Doe ik m'n best, ga je dit zeggen..Ik word even emotioneel..
[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 18:01 ]
Verwijderd
[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 18:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Haha. Mijn pa, mijn oom en een neef van me hebben daar vroeger wel leidingen gelast. Als ik daar dan ook nog eens aan de gang ga, dan is het familieproject kompleet hoor.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:12:
Zoveel mogelijk haaks zijn de fittings, dan zal het te maken bochtjes zeker niet rieken tot hoofdpart in je build...(alsof dat erg is, ik zie je ervoor aan als techneut het buizenstelsel in pernis te onderhouden met je brander)
Aargh... Jij met je advocaat...nu zit ik ineens weer in mijn kindertijd met kerst.Ja, ik heb je yt filmpje in een eerdere post gezien, is toch wel de beste oplossing, en sjule of damschijven werken eerlijk gezegd eerder mee in de soos met advocaat. Strippen van de kast hier eens uitgevoerd, de beste methodiek er een prima overzicht op na te slaan..
Nou... Een kameraad van me kan dat heel goed. Dan spreekt hij alsof hij een ouderwetse brief op leest. Hij klinkt dan ook een beetje als Jules Deelder. Dat is een waar genot om naar te luisteren.PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:37:
Nou vraag ik mij toch iets af. Praat je ook zoals je schijft ?
[ Voor 11% gewijzigd door Phaerion op 27-08-2013 12:46 ]
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 20:23 ]
Verwijderd
Er zit een kleine beugel aan de achterzijde waardoor de radiator niet past. Geen zin om te zagen en te hacken in de kast. Alle fans draaien echt op low, je hoort 'm nietDCG909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:51:
Leuk om nog een CF IV F in een Fractal Design XL R2 te zien
Heb zo'n soort build ook voor mijn moeder gemaakt uit oude onderdelen, alleen is de CPU bij haar met een luchtkoeler gekoeld.
Had je die radiator misschien niet beter aan de uitgaande opening kunnen zetten? nu heb je dempings materiaal weg moeten halen
Verwijderd
Je hebt aan top een leuke plek voor een dubbele rad. En vast wel plekjes waar je toebehoren in kunt verstoppen.DCG909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:37:
Ik vind de ruimte wel een beetje tegenvallen in vergelijking met mijn HAF 932. vooral voor dingen als WC is het toch net een beetje krapper....
Maar de afwerking vind ik wel echt top, betere verf dan standaard op de HAF 932 zit
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Dit leek me het meest efficient voor alleen de CPU. Geef het een half jaartje en er zitten heel wat meer slangen in mijn kastDCG909 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:19:
Ziet er wel "schattig" uit, zo'n korte loop.
Een heel stuk efficienter dan mijn biggass slangen stelsel
Ik heb ook gedacht aan een WC blok voor mijn 7970, maar die is nu ook een jaar oud, de 9xxx (of 19xx) wordt mogelijk over 1.5 maand al onthuld en de blokken voor de DCII zijn niet echt praktisch
En een 2e kaart erbij lijkt me ook eigenlijk niks, want dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem en ik weet ook niet wat de nieuwe serie precies gaat doen -.-"
If water polo was easy, it would be called football
Ik vind de HAFX op zich wel een mooie kast. Hij is én ruw maar tegelijk ook best strak. Hij is wel groot, maar niet erg ruim ingedeeld. Eenmaal helemaal gestript, is het wel een perfecte kast om te modden. Drive bays zijn tegenwoordig al bijna zo goed als overbodig, dus die gaan er dan ook gelijk als eerste uit.DCG909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:37:
@Phaerion.
Ik dacht al dat ik die kast herkende
Het binnenwerk van de HAFX is namelijk hetzelfde als dat van de HAF 932 (zijdeuren zijn ook compattible)
Nice.westergas schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:00:
Mijn eerste loop is af![]()
[afbeelding]
Sorry voor de brakke foto, de lens van mijn smartphone is altijd vet...
Ik ga de GPU ook zeker doen, dan plaats ik een extra 2x120MM 60MM rad onderin de kast. Ik wacht alleen op de nieuwe chippies van AMD, vind het zonde om een GPU van ruim een jaar oud te voorzien van een koelblok á €100.
Temps zijn nu al 10 graden koeler dan op lucht en dat alleen maar met een 2x120MM 30MM slim-line rad. Niet verkeerd, al is het me niet eens in de eerste plaats om de temps te doen (ben geen die hard overklokker).
Ik zei gister nog tegen die gast waar ik die wc pc van heb gekregen. "Kijk dáár, die mensen gaan zo na het eten naar programma's kijken over mensne zoals wij. En dan zitten ze schaapachtig te lachen wannneer we de rijkspolitie in de maling nemen. Terwijl wij midden in het leven staan, zitten zij er op de bank bij toe te kijken." En ik nam nog een slok van m'n halve liter. Nu moet je er alleen het geluid van de General Lee nog bij denken. Ik? Sja... Ik leef als een rocker (met een potloden etui in mijn zak.)Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:09:
Doe je activiteiten buiten je pc? wanneer je niet hacked of zaagt?
[ Voor 47% gewijzigd door Phaerion op 29-08-2013 01:43 ]
Verwijderd
Vuuk, ik ben geen date persoon hoor wier moet vragen, zullen we samen even lekker een limoncello gaan drinken wanneer daar geen pc'en is?. Ik doelde eerder op hetgeen ik met m'n opvatting en ook denken een iets ontdekte in de trant van mogelijke hakkings exploits ozid, en wel doordat ik een externe hdd zag liggen met het idee van, die heeft activiteiten op een secondaire vloer...Gewoon van "Waarom ligt die hdd daar?" is dat een symbolisch punt van ik kijk in een ander pc?Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:09:
Doe je activiteiten buiten je pc? wanneer je niet hacked of zaagt?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 13:12 ]
Nee deze keer niet... maar ik heb wel ooit een opgedroogde muis uit een server gehaald bij Digital. Ik heb de eigenaar, een biker, nog tot inzicht proberen te brengen. Maar dat is net zoiets als een NASCAR coureur vertellen dat hij zijn auto moet poetsen.DCG909 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:20:
@Phaerion.
......
Die verdient een plekje in de vieze PC lijsten
Niet toevallig nog een dode muis of spin gevonden die ergens in een hoekje verschuild zat?
Hahahaha.... Sja je vroeg er zelf om...min of meer. Er stond ook geen naam bij, dus ik was zo vrij om maar even te antwoorden.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:21:
[...]
Vuuk, ik ben geen date persoon hoor wier moet vragen, zullen we samen even lekker een limoncello gaan drinken wanneer daar geen pc'en is?. Ik doelde eerder op hetgeen ik met m'n opvatting en ook denken een iets ontdekte in de trant van mogelijke hakkings exploits ozid, en wel doordat ik een externe hdd zag liggen met het idee van, die heeft activiteiten op een secondaire vloer...Gewoon van "Waarom ligt die hdd daar?" is dat een symbolisch punt van ik kijk in een ander pc?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
[ Voor 29% gewijzigd door mace op 29-08-2013 20:37 ]
Verwijderd
Da's moeilijk te zeggen. Ik was hem al aan het strippen. Want voordat ik hier iets aan odoe, ga ik eerst de hele kast eens schoonmaken. Want het ziet er werkelijk niet uit zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Phaerion op 30-08-2013 02:14 ]
Verwijderd
Waarom zou je een kant en klare set kopen die hierop een andere radiator willen plaatsen? Schaf dan een zelfbouw set aan. Of neem de H110 met dubbele radiator.masterdog999 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:21:
is het mogelijk om een andere radiator op bijvoorbeeld een corsair h90 te zetten?
Die ligt daar omdat ik er eventjes bij moest. Ik was met een notebook schijf op dat moment bezig.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 02:17 ]
Verwijderd
Is het Seti@home fundamentalistische cpu saamhorigheid nu al zo ver dat men revolutie heeft geboekt? Ik dacht gewoon dat er controlle was over een pc buiten die van je..Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:11:
Die ligt daar omdat ik er eventjes bij moest. Ik was met een notebook schijf op dat moment bezig.
Nee wacht.... Die kwam aanvliegen vanaf het interspectum van planeet mars. Die had wat belangrijke gegevens bij zich
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 17:51 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 15:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 17:18 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 18:10 ]
Verwijderd
Het komt er ongeveer zó uit te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:
Helemaal een misopvatting, moet je zien wat ik dacht, je rad. verticaal in de bays met de ventilatoren mooi zichtbaar van buiten met het idee van dat je het rad. ventilator-geheel ook nog eens naar buiten kon halen met een tesa keukenhaakje of knop, dat gaat dus niet fitten...Misschien een enthousiasteling met een 240 rad. of 120, maar in jouw situatie niet .
[afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 22:53 ]
dat vierkantje is een optische illusie... hij lijkt scheefVerwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:
Helemaal een misopvatting, moet je zien wat ik dacht, je rad. verticaal in de bays met de ventilatoren mooi zichtbaar van buiten met het idee van dat je het rad. ventilator-geheel ook nog eens naar buiten kon halen met een tesa keukenhaakje of knop, dat gaat dus niet fitten...Misschien een enthousiasteling met een 240 rad. of 120, maar in jouw situatie niet .
[afbeelding]
Verwijderd
Het bay rack gaat er iig in zijn geheel uit. Maar zolamng ik nog niet alle spullen heb, en nog niet begonnen ben met bouwen kan er nog van alles veranderen. Dus het heeft in principe weinig zin om de hele build hier nog uitvoeriger te bespreken. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk aan het bouwen ben, maak ik er wel een apart topic voor aan.Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:08:
Ik ben voorzichtig met taal, maar je had het over fillport connectoren die dan in een plankje boven je psu als intakes worden gemaakt , althans dat las ik in een eerdere reply in dit topic. Maar waar is het plankje waar ze inkomen? Ga je het bayrack weghalen?
Verwijderd
Al staat je schedel wel voor het feit je hardware te zijn denk ik waarover je de controle hebt want de dooie. Uiterlijk is het niet mijn smaak, maar wel een mooi project in de context van dat je rad. daar mooi komt te zitten. Ga je het plexi met lijm vastzetten? of moeten daar mooie bling bling silleverre schroefjes opkomen?Phaerion schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:04:
Mee eens. Het idee van de schedel zit mij zelf ook niet helemaal lekker, nu ik dat plaatje heb gefabriceerd. De kleur valt me tegen, en hij is te klein. Ik koos voor een schedel omdat de kast een black metal thema krijgt. (black metal = muziek ) Maar aan het plaatje zag ik ook al dat het niet uitpakt zoals ik bedoeld had.
Ik lees hier dat socket am3+ niet eol gaat en dat het in 2014 met koers am3 is afgelopen. Socket Am3+ gaat samen met de nieuwe chipset in de 1000 series, 1070 en 1090 fungeren..Plus dat de nieuwe FX-9370 en FX-9590 wier net uit zijn en bij een paar leveranciers hier in nederland nog op een leveringsafwachting staan. Geen ETA bekent.Damnz... dat dacht ik al. Het was al zo akelig stil wat ondersteuning voor mijn mobo betreft. Dus ik ben nu óók nog een waterkoeling aan het bouwen op een mobo, waarvan het socket volgend jaar al niet eens meer bestaat. Alsof ik nog niet genoeg pech heb gehad sinds ik aan een nieuwe pc begon.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 12:14 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Phaerion op 02-09-2013 21:46 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 12:05 ]
Ik zit dit met intresse te volgen eigenlijk. Hoe zit dat met die Koolance en Aquacomputer fan/pump controllers beveiliging? Moet je dan wel of niet in de OS zitten of zetten die de pc al uit buiten de os om?Phaerion schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:50:
Het gaat me bij de fan/pompcontroller voornamelijk om de beveiligignsopites. Mocht ik een keer niet op letten of even niet thuis zijn, schakelt de pc zich vanzelf uit als je een bepaalde grens bereikt die je dan zelf in kunt stellen.
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
[ Voor 34% gewijzigd door William/Ax3 op 04-09-2013 22:39 ]
Verwijderd
Daar heb je dus een flow detector voor. Die kun je ook op de controller aansluiten, evenals een temp sensor voor de water temperatuur. Ik zag het toevallig in filmjpes van Linus Tech Tips, óf van NCIX hoe die Aquero te werk gaat. (En als ik me héél erg vergis kan het ook in filmpjes van Singularity geweest zijn, ik heb er de laatste tijd eneorm veel bekeken)William/Ax3 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:08:
Gaat niet om PWM gaat erom als pomp stil valt de pc direct uit gaat ook als jezelf niet aanwezig bent. Dus al voor de cpu heat protection dit doet.
Ah...die extra draad heb ik er ook aan zitten inderdaad. Dus ook zonder flow detector kun je de boel wel goed beveiligen. Dat was me dus nog niet helemaal duidelijk. Flow detectors zijn ook niet echt goedkoop zag ik al. Daar ben je toch ook al snel zo'n €40,- aan kwijt. Die extra draad kun je dan denk ik ook wel op de fan/pomp controller aansluiten, zodat hij kan zien of de pomp nog draait. Dat zou een flow detector dan weer overbodig maken.PilatuS schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:31:
Mijn pomp heeft een enkele draad die je kan aansluiten op de CPU fan header. Die ziet dit gewoon als een fan en wanneer de pomp dan stopt gaat de PC uit omdat de CPU fan dan niet meer draait.
Ik hoop toch wel dat de pomp zelf wat langer mee gaat dan drie jaar. Ventilators kunnen nog wel eens de geest geven na een jaar of drie, heb ik gemerkt. Maar dat zal denk ik per merk verschillen. De Eheim pomp die ik uit die oude Chieftec heb gehaald draait iig nog als een zonnetje. En gezien de leeftijd van het mobo waar de loop op zat,(MSI K8N Neo2 Platinum) denk ik dat hij de vijf jaar al heeft gepaseerd. Maar of deloop ook zo oud is kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar die pc heeft iig al een jaar of drie bij die kameraad van me thuis gestaan. En hij had hem weer gekregen toen zijn eigen pc de geest gaf. Dus die waterkoeling zal ook wel niet nieuw geweest zijn.Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:01:
Je kunt beter een 100% draaiende waterpomp met een zacht briesje hebben dan beide. Levensduur maakt niet zoveel uit. Deze dingen gaan hoogstwaarschijnlijk 3 jaar mee en dan is de koek alweer op.
[ Voor 57% gewijzigd door Phaerion op 04-09-2013 23:57 ]
Verwijderd
CPU's zijn sinds de Pentium 3 en Athlon XP al beveiligd tegen overhitting. Al trek jij op 100% load de koeler er in 1 keer af, zal de CPU zichzelf gewoon uitschakelen. Dat die dingen in brand vliegen gebeurd al jaren niet meer. Tenzij je een lek hebt ofzo ..William/Ax3 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:08:
Gaat niet om PWM gaat erom als pomp stil valt de pc direct uit gaat ook als jezelf niet aanwezig bent. Dus al voor de cpu heat protection dit doet.
Nouja bedankt voor de info. De lamtron cw611 heeft ook aansluitmogelijkheden voor pompen en flowsensorren maar die heeft volgens mij geen mogelijkheid om een automatische shutdown te doen.Phaerion schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:21:
[...]
Daar heb je dus een flow detector voor. Die kun je ook op de controller aansluiten, evenals een temp sensor voor de water temperatuur. Ik zag het toevallig in filmjpes van Linus Tech Tips, óf van NCIX hoe die Aquero te werk gaat. (En als ik me héél erg vergis kan het ook in filmpjes van Singularity geweest zijn, ik heb er de laatste tijd eneorm veel bekeken)
Veel controllers regelen geloof ik alleen de pomp en fan snelheid, maar die van Aquero heeft een vrij uitgebreid menu waar je erg veel mee kan monitoren. Bij die van Koolance zijn ook flow en temp sensors te krijgen, dus ik denk dat je daar ook je pc mee kunt laten uitschakelen wanneer je een bepaalde grens bereikt. Die van Koolance heeft ook een 2 x 24 volt versie. Maar of dat bij mijn pomp van belang is moet ik nog even goed bekijken voordat ik een controller aanschaf. Ik heb een Laing D5 pomp die wel op 24V werkt. Het zou de capaciteit van de pomp moeten verbeteren, maar daar heb ik verder nog geen ervaring mee.
Of je er per se voor in het OS moet zitten heb ik nog niet gelezen. Maar daarvoor heeft mijn mobo dan wel weer een programma, ROG Connect, waarmee je buiten het OS om in de UEFI kunt. En er is een app die ipv via een laptop ook via je mobieltje werkt voor dat programma.
[ Voor 5% gewijzigd door William/Ax3 op 05-09-2013 19:14 ]
Verwijderd
Haha, ik zie m’n Debianbak weer opkomen, met debian en samba kon ik met wat nu smartsdroidsdingen zijn keurig zien hoe de toen actueel staande toestand van de winpc was en ja, ik kon de pc toen ook down shutten vanuit Debian..Phaerion schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:50:
Er is ook een app voor Crosshair mobo's waarmee ik via 'n mobieltje mijn pc kan monitoren en in de UEFI kan. Zo kan ik denk ik al wel een hele hoop calamiteiten voorkomen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 13:11 ]
Doet mij gelijk weer denken aan mijn AMD XP2400+ die ik gekoeld had met een Swiftech waterblok. Had toen een foutje gemaakt met monteren van het blok waardoor deze 2mm te hoog zat. Binnen 10 sec een brandlucht in de kamer een dode CPU en moederbord.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:58:
[...]
CPU's zijn sinds de Pentium 3 en Athlon XP al beveiligd tegen overhitting. Al trek jij op 100% load de koeler er in 1 keer af, zal de CPU zichzelf gewoon uitschakelen. Dat die dingen in brand vliegen gebeurd al jaren niet meer. Tenzij je een lek hebt ofzo ..
[video]
Ik heb veelal vroeger met WC sets geexperimenteerd. Het voordeel van een kant en klare set is dat het echt plug en play is en geen omkijken meer naar. Corrosie en lekkages hoef je je opzich niet zo'n zorgen om te maken. Bij zelfbouw is dat toch een ander verhaal. Maar tegenwoordig doen kant en klare setjes niet onder t.o.v zelfbouw. Plug and enjoy !
Debian....Linux. Ik voel me nu echt een nep tweakert.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:48:
[...]
Haha, ik zie m’n Debianbak weer opkomen, met debian en samba kon ik met wat nu smartsdroidsdingen zijn keurig zien hoe de toen actueel staande toestand van de winpc was en ja, ik kon de pc toen ook down shutten vanuit Debian..
Ik gebruik ook voornamelijk AMD. En omdat die nu een thermische beveiliging hebben, en ik ondertussen al wat meer ervaring heb met m'n eigen pc's, durf ik het nu ook wel aan om eens wat verder te kijken naar wat ik uit mijn pc kan halen. Alleen laat ik de IHS wel op de cpu zitten. Want dat gedoe met crushed cores is toch wel iets waar ik dan nog wel wat huiverig voor ben.PilatuS schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:59:
[...]
Doet mij gelijk weer denken aan mijn AMD XP2400+ die ik gekoeld had met een Swiftech waterblok. Had toen een foutje gemaakt met monteren van het blok waardoor deze 2mm te hoog zat. Binnen 10 sec een brandlucht in de kamer een dode CPU en moederbord.
Ik heb er nog ven aan gedacht om de back bone een kwart slag te draaien, dan kan er eigenlijk nooit iets op de vidkaart lekken. Maar dan moet ik zo ingrijpend gaan verbouwen.... Dat is meer iets voor wanneer ik een kast helemaal zelf ga bouwen.Nou zijn CPU's tegenwoordig wel beveiligd maar zijn videokaarten dit ook ? Als de pomp er mee stopt dan kan de videokaart misschien alsnog dood gaan.
Verwijderd
Sorry voor de wat zijnde post, niet de bedoeling en gezet in een minder actief staande typetoestand, ik begin dan ook maar niet over mijn basic-kennis tijdens de atari 800xl. in 85Phaerion schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:54:
Debian....Linux. Ik voel me nu echt een nep tweakert.Maar goed. Er staan hier nu drie pc's waarvan er twee weer in elkaar gezet moeten worden. dus binnenkort alle ruimte om het eens goed uit te pluizen.
.Dat ROG Connect gebeuren moet ik nog wel even goed aan de praat zien te krijgen, want het werkte niet gelijk via mijn oude pc. Maar dat het ook op afstand werkt via mobiel is wel een hele uitkomst met een waterkoeling set up. Want mijn pc uitzetten is bijna taboe hiero.
Waarom ik voor die Koolance of Aquero controller ga, is ook een beetje omdat ze ook erg veel hardwarematige uitbreidingen hebben. Dat is nu misschien nog niet van toepassing, maar wie weet hoe ver ik nog ga met deze pc. Want ik wil de mogelijkjheden van dit ROG bordje toch wel eens flink tot in het maximale gaan uittesten. Anders is het in mijn ogen ook een beetje zinloos dat ik hem aangeschaft heb. En ik denk dat ik met dat soort dingen nu wel lang genoeg gewacht heb. Vooral als je bedenkt dat ik nu toch al sinds 95/96 met pc's bezig ben.
Republic Of Gamers branding van Asus is hetVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:22:
ROG is een protocol?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door William/Ax3 op 08-09-2013 00:02 ]
Verwijderd
Verwijderd
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ik sta wel een beetje versteld van al deze vragen.... Je zei een tijd geleden dat je zelf een Croshair mobo hebt gehad, die je weg hebt gedaan omdat je het geen fijn mobo vond. Of heb je dat bord al verkocht nog vóórdat je het had ingebouwd?Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:15:
Her en der lees ik wel dat ROG connect je de mogelijkheid geeft je pc uit te schakelen in een schermpje met, start, reset, power, plus een ikoon waar ik de betekenis niet van weet.
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de crosshair een week gehad ongeveer, ik heb het bord weggedaan toen ik alles weer virtueel zag zijn, dus, en het uefi en het o/s welke men samen tot een cloud 1wording is gaan zetten..Dat juist wekte wat argwaan op hier, waardoor het bord, met ook wel een kleurenschema wier hier niet tot een satisfactie ging zijn, linea directa retour ging...Ik moet me er verder maar niet mee bemoeien.Phaerion schreef op zondag 08 september 2013 @ 06:31:
[...]
Ik sta wel een beetje versteld van al deze vragen.... Je zei een tijd geleden dat je zelf een Croshair mobo hebt gehad, die je weg hebt gedaan omdat je het geen fijn mobo vond. Of heb je dat bord al verkocht nog vóórdat je het had ingebouwd?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 12:32 ]
Beide kunnen wel goed beveiligd zijn, maar dat houd niet in dat je nog niet op degraderende instellingen draaitVerwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 06:38:
Zowel CPU als moederbord (Crosshair) zijn beide beschermd tegen overhitting. Trek de koeler er maar eens af van je AMD CPU. Die zal gewoon uitslaan zonder schade aan te brengen. Waarom je dat buiten je PC om monitoren wilt is me een vraag. Ook kan je in het bios een bepaalde temperatuur instellen voordat de boel mis dreigt te gaan.
Het Crosshair IV moederbord dat ik heb heeft heel erg veel opties, maar de ROG connect is iets niet wat ik verder mis ofzo. Goed Oc'en doe je toch met de hand en met veel uitvoerig testen (Live CD's, Memtest etc). Niet on the fly. Dat kan zelfs corruptie geven.
Achzo... nu begrijp ook dat je verder niet al te veel aandacht aan de spec's hebt besteed.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:47:
[...]
Ik heb de crosshair een week gehad ongeveer, ik heb het bord weggedaan toen ik alles weer virtueel zag zijn, dus, en het uefi en het o/s welke men samen tot een cloud 1wording is gaan zetten..Dat juist wekte wat argwaan op hier, waardoor het bord, met ook wel een kleurenschema wier hier niet tot een satisfactie ging zijn, linea directa retour ging...Ik moet me er verder maar niet mee bemoeien.
Voordeel van Koolance controller is wel dat hij ook 24V levert. Het zou de werking van de D5 pompen wat optimaliseren. En dát is een optie die ik bij de Aquero zo snel niet zie staan.Power management functions
The aquaero 5 is an all-in-one solution for multimedia and HTPC users. It connects itself
as a USB keyboard and in connection with your BIOS it can boot up or shut down your
PC. The start-up event can be raised by a timer, a key or a IR command given to the
aquaero. An emergency shutdown via relay is also possible. The aquaero can take its
stand-by power from the USB connection or an extra cable and it only needs approx.
0,35 W (display off) while waiting for the next task. Of course you can enable the display
during stand-by if you need it.
bron >> http://forum.aquacomputer.de/images-ac/aquaero_5_eng.pdf
Inderdaad, dat is dus ook mijn insteek bij de aanschaf, van een toch wel prijzige controller. En in the end, is het plezier, dat je aan je systeem beleefd, belangrijker dan het geld dat je er in steekt. En méér nog dan dat, de schade die je kunt oplopen, wanneer je op beveiliging bezuindigd, kan groter zijn dan de kosten van de controller.DCG909 schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:44: >>heel verhaal...stukje geknipt<<
Daarom is het slimmer om die waarden gewoon zelf realtime te monitoren.
[ Voor 11% gewijzigd door Phaerion op 08-09-2013 21:50 ]
Ik weet niet of de 6 24v aankan maar ik zie wel dat in de volgende test vid dat ze 40fans + 2 d5 pumpen aangesloten hadden:Phaerion schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:43:
Voordeel van Koolance controller is wel dat hij ook 24V levert. Het zou de werking van de D5 pompen wat optimaliseren. En dát is een optie die ik bij de Aquero zo snel niet zie staan.
[ Voor 3% gewijzigd door William/Ax3 op 08-09-2013 22:16 ]
Nice..Maar 20 ventilatros is al een dikke overkill voor een workstation/gaming.pc. Maar wel handig voor wanneer je een server draait lijkt me.William/Ax3 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:05:
[...]
Ik weet nog of de 6 24v aankan maar ik zie wel dat in de volgende test vid dat ze 40fans + 2 d5 pumpen aangesloten hadden:
[video]
Hun eigen pompen hebben nog het volgende voordeel: Our D5 pump with aquabus/USB has its own controller and will not generate any load on the voltage regulators of the aquaero.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Verwijderd
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
[ Voor 7% gewijzigd door Phaerion op 09-09-2013 23:05 . Reden: ff wat lelijke typo's weggehaald. ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Oud spul gewoon verkopen, doe ik altijd. Zorg dat je de verpakking en toebehoren netjes bewaard dan kan je er iemand nog blij mee maken.Sp33dFr34k schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:31:
Gebruiken jullie een universeel blokje voor op de core van de graka, met verschillende backplates oid of zorgen jullie er gewoon voor dat het spul verkocht wordt voordat het oud is?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq