Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 16:47
CMT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:00:
Zou cavitatie al een rol spelen met zo weinig druk? De pomp kan zelf niet meer druk dan 0.5Bar leveren volgens mij (het overdruk ventiel in mijn loop is slechts 500mBar).
Ja een beetje , maar het is in de praktijk irrelevant, heb zelf een Aquacomputer Leakshield die zorgt dat mijn loop zelfs denk ik een 50~100 millibar onderdruk heeft.
Maar man, dat is wel het serieuze werk zo'n offshore pomp, 50-60m pfff. Groot speelgoed ;).
Yep, die pompen worden aangedreven door tot wel 1500pk 20 cilinder diesel, en pompen leveren 2 tot 5 m3/sec. :)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:33

CMT

Haha, ja het is machtig spul. Als het over CC's moet gaan moet je bij de scheepsvaart terecht. Hoorde van iemand waarbij de oom werkzaam is in de scheepsbouw, dat je gewoon in een van de diesel cilinders kan staan, bijna onvoorstelbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 17:40
CMT schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:11:
@PilatuS @TRAXION @player-x
...

Het maakt dus helemaal niets uit!
Dat heeft mij eigenlijk wel verrast, want ik had wel een beetje verlies verwacht.
Maar dit geeft gewoon aan dat het hoogteverschil in een gesloten loop er niet toe doet.
Om ook te kijken wat er gebeurt met een pomp waarvan de opvoerhoogte kleiner is dan het hoogteverschil van 3.56m, heb ik de DDC3.2 op minimale pompsnelheid gezet (0% pwm = 1260rpm).
Op die snelheid heeft het te weinig druk/kracht om vanuit zichzelf 3.5m hoogte te overwinnen.
Om het nog wat erger te maken ook gekeken naar een situatie waarbij het dan afgeknepen is (restrictie vergelijkbaar met 120 l/h debiet + pomp op volle kracht).
Het bleek ook geen enkel probleem om de loop met slechts 16.4 l/h op te starten.

Ik denk dat met enige zekerheid wel gezegd kan worden: "Myth Busted" :7
Leuk om hier tegenaan te lopen, ik had altijd al zo'n vermoeden maar fijn dat dit nu bevestigd is. :)
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
vraagje. Kan het zijn als de knel koppeling wie op het cpu blok zit en waar het schroefdraad op zit als dat te lang is en je doorvoer knelt ?

dat die te ver in het waterblok zit ongeveer. Poe dit is rottig te omschrijven

https://www.aquatuning.nl...0mm-nickel-silver?c=11011

Als ik die fitting zie dan is mijn koppeling waar het draad zit 2x zo lang als die op de site van aquatuning .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-BRAIN schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 01:44:
vraagje. Kan het zijn als de knel koppeling wie op het cpu blok zit en waar het schroefdraad op zit als dat te lang is en je doorvoer knelt ?

dat die te ver in het waterblok zit ongeveer. Poe dit is rottig te omschrijven

https://www.aquatuning.nl...0mm-nickel-silver?c=11011

Als ik die fitting zie dan is mijn koppeling waar het draad zit 2x zo lang als die op de site van aquatuning .
Dat kan zeker :)

Met mijn huidige setup heb ik dit ook gehad. De schroefdraad op de fitting was te lang waardoor de o-ring niet eens contact kon maken. Dus bij de pomp voor het eerst aanzetten was er een flinke lek. Mijn oplossing was een afstandsring toevoegen. Het is niet meer dan een ring van een paar mm hoog met een o-ring er in.

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLF9Yr3EqzmvZDIRv2L01xzmSt4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N4SKBjDRsZj4SEoSCMjAhQXQ.jpg?f=user_large

Edit: Ik bedenk mij net trouwens dat ik dit probleem ergens nog eens heb gehad, maar dan met een andere oplossing. Mocht je geen afstandsringen hebben dan kan je ook gewoon een deel van de schroefdraad afzagen. Wel even netjes de scherpe delen bijvijlen na het zagen. Je moet natuurlijk wel voldoende schroefdraad overhouden, maar iets 3x rond moeten draaien is voldoende en het hoeft geen 6x te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
ik heb namelijk een https://techn.de/shop/cpu-waterblock-amd-am4/
Heb 2 andere kortere koppelingen er op gezet.

Maar heb nu een ander probleem ontdekt en dat is dat namelijk het blok het lijkt wel een erg lage flow heeft.
En het maakt niet uit of me D5 op lage snelheid of hoog rpm Lijkt wel of het water niet door het blok heen wil.

Ben al wel aan het googlen geweest maar niet veel over Techn koelblokken kunnen vinden.
Iemand hier wie zon blok heeft en ervaring zou willen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-BRAIN schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:11:
ik heb namelijk een https://techn.de/shop/cpu-waterblock-amd-am4/
Heb 2 andere kortere koppelingen er op gezet.

Maar heb nu een ander probleem ontdekt en dat is dat namelijk het blok het lijkt wel een erg lage flow heeft.
En het maakt niet uit of me D5 op lage snelheid of hoog rpm Lijkt wel of het water niet door het blok heen wil.

Ben al wel aan het googlen geweest maar niet veel over Techn koelblokken kunnen vinden.
Iemand hier wie zon blok heeft en ervaring zou willen delen
Wat is een lage flow, over hoeveel liters per uur hebben we het ? Een blok voegt enorm veel restrictie toe, dus dat de flow enorm omlaag gaat dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
Probleem opgelost. Me D5 was overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 20:42
Hallo

Ik Hoop dat ik het in de goede topic zet.
Ik heb veel last van lucht in het systeem. Heb een laing ddc 3.25 pomp. Deze werkt vanaf 6 volt tot 12v, heb hem nu op 6volt draaien ongeveer 1900rpm. Alleen nu pomt die nog te hard dat ik veel last van lucht krijg in het systeem. Ik gebruik een 10cm lange water reservoir en 1x een cpu blok en 240mm radiator . Maar je zit in het reservoir de lucht bellen komen. Het water komt er onder in door een pijpje in het reservoir, en ik zuig het er ook aan de onderkant weer uit.
Ik Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft dat de luchtbellen minder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Laatst online: 10-06 16:10
red-devil84 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:22:
Hallo

Ik Hoop dat ik het in de goede topic zet.
Ik heb veel last van lucht in het systeem. Heb een laing ddc 3.25 pomp. Deze werkt vanaf 6 volt tot 12v, heb hem nu op 6volt draaien ongeveer 1900rpm. Alleen nu pomt die nog te hard dat ik veel last van lucht krijg in het systeem. Ik gebruik een 10cm lange water reservoir en 1x een cpu blok en 240mm radiator . Maar je zit in het reservoir de lucht bellen komen. Het water komt er onder in door een pijpje in het reservoir, en ik zuig het er ook aan de onderkant weer uit.
Ik Hoop dat iemand een oplossing voor me heeft dat de luchtbellen minder word.
daar heb je van die dingen voor in je reservoir voor, om turbulentie tegen te gaan (of ik weet niet hoe het heet). https://www.highflow.nl/w...x3-anticyclone-short.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 07:44
He Guys,

Heb inmiddels alles binnen, nu zag ik dat ik per ongeluk Dual flow radiators heb besteld. Twijfel om ze retour te doen. Wat is jullie ervaring ermee?

Gaat om deze https://www.highflow.nl/w...-flow-360mm-radiator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:03
Je kan er altijd nog een normale radiator van maken met een extra buisje, maar dat is wel gedoe en kost je minimaal twee fittings. Denk even goed na over je loop planning, misschien is er best een handige manier om de dual flow te gebruiken, zo niet dan zou ik hem toch gewoon retourneren.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniperxnl
Nycrea schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 06:33:
Je kan er altijd nog een normale radiator van maken met een extra buisje, maar dat is wel gedoe en kost je minimaal twee fittings. Denk even goed na over je loop planning, misschien is er best een handige manier om de dual flow te gebruiken, zo niet dan zou ik hem toch gewoon retourneren.
Heb dat maar gedaan. Hardtube netjes gebogen, morgen custom loop afbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniperxnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEu7Rp3JQ6eVxFpr6SjjWOtgtI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCsl3lejwHAqa1nF7rPN85bd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Ziet er netjes uit hoor! Met vloeistof erin denk ik dat het ook wel een leuk detail gaat zijn in je build.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXXqoBvzZ7CNhDEqG2uhvix-7j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0C5jy6svguMwVc8H6mDwQDU.jpg?f=fotoalbum_large

HCM 3070ti FE block met backplate, manual is echt drama en ben nog met ze in gesprek. 2 kleine chips raken de backplate niet met de juiste dikte thermalpadAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWPDb6S6spV3vcnYmSa43IClsfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8l6KK6sDptZQ5JWiiD3IlPj3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sniperxnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFto6N3rQ8VWYU5wWmA2CHBpUug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ext9l4loNRiVIBV0Z9BFnNkh.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe lang draaien jullie op demi water voor lek test?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

In het begin een paar uur. Laatste rebuild/verversing gedestilleerd water, Mayhem Inhibitor en Biocide erin, ff roken en nieuw biertje pakken en gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij een nieuwe build blaas ik altijd even flink in een slang terwijl ik de andere kant dicht hou. Op die manier weet je al wel zeker dat je geen grote lekken hebt. Daarna wanneer het water stroomt pak ik een zaklamp en ga ik alle koppelingen na. Ik heb 1x een lek gehad omdat een plug niet goed zat maar daar kwam ik bij het vullen al achter. Verder met alle builds nooit gehad dat er ergens een lek was. Met upgrades is het helemaal makkelijk zoals laatst met een nieuwe GPU omdat er weinig veranderd. Het is trouwens normaal dat ook na de lucht er uit halen het water nog wat zakt in de dagen er na. Bij mij is het iets van 4cm in de 2 weken na het vullen met een tubereservoir.

Edit: Hier trouwens ook de 2 flesjes van Mayhems. Gewoon goedkoop demiwater van de supermarkt en een paar druppels van beide flesjes. Geen zin in nog meer aanslag door allemaal rare vloeistof. Door de jaren heen van alles gehad waarbij het vorige ook een toevoeging was met demiwater als basis. Ik heb 1x EK vloeistof gekocht en binnen een paar weken had ik allemaal meuk in de loop. Aanslag hou je sowieso wel wanneer er water verdampt, maar liever gewoon demiwater dan kleurtjes of andere meuk. Op de lange termijn is het gewoon ellende.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 22-01-2023 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sniperxnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HixLlLQx5Sx8g5rJqNKiA7npFmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDn1dOUeSoxkUTbokpq5cQ78.jpg?f=fotoalbum_large

Na 4 uur draaien is die klaar. Wat een verschil 24 graden drop tijdens gamen, fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Kalis schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:35:
[...]

daar heb je van die dingen voor in je reservoir voor, om turbulentie tegen te gaan (of ik weet niet hoe het heet). https://www.highflow.nl/w...x3-anticyclone-short.html
Klopt

Maar ik zit ermee dat het water gewoon te hard loopt. en daar door lucht krijg heb ook maar een klein reservoir
heb de inlaat via de onderkant met een buisje in het reservoir en de uitgang ook via de onderkant zitten
mischien daar nog een tip voor.

Of zal ik hem ook tot de max mogen vullen

[ Voor 3% gewijzigd door red-devil84 op 23-01-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Laatst online: 10-06 16:10
red-devil84 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:09:
[...]

Klopt

Maar ik zit ermee dat het water gewoon te hard loopt. en daar door lucht krijg heb ook maar een klein reservoir
heb de inlaat via de onderkant met een buisje in het reservoir en de uitgang ook via de onderkant zitten
mischien daar nog een tip voor.

Of zal ik hem ook tot de max mogen vullen
Kan je de inlaat niet via boven in je res laten lopen zodat de uitlaat zo min mogelijk verstoring heeft in de vloeistof? nu fungeert je reservoir meer als bubbelbad als je in en uitlaat onder zit met zo'n sterke flow :) zo maar een idee. Er zijn ook van die kleine buisje voor in je reservoir die vloeistof vanuit het midden zuigen ipv onder. Van EKWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Kalis schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Kan je de inlaat niet via boven in je res laten lopen zodat de uitlaat zo min mogelijk verstoring heeft in de vloeistof? nu fungeert je reservoir meer als bubbelbad als je in en uitlaat onder zit met zo'n sterke flow :) zo maar een idee. Er zijn ook van die kleine buisje voor in je reservoir die vloeistof vanuit het midden zuigen ipv onder. Van EKWB.
Ja het water komt nu via het buisje erin en dat spuit tegen de deksel aan dan krijg ik allemaal lucht.
Jij bedoelt dan buisje eruit en dan water van boven erin en van de onderkant dat die aanzuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
red-devil84 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:32:
[...]

Ja het water komt nu via het buisje erin en dat spuit tegen de deksel aan dan krijg ik allemaal lucht.
Jij bedoelt dan buisje eruit en dan water van boven erin en van de onderkant dat die aanzuigt
Post eens een foto, ik snap er nu namelijk echt geen eene reet meer van. Spuit tegen het deksel aan, ik ben erg benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een buisje hebt, dan moet de waterlijn altijd boven dat buisje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqRlB3OuUw8FWWAROqZlfBUUCbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg50tPFd04Ej21cGzjTVQArb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Zo heb ik het

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
Close up van je res

Edit: volgens mij zie ik het al. je moet die buis binnen in je res niet gebruiken als de inlet onder is, die buis is alleen voor als de inlet boven is, om bellen tegen te gaan.
Nu heb je juist een soort fontein, eigenlijk gewoon een luchtbellen fabriek die je daar hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Nycrea op 23-01-2023 22:12 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Ja precies. Dus gewoon de buis eruit halen. En dan moet het goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Heb het nu zo scheelt wel een stuk Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnqnjLfIo0nQyHT-Oq4OXOS3CxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgaRxSID8pBCREKLiqGVlnc2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom dat buisje er in laten ? Het is ontworpen om lucht problemen minder te maken, maar dan moet ie op een andere manier worden gebruikt. Nu maakt het de problemen erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• red-devil84
PilatuS schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:18:
[...]

Waarom dat buisje er in laten ? Het is ontworpen om lucht problemen minder te maken, maar dan moet ie op een andere manier worden gebruikt. Nu maakt het de problemen erger.
Buisje is er nu uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ok :) Dacht dat ie er nog inzat, maar da's het water dat omhoog komt. Misschien een keer een groter reservoir nemen bij een andere setup ? Groter is een stuk fijner met ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
PilatuS schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Ah, ok :) Dacht dat ie er nog inzat, maar da's het water dat omhoog komt. Misschien een keer een groter reservoir nemen bij een andere setup ? Groter is een stuk fijner met ontluchten.
Had wel een grotere gewild. Maar die raak ik niet kwijt in de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:21
sniperxnl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:23:
[Afbeelding]

Hoe lang draaien jullie op demi water voor lek test?
Vraagje ivm verticale houder. 1) ik veronderstel dat het de originele van lianli is?
2) heb je de mogelijkheid om de kaart dichter naar het venster te positioneren?

Edit: nevermind, ik zie dat ik de 011 kast van 2018 heb. Vraag niet relevant.
Thx

[ Voor 6% gewijzigd door Spacewide op 05-03-2023 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 08:25

Skyline GT-R

RB26DETT

Morgen komt hier mijn pakketje van EKWB binnen. Dan kunnen we weer aan de slag!! 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Laatst online: 23:08
Kon het weer niet laten om geen custom loop erin te bouwen, kost wat maar dan heb je ook iets heel leuks :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15K7fS7hC4izn1h60ZQtKzaottw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAT1U0LqUMFqZwz7zEoZOk4w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPJ-CSRnhMfojYfHeIDCMte9-k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFAvjxhNI9pKRmiTJUckg0GI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
ik heb een Laing DDC 3.25
nu krijg ik die pomp op 6,4 volt niet werkend, zet ik hem eerst op 9 volt en daarna na 6 volt handmatig dan doet die het wel. nu gebruik ik een msi mag torpedo moederbord met pomp aansluiting,

maar hoe kan ik er voor zorgen dat die op 6,4 volt ook werk want op 9 volt draait het gewoon te hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 17:47
Kun je hem niet in je bios op 9V zetten en dan later met een control programma omlaag zetten?

Ik gebruik zelf Argus Monitor voor fans en pomp. Daarin kun je ook een minimale waarde zetten voor startup vanaf stilstand, daarna regelt hij dan naar beneden. Maar als je hem vanuit je bios al hebt lopen, is dat niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
red-devil84 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:12:
ik heb een Laing DDC 3.25
nu krijg ik die pomp op 6,4 volt niet werkend, zet ik hem eerst op 9 volt en daarna na 6 volt handmatig dan doet die het wel. nu gebruik ik een msi mag torpedo moederbord met pomp aansluiting,

maar hoe kan ik er voor zorgen dat die op 6,4 volt ook werk want op 9 volt draait het gewoon te hard
Misschien is dit iets voor je (zie foto), hier kan je pressies de snelheid van je motor mee regelen, en kan je hem indien nodig zelfs makkelijk in de zomer wat harder laten draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h97NVS4-MErkPoYD_sc9DnACZ64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P4D8tZH301vbgXSOiTxdSfxp.jpg?f=user_large

En er zijn vele andere modellen, met en zonder behuizing.

Tip: gebruik PWM pompen, daarmee kan je makkelijk traploos en automatisch je pomp en fan-snelheid inregelen, de onderstaande link legt het redelijk uit.
PWM wat is het, hoe gebruik ik het met mijn fan en waterpomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
Huit schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:47:
Kun je hem niet in je bios op 9V zetten en dan later met een control programma omlaag zetten?

Ik gebruik zelf Argus Monitor voor fans en pomp. Daarin kun je ook een minimale waarde zetten voor startup vanaf stilstand, daarna regelt hij dan naar beneden. Maar als je hem vanuit je bios al hebt lopen, is dat niet eens nodig.
in de bios heb ik hem op ddc staan.
maar de pomp heeft eigenlijk even een puls nodig van max en dat die dan na beneden regelt.
maar dat ondersteunt mijn moederbord volgens mij niet. heb hem wel op de pomp aansluiting zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 07:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Weer wat geleerd. 1 D5 PWM kan dus een Nemesis GTX 420 + 240 + Alphacool 3090 blok + EK Velocity CPU blok niet lekker aan. Helemaal niet met de tube routing die ik had waarbij het de 420 front mount was met de tubing bovenaan en de 240 bottom mount waarbij de flow dus 2x recht naar boven moet en 2x 90 + 2x 45 fitting..

De flow was.. slecht. CPU temps erg hoog, GPU nog enigszins redelijk maar vertrouwde de temps toch niet echt en zichtbaar in de tubing en res was de flow echt niet om over naar huis te schrijven.

Heb nu alleen de Alphacool + de 240 GTX erop en een Arctic Liquid Freezer II 420 ARGB op de CPU gezet en de CPU is 15c koeler en de flow is 10x hoger nu met 1 rad en alleen de GPU dus conclusie, 1 D5 is te zwak voor de hele loop.

Nja, nu heb ik 2 losse loops waarvan 1 AIO, ook prima. Heb het spul toch al. En nu warmen ze elkaar ook niet op. Beide rads zijn intake dus ja..

Ghetto test:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vz5jOC2o4Y2wbzLT7TqJJVHTbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKTCN3v3emmkhLMRf6h6rFUF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Imprezzion op 17-03-2023 23:32 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imprezzion schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:32:
Weer wat geleerd. 1 D5 PWM kan dus een Nemesis GTX 420 + 240 + Alphacool 3090 blok + EK Velocity CPU blok niet lekker aan.
Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is geweest. Misschien een blokkade ergens of een plek met lucht.

Hier geen enkel probleem om een CPU monoblock met GPU blok en 2 stuks 4x120mm te draaien op een enkele D5. Dit met de D5 op stand 1 van 5. Zelfs op de laagste stand werkt het prima met nette temps. Laat staan dat ik de D5 hoger zou zetten. Een D5 moet jouw setup makkelijk trekken met prima temps op een lage stand, laat staan dat het niet genoeg zou zijn op een hogere stand. Kan bijna niet anders dat er ergens iets mis was want een D5 moet het makkelijk aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Laatst online: 11-06 07:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

PilatuS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:38:
[...]

Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is geweest. Misschien een blokkade ergens of een plek met lucht.

Hier geen enkel probleem om een CPU monoblock met GPU blok en 2 stuks 4x120mm te draaien op een enkele D5. Dit met de D5 op stand 1 van 5. Zelfs op de laagste stand werkt het prima met nette temps. Laat staan dat ik de D5 hoger zou zetten. Een D5 moet jouw setup makkelijk trekken met prima temps op een lage stand, laat staan dat het niet genoeg zou zijn op een hogere stand. Kan bijna niet anders dat er ergens iets mis was want een D5 moet het makkelijk aankunnen.
Dat was ook mijn mening en ik ben nu ook wat meer overtuigd dat m'n pomp, die al tweedehands was toen ik hem 3 jaar geleden kocht, misschien wat "moe" is plus, mijn 420 rad heb ik net even leeg gegoten en doorgespoeld en de zooi die daar uit kwam is ook niet gezond meer.. de koelvloeistof was donkergrijs en zit vol met rommel. Waarschijnlijk is de 420 de bottleneck geweest en heb ik hem gewoon niet goed doorgespoeld. Er zit niks raars of Zwarts in mijn loop, mayhems ultra clear tubing, mayhems x1 premix, alles koper of nikkel.. de tubing is ook sterk vergeeld, dof en hard.. ach ja.. it happens.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik vermoed hetzelfde ja. Een defecte D5 of wat anders in je loop. Mijn D5 heeft geen moeite met een loop met 3 rads, een cpu blok en 2 gpu blokken.

Verder wel een mooie build in die Torrent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
Goed alternatief voor PWM fan hub, dat in sommige gevallen beter uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR8WcOZSweSLk7I8TuWdIduWB6U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bOyauyLDYXfuu9uuYPOhRX4K.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsner17
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 07:16
Van de week in de opruiming bij EK onderstaande distroplate gekocht voor m'n O11D, maar nu zit hier een relatief zwakke SPC pomp in verwerkt. In eerste instantie wil ik voor mijn eerste loop deze distroplate alleen gebruiken i.c.m. CPU block + Corsair XR7 360 radiator. Zou deze pomp hiervoor voldoende zijn? Daarnaast heb ik nog een stand-alone D5 pomp liggen + EK Top. Iemand ervaringen hoe ik deze bij in de loop zou kunnen verwerken en/of dit goed gaat met twee verschillende pompen?

EK Water Blocks EK-Classic DP Front PC-O11D D-RGB + SPC PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpxtmelvucC1JMAXakWQBqzRJwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1310EpQPvC0rToVZzRqSKxvM.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Wildfire

Joy to the world!

Nu alle issues met mijn nieuwe systeem de wereld uit zijn zit ik nu te overwegen weer naar een custom loop waterkoeling te gaan.

Heb op dit moment een Ryzen 9 7950X op een MSI MEG X670E Godlike in een Corsair 7000D Airflow behuizing, welke momenteel gekoeld wordt door 3x intake, 1x outtake en een Corsair H170i Elite LCD ingericht als push voor outtake bovenzijde van de behuizing. Videokaart is een MSI GeForce RTX 4090 Suprim X maar die wordt al zo goed gekoeld dat ik daar niet aan waterkoeling wil beginnen.

Ik heb in mijn vorige behuizing (Corsair Obsidian 1000D) een Corsair custom loop gehad en zit dat op zich te overwegen, maar een EKWB custom loop lijkt me ook niet verkeerd.

Iemand enige ervaring met beide toevallig?

Ik zou trouwens voor softline gaan, dan blijft onderhoud veel eenvoudiger plus ik zie mezelf niet aan hardline knutselen - dat gaat geheid een hoop gevloek opleveren. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2023 19:41 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja hoor. Ik draai een custom EKWB loop in een Corsair 7000D ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcOLjwkYO-VBH3FItH_GEMflbnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JiSffSAS9R2fGL4gUSJaJEb6.png?f=user_large

Het blok voor de GPU ligt ook klaar en de volgende stap is een hard lines build ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rsner17 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:28:
Van de week in de opruiming bij EK onderstaande distroplate gekocht voor m'n O11D, maar nu zit hier een relatief zwakke SPC pomp in verwerkt. In eerste instantie wil ik voor mijn eerste loop deze distroplate alleen gebruiken i.c.m. CPU block + Corsair XR7 360 radiator. Zou deze pomp hiervoor voldoende zijn? Daarnaast heb ik nog een stand-alone D5 pomp liggen + EK Top. Iemand ervaringen hoe ik deze bij in de loop zou kunnen verwerken en/of dit goed gaat met twee verschillende pompen?

EK Water Blocks EK-Classic DP Front PC-O11D D-RGB + SPC PWM

[Afbeelding]
Voor enkel de CPU met een rad zal die pomp ruim voldoende zijn. Een andere vraag zal zijn of ie ook stil genoeg is.

Toen mijn 2e D5 kapot was heb ik 2 stuks 4x120mm gedraait met CPU monoblock en GPU block op een enkele D5 op stand 1 van 5. Dan moet wat jij wil doen ook zeker lukken.

Mocht je meer willen kan je prima ergens anders nog een pomp toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Skyline GT-R schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:36:
Ja hoor. Ik draai een custom EKWB loop in een Corsair 7000D ;)

[Afbeelding]

Het blok voor de GPU ligt ook klaar en de volgende stap is een hard lines build ;)
Hardline is -indien goed uitgevoerd- supermooi! Maar ik ga gewoon voor softline, dan blijft onderhoud veel eenvoudiger als ik aan mijn systeem wil werken plus ik zie mezelf niet aan hardline knutselen - dat gaat geheid een hoop gevloek opleveren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Wildfire schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:52:
[...]

Hardline is -indien goed uitgevoerd- supermooi! Maar ik ga gewoon voor softline, dan blijft onderhoud veel eenvoudiger als ik mijn systeem wil werken plus ik zie mezelf niet aan hardline knutselen - dat gaat geheid een hoop gevloek opleveren. :+
Ja dat is zeker zo. Ik ga de loop eerst met soft tubing doen en dan kijken wat er kan met hardlines. Het idee is om mijn 2e P360 rad in de side te steken. Hopelijk komt dat helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 06:26
Na 15 jaar trouwe dienst is mijn MCP350 overleden. Helaas doorgebrand. Zover ik kan vinden is de MCP350 niet meer te koop en dit is vermoedelijk de MCP355 geworden. Nu lees ik dat de MCP355 wel krachtiger is maar meer geluid maakt. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ik heb maar een zeer kleine loop cpu+360rad. Hoe is het geluid tussen een D5 en MCP355? Misschien kan ik dan beter voor een D5 gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Skyline GT-R schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Ja dat is zeker zo. Ik ga de loop eerst met soft tubing doen en dan kijken wat er kan met hardlines. Het idee is om mijn 2e P360 rad in de side te steken. Hopelijk komt dat helemaal goed.
Ik heb zojuist de EKWB spullen besteld. Ik ben gegaan voor:

- EK-Quantum Velocity² D-RGB - AM5 Full Nickel
- EK-Quantum Kinetic TBE 300 D5 PWM D-RGB - Acetal
- EK-Quantum Surface P420M - Black
- EK-Quantum Surface P360M - Black
- EK-CryoFuel Blood Red (Premix)

Met natuurlijk de softline tubing, fittings e.d. er ook bij.

Rode koelvloeistof want het is AMD. Had ik Intel gehad dan had ik voor blauw gekozen. :P

Overkill cooling voor een 7950X maar geeft een hoop marge waarbij de fans ook op een lager RPM kunnen draaien. :)

De GPU blijft gewoon aircooled, MSI's Suprim X versie van de RTX 4090 wordt al erg goed gekoeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 01-04-2023 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvZSpcWp2IU4T65anSoDOaVbbtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpOwy3OJYbX7JNJE1qQH7Ggy.jpg?f=fotoalbum_large

Oef.... Een 240mm AIO op een GPU geplakt jaren terug, werkte prima. Tot de laatste paar dagen. Steeds meer dat geluid van meer lucht in je systeem. Paar keer full fan speed loste het op, maar ditmaal niet. Ik trok de zijkant van de kast eraf, terwijl het nog draaide, en kwam erachter dat het 2 dagen heeft staan druppelen in de PSU.

PSU is hoogstwaarschijnlijk nu kapot; als je power erop plaatst hoor je net nog geen geknetter en een obvious geluid dat iets echt kortsluiting maakt.

PSU + GPU vervangen, de GPU werkte nog maar ik had er geen koeler voor zoals je kunt zien :+

Aankomende week nieuwe GPU maar eem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stpain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04 18:22
Heeft er iemand ervaring met byski/barrow gpu blocks?
Ik ben bezig met een custom loop in elkaar te zetten. Maar het enige onderdeel waar ik nog niet over uit ben is dus de gpu block.

Gaat om een msi ventus 3090. Voor zover de bekendere merken hebben alphacool en corsair een blok voor deze kaart. En van die 2 heeft alphacool voor nu de voorkeur. Alhoewel allebij de blokken veel mixed-reviews hebben.

Dus kwam ik bij de blokken van byski en barrow uit maar vroeg me af zijn deze blokken wat kwa koeling/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Vraagje:

Ik zou graag willen weten of het bij mijn build mogelijk is om de GPU rechtop, rechts naast het moederbord te krijgen, dit icm een distro plate.

Kast: Lian li O11 XL
MSI MPG X570S CARBON EK X
amd 5950X cpu
2 ram sticks elk 16gb
7900XTX niet watergekoeld, voorlopig.
Lian li O11 XL distroplate, met pump cover
1x 360 EKWB radiator die beneden komt met 3 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Even voor de duidelijkheid, hoe precies wil je de GPU zetten? Verticaal of echt rechtop? Het verticaal plaatsen van een GPU is geen probleem in een O11 XL. En met een distro geeft dat een zeer mooie build/loop.
Het rechtop plaatsen van een GPU kan niet in een O11 XL. Daar heb je de O11 EVO voor nodig. Maar dan kan je best wachten tot de O11 EVO XL uitkomt. Die wordt verwacht Q2-2023 :)

Verticaal?
Afbeeldingslocatie: https://www.ekwb.com/shop/media/wysiwyg/Shop_the_look_015_CES_Black_Nickel_Joe_Vertical_Img-Shop.png

Of echt rechtop?
Afbeeldingslocatie: https://lian-li.com/wp-content/uploads/2021/12/o11d_evo-03.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Skyline GT-R schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:15:
Even voor de duidelijkheid, hoe precies wil je de GPU zetten? Verticaal of echt rechtop? Het verticaal plaatsen van een GPU is geen probleem in een O11 XL. En met een distro geeft dat een zeer mooie build/loop.
Het rechtop plaatsen van een GPU kan niet in een O11 XL. Daar heb je de O11 EVO voor nodig. Maar dan kan je best wachten tot de O11 EVO XL uitkomt. Die wordt verwacht Q2-2023 :)

Verticaal?
[Afbeelding]

Of echt rechtop?
[Afbeelding]
Echt rechtop, leek me wel mooi als het zou passen.
Ik heb ook de uitbreiding om vertical te plaatsen maar vind dat niet mooi met een niet watergekoelde gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L__dh7hpu8EnziA_k6TMvhQv1fE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpLsxKTJmCXpzFAMFIaVtaxb.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn pcb plooit bij vastzetten van de waterblok.
Maakt niet uit welke tension op die schroeven.

Deze xfx 7900 xt merc 310 tikt de 85 graden aan bij de junction sensor. Een delta van 45 graden tijdens gamen.. Ik baal er serieus van, want heel de essentie van mijn waterkoeling duikt in elkaar.
De luchtkoeler had een delta van 15 graden.

Ik denk dat de GPU geen perfect contact maakt met de waterblok hierdoor.

Iemand enig idee? :?

Mijn post op Alphacool forum: https://forum.alphacool.c...perature.4156/#post-24893

Edit: ik probeer wat duidelijkere foto te delen. De bult zit boven de core. Rond de core zitten 1.5mm thermal pads op de Hynix geheugen modules.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edHk3_M3wpHxy9qrG_k5m7RMIzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24f6XrtT7ZliFFeWPZxPlJkp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Spacewide op 21-05-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Ik kan zo snel niet terug vinden wat de thermal pads thickness is van de pads op het memory, maar ik ga er vanuit dat je dubbel hebt gecheckt dat de juiste diktes op de juiste plek zitten, ook voor de VRM etc.

Hoe zit het als je alleen de 4 schroeven rondom de die hebt aangedraait? Als het dan wel goed zit (op het oog) dan zou ik eens proberen om de rest wat losser aan te draaien en dan eens te testen of de temps goed zijn.

Het is namelijk niet nodig om alle schroeven maximaal aan te draaien, alleen bij de die is de tension erg belangrijk, maar moet ook niet teveel zijn dat de PCB doorbuigt. Ik heb ook wel eens op mijn waterblocks de schroeven iets losser moeten draaien voor goed contact door een zelfde soort probleem. Omdat er geen bracket is aan de achterkant zoals bij je CPU, moet het PCB alle druk opvangen en verdelen, en PCBs kunnen nog wel eens vrij flexibel zijn.

Erg vervelend om dit te ondervinden met een mooie nieuwe kaart en duur waterblock, voel je vrij om hier al je vragen of ideeen te opperen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nycrea op 21-05-2023 13:24 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
  • Laatst online: 01-06 20:07
Spacewide schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:06:

Mijn pcb plooit bij vastzetten van de waterblok.
Maakt niet uit welke tension op die schroeven.
Zoals ik kan zien op de eerste foto zijn er te lange schroeven gebruikt waardoor het pcb kromtrekt.
Heb je de schroeven die bij het waterblok zaten gebruikt, of de schroeven van je originele koeler?

*edit*
Ik zou serieus even de backplate losschroeven en kijken hoe het geheel er dan uitziet.
Dat geefs ons misschien ook wat meer info.

[ Voor 14% gewijzigd door equit1986 op 21-05-2023 21:33 . Reden: toevoeging info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacewide
@equit1986 @Nycrea bedankt om mee te denken. Ik heb de thread bij Alphacool geupdate en volgens een support manager ziet er alles op het eerste zicht er goed uit. Het probleem werd doorgestuurd maar de blok ontwikkelaar voor verder expertise.

De kromming begint bij het vast zetten van de core. Ik kan alleen maar gokken dat de fout bij deze waterblok zit, maar ik heb geen professionele meet instrumenten om dat allemaal te bevestigen. Stiekem hoop ik op een soepele omruiling zoals bij andere threads.

Ik post later wel een vervolg verhaaltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equit1986
  • Laatst online: 01-06 20:07
Spacewide schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:28:
@equit1986 @Nycrea bedankt om mee te denken. Ik heb de thread bij Alphacool geupdate en volgens een support manager ziet er alles op het eerste zicht er goed uit. Het probleem werd doorgestuurd maar de blok ontwikkelaar voor verder expertise.

De kromming begint bij het vast zetten van de core. Ik kan alleen maar gokken dat de fout bij deze waterblok zit, maar ik heb geen professionele meet instrumenten om dat allemaal te bevestigen. Stiekem hoop ik op een soepele omruiling zoals bij andere threads.

Ik post later wel een vervolg verhaaltje. ;)
Top man, naja, mocht je nog hulp nodig hebben, hoor ik t wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-06 11:00
Heeft iemand ervaring met het kopen van waterkoeling op V&A?
Momenteel bij een stresstest van mijn CPU loopt mijn CPU tegen de 95 graden en vindt ik dat de Scythe Mugen (naar mijn mening) veel lawaai maakt.

Ik zie op de V&A een aantal waterkoelers voor een leuk prijsje alleen vraag ik me af of dat nou aan te raden is, je weet natuurlijk niet of er veel mee gegooid is, om het zo even te zeggen.

Ik hoor graag of het aan te raden is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-06 11:00
Heb nu een NZXT X53 RGB op t oog voor mijn Ryzen 5 7600X processor.
Wil t beestje nadat de waterkoeling is geïnstalleerd ook gaan OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
MRiesje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:23:
Heb nu een NZXT X53 RGB op t oog voor mijn Ryzen 5 7600X processor.
Wil t beestje nadat de waterkoeling is geïnstalleerd ook gaan OC'en.
NZXT AiO (All-in-One) watercoolers zijn over het algemeen erg degelijk, preseren goed en geen historie met problemen. De pomp die er in zit is gewoon standaard Asetek pomp, volgens mij in deze X53 een 7e generatie, helemaal prima ding.

Wat betreft tweedehands kopen, dat lijkt mij geen enkel probleem. Als je iets koopt van een merk of een serie die niet vaak problemen heeft is het niet waarschijnlijk dat er een verborgen defect is. En als er bij wijze van spreke mee is gegooid en hij is daardoor stuk zul je dat wel meteen merken, dan moet er of schade zichtbaar zijn of iets in de werking merkbaar zijn.
Een goede check om altijd te doen is of je de pomp hoort tikken als de unit aan staat. Hiervoor hoeft de unit niet in een systeem te zitten, je kan hem gewoon aansluiten op de stroom van een systeem zonder in te bouwen en zo checken.

Er zijn wel specifieke AiOs die bijvoorbeeld bekend staan om problemen met verstopping, deze zou ik tweedehands zeker mijden, omdat je niet weet of dit probleem zich al voor heeft gedaan of binnenkort gaat voordoen. Nieuw zou ik deze overigens ook mijden, maar dan heb je in ieder geval garantie op je aankoop.

[ Voor 9% gewijzigd door Nycrea op 23-06-2023 07:49 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Het is rustig hierzo en dat kan ook niet anders met dit mooie weer.

Maar zij die vorige keer meegelezen hebben ivm dit onderwerp Spacewide in "[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes"

Ik heb een voorstel gekregen van Alphacool om mijn waterblok met GPU naar hen op te sturen. Ze sturen een goede blok terug en ik krijg alle kosten en waterblok terugbetaalt.

Vermoedelijk gaan ze deze inscannen en een mooie blok met een CNC machine maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06 13:29
Vraagje. Ik ga hopelijk volgend weekend mijn eerste waterkoeling loop in elkaar zetten.

Vraag mij nog een beetje het nut af van loop leak tester. Wordt dit veel gebruikt door jullie?

(heeft iemand er misschien 1 te leen omgeving Berkel-Enschot /Tilburg?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:32
djoenez schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:49:
Vraagje. Ik ga hopelijk volgend weekend mijn eerste waterkoeling loop in elkaar zetten.

Vraag mij nog een beetje het nut af van loop leak tester. Wordt dit veel gebruikt door jullie?

(heeft iemand er misschien 1 te leen omgeving Berkel-Enschot /Tilburg?)
Ik bouw regelmatig custom loops en ik vind zo'n leaktester wel handig. Op 10 minuten zie je als er een probleem is of niet. Op nieuwe loops heb ik nog geen lekken gehad. Op bestaande loops die uit elkaar gaan en terug in elkaar, durft het soms wel eens te lekken door een O-ring die plat gedrukt is.

Vroeger had ik geen tester en dan starte ik de pomp met een andere voeding. Want ik zie er veel de voeding starten door de 24pin te shorten, maar de rest van voeding is wel ingeplugd in het systeem, dus krijgen dan ook spanning wat niet zo handig is mocht er een lek optreden. Als maar 1 voeding hebt en je wil leak testen met water, trek dan zeker de CPU, GPU en andere stekkers uit.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06 13:29
Zo. Gisteravond een paar uur gezeten en de loop is dicht! Laat hem vandaag nog even lopen om zeker te weten dat het niet toch druppelt.

Wel een andere vraag, ik gebruik een 2e hands 280mm rad. Toen ik aan het vullen was kwam hier blauw water uit (blijkbaar had de vorige eigenaar het niet helemaal goed geflusht). Nu zit er een klein beetje onbekende blauwe dye in mijn loop (gebruik clear alphacool koeling vloeistof). Is dit reden om het water te vervangen voor de zekerheid? Of loopt wel los?

edit, hieronder een foto van hoe na een nacht proefdraaien mijn GPU block eruit ziet (niet heel chill volgens mij.. ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NngfQrz9-ZHjktVoJ46G1vTUV2g=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/wGD6Yfc4TtsMvXi9rYIJ8ZXw.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 31% gewijzigd door djoenez op 10-07-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Tja, je moet altijd je rads goed flushen als je aan een nieuwe loop begint, ook (juist) als ze nieuw zijn. Dus wat mij betreft niet heel gek dat de vorige eigenaar dit niet 100% heeft gedaan bij het er uit halen.

Anyway, het maakt waarschijnlijk niet veel uit dat er wat onbekende residu door je loop gaat, als je een solid colour vloeistof had zou het uit kunnen maken en de vloeistof laten degraden, maar aangezien je zelf clear coolant hebt kan het waarschijnlijk weinig kwaad.

Laat ik het zo zeggen, als ik zelf in jouw situatie was, zou ik hiervoor niet drainen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 14:36
Ik ben al 3 maanden het kijken voor de EK-Mana G2 distro plate, helaas is deze na release meteen niet meer op voorraad.

Weet iemand wanneer deze eindelijk weer op voorraad zijn? Zit al 3 maanden lang met een halve PC hier, en word helemaal gek van de standaard AMD luchtkoeler wat een geluid maakt dat ding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anothergenius schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:38:
Ik ben al 3 maanden het kijken voor de EK-Mana G2 distro plate, helaas is deze na release meteen niet meer op voorraad.

Weet iemand wanneer deze eindelijk weer op voorraad zijn? Zit al 3 maanden lang met een halve PC hier, en word helemaal gek van de standaard AMD luchtkoeler wat een geluid maakt dat ding. 8)7
Geen idee waarom, maar EK heeft ook problemen met hun GPU blokken maken. Hier een maand gewacht tot een bepaald GPU blok er weer zou zijn, maar iedere keer wordt de datum met 10 dagen of langer aangepast. Zijn die 10 dagen dan om, komen er weer 10 dagen bij. Na 3x een nieuwe datum was ik er wel klaar mee en ben ik voor iets anders gegaan. Ook nu is de datum weer aangepast. Support geeft een standaard verhaaltje over dat het lastig is dingen te produceren, maar niemand kan je vertellen wanneer iets ooit eens gaat komen. Ik heb specifiek gevraagd hoe ik kon weten dat wanneer de volgende datum er is dat het niet weer wordt verlengt, maar geen antwoord gekregen los van het standaard verhaaltje. Misschien is er een probleem met de levering van plexiglas.

In mijn geval wou ik een GPU blok voor een 7900XTX Red Devil. Uiteindelijk maar een standaard reference blok gekocht voor de 7900XTX waarvan het blok op voorraad was. Nog geen week later kwam het blok hier netjes aan. Het was alleen lastig en minder handig om een 2e hands kaart te moeten kopen, maar het is niet te doen om de datum steeds te zien vervanderen. Misschien zou ik over 4 maanden nog aan het wachten zijn. Sowieso jammer dat de support niet meer weet. Een ETA van 3 weken of misschien 4, dan weet je iets. Nu weet je niets en moet je het maar zien. Ook op de vraag of het blok misschien EOL zou gaan kreeg ik geen antwoord. Straks zit je 4 maanden te wachten en staat ie op de site ineens EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 14:36
Ja vreemd, dat de distro plate na release even niet op voorraad is snap ik als er veel pre orders zijn.

Maar dit zou na 2 weken toch wel weer een beetje op de rit moeten komen?
Sta nu ook op het punt om over te gaan op een alternatief en maar gewoon een pump/res combo aan te schaffen.

Wel slap van support dat ze geen duidelijkheid scheppen.

[ Voor 9% gewijzigd door anothergenius op 02-08-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier het standaard antwoord wat ik kreeg een paar weken terug.
Thank you for reaching out.

Unfortunately, we encountered an unexpected production delay that has affected our ability to deliver your order within the agreed-upon timeframe. We deeply regret any inconvenience or frustration this may have caused you, as we strive to provide excellent service to all our valued customers.
Please be assured that we have taken immediate action to address the delay. Our production team is working round the clock to expedite the manufacturing process and ensure that your order is completed as soon as possible. We understand the importance of timely delivery, and we are committed to fulfilling our obligations to you.

Your order ......... is estimated to be shipped out within 3 business days, after the restocking for EK-Quantum Vector² Red Devil RX 7900 XTX D-RGB - Nickel + Plexi 3831109903285 on the 17th of July, and you will be notified about it by an automatically generated confirmation e-mail with a tracking number.

Thank you for your patience and understanding, if you require any further assistance, please feel free to contact us again at any time.

Stay cool,

Nika,
EKWB Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja, tegenwoordig is het lastig om er wat van te ontvangen.. Mijn S480 rads kwamen gewoon in een kartonnen doos. Er waren leverproblemen voor de fancy verpakkingdoos..
En vreemd genoeg kwamen die rads ook met totaal andere schroeven dan mn P360 rads. En het zijn verder allemaal EK-Quantum rads…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Bij deze al een eerste WIP foto van mijn build in mijn Corsair 7000D. Ik gebruik hier nog wat oude tubing om de loop te testen en te zien of het wel allemaal lukt. Nu nog kiezen of ik finaal voor clear tubing of zwarte ga.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdvRELPoEtqJSNDwkbZq72U3BPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mYh8RnU4X09uvBYJktV4HJW1.png?f=fotoalbum_large

De gebruikte onderdelen zijn:
  • EK-Quantum Velocity² LGA1700
  • EK-Quantum Vector² FE RTX 4090
  • EK-Quantum Kinetic TBE 300 D5 PWM
  • EK-Quantum Volume FLT 120
  • EK-Quantum Surface P360M (top)
  • 2x EK-Quantum Surface S480 (side + front)
  • En een hele resem EK fittings
  • Noctua NF-A12x25 chromax.black fans (side + top)
  • Corsair iCUE AF120 RGB ELITE PWM Fan (front)
Alle feedback over de run meer dan welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziet er al netjes uit hoor :) Alleen die slang van de radiator naar het reservoir zou ik persoonlijk weg willen werken. Geen idee of je plek aan de achterkant hebt om de slang daar te laten lopen ? Bij mijn eigen setup ga ik helemaal van links boven naar rechts onder met 2 hele lange slangen en een 90 graden koppeling. Die zit volledig aan de achterkant van de kast dus zie je er niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ja klopt. Die moet zeker nog wat strakker :)
Jammer genoeg is daar verder geen plaats om die mooi weg te werken… Het is in dat bovenhoekje redelijk druk met fittingen. Ik krijg daar geen tube meer tussen naar de achterkant van de kast.

Zonder de top radiator er in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-Xz7MkF28N-olkp8DD2QU_riL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jK3WcrXwv146dZpXTFUIHPWs.jpg?f=fotoalbum_large

Met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMIkYp1qLhSDm_d1Utb80qaS2Bc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1yT24dxqpf0ja0JTfIcdydY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZQXS0PgDNXrDf9PjLKzF-esqDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvMjXtXXnu874gRCVBt6FyyL.jpg?f=fotoalbum_large

En dan is een Corsair 7000D best een ruime behuizing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achterlangs gaat het niet worden nee. Anders de bovenkant van het reservoir gebruiken als ingang ? Of anders misschien een buis pakken en dan recht omlaag en aan de onderkant bij het reservoir het netjes maken ?

Edit: Wat ook nog kan is langs de zijkant van de radiator aan de voorkant. Dus zover mogelijk richting de voorkant van de kast langs de radiator. Zet je dan het zijpaneel er op zie je die slang niet meer. Voor mij persoonlijk is die ene slang een doorn in het oog als het mijn kast was.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 21-08-2023 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:33

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Skyline GT-R schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:29:
Ja klopt. Die moet zeker nog wat strakker :)
Jammer genoeg is daar verder geen plaats om die mooi weg te werken… Het is in dat bovenhoekje redelijk druk met fittingen. Ik krijg daar geen tube meer tussen naar de achterkant van de kast.

Zonder de top radiator er in:
[Afbeelding]

Met:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan is een Corsair 7000D best een ruime behuizing :+
Cooler Master Cosmos, gisteren EPDM slang geïnstalleerd. Zo een grote kast en dan nog millimeter werk om connectors aan elkaar te koppelen. En dan zo dat er 0,0 werking/kracht op de connectors staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3_l7X4n-OZvtbjvkIdliKJ7vIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBVnDpjDaFy44unQyj2qP0Bn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ1_ATcfGUM8WSjgEXvz0JWP9w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PT6jiC4LQF6qJEewBWvURhRj.jpg?f=fotoalbum_large

Zo was het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcb52ruXArgBqZ0-y6KoGYagtQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDgWbRAZx3vWwtWTuuax82ZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

@Huigie Netjes man! En ik versta je helemaal. Ik ben aan het bouwen in een Corsair 7000D, wat ook een grote kast is en toch heb ik ook zulke constructies...

Ik post zo nog enkele foto's. De loop staat nu te lektesten :)

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILrSg-YAhLdQpWqeGP2txds6zww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oh4ked9eW1xQqt4FSz8vE7le.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12Wv-qbDZ6PjuXdaKRS0B5-8LAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuMji3DNRVRCLqIP93SlY4UO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUcg50Ws66TIcQvOmiPN1XeSvH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOPk1OG6INaMNQ2O9bnuXQxd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzRElz2lfzndA4NvvNxAzZX9TbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnWedydH3SMzvuFRbfwQ5bVO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FjEPV4Yoo1hmelHNucfs8iLWUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dInD0qyFI56ycGGs7IeDIPuT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
@Skyline GT-R leuk om een build te zien van jou :)

Ik heb een andere waterblok voor de XFX 7900xt Merc min of meer onderweg. Maar blijkt vertraagd te zijn in een sorteercentrum van Guankou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZOsyBZQ4fWeR6RwkFrhejIgjRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgtCD2G2joWXVoaRM2PKCjOX.jpg?f=fotoalbum_large

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Thx! :)

Welk blok heb je dan gehaald? Ik vind vooral dat Alphacool Core blok er heel mooi uitzien voor de Merc… Iets uit China gezien je tracking info :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Bij deze ook nog een foto wanneer de PC aanstaat. Nu nog mooiere diffused RGB strips.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Evkv9iwu1SCxS5Xv11rpJdj0P_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYnqpJNobXeDl6UPsi0iCHC4.jpg?f=fotoalbum_large

• Spacewide
@Skyline GT-R

Ik heb de Alphacool block, maar er is een foutje in hun reeks geslopen waardoor de hotspot zijn maximum waarde van 110C aantikt in sommige titels. En dat is vooral bij de reference PCBs, met name XFX Merc310.

Er is een Bykski onderweg, die hebben een beter ontwerp om de GCD koel te houden.

Jou foto met led strips ingeschakeld is goed gelukt. Een RTX kaart gespot. Nu dacht ik dat jij een dedicated AMD fan was na al die stock/prijs posts!

Ik zal morgen eens met daglicht een foto proberen te maken. Van hard tubing naar ZMT (epdm) gegaan. Love it.. or hate it :P

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Wat jammer om te horen. Heeft hun 'CORE' daar ook last van dan? Hopen dat het Bykski blok betere temps geeft!
Enneuh, de XFX Merc 310 is geen reference PCB hoor ;) Dat is een custom XFX ontwerp.

Bij mij zit er inderdaad een nvidia GPU in. Ik heb even ook zo'n XFX 7900 XTX Merc 310 gehad, prima kaart. Finaal toch voor een RTX 4090 FE gegaan met EKWB blok.

De rest van het system even:
  • Intel Core i9 13900KS
  • Asus ROG Maximus Z790 Hero
  • G.Skill Trident Z5 RGN DDR5-7600
Indien gewenst kan ik altijd wat extra foto's nemen van mijn loop/build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 09:09
Spacewide schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:18:
@Skyline GT-R

Ik heb de Alphacool block, maar er is een foutje in hun reeks geslopen waardoor de hotspot zijn maximum waarde van 110C aantikt in sommige titels. En dat is vooral bij de reference PCBs, met name XFX Merc310.

Er is een Bykski onderweg, die hebben een beter ontwerp om de GCD koel te houden.

Jou foto met led strips ingeschakeld is goed gelukt. Een RTX kaart gespot. Nu dacht ik dat jij een dedicated AMD fan was na al die stock/prijs posts!

Ik zal morgen eens met daglicht een foto proberen te maken. Van hard tubing naar ZMT (epdm) gegaan. Love it.. or hate it :P
Hoe bevalt de bykski block? Heb er eentje op mn asus 7900XTX zitten en heb sinds kort last van hoge hot spot temperaturen. Haal hem van de week even uit elkaar.

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:11

JJ White

Prutser Eerste Klas

Ik hoop dat ik in dit topic een antwoord kan vinden, ik zoek namelijk de die size van een RX6800(XT)/RX6900XT/RX6950XT zodat ik het juiste formaat Thermal Grizzly Kryosheet kan kopen om te gebruiken met mijn EK Quantum Vector blok.

De enige informatie die ik op het internet kan vinden is pre-release speculatie...

Weet iemand dit zo, of moet ik 'm eerst uit elkaar halen om te meten?

[ Voor 8% gewijzigd door JJ White op 21-09-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
JJ White schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:06:
Ik hoop dat ik in dit topic een antwoord kan vinden, ik zoek namelijk de die size van een RX6800(XT)/RX6900XT/RX6950XT zodat ik het juiste formaat Thermal Grizzly Kryosheet kan kopen om te gebruiken met mijn EK Quantum Vector blok.

De enige informatie die ik op het internet kan vinden is pre-release speculatie...

Weet iemand dit zo, of moet ik 'm eerst uit elkaar halen om te meten?
Neem gewoon 38x38 want dan kom je zeker toe. De prijs is net hetzelfde als 33x33.

M'n Alphacool hotspot probleem op de 7900xt is opgelost door een stukje van 25x25 Kryosheet. Maximaal 81°C en dan jaag ik echt veel juice door die kaart. Amazing spul.

Ik heb tegen de hoekjes een klein mopje koelpasta getikt zodat de pad niet verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Spacewide schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:11:
[...]

Neem gewoon 38x38 want dan kom je zeker toe. De prijs is net hetzelfde als 33x33.

M'n Alphacool hotspot probleem op de 7900xt is opgelost door een stukje van 25x25 Kryosheet. Maximaal 81°C en dan jaag ik echt veel juice door die kaart. Amazing spul.

Ik heb tegen de hoekjes een klein mopje koelpasta getikt zodat de pad niet verschuift.
Bedankt! Ik heb ondertussen PTM7950 besteld uit China omdat die Kryosheets wel heel duur zijn, geleidend zijn, en weinig reviews hebben. Die PTM7950 lijkt bijna gelijk te presteren of beter.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:28
JJ White schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:54:
[...]

Bedankt! Ik heb ondertussen PTM7950 besteld uit China omdat die Kryosheets wel heel duur zijn, geleidend zijn, en weinig reviews hebben. Die PTM7950 lijkt bijna gelijk te presteren of beter.
Ik heb Gelid extreme gebruikt op mijn 6900XT, best dik maar werkt prima. Zit met de hot spot <70C zelfs toen het bijna 30 graden was binnen. Heb wel een UV/OC lopen, meestal tussen de 220-250W. Op 300W kwam die volgens mij wel boven de 70.

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Santee schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:34:
[...]

Ik heb Gelid extreme gebruikt op mijn 6900XT, best dik maar werkt prima. Zit met de hot spot <70C zelfs toen het bijna 30 graden was binnen. Heb wel een UV/OC lopen, meestal tussen de 220-250W. Op 300W kwam die volgens mij wel boven de 70.
Ik heb op het moment een RX6800 met waterblock erop en daar is met Arctic Silver 5 de delta tussen core en hotspot rond de 20c en soms wat hoger. Mijn vrees is dat met de RX6950XT dit verschil aanzienlijk groter gaat worden door het extra stroomverbruik, of dat er pump-out plaats gaat vinden waardoor de delta steeds hoger wordt over tijd.

Ik denk niet dat ik hier uit hoef te leggen dat het een heel gedoe is om een watergekoelde kaart in een ITX systeem te repasten, dus ik zoek een langdurige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Ik ben met een nieuwe build bezig en ben wat componenten aan het verzamelen en heb het één en ander al wel maar nu wil ik een aftapkraan, en zie er één van Bitpower en van Corsair. Ze zijn qua uiterlijk en afmetingen exact gelijk! maar die van Bitpower is een tientje duurder. Wie kan bevestigen dat het om een identiek product gaat met alleen een andere naam erop?
Hieronder moet alles inkomen, Lian Li Evo XL
Linkjes van de kranen staan onder de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge92j2snllDt_NDS-qncOAfAPwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bW5yvzKBcg6kbvGoileWGq9y.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.highflow.nl/w...k-handle-bp-mvv-dwbk.html

https://www.highflow.nl/w...xf-ball-valve-chrome.html

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.loepie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:10:
Ik ben met een nieuwe build bezig en ben wat componenten aan het verzamelen en heb het één en ander al wel maar nu wil ik een aftapkraan, en zie er één van Bitpower en van Corsair. Ze zijn qua uiterlijk en afmetingen exact gelijk! maar die van Bitpower is een tientje duurder. Wie kan bevestigen dat het om een identiek product gaat met alleen een andere naam erop?
[Afbeelding]

Geen idee hoe het met die producten zit, maar indien mogelijk zou ik de rad met de aansluitingen aan de onderkant omdraaien. De lucht er uit krijgen met de aansluitingen aan de onderkant is heel lastig. Komt er nieuwe lucht in dan blijft het daar ook weer hangen. Ooit eens een rad gehad op die manier, maar nooit meer.

Wat betreft de afstapkraan kan je ook voor een t-stuk fitting gaan met een stuk slang en dan aan het eind een fitting met draaibare dop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

mr.loepie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:10:
[Afbeelding]

De Corsair fittingen zijn dezelfde als die van BitsPower. Dat is hun OEM voor fittingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

PilatuS schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:20:
[...]

Geen idee hoe het met die producten zit, maar indien mogelijk zou ik de rad met de aansluitingen aan de onderkant omdraaien. De lucht er uit krijgen met de aansluitingen aan de onderkant is heel lastig. Komt er nieuwe lucht in dan blijft het daar ook weer hangen. Ooit eens een rad gehad op die manier, maar nooit meer.

Wat betreft de afstapkraan kan je ook voor een t-stuk fitting gaan met een stuk slang en dan aan het eind een fitting met draaibare dop.
Dank voor je meedenken, aan de bovenkant zit nog een stuk draad waar een ontluchter in kan, ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de rads ga plaatsen en hoe ik de hard tubes laat lopen. Meedenken is altijd fijn :D

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Skyline GT-R schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

De Corsair fittingen zijn dezelfde als die van BitsPower. Dat is hun OEM voor fittingen :)
Dit dacht ik dus al. Maar is de kwaliteit ook precies hetzelfde? Gezien ik ze waarschijnlijk toch weer ga spuiten ;)

Ik heb overigens kapjes geprint die over de stops kunnen, met het logo van Alphacool erin verwerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmlQBaOyVxm2XOWiAWrFo3XGBes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5qF9cdX0YWheXllGG1LHrDa.jpg?f=fotoalbum_large
En zwarte fittingen die ik had in Alphacool white gespoten met het Bitpower logo erop geprint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUG2znz7mO6jYBfcReT8lUOW9mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSL53Ccpg2Ip1mo2DlHVtOwG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door mr.loepie op 09-10-2023 20:41 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste