Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966

Topicstarter

Er zijn zoals velen momenteel ervaren behoorlijk wat problemen met de ingebouwde DVB-C tuners in de LCD Televisies van sony.

Dit topic gaat over 2 problemen

Probleem 1: DVB-C Tuner werkt op geen enkel kanaal, Alphacrypt geeft na elke 10 seconde een bericht: You're not entitled to...' Dit probleem doet zich voor bij de W3000 en X3000 en X3500 series en lijkt te maken te hebben met de aanwezigheid van een HD tuner.

Probleem 2: Het afstemmingprobleem op 396 mhz, wat te maken heeft met de Transport Stream waarin bepaalde zenders worden doorgegeven, en deze dus niet kunnen worden ontvangen. Dit probleem lijken alle DVB-C tuners te hebben, dus ook de D3000 en V3000.

Tot nu toe is er veel hierover gepost in het onderstaand topic:

Het lijkt er echter steeds meer op dat wij als gedupeerden nu de handen ineen moeten slaan om zo als groep een duidelijk signaal te kunnen afgeven richting sony die verantwoordelijk is voor het al dan niet functioneren van hun producten.

Bent U ook gedupeerde? Heeft U iets toe te voegen aan de discussie? Laat het hier weten!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 245966 op 08-01-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225744

Ook de D3000 heeft het probleem met de Transport Stream op 396 MHz.

Eb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

SirCameAlot,

Dank voor het zetten van de eerste stap!

Kun je de titel nog wijzigen in: Sony Bravia DVB-C tuner problemen of iets dergelijks? Het 396 MHz geldt inderdaad niet alleen voor de door jou genoemde modellen...

Nu de eerste stap gezet is kunnen we de problemen die er zijn verder omschrijven, door wat relevante stukken uit het Sony Bravia deel 4 topic te kopiëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-04 14:45
SirCameAlot,
In ieder blij dat je bent begonnen.

We moeten wel het een en ander van elkaar onderscheiden. Zoals ArChie al gemeld heeft in de lopende topic van Sony BRAVIA, zijn er twee problemen te onderscheiden:

Probleem 1: Alphacrypt geeft na elke 10 seconde een bericht: You're not entitled to...'

Probleem 2: Het afstemmingprobleem op 396 mhz, wat te maken heeft met de Transport Stream waarin bepaalde zenders worden doorgegeven, en deze dus niet kunnen worden ontvangen.

Het verschil in probleem 1 en 2 zit waarschijnlijk in dat het eerst probleem voornamelijk gebeurt bij geintegreerde DVB-C tuners met HD tuner!
Het tweede probleem doet zich voor bij bravia's welke alle DVB-C tuner hebben, ongeacht voor welke kwaliteit uitzending (HD, SD)

Het lijkt me handig om het overzicht te houden, dat iedereen die hier post, zijn probleem kenbaar maakt met in ieder geval de volgende gegevens:
TV-serie (dus W3000, X3000 of X3500)
Welk provider gebied (Multikabel, @home of Casema)
Alphacrypt versie
Software/firmware versie van je TV (advies van ArChie)

Laten we wel benadrukken dat het probleem bij SONY ligt en dus niet bij de providers of aan alphacrypt. We zullen dit probleem bij Sony moeten aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247942

December 2007 een 40W3000 gekocht en werkt niet.

Door de leverancier van het toestel zijn aan mij diverse Alphacrypt versies geleverd en geen van allen werkte.

TV-serie: KDL40W3000
Provider: Multikabel
Alphacrypt versie 3:12

Ter aanvulling onderstaande antwoord van Multikabel aangaande het testen van de DVB-C:

Wij hebben inderdaad de digitale decoders die ingebouwd in de televisie zitten niet getest.

Er is helaas nog niet bekend wanneer wij dat wel gaan doen of wanneer het ondersteund gaat worden. UIteraard wordt u op de hoogte gesteld zodra wij hier meer informatie over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
Aankoop december 2007,

Sony 46X3500
Multikabel
Alphacrypt 3.12

Krijg na 10 seconde het bekende berichtje: you're not entitled to....
Sony een tweetal keren gecontact, maar bij beide keren zeggen ze dat dat mijn probleem is en niet van hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:58
Ik heb nog even gewacht met de aanschaf van een CAM voor mijn X3500. De verkoper bij FOKA had van een Sony vertegenwoordiger begrepen dat er eind van deze maand een oplossing komt voor CASEMA-SONY-DVB-C.
Ik heb er (hopelijk terecht) voorlopig vertrouwen in dat Sony en CASEMA er samen deze maand uit gaan komen.
Het zou toch van de zotte zijn dat je zo'n mooi appraat niet goed kan gebruiken. CASEMA heeft ook geen goed alternatief; ik heb geen zin in zo'n Samsung kast erbij (ik ben bang dat ik die niet door de sleuf van de CAM krijg), bovendien werken die ook niet foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
avdflier schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:07:
Het lijkt me handig om het overzicht te houden, dat iedereen die hier post, zijn probleem kenbaar maakt met in ieder geval de volgende gegevens:
TV-serie (dus W3000, X3000 of X3500)
Welk provider gebied (Multikabel, @home of Casema)
Alphacrypt versie
Voeg daaraan ook de software/firmware versie toe van de TV. Gebleken is al dat er meerdere software versies in omloop zijn voor hetzelfde type TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239494

30 november een Sony W3000 gekocht en werkt helemaal (incl. HD-kanalen), behalve transportstream 396

TV: Sony 40W3000
Providergebied: Casema Den Haag
Alphacryptversie: 3.11

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 239494 op 08-01-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244827

Mooi gedaan Sir

Hierbij de link van iemand op het multikabel forum waar het wel
zou werken. Zelf heb ik nog geen ervaring ermee, ga niet nodeloos
geld over de balk smijten.

http://mgv.multikabel.nl/...=0&postorder=asc&start=30
quote:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:45
Dit zijn mijn bevindingen.

Aankoop 40W3000 op 12 December. Geprobeert met Alphacrypt 3.12 icm Multikabel. Krijg dus last van probleem 1 (en uiteraard 2 ook).

Informatie over gebruikte hardware:

Toestelinformatie
1. KDL-40W3000
2. 4307102
3. VI-X-A-HOG-N-HKK-M

Digitale TV Instellingen
Softwareversie: 2.14.554
Loader: 0.27.9
Signaal: Sterk
Pre RS: 2.00 e-6
Ss: 2.00 e-6
UEC: 0
Symbol Rate: 6875000
F: 2340000
QAM AGZ: 46

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat zou eigenlijk het percentage successen zijn? Als ik de 46w3000 met alphacrypt koop bij Multikabel.

50% kans van slagen?

Ik koop nog even niks maar dan zal je zien dat dit over een half jaar nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247419

Allereerst bedankt voor het starten van een gericht Topic over de problemen van de Sony ..W.. en ..X.. -series.

Ik heb eind december toch de stoute schoenen aangetrokken en ondanks alle eerdere bericht gevingen van het forum een 40W3000 gekocht, omdat er veel levertijd problemen zijn met de 40X3500.
Had persoonlijk liever de 'X' gehad, maarja off-topic.....

Heb het ook voor lief genomen dat ik een zender of 4 niet zou kunnen ontvangen. Dacht deze kun je dan altijd nog analoog kijken.

Maar kan helaas alleen Ned. 1 en en RTL 8 ontvangen.

Belangrijkste reden voor mij was in ieder geval dat er een ingebouwde DVB-C aanwezig moest zijn.
Tweede reden, moest ook nog een Sony zijn, daar alle andere aparatuur er ook van is, ik hou niet zo van alles door elkaar in mijn kamer te hebben.

TV Sony ; KDL 40W3000
4335836
WJ-BA-A-HOI-O-HKK-M

CAM ; AlphaCrypt Full 3.09 en 3.12
Provider ; @Home

Gisteren van mijn TV zaak te horen gekregen nadat hij met Sony contact had gehad, dat het aan de software versie van de CAM zou moeten liggen.
"Sony geeft toe dat er problemen zijn met het door hun geleverde DVB-C decoder en de AlphaCrypt kaart" heb hem toen mede gedeeld dat het bij versie 3.09 ook al was, toen was het even stil, en zei hij dat ie het vandaag nogmaals ging proberen.

Het vreemde van alles is, dat als ik een volledige automatische start doe van begin af aan, zijn er 216 zenders en er wel heel even een signaal door komt van een andere zender. Dit signaal bevriest echter na 10 sec.
Doe ik een zender zoek actie laterna dan vindt de tv ook de 216 zenders echter alleen Ned 1 en RTL 8 zichtbaar.
Dit was bij versie 3.09 en bij 3.12 hetzelfde. 8)7

Heb al van alles geprobeerd, echter de CAM past er maar op een manier in, Alphacrypt logo naar achteren. (van voorkant uit gezien) Achter de tv kun je dit zien door met een lampje door de koel openingen te kijken. Dan zie je hoe de CAM mooi over de contacten gaat.
@Home kaart met chip naar achteren gericht. (Dus naar het Alphacrypt logo gericht.) Zit deze verkeerd om dan geeft de tv een foutmelding.
Alles kan dus maar op 1 manier gemonteerd worden. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 247419 op 08-01-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses mensen voor de onjuiste titel, echter ik kan hem volgens mij niet aanpassen (?).

Ik zal de 1e post wel aanpassen zodat de twee problemen daar wel worden vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 247977 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:43:
ArChie en alle andere forum deelnemers,

Weken lang met belangstelling deze hele topic van voor naar achter doorgelezen (vakantie met de feestagen, jullie kennen dat wel....), met het ene moment een vlaag hoop en het volgende moment teleurstelling. Ja........, inderdaad ik ben ook een inmiddels zeer teleurgestelde eigenaar van een 46W3000, die geconstateerd heeft dat de Alphacrypt 3.12 niet werkt in combinatie met Casema. Op de valreep na wat heen en weer gemail is het gelukt om de CAM terug te sturen naar leverancier (hulde Satshop.nl) tegen creditering van de kosten (moet het geld overigens nog wel ontvangen, maar daar vertrouw ik dan maar op). Stoute schoenen aangetrokken en toch maar in de mail geklommen richting Mascom om te proberen of zij nog een 3.09 of 3.11 versie kunnen leveren. Zojuist bijgaand bericht van de inmiddels bij jullie bekende Mary van Kleef terug ontvangen, dat ik jullie toch niet wilde onthouden:

Goedemiddag,

de Sony uit de serie W3000 (en ook de series X3500 en X3000) hebben problemen met modulen, daar hier een andere chip in de Sony ingebouwd is.
Dit heeft niets te doen met de SW op het modul, dit is een sprookje die in de foren verspreid wordt.
Als u geluk heeft gaat het ene Modul wel, maar het andere niet. Dit heeft te doen met toleranzen.
Wij kunnen dit probleem niet oplossen, dit ligt bij Sony, maar nogmaals het probleem heeft niets te doen met de Software in een Modul.

Mit freundlichen Grüßen
Mary Van Kleef

Wellicht ten overvloede,........... als er wat ondernomen gaat worden in bundeling van onze krachten, dan doe ik uiteraard mee.
ArChie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:09:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het antwoord van Mascom weldegelijk hout snijdt. Ik heb het al een paar keer opgemerkt, maar tot op heden heb ik met verschillende versie van de AlphaCrypt Classic CAM in diverse DVB-C apparatuur met Common Interface slot nog nooit problemen gehad. Onder die apparatuur waren TV's (van Loewe en TechniSat), HDTV kabel ontvanger, een PVR met twee AlphaCrypt Classic CAM's en een DVB-C PC-TV kaart. Bij de Sony TV toestellen, en dan voornamelijk de modellen die ook zijn uitgerust met een HDTV decoder, is het opeens mis en er is geen touw aan vast te knopen welke combinaties misschien wel werken. Dan lijkt het erop dat er sprake is van timings problemen in de aansturing van de AlphaCrypt Classic CAM vanuit de DVB engine in de TV. De TV moet namelijk aan de AlphaCrypt Classic CAM vertellen welk kanaal de gebruiker uit de Transport Stream wil zien en waar welke informatie te vinden is. Die timing luistert nogal nauw, de toleranties waarover mevrouw van Kleef het heeft.

Ook heb ik al meerdere keren opgemerkt dat de Sony TV's ook nogal kieskeurig blijken te zijn met de Conax CAM's voor Digitenne. Daar doen met sommige merken Conax CAM's zich min of meer dezelfde problemen voor terwijl die voor Sony problematische Conax CAM's juist goede CAM's zijn die zonder problemen in andere DVB-T apparatuur met Common Interface slot gebruikt kunnen worden voor Digitenne. Dat alles bij elkaar is voor mij een duidelijke aanwijzing dat er iets niet goed zit met de Common Interface implementatie bij Sony.

Op grond van die aanwijzingen ben ik steeds van mening geweest dat dit alleen is op te lossen door Sony. Mascom zal echt geen specifieke aanpassingen gaan maken voor Sony als ze daarmee het gevaar lopen dat hun CAM dan niet meer werkt in andere DVB apparatuur met Common Interface slot. Ik verrwonder me er zo langzamerhand steeds meer over dat nagenoeg de meeste Sony gebruikers hier in het topic van mening zijn dat iedereen de problemen van Sony moeten oplossen behalve Sony zelf. Jullie verwachten dat Mascom het CAM probleem van de Sony wel zal oplossen met een firmware upgrade en dat de kabelbedrijven er wel voor kiezen om de frequenties die de Sony DVB-C tuner niet scant ook niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 14:04
Ik heb de Sony 40x3500 i.c.m. Alphacrypt 3.11 + Casema en krijg ook de bekende melding "You're not entitled to..."
Ik had dus een Alphacrypt 3.09 in eerste instantie maar heb deze geflashed naar 3.11 en het werkt nog steeds niet en wil de gok ook nog niet wagen om naar 3.12 te flashen want het blijft toch 120,- euro dat waarschijnlijk al weggegooid geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Laatst online: 06-05 10:18
In aanvulling op wat ArChie in de andere relevante topics heeft gemeld:
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een HTPC met twee alphacrypt CAMs. Deze twee werken prima in Schagen (=Multikabel).

Firmware van de CAM, hoewel irrelevant: 3.09.

Ik wil had eigeniljk mijn zinnen gezet op een D3000, maar wacht nu maar even tot het probleem met frequentie 396mHz is opgelost.

Zal SONY op de hoogte zijn van het bestaan van deze thread?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals hierboven is te lezen is door een medewerker van Mascom verteld dat de softwareversie van de CAM niets te maken heeft met het al dan niet functioneren ervan. Uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen, ben begonnen met 3.09, werkte niet, geupdate naar 3.11 en daarna naar 3.12. Geen van de firmwares werkte!

Ik heb tevens anderen zien posten over wisselende resultaten met CAMs met dezelfde firmware, dus de ene 3.12 CAM werkt niet, maar een andere 3.12 CAM werkt wel!

Hier begreep ik aanvankelijk niets van, totdat ik de bovenstaande posts van de Mascom medewerker en Archie's reactie daarop las.

Het lijkt er sterk op dat de sony's gewoon erg instabiel zijn in hun communicatie met de CAMs waardoor de een wel en de ander niet kan werken.

Bottom line is dat SONY hiervoor verantwoordelijk is en dit zal moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Het lijkt me verstandig om in de inleiding van de thread even erbij te zetten dat als mensen hun problemen/bevindingen/success verhaal posten ook metteen de firmware versie van het toestel erbij zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Furfoot op 08-01-2008 11:41 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239494

Anoniem: 244827 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:40:
Mooi gedaan Sir

Hierbij de link van iemand op het multikabel forum waar het wel
zou werken. Zelf heb ik nog geen ervaring ermee, ga niet nodeloos
geld over de balk smijten.

http://mgv.multikabel.nl/...=0&postorder=asc&start=30
quote:
Ik moet erbij aantekenen dat deze situatie ook voor mij geldt.

Ik heb een erg goede coaxkabel van aansluiting naar tv lopen van ca. 60 euro (kreeg ik 4 jaar geleden gratis bij mijn Loewe) en ook een goede versterker voor het tv-signaal. Wellicht dat dit dus bij mij ook de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 23:39
Dit is misschien niet helemaal het goeie topic.

Maar ik heb een kdl40w3000 met UPC, hier kan ik digitale zenders mee ontvangen, maar soms moet ik de tv aan en uit zetten omdat hij aangeeft dat er geen signaal is. En de guide functie werkt niet goed, hij pakt maar 2 uren over de hele dag steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-05 10:40
tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246256

TV-serie: KDL32S3000
Provider: At Home

Mis de zenders (transportstream 396 mhz) :

Animal Planet
Comedy Central
MTV
TMF

Heb bij de volgende zenders geen beeld en geluid:

SBS 6
ARD

Tv en bijbehorende Alphacrypt 24 december gekocht en de winkel is nog zoekende naar een oplossing. Deze week krijg ik een andere Alphacrypt met een ander serienummer welke echt schijnt te werken volgens de winkel. Meer info gaat dus volgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
SirComeAlot, kan je mij mailen op avdflier apenstaartje hotmail dit in verband met het contact met sony.

Voor de rest, in principe gaan we dit in de loop van tijd corresponderen met Sony om aan te geven wat de problemen zijn en ze wel de kans te geven dit op te lossen, ik of Sir (ik weet nog niet echt wie wat doet etc.) zullen eerst ook met een aantal consumenten instanties gaan corresponderen, de brieven liggen bij mij al bijna klaar.
Ik wil jullie er dan ook op wijzen in dit topic je te beperken tot het vermelde probleem, aangezien dit het 'massa' probleem is, en we op basis daarvan gaan overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds september 2007 de 32D3000 icm met Casema (incl. Digitaal pluspakket, omgeving Den Haag) en de Alphacrypt Classic CAM 3.09 en heb het probleem 2 (afstemmen op frequentie 396 MHz)

Informatie over gebruikte hardware:

Toestelinformatie
KDL-32D3000
software 2.12.105
Loader 0.9.6
Signaal sterk of middel

Het gevolg van het afstemmingsprobleem is dat ik de kanalen in Transport Stream 9 (zie http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml ) niet kan ontvangen. Het gaat om de volgende televisiekanalen:
Lig TV
Show TV
Turkmax
ATV
Kanal D
Etalagekanaal
en daarnaast 26 digitale radiozenders waaronder Sky Radio en Radio 538

De ontbrekende TV zenders zijn vrijwel allemaal Turkse zenders die in de extra pakketten Turks en Turks Plus zitten. Uitzondering is het Etalagekanaal dat in het standaard pakket zit.

Op dit moment ben ik zeer tevreden over de TV inclusief de digitale ontvangst, mede omdat ik bovenstaande kanalen niet echt mis. Er bestaat echter altijd de mogelijkheid dat Casema de zenderindeling zodanig wijzigt dat er zenders in de TS op 396 MHz terecht komen die er (voor mij) wel toe doen. Daarnaast is er de mogelijkheid dat de Sony TV meer frequenties niet goed scant maar dat dit toevallig nog niet is gebleken (omdat geen kabeloperator nu gebruik maakt van die frequentie). Ook dit kan natuurlijk in de toekomst veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:12:
Digitale TV kanalen worden niet via één frequentie doorgegeven, maar via meerdere frequenties afhankelijk van het aantal kanalen dat een kabelbedrijf aanbiedt. Op elke gebruikte frequentie voor digitale TV zit een zogenaamde Transport Stream (TS). Via zo'n TS kan een kabelbedrijf een aantal digitale kanalen doorgeven. Maximaal een stuk of 8 TV kanalen of wat meer als er voornamelijk radio kanalen in zo'n TS zitten, maar in de praktijk zijn dat er meestal een stuk of 5 a 6. Dat hangt een beetje af van de kwaliteit van zo'n digitaal TV kanaal.

@Home, Casema en Multikabel geven straks zo'n 24 TS'en door wat dus overeenkomt met 24 frequenties op de kabel. Bij @Home en Casema bevindt zich nu één van die TS'en op de 396 MHz frequentie waar Sony dus niet mee overweg kan. Dat houdt dus in dat er zo'n 5 a 6 digitale TV kanalen ontbreken op de Sony TV bij de klanten van Casema en in sommige regio's van @Home. Bij @Home hangt het dus af van de regio waarin je woont aangezien @Home verschillende frequentie plannen per regio hanteert.

Dit kan je nu zelf al controleren met je TV aangezien je voor het vinden van de digitale TV kanalen geen AlphaCrypt Classic CAM nodig hebt. Na het scannen naar digitale kanalen met je TV even de zenderkaart van @Home erbij pakken en kijken welke kanalen de TV allemaal gevonden heeft. Als er niets ontbreekt heb je (voorlopig?) geluk en als er wel ontbreken dan weet je wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor @home geldt dat in sommige regio's de volgende zenders in een TS6 op 396.00 MHz zitten:

Nickelodeon/Comedy Central
Eurosport
Animal Planet
MTV
TMF
Sport1
Sport1 Extra
en daarnaast nog een set digitale radiozenders.

Om te zien welke regio's deze TS6 op 396.00 MHz hebben, zie tabellen op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml (onderaan de pagina). Het gaat dus om de regio's "Brabant Limburg" en "256 zuid"

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 08-01-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247720

Ik heb er een AlphaCrypt in gehad om te testen. Zoals natuurlijk bekend vind ik de zenders op de beruchte transport stream niet. Natuurlijk was er ook haperend beeld zo nu en dan (You are not.......).

Dit tast mijn vertrouwen in Sony erg aan, ik denk sowieso dat dit het gehele consumentenvertrouwen in Sony aantast. Als je het als bedrijf ergens van moet hebben, is het wel mond-op-mond reclame. Als Sony deze problemen niet snel uit de weg ruimt ben ik bang dat ik mijn vrienden en kennissen niet snel een Sony Bravia zal aanraden.
Sony moet zich er bovendien ook van bewust zijn dat wij in deze zaak zeer sterk staan, maar daar hoef ik verder geen uitleg aan te verlenen, dat lijkt me gewoon duidelijk.

Edit: Ik heb overigens een V3000.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 247720 op 09-01-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:41:
Voor @home geldt dat in sommige regio's de volgende zenders in een TS6 op 396.00 MHz zitten:

Nickelodeon/Comedy Central
Eurosport
Animal Planet
MTV
TMF
Sport1
Sport1 Extra
en daarnaast nog een set digitale radiozenders.

Om te zien welke regio's deze TS6 op 396.00 MHz hebben, zie tabellen op http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml (onderaan de pagina). Het gaat dus om de regio's "Brabant Limburg" en "256 zuid"
Dat zou dus inhouden dat ik in de regio Brabant / Limburg de bovenstaande zenders niet kan ontvangen. Ik woon in Midden-Limburg en ik kan geen enkele zender ontvangen. :? Niet van bovenstaande als ook andere zenders niet.(behalve Ned1 en RTL8)
Het is niet alleen de TS waar het probleem is.

Het gehele plaatje klopt gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 247419 op 08-01-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247419 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:33:
[...]
Dat zou dus inhouden dat ik in de regio Brabant / Limburg de bovenstaande zenders niet kan ontvangen. Ik woon in Midden-Limburg en ik kan geen enkele zender ontvangen. :? Niet van bovenstaande als ook andere zenders niet.(behalve Ned1 en RTL8)
Het is niet alleen de TS waar het probleem is.

Het gehele plaatje klopt gewoon niet.
Volgens je eerdere post heb jij een 40W3000 en mogelijk heb jij last van probleem 1. Dit probleem is uiteraard groter in omvang dan probleem 2 (het 396 MHz probleem). Waarom je wel Ned1 en RTL8 kan ontvangen weet ik zo 1-2-3 ook niet. Wellicht worden deze zenders ongecodeerd doorgegeven bij jou?

Zie het starttopic voor een uitleg van probleem 1 en probleem 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 08-01-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246356

Goed dat dit topic nu eindelijk van de grond is gekomen. Hulde!!!!
Voor mij was het ook nieuw en wist ik niet exact hoe zo'n topic te starten.

Ik ben nog in afwachting van mijn 40W3000 incl. de Alphacrypt v3.12. De verwachting is dat hij volgende week binnen komt. Wat is nu wijsheid.....hem afbestellen?

Ik probeer e.e.a. ook op een rijtje te krijgen zoals versies en frimware's etc. Maar echt duidelijk wordt het niet. Volgens mij is het handigste als er in de starttopic een soort spreadsheet/draaitabel komt te staan waarin alle medelotgenoten hun opgavens doen zoals eerder aangegeven in deze topic. Deze moet dan periodiek worden bijgehouden en ter inzage zijn voor ons allemaal. Eigenlijk kan dat alleen onze topicstarter SirCameAlot dit doen ;) Hij alleen kan in de topic editen.

Vanuit deze tabel is dan wellicht iets meer op te maken van de combi's die wel werken. Het probleem zit in de Sony's met versie nr... etc..........

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen waar er wellicht echt alleen gebruiksfouten gemaakt worden. Zoals verkeerd geflashte a-crypt kaarten ed. Daar moeten we ons niet teveel door laten afleiden. Moeten we dus eruit zien te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

Anoniem: 247942 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:23:
December 2007 een 40W3000 gekocht en werkt niet.

Door de leverancier van het toestel zijn aan mij diverse Alphacrypt versies geleverd en geen van allen werkte.

TV-serie: KDL40W3000
Provider: Multikabel

Ter aanvulling onderstaande antwoord van Multikabel aangaande het testen van de DVB-C:

Wij hebben inderdaad de digitale decoders die ingebouwd in de televisie zitten niet getest.

Er is helaas nog niet bekend wanneer wij dat wel gaan doen of wanneer het ondersteund gaat worden. UIteraard wordt u op de hoogte gesteld zodra wij hier meer informatie over hebben
De Sony Bravia is in tegenstelling tot wat beweerd wordt WEL getest door @Home. Het toestel voldeet echter NIET aan de eisen. Sony is hier volledig van op de hoogte. Sony Nederland zegt ook expliciet in haar uitingen, dat dit product NIET gesupport wordt voor de Nederlandse markt.

Dit is ook eerder aangegeven op www.TVhomeforum.tk en mgv.multikabel.nl/phpnuke/modules.php?name=Forums

Anoniem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Tsja, Anoniem, zo lust ik er nog wel een paar. Alle apparatuur die volledig aan de standaard DVB-C specs voldoet, wordt door de de kabelaars afgekeurd.....Bovendien, zolang die eisen niet openbaar worden, is die bewering niet te controleren.

Maar dan nog: de problemen zoals in de startpost vermeld moeten nog steeds worden opgelost door Sony. En graag snel....

Edit: wat zou het toch fantastisch zijn als de kabelaars zich aan de DVB-C specs hielden. Helaas, vrijheid voor de consument wordt door de monopolisten niet hoog in het vaandel gedragen.

[ Voor 20% gewijzigd door hansdegit op 08-01-2008 21:38 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247365

Tja daar staan we dan met onze mooie bravia's. Zoals annoniem het zegt, geen poot om op te staan :s

Ik heb Arcies test gedaan en ontvang nu ruim 200 services, zometeen even met mn zenderkaart vergelijken. betekent dit als ik een alphacrypt kaart heb die werkt, deze zenders ook kan ontvangen (diegen die in mn contract zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hansdegit schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:32:
Tsja, Anoniem, zo lust ik er nog wel een paar. Alle apparatuur die volledig aan de standaard DVB-C specs voldoet, wordt door de de kabelaars afgekeurd.....Bovendien, zolang die eisen niet openbaar worden, is die bewering niet te controleren.

Maar dan nog: de problemen zoals in de startpost vermeld moeten nog steeds worden opgelost door Sony. En graag snel....

Edit: wat zou het toch fantastisch zijn als de kabelaars zich aan de DVB-C specs hielden. Helaas, vrijheid voor de consument wordt door de monopolisten niet hoog in het vaandel gedragen.
Ik geloof dat je het niet wilt begrijpen of geheel niet begrijpt.
Lees anders het onderwerp DVB-C maar eendoor op http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Video_Broadcast

DVB-C specificeert iets over modulatie, de wijze waarop het 'signaal op de kabel staat' in nijtjes taal.
Met alleen DVB-C krijg je nooit digitale televisie!.

De kabel STB specificaties gaan veel verder dan wat er binnen de 'DVB spec suite' gespecificeerd is. Om een voorbeeld te geven, wij testen de signaal gevoeiligheid, invloed van ruis, intermodulatie, invloed van externe signalen PAL / QAM/stoorsignalen etc. Dit zijn 1 van de vele testen naast alle testen die we in het kader van DVB compliancy uitvoeren. Als non-DVB eigenschappen niet goed zijn, gaat een ontvanger niet werken, ondanks dat het nog steeds aan de DVB-spec's voldoet. De specificaties die gesteld worden vormen dus een aanvulling op de DVB spec's (DVB-C + veel andere DVB spec's of beter gezegd ETSI standaarden) en moeten met name borgen dat de ontvangers in een kabelnetwerk voldoende kunnen performen. De karakteristieken / eigenschappen van een kabelnetwerk zijn totaal anders dan die van een DVB-S of DVB-T netwerk. Het is dus niet een kwestie van een ander frontend / tuner plaatsen. Daarnaast zijn er nog veel meer zaken waar de DVB niet in voorzien heeft, maar die in de praktijk wel nodig zijn. Verder specificeert DVB geen volledige Settop Boxen, daarvoor zijn andere instituten zoals Cenelec / IEC/ITU of EICTA . In ons geval hanteren we een EICTA specificatie die voor de fabrikanten toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:17:
[...]

De Sony Bravia is in tegenstelling tot wat beweerd wordt WEL getest door @Home. Het toestel voldeet echter NIET aan de eisen. Sony is hier volledig van op de hoogte. Sony Nederland zegt ook expliciet in haar uitingen, dat dit product NIET gesupport wordt voor de Nederlandse markt.

Dit is ook eerder aangegeven op www.TVhomeforum.tk en mgv.multikabel.nl/phpnuke/modules.php?name=Forums

Anoniem
The deeper you dig, the dirtier it gets

Zit toch nog wle een heel verhaal achter. VOlgens mij heeft Sony nooit aangegeven dat dit niet gaat werken. Als ze een nieuw type uitbrengen welke wel goedgekeurd is, moeten ze hem maar komen vervangen. Lees dat TVhomeforum maar, staan enkele interessante dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Anoniem: 248134 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:01:
[...]
Ik geloof dat je het niet wilt begrijpen of geheel niet begrijpt.
Ik wil deze thread niet vervuilen, maar leg me dan eens uit waarom de FloppyDTV icm Alphacrypt classic niet wordt ondersteund door de kabelaars?

Verder off-topic: waarom hebben de kabelaars een aparte irdeto codering? Het maakt het allemaal zo onnodig duur....

[ Voor 14% gewijzigd door hansdegit op 08-01-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 21:36
Ik ben bezig net een excelsheet met alle meet gegevens die ik kan vinden in dit topic en deel 4,
heb jij nog metingen stuur het dan naar me op "strammerm apestaartje hotmail punt com"
zie je een meting op het web stuur het dan ook ff door

voorbeeld
- USER :Strammermax
- Problemen: You're not entitled to…
- Provider :Multikabel
- stad/regio :haarlemmermeer

- TV Model: KDL-40x3500
- Firmware TV: 2.14.554
- Loader:0.27.9
- Signaal:sterk
- Pre RS:2.00 e-6
- Ss:2.00 e-6
- UEC:0
- Symbol Rate:6875000
- F:2340000
- QAM AGZ:46
- Language/Sprache:ENGLISH
- CA Mode : MULTI/DYNAMIC
- Smartcast Messages: OFF
- Force reading original PMT: OFF
- CA-PMT delete time: 0 s

- Cam Model :AlphaCrypt
- Cam Firmware 2.09
- Application version:
- Compiled at:
- Module information:

en eventuele opmerkingen

[ Voor 83% gewijzigd door strammer_max op 08-01-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248142

Twee maanden geleden een Bravia 32S3000 aangeschaft met Alphacrypt 3.12 cam kaart.
Werkt de eerste 3 weken perfect, op enkele zenders na.
Bij @home is dat Discovery en oa Nat Geo. Maar daar was wel mee te leven.
Dit was mij ook bekend via het andere Bravia Forum.
Dit is de klacht die software matig in de Sony Bravia zit

Vorige week is echter alles ineens uitgevallen.
Ik krijg nu alleen nog maar Ned 1 en RTL 8 digitaal.
Dit is puur de ingebouwde decoder want als ik de Alphacrypt card verwijder krijg ik ook nog steeds Ned 1 en RTL 8.
Weet iemand of @home er weer een wijziging heeft doorgevoerd zo rond 4 januari?
Of is de kaart gewoon overleden.
Heeft iemand ervaring met de SmarDTV CAM

Verder ben ik van mening dat er toch richting Sony een goede onderbouwde brief met de technische details zou moeten.
Heeft iemand de kennis in huis om dit keurig en technisch onderbouwd te formuleren.
Misschien kunnen we deze brief allemaal als voorbeeld gebruiken en dan aangetekend richting Sony sturen.
Dan geven we in elk geval een duidelijk signaal mee af.

Het is in mijn ogen niet normaal dat Sony iets levert waar het geen 100% ondersteuning en garantie op geeft. Ik denk ook dat dit met Europese regelgeving helemaal niet mag.
Sony moet gewoon dit probleem oplossen en desnoods zelf met een Cam kaart komen die wel werkt.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 248142 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
Dit is puur de ingebouwde decoder want als ik de Alphacrypt card verwijder krijg ik ook nog steeds Ned 1 en RTL 8.
Kennelijk zijn Nederland 1 en RTL 8 momenteel ongecodeerd bij @Home. Vandaar dat je die kan bekijken omdat voor het bekijken ongecodeerde kanalen de CAM niet gebruikt wordt en ook niet in de TV hoeft te zitten.
Even de website van SmarDTV bekeken. Die maken CAM's voor digitale TV providers waarbij de uitvoering afhankelijk is van het door de digitale TV provider gebruikte Conditional Access System (CAS). In geval van de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven heb je daar verder niets aan aangezien reguliere Irdeto 2 CAM's niet werken. Alleen de AlphaCrypt Classic CAM werkt en meer niet. Het zoeken naar een andere Irdeto 2 CAM heeft dus geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem. Waar je nu mee bezig bent vind ik niet juist. Je toon wordt ineens een stuk feller en je begint termen te gebruiken waar velen onder ons niet eens van weten wat de betekenis hiervan is. Nu je voelt dat wij samen sterk staan en in opstand komen probeer je dat te snoeren en in het gereel te houden door met volstrekt belachelijke (sorry voor het uitgekauwde woord) redeneringen te komen.

In de specificaties van de BRAVIA's staat dat het over een digitale tuner beschikt, namelijk de DVB-C tuner. De smartcard van @Home i.c.m. de AlphaCrypt geeft bij de één goede resultaten, bij de andere minder goede resultaten, en bij de ander werkt het compleet niet. Het feit dat het bij sommige mensen wel werkt toont aan dat het wel mogelijk is om de boel aan de praat te krijgen. Ik vind ten eerste dat zolang er abonnementsgeld betaald wordt door de klant, @Home verder niet moet tegenwerken en voor zo veel mogelijk ondersteuning moet zorgen. Ik vind het verder meer dan logisch dat enige vorm van tegenwerking uitgesloten moet worden! Indien gewenst komt @Home zelf maar met een CAM uit waar zij wel ondersteuning op willen geven. Ik vind het verder meer dan logisch dat deze ondersteuning ook moet gelden voor de reeds in omloop zijnde DVB-C tuners, waaronder dus die in de BRAVIA's. Ik kan je ook nu al melden dat ik (en vele andere bezitters van TV's met digitale tuners) naar een consumenteninstantie zal stappen wanneer @Home niet binnen korte tijd met een manier komt waarop deze TV's ook kunnen werken op het Zesko netwerk.
Tot zover mijn boodschap richting anoniem en indirect ook richting @Home.

Dan zitten we ten tweede natuurlijk ook nog met het probleem dat de Sony TV's niet de volledige bandbreedte scannen/lezen (whatever..). Ik denk dat het misschien iets is om met een handtekeningenactie te beginnen en deze aan Sony aan te bieden? Als hier geen gehoor aan wordt gegeven is het zaak om verdere actie te ondernemen via de media (denk aan Kassa/Radar ofzo).

Dat is in ieder geval mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247720 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:02:
Anoniem. Waar je nu mee bezig bent vind ik niet juist. Je toon wordt ineens een stuk feller en je begint termen te gebruiken waar velen onder ons niet eens van weten wat de betekenis hiervan is. Nu je voelt dat wij samen sterk staan en in opstand komen probeer je dat te snoeren en in het gereel te houden door met volstrekt belachelijke (sorry voor het uitgekauwde woord) redeneringen te komen.
Lees mijn eerste item ook nog eens door om te begrijpen wat we testen en waarom we testen en eisen stellen. Dat er fabrikanten zijn die het niet nodig vinden om aan onze eisen te voldoen en met als zodanige producten om de markt komen, dat kunnen we ze niet verbieden. Maar als het dan niet (meer) werkt dan moeten gebruikers niet bij ons aankloppen, maar bij de leverancier. Ik post hier enkel en alleen om duidelijkheid te scheppen, ik heb er persoonlijk geen belang bij en zie de discussie aan langer aan. Deze duidelijkheid proberen we ook te scheppen op onze portal waar we dit ook vertellen evenals dat we dit ook vermelden op de achterzijde v/d smart cards.

Als je inhoudelijk vragen hebt over termen die ik gebruik dan hoor ik het graag. Lees anders mijn uitleg nog maar eens op het tvhomeforum en het verhaal van Archie onder het 'Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4' topic.
Verder haal je hier het onderwerp CI/CAM aan terwijl het hier ging om het tuner probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 248134 op 08-01-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geef nou gewoon eens toe dat dit een misbruik is van de dominante positie van @Home is. Het kabelnet is niet vrij, dus van concurrentie is (nog) geen sprake). Bovendien schrijft @Home een aantal tuners voor die men dan maar móet gebruiken, dat is gewoon duidelijk een vorm van handelen die een monopolist kenmerkt.

Bovendien, als @Home echt zo veel waarde zou hechten aan dat testen dan kan ik je nu al een paar decoders noemen die die test nooit hadden mogen passeren. Dus dit vind ik een beetje frappant, zo intensief wordt er dus blijkbaar ook weer niet getest, dus het móet wel gewoon een andere reden zijn waarom die Sony tuners niet door jullie test zijn gekomen (misschien dat het zich niet aanpast aan de voorgeschreven zenderindeling?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb hier eigenlijk niets vandoen in dit topic maar mijn keuze voor een sony hing van de compatibiliteit af met mijn kabelaar.
En ik heb dus geen sony gekozen, blij toe want als je op de kabelaars moet wachten dan zijn we nog weer 10 jaar verder.

Leuk dat verhaal van anoniem maar waarom werkt het DVB-C wel in het buitenland en perse hier niet ?
Ik heb er maar 1 uitdrukking voor en dat is : consumentje pesten.

Al die zogenaamde compatibiliteits testen, dat heb ik ook jaren aan moeten horen, jaar na jaar werd kabel internet uitgesteld omdat het nog in "test-fase" was.
Pas toen kpn landelijk en ook bij mij adsl ging uitrollen kwam er weer zo'n kabelmannetje aan me deur, vergelijkbaar met de tv reclame van canal-digital. ;)

En er zijn meer regio's waar kabelaars de wil en wensen van de consumenten aan hun laars lappen omdat ze toch wel betalen en geen keus hebben.
Nou ik woon er niet maar ik ben wel stinkend jaloers op een aantal brabanders met hun "onsbrabantnet" initiatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In ieder geval bedankt dat je het een en ander uit wilt leggen anoniem. Ik, en ik denk velen met mij, zijn niet thuis in alle technische termen en specificaties. Maar naar mijn mening hoeft dat ook niet, de gedupeerden hebben gewoonweg een defect product aangeschaft hetgeen recht gezet zal moeten worden door sony als je het mij vraagt.

Vraag voor anoniem:
Kunnen, puur technisch gezien, de problemen met de sony tuners middels een update via de kabel worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
Anoniem,
Wij begrijpen ook wel dat de oplossing niet bij de kabelaars liggen, hoe jammer dat ook is. Zoals ook in het begin van deze post te lezen valt, richten wij ons op Sony, en niet op de kabelaars. Ik begrijp dan niet waarom je je 'aangevallen' voelt.
Zoals SirComeAlot al zegt, wij zijn zeer geïnteresseerd in je expertise op het gebied, maar dit dus wel in relatie met de Sony tv's zoals in dit topic vermeld.
Ik denk dat het voor jullie klanten (ikzelf zit bij Multikabel, maja Zesko he) ook leuk zou zijn als ze digitaal konden kijken, precies waar het voor gemaakt is en waar ze voor betalen. @home geeft daar geen ondersteuning in, kan ik begrijpen nog, maar als u zich toch druk maak op dit forum, richt je woede dan op sony en probeer ons te helpen. Zo heb je ook weer meer tevreden klanten?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Allereerst wil ik aangeven dat ik mij in het standpunt van 'de anoniem' kan vinden. Een provider test een x aantal decoders en kan hier vervolgens ondersteuning op bieden. Als de consument een apparaat vindt dat ook 'zou moeten kunnen werken', mag je niet verwachten dat de provider zich een slag in de rondte gaat draaien op dit mogelijk te maken. Het zou wel prettig zijn als een afkeuring of andere test bevindingen ook beschikbaar waren.

Daarnaast betwijfel ik of Sony wel hierop aangesproken kan worden. Zij geven aan dat de DVB-C decoders (in ieder geval in de huidige modellen) niet voor de Nederlandse niet ondersteund worden. De verkoper zal dit dan ook duidelijk aan moeten geven. Je koopt dan een goede TV tegen een concurrende prijs waarbij de digitale tuner kan werken.

Terugkomend op mijn eigen ervaringen. Zoals gepost onder 'djin' op het eerder aangehaalde forum heb ik een werkende 40W3000 op Multikabel in combinatie met een Alphcrypt firmware 3.11. Ik heb er eerder twee omgeruild (ook 3.11) wegens de 'You're not entitled. . . '-problemen. Of het nu aan de Sony ligt of aan de kaart, weet ik niet. Wat mogelijk aan de oplossing bijgedragen heeft, is dat ik een monteur langs heb laten komen die het signaal tot aan de TV zelf zo optimaal mogelijk ingesteld heeft. Daarbij maakte hij gebruik van een goede signaal versterker. Eerder had ik de 'Gamma'-kabels vervangen en dat verbeterde het analoge signaal al meteen. Wellicht belangrijk te vermelden is dat deze monteur voor de eerste omruil langskwam en hij dus niet een werkende situatie op heeft kunnen leveren.

Volgens mij mis ik verder ook geen zenders en zelfs de drie HD kanalen van Multikabel werken goed. Ik vrees dat het dan ook een kwestie van proberen is en direct om de mogelijkheid tot omruilen verzoeken bij de Alphacrypt leverancier.

[ Voor 5% gewijzigd door gridfox op 09-01-2008 08:28 ]

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat verhaal van anoniem maar waarom werkt het DVB-C wel in het buitenland en perse hier niet ?
Ik heb er maar 1 uitdrukking voor en dat is : consumentje pesten.

Tja, als je het zo gaat bekijken heeft ie wel gelijk.
Er zijn meerdere landen waarin Sony wel ondersteuning biedt, houdt dus in dat de DVB-C decoder wel werkt. Niet dat Sony nu vrij uit gaat, integendeel.

Dit is en blijft een probleem van Sony samen met de kabelaars, zij zullen beiden tot een correcte samenerking dienen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vannacht is de nieuwe zenderindeling bij Casema Digitale TV ingegaan en zo te zien is het 396 MHz probleem gelijk gebleven: van het standaardpakket ontbreekt alleen het Etalagekanaal en van de extra pakketten ontbreken de eerder genoemde Turkse zenders. Het Digitaal Pluspakket is compleet.

Verder zijn er in standaard en pluspakket een flink aantal zenders bijgekomen die ook allemaal met mijn Sony Bravia D3000 plus Alphacrypt te zien zijn, dus dit is een meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:39
Ik kan me er niet zo heel ergdruk over maken, ik gebruik het (philips)kastje van @home voorlopig, maar ik begrijp niet zo goed waarom iedereen Sony aanvalt. De Sony tuners werken in (denk ik) alle landen gewoon naar behoren, alleen in Nederland niet. Is dat dan de schuld van Sony? Volgens mij ligt die schuld eerder bij de providers.

Ik denk dat de providers afsp[raken maken met producenten van tuners en hun systeem daar op aanpassen zodat het bij andere merken niet werkt.

Dan kunnen ze roepen dat die merken niet door hun kwaliteitseisen komen, maar ik geloof er niks van, dat is een mooi smoesje die ze kunnen maken.

Helaas is dit de macht van de monopolist en doen wij er (vooralsnog) niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247419 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:42:
Er zijn meerdere landen waarin Sony wel ondersteuning biedt, houdt dus in dat de DVB-C decoder wel werkt. Niet dat Sony nu vrij uit gaat, integendeel.
Ik heb nog even gekeken op de website van die Zweedse kabelaar die de Sony Bravia's ondersteunt, zie http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_digitalbox . Op die pagina staat o.a. de volgende tekst:

"Het is mogelijk dat er beperkingen zijn in functionaliteit [van de Sony's met ingebouwde digitale kabeltuner] in vergelijking met andere, door ComHem goedgekeurde, set-top boxen. Onder andere wijkt het gebruik van automatische upgrades af en ook het gebruik van programmainformatie zoals getoond in de Electronische Programmagids. Geen van deze ingebouwde digitale-tv-tuners zijn geschikt om Com Hems HD uitzendingen te zien, dat kan vooralsnog uitsluitend met onze HDTV-box."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
Grindtegel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:28:
Ik kan me er niet zo heel ergdruk over maken, ik gebruik het (philips)kastje van @home voorlopig, maar ik begrijp niet zo goed waarom iedereen Sony aanvalt. De Sony tuners werken in (denk ik) alle landen gewoon naar behoren, alleen in Nederland niet. Is dat dan de schuld van Sony? Volgens mij ligt die schuld eerder bij de providers.

Ik denk dat de providers afsp[raken maken met producenten van tuners en hun systeem daar op aanpassen zodat het bij andere merken niet werkt.

Dan kunnen ze roepen dat die merken niet door hun kwaliteitseisen komen, maar ik geloof er niks van, dat is een mooi smoesje die ze kunnen maken.

Helaas is dit de macht van de monopolist en doen wij er (vooralsnog) niks aan.
Ik zou nog even het BRAVIA Topic doorlezen. Hierin zegt ArChie dan ook dat er wel degelijk naar Sony kan worden gewezen, daar er dezelfde serie tv's bij dezelfde provider, met dezelfde CAM, bij de ene TV niet werkt en de andere weer wel. Dit duid toch op inconsistentie door Sony, en het betekend dus dat Sony het wel KAN, maar niet alle tv's werken zoals dat door Sony bedoeld zou zijn. Dat het bij sommige tv's wel goed gaat, is dat dan een goede batch geweest? In ieder geval het blijft raar, en zolang een product van Sony niet volledig of goed is, dan kan je sony daarop aanspreken. Er zou in ieder geval geen verschil in werking tussen dezelfde TV's moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
avdflier schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:43:
[...]

Ik zou nog even het BRAVIA Topic doorlezen. Hierin zegt ArChie dan ook dat er wel degelijk naar Sony kan worden gewezen, daar er dezelfde serie tv's bij dezelfde provider, met dezelfde CAM, bij de ene TV niet werkt en de andere weer wel. Dit duid toch op inconsistentie door Sony, en het betekend dus dat Sony het wel KAN, maar niet alle tv's werken zoals dat door Sony bedoeld zou zijn. Dat het bij sommige tv's wel goed gaat, is dat dan een goede batch geweest? In ieder geval het blijft raar, en zolang een product van Sony niet volledig of goed is, dan kan je sony daarop aanspreken. Er zou in ieder geval geen verschil in werking tussen dezelfde TV's moeten voorkomen.
Ja maar ik begrijp dat er binnen Nederland ook verschillende regio's zijn met andere bandbreedtes (of iets dergelijks) wat dan wellicht de reden zou kunnen zijn dat sommige tv's het wel doen en andere weer niet.

Voor mijn gevoel (wat dan dan ook mag voorstellen) zit de "fout' hem vooral bij de providers die zich met hun monopolie positie van niemand zich wat aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Grindtegel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:54:
Ja maar ik begrijp dat er binnen Nederland ook verschillende regio's zijn met andere bandbreedtes (of iets dergelijks) wat dan wellicht de reden zou kunnen zijn dat sommige tv's het wel doen en andere weer niet.
Onzin, voor DVB-C mag het gehele frequentie gebied tussen ongeveer 50 en 850 MHz gebruikt worden. De DVB-C tuner in de Sony toestellen stemt niet af op de 396 MHz frequentie wat binnen die band valt en dus is toegestaan voor gebruik door de kabelbedrijven. Misschien hebben ze dit probleem in het buitenland nog niet ontdekt omdat daar de kabelbedrijven toevallig die frequentie niet gebruiken. Hier in Nederland zijn er in ieder geval twee kabelbedrijven (Casema en @Home in sommige regio's) die die frequentie wel gebruiken waarbij ieder gebruik maakt van apparatuur van verschillende merken om het signaal te genereren dat op de kabel wordt gezet en "toevallig" kan Sony de digitale TV kanalen niet vinden die door beide kabelbedrijven op die 396 MHz frequentie wordt doorgegeven. Duidelijk een Sony probleem, niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
Grindtegel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:54:
[...]

Voor mijn gevoel (wat dan dan ook mag voorstellen) zit de "fout' hem vooral bij de providers die zich met hun monopolie positie van niemand zich wat aantrekken.
ik begrijp je volledig, ik ben het persoonlijk ook niet eens met de manier waarop kabelmaatschappijen omgaan met de standaarden en met klanten, maar in dit topic met deze specifieke problemen van sony, daar kan de kabelmaatschappij geen touw aan vastknopen. Als je dezelfde tv's in hetzelfde huis test, doet de een het wel en de ander het niet....dat is een fout van sony.
De fout waar jij het over hebt is dat de kabelmaatschappijen een DVBC standaard hebben, en daar dan aanvullende eisen aan stellen, dat is voor deze problemen NU in ieder geval nog niet relevant, maar ik vind die fout net zo erg.

(edit) zo te zien was ArChie iets eerder, dus lees bovenstaand bericht (edit)

[ Voor 3% gewijzigd door avdflier op 09-01-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
avdflier schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:11:
[...]

. Als je dezelfde tv's in hetzelfde huis test, doet de een het wel en de ander het niet....dat is een fout van sony.

(edit) zo te zien was ArChie iets eerder, dus lees bovenstaand bericht (edit)
O.k. dat lijkt me dan idd duidelijk een probleem van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 12:07
Ik ben ook van mening dat Sony fout zit. Er is bij mij nog altijd een groot verschil tussen een niet gesupport onderdeel van een apparaat (geen service, geen oplossingen voor specifieke provider<->apparaat gerelateerde problemen) en een totaal niet werkend product (foute communicatie van CI <-> CAM en het totaal niet locken van 396MHz frequentie). Dit is gewoon iets waar Sony in gebreken blijft en wat opgelost dient te worden, punt.

Hier bij mij werkt het bijvoorbeeld ook niet.
TV: Sony KDL40-W3000
Provider: @home
NetwerkID: 1111 (Brabant-Limburg)
Alhacrypt: 3.12 werkt totaal niet (3.11 getest en werkt gebrekkig: you are not entitled...) werken overigens beide wel perfect in de pc.
TV Software: 2.14.554
Starter: 0.27.9
Signal: Good
Pre RS: ~3.00 e-5
5s: 3.00 e-5
UEC: 0
Symbolrate: 6875000
QAM AGC: 78

- Language/Sprache:ENGLISH
- CA Mode : MULTI/DYNAMIC
- Smartcast Messages: OFF
- Force reading original PMT: OFF
- CA-PMT delete time: 0 s

- Cam Model :AlphaCrypt
- Cam Firmware 3.12 (&3.11)

[ Voor 10% gewijzigd door Damandan op 09-01-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225744

De nieuwe zenderindeling bij Casema is er door.
Weet iemand welke zenders er nu in TS 9 terecht zijn gekomen?
Ik heb Casema Digitaal pluspakket, omgeving Den Haag.
Mijn hele sortering is nu natuurlijk naar z'n grootje, dus ik zie het niet zo snel, maar volgens bij mis ik Veronica.
Sorry was een beetje te snel: alle zenders zijn er zo te zien behalve die GO38 al had genoemd.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 225744 op 09-01-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247942

Vandaag een reactie van Sony Nederland gekregen op een eerder door mij gestelde vraag. De vraag was;

KDL40W3000 S01-4320609-A Recentelijk een KDL40W3000 gekocht, mede ivm de aanwezige CAM module. Echter tot op heden kan ik niet langer dan 20 sec. een digitaal signaal ontvangen en krijg dan de melding dat ik niet gerechtigd ben dit programma te ontvangen. Provider Multikabel heeft alles gereset en doorgemeten en probleem ligt aan het TV-toestel. Leverancier heeft ook alles gedaan. diverse forums op internet geven een zelfde probleem bij de Sony. Wat is de actie die Sony op korte termijn gaat doen om het probleem op te lossen?

Als antwoord kreeg ik het volgende;

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u dat het ons betreurt dat u problemen ondervindt met uw Sony apparaat.

Vooralsnog kan Sony geen garantie bieden m.b.t het digitale signaal vanuit diverse kabel maatschappijen( b.v Casema , Ups , @home etc ).

Vanuit Sony gezien hebben wij ingesprongen op de vraag voor de card slot. De providers hebben een contract met een ander partij die hun de set-up boxen leveren. Hierdoor kan Sony zich nog niet tussen mengen.

Wij hopen medio 2008 een samenwerkingsverband te hebben met enkele providers.

Onze excuses voor het ongemak en wij danken u voor het begrip.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

Helaas dus geen directe oplossing en zijn wij als consumenten dus het slachtoffer. :?

Enige directe actie zou zijn om terug te gaan naar de leverancier van het toestel en deze wijzen op zijn onjuist verstrekte informatie aangaande ondersteuning in Nederland en het toestel retourneren. Dan kan je beter wachten tot het wel werkt en een nieuwer type aanschaffen dat, na acceptatie door de providers, wel volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247942 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:58:
Helaas dus geen directe oplossing en zijn wij als consumenten dus het slachtoffer. :?
Die reaktie van Sony is nu net waar we hier op dit topic zo pissig over worden. Sony wijst naar de kabelaars, de kabelaars wijzen naar Sony, en beiden maken je "blij" met vage verhalen over dat het in de toekomst allemaal beter wordt :( Begin 2008 is inmiddels medio 2008 geworden, en bovendien blijkt uit eerdere discussies hier dat wij als bezitters van de huidige generatie Sony Bravia's niets zullen opschieten met dat "samenwerkingsverband".

Misschien een idee om Sony van repliek te dienen door ze er op te wijzen dat er hier geen sprake is van een probleem met "het digitale signaal vanuit diverse kabel maatschappijen", maar van slecht werkende hardware geleverd door Sony. Met het signaal is niks mis, gezien het feit dat het bij sommige Sony Bravia bezitters wel blijkt te werken...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 09-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:37:
In ieder geval bedankt dat je het een en ander uit wilt leggen anoniem. Ik, en ik denk velen met mij, zijn niet thuis in alle technische termen en specificaties. Maar naar mijn mening hoeft dat ook niet, de gedupeerden hebben gewoonweg een defect product aangeschaft hetgeen recht gezet zal moeten worden door sony als je het mij vraagt.

Vraag voor anoniem:
Kunnen, puur technisch gezien, de problemen met de sony tuners middels een update via de kabel worden opgelost?
Ik weet niet of het met nieuwe software op te lossen is, want ik ken de oorzaak niet (het zou ook aan de hardware kunnen liggen). Sony heeft het rapport ontvangen in september en daarna is het stil geworden. Een software update via de kabel werkt zowieso niet omdat dit soort niet gecertificeerde producten daar niet voor ingericht zijn en dus geen gebruik kunnen maken van deze faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:00:
[...]

Die reaktie van Sony is nu net waar we hier op dit topic zo pissig over worden. Sony wijst naar de kabelaars, de kabelaars wijzen naar Sony, en beiden maken je "blij" met vage verhalen over dat het in de toekomst allemaal beter wordt :( Begin 2008 is inmiddels medio 2008 geworden, en bovendien blijkt uit eerdere discussies hier dat wij als bezitters van de huidige generatie Sony Bravia's niets zullen opschieten met dat "samenwerkingsverband".

Misschien een idee om Sony van repliek te dienen door ze er op te wijzen dat er hier geen sprake is van een probleem met "het digitale signaal vanuit diverse kabel maatschappijen", maar van slecht werkende hardware geleverd door Sony. Met het signaal is niks mis, gezien het feit dat het bij sommige Sony Bravia bezitters wel blijkt te werken...
Ik begrijp je frustratie maar Sony geeft aan dat dit product niet ondersteund wordt, omdat de testen niet met succes zijn afgerond en derhalve het product niet aan de eisen voldoet. Er wordt door Sony geen enkele Nederlandse kabelaar genoemd als je verder zoekt op de NL en de EU website van Sony. Het feit dat er DVB-C in staat geeft je geen garantie dat het apparaat geschikt is voor digitale TV ontvangst op de Nederlandse kabel. De winkelier of de verkoper zou dit horen te weten, maar die wordt voor het gemak maar even niet genoemd. Ik ben er verder ook vrij zeker van als je het toestel in Denemarken aansluit op een freq van 396 MHz dat het ook niet werkt.

Verder hebben de kabelaars nergens officieel termijnen genoemd wanneer een product van Sony ondersteund gaat worden, want dit ligt geheel in handen van sony. Zij moeten immers zorgen dat het product gaat voldoen aan de eisen. Pas als een product vrij ver gevorderd is in de goedkeuring geven we indicaties af op het specifieke DTV forum ( http://www.tvhomeforum.tk ) , hier is helaas voorlopig nog geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:43:
Ik begrijp je frustratie maar Sony geeft aan dat dit product niet ondersteund wordt, omdat de testen niet met succes zijn afgerond en derhalve het product niet aan de eisen voldoet. [...]
Dank je voor dit antwoord en eerdere antwoorden. Je antwoorden scheppen meer duidelijkheid en helpen om het geruchtencircuit af te remmen...

Wat je hier schrijft ondersteunt mijn stelling dat Sony zich niet moet verschuilen achter een slecht signaal van de kabelmaatschappijen zoals ze in de eerder gequote reaktie aan GR54 doen.

Daarbij wil ik ook wel even opmerken dat de Sony tv's met ingebouwde DVB-C tuner toch duidelijk duurder zijn dan tv's zonder zo'n tuner. Verder staat de melding dat de tuner niet ondersteund wordt in Nederland bepaald niet prominent op hun website, om inderdaad over de winkeliers maar te zwijgen. Sony verdient dus aan een produkt dat niet voldoet, zoals duidelijk blijkt uit het "396 MHz probleem".

Ik ben het met je eens dat het 396 MHz probleem zich ook in Denemarken, Zweden of Duitsland zal voordoen als die ondersteunde kabelaars toevallig ook een TS op die frequentie zouden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56

TF

bla bla

Ik heb een 32D3000 met de volgende instellingen:

AlphaCrypt 3.11

EuroBoot v2.00c
compiled at: mar 12 2007

Language: english
CA Mode Multi/dynamic
Smartcard messages : off (vind het irritant)
Force reading original PMT: off
CA-PMT delete time 0s

Werkt hier uitstekend op multikabel. Wel crasht mijn hele TV las ik bijvoorbeeld bij Module Options op updates klik (nou ja klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
De afgelopen periode heb ik zo'n 30 tal TV's voorzien van Alphacrypt Classic 3.12. Het gaat om de merken, Sony, Sharp en LOEWE. Deze werken prima, mits er een redelijk kabelsignaal aanwezig is.

Nu heeft Casema vandaag zijn zenderaanbod gelijk getrokken met die van @Home en Multikabel, allicht dat jullie kunnen vertellen welke Transponders gebruikt worden. Ik heb in dit topic een zenderoverzicht gemaakt zoals die nu te ontvangen is.

Topic: Casema Digitale TV Wijzigingen & Frequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Nu even dit.
Ik heb nog geen cam, mede door de problemen hier.
Mijn toestel is de 40w3000. Nu heb ik zonder cam de service getest (zoals Archie aangaf) en hij vindt alle door @home aangeboden services (ong. 150) de volgende kan ik zelfs nu al zonder cam ontvangen (dus beeld en geluid) :

Nederland 1
Rtl 8
zenderoverzicht
Tv digitaal kanaal (info)
Nickelodeon/comedy central
TV flevoland
TV noord
omrop fryslan
tv oost
tv gelderland

deze ontvang ik nu al digitaal zonder een cam module, gewoon coax erin en digitaal zoeken.
Als ik nu de alphacrypt plaats, zal ik dan alles kunnen ontvangen of is dat dan nog niet zeker ??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247365 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:14:
Hallo,

Nu even dit.
Ik heb nog geen cam, mede door de problemen hier.
Mijn toestel is de 40w3000. Nu heb ik zonder cam de service getest (zoals Archie aangaf) en hij vindt alle door @home aangeboden services (ong. 150) de volgende kan ik zelfs nu al zonder cam ontvangen (dus beeld en geluid) :

Nederland 1
Rtl 8
zenderoverzicht
Tv digitaal kanaal (info)
Nickelodeon/comedy central
TV flevoland
TV noord
omrop fryslan
tv oost
tv gelderland

deze ontvang ik nu al digitaal zonder een cam module, gewoon coax erin en digitaal zoeken.
Als ik nu de alphacrypt plaats, zal ik dan alles kunnen ontvangen of is dat dan nog niet zeker ??

Alvast bedankt
De zenders die je nu ontvangt zijn de zogenaamde Free To Cable (FTC) kanalen, dus kanalen die @home ongecodeerd doorgeeft. Het feit dat je alle zenders vindt zegt niets over of je 40W3000 met de Alphacrypt CAM overweg zal kunnen. De CAM is er immers puur voor het decoderen, terwijl de in de TV ingebouwde tuner de kanalen vindt. Of het werkt zal dus ook bij jou een spelletje Russische Roulette zijn, zoals Archie dat steeds noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjeemig dus een gok van 125 euro :s

eerst morgen sony afwachten voor mn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
De laatste zenderwijzigingen van vanochtend op het Casema netwerk zijn met "normale" decoders zo binnen te halen. Mocht dat niet lukken, dan is hier een overzicht waar de frequenties in staan.

KLIK !

Dit is zeer handig bij het instellen van b.v. loewe LCD's met het 2700 of 2710 chasis.
SideNote, in die toestellen kan je de zender-indelling op USB pen oplsaan en weer invoeren bij andere toestelen.

Kleine update:

UIT DE MEDIA:
** De kabelaars Casema en Multikabel geven de tv-zenders van SBS Nederland (SBS6, Net 5 en Veronica) sinds vandaag door in een betere kwaliteit via haar digitale tv-pakket. Door de nieuwe indeling van het tv-pakket is meer capaciteit beschikbaar gekomen waardoor de genoemde tv-zenders nu rechtstreeks van de Mediagateway in Hilversum aan de abonnee's worden aangeleverd. Net zoals de tv-zenders Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8 worden de tv-zenders SBS6, Net5 en Veronica nu met een bitrate van ongeveer 8,2 mbps doorgegeven.

Bron : MediaMagazine.nl

[ Voor 36% gewijzigd door Friedchicken op 09-01-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt met je leverancier van de Alphacrypt kaart afspreken dat je hem weer terugbrengt als het niet blijkt te werken. Als je hem via Internet koopt heb je zowiezo het recht hem te retourneren binnen 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:41:
De laatste zenderwijzigingen van vanochtend op het Casema netwerk zijn met "normale" decoders zo binnen te halen. Mocht dat niet lukken, dan is hier een overzicht waar de frequenties in staan.

KLIK !
Dit bevestigt dat de volgende TV zenders bij Casema in de TS op 396 MHz zitten:

Uit de Turkse extra pakketten:
Kanal D
ATV
Show TV
Lig TV
Turkmax

En uit het standaardpakket:
Etalagekanaal

Zie ook weer de bijgewerkte tabellen op http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 10-01-2008 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244486

Dag mensen,

Ik zal mijn ervaringen ook even delen!

Heb de 40V3000 met Alphacrypt 3.12......

Gister schrok ik even omdat ik NED3,RTL4 en EUROSPORT ineens miste, eenmaal in de Casema krant te hebben gekeken werd duidelijk dat 't niet aan de TV of CAM lag!

Opnieuwe de Digitale Set Up gedraaid en alle zenders waren er weer!

Ik zou ID op 5555 (Noord Brabant) moeten zetten volgens het boekje maar deze heb ik op AUTO laten staan wel heb ik de symboolsnelheid op 6875 gezet!

Alles werkt weer perfect, zappen in 1 seconde en perfect beeld en geluid!

Groeten,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 07:19:
[...]

Dit bevestigt dat de volgende TV zenders bij Casema in de TS op 396 MHz zitten:

Uit de Turkse extra pakketten:
Kanal D
ATV
Show TV
Lig TV
Turkmax

En uit het standaardpakket:
Etalagekanaal

Zie ook weer de bijgewerkte tabellen op http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml
Bij mij staat ie op 3720000 en heb ook alle nieuwe zenders volgens de Casema krant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 00:21

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Anoniem: 248142 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
Twee maanden geleden een Bravia 32S3000 aangeschaft met Alphacrypt 3.12 cam kaart.
Werkt de eerste 3 weken perfect, op enkele zenders na.
Bij @home is dat Discovery en oa Nat Geo. Maar daar was wel mee te leven.
Dit was mij ook bekend via het andere Bravia Forum.
Dit is de klacht die software matig in de Sony Bravia zit

Weet iemand of @home er weer een wijziging heeft doorgevoerd zo rond 4 januari?
Of is de kaart gewoon overleden.
Hou je wel rekening met de preview periode op je kaart? Deze vervalt meestal na een week of 3. Normaal vul je dan de kaart in om je kabelaar door te geven welk digitaal pakket je wil. Dan wordt de kaart vrijgegeven op het kabelnetwerk. Helaas wordt deze in de kaart niet aangepast in de AlphaCrypt (waarom is mij niet bekent) maar wel in de losse decoders zoals die van Samsung en Humax.

Ik had hier het zelfde probleem met een AlphaCrypt in een PC DVB-C tuner. Van de een op andere dag geen beeld. Ben toen langs de MM geweest en daar 15 minuten in een van hun werkende (erg belangrijk 8)7) externe DVB-C tuners gestopt. Daarna deden alle kanalen waarvoor ik een abo had afgesloten het weer. Ook in mijn AlphaCrypt. :*)

Hoop dat dit je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

dr.cody schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Hou je wel rekening met de preview periode op je kaart? Deze vervalt meestal na een week of 3. Normaal vul je dan de kaart in om je kabelaar door te geven welk digitaal pakket je wil. Dan wordt de kaart vrijgegeven op het kabelnetwerk. Helaas wordt deze in de kaart niet aangepast in de AlphaCrypt (waarom is mij niet bekent) maar wel in de losse decoders zoals die van Samsung en Humax.
Onzin, sterker ook ik had een verlopen kaart (@Home Deventer), antwoordkaart wel ingestuurd maar de TV (32D3000 + AlphaCrypt) werd pas enkele weken later in gebruik genomen waardoor deze het activatie signaal had gemist.

Een @Home medewerker heeft gewoon een geforceerde activatie gestuurd (een push in @Home lingo) en binnen een paar seconden had ik weer beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 07:14:
[...]

Je kunt met je leverancier van de Alphacrypt kaart afspreken dat je hem weer terugbrengt als het niet blijkt te werken. Als je hem via Internet koopt heb je zowiezo het recht hem te retourneren binnen 8 dagen.
Mag je wel retourneren als die uit de verpakking is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 00:21

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Carbon schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Onzin, sterker ook ik had een verlopen kaart (@Home Deventer), antwoordkaart wel ingestuurd maar de TV (32D3000 + AlphaCrypt) werd pas enkele weken later in gebruik genomen waardoor deze het activatie signaal had gemist.

Een @Home medewerker heeft gewoon een geforceerde activatie gestuurd (een push in @Home lingo) en binnen een paar seconden had ik weer beeld!
Ja, in je TV ja! Maar ik had een PC
DVB-C tuner en die kunnen dit dus niet. I.i.g. die van mij niet. Dat het niet aan de AlphaCrypt ligt is/was mij tot zover niet bekent. Heb ik dus nooit wat over kunnen vinden. Vandaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Wat is het nut van het aanpassen van de symboolsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TF schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:52:
Wat is het nut van het aanpassen van de symboolsnelheid?
Het kabelbedrijf kiest een symbool snelheid waarmee de digitale informatie naar je wordt toegezonden. Alle Irdeto kabelbedrijven in Nederland hebben gekozen voor een symbool snelheid 6875. UPC als enige niet Irdeto kabelbedrijf (past Nagravision toe als Conditional Access System (CAS)) heeft gekozen voor een symbool snelheid 6900. Wanneer de symbool snelheid in bijvoorbeeld de Sony TV's op auto staat dan zal de TV de meest gebruikte symbool snelheden uitproberen tijdens het zoeken, dat gaat niet altijd goed. Vertel je de TV welke symbool snelheid er door het kabelbedrijf gebruikt dan versnelt dat het zoeken en is er een grotere kans dat het zoeken slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm als ik de gok neem, dan moet ik toch de mascom alphacrypt classic nemen ? die op hun site 98 euro kost ? er is ook nog een alphacrypt classic pro. welke van de twee is het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244827 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:06:
[...]

Mag je wel retourneren als die uit de verpakking is geweest?
Ik had 'm bij www.cardwriter.nl gekocht en kreeg de kaart in een envelop zonder verdere verpakking. Op het cardwriter forum stellen zij expliciet dat zij niet moeilijk zullen doen als mensen de kaart retourneren omdat het niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244486 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:54:
Opnieuw de Digitale Set Up gedraaid en alle zenders waren er weer!
De hamvraag is of je het Etalagekanaal kunt ontvangen. Deze zit namelijk in de Transport Stream op 396 MHz die problematisch blijkt te zijn voor de Sony Bravia's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247365 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:46:
ehm als ik de gok neem, dan moet ik toch de mascom alphacrypt classic nemen ? die op hun site 98 euro kost ? er is ook nog een alphacrypt classic pro. welke van de twee is het dan ?
Het gaat inderdaad om de "gewone" Alphacrypt Classic, die op hun site 98 euro kost.. De Pro is een nieuw model en het is me niet helemaal duidelijk wat het verschil is. Ik zag nu ook dat ze op www.alphacrypt.de waarschuwen voor vervalste Alphacrypt kaarten die o.a. via veilingsites te koop worden aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 16:44

TheProphet

unifi-forum.nl

ArChie schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Het kabelbedrijf kiest een symbool snelheid waarmee de digitale informatie naar je wordt toegezonden. Alle Irdeto kabelbedrijven in Nederland hebben gekozen voor een symbool snelheid 6875. UPC als enige niet Irdeto kabelbedrijf (past Nagravision toe als Conditional Access System (CAS)) heeft gekozen voor een symbool snelheid 6900. Wanneer de symbool snelheid in bijvoorbeeld de Sony TV's op auto staat dan zal de TV de meest gebruikte symbool snelheden uitproberen tijdens het zoeken, dat gaat niet altijd goed. Vertel je de TV welke symbool snelheid er door het kabelbedrijf gebruikt dan versnelt dat het zoeken en is er een grotere kans dat het zoeken slaagt.
Caiw heeft ook een symboolrate van 6900...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TheProphet schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:03:
Caiw heeft ook een symboolrate van 6900...
Bedankt voor de info, dat was me niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het juist heb, staan wij in het Nederlands recht in ons gelijk. De winkelier (indirect is dit dus Sony) levert een wanprestatie; het product werkt namelijk niet. En een bedrijf kan simpelweg niet zomaar zeggen 'op dit deel van het product gaan wij geen ondersteuning geven'. Het spreekt natuurlijk van zich dat Sony niet in staat voor het gebruik ervan, je hoeft als consument ook niet te verwachten dat Sony je hiermee gaat helpen. Maar het product moet wel werken, dat is niet het geval. Even dat jullie het weten :9 . Ben benieuwd hoe Sony zal reageren op dit topic.. Wat zijn nu de concrete stappen die we kunnen ondernemen? Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n conflict gehad met een bedrijf.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 247720 op 10-01-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

klopt niet CAIW gebruikt ook 6900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dat had TheProhet me ook al via een reactie in dit topic laten weten. Blijkt ook op de Digitale kabeltelevisie website te staan, maar kennelijk heb ik er overheen gelezen of was het ondertussen al weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:26:
[...]

De hamvraag is of je het Etalagekanaal kunt ontvangen. Deze zit namelijk in de Transport Stream op 396 MHz die problematisch blijkt te zijn voor de Sony Bravia's...
Ja heb ik met de volgende instellingen :

Noord - Brabant

MHZ -3720000
ID - Auto
Freqency - 6875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
[...]

Aanpassen van de symbool snelheid helpt ook bij probleem #1?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

[...]

Bedankt voor de heldere uitleg. Het geld dus alleen bij het zoeken. Dat gaat bij mij uitstekend. Zou het voor het zappen nog wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

dr.cody schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Ja, in je TV ja! Maar ik had een PC
DVB-C tuner en die kunnen dit dus niet. I.i.g. die van mij niet. Dat het niet aan de AlphaCrypt ligt is/was mij tot zover niet bekent. Heb ik dus nooit wat over kunnen vinden. Vandaar... :/
Bij een klant in Deventer gebruiken we een aantal Elgato EyeTV610's (FireDTV met andere firmware) + AlphaCrypt, ook daar ging het achteraf activeren zonder enig probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TF schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:53:
Bedankt voor de heldere uitleg. Het geld dus alleen bij het zoeken. Dat gaat bij mij uitstekend. Zou het voor het zappen nog wat uitmaken?
Als het goed is slaat de TV tijdens het zoeken de door het kabelbedrijf gebruikte symbool snelheden op. Dus zou het voor het zappen niets uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Veel te weinig services(kanalen) gevonden
In het kader van de inventarisatie van problemen met DVB-C
heb ik de volgende waarnemingen.

LCD-TV: KDL-32T3000
Provider: CAIWay
NetwID: 7244
Freq: 554 MHz
Symb: 6900 Ks/s
Mod: 64 QAM
Geen CAM

Bij volledige(automatische) of snelscan(aangegeven instellingen) krijg ik
slechts ca. 60 zenders beschikbaar, waarvan een aantal Radio, onafhankelijk
of ik wel of niet gratis services aangeef. Ned1, Ned2 en Ned3 zijn aanwezig
maar RTL zenders ontbreken; FILM1,etc zie ik weer wel in de lijst

Ik heb ook een vraag:
Is bekend hoe upgrade van firmware plaats zal moeten vinden
Ik ga ervan uit dat dit door CAIWay zou moeten gebeuren, zo niet dan zal
dit via de service poort op de LCD-TV plaats dienen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 198805 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:41:
Veel te weinig services(kanalen) gevonden
In het kader van de inventarisatie van problemen met DVB-C
heb ik de volgende waarnemingen.

LCD-TV: KDL-32T3000
Provider: CAIWay
NetwID: 7244
Freq: 554 MHz
Symb: 6900 Ks/s
Mod: 64 QAM
Geen CAM

Bij volledige(automatische) of snelscan(aangegeven instellingen) krijg ik
slechts ca. 60 zenders beschikbaar, waarvan een aantal Radio, onafhankelijk
of ik wel of niet gratis services aangeef. Ned1, Ned2 en Ned3 zijn aanwezig
maar RTL zenders ontbreken; FILM1,etc zie ik weer wel in de lijst
In dat geval zou ik toch eerst eens gaan kijken of het niet aan de COAX bekabeling en/of gebruikte COAX stekkers ligt. Is de antenne aansluiting van je TV misschien doorgelust via allerlei video recorders e.d.? Zoja, probeer dan eens om de boel rechtstreeks aan te sluiten en dan de TV opnieuw te laten scannen met de aangegeven instellingen.
Ik heb ook een vraag:
Is bekend hoe upgrade van firmware plaats zal moeten vinden
Ik ga ervan uit dat dit door CAIWay zou moeten gebeuren, zo niet dan zal
dit via de service poort op de LCD-TV plaats dienen te hebben.
Waarschijnlijk is dit één van de redenen waarom Sony geen support wil leveren op haar eigen producten. De TV's beschikken immers niet over een firmware upgrade methode waarbij de gebruiker de update zelf via het Internet kan downloaden en via een bijvoorbeeld een USB memory stick de TV kan upgraden. Verspreiden via de kabelbedrijven gaat volgens Anoniem, de medewerker van @Home, ook niet omdat de Sony TV's niet overweg kunnen met het firmware download mechanisme van de Irdeto kabelbedrijven. Blijft over dat iedereen met zijn TV onder de arm naar een Sony Service Centre zal moeten. Niet goed doordacht van Sony en zeker niet van deze tijd als je digitale technieken in je TV's gaat stoppen waarvan je bijvoorbaat al kan aanvoelen dat er misschien wel eens een firmware update noodzakelijk kan zijn vanwege bugs in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, daar sta ik dus ook echt van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:15:
Nou, daar sta ik dus ook echt van te kijken.
Zeker omdat Sony (Nederland) al veel langer weet dat digitale ontvangst technieken in een TV vragen om een update mechanisme dat de klanten zelf kunnen uitvoeren. Bij de ontvangst van Digitenne via DVB-T moeten bijvoorbeeld sommige TV's op een ander land dan Nederland ingesteld worden om de Digitenne kanalen te kunnen vinden. Als er een update mechanisme voor de klanten zou zijn dan hadden ze allang een firmware update kunnen uitbrengen om de code en/of settings voor dat andere land over te nemen bij de Nederlandse instellingen. De DVB-T ontvangst mogelijkheid zit al veel langer in de Sony TV's dus ze kunnen moeilijk ontkennen dat ze niet van dergelijke problematiek weten.

Een fabrikant als TechniSat zorgt ervoor dat in iedere TV standaard een dergelijk update mechanisme aanwezig is. De USB poort van de TV's van die fabrikant had in eerste instantie ook maar één doel, namelijk firmware upgrades mogelijk maken door klanten. Die USB poort kon in het begin ook niet eens gebruikt worden voor het weergeven van foto's e.d., die functionaliteit is pas later via een firmware update toegevoegd. En met enige regelmaat komen er nog steeds firmware updates voor deze TV's uit waarin bugs worden opgelost en de functionaliteit van de TV's worden uitgebreid.

Een fabrikant als Loewe zorgt ervoor dat er een gespecialiseerd dealer netwerk is waar de klanten kunnen vragen om het uitvoeren van een firmware upgrade thuis uit te voeren als de TV niet beschikt over een update mechanisme dat de klant zelf kan uitvoeren. Daarvoor betaal je ook meer voor die TV's, maar zelfs Loewe gaat steeds meer nieuwe modellen uitvoeren met een USB update mechanisme zodat de klanten het zelf kunnen doen. Dat geldt ook voor fabrikanten als Metz die hetzelfde service principe hanteren.

Sony blijft op dit vlak behoorlijk achter bij de rest. Voor zover mij bekend heeft ook Philips bij de wat duurdere modellen een USB update mechanisme waarvoor de klanten zelf firmeare upgrades kunnen downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar betekend dit dat de sony tv's ook in de landen waar wel support is voor de DVB-C tuners niet via de kabel een update kunnen krijgen? Dat zou ik toch erg vreemd vinden, die kabelaars daar ondersteunen dan iets waar ze zelf niets aan kunnen veranderen/updaten mochten ze wijzigingen in hun signaal willen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:23:
Maar betekend dit dat de sony tv's ook in de landen waar wel support is voor de DVB-C tuners niet via de kabel een update kunnen krijgen? Dat zou ik toch erg vreemd vinden, die kabelaars daar ondersteunen dan iets waar ze zelf niets aan kunnen veranderen/updaten mochten ze wijzigingen in hun signaal willen doorvoeren.
Wat zou er dan gewijzigd moeten worden aan het signaal? DVB is DVB, die specificaties liggen al een hele tijd vast. Kabelbedrijven kunnen hooguit iets toevoegen dat niet onder de DVB specificaties valt, maar wat wel op een manier wordt toegevoegd dat in overeenstemming is met de DVB specificaties. Als dat als zodanig gebeurd dan stellen de DVB specificaties dat ontvangers die toegevoegde zaken dienen te negeren die ze niet kennen. Dat zijn de regels van het DVB spel die er voor zorgen dat het signaal backwards compatible blijft. De "logische" kanaal nummering is zo'n voorbeeld van die toevoegingen aan het DVB signaal door de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven. De niet aanbevolen DVB-C ontvangers herkennen die toevoeging aan de DVB specificaties niet, dus doen ze er niets mee. Het resultaat is dat de gebruiker zelf de kanalen in volgorde moet zetten.

De vraag is wat nu precies de definitie van "support" is. Geven die buitenlandse kabelbedrijven daarmee alleen aan dat de Sony TV's met een bijbehorende CAM gebruikt kunnen worden, maar is de Sony afdeling in dat land zelf verantwoordelijk voor de support van haar klanten of kunnen die Sony klanten ook bellen met vragen over instellingen en geconstateerde fouten bij de kabelbedrijven? Vergelijk dat met bijvoorbeeld satelliet ontvangst van CanalDigitaal hier in Nederland. CanalDigitaal heeft aanbevolen ontvangers die volledig overweg kunnen met alle speciale zaken in het signaal van CanalDigitaal. Klanten die een dergelijke ontvanger aanschaffen kunnen ook rechtstreeks bellen met CanalDigitaal voor de support van dergelijke aanbevolen ontvangers. Echter, CanalDigitaal geeft ook een eigen CAM uit die klanten mogen gebruiken in niet aanbevolen DVB-S apparatuur waarbij CanalDigitaal uitdrukkelijk stelt dat ze geen helpdesk support leveren op de apparatuur waarin die CAM gebruikt wordt. Daarvoor moet die klanten aankloppen bij de fabrikanten van die apparatuur wat voor die fabrikanten dan ook de reden is om er voor te zorgen dat firmware upgrades downloadable zijn via het Internet zodat de gebruikers zelf hun ontvanger kunnen updaten en niet afhankelijk zijn van het download mechanisme van een digitale TV provider.

De enige die die vraag kan beantwoorden hoe het updaten van TV's dan in het buitenland gaat is Sony zelf en/of de kabel aanbieders in het buitenland. Misschien hebben zij wel speciale voorzieningen getroffen voor Sony of verwijzen ze juist bij dergelijke problemen de klanten door naar Sony. Digitenne en Sony brengen ook in Nederland samen een kit uit waarin alle benodigdheden voor Digitenne ontvangst met een Sony TV zitten, waaronder de benodigde Conax CAM. Ik heb echter nog nergens gelezen of gehoord dat Digitenne ook firmware updates voor Sony TV's verspreid terwijl ze dat wel doen voor de eigen aanbevolen Digitenne ontvangers.

Dus wat is "support"? Goedkeuring van de aanbevolen kabel ontvangers wil ook niet zeggen dat deze probleemloos werken, voorbeelden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244486 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:35:
[...]

Ja heb ik met de volgende instellingen :

Noord - Brabant

MHZ -3720000
ID - Auto
Freqency - 6875
En je kunt ook die Turkse zenders vinden (Turkmax, Lig TV, Show TV ...)? Ik gebruik dezelfde instellingen bij Casema behalve dat ik ID 5555 instel in plaats van Auto. 6875 is overigens niet de frequentie maar de symbol rate.

Als jij dit inderdaad allemaal ontvangt dan ben je volgens mij de eerste Bravia bezitter die met de ingebouwde DVB-C tuner de TS op 396 MHz kunt vinden...
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste