koentjuh schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:40:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk
kan die vrouw je gewoon niet helpen, omdat ze oprecht denkt dat het een verhuizing is. Hoewel het natuurlijk wel omslachtig blijft ja. Kun je niet gewoon op het nieuwe adres een aanvraag doen bij Ziggo en dan wanneer alles geinstalleerd is die oude smartcard activeren en niet de nieuwe? Dan moet het toch klaar zijn? Aangezien het abbo van je vriendin dan al is opgezegd, zal haar smartcard ook weer vrijgegeven zijn.
* koentjuh snapt alleen niet zo goed wat de meerwaarde is van het meenemen van de smartcard? Bij de aanvraag kun je toch gewoon je gewenste zenderpakket opgeven? Gewoon je vriending alles laten stopzetten en zelf alles opnieuw aanvragen lijkt mij het meest makkelijk en simpel?
PS. Ik werk zelf bij de toeslagen afdeling en ik kan mensen ook niet helpen met inkomstenbelasting, laat staan dat ik kan doorverbinden

Ze kan me prima helpen door op een abbo af te sluiten voor het nieuwe adres. Of kan ik geen nieuwe abbonementen afsluiten

Nee, dat is niet het geval, dus ze kan me prima helpen.
Dat ze niet kan luisteren, dat is nu ineens mijn probleem? Nee, dat is het probleem van Ziggo, dat ze onbekwame mensen achter de telefoon zetten.
De meerwaarde van het meenemen van de smartcard.. ik wil boven ook digitale televisie?
Naar mijn weten heb je dan 2 decoders nodig, en 2 smartcards..
Dus waarom een nieuwe decoder en smartcard aanschaffen als ik er al 1 heb?
De decoder en smartcard die bij het nieuwe pakket horen die komen beneden te staan (of boven, maar dat boeit niet).
En iemand van sales kan me echt wel doorverbinden met de klantenservice nadat ze haar zaakjes geregeld heeft.
Is het dan zo ongelovelijk raar wat ik vraag? Een nieuw abbo op mijn naam?
Frank-NL schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:59:
[...]
Dat is ook wat ik te vaak zie hier en op ziggo-gebruikers.nl, Ziggo compleet afbranden omdat ze iets willen dat gewoon niet kan. En nee, ik werk niet bij Ziggo, maar heb wel callcenter ervaring en heb al vaak genoeg meegemaakt dat mensen denken dat je wonderen kan verrichten via een telefoon. Die mensen doen ook maar hun werk en roepen dat je dan naar de concurrent gaat, daar zal die medewerker echt niet wakker van liggen.
Tja, ik heb ISP ervaring, heb zelf bij Tele2 gewerkt (wel Key Customer Support, groot zakelijke klanten). Maar ik vertelde nooit een klant dat ik hem/haar niet kon helpen, maar daar was ik ook de enige in, de mensen die bellen verwachten service, en die kregen ze bij mij ook. Snapte ik het niet, dan probeerde ik er met de klant uit te komen wat er nou daadwerkelijk bedoeld werd. Maarja, dat zal dan wel een fout van mijn zijn. Het is natuurlijk de bedoeling klanten zo snel mogelijk af te schepen met het kastje, muur verhaal.
Mijn verhaal is duidelijk, en als mevrouw mij niet kan helpen met de smartcard, dan heb ik daar begrip voor als ze me dan doorverbindt met de klantenservice. Ik heb er geen begrip voor als mensen mij niet willen begrijpen/denken dat ze teveel moeten doen en mij proberen af te poeieren.
En het is juist jammer dat die vrouw er niet wakker van ligt, ze zou moeten denken: "Waarom wil die klant naar een andere ISP?"
Ze is dus niet goed opgeleid/niet goed in haar werk. Maarja, morgen weer een poging, en dan zal ik niet zeggen dat ik ga verhuizen.. misschien dat ik dan in de molen kom.. al heb ik daar een hard hoofd in.
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog