• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:50:
Jammer dat ze eol zijn, ik heb gegoogeld op het serienummer, maar welke winkel ik ook tegen kwam, overal vermelde men out of stock..

Anders maar een standaard nb block en dan een
Koolance mosfet voorziening erbij.
je kunt ze denk ik ook rechtstreeks halen bij EKWB

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

http://coolingconfigurator.com/step1_complist?mb_mbs=425 als ik deze url volg, kom ik wel bij het blokkenset uit, maar kan ze niet bestellen doordat ze niet een prijs hebben vermeld en voor hier denk ik het teken van eol is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 12:04 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Thanx voor de feedback, het word zeer gewaardeerd :Y

Slang 1/2 ga ik inruilen voor 3/8
Pilaar fittingen met klem...vind ik niet mooi.
En die Yate Loons ga ik vervangen voor Typhoons.

Nu nog even doen alsfof het geen crisis is en op de "bestel" knop drukken. ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Vergeet neit te vermelden welke smaak lolly je wilt :P

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Hmpf :/
Ik kreeg geel lolly bij mijn laatste bestelling... (45 euro), terwijl ik bij alle bestellingen daarvoor (geloof vanaf 20 euro) wel een lolly kreeg..... :'(

• mukkel
Een stickertje dan?

• DCG909
Alleen de allereerste keer, tijdens de aanschaf van mijn rad, blok pomp etc.

Verwijderd

Je hebt iig de keuze tijdens het open brengen van je verpakkingen (Doos of Cellofaan) of je hunner hoofd wilt omringen met jor lips of niet. Het kan een issue zijn tijdens bestellen, met het verzoek je gewenste kleur aan te geven..

Of je laat de lolly in de verpakkingen.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
DCG909 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:40:
Hmpf :/
Ik kreeg geel lolly bij mijn laatste bestelling... (45 euro), terwijl ik bij alle bestellingen daarvoor (geloof vanaf 20 euro) wel een lolly kreeg..... :'(
Ik een zakje gummy beertjes. _/-\o_

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

ongelofelijk lekker

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:18 ]

Hier vandaag ook een zakje gummy beertjes bij mijn EK GTX 780 blok. Heb het blok zojuist gemonteerd en de boel draait. Nog een paar dingen afmaken en dan plaats ik wel foto's van de nieuwe setup met GTX 780 en 4770K.

• DCG909
Hmm, ik weet alweer wat ik als volgende ga upgraden.....
De gpu :/
Hij is voltage locked, dus zelfs met een waterblok ga ik er geen extra preformance uit persen -.-"

Iemand adviezen?
Welke kaarten doen het momenteel het beste onder water?

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

DCG909 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:50:
Hij is voltage locked, dus zelfs met een waterblok ga ik er geen extra preformance uit persen -.-"

Iemand adviezen?
HD7950/7970 zijn leuk te OCen onder water en redelijk goedkoop te krijgen de laaste tijd.

specs PC

En helemaal klaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93GIrr8LCo9ZMW9VG0O1heE0/medium.jpg

De CPU draait nu op 4.5GHz. Doet rond de 32 idle en 60 tijdens gamen. Met LinX wordt ie max 83 graden, maar in de praktijk met gamen komt ie daar nooit aan.

De GTX 780 overgeklokt naar 1280 boosted core en geheugen naar 6.4GHz. Hiermee haal ik een 3dMark2013 score van 9498. Dit is beter dan met een standaard Geforce Titan.

Ik heb de boel geupgrade omdat mijn 7970 overleden was. Die heb ik vervangen door een GTX 780 en toen kon ik het niet laten RAM, moederbord en CPU ook mee te pakken. Voorlopig kan ik er weer tegenaan :P

• Phaerion
DCG909 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:50:

Iemand adviezen?
Ik zou hem niet 'onder water houden.'Vind die kaart niet leuk. 8)7

Je zou kunnen kijken voor welke kaarten er een 'n voltagemod is verschenen. Volgend jaar ben ik ook aan de beurt voor een nieuwe kaart die ik dan gelijk ook wil uitvoeren met een waterblok.

Momenteel heb ik zelf een Asus. Maar of ik dan wéér een Asus neem, weet ik niet. Het zit 'm ook 'n beetje in de prijs verhouding. Een goedkopere kaart van, ik zeg maar even wat, €170,- uitrusten met een koelblok rond de €100,- vind ik ergens wel een beetje overdreven. Maar, als die kaart nu eens heel erg goed is te overllokken, ligt die verhouding wellicht weer een beetje anders. Al denk ik niet dat op een goedkope kaart een erg lange levensduur zit als je hem zwaar overklokt. Alleen wanneer ik dan bijvoorbeeld twee kaarten in SLI opstelling wil overclocken, gaat de prijs toch wel sterk mee spelen. Twee Asus kaarten gaan het dan iig zéker niet worden. Dan zoek ik wel de middenweg, Want ik wil ook niet na een half, of een jaar, wéér het koelblok er af schroeven omdat de kaart kapot is door het overclocken.

• DCG909
De asus 7970 DCII is dus wat dat betreft het niet waard om onder water te zetten....
Misschien kijken of ie te ruilen is tegen een reference kaart?
Daar zijn ook nog genoeg blokken voor :p

• Phaerion
:$ Uche... Ghehe heb zelfs nog een GTX570 Direct CU II. Een maand of twee later lag de 6 serie alweer in de schappen.

Ja, ik had beter uit mijn doppen moeten kijken, om te kijken of er niet toevallig iets nieuws aan ging komen. Maar de Direct CUII was pas net op de markt. Ik moest er zelfs nog even op wachten tot hij uit kwam. En dat had ik verkeerd geïntepreteerd. Daardoor dacht ik dat die 5xx serie net uit was. Ik had ook al een tijd het nieuws niet meer gevolgd rond die ontwikkeling.

Vandaar dat ik nu nog even wacht tot volgend jaar, of liever zelfs nog even wacht op de serie ná de 7xx. Anders heb ik zo kort van deze kaart plezier gehad.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:45
PilatuS schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
En helemaal klaar.

[afbeelding]

De CPU draait nu op 4.5GHz. Doet rond de 32 idle en 60 tijdens gamen. Met LinX wordt ie max 83 graden, maar in de praktijk met gamen komt ie daar nooit aan.

De GTX 780 overgeklokt naar 1280 boosted core en geheugen naar 6.4GHz. Hiermee haal ik een 3dMark2013 score van 9498. Dit is beter dan met een standaard Geforce Titan.

Ik heb de boel geupgrade omdat mijn 7970 overleden was. Die heb ik vervangen door een GTX 780 en toen kon ik het niet laten RAM, moederbord en CPU ook mee te pakken. Voorlopig kan ik er weer tegenaan :P
Mooi gedaan zeg. Wat voor spul is dat, noppenschuim?

Heeft het nog enig nut behalve dat het er leuk uitziet? :)

• DCG909
R0y. schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:09:
[...]

Mooi gedaan zeg. Wat voor spul is dat, noppenschuim?

Heeft het nog enig nut behalve dat het er leuk uitziet? :)
Geluids isolatie, neem ik aan ;)
Is inderdaad gewoon standaard noppenschuim. Het is in dit geval puur voor het uiterlijk. Rond het moederbord is de enige plek waar het zit. De kast is van binnen zilverkleurig waardoor dit er veel beter uitziet.

• Phaerion
Het ziet er wel mooi uit, maar noppenschuim wordt op den duur een beetje broos, en dan laten er stukjes los. Ik had het in mijn fototas, en op den duur zat het overal tussen. En dat was geen pretje in mijn camera.

Dat had niet alleen met gebruik te mnaken,. maar ook met temperatuur schommelingen.

Een aantal stukken zoals achter het reservoir zitten er al minimaal 5 jaar in. Merk hier totaal geen problemen met loslaten van stukjes of broos worden.

Verwijderd

Ik ken deze kast eigenlijks helemaal niet zonder noppenschuim, misschien wat te retoriek, maar zeker vijf jaar,mocht het niet meer zijn, dat ik dit noppenschuim in deze kast zie.
Ik heb deze kast gekocht toen de Intel E6600 en AMD X1950 gangbaar waren. Sindsdien zit dat schuim er al in en gebruik ik deze kast. Geen idee hoelang het precies is, maar een tijdje is het al wel :P

• Fordox

Fordox

00101010

dat noppenschuim gebruiken wij onder een houten tafel zodat deze niet zo hol klinkt als je erop tikt.
alleen het dubbelzijdige tape laat los, na 7 jaar is de noppenschuim nog wel mooi.
ik zit er zelf ook over na te denken om dat spul in mijn kast te plakken tegen het geluid van mn videokaart.

• Phaerion
M'n fototas heeft denk ik ook wel met extremere schommelingen te maken dan de pc. Vochtige lucht, droge lucht, koude lucht in de winter enzo. Het is een legerbackpack. Die ik nu ongeveer even lang in gebruik heb.

En het was ook zeker niet voor het eerst dat ik half vergaan noppenschuim en/of ander vergaan schuimrubber zag. Tochtstrips gaan ook niet echt bijsterlang mee bijvoorbeeld. Is ook een soort van dat schuim, alleen dunner en een ander kleurtje.

De fototas gebruik je ook om dingen uit te halen en in te stoppen, dat is ook een factor die mee speelt. En het kwam ook niet pas uit de fabriek of winkel toen ik het in mijn tas stopte.

[ Voor 53% gewijzigd door Phaerion op 15-08-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Op het moment heb ik een pricewatch: Zalman Z11 Plus
maar deze ga ik waarschijnlijk upgraden naar een pricewatch: NZXT Phantom Zwart

Op het moment loopt mijn CPU op 4,6GHz maar ik wil toch nog meer perfomances eruit halen en naar de 5,0GHz gaan. Maar dan wel met waterkoeling.

Heeft iemand een suggestie voor mij wat ik het beste kan gebruiken?
Ik kom al vrij snel op de pricewatch: Corsair Hydro H100i maar volgens mij zijn jullie niet zo tevreden over standaard setjes.

En misschien heeft iemand nog een suggestie voor een goede case met goede waterkoeling mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n Corsair set is best redelijk spul, maar echt waterkoeling kan je het niet noemen. Het voordeel is wel dat het goedkoop is. Wil een goede custom set aanschaffen moet je op minimaal 200 euro rekenen. Wil je het echt goed doen reken dan maar op 400 euro. De vraag is of je dat wil uitgeven tegenover de 100 euro van Corsair set. Het voordeel van een goede custom set is dat als je nu een goede rad, pomp, res en fans koopt je daarmee jaren kan doen. Koop je een andere videokaart en CPU hoef je alleen daar een blok voor te kopen.

Qua kast voldoet eigenlijk iedere grote kast wel. Als een rad niet past dan maak je het passend, zolang er maar genoeg ruimte is lukt dat wel. Ik heb verder geen advies voor je omdat een kast enorm persoonlijk is. Wat ik mooi vind kan jij wel oerlelijk vinden, daarom heeft het niet zoveel zin.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 16-08-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik had al een budget vrijgemaakt van ongeveer €200,-. Op wat voor set zou je dan ongeveer uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:58:
dat noppenschuim gebruiken wij onder een houten tafel zodat deze niet zo hol klinkt als je erop tikt.
Je moet de gipsen op paasochtend ook laten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Misschien een hele domme vraag maar bij de H100I zit geen reservoir?

Waar gaat het water in en waar word dit opgeslagen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:26:
Ik had al een budget vrijgemaakt van ongeveer €200,-. Op wat voor set zou je dan ongeveer uitkomen?
Radiator het lieftst zo groot mogelijk vind ik. Als het in de kast past is groter beter. Wil je later een SLI set mee koelen zit je alvast goed. Anders kunnen de fans zachter draaien en is het geheel stiller. Qua pomp een goede Laing oid. Reservoir is persoolijk en maakt niet heel veel uit. Slangen iets van Tygon. Schroefkoppelingen vind ik persoonlijk prettig werken omdat het dan muurvast zit. Verder een CPU blok van EK oid wat op je socket past.
rolandos582 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:20:
Misschien een hele domme vraag maar bij de H100I zit geen reservoir?

Waar gaat het water in en waar word dit opgeslagen dan?
Het is vanaf de fabriek gevult met vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mwa, met Haswell maakt het merk cpu blok weinig uit, zo te zien...
Tenzij je een delid doet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:00:
Mwa, met Haswell maakt het merk cpu blok weinig uit, zo te zien...
Tenzij je een delid doet :/
Ik geloof er ook niets van dat mijn temps beter worden met een ander blok. Aan de andere kant is idle 30 en 60 met gamen op 4.5GHz prima. Ik zou zelfs naar 4.6GHz kunnen gaan, dan wordt ie in LinX te heet maar met gamen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:29
Ziet er netjes uit.
32c idle is netjes, maar 60c gamen vind ik aan de hoge kant, en 83c tijdens LinX vind ik gewoon erg hoog.
(Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met Haswell)

Heb met mijn 3930K@5GHz 35c/50~55c/64c idle/gaming/OCCT Linpac.

Vraag me af of je mount wel 100% is, en welke TIM je gebruikt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haswell heeft heel erg veel last van slechte koelpasta tussen core en heatspreader. Zo slecht zelfs dat dit nog best nette temps zijn. Er zijn gasten die de pasta vervangen hebben door te delidden en daarmee stressed 20 graden omlaag gegaan zijn. Ik heb alleen niet veel zin een om CPU van 300 euro kapot te maken.

De mount ben ik zeker van dat het wel goed zit omdat de temps lager zijn als met mijn oude i7 950 en de idle temp netjes is. Ik gebruik Arctic Silver 2 als koelpasta. Die tube ligt hier al 6 jaar en is nog steeds niet leeg. Als ik zo wat dingen lees over koelpasta is het verschil tussen het slechtste en beste toch maar een paar graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
@ player-x
damn man heb me 3930K op 4,7 en tik de 75 aan in prime blend en draai met een ek supremacy d5 pomp en een 360+280 rad zal ik dan tog stiekum me mount de shuld geven of het feit dat de standaard jetplate erin zit?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Wat voor jetplate? Maw, welk moederbord heb je? Asus heeft de x-brace waardoor je die niet hoeft te vervangen voor EK blokken.

Zelf gisteren bij L3p op bezoek geweest en een waterblock opgehaald voor mijn GTX690 tesamen met een EK RAD 360XT om in totaal 1x 360 en 1x 240mm rad te kunnen draaien. Staat nu te lektesten, ben benieuwd wat het straks doet. Wil m'n 3960x rond de 5ghz 24/7 laten draaien (zit nu op 4800mhz 1.38v single 240 rad met temps rond de 80 graden linx met AVX). GPU verwacht ik rond de 45 graden load uit te komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een H90 series van Coolermaster in huis gehaald, plus een kast, Fractal design Define XL R2.

De reden is is dat ik al een tijdje lang met een gare casing zit omdat mijn vervangende moederbord op fullsize ATX formaat is. Qua CPU cooling gebruik ik een artic freezer pro 7 die regelmatig op 65 aantikt met een X6 van AMD. M.a.w de koeling was dus niet voldoende. Waterkoeling biedt veel betere voordeel en jaag je de warmte ook direct uit je kast. Een stille push pull configuratie en het werkstationnetje kan weer voorlopig vooruit. Later pics, want de spullen moeten eerst nog geleverd worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

rolandos582 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:26:
Ik kom met de beste wil van de wereld niet onder de €475 uit. Dat is wel een loop met twee rad's waarmee ik zowel CPU als GPU wil gaan koelen. Zie mijn post een stukkie terug.

Zelf zie ik het nut van alleen je CPU koelen niet in aangezien je GPU toch meer herrie maakt. Kan me voorstellen dat als je alleen je CPU doet je later toch wel gaat upgraden naar GPU. Maargoed het kan wel, dan kan je met één rad werken en zou ik op +/- €250 uit komen. En upgraden kan altijd nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mwa, Faust zei dat hij had gelezen dat die hoge temps eerder aan de verhoging van de IHS door de "lijm" lagen, als je een Delid doet verwijder je die laag dus ook voor een x afstand ;)
En slechtere tim haalt minder uit dan de afstand er tussen.
Dus ik denk gewoon dat Haswell hogere temps heeft doordat de lijm de IHS te hoog drukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
@ t!n0
ik heb het over het plaatje dat de stroom door het block bepaald niet de backplate :)
die dingen zijn voor elk type cpu weer even anders om een optimale koeling van de cores te kunnen garanderen
heb 1,4v nodig voor 4,7 dus heb geen idee of het normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met m'n hf full copper eens gekeken naar wat het effect tussen de twee plates zoal kon zijn, ik kwam uit dat het geen invloed bracht op de totale load temps iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:43
player-x schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:14:
[...]

Ziet er netjes uit.

[...]

32c idle is netjes, maar 60c gamen vind ik aan de hoge kant, en 83c tijdens LinX vind ik gewoon erg hoog.
(Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met Haswell)

Heb met mijn 3930K@5GHz 35c/50~55c/64c idle/gaming/OCCT Linpac.

Vraag me af of je mount wel 100% is, en welke TIM je gebruikt.
Heb je daar ook een screen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3930K op 5Ghz en dan max 64 graden, waar is het bewijs/screenshot hiervan en met welke vcore op de chip.

ps, staat in je fotoalbum, prime95 op 5Ghz met 1,385 Vcore en dan max. 42 graden?

Beetje onwaarschijnlijk dat je prime op 5Ghz draait met max. 42 graden, wat voor waterkoeling je ook hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, maar het ziet er ook naar uit dat de test pas 1 minuut draait, dat is bij Prime95 veel te kort voor de max temp :/
Dan moet je eigenlijk minimaal 45 minuten draaien voor de zwaarste test voorbij komt.

Daarom prefereer ik AVX LinX voor korte temp tests, dan heb je na 1 run eigenlijk je max temp, misschien +1 graad compenseren voor een piek die bij run 4 á 5 op kan treden.

Dus ik gok dat je nog 15 graden erbij mag tellen bij die prime95 temp.
(iig bij haswell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ach max. temp is zo overgewaardeerd. Wanneer heb je nu bij normaal gebruik een volledige cpu belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Geen idee, bij extreme berekeningen oid?
Maar voor mij is het iig: better safe than sorry ;)
Ingame zijn mijn max temps iets van 46 oid, idle gaat 1 core zelfs tot 22 graden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Vorige week me nog rot geschrokken.
Na een uurtje of anderhalf - twee BF3 kijk ik met een schuin oog naar de temps op m'n G19 ... oops...
Graka's op 67 graden en CPU op 83 .......

Was vergeten de fans van twee main rads aan te zetten. Avondje van te voren wat aan het surfen / downloaden geweest en had deze uitgezet voor lekkere stilte. De onderste 3de rad is meer voor de sier met twee 1000RPM silent fans.

Het ken wel wat hebben, maar dit moet niet te vaak gebeuren :P
Het water was behoorlijk heet (aan de achterste raad te voelen)

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 19-08-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hehehehe, dat is idd het "risico" van manuele controle ;)
Gelukkig dat je het zelf op merkte, ik heb het zelf eigenlijk nog niet gehad dat ik mijn fans was vergeten, maar het kan weleens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik ook zovaak gehad. In Windows draaien de fans voor de rad op 6 volt. Tijdens gamen is dat niet genoeg dus zet ik ze ook handmatig hoger, en inderdaad dat vergeet ik ook wel eens.

Ik kan makkelijk aan de kleur van de fancontroller zien hoe snel ze draaien. Inmiddels aardig aangeleerd dat tijdens gamen te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik kan het ten eerste horen (tenzij ik helemaal in de game zit, dan hoor ik weinig anders dan het spel) en mijn fancontroller heeft een RPM display :) (en temps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
M'n G19 heeft ook temps voor m'n neus :) maar daar kijk ik niet altijd op.
Ik kan het ook duidelijk aan de leds van de controller zien, maarja daar kijk ik dus ook niet altijd op.

Ja en horen, je moet er maar op letten, als de ramen hier openstaan, hoor ik het geluid van buiten beter als de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:23:
ps, staat in je fotoalbum, prime95 op 5Ghz met 1,385 Vcore en dan max. 42 graden?

Beetje onwaarschijnlijk dat je prime op 5Ghz draait met max. 42 graden, wat voor waterkoeling je ook hebt.
Ja dat leek mij ook zeer onwaarschijnlijk, vandaar dat ik er iemand op een ander forum er op aan sprak.

Zelf heb ik TJ11 een 560 plus 280 Monsta en 2x 180mm en die 64c haal ik zonder oorverdovend lawaai
mukkel schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:05:
Graka's op 67 graden en CPU op 83 .......

Was vergeten de fans van twee main rads aan te zetten. Avondje van te voren wat aan het surfen / downloaden geweest en had deze uitgezet voor lekkere stilte. De onderste 3de rad is meer voor de sier met twee 1000RPM silent fans.
Om me zelf te quoten
player-x schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:12:
Waarom vervang je de controller niet met een USB fan controller zo als de T-Balancer of de Alphacool Heatmaster II die kan je weg werken en je hebt ook meteen veel meer controle over je fan profiel, gebruik zelf de Koolance TMS-205 en dergelijke fan controllers werken een heel sttuk better dan een ouderwetse manuele controller!
Want
Handmatig geeft je juist veel en veel minder controle, daar je steeds je fans moet inregelen op je belasting, heb zelf gewoon censors op rads geplakt en aan de hand van mijn water temp gaat de fan steeds harder draaien, werkt perfect, mijn water is altijd tussen 28c (idle) en 30c (load), en ik hoef nergens op te letten.

[ Voor 49% gewijzigd door player-x op 20-08-2013 16:10 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Post eens een screenshot van 5ghz load in prime/linx met AVX dan. Want hoeveel rad oppervlak je ook hebt, je cpu blok kan op een gegeven moment de warmte gewoon niet meer afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
@ t!no laten we het realistisch houden ik verwacht geen supertemps maar onder de 75 graden zou tog wel mogen met een i7 3930K op 4,7ghz @ 1,4v?

persoonlijk zie ik een remount op dit moment nog niet zo zitten want dan moet ik 3 liter water weg laten lopen op een of andere manier denk dat ik wacht op me groene vloeistof dan de boel leeg maak remount met demi water dan weer leeg en dan pas me vloeistof erin als ik tevreden ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t!n0 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:16:
Post eens een screenshot van 5ghz load in prime/linx met AVX dan. Want hoeveel rad oppervlak je ook hebt, je cpu blok kan op een gegeven moment de warmte gewoon niet meer afvoeren.
Met alleen CPU maakt het niets uit of je een 3x120mm rad hebt of 10x dat. Zoals je zegt, je krijgt de warmte van de CPU toch niet in het water.
persoonlijk zie ik een remount op dit moment nog niet zo zitten want dan moet ik 3 liter water weg laten lopen
Het water hoeft er toch niet uit om het blok opnieuw te monteren ? Vorige week heb ik het moederbord, CPU en RAM vervangen zonder het water eruit te laten lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 20-08-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
@ PilatuS
ik weet niet op wat voor een magische wijze jij dat geflikt heb maar dat water blijft dus echt niet in mijn bovenste rad zitten he dat eindigt dan ergens beneden waar waar de zwaartekracht het gaat brengen dus waarschijnlijk mijn broek haha,
nee ik wacht nog wel even ik ga niet onnodig met water in de buurt van me hardware lopen kutten...

-edit
mischien handig om erbij te vertellen dat ik ook mijn kaarten en mijn moederbord heb gekoeld dus mijn cpu block zit met een heel klein stukkie slang in de loop dus kan hem niet even aan de kant drukken :)

[ Voor 23% gewijzigd door maks11223344 op 20-08-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het water blijft gewoon waar het is bij mij bovenin de rad terwijl het reservoir er onder zit. Zolang er geen lucht in de loop kan komen via res of op een andere manier gaat het water nergens heen. Als je slangen niet lang genoeg zijn om het blok van CPU af te kunnen halen dan is het niet mogelijk. Vroeger heb ik ook mijn moederbord watergekoeld gehad maar daar heb ik nu geen zin meer in. Een blok opnieuw monteren of moederbord vervangen gaat van 2 uur werk naar een dag werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Waar hebben jullie het in godsnaam over :? Een remount en dan je loop moeten drainen? Ik weet niet wat je verstaat onder een remount, maar wij.praten dan over alleen het blok opnieuw op de cpu monteren en de pasta vervangen.
1.4v 4.7ghz 3930k onder de 75 graden kun je redden maar moet je echt een goede setup hebben op water. Ik zat met 1.35v op 82 graden in linx op een enkele 240 rad. Nu zit ik op 70 graden op 1.38v 4.8ghz met 1x360 en 1x240 rad met mijn 3960x.
Ik heb zelf gezien dat je met een 1080 rad niet eens onder de 60 graden komt, de max koelprestaties van een water setup zijn gewoon bereikt, je eerste bottleneck is namelijk de afvoer van je cpu en je blok kan gewoon niet meer afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
PilatuS schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:43:
Het water blijft gewoon waar het is bij mij bovenin de rad terwijl het reservoir er onder zit. Zolang er geen lucht in de loop kan komen via res of op een andere manier gaat het water nergens heen. Als je slangen niet lang genoeg zijn om het blok van CPU af te kunnen halen dan is het niet mogelijk. Vroeger heb ik ook mijn moederbord watergekoeld gehad maar daar heb ik nu geen zin meer in. Een blok opnieuw monteren of moederbord vervangen gaat van 2 uur werk naar een dag werk.
hmm dat is mischien ook zo hmm weetje wat ik probeer het morgen gewoon, hoe houd die standaard ekwb pasta zich trouwens tegenover mx4?

@ hierboven ik dacht dat ik beter mijn hele loop maar kon draainen voordat ik het block er weer af ging slopen maar bij nader aanzien mehh als er wat is gedruppelt feun ik het tog wel droog ik haal nu met standaar ek koelpasta 71 graden standje 2 op de pomp (van 5)

[ Voor 15% gewijzigd door maks11223344 op 20-08-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Bedoel je Gelid GC Extreme?
Dat is topspul imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PilatuS schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:58:
Ik heb deze kast gekocht toen de Intel E6600 en AMD X1950 gangbaar waren. Sindsdien zit dat schuim er al in en gebruik ik deze kast. Geen idee hoelang het precies is, maar een tijdje is het al wel :P
FYI : Dat zal eind 2006 zijn, want begin 2006 had ik net een dikke PC in elkaar gezet met een X1900XTX en X2 4400+ op een DFI LanParty nForce 4 SLI Venus Edition toen 3 maanden later de Intel Conroe uit kwam en alles simpelweg vernederde wat in zijn weg zat -O- Iets met balen en zo... :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin 2005 a 6 in de verduidelijkheid, trad hier een Dfi Lanparty Ultra-D met een Amd Opteron 148 plus daarbij lekker snel winbond bh ram op, in het kader van wat had je toen zie ook ik dat de kast van Pilatus al lang met zijn bekleding aktief is. Ik vond het alleen niet balen ozid richting hun daar met Intel want je blijft het culturele erfgoed daar uit sunnyvale zien als yeah, waardoor AMD me degelijk tegemoet kwam en nog blijft komen in de voorziening van aardig pc'en.

M'n Dangerden Maze 5 ligt hier nog netjes in zijner lade, dus uitleggen hoe een cpu mount in zij werking gaat kan ik je niet voordoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat schuimrubber gaat zelfs nog verder terug want mijn vorige kast had het ook.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OryVglF8EXvg0HAfSClGpENt/full.jpg

Dit was nog met een XP2400+ en GeForce 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Aangezien het woord "aquatuning" hier wel erg vaak voorbij komt niet geheel offtopic...
Wat is de gemiddelde wachttijd voor een bestelling die daar is geplaatst?

Ben gewend vandaag voor x uur besteld--->morgen in huis. Nu is mijn status al sinds gisteren "betaling ontvangen" en er word niet gereageerd op email mbt de levertijd.

Business as usual daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MUwA0tvGaQlsKC4UAwWGfH8g/full.jpg

Corsair H90.... Werkt subliem! X6 op 3.6Ghz ~ 40 graden stressed met Intelburntest.

Plek was er niet om de radiator aan de achterzijde van de kast te plaatsen. Er zit een beugel in de weg.. kon alleen bovenin. Mocht het ooit tekort komen in de toekomst kan ik uitbreiden naar een H110.

Waterpomp hoor je nauwelijks. Beetje geborrel van lucht in water. Ventilator kan gerust op ~ 15% draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Tip van de dag; draai je harde schijven even om in je sledes, scheelt weer van die lelijke kabels in het zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t!n0 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:29:
Tip van de dag; draai je harde schijven even om in je sledes, scheelt weer van die lelijke kabels in het zicht ;)
En de keer dat je erbij moet mag je de halve kast uit elkaar halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Halve kast? kwestie van het zijscherm aan de anderekant verwijderen en de kabeltjes loshalen toch?
Dit typen duurt al langer dan de tijd die nodig is om het pnaeeel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:14:
[afbeelding]

Corsair H90.... Werkt subliem! X6 op 3.6Ghz ~ 40 graden stressed met Intelburntest.

Plek was er niet om de radiator aan de achterzijde van de kast te plaatsen. Er zit een beugel in de weg.. kon alleen bovenin. Mocht het ooit tekort komen in de toekomst kan ik uitbreiden naar een H110.

Waterpomp hoor je nauwelijks. Beetje geborrel van lucht in water. Ventilator kan gerust op ~ 15% draaien.
Doe eens een run of 2 LinX met AVX. Ben benieuwd wat de temps dan zijn. 40 graden stressed is beter dan wat ik met mijn rad haal die 8 keer zo groot is.

Edit: Waarmee meet je de temps eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linx werkt niet op AMD cpu's, toch?

Ik gebruik Intel Burn test, ook gebaseerd op Linpack, stress tot wel 30% hoger dan Prime 95.

Na een aantal runs op 1024MB:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1fJGkRcFgi26JFTF5ZHzWj39/full.jpg

Nu met dichte kast plus lagere fansnelheid > 43 ~ graden.

• t!n0
Memory even op all zetten scheelt ook ;) verder nette temps.

• DCG909
Op 3,6 ghz verwacht ik iets in de 45 graden?
Mijn x6 deed 4,0 op 61 graden en het gaat bijna exponentieel na de 3,8 ghz.

Maar LinX draait gewoon op AMD, maar je moet niet de versie uit het LinX topic hebben, die werkt op zowel Intel als AMD niet :/

(hmm, Surface RT met Type cover is wel makkelijk :) Gewoon een zwakke laptop zonder X86 software, prima voor basaal internet, maar meer opties dan een Ipad)

• Phaerion
PilatuS schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:56:
Dat schuimrubber gaat zelfs nog verder terug want mijn vorige kast had het ook.

[afbeelding]

Dit was nog met een XP2400+ en GeForce 4 :P
Ik geloof je.... ;)

Het half vergane spul dat ik heb is waarschijnlijk van en geheel andere kwaliteit. Het kwam uit een fotokoffer. Het spul kan ook al goed meer dan vijftien jaar oud zijn. En weersinvloeden zullen dan wellicht ook wel iets meer invloed hebbben op het schuimrubber.

En gelijk even een kleine update:
Ik heb gister de spullen, die ik had besteld, in goede orde ontvangen. Dat betekent dat ik nu eindelijk goed kan gaan zitten brainstormen over de indeling van mijn kast. Vaak vallen producten in werkelijkheid wat kleiner uit dan op de foto. Althans zo ervaar ik dat zelf meestal. Dat is nu 'n keer net andersom. Met name van de pomp, inclusief mod en top, had ik eigenlijk verwacht dat hij een stukje kleiner was.

2 Phobia Reservoirs, EK mobo en cpu blok, Laing D5 pomp met Bitspower mod & top, en een Magicool 3x140mm Radiator.
Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/3240.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Phaerion op 22-08-2013 16:39 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb gister de spullen, die ik had besteld, in goede orde ontvangen. Dat betekent dat ik nu eindelijk goed kan gaan zitten brainstormen over de indeling van mijn kast.
moet dat eigenlijk niet anders om, eerst indeling bedenken en dan pas bestellen? :P

• Phaerion
Fordox schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:10:
[...]

moet dat eigenlijk niet anders om, eerst indeling bedenken en dan pas bestellen? :P
Uh ja... Ik had ook wel al iets in mijn hoofd. In principe heb je aan de maten genoeg, maar nu ik de spullen dan ook fisiek binnen heb, vind ik het toch wel makkelijker visualiseren. Voordeel is dat ik verder nog niks aan mijn case heb gedaan dus ik kan er nog alle kanten mee uit. 8)

• DCG909
nááá, gewoon bestellen wat mogelijk lijkt en als het niet past verkoop je het toch weer ;) ?

Ik moet zeggen dat ik die pomp behuizingen mooi vind, maar ik vind ze niet echt 50 euro waard :s
Volgens mij kost het ding iets van 500x de productie prijs :s
(plaatstaal -> stans vorm eruit -> stans extrusie -> klaar, en voor dat frampje is het Plaatstaal -> stans vorm eruit -> stans pootjes buigen -> klaar)....

• Phaerion
Daar heb je wel gelijk in. Het is gewoon simpel productiewerk, waarbij de machnes waarschijnlijk nog niet helemaal zijn afbetaald. :P

En dat geldt ook voor de fittingen. Ik wil batuurlijk per se de chrome uitvoering, vanwege het 'black metal thema' dat ik in mijn hoofd heb. En dus moet ik mijn portemonee open trekken. Maar dat geldt voor nog wel enkele dingen die ik in de casemod wil betrekken. Dat is gewoon een overweging die je maakt. Maar een eigen cnc frees was natuurlijk ook niet gek geweest. :P

Verwijderd

Een ferme cilinder, is dat je D5 top? Die cilinders houd men over dankzij het feit ze door een matrijs geperst worden, voor het fabricage-kartel, misschien 35,99euro produktiekosten per 5 meter ozid. Ik zou me er niet zo druk om maken, je bent ermee geholpen. Alleen wel veel res. volume gezien het feit je ook 2 Phobia's hebt.

Leuk detail, je hebt ene Technics 1200MK2 meegekregen uit je uitgaansleven?

• DCG909
Die fittingen vereisen volgens mij nog wel veel meer werk dan die cover, want daar heb je echt een heel systeem voor nodig, maar die cover is gewoon te doen door een mannetje wat steeds plaatwerk onder een machine schuift en de bak ieder uur even leegt oid....

(zie nu wel dat ik de "schroef" vergeten ben, dat kost ook wel wat meer werk :/ Maar ik acht een productie prijs van max 12 euro per set niet onmogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Net mijn eerste spullen binnen gekregen *O*
Heb deze top/res combo binnen maar er zit geen afdop-dinges bij om de top af te sluiten als het resevoir gemonteerd is. Is zoiets bij de Gamma oid te koop? Ze zien me bij de diverse webshops al aankomen voor één doppie :N

nvm...er zit een doppie bij de pomp 8)

[ Voor 6% gewijzigd door westergas op 23-08-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt het gat in de naald ziet als sporthal, claim je een dopje..Overigens niet erg zonder dopje te draaien, hier is m'n res. ook wel eens pozen zonder dopje staand.

@hierboven
Is natuurlijk in je snelle eetgewoonte er even bij ingeschoten..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:01:
Een ferme cilinder, is dat je D5 top? Die cilinders houd men over dankzij het feit ze door een matrijs geperst worden, voor het fabricage-kartel, misschien 35,99euro produktiekosten per 5 meter ozid. Ik zou me er niet zo druk om maken, je bent ermee geholpen. Alleen wel veel res. volume gezien het feit je ook 2 Phobia's hebt.
De middelste cylinder is een spaghetti-T.W. doos. Ik wil er iets mee doen, maar heb nog geen duidelijk idee. De reservoirs, zijn de twee buitenste cylinders.

De D5 met mod en top staat links (op de foto) Die heb ik alvast in elkaar gezet.
Leuk detail, je hebt ene Technics 1200MK2 meegekregen uit je uitgaansleven?
Reloop. Hij was van een kameraad van me, en iemand was er niet zo voorzichtig mee geweest. Toen hij hem weg wilde gooien, heb ik de draaischijf en de voetjes er onder uit gehaald. Die voetjes zijn geveerd, (redelijk stug) kunnen nog wel eens goed van pas komen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:23:
Als je echt het gat in de naald ziet als sporthal
Erm...? Gat...sporthal... :?
Eeehhh..eetgewoonte? :?

Je weet het leuk te brengen maar ik heb geen idee waar je het over hebt.

Hier is een paard /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 00:48

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Als je echt het gat in de naald ziet als sporthal, claim je een dopje..Overigens niet erg zonder dopje te draaien, hier is m'n res. ook wel eens pozen zonder dopje staand.

@hierboven
ik heb dit bericht nu al 5 maal opnieuw gelezen, en kan er nog steeds geen touw aan vastknopen. :D

Uit welke oorspronkelijke taal is dit door google translate gehaald? allicht is het in de originele taal een stuk begrijpelijker :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:27:
[...]

De middelste cylinder is een spaghetti-T.W. doos. Ik wil er iets mee doen, maar heb nog geen duidelijk idee. De reservoirs, zijn de twee buitenste cylinders.

De D5 met mod en top staat links (op de foto) Die heb ik alvast in elkaar gezet.

[...]

Reloop. Hij was van een kameraad van me, en iemand was er niet zo voorzichtig mee geweest. Toen hij hem weg wilde gooien, heb ik de draaischijf en de voetjes er onder uit gehaald. Die voetjes zijn geveerd, (redelijk stug) kunnen nog wel eens goed van pas komen. 8)
Helemaal de verkeerde beredenering dat ik de tw cilinder als mogelijke top ben gaan zien, ik nam voor waar dat het weer eens een vernieuwing richting D5 kon zijn, totdat ik erop Google'de en maar geen cilinder in beeld kreeg van zo een formaat. Ja, toen wist ik het zeker, de tw cilinder is niet een top.

Sorry hoor, ik spinde richting allerlei mogelijke ideeën welke ik in verband trachtte te brengen richting het watercool imperium wier als mogelijk konden kunnen gaan zijn....

Ik moet zelf ook weer wat wachten, bord ter rma opgestuurd..kan wel weer een week duren en heb m'n oude pc weer eens aanstaan.

@Ik ben dyslectisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dit heb ik ook al meerdere keren aangehaald ja, ik vind het eigenlijkw el wat hebben die rare taal waar je 30x overheen moet lezen maar grammaticaal toch klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Sorry hoor, ik spinde richting allerlei mogelijke ideeën welke ik in verband trachtte te brengen richting het watercool imperium wier als mogelijk konden kunnen gaan zijn....

Ik moet zelf ook weer wat wachten, bord ter rma opgestuurd..kan wel weer een week duren en heb m'n oude pc weer eens aanstaan.

@Ik ben dyslectisch..
Ik ben een aspi (asperger) Dus ik kan alléén maar zeggen: Beautifull mind. ;)

Gelukkig heb ik mijn oudere DDR2 bord, met het oog op de aankomende verbouwing, gewoon paraat staan. Want 'n paar dagen zopnder pc? Dan kun je me na een week bij elkaar vegen denk ik. :P
Fordox schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:07:
dit heb ik ook al meerdere keren aangehaald ja, ik vind het eigenlijkw el wat hebben die rare taal waar je 30x overheen moet lezen maar grammaticaal toch klopt :P
Ik kan Fishsmell behoorlijk goed volgen. Hij is ook maar een jaar of vier jonger dan ik. Zijn taalgebruik is dus ook niet zo héél erg vreemd voor me.

[ Voor 22% gewijzigd door Phaerion op 24-08-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer bij..De bodem van het leunend ondervangen,in de context waarmee ik een tw cilinder als inzetbaar watercool hulpmiddel tot een visualiseren bracht, kreeg weer het associëren naar feitelijke beginselen welke met aanvulling uit een hangend sub etablissement met vooral ook een waarde wier gezekerd en met kracht appelleert aan een geheugensteun bijhorend tevens aan een goede visie-rail. Het ontstaan samen met een denkvaardige manierenreeks, geuit in een alhier staand tekstfile'tje was voor hier een associëren richting vanalles wat ik tegenkwam wier misschien "wel' zou kunnen doen...

Aspi gewoontes, helpen de gemoedstoestanden je dan niet teveel naar het horen van structuren met teveel gelijk gestelde waarden? versplintert denken, waardoor je dus de fragmenten waaraan je denkt, liggend laat zijn met kernactiviteiten inclusief teveel informatie?

Note: M'n XP 2400+ Thoroughbred doet het nog wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:56:

Aspi gewoontes, helpen de gemoedstoestanden je dan niet teveel naar het horen van structuren met teveel gelijk gestelde waarden? versplintert denken, waardoor je dus de fragmenten waaraan je denkt, liggend laat zijn met kernactiviteiten inclusief teveel informatie?

Note: M'n XP 2400+ Thoroughbred doet het nog wel leuk...
Absoluut...daarom is dit project voor mij ook erg belangrijk. Het is niet iets wat over één nacht ijs gebouwd kan worden, maar als het om pc's gaat is mijn aandachtsspanne aanmerkelijk langer dan normaal het geval is. Ben ook al iets te impulsief geweest met een volgende bestelling, die ik nu moet aanpassen, of opnieuw moet plaatsen. Ik had nog niet betaald, dus dat moet geen probleem zijn.

Het blijven vast houden aan een idee of ontwerp is ook niet altijd vanzelfsprekend, omdat ik ook heel erg word bestookt met allerlei asociaties wanneer ik op zoek ben naar materiaal voor de casemod. Maar het basis idee dwaalt nu toch al geruime tijd door mijn hoofd. En zodra ik de benodigdheden fysiek in bezit heb, ben ik ook veel beter in staat om een beeld te vormen van hoe het er uit moet gaan zien.

Ondertussen laat ik mij nog even lekker prikkelen door allerei afdwalingen. Zo kan ik voor mezelf controleren of ik wel tevreden ben over het idee dat ik al in mijn hoofd heb, vóórdat ik daadwerkelijk met zagen en boren begin. 8)

Mijn vorige pc was een AMD quadcore met een GTX570. Daar heb ik Skyrim toch nog erg lekker op rond gespeeld. Die houdt me nog wel even lekker bezig terwijl ik met de nieuwe build bezig ben. (die gedachte geeft ook wel erg veel rust in mijn hoofd.)

[ Voor 7% gewijzigd door Phaerion op 26-08-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn je Bitspower multilink fittings en je buizen alwel binnen? Ik heb nog eens gekeken naar hoe het buigen van de buisjes ongeveer gaat, ga je bijvoorbeeld sjule of damschijven op een plankje timmeren, maar wellicht gaat dit knikbuisjes opleveren of toch de kunststoffen stengel-methodiek?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Nee de fittngs zitten dus bij deze bestelling die ik net geplaatst heb. Het buigen van de tubes is niet eens erg moeilijk. Het wordt in het onderstaande filmpje uitvoerig beschreven. Maar ik gebruik het liefst zo veel mogelijk rechte tubes vanwege de stevigheid. En als het mooier is om ergens een tube te buigen zal ik die waarschijnlijk ergens met een beugeltje bevestigen, zodat hij ook nooit zo maar los kan schieten.

Naast een lading benodigdheden voor de waterkoeling, heb ik ook nog wat plexiglas nodig, nieuwe Dremel slijpschijfjes, een figuurzaag, en wat zaagblaadjes voor een decoupeerzaag. Ik heb ook wat motor onderdelen gezien, die erg mooi in deze build van toepassing komen. Dat ga ik allemaal niet in één bestelling rond krijgen. Dus ik ben met dit project ook zeker nog wel even zoet.

[ Voor 60% gewijzigd door Phaerion op 26-08-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel mogelijk haaks zijn de fittings, dan zal het te maken bochtjes zeker niet rieken tot hoofdpart in je build...(alsof dat erg is, ik zie je ervoor aan als techneut het buizenstelsel in pernis te onderhouden met je brander)

Ja, ik heb je yt filmpje in een eerdere post gezien, is toch wel de beste oplossing, en sjule of damschijven werken eerlijk gezegd eerder mee in de soos met advocaat. Strippen van de kast hier eens uitgevoerd, de beste methodiek er een prima overzicht op na te slaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
ennn.... zou je dat mischien een keer kunnen herhalen in het nederlands?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjakey frequencies, lees dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
oke begrijp er nu dus nog niks van je zou dingen ook gewoon letterlijk neer kunnen zetten in plaats van met spreekwoorden naar berwijzen...
en frequenties wat? :P
Pagina: 1 ... 37 ... 67 Laatste