Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

DCG909 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:20:
Oh, dat is nice van ze :)
Ik zou juist aannemen dat ze zoiets eigenlijk nooit zouden geven (al is dit een geval apart, want je bent nu al lopende reclame ;) )

Welke software gebruik jij eigenlijk om in te tekenen?
ik teken eigenlijk nooit op de pc, heb 1 keer auto cad gebruikt om de cad files te openen die mips mij stuurde.
verder nog nooit iets in 3d getekend :X

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Shame on you :/
Al moet ik zeggen dat ik niet zeker weet of Solidworks en Inventor het als CAD bestand openen, of als 3-D model openen... (verwacht het eerste).

Wat wil je er eigenlijk precies mee doen?
Originele idee, maar dan in een doorzichtig materiaal, of ook externe visuele aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

DCG909 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:36:
Shame on you :/
Al moet ik zeggen dat ik niet zeker weet of Solidworks en Inventor het als CAD bestand openen, of als 3-D model openen... (verwacht het eerste).

Wat wil je er eigenlijk precies mee doen?
Originele idee, maar dan in een doorzichtig materiaal, of ook externe visuele aanpassing?
Afbeeldingslocatie: http://6.media.hyves-static.net/1534142061/6/k20Z/0/img1534142061.jpeg

ik wil de flow verbeteren nu zitten er nog allemaal ribben op. dus daar wil ik een paar van af schaven.

en voor de rest gewoon doorzichtig met plaats voor 4 of 2 leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, dan heb je enkel de posities van de schroefgaten nodig en die structuur in het midden...
Zo te zien is het koper gewoon plat? (vind ik eigenlijk vreemd... je wil toch het koper koelen, de "top" is eigenlijk enkel een afdichting...)

Als je wilt kan ik wel over een tijdje (volgende week herkansingen, de 2 weken daarna weer start nieuwe blok) kijken of ik een tekening in elkaar kan flansen, want dit ziet er eigenlijk extreem simpel uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

de top bevat hele kleine groefjes

tekening is opzich niet zo moeilijk. de groef waar het afdicht rubber in zit is 3mm diep de andere groeven 2mm.

heb al een keer een offerte aangevraagd met de tekeningen die ik gekregen had zou op iets van 30 euro uitkomen. maar met al het teak etc zit ik al op een dure casemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen zorgen er wel voor dat er meer oppervlakte is voor een betere warmteoverdracht. Het zorgt inderdaad voor wat minder flow maar heeft weldegelijk een hoop nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mijn punt is.
Waarom zitten de groeven in de top? Dan heb je het koeloppervlak dus op de top zitten...
Kijk bijv. bij het cpu blok, daar zit het op het deel wat op de cpu zit. Want je wilt dat deel juist koelen :/

Hmm, voor m'n gevoel zit je met 30 euro nog aan de goedkope kant.
Heb tijdens mijn stage een offerte moeten aanvragen voor het boren van gaatjes in RVS linialen, en dat koste voor een enkel exemplaar 100 euro oid... (bij 100 werd het 13 euro per stuk). Maar dan hebben we het wel over RVS vs Alcatel oid. totaal verschillende materialen :/

Hahaha, teak is idd niet goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

wil meer zo iets. dit block is getweakd door barus

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_ewMJ_gKYs2k/Srp7drTU3XI/AAAAAAAAGd0/uQv-tNorX04/a1.jpg
http://forum.highflow.nl/...nickel-custom-plexi-8411/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
-.-"
Ik wordt een beetje gek van mijn reservoir...
Er blijven micro bubbels achter die ik niet weg krijg...
Ben nu aan het proberen zonder de "straalpijp" de lucht eruit te krijgen, maar het wil nog niet echt vlotten...

Iemand tips?
Het gaat om een Bitspower z-multi 80 reservoir.
Ik heb momenteel de rest tot de top gevuld, want de "straatpijp" blies de luchtbel steeds kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16
DCG909 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:04:
Ik wordt een beetje gek van mijn reservoir...
Ach er zijn wel ergere dingen in het leven, en een paar kleine belletjes kan ik me niet echt meer druk maken, maar wil je ze echt weg hebben, tik dan met iets hard plastics op het res. en de schok zal de belletjes wel loss laten komen.

Persoonlijk denk ik als ik micro belletjes zie ...........

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Er zijn idd wel ergere dingen, maar dit is iets waar ik me al een week aan erger :/
En omdat de reservoir ook niet zo groot is worden die rot belletjes steeds weer de pomp in gezogen, ongeveer iedere 7 á 10 seconden -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 14:02
Hallo allemaal, ik lees al wel eens mee op dit forum maar zit nu nog steeds op luchtkoeling. Nu heb ik toch maar besloten om voor waterkoeling te gaan, wat ik wil gaan aanschaffen bij Highflow (HF), dus graag heb ik ook dat jullie hier nog even naar kijken om te zien of er fouten inzitten.

Ik ben zelf een fervent BF3 gamer en daar gebruik ik mijn pc, naast allerlei office en internet voornamelijk voor. Doel van Waterkoeling is om een stiller systeem te krijgen want stilte is voor mij het belangrijkste. Ik ben het lawaai van mijn GPU onder het gamen wel een beetje zat. OP de tweede plaats OC ik het systeem altijd en dat geeft wel meer grillige temperaturen met lucht. Op water is dat veel evenwichtiger. Op de derde plaats is het gewoon een hobby en daarom dus leuk :+

Ik ga een nieuwe kast kopen (ben er nog niet helemaal uit) en dat wordt denk ik de NZXT Phantom 630. Ik wil namelijk wel lekker kunnen uitbreiden met rads om het systeem lekker stil te krijgen.

Ik wil eerst beginnen met het koelen van mijn CPU en daar komt straks 1 7950 bij (heb nu nog 6970). Ik zal nooit een dubbele GPU nemen. :P

Naast de kast heb ik dit uitgekozen: Ik weet niet hoe je makkelijk een winkelwagentje aanmaakt bij HF, dus vandaar maar copy paste vanuit mijn wenslijst op HF.

http://highflow.nl/index....0de775f1d9caaf6c681ce4f65

Bitspower G1/4 Silver Shining Rotary Angle 1/2 Fitting
CODE: BP-LRI - SKU: BP-LRI
Prijs: €11,18
Voorraad status:
Aantal:

Bitspower G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Real Hi-Flow
CODE: BP-WTP-C01 - SKU: BP-WTP-C01 - EAN: 4711946740658
Prijs: €3,56
Voorraad status:
Aantal:

EK-FC7950 - Acetal
CODE: 856246 - SKU: 856246 - EAN: 3831109856246
Prijs: €86,38
Voorraad status:
Aantal:

EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal
CODE: 842584 - SKU: 842584 - EAN: 3831109842584
Prijs: €30,46
Voorraad status:
Aantal:

Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360mm
CODE: 14174 - SKU: 14174
Prijs: €81,29
Voorraad status:
Aantal:

Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
CODE: MCP655 - SKU: MCP655 - EAN: 877790000127
Prijs: €99,95
Voorraad status:
Aantal:

Shoggy Sandwich Pomp Bevestiging - Original
CODE: 41079 - SKU: 41079
Prijs: €6,91
Voorraad status:
Aantal:

Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK
CODE: BP-WTZM150P-BK - SKU: BP-WTZM150P-BK
Prijs: €35,95
Voorraad status:
Aantal:

EK-Supremacy - Acetal + Copper
CODE: 990556 - SKU: 990556 - EAN: 3830046990556
Prijs: €60,96
Voorraad status:
Aantal:

Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - WHITE
CODE: TFC69 - SKU: TFC69
Prijs: €8,03
Voorraad status:
Aantal:

Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR / BLUE
CODE: TFC10
Prijs: €11,95
Voorraad status:
Aantal:

Trechter
CODE: 32004
Prijs: €2,53
Voorraad status:
Aantal:

Silver KillCoils by iandh
CODE: KILLCOIL - SKU: KILLCOIL
Prijs: €10,15
Voorraad status:
Aantal:

Fans heb ik al van noiseblocker.

Iemand hierover opmerkingen of ideeen, dan hoor ik het graag. Ook als het helemaal ok is natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Persoonlijk zou klemmen oid gebruiken bij barbs.
En anders moet je kleinere buis kopen en die verwarmen etc. Staan guides voor op het internet.

Heb je rekening gehouden met onderhoud en vullen?
Zelf gebruik ik daar een extra set fittingen voor met een afsluit klep en daar weer een langere buis aan.
Dan spettert er iig geen water in de buurt van de kast en ik kan het afsluiten om het geheel te kantelen.

Ik weet alleen niet of je kast groot genoeg is voor een 150 reservoir... Ik vond het iig lastig om mijn 80 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
tsja voor wat betreft de grote van mijn kast weet ik dat eigenlijk ook niet. Tis geen kleine kast btw maar ik of dat reservoir past weet ik niet.

Dat van dat vullen is wel een goede tip, daar heb ik nog geen rekening mee gehouden. Dat van die buis verwarmen zie ik niet zitten, dan gebruik ik liever klemmen. Zit er nog veel verschil tussen klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
rows schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:24:
Nu heb ik toch maar besloten om voor waterkoeling te gaan
Zou zelf voor dunnere slangen gaan, alles boven 8mm ID geeft verwaarloosbare extra flow rendement, en is dus eigenlijk nutteloos, maar persoonlijk kies ik altijd voor 10/13mm ID/OD slangen, daar ik dat het mooiste vind staan.
Zelf tussen 6.5mm en 13mm ID slang is het verschil bij 100W CPU load nog geen 0.5c, met een standaard 240 rad.
Ook zijn slangen tullen niet echt aan te bevelen, knel fittingen hebben een betere flow, en zijn veel gemakkelijker in gebruik, daarnaast ziet het er ook veel netter uit, maar zijn wel wat duurder.

Zou dus deze slang met bv deze fittings kiezen.
Uiteraard kan je ook goedkopere fittings kiezen, maar vind witte slang, met echte zwarte fittings wel zo mooi
En als het noodzakelijk is kan je prima 90o knietjes gebruiken, maar bij voorkeur is het, het beste om 45o knietjes als deze te gebruiken, daar die veel minder de stroming belemmeren, maar rechte aansluitingen zijn altijd het beste.

En ja een Fillport is handig om je systeem op te vullen.

Ook geef ik de voorkeur aan een Dual Bay Reservoir als deze, maar er is uiteraard veel meer keuze, voorkomt een hoop montage problemen en maakt het gemakkelijk om je water niveau in de gaten te houden.

Veel mensen hier op het forum kopen bij HighFlow, zelf geef ik de voorkeur aan http://aquatuning.nl, daar die een iets breder assortiment heeft en vooral een overzichtelijkere website.

Lees deze ''Beginners Guide'' op Overklokkers.com, welke veel nuttige informatie heeft, ook deze ''The Water-Cooled System picture thread'' is erg nuttig voor beginners, daar je dan kan zien hoe andere hun setup hebben gebouwd.

Mijn voorkeur gaat uit naar een simpele opstelling als deze, Rad > CPU > VGA > Bay/pomp > herhaal loop.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DmlOaUg5LA8VbmOR9j3iDcrx/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yQXJuha6S6NrwriEEr1QICMk/medium.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door player-x op 22-04-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik weet eigenlijk niet meer of dat slang verhaal nog helemaal opgaat.
Natuurlijk zal het verschil niet erg groot zijn, maar toch voor de "power users"

Tegenwoordig zijn er wel CPU blokjes met een hoge doorvoer.
Kijk bv even naar de bekende HF supreme en de opvolger (met nog een hogere flow) supremacy.
Ook de VGA blokken hebben een hogere flow. (EK HF zerie ect.)
Deze blokken waren er in de tijd van het gelinkte topic (2007) nog niet.
Als je dan dunne slang pakt en je hebt een behoorlijke pomp, ga je de restrictie meer in je slang leggen als in je blokken.

Het voordeel van dunne slang is uiteraard het flexibele en het makkelijker verweken in je systeem.

Hier heb ik bv twee 355 pompjes in serie, die ik kan switchen tussen 7 en 12V (+/- 2100 / 4500 toeren)
Zal even ruw genomen de halve flow zijn, dus theoretisch kan ik wisselen tussen 300 / 600 liter.
Op m'n CPU scheelt het niet al te veel, maar full load op m'n graka scheelt het een graad of 5.
imo aardig wat. (zelf draai ik op 1/2"slang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
mukkel schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:20:
Ik weet eigenlijk niet meer of dat slang verhaal nog helemaal opgaat.
Nee hoor 8mm is nog steeds voldoende voor een simpele loep, maar zo als je ziet dat ik ook 10mm aan beveel, is het helemaal een non probleem, en bv de weerstand van een knie is veel hoger dan die van een dunnere 8mm slang.

Zelf heb ik in mijn systeem bijna 2m Tygon R3603 slang met een 9,5/15.9mm ID/OD, en in mijn loop heb ik 1x HF voor de CPU, 4x VGA, 2x mem, 1x chips set, en 4 rads, en nog steeds zit ik rond de 7.5lpm, en als de post niet meer relevant zou zijn, zou hij vast zijn aangepast, daar op overklokker.com, echte Die Hard waterkoelers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
player-x schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:53:
[...]

Zou zelf voor dunnere slangen gaan, alles boven 8mm ID geeft verwaarloosbare extra flow rendement, en is dus eigenlijk nutteloos, maar persoonlijk kies ik altijd voor 10/13mm ID/OD slangen, daar ik dat het mooiste vind staan.
Bedankt voor jouw uitgebreide feedback :) OK thanks zal ook even naar deze maat slangen kijken. Zelf lijkt mij dunnere slangen ook mooier, maar had voor de dikke gekozen ivm rendement.
Zelf tussen 6.5mm en 13mm ID slang is het verschil bij 100W CPU load nog geen 0.5c, met een standaard 240 rad.
Ook zijn slangen tullen niet echt aan te bevelen, knel fittingen hebben een betere flow, en zijn veel gemakkelijker in gebruik, daarnaast ziet het er ook veel netter uit, maar zijn wel wat duurder.
Als het beter voor de flow is en het ziet er mooier uit, dan kies ik die wel. Maakt het nog uit welk merk ik neem bijvoorbeeld die jij voorstelt tov Bitspower??
Zou dus deze slang met bv deze fittings kiezen.
Uiteraard kan je ook goedkopere fittings kiezen, maar vind witte slang, met echte zwarte fittings wel zo mooi
Jij hebt hier een link geplaatst naar een doorzichtige slag ipv een witte die jij hierboven aanhaalt?! :?
En als het noodzakelijk is kan je prima 90o knietjes gebruiken, maar bij voorkeur is het, het beste om 45o knietjes als deze te gebruiken, daar die veel minder de stroming belemmeren, maar rechte aansluitingen zijn altijd het beste.

En ja een Fillport is handig om je systeem op te vullen.
Top neem ik mee ;)
Ook geef ik de voorkeur aan een Dual Bay Reservoir als deze, maar er is uiteraard veel meer keuze, voorkomt een hoop montage problemen en maakt het gemakkelijk om je water niveau in de gaten te houden.
Maakt zo'n bay niet veel meer lawaai als een pomp ontkoppelt middels schuim van de pc?? Ik heb bewust voor mijn opstelling gekozen ivm pomplawaai. Ik wil zoals gezegd op de eerste plaats dan ook een stil systeem bouwen.
Veel mensen hier op het forum kopen bij HighFlow, zelf geef ik de voorkeur aan http://aquatuning.nl, daar die een iets breder assortiment heeft en vooral een overzichtelijkere website.

Lees deze ''Beginners Guide'' op Overklokkers.com, welke veel nuttige informatie heeft, ook deze ''The Water-Cooled System picture thread'' is erg nuttig voor beginners, daar je dan kan zien hoe andere hun setup hebben gebouwd.

Mijn voorkeur gaat uit naar een simpele opstelling als deze, CPU > VGA > Bay > Rad > herhaal loop.
Nogmaals dank voor de info en links en ik zal het eens op mijn gemak doorlezen. Ik zit ook veel te kijken op overclock.net, daar hebben ze ook de nodige info. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ff een 13mm slang in een Bitspower c47 fitting gezet... blijft nog droog ook

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7UjcmTQ.jpg

straks maar eens een loopje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

jaja volgende week ga ik maar eens mijn configuratie weer aanpassen.
ik ga nu denk ik meer werken met 45 graden fittings, en over op een andere kleur vloeistof (ik weet alleen nog niet welke... mn geluidskaart geeft een rode gloed onderin mijn kast, dus rood zou het mooiste passen maar dat is niet bepaald origineel meer. de rest (aan hardware) is zwart/zilver). iemand een idee? ik zat te denken aan blauw.

ik bestel ook weer een paar meter tygon omdat me dat wel aardig beviel.
http://highflow.nl/slange...-3-8-id-1-2-od-clear.html
als vloeistof dacht ik aan deze:
http://highflow.nl/koelvl...v-blue-premix-1000ml.html
en aan fittingen dacht ik dit:
http://highflow.nl/aanslu...kle-bp-bs45r2cpf-cc2.html

alleen is bitspower zo duur :( ik wil liever koolance/alphacool maar die hebben ze niet in 'black nickel' bij highflow. zou gewoon nickel ook er op lijken? ik heb er 4 nodig denk ik:
http://highflow.nl/aanslu...-1-2-od-chrome-17151.html
deze fittingen heb ik nu:
http://highflow.nl/aanslu...-stuks-black-sparkle.html

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
rows schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:23:
Bedankt voor jouw uitgebreide feedback :) OK thanks zal ook even naar deze maat slangen kijken. Zelf lijkt mij dunnere slangen ook mooier, maar had voor de dikke gekozen ivm rendement.
Persoonlijk houd ik van slangen met een dikke wand, zo als de slang die ik hier boven aan geef, daar die minder gouw knikken.
Als het beter voor de flow is en het ziet er mooier uit, dan kies ik die wel. Maakt het nog uit welk merk ik neem bijvoorbeeld die jij voorstelt tov Bitspower??
Nee niet echt, alleen moet je wel opletten dat je zowel de juiste binnen als buiten diameter kiest.
Jij hebt hier een link geplaatst naar een doorzichtige slag ipv een witte die jij hierboven aanhaalt?! :?
Als ik het goed heb is dat ook witte slang, maar kijk maar welke slang je kiest, maar bij voorkeur een lekker stevige slang met een wat dikkere wand dikte.
Maakt zo'n bay niet veel meer lawaai als een pomp ontkoppelt middels schuim van de pc?? Ik heb bewust voor mijn opstelling gekozen ivm pomplawaai. Ik wil zoals gezegd op de eerste plaats dan ook een stil systeem bouwen.
Nee hoor, de goede Laing DDC en D5 pompen zijn van zich zelf al behoorlijk stil, heb zelf 2x een D5 rechtstreeks aan de behuizing gemonteerd en hoor ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

/offtopic ik heb mijn dagelijkse portie lachen ook weer gehad van je signature :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Er is een hele goede kans dat ik die al over 10j heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

player-x schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:59:
[...]

Er is een hele goede kans dat ik die al over 10j heb. :+
postdatum: Feb 28, 2012, 2:07 AM
helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Fordox schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:26:
Re-postdatum: Feb 28, 2012, 2:07 AM
Zo als in mijn post staat, dat ik een keer van website heb moeten veranderen, als je een mouse-over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

player-x schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:34:
[...]

Zo als in mijn post staat, dat ik een keer van website heb moeten veranderen, als je een mouse-over doet.
ah kijk eens aan.
maar hij blijft leuk.

ontopic: enig idee voor mijn fitting en kleur keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik moet zeggen, de Matt black van BP zijn niet echt zwart.... meer super donker groen oid. kwam er achter toen ik met een lamp naar die micro bubbels keek en dus een duidelijk verschil zag tussen de zwarte POM en groenige fitting.

In het vervolg zou ik dus voor zilveren oid of anders gekleurden gaan.
Is monsoon geen optie voor jouw, Fordox? Fittingen zelf zijn iets goedkoper, 5 euro per stuk oid voor een 6 pack, maar volgens mij heeft HF geen 3/8 hoek adapters van monsoon (of juist geen 1/2.....)
Die heeft ook wat mooie kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb 3/8 nodig in een 45 graden hoek, het liefst in black nickel (zoals bitspower)
dus ik denk niet dat monsoon een oplossing voor mij is, al zijn ze prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, mijn EK barbs hebben wat sporen van gebruik, in de vorm van aanslag, dacht ik
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JUlbRySrpkREhBWTXi8rj17G/medium.jpg

Ik dacht, ik probeer die meuk er even af te vegen met mijn vinger en toen zag ik dit dus ineens....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/81vuUlJ0RgCHaDRaMSXg5iXZ/medium.jpg

De Nikkel laag laat dus gewoon weer los...
Nu ga ik me toch enigzins zorgen maken over de integriteit van de rest van de rest van m'n loop.... gaat dit ook bij mijn full nikkel blok gebeuren?
(zag de rode aanslag in de fitting ook pas toen ik de foto ging maken, waarschijnlijk is dit één van de twee RAD fittingen, de rest heeft dit op het eerste oog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:10:
Ok, mijn EK barbs hebben wat sporen van gebruik, in de vorm van aanslag, dacht ik
[afbeelding]

Ik dacht, ik probeer die meuk er even af te vegen met mijn vinger en toen zag ik dit dus ineens....
[afbeelding]

De Nikkel laag laat dus gewoon weer los...
Nu ga ik me toch enigzins zorgen maken over de integriteit van de rest van de rest van m'n loop.... gaat dit ook bij mijn full nikkel blok gebeuren?
(zag de rode aanslag in de fitting ook pas toen ik de foto ging maken, waarschijnlijk is dit één van de twee RAD fittingen, de rest heeft dit op het eerste oog niet)
ekwb had met oudere batches wel eerder problemen gehad met hun nickel coating. tegenwoordig is dat weer opgelost.

het bleek te liggen aan de coolant die je gebruikte
http://www.ekwb.com/shop/EK-IMAGES/EK_STAINING_TEST.pdf

misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Yep....
Daar heb ik idd wel wat aan.

Ik ga maar even een fles EK clear orderen -.-"
Dan ga ik dat wel mengen met gedistilleerd water, want ik vind het een beetje duur om voor iedere keer dat mijn loop uit elkaar gaat weer een nieuwe EK fles te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:27:
Yep....
Daar heb ik idd wel wat aan.

Ik ga maar even een fles EK clear orderen -.-"
Dan ga ik dat wel mengen met gedistilleerd water, want ik vind het een beetje duur om voor iedere keer dat mijn loop uit elkaar gaat weer een nieuwe EK fles te kopen....
volgens het document kun je gerust 1 op 9 mengen. dat gaat dan wel aardig lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wat is eigenlijk een "goede" fan splitter?
Ik draai momenteel de rad fans op een eigen kanaal en wil deze eigenlijk op 1 kanaal zetten (ook wat makkelijker met het instellen, hoef ik dat maar één keer te doen).
Is dit een acceptabel ding?
http://www.highflow.nl/aa...-sleeved-black-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:41:
Wat is eigenlijk een "goede" fan splitter?
Ik draai momenteel de rad fans op een eigen kanaal en wil deze eigenlijk op 1 kanaal zetten (ook wat makkelijker met het instellen, hoef ik dat maar één keer te doen).
Is dit een acceptabel ding?
http://www.highflow.nl/aa...-sleeved-black-black.html
ze zijn allemaal wel goed. het is tenslotte gewoon een doorgeluste kabel.
kan je kanaal wel de benodigde wattage leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hehehe, heb een Lamptron FC5v2.
30 W per kanaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb het besteld, inclusief een temp sensor voor in de reservoir, heb ik ook altijd al willen hebben XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:03:
Heb het besteld, inclusief een temp sensor voor in de reservoir, heb ik ook altijd al willen hebben XD
ik ga denk ik een led moduyle bestellen met 1/4" afdicht dop :) gaat een leuk effect geven hoop ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Al bedenk ik me nu net wel of ik die temperatuur module wel in mijn res kwijt kan....
Invoer met 2 "vrije" openingen zit bovenaan en de uitgang met de voeding naar de pomp zit beneden :/
Ach, als dat ding niet lang genoeg is draai ik dat wel weer om -.-" Heb nu toch schroef fittingen dus er tussenuit halen is peanuts geworden...

Wat moet ik eigenlijk onder een LED module verstaan? gewoon zo'n LED die je aan je molex hangt, of echt zo'n BP geval met allemaal uitgangen (begrijp eigenlijk de de werking van die BP elektronica bordjes niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

http://highflow.nl/aanslu...ug-chrome-mon-lpl-ch.html

je kunt ook een inline sensor nemen:
http://highflow.nl/aanslu...or-inline-2x-g1-4-id.html

Ik wil graag 2 45graden fittingen tussend e res en de cpu, denken jullie dat ik daar dan een stuk buis voor kan gebruiken zonder een rare bocht? (dus dat de buis direct van fitting naar fitting loopt)hier nog een andere foto:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w236/spitju/th_DSC_1218.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Fordox op 23-04-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ah, van die monsoon plug heb ik een review gezien, daar zijn de lichtjes ook van te vervangen zonder dat de hele plug uit de loop gehaald hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Vraagje waar om gebruik je geen bay res waar je pomp op kan monteren?

Of iig plaats je pomp in de 5.25 bay, ipv zo los te laten hangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XdN0muDu74SbeeeSQpNwIT7y/medium.jpg

Kan je de verticale slang ook nog een stuk inkorten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wow, mooi cable management :o
Ik weet wat ik ga doen bij de volgende grote beurt.... Alle scherpe randen in de kast glad vijlen met een zoutvijltje en schuurpapier.....
Welke geluidskaart heb jij trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

player-x schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:59:
[...]

Vraagje waar om gebruik je geen bay res waar je pomp op kan monteren?

Of iig plaats je pomp in de 5.25 bay, ipv zo los te laten hangen.

[afbeelding]

Kan je de verticale slang ook nog een stuk inkorten dan.
een bay res vind ik lelijk. puur omdat alle slangen dan daar heen gaan vanaf de cpu, en het vullen is lastig.
de pomp laat ik daar, hij staat nu een beetje lelijk omdat de slang naar de res te kort was. het kan nog wel mooier lopen (al kan ik niet veel doen aan de slang naar boven, maar die is ook bijna niet te zien als het systeem in gebruik is)

edit: lol ik zie nu dat je een andere fotohebt gepakt uit mn album :P
DCG909 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:42:
Wow, mooi cable management :o
Ik weet wat ik ga doen bij de volgende grote beurt.... Alle scherpe randen in de kast glad vijlen met een zoutvijltje en schuurpapier.....
Welke geluidskaart heb jij trouwens?
dankjewel, ik heb er aardig lang voor gezeten (en dannog lijkt het redelijk druk imo).
de geluidskaart is een pricewatch: Creative SoundBlaster Recon3D Fatal1ty Professional

maar terug naar mijn vraag, is het mogelijk met 2 45graden fittingen tussen de res en de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Is lastig om heel goed te zien vanaf de foto, maar van wat ik kan zien denk ik dat je met 2 maal 45 graden fitting een (bijna) rechte slang hebt. Er zit nu twee keer een kromming in de slang waarvan ik gok dat die dicht bij de 45 graden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dan gok ik het erop. ik kan de res namelijk ook draaien zodat de fitting aan de res wel goed zit.

alleen ben ik bang dat die fitting te 'laag' zit en dat ik een extender nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Fordox schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
[...]

een bay res vind ik lelijk. puur omdat alle slangen dan daar heen gaan vanaf de cpu.
Nu loopt er toch ook een slang met een bocht naar je res?
Als je een bay-res hebt kun je toch met een 90 graden bocht gelijk omhoog naar je res.
Dan blijft je loop het zelfde, alleen heb je die lus links niet. (of je moet je GPU ook gaan koelen)

Dat ene slangetje extra naar rechts zal het mooie er niet afhalen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:22:
[...]

Nu loopt er toch ook een slang met een bocht naar je res?
Als je een bay-res hebt kun je toch met een 90 graden bocht gelijk omhoog naar je res.
Dan blijft je loop het zelfde, alleen heb je die lus links niet. (of je moet je GPU ook gaan koelen)

Dat ene slangetje extra naar rechts zal het mooie er niet afhalen hoor.
ik vond mijn res juist mooi staan aan de linker kant en ik wil hem daar ook graag houden ;)
en om een bay res te vullen, moet je altijd wat 'slack' hebben in je buis waardoor die weer krom gaat staan. een beetje jammer dus.

ik vertik het gewoon om over te stappen naar een bay res :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
:P ligt eraan, ik heb een bay res waar ik aan de voorkant een vulpoort kan uit trekken.
http://www.alphacool.com/...mage.php?pID=1140&imgID=0
Dan kun je de slangen gewoon zo strak mogelijk leggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wat een lelijk ding om dat in de voorkant van je kast te stoppen :X

ik heb gewoon niks met bay reservoirs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ge mot ook noar het schem kieken en nie noar d'n compjuter. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mukkel op 24-04-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:08:
Ge mot ook noar het schem kieken en nie noar d'n compjuter. ;)
kan ik net zo goed roze vloeistof nemen en niks aan mn loop aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik zeg doen!!!!! en Fotoooos!!!! :)
hehe na ieder z'n ding natuurlijk.

M'n bak staat toch onder het bureau op zolder waar niemand het ziet.
Een bay res kun je op zich ook gemakkelijk weg moffelen achter de orginele plaatjes van de behuizing.
Kwestie van de bay verder naar achter schuiven en wat dremelen aan de plaatjes.

Maar een aardig setupje voor een enkele cpu of komt je GPU straks ook in de loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb mijn pc pontificaal op mijn bureau staan, lekker in het zicht en mensen (als deze mijn kamer in komen) vinden het een imposant ding XD

Vind de front bay reservoirs er eigenlijk te goedkoop uit zien -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:24:
Ik zeg doen!!!!! en Fotoooos!!!! :)
hehe na ieder z'n ding natuurlijk.

M'n bak staat toch onder het bureau op zolder waar niemand het ziet.
Een bay res kun je op zich ook gemakkelijk weg moffelen achter de orginele plaatjes van de behuizing.
Kwestie van de bay verder naar achter schuiven en wat dremelen aan de plaatjes.

Maar een aardig setupje voor een enkele cpu of komt je GPU straks ook in de loop?
als er wat leukers in zit dan een 7870 wel ja ;)
ik denk dat ik er dan ook nog een passieve radiator erbij doe (waarschijnlijk een 45mm 140mm rad, ik heb nu een 60mm dikke 280mm rad).
ik wil ook nog een andere kast dan mijn huidige 400R, want zoals jullie kunnen zien, wordt het al aardig krap. in het zijpaneel wil ik ook nog een window modden maar dat idee word maar telkens uitgesteld...

ik vind het jammer wanneer je waterkoeling hebt, maar het niet kan zien.

even wat anders:
die monsoon fittingen zijn prachtig :) misschien dat ik deze haal: http://www.aquatuning.nl/...ry-45----Matte-Black.html
maar ze zien er niet uit als compressie fittingen... hoe werken deze krengen, en passen ze met 3/8 1/2 slang? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fordox op 24-04-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Je kan het wel zien, maar dan moet je half onder het bureau kijken.
Ik heb er wel een window inzitten met een temp LCDtje zodat ik met een schuin oog toch m'n water temp kan zien. (had geen plek meer voorin m'n cm690)

Het oogt wel goed, maar heb er zelf geen poespas omheen zitten.
Gewoon simpel loopje met demi-water simpele fittingen en clear slangen.
Praktisch met onderhoud en goede prestaties. :)

Uiteraard kan ik genieten van builds op Highflow of hier op tweakers. D'r zitten praaltjes tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ier, het bestaat dus nog steeds dat bakje water in je hdd ruimte, de lol ging er hier echt vanaf toen ik zag dat die dingen door shops aan werden geboden. Gewoon niet leuke dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Dus omdat er bay reservoirs kwamen (die imo erg praktisch zijn) ging bij jou de lol van waterkoeling eraf?
vreemd dat je je hobby laat beïnvloeden oor spullen die je niet verplicht bent te gebruiken.

Het is je eigen PC met je eigen samenstelling toch?
Vind ik mijn mooie witte wagen opeens minder leuk omdat de buren nu ook een witte hebben ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:48:
Dus omdat er bay reservoirs kwamen (die imo erg praktisch zijn) ging bij jou de lol van waterkoeling eraf?
vreemd dat je je hobby laat beïnvloeden oor spullen die je niet verplicht bent te gebruiken.

Het is je eigen PC met je eigen samenstelling toch?
Vind ik mijn mooie witte wagen opeens minder leuk omdat de buren nu ook een witte hebben ? ;)
je kan wel een afkeur krijgen als je iets speciaals had, en dat later mainstream word /hipstermode

ik kan het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Als je iets speciaals / custom zelf hebt gemaakt wat zo handigis dat je het kan verkopen, dan kun je net zo goed een fabrikant contacteren om jouw idee te licenseren...

HF heeft wel een stomme fout bij mijn bestelling gemaakt...
Vink ik de optie aan om via postnl te verzenden, verzenden zij het via gls....
En ze maken al 7 euro winst op de verzending :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:22:
ier, het bestaat dus nog steeds dat bakje water in je hdd ruimte, de lol ging er hier echt vanaf toen ik zag dat die dingen door shops aan werden geboden. Gewoon niet leuke dingen...
De huidige dual bay reservoir zijn ongeveer de beste uitvinding voor simpel op te zetten waterkoelings setups.

Die dingen zijn perfect, ze zijn compact, het water level is gemakkelijk af te lezen, en ze zijn redelijk makkelijk te vullen, wat wil je nog meer?

Afbeeldingslocatie: http://thecomputerwarehouse.com.au/image/data/reserviors/big23.jpg

Voor de meeste mensen is waterkoeling een middel om hun systeem beter te koelen, dat het er ook nog eens redelijk cool uit ziet is alleen maar een plus.

[ Voor 5% gewijzigd door player-x op 25-04-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

player-x schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:02:
[...]

De huidige dual bay reservoir zijn ongeveer de beste uitvinding voor simpel op te zetten waterkoelings setups.

Die dingen zijn perfect, ze zijn compact, het water level is gemakkelijk af te lezen, en ze zijn redelijk makkelijk te vullen, wat wil je nog meer?

[afbeelding]

Voor de meeste mensen is waterkoeling een middel om hun systeem beter te koelen, dat het er ook nog eens redelijk koel uit ziet is alleen maar een plus.
ik doe het eigenlijk meer voor de heb/de looks.

en wat ik nog meer wil:
een tube res :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Fordox schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:53:
ik doe het eigenlijk meer voor de heb/de looks.

en wat ik nog meer wil:
een tube res :P
Je kan ze ook beide gebruiken, maar je hebt gelijk er zijn een flinke groep mensen die het voor het modden doen, heb dat zelf ook een beetje gedaan met mijn mem en chipset blokken.

Maar dat neemt niet weg dat de meeste het zo simpel en netjes mogelijk willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

player-x schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:02:
[...]

[afbeelding]

Voor de meeste mensen is waterkoeling een middel om hun systeem beter te koelen, dat het er ook nog eens redelijk koel uit ziet is alleen maar een plus.
T'is niet dat dat bakje met motor je water-circulatie in performance-uidrukkingen naar beneden doet rukken natuurlijk, degene die zo een bakje doet toevoegen moet bij kant en klaar setjes blijven, en niet aan een prakiseren denken zoals degene doen welke custom alles zelf in elkaar zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Dat is dan jouw mening die ik niet deel.

Waarom zou ik (als bay res gebruiker) bij een kant en klaar setje moeten plakken? Met een bay res kun je gewoon je eigen pomp / rads / componetnen gebruiken. Geheel custom toch?
Of versta jij iets anders onder custom made?

Het ding doet precies hetzelfde. Het zit alleen op een ander plaats en anders gemonteerd.
Wat doet een gebruiker tegenwoordig nog met z'n bays? hooguit 1 DVD speler en misschien een fancontroller. Waarom zou je dan moeilijk doen met ophangen / plaatsen van een normale res + pomp?

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 25-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik vind het zelf mooier om het vloeistof duidelijk te zien in een tube reservoir. een bay vind ik echt helemaal niks (maar dat is ook mijn mening).
en ik heb graag mijn bays gewoon helemaal leeg, staat netter en is (in theorie) beter voor de airflow.

een bay res vind ik zelf ook meer iets voor een kant en klaar setje (als je niet teveel moeite ervoor wilt doen, gezien ze wel lekker makkelijk zijn), al kan het ook prima gebruikt worden in een custom loop.

ik val niemand aan, dit is ook wederom puur mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:22:
T'is niet dat dat bakje met motor je water-circulatie in performance-uidrukkingen naar beneden doet rukken natuurlijk, degene die zo een bakje doet toevoegen moet bij kant en klaar setjes blijven, en niet aan een prakiseren denken zoals degene doen welke custom alles zelf in elkaar zetten..
Sorry hoor maar nu maak je me gewoon lichtelijk boos, met zo een arrogante elitistische houding.
Alsof het verboden is om iets makkelijk te doen als het ook moeilijk kan. |:(

Een bay-res-pomp combo werkt net zo goed als losse onder onderdelen, heb zelf een belachelijk dure TJ11 kast met daar in voor bijna 1500 euro aan waterkoelingsonderdelen, waar onder andere de hoofd onderdelen zijn:
  • 1x Phobya G-Changer 560
  • 1x Phobya G-Changer 280
  • 2x Magicool 180 Slim Radiator
  • 12x Phobya G-Silent 14 1400rpm
  • 2x D5 pompen inline
  • 1x EK-Supremacy CPU blok
  • 4x 5870 blokken
  • 2x RAM blokken (voor de show)
  • 1x R4E chipset blok (voornamelijk voor de show)
  • Fan en pomp controller Koolance TMS-205 + TMS-EB205
En ik kijk op niemand neer die gewoon een simpele opstelling maakt, want met een bay-res-pomp combo haal je de zelfde prestaties als met losse onderdelen.

Beter gezegd, ik adviseer het de meeste gebruikers een D5 of DDC-1Plus res, daar het de ideale manier is om met waterkoeling te beginnen, en zelfs nog steeds prima voor high en systemen.

En bij de een gaat het om een zo mooi mogelijke systeem te hebben, bij de ander is alleen prestaties van belang.

En als het om prestaties gaat, veranderd er veder niks en is het gewoon afhankelijk van het gebruikte rad en blok(ken).

En het is natuurlijk duidelijk dat een DDC of D5 bay-res met een HF blok en een 360x120x60 res, gewoon gehakt maakt van zelfs de beste kant en klare set.

Daarnaast kan je ook nog eens de videokaart in de loop plaatsten, iets dat onmogelijk is met een kant en klare set.

[ Voor 15% gewijzigd door player-x op 25-04-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Amen :)

Voordeel van sommige bay resservoirs is zelfs dat ze ook als een TOP fungeren.
Dan heb je met een dubbele bay bezetting 3 vliegen in 1 klap.
Kwestie van een slang langs je blokken / rads gooien en klaar.

Ieder z'n eigen ding, maar zo neerkijkent doen tov anderen hoeft voor mij ook niet.

Ik houd van makkelijk en de andere de looks.
(Overigens kan ik ook geen normale res en losse pompen kwijt maarja das een ander punt :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga gewoon verder waar je mee bezig was natuurlijk, wil en kan ik gelukkig niet tegen houden..Ik zeg alleen dat me er niet bij hoort.Ik krijg gewoon een onsmakelijk gevoel bij die bakjes..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Laatst online: 10-10 10:03
Ik ben sinds zaterdag overgegaan van een antec h20 920 naar een custom waterkoeling.
dit omdat mijn I7 3960x niet voldoende werd gekoeld tijdens het overclocken.
Het gaat mij niet om de looks maar wel om prestatie.

Ik gebruik de XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 4 en die bevalt prima.
Makkelijk te vullen door de bay iets naar buiten te trekken de kast uit. En er wordt geen extra ruimte ingenomen in de kast door een los reservoir.

Ik heb een EK-CoolStream RAD XT 360 als rad en een EK-Supreme LTX CSQ - Nickel Acetal als koelblok dit loop samen prima en was makkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:22:
[...]

O dear, dan heb ik het helemaal verkeerd gedaan! ik had dus nooit 3 480 radiatoren mogen gebruiken, een mooie fanctonroller erop mogen aansluiten, waterblokken op mijn grakas mogen schroeven, een high end waterblokje op mijn cpu mogen zetten en twee 35x pompen in de bay res mogen monteren (kreng was nog best duur ook, en o god, ik vind hem mooi, dat mag ook niet begrijp ik?) 9edit: zie sig voor specs)

Ik zal de zooi maar snel verkopen dan, en een standaard setje kopen! Of mag ik ook de bay res vervangen door twee tubes, en daar de pompen inzetten?

Ik ga niet flamen ofzo, maar begrijp jouw punt niet echt. Wat voor jou bij custom hoort: een tube res, een pomptop, een pomp. Wat niet 'klopt' zeg je, is een bay res waar je zelf een pomp inzet??? <3

[ Voor 20% gewijzigd door Boefmans op 25-04-2013 13:42 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Psst boefmans, ik heb nog wel een mooie luchtkoeler. kop-kop omwisselen?
Dan " klopt" je systeem weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 12:10:
Ga gewoon verder waar je mee bezig was natuurlijk, wil en kan ik gelukkig niet tegen houden..Ik zeg alleen dat me er niet bij hoort.
Man hoe oud ben je eigenlijk?

Je praat en schrijft als een puber, mag zelf dan wel een taal handicap hebben (Dysorthografie), maar jouw van de hak op de tak zins opbouw is gewoon bij het botte af, je bent zelfs te beroerd om even terug te lezen, en nadenken over wat je hebt geschreven.
Ik krijg gewoon een onsmakelijk gevoel bij die bakjes..
En wat is er mis met die praktische en simpele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg gewoon een oogopslag wat de rest laat vergeten van je loop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Trenner.
Ga jij maar weer terug naar de grot waar jij uit komt, heb geen zin in flamers...
Die kunnen zelfs de gezelligste site verpesten :(
(btw je zinnen zijn idd slecht te lezen.... (en dat zegt een dyslect))

@ de rest.
Ik heb mijn loop voor bijna 90% laten leeglopen en ben toen demi gaan halen en wat vijltjes (ga toch maar groot onderhoud plegen nu ik een vrije dag heb). Ben ongeveer een uur weg geweest en ik trof dit aan in een buis waar nog wat water in zit....

Wtf is dit?
Stof?? Hoe komt dat er in hemelsnaam in?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dbnIQCIcIBN8oKU9Eqj2VfX7/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wat bedoel je precies, dat zwarte?
het kan wezen dat het metaalschilfers zijn uit je radiator als je die ongespoelt in je loop hebt gedaan. kan ook degradatie zijn van je slangen of inderdaad gewoon stof dat in je res terecht is gekomen toen je de loop maakte.

ik heb nu ook 2 en een halve liter demi water binnen :) kan ik mooi mee spoelen.

ik zat eraan te denken om mijn loop zo te onderhouden:
Drianen -> demonteren -> spoelen met kraanwater -> waterblok en res schoonmaken met een tandenborstel -> radiator spoelen met demiwater -> loop inelkaar zetten met nieuwe slang -> spoelen met demiwater -> drainen -> uiteindelijke koelvloeistof erin

ik neem aan dat dat wel voldoende mag wezen? misschien dat ik nog met azijn te werk ga na het eerste maal spoelen met kraanwater en daarna nog s te spoelen met kraanwater

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 25-04-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Waarom nog spoelen na monteren?
Rad en blokken heb je net gespoeld, slang kun je ff kraanwater door laten lopen voor je deze monteert.
Dan kun je na het monteren gelijk koelvloeistof erin.

Onderhoud gaat hier als volgt:
-Drainen, complete loop uit het systeem.
-Paar uur laten draaien op demi / schoonmaak azijn.
-CPU blok open mocht hier iets inzitten, dan gaat de GPU ook open. Zo niet blijft GPU dicht.
-Slang checken evt. verversen.
-Paar keer spoelen met alleen demi.
-Spul terug erin en dan Demi + PT nuke

Als ik minder tijd heb laat ik alles in de kast zelf zitten. met spoelen ect.
CPU / GPU zijn eenvoudig los te halen.

Schoonmaak zijn doet ook wonderen bij je pomp :) zeker als je met gekleurd vloeistof draait.
Er kleeft altijd wat kleurstof en meuk in je pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n ervaring toendertijd ergens in 2005 met een 1/2 Dangerden Maze 5 block met 1/2 slangen zal dan wel te diep zitten verwerkt int heufd waardoor de opvatting welke ik voor waar nam bij het zien van een bay res. wat vreemd vond ogen..Misschien bedoel ik wel dat menig menigte psychologisch zo gewend is aan het idee dat er geen andere delen dan hdd's, optical drives, fancontrollers dan die in de plaats toegevoegd dienen te worden..Wellicht was het dan wel wat raadzaam geweest Player-x (De bedenker van de bay res.) iets milder had kunnen wijzen op de mogelijkheid van een bay res. geschil nu waardoor er geen booscheid bij lieden had kunnen ontstaan..Iig. is het expliciet niet mijn bedoeling geweest de indruk bij het winkelend publiek op te wekken dat je met je tweak-handen van een bay res. af moet blijven. Jeu, flamen...sorry for dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok mensen, ik heb mijn kast nu praktisch leeg en kan bijna beginnen met vijlen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PEs7pbl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PfnZpYm.jpg

Toen ik dat zo zag dacht ik:
Die quick-place dingen van Coolermaster gebruik ik nooit, die haal ik eruit. Hmm, het ziet er allemaal wel zo verdomd grijs uit -.-" daar moet een kleurtje op.

Dus ik heb besloten de binnenkant morgen / van het weekend te gaan spuiten :)
Maar dan komt nu de vraag:
Welke kleur?

Ik zou ergens wel voor rood willen gaan, maar als ik later rode verlichting zou nemen valt dat weer tegen elkaar weg.

Mijn vader opperde ook dat het mogelijk zou zijn om het in meerdere kleuren te spuiten, wat mij ook wel leuk lijkt.

Dus, doe een suggestie :)
De fittingen zijn mat black, mobo is rood/zwart, gpu is ook hoofdzakelijk zwart en geluidskaart is metalic rood.

Edit.
Trenner stop a.u.b. nu.
Ik heb het persoonlijk al een keer mee gemaakt dat 3 trollen/flamers een hele game community naar de kloten hebben geholpen. Als je door gaat rapporteer ik je, no kidding :/

[ Voor 10% gewijzigd door DCG909 op 25-04-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vond de zwarte binnenkant van mijn kast best irritant tijdens het inbouwen van onderdelen dus als je echt een kleurtje wil zou ik rood of wit of zo doen : In ieder geval geen zwart ;)

Happy met doe ramkoeler die je van mij hebt overgenomen ? Pics!!! :+
mukkel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:12:
Wat doet een gebruiker tegenwoordig nog met z'n bays? hooguit 1 DVD speler en misschien een fancontroller.
Ik prop daar graag zoveel mogelijk storage meuk dus zou ik eigenlijk altijd meteen voor zoiets kiezen : http://skinneelabs.com/swiftech-mcp35x/ :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, Ik moet even vertellen dat ik onder de naam trenner verder moet, ik kreeg van het gezag te horen dat ik onder twee accounts actief zou zijn in deze community. Heel vreemd vond ik dat, ik was nl. in de veronderstelling dat ik mijn trenner account teniet had gedaan, maar niets bleek minder waar waardoor Borellie werd geschrapt uit deforum database en ik verder ga als trenner..Sory voor flamings dingen wat niet de bedoeling was en niet daadwerkelijk als opzet werd uitgevoerd...Trenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:55:
Sorry hoor, Ik moet even vertellen dat ik onder de naam trenner verder moet, ik kreeg van het gezag te horen dat ik onder twee accounts actief zou zijn in deze community. Heel vreemd vond ik dat, ik was nl. in de veronderstelling dat ik mijn trenner account teniet had gedaan, maar niet bleek minder waar waardoor Borellie werd geschrapt uit het forum database en ik verder ga als trenner..Soory voor flamings dingen wat niet de bedoeling was en niet daadwerkelijk als opzet werd uitgevoerd...Trenner
je deed me al verdomd veel denken aan borellie met je manier van taalgebruik :P
maar dat ter zijde.

Misschien is het leuk om je kast aan de binnenkant zwart te maken met rode strepen ala msi lightning style. vind ik altijd enorm strak, al heb je daar wel wat skills voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf nog wel wat te typen met DCG909 int zicht: Ik dacht ik meld de naamsverandering maar gewoon.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Modbreak:Goed, zullen we nu dan weer lief tegen elkaar doen? Verdere discussies voert men maar via DM, e-mail of welgetrainde postduiven. In dit topic wil ik er in ieder geval niets meer van zien.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het stro in de duiventil netjes op zijn plek laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hier ff een bestellijstje voor de komende onderhoud:

http://highflow.nl/index....78bad1473f09f031c4ac62403

op de zwarte 45 graden extenders schuif ik bitspower black sparkle fittingen. nu maar hopen dat dat er wat mooi uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Nero.
De LED addon is mij helaas te spastisch, dus die gebruik ik niet...
De Fan is ook te luid als deze direct op het moederbord zit aangesloten, geef deze nog een kans als ik m'n computer weer in elkaar heb zitten (heb dan ook weer 3 fan kanalen vrij op m'n FC), moet wel zeggen die fans verplaatsen een monsterlijke hoeveelheid lucht o,O

@Fordox.
Hmm kan ook iets proberen met de kleur scheme van Asus ROG (mobo).
Rood met zwarte strepen gaat niet echt werken... Zwart met rood kan wel.

Misschien het ROG logo op de 5,25 bay te krijgen?
Hmm Wat kan ik dan met de mobo tray en de hdd tray doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox. Ik denk dat je oogcandy wel in orde komt, als ik weer even naar mezelf kijk stel ik de fittingkeuze niet helemaal als prioriteit 1, dit doordat ik van die zwarte bandveer klemmen gebruik en de kleur van de fittingen praktisch doet bedekken..Vandaar maar doodgewone zilveren van Ek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:08:
@Fordox.
Hmm kan ook iets proberen met de kleur scheme van Asus ROG (mobo).
Rood met zwarte strepen gaat niet echt werken... Zwart met rood kan wel.
thats what i said ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Of de binnenkant wit maken.
Kleur combi Zwart-Wit-rood doet het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
mukkel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:57:
Psst boefmans, ik heb nog wel een mooie luchtkoeler. kop-kop omwisselen?
Dan " klopt" je systeem weer :P
Little devil kast op lucht? Brrrr dat moet er eng uitzien. Anders meteen ruilen voor een low budget kastje?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmmm, bij de voeding spuit ik het waarschijnlijk zwart, zodat de pomp minder zichtbaar is, net als kabel zooi die er vlak voor zit.....

Mobo tray wit, met rode randen bij de grens met de zwarte delen.

HDD en 5.25" bays weer zwart? of die ook rood doen?

Hmm.... Heb eigenlijk het gevoel dat wit er niet echt bij past....
Maar volledig zwart is ook lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, dan maar zo.... Rotte samsung smartphone :(
Kan geen tekst in een bestaand bericht plakken........

Mijn ouders zeggen dat ik juist geen rood moet gebruiken, want dat kan te overheersend zijn...
En daar kunnen ze wel een punt hebben, getuige deze foto
http://assets.overclock.n...970a4_vbattach122030.jpeg

Blauw kan ook, maar volgens mij vloekt dat ook wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:44:
Ok, dan maar zo.... Rotte samsung smartphone :(
Kan geen tekst in een bestaand bericht plakken........

Mijn ouders zeggen dat ik juist geen rood moet gebruiken, want dat kan te overheersend zijn...
En daar kunnen ze wel een punt hebben, getuige deze foto
http://assets.overclock.n...970a4_vbattach122030.jpeg

Blauw kan ook, maar volgens mij vloekt dat ook wel :/
vandaar ook rode STREPEN (al zijn ze 2cm breed) op een zwarte ondergrond.

rood overheerst inderdaad enorm als je de bays helemaal rood maakt.

dit is wat ik bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://www.kevindelange.com/tweakers/projectstealth/colorschemes/psu-side-cover.jpg
maar dan met rood.

gejat van [CIP] Project Stealth :)
hij maakt het trouwens met stickers, misschien ook een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, ik zou ook eigenlijk een psu cover moeten maken, maar dan zit ik met de slang vanaf de pomp...

Het patroon is idd erg mooi, maar ik ga het als nog proberen te spuiten })
Is wat sneller te doen dan stikkers laten maken en die dan er op plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:47:
Hmm, ik zou ook eigenlijk een psu cover moeten maken, maar dan zit ik met de slang vanaf de pomp...

Het patroon is idd erg mooi, maar ik ga het als nog proberen te spuiten })
Is wat sneller te doen dan stikkers laten maken en die dan er op plakken.
sneller?
ja mag eerst gaan schuren, grondlaag verfen, uitdrogen, zwarte laag erover, uitdrogen, afplakken, rode lijnen verfen, drogen. ben je al met al ook een aardig tijdje mee verder en zit je hele omgeving onder de verfdeeltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de reden waarom men monsoon schroefverbindingen neemt?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:24

ChillPascal

In the end...

Zo heren,

Alvast een sneak preview voor jullie hehe.
Ik ben bezig met mijn casemod en blijf toch met een vraagje zitten.

Is een D5 pomp met aftermarket top sterk genoeg voor deze setup? Nu hij nog niet gevuld is kan ik namelijk nog wat wijzigen. Verder zit er achter de AX1200 zit nog een 240 rad.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15ygr28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1zewg08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:32
ChillPascal schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:09:
Zo heren,

Alvast een sneak preview voor jullie hehe.
Ik ben bezig met mijn casemod en blijf toch met een vraagje zitten.

Is een D5 pomp met aftermarket top sterk genoeg voor deze setup? Nu hij nog niet gevuld is kan ik namelijk nog wat wijzigen. Verder zit er achter de AX1200 zit nog een 240 rad.

[afbeelding]

[afbeelding]
Een D5 is meer dan zat om het vloeistof rond te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Een D5 pompje word.vaak underrated.

Wat anders: vandaag heb ik geknutseld.en onderhoud gepleegd aan mijn loop. Het is heel mooi geworden met een paar kleine tegenslagen hier en daar. Morgen ga ik lektesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moderne pompen zijn enorm sterk. Bij mijn Laing moet ik bij het vullen oppassen dat er altijd een laag water in het reservoir staat. Als het water in het reservoir komt zonder dat dit onderwater binnenkomt, spuit het water het reservoir uit door de rad heen naar buiten toe. Bij mijn oude Eheim kwam er maar een klein pisstraaltje uit.

Voor een setup als hierboven is die pomp ruim voldoende.
Pagina: 1 ... 30 ... 67 Laatste