Nou nou niet zo boos doen met al die uitroep tekens.
Ik zeg ook niet dat het
niet stiller is, meer oppervlak is meer warmte afgifte, dat snapt elke drol op straat nog wel en
4 GPU's is niet bepaald een standaard rig toch?
Ieder z'n ding natuurlijk, maar zoveel oppervlakte is zeker geen must, meer een persoonlijk ding / wens.
Je kan natuurlijk ook het geld steken in modernere kaarten, zodat je minder warmte afvoer hebt en minder rads. en geen 4 kaarten nodig hebt
Zelfs draai ik een 2600 OC-ed en twee 670's op 3 x 240mm (1 dikke)
Maar heel het goedje heeft ook gewoon goed gedraaid op twee 240's
Zelfs m'n vorige 570's kaartjes op 950mhz die een stuk meer warmte in het water gooiden bleven koel op twee rads.
Ja ok, ze werden warmer tov 3 rads en de fans moesten hoger, maarja het zat nog ruim 25 graden lager vergeleken met lucht.
Tijdens het gamen staat het geluid toch altijd aan en hoor de rest dan toch niet.
Daarbij staat alles op m'n eigen "PC kamer" buiten het bereik van m'n vriendin.
Niemand die ik lastig val, maar als je bv PC beneden in de huiskamer staat kan ik me voorstellen dat hij zo stil mogelijk moet zijn.
Maar zoals ik al typte, ieder heeft z'n eigen wens, instelling en omgeving en daar heb ik ook respect voor.
Je kan een caravan trekken met een 1.3ltr 60pk wagentje, maar het gaat wat makkelijker met een 2ltr 120pk. Het is een "wens" geen must.