon.
Dus ik bel mijn eigen nummer met mijn mobiel.
Krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Terwijl op die brief duidelijk staat dat het vanaf 17 juni ingaat.

Eerst met de technische dienst aan de telefoon gezeten. Maar na ruim 15 minuten kwamen ze erachter dat ze het niet op konden lossen.
Daarna werd ik doorverbonden met de helpdesk.
Daar weer het hele verhaal uitgelegd en die vertelden doodleuk dat ze me weer terug gingen verbinden.
Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en toen werd ik even in de wacht gezet. En ongeveer 10 minuten later vertelde hij me dat het probleem binnen enkele uren verholpen zou zijn.
Ik ben benieuwd. Tot op heden doet hij het nog niet.

Mijn snelheidsverhoging zou dan ook gelijk doorgevoerd worden.

Ik hoop echt zo dat straks alles werkt.
Vanmorgen was het nog steeds niet doorgevoerd.
Als ik mezelf bel krijg ik weer dat het nummer niet bestaat. :( :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 175663

22 Mei Ziggo Alles-in-1 Plus aangevraagd en 25 Mei telefonisch contact gehad. Order was aangenomen.
9 Juni bericht gehad dat er iets fout was gegaan maar dat alles zou worden opgestuurd.

Deze week had ik nog steeds niets binnen dus maar eens contact opgenomen. :?

Medewerker 1;
1-Nee meneer, u staat niet bij ons in het systeem en Ziggo is ook niet bij u mogelijk aangezien het nieuwbouw is waar u komt te wonen.
2-Ehrm, er wonen al enkele bewoners in het complex die ook Ziggo hebben...
1-Nee meneer bij u kan dat niet...
2-Pardon? Wil je me even doorverbinden met je chef?
1-Nee meneer dat is niet mogelijk...
2-Bedankt voor je "medewerking"
1-Tot zi...............(Opgehangen). :X

Na een klacht via email vandaag weer gebeld;
Medewerker 2;
1-Ik zie dat er iets verkeerd is gegaan bij u meneer.
2-Kun je er achter komen wat het probleem is?
1-Heeft u even een momentje meneer, ik moet even overleggen (vast met z'n chef).
Even gewacht...
1-Meneer? Er is een fout gemaakt bij u. Is het een probleem als u nu bij mij opnieuw een aanvraag doet zodat u begin volgende week via de post het een en ander krijgt toegestuurd?
2-Uiteraard niet, als hiermee alles is opgelost...
1-Zeker meneer
2-Mag ik je bij deze dan bedanken en je bent behulpzamer dan je collega die ik gisteren aan de lijn had.
1-Ik ben blij dat ik u van dienst kon zijn.
2-Bedankt en een goeie dag nog. _/-\o_

Nu fingers crossed en hopelijk gaat alles goed.
Medewerker 2, mocht je dit lezen, B E D A N K T ! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou niet te vroeg juichen..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee