Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
hehe ja dat merkte ik wel toen hier tijdens het cleanen de slang los schoot. (gelukkig buiten de behuizing)
Heel de keuken zeiknat.

9.4mtr (2*4.7) opvoerhoogte bouwt aardig wat druk op. ;)
Schiet de slang los, dan geeft dat een mooi PppFFffFFffFFFffFFT effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Ik ben nog wel blij dat mijn ppomp leeft.
Ik had gistet namelijk de in en uitgang omgedraait dus hij draaide droog voor een seconde of 15. Hij leeft nog wel gelukkig :D

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
aaj das altijd link ja.

Maar ze kunnen wel wat hebben hoor, het gaat niet zo snel kapot.
Als hij droog loopt, dan loopt uiteindelijk de rotor vast op het balletje van de stator. (wordt normaal gesmeerd door je vloeistof) Dit is gewoon een plastic ding die dan een beetje smelt en dan vastplakt aan de rotor en dus niet meer draait.

Kwestie van rotor eruit pakken, bolletje goed schoonmaken (eventueel lichtjes opschuren) en een toefje vaseline erop. Dan de kom van de rotor goed schoonmaken en weer in elkaar. Dan loopt het weer als nieuw :)

Wil je de printplaat zelf kapot krijgen, dan moet het pompje al even onder spanning, stil gestaan hebben.
En als hij vast loopt dan hoor je het goed.

[ Voor 3% gewijzigd door mukkel op 03-05-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ja hij leeft nog en doet het in volle glorie. Bedankt voor de info verder, nu maar hopen dat ik de info nooit.nodig heb :p

Nu heb ik een ander probleem:
Demiwater zit in de nieuw gemaakte loop en draait/spoelt perfect. Maar: ik heb geen drain punt gemaakt... Gezien ik nu een paar slangen heb ingekort, kan ik niet meer mijn res kantelen zoals ik het eerder deed...
Iemand een oplossing? Ik zat te denken om een slang door te knippen en dan die weer vast te maken met een T stuk waar later ook weer een drainport aan vAst word gemaakt. Maar liever niet natuurlijk...
mijn loop.is nu bijna hetzelfde als eerst maar dan met een kleinere stuk tussen de CPU en res.
ook zat ik eraanbte denken om de slang tussen mijn rad en pomp los te.maken op het hoogste punt en hopen dat er.niks lekt.

Gaat lekker hier :)

Ik typ nu trouwens vanaf mijn mobiel waar ik geen goede spelcheck op heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn setup heeft ook geen drain. Wat ik doe is mijn HDD's verwijderen, een bakje onder het reservoir zetten en daar de slang lostrekken. Bij de meeste setups kan je wel ergens op een laag punt een slang loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 20:44
Heft er iemadn toevallig ervaring mlet de Koolance 380I?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Docschnitzel schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:02:
ik zou zeggen check even martinsliquidlab voor reviews. De 370 kwam heel goed uit de tests voor wat betreft temperatuur.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

PilatuS schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:18:
Mijn setup heeft ook geen drain. Wat ik doe is mijn HDD's verwijderen, een bakje onder het reservoir zetten en daar de slang lostrekken. Bij de meeste setups kan je wel ergens op een laag punt een slang loshalen.
Dat kan ik doe ja maar de.slang hang boven de GPU en voeding. Dat word dus onnodig gebruik van veel keukenpapier xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16
Docschnitzel schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:02:
Om eerlijk te zijn, alle A merken koelers presteren ongeveer gelijk, het verschil is ongeveer 2~3c max, de prijsverschillen tussen de verschillende koelers geeft ongeveer de prestatie verschillen weer.

En de 380i is een van de beste, samen met de Swiftech Apogee, Aquacomputer cuplex kryos XT en de EK-Supremacy.

Neem de gene die je het mooiste vind, want tussen de top blokken is het verschil minder dan 1~2c, wat terug gerekend misschien 50Hz extra overklok verschil is.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 20:44
hehe thanx :) ik kan m'n heatkiller doorverkopen, en vond de koolance een prachtblokje, daarme :) dan in ene weg die verrekte voorgemaakte rommel wegdoen ( XSPC fluid) en overstappen op demi water:)

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

en ik ben weer up and running :D

zon blauwe led in een res met blauw vloeistof is echt prachtig :) foto's volgen deze week! (omdat er nu nog overal keukenpapier op ligt om eventueele lekjes op te vangen)

@PilatuS
bedankt voor de tip, het heeft me geholpen met drainen en het ging redelijk makkelijk en veiliger dan eerst :) nu hoef ik mijn res niet te verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 04-05-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Zit er aan te denken juist een rode led voor mijn res te kopen, dus ik zit op foto's te wachten Fordox :)
(Rood heeft ook de voorkeur omdat de res voor hangt en dus vanaf mijn bed te zien is en rood is dan prettiger dan blauw als ik hem een keer aan moet laten steen XD)

Heb het verven/spuiten maar uitgesteld :/
Ik ga eerst eens kijken of ik het ontwerp van de HAF 932 aan mijn eigen voorkeur kan aanpassen en dat in CAD bestanden kan verwoorden, kan ik dan ook ruimte meenemen voor logo's en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 19:23
Klein beetje advies vragen

Setup momenteel

Black ice GTX 360mm
EK supremacy
D5 + EK top/reservoir

Ik heb momenteel een EK blokje voor mijn 7950 in de post maar vroeg me af of ik niet eindelijk toe was aan een nieuwe case

Wat ik zoek

Voldoende radiatorcapaciteit (ben bereid om een andere radiator te kopen) (cpu + crossfire setup met overclock capable)
Weinig 5.25" bays, deze gebruik ik toch niet.
Weinig werk om alles te monteren, ben niet zo een held in modding (kan wel een gat boren of wat ruimte creeren met een dremel maar blowholes maken wil ik liefst vermijden :))

Een nzxt switch 810 is reeds een optie, bovenaan een 420mm rad en ruimte om later een 240mm rad onderaan te plaatsen dit is wel een behoorlijk prijzige kast.

Hebben jullie nog andere aanraders?

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 14:02
Dat wordt lastig denk ik. De switch heeft nl al een hele goede prijs / kwaliteitsverhouding in combinatie met de ruimte die je krijgt. Kijk anders eens naar de BitFenix Shinobi XL, die heb je al voor een dikke €120,-.

Andere optie is tweedehands natuurlijk. Dan kan je ook nog kijken naar een 800D van Corsair.

Zelf heb ik de switch en ben daar erg tevreden over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
Dat is zo ook ongeveer mijn conclusie

Het geld is niet het probleem, eentje kopen om dan iets later een nog beter tegen te komen is gewoon erg zonde :)

Als ik een switch 810 koop en mijn huidige radiator hergebruik dan is het nog niet eens echt duur.

Een dikke 360mm moet toch een 2500k + 7950 beide met stevige overclock aankunnen?

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Je kan met een 360 alles doen als je voor een goede gaat zoals de Alphacool UT60, maar er zijn ook andere die net zo goed zijn. Zelf zou ik er alleen nog wel een 240 bijplaatsen omdat ik een stil systeem erg belangrijk vind. De Switch heeft in ieder geval ruimte zat om hier mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hoe dik is die radiator die je nu hebt? als ie dikker is dan 30mm kan het goed.
DCG909 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 22:26:
Zit er aan te denken juist een rode led voor mijn res te kopen, dus ik zit op foto's te wachten Fordox :)
(Rood heeft ook de voorkeur omdat de res voor hangt en dus vanaf mijn bed te zien is en rood is dan prettiger dan blauw als ik hem een keer aan moet laten steen XD)

Heb het verven/spuiten maar uitgesteld :/
Ik ga eerst eens kijken of ik het ontwerp van de HAF 932 aan mijn eigen voorkeur kan aanpassen en dat in CAD bestanden kan verwoorden, kan ik dan ook ruimte meenemen voor logo's en andere dingen.
op de foto's komt het blauw niet echt mooi naar voren want dan lijkt het zeer vel. in praktijk oogt het een stuk rustiger (ook omdat het blauw is) maar is nog nog steeds redelijk dominant (al vind ik dat niet erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
hangt ook van budget af en van wat je mooi vind natuurlijk.
corsair 800d (zoals al gesuggereerd), 900D (duur), little devil (nog duurder!) of caselabs (onbetaalbaar voor de meesten).

Ik heb zelf enkel ervaring met de 800d (makkelijke kast voor waterkoeling) en de little devil (helemaal ideaal, strak en zonder fratsen en belachelijk veel ruimte).

Met een 360 kun je prima een 2500k en 1 graka OCen. Maar waterkoeling is verslavend heb ik gemerkt, je wilt altijd mooier/beter/stiller. Daarom ben ik zelf maar voor een overdreven setup gegaan, ben ik er ff vanaf :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
Mijn huidige radiator is 55.7mm

Hoe meer ik naar een switch 810 kijk hoe meer deze me aanspreekt :)

Inderdaad mooier/beter/stiller.. alleen case en de rest behouden, een extra 240mm onderaan? of meteen bovenaan 420mm.

Grrr :)

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
De switch 810 is er nu in een iets verbeterde uitvoering btw, de special edition genaamd in gunmetal en matzwart.

Ik zou er een 240/280 bijnemen want als je nu een 420 koopt en die bovenin gooit, kan jij je 360 niet meer kwijt, tenzij je gaat modden, want ik ken mensen op overclock.net die 2 maal een 420 in hun switch bouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Frag_Zero schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:53:
Mijn huidige radiator is 55.7mm

Hoe meer ik naar een switch 810 kijk hoe meer deze me aanspreekt :)

Inderdaad mooier/beter/stiller.. alleen case en de rest behouden, een extra 240mm onderaan? of meteen bovenaan 420mm.

Grrr :)
een 360mm van die dikte kan wel een gpu+cpu koelen met stevige overklok. het nadeel van een radiator onderin is dat drainen redelijk lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Valt toch wel mee als je de PC even op tafel zet? Daarnaast kan je hem ook verticaal inbouwen, maar dan moet je niet heel veel HDD's kwijt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
Verdere details

voeding -> HX850, denk dat een 240mm onderaan wel past maar 280mm is mss wat nipt! Verticaal een 280mm is wel een optie denk ik

Huidige radiator is behoorlijk lelijk wit gespoten, de vinnen opzich zijn nog wel okay (en niet gespoten). Dit zou wel een reden zijn om deze te vervangen :)

(edit: zo goedkoop gekocht dus geen groot verlies moest ik deze vervangen)

Verdere hardware

2500K
P8Z68 deluze
7950
2x SSD (dus niet veel hdd nodig)

[ Voor 9% gewijzigd door Frag_Zero op 06-05-2013 16:06 ]

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ik heb zelf 2 maal SSD in mijn 5.25 bay ingebouwd, waardoor ik veel flexibeler ben met mijn setup. Maar goed ik gebruik zelf geen bay res, dus daarom heb ik daar plaats zat.

Als je toch nog alles moet kopen, zou ik zeker ook naar de alphacool UT60 360 kijken. Past makkelijker dan een 420 en je kan nog steeds push/pull doen. Met een 420 moet je dan al echt wat gaan modden wil je dat hebben. Verder kan je er dan nog een 240 bijnemen, maar dat kan ook later als je nu dat geld wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
SSD's in 5.25" bay zou ik ook doen.

In de laatste versie van de switch 810 passen toch zo 420mm radiators bovenaan? Of zie ik dat mis?

En de 420mm is 8 euro duurder als de 360, daarvoor kan ik het toch zeker naar 140mm fans overgaan!

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ze passen zeker, maar ik lees nog steeds dat mensen wat moeten modden als ze push/pull doen met 420. Heeft ook met je mobo te maken waar de heatsink en CPU power aansluitingen zitten geloof ik.

Het zijn maar kleine aanpassingen, voornamelijk je fan wat bijwerken, dus laat je dat niet tegenhouden als je graag een 420 wil hebben. Kijk anders naar build logs van mensen die een 420 hebben ingebouwd in een switch. Verder kan je ook voor iets minder dan 60mm dik gaan waardoor je dat probleem ook niet meer hebt. Als ik even bij Alphacool blijf dan heb je ook nog een XT45 en ST30 van respectievelijk 45 en 30mm. Mocht je niet voor push'pull gaan dan kan sowieso alles in die switch ;)

Voordeel van een 420, is dat je bijna gelijk klaar bent en voor de meerprijs hoej je het niet te laten en je heb gewoon betere performance. nog een leuk weetje: de beste fans zijn nog altijd 120mm zijn ipv 140, zie ook Martins Liquid lab en Hardware.fr. Raar maar waar. :?

[ Voor 39% gewijzigd door rows op 06-05-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 23:19
Ik heb al jaren de volgende setup.

Deze zit op een 4870
Afbeeldingslocatie: http://www.freezinghardware.eu/productimages/Innovatek_Graph-O-Matic_rev_30_-_transparant-k1.gif

Deze is voor de amd x2 5200+ cpu
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.com/medias/global/ce/8000_8999/8700/8700/8709/870929_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Verder een koperen kachelradiator en plexiglas reservoir en als pomp een Eheim van Innovatek.

Deze
Afbeeldingslocatie: http://www.watercoolinguk.co.uk/images/product_images/large/_49001_2.jpg

Probleem is dat sinds een week de pomp soms niet aanslaat als ik de PC opstart, PC gaat dan na een minuut of 2 weer uit. Hardware is laatste maanden niet gewijzigd en ik kan ook gewoon gamen zonder vastlopers. Zit een 500w Be Quiet voeding in. Vandaag toch eens de pomp er tussenweg gehaald en opengemaakt. Pomp ziet er na 6/7 jaar gebruik van binnen als nieuw uit en zie ook niks geen aanslag. Enige wat ik zag ik dat de rubberen dopjes aan beide kanten van het pinnetje een beetje aan het vergaan zijn dus heb de rubberkorreltjes er afgespoeld en daarna alles weer teruggeplaatst. Dopjes zitten er dus nog gewoon op alleen waren ze aan de buitenkant voor 10% vergaan. Alles is nu weer aangesloten en lijkt weer zonder problemen te draaien. Zouden die rubberkorreltjes van die dopjes als ware de "as" hebben kunnen blokkeren? En zou een aquariumzaak die ook Eheim verkoopt die rubbertjes kunnen leveren? dan koop ik er alvast 2 als backup. :)

Verder helemaal tevreden met WC, cpu netjes rond de 42 idle en de fan op de radiator staat al jaren uit, alleen tijdens gamen op een warme zomerdag wil ik die uit voorzorg nog wel eens inschakelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Chiel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:23:
Verder helemaal tevreden met WC, cpu netjes rond de 42 idle en de fan op de radiator staat al jaren uit, alleen tijdens gamen op een warme zomerdag wil ik die uit voorzorg nog wel eens inschakelen. :P
Wat is dat toch met IDLE temperaturen de laatste tijd 8)7 Dat is helemaal niet interessant :P

Wat doen je temps onder 100% CPU belasting ? Wat doen ze als je ook je GPU helemaal belast ? DAT IS ECHT INTERESSANT ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:00:
[...]

Wat is dat toch met IDLE temperaturen de laatste tijd 8)7 Dat is helemaal niet interessant :P

Wat doen je temps onder 100% CPU belasting ? Wat doen ze als je ook je GPU helemaal belast ? DAT IS ECHT INTERESSANT ;)
Ik heb mijn setup voornamelijk voor de stilte. In Windows draaien de 4 fans op 6 volt wat een idle temp geeft van rond de 50 graden :P Vrijwel alle luchtkoelers doen het beter.

Met gamen zet ik de fans iets hoger. CPU max is dan 65 en de videokaart rond de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
PilatuS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:03:
Ik heb mijn setup voornamelijk voor de stilte. In Windows draaien de 4 fans op 6 volt wat een idle temp geeft van rond de 50 graden :P
Gewoon bizar veel radiator oppervlakte creëren, dan is hij altijd stil.

Heb 6x 140mm met 60mm dikte + 2x 180mm, zelfs met een 900W heat-load is mijn PC nog fluister stil. :+

Met de Koolance TMS-205 is het trouwens gemakkelijk om je fans en pomp aan te sturen aan de hand van de warmte van je water.

Systeem zelfs onder load onhoorbaar!
Chiel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:23:
De Eheim pomp is een redelijk goede, maar 6 tot 10 jaar gebruik is ongeveer de levensverwachting van de pomp, bij herhaalde problemen zou ik toch denken aan vervanging.

Zo iets als deze bay-res + D5 pomp, waar je een goede vervanging mee hebt, en die later ook nog eens een betere opstelling toe laat als je onderdelen gaat vernieuwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/75x50/13508_0.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/75x50/10622_0.jpg

Zelf zou ik als je CPU en/of VGA gaat vervangen ook voor andere blokken kiezen, deze blokken waren ooit redelijk, maar is nu meer de klasse van een Opel Kadet, eens iets moois, maar nu lang achterhaald door betere techniek.

En zo als de andere ook zijden, idle temp is wel de meest on interessante waarde voor waterkoelers, mijne zijn voor load en idle nagenoeg gelijk, 28/30/32c idle/load/burn-in-load, maar heb dan ook een +1000 euro setup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 4x120mm XSPC RX480 rad voor alleen CPU en GPU. Alle fans in de PC draaien op 6 volt. Hiermee is de PC stiller dan de gemiddelde laptop. De fans doen 21dB op 12 volt en ze draaien dus maar op 6 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
vraagje: is 1 liter genoeg voor 1 x rx120, 1x slim dual 240, 1 cpu block, 1-2 meter slang en een bp watertank multi Z 150?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CDA441 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:02:
vraagje: is 1 liter genoeg voor 1 x rx120, 1x slim dual 240, 1 cpu block, 1-2 meter slang en een bp watertank multi Z 150?
Waarschijnlijk wel, maar ik zou ervoor zorgen dat je zeker genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 23:19
nero355 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:00:
[...]

Het is vooral gemakzucht :P. Overklokken heb ik al jaren niet meer gedaan en het gaat mij vooral om een stil systeem. Zolang het systeem stabiel blijft als ik een keer game vind ik het al prima. Maar natuurlijk was ik nu ook wel even benieuwd naar de temps als ik burnintest aanzet. ;) Cpu blijkt dan na een half uurtje 55 graden te worden, lijkt me redelijk zonder actieve koeling.
player-x schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:00:
[...]

De Eheim pomp is een redelijk goede, maar 6 tot 10 jaar gebruik is ongeveer de levensverwachting van de pomp, bij herhaalde problemen zou ik toch denken aan vervanging.

Zelf zou ik als je CPU en/of VGA gaat vervangen ook voor andere blokken kiezen, deze blokken waren ooit redelijk, maar is nu meer de klasse van een Opel Kadet, eens iets moois, maar nu lang achterhaald door betere techniek.

En zo als de andere ook zijden, idle temp is wel de meest on interessante waarde voor waterkoelers, mijne zijn voor load en idle nagenoeg gelijk, 28/30/32c idle/load/burn-in-load, maar heb dan ook een +1000 euro setup. ;)
Burn in load is inmiddels gemeten :P

Ik hoop dat de pomp het na de kleine schoonmaak het toch nog weer volhoudt, hoor hem verder niet dus lijkt me wel stabiel. En die blokjes vervangen..hmja ik zat te denken over een keer een nieuwe i7 en misschien prop ik wel gewoon die 4870 er wel bij, voor die paar uurtjes dat ik eens wat game per week. En natuurlijk gaan er gewoon weer de oude blokjes op (ja ik ben een kniepert >:) ), pas als het echt niet meer wil koop ik wel nieuwe.

[ Voor 46% gewijzigd door Chiel op 06-05-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Zou meer dan voldoende moeten zijn, kom je te kort, dan kan je het altijd bijvullen met wat 50 cent water van het kruidvat.

Is zelfs gewoon te mengen met kant en klare (gekleurde) koelvloeistof als het om minder dan 20~30% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
player-x schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:11:
Zou meer dan voldoende moeten zijn, kom je te kort, dan kan je het altijd bijvullen met wat 50 cent water van het kruidvat.

Is zelfs gewoon te mengen met kant en klare (gekleurde) koelvloeistof als het om minder dan 20~30% gaat.
Het is mayhems ice white, ik dacht ook aan demi water om het aan te lengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
CDA441 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:02:
Persoonlijk denk ik dat dat krap kan worden.
Heb de 80 en de 150 is meer dan 2x zo lang ik hou denk ik 1/8e of minder van 1 L over. Dus ik heb het vermoeden dat 1L voor de 150 te weinig zal zijn...

Maar je kan idd aanlengen met demi water. Ik koop het bij de AH, 45 cent oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn setup gaat precies 1 liter. Dit met CPU en GPU + 4x120mm rad. Ik heb wel een redelijk grote kast maar de slangen zijn zo kort mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mijn set-up, 60mm dikke 280mm rad wet cpu blok, meter slang en een phobya tbalancer 150 (ongeveer hetzelfde als de z multi 150) verbuikt maar een halve liter. maar je knoeit altijd wat bij je eerste poging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
ow ik zit hier ruim boven een liter de 1,25liter zoiets :)
Twee 240mm 30mm dikke rads, één 240mm 60mm dik rad, maar er gaat hier verdomd veel water in m'n bay-res. omdat de pompen er achterop hangen ipv onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:33:
ow ik zit hier ruim boven een liter de 1,25liter zoiets :)
Twee 240mm 30mm dikke rads, één 240mm 60mm dik rad, maar er gaat hier verdomd veel water in m'n bay-res. omdat de pompen er achterop hangen ipv onder zitten.
wat moet dat een langdurige hell zijn met vullen en drainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
mukkel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:33:
maar er gaat hier verdomd veel water in m'n bay-res. omdat de pompen er achterop hangen ipv onder zitten.
Valt wel mee hoor, bij mij gaat er ongeveer 2.2L in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
hehe leeg is zo gedaan. Dop los bij de bay en onder de kraan open. ;)

Vullen doe ik meestal bij m'n rad die achterop hangt.
Even de slang loshalen en dan gieten. Dan gaat er bijna een hele fles in voordat de loop dicht moet en de pomp aan kan. Het overige beetje vul ik dan via de res.
Op zich zo gepiept.

@player baas boven baas. :P

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 06-05-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Fordox schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:38:
wat moet dat een langdurige hell zijn met vullen en drainen
Verversen hoeft totaal geen probleem te zijn, voor een paar tientjes heb je de perfecte drain opstelling.

Flush setup met snelkoppelingen.

[ Voor 40% gewijzigd door player-x op 06-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Ik heb zelf 2 weken geleden weer op waterkoeling overgestapt (precies 10 jaar na mijn eerste setjer:P), mijn setup is als volgt:

Rad: EK Coolstream 360
Fans: 3x Scythe GT 1850rpm
CPU block: EK Supremacy (koper + acetal versie)
GPU block: EK FC7950 (koper + acetal versie)
Pomp: Laing D5
Res: XSPC reservoir voor D5
Masterkleer 1/2" ID slangen met 1/2" OD barbs van nikkel (van Phobya).

Het grootste deel van de spullen komt van Highflow.

Kwa temperaturen scheelt het echt een hoop vergeleken met wat ik eerst had (mijn asus hd7950 DCU2 werd steeds rond de 80 graden tijdens het gamen op stocksnelheid, nu 40 met OC in furmark :>). Ik draai gewoon puur demi-water en een killcoil. Echter dinsdag keek ik eens in mijn PC en vond ik in mijn res en slangen een soort witte aanslag. Dus ik de dag erna maar eens alles openhalen om te kijken waar dit vandaan komt. En tot mijn verbazing vind ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kaKYFxd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9dwtvQU.jpg

Na 1,5 week draaien is bij een groot deel van de barbs en een angle adapter gewoon (een deel van) het nikkel eraf, en dat heeft zich lekker overal door de loop verspreidt :X. Gelukkig valt de schade aan de andere onderdelen nog mee omdat ik het snel zag, maar met deze fittings ga ik geen dag meer draaien.

Naar mijn inzien is dit het resultaat van goedkope nikkel plating, maar dan nog vindt ik het vrij absurd hoe snel dit is gegaan. Immiddels heb ik contact opgenomen met Highflow hierover, en ik hoop dat ze me een beetje tegemoet willen komen.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Bij mij heeft de nikkel plating van m'n fittings losgelaten omdat ik die heb geflushed met azijn, en daarna warm water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Lekker ja.. Zelf draai ik met XSPC en EK fittingen en heb dit nog niet gehad.
Volgende keer wat anticorosie erin gooien om alles te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

CDA441 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:55:
Bij mij heeft de nikkel plating van m'n fittings losgelaten omdat ik die heb geflushed met azijn, en daarna warm water
Tja ik heb uit voorzorg echt alleen demi-water gebruikt (ook voor de eerste keer omspoelen van de loop), dus daar ligt het niet aan. Maar eigenlijk zou het, voor mij iig, nog niet zo'n punt zijn als er helemaal geen nikkel op zat. Ik ben vooral bang dat die troep zich overal door mijn loop verspreidt, met name in de pomp oid.

Ondertussen heb ik trouwens alle fittings maar door ouderwetse messing barbs vervangen, dus ik heb nu vrijwel geen nikkel meer in de loop zitten (afgezien van 2 afdicht dopjes).
mukkel schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:55:
Lekker ja.. Zelf draai ik met XSPC en EK fittingen en heb dit nog niet gehad.
Volgende keer wat anticorosie erin gooien om alles te remmen.
Anticorrosie vloeistof is idd ook nog wel een optie (Michelle van highflow gaf dit ook aan). Echter ik heb in het (verre) verleden spul gehad wat mijn slangen en res sloopte, dus vandaar dat ik er vanaf gezien heb. Maar dan nog vind ik ~10 dagen wel heel erg snel hoor, zeker omdat ik ook een vernikkelde 1/4G M-M adapter gebruik van Koolance die geen sporen van flaking vertoond.

Misschien dat in de toekomst maar op premix vloeistof overstap tho, just in case.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@meddle.

Ik heb pasgeleden hetzelfde gehad met EK fittingen... ze zijn eigenlijk allemaal aangetast.
Mukkel of Fordox heeft toen een onderzoekje van EK zelf gepost wat over de degradatie van de nikkel plating in EK producten ging.

Heb dezelfde avond nog een fles EK clear gekocht om als mix te gebruiken.
(moet eigenlijk binnenkort zo'n kleine extender kopen om de laatste EK fitting uit mijn loop te kunnen verwijderen.....)

Ik zal bij de volgende verversing wel even kijken hoeveel troep er in de fles beland bij het aftappen van het water (de fles waar dus het demi in zat, waar het dus weer terug in gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Vorige week een setje via V&A overgenomen. Word mijn eerste set!

Wat demi water etc gekocht om het spulletje schoon te maken, nu nog wachten op de bestelling bij aquatuning:
- Slang
- Slangklemmen
- 2 * AT-Protect-Clear 1000ml
- zo'n 24 pins geval

Maar mijn bestelling staat nu al een paar dagen stil volgens hun website terwijl toch alles op voorraad is.. Grr..

Ben slecht in wachten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik voel me nu echt een beetje een oddball XD
Ik gebruik namelijk geen connector voor de PSU bij het lek testen, nee, ik gebruik een oude pc XD

Gewoon alles op de molex van die pc aansluiten en dan aanzetten :)
Had namelijk geen zin om de PSU van de pc zelf aan te zetten, want dan komt er toch stroom op componenten die in de pc zitten en als er dan iets mis gaat ben je mogelijk toch de sjaak...

@Fordox.
Ik heb de rode LED besteld, als het goed is komt ie morgen binnen :)
Ook de extender zit erbij, dus dan heb ik geen EK fittingen meer in de loop hangen :)

Ik ga van het weekend ook maar eens een beginnetje maken aan het ontwerpen van een eigen PC case :/ eerst maar Inventor van de Autodesk site plukken (yay voor studenten licenties :) ) en dan maar een MoBo tray maken die werkt voor alle standaard maten (begrijp niet waarom standaard kasten niet Eatx en XL atx zijn...) Maar dan moet ik eerst de gat maten maar eens opzoeken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DCG909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:11:
Ik voel me nu echt een beetje een oddball XD
Ik gebruik namelijk geen connector voor de PSU bij het lek testen, nee, ik gebruik een oude pc XD

Gewoon alles op de molex van die pc aansluiten en dan aanzetten :)
Had namelijk geen zin om de PSU van de pc zelf aan te zetten, want dan komt er toch stroom op componenten die in de pc zitten en als er dan iets mis gaat ben je mogelijk toch de sjaak...

@Fordox.
Ik heb de rode LED besteld, als het goed is komt ie morgen binnen :)
Ook de extender zit erbij, dus dan heb ik geen EK fittingen meer in de loop hangen :)

Ik ga van het weekend ook maar eens een beginnetje maken aan het ontwerpen van een eigen PC case :/ eerst maar Inventor van de Autodesk site plukken (yay voor studenten licenties :) ) en dan maar een MoBo tray maken die werkt voor alle standaard maten (begrijp niet waarom standaard kasten niet Eatx en XL atx zijn...) Maar dan moet ik eerst de gat maten maar eens opzoeken ....
Ik snap hem, heb alleen geen plaats voor nog een pc. Me vriendin loopt nu al te klagen (maar er is wel plaats voor een schoenencollectie waar je u tegen zegt:P).

Als ik alles ga doorspoelen met demi water.. Even laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
DCG909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:11:
Is een manier uiteraard, zelf gebruik ik een +10j oude voeding, waar ik de groene draad van heb overbrugt zodat hij altijd aan staat, en dan sluit ik daar mijn pompen en controller er op aan, niet noodzakelijk wel handig is een voeding met een aan en uit schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

DCG909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:33:
@meddle.

Ik heb pasgeleden hetzelfde gehad met EK fittingen... ze zijn eigenlijk allemaal aangetast.
Mukkel of Fordox heeft toen een onderzoekje van EK zelf gepost wat over de degradatie van de nikkel plating in EK producten ging.

Heb dezelfde avond nog een fles EK clear gekocht om als mix te gebruiken.
(moet eigenlijk binnenkort zo'n kleine extender kopen om de laatste EK fitting uit mijn loop te kunnen verwijderen.....)

Ik zal bij de volgende verversing wel even kijken hoeveel troep er in de fles beland bij het aftappen van het water (de fles waar dus het demi in zat, waar het dus weer terug in gaat)
Ik heb net even de thread teruggelezen en kwam op die post uit, na hoeveel weken/maanden gebeurde dat bij jou? Mja ik heb nu gelukkig amper nikkel in de loop, dus ik hoop dat het probleem daardoor wel verminderd. Over een maand komt er bij mij een nieuw mobo en cpu in, dus dan zal ik er ook maar gelijk zo'n fles EK clear coolant in gooien voor alle zekerheid.

Wat ik wel gek vind is dat tegenwoordig vrijwel alle fittings die online verkocht worden vernikkeld zijn, terwijl de kwaliteit van de plating (voor sommige merken) blijkbaar echt veel te laag is 8)7. Want zelfs al gebruik je corrosion blockers of premix vloeistof dan ga je op een gegeven moment problemen krijgen bij zulke slechte plating, aangezien je de corrosie feitelijk alleen maar kunt vertragen.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ehhh, ik geloof dat ik de eerste sporen al bij de 1e keer onderhoud tegen kwam...
Ik dacht toen dat het enkel een verkleuring was, omdat daar stilstaand water was.

Ik gok dus dat het al na een paar weken is gaan corroderen?

Als alles goed is (en GLS levert), dan heb ik morgen de extender + LED meuk binnen.
Ik zal dan ook wel extra kijken of het water nog wel schoon is oid.

Wat voor MoBo en CPU heb je nu en wat gaat erin komen?
Btw. Ik vind het wel bizar dat jouw 7950 DCII op stock 80 graden werd... mijn 7970 DCII wordt op 1Ghz (hoger gaat ie niet....) maar 67 :/

(wederom een voordeel van WC, ik koop in de toekomst gewoon een luidruchtig reference model, of een super snelle editie en plak er een water blok op en dan is ie ineens heel stil XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

DCG909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:56:
Ehhh, ik geloof dat ik de eerste sporen al bij de 1e keer onderhoud tegen kwam...
Ik dacht toen dat het enkel een verkleuring was, omdat daar stilstaand water was.

Ik gok dus dat het al na een paar weken is gaan corroderen?

Als alles goed is (en GLS levert), dan heb ik morgen de extender + LED meuk binnen.
Ik zal dan ook wel extra kijken of het water nog wel schoon is oid.

Wat voor MoBo en CPU heb je nu en wat gaat erin komen?
Btw. Ik vind het wel bizar dat jouw 7950 DCII op stock 80 graden werd... mijn 7970 DCII wordt op 1Ghz (hoger gaat ie niet....) maar 67 :/

(wederom een voordeel van WC, ik koop in de toekomst gewoon een luidruchtig reference model, of een super snelle editie en plak er een water blok op en dan is ie ineens heel stil XD)
Oke dus dat lijkt me redelijk vergelijkbaar met de 1,5 weken bij mijn fittings. Zou me niks verbazen als het ook dezelfde plating is eigenlijk. Ik ben in ieder geval benieuwd of het gebruik van EK coolant iets heeft uitgemaakt.

Ik heb nu trouwens een Asus AM3 bordje met een phenom X2 955BE @3.6ghz erop. Helaas is overclocken (zelfs met WC) echt niet te doen door de enorme vdroop van dit bord, dus na 3 jaar ga ik overstappen naar een i5 4670K en bijbehorend bordje als die binnenkort uit zijn.

Verder werd die 7950 DC2 volgensmij zo heet doordat hij, ironische genoeg door de enorme koeler, amper lucht kon aanzuigen. Dit was zowel een probleem in mijn oude kast (lian li pc101B), die amper intakes had en waar de videokaart op de kop zat, en in mijn huidige fractal midi r2 waar de intake van de koeler verstopt zat achter de hdd cage.
Nu ik een GPU block heb blijft hij tijdens het gamen gewoon onder de 40 graden, en dat terwijl de kaart op 1150/1500Mhz loopt ipv stock clocks :9.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Nikkel mag er nooit zo snel afgaan, of je nu kraanwatergebruikt met zout en zand gebruikt of EK Coolant. Ik heb zelf werktuigbouwkunde gestudeerd en ik kan je wel zeggen dat als nikkel er zo snel afgaat, dan heb je zoals wij dat noemen pisbakken staal kwaliteit. Als het er zo snel afgaat dan heeft de fabrikant het proces eenvoudigweg niet onder controle en dat is wel het laatste wat je als klant wilt een fabrikant die zijn productie proces niet op orde heeft. Garbage in = garbage out. Nikkel is een hard, corrosiebestendig metaal en als je nikkel goed verwerkt kan het namelijk heel lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Kraanwater met zout en zand zou zeker wel effect hebben ;)
want dat zou gaan schuren en daardoor het nikkel verwijderen.

Maar ik ben het idd met je eens dat dit gewoon bizzar is...
Ik heb bijv. geen sterke redux-reactie in mijn loop gehad, alles is of koper, nikkel, of messing geweest :/

Het leek er ook wel op dat de plating gewoon had losgelaten, heeft waarschijnlijk niks te maken met een of andere reactie, dus ik vermoed dat er gewoon een fout zit in ofwel de preparatie (chemisch schoonmaken), of het daadwerkelijke beplaten :/

Offtopic.
Hahahah, komt toch de term PBS weer langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
haha ik bedoelde het ook even overdreven om mijn punt duidelijk te maken. :P

Overigens al zou je dat er echt ingooien, dan nog zou je na twee weken daar nog amper wat van mogen zien eigenlijk. Pas op langere termijn zou het natuurlijk wel te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

Nou volgensmij is het metaal gebruikt in pisbakken over het algemeen wel van hogere kwaliteit dan dit :>. Om eerlijk te zijn vermoed ik inderdaad ook dat dit niet slechts het resultaat van galvanische corrosie is, maar eerder dat de plating er gewoon erg slecht opzit. Een klein gaatje in de plating kan namelijk al leiden tot oxidatie van het onderliggende koper, en dan is het hek van de dam natuurlijk.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, ik heb vanmiddag de spullen binnen gekregen.
De LED zou ik persoonlijk niet "ultra helder" noemen, is meer een gewone rode led..
Als het donker is geeft het een leuk effect, maar als het licht is zie je er weinig van :/
Zal nog kijken of ik wat kan uploaden, want ik heb wel wat kunnen fotograferen.

Extender doet wat het moet doen en ziet er goed uit.

Zat wel nog wat spul in het water, maar minder dan met allemaal nikkel EK barbs.

Edit.
En de foto.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E9NcFCHivrpM24wk1ZG0Fass/medium.jpg
De microbubbels geven nu wel een mooi effect :) Hopelijk blijven ze op de killcoil zitten :p

Edit 2.
Iets wat me ook gigantisch opvalt is dat de loop nu bijna micro bubbel vrij is :/

Heb boven en onder in de res nu zo'n 3 gaten deksel zitten (onder: aanvoer pomp + temp sensor + afsluiting, boven: invoer aan res + LED + afsluiting).
De aanvoer en afvoer zitten ook boven elkaar.

Ik vraag me af of het nu komt door de bijna 1:10 menging van de EK vloeistof (zal meer EK in zitten dan demi), of door de opstelling in de res.
Maar het werkt als een tierenlier :)

[ Voor 48% gewijzigd door DCG909 op 14-05-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zojuist mijn pakket ontvangen van aquatuning.nl met de spullen die ik nog nodig had. Slangklemmen, slang etc. Duurde wel anderhalve week ! Was schijnbaar iets mis gegaan in hun systeem.

Vanavond de spulletje's eens schoonmaken (rad etc) en zaterdag maar eens beginnen met inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:22:
Ok, ik heb vanmiddag de spullen binnen gekregen.
De LED zou ik persoonlijk niet "ultra helder" noemen, is meer een gewone rode led..
Als het donker is geeft het een leuk effect, maar als het licht is zie je er weinig van :/
Zal nog kijken of ik wat kan uploaden, want ik heb wel wat kunnen fotograferen.

Extender doet wat het moet doen en ziet er goed uit.

Zat wel nog wat spul in het water, maar minder dan met allemaal nikkel EK barbs.

Edit.
En de foto.
[afbeelding]
De microbubbels geven nu wel een mooi effect :) Hopelijk blijven ze op de killcoil zitten :p

Edit 2.
Iets wat me ook gigantisch opvalt is dat de loop nu bijna micro bubbel vrij is :/

Heb boven en onder in de res nu zo'n 3 gaten deksel zitten (onder: aanvoer pomp + temp sensor + afsluiting, boven: invoer aan res + LED + afsluiting).
De aanvoer en afvoer zitten ook boven elkaar.

Ik vraag me af of het nu komt door de bijna 1:10 menging van de EK vloeistof (zal meer EK in zitten dan demi), of door de opstelling in de res.
Maar het werkt als een tierenlier :)
wees blij. ik heb mijn systeem niet goed gebleed dus telkens als ik mijn pc aanzet hoor ik dat er een paar bubbels worden door gezogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb ook niet alles gebleed, boven (links op de foto) zie je een grote bubbel zitten die de kleinere bubbels mooi opvangt en zo dus vast houd :)
De eerste 5 aanpassingen probeerde ik ook alle lucht eruit te krijgen, maar dat duurde erg lang en het hielp zeer slecht met die micro bubbels. Daarop heb ik een luchtbel achtergelaten die toen een zeer groot deel eruit filterde. Maar nu hoor ik dus ineens niks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

in de res heb ik altijd lucht. ik bedoel dat er nog ergens anders in mijn loop belletjes zitten die er niet uit willen (ik verdenk tussen de cpu blok en de rad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
PC een keer plat leggen ;) of goed schuin alle kanten op.
Je loop is als het goed is toch dicht, lekkern doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:44:
PC een keer plat leggen ;) of goed schuin alle kanten op.
Je loop is als het goed is toch dicht, lekkern doet het niet
true maar de luchtbel in mijn reservoir kan ook de loop in worden getrokken :P

ik heb er verder geen last van. ik vind het wel een leuk geluidje als mn pc aan gaat :P (verder hoor ik het ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik vind het altijd zo'n kut klus om dat te doen.... er blijft over een paar jaar echt niks over van mijn bureau door al dat gekantel en gedraai met mijn computer...
Er komt iedere keer wel een hoek in het hout (soort multiplex hout met een mooi laagje, een duurder office bureau wat ik heb gekregen van de directeur toen wij hier kwamen wonen), waardoor er weer een buts in het bureau erbij komt....

Ik probeer het op te lossen met keukendoeken, maar die schuiven ook wel eens weg :/

Maar et is ook wel de enige manier om alle lucht uit de res te halen (en ik denk toch dat dat iets van 1/8e is van het vollume van de res....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Er zit altijd lucht in je res.
Dat moet ook wel ivm uitzetten en krimpen van het water. :)

kantelen ect. is op lucht uit je Rads / slangen / blokken ect te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk het niet helemaal :s
Toen ik dus de koppeling los haalde om de res af te sluiten, toen kwam er redelijk wat druk vrij O.o
ongeveer de helft van de luchtbel werd toen er weer uit gedrukt... vermoede al dat dit door de warmte kwam.

(en ik kantel ook met de pomp op 100%, dan komt bijna alles eruit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
DCG909 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:33:
Toen ik dus de koppeling los haalde om de res af te sluiten, toen kwam er redelijk wat druk vrij O.o
Als ik mijn systeem net heb gevuld, zet ik de CPU op een profiel zonder overklok tijdelijk, en zet water temp op 70c in de TMS-200 controller, en draai OCCT tot dat het water heet is, en dan sluit ik het systeem.

Alleen met 6x 140mm en 2x 180mm aan rad oppervlakte, kan ik die temp alleen niet halen met enkel mijn CPU als ik de radiatoren niet afdek, anders kom ik niet veder dan 50c. :+
Wil niet ook nog eens met mijn GPUs instellingen spelen, en 70c water temp vinden ze gestrest echt niet prettig.

Op die manier heb ik altijd onderdruk in mijn systeem, vind ik altijd wel zo een prettige gedachte. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door player-x op 16-05-2013 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Waarom wil je eigenlijk onderdruk?
Die kleine slangentjes kunnen best wat hebben voordat er ook maar iets gebeurd (en compressie fittingen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
DCG909 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:17:
Die kleine slangentjes kunnen best wat hebben voordat er ook maar iets gebeurd
Ooo dat weet ik ook wel, maar een drukloos of onderdruk in het systeem is altijd veiliger dan een systeem waar druk in ontstaat.

En tijdens werking ontstaat er nog steeds druk aan de drukzijde van de pomp, maar minder druk is altijd veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

onderdruk heb ik juist liever niet, als je met slang werkt zijn deze dan makkelijker te knikken als ze onder onderdruk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Je moet wel erg korte bochten maken met Tygon R3603 15,9/9,5mm Slang om er knikken in te krijgen, met zijn 3mm wand dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

player-x schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:43:
Je moet wel erg korte bochten maken met Tygon R3603 15,9/9,5mm Slang om er knikken in te krijgen, met zijn 3mm wand dikte.
dat "erg korte" heb je dus niet meer met onderdruk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb ook Tygon E1000 1/2 3/4 slang, aka fluber slang XD
Dus druk is bij mij redelijk essentieel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Fordox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:53:
dat "erg korte" heb je dus niet meer met onderdruk :P
Valt wel mee hoor, en de onderdruk waar we het over hebben is iets van 50 tot 100 millibar, daar klappen je slangen niet zomaar van in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

player-x schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Valt wel mee hoor, en de onderdruk waar we het over hebben is iets van 50 tot 100 millibar, daar klappen je slangen niet zomaar van in hoor.
ik werk bij mn stage met onderdruk de laatste tijd, ik moet zeggen dat 100 milibar al aardig wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Je water verwarmen naar 70 graden en dan pas alles aansluiten is grappig maar niet echt nodig. Als je je reservoir afsluit als je systeem draait dan bereik je precies hetzelfde. Als je dan je systeem uitzet dan heb je ook onderdruk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Zo vanmiddag m'n RASA blok omgezet naar een Raystorm.
Dat scheelt enorm qua flow tov de Rasa, precies wat ik wilde. :)
Meer flow voor m'n GPU

Temp van m'n 670 @1254 blijft ongeveer 4-5 graden lager als met de rasa in de loop.
bij de rasa kroop hij richting de 40, nu na een uurtje of 2 in BF3 max 35 raden.
Mooi :)

CPU temp ligt ook ietsje lager een graad of 3, maar daar deed ik het niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Crap, bang dat ik de verkeerde slangklemmen heb besteld. Ze kunnen niet "vast geklikt" worden... Alsnog erom doen, Tie wrap er rond of morgen even bij de bouwmarkt iets anders halen?

Slang PVC 10/8mm (5/16"ID) Clear
Slangklem 8 - 10mm kunststof zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/210x140/5384_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je kan van die "tuinslang slangklemmen" kopen, maar dan moet je misschien een stukje slang meenemen om te kijken of het zou passen.
Ik heb zulke dingen namelijk gebruikt en het werkt (wel stevig genoeg aandraaien en een passende schroevendraaier hebben.... dat waren mijn eerste fouten), maar ik vond het er niet bepaald mooi uit zien :/ Vandaar dat ik ook op compressie over ben gegaan (hangt ook van het merk af, hoeveel het verschil dan is met de barbs + klemmen)

oftopic.

Het was iets van +/- 17 graden in mijn kamer en de cpu werd dus maar 23 graden :o
water was iets van 19 graden na de radiator :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DCG909 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:30:
Je kan van die "tuinslang slangklemmen" kopen, maar dan moet je misschien een stukje slang meenemen om te kijken of het zou passen.
Ik heb zulke dingen namelijk gebruikt en het werkt (wel stevig genoeg aandraaien en een passende schroevendraaier hebben.... dat waren mijn eerste fouten), maar ik vond het er niet bepaald mooi uit zien :/ Vandaar dat ik ook op compressie over ben gegaan (hangt ook van het merk af, hoeveel het verschil dan is met de barbs + klemmen)

oftopic.

Het was iets van +/- 17 graden in mijn kamer en de cpu werd dus maar 23 graden :o
water was iets van 19 graden na de radiator :s
Dus ik heb toch de verkeerde gekocht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ehhhh.
Mogelijk.
Of je moet extra kracht zetten om ze vast te klikken (met de mogelijkheid dat je ze niet meer los krijgt.

Als de klem van 8 t/m 10 mm zou moeten pakken had het net moeten lukken.
Als ze niet vast klikken dan is de buis mogelijk toch net iets dikker of de klem net iets kleiner :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe mij maar schroeffittingen. Slang erop, aandraaien en klaar. Enige nadeel is dat de slang soms mee gaat draaien bij het aandraaien van de ring. Verder is zit het enorm vast. Je kan echt aan de slang trekken, los komt ie niet.

Je kan ook altijd nog tie-rips gebruiken ipv slangklemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
PilatuS schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:52:
Enige nadeel is dat de slang soms mee gaat draaien bij het aandraaien van de ring.
Dit is vaak simpel op te lossen door een beetje water of speeksel aan de buitenkant van de slang te smeren.

Werkt in de meeste gevallen als een prima smeer middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
player-x schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:03:
[...]

Dit is vaak simpel op te lossen door een beetje water of speeksel aan de buitenkant van de slang te smeren.

Werkt in de meeste gevallen als een prima smeer middel.
Daar ben ik de vorige keer tijdens het aanpassen van de PC ook achtergekomen. Beetje jammer dat het al die jaren daarvoor niet in mij opgekomen is :P Had mij een hoop gezeik gescheelt. Heb weleens flink lopen vloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, tegen dat luxe probleem was ik ook opgelopen, maar die oplossing had ik nooit bedacht XD
Ik plande het verdraaien altijd een beetje door de slang bij voorbaad al een beetje gedraaid erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:31:
Ik plande het verdraaien altijd een beetje door de slang bij voorbaad al een beetje gedraaid erop te zetten.
Dat deed ik eerst dus ook. Sommige slangen heb ik wel 10x opnieuw gemonteerd om goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
DCG909 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:51:
Ehhhh.
Mogelijk.
Of je moet extra kracht zetten om ze vast te klikken (met de mogelijkheid dat je ze niet meer los krijgt.

Als de klem van 8 t/m 10 mm zou moeten pakken had het net moeten lukken.
Als ze niet vast klikken dan is de buis mogelijk toch net iets dikker of de klem net iets kleiner :/
Klote, op de website staat roch echt dat het moet passen 8)7

http://www.aquatuning.nl/...10mm-kunststof-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
PilatuS schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:14:
Beetje jammer dat het al die jaren daarvoor niet in mij opgekomen is :P
Tja, maar jaren werken als een een pijpfitter en mechanic in de olie industrie geeft me een "kleine" voorsprong op de meeste van jullie amateurs. :+

Hehehe. ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

player-x schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:04:
Tja, maar jaren werken als een een pijpfitter en mechanic in de olie industrie geeft me een "kleine" voorsprong op de meeste van jullie amateurs. :+

Hehehe. ;) O-)
Dan ben ik heel erg teleurgesteld eigenlijk dat je niet van die leuke koperen buisjes gebruikt voor het geheel :9~ ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
nero355 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:22:
Dan ben ik heel erg teleurgesteld eigenlijk dat je niet van die leuke koperen buisjes gebruikt voor het geheel
Denk je echt dat ik mijn werk mee wil nemen naar huis, daarnaast vind ik transparante slangen mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Heeft iemand hier wel eens zijn H100/H110 gemod?
Is de pomp sterk genoeg voor nog een 120mm rad + evt een reservoir?

[ Voor 9% gewijzigd door h4ze op 17-05-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
h4ze schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:48:
Ikzelf niet maar er zijn veel mensen met een h80/100 ( zelfde pomp ) die een res hebben. Op overclockers.net staat een handleiding voor de h70. Zou hem linken maar zit nu niet bij de pc.

Vast niet zo moeilijk te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
h4ze schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:48:
Natuurlijk, en vast zal geen probleem zijn, je kan elk rad gebruiken dat je wilt, de weerstand van een rad en res is nihil, het grootste probleem zal je slangen aansluiten zijn denk ik.

Maar de pomp en blok van een H100 zijn niet de beste die er zijn.

Wil je goedkoop en redelijk goed uit zijn, dan is zo iets als dit aan te bevelen:
  • Aquacomputer cuplex kryos Delrin voor socket 1155/1150, G1/4 - 38,89 €
  • Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 240mm - 46,99 €
  • Slang Tygon R3400 12,7/9,5mm zwart - 6,99 €
  • 13/10mm (10x1,5mm) inschroefverbinding G1/4 - 14,34 €
  • Alphacool CKC Cape Kelvin Catcher Clear 1000ml - 7,70 €
  • XSPC Laing DDC reservoir Dual Bay 5,25" voor 1 Laing pomp - 49,99 €
  • Laing DDC-pomp 12V DDC-1Plus - 69,99 €
  • Totaal: 234,89 €
Dit lijstje is veel beter dan een kant en klaar setje als de H100, op welke manier je het ook mod en aanpast.

Het kan nog hier en daar iets goedkoper, maar dan ga je denk ik te veel bezuinigen, en ook de radiator kan vrij veranderd worden voor een groter of kleiner model.

[ Voor 10% gewijzigd door player-x op 17-05-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan prima een H100 of zoiets kopen. Maar als je dat wil gaan uitbreiden ga dan gewoon gelijk voor een losse set. Zo'n H100 is best aardig maar niet gemaakt om veel meer uit te halen dan wat er in zit. Een losse set is sowieso altijd beter. Koop dan ook gelijk een goede pomp, dan kan je later net zoveel uitbreiden als je wil. Een H100 is nou niet echt bepaald echte waterkoeling vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik heb nu al een H110 in mn pc zitten. :P
Het doet nu zn werk prima, Maar een extra rad zou niet erg zijn en niet zon extreem dure upgrade.
Natuurlijk, en vast zal geen probleem zijn, je kan elk rad gebruiken dat je wilt, de weerstand van een rad en res is nihil, het grootste probleem zal je slangen aansluiten zijn denk ik.
Ik kan niet zo snel vinden hoe dik de slangen zijn van een h110, Maar er zal toch wel iets van een verloop zijn? :P
Sowieso een voordeel deze heeft rubber slangen(en dikkere), Dan mn oude H50 die had van die rare hard plastieke slangetjes.

[ Voor 11% gewijzigd door h4ze op 17-05-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
h4ze schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:46:
Ik heb nu al een H110 in mn pc zitten. :P
De H110 of de Kraken X60 is ongeveer het beste wat je kan krijgen, wat betreft kant en klare setjes, maar zijn nog steeds nouwelijks beter dan de top lucht koelers.

Ze zijn daar naast juist gebouwd om als een gesloten systeem te werken, persoonlijk zou ik niet gaan rommelen met ze, maar gewoon over gaan op een echte set, kost het dubbele maar dan heb je ook wat.

De Pomp heeft waarschijnlijk 4x zo een hoge doorvoer, daarnaast heeft het CPU een veel betere warmte afgifte, en als je bv de Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 280mm radiator gebruikt heb je 3x het radiator oppervlakte.

[ Voor 25% gewijzigd door player-x op 18-05-2013 14:53 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 67 Laatste