• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

wat was t bij mij...
d5 = 90
tygon slangen = 20
water = 20
supremacy = 85
res = 35
rad = 60
en een zooi aan fittingen en verzendkosten

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Ruwe schatting:
Ruwe schatting,
Swiftech MCP35X2-BK (Dual) Pump 205,
Koolance CTR-SPD12X2 Dual 12V Pump Controller 85,-
Ek supremeHF Full Copper 85,-
Nb / mosfett block 65,-
Thermochill 120.4 pa 100,-
Tygon 1/2 3/4 36,-
Reservoire 27,-
Flowindicator 25,-
ventilatoren 45,-
InnovatekProtekt 11,0
648,-

Begonnen met een tt bigwater setje, toen een 1a coolings solution, en vervolgens tot nu met 1/2 slangen actief..

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
hehe ik wil het eigenlijk niet weten was ik er totaaal erin gestopt heb..
+/- 250,- aan blokken.
+/- 160,- aan rads
+/- 160,- aan pompjes (twee in serie)
+/- 60 voor de res.

En dan nog Fittingen / fans / ect. / ect ... augh

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Ghehehe dáár stopte ik ook maar met tellen. :D

Vandaag mijn Koolance 3x140mm radiator in goede orde ontvangen. Én een zakje gummy beertjes. :Y) Bij de volgende ronde zit de Aquero 6, en nog een extra pomp + mod & top. Daarna heb ik alléén nog plexiglas nodig, wat fittingen, plexi tubing, en 2 Corsair AF 140mm fans. 7(8)7

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Sp33dFr34k schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:37:
Geen antwoord op je vraag, maar waarom de 2011 socket als ik vragen mag?
Is betrouwbaarder en bied veel meer optie's tegenover standaard platformen.

Verwijderd

Ik heb nog een corsair af 140 liggen met rode ring
Mocht je interesse hebben

Zit zelf nu op

360 rad 80
2x res 100
Fittingen 60
Pomp en top 140
Fans 100 6xap15
Fan controller van 35...

Maar vind de verhoudingen een beetje scheef.

• Phaerion
Mwa...die twee fans kunnen er ook nog wel nieuw bij,. Maar thanx anyway. ;)

Ik viel me vooral een deuk bij de aanschaf van de fittingen. Mja, ik moest dan ook wel per se die Silver Shiny fittingen hebben van Bitspower. En dan hakt het er ineens toch flink in.

Volgens mij was ik met standaard waterleiding en fittingen zelfs een heel stuk goedloper uit, dan met speciale onderdelen voor de pc. Stukjes oude waterleiding heb je immers zó bij elkaar. (wellicht een leuk idee voor 'n volgende build)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TecHHeaD schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:27:
[...]

Is betrouwbaarder en bied veel meer optie's tegenover standaard platformen.
Interessant, wellicht wil je dit nog verder toelichten?

Om maar met de voorgaande discussie mee te gaan, mijn eerste setje was een TT bigwater, nooit geïnstalleerd en weer verkocht. Daarna meteen fatsoenlijk spul gehaald :)

D-Tek Fuzion met nozzlekit, TC PA120.2 rad, Swiftech micro res, Laing DDC1-T pomp en daarna wat uitgebreid, top voor de pomp, nieuw CPU blok (Apogee GTZ), videokaart erbij in de loop, TC PA120.3 rad, fatsoenlijk EK reservoir en daar draai ik nog mee :) Dus alleen de pomp is eigenlijk hetzelfde gebleven van de onderdelen die ik initieel kocht.

Heb de rekening gevonden, eerste setup (van hierboven) was €309 en met korting €283.

Tevens uitgevonden dat mijn pomp eigenlijk een Laing DDC-Pumpe 12V/2-1RT mit 2xG1/4"-Außengewinde is...

[ Voor 19% gewijzigd door Sp33dFr34k op 26-09-2013 21:41 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel weer leuk dat je de D-Tek, Swifftech microres.laing DDC1-T en een apogee noemt, exact de middelen die ik hier ook geïnstalleerd had. Leuk detail, de pilaren van m'n slangen destijds zitten nog steeds met vol lof in het systeem te zijn.

Ik weet niet waarom ik dit meld, gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Net een tweede D5 pomp en een Bitspower D5 Mod Kit Black Sparkle besteld. En ik heb uiteindelijk toch maar voor de Aquaero 5 gekozen incl IR afstandsbediening. De 6 was op het moment niet voorradig en wachten was geen optie. (anders gaat mijn extraatje maandag alsnog naar een nog openstaande factuur)

De Aquaero 5 kan tenslotte ook gewoon twee pompen aan. Mocht ik in de toekomst wat meer power nodig hebben, kan ik er altijd nog een uitrbeidingsset tegenaan gooien.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:33:

Ik weet niet waarom ik dit meld, gewoon..
Same here. Hier is dat vooral enthousiasme. Soms moet je het dan ook gewoon even kwijt. Niks mis mee. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Phaerion op 04-10-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Ehhh, je wil toch geen D5 op de Aquaero 5 aansluiten?
Want de D5 heeft een Molex aansluiting en de 5 heeft geen molex uitgang...
Afbeeldingslocatie: http://aquacomputer.de/system/html/aquaero_lt-6889f680.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
DCG909 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:23:
Ehhh, je wil toch geen D5 op de Aquaero 5 aansluiten?
Want de D5 heeft een Molex aansluiting en de 5 heeft geen molex uitgang...
[afbeelding]
uhm. Momentje...Is dat dan niet gewoon een kwestie van even een ander stekkertje aan de D5 zetten? Volgens enkele bronnen schijnt dat gewoon te werken. Dat had ik dus ook al de hele tijd voor ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar de D5 heeft toch 24W max power draw?
In jouw link wordt er ook gesproken over een max van 1A bij 12V op de Aquaero 5, dus 12W.

Dan zou je de pomp dus niet op de maximale instellingen kunnen laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Dus die hele Aquero5 is geheel nutteloos wanneer je een D5 pomp gebruikt? In al die tijd, dat ik het er hier over gehad heb, heeft nog niemand behalve jij nu dit aangehaald.

Met een Poweradjust uitbreiding kun je trouwens wel 25W uit die controller trekken.
aber auch andere Verbraucher mit bis zu 25W Dauerlast bei 12 Volt können an dem Controller betrieben werden. (http://shop.aquacomputer....info.php?products_id=2518)
Goed dat je het even zegt iig, want dan kan ik mijn bestelling nog cancelen. Ik heb namelijk nog even zitten twijfelen aan de Koolance controller omdat die, als enige, wél voor 24V geschikt is. En dat is de Aquaero 6 weer niet. :/

update:
Ik heb mijn bestelling zojuist aangepast. En ik wil er even bij zeggen dat ze bij Highflow toch wel een hele fijne en vlotte service leveren. Zélfs op een zondagavond. Dikke thumbs up voor Highflow. d:)b

[ Voor 46% gewijzigd door Phaerion op 06-10-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foeking itservice heeft links gekregen op liggen en kan er geen gezonde feedback aan kwijt, maandag een block bestelt, krijg ik donderdag de reactie block niet op voorraad, direct m'n centen terug gevraagd en elders een block aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:48:
Foeking itservice heeft links gekregen op liggen en kan er geen gezonde feedback aan kwijt, maandag een block bestelt, krijg ik donderdag de reactie block niet op voorraad, direct m'n centen terug gevraagd en elders een block aangeschaft.
Het grootste gedeelte van de loop heb ik bij ITService besteld. En ik was er niet ontevreden over. De prijzen waren heel gunstig. Beter zelfs nog dan in Duitsland. (Dat toch altijd wat goedkoper was in dergelijke zaken) En vooral met de fittingen enzo, dat scheelt toch als snel steeds een euro of twee per fitting. En als je er veel nodig hebt, tikt dat lekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen ook best wel goede producten hebben uiteraard, anders bestelde ik er natuurlijk geen block, maar het zat me wat tegen, 7 weken op een rmageval wachten om vervolgens de melding te krijgen dat het nog eens 3 weken zou gaan duren..

Ik kreeg een aardig aanbod en heb daardoor weer een aardige setup actief...Prima hf waar vandaan ik zwart water heb ontvangen.Ziet er wel gaaf uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Hmz wil niet weten wat ik eraan verspijkerd heb :-) in de meest fanatieke tijd zelfs zo gek om een bij-pctje te voorzien van waterkoeling:)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:26:
Ze kunnen ook best wel goede producten hebben uiteraard, anders bestelde ik er natuurlijk geen block, maar het zat me wat tegen, 7 weken op een rmageval wachten om vervolgens de melding te krijgen dat het nog eens 3 weken zou gaan duren..

Ik kreeg een aardig aanbod en heb daardoor weer een aardige setup actief...Prima hf waar vandaan ik zwart water heb ontvangen.Ziet er wel gaaf uit..
Ik moest dus erg lang qwachten op de Bitspower modkit voor de pomp. Maar die was ook bij zijn leverancier niet meer op voorraad. Die zal dan hoogstwaarschijnlijk bij de fabrikant besteld zijn. En diezelfde modkit is nu ook bij Highflow niet op voorraad. Daart had ik dan ook nog wel begrip voor.

Ik had mijn eerste bestelling net een paar dagen voor zijn vakantie besteld, en hij mailde me wel netjes terug vanuit zijn vakantieadres in Egypte. Dat vond ik ook wel weer erg netjes.

Voor een RMA gevalletje is het misschien wel erg lang. Maar hij doet op zich wel netjes zaken. Ik denk dat waterkoeling kwa populariteit nu ook wel zo'n beetje op zijn hoogtepunt zit. Maar het blijft natuurlijk frustrerend als je erg lang moet wachten. Dat geef ik toe. In mijn geval maakte de communicatie veel goed.
Boefmans schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:59:
Hmz wil niet weten wat ik eraan verspijkerd heb :-) in de meest fanatieke tijd zelfs zo gek om een bij-pctje te voorzien van waterkoeling:)
Heb je de systeemeisen gezien voor Call of Duty - Ghost? Je zou er bijna van gaan huilen. :P En dan krijg ik ook erg veel zin om nog maar een pc te bouwen met ook weer een eigen loop. Vooral omdat nu ook het DDR4 geheugen zo goed als onderweg is. En je doet er toch niets tegen dan gewoon maar met de ontwikkeling mee te gaan. (al vind ik het wel belachelijk dat een GTX780 recomended is)

Ik heb er bijna het hele jaar voor nodig gehad om het grootste deel van mijn pc en waterkoeling bij elkaar te sparen...en nu kan ik er al niet eens meer fatsoenlijk op gamen straks, met dat soort systeremeisen. En dan heb ik nog geluk dat ik alle spellen, die al uit, zijn extra niet heb uitgespeeld, omdat mijn loop nog niet klaar is,.

[ Voor 6% gewijzigd door Phaerion op 08-10-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Offtopic.
Ik vind die systeem specs geinig XD
Bij minimaal krijg je (bijna) alle systeem specs.
Bij recomended krijg je alleen een GPU.

Hoe moet je dat dan interperteren?
Dat de GPU alleen al genoeg is om het spel te spelen?
(weet het antwoord wel, maar toch... gewoon slordig van ze :/ )

Ontopic.
Ben even een experiment gestart met mijn rad.
Aangezien de 4770K in "idle" stand bijna geen hitte produceerd en dan nog minder aan het water af geeft kun je af met zwakkere/stillere fans, zo bedacht ik mij.
Ik had toevallig een GT 800 fan liggen (verkeerd geleverd, die mocht ik houden).

Deze heb ik dus midden op mijn rad gehangen, ipv één van de GT 1800 (AP-15) fans en vervolgens de andere twee met de fancontroller uitgezet.

Eens kijken wat de temperatuur wordt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
DCG909 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:14:

Hoe moet je dat dan interperteren?
Dat de GPU alleen al genoeg is om het spel te spelen?
(weet het antwoord wel, maar toch... gewoon slordig van ze :/ )
Voor de prijs van die kaart zou dat best mogen. :P
Ontopic.
Ben even een experiment gestart met mijn rad.
Aangezien de 4770K in "idle" stand bijna geen hitte produceerd en dan nog minder aan het water af geeft kun je af met zwakkere/stillere fans, zo bedacht ik mij.
Ik had toevallig een GT 800 fan liggen (verkeerd geleverd, die mocht ik houden).

Deze heb ik dus midden op mijn rad gehangen, ipv één van de GT 1800 (AP-15) fans en vervolgens de andere twee met de fancontroller uitgezet.

Eens kijken wat de temperatuur wordt XD
Ik zal voor je duimen...al heeft je systeem daar waarschijnlijk maling aan. :P

[ Voor 84% gewijzigd door Phaerion op 08-10-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boefmans schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:59:
Zo extreem autodidactisch ben ik hier al helemaal niet meer zo door te kijken naar de componenten in de base watercooling die de principes ferm aflaat hebben gebracht richting het neuro onderkomen.
Phaerion schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:48:

Ik moest dus erg lang qwachten op de Bitspower modkit voor de pomp. Maar die was ook bij zijn leverancier niet meer op voorraad. Die zal dan hoogstwaarschijnlijk bij de fabrikant besteld zijn. En diezelfde modkit is nu ook bij Highflow niet op voorraad. Daart had ik dan ook nog wel begrip voor.

Ik had mijn eerste bestelling net een paar dagen voor zijn vakantie besteld, en hij mailde me wel netjes terug vanuit zijn vakantieadres in Egypte. Dat vond ik ook wel weer erg netjes.

Voor een RMA gevalletje is het misschien wel erg lang. Maar hij doet op zich wel netjes zaken. Ik denk dat waterkoeling kwa populariteit nu ook wel zo'n beetje op zijn hoogtepunt zit. Maar het blijft natuurlijk frustrerend als je erg lang moet wachten. Dat geef ik toe. In mijn geval maakte de communicatie veel goed.
Dat is het mooie als je echt met een project bezig bent met het idee echt maatwerk te willen hebben. Al is je top lichtelijk confectie, toch kun je zeggen dat je met maatwerk bezig bent doordat je top wellicht gebruikt word bij 1 op de miljoen coolpreuten diet glimmend metal bij hun engineering-style als onderhoud willen zien. Ik kan wachten, is niet het probleem, maar te werkt minder op een goede gemoedstoestand ook nu ik m'n cichliden door een verminderend pcén meer aandacht heb gegeven..

M'n reserve pc is weer stil en alleen onder de plank gebracht, vanmorgen prime afgesloten, 43 uur stabiel alles op stock.

Ik heb nu alleen geen zicht meer op het schoepenwieltje in m'n flowindicator , blak..Even kijken wat ik ga doen, met lcdsmartie m'n htvision schermpje voorzien van info is wellicht een idee, alleen is de enigste interface usb, waardoor het iet wat moeizaam zal worden het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Wat de top betreft had ik idd wel een mooie glimmerd gezien. Maar ik wil de aandacht ook niet te veel van de loop en de plexi tubing afleiden. Vandaar dat ik voor een black sparkle modkit koos en een acetal top.

Ik heb enigszins wel geluk met het feit dat ik twee redelijk krachtige pompen heb, en twee 420mm radtiatoren. Wanneer de toekomstige games werkelijk zulke hoge systeem eisen gaan stellen, kan ik het zaakje eventueel nog opsplitsen, en een deel van de loop gebruiken voor een volgede build. Want na al dat werk en de aandacht die ik er aan heb besteed, vind ik het wel jammer om dit systeem volgend jaar al gelijk af te danken omdat er toevallig DDR4 geheugen aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmm, het werkt, maar niet van harte...
De enkele fan kan gewoon net niet genoeg koelen om het binnen mijn idealen te houden :/

Dan maar weer de AP-15 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Phaerion schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:48:
[...]

[...]

Heb je de systeemeisen gezien voor Call of Duty - Ghost? Je zou er bijna van gaan huilen. :P En dan krijg ik ook erg veel zin om nog maar een pc te bouwen met ook weer een eigen loop. Vooral omdat nu ook het DDR4 geheugen zo goed als onderweg is. En je doet er toch niets tegen dan gewoon maar met de ontwikkeling mee te gaan. (al vind ik het wel belachelijk dat een GTX780 recomended is)

Ik heb er bijna het hele jaar voor nodig gehad om het grootste deel van mijn pc en waterkoeling bij elkaar te sparen...en nu kan ik er al niet eens meer fatsoenlijk op gamen straks, met dat soort systeremeisen. En dan heb ik nog geluk dat ik alle spellen, die al uit, zijn extra niet heb uitgespeeld, omdat mijn loop nog niet klaar is,.
Haha ja precies, ik dacht ook eerst voor een 6750 te gaan eed 580sli. Eerst een 2e hands 900d met een 480 rad, toen een 140 rad erbij. Toen die kast ingeruild voor een little devil en 2 480 rads erbij... Toen voor in de slaapkamer om tv te kijken een 280rad in een 650d... Met toch maar een dikke CPU want voor de toekomst wellicht die grakas overzetten om skirym op bed te spelen... Nog niet van gekomen natuurlijk... Zo kun je eindeloos doorgaan nietwaar. 8)7 wordt me wel wat te gek al gaat het idd weer kriebelen met al dat graka nieuws.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ja idd...Future proof is is een vies woord, en het bestaat niet in de pc wereld. Maar ik wacht nog even met de aanschaf van een nieuwe videokaart tot de next gen. Dan bouw ik wel gelijk een andere pc. En dan maar eens een keer géén Asus. Dan ben ik wellicht ool wat sneller klaar. :P

Het ding is nu al bijna een jaar oud, en ik heb nog géén game uitgespeeld. OPettelijk, want als ik dat had gedaan, dan had ik . al niks meer aan de waterkoeling gehad. Want de huidige en de next gen games draaien hier niet eens meer op max. 60fps? Ik haal het maar met een paar games. Maar niet met alle settings voluit. AA enzo zette ik sowieso al niet helemaal voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:06

westergas

rikkie_pc

De enige kaart die ik future fproof genoeg acht is de aankomende 290X van ATi. Die kan je onder water zetten op het moment dat de waterblocks (en de kaarten zelf natuurlijk) beschikbaar zijn. Eventueel een jaartje later nog één voor CFX, dan doet één blokje, een koppeling en een paar slangen ook niet zo'n zeer in je budget ;)

Net begonnen met een custom loop op mijn CPU met de intentie de GPU er ook bij te doen. Net een 2e 7950 gekocht voor CFX maar no way dat ik een paar 100 ekkies neer ga leggen voor die oude beestjes.

Wel enorm irri dat ik nu een loop heb die eigenlijk niet af is en een bak herrie met gamen maar ik sla me er wel doorheen ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Sja... ik heb metal oren, dus wat betreft geluid heb ik met mijn pc geen problemen. Het zijn eerder de buren die er last van kunnen hebben. :P Dus ik bouw de loop wel vanwege de koeling. En vanwege het bouwen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Future-proof bestaat niet nee :)
Het moment dat je je systeem hebt draaien is hij alweer "achterhaald" :P
Gewoon goed spul kopen en alles lekker overklokken. Dan loop je nergens tegenaan.

bv een oudere 2600K @5Ghz kun je de komende tijd wel mee vooruit.
Is dat up2date .. nee, merk je hier iets van tijdens gamen.. nee :) no problem dus
Misschien even vraag en aanbod in de gaten houden voor 2de hands blokjes ?
Scheelt meestal de helft in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan echter wel futureproof waterkoeling kopen. Je kan beginnen met een 2x120mm rad en Eheim pomp. Of je koopt gelijk een 4x120mm met goede Laing of Swiftech en een goed reservoir. Met die onderdelen kan je dan misschien wel 10 jaar doen. Zelfde geldt voor een goede kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb zowel met een 1900XTX als een HD5870 iets van 3 a 4 jaar gedraaid dus het kan zeer zeker wel :)
De 5870 wil ik straks vervangen met een 280X en die zal ook weer lang mee gaan op voorwaarde dat die niet kapot gaat natuurlijk, want net als HDD's willen videokaarten dat nog wel eens doen :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt ook allemaal af van hoeveel geld je er voor over hebt en hoe veeleisend je bent.

Persoonlijk upgrade ik een videokaart als de nieuwe kaart iets van 2x zo snel is. Een hoop geld uitgeven aan een nieuwe kaart die 30% sneller is vind ik niet veel nut hebben. Een maandje of wat terug is mijn HD7970 overleden en toen ben ik naar een GTX 780 gegaan. Als de oude kaart niet kapot was gegaan had ik die nog gehad. De HD7970 was de vervanger van een HD5850, dus dat was toen wel een aardige upgrade.

Ik merk wel dat ik de laatste jaren wat veeleisender geworden ben en meer geld uitgeef aan upgrades. Gamen is toch een hobby dus het mag ook wel wat kosten. Spellen als BF3 helemaal voluit spelen vind ik erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
nero355 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:38:
[...]

Ik heb zowel met een 1900XTX als een HD5870 iets van 3 a 4 jaar gedraaid dus het kan zeer zeker wel :)
De 5870 wil ik straks vervangen met een 280X en die zal ook weer lang mee gaan op voorwaarde dat die niet kapot gaat natuurlijk, want net als HDD's willen videokaarten dat nog wel eens doen :P
In de tijd van de 1900XTX kon alles jaren mee, Games waren toen niet veel eisend en bleven lang hangen qua system specs. lang leve de 128 / 256MB kaartjes

De laatste jaren is dat toch wel wat anders :)
Als je nu een PC bouwt, dan moet je toch knap veel geld investeren wil je over 3-4 jaar nog games op max willen draaien.

Ik ben voorlopig even klaar. BF4 beta loopt soepeltjes op 60fps / ultra / 2560x1440.
Dus komende 2 jaar hoef ik qua hardware niets te veranderen. Hooguit een extra SSD voor enkel BF4.

Andere games speel ik amper dus ja, andere eisen heb ik niet. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door mukkel op 12-10-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53
mukkel schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:10:
De laatste jaren is dat toch wel wat anders :)
Als je nu een PC bouwt, dan moet je toch knap veel geld investeren wil je over 3-4 jaar nog games op max willen draaien.
Niet geheel waar natuurlijk, je kan best wel wat bouwen dat jaren mee gaat.

Mijn hoofd systeem bestond uit een R3E + i7 920@3,5GHz > i7 970@4.2GHz en 4x 5870 2Gb Matrix@1.1Ghz kaarten, en dat is nog steeds voldoende om BF4 te spelen op 5760x1200@ +/-60Hz, en heb ik nog steeds als tweede PC voor mijn vriendin met 3 + 1 schermen, en voor als mijn broer langs komt voor een potje gamen.

Zelf heb ik nu R4E + 3930K@5.1GHz en 3x Titan op 7680x1600, en waar ik net zo als bij mijn R3E later nog een tweedehands kaart bij ga prikken als de prijs daalt.

Het enige nadeel is dat je eigenlijk een duur server platform nodig hebt om langer je systeem te kunnen gebruiken, hoewel bv een 200 euro kostende Gigabyte Z87X-OC een redelijk alternatief is, maar eigenlijk te weinig PCIe lanes heeft en je een 3~400 euro kostende bord nodig hebt met een PLX chip, om van 8/4/4/4 naar 8/8/8/8 te gaan van bv de G1.Sniper 5, en je dan eigenlijk beter uit bent met een X79 bord.

En ook je waterkoeling kan je best future proof maken, heb in mijn TJ11 6x 140mm + 2x 180mm en een Koolance fan controller, hett enige wat ik dus wissel zijn de videokaart blokken, en zelfs die worden hergebruikt in mijn 2de PC, waar in de Obsidian 800D 6x 140mm is verwerkt.

Dus ja future proof maken is best mogelijk, en denk dat ik met mijn Titans iig best een jaar of 4 mee kan en misschien zelfs langer, zeker als ik mijn hardware verhuist naar mijn 2de PC voor een prima 2de leven als 2de/backup gamemachine, en hoofd PC van mijn vriendin die het heeft ondervonden dat werken op meerdere 26'' schermen best prettig is.

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 12-10-2013 22:01 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik zit nog wel erg te twijfelen aan de controller voor het geheel. Op de Aquaero 6 kunen twee pompen. En ik gebruik twee Laing D5 vario's. Die vanwege hun kracht ook zachter kunnen draaien omdat ik er twee gebruik.

De Koolance 12/24V controller heeft maar één aansluiting voor een pomp en minder opties dan de Aquaero 6. Ik vraag me toch een beetje af of ik niet beter af ben met de Aqaero 6 dan met een Koolance controller. Want met een Power adjust kit kan ik het zaakje geloof ik nog eens zo'n tien watt opschroeven.En dan heb ik toch alles onder één kap zitten als het ware.

Ik heb de hoofd quest van Skyrim ook nog gewoon op mijn ASUS 8800GTX uitgespeeld. En ondanks ik wat highres texture packs gebruikte had ik maar af en toe hele erge frame drops, En gelukkig niet eens op erg cruciale momenten.En nu speel ik ook Crysis drie erg soepel met een GTX570. Daarom wacht ik even op wat er na deze GTX7xx serie uit komt. Waarbij ik vooral de hoop vestig op een next gen kaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Phaerion op 13-10-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
@player X .. ja 3 keer een titan.. da zijn verdoeme gelijk 3000,- eurootjes
Ieder z'n ding natuurlijk. Maar ik zie het nut niet om een rig van 5K te bouwen.
De grootste winst haal je met een 2de kaart, elke kaart daarboven schaalt een stuk minder goed.

Het oogt goed dat wel, maar voor de rest wat zonde van de centjes imo

Je hebt future proof en overpowered. :) zijn 2 apparte dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
mukkel schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:42:
@player X .. ja 3 keer een titan.. da zijn verdoeme gelijk 3000,- eurootjes
Tja als twee verdieners met goeden banen en kids de deur uit kunnen we het ons makkelijk veroorloven. :+
elke kaart daarboven schaalt een stuk minder goed.
Ik haal zelfs uit de 3de kaart +90% rendement, daar ik op 12mp speel, en hoe hoger je res des te meer rendement je uit Tri en Quad SLI/CF haalt!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/INqNISpbDF5J16b8PGSlbM8f/medium.jpg

En dat is op 5760x1080=6mp, op 7680x1600=12mp zijn de verschillen nog groter.
Ieder z'n ding natuurlijk. Maar ik zie het nut niet om een rig van 5K te bouwen.
De 3x 30'' gaan zeker 10j mee en worden niet alleen voor gamen gebruikt maar ook voor werk (voornamelijk plant cad waar voor een groot scherm een pree is) en foto en video edeting, daarnaast is 3x 30'' met daar boven 3 oude 19'' als extra schermen zeer prettig om verschillende dingen tegelijk te doen, en die 3de Titan had ik gewoon nodig om 12M pixels aan te sturen, want ik had eigenlijk gehoopt dat ik af kon met twee, maar heb een 3de er bij geprikt om acceptabele fps te hebben met voldoende eyecandy.

Maar zelfs als al dat geld niet hebt kan je een heel eind komen! ;)

Met een Gigabyte GA-X79-UD3 + 4820K of 4930K en 1x een Titan of 290X, kan je prima spelen op een 27''/30'' en eventueel in SLI/CF voor op 5760x1080/1200 als je Eyecandy aan wild hebben, en kan je later 2de hands kaarten bij voegen als de prijzen kelderen met de volgende gen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4820K Tray€ 297,30€ 297,30
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 503,90€ 503,90
1Gigabyte GA-X79-UD3€ 159,99€ 159,99
1Asus GeForce GTX Titan€ 852,90€ 852,90
1G.Skill Sniper F3-2133C10Q-32GSR€ 281,70€ 281,70

Heb ik ook gedaan met mijn 5870s in CF voor Eyefinity, en ben later over gegaan naar Tri en Quad CF.

Heb dat zelfs dat zelfde gedaan met mijn 3Dfx Voodoo II, die was toen ook fl 700 toen hij uit kwam en dat was toen een hele bak geld, en heb mijn tweede pas gekocht toen de prijs onder de fl 400 kwam.

De UD3 is een prima platform om een budget high-end systeem mee te maken dat behoorlijk future proof is en je jaren plezier van kan hebben.

Ik denk iig niet dat ik de eerste 4~5 jaar mijn mobo ga vervangen, daar ik voorlopig wel vooruit kan met de 16/8/8/8 PCIe 3.0 lanes die ik nu heb, en de 6 cores op 5.1GHz.

[ Voor 63% gewijzigd door player-x op 13-10-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ow das meer verschil als ik dacht, tussen de 2de / 3de kaart.
Zal wel aan die mega resolutie liggen :P

Maar m'n punt is wel wat zichtbaar :) Verschil tussen de 3de en 4de kaart is een kleine 5 FPS.
Dat zijn erg dure FPS als een kaartje 800-1000,- kost.
Bij een lagere resolutie (1080P / 1440P) zou je de terug loop al aardig goed zien bij de derde kaart.

Jouw Rig is niet bepaald een standaard rig. Zelf hier ook twee verdieners en geen kinderen, maar ik hoef het niet te proberen om zoveel in een PC te steken :) Dan heb ik de poppen aan het dansen. :P

Toevallig een paar pics van je rig? Ben wel benieuwd. Zelf zit ik achter een enkele 27" 1440P scherm en dat vind ik al aardig groot / dichtbij. Laat staan 3 van 30"

Owja en het is alweer even geleden dat er pics zijn geplaatst in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
mukkel schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:24:
Ow das meer verschil als ik dacht, tussen de 2de / 3de kaart.
Ja, en denk zelfs dat ik uit een 4de kaart nog steeds in de meeste games iets van 80% haal.
Zal wel aan die mega resolutie liggen :P
Ja op hoge resolutie haal je veel meer uit je SLI/CF setup, en het dan ook het moment dat je meer geheugen nodig hebt, voor mij zou een 4GB 290X niet voldoende geheugen hebben, zit zelfs met de 6Gb vaak tegen de 6GB aan loop en de AA of schaduwen lager moet zetten, als ik op de GPU Meter kijk, en over de 90% geheugen gebruik ga.
Maar m'n punt is wel wat zichtbaar :) Verschil tussen de 3de en 4de kaart is een kleine 5 FPS.
Op lagere resoluties kan een SLI/CF setup zelfs tegen werken, als mensen mij vragen kan ik geen goedkopere kaart nemen en later er een bij zetten zeg ik altijd fat voor 1080p dat nooit een heel erg goed plan is en men beter iets meer kan uitgeven en meteen wat goed te kopen of later met lagere frame time te zitten en met een soort turbo lag in hun frame rate's te hebben
Bij een lagere resolutie (1080P / 1440P) zou je de terug loop al aardig goed zien bij de derde kaart.
Bij die resoluties zou ik gewoon voor een high end kaart gaan, en proberen om geen SLI of CF te gebruiken.
Jouw Rig is niet bepaald een standaard rig. Zelf hier ook twee verdieners en geen kinderen, maar ik hoef het niet te proberen om zoveel in een PC te steken :) Dan heb ik de poppen aan het dansen. :P
Beide zijn we hoger midden management, en in Noorwegen waar ik woon liggen de lonen ook behoorlijk hoger, en we zouden zelf in een duur land als Noorwegen nog steeds makkelijk rond kunnen komen als een van ons stopt met werken. ;)
Toevallig een paar pics van je rig?
Nee, maar zal als ik van de winter mijn water ga vervangen eens foto's maken.
Ben wel benieuwd. Zelf zit ik achter een enkele 27" 1440P scherm en dat vind ik al aardig groot / dichtbij. Laat staan 3 van 30"
Heb een redelijk groot bureau van 180cm breed waar de schermen ongeveer onder een hoek van 45c ten opzichten van elkaar staan, en als ik game zit ik ongeveer 60~70cm van de schermen.

Maar je moet niet vergeten dat de twee extra schermen bij de meeste games zeer weinig direct gebruikt, maar meer voor peripheral vision, en dus als er iemand langs zij komt tijdens een race spel of je word aangevallen word van langs zij je ze ziet.

Maar ook bij games als WoW is het prettig daar je dan al je addons op de zij schermen kan plaatsen, zo dat je hoofd scherm vrij van clutter blijft.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yZanJwOg9GF69ZLaJ56ryLCp/full.jpg
De verticale zwarte lijnen zijn de verschillende schermen,
en de horizontale lijn is voor het verschil aan te totnen tussen 16:9 en 16:10.
Owja en het is alweer even geleden dat er pics zijn geplaatst in dit topic ;)
Zal als ik het niet vergeet ze plaatsen als ik mijn water ga verversen.

En zal iig plaatjes gaan plaatsen als ik aan mijn scratch-build case begin, welke als ik als ik klaar er mee ben, misschien een van de mooiste mods ooit zal zijn, als hij zo word als ik in mijn gedachte heb, maar ik sterk afhankelijk ben van CNC werk van andere voor frees werk, maar het meeste CAD werk voor CNC is gedaan in solidworks en ik ook wat hulp nodig heb voor de electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vraagje over iets waar ik al wat langer over twijfel. Ik heb een Swiftech Apogee GTZ blok wat ik al jaren gebruik. Echter draai ik nog steeds met socket 775 en wil overstappen naar 1155. Er is een mounting kitje voor beschikbaar (niet veel voorraad volgens mij), enige wat ik heb kunnen vinden is het volgende aangezien Swiftech zelf ze niet meer kan leveren:

http://www.frozencpu.com/...l=g30c323s835&id=NooMyPTy

Nu mijn vraag, is het het waard om dit blokje te mounten op 1155, of ben ik beter af om een paar tientjes meer uit te geven voor een nieuw blok. En zoja, welk blok zou het beste zijn? Top kandidaten zijn de XSPC Raystorm en de Swiftech Apogee HD denk ik?

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 13-10-2013 16:23 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik zou persoonlijk voor een ander blokje gaan, is nieuwer verder ontwikkelt en hoogstwaarschijnlijk een betere flow.

zelf heb ik de Raystorm waar ik erg tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, zat ik ook al aan te denken, ook wel een leuke visual met dat ledje wat je erin kunt stoppen btw lol.

Ik zie alleen bij HF bij de specs dat het niet compatible is met 1150 out of the box:

http://www.highflow.nl/wa...ck-intel-xs-rays-int.html

Iemand een idee of een 1155 evengoed past op 1150 zoals hierboven ergens aangegeven? Wil er dit keer minstens zo lang mee vooruit kunnen als de vorige keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zie hier prijzen voor bij komen van WC sets, daar kom ik bij lange na niet in de buurt.

Heb een 2e hands set van MP voor €45. Daar zat bij, 1 pomp, 1 120 rad, 1 360 rad, 6x 120mm fan 2x 3m slang ID 6&10mm, en 3 universele blokjes. Heb er alleen nog een 5.25 bay res bij gekocht, gevuld met groene auto KVS, en het werkt perfect. Heb CPU en GPU gekoeld, zit idle op 29c, das maar 7 graden boven kamer temp. Komen stressed niet boven de 45c uit. Dat alles voor max €75.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000188-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000198.jpg

Enigste wat ik nog een keer anders wil, is die loop van de pomp naar de GPU. Zou gewoon 2 45 graden bochtjes moeten pakken, maar zit nu lekvrij, en eigenlijk geen zin om het los te halen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Sp33dFr34k schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:05:

Iemand een idee of een 1155 evengoed past op 1150 zoals hierboven ergens aangegeven? Wil er dit keer minstens zo lang mee vooruit kunnen als de vorige keer :)
Montage is gelijk gebleven 1156 - 1155 - 1050 zelfde maten qua montage.

@NoFear,
Het verschil zit hem in de kwaliteit.
Lada vs Maybach, Ikea vs Jan de Bouvrie, Frikandel vs Biefstuk, Trust vs Bose ect :)

Het werkt wel en doet hetzelfde, alleen de kwaliteit is minder.
Corrosie, lekkage, geluid, losse onderdelen ect.

Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Nero.

Toevallig al een bedrag in gedachte wat je voor je 5870's zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

mukkel schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

Montage is gelijk gebleven 1156 - 1155 - 1050 zelfde maten qua montage.

@NoFear,
Het verschil zit hem in de kwaliteit.
Lada vs Maybach, Ikea vs Jan de Bouvrie, Frikandel vs Biefstuk, Trust vs Bose ect :)

Het werkt wel en doet hetzelfde, alleen de kwaliteit is minder.
Corrosie, lekkage, geluid, losse onderdelen ect.

Kwaliteit kost nu eenmaal geld.
Dat snap ik, maar ik heb geen corrosie, lekkage, lawaai of losse onderdelen.
Draait nu al een jaar perfect.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
player-x schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:06:
[...]

Tja als twee verdieners met goeden banen en kids de deur uit kunnen we het ons makkelijk veroorloven. :+
Daar heb je ook een sterk punt. Ik ben geen tweeverdiener, maar we zijn ongeveer even oud, Ik ben van '66. En sterker nog, ik heb momenteel niet eens een baan. Vandaar dat ik ook niet voor een Intel heb gekozen maar voor AMD. Daarnaast gebruik ik mijn pc niet alleen om te gamen, dus wat betreft prestaties doe ik niet per se erg noder voor een intel. Maar dat wat ik momenteel aan mijn pc uitgeef ligt ook wel aan de maximae grens van wat op hetmoment toerlaatbaar is. Sommigen zouden zeggen dat het zonde is, en ik dat geld net zo goed ergens anders voor kan gebruiken. Maar ik zie het duidelijk minder zitten om op kwaliteit van mijn waterloop te bezuinigen.

Maar wanneer je wat ouder wordt, kijk je al niet meer zo heel erg op van wat hogere uitgaven. Althans, dat is iets wat ik bij mijzelf wel een beetje herken, Kwaliteit gaat dan al een veel belangrijkere rol spelen dan kwantiteit. Ik denk dat het ook wel een beetje te maken heeft met de levenservaring, die je op die leeftijd ondertussen al hebt opgedaan.

Desalnietemin heb je natuurlijk wél een überdikke rig gebouwd. Dat staat iig buiten twijfel. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Phaerion op 14-10-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier niet geschikt voor de arbeidsmarkt, ik moet daardoor telkens maar weer hopen of de voedselbank me kan voorzien in een leuke cpu ozid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:16:
Ik ben hier niet geschikt voor de arbeidsmarkt, ik moet daardoor telkens maar weer hopen of de voedselbank me kan voorzien in een leuke cpu ozid.
Een redelijk bekent probleem idd.

Maar met het bouwen van deze awaterloop en casemodvind ik dan wel weer de nodige rust die in ook ongetwijfeld goed kan gebruiken. Het helpt me te focussen, en het daarmee is de pc in het geheel ook een heel welkom revalidatie middel gebleken.

En het zal ook wel duidelijk zijn dat ik ook met een bepaalde onzekerheid kamp, vanwege de vele berichten die ik al in dit topic 'gespammed' heb.

Wat dat betreft is ook Tweakers.net een soort van thuishaven geworden door de jaren heen. Waar ik me lekker op mijn hobby kan storten. en het bouwen van de waterloop/casemod is voor mij dan ook een soort van kers op de taart, op dit moment. En als ik er mee klaar ben dan heb ik weer een soort van persoonlijk diploma gehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 09:38
Ik heb hier een Alphacool res met eheim pomp erin (zo'n combi) , en de pomp werkt momenteel met een relais. Is er ook een mogelijkheid dat ik het kan omzetten naar een molex stekker? (geheel molex zonder losse ac/dc adapter) Of blijft bij deze pompen altijd de ac/dc adapter eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik heb pas geleden een Eheim pomp uit een oude pc gehaald...dat was er één op 220V. Degene die de pc gebouwd heeft, had hem in de voeding op een 220V punt aangesloten.

Maar als ik jouw post zo lees is het een pomp op 12V?

[ Voor 15% gewijzigd door Phaerion op 15-10-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

NoFearCreations schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:08:
Zie hier prijzen voor bij komen van WC sets, daar kom ik bij lange na niet in de buurt.

Heb een 2e hands set van MP voor €45. Daar zat bij, 1 pomp, 1 120 rad, 1 360 rad, 6x 120mm fan 2x 3m slang ID 6&10mm, en 3 universele blokjes. Heb er alleen nog een 5.25 bay res bij gekocht, gevuld met groene auto KVS, en het werkt perfect. Heb CPU en GPU gekoeld, zit idle op 29c, das maar 7 graden boven kamer temp. Komen stressed niet boven de 45c uit. Dat alles voor max €75.
Zeer nette temps hoor, nice! Weet niet wat voor hardware je precies gebruikt daarbij, maar de temps zijn zeker niet slecht. Heb om te beginnen (en in principe als "leermoment") in het begin ook een TT Bigwater setje gekocht, maar na een beetje inlezen heb ik dat ook meteen weer van de hand gedaan en toen heb ik meteen een duur custom setje gekocht. Maar ik vind het mooi om te zien dat het goed draait bij jou, top :)

@mukkel: Thanks voor de bevestiging van de bevestiging! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joey54 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:56:
Ik heb hier een Alphacool res met eheim pomp erin (zo'n combi) , en de pomp werkt momenteel met een relais. Is er ook een mogelijkheid dat ik het kan omzetten naar een molex stekker? (geheel molex zonder losse ac/dc adapter) Of blijft bij deze pompen altijd de ac/dc adapter eraan hangen?
Alle oude Eheim pompen zijn 220V en die kan je niet aan een molex hangen. AquaComputer heeft een versie gehad op 12V die wel met een molex werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
PilatuS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:35:
Alle oude Eheim pompen zijn 220V en die kan je niet aan een molex hangen. AquaComputer heeft een versie gehad op 12V die wel met een molex werkte.
AquaComputer heeft een versie gehad op 12V die wel met een molex werkte.

Daar heb het voor je verbeterd. ;)
En er zijn verschillende versies, zowel onder de Eheim naam, als re-branded en opgevoerde versies.

http://www.aquatuning.nl/...at/c1316_1046-Pumpen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Is het wel een goede pomp die oude Eheim op 220V? Hij draait namelijk nog wel. En ik heb al die spullen schoon willen maken, maar er zat ook bijna geen troep in. Alleen een klein beetje grijze sludge aan de dop van het reservoir. Er zit ook een blauw aluminium Zahlman koelblok bij. Ook die was helemaal schoon van binnen. Hij zat op een Athlon 64 uit 2001.Dus het is idd al een oudje.

Ik moet die cpu en het mobo waar hij op zit nog testen. Alleen moet ik daar nog ff een agp kaartje bij zoeken. Ik heb er hier ergens nog wel één liggen. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Phaerion op 15-10-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
player-x schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:28:
[...]

AquaComputer heeft een versie gehad op 12V die wel met een molex werkte.

Daar heb het voor je verbeterd. ;)
En er zijn verschillende versies, zowel onder de Eheim naam, als re-branded en opgevoerde versies.

http://www.aquatuning.nl/...at/c1316_1046-Pumpen.html
Ik zeg gehad, omdat ik mij niet kon voorstellen dat ze die dingen nog zouden verkopen. Blijkbaar dus wel. Ik zie geen enkele reden om nu nog zo'n ding te kopen. 10 jaar terug had ik er ook 1 omdat er gewoon niets beters was. Gelukkig zijn we vooruit gegaan.
Phaerion schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:57:
Is het wel een goede pomp die oude Eheim op 220V? Hij draait namelijk nog wel. En ik heb al die spullen schoon willen maken, maar er zat ook bijna geen troep in. Alleen een klein beetje grijze sludge aan de dop van het reservoir. Er zit ook een blauw aluminium Zahlman koelblok bij. Ook die was helemaal schoon van binnen. Hij zat op een Athlon 64 uit 2001.Dus het is idd al een oudje.
Ik heb een Eheim 1046 en 1048 gehad. Dingen zijn enorm betrouwbaar. Nadeel is alleen dat ze nogal zwak zijn tegenover huidige pompen van Laing en Swiftech. Nieuw zou ik zo'n ding nooit meer kopen. Als je er al 1 hebt kan je deze prima blijven gebruiken. Ik zou er alleen geen 3 rads en 6 blokken mee gebruiken omdat er dan geen flow meer overblijft. Voor een simpele setup zijn ze nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
PilatuS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:14:

Ik heb een Eheim 1046 en 1048 gehad. Dingen zijn enorm betrouwbaar. Nadeel is alleen dat ze nogal zwak zijn tegenover huidige pompen van Laing en Swiftech. Nieuw zou ik zo'n ding nooit meer kopen. Als je er al 1 hebt kan je deze prima blijven gebruiken. Ik zou er alleen geen 3 rads en 6 blokken mee gebruiken omdat er dan geen flow meer overblijft. Voor een simpele setup zijn ze nog prima.
Ahja.. Ik zit te denken om mijn oude Athlon 64 X2 4200+ er op te prikken als het mobo nog goed is. Er zit een single 120mm radiator bij, en twee reepjes DDR400 512MB. Wellicht wel leuk om een routertje van te bouwen. Al vind ik het geheugen wat karig.

Dan kan ik met mijn twee vorige quad cores iets anders doen. 1 zit er al op een mobo dat helemaal klaar is. En die gaat in een Chieftec Full tower behuizing. Het Zahlman koelbok past niet op die socket. Maar ik gooi mijn Coolermaster V8 daar op, wanneer ik mjin nieuwe loop aan het bouwen ben in de HAFX.. Op die CM V8, zit een CM Exalibur ventilator. Dus dat koelt toch wel lekker.

Toch wel fijn wanneer je zo hier en daar van die oude kasten kan adopteren om er mee te knutselen,

Het is idd een Eheim 146A, het cpu koelblok is een Zahlman ZM-WB2. De pc stond ineens stil en had lekkage. Daar heb ik eerder in het topic al wat plaatjes van gepost. (Dat was die Chieftec, die er zo smerig uit zag) Wat mw daarbij opviel is dat ik alle fittingen zeker nog een hele slag kon aandraaien zonder veel kracht te hoeven gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Phaerion op 15-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Heb even de pomp erbij gezocht:

Klik

Helaas dan maar. Het is een probeer setje. Als alles me bevalt gaat die als eerste er dus uit :)

Wel bedankt voor het (razend snelle) antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Is er iemand die ervaring heeft met de Cooler Master Seidon 120V?

Hij is verrassend goedkoop voor een watercoolingssetje (40-42 euro) en ik kan er niet veel reviews over vinden. Tevens hoor ik graag jullie meningen hierover :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Joey54 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:04:
Heb even de pomp erbij gezocht:

Klik

Helaas dan maar. Het is een probeer setje. Als alles me bevalt gaat die als eerste er dus uit :)

Wel bedankt voor het (razend snelle) antwoord
Er zijn iig wel mogelijjkheden om hem via de pc aan te sluiten. Maar dat gaat dan idd niet lukken met een molex. Maar zoals ik het bij de voeding zo kan zien die aan mijn Eheim zat, komt er een 220V draadje uit , waar hij aan geschakeld zat. Hoe dat intern in die voeding is aangesloten kan ik zo niet zeggen, ik heb het zelf niet zo gebouwd.Maar ik heb die pc wel meer dan een jaar zien draaien bij een kameraad van me. Dus dat het werkt weet ik iig wel zeker. ;)

Ik heb hier wel een linkje waar je misschien iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axon schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:09:
Is er iemand die ervaring heeft met de Cooler Master Seidon 120V?

Hij is verrassend goedkoop voor een watercoolingssetje (40-42 euro) en ik kan er niet veel reviews over vinden. Tevens hoor ik graag jullie meningen hierover :)
Een goede luchtkoeler is beter. Leuk als je iets anders wilt dan standaard luchtkoeling, maar voor de stilte of temps hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon

Axon

Dikke tetten

PilatuS schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

Een goede luchtkoeler is beter. Leuk als je iets anders wilt dan standaard luchtkoeling, maar voor de stilte of temps hoef je het niet te doen.
Nou, voor mij is het wel een oplossing gezien ik een build wil doen met de Node 304 behuizing :)
Om alles netjes te kunnen wegwerken heb ik liever zo'n watercooler dan een groot koelblok erop :9

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axon schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:05:
[...]

Nou, voor mij is het wel een oplossing gezien ik een build wil doen met de Node 304 behuizing :)
Om alles netjes te kunnen wegwerken heb ik liever zo'n watercooler dan een groot koelblok erop :9
Als het goed bij je build past kan je zoiets prima kopen. Temps zullen vergelijkbaar zijn met een redelijke luchtkoeler. Mocht de fan wat herrie maken kan je die altijd nog vervangen. Als je er niet teveel van verwacht heb je toch een leuk ding voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon

Axon

Dikke tetten

Dat is precies hoe ik erover denk haha :)

Is de pomp ook regelbaar, of draait deze altijd 100%? Ik neem aan dat deze een molex connector vereist wat dus standaard 12 volt is :P

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pomp zal altijd voluit draaien. Regelbare pompen zie je niet zo snel, zeker niet bij zo'n setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Phaerion,zo heb ikhet momenteel inderdaad. Wou een andere nettere oplossing . toch bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mukkel schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:24:
Dat ligt 100% aan de Titan's en hun drivers! nVidia is flink aan het patchen om de scaling net zo netjes te krijgen als bij de 580 kaarten bijvoorbeeld :)

Om je een voorbeeld te geven van 4x 5870 en BF3 met 3x 1920x1200 :

1 kaart @ Eyefinity = 30 fps.
2 kaarten @ Eyefinity = 60 fps.
3 kaarten @ Eyefinity = 90 fps.
4 kaarten @ Eyefinity = 110/120 fps.

En dan :

1 kaart @ 1920x1200 = 90 fps.
2 kaarten @ 1920x1200 = 180 fps.

De rest nooit getest eigenlijk, maar het schaalt dus verdomd goed en ook bij de 7970 is dit zo bijvoorbeeld :)
DCG909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:05:
@Nero.

Toevallig al een bedrag in gedachte wat je voor je 5870's zou willen?
Zie dit nu pas, maar stuur me een DM dan praten we verder :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Joey54 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:49:
Phaerion,zo heb ikhet momenteel inderdaad. Wou een andere nettere oplossing . toch bedankt:)
Graag gedaan...sorry dat ik niet meer te bieden heb.. Wat dat betreft is mijn kennis ook beperkt tot wat ik op het net gelezen heb, en wat handig zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
nero355 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 04:18:
[...]

Dat ligt 100% aan de Titan's en hun drivers! nVidia is flink aan het patchen om de scaling net zo netjes te krijgen als bij de 580 kaarten bijvoorbeeld :)

Om je een voorbeeld te geven van 4x 5870 en BF3 met 3x 1920x1200 :

2 kaarten @ Eyefinity = 60 fps.
3 kaarten @ Eyefinity = 90 fps.
4 kaarten @ Eyefinity = 110/120 fps.

En dan :

1 kaart @ 1920x1200 = 90 fps.
2 kaarten @ 1920x1200 = 180 fps.
Drivers van nvidia zijn vanaf de 3** serie al ruk qua scaling / gebruik.
m'n GTX570's draaide perfect met GPU belasting. => continue 98-99% gebruik in bf3, vaste FPS
De 670's hebben dit niet (goed) tov van de 570's => schommelt enorm tussen de 60-85% |:( resulterend in flinke FPS drops

Met name de drivers doen dit..gewoon k uuuut. 8)7 oudere drivers bv 310.90 blijven hoger in gebruik.
Dit overigens alleen in BF omdat dat bijna de enige serie is die ik speel.
Andere games hebben hier weinig last van.

Gelukkig zag ik tijdens de Beta van BF4 dat ze dit aardig goed rechtgetrokken hebben. _/-\o_
Kaartjes worden voor het grootste gedeelte weer volbelast met een paar dipjes.
maar dit kan komen door de beta zelf en de beta driver van Nvidia.

En nee het is geen CPU bottleneck. de 2600K stock levert het zelfde resultaat als op 5Ghz

Maar wat je typt bevestigd wat ik bedoel
2 kaarten @ Eyefinity = 60 fps. => 100% winst tov 1
3 kaarten @ Eyefinity = 90 fps. => 50% winst tov 2
4 kaarten @ Eyefinity = 110/120 fps. => 25% winst tov 3

Ook al krijg je 30fps per kaart meer, de performance winst tov de "vorige" setup wordt minder.
Dus het wordt steeds minder interessant om er een kaart bij te prikken.
(kosten / verbruik / warmte / geluid meegeteld)

De winst die je behaalt / merkt tov van de eerste "extra" kaart zie je met het oog amper terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
mukkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:48:

Met name de drivers doen dit..gewoon k uuuut. 8)7 oudere drivers bv 310.90 blijven hoger in gebruik.
Dit overigens alleen in BF omdat dat bijna de enige serie is die ik speel.
Andere games hebben hier weinig last van.
Hebben de games er geen last van, of jij niet omdat je ze niet speelt? Ghehehe... die zin ziet er zo een beetje vreemd uit. ;)

Ik zit hier nu ondertussen aan versie 331.40. Maar heb al mijn games even in de koelkast gezet, om bederf tegen te gaan, totdat ik mijn waterkoeling klaar heb. Anders heb ik ze straks uitgespeeld, voroedat ik er ten volle van kan geznnieten. Dat was me dus ook al overkomen voordat ik mijn GTX570 binnen had. Ik had Skyrim uitgespeeld op een 8800GTS, en een week later had ik 'n nieuwe videokaart.

Dat was wel ff zuur. Maar Skyrim kun je gelukkig wel makkelijk een paar keer spelen. Althans, ik vind die game wel de moeite waard, om dat te doen. En er zijn gelukkig ook een paar add on's uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
mukkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:48:
Maar wat je typt bevestigd wat ik bedoel
2 kaarten @ Eyefinity = 60 fps. => 100% winst tov 1
3 kaarten @ Eyefinity = 90 fps. => 50% winst tov 2
4 kaarten @ Eyefinity = 110/120 fps. => 25% winst tov 3

Ook al krijg je 30fps per kaart meer, de performance winst tov de "vorige" setup wordt minder.
Dus het wordt steeds minder interessant om er een kaart bij te prikken.
(kosten / verbruik / warmte / geluid meegeteld)

De winst die je behaalt / merkt tov van de eerste "extra" kaart zie je met het oog amper terug.
Jij kan leuk rekenen, maar je kan kan het ook anders zien.

Om jouw tabelletje meer logisch te maken
1 kaart @ Eyefinity = 15 fps.
2 kaarten @ Eyefinity = 30 fps. => 100% winst tov 1
3 kaarten @ Eyefinity = 45 fps. => 200% winst tov 1
4 kaarten @ Eyefinity = 60 fps. => 300% winst tov 1

Ik haal met 3 Titans@1.1GHz, net stabiel 60 fps@7680x1600, met terug draaien van sommige instellingen in de meeste games, en er komt zeker een 4de Titan, als de prijzen zakken, of ze 2de hands te koop zijn, tot dan moet ik maar leven met wat lagere instellingen...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Dat is juist helemaal niet logisch imo.....
Als je 1 kaart hebt en je wilt sli naar 2 => win je 30FPS tov de huidige 30 => 100% winst.

Als je dat te weing vind en weer upgraden van 2 naar 3 kaarten, dan ga je dat toch niet vergelijken met een enkele kaart (vorige setup) ? Dat vergelijk je met je rig op dat moment => twee kaarten. 60fps en niet met 30fps

Maar ik typte ook dat je krijgt er 30fps bij per kaart, maar je performance winst TOV 1 naar 2 is minder. < 100%

30 vs 60fps merk je goed, 60 vs 90 al een stuk minder ect ect.
Leuk die fps maar het moet nuttig zijn,

in jouw geval kun je natuurlijk al die rekenkracht gebruiken met die uber resolutie :9
Maar de winst/verschil per kaart wordt minder tov van de HUIDIGE setup :)

[ Voor 12% gewijzigd door mukkel op 16-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

player-x schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:31:
Jij kan leuk rekenen, maar je kan kan het ook anders zien.

Om jouw tabelletje meer logisch te maken
1 kaart @ Eyefinity = 15 fps.
2 kaarten @ Eyefinity = 30 fps. => 100% winst tov 1
3 kaarten @ Eyefinity = 45 fps. => 200% winst tov 1
4 kaarten @ Eyefinity = 60 fps. => 300% winst tov 1
Zo zie ik het dus ook en daarom ben ik ook groot voorstander van Crossfire en SLI setups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
nero355 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:07:
Zo zie ik het dus ook en daarom ben ik ook groot voorstander van Crossfire en SLI setups :)
Ik ben zelf in zijn geheel geen voorstander van CF/SLI, maar zie het alleen maar als een noodzakelijk kwaad, want naast de voordelen kleven er ook nadelen aan CF/SLI, en alleen nuttig bij multi-monitor setup's.

De enige belangrijke prestatie indicatie waar je naar moet kijken is frame-time, waar AMD vooral in het verleden grote problemen mee had, maar gelukkig veel verbeteringen in hun huidige drivers mee hebben gehaald, maar nog steeds verre van waar nVidia is met de huidige gen kaarten/drivers, en vooral bij hogere dan 4K resoluties nog steeds behoorlijk wat problemen heeft, hopelijk zal de 290X ook de nodige en waarschijnlijk noodzakelijke hardware verbeteringen hebben.

Bv 2x 7970/280X CF haalt vergelijkbare of betere fps, met een Titan, maar als je naar de frame-time kijkt veegt de enkele Titan leterlijk de vloer aan met de CF setup.

Must read (inc links) lees voer van PCperspective: Frame Rating Dissected: Full Details on Capture-based Graphics Performance Testing
mukkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:20:
Dat is juist helemaal niet logisch imo.....
Nee je kijkt er helemaal verkeert tegen aan.

laten we uitgaan van een net nog redelijk betaalbare complete 3 monitor High End game PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 504,90€ 504,90
1Gigabyte GA-X79-UD3€ 149,99€ 149,99
1Palit GeForce GTX 780 Jetstream€ 551,-€ 551,-
1Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB€ 145,50€ 145,50
1Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E€ 48,32€ 48,32
1Corsair Obsidian 750D€ 139,95€ 139,95
3Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 234,88€ 704,64
1Microlab M860€ 132,24€ 132,24
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 76,40€ 76,40
1Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse€ 86,-€ 86,-
1OCZ ZX 1250W€ 175,50€ 175,50
1Samsung 840 EVO 250GB€ 146,21€ 146,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.929,65

Daar betaal 2930 euro voor een FT van 33ms
3480 euro voor een FT van 27ms > kost +/- 17% meer voor 22% betere FT
4030 euro voor een FT van 24ms > kost +/- 35% meer voor 30% betere FT

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cy72PtPUtXoWHAtDc3BPtzlD/thumb.jpg

De meeste mensen kijken alleen maar naar de prijs van de videokaart als ze prestaties vergelijken, maar vergeten naar het totale plaatje te kijken, en ik kijk bewust alleen naar FT, daar de verschillen in fps veel hoger zijn maar ook totaal irrelevant!

En een 30% verbetering in FT is een zeer groot verschil in game ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

player-x schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:28:
Ik ben zelf in zijn geheel geen voorstander van CF/SLI, maar zie het alleen maar als een noodzakelijk kwaad, want naast de voordelen kleven er ook nadelen aan CF/SLI, en alleen nuttig bij multi-monitor setup's.
Nuttig ... eerder noodzakelijk wat mij betreft :)
De enige belangrijke prestatie indicatie waar je naar moet kijken is frame-time
Ja daar is nu een hele hype omheen lijkt het wel, maar ik het dus nergens last van met mijn setup :)
Dat het er is wil ik best geloven, maar ik zie het niet dus ik vind het best zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
nero355 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 03:38:
Nuttig ... eerder noodzakelijk wat mij betreft :)
Met 5760x1080/1200 is met een HD 7970 of een GTX 780 prima te leven, en een betere keuze dan 2x 7850 of 2x een 760, ja een tweede kaart helpt, maar als het budget krap is kan er best mee worden ge leeft.

Zelf kon ik prima spelen op 12M pixels, maar moest alleen te veel eyecandy terug schroeven voor mijn smaak.
Ja daar is nu een hele hype omheen lijkt het wel, maar ik het dus nergens last van met mijn setup :)
Dat het er is wil ik best geloven, maar ik zie het niet dus ik vind het best zo...
Niks geen hype, frame stutter is een oud probleem, waar ik met mijn 6800GTX SLI setup al problemen mee had, net als tegenwoordig is de zwaarte van het probleem wel game afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

player-x schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 03:54:
Met 5760x1080/1200 is met een HD 7970 of een GTX 780 prima te leven, en een betere keuze dan 2x 7850 of 2x een 760, ja een tweede kaart helpt, maar als het budget krap is kan er best mee worden ge leeft.
Als ik één van de 2 moet kiezen doe dan maar een GTX 780, maar nog liever 2x 7970 eigenlijk. Langzamere kaarten zou ik niks mee doen wat betreft Crossfire of SLI eigenlijk :)
Niks geen hype, frame stutter is een oud probleem, waar ik met mijn 6800GTX SLI setup al problemen mee had, net als tegenwoordig is de zwaarte van het probleem wel game afhankelijk.
Dat weet ik allemaal wel, maar ik vind dat iedereen elkaar teveel na zit te praten en gewoon zelf moeten kijken of ze de stutter zien. Ik druf te wedden dat velen alleen maar anderen na zitten te praten en het zelf niet eens zouden merken. Maar ik lijk wel de enige te zijn die dit zo ziet... ach ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
nero355 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:32:
Dat weet ik allemaal wel, maar ik vind dat iedereen elkaar teveel na zit te praten en gewoon zelf moeten kijken of ze de stutter zien. Ik druf te wedden dat velen alleen maar anderen na zitten te praten en het zelf niet eens zouden merken. Maar ik lijk wel de enige te zijn die dit zo ziet... ach ja :)
Stutters zelf zie je vaak niet, maar de game play voelt gewoon beter aan zonder de stutters.

Is moeilijk uit te leggen, maar het is net zo iets as een auto met slechte schokbrekers, die auto brengt je net zo snel waar je wild wezen, maar een auto met goede schokbrekers brengt je daar met veel meer controle.

En vooral op de drukke momenten wanneer er veel gebeurd is die controle erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n setup bijna weer in orde, na echt pozen stilletjes op lucht te hebben gezeten. Alleen is het zo dat er voor mijn moederbord geen nb/mosfet block te vinden is en daarom de oplossing waarschijnlijk zie van het lijmen van het block op de mosfets.

De mountingsholes van het block komen niet overeen met die van het moederbord, ik heb gezien dat het eventuele block in de bankschroef bijgevijld kan worden en zodoende prima op z'n plek valt. Alleen heb ik de vraag of het lijmen sowieso kan op de mosfets en of je dan niet de druk dankzij de schroefjes mist wier het block stevig op de mosfets zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hoe hebben jullie het drainpunt in jullie setups?

Ik heb er op het moment geen, wat niet erg handig is, dus ik zit te denken om nu ik toch bezig ben, een fatsoenlijk drainpunt te maken in mijn loop, op het laagste punt, wat tussen mijn graka en reservoir is.

Dus t-splitter ertussen, van de splitter naar een kraantje, achter het kraantje een stuk slang met een temp sensor erin, klaar. Dus als je wilt drainen, kraan dicht, temp sensor eruit schroeven, klein beetje spill (natuurlijk met bak eronder) en dan kun je 'm makkelijk genoeg drainen. Dacht aan het volgende:

- 1 temp sensor: http://www.highflow.nl/aa...rature-sensor-red-v2.html
- 1 t-splitsing: http://www.highflow.nl/aa...t-stuk-fitting-3x-id.html
- 1 kraan: http://www.highflow.nl/aa...erbinder-zilver-g1-4.html
- wat G1/4 koppelingen & evt. wat slang (moet ik nog hebben)

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:06

westergas

rikkie_pc

Sp33dFr34k schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:42:
Aaaaarrrggghhh....dat heb ik dus ook niet. Vergeten -O-

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:42:
Ik haal mijn HDD rek uit de PC. Zet een bakje onder het reservoir en trek daar een slang los. Heeft bij mij altijd prima gewerkt. Hangt natuurlijk compleet van je setup af of dit handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kapitalisten hebben hunner buik vol, ik de mijne met gummiebeertjes, maar kan lijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik heb bij de onderste rad een T-splitsing gemaakt en de slang afgedopt naar boven.
Nu kan ik hem gebruiken als vulpunt of drainpunt.
Er blijft water in de onderste rad zitten maar dat maakt niets uit. Die kan ik er gewoon uitwippen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/89fwyep1MrlocTDnRRYbhshE/medium.jpg

Ps. op de foto zit die slang nog niet echt lekker, valt nu bijna helemaal achter de rand.

[ Voor 10% gewijzigd door mukkel op 21-10-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik trek mijn tube res uit mijn front bay en schroef daar een klein stuk slang met een afsluitklep op waar weer een lang stuk slang op komt wat ik in de demi fles kan hangen.

Met het vullen wordt er een trechter in die slang gestoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel de lucifer met lijm he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Afgelopen week was ik wel ff goed klaar met vloeistoffen en het leggen van leidingen. (het even vervangen van een kapotte kraan had méér om het lijf dan ik verwacht had.) Maar ik heb de moed alweer verzameld, en ben alvast begonnen met het Chieftec project, waar ik alvast wat gaten in heb gedremeld voor een waterkoeling setup.

Ik werd door die kraan reparatie wel gelijk weer in de onkosten gegooid. Alweer een set back die ik liever had overgeslagen. ...en ook al ziet mijn aanrecht er nu uit als een hoedenplank (opgezwollen).. het zal er wel weer bij horen. C'est la vie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Een aanrecht hoort toch waterdicht te zijn :P
Wel zo handig in de keuken met koken / water ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Dat dacht ik dus ook.. Maar dit is een exclusief zelfbouw model van "Eigen huis in puin." En dus is het gewoon betegeld MDF. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9CRiPWI.jpg Ook maar m'n nieuwe situatie ten show. Maar gewoon een 80 propellertje om de warmte van de mosfets wat te onderdrukken. Gaat ook wel goed.

Gigabyte ga 990fxa ud5
Fx4100 @4800Mhz
Crucial 8 GB DDR3-1600 @866Mhz 7-7-7-24

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
Ik heb nu een wc set in mijn pc zitten maar bij normale taken raakt die de 40 graden toch wel aan. (erg gek want heb een 240mm rad met een 120mm rad erinzitten)

Het is alleen CPU gekoelt en koelt een AMD 965 BE variant.

Koelpasta toedienen kan ik wel dus daar hoeft niet naar gekeken worden. Immers heb ik al een groot aantal pc's gebouwd en cpus met pasta besmeerd.

WC set is:
Heatkiller Rev3.0
Alphacool res+pomp combi van eheim compact pomp 300
Op de radiators zie ik geen merk opstaan en weet ik ook niet.

Pomp out-rad 120mm-rad 240mm-CPU (bovenste gat)- pomp in.

Heb ik anders iets verkeerd aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij raakt de 40 aan.

Bedoel je dat ie dan een tijdje 40 graden is of soms. Af en toe een piek naar 40 is heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Joey54 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:34:

Koelpasta toedienen kan ik wel dus daar hoeft niet naar gekeken worden. Immers heb ik al een groot aantal pc's gebouwd en cpus met pasta besmeerd.
En juist wanneer ik dát denk, blijkt later wel eens dat een extra controle tóch niet altijd overbodig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mocht die controle overbodig zijn geweest, is het nog altijd de vraag of je je eventueel ingestelde vcore van 1.6v nog weet.

Maw, een te hoge vcore misschien? Of je flow is naar beneden gegaan door vuiligheid in je block, waardoor je 965 z'n hitte wel afgeeft aan het water,maar de hitte slow richting rad. gevoerd word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Of het zal wel aan mij liggen maar we willen je loadtekps niemand geeft iets om idle? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
player-x schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:28:
[...]

Dat dikgedrukte is dus gewoonweg fout.
Dat is nog altijd iets subjectiefs of je zo veel power "nodig" hebt en/of "wilt".
Jij kan er niet over oordelen dat een multi-GPU/card oplossing "alleen handig is voor multi-monitor setup's."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt maar net af van wat je wil en wat je er aan uit wil geven. Mijn GTX 780 trekt Crysis 3 op high voor geen meter, laat staan op ultra. Dan heb je gewoon 2 of zelfs 3 van die kaarten nodig om het spel op 1 scherm goed te kunnen spelen op hoge kwaliteit. Of het verstandig is meer dan 1000 euro uit te geven om 1 spel goed te kunnen spelen is een ander verhaal, maar SLI of Crossfire kan nuttig zijn met 1 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
@PilatuS De cpu zit de hele tijd op 40 graden met normaal office gebruik of niks doen.

@Fishsmell CPU block heb ik door gespoeld en uit elkaar gehaald en was clean (voor montage). (tevens eigenlijk alles goed doorgespoeld) .CPU loopt momenteel nog op standaard waardes en load heb ik nog niet gedaan.

@maks11223344 Ik zal dat vanavond even laten doen en results posten.

@Phaerion Ik zal het re-monteren even tot het laatst bewaren. (Vond het geen leuke klus namelijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
PilatuS schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:43:
. Mijn GTX 780 trekt Crysis 3 op high voor geen meter, laat staan op ultra.
Ho... wacht even..wat zeg je me daar nou? Waarom kan mijn GTX570 het wél de very high specs aan, en jouw kaart niet? Dat kan niet aan de kaart liggen als je het mij vraagt. Dan hoop ik wel dat je drie schermen hebt staan. :/
Joey54 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:26:

@Phaerion Ik zal het re-monteren even tot het laatst bewaren. (Vond het geen leuke klus namelijk :P)
Om die reden heb ik zojuist een stuk uit de backplate van m'n Chieftec case gezaagd. Ik moet er nog een paar keer bij, wanneer ik met de waterkoeling voor de HafX aan de gang ga. Dus ik maakte het mezelf alvast wat gemakkelijker. Hetzelfde lot ondergaat straks de backplate in de HafX. Want het 'maintenance' gat, dat er nu in zit, komt precies halverwege het socket uit. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Phaerion op 28-10-2013 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Thanks voor de reacties mbt het drainpunt :)

Heb inmiddels wat spul besteld, ga een kraantje op het laagste punt monteren, met daaraan een stuk slang en voor de zekerheid nog een einddop erop, mocht de kraan ooit problemen gaan geven.

Als eindelijk eens alles binnen is zal ik wel even een pic posten :)

Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste