Laat ik gewoon door de zwaartekracht doen.
Als je goed op de schets kijkt, zie je dat de lucht gewoon naar boven drijft.
Of is daar die geperforeerde diffuserplaat voor?
Denk zelfs niet dat de diffuserplaat nodig is, maar die zorgt er voor dat het koelwater egaal naar beneden word gezogen, en dat er dus op zeker geen lucht mee gezogen kan worden.
Nagenoeg alle aquariumpompen zijn membraanpompen, en kunnen iig intern prima tegen water, de pomp die ik heb gevonden heeft een in en uitgang, dus water zal geen probleem zijn, dergelijke pompen kunnen ook water verwerken.
(
hoewel ik een zelf geen echte aquariumpomp gebruik, maar een pomp van werk)

Misschien moet je kijken naar een soort profiel om de bubbels spreiden? Bij aquaria blijven de luchtbellen uit een blok namelijk redelijk dicht bij elkaar en als je maar 1 "exit" gebruikt zijn ze al helemaal geconsentreerd.... -.-" dus je moet ook eigenlijk een blokje hebben om het te difuseren.
Daar zal ik helemaal geen problemen mee hebben, daar over de hele breedte een lucht kanaal zal komen met 0.2mm gaatjes, netjes verdeeld.
Je moet in ieder geval zorgen dat die hoge wand naast de pomp (die je wilt gebruiken om water buiten die ruimte te houden) wel een redelijke afstand geeft tot de plexi plaat.
Zo als ik al zij dit is een oude revisie, de nieuwe heeft een externe pomp die daar geen last van heeft, inclusief een terugslag klepje in de drukleiding als extra zekerheid.
Maar weet je al wat voor luchtpomp je wil gebruiken?
Ja heb op werk een pomp gevonden die erg stil is, en waar het membraan word bediend door een elektromotor ipv een magneet, wat veel stiller is in gebruik is.
Maar wel wat groter is dan ik eigenlijk wilde, met zijn 10x10x16cm.
Heb een de zelfde pomp, alleen met in en outlet, maar daar was geen foto van op hun website.De dingen die ik had waren zeer lastig stil te krijgen, maar dat waren wel een soort blaasbalg achtige dingen.... Creërden heel veel vibratie in de aquaria..
Dat is omdat ze een elektromagneet gebruiken, die elke keer het membraan naar zich toe trekt, en dit gebeurd zo snel dat je die bekende buzz hoort.
De pomp die ik heb, gebruikt een motor en een groter membraan, en daar door kan hij langzamer bewegen en nog steeds meer lucht verpompen dan alle normale aquariumpompen.
Hij pompt 45L/m wat veel te veel is, heb ongeveer 10L nodig, dus moet ik hem met een toeren regelaar terug schroeven, wat als prettig neveneffect heeft dat hij nog stiller word dan hij al is.