Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik m'n best, ga je dit zeggen..Ik word even emotioneel..

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou vraag ik mij toch iets af. Praat je ook zoals je schijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y14V5TNsQuSj6VucIqBM6vpl/full.jpg

Nu met 16GB DDR3 werkgeheugen. Running cool!

Enige nadeel is dat ik de backplate van dat plankje mis, en de ventilator op bodem nogal trilt.

X6 1055T
16GB DDR3 / PC16000
1x SSD, 3x HDD
HD6870 enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boinc, deftige hoor, waarom zou je een backplate nodig hebben? Tegen verkromming van je bord?

Zullen wel paratalen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Leuk om nog een CF IV F in een Fractal Design XL R2 te zien :)
Heb zo'n soort build ook voor mijn moeder gemaakt uit oude onderdelen, alleen is de CPU bij haar met een luchtkoeler gekoeld.

Had je die radiator misschien niet beter aan de uitgaande opening kunnen zetten? nu heb je dempings materiaal weg moeten halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:12:
Zoveel mogelijk haaks zijn de fittings, dan zal het te maken bochtjes zeker niet rieken tot hoofdpart in je build...(alsof dat erg is, ik zie je ervoor aan als techneut het buizenstelsel in pernis te onderhouden met je brander)
Haha. Mijn pa, mijn oom en een neef van me hebben daar vroeger wel leidingen gelast. Als ik daar dan ook nog eens aan de gang ga, dan is het familieproject kompleet hoor. :P
Ja, ik heb je yt filmpje in een eerdere post gezien, is toch wel de beste oplossing, en sjule of damschijven werken eerlijk gezegd eerder mee in de soos met advocaat. Strippen van de kast hier eens uitgevoerd, de beste methodiek er een prima overzicht op na te slaan..
Aargh... Jij met je advocaat...nu zit ik ineens weer in mijn kindertijd met kerst. 8)7

Ik vond een plaatje van een vollledig gestripte HAFX. Daar heb ik wel alvast een mooi voorbeeld aan. En kijk eens wat voor een mooi gat ik overhoudt na het strippen van de drive bays? Daar past heel mooi een radiator in. De bedoeling is dat de radiator dan buiten de kast uitsteekt, en je de vantilators van binnen kunt zien zitten. Die ik aan een scharnierende plaat bevestig, zodat ik de radiator schoon kan sluiten als er eventueel stof in zit. Voordeel is dat ik dan gelijk niet meer per ongeluk door de lamellen van de radiator kan schroeven. ;)

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/DSC05617.jpg
PilatuS schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:37:
Nou vraag ik mij toch iets af. Praat je ook zoals je schijft ?
Nou... Een kameraad van me kan dat heel goed. Dan spreekt hij alsof hij een ouderwetse brief op leest. Hij klinkt dan ook een beetje als Jules Deelder. Dat is een waar genot om naar te luisteren. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Phaerion op 27-08-2013 12:46 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je het stokje uit de juiste familiaire je gekregen...

Gaaf man, een scharnierend rad. in je 5.25" plaatsen, met scharnier-strips op een plaat? Heb je alleen niet last van je frontpanel die wanneer geplaatst je scharnierend rad. niet helemaal uit je kast laat komen?

Ik zag vanmiddag je HAFX kast anders dan nu, liggen gelijk met je front die bays..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:51:
Leuk om nog een CF IV F in een Fractal Design XL R2 te zien :)
Heb zo'n soort build ook voor mijn moeder gemaakt uit oude onderdelen, alleen is de CPU bij haar met een luchtkoeler gekoeld.

Had je die radiator misschien niet beter aan de uitgaande opening kunnen zetten? nu heb je dempings materiaal weg moeten halen :/
Er zit een kleine beugel aan de achterzijde waardoor de radiator niet past. Geen zin om te zagen en te hacken in de kast. Alle fans draaien echt op low, je hoort 'm niet :)

Dempingsmateriaal ligt lekker in de kast voor als ik 'm ooit nog eens weer nodig heb. Als het past ga ik op een dag voor een dubbele radiator, en zet ik deze weer tekoop. Ik wist alleen niet van te voren of dat het geval was... :+

Kast is erg mooi ja. Zeer veel ruimte van binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Phaerion.
Ik dacht al dat ik die kast herkende :)
Het binnenwerk van de HAFX is namelijk hetzelfde als dat van de HAF 932 (zijdeuren zijn ook compattible ;) )

@Jism.

Ik vind de ruimte wel een beetje tegenvallen in vergelijking met mijn HAF 932. vooral voor dingen als WC is het toch net een beetje krapper....
Maar de afwerking vind ik wel echt top, betere verf dan standaard op de HAF 932 zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het fout gaan je project, heb ik hier nog wel een HAF 922 SE.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UrizwiK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:37:

Ik vind de ruimte wel een beetje tegenvallen in vergelijking met mijn HAF 932. vooral voor dingen als WC is het toch net een beetje krapper....
Maar de afwerking vind ik wel echt top, betere verf dan standaard op de HAF 932 zit :'(
Je hebt aan top een leuke plek voor een dubbele rad. En vast wel plekjes waar je toebehoren in kunt verstoppen.

Ik had de kast dringend nodig, de antec was niet op voorraad en deze R2 wel. Plank was te groot, ik zat met een open desktop kast omdat dat het enige nog was waar het plankje in paste.

Er komt nog een 2de HD6870 bij, een zooi harde schijven en dan is het wel weer leuk geweest voorlopig. 6GB was toch te krap als werkgeheugen, regelmatig "Windows will close programs..." meldingen omdat het geheugen niet toereikend was.

Ik werk erg veel met multimedia en speel zo nu en dan een spelletje. Veel werkgeheugen is prettig. Heel het OS en programma's worden ook gecached, werkt echt retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Mijn eerste loop is af *O*

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/udebtdso9/IMAG0099.jpg

Sorry voor de brakke foto, de lens van mijn smartphone is altijd vet...
Ik ga de GPU ook zeker doen, dan plaats ik een extra 2x120MM 60MM rad onderin de kast. Ik wacht alleen op de nieuwe chippies van AMD, vind het zonde om een GPU van ruim een jaar oud te voorzien van een koelblok á €100.

Temps zijn nu al 10 graden koeler dan op lucht en dat alleen maar met een 2x120MM 30MM slim-line rad. Niet verkeerd, al is het me niet eens in de eerste plaats om de temps te doen (ben geen die hard overklokker).

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ziet er wel "schattig" uit, zo'n korte loop.
Een heel stuk efficienter dan mijn biggass slangen stelsel :s

Ik heb ook gedacht aan een WC blok voor mijn 7970, maar die is nu ook een jaar oud, de 9xxx (of 19xx) wordt mogelijk over 1.5 maand al onthuld en de blokken voor de DCII zijn niet echt praktisch :/
En een 2e kaart erbij lijkt me ook eigenlijk niks, want dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem en ik weet ook niet wat de nieuwe serie precies gaat doen -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wFVTBfNo2cduC0JFsyZhr1wu/full.jpg

Backplate nog vinden van het plankje... Anders is het geen porum. Tijdelijk een kleine ventilator op VRM's gericht. Werkt iets beter maar nog niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je activiteiten buiten je pc? wanneer je niet hacked of zaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

DCG909 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:19:
Ziet er wel "schattig" uit, zo'n korte loop.
Een heel stuk efficienter dan mijn biggass slangen stelsel :s

Ik heb ook gedacht aan een WC blok voor mijn 7970, maar die is nu ook een jaar oud, de 9xxx (of 19xx) wordt mogelijk over 1.5 maand al onthuld en de blokken voor de DCII zijn niet echt praktisch :/
En een 2e kaart erbij lijkt me ook eigenlijk niks, want dan zit ik nog steeds met hetzelfde probleem en ik weet ook niet wat de nieuwe serie precies gaat doen -.-"
Dit leek me het meest efficient voor alleen de CPU. Geef het een half jaartje en er zitten heel wat meer slangen in mijn kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Ik heb juist net men hele set er uitgebouwd. Was zat van al dat water kon nooit even wat verwisselen. Dus nu alles in v & a

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Gewoon je slang lang genoeg houden :) Dan kun je al aardig rommelen en alles even los laten hangen

Maar dat zal in die strakke teak build inderdaad moeilijk gaan. :)

• Phaerion
DCG909 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:37:
@Phaerion.
Ik dacht al dat ik die kast herkende :)
Het binnenwerk van de HAFX is namelijk hetzelfde als dat van de HAF 932 (zijdeuren zijn ook compattible ;) )
Ik vind de HAFX op zich wel een mooie kast. Hij is én ruw maar tegelijk ook best strak. Hij is wel groot, maar niet erg ruim ingedeeld. Eenmaal helemaal gestript, is het wel een perfecte kast om te modden. Drive bays zijn tegenwoordig al bijna zo goed als overbodig, dus die gaan er dan ook gelijk als eerste uit.

Dinsdag kreeg ik deze afgetrapte en verwaarloosde schoonheid thuis afgeleverd."Onderhoud? Fittingen inspecteren? Uh weet ik niet, snap ik hiet. Ik wil gewoon mijn pc gebruiken." Hij had het ding ooit gekregen toen zijn pc het niet meer deed. Interesseert zich verder helemaal niet in pc's. Dus ik heb gezegd of ik kan kijken of ik het mobo nog aan de praat krijg, en dan bouw ik dat wel in een andere kast, met luchtkoeling. Maar anders is het gewoon scrap en strip ik er af wat ik gebruiken kan.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/IMG_3300.jpg
De ventilator op t rad heeft stil gestaan, denk ik.. De southridge ventilator draaide sowieso al een tijd niet meer. Ik heb sporen van lekkage gezien. Dus ik zal het wel zien, maar ik geef het weinig kans.
8)7 7(8)7 8)7

Maar ik heb 'n schouderspier op mijn bovenarm gescheurd, tijdens het spelen met de honden aan de Waal. Dus even afwachten wanneer ik beide armen weer goed kan gebruiken. Een week of drie zal ik er zeker wel last van hebben denk ik. :/
westergas schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:00:
Mijn eerste loop is af *O*

[afbeelding]

Sorry voor de brakke foto, de lens van mijn smartphone is altijd vet...
Ik ga de GPU ook zeker doen, dan plaats ik een extra 2x120MM 60MM rad onderin de kast. Ik wacht alleen op de nieuwe chippies van AMD, vind het zonde om een GPU van ruim een jaar oud te voorzien van een koelblok á €100.

Temps zijn nu al 10 graden koeler dan op lucht en dat alleen maar met een 2x120MM 30MM slim-line rad. Niet verkeerd, al is het me niet eens in de eerste plaats om de temps te doen (ben geen die hard overklokker).
Nice. :) Ziet er ook wel lekker strak en 'no nonsense' uit.
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:09:
Ik zei gister nog tegen die gast waar ik die wc pc van heb gekregen. "Kijk dáár, die mensen gaan zo na het eten naar programma's kijken over mensne zoals wij. En dan zitten ze schaapachtig te lachen wannneer we de rijkspolitie in de maling nemen. Terwijl wij midden in het leven staan, zitten zij er op de bank bij toe te kijken." En ik nam nog een slok van m'n halve liter. Nu moet je er alleen het geluid van de General Lee nog bij denken. Ik? Sja... Ik leef als een rocker (met een potloden etui in mijn zak.) 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Phaerion op 29-08-2013 01:43 ]

• DCG909
@Phaerion.

......
Die verdient een plekje in de vieze PC lijsten :s
Niet toevallig nog een dode muis of spin gevonden die ergens in een hoekje verschuild zat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:09:
Vuuk, ik ben geen date persoon hoor wier moet vragen, zullen we samen even lekker een limoncello gaan drinken wanneer daar geen pc'en is?. Ik doelde eerder op hetgeen ik met m'n opvatting en ook denken een iets ontdekte in de trant van mogelijke hakkings exploits ozid, en wel doordat ik een externe hdd zag liggen met het idee van, die heeft activiteiten op een secondaire vloer...Gewoon van "Waarom ligt die hdd daar?" is dat een symbolisch punt van ik kijk in een ander pc?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 13:12 ]

• Phaerion
DCG909 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:20:
@Phaerion.

......
Die verdient een plekje in de vieze PC lijsten :s
Niet toevallig nog een dode muis of spin gevonden die ergens in een hoekje verschuild zat?
Nee deze keer niet... maar ik heb wel ooit een opgedroogde muis uit een server gehaald bij Digital. Ik heb de eigenaar, een biker, nog tot inzicht proberen te brengen. Maar dat is net zoiets als een NASCAR coureur vertellen dat hij zijn auto moet poetsen. :P

Vandaar dat ik hem ook heb gezegd dat ik zal kijken of ik het hele zaakje om kan bouwen zonder waterkoeling. Maar ik ben bang dat de cpu al de geest heeft gegeven.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:21:
[...]

Vuuk, ik ben geen date persoon hoor wier moet vragen, zullen we samen even lekker een limoncello gaan drinken wanneer daar geen pc'en is?. Ik doelde eerder op hetgeen ik met m'n opvatting en ook denken een iets ontdekte in de trant van mogelijke hakkings exploits ozid, en wel doordat ik een externe hdd zag liggen met het idee van, die heeft activiteiten op een secondaire vloer...Gewoon van "Waarom ligt die hdd daar?" is dat een symbolisch punt van ik kijk in een ander pc?
Hahahaha.... Sja je vroeg er zelf om...min of meer. Er stond ook geen naam bij, dus ik was zo vrij om maar even te antwoorden. :P Voor eventuele hacktivities zou ik persoonlijk toch eerder gaan voor een usb stick. Die zijn ook veel makkelijker te verbergen. Maar eerlijk gezegd is dat toch niet zo mijn terrein. ;)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

doet de pomp van die pc het nog? :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Osborn heeft z'n glaasjes weer blauw gelachen, goed hoor..

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
k heb eventjes een kleine vraag die geen eigen forum nodig heeft

is het mogelijk om een andere radiator op bijvoorbeeld een corsair h90 te zetten?

• Fordox

Fordox

00101010

ja, maar het is niet slim. de pomp is niet krachtig genoeg en als je al zo investeerd in waterkoeling, kun je net zo goed gelijk een set kopen ;)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Fishsmell je praat als een Markov chain bot die 5x door google translate gehaald is.

edit: Dat is niet vervelend bedoeld maar je spreekt in raadselen.

[ Voor 29% gewijzigd door mace op 29-08-2013 20:37 ]

Verwijderd

Mooi zeg, cout << 14; // set number 14 = snail on screen. weer een inspiratie ontdekt, maar ik stop hier verder. is totaal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Fordox schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:07:
doet de pomp van die pc het nog? :P
Da's moeilijk te zeggen. Ik was hem al aan het strippen. Want voordat ik hier iets aan odoe, ga ik eerst de hele kast eens schoonmaken. Want het ziet er werkelijk niet uit zo. :P

Ik heb net wel even een voedingskabel aan de pc gehangen, maar zie alleen een lampje knipperen, verder niets. Voeding lijkt dus op wel in orde te zijn. De fan controller heb ik al losgehaald om te achterhalen werk merk het was. (Digi Doc 5+) Daarom start de pc verder niet door, maar ik denk dat de pomp zelf het nog wel doet.

Ik heb nu alleen zo verrekt veel pijn aan die gescheurde schouderspier.
Bij het optillen van een bak koffie schiet ik al haast door het plafond.

Hij stond altijd onder de bar op de grond. Voor zover ik weet heeft er verder ook nog nooit iemand gekeken of alles nog wel in orde was met de waterkoeling. Er zit zó veel stof tussen de ventilator, dat deze onmogelijk gedraaid kan hebben. Dus ik vrees dat idd de cpu het heeft begeven. Als ik de voeding er uit haal, kan ik de gehele loop ineens demonteren zonder hem leeg te bloeden. Als ik morgen iets minder pijn in mijn arm heb, zal ik het zaakje eens proberen los te halen om de loop even apart te testen.

De kast zelf is ook niet verkeerd. Een ouder al wat model van Chieftec.

Afbeeldingslocatie: http://images.highspeedbackbone.net/itemdetails/DRG/silver-wg-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Phaerion op 30-08-2013 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterdog999 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:21:
is het mogelijk om een andere radiator op bijvoorbeeld een corsair h90 te zetten?
Waarom zou je een kant en klare set kopen die hierop een andere radiator willen plaatsen? Schaf dan een zelfbouw set aan. Of neem de H110 met dubbele radiator.

Je kunt de radiator ook sandwichen met 2 fans, schaaf je nog een graad extra eraf. Ondanks dat het een kleine set is zijn koelprestaties wel gewoon goed. :)
Die ligt daar omdat ik er eventjes bij moest. Ik was met een notebook schijf op dat moment bezig.

Nee wacht.... Die kwam aanvliegen vanaf het interspectum van planeet mars. Die had wat belangrijke gegevens bij zich 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:11:

Die ligt daar omdat ik er eventjes bij moest. Ik was met een notebook schijf op dat moment bezig.

Nee wacht.... Die kwam aanvliegen vanaf het interspectum van planeet mars. Die had wat belangrijke gegevens bij zich 8)7
Is het Seti@home fundamentalistische cpu saamhorigheid nu al zo ver dat men revolutie heeft geboekt? Ik dacht gewoon dat er controlle was over een pc buiten die van je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 23:55
Bij aquatuning een hoop leuk spul gekocht, krijg ik gewoon een petje en een twix en een mars erbij :+. Ik vind hem goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lok je een filosofisch denken uit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Op het plaatje zie je duidelijk waarom een push configuratie niet echt heel handig is bij waterkoeling. Eenmaal ingebouwd is dit zéér onhandig met schoonmaken. De sporen van de lekkage zijn ook overduidelijk zichtbaar. :P

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/chief1.jpg

Ik heb de loop in zijn geheel uit de chieftec kunnen krijgen, zonder dat ik hem leeg hoefde laten te lopen. Er zat al niet eens meer genoeg vloeistof in, dus ik kon de slangen op de radiator losdraaien zonder te knoeien. 8)7

Heb er even wat water bij gegooid om te kijken of de pomp nog draait. Ik nam gewoon kraanwater, puur om even te testen. Ik moet sowieso de hele loop schoonmaken want er zit een grijze sludge in het reservoir.
[YouTube: http://youtu.be/AgxkcE7AK04]
Je hoort de pomp bijna niet. Het geruis is voornamelijk van mijn koelkast. (Die van mij maakt bijna net zo veel kabaal als die uit Requiem fo a dream)

Het ziet er naar uit dat de cpu idd te heet is geworden, want voordat ik er water bij gooide kwam de vloeistof niet eens rond, en ontstond er schuim in de slang na de outlet. Er zat zó weinig vloeistof in het reservoir dat het onder de inlet van de pomp stond. Fillmpje heb ik gemaakt nadat ik er wat water heb bij gegooid.

Als ik de kast heb schoongemaakt, kan daar mooi mijn oude Asus bordje in met 'n AMD X4 975 . En met een beetje geluk past het koelblok ook nog op dat socket. Het mobo dat nu in die kast zit is een MSI K8N Neo 2 Daar zou ik eventueel nog 'n dual core op kunnen prikken die ik heb liggen. Dan zou hij later als servertje dienst kunnen doen.

Ik heb iig voorlopig wel weer wat om te knutselen

[ Voor 22% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze romantischer als die eerdere cpu-only-loop wier ik zag in dit topic..Hier zie je tenminste wat er met de hardware gebeurd wanneer stof actieve bewegingen mag blijven houden..Terug naar de bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik heb aluminium ventilators voor mijn eigen build aangeschaft... Vanwege het uiterlijk monteer ik ze wél in een push configuratie. Maar ik monteer die ventilators eerst op een frame met een scharnier, zodat ik er altijd bij kan om eventueel stof weg te halen.

Terug naar de bar? Nah.... Ik had naar We Love the 90's gekund, maar ik zie er dit weekend van af. Ik heb een schouderblessure waardoor ik toch minder in een feest stemming ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel gaat de pc weer naar the bar... Een frame, je bedoelt een rad. grill op het buitenste aanzien van je rad. en dat je aan de andere kant van je rad.(binnen) de push configuratie zet wier de lucht naar buiten brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Het rad komt in de zijkant van de kast. Ik maak een apart frame waar de ventilatorsop komen. Dat frame monteer ik aan een scharnier voor het rad in de kast, zodat ik dat hele frame met ventilators en al, kan open klappen om het stof uit het rad te halen.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/shrd.jpg
De rode streep is het punt waar ik hem wil laten scharnieren. Wanneer de ventilators gemonteerd zijn moet het scharnier er net bovenuit steken. Maar als het niet uit komt met de ruimte verzin ik een klik systeem, of iets met magneetjes uit kastdeurtjes of zo. De ventilators blijven dan mooi zichtbaar, en ik kan er tóch ook nog bij voor onderhoud.

Als ik het frame van plexiglas maak van 1cm dik, kan ik het scharnierpunt zelfs in de zijkant van het frame maken door er gaten in de te boren waar ik een pennetje steek. Het geheel zou er dan wat mooier uit komen te zien. Als is dat puur een kwestie van smaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel een beetje Escher, maar de zijkant van je kast, je bedoelt die kant van de kast welke de sitepanel heeft of de zijde welke je optical bay enz. kant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
In de HAFX naast de backbone waar het mobo op zit. Dat wat normaal het frontpaneel is wordt uiteindelijk de rechter zijkant, zodat de open binnenkant van de kast de voorkant wordt. Hdd's komen achter het mobo of valk liggend onderin de kast. Misschien komt er nog een slim line optical drive in de top, die ook weer vanaf de open kant van de kast te bedienen moet zijn.

Waar normaal het front zit, komt een plexiglas paneel met iets van een logo en de start en reset knop. Maar goed...aan dat ontwerp kan, m.b.t. de waterloop, nog van alles veranderen. Tegen de tijd dat het het allemaal ook waard is, maak ik misschien wel een topic aan in Casemodding. (Al ben ik er eigenlijk niet zo'n voorstander van om mijn spullen online uit te stallen.) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal een misopvatting, moet je zien wat ik dacht, je rad. verticaal in de bays met de ventilatoren mooi zichtbaar van buiten met het idee van dat je het rad. ventilator-geheel ook nog eens naar buiten kon halen met een tesa keukenhaakje of knop, dat gaat dus niet fitten...Misschien een enthousiasteling met een 240 rad. of 120, maar in jouw situatie niet .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dh3redh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:
Helemaal een misopvatting, moet je zien wat ik dacht, je rad. verticaal in de bays met de ventilatoren mooi zichtbaar van buiten met het idee van dat je het rad. ventilator-geheel ook nog eens naar buiten kon halen met een tesa keukenhaakje of knop, dat gaat dus niet fitten...Misschien een enthousiasteling met een 240 rad. of 120, maar in jouw situatie niet .

[afbeelding]
Het komt er ongeveer zó uit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/chftc.jpg

Het back panel wordt smaller, en van donker plexiglas. De reserrvoirs wil ik liggend in/of de top (plexiglas) van de kast monteren. De leidingen komen boven uit het front panel (ook van plexiglas) weer naar buiten, en gaan dan naar beneden door een afgietsel van een baby schedel heen, en dan de kast weer in richting de pomp.

Off topic: Maar er is een grote kans dat ik er nóg een schedel bij haal, óf dat ik de baby schedel ook wel gewoon ergens binnen in de kast verwerk. Want ik wil de buitenkant juist lekker strak houden, waarbij er wel een deel van de loop zichtbaar moet zijn. Ik zou eventueel ook een afgietsel kunnen maken van metaal. Ik denk dat ik wel genoeg zilver heb voor een een halve doorsnede, zodat ik alleen de voorkant van een schedel heb. Smellten en gieten is geen probleem, dat heb ik al eens eerder gedaan met zilver.

De fan/pomp controller komt in de kast onderin onder een kap die ook de voeding afdekt. Daar komt ook de pomp, die ik half in het frontpaneel wil verwerken, waardoor je die, net als een gedeelte van de loop, van buiten kunt zien zitten. Zo moet het geheel een beetje een industriele look krijgen.

Ik denk dat het uiteindelijk wel een mooi resultaat geeft wanneer alles klaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Phaerion op 31-08-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat van een opgegraafde barbiepop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Hahaha...dat is zelfs een afgietsel uit een winkel (webshop), die spullen verkoopt die op de studie anatomie zijn gericht. Maar er zijn betere, die dan ook weer een stuk duurder zijn. Maar metaal lijkt me uiteindelijk tóch mooier. En dan is het ineens een stuk moeilijker om voor een mooi prijsje een natuurgetrouw model te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:

[afbeelding]
dat vierkantje is een optische illusie... hij lijkt scheef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fordox dat vierkantje is een optische illusie, vergelijkbaar

Ik ben voorzichtig met taal, maar je had het over fillport connectoren die dan in een plankje boven je psu als intakes worden gemaakt , althans dat las ik in een eerdere reply in dit topic. Maar waar is het plankje waar ze inkomen? Ga je het bayrack weghalen?

Iig. word het hier tijd dat ik m'n mobo weer binnen krijg, ik heb nou wel weer genoeg gehad van m'n reserve bakje. Ik wil als ik the main pc weer op kan bouwen gelijk maar kijken naar andere fittings, m'n antieke pilaren van een tig aantal jaren terug doe ik weg omdat ze het niet meer doen, in oogschouwelijke zin, waardoor ik the looks in de kast wat op wil pimpen..de wc componenten, waarvan ze nu hier los bij me liggen wou ik gaan controlleren, maar tijdens het losschroeven van de inbusboutjes in het cpuclock, bleek dat er 1 schroefje moeilijk deedt, met dat ik zat met een kapot gedraaide inbuskop, die ik overigens maar deedt voorzien van een ingeslagen spanningzoeker,wat de oplossing bleek, want het schroefje kwam los, met het idee van dat zulke schroefjes verder wel los zijn te verkrijgen, heb ik alles fiks doorgespoeld , weer eens met azijn, de rommel in het blokken-paar cpu. nb / mosfett viel dit keer enorm mee. Kijkend richting vorige keer, tijdens cleanen, waren de nanobaantjes (cq het raster) vant cpblock vol van een blauw en een groenachtige slijmsubstantie...De oorzaak kon ik niet zo vinden, maar is hoogst waarschijnlijk gekomen doordat er een wisselwerking van twee additives is gaan ontwikkelen dit doordat er nog een restant van merk A tijdens drainen in het systeem was blijven zitten en tot een mengelmoes met merk B is gaan horen (fout horen)..Met een tandenborstel heb ik vervolgens het block opgepoetst tot weer een reine stand waarna ik dacht de pomp ook maar eens open te draaien, pjoew, het anker en het ankerhuis vertoonde een zware aanslag van het genoemde slijm waardoor ook die onderhevig werden genomen middels de tandenborstel..Morgen ga ik in de weer met schuurpapier om m'n hf copper supreme block eens aan te pakken cq te gaan polijsten (lappen), het spiegeleffect van de sink welke ik bij de eerste ingebruikname zag is door de jaren heen dof komen te liggen en ook met hier en daar een wat ontstane groefsels doordat naar ik denk een te vaak mounten en unmounten van het block de oorzaak moet zijn geweest van de toch wel meevallende schade,..

Qua waterprotectie, doe ik lekker weer het Innovatek protekt middel inschenken, ik was hier altijd goed over te spreken, lekker kleurloos (wat met demi ook wel kan) gemixt met een prima protektor. Alleen heb ik me, voordat ik het middel kocht me niet helemaal ingelezen mbt het protectie middel in de liter, zou het protectiemiddel in the Innovatek ook van dien aard zijn, in vergelijking met de modernere additieven wier koper en nikkel beschermen? Ik stel me nl. voor dat het Innovatek protectiemiddel die al zo lang op de markt is en uit de tijd komt (polygoon bios) van dat er nog geen nikkelen afvoer-lichamen waren waardoor ik me dus nu afvraag, gaat het middel goed om met nikkel? Het merk komt per slot van rekening zonder nikkelbesef uit het lab. denk ik. Nah, de 1 zegt dit en de ander zegt weer "Voer mijn vlag", "Welke je mag bewijzen tijdens het ek en waterreus bijvoorbeeld". Het ontstane draadje tussen duim en wijsfinger zal de indicator wezen wier laat aanzien dat een additief bijzonder en super geconcentreerd toegepast cannes worden aan een demi water uit eigen huisch. De witte lab-pipethanteerbare met hun haar netjes in het wit hebben hun ijver getoond, en de sprekende uitvloeiing welke hier staat als goed staand produkt..

@Phaerion gatdamme, je goan niet eng doen, dat kruisverband door de schedel is tube? Waar je wellicht water door laat stromen? Sorry ik vind het niet mooi, Ik heb je oogopslag niet als ik ernaar kijk met bewegingen uit het occultisme wellicht..Ik heb liever water..Maar je idee van je rad. zo verwerken is gaaf, functioneel ook, Willem ruis moet jou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Mee eens. Het idee van de schedel zit mij zelf ook niet helemaal lekker, nu ik dat plaatje heb gefabriceerd. De kleur valt me tegen, en hij is te klein. Ik koos voor een schedel omdat de kast een black metal thema krijgt. (black metal = muziek ) Maar aan het plaatje zag ik ook al dat het niet uitpakt zoals ik bedoeld had.
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:08:

Ik ben voorzichtig met taal, maar je had het over fillport connectoren die dan in een plankje boven je psu als intakes worden gemaakt , althans dat las ik in een eerdere reply in dit topic. Maar waar is het plankje waar ze inkomen? Ga je het bayrack weghalen?
Het bay rack gaat er iig in zijn geheel uit. Maar zolamng ik nog niet alle spullen heb, en nog niet begonnen ben met bouwen kan er nog van alles veranderen. Dus het heeft in principe weinig zin om de hele build hier nog uitvoeriger te bespreken. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk aan het bouwen ben, maak ik er wel een apart topic voor aan. ;)

Jammer....
Ik verneem net in de WAN Show van Linus Tech Tips, dat AMD volgend jaar gaat stoppen met het AM3 socket.

Damnz... dat dacht ik al. Het was al zo akelig stil wat ondersteuning voor mijn mobo betreft. Dus ik ben nu óók nog een waterkoeling aan het bouwen op een mobo, waarvan het socket volgend jaar al niet eens meer bestaat. Alsof ik nog niet genoeg pech heb gehad sinds ik aan een nieuwe pc begon. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:04:
Mee eens. Het idee van de schedel zit mij zelf ook niet helemaal lekker, nu ik dat plaatje heb gefabriceerd. De kleur valt me tegen, en hij is te klein. Ik koos voor een schedel omdat de kast een black metal thema krijgt. (black metal = muziek ) Maar aan het plaatje zag ik ook al dat het niet uitpakt zoals ik bedoeld had.
Al staat je schedel wel voor het feit je hardware te zijn denk ik waarover je de controle hebt want de dooie. Uiterlijk is het niet mijn smaak, maar wel een mooi project in de context van dat je rad. daar mooi komt te zitten. Ga je het plexi met lijm vastzetten? of moeten daar mooie bling bling silleverre schroefjes opkomen?
Damnz... dat dacht ik al. Het was al zo akelig stil wat ondersteuning voor mijn mobo betreft. Dus ik ben nu óók nog een waterkoeling aan het bouwen op een mobo, waarvan het socket volgend jaar al niet eens meer bestaat. Alsof ik nog niet genoeg pech heb gehad sinds ik aan een nieuwe pc begon. }:|
Ik lees hier dat socket am3+ niet eol gaat en dat het in 2014 met koers am3 is afgelopen. Socket Am3+ gaat samen met de nieuwe chipset in de 1000 series, 1070 en 1090 fungeren..Plus dat de nieuwe FX-9370 en FX-9590 wier net uit zijn en bij een paar leveranciers hier in nederland nog op een leveringsafwachting staan. Geen ETA bekent.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik heb zelf een FX8350, en dus is het niet geheel onzinnig om nog een waterkoeling in te bouwen. Ik kan met deze configuratie sowieso nog wel een eind vooruit. Maar ik vind het wel jammer dat mijn huidige cpu, op een upgrade van mijn videokaart ná, waarschijnlijk de laatste fatsoenljike upgrade is die ik kan doen met dit mobo, nu ik er al die moeite voor doe om hem met water te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er nieuwe sockets komen doe je niets aan. Het is wel altijd handig om te investeren in een goede RAD, pomp en reservoir. Als er dan een nieuwe socket is hoef je alleen een nieuw waterblok te kopen. Bij intel is het handig dat de gaten meestal een vierkant zijn en alleen de afstand wat veranderd. Daarom past mijn S1366 waterblok gewoon op mijn nieuwe socket 1150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ahja.. Dan blijf ik alleen met het mobo blok zitten. Maar dat is wel te verwaarlozen over een jaartje of vier vijf.

Nadat ik afgelopen weekend die Chieftec heb leeggehaald, bedacht ik me dat het ook wel hanidg is om een goede pomp/fan controller aan te schaffen. Ik denk op het moment aan een Aquero of een Koolance. Die zijn wel op zich wel erg prijzig. Maar gezien de schade aan de chieftec, denk ik dat het op zich wel een goede optie is, omdat deze een vrij uitgebreid waarschuwings/beveiligingssysteem hebben.

De prijs van een dergelijke controller komt ook wel weer tot zijn recht, wanneer ik hem, mbt de levensduur, ook weer kan gebruiken als ik een volgende pc bouw.

@ Fishsmell,
Ik bedacht het systeem voor de radiator, nadat ik een filmpje zag van Linus Tech Tips over de voor en tegens van een push configuratie van de ventilators. En omdat ik het mooier vind wanneer je de kant met de ventilator bladen kunt zitten, moest ik wel iets verzinnen op het schoonmaken van de radiator.

Op het plaatje van de Chieftec is goed te zien hoe hij er na een tijdje uit komt te zien. In dit geval zat de radiator op de top van de case bevestigd, waarbij je aan de binnenkant van de case heel slecht kunt zien of er stof tussen zit. En er zat zó veel stof tussen dat ik denk dat de ventilatior zelfs een tijd stil heeft gestaan. Want die draaide heel moeilijk toen ik hem met mijn vinger aan tikte, en stond bijna direct weer stil.

[ Voor 35% gewijzigd door Phaerion op 02-09-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Ik zie dus gewoon een afweging van of een cpublock als helemaal uber zien of een mobo als helemaal uber zien, ik denk dat ik het wel weet, meegaan in de nieuwe (socket) architectuur geeft me meer prioriteit het produkt aan te schaffen dan te denken van, "Er is maar 1 block ter wereld en ik kijk niet naar moederborden wier niet voldoen aan mijn cpublock-mountings-type, waarna men naar een ander platform verhuist en het amd block aan de muur plakt ter verfraaiing brengend naar het oog..

Phaerion, mocht een push - pull situatie de reden zijn de temps van je config naar beneden te brengen, moet je dan niet telkens je ventilatoren loshalen om bij de vinnen en de lamellen te kunnen komen? Al lijkt het me aan de andere kant ook wel zo dat tijdens je onderhoud even wat ventilatoren verwijderen het niet behoort tot het aller grootste probleem gezien het feit dit eens per half jaar moet ongeveer, althans hier. Ik heb hier de situatie ontdekt dat een Thermochil pa 120.4 rad. met 4 propellers op pull met een half jaar ongeveer fiks voorzien is van een stofvorm tussen de vinnen en lamellen. Maw, een keer goed borstelen met een oude afwasborstel zet dat wel weer in orde..

Je bptop (ik heb niet gegoogled) overkapt die je voltregulatorische potentiemeter / stelschroef? Ik kan me nu de situatie wel voorstellen dat je ook de mogelijkheid wilt of moet gaan hebben van het afregelen door een fysiek georienteerde stelknop buiten je kast. Hier heb ik iig. veel plezier van m'n koolance ctr spd12x2 controler, niet uit overwegingen van boven genoemd, maar eerder doordat er op m'n Swiftech MCP35X2-BK (Dual) geen stelschroeven zitten om de rpm's te reguleren..Beide pompen op 7.5 volt ingesteld geeft me met een resolutie van 1280x1024 voldoende cooling om er een prima charter richting mersenne op na te houden..

Ik spreek dan wel over mijn primaire hoofd pc welke nog steeds niet klaar is doordat ik op een rmageval wacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Het gaat me bij de fan/pompcontroller voornamelijk om de beveiligignsopites. Mocht ik een keer niet op letten of even niet thuis zijn, schakelt de pc zich vanzelf uit als je een bepaalde grens bereikt die je dan zelf in kunt stellen.

Gezien de tijd, het geld en de moeite die ik er in steek, is het knap l*llig als er dan iets mis gaat. Er is ook een app voor Crosshair mobo's waarmee ik via 'n mobieltje mijn pc kan monitoren en in de UEFI kan. Zo kan ik denk ik al wel een hele hoop calamiteiten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 19:02

William/Ax3

We are Starstuff

Phaerion schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:50:
Het gaat me bij de fan/pompcontroller voornamelijk om de beveiligignsopites. Mocht ik een keer niet op letten of even niet thuis zijn, schakelt de pc zich vanzelf uit als je een bepaalde grens bereikt die je dan zelf in kunt stellen.
Ik zit dit met intresse te volgen eigenlijk. Hoe zit dat met die Koolance en Aquacomputer fan/pump controllers beveiliging? Moet je dan wel of niet in de OS zitten of zetten die de pc al uit buiten de os om?
Als je in de OS moet zitten dan kan je dit ook met speedfan doen en bijvoorbeeld ook gaan voor een goekopere fan controller.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn pomp heeft een enkele draad die je kan aansluiten op de CPU fan header. Die ziet dit gewoon als een fan en wanneer de pomp dan stopt gaat de PC uit omdat de CPU fan dan niet meer draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Er zit nergens een optie in mijn asus rampage extreme 4 om de pc uit te zetten als er geen rpm op de cpu fan header word gezien. Is mobo afhankelijk denk ik.

Dit heb ik getest enige wat die doet is bij opstarten een melding geven geen cpu fan detected, Als ik in windows zit en de fan header eruit trek gebeurd er niks.

[ Voor 34% gewijzigd door William/Ax3 op 04-09-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom je een waterpomp op je CPU header aan wilt sluiten en deze bijv met PWM wilt laten besturen op o.a een silent instelling. Het water kan je het beste gewoon goed door laten circuleren, sluit desnoods de fan op je CPU header aan en sluit het waterpompje op een Pwr-fan header aan ofzo met 100% usage. Moet er niet aan denken als het water te lang stil ligt of dreigt te liggen bij 100% load.

Je kunt beter een 100% draaiende waterpomp met een zacht briesje hebben dan beide. Levensduur maakt niet zoveel uit. Deze dingen gaan hoogstwaarschijnlijk 3 jaar mee en dan is de koek alweer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Gaat niet om PWM gaat erom als pomp stil valt de pc direct uit gaat ook als jezelf niet aanwezig bent. Dus al voor de cpu heat protection dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
William/Ax3 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:08:
Gaat niet om PWM gaat erom als pomp stil valt de pc direct uit gaat ook als jezelf niet aanwezig bent. Dus al voor de cpu heat protection dit doet.
Daar heb je dus een flow detector voor. Die kun je ook op de controller aansluiten, evenals een temp sensor voor de water temperatuur. Ik zag het toevallig in filmjpes van Linus Tech Tips, óf van NCIX hoe die Aquero te werk gaat. (En als ik me héél erg vergis kan het ook in filmpjes van Singularity geweest zijn, ik heb er de laatste tijd eneorm veel bekeken)

Veel controllers regelen geloof ik alleen de pomp en fan snelheid, maar die van Aquero heeft een vrij uitgebreid menu waar je erg veel mee kan monitoren. Bij die van Koolance zijn ook flow en temp sensors te krijgen, dus ik denk dat je daar ook je pc mee kunt laten uitschakelen wanneer je een bepaalde grens bereikt. Die van Koolance heeft ook een 2 x 24 volt versie. Maar of dat bij mijn pomp van belang is moet ik nog even goed bekijken voordat ik een controller aanschaf. Ik heb een Laing D5 pomp die wel op 24V werkt. Het zou de capaciteit van de pomp moeten verbeteren, maar daar heb ik verder nog geen ervaring mee.

Of je er per se voor in het OS moet zitten heb ik nog niet gelezen. Maar daarvoor heeft mijn mobo dan wel weer een programma, ROG Connect, waarmee je buiten het OS om in de UEFI kunt. En er is een app die ipv via een laptop ook via je mobieltje werkt voor dat programma.
PilatuS schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:31:
Mijn pomp heeft een enkele draad die je kan aansluiten op de CPU fan header. Die ziet dit gewoon als een fan en wanneer de pomp dan stopt gaat de PC uit omdat de CPU fan dan niet meer draait.
Ah...die extra draad heb ik er ook aan zitten inderdaad. Dus ook zonder flow detector kun je de boel wel goed beveiligen. Dat was me dus nog niet helemaal duidelijk. Flow detectors zijn ook niet echt goedkoop zag ik al. Daar ben je toch ook al snel zo'n €40,- aan kwijt. Die extra draad kun je dan denk ik ook wel op de fan/pomp controller aansluiten, zodat hij kan zien of de pomp nog draait. Dat zou een flow detector dan weer overbodig maken.

Ik heb de laatste tijd zó veel info opgeslurpt dat ik het allemaal nog eens goed na ga lopen voordat ik aan het inbouwen begin. Vooralsnog ben ik iig nog niet klaar met alle benodigdheden te bestellen. Dus ik moet sowieso nog even wachten met bouwen.

Maar ik kom al steeds dichter bij het moment suprême. Dus ik houd mijn tissues alvast bij de hand. :+
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:01:

Je kunt beter een 100% draaiende waterpomp met een zacht briesje hebben dan beide. Levensduur maakt niet zoveel uit. Deze dingen gaan hoogstwaarschijnlijk 3 jaar mee en dan is de koek alweer op.
Ik hoop toch wel dat de pomp zelf wat langer mee gaat dan drie jaar. Ventilators kunnen nog wel eens de geest geven na een jaar of drie, heb ik gemerkt. Maar dat zal denk ik per merk verschillen. De Eheim pomp die ik uit die oude Chieftec heb gehaald draait iig nog als een zonnetje. En gezien de leeftijd van het mobo waar de loop op zat,(MSI K8N Neo2 Platinum) denk ik dat hij de vijf jaar al heeft gepaseerd. Maar of deloop ook zo oud is kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar die pc heeft iig al een jaar of drie bij die kameraad van me thuis gestaan. En hij had hem weer gekregen toen zijn eigen pc de geest gaf. Dus die waterkoeling zal ook wel niet nieuw geweest zijn.

note:
Ik kreeg laatst al een prive message, van iemand die me om raad vroeg, omdat hij dacht dat ik er al erg veel van wist. Maar mijn kennis is puur gebaseerd op wat ik gelezen heb, en wat ik uit filmpjes haal. (wat ik die persoon ook gelijk maar heb verteld) Alles wat ik in dit topic te vertellen heb is voornamelijk gebaseerd op een beetje inzicht in techniek, en het logisch proberen te beredeneren vanuit dat oogpunt. . Maar ik heb zelf nog steeds geen enkele ervaring met waterkoeling,en mijn eerste loop is nog steeds in aanbouw. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Phaerion op 04-09-2013 23:57 ]

Verwijderd

William/Ax3 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:08:
CPU's zijn sinds de Pentium 3 en Athlon XP al beveiligd tegen overhitting. Al trek jij op 100% load de koeler er in 1 keer af, zal de CPU zichzelf gewoon uitschakelen. Dat die dingen in brand vliegen gebeurd al jaren niet meer. Tenzij je een lek hebt ofzo .. :P

Ik heb veelal vroeger met WC sets geexperimenteerd. Het voordeel van een kant en klare set is dat het echt plug en play is en geen omkijken meer naar. Corrosie en lekkages hoef je je opzich niet zo'n zorgen om te maken. Bij zelfbouw is dat toch een ander verhaal. Maar tegenwoordig doen kant en klare setjes niet onder t.o.v zelfbouw. Plug and enjoy ! :)

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Phaerion schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:21:
[...]

Daar heb je dus een flow detector voor. Die kun je ook op de controller aansluiten, evenals een temp sensor voor de water temperatuur. Ik zag het toevallig in filmjpes van Linus Tech Tips, óf van NCIX hoe die Aquero te werk gaat. (En als ik me héél erg vergis kan het ook in filmpjes van Singularity geweest zijn, ik heb er de laatste tijd eneorm veel bekeken)

Veel controllers regelen geloof ik alleen de pomp en fan snelheid, maar die van Aquero heeft een vrij uitgebreid menu waar je erg veel mee kan monitoren. Bij die van Koolance zijn ook flow en temp sensors te krijgen, dus ik denk dat je daar ook je pc mee kunt laten uitschakelen wanneer je een bepaalde grens bereikt. Die van Koolance heeft ook een 2 x 24 volt versie. Maar of dat bij mijn pomp van belang is moet ik nog even goed bekijken voordat ik een controller aanschaf. Ik heb een Laing D5 pomp die wel op 24V werkt. Het zou de capaciteit van de pomp moeten verbeteren, maar daar heb ik verder nog geen ervaring mee.

Of je er per se voor in het OS moet zitten heb ik nog niet gelezen. Maar daarvoor heeft mijn mobo dan wel weer een programma, ROG Connect, waarmee je buiten het OS om in de UEFI kunt. En er is een app die ipv via een laptop ook via je mobieltje werkt voor dat programma.
Nouja bedankt voor de info. De lamtron cw611 heeft ook aansluitmogelijkheden voor pompen en flowsensorren maar die heeft volgens mij geen mogelijkheid om een automatische shutdown te doen.

Wellicht toch maar wachten op de nieuwe Aquero 6 die in Oktober moet gaan komen alvorens ik ook eens over stap op een custom loop ;) Doe er dan maar een flow sensor van hun op want ik was eigenlijk van plan om een ek d5 pomp te gaan namen. Heb alleen nog geen flauw idee welke flow sensor ik van ze moet hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door William/Ax3 op 05-09-2013 19:14 ]

• DCG909
Die nieuwe lamptron heeft idd geen auto shutdown.
Er is namelijk geen link naar het moederbord.

Maar het jammere aan die controller vind ik dat je niet bijv. een D5 pomp ermee kan regelen.
Dat had ideaal geweest.

Verwijderd

Phaerion schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:50:

Er is ook een app voor Crosshair mobo's waarmee ik via 'n mobieltje mijn pc kan monitoren en in de UEFI kan. Zo kan ik denk ik al wel een hele hoop calamiteiten voorkomen.
Haha, ik zie m’n Debianbak weer opkomen, met debian en samba kon ik met wat nu smartsdroidsdingen zijn keurig zien hoe de toen actueel staande toestand van de winpc was en ja, ik kon de pc toen ook down shutten vanuit Debian..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 13:11 ]

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:58:
[...]

CPU's zijn sinds de Pentium 3 en Athlon XP al beveiligd tegen overhitting. Al trek jij op 100% load de koeler er in 1 keer af, zal de CPU zichzelf gewoon uitschakelen. Dat die dingen in brand vliegen gebeurd al jaren niet meer. Tenzij je een lek hebt ofzo .. :P

[video]

Ik heb veelal vroeger met WC sets geexperimenteerd. Het voordeel van een kant en klare set is dat het echt plug en play is en geen omkijken meer naar. Corrosie en lekkages hoef je je opzich niet zo'n zorgen om te maken. Bij zelfbouw is dat toch een ander verhaal. Maar tegenwoordig doen kant en klare setjes niet onder t.o.v zelfbouw. Plug and enjoy ! :)
Doet mij gelijk weer denken aan mijn AMD XP2400+ die ik gekoeld had met een Swiftech waterblok. Had toen een foutje gemaakt met monteren van het blok waardoor deze 2mm te hoog zat. Binnen 10 sec een brandlucht in de kamer een dode CPU en moederbord.

Nou zijn CPU's tegenwoordig wel beveiligd maar zijn videokaarten dit ook ? Als de pomp er mee stopt dan kan de videokaart misschien alsnog dood gaan.

• Phaerion
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:48:
[...]

Haha, ik zie m’n Debianbak weer opkomen, met debian en samba kon ik met wat nu smartsdroidsdingen zijn keurig zien hoe de toen actueel staande toestand van de winpc was en ja, ik kon de pc toen ook down shutten vanuit Debian..
Debian....Linux. Ik voel me nu echt een nep tweakert. 8)7 Maar goed. Er staan hier nu drie pc's waarvan er twee weer in elkaar gezet moeten worden. dus binnenkort alle ruimte om het eens goed uit te pluizen. ;)

Dat ROG Connect gebeuren moet ik nog wel even goed aan de praat zien te krijgen, want het werkte niet gelijk via mijn oude pc. Maar dat het ook op afstand werkt via mobiel is wel een hele uitkomst met een waterkoeling set up. Want mijn pc uitzetten is bijna taboe hiero.

Waarom ik voor die Koolance of Aquero controller ga, is ook een beetje omdat ze ook erg veel hardwarematige uitbreidingen hebben. Dat is nu misschien nog niet van toepassing, maar wie weet hoe ver ik nog ga met deze pc. Want ik wil de mogelijkjheden van dit ROG bordje toch wel eens flink tot in het maximale gaan uittesten. Anders is het in mijn ogen ook een beetje zinloos dat ik hem aangeschaft heb. En ik denk dat ik met dat soort dingen nu wel lang genoeg gewacht heb. Vooral als je bedenkt dat ik nu toch al sinds 95/96 met pc's bezig ben.
PilatuS schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:59:
[...]

Doet mij gelijk weer denken aan mijn AMD XP2400+ die ik gekoeld had met een Swiftech waterblok. Had toen een foutje gemaakt met monteren van het blok waardoor deze 2mm te hoog zat. Binnen 10 sec een brandlucht in de kamer een dode CPU en moederbord.
Ik gebruik ook voornamelijk AMD. En omdat die nu een thermische beveiliging hebben, en ik ondertussen al wat meer ervaring heb met m'n eigen pc's, durf ik het nu ook wel aan om eens wat verder te kijken naar wat ik uit mijn pc kan halen. Alleen laat ik de IHS wel op de cpu zitten. Want dat gedoe met crushed cores is toch wel iets waar ik dan nog wel wat huiverig voor ben.
Nou zijn CPU's tegenwoordig wel beveiligd maar zijn videokaarten dit ook ? Als de pomp er mee stopt dan kan de videokaart misschien alsnog dood gaan.
Ik heb er nog ven aan gedacht om de back bone een kwart slag te draaien, dan kan er eigenlijk nooit iets op de vidkaart lekken. Maar dan moet ik zo ingrijpend gaan verbouwen.... Dat is meer iets voor wanneer ik een kast helemaal zelf ga bouwen.

Verwijderd

Phaerion schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:54:
Debian....Linux. Ik voel me nu echt een nep tweakert. 8)7 Maar goed. Er staan hier nu drie pc's waarvan er twee weer in elkaar gezet moeten worden. dus binnenkort alle ruimte om het eens goed uit te pluizen. ;)

.Dat ROG Connect gebeuren moet ik nog wel even goed aan de praat zien te krijgen, want het werkte niet gelijk via mijn oude pc. Maar dat het ook op afstand werkt via mobiel is wel een hele uitkomst met een waterkoeling set up. Want mijn pc uitzetten is bijna taboe hiero.

Waarom ik voor die Koolance of Aquero controller ga, is ook een beetje omdat ze ook erg veel hardwarematige uitbreidingen hebben. Dat is nu misschien nog niet van toepassing, maar wie weet hoe ver ik nog ga met deze pc. Want ik wil de mogelijkjheden van dit ROG bordje toch wel eens flink tot in het maximale gaan uittesten. Anders is het in mijn ogen ook een beetje zinloos dat ik hem aangeschaft heb. En ik denk dat ik met dat soort dingen nu wel lang genoeg gewacht heb. Vooral als je bedenkt dat ik nu toch al sinds 95/96 met pc's bezig ben.
Sorry voor de wat zijnde post, niet de bedoeling en gezet in een minder actief staande typetoestand, ik begin dan ook maar niet over mijn basic-kennis tijdens de atari 800xl. in 85

Ik ga er gewoon vanuit in de situatie zittend van geen rpmsignaal controle te hebben via de header van de cpu dat het thermisch bereik die mogelijk optreedt bij verhitting, optiek geeft richting handhaving van de hardware. Ik heb er nooit aan gedacht eigenlijks. M'n pomp heeft wel pwm + rpm,draden maar dacht die alleen nodig te hebben om het rpm uit te lezen ergens op een schermpje en dat ze niet aan het moederbord terrecht hoeven te zitten met de bedoeling ( In het bios ingestelde pwmfunctie van de header) een stop te krijgen wanneer brak. M'n koolance is iig. de controler welke genoeg kracht geeft zonder zwakke torren te forceren..

ROG is een protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Republic Of Gamers branding van Asus is het :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zoals nero al zei, is ROG (heb er zelf ook een mobo van liggen ;) ) een branding van Asus en dan specifiek hun high end segment.

Volgens mij zijn er voor bijna alle rog borden ook wel waterblokken.
Nu hebben ze (net als gigabyte) ook een aantal borden met een soort prefab warerblokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok, dus niet een, ik bedoel maar even bijv. het netbios protocol die het gedrag van een moederbord niet snapt omdat , die niet consistent is aan de gedragsregelgeving in netbios? Ik dacht wat richting dat ROG een platform (protocol) is met de gedragscode speciaal geënt op aansluit capaciteiten zonder een verder integriteit verlies.

Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Volgens mij word er hier rog connect bedoeld. Hiermee kan je via andere devices je asus rog mobo monitoren/managen via andere pc/mobieltje.

Ik ben er trouwens uit ik wacht mooi op de Aquero 6 en ga dan denk ik voor een aquacomputers D5 pump + waterflow sensor. Zit ik altijd goed voor wat ik wil.Heb wel even een support fomulier ingevuld bij aquacomputers met de vragen hoe dat auto shutdown nou precies werkt. Eerst nu ook wachten tot de phanteks primo ethoo er is dan me huidige setup overbouwen en eens goed denken/kijken wat ik wil/ga doen.

Waarschijnlijk d5pump->cpu block (ek)->420rad ut60->2x ek gpu blocks (die nog uit moeten komen) voor me 2x gtx 780 evga classy gpu's (geen idee welke ek bridge er tussen gaat)-> 280 monsta->res (geen idee wat). Red dye, primochill slangen (1/2). Drain port op de 280 Monsta beneden in kast. (word me eerste loop ooit :) )

[ Voor 9% gewijzigd door William/Ax3 op 08-09-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ja idd... maar hier 'n inleidend filmpje. In wezen zou ik ook heel geen fan/pomp controller nodig hebben, want ik kan het ook via de UEFI regelen. Maar met software kan er wel eens iets vastlopen. En nu had ik ergens een uitbreidingsmodule gezien voor een controller, die de pc kan afsluiten in geval van nood, bijv. als de pomp stil staat. Maar ik kan hem nergens meer vinden.

[YouTube: http://youtu.be/5S8ECeApjNc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die uitbreidinggsmodule moet dat dan een pcb zijn waarop stekkerpin mogelijkheden zitten die verbonden zijn met de headers op je bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mwa, ROG connect is meer een monitoring/test tool.
Ik kon iig geen instellingen naar de bios schrijven. Het enige waar ik het voor gebruikte was om de temperaturen te meten (refresh in windows was te traag, omdat ik LinX in realtime had gezet :/ )

Maar volgens mij hebben Aquacomputer controllers toch zo'n functie? dat ze je PC uit kunnen zetten?
(mede vanwege de software interface tussen de controller en het moederbord)
http://www.aquatuning.nl/...nung--neue-Revision-.html
Durf het enkel niet met zekerheid te zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Her en der lees ik wel dat ROG connect je de mogelijkheid geeft je pc uit te schakelen in een schermpje met, start, reset, power, plus een ikoon waar ik de betekenis niet van weet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZpKjqNN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Dat is de "Clear CMOS" button.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:15:
Her en der lees ik wel dat ROG connect je de mogelijkheid geeft je pc uit te schakelen in een schermpje met, start, reset, power, plus een ikoon waar ik de betekenis niet van weet.

[afbeelding]
Ik sta wel een beetje versteld van al deze vragen.... Je zei een tijd geleden dat je zelf een Croshair mobo hebt gehad, die je weg hebt gedaan omdat je het geen fijn mobo vond. Of heb je dat bord al verkocht nog vóórdat je het had ingebouwd? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel CPU als moederbord (Crosshair) zijn beide beschermd tegen overhitting. Trek de koeler er maar eens af van je AMD CPU. Die zal gewoon uitslaan zonder schade aan te brengen. Waarom je dat buiten je PC om monitoren wilt is me een vraag. Ook kan je in het bios een bepaalde temperatuur instellen voordat de boel mis dreigt te gaan.

Het Crosshair IV moederbord dat ik heb heeft heel erg veel opties, maar de ROG connect is iets niet wat ik verder mis ofzo. Goed Oc'en doe je toch met de hand en met veel uitvoerig testen (Live CD's, Memtest etc). Niet on the fly. Dat kan zelfs corruptie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op zondag 08 september 2013 @ 06:31:
[...]

Ik sta wel een beetje versteld van al deze vragen.... Je zei een tijd geleden dat je zelf een Croshair mobo hebt gehad, die je weg hebt gedaan omdat je het geen fijn mobo vond. Of heb je dat bord al verkocht nog vóórdat je het had ingebouwd? :S
Ik heb de crosshair een week gehad ongeveer, ik heb het bord weggedaan toen ik alles weer virtueel zag zijn, dus, en het uefi en het o/s welke men samen tot een cloud 1wording is gaan zetten..Dat juist wekte wat argwaan op hier, waardoor het bord, met ook wel een kleurenschema wier hier niet tot een satisfactie ging zijn, linea directa retour ging...Ik moet me er verder maar niet mee bemoeien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 06:38:
Zowel CPU als moederbord (Crosshair) zijn beide beschermd tegen overhitting. Trek de koeler er maar eens af van je AMD CPU. Die zal gewoon uitslaan zonder schade aan te brengen. Waarom je dat buiten je PC om monitoren wilt is me een vraag. Ook kan je in het bios een bepaalde temperatuur instellen voordat de boel mis dreigt te gaan.

Het Crosshair IV moederbord dat ik heb heeft heel erg veel opties, maar de ROG connect is iets niet wat ik verder mis ofzo. Goed Oc'en doe je toch met de hand en met veel uitvoerig testen (Live CD's, Memtest etc). Niet on the fly. Dat kan zelfs corruptie geven.
Beide kunnen wel goed beveiligd zijn, maar dat houd niet in dat je nog niet op degraderende instellingen draait ;)
Tuurlijk kun je 1.5 V op een cpu zetten zonder dat de beveiliging erin springt, of de cpu 2 graden onder de max laten draaien. Maar hoe lang houdt die dat vol?

Die beveiligingen zijn in principe dom, zolang het ergens niet overheen gaat wordt deze niet getriggered, maar als je de beveiliging "strakker" instelt dan kan deze weer te snel worden getriggered.
Ik vind voor mijn 4770K 80°C eigenlijk de max, maar ik wil niet dat de pc er gelijk uit knalt als deze 80° wordt.
Daarom is het slimmer om die waarden gewoon zelf realtime te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:47:
[...]

Ik heb de crosshair een week gehad ongeveer, ik heb het bord weggedaan toen ik alles weer virtueel zag zijn, dus, en het uefi en het o/s welke men samen tot een cloud 1wording is gaan zetten..Dat juist wekte wat argwaan op hier, waardoor het bord, met ook wel een kleurenschema wier hier niet tot een satisfactie ging zijn, linea directa retour ging...Ik moet me er verder maar niet mee bemoeien.
Achzo... nu begrijp ook dat je verder niet al te veel aandacht aan de spec's hebt besteed.

Overigens wat ik bedoel met die haerdware matige 'shut down' opties.... Ikw eet niet zeker of jouw controller jhet ook heeft, maar deze12/24V versie van Koolance heeft ook een shutdown optie. En ik dacht dat ik ergens losse 'shut down' modules had gezien. Maar ik kan zo snel niet meer vinden waar dat nu was. Maar de auero heeft die optie zelf iig wel ook aan boord. Voor mij is dat wel belangrijk om dat mijn pc 24/7 aan staat.
Power management functions

The aquaero 5 is an all-in-one solution for multimedia and HTPC users. It connects itself
as a USB keyboard and in connection with your BIOS it can boot up or shut down your
PC. The start-up event can be raised by a timer, a key or a IR command given to the
aquaero. An emergency shutdown via relay is also possible. The aquaero can take its
stand-by power from the USB connection or an extra cable and it only needs approx.
0,35 W (display off) while waiting for the next task. Of course you can enable the display
during stand-by if you need it.

bron >> http://forum.aquacomputer.de/images-ac/aquaero_5_eng.pdf
Voordeel van Koolance controller is wel dat hij ook 24V levert. Het zou de werking van de D5 pompen wat optimaliseren. En dát is een optie die ik bij de Aquero zo snel niet zie staan.

En blijf je er vooral zo veel mee bemoeien als je wilt. Daar is het forum tenslotte voor bedoeld. ;)
DCG909 schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:44: >>heel verhaal...stukje geknipt<<

Daarom is het slimmer om die waarden gewoon zelf realtime te monitoren.
Inderdaad, dat is dus ook mijn insteek bij de aanschaf, van een toch wel prijzige controller. En in the end, is het plezier, dat je aan je systeem beleefd, belangrijker dan het geld dat je er in steekt. En méér nog dan dat, de schade die je kunt oplopen, wanneer je op beveiliging bezuindigd, kan groter zijn dan de kosten van de controller.

[ Voor 11% gewijzigd door Phaerion op 08-09-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Phaerion schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:43:

Voordeel van Koolance controller is wel dat hij ook 24V levert. Het zou de werking van de D5 pompen wat optimaliseren. En dát is een optie die ik bij de Aquero zo snel niet zie staan.
Ik weet niet of de 6 24v aankan maar ik zie wel dat in de volgende test vid dat ze 40fans + 2 d5 pumpen aangesloten hadden:

Hun eigen pompen hebben nog het volgende voordeel: Our D5 pump with aquabus/USB has its own controller and will not generate any load on the voltage regulators of the aquaero.

[ Voor 3% gewijzigd door William/Ax3 op 08-09-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
William/Ax3 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:05:
[...]

Ik weet nog of de 6 24v aankan maar ik zie wel dat in de volgende test vid dat ze 40fans + 2 d5 pumpen aangesloten hadden:
[video]

Hun eigen pompen hebben nog het volgende voordeel: Our D5 pump with aquabus/USB has its own controller and will not generate any load on the voltage regulators of the aquaero.
Nice..Maar 20 ventilatros is al een dikke overkill voor een workstation/gaming.pc. Maar wel handig voor wanneer je een server draait lijkt me.

Ik weet ook niet wat 24V uiteindelijk met de druk op de leidingen doet. Ik ga met plexi leidingen werken, en die fittingen van Bitspower kun je niet zekeren. Primochil heeft een syteem ontwikkeld dat een beetje werkt als de koppelingen voor gasleidingen. Het rubber ringetje dat er in zit zet uit, zodat het de leiding omklemt. Het einige probleem wat ik daar over gehoord heb is, dat de leiding kan barsten wanneer je de fitting te strak aan draait. Maar dan zou je bijvoorbeeld ook voor polycarbonaat kunnen gaan. Daty barst als het goed is minder snel.

Als de Aquero 6 al op korte termijn uitkomt is het wel een optie om even op te wachten met de anschaf van een controller. Dan kan ik tegen die tijd de spec's nog even goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ga beginnen aan mijn eerste loop.
Ik ga beginnen met mobo en cpu (Formula VI en 4770K), later volgt de gpu (7970 Matrix P).

Welke van deze setjes is het best?

http://www.aquatuning.nl/...erformance-Kit-360LT.html

http://www.aquatuning.nl/...wer-360-DDC-XT---Set.html

http://www.highflow.nl/wa...s/ek-kit-h3o-360-hfx.html

http://www.highflow.nl/wa...360-watercooling-kit.html

En wat is nu beter, een los-reservoir of een bay-reservoir?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Los of bay-reservoir maakt volgens mij weinig uit, meer een kwestie van smaak ;)

Ik kan uit ervaring vertellen dat de 4770K zijn warmte slecht in het water krijgt, dus voor CPU only zullen al die loops waarschijnlijk voldoende zijn

Persoonlijk vind ik de D5 pomp heerlijk werken en deze is zonder meer capabel om zelfs CF/SLI bij te draaien, maar ik vind die laatste set van High Flow erg duur overkomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel post.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Ik heb reactie gekregen over de shutdown opties op de aquaero 6:
Vragen:
1. If i conect a pump to the aquaero 6 can i set an auto shutdown for when a pump fails? So gives 0 rpm 2. If i connect a flow sensor can i shutdown my pc if it beneath a threshold?
3. Can i do these two options without needing extra cables/connectors to my mainbord? My mainbord don't have an option to shutdown if it's not detecting rpm on a fan header. That's why I wan't to get an aquaero 6 if it can do this. But I don't know if i need extra cables or that I just can get these auto shutdown features out of the box.

Antwoord:
all of these questions can be answered with yes.
To get an automatic shutdown the aquaero can be configured to send a keyboard command via USB. This is like you would press the power button on your keyboard (if your keyboard has one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ghehe die shut down button had ik al heel snel uit mijn keyboard getrokken. Ik drukte er tijdens het gamen nog wel eens per ongeluk op.

Toch had ik liever gezien dat het meer een actie was die onafhankelijk van andere hard of software werkt. Maar goed, in principe is het zo dat de cpu zichzelf omlaag klokt als hij te heet wordt. Dus er zou in wezen toch niet heel erg veel mis kunnen gaan, behalve wanneer er potseling ergens lekkage zou optreden. Dan wil je wel zo snel mogelik 'de druk van de ketel hebben.' Maar ook daar is een instelling voor op de Aquero 5, dus die zal bij de nieuwe versie ook wel weer aanwezig zijn. Daar heb je dan wel weer een sensor bij nodig die het niveau van de koelstof monitored.

En wat die plexi leidingen ebtreft zal het ook wel niet zo'n vaart lopen met die Bitspowerfittingen. Ik ga er maar vanuit dat ze bestand zijn tegen de druk die de D5 levert, anders werd daar ook wel voor gewaarschuwd. Er zijn voor motoren chrome slang geleiders op de markt voor kabels en leidingen, daar wil ik zo hier en daar de leidingen mee vast zetten, om het los schieten van gebogen stukken leiding tegen te gaan. Die zijn er overigens ook voor sanitair.

Maar of dat laatste ook nodig is weet ik pas als ik aan het bouwen ben. Want misschen hoef ik ook heel geen bochten te maken in de leiding zelf. Dat is dus een zorg voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 24v op D5 pomp zet zal deze een hel hoop meer lawaai maken dan op 12v.
Ik het 2x een Koolance PMP450s die ik met een koolance regeling op 24v kan zetten.

Ik zet ze eigenlijk nooit op 24v vooral voor het geluid en het geklots wat je dan krijgt in je res + dat je stroom verbruik ook erg toeneemt.
Alleen met vullen is het erg handig.. gaat lekker snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik las ook al ergens iets over een te snelle stroming, en dat het de koeling ook niet echt bevordert. Ik heb nu een 420mm slime line (3x 140mm) radiator liggen, waar ik drie Prolima Vortex ventilators op ga gebruiken. Dat is voor het mobo en de cpu denk ik wel ruim voldoende.

Ik houd wel rekening met uitbreiding, want er komt aankomend jaar nog een koelblok bij voor de videokaart, wanneer ik een andere kaart aanschaf. Of dat er één of twee worden, hangt tegen die tijd een beetje af van wat er op dat moment op de markt is, en of het qua gaming ook echt interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wat doen jullie normaal gesproken met "oude" waterkoeling spullen? Ik heb er niet meer zoveel zin in om waterblokken voor bijv. de graka te kopen van €80+ om die vervolgens na een jaar weer te verpatsen. Nu heb ik mijn GTX275 vervangen door een (niet zoveel snellere) HD5850, maar het voordeel daarvan is dat ie al met waterblok kwam. Nu zit ik dus met een GTX275, die denk ik niet zo heel makkelijk te verkopen is.

Gebruiken jullie een universeel blokje voor op de core van de graka, met verschillende backplates oid of zorgen jullie er gewoon voor dat het spul verkocht wordt voordat het oud is?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
80 eurie vind ik wel te verwaarzlozen als ie er een jaar in zit. (al ga ik er wel van uit dat het langer mee gaat) Als ik een avond flink zit te zuipen ben ik al meer kwijt aan die éne avond. Dus wat is dan €80,- als je er een jaar lang dik plezier van hebt?

Hardware verkopen doe ik zelf ook eigenlijk nooit. Na een jaar is het sowieso al geen drol meer waard, en ben je er van afhankelijk wat de gek er voor geeft. Tweedehands hardware kopen vind ik zelf ook nooit zo'n strak plan, omdat je nooit weet hoe die ander er mee omgegaan is. Als ik het nieuw niet kan ophoesten, is dat een teken dat ik gewoon even moet wachten tot ik wél weer genoeg knaken heb. Ik zelf bewaar het dus meestal, zodat ik nog iets heb als ik iemands pc moet reaperen, of ik bouw het weer op in een ouder systeem als ik mijn pc upgrade. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Phaerion op 09-09-2013 23:05 . Reden: ff wat lelijke typo's weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja naja, dat is relatief, sinds ik op mezelf woon is €80 best een hoop geld jammer genoeg :)

Maar bewaren is niet echt een optie, heb geen 2e PC met waterkoeling en ga ook geen 2e met waterkoeling maken, dus dat wordt hem niet voor mij. Zal hem eens proberen te verkopen, kijken wat het doet voor een tientje of 5.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Sp33dFr34k schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:31:
Gebruiken jullie een universeel blokje voor op de core van de graka, met verschillende backplates oid of zorgen jullie er gewoon voor dat het spul verkocht wordt voordat het oud is?
Oud spul gewoon verkopen, doe ik altijd. Zorg dat je de verpakking en toebehoren netjes bewaard dan kan je er iemand nog blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle waterblokken die ik overheb na upgrades heb ik hier op tweakers verkocht. Soms krijg je er niet veel voor terug maar kwijtraken is geen enkel probleem. Moederbord blokken verkopen wat lastiger. GPU en CPU blokken zijn zo weg. Voor een GPU blok krijg je nog wel iets van 50% terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hey PilatuS, jij ook nog hier? :)

Hij staat er inmiddels op, we zullen zien :)

Even een andere vraag, heeft iemand een idee of er zoiets als hieronder ook is voor socket 1150, aangezien ik binnenkort wellicht wil upgraden? Helaas niet op de site van Swiftech zelf in ieder geval, ik heb een Apogee GTZ.

http://www.swiftech.com/GTZ-UHD-1156-BP.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nog altijd aanwezig :)

Past die 1155/1156 ook niet gewoon op 1150 ? Ik heb laatst geupgrade van 1366 naar 1150 en heb gewoon mijn oude EK Supreme blok hergebruikt. Zolang het maar een vierkant is, wat Intel eigenlijk altijd heeft en de schroeven verplaatst kunnen naar binnen en naar buiten, past zo'n beetje alles op elkaar. Ik had zelfs mijn oude socket 775 blok nog kunnen gebruiken.

• DCG909
Ik heb een supremacy blok wat in principe voor 1155 was ontworpen, maar dat past idd gewoon op 1150.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Okee perfect, goed om te weten, dan kan die in ieder geval nog even mee :)

Weet nog niet zeker of ik voor 1150 of 1155 ga, 1150 is nieuwer blijkbaar, maar vreet ook wat meer stroom. Maar iig goed dat het allebei past, thanks guys :)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

1150 verbruikt juist minder ;) Maar qua prestaties is het de meerprijs van het upgraden niet waard.
Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste