Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263497

Bij Cardwriter, Zoetermeer.

Alphacrypt classic CI module 3.15
Werkt perfect op mijn Sony 32E4000

Zo af te halen met evt ruilmogelijkheid.
Kosten 109 €, perfect behandeld en voorgelicht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06 22:17
Blindfold schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Ja hoor. Je kunt gewoon zo'n startpakket kopen zonder decoder.
OK, dan is nog de vraag hoeveel een extra smartcard in je huis gaat kosten....alles heb ik al..decoder etc...alleen een kaartje, en daar wil ik hetzelfde op zien als op me hoofdkaart...geprobeerd deze vraag aan ziggo te stellen, maar de mensen daar weten het absoluut niet..ik kreeg drie verschillende antwoorden:
1) u betaald voor de extra kaart niets, maar op die kaart krijg je dan alleen het standaard pakket...voor meer zenders op die kaart moet je gewoon net zoveel betalen als op je hoofdkaart..zou behoorlijk prijzig worden.
2) u betaald 50 cent per maand voor de extra kaart, dezelfde zenders krijg je dan door.
3) u betaald alles per kaart...dus ook het standaard abo...tjah...lijkt me een behoorlijk kansloos antwoord...zou betekenen dat je per kaart het totale abo moet betalen....

waarschijnlijk weten mensen het hier beter dan bij ziggo... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
Wordt er een beetje gek van, wat is er toch met RTL8 aan de hand?
Is nu al de 2e keer dat ik RTL8 niet kan ontvangen, als ik dan weer mn zenders opnieuw ga zoeken, dan wordt hij gewoon prima gevonden.
Dit duurt dan een dag of 5 en dan gaat hij er ineens weer vanaf.
Zitten ze telkens frequenties te veranderen ofzo? :(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 10:08
avdflier schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:40:
[...]

OK, dan is nog de vraag hoeveel een extra smartcard in je huis gaat kosten....alles heb ik al..decoder etc...alleen een kaartje, en daar wil ik hetzelfde op zien als op me hoofdkaart...geprobeerd deze vraag aan ziggo te stellen, maar de mensen daar weten het absoluut niet..ik kreeg drie verschillende antwoorden:
1) u betaald voor de extra kaart niets, maar op die kaart krijg je dan alleen het standaard pakket...voor meer zenders op die kaart moet je gewoon net zoveel betalen als op je hoofdkaart..zou behoorlijk prijzig worden.
2) u betaald 50 cent per maand voor de extra kaart, dezelfde zenders krijg je dan door.
3) u betaald alles per kaart...dus ook het standaard abo...tjah...lijkt me een behoorlijk kansloos antwoord...zou betekenen dat je per kaart het totale abo moet betalen....

waarschijnlijk weten mensen het hier beter dan bij ziggo... O-)
Ik heb 4 smartcards en tot op heden wordt er niets extra's in rekening gebracht. Bij Multikabel kostte het 50 eurocent per maand per kaart. Ik verwacht dus nog wel iets van een naheffing. Aan de andere kant: die smartcards worden keurig gespecificeerd op de factuur tegen een tarief van E 0,00.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Laatst online: 04-07 15:43
Wat rustig hier. zijn de problemen over? :)

Gaat de toekomstige CI+ CAM oplossing van Ziggo ook werken bij de bravia's?

[ Voor 44% gewijzigd door buddow op 03-09-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:33
klopt het dat er 2 soorten decoders zijn, één voor sdtv kwaliteit (met scartaansluitngen) van ca 100 euro en één voor hdtv kwaliteit (met hdmi aansluiting) van ruim 200 euro?
Als ik een camkaart aanschaf voor mijn sony 40w4000 tv kan ik dan wel bepaalde uitzendingen in hdtv kwaliteit zien?
ziggo zou op termijn de camkaarten gaan ondersteunen op de ci+ (common interface), heeft de 40w4000 ook een ci+ of ci en wat is het verschil?
Als de camkaart niet ondersteund wordt kun je de kaart eventueel weer laten opgraden als je hem in een gewone decoder stopt ?
Voor mij allemaal vragen, wie kan mij aan antwoorden helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 14:49

gjs

Scoobydoobydoo

jaru schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:01:
klopt het dat er 2 soorten decoders zijn, één voor sdtv kwaliteit (met scartaansluitngen) van ca 100 euro en één voor hdtv kwaliteit (met hdmi aansluiting) van ruim 200 euro?
Als ik een camkaart aanschaf voor mijn sony 40w4000 tv kan ik dan wel bepaalde uitzendingen in hdtv kwaliteit zien?
ziggo zou op termijn de camkaarten gaan ondersteunen op de ci+ (common interface), heeft de 40w4000 ook een ci+ of ci en wat is het verschil?
Als de camkaart niet ondersteund wordt kun je de kaart eventueel weer laten opgraden als je hem in een gewone decoder stopt ?
Voor mij allemaal vragen, wie kan mij aan antwoorden helpen?
Jep er zijn tegenwoordig 3 soorten decoders, sdtv hdtv en video on demand (Cisco).
Met de Alphacrypt Classis cam kan je zowel sd als hd ontvangen, echter heeft Ziggo onlangs al eens bewezen dat ze eenvoudig een signaal (Eurosport HD) kunnen uitzenden dat niet werkt op de Alpacrypt/Sony combi (heeft een paar dagen geduurd).
De 40W4000 heeft CI+, maar volgens mij bestaan daar de cams nog niet eens voor, op het moment is de Alphacrypt de enige werkende optie.
De laatste vraag begrijp ik niet helemaal, maar de smartcard werkt in alle supported decoders / Alphacrypt oplossingen en kan je zo van het ene naar het andere apparaat verhuizen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Voor de mensen die nog steeds probelemen met hun Alphacrypt hebben, er is een versie 3.16 uit.
Deze zal de problemen met de 3000 serie wel niet oplossen, maar je weet maar nooit.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ik heb de alphacrypt met versie 3.09. Deze werkt gewoon op mijn w3000, maar zitten er in de nieuwe versies veranderingen die het interessant maken om te upgraden (zelfs al zit er een risico aan dat het dan niet meer werkt)?
of kan ik maar beter het zo laten als het is?

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Coolsnarf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:06:
ik heb de alphacrypt met versie 3.09. Deze werkt gewoon op mijn w3000, maar zitten er in de nieuwe versies veranderingen die het interessant maken om te upgraden (zelfs al zit er een risico aan dat het dan niet meer werkt)?
Als het werkt zou ik het lekker zo laten. Het upgraden schijnt nog al lastig te zijn op bepaalde hardware. Ik heb een oude Toshiba Satellite Pro 420 en daar gaat het prima op, als je iemand kent met een satelliet tuner met cam slots kan je ook updaten via de de satelliet.

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03 15:33
gjs schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:14:
[...]

Jep er zijn tegenwoordig 3 soorten decoders, sdtv hdtv en video on demand (Cisco).
Met de Alphacrypt Classis cam kan je zowel sd als hd ontvangen, echter heeft Ziggo onlangs al eens bewezen dat ze eenvoudig een signaal (Eurosport HD) kunnen uitzenden dat niet werkt op de Alpacrypt/Sony combi (heeft een paar dagen geduurd).
De 40W4000 heeft CI+, maar volgens mij bestaan daar de cams nog niet eens voor, op het moment is de Alphacrypt de enige werkende optie.
De laatste vraag begrijp ik niet helemaal, maar de smartcard werkt in alle supported decoders / Alphacrypt oplossingen en kan je zo van het ene naar het andere apparaat verhuizen.
Met de laatste vraag bedoelde ik eigenlijk: De tv signalen worden gecodeerd (versleuteld) door ziggo en de smartcard is toch de sleutel voor het decoderen van de signalen en als er een andere manier van versleuteling wordt toegepast door ziggo dan moet de smartcard toch weten hoe het gedecodeerd moet worden. (een decoder is toch alleen maar een stuk hardware?)
Ik neem aan dat er dan een signaal meegestuurd word zodat de smardcard in een decoder dat signaal ontvangt en weet hoe de (eventuele) nieuwe codering gedecodeerd moet worden en waarschijnlijk als ik het allemaal goed begrijp dat de smartcard in een camkaart dat signaal niet krijgt en zodoende dus de nieuwe signaal niet kan decoderen.
Dus als ik dan de smartcard in een decoder stop zou dan zou de smartcard naderhand in een camkaart wel de nieuwe versleuteling moeten snappen.
Is mijn redenering juist, heb ik het wel gesnapt?

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
gjs schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:34:
[...]

Als het werkt zou ik het lekker zo laten. Het upgraden schijnt nog al lastig te zijn op bepaalde hardware. Ik heb een oude Toshiba Satellite Pro 420 en daar gaat het prima op, als je iemand kent met een satelliet tuner met cam slots kan je ook updaten via de de satelliet.
het upgraden opzich gaat wel lukken, alleen het gevaar dat daarna de cam niet meer werkt op de tv!
daarom twijfel ik eraan, is de winst (nieuwe features, etc. die dan ook nog eens op de tv het moeten doen :) ) het risico waard?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:09
gjs schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:14:
Nergens lees iets waar ik uit op kan maken die Sony (al) een CI+ slot heeft?.
De eerste hardware met CI+ zou begin 2009 geintroduceerd gaan worden maar niets is nog zeker.

Anoniem: 236367

Coolsnarf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:06:
Ik had met versie 3.09 icm de D3000 soms problemen met haperingen tijdens het zappen. Dit was verholpen met een update naar 3.12. Ik heb niet de indruk dat de versies na 3.12 (nu dus 3.16) verdere verbeteringen bevatten, meer bugfixes voor bugs die niet relevant zijn voor het gebruik van de Alphacrypt in de Sony Bravia's bij de Nederlandse kabelaars...

In de zipfile die je op alphacrypt.de kunt downloaden zit ook een file met een beschrijving van de bugfixes die verholpen zijn door een bepaalde versie. http://devel.mascom.de:80...yptUpdate3_16_Classic.zip

Anoniem: 251338

Vandaag mijn alphacrypt ff geupdate van 3.15 naar 3.16 en er is een menu bij gekomen en het zappen gaat ook iets sneller !
Maar het probleem van 396 mhz blijft bestaan .

Gr pascal

Zit iedereen tegenwoordig te slapen of komt er echt geen oplossing voor ons probleem met onze tv's ?

Ik hoorde toevallig van mijn leverancier ( is altijd betrouwbaar geweest ) dat sony voor het einde van het jaar met een oplossing komt voor al deze tv's in de vorm van een eigen cam module.

Goed sony kennende zal dit wel weer volgend jaar worden maar toch .

Nog steeds niemand die zijn eigen tv heeft geupdate ??
Ik heb hier alles liggen om hem te updaten maar durf het ook niet goed want als het mis gaat weet ik het ook niet meer.
In een ander forum beweerde iemand dat de problemen over waren nadat hij hem geupdate had ,
maar die woonde volgens mij in den bosch dus ik weet ook niet of die er uberhaubt al last van hadden.

Dit was het weer voor zover .
Gr pascal

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 251338 op 13-09-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251338 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:24: Zit iedereen tegenwoordig te slapen of komt er echt geen oplossing voor ons probleem met onze tv's ?
Nee hoor, ik ben klaar wakker. Er valt alleen de laatste tijd niets nieuws te melden. Het is al enige tijd duidelijk wat de problemen zijn en waar ze aan liggen (kort gezegd: ontwerpfouten in de Sony TVs). Lijkt me niet zinvol om dat keer op keer te gaan herhalen.
Ik hoorde toevallig van mijn leverancier ( is altijd betrouwbaar geweest ) dat sony voor het einde van het jaar met een oplossing komt voor al deze tv's in de vorm van een eigen cam module. Goed sony kennende zal dit wel weer volgend jaar worden maar toch .
Ook niets nieuws. Het is al lang bekend dat kabelmaatschappijen (waaronder Ziggo) met fabrikanten van consumentenelectronica (waaronder Sony) een CI+ slot met bijbehorende CAM aan het ontwikkelen zijn. Verder zal dat de in dit topic beschreven problemen bij de bestaande Sony Bravia's met een CI slot niet gaan oplossen.
Nog steeds niemand die zijn eigen tv heeft geupdate ?? Ik heb hier alles liggen om hem te updaten maar durf het ook niet goed want als het mis gaat weet ik het ook niet meer. In een ander forum beweerde iemand dat de problemen over waren nadat hij hem geupdate had , maar die woonde volgens mij in den bosch dus ik weet ook niet of die er uberhaubt al last van hadden.
Graag een linkje naar dit "ander forum", zo blijft het een nogal vage bewering. Zoals je zelf ook weet is het eigenhandig updaten van de firmware niet zonder risico (verlies van garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie de post van flop !!

http://www.cardwriter-for...-bravia-ziggo-3727-2.html

Gr pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Gezien de postcode van flop, 9700-9893 zoals hij in dat andere forum aangeeft, woont hij niet in 's-Hertogenbosch. Of het 396 MHz probleem, welk in 's-Hertogenbosch welk onder Ziggo-Zuid / Ziggo Limburg-N.Brabant valt wel speelt, bij hem speelt kan ik zo niet zeggen, kan even de frequentie lijst etc zo snel niet vinden. Ik betwijfel echter dat dit met een eenvoudige firmware update opgelost zal worden.

Update: Gegevens ondertussen gevonden.
Betreffende postcode is regio Groningen, netwerk 9700 en daar zijn (nog) geen zenders op 396 MHz.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 78656 op 14-09-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247937

Geen idee of de ene Alphacrypt de andere is, maar dit is de situatie:

Sony Bravia 40D3500
Alphacrypt (uit speciaal Digitenne/Sony-pakket) achterin de TV geprikt
Digitenne smartcard (in de Alphacrypt module)
Antenne + versterker (aangesloten op de Alphacrypt module)

Beeld ontzettend slecht, haperingen, etc. dus wil overstappen naar Ziggo digitale tv. Nu begrijp ik dat je een andere smartcard nog hebt (logisch, van Ziggo). Is het een kwestie van Digitenne-kaart uit de Alphacrypt-module halen, antenne loskoppelen, Ziggo-kaart in Alphacrypt module stoppen, coax-kabel (met Ziggo-signaal) erin pluggen en werken, of heb je een andere Alphacrypt-kaart nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 247937 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:54:
Geen idee of de ene Alphacrypt de andere is, maar dit is de situatie:

Sony Bravia 40D3500
Alphacrypt (uit speciaal Digitenne/Sony-pakket) achterin de TV geprikt
Digitenne smartcard (in de Alphacrypt module)
Antenne + versterker (aangesloten op de Alphacrypt module)

Beeld ontzettend slecht, haperingen, etc. dus wil overstappen naar Ziggo digitale tv. Nu begrijp ik dat je een andere smartcard nog hebt (logisch, van Ziggo). Is het een kwestie van Digitenne-kaart uit de Alphacrypt-module halen, antenne loskoppelen, Ziggo-kaart in Alphacrypt module stoppen, coax-kabel (met Ziggo-signaal) erin pluggen en werken, of heb je een andere Alphacrypt-kaart nodig?
In een speciaal Digitenne/Sony pakket zit geen AlphaCrypt Classic CAM maar een Conax CAM, wat er volgens mij ook gewoon op staat. Conax is een ander type Conditional Access System (CAS) dan het Irdeto 2 CAS waar je speciaal de AlphaCrypt Classic CAM voor nodig hebt omdat geen enkele andere Irdeto 2 CAM werkt in combinatie met het Irdeto 2 CAS van de kabelbedrijven. Een AlphaCrypt Classic CAM is dus een merknaam van een fabrikant voor een CAM die samenwerkt met een aantal verschillende CAS'en en geen algemene aanduiding voor een Conditional Access Module (CAM).

Als je over wilt stappen naar digitale TV via de kabel zal je een AlphaCrypt Classic CAM moeten aanschaffen of één van de aanbevolen kabelontvangers. Je zou natuurlijk ook eerst eens kunnen experimenteren met een andere plek voor de Digitenne antenne of misschien zelfs van een buiten antenne gebruik gaan maken. Een AlphaCrypt Classic CAM kost namelijk meer dan 100 euro.

Ff weer een update ,
Gister (vrijdag ) is mijn tv opgehaald i.v.m de dvb-c problemen , laat beeld geven en de kleuren klopten niet helemaal .
Maar dit laatste is een bekend probleem , zelfs in amerka heeft sony het zelfs toegegeven.

De monteur kwam dus en verwachte dat het mainboard naar z'n gooitje was en dat de tv sowieso geupdate moest worden.

Hem het hele verhaal over het 396 mhz probleem uitgelegd en gezegd dat ze het maar op moeten lossen !
(begin het een beetje beu te worden om overal van het kastje naar de muur te worden gestuurd)

Deze snapte de situatie maar al te goed en ging er vaart achter zetten.

Maar hopen dat het opgelost wordt (zal wel weer niet maar niet geschoten is altijd mis)

Nu is mijn vraag zouden degene die de 396mhz problemen hebben eens hun firmware versie willen posten ?
Aan de hand daarvan kunnen we zien of er daadwerkelijk ook iets is veranderd i.v.m de dvb-c tuner.
(de eerste 2 letters zijn voor de dvb-c tuner)
LET OP ALLEEN DEGENE DIE ER PROBLEMEN MEE HEBBEN/HADDEN !!!

Haalt dit allemaal niks uit dan denk ik er toch sterk over om toch (weer) een handtekeningenactie te beginnen tegen sony.

Scallie had dit allemaal goed voor elkaar maar nu hoor je niks meer.
Als iemand toevallig hier iets meer van af weet dan P.M me maar.
Toevallig is het mailadres waar we een half jaar terug alles naar toe hebben gestuurd met z'n allen ook uit de lucht.
Dus als je het mij vraagt stinkt dit zaakje nogal !
Kan het verkeerd hebben maar toch !

Hopelijk komen we er uiteindelijk toch uit, als we weer iets meer weten updaten we weer !! :)

Gr pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253033

Een eerder bericht van mij ;) :
Anoniem: 253033 schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:00:
Is Scallie nog op het forum aanwezig? Of zou hij naar het willen opstarten van een offensief ontvoert zijn door Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 14:30
Ik zal eens even het mailtje dat richting scallie ging uit het sent box toveren en dan post ik de gevonden informatie in deze post.

Update:

Het mailtje richting scallie is niet meer te vinden.

Uit het menu van de tv kan ik de volgende informatie halen:
Software 2.14.554
Loader 0.27.9
1. KDL40-W3000
2. 4320751
3. VI-X-A-HOG-N-HKK-M

Update2: Ik HEB er last van, buiten dat de Alphacrypt gewoonweg helemaal niet decodeert in de tv(, maar wel in de pc) vind ie dus ook geen enkele zender op 396MHz.

[ Voor 64% gewijzigd door Damandan op 02-10-2008 19:41 . Reden: toevoegen van info uit tv menu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damandan schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:19:
Ik zal eens even het mailtje dat richting scallie ging uit het sent box toveren en dan post ik de gevonden informatie in deze post.

Update:

Het mailtje richting scallie is niet meer te vinden.

Uit het menu van de tv kan ik de volgende informatie halen:
Software 2.14.554
Loader 0.27.9
1. KDL40-W3000
2. 4320751
3. VI-X-A-HOG-N-HKK-M
Graag ook erbij of je er last van hebt / had !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze ff een update ,
Vandaag mijn tv terug gekregen en kreeg er een vermelding bij dat dvb-c niet ondersteund werd !

Ze hebben de tv geupdate naar de laatste softwareversie en ...

Het beeld is scherper geworden en de fouten zijn eruit maar het 396mhz probleem is er nog steeds ! :'(
eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat het probleem opgelost zou zijn maar ja niet geschoten is altijd mis !

Ik denk dat we toch maar eens iets moeten gaan organiseren om richting sony te gaan .

Gr pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 14:30
Ach, al kwamen ze maar met een firmware upgrade op de proppen die (een deel van) de problemen deed oplossen. Maar ze erkennen het probleem nog niet eens........triest voor een multinational van het formaat van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248142

Iemand een idee om Sony eens aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Zijn er tweaks om het zappen via de alphacrypt sneller te laten verlopen? Ik meen dat een keer gelezen te hebben, maar kan het nergens meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

updaten naar 3.16 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Die versie had ik al. Ik dacht namelijk dat er een tweak voor was ergens in de advanced settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Gaat die CI+ oplossing van Ziggo ook werken in de T3000 serie? Die heeft volgens mij CI, dus zonder plus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

buddow schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:49:
Gaat die CI+ oplossing van Ziggo ook werken in de T3000 serie? Die heeft volgens mij CI, dus zonder plus..
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:49
@siebelink1

Ik heb ook het probleem dat het lang duurt om bij dvb-c beeld te krijgen, maar dacht dat dit aan de alphacrypt kaart ligt. Soms duurt het zappen ook lang, Wat zijn jou settings van de alphacrypt en naar welke firmware is jou tv geupdate? Ik ben woonachtig in midden limburg (omgeving roermond) postcode 6085 en heb ook last van het 396 MHz probleem.

Mijn alphacrypt versie is 3.16

info tv:

KLD-46x3500
4314374
WN-BC-A-HOJ-O-FYB-P

Is het 396 MHz probleem bij de nieuwe reeks bravia's trouwens opgelost? Doordat sony dvb-c niet ondersteund wordt het probleem kei hard genegeerd, terwijl er wel reclame mee gemaakt wordt!

edit: misschien heeft sony lucht gekregen van dit topic en de plannen van scallie waardoor hij 'spoorloos' verdwenen is :+

[ Voor 18% gewijzigd door ToWi1989 op 17-10-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomWinkelmolen schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:36:
@siebelink1

Ik heb ook het probleem dat het lang duurt om bij dvb-c beeld te krijgen, maar dacht dat dit aan de alphacrypt kaart ligt. Soms duurt het zappen ook lang, Wat zijn jou settings van de alphacrypt en naar welke firmware is jou tv geupdate? Ik ben woonachtig in midden limburg (omgeving roermond) postcode 6085 en heb ook last van het 396 MHz probleem.

Mijn alphacrypt versie is 3.16

info tv:

KLD-46x3500
4314374
WN-BC-A-HOJ-O-FYB-P

Is het 396 MHz probleem bij de nieuwe reeks bravia's trouwens opgelost? Doordat sony dvb-c niet ondersteund wordt het probleem kei hard genegeerd, terwijl er wel reclame mee gemaakt wordt!

edit: misschien heeft sony lucht gekregen van dit topic en de plannen van scallie waardoor hij 'spoorloos' verdwenen is :+
Hallo ,
Ik heb de instellingen van de alphacrypt gewoon op orgineel laten staan.
Alleen de eerste 2 letters zijn van de digitale tuner en die zijn hetzelfde geworden als bij jou.

Naar het schijnt zijn de problemen dus wel bij de nieuwe series opgelost , dat wil zeggen de 4000 serie.
Maar misschien moeten we toch maar eens iets richting sony gaan doen.

Count me in !!

Gr pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:49
ik weet niet hoe veel man er nog achter staan, maar het lijkt me heeeel moeilijk om er iets tegen te beginnen. Ik zou sony eens kunnen bellen en vragen hoe het nu zit. Een hele tijd is het stil geweest want 'ze waren er mee bezig', maar ik nooit iets vernomen van een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Sony 32E4000 en tot vanmorgen kreeg ik met de Alphacrypt-classic alle digitale zenders goed door (Ziggo, ex Casema in postcode 2352)
Vanmorgen ineens de zenders rtl4,5 7 en 8 verdwenen.
Werken wel analoog en op mijn 2e toestel waarop het samsung kastje is aangesloten.

Heb ook al opnieuw een scan gedaan, geen resultaat.

Is dit het 396 Mhz probleem en hoe kan het dan ineens gebeuren?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Hallo, ben de gelukkige eigenaar van een 40W4000. Ik maak gebruik van de ingebouwde digitale tuner, zonder gebruik te maken een CAM kaartje. INDI (Belgie) laat de signalen netjes door en ontvang dus zonder enig probleem de digitale zenders, en ook HD zenders.
Echter heb ik een probleem met de HD zenders: ze worden niet opgenomen in de programma lijst. Indien ik bv VTM HD op 3 zou plaatsen, en ik zap van 1 naar 5, dan gaat hij 1 - 2 - 4 - 5 -...
Iemand een idee hoe dit komt of hoe dit op te lossen is?

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248755

Anoniem: 263497 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:34:
Ik heb een Sony 32E4000 en tot vanmorgen kreeg ik met de Alphacrypt-classic alle digitale zenders goed door (Ziggo, ex Casema in postcode 2352)
Vanmorgen ineens de zenders rtl4,5 7 en 8 verdwenen.
Werken wel analoog en op mijn 2e toestel waarop het samsung kastje is aangesloten.

Heb ook al opnieuw een scan gedaan, geen resultaat.

Is dit het 396 Mhz probleem en hoe kan het dan ineens gebeuren?????
Kijk eens op: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/ ;) Ik ga er dus vanuit dat je in het gebied Brabant/Limburg, Emmen, Winschoten via ziggo kijkt (?). Waarschijnlijk gewoon nog een keer laten scannen en dan heb je weer beeld (als ziggo de zenders niet naar het 396 Mhz stukje heeft verplaatst...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm op de een of andere manier heb ik na een nieuwe quickscan (3x moeten doen overigens) alles weer terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 263497 op 22-10-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
moet je dan ook opnieuw de zenderindeling aanpassen? de volgorde dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmmm Sinds vanmorgen (weer) geen digitale ontvangst meer. Gisterenavond laat nog gewoon signaal.
Wel gewoon de kanaalaanduiding en de EPG (met extra info) maar geen enkele digitale zender (ZIGGO, regio Leiden), Sony 32e4000 met Alphacryptcard.
Al 3x een scan gedaan, geen resultaat.

Meer mensen last?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 263497 op 02-11-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279299

Dus het is gewoon af te raden om in het gebied van Ziggo een geintegreerde module te kopen voor in een Bravia. of gewoon in alle gebieden?

Groetjes Frits59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 263497 schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:25:
mmmm Sinds vanmorgen (weer) geen digitale ontvangst meer. Gisterenavond laat nog gewoon signaal.
Wel gewoon de kanaalaanduiding en de EPG (met extra info) maar geen enkele digitale zender (ZIGGO, regio Leiden), Sony 32e4000 met Alphacryptcard.
Al 3x een scan gedaan, geen resultaat.

Meer mensen last?
Heb je ook netjes alle gegevens bij de Quick Scan ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wat wij als dealer bij de klant thuis doen is het volgende:

Alphacrypt 3.16
Met de instelling "Force reading original PMT: off"
CA mode: MULTI / Dynamic

In Sony toestellen (technische instellingen)
Auto Service Update op UIT
Software Update op UIT

Options / Power Saving --> Normaal / Standaard

Bij deze klanten is het verlies van zenders nu weg. Betreft regio Duin & Bollenstreek. Het wegvallen van zenders doet zich alleen voor bij Sony toestellen. Sharp en Loewe hebben hier naar ons idee geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Onderaan dit artikel http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=167 heb ik een pdf geplaatst met alphacrypt instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-01-2017
Vandaag een monteur van Sony aan de deur gehad om een ander euvel te verhelpen.

Hij vertelde me dat het probleem van de zenders die opeens weg zijn is verholpen met een nieuwe firmware update. Het probleem kwam deels door Ziggo en deels door de software in het Sony toestel. Iets over het gebruik door Ziggo van een protocol dat nog niet bekend was ten tijde van de productie van de sony toestellen.

Ik woon in postcode gebied 3833. De monteur vertelde me dat Sony nog steeds formeel geen ingebouwde tunder ondersteund voor o.a. Ziggo. Echter hij liet me een AlphaCrypt Classic zien, versie 1.3 met firmware 3.09.

Mijn Ziggo smartcard erin gedaan en in mijn Sony KDL 40X3500 gestoken, en.... ik had werkend alle HD kanalen in mijn pakket, als ook de reguliere digitale zenders en de radion kanalen.

De instellingen van de CAM waren:
Force reading original PMT: off
Refresh 0 seconden

Daarna mijn Alphacrypr v1.3 met firmware 3.11 erin, zelfde instellingen, en deze deed het niet met de melding "you are not entitled..."
Vreemd genoeg pakte hij wel het eerste kanaal, maar bij het zappen kreeg ik direct de melding.

Kortom het lijkt erop dat het probleem in de CAM software zit. Ik zie net dat er een firmware 3.18 uit is, daar ik mijn CAM toch niet verder kan verklooien, ga ik deze zometeen maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Boraxx schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:06:
Mijn Ziggo smartcard erin gedaan en in mijn Sony KDL 40X3500 gestoken, en.... ik had werkend alle HD kanalen in mijn pakket, als ook de reguliere digitale zenders en de radion kanalen.

De instellingen van de CAM waren:
Force reading original PMT: off
Refresh 0 seconden

Daarna mijn Alphacrypr v1.3 met firmware 3.11 erin, zelfde instellingen, en deze deed het niet met de melding "you are not entitled..."
Vreemd genoeg pakte hij wel het eerste kanaal, maar bij het zappen kreeg ik direct de melding.

Kortom het lijkt erop dat het probleem in de CAM software zit. Ik zie net dat er een firmware 3.18 uit is, daar ik mijn CAM toch niet verder kan verklooien, ga ik deze zometeen maar even testen.
Als je de moeite neemt om dit topic door te lezen dan weet je dat het geen zin heeft om de CAM van een andere firmware versie te voorzien. Het is al vaker gezegd, maar het is een soort Russisch roulette of de CAM wel of niet werkt in een Sony X3500 TV. Als hij niet werkt dan heb je maar één optie en dat is omruilen in de hoop dat je er ééntje treft die wel wil functioneren binnen de hardware toleranties van je TV. Dit probleem lijkt te zijn opgelost in de latere series Sony TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-01-2017
Thnx Archie, die 3.18 overigens niet geinstalleerd wel de 3.16 van een oude download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253873

Ik zoek me rot maar kan het helaas niet vinden, misschien dat iemand me hier kan helpen...

Ik heb een KDL-40W3000 met een Alpha Crypt Cam.

Ik ontvang een gedeelte van de zenders maar bijvoorbeeld tmf, mtv, rtl 8, national geo etc niet digitaal, deze moet ik nu analoog bekijken. In HD ontvang ik alleen Discovery.

Is hier al een oplossing voor dmv een update of andere kaart of iets dergelijks?

Bedankt voor elke reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 253873 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:43:
Ik zoek me rot maar kan het helaas niet vinden, misschien dat iemand me hier kan helpen...

Ik heb een KDL-40W3000 met een Alpha Crypt Cam.

Ik ontvang een gedeelte van de zenders maar bijvoorbeeld tmf, mtv, rtl 8, national geo etc niet digitaal, deze moet ik nu analoog bekijken. In HD ontvang ik alleen Discovery.

Is hier al een oplossing voor dmv een update of andere kaart of iets dergelijks?
Dit hele topic is gewijd aan de DVB-C problemen van o.a. de W3000 serie. Het lijkt mij dat je met wat teruglezen hier dus het antwoord op je vragen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
@David1975: Het enige wat je kunt doen is je Alphacrypt Classic Cam wisselen totdat je een goed werkende gevonden hebt! Zoals Archie al zei; "Het is een soort Russisch roulette of de CAM wel of niet werkt"

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 22:08
Friedchicken schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:44:
@David1975: Het enige wat je kunt doen is je Alphacrypt Classic Cam wisselen totdat je een goed werkende gevonden hebt! Zoals Archie al zei; "Het is een soort Russisch roulette of de CAM wel of niet werkt"
Had het in een ander topic ook al gepost. Heb nu een Alphacrypt TC 3.09 in een 40X3500, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mrc16 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:20:
[...]

Had het in een ander topic ook al gepost. Heb nu een Alphacrypt TC 3.09 in een 40X3500, werkt perfect!
Dat komt omdat de Alphacrypt TC kaarten een andere hardware revisie hebben. Deze revisie accepteerd de W3000/X3000/X3500 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:57:
[...]

Dat komt omdat de Alphacrypt TC kaarten een andere hardware revisie hebben. Deze revisie accepteerd de W3000/X3000/X3500 beter.
Jah, werkt echt prima. Heb alleen 1 Bug gevonden. Als ik Discovery HD opzet dan heeft deze ondertiteling. Ga ik vervolgens de Input switchen naar bijvoorbeeld PS3, dvd speler of XBOX dan loopt de ondertiteling daar door. Wel grappig, kleine bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
mrc16 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:01:
[...]

Jah, werkt echt prima. Heb alleen 1 Bug gevonden. Als ik Discovery HD opzet dan heeft deze ondertiteling. Ga ik vervolgens de Input switchen naar bijvoorbeeld PS3, dvd speler of XBOX dan loopt de ondertiteling daar door. Wel grappig, kleine bug.
Dat zal een bug van het toestel zijn en niet van de alphacrypt daar deze uitsluitend streams decodeerd. Heb je overigens geen meldingen dat er geen sim/card ingestoken is? 1 kaart/chip -lezer is natuurlijk leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246356

Dat laatste is herkenbaar. Ik heb dat steevast als ik een dvd-tje ga kijken. :( De ondertiteling van een gewone zender (maakt niet uit welke) komt door het beeld van het dvd beeld. Maf hoor. Oplossing is dan een kanaal pakken dat een kinderbeveiliging heeft of iets dergelijks. In iedergeval iets zonder ondertiteling.

Mijn Sony 40W4000 met alphacrypt heeft gelukkig al een jaar geen problemen met Ziggo. Mijn eerste cryptkaart was niet in orde. De tweede wel ik meen dat dit toen v3.16 was. Vorige week een nieuwe sony 32w4000 geplaatst bij mijn ouders met een alphacrypt v3.18 en die deed het ook meteen. 8) Gelukkig maar!

Wel moet je goed opletten dat je de alphacryptmodule op de juiste wijze in de tv monteerd en dat je het ziggo-kaartje op de juiste wijze in de alphacrypt stopt. Ik hoor weinig mensen over de montage hiervan. Maar in mijn W4000 kon die cryptkaart er op twee manieren in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Friedchicken schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:07:
[...]

Dat zal een bug van het toestel zijn en niet van de alphacrypt daar deze uitsluitend streams decodeerd. Heb je overigens geen meldingen dat er geen sim/card ingestoken is? 1 kaart/chip -lezer is natuurlijk leeg.
ja maar die melding verdwijnt vanzelf na 1 seconden. Daar stoor ik me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288965

Hi Guys,

Ik heb sinds twee weken de 40w4000 en sinds enkele dagen de alphacrypt classic.
Ik baalde 2 dagen lang dat ik ned 1 2 en 3 niet had en wilde klooien met de firmware, ook al wordt in alle fora gesproken dat dat niet helpt. Uiteindelijk lukte het me ook niet om de module in mn pcmcia slot werkend te krijgen, dus maar een andere oplossing gezocht, en ik lijk het gevonden te hebben, bij mij werkt het tenminste, en wil dat toch met jullie delen.

Ik heb de cam settings in de expert mode nu zo:
- CA systems: single
- CA registration: dynamic
- force reading original PMT: off
- CA-PMT delete timer: 5s
- CI watchdog: 1500 ms
- dbox compatibility: on

Wat het inhoudt weet ik allemaal niet, maar kwam dit ook weer ergens anders tegen en het werkt dus!
Ik woon in het Multikabel gebied, netwerkid is dus ook 8888, freqentie staat op 514, de rest op auto, snelscan vond tot vanavond steeds maar 250 zenders, nu 255!!
oja, aphacrypt versie is 1.18.
Doe er je voordeel mee, ik hoop dat dit bij jullie ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289981

Goede dag allemaal,

Ik heb een Sony KDL 40x3500 LCDTV. Nadat ik goede verhalen over AlphaCrypt Classic i.c.m. Ziggo smartcard zag, heb ik er een aangeschaft. De zender ingesteld op mijn TV (frequentie 372.00, Netwerknummer 5555 en Symboolsnelheid 68.75). Alle zenders zijn correct gevonden. Echter na een paar seconde valt het beeld weg en verschijnt de volgende melding”

“AlphaCrypt

Sie haben keine Berechtigug
Dieses Programm zu empfangen”

8)7

Ik het bij Ziggo gecheckt, mijn smartcart is wel geactiveerd. By the way, met een externe decoder (gesupport door Ziggo) werkt alles prima, maar niet met de Alphacrypt (software version 3.18) kaart.

Vandaag heb ik de helpdesk van MasCom gebeeld, zij hadden me geadviseerd Alphacrypt net zo lang omruilen tot ik er één tref die het wél goed doet.
Voor alle duidelijkheid, het probleem zit in de Sony TV, niet in de Alphacrypt.

Vervolgens heb ik Sony Nederland gebeeld. De gene die ik aan de lijn had vertelde me dat dit probleem al lang bij Sony bekend is. Echter zijn ze in onderhandeling met Ziggo. Die gene die ik aan de lijn had was ook zo openhartig me te vertellen dat het allemaal om het Geld gaat. :( :( :(

Persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat Sony weet dat het probleem bij hun ligt maar toch niet met een oplossing komen. Blijkbaar willen ze (nog meer) geld verdingen over de rug van de consument. Maar als consument hebben we ook rechten. Ik denk dat we de zaak met zijn allen bij de consumentenbond en de TV programma Radar moeten belegen. Ik vraag me dan af hoe Sony gaat reageren als ze in negatieve publiciteit komen.

Groetjes,
Kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Anoniem: 289981 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:21:
Ik vraag me dan af hoe Sony gaat reageren als ze in negatieve publiciteit komen.

Groetjes,
Kia
Nou niet, ik heb 1 jaar geleden ook het probleem gehad met een 32inch CRT tv. Uitgebreid bij kassa geweest. En er waren genoeg gedupeerden met het toestel. Bleek een fabrieksfout te zijn. Reparatie kosten liepen erg hoog op. Sony kwam geen eens opdagen! Wel een berichtje van kom je product maar langsbrengen dan kunnen we korting geven op het reparatiebedrag. Sony zal vast en zeker al een statement klaar hebben liggen.

Anoniem: 289981 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:21:
Goede dag allemaal,

Ik heb een Sony KDL 40x3500 LCDTV. Nadat ik goede verhalen over AlphaCrypt Classic i.c.m. Ziggo smartcard zag, heb ik er een aangeschaft. De zender ingesteld op mijn TV (frequentie 372.00, Netwerknummer 5555 en Symboolsnelheid 68.75). Alle zenders zijn correct gevonden. Echter na een paar seconde valt het beeld weg en verschijnt de volgende melding”

“AlphaCrypt

Sie haben keine Berechtigug
Dieses Programm zu empfangen”

8)7

Ik het bij Ziggo gecheckt, mijn smartcart is wel geactiveerd. By the way, met een externe decoder (gesupport door Ziggo) werkt alles prima, maar niet met de Alphacrypt (software version 3.18) kaart.

Vandaag heb ik de helpdesk van MasCom gebeeld, zij hadden me geadviseerd Alphacrypt net zo lang omruilen tot ik er één tref die het wél goed doet.
Voor alle duidelijkheid, het probleem zit in de Sony TV, niet in de Alphacrypt.

Vervolgens heb ik Sony Nederland gebeeld. De gene die ik aan de lijn had vertelde me dat dit probleem al lang bij Sony bekend is. Echter zijn ze in onderhandeling met Ziggo. Die gene die ik aan de lijn had was ook zo openhartig me te vertellen dat het allemaal om het Geld gaat. :( :( :(

Persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat Sony weet dat het probleem bij hun ligt maar toch niet met een oplossing komen. Blijkbaar willen ze (nog meer) geld verdingen over de rug van de consument. Maar als consument hebben we ook rechten. Ik denk dat we de zaak met zijn allen bij de consumentenbond en de TV programma Radar moeten belegen. Ik vraag me dan af hoe Sony gaat reageren als ze in negatieve publiciteit komen.

Groetjes,
Kia
Als je naar sony belt kun je net zo goed naar de aldi bellen ,
Misschien dat die nog meer van de producten van sony afweten dan bij sony zelf !!!
Ik heb toch al veel technische diensten aan de telefoon gehad maar die van sony slaat werkelijkwaar de klok.
Of je nou met een vraag over je tv , radio of ps 3 etc. etc. komt ze weten nergens iets van af.
Gr pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Anoniem: 251338 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:42:
[...]

Als je naar sony belt kun je net zo goed naar de aldi bellen ,
Misschien dat die nog meer van de producten van sony afweten dan bij sony zelf !!!
Ik heb toch al veel technische diensten aan de telefoon gehad maar die van sony slaat werkelijkwaar de klok.
Of je nou met een vraag over je tv , radio of ps 3 etc. etc. komt ze weten nergens iets van af.
Gr pascal
Beetje overdreven reactie siebelink. Jij koopt een niet ondersteund product en als het dan niet werkt moet je ook niet gaan zeuren. Goed, dat erbuiten gelaten kan je wel hetvolgende doen: Probeer net zo lang Alphacrypt modules totdat je een werkende gevonden hebt. Het toestel heeft bepaalde hardware toleranties wat betreft cam gebruik. Alphacrypt TC modules hebben een grotere kans van slagen op een werkende combinatie, daar deze een andere hardware revisie heeft dan de Alphacrypt Classic Cam.

Succes

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Ben van plan om op zéér korte termijn de KDL-40E4020 aan te schaffen.
Deze heeft ook een DVB-T / DVB-C (+HD) tuner.
Ga ik dan ook die onzekerheid tegemoet, zoals ik hier kan lezen in dit draadje ??

Gaat om Ziggo in gebied Assen (9403).

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289981

Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:18:
[...]

Alphacrypt TC modules hebben een grotere kans van slagen op een werkende combinatie, daar deze een andere hardware revisie heeft dan de Alphacrypt Classic Cam.
Dat heb ik wel bij MASCOM gecheckt. Volgens MASCOM is dat een fabeltje. Alphacrypt TC heeft alleen twee verschillende soorten smartkaart. Voor de rest qua technologie is exact hetzelfde als Alphacrypt Classic Cam. Het blijft in beide gevallen gokken welke kaart op je TV werkt. Het probleem is al lang bekend bij Sony en ze kunnen het ook oplossen alleen is er geen wil bij Sony.

Ik heb inmiddels mijn Alphacrypt Classic Cam met een andere Alphacrypt Classic Cam geruild. Deze doet het wel beter. Maar het probleem is nog niet helemaal opgelost. Af en toe krijg ik weer de melding. De ene dag is helemaal goed, zonder probleem en andere dag weer fout. Het is erg vreemd dus.

VRAAGJE: heeft iemand de handleiding van Alphacrypt Classic Cam in het engels? Ben namelijk wel benieuwend of dit probleem die ik nu heb door een of andere wijziging in de setting opgelost kan/zal worden.

Groetjes,
Kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 289981 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:34:
VRAAGJE: heeft iemand de handleiding van Alphacrypt Classic Cam in het engels? Ben namelijk wel benieuwend of dit probleem die ik nu heb door een of andere wijziging in de setting opgelost kan/zal worden.
Geen Engelse handleiding, maar zorg er in ieder geval voor dat de instellingen als volgt zijn:
  • CA systems: Multi
  • CA registration: Dynamic
  • Force reading original PMT: OFF
  • CA-PMT delete time: 0s
  • CI-watchdog:1500 ms
  • dbox compatibility: On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:18:
[...]

Beetje overdreven reactie siebelink. Jij koopt een niet ondersteund product en als het dan niet werkt moet je ook niet gaan zeuren. Goed, dat erbuiten gelaten kan je wel hetvolgende doen: Probeer net zo lang Alphacrypt modules totdat je een werkende gevonden hebt. Het toestel heeft bepaalde hardware toleranties wat betreft cam gebruik. Alphacrypt TC modules hebben een grotere kans van slagen op een werkende combinatie, daar deze een andere hardware revisie heeft dan de Alphacrypt Classic Cam.

Succes
Nou mijn alphacrypt werkt hoor ,
Maar ik heb alleen last van het 396 mhz probleem.
Het is alleen zo dat sony zich altijd verschuilt achter allerlei smoesjes.
Niet ondersteunen my ass .

Staat bovendien ook niet in de handleiding .
Sony maakt gewoon een fout door bepaalde frequenties niet door te laten gaan .
Als je het niet ondersteund moet je dit ook niet in je tv aanbieden en er vervolgens in de gebruiksaanwijzing een heel verhaal over typen hoe je het in moet stellen.
En als het dan niet lukt zeggen ze bij sony , Wij ondersteunen het niet . 8)7

Nou schiet mij maar lek
7(8)7

Gr pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubke01250
OK: Help.

Tijdens de zoektocht naar de alphacrypt Classic Cam kom ik op deze: EUR 94.99
http://cgi.ebay.nl/AlphaC...rte_W0QQitemZ230326432699

Maar vervolgens (jaja, door advertentielink) kom ik op een CAM die ontwikkeld zou zijn voor ZIGGO en andere kabelaars .. Zou dit beter kunnen werken dan de Classic Cam op de DVB-C (HD) tuner in de Sony 40E4020 ? De site beweerd van wel:
http://www.satellitecity....le-voor-ziggo-p-1629.html

iemand ervaring hiermee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
flubke01250 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:51:
Maar vervolgens (jaja, door advertentielink) kom ik op een CAM die ontwikkeld zou zijn voor ZIGGO en andere kabelaars .. Zou dit beter kunnen werken dan de Classic Cam op de DVB-C (HD) tuner in de Sony 40E4020 ? De site beweerd van wel:
De problemen met de AlphaCrypt Classic CAM die in dit topic besproken worden hebben voornamelijk betrekking op de modellen uit de 3000 serie van de Sony TV zoals genoemd in de topic titel. Vanaf de 4000 serie komen er nagenoeg geen meldingen meer voor van die problemen en daar waar wel sprake is van problemen worden die meestal veroorzaakt door verkeerde instellingen of signaal problemen.

Van de Aston Irdeto CAM zijn eigenlijk tot dusver nauwelijks gebruikerservaringen bekend. Persoonlijk ken ik maar één ervaring op een forum en die ervaring sprak over stabiliteitsproblemen, maar dat zegt met één ervaring niet veel. Ik kan me zo snel niet even voor de geest halen waar ik die ervaring ook al weer gelezen heb, dus ik heb helaas geen link voor je. Qua functionaliteit heeft de Aston Irdeto CAM verder niets extra's te bieden t.o.v. de AlphaCrypt Classic CAM.

Je moet zelf de afweging maar maken, maar zoals gezegd: De probemen die in dit topic besproken worden met de AlphaCrypt Classic CAM zijn niet meer van toepassing vanaf de 4000 serie van de Sony TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubke01250
Archie Bedankt !!! _/-\o_
Ik ben er door jouw antwoord dus helemaal uit: De KDL-40E4020 wordt besteld bij Redcoon !! :Y
ThnX _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
flubke01250 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:38:
Ik ben er door jouw antwoord dus helemaal uit: De KDL-40E4020 wordt besteld bij Redcoon !!
Ik had de indruk dat je vraag eigenlijk betrekking had op de aankoop van een AlphaCrypt Classic CAM of een Aston Irdeto CAM. Even voor de zekerheid: De digitale TV (DVB) implementatie van Sony in de 4000 serie TV's is nog steeds niet probleem en bugvrij, maar dat heeft verder niets met een CAM te maken. Helaas weigert Sony nog steeds support te leveren op het gebruik van haar TV's in combinatie met digitale (kabel) TV, dus op een firmware bugfix van Sony voor die problemen hoef je niet te rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 22-02-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06 22:17
flubke01250 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:38:
Archie Bedankt !!! _/-\o_
Ik ben er door jouw antwoord dus helemaal uit: De KDL-40E4020 wordt besteld bij Redcoon !! :Y
ThnX _/-\o_
Redcoon? Zou de reviews van die shop maar even lezen....dramatische winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

Anoniem: 289981 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:34:
[...]

Dat heb ik wel bij MASCOM gecheckt. Volgens MASCOM is dat een fabeltje. Alphacrypt TC heeft alleen twee verschillende soorten smartkaart. Voor de rest qua technologie is exact hetzelfde als Alphacrypt Classic Cam. Het blijft in beide gevallen gokken welke kaart op je TV werkt. Het probleem is al lang bekend bij Sony en ze kunnen het ook oplossen alleen is er geen wil bij Sony.

<knip>

Groetjes,
Kia
Ik denk niet dat er onwil is bij Sony, want het zou een super verkoopargument zijn als het wel werkt, gercertificeerd en ondersteund wordt. Ook Sony verkoopt graag TV's, weet je ;) Echter er is geen enkele fabrikant met een CI-slot en gecertificeerde DVB-C decoder (JVC en HUMAX wel gecertificeerd, maar daar is de CI ingebouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292968

hallo allemaal ik heb ook de sinds 13.05.2008 sony kdl40x3500 met cam kaart werkt echt goed firmware 3.14 .maar nu heb ik en probleem heb nu last van witte vlekken in me beeld tv opgehaald monteur thuis geweest die zegt is heel normaal nu mijn vraag aan jullie is er iemand met het zelfde probleem want sony zei tegen mij je leert er maar te leven dit is toch niet normaal tv van 2250euro ik geloof niet dat dit ken heb ook gemelldt bij kassa graag wat ulp al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik kan op mijn Sony 32W4210 met AlphaCrypt maar 85 zenders vinden. Is dat ook een probleem van de tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295660

Ik heb geruime tijd ook maar een beperkte selectie van de zenders tot mijn beschikking gehad. Een aantal keer heb ik de alphacrypt geupdate zonder succes (nu inmiddels v3.18). Ik heb echter van iemand te horen gekregen dat je ook handmatig een frequentie en netwerk ID kunt ingeven. Na wat zoekwerk vond ik de volgende PDF (http://blob.ziggo.nl/dyna..._DigitaleTV_v1.0b_web.pdf).
Nadat ik hier de frequentie en netwrek ID in had opgezocht voor mijn regio en dit invoerde bij digitale automatische afstemming (bij snelle scan kun je de frequentie en netwerk ID invullen), kon ik ineens alle zenders ontvangen! Ik zou zeggen: als je dit nog niet geprobeerd hebt, misschien de moeite om even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295672

Sinds gisteren heb ik geen RTL5 SBS6 en RTL7 meer op mijn Bravia 40w4000 ik gebruik dus ook de alphacrypt module classic. Ik weet dat Ziggo de frequentiewijzigingen heef doorgevoerd maar weet iemand al hoe dit probleem op te lossen? Zit het in de ingebouwde ontvanger in de Sony Bravia 40W4000 of moeten we de alphacrypt module updaten naar versie 3.18 (momenteel draai ik versie 3.15)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 295672 op 18-03-2009 13:12 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258771

sinds dinsdag 17-03-09 hebben ze 2 streamings omgezet bij Ziggo voor brabant en limburg.
streaming 11 en 23 zijn van frequentie veranderd.
Dit betekend dus dat je je tv opnieuw moet laten scannen en weer instellen.

streaming 11 zat op 268.000 Mhz en nu op 586.750 Mhz.
streaming 23 zat op 260.000 Mhz en nu op 578.750 Mhz.

Mocht je tv na het scannen deze zenders nog niet hebben gevonden dan is het mogelijk om een snelscan uit te voeren dan moet je een frequentie instellen en het transport ID (brabant/limburg = 1111 oftwel 01111)
Groeten succes Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295672

Robert0

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg!

Alle zender zitten erweer op als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robert0 jij bent mijn held! werd helemaal gek laatste dagen dat grotendeels van mn zenders verdwenen waren. Ik heb nu zelfs weer zenders digitaal welke ik voorheen al niet meer had, Veronica Net5 etc. Heb nog steeds niet alles maar de belangrijkste zenders werken weer gelukkig. Wilde mn tv al op marktplaats zetten dus heel erg bedankt voor je uitzoekwerk!! _/-\o_

Nog één vraagje. Heb nu zo'n snelscan uitgevoerd (streaming 11 zat op 268.000 Mhz en nu op 586.750 Mhz.) maar moet ik dan daarna nog een keer een snelscan uitvoeren voor streaming 23 zat op 260.000 Mhz en nu op 578.750 Mhz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:00

Speedmaster

Make my day...

Voor de liefhebbers, deze week mijn Sony 32W4000 gehaald en vandaag de AlpaCrypt classic CI module 3.18 geplaatst. Instellingen voor mijn Caiway abbo ingevoerd en scannen maar. Resultaat een perfect werkende module en nu Digitale TV van Caiway actief. Kan de losse decoder naar de slaapkamer voor mijn "oude" 28" Sony LCD. Nog wel even een extra kaart halen voor 1,95 per maand meer, maar dat is altijd beter als het bagger signaal van REKAM hier in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tuut-Tuut schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:22:
Voor de liefhebbers, deze week mijn Sony 32W4000 gehaald en vandaag de AlpaCrypt classic CI module 3.18 geplaatst.
Dit is een topic over de DVB-C problemen van de W3000, X3000 en X3500 series van Sony. De hier besproken problemen zijn niet toepassing op de W4000 serie die weer andere bugs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi David,

Heb je bij de snelcan een frequentie EN het netwerk ID ingevuld?
Dan moet het gewoon werken.
Het kan overigens geen kwaad om het nog een keer te doen met een andere frequentie!
Maar je moet wel een frequentie opgeven die voor jouw omgeving actief is.
bijv. 356.000 Mhz en de ID 01111 voor brabant/limburg
Als je dus niet in brabant/limburg woont dan is dat dus anders!
Mocht dat zo zijn geef dan even op waar je woont plaats poscode dan kan ik je het transport ID daarvan ook wel door geven.

Groeten,
Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258771 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:25:
Hi David,

Heb je bij de snelcan een frequentie EN het netwerk ID ingevuld?
Dan moet het gewoon werken.
Het kan overigens geen kwaad om het nog een keer te doen met een andere frequentie!
Maar je moet wel een frequentie opgeven die voor jouw omgeving actief is.
bijv. 356.000 Mhz en de ID 01111 voor brabant/limburg
Als je dus niet in brabant/limburg woont dan is dat dus anders!
Mocht dat zo zijn geef dan even op waar je woont plaats poscode dan kan ik je het transport ID daarvan ook wel door geven.

Groeten,
Roberto
Beste Roberto,

heb inderdaad en frequentie en netwerk ID gevuld. Ik woon in Tilburg (5046GK) dus vandaar dat ik het gelijk kon testen. Ik heb nu practisch alles (wat ik nooit heb gehad in ruim een jaar tijd, heb zelfs de HD zenders waarvoor ik nog betaalde). Het enige wat ik nu nog mis is TMF en MTV. Zou het zinvol zijn die andere frequentie nog te proberen?

Bvd voor je moeite!!

Groetjes David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 253873 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:20:
Het enige wat ik nu nog mis is TMF en MTV. Zou het zinvol zijn die andere frequentie nog te proberen?
Je mist nog iets meer kanalen die allemaal via Transport Stream 6 worden doorgegeven bij Ziggo/@Home.

TV kanalen:
  • Nickelodeon/Comedy Central
  • Eurosport
  • Animal Planet
  • MTV
  • TMF
  • Sport1
  • Sport1.2
Radio kanalen:
  • Total Hits
  • Magnificent 70s
  • Dance Floor Fillers
  • The Love Collection
  • Classical Greats
  • The Biggest Rock Anthems Ever
  • Perfect Dinner Party/Coffee Bar
  • Ultimate Urban
  • Cool Jazz
  • Just Chillout
  • Still Got The Blues
  • The Cocktail Lounge
  • All Day Party
  • Classical Orchestral
  • Killer 80s
  • Classical Calm
  • The Main Event
Transport Stream 6 bevindt zich in jouw regio op de 396 MHz en die gaat je TV dus helaas niet vinden vanwege de bekende 396 MHz bug. Een andere frequentie proberen heeft dus geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:41:
[...]

Je mist nog iets meer kanalen die allemaal via Transport Stream 6 worden doorgegeven bij Ziggo/@Home.

TV kanalen:
  • Nickelodeon/Comedy Central
  • Eurosport
  • Animal Planet
  • MTV
  • TMF
  • Sport1
  • Sport1.2
Radio kanalen:
  • Total Hits
  • Magnificent 70s
  • Dance Floor Fillers
  • The Love Collection
  • Classical Greats
  • The Biggest Rock Anthems Ever
  • Perfect Dinner Party/Coffee Bar
  • Ultimate Urban
  • Cool Jazz
  • Just Chillout
  • Still Got The Blues
  • The Cocktail Lounge
  • All Day Party
  • Classical Orchestral
  • Killer 80s
  • Classical Calm
  • The Main Event
Transport Stream 6 bevindt zich in jouw regio op de 396 MHz en die gaat je TV dus helaas niet vinden vanwege de bekende 396 MHz bug. Een andere frequentie proberen heeft dus geen zin.
klopt inderdaad. Nou toch super bedankt, kan tenminste weer normaal tv kijken ipv de helft digitaal en de andere helft analoog. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247709

Hoi!!!

Hier een hele blije gebruiker van de Aston Irdeto cam!!!!
Er is sinds kort een nieuwe Aston Irdeto Cam uitgebracht speciaal voor de nederlandse markt!!!!
Deze kaart werkt 100% bij IEDEREEN MET EEN W3000 of X3500!!!!

Ik heb zelf een x3500 en ben al maanden bezig met een goede alphacrypt te vinden tot ik deze zag bij sattelite city.
http://www.satellitecity....le-voor-ziggo-p-1629.html

heb m besteld en tot mijn blije verbazing werkt ie PERFECT!

EINDELIJK!!!!! >>>>>geef het door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Zou je wat meer kunnen vertellen over je ervaring? Hoe eenvoudig is het, moet je nog veel ingewikkelde dingen instellen en ben je problemen tegen gekomen?? Of werkt het plug and play?

Wat is nu precies het voordeel tov de Alphacrypt, geen 396mhz probleem?

Ik moet zeggen dat het goed klinkt, maar omdat de kaart nog vrij onbekend is denk ik dat je bij problemen weinig ondersteuning op internet zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
buddow schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:28:
Wat is nu precies het voordeel tov de Alphacrypt, geen 396mhz probleem?
Zoals al duidelijk is gemaakt in dit topic is het 396 MHz probleem een fout in de DVB-C tuner van de Sony TV's genoemd in de topic titel. De AlphaCrypt Classic CAM heeft daarmee niets van doen. Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen hoeft de AlphaCrypt Classic CAM immers niet in de TV te zitten. Die wordt pas gebruikt op het moment dat een digitaal TV kanaal wordt bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
OK, maar dan begrijp ik nog niet helemaal waar dan het voordeel ligt. Is er geen sprake van probleem 1 met de Aston bijvoorbeeld?

Ik heb een T3000, maar het 396mhz probleem en de prijs hebben mij nog van de aankoop weerhouden. Als de Aston voordelen zou bieden zou het zeker interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ben momenteel aan het verhuizen naar regio Eindhoven, en ik vroeg me af mensen in het UPC gebied nog gebruik kunnen maken van de ongecodeerde digitale basiar ik eespakket wan aantal pagina's terug in dit draadje over las. Of is dat feest inmiddels over en wordt alles vanuit UPC ook gecodeerd uitgezonden?

Indien dat laatste het geval is ben ik van plan een Alphacrypt Classic in mijn X3500 te stoppen icm een digitaal starterspakket van UPC. Nu las ik ook dat er nogal wat complicaties zijn geweest bij de verschillende firmware versies waarvan de module voorzien was. Moet ik nog op een bepaalde firmware versie letten wanneer ik een AC aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Shiverzz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:19:
Ben momenteel aan het verhuizen naar regio Eindhoven, en ik vroeg me af mensen in het UPC gebied nog gebruik kunnen maken van de ongecodeerde digitale basiar ik eespakket wan aantal pagina's terug in dit draadje over las. Of is dat feest inmiddels over en wordt alles vanuit UPC ook gecodeerd uitgezonden?

Indien dat laatste het geval is ben ik van plan een Alphacrypt Classic in mijn X3500 te stoppen icm een digitaal starterspakket van UPC. Nu las ik ook dat er nogal wat complicaties zijn geweest bij de verschillende firmware versies waarvan de module voorzien was. Moet ik nog op een bepaalde firmware versie letten wanneer ik een AC aanschaf?
Sowieso heb je niets aan de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met UPC omdat UPC niet van het Irdeto 2 Conditional Access System (CAS) maar van het Nagravision CAS gebruik maakt en de AlphaCrypt Classic CAM geen Nagravision ondersteunt. Verder geeft UPC nagenoeg geen kanalen meer door zonder encryptie, dus zal je aan een UPC Mediabox moeten voor digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LET OP TV opnieuw scannen in limburg en brabant

sinds maandag 25-05-09 hebben ze wederom 2 streamings omgezet bij Ziggo voor brabant en limburg.
streaming 7 en 10 zijn van frequentie veranderd.
Dit betekend dus dat je je tv opnieuw moet laten scannen en weer instellen.

streaming 7 zat op 284.000 Mhz en nu op 474.750 Mhz.
streaming 10 zat op 276.000 Mhz en nu op 538.750 Mhz.

Mocht je tv na het scannen deze zenders nog niet hebben gevonden dan is het mogelijk om een snelscan uit te voeren dan moet je een frequentie instellen en het transport ID (brabant/limburg = 1111 oftwel 01111)
Groeten succes Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250654

Ziggo kondigt vandaag de lang verwachte CI+ kaart aan, leverbaar in juli. Iemand enig idee of deze gaat werken in een CI slot zoals bij de W3000? Dit los van het bekende tunerprobleem dat Sony nooit meer gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326286

Ik ben ook in het bezit van een W3000 en al ruim een jaar diversen Alphacript kaarten uitgeprobeerd, maar steeds zonder resultaat. Vorige week een CI+ kaart(kabelaar CAIWAY) van een college geprobeerd en tot mijn stomme verbazing werkt deze kaart perfect.
Ik heb nu een CI+ kaart bij CAIWAY gekocht(€49,-) en kijkt met veel plezier, zonder aparte tuner, naar alle zenders(zelfs iets meer) dan met de aparte Samsung digitale tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb het met mijn w3000 maar opgegeven, laatst naar mediamarkt om toch maar te proberen met alphacrypt maar ze verkopen ze niet meer vanwege de veelvuldige problemen ermee. Daarbij kwam ook dat ze niet kunnen garanderen dat het in de toekomst blijft werken. Ik heb opzicht niet het probleem met meerdere afstandsbedieningen vanwege een universele logitech maar ik heb graag wat minder kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 16:49
Anoniem: 326286 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:00:
Ik ben ook in het bezit van een W3000 en al ruim een jaar diversen Alphacript kaarten uitgeprobeerd, maar steeds zonder resultaat. Vorige week een CI+ kaart(kabelaar CAIWAY) van een college geprobeerd en tot mijn stomme verbazing werkt deze kaart perfect.
Ik heb nu een CI+ kaart bij CAIWAY gekocht(€49,-) en kijkt met veel plezier, zonder aparte tuner, naar alle zenders(zelfs iets meer) dan met de aparte Samsung digitale tuner.
Wow! Ik ga hem metteen halen!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat een sukkel ben ik toch, ik had twee weken geleden een cl+ module van ziggo in mijn handen en dacht... zal ik het testen??

maar ik dacht meteen mneee dat kan niet werken, anders zou het niet hernoemd zijn, ik had natuurlijk ook gewoon even kunnen lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 14-01-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Pixal schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:33:
Wat een sukkel ben ik toch, ik had twee weken geleden een cl+ module van ziggo in mijn handen en dacht... zal ik het testen??

maar ik dacht meteen mneee dat kan niet werken, anders zou het niet hernoemd zijn, ik had natuurlijk ook gewoon even kunnen lezen.
Voor alle duidelijkheid: Van Ziggo mag de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM niet functioneren in apparatuur met een standaard DVB CI slot. Bij Caiway geldt vooralsnog deze instelbare beperking niet, dus daarom kan bij Caiway wel de Irdeto CI+ CAM in apparatuur met standaard DVB CI slot gebruikt worden. Voor Ziggo klanten heeft het proberen van de Irdeto CI+ CAM in bijvoorbeeld de TV's van Sony met een standaard DVB CI slot dus geen zin.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste