Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Een paar opmerkingen :)

Je rad hoeft inderdaad niet op alle punten vastgezet te worden.
Ik heb hier een RX240 achter de behuizing hangen enkel op de bevenste 4 punten.
Dit met gewoon gebogen plaatjes. (ik zie deze helaas niet bij highflow staan)
(zie m'n foto album, dit is de oude loop nog, nu hangt er een dikke rad buiten)

Ook zie ik dat je de EK GPU blok neemt.
Het nieuw design heeft G1/4 schroefdraad alleen aan de onderkant.
Er zit een verlengstuk bij zodat je de aansluitingen zijkant van de kaart komen.
Echter heb je dan wel twee 90 graden fittingen nodig, anders krijg je die bocht niet goed tussen graka en zijscherm.

Tevens is dit pompje precies hetzelfde kwa specs alleen een 20,- goedkoper
http://www.highflow.nl/po...v-dc-pump-800l-hr-4m.html
De EK variant.

Persoonlijk zou ik ook een dikke rad pakken
Het geld dat je nu bespaard op de pomp, kun je in je rad stoppen en een 60mm dikke pakken,

Edit:
Ik heb de rad opgehangen met deze beugeltjes (zaten destijds bij m'n eerste set)
http://www.aquatuning.nl/...acket-Set--6-32-UNC-.html

Als je bij de bovenste fan lange schroeven gebruikt. kun je een Fan tussen de beugen en rad monteren.

[ Voor 14% gewijzigd door mukkel op 19-02-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had liefst ook alle rad's intern gehad maar zolang ik de kast niet verander is dit helaas geen optie. En nope, aan de bovenkant is er nergens een optie voor fans (op deze mod wel, maar daar heb ik nu echt geen zin in), aan de voorkant zit er nu één 140mm fan, maar er kunnen ook twee 120mm's in. Meteen dacht ik als ik geen 240mm vooraan kan steken maar de onderste drive bays zitten in de weg. En ik heb geen tools om dat modden, behalve een dremel?

Op deze foto lijkt een 240mm mooi te passen maar men rept geen woord over de videokaart, die in mijn geval net een paar cm uit steekt :(

Afbeeldingslocatie: http://i100.photobucket.com/albums/m31/Txtmstrjoe/Cooler%20Master%20Silencio%20550/RadiatorMock-Up.jpg

Persoonlijk vind ik dit overdreven, hij kantelt zo nog om :P
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/a/a2/600x450px-LL-a2d19a39_P1010058.jpeg

240 is toch wel het maximum ja :9

edit: Ik ga gewoon die onderste drive bay eruit boren en daarin een rad steken met fans, desnoods met velcro of dubbelzijdige plakband. Zal cool worden, hou jullie sowieso op de hoogte! Tijd om eens de tweaker uit te hangen oOo

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk zou ik aanraden een grote kast te kopen als je met waterkoeling begint. Dat kost dan inderdaad een hoop geld maar alles intern kunnen plaatsen zonder problemen is wel zo prettig. Mijn huidige Lian-Li PC-71 heb ik alweer 6 jaar en voldoet nogsteeds prima. Orgineel heb ik daar een 3x120mm rad in gezet en nu zit er een 4x120mm rad in. Een goede kast kost een hoop geld maar verolgens kan je er jaren mee vooruit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:59:
edit: Ik ga gewoon die onderste drive bay eruit boren en daarin een rad steken met fans, desnoods met velcro of dubbelzijdige plakband. Zal cool worden, hou jullie sowieso op de hoogte! Tijd om eens de tweaker uit te hangen oOo
Ja dat ga ik dus ook doen. Mijn onderste drive bay gaat er ook nog uit. Hier moet ik vier popnagels uitboren en dan waarschijnlijk in de bodem van mijn onderste 5,25 bay een stuk van 7 cm bij 12 cm uitzagen (dremelen) om het rad net te laten passen. Ik kom 5mm te kort hahaha. Nou veel succes met tweaken!

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:29:
Yep die radiator box is voor een paar mm afstand te houden tussen de kast, de fans zouden moeten blazen naar de buitenkant. Lijkt me het beste.
Niet echt de beste oplossing in mijn lijstje staat een betere oplossing.
En goed dat ik het nu weet van die fans, ik dacht dat airflow en dB de enigste waardes waren waar naar je moest kijken!
Bij alle koeling is er een derde wat belangrijk is, ''size maters!'', de meer koeloperavlakte je hebt des te beter je koeling is, en dus stiller kan werken.

Daarnaast is je kast nou niet echt de beste keuze voor waterkoeling, een Corsair Obsidian 800D of 900D is bv een veel betere keuze, maar er zijn echt genoeg (goedkopere) alternatieven waar je makkelijk een 360 rad in kwijt kan, met of zonder wat mod werk.

Zelf ben ik fan van de Lian Li PC-A70F, daar kan je met een uurtje/middagje mod werk een gat in de top zagen en nagenoeg elk rad monteren dat je wild samen met een rad grill, maar dan moet je niet bang zijn om even een decoupeerzaag te hand te nemen.

En voor nu kan je prima met je huidige kast vooruit, alleen zou ''ik'' wel twee gaten boren boven in de achterkant om de waterslangen naar binnen te voeren anders moet je met knietjes gaan werken, en dat zou niet mijn eerste keuze zijn om de slangen aan te sluiten, maar het is wel mogelijkheid die werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door player-x op 19-02-2013 15:30 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoeken en gaten welke ook de kast van wiethoofd heeft zijn prima oorden om er middels een dremel ozid. flink de ruimtes te maken waardoor het uuiteindelijke resultaat qua performances daar zijn. In vergelijking met (Hier) mijn huidige kast, (de LianLi pc70) viel het 1 en ander nogal mee, doordat Lianli de bay waarin hdd's geplaatst kunnen worden, makkelijk met schroefjes deedt monteren, hoefde ik niet zo heel veel te dremelen. Gaat ook alweer een poosje mee deze kast en heb er best wel veel mee uitgehaald als het om warmte ontnames gaat, Ja paar weekjes op lucht. Veel succes wiethoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Even een tip als je die multi 80 res neemt.
Haal er hoekfittingen bij... Ik heb er ook een en ze zijn groter dan je denkt... en met 1/2 buis wordt het dus lastig plaatsen (heb even niet gekeken welke buis jij gekozen hebt)

Offtopic.
-.-" Ik denk dat dit twee zware school projecten worden...
Weet dus niet of ik er dit blok er aan toe kom om aan een eigen case ontwerp te maken....
Jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietkop,

De fittingen die in je lijstje staan hebben te lang schroefdraad, als je deze in je cpu en gpu blok zet zal je de port grotendeels of zelfs helemaal blokkeren.

Mss zijn deze fittingen wat voor je, kosten ongeveer het zelfde en heen kort schroefdraad http://www.highflow.nl/aa...ng-g1-4-black-nickel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Bij het nieuwe design van EK (GPU) kunnen ook de normale fittingen in.
Aangezien het schroefdraad alleen aan de dikke kant van het blok zit.
Maar waarschijnlijk gaat wiet toch de EK-FC link gebruiken om het schroefdraad op de zijkant te krijgen.
Dan maakt de lengte ook niets uit.
Vandaar dat ik eerder melde dat wiet 2 haakse ipv rechte fittingen nodig heeft voor op de GPU.
Anders komt het niet uit tussen blok en zijscherm van de behuizing

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/1668/sam0368fw.jpg
Dat is een nadeel van de nieuwe blokken...
Er zit ook geen opvulring bij zoals bij de oude EK blokken.

Bij CPU blokjes van EK weet ik het niet :)

[ Voor 24% gewijzigd door mukkel op 19-02-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
(eh.... even de idioot modus aan...)
Wat bedoel je met opvulringen?
De afsluitring?
(heb een supremacy cpu blok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ja opvulring / spacer :)
http://www.highflow.nl/aa...4-spacer-with-o-ring.html

Kun je tussen je fitting en blok stoppen. Dan houd je minder schroefdraad over.
maw je kort je fitting in.

Meestal zit er EK dit ringetje bij als er alleen maar korte fittingen in kunnen.
(pin me hier niet op vast, dat bij alles zo'n ring zit :) )

[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 19-02-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om te gaan voor een Universele GPU waterblock http://highflow.nl/water-...ga-supreme-hf-nickel.html wat bijna de helft goedkoper is en volgens reviews identieke prestaties heeft. Misschien ziet het er 1% minder cool uit, maar dan heb ik nog altijd die 99% coolheid over ... ^^

Totale kosten zijn met aanpassingen van die fittings, waterblock, fans en rad; wat nu een XSPC RS240 is = 324 € valt relatief mee he?

Heb mijn kast vanbinnen uitgemeten en het zou echt gaan met een 240mm rad aan de voorkant, het enige wat in de weg zit zijn die drive bays vastgemaakt met klinknagels. Gelukkig heb ik hier thuis ik de juiste tools gevonden!

Trouwens, in mijn kast zitten er al standaard 3 gaten in voor waterkoeling, dus dat komt goed uit. Er is wel wat werk aan de winkel maar infeite moet ik slechts een paar gaten wegboren en een plexi zijpaneel juist afsnijden.

Wat ik me nu ook wel afvraag is als ik een radiator in de kast heb met een plexi zijpaneel, gaat er dan geen condens ontstaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
:) wat denk je zelf ?
Het is een gesloten systeem er ontsnapt niet de hoeveelheid water uit dat er condens kan ontstaan.

Anders zou de condens op het plexi wel het laatste zijn waar ik dan aan denk ;)
Condens op elektronica baart me dan meer zorgen.

Persoonlijk zou ik toch voor een fullcover blok gaan.
Aangezien je met een universeel blokje alleen je core koelt.
Je VRM's / RAM ect worden dan niet gekoeld. Even een aandachts puntje :)

Ik zal het je nog eens moeilijker maken :P nog een extra optie
Je hebt bv ook zoiets:
https://www.zercom.eu/ind...ts.view&product_id=230892
Prefab WC setje voor je graka (past ook op de 7870 volgens de specs)
Hier zit gelijk alles bij zoals vram blokjes / stille fan / mx4 ect.
Is 110,-

Zet hiernaast een bv een H80 en je hebt CPU / GPU watergekoeld voor onder de 200,-

DAn heb nog geld over voor een grotere case, mits nodig.
Waterkoeling, met het gemak en onderhoud van luchtkoeling. Plus/Plus situatie

specs / filmpje van artic
http://www.google.nl/url?...gbA&bvm=bv.42553238,d.ZG4

[ Voor 17% gewijzigd door mukkel op 19-02-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, al die keuze, niet te doen gewoon! :p

Hoe bedoel je? Zal er dan zeker wel condens ontstaan? Hoe zit het dan met al die andere systemen met interne rads?

Nice dat prefab setje, ik had alleen luchtkoelers gevonden op alle Belgische retailers lijkt me ook wel een goeie keuze, en vooral stukken goedkoper!.. hmm effe denken.

Ik had trouwens van die akasa heatsinks in de shoppinglijst opgenomen dat zou toch moeten gaan met een universeel blok?

edit: moest ik gaan voor de hybride en h80 zou deze setup dan gaan?

De 120mm rad van de GPU als intake en de 120mm rad van de cpu als outtake?
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5jwj68.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PilatuS schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:55:
Persoonlijk zou ik aanraden een grote kast te kopen als je met waterkoeling begint. Dat kost dan inderdaad een hoop geld maar alles intern kunnen plaatsen zonder problemen is wel zo prettig. Mijn huidige Lian-Li PC-71 heb ik alweer 6 jaar en voldoet nogsteeds prima. Orgineel heb ik daar een 3x120mm rad in gezet en nu zit er een 4x120mm rad in. Een goede kast kost een hoop geld maar verolgens kan je er jaren mee vooruit zonder problemen.
Er gaan heel wat Cooler Master Stacker kasten voor weinig weg @ V&A dus het hoeft niet eens echt veel te kosten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Er zal geen condens ontstaan. Condens is vocht.
Je loop lekt niet en in je kamer hangt droge lucht.
:-)

Je kunt eventueel nog een fan in de onderkant en bovenkant van je behuizing modden om de airflow te verbeteren.

Het is wat jij wilt :-) je houd dan aardig wat geld over.
Het is makkelijk in onderhoud/gebruik.
Alleen een loop uitbreiden zal niet gaan.
Denk hierbij aan crosfire ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Mukkel

Bij de supremacy full nickel (denk toch wel min of meer hun parade paardje) zitten er geen spacers bij...
Maar volgens mij is dat blok ook gewoon dik genoeg om grote fittingen in te hangen.

@wietkop.
Er zal nevernooit condens ontstaan, tenzij je extreme koeling gaat gebruiken, bijv. warmte pompen om je water te koelen bijvoorbeeld (aka phase change koeling) of vloeibare stikstof.
Want dan kom je onder de omgevings temperatuur. Daarom heb je condens van stoom, de hete lucht die verzadigd is van water damp (wat ook in bepaalde hoeveelheden in gewone "koele" lucht zit) koelt af op de koudere objecten en kan die hoeveelheid water niet meer vast houden, waardoor het condenseert.

Ofwel, ga je niet onder omgevings temperatuur, dan ga je geen last hebben van condens.

En over Full cover vs. universeel.
Ik zou voor Full cover gaan, bijna alle flaters met koelers zijn aan de VRM's gerelateerd. Zo had de asus 7950 DCII V1, dacht ik, lossere schroeven, waardoor de koeler de VRM's niet goed kon koelen. Resultaat: kaart raakte redelijk snel oververhit. (staan nog artikelen ergens op verschillende sites, google o.a. op: Don't buy 7**0 DCII bad cooling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
@DCG909
Ik denk dat een kant en klare setjes voor WietKop een betere keuze is, daar hij duidelijk en zichtbaar geen zin heeft om zich echt te verdiepen in de ins en outs van waterkoeling.

En als hij echt serieus is voor een goede zelfbouw set, moet hij maar een eigen topic openen, want dit begint meer op een topic kaping te lijken.

@WietKop
Als je echt interesseert bent lees dan eerst even wat relevante artikelen.

Dit is een goede beginners guide: http://www.overclockers.com/beginners-guide-water-cooling/
Goede relevante info: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=628092
Plaatjes van watergekoelde systemen: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=653729

Doe eerst eens zelf grondig vooronderzoek, zodat je hier wat meer relevante vragen kan stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 20-02-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens Player -x. Dit is wel heel gemakkelijk voorgeschoteld krijgen met "Hoe nu?". Als je echt techneut bent moet je volgens mij in een oogopslag een schematisch plaatje in beeld hebben waarin staat dat de combinatie van onderdelen de perfecte balans met elkaar hebben, enzo tot een functioneel geheel doen komen, waarin hitte verdreven word en daardoor een pc-gebruik in de trant van of Gamegenot, Wetenschappelijke berekeningen, Mersenne helpen, Overclockingsfun, Genitica waarin 3dmodellen sterk vergroot vlug tot uiting moeten komen op het computerscherm, enz. blij maakt ozid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
@Wietkop,

Ik denk dat de oplossing die je nu zelf aandracht met de closed loop een goede oplossing is voor jou. Kijk of je een H80i kan vinden die presteren wel lekker dan die hybride gpu cooler van arctic cooling. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

zal dit: http://highflow.nl/aanslu...wp-c47-black-sparkle.html
eigenlijk werken met dit: https://www.distrelec.nl/...t.do?item=48-216-73&toc=0 (dit is 1 van de weinige nederlandse leveranciers met dit soort producten)

ik heb gelezen dat crystallink word gebruikt met 12mm od en 10mm id. deze is 12 od met 7 id.

ik heb het idee alsof 7mm een beetje dun is. maar zal dit werken (en ook een beetje goed/mooi)?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik heb dit soort spul wel eens voorbij zien komen op highflow forum.
http://forum.highflow.nl/...or-je-waterkoeling-14173/

Zelfde fitting, alleen het buisje is gehaald bij een lokale bouwmarkt (?)
Buisjes van kenny zijn OD12/ID8, dus 7mm moet volgens mij ook wel kunnen.
Anders even kijken of je kenny kan contacteren.

Als je z'n build bekijkt ziet het er strak uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 20-02-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dat je zonder tappen de pilaar / fitting in de pijp gaat indraaien? Ik denk dat wat clue het zicht wat vernaggelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Je hoeft niets te draaien, Je steekt/drukt de buis gewoon in de fitting.
Deze fittingen zijn daar speciaal voor bedoelt.

Normaal gebruik je dat alleen als verbinding tussen graka's (SLI-Cross) omdat het buisje dan toch geen kant op kan. Maar uiteraard kun je dat ook overal toepassen.
Je moet alleen zorgen dat je niets gaat (los) stoten of wringen als het eenmaal gevuld is met water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, m'n lanparty boodt de mogelijkheden ook om een sli opstelling te maken, toendertijd nooit gedacht dat de verbinding ook zo kon..Maar omdat dat ook kan? ipv slang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor doorzichtige pvc buisje http://www.derijk.nl/prod...gorie/14+PVC+Drukleiding/

Ik heb deze koppelingen wel eens gebruikt icm koperen 12mm buis en de bu9ist zit echt goed strak in.. je hoeft niet bang te zijn dat bij aanraking je het buisje zo uitvalt, je moet er flink aan trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dus niet te commercieel doen door de link van mijn acrylaat leverancier te tonen ipv die aanbiedingen in dure shops zoals sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ja pvc is wel leuk en aardig, maar is nog lang niet zo helder als acryl ;)

het staat momenteel ook nog niet op mijn tedoen lijstje, maar als ik mijn slangen toch moet vervangen als ik mijn loop schoonmaak, kan ik het net zo goed wat mooier maken :)

al zijn die fittingen nog best wel duur (5 euro de stuk en ik heb er dan 6 nodig, exclusief extenders en hoeken wat er nog bij komt)

maar het is prachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:22:
Omg, al die keuze, niet te doen gewoon! :p
Om nog wat meer opties in de ring te gooien, deze review verscheen vandaag in mn inbox. Het lijkt me nog altijd een gimmick oplossing, net als een radiator aan de buitenkant van de case monteren, maar hey... wie weet vind je dit wat.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Is de volgende aanbieding een goede optie voor een beginner?

http://www.freezinghardwa...s_EK-KIT_H3O_240_HFX.html

Ik wil voorlopig alleen mijn CPU en MB met water koelen. (3770K + Maximus V Formula)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• mukkel
Leuk setje hoor.
Niet al te veel geld eigenlijk, bij andere shops zit het boven rond de 250,-
Pomp is krachtig genoeg voor uitbreiding. (extra rad + blok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
V3g3ta schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:14:
Is de volgende aanbieding een goede optie voor een beginner?

http://www.freezinghardwa...s_EK-KIT_H3O_240_HFX.html

Ik wil voorlopig alleen mijn CPU en MB met water koelen. (3770K + Maximus V Formula)
Over dat setje heb ik ook getwijfeld. Ben uiteindelijk voor het verzamelen van 2e hands spul gegaan en het is sinds gisteren compleet. De onderdelen die ik heb gesprokkeld zijn:

CPU-Blok: EK-Supreme LTX CSQ Plexi
Radiator: Thermochill PA120.2+4xScythe GT-AP15
Pomp: Aquacomputer Aquastream XT Ultra
Reservoir: EK X2 150
Wat fittingen 1/4->1/2 en een meter tubing en anti knik spiraal.
Als koelmedium ga ik demi water met pt-nuke en anti-corrosie gebruiken.

Dit alles moet gaan passen in mijn Fractal Define Mini. Enige modding zal geboden zijn. De uiteindelijke resultaten zal ik hier ook posten, dat zal echter nog een maandje duren. Eerst nog wat pc's van vrienden en kennissen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/6e3oz6.jpg

Slecht hoor, Alphacool blokje. Dat de out poort maar aan 1 zijde schroefdraad heeft is ff schrikken maar een kuil in het raakvlak. sjees.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Huigie schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:08:
Slecht hoor, Alphacool blokje. Dat de out poort maar aan 1 zijde schroefdraad heeft is ff schrikken maar een kuil in het raakvlak. sjees.
Dan blijft altijd een glasplaatje met een paar velletjes schuurpapier over als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zijn die full nickel blokken ook te lappen (zonder dat de nickel laag eraf gaat :/ ?)

Denk er over na om m'n Phenom II te lappen, maar ik twijfel nog vanwege het feit dat je dan de pinnen zou kunnen beschadigen. Zijn hier mensen die een AMD cpu gelapt hebben?

Heb wel het gevoel dat m'n Arctic silver 5 juist slechter werkt na verloop van tijd :/
M'n temps lijken omhoog te gaan ipv naar beneden....
Stroming lijkt niet veranderd te zijn, dus ik denk niet dat het probleem in de loop zit. Ventilatoren klinken ook niet echt anders, dus ik denk dat het de pasta is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

als je nickelplated spul gaat lappen kom je altijd koper tegen.

zit er geen stof in je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
DCG909 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:11:
(zonder dat de nickel laag eraf gaat :/ ?)
En dat is erg hoe?

Nickel is een slechtere warmte geleider dan koper zelf, de blokken worden alleen vernikkelt om corrosie tegen te gaan, of voor de sier, en ja koper heeft ook last van corrosie in lichte mate, maar alleen in de open lucht en niet als er koelpasta op zit.
Heb wel het gevoel dat m'n Arctic silver 5 juist slechter werkt na verloop van tijd :/
Arctic silver 5 is echt een oldtimer, en niet meer dan een middenmoter, gebruik zelf PK-1 welke heel goed is en ik nog genoeg van heb, maar Phobya HeGrease is ietjes pietjes beter, en Indigo Xtreme is het beste, maar duur en maar eenmalig bruikbaar.

Heb zelf Indigo Xtreme gebruikt op mijn 3930K en had een +4c drop in temperatuur tijdens load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Proest, antwoord van Alphacool op deuk in blok:
Hi Rob,

first of all thank you very much for your interest in our company and
products.
The dent in the middle of the block is wanted, thereby has the cooler a
better performance.

Have a nice day!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Huigie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:37:
Proest, antwoord van Alphacool op deuk in blok:
Vraag of ze de mail op elke koelings forum terug willen zien, samen met foto's van het koel blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, WTF. Wat een belachelijk antwoord. Minder contact is betere koeling in hun ogen ? Goede reclame voor ze ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna alle moderne blokken hebben een ietwat kromme bodem ("bowed") , die als het ware recht wordt getrokken door de druk van het mountingmechanism op het moment dat je het blok volledig installeert

als die foto van een volledig gemonteerd blok is dan is het niet veel soeps idd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

lol dat heb ik nog nooit eerder gelezen :P

ga eens doorvragen, en dan een beetje op technisch niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedenk me dat zo'n buiging naar buiten moet staan, en niet naar binnen... uitgaande van mounting dmv schroeven in de hoeken

volgens mij is dat blok van het plaatje dus gewoon sowieso gaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de plek van de deuk is voornamelijk het meest aparte eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ja inderdaad...
Een lichte bolling zou ik wel een heel klein beetje begrijpen (wat Alain zegt), maar een holling (heet dat zo?:p)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hi Rob,

It looks
as if you are using not quite enough thermal grease. You should use a little
bit more, then mount the cooler. If you have that please rechecked the
imprint. That should be solve the problem.

Have a nice day!

Fabian
Want meer pasta is beter! :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

lol dat zijn echt van die lui die niet weten dat niet iedereen een doorsnee consument is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Vraag ze of ze het verschil weten tussen ''bowed'' en ''dented''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Huigie laat zien hoeft perdefinitie niet een bollend of holend vlak van het waterblock te zijn, het kan namelijk ook zo zijn dat de Shield welke van de cpu is, de kenmerken vertoont wat met het waterblock nu ook word beredeneerd....

Maar lappen gaat prima, ik heb er een aantal (3 stuks) tot een gaaf spiegeltje gekregen. Het beste kun je met een dikke edding een kruis maken op je shield..Het zwarte vierkantje waar je cpu op zat tijdens uitpakken dient nu prima als weder een onderzettertje..Badkamerspiegel op de tafel, verschillende schuurpapieren op stapel brengen en Google maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ben da gek, blok gaat RMA naar Highflow en heb er net een EK Supremacy besteld. Eddy gaat wel normaal met z'n klanten om als er wat mis is.

Specs

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Freddy bedoel je :)

mixing a drink and music

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Neej, Freddy is van HF, Eddy is van EK. :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Goeiemorgen Gents,

Ik had even een vraagje:

Ik wil gaan beginnen met watercooling, alleen geen idee wat te kiezen en wat te doen. Ik heb momenteel een CM 690 II Advanced en wil misschien over naar een HAF XB. Anywho: Ik wil beginnen met m'n CPU (AMD Phenom II X6 1055T) te gaan koelen en over een paar maanden mijn beide HD6850s. Mijn vraag is:

Heb ik dan genoeg aan de EK Water Blocks EK-KIT H3O 240 HFX set? Kan ik gemakkelijk over een paar maanden mijn loop vergroten, of moet er dan toch een andere pomp e.d. aan te pas komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
player-x schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:33:

Arctic silver 5 is echt een oldtimer, en niet meer dan een middenmoter, gebruik zelf PK-1 welke heel goed is en ik nog genoeg van heb, maar Phobya HeGrease is ietjes pietjes beter, en Indigo Xtreme is het beste, maar duur en maar eenmalig bruikbaar.
Eh.... Even over die Phobya HeGrease.
Op Skinneelabs werd gemeld dat hij er bijna 100% zeker van was dat Gelid GC extreme hetzelfde spul is.
http://skinneelabs.com/fr...rease-and-quantum-review/
Er zat dus een tube Gelid GC extreme bij de EK supremacy :)
Denk dat ik vanmiddag maar eens even ga klussen :9
Zeker omdat dat spul bijna geen cure heeft en ook minder contact afhankelijk is dan de AS 5.
Zal melden wat er gebeurd :)

Offtopic.
Weet er iemand wat lekker goed, snel RAM is?
Heb nu 8GB Geil Black Dragon, maar ik wil upgraden naar wat groters.
Ik heb goede dingen over bepaalde samsung sticks gehoord (weet even het type niet meer), maar voor de rest zou ik even niet weten welk geheugen er de meeste bang for buck geeft :/
( Het liefst zou ik iets roods, of zwarts hebben, anders valt het zo gigantisch op :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13
DCG909 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:18:
[...]
Heb nu 8GB Geil Black Dragon, maar ik wil upgraden naar wat groters.
Bedoel je met "groter" meer capaciteit (16GB of meer), of doel je op snelheid? In mijn pc zit een 8GB kit van G.Skill Ares geheugen en dat overclockt als een gek. Het draait 24/7 op 2666Mhz, het maximale (zonder extreem slappe timings) is tot dusverre 2800Mhz. Het is wel blauw van kleur, geen idee of dit een issue is?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik bedoel inderdaad meer capaciteit :)
M'n laptop heeft nu meer geheugen dan m'n desktop (16GB Corsair vengeance, ook op 1600Mhz met 9-9-9-24 oid).
Ze hebben zo te zien ook Oranje sticks, kan ook wat zijn.
(Al bedenk ik me nu ineens dat ik eigenlijk eerst m'n cpu eens goed moet klokken voordat ik weer aan de snelheid van het geheugen ga zitten.... anders kan de IMC het weer eens verpesten :/ )

Ontopic.
Vermoed nu eigenlijk dat m'n kamer temperatuur de oorzaak is van de hogere CPU temps :/
In de winter zat ik hier met een vest te bibberen, nu niet meer... scheelt toch weer een aantal graden.
Denk dat ik over één á twee uur de pasta is ga vervangen :)
En dan de rest van m'n vrije dag eens m'n cpu ga finetunen, er moet gewoon meer in zitten, ben al 2 jaar oid de hekkensluiter van de 4Ghz Phenom II X6en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Fraaank schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:58:
Heb ik dan genoeg aan de EK Water Blocks EK-KIT H3O 240 HFX set? Kan ik gemakkelijk over een paar maanden mijn loop vergroten, of moet er dan toch een andere pomp e.d. aan te pas komen?
Persoonlijk heb ik het niet zo op sets, en zou gewoon losse onderdelen kiezen, daar je dan geen compromie hoeft te maken, en die paar uero extra echt waard zijn.

Als ik een set zou moeten kiezen zou het deze zijn, maar zou mijn voorkeur uitgaan naar deze, daar die het minste een compromis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

DCG909 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:18:
Er zat dus een tube Gelid GC extreme bij de EK supremacy :)
Denk dat ik vanmiddag maar eens even ga klussen :9
Ik ga straks datzelfde blok installeren en idd met die pasta, gebruik normaal MX2 dus ben benieuwd. :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Fraaank schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:58:
Ik wil gaan beginnen met watercooling
Heb ik dan genoeg aan een set?
Ik ben niet zo van de setjes, wil gewoon het beste hebben wat er te krijgen is binnen mn budget, merk onafhankelijk.

Het is belangrijk om je doel te bepalen. Wil je geen geluid of malle prestaties? Een fan die stil is zal niet harder kunnen koelen mocht je dat willen. Een fan die standaard erg goed koelt en dus meer herrie maakt kan je wel langzamer en dus stiller laten draaien.

Ik wil met mn set alle2. :D Pomp en radiator+fans zijn imho het belangrijkst uit de set, die vervang je ook niet zo vaak. Ik koel nu 2x gtx690 en een 3770 met Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 360mm en 3 Noctua NF-F12. Koelt als een malle! Fans hangen aan een controller, moet het koeler, zetten we de fans wat harder. Mn pomp is een Laing D5-MCP655 alike, die kan je instellen qua doorvoersnelheid. Lage doorvoer is minder herrie. Mijn systeem is idle (tv+mail+browsen etc) niet te horen. Als ik ga gamen zet ik 5 van de 6 fans in mn kast wat sneller, zo snel dat alles max 50 graden mag worden. Nog steeds heeeerlijk stil.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Well, het lijkt dat die Gelid GC Extreme beter werkt, Idle vlak bij opstarten was 24 ipv 22 (waarschijnlijk door de boots eerder), maar bleef daar ook ipv naar 27 á 28 graden te gaan.
Prime met volle fans onder blend is nu 43 (10 minuten in de run en terwijl ik nog andere dingen doe).

Ga zo weer even kijken naar de temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

corsair dominator platinum :) prachtige latjes dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Beetje oftopic, over ram snelheid.
Je weet dat het buiten benchmarkresultaten niets uitmaakt hè?

(Zegt iemand met tridents :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmkay.
44 45 graden na +/- anderhalf uur.
Not bad :) Dat is iets van 4 graden koeler ;)

Dominator platinum's zijn idd erg mooi, maar zo verschrikkelijk duur...
Wil iets van 100,- euro er dit keer voor uit geven :/ Als het dan 2 x 8 is, of 4 x 4, maakt mij niet zo gek veel uit, zolang het maar minimaal 1600 Mhz is en tegen strakkere timings kan (9-9-9-24 die ik nu op 1600 heb)

pricewatch: Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9
Deze zien er eigenlijk wel zeer mooi uit, zou mogelijk morgen nog kunnen bellen en op de fiets er langs rijden (woon in schiedam :9 )
Zou eventueel ook nog een water koeler op passen, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door DCG909 op 01-03-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wel eerlijk d:)b Heb er vroeger ook kapitalen tegenaan gegooid tijdens de low timings/latency race, maakte idd merkbaar geen moer uit.

edit:

Deuk in Alphacool blok:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zp5pav.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Huigie op 01-03-2013 21:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat ziet er eerder uit als een bult, want de lijnen gaan naar buiten, niet naar binnen :s

Edit.

Ok, 4 uur en 47 minuten Prime95.
Gelid GC Extreme : Max 45 graden Celsius, temp vlak voor beëindigen 43 graden C.
Arctic Silver 5 : Max 48 graden Celcius, Temp vlak voor beëindigen 48 graden C.

Winner:
Gelid GC Extreme. (aka Phobya HeGrease)

En dat zonder cure :s

[ Voor 62% gewijzigd door DCG909 op 01-03-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Niet helemaal eerlijk he, AS5 heeft iig 24 uur cure tijd nodig, ware de cure Gelid GC Extreme/Phobya HeGrease veel minder is.

Niet dat ik AS5 nu nog een goede TIM vind, het heeft zijn tijd gehad, maar het is iig beter dan de meeste standaard TIMs, maar kan zich echt niet meten aan HeGrease of PK-1.

Denk dat je na een 24~48 uur cure tijd op ongeveer 2~3c zou zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Voor m'n gevoel werd het bij de AS5 juist erger....
Aan de andere kant, ik heb ook nog wat lucht (toch nog minimaal 40 ML, res is 80 ML) eruit gehaald, maar het was winter bij de AS5 test (bibber temperatuur, dus +/- 18 graden in m'n kamer...)

Ik vraag me eigenlijk af, hoe moet je TIM eigenlijk bewaren, want volgens mij is dat voor ieder type weer anders :/
(Ik denk wel dat je 90% wel buiten de zon moet bewaren XD )

Edit.
Nog even een vraag voordat ik ga bellen.
Deze geheugen kit is toch goed?
pricewatch: Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9
Meer capaciteit, standaard een redelijke latency en een hogere snelheid :)

[ Voor 26% gewijzigd door DCG909 op 02-03-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Niks mis mee, doen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal realie, Zojuist ProlimaTech Pk3 over depost ontvangen. Natuurlijk gelijk aangebacht en wat dacht je? Onder full load in prime95 small ftt's 7 graden gekelderd...

Mx4 wat ik had was onder load 61c
Met Pk3 nu onder load 54c.

Ja, m'n block zat er goed op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Borellie
Jij had toch ook een AMD?
Dat is nog best heet dan :/
Wel een mazzel dat je er met andere pasta in één klap 7 graden af hebt gekregen.

Heb het geheugen "gereserveerd", ga het vanmiddag ophalen :)
Enige nadeel van meer ram is dat bepaalde tests langer gaan duren :/ (en ik preventief vanmiddag dus m'n pc maar even memtest laat draaien, laptop had ook 1 brakke stick gekregen destijds :/ maar daar kwam ik pas na dag 8 achter....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het geheim hier met de ramen geblindeerd bezig met een Vishera.. ;) De chip gaat goed kan ik alwel melden. Wat betreft de compound, op de pasta ontwikkelings-terreinen ligt de doorontwikkeling iig. niet braak, dat moge duidelijk zijn. Een flinterdun laagje aangebracht met deze resultaten..Prachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 14:11
*zucht*

Hallo allemaal,

Sinds november ben ik bezig om waterkoeling in mijn PC te krijgen, en na vele keren oponthoud ben ik 3 weken geleden begonnen met bouwen, om vervolgens weer opgehouden te worden, namelijk omdat ik niet met mijn pomp uitkwam. Met mijn waterkoelingnoobness dacht ik alvast, dan maar in ieder geval de radiator (phobya 360 rad) en het blokje (XSPC raystorm) monteren, ben ik ten minste nog ergens gekomen. Na vele keren schroeven in dat radiatorblok ben ik er achter gekomen dat phobya je fijn alleen fanschroeven geeft en je de mounting screws lekker zelf kan gaan zoeken. Nu wilde ik vandaag, nadat mijn pomptopje binnenkwam, weer de draad oppakken en het eindelijk gedaan krijgen. Ik kijk naar mijn blok en zie dat overal waaronder schroven moeten er van alles verbogen is (zie foto's). Ook heb ik waarschijnlijk op 1 plek een kanaaltje geperforeerd (*zucht*). Ik weet dat dit grotendeels aan mijn stommiteit en noobness te wijten is, maar wat kan ik nu nog? Moet ik nu een nieuwe rad halen? Ik ben namelijk totaal niet te spreken over die rad (misschien schuif ik nu de schuld gewoon van me af), want de schroeven waren verwarrend (2 setjes, maar die waren voor verschillende fan lengtes) en er zat nergens een gebruiksaanwijzing. Ik heb al mijn WC spullen bij freezinghardware gekocht, echter heb ik het gevoel hun al te veel te hebben gevraagd (topje korting, dit verkeerd, dat retour etc. etc.). Iemand tips om mij uit de brand te helpen? Voortaan geen phobya rad's meer (ondanks dat ze goed uit de bus komen bij tests)? Of is deze onduidelijkheid bij alle merken rads te zien? En kan ik nog iets met dit, nu waardeloos geworden, stuk metaal? Verkopen? Toch aanspraak maken op garantie?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/kxxkolyjl/IMG_20130302_132002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/u89os599d/IMG_20130302_132011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/5hk0ebtwh/IMG_20130302_132018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/c9afh6iw1/IMG_20130302_132912.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimage.org/fiounn6zl/IMG_20130302_132926.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Heb je getest of die echt lek is? In dst geval ben je helaas de sjaak en zul je een neiuwe rad moeten halen. Sommige rads hebben een stukje metaal onder de schroefgaten, zodat het bijna onmogelijk is om dit te doen. Gebeurd namelijk vrij vaak begreep ik. :(
Succes man!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik denk niet dat je dit kunt verhalen in enige zin.
Het je eigen schuld, om maar even met de deur in huis te vallen.
Die schroefjes zijn er niet makkelijk ingegaan, dan moet er al een lampje gaan banden.

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om het bovenstaande te voorkomen.
Dat een paar lamellen verbogenzijn maakt opzich niet veel uit. Echter een gaatje wel ;)
Weet je zeker dat de rad lek is? Dit zou j ekunnen testen om even een loopje te maken buiten je PC.

Als hij lek is, kun je hem volgensmij gewoon wegknikkeren en een 2de hands op de kop tikken.
Of iemand moet een reparatie tip hebben. Verkopen zou ik hem in iedergeval niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 02-03-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen je rad te solderen, ik heb ook ooit eens een schroef door een rad heen gedraaid en die heb ik ook weer gesoldeerd, en werkte sinds dien weer prima.

Je bent en nu op de harde manier achtergekomen dat je altijd de lengte van je boutjes/schroeven moet controleren, ook al worden ze erbij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Trouwens op de foto's lijkt het erop dat er een "bescherm" plaatje onder zit voor dt soort gevallen.
Foto 1 & 2 lijken allen wat beschadigingen.
Foto 3 & 4 kan ik niet goed zien te donker / wazig.
En foto 5 ? wat zit daar? het lijkt wel kit.

Probeer anders met een platbekje of je dat bescherm laagje voorzichtig iets kan lichten. Dan kun je beter zien of er iets kapot is. Gaat dit moeilijk, dan zou ik het laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
mukkel schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:30:
Trouwens op de foto's lijkt het erop dat er een "bescherm" plaatje onder zit voor dt soort gevallen.
Foto 1 & 2 lijken allen wat beschadigingen.
Foto 3 & 4 kan ik niet goed zien te donker / wazig.
En foto 5 ? wat zit daar? het lijkt wel kit.

Probeer anders met een platbekje of je dat bescherm laagje voorzichtig iets kan lichten. Dan kun je beter zien of er iets kapot is. Gaat dit moeilijk, dan zou ik het laten zoals het is.
Het klopt dat daar een beschermplaatje zit, zelfs dat heb ik doorgeduwd..... *zucht*.

Dann nog iets. Omdat ik toch nou eindelijk weer eens mijn eigen PC wil gebruiken heb ik de stock koeler er weer terug opgezet en het waterblokje er af gehaald. Maar toen zag ik dit op het blokje linksonder (ik kan me niet meer herinneren of het er al eerder op zat, die bubbeltjes in ieder geval wel):

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/28bsnsw.jpg

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wow, die rad is mishandeld :s
Mijn BI GT Xtreme 360 heeft zo'n bescherm strip niet, dus ik wist dat ik daar voor moest uitkijken (moest de schroeven voor de case ook op maat zagen, anders zaten ze bij mij er ook doorheen...)

Geheugen zit in de pijnbank, eens even zien of er een hardwarematig defect in zit (want als dat zo is, dan gaat het maandag nog retour...)
Valt me trouwens op hoe zwaar die krengen zijn en hoe hoog :s
Die Geil sticks zijn dus gewoon low profile o.O (en wegen minder dan de helft)

Moet nu wel m'n cpu ook gaan fine tunen, want de sticks zijn 1866Mhz, maar om dat te bereiken moet ik de baseclock verhogen :/ En dat heb ik enkel in het begin gedaan toen ik de cpu had (kwam dan ook best wat hitte vanaf)
Moet met de waterkoeling wel beter gaan, denk ik.

Edit.
Ok, ze hebben net 1 run achter de rug, wat voor nu goed genoeg is want er zijn 0 errors gevonden (bij die brakke lat waren het er 1 á 2 per run)
-.-" nu weer eerst inlezen in de OC guid voor AMD

[ Voor 11% gewijzigd door DCG909 op 02-03-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Zit daar de folie nog over??
Anders het blokje even poetsen met bv tomatenketjup 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Ja volgens mij heb je gelijk, want ik zat me ook af te vragen wat er met dat blok aan de hand was.

Niet om te trollen ^_^, maar als het er nog op zit is het redelijk dom, ROTFLMAO!

Maar we zijn allemaal wel eens op een of andere manier, op zo een manier dom geweest! :+

[ Voor 10% gewijzigd door player-x op 02-03-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik heb het ook een keer gehad hoor. Tja waarom doen e het erop :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Bij EK zit er iig een "papieren" plakker op, die zie je makkelijk.
Bij m'n Noctua zat er enkel een plastic "cap" op.

(Overclock in progress, Over een paar uur kan ik zeggen of ik er meer uit gekregen heb dan voorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ach in dat geval is het maar goed dat de loop nog niet draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Nee plastic vel is er wel af.... (of het moet een dubbele laag zijn ;) )

Iemand nog suggesties voor een goede 360 rad (en het liefst fool-proof zodat ik m niet weer molesteer :P )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:24:
Nee plastic vel is er wel af.... (of het moet een dubbele laag zijn ;) )

Iemand nog suggesties voor een goede 360 rad (en het liefst fool-proof zodat ik m niet weer molesteer :P )?
Zelf heb ik goede ervaring met EKWB hun rads, niet te duur en van goede kwaliteit. Foolproof zijn ze denk ik niet (heb zelf ook een lammel verbogen), maar bestaan foolproof(e) rads eigenlijk wel?

Je moet het maar zo zien: je hebt een les geleerd, wel op een harde manier moet ik toegeven ;w (voorzichtiger zijn met schroeven op radiatoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Gewoon eerst een schroef door je fan drukken en kijken hoever hij uitsteekt.
Om je rad ergens aan vast te schroeven kun je meestal de standaard schroefjes gebruiken waarmee je bv de kaarten vast zet in de kast.

XSPC heeft ook leuke / goede voor niet al te veel geld.
Ik heb er zelf 2 van in m'n kast een 240RX en een slim versie.

Ook heb ik de goedkoopste 240mm van HF (magicool) :) als extraatje
http://www.highflow.nl/ra...im-dual-240-radiator.html
De rad is geheel zwart en niet zoals op de foto. (tenminste die ik binnen kreeg)
Simpel ding, maar doet z'n werk goed.

[ Voor 35% gewijzigd door mukkel op 03-03-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst heb ik deze een keer gebruikt, http://www.highflow.nl/ra...d-nut-25mm-blt-hx025.html
Die maken het een beetje meer fool proof, je rad moet wel m4 schroefdraad gebruiken.
Heeft die dat niet zal je m4 draad moeten tappen en wordt weer een beetje minder fool proof.

Mij beviel iig erg goed, de fans waren nog nooit zo makelijk op de rads gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, Ik weet dat er nu wel wat dingen draaien (steam, firefox en wat meet tools), maar volgens mij zijn m'n idle temps door deze overclock met 3 graden gestegen :/
Idle is nu 29 graden (+/- 20 graden omgeving, 23,8 vlak bij de CPU (hangt een sensor vlakbij))
Load is nu 58 graden

Maar ik heb er wel 200 Mhz bij gekregen op de cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:06:
Hmm, Ik weet dat er nu wel wat dingen draaien (steam, firefox en wat meet tools), maar volgens mij zijn m'n idle temps door deze overclock met 3 graden gestegen :/
Idle is nu 29 graden (+/- 20 graden omgeving, 23,8 vlak bij de CPU (hangt een sensor vlakbij))
Load is nu 58 graden

Maar ik heb er wel 200 Mhz bij gekregen op de cpu :)
200MHz ten opzichte van de standaard clock of ten opzichte van een eerdere overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Nou mooi dan toch?

Ga toch een de hier besproken koelpasta bestellen en meteen de loop eens schoonmaken. Zodra ik tijd en zin heb :)

Net bij een ander waterpeeceetje het mobo vervangen (lijkt kaduuk) en de CPU meteen maar vervangen voor een 2600. Temps tussen 19 en 27 graden, met de prime95 stresstest 35-41.

Wel gewoon de Windows install laten staan, ging na enig gepiel met drivers nog best goed. Is niet ideaal maar geen zin nu en die pc wordt voorlopig toch niet op zijn staart getrapt :-p

[ Voor 3% gewijzigd door Boefmans op 03-03-2013 19:44 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Tegenover de eerdere overclock :)
Was dus eerst 4.013 Ghz, is nu 4,213 (schommelt nog wel wat) Ghz
Stock is 3,2 / 3,6 Ghz, dus heb nu een OC van ongeveer 1 Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
DCG909 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:03:
Tegenover de eerdere overclock :)
Was dus eerst 4.013 Ghz, is nu 4,213 (schommelt nog wel wat) Ghz
Stock is 3,2 / 3,6 Ghz, dus heb nu een OC van ongeveer 1 Ghz :)
Netjes! Veel volts erbij gemoeten?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Stock idle is 1.125V en turbo is 1.4000V

4Ghz met enkel de multiplier kon ik halen op 1.425 V (1.440V door LLC).
4,2xx haal ik met 1.480V (1.536V door LLC)

Boven de 4 Ghz gaat het hard met de voltages voor de Phenom II's :/

Zonder waterkoeling had dit niet mogelijk geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Afgelopen weekend toevallig bezig geweest met het pctje van m'n zwager.
Daar zit een FX8120 in, die zijn ook makkelijk omhoog te krikken.
Zelf ben ik een intel fanboy :P en zal niet overspringen.

Maar die FXjes zijn ook wel leuke speeltjes.
En heethoofdjes, ben niet echt ver gegaan met dat ding tot 4.2.
Hij draait nog gewoon op lucht en wil niets "slopen" van een ander. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door mukkel op 03-03-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De FX8120 is idd een heethoofd, de 8230 (opvolger) is iets beter, aldus wat ik gehoord heb.
Volgens mij kun je met een goede lucht koeler een 8120 wel tot 4.5 Ghz trekken, maar het kost wel wat tijd en moeite...
En met een pre-fab water koeling kit moet dat zeker te doen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn gevoel moest ik deze suicide-run even laten zien.

Een oc van 1.2 Ghz.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eAEjJUz.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ehhh, even een snelle vraag (voor 16.00 uur).
Die tijd geld niet op vrijdag :/

3/8 buis past op 1/2 fittingen (dan hoef je ook eigenlijk geen klemmen oid te gebruiken)
Maar 3/8 buis en 1/2 schroef fittingen, werkt dat ook? schijnt dus niet aan te raden te zijn...

Ik zat te denken aan 2 á 3 rotary schroef fittingen (voor de res, kan die ook iets lager hangen).
Maar voor de rotary fittingen weet ik even niet welk merk ik zou moeten kiezen, ik denk BP (http://highflow.nl/aanslu...ck-bp-mb90r2lcpf-cc5.html)

En 5 EK 1/2 fittingen (http://highflow.nl/aanslu...2id-3-4od-g1-4-black.html)

En dan dus 3 meter:
http://highflow.nl/slange...-3-8-id-1-2-od-clear.html
of
http://highflow.nl/slange...-3-8-id-1-2-od-black.html
M'n pa vind het doorzichtige wel iets hebben, waar ik hem wel gelijk in moet geven, maar de zwarte is minder gevoelig voor knik...
(oh, ze hebben geen zwarte buis op voorraad ..... crap, dan maar doorzichtige)

Ik ga volgende week eens kijken wat ze te bieden hebben....

Zit nu even te denken wat ik met m'n res aan moet....
Die ligt nu dus in de front bay half uit de kast (om te zorgen dat het niet knikt :/
Iemand een geniaal idee waar ik hem kwijt kan in m'n HAF 932? Wil wel graag de BD speler erin houden....

[ Voor 14% gewijzigd door DCG909 op 08-03-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Na mijn ongelukje met mijn rad (zie post van 1 week geleden ofzo) ben ik weer aan t kijken naar een nieuwe rad. Ik zit te twijfele tussen diegene die ik al had (phobya g-changer 360) of de Alphacool Nexxxos UT60. In shootouts staat de alphacool telkens boven de phobya bij de Delta-T tests (heat dissipated), maar de phobya is superieur qua flow rate. Wat is belangrijker? Ik heb verder een D5 pomp klaar staan.

Link naar review: http://martinsliquidlab.o...adiator-shootout-summary/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Vandaag mn Supreme HF vervangen door een Supremacy. Load temps zijn met ongeveer 2c naar beneden gegaan, dus ik ben tevreden :).

Voor:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QbbGb28.png

Na: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/THGp0qF.png

Had op aanraden van deze review http://www.pureoverclock....ater-block-full-nickel/6/ eerst J3/ de S2011 jet plate geprobeerd, maar daarmee waren mn temps 55/59/63/58.
Niet doen dus :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

netjes, maar 2 graden vind ik zelf de moeite niet waard. zit nog in de margin of error van de omgevingstemperatuur en de koelpasta.

toch wel weer 70 euro ookal heb ik zelf ook de supremacy :P

Pagina: 1 ... 28 ... 67 Laatste