Ik heb zelf 2 weken geleden weer op waterkoeling overgestapt (precies 10 jaar na mijn eerste setjer:P), mijn setup is als volgt:
Rad: EK Coolstream 360
Fans: 3x Scythe GT 1850rpm
CPU block: EK Supremacy (koper + acetal versie)
GPU block: EK FC7950 (koper + acetal versie)
Pomp: Laing D5
Res: XSPC reservoir voor D5
Masterkleer 1/2" ID slangen met 1/2" OD barbs van nikkel (van Phobya).
Het grootste deel van de spullen komt van Highflow.
Kwa temperaturen scheelt het echt een hoop vergeleken met wat ik eerst had (mijn asus hd7950 DCU2 werd steeds rond de 80 graden tijdens het gamen op stocksnelheid, nu 40 met OC in furmark

). Ik draai gewoon puur demi-water en een killcoil. Echter dinsdag keek ik eens in mijn PC en vond ik in mijn res en slangen een soort witte aanslag. Dus ik de dag erna maar eens alles openhalen om te kijken waar dit vandaan komt. En tot mijn verbazing vind ik het volgende:
Na 1,5 week draaien is bij een groot deel van de barbs en een angle adapter gewoon (een deel van) het nikkel eraf, en dat heeft zich lekker overal door de loop verspreidt

. Gelukkig valt de schade aan de andere onderdelen nog mee omdat ik het snel zag, maar met deze fittings ga ik geen dag meer draaien.
Naar mijn inzien is dit het resultaat van goedkope nikkel plating, maar dan nog vindt ik het vrij absurd hoe snel dit is gegaan. Immiddels heb ik contact opgenomen met Highflow hierover, en ik hoop dat ze me een beetje tegemoet willen komen.