Toon posts:

Casema Digitale TV Wijzigingen & Frequenties

Pagina: 1
Acties:
  • 5.308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Het zal de meeste van jullie niet ontgaan zijn; Casema heeft zijn digitale zenderaanbod gelijk getrokken met die van @Home/Multikabel. (Vallen onder Holding)

Zodoende heb ik een aanvraag gedaan bij Casema om de frequenties op papier te krijgen. Nou niet dus... Het onderstaande antwoord:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
In uw Serviceaanvraag geeft u aan dat de frequenties van de verschillende 
DVB-C zenders wilt ontvangen.

In reactie hierop kunnen wij u het volgende informeren.

Op dit moment zijn de door u gevraagde gegevens niet publiekelijk beschikbaar. 
Mochten deze gegevens in de toekomst worden vrijgegeven dan worden deze 
gepubliceerd op de Casema website. Wel kunt u op uw decoder door de 
info toets (i) 2 maal in te drukken (samsung) of via het menu de status op te 
vragen (Humax) de informatie per zender op vragen, daarbij wordt ook de 
frequentie vermeld. Een laatste opmerking is dat frequenties kunnen veranderen.

We zouden geen tweakers zijn als we deze informatie niet vergaren en inzichtelijk zouden maken. Dit zou handig zijn bij onder meer: Digitale TV op de PC, DVB-C in Sharp/Sony/Loewe Toestellen.

Ik heb al een overzicht gemaakt met de huidige zenders, en bij welk pakket deze horen.

Totaaloverzicht aan zenders, klik !
De nieuwe zenders/verwijderde zenders, klik !

Het instellen van decoders met digitale TV is een fluitje van een cent, in deze regio is het invoeren van de frequentie (372.00) en het netwerkID (5555) afdoende.

Bij LOEWE televisies gaat het iets lastiger, daar deze geen fatsoenlijke volgorde geeft. En 152 zenders op volgorde zetten is geen pretje. Het zou makkelijk zijn als we de frequenties los hebben zodat we manual kunnen adden.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik doe wel even een scan met mijn dbox2. Dan heb ik alle transponders (verschillende frequenties) en de zenders per transponder zo te pakken. Geen probleem.

Look behind you! A three headed monkey!

• Friedchicken
MrScratch schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:24:
Ik doe wel even een scan met mijn dbox2. Dan heb ik alle transponders (verschillende frequenties) en de zenders per transponder zo te pakken. Geen probleem.
Als je zo'n output voor me beschikbaar zou kunnen stellen, zou dat helemaal top zijn! Heb er al naar gegoogled en op got naar gezocht. Niet te vinden, dus als je het hebt, gaan we het natuurlijk beschikbaar stellen ;)

Analoge zenders zijn in jouw en in mijn woonplaats trouwens gelijk :D

[Voor 6% gewijzigd door Friedchicken op 09-01-2008 20:29]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Video != Audio, dus AUD -> VID

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

TF

bla bla

Yip ik had er ook weer mee te maken. alle zenders opnieuw kunnen zoeken van RTL4 en oa Ned3 deden het niet meer.

Ik kon dus ongeveer 20 zenders opnieuw instellen,de rest boeit me niet

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

MrScratch

I am rubber, you are glue

Vreemdgenoeg vind ik maar 150 zenders, terwijl er volgens jouw lijst 152 moeten zijn.

Ik stuur je wel even de lijst die ik heb, dan kun je hem er in de openingspost bij zetten.

Look behind you! A three headed monkey!

• Friedchicken
MrScratch schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:39:
Vreemdgenoeg vind ik maar 150 zenders, terwijl er volgens jouw lijst 152 moeten zijn.

Ik stuur je wel even de lijst die ik heb, dan kun je hem er in de openingspost bij zetten.
Prima, even checken welke we dan missen...

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zie de Digitale kabeltelevisie website: http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml

• Friedchicken
Heeft even geduurd maar een overzicht van de Casema Digitale Zenders is hier te vinden.

KLIK !

Let op, deze gegevens zijn geldig voor het Casema Netwerk.
Normaliter worden de volgende gegevens ingevoerd bij decoders:

Frequentie: 372.00
Netwerk ID: 5555

Met dank aan MrScratch voor het leveren van een *.CSV met frequenties !

• Friedchicken
Nog een kleine update:

UIT DE MEDIA:
** De kabelaars Casema en Multikabel geven de tv-zenders van SBS Nederland (SBS6, Net 5 en Veronica) sinds vandaag door in een betere kwaliteit via haar digitale tv-pakket. Door de nieuwe indeling van het tv-pakket is meer capaciteit beschikbaar gekomen waardoor de genoemde tv-zenders nu rechtstreeks van de Mediagateway in Hilversum aan de abonnee's worden aangeleverd. Net zoals de tv-zenders Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8 worden de tv-zenders SBS6, Net5 en Veronica nu met een bitrate van ongeveer 8,2 mbps doorgegeven.

Bron : MediaMagazine.nl

Anoniem: 248366

Na de nieuwe indeling heb ik het idee dat zenders als ned1, ned2 en ned3 minder scherp zijn. Heeft iemand dezelfde ervaring of zit dit verschil in kwaliteit vooral in mijn hoofd?

• Friedchicken
Anoniem: 248366 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:36:
Na de nieuwe indeling heb ik het idee dat zenders als ned1, ned2 en ned3 minder scherp zijn. Heeft iemand dezelfde ervaring of zit dit verschil in kwaliteit vooral in mijn hoofd?
Nee, sterker nog, deze zijn van 3.5 Mbit naar 8.x mbit gegaan. Dit houdt in zoals ik in bovenstaand media berciht vermelde, dat de kwaliteit zelfs verbeterd is.

Ik heb het zelf vandaag op een 10-tal Loewe Toestellen gezien, en dat zag je dus echt!
Ook service menu van Loewe gaf verhoging van 3.5mbit naar 8.x mbit aan!

Daarnaast vinden de toestel bij de zoekfunctie ook de Kanalen, "Sport 1 HD" en Regio 22, er is echter geen beeld op te ontvangen....

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:53:
[...]

Nee, sterker nog, deze zijn van 3.5 Mbit naar 8.x mbit gegaan. Dit houdt in zoals ik in bovenstaand media berciht vermelde, dat de kwaliteit zelfs verbeterd is.

Ik heb het zelf vandaag op een 10-tal Loewe Toestellen gezien, en dat zag je dus echt!
Ook service menu van Loewe gaf verhoging van 3.5mbit naar 8.x mbit aan!
Nederland 1, 2 en 3 waren bij Casema al in principe 8.2 mbps kanalen alleen werd door ruimte gebrek de bitrate van Nederland 1 en 2 door Casema geknepen naar zo'n 7.4 mbps. Na de aanpassingen is dat weer terug gebracht naar zo'n 8.2 mbps. Hoe je aan het idee komt dat die kanalen voor de aanpassing 3.5 mbps waren is mij niet duidelijk.

• Friedchicken
Dat heb ik dan misschien iets te overhaast gezegt, als ik een aantal anders kanalen ging checken in het service menu van loewe lcd's gaven die ronde de 3 mbit.

Desalniettemin zie ik wel de beeldverbetering op die kanalen. NED1 e.d.

Update:

Archie, jij misschien enig idee. Naast de zender die Casema op haar website en folders publiceerd, zijn ook Regio 22 en Film 1 HD te vinden. Wat gebeurt er met die kanalen?

[Voor 28% gewijzigd door Friedchicken op 11-01-2008 00:03]

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:01:
Archie, jij misschien enig idee. Naast de zender die Casema op haar website en folders publiceerd, zijn ook Regio 22 en Film 1 HD te vinden. Wat gebeurt er met die kanalen?
Film1 HD maakt volgens mij ook gewoon deel uit van de Casema abonnementen. Om de één of andere reden Sport1 HD nog niet. Zal wel een contractuele aangelegenheid zijn omdat Casema in het verleden Sport1 HD niet wilde doorgeven. Mogelijk komt daar verandering in als de fusie tussen @Home, Casema en Multikabel is afgerond en men onder één naam verder gaat.

Regio 22 is in principe een kanaal dat tot dusver alleen bij Multikabel in het pakket zat en een beetje gezien kan worden als een lokaal kanaal net als het TV Informatie kanaal dat alleen voor Multikabel abonnees bestemd is. Omdat Casema het digitale TV signaal voor zowel Casema en Multikabel maakt en dat niet twee keer wil doen zitten die kanalen wel in het signaal van Casema, maar niet in de kanalenlijsten die voor alleen de Casema klanten bestemd zijn. Met een niet aanbevolen ontvanger kan je die kanalen echter wel vinden als die ontvanger tenminste in staat is om op frequenties te scannen. Als het goed is moet je het TV Informatie kanaal en Regio 22 ook kunnen bekijken met zo'n niet aanbevolen ontvanger aangezien ze ongecodeerd zijn. Het omgekeerde geldt tenminste voor de Multikabel abonnees. Als die beschikken over een niet aanbevolen ontvanger dan zijn ze ook in staat om het ongecodeerde Etalage kanaal van Casema te bekijken terwijl dat kanaal niet voorkomt in de kanalen lijst op de aanbevolen kabel ontvangers.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:01
voor het net even wijzigen: bbc boom in bbc THREE :P
Friedchicken schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:38:
Heeft even geduurd maar een overzicht van de Casema Digitale Zenders is hier te vinden.

KLIK !

• Friedchicken
funrider schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:40:
voor het net even wijzigen: bbc boom in bbc THREE :P

[...]
Haha, een typvoutje ;) Zal hem er uithalen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien niet het goeie topic, maar dit is het enige casema topic op dit moment...

Volgens mij is er niet direct een aanbieding voor/van digi. tv van casema met gratis digitale ontvanger, bij casema zelf..

Hebben jullie misschien tips waar ik een leuke aanbieding kan vinden, of wat ik het beste kan doen?
Bijv. is het wat om het bij een mediamarkt af te sluiten?

Ik woon in capelle aan den ijssel....
Tot voor kort kreeg ik nog weleens aanbieidingen van casema zelf binnen, maar dat lijkt voorbij..

Burp

• Friedchicken
Mezzo en TCM zijn gewijzigd.

Nieuwe versie van het overzicht vinden jullie hier.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee