Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nee helaas niet. Morgen maar is kijken of ik een kleine 60mm fan op 5v erop kan zetten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57

India Sierra

Learn by failure

en waar mount je die bracket dan op vast??

Edit: Nvm, er overheen gelezen 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door India Sierra op 07-10-2012 20:20 ]

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor tijdelijk maar even zo opgelost, kijken of het helpt.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000191.jpg

Net ook maar even een deel van met vloeistof eruit laten lopen, en vervangen voor puur auto kvs. Kijken of dat iets helpt. Over de temps onder load ben ik bijzonder tevreden, alleen idle valt met wat tegen, in vergelijking met m'n vorige Antec 620.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sz1DQ6zzioPG463O2RUsJWfk/full.jpg

Ik heb het precies zo gedaan. Niet eens een tijdelijke oplossing. Zonder wordt het moederbord echt te heet en het moederbord waterkoelen vind ik duur en onhandig.

Fan is aangesloten op het moederbord en staat op de laagst mogelijke stand. Zo is de fan vrijwel niet te horen maar koelt ie het complete bord. De mosfet boven de CPU heeft geen koeling nodig. De fan blaast ook over de NB heen waardoor ook die netjes koelt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Het zal ook erg afhankelijk zijn aan je CPU blok zelf.
Een blokje van een bigwater serie kan niet op tegen het geweld van bv een EK HF / XSPC Raystorm ect.

De idle temps die je eerder melden is niets mis mee rond de 27 graden toch?
Je zult Idle altijd hangen tussen de 6-10 graden boven de omgevings temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij mij draait die fan nu nog +/-3000 toeren. Kan geen enkel stuk software vinden wat werkt op de Asus M4A77T.

Ja, de idle temps moet ik maar mee leren leven. Misschien is kijken of ik wat profielen in kan stellen, zodat de CPU en GPU zich terugklokken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Meestal zit die functie gewoon in je bios.
Bij asus is dat Q-fan. Dit zit onder Hardware monitor
Hiermee kun je fan profielen instellen mits je de fan niet op een pwr aansluiting hebt gestoken.
Auto profielen of manueel snelheid instellen.

In je bios kun je ook C1E aanzetten, die draait de kloksnelheid en voltage van je CPU terug in idle / laag gebruik.
Dit zit onder CPU configuration.

Edit:
De GPU zou zich eigenlijk zelf moeteren terug klokken bij geen/amper gebruik.
Kun je bv checken met msi afterburner (monitor) of GPU-Z

[ Voor 16% gewijzigd door mukkel op 07-10-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Cpu klokt zich al terug naar 800 Mhz in idle, Gpu moet ik is even profielen voor aanmaken in PrecisionX.
Helaas werkt de Q-fan functie in mijn bois totaal niet. Maakt niet uit wat ik instel, fan reageert nergens op. Het is een 4pin wmn fan, en zit op de CPU aansluiting op me mobo.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:26
Welke grote van radiator heb ik nodig om een i5 3570k op 4,5Ghz gekoeld te houden?
En wat nog als ik een HD 6970 er bij toe voeg? Het idiote is, dat er maar plaats is voor 1x120mm. (Maar dat is te modden :) )

Zal een 360rad voldoende zijn, ik betwijfel het namelijk... Het ligt eraan of ik de HD6970 op -20% of +20% extra vermogen zet. Er moet zo'n +/- 450 watt verplaatst worden gok ik?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor GPU en CPU is een 3x120mm rad prima, ook met overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
360 moet indd voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Wordt moeilijk hard te modden in mijn antec one.
Het lukt wel alleen krijg ik op één plaats waarschijnlijk geen ventilator geplaatst ...
Diepte kast: 530mm
lengte rad: 410mm

Ik zat eventueel nog te kijken voor een 280mm radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En 1x 240 + 1x 120 geen idee dan? 240 aan de boven kant, 120 tegen de achterkant?

Net mijn loop even getest met Prime95 en Furmark tegelijk. GPU werd met alle fans op z'n zachtst, 54c max en de CPU 48c. Met alle fans op max, 49c om 44c. Geen slechte resultaten dacht ik zo. Mischien in de toekomst 2 aparte loops maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
effe keertje beetje tekenen in sketchup. Zoals je kunt zien heeft de antec one op de bovenkant een verhoging voor de fans. dat wordt lastig om te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het kan wel zo te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i727.photobucket.com/albums/ww278/xguntherc/CompleteLoop-1.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Dat is niet de Antec One! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Je kan ook gewoon de 360mm rad aan de achterkant buiten je behuizing plaatsen.
Of met een beetje modden boven op je behuizing.
Er zijn daar gewoon beugeltjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

alaintje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:27:
Wordt moeilijk hard te modden in mijn antec one.
Het lukt wel alleen krijg ik op één plaats waarschijnlijk geen ventilator geplaatst ...
Diepte kast: 530mm
lengte rad: 410mm

Ik zat eventueel nog te kijken voor een 280mm radiator.
Ik heb een tijdje 120+240 in mijn Antec One gehad. Kost je wat zaagwerk, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:13

Fordox

00101010

Ik zat ook maar eens te kijken naar waterkoeling voor mijn 400R.

Ik had een idee om 2x 280 mm (voor 140mm fans) aan mijn kast te monteren. dit worden waarschijnlijk black ice stealth radiatoren, die 3cm dik zijn.

maar nu had ik het idee als volgt: ik wil 1 van die 2 rads bovenop mijn kast monteren waar normaal 2x 140mm uittakes zijn. dan wil ik daaronder (als push) 2 140mm fans aan doen ( in de kast), en dan daar weer onder nog zon rad plaatsen (pull voor dezelfde ventilatoren). een gesandwitchte push pull opstelling dus.

is dit mogelijk? de slangen van de bovenste rad wil ik ook door de bovenkast van mijn kast laten lopen. daar boor ik dan gaten voor vlak achter het handvat van de 400r.

de ventilatoren in kwestie zijn: pricewatch: BitFenix Spectre LED, 140mm ik ben wel bang dat deze te zwak zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Fordox op 10-10-2012 17:21 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Dan werkt je bovenste rad half lijkt mij.
Er komt aardig wat warmte van een rad. Daarna ga je die warme lucht nog een keer door een andere rad duwen.

Ook moet je moet even kijken of het past, een rad 35mm + fans 25mm in je behuizing.
Met oog dat het niet tegen je geheugen of iets dergelijks komt.

-Edit: je wilt lucht verplaatsen door 70mm rad :) Daar heb je aardige fans voor nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door mukkel op 10-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

er past sowieso een rad/fan combinatie in de kast. de kast is gemaakt om er een h100 in te gooien. de andere rad gaat er weer bovenop, buiten de kast.

ik dacht al wel dat ik te maken had met warme lucht. is dit erg merkbaar? er is een mogelijkheid dat ik ook een rad in de kast kan plaatsen met 120mm fans naast de hardeschijven, maar ik wilde liever iets unieks.

maar ik zat dus te twijfelen over de fans, de fans die ik nu heb, hebben maar een kracht van 0,6 mmH2O. ik neem aan dat dit ook te weinig is? daarnaast zijn de rads wel dunner dan 'normaal'

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 10-10-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Lucht is aardig warm, tenminste bij mij.
Je kunt het allicht proberen :) Als je dan de bovenste als eerst in de loop zet en de onderste als 2de.
Dan heb je het water al een deel gekoeld als het de onderste ingaat.

Zwaardere fans : http://www.highflow.nl/fa...er-140mm-fan-1800rpm.html
tot 3.5mmH20. Ik neem aan dan je een fan controller gebuikt zodat je de snelheid / geluid af kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb geen fancontroller dus 1800 rpm gaat me net iets te ver :P
ik zat te denken aan 2 van deze pricewatch: Noiseblocker BlackSilentPro PK-2, 140mm
1,29 mmh20 bij 20dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

De hitte die van je radiator af komt ligt ook aan je luchtverplaatsing, hoe meer lucht je door de radiatoren voert des te koeler alles wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Kwestie van goede fans nemen, kan wel hoor. Maar is het geen optie om twee fans te gebruiken?

Ik heb zelf onderin mijn kast een fan-rad-fanrad-fan opstelling (de rads staan op hun zijkant zeg maar), dus 2x480 rad. Zijn de sr rads, dat wel. Die hebben niet zon hoge restrictie. Feitelijk is het aantal fans een overkill (maar dit is natuurlijk ook erg veel oppervlak).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

nee dat gaat niet passen :P
ik heb besloten om toch maar voor 1 rad te gaan en deze fans te behouden, gezien ik toch alleen maar de cpu ga koelen en als ik de gpu later wil gaan koelen, moet de loop toch uit elkaar en gedraint worden.

mij leek het wel vet om de slangen over de kast heen te laten lopen ála handvaten cosmos 2 stijl. ik wil de rad wel nog steeds bovenop de kast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Om die "handvaten" zo te krijgen zul je wel iets van 45 graden fittingen moeten gebruiken, en natuurlijk goed uitkijken dat je nooit blijft haken aan die slangen wat als je iets hard trekt kan er misschien iets langs de fitting lopen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
mukkel schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:52:
Je kan ook gewoon de 360mm rad aan de achterkant buiten je behuizing plaatsen.
Of met een beetje modden boven op je behuizing.
Er zijn daar gewoon beugeltjes voor.
Dat is niet mooi erbovenop :p . Ik ga er mooi in zagen hehe. 240 rad krijg ik er wel in weg. en 120 aan de achterkant!

Wat denken jullie trouwens van een 280rad? Die hebben 25% meer inhoud/oppervlakte t.o.v. een 240rad?
Is het merkbaar. Ik doe nu allereerst 240/280 voor de cpu en als ik nog een 120mm inbouw komt de GPU er bij.
Ik kijk eerst wat de i5 doet op de 240/280 rad...

[ Voor 24% gewijzigd door alaintje op 11-10-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Om het af te maken een led strip in me cast geplakt:

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/665416_237546043039150_1756203757_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door NoFearCreations op 11-10-2012 19:39 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
alaintje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Dat is niet mooi erbovenop :p . Ik ga er mooi in zagen hehe. 240 rad krijg ik er wel in weg. en 120 aan de achterkant!

Wat denken jullie trouwens van een 280rad? Die hebben 25% meer inhoud/oppervlakte t.o.v. een 240rad?
Is het merkbaar. Ik doe nu allereerst 240/280 voor de cpu en als ik nog een 120mm inbouw komt de GPU er bij.
Ik kijk eerst wat de i5 doet op de 240/280 rad...
AS het past: hoe meer hoe beter.

http://imageshack.us/photo/my-images/839/imageemz.jpg/

[ Voor 5% gewijzigd door Boefmans op 11-10-2012 20:38 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon een Little Devil LD-PC V8 kopen. Nooit meer radiator oppervlakte te kort met 3 stuks 4x120mm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f063WBS4uZdENZUUpfc2YKwM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Nice!!! lekker clean en strak.
En een beetje overkill :P

Edit: De tering dat mag ook wel met zo'n kast... bijna 500 voor alleen een behuizing.

[ Voor 43% gewijzigd door mukkel op 11-10-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die kast is sick overpriced, maar wel erg nais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Voor dat geld mag dat inderdaad ook wel zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
goedkope kast beetje modden ghehe.
wtf 500 voor de behuizing, had ik een hele pc exc grafische kaart haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
500 is inderdaad erg veel geld. Persoonlijk heb ik het er wel voor over en zit ik eraan te denken deze kast te kopen. Mijn huidige Lian-Li was toen der tijd ook aardig aan de prijs met 280 euro maar die kast heb ik nu al 7 jaar en voldoet nog prima. Nadeel vind ik alleen dat deze kast nog gebruik maakt van 80mm fans en ik kan wel wat meer ruimte gebruiken.

Als ik die Little Devil zou kopen is dat een kast die ik ook zeker minimaal 8 jaar zou gebruiken. Dan vind ik het bedrag nog wel meevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 12-10-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Het moederbord lijkt wel enorm klein in verhouding tot de kast. ik vind de verhouding niet zo mooi, dan neem ik liever een silverstone tj-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fordox schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:45:
Het moederbord lijkt wel enorm klein in verhouding tot de kast. ik vind de verhouding niet zo mooi, dan neem ik liever een silverstone tj-11.
Het moederbord is ook geen full size ATX. Dit bord is minder hoog. Hij is wel even breed als normaal. Maar dan nog is deze kast enorm diep. Dat moet ook wel om 4x120mm rad's te kunnen plaatsen. Ik draai nu met een RX480 rad maar dat past bij mij maar net. Ik heb zelfs een stuk uit het frame moeten zagen om het passend te krijgen in mijn kast. Ik denk wel dat als het zijpaneel erop zit het er gelijk een stuk anders uitziet.

Dit is sowieso een lomp grote kast maar het voordeel daarvan is dat wat voor extreme setup je ook wil bouwen je altijd ruimte zat zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
PilatuS schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:45:
[...]

Gewoon een Little Devil LD-PC V8 kopen. Nooit meer radiator oppervlakte te kort met 3 stuks 4x120mm.

[afbeelding]
Die kast heb ik, dwz de opvolger ervan. Lukt me alleen niet om per iPad een foto te plaatsen, doe ik later wel.

De CPU heeft een eigen 480rad, zelfs order stress gaat die Niet throttlen als ik de fans uit laat. Gpus hebben 2x 480, fans op stand briesje tijdens gamen, temperatuur blijft onder de 3

Mijn ld kast is Reversed versie, rood van binnen. Kast is belachelijk duur maar nooit zon goede kast gehad :) lianli is er cheapo bij. Had een meevallertje anders zou ik het nooit gekocht hebben :)

Met de panels erop valt het minder op dat je rondom mobo veel ruimte hebt.

Pilatus mocht je vragen hebben pm me maar

[ Voor 19% gewijzigd door Boefmans op 13-10-2012 07:50 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Voor de set-up die ik ga bestellen, heb ik een tube reservoir gekozen. alleen wil ik de slang van de radiator bovenin plaatsen waar de fillport zit.
dit kan volgens mij alleen als je een buisje hebt die een stukje verder in de reservoir gaat, zodat deze uitgang ondergedompeld is. (of is dit niet zo? ik ben van mening dat als de pomp uit staat dat dan de slang leeg loopt)

alleen heb ik voor een tube reservoir gekozen zonder zon buisje, kan ik die bestellen of zelf maken?
Afbeeldingslocatie: http://www.thekoolroom.com/uploaded/public/4f9eb2b0bf3b78.32942951.jpg
dit is er 1 met interne buis die ik dus nodig heb.

ik heb zelf gekozen voor een phobya balancer 150 (vanwege de uitgangen die voorin de reservoir zitten en niet eronder). ik ga de reservoir wel rechtop monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 16-10-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Hoe wil je je loop vullen dan?

Je zal volgens mij niet leeglopen, aangezien je loop aan de andere kant dicht is.
Zelfde als je een slang in het water houd, vol laat lopen en dan met je vinger de bovenkant dichtdrukken.
Dan blijft het water ook in je slang zitten.
Echter krijg je dan wel veel luchtbellen in je water, wat je dus niet wilt.
Misschien op te lossen met kleinere diameter slang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de loop komt dan van bovenaf binnen, dat dus in een ruimte van lucht komt in het reservoir. als de pomp dan stil staat, zakt het water naar beneden vanuit de slang het reservoir in, en er komt lucht voor in de plaats, dus zit mijn loop vol met lucht.
ik wilde de loop vullen om eerst de bovenkant er vanaf te draaien en als de loop vol zit, om hem dan dicht te draaien. of moet er altijd een gat bovenin de reservoir zitten vanwege de druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Je moet altijd lucht in je reservoir hebben aangezien water uitzet als het warmer (en kouder!) wordt, als je geen lucht in je reservoir hebt zoekt het zich wel een andere uitweg (langs je fittingen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Dat wilde ik net typen :) altijd lucht in je reservoir. Echter een "gat"is niet verplicht.
Ik kan hier m'n behuizing ook platleggen zonder dat er water lekt.

Maar ik ben alsnog benieuwd hoe je hem wilt vullen als je de fillport als intake pakt.
Er blijft in het begin altijd wat lucht in je compnenten hangen die na een tijdje weggaan. (naar je res.)
Je vult hem af tijdens het draaien, anders krijg e hem niet vol.

Ik zal de fillport gewoon als fillport gebruiken en een slang vanuit je rad onderaan je res aansluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door mukkel op 16-10-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ja dat snap ik, maar dat is niet mijn probleem.
zoals ik de loop nu wil, komt het water vanaf de rad bovenin het reservoir terecht via de eigenlijke fillport. de res zit dus niet helemaal vol met vloeistof, maar er is dus een deel met lucht er boven. nu was mijn vraag dus of het nodig is om een buisje te hebben die vanaf de fillport in het vloeistof van de res komt, zodat er geen lucht in de radiator/loop komt.

de res wil ik vullen om de bovenkant er af te schroeven, en als de res bijna vol zit, de bovenkant er weer op te schroeven. de res is redelijk toegankelijk, omdat deze voor mijn gpu komt te staan bijna bovenop de voeding.

de rad aan de onderkant aansluiten is mogelijk, maar dat vind ik zelf niet zo net staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 16-10-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
ooow zo, oke nu volg ik hem :)

Ik zou wel een soort buis/ slangetje gebruiken, niet voor het leeglopen, maar puur voor de luchtbellen die je nu gaat maken. Zo blijven er altijd luchtbellen in je loop komen.
Je sproeit nu water op het oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het water van boven het reservoir invalt gaat dit nooit goed met het vormen van veel lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:10:
ooow zo, oke nu volg ik hem :)

Ik zou wel een soort buis/ slangetje gebruiken, niet voor het leeglopen, maar puur voor de luchtbellen die je nu gaat maken. Zo blijven er altijd luchtbellen in je loop komen.
Je sproeit nu water op het oppervlak.
oke ja dat bedoelde ik :P

maar hoe kom ik nu aan zon buisje? kan ik dat zelf maken met een stukje slang en een extra fitting aan de binnenkant o.i.d. (als dat past, 2 fittingen in 1 schroefgat) of kan ik dat ergens bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet wel lukken met 2 fittingen en een stukje slang. Je kan aan de binnenkant best een stuk schroefdraad van de fitting afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

gewoon de schroefdraad van de fitting inkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
een reservoir is toch helemaal niet per se nodig? Of zeg ik nu iets heel stoms. Want er zijn toch ook genoeg setups zonder res?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Een reservoir is niet nodig nee, je kunt ook een T-line nemen. Maar over 't algemeen is een reservoir wat eenvoudiger te vullen. Bovendien vind ik het mits smaakvol geplaatst mooi staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Opzich zou het niet nodig zijn, maar is wel net zo handig met vullen en tevens is meer water in je loop beter. Voor een liter water opwarmen heb je meer warmte nodig als bv een halve liter.
Het moet natuurlijk wel gekoeld worden, maar je hebt een grotere buffer.

Mijn dual loop is ongeveer 1,5 Liter. Loopt idle een heel stuk lager als bv een H50 met veel minder water.

@ Fordox misschien dit iets:
http://highflow.nl/aanslu...d-shiny-copper-17049.html
Heeft aan beide kanten G1/4 schroefdraad. Kwestie van fittingen erin draaien met res deksel ertussen.
Dan in het reservoir stuk slang tot in je vloeistof hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hoe wil ik dat ding dan door de deksel van mijn res krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fordox schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:17:
Hoe wil ik dat ding dan door de deksel van mijn res krijgen?
Dat wordt lastig.

Het makkelijkste lijkt mij om 2 fittingen te gebruiken. 1 monteer je aan de buitenkant van het reservoir en de andere aan de binnenkant. Als ze elkaar raken maak je de scroefdraad van de fittingen korter. De schroefdraad van de deksel van het reservoir loopt volgens mij altijd door de complete deksel heen dus het moet dan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dan kan ik toch ook net zo goed een o-ring nemen en die ertussen drukken? schroefdraad inkorten vind ik ook gelijk iets ingewikkelder

[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 16-10-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fordox schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:26:
dan kan ik toch ook net zo goed een o-ring nemen en die ertussen drukken? schroefdraad inkorten vind ik ook gelijk iets ingewikkelder
Dat kan ook inderdaad.

Bij mijn MIPS blokken voor het moederbord zaten toen der tijd ook ringen van 4mm dik. Heel simpel een metalen ring met aan de onderkant een o-ring. Bedoelt voor koppelingen met lange schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Je hebt ook fittingen met kort schroefdraad.
Zijn de helft van de normale vaak gebruikt bij GPU blokken
Anders inderdaad opvullen met ringen om je schroefdraad te verkorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb nog even dit setje:
http://highflow.nl/aanslu...4-spacer-with-o-ring.html

en deze:
http://highflow.nl/aanslu...ng-11-x-2mm-10-stuks.html

toegevoegd voor als ik ze nodig heb. het kost toch bijna niks :)

voor de geintresseerden, hier ene lijst dat ik ga bestellen:
http://highflow.nl/index....80de06262f93babe4491e1b15

ja ik weet dat de pomp is overpowered, maar ik wil de uitbreidingsmogelijkheid en ik hoor alleen maar positieve dingen over die pomp. hij gaat ook jaren mee lijkt mij. de 1/2" aansluitingen worden ook geen probleem. de slangen rek ik hiervoor iets uit en zet ik vast met een tie-wrap.

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 16-10-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
mooi setje en inderdaad erg zware pomp. Zeker voor 10mm slang..

Een mcp355 zou ook nog een optie zijn.
http://highflow.nl/pompen...ddc-1plus-mcp355-12v.html
lekkere opvoer hoogte 4.7mtr, drukt het water overal doorheen :)

En icm deze res / top in 1
http://highflow.nl/reserv...dc-acrylic-reservoir.html
Verbeter je de pomp prestaties en je zit gelijk goed met je aansluitingen (boven retour onder out)

Maar je zult zeker plezier hebben van je materiaal, als je gelijk goed spul haalt zit je goed.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 16-10-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Nah ik ga toch voor de d5. Komt me wat makkelijker uit.

Het leuke is, dit alles moet passen in mijn corsair 400r xd er komt later wel een switch 810 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Beetje passen en meten en dan kom je ver :P
Zo zit m'n CM690 ook aardig vol, check de foto onder "systeempje"

We zien de foto's wel verschijnen als het ingebouwd is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Boormachine, hamer en een ijzerzaagje erbij en je komt al een heel eind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

hahaha ja :P
ik hoop dat het wat beter uitkomt :)

foto's komen er zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Mooie pomp idd. Ik wil zelf ook kwaliteit, dan is de keuze feitelijk een 35x of een d5 :) zelf heb ik de 35x omdat ik nogal veel rads etc. Heb. Ga je foto's plaatsen?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ja fotos komen nog wel, ik ga er volgende week woensdag mee aan de slag. Ik bestel alles morgen ochtend.
Ik maak genoeg foto's, ook met het open maken van het blok e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Highflow heeft weer een set: http://highflow.nl/xspc-c...eer-direct-leverbaar.html
Hoe denken jullie over de kant-en-klare sets die higflow zoal in het assortiment heeft?

Bij deze 360mm set het je nog slang en fittingen nodig (en vloeistof), kom je uit op ongeveer 240 euro voor een cpu set dan (met 360mm rad. Als we 't doen dan meteen goed :) ).
Maar volgens mij is de pomp in het reservoir matig/voldoende. En ik denk niet genoeg voor eventueel 360+240... Want ik wil later wel uitbreiden van 360 naar 360+240 voor mijn gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:09
alaintje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:49:
Highflow heeft weer een set: http://highflow.nl/xspc-c...eer-direct-leverbaar.html
Hoe denken jullie over de kant-en-klare sets die higflow zoal in het assortiment heeft?

Bij deze 360mm set het je nog slang en fittingen nodig (en vloeistof), kom je uit op ongeveer 240 euro voor een cpu set dan (met 360mm rad. Als we 't doen dan meteen goed :) ).
Maar volgens mij is de pomp in het reservoir matig/voldoende. En ik denk niet genoeg voor eventueel 360+240... Want ik wil later wel uitbreiden van 360 naar 360+240 voor mijn gpu.
Die xspc pomp vond ik erg luidruchtig. Verder was mijn eerste set ook van Highflow (dat is inmiddels 6 jaar geleden haha), sets zijn wel goed. Vooral als je nog niet precies weet wat je allemaal nodig hebt (al kan je dat ook zelf uitzoeken natuurlijk) zo weet je dat je niets vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Highflow sets zijn prima, al ken ik geen vaste bezoekers van de highflow site die zulke sets hebben, meesten gaan toch echt voor custom sets. Nadeel van custom set is, naast dat je altijd wel een rottig ding vergeet, de prijs :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
@ aliantje ik heb zo'n set ook gehad en ook gehaald bij Highflow.

Die XSPC Setjes zijn aardig goed hoor.
Ik heb de set gehad incl. Twee 240mm rads en CPU + GPU block.
Flow + Temperaturen waren goed. Geluid valt opzich wel mee. Hij is hoorbaar, maar dat zijn nu m'n mpc355pompjes ook :)

Momenteel heb ik nog steeds de CPU block (RASA) in m'n loop zitten.

PS. die XSPC setjes zijn compleet.
Fittingen / klemmen / slang / PSU bridge zijn gewoon meegeleverd.
Het enige wat je nog extra moet aanschaffen is de vloeistof en dan ben je klaar.
(of eventueel nog wat spul voor een drain)

[ Voor 3% gewijzigd door mukkel op 18-10-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Dus dan ben je echt voor 210 euro klaar :) .
Zijn deze sets wel uitbreidbaar genoeg denken jullie? Dat de pomp het trekt als ik dadelijk nog een 120 of 240 mm in serie erachter zet?
Want eigenlijk maakt mijn gpu meer lawaai dan mijn cpu, daar zit gewoon nog de boxed koeler op (had geen pasta voor mijn scythe...) de boxed koeler is net zo stil en mijn temps komen niet boven de 60 graden uit.

Sowieso aan het twijfelen of ik een WC-setup neem, want het kost al gouw 300 euro als je het goed wilt doen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
Deze maar ook deze review geven je wat meer uitleg over die sets. Van wat ik me herinner bespreekt hij ook de uitbreidbaarheid ervan, weet niet meer precies of en waar in die reviews, zul je even moeten kijken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
thx!

Die gaan wel over de D5 pomp op de reservoir en niet deze X2O in het reservoir.
Die van hem kost ook rond de 300$, en deze 200€... De radiator en cpu-block zijn anders alsnog hetzelfde.

Ik kijk net wat reviews van de XSPC X2O 750 pump-in-reservoir. En hij blijkt toch heel stil te zijn. Zeker stiller al je ventilators.
Ik denk dat de 360mm kit genoeg is voor mijn hd 6970+i5 3570k. Anders moeten we maar een tijdje met wat hogere temps leven :p .

[ Voor 135% gewijzigd door alaintje op 19-10-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
alaintje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:56:
Dus dan ben je echt voor 210 euro klaar :) .
Zijn deze sets wel uitbreidbaar genoeg denken jullie? Dat de pomp het trekt als ik dadelijk nog een 120 of 240 mm in serie erachter zet?
Uit eigen ervaring weer ik dat dit werkt :)
m'n loop met dit setje was. RES/POMP => rad1 => CPU => GPU => RAD2 => terug naar res/pomp
Dit was m'n loop destijds :) m'n eerste volledige loop.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/23SbZoJsX9HYdD4s1RmWj9b3/full.jpg?nohitcount=1

Dit is de XSPC 240mm set uitgebreid met een extra rad en GPU blok.
of het nu een 120mm / 240mm of een 360mm is, maakt opzich niets uit.
restrictie scheelt niet veel.

Edit.
Je kunt klaar zijn voor 210,- maar bestel gelijk wat spullen om een drain te maken.
Dat is net zo makkelijk met onderhoud. 8) Dan kun je je loop makkelijk leeg maken.

[ Voor 10% gewijzigd door mukkel op 19-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik ga denk ik voor de 360mm. Lekker modden in mijn antec one, wordt krap maar leuk ! :)
Één klein nadeeltje is dat mijn club3D coolsteam 6970 niet reference is, dus er past bijna geen enkel full-cover blok op. Maar dan maar een universeel + heatsinks voor de rest :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

pfff highflow is net ietsje té goed :P
ik wilde dat mijn spul maandag of dinsdag binnenkomt, dus ik eind van deze middag bestellen, krijg ik gelijk een mail met de track and trace nummer 2 uur erna xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Zo'n winkels zijn echt zo fijn, die zo'n service hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Nogmaals, hoghflow sets zijn goed, maar er is vast een reden dat iedereen custom gaat :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Out of the box! Niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. ;-)
een golf gti is snel maar je hebt toch liever een porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Op zich, maar als 'student' is +/-300 euro ook nuttiger te besteden op het moment :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Pfff wat een gedoe, vanaf vanmorgen 11 uur bezig geweest en heb een lek.gehad in mijn radiator en in.mijn cpu blok. De cpu blok lekt nog steeds maar de rad is verholpen. Er zat geen o-ring in de standaard afsluiting -_- en helaas is de vloeistof niet zwart, mAar donkerpaars.

Ik hoop dat ik hem morgen in de loop van de middag af heb, ik heb er nu geen zin meer in.
Heb al 3x moeten drainen en vullen. Is het trouwens erg als je je vloeistof weer hergebruikt als die net is gedraint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vloeistof kan je gewoon hergebruiken, zolang er maar geen vuil in komt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Fordox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:36:
Pfff wat een gedoe, vanaf vanmorgen 11 uur bezig geweest en heb een lek.gehad in mijn radiator en in.mijn cpu blok. De cpu blok lekt nog steeds maar de rad is verholpen. Er zat geen o-ring in de standaard afsluiting -_- en helaas is de vloeistof niet zwart, mAar donkerpaars.

Ik hoop dat ik hem morgen in de loop van de middag af heb, ik heb er nu geen zin meer in.
Heb al 3x moeten drainen en vullen. Is het trouwens erg als je je vloeistof weer hergebruikt als die net is gedraint?
Waterkoeling is gezeik. Als je weet wat een moeite het mij kostte. Ik dacht na alle spulletjes te hebben verzameld dat ik na een dag doorbouwen wel klaar zou zijn; dat werden 2 weken en bijna 120 euro aan schade door eigen gepruts :p Maar als het werkt is het fantastisch. Door dit soort ervaringen krijg je wel een tikkeltje meer respect voor types als L3p en Kier die enorm ingewikkelde loops in een weekendje vrolijk draaiend hebben.

Dat van je CPU blok is wel zuur... Welk type ging het om en was 'ie nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
hallo allemaal,

zoals zomige weten ben ik bezig met een wc build. Maar nu had ik een paar vraagjes :D
ik wou namelijk een tube-reservoir gaan gebruiken maar zo dat de vloeistof er bovenin in gaat, en onderin uit. Maar ik zag op een paar youtube filmpjes dat dit problemen geeft. (voorbeeld: YouTube: Bitspower Water Tank Z-Multi 403) Nu dacht ik dat dit op te lossen was door de tubes die al zijn voor geinstralleerd omdat je die dan onder het water hebt. zodat het er niet in spuit.

Dus mijn vraag is, is het mogelijk een goede build te bouwen met een res dat van boven word gevult. en van onder wordt geleegd.
het gaat om dit res: http://www.ekwb.com/shop/...ion-res-x2-250-basic.html

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Singular1ty schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Waterkoeling is gezeik. Als je weet wat een moeite het mij kostte. Ik dacht na alle spulletjes te hebben verzameld dat ik na een dag doorbouwen wel klaar zou zijn; dat werden 2 weken en bijna 120 euro aan schade door eigen gepruts :p Maar als het werkt is het fantastisch. Door dit soort ervaringen krijg je wel een tikkeltje meer respect voor types als L3p en Kier die enorm ingewikkelde loops in een weekendje vrolijk draaiend hebben.

Dat van je CPU blok is wel zuur... Welk type ging het om en was 'ie nieuw?
Ik had sowieso al een enorm respect voor de grote modders hier, en nu inderdaad nog een hoop meer xd
De boel is tot nu toe lek vrij *afkloppen* en het lucht is eruit. De cpu blok was te strak aangedraait met het inelkaar draaien omdat ik er nog een andere plaat tussen moest drukken. Het gaat om een ek supremacy nickel plexi nieuw.

De d5 pomp resoneert wel lekker maar dat valt wel op te losssen. Morgen ochtend draai ik hem nog langer voor lekken.

So far so good, en dat in 1 dag. Wel een enorm frustree gedoe als je 2 lekken hebt... Hoe doet l3p dat toch, de boel vullen en in 1x lekvrij met zon enorme loop.... Dit geld ook voor alle andere modders zoals mexel, kier, en asphiax.

Respect loop hoog op hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Goed spul kopen, alles op je gemak doen en vast is vast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 1x een lek gehad doordat een stuk plexi van een CPU na 1 jaar spontaan ging scheuren. Verder nog nooit problemen gehad. Als ik een setup in elkaar zet ga ik ook gelijk met de PC draaien zonder te lek testen. Ik hou dan alleen 2 dagen de boel in de gaten maar dus nog nooit een lek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Idd, zelf vul ik de loop zonder spanning op m'n mobo met een PSU bidge.

Even overal keukenrol onder. Vullen en 10 min aankijken.
Kun je de pc gelijk wat kantelen om lucht uit je rads te halen.
Geen lekage => PC dicht en gassen gaan :P

PC staat boven op wit laminaat. mocht het lekken dan valt de fel blauwe kleur in iedergeval goed op :-)
Heb zelf 1 keer een lekage gehad door een beschadigde fitting. Er zat een dikke kras in die ik over het hoofd gezien had.... Maar zoiets zie je gelijk in de 20 sec na het aanzetten.
Stoppen, drainen, andere fitting, vullen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Het lek in de cpu blok had ik pas na een uur door nadat ik net de rad had gefixt.
Hij is nu 5 en een half uur aan het draaien zonder een lek dus dat mort wel lukken.

Ik heb wel een beetje vloeistof op mijn gpu en mobo gekregen, en er zit nu nog een paars vlekje op een sticker van de gpu. Kan dit nog sluiting maken, of geleid dat spul bijna niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 21:56
welke vloeistof heb je ik weet van de feser vloei stof dat die niet geleiden maar of dat ook met jou vloeistof is geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Elke koelvloeistof geleid na een verloop van tijd :) door vervuilig van rads ect.

Even goed droog maken en/of verwijderen met bv een wattestaafje.
Als het droog is zal het niet geleiden, zeker verse vloeistof niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

oke, ik had het al sinds gister schoongemaakt met keukenpapier en het heeft de hele nacht de tijd gehad om verder te verdampen.

dit bericht is getypt op de pc ^^ de stilte is echt geniaal met maar 2 fans, een gpu met 1 fan, en een voeding :)

de koeling zit ook dik in orde, onder prime heb ik nu mijn fx-8150 op 4,3 ghz met 1,38V een temperatuur van 48 graden met fans, en 60 zonder fans. dit was eerder met luchtkoeling op standje hard 68 graden.

ik ben zeer onder de indruk, van 68 naar 48 :)

alleen zitten mijn ventilatoren nog niet goed. deze moeten nog in de kast (ze zijn er nu buiten) en de radiator moet nog vastgezet worden. de meegeleverde bouten waren net iets te kort (lees: 1mm) en kon ik de boel niet vast draaien. vanmiddag dus even naar de lokale gereedschapboer, en dan foto's maken :)

dank allen voor uw hulp, de vloeistof was btw feser one uv black. helaas is het niet zwart maar een donkerpaarse kleur. desondanks is het niet lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
pssst foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

komt nog, ik heb geen zonlicht gehad vandaag, en morgen ben ik helaas niet aanwezig.
met een beetje geluk dus vrijdag, en hoop ik dat de radiator dan ook goed is bevestigt :)

maar het ziet er prachtig uit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 19:58
Ik wil alleen melden dat mijn 2x Point of View/TGT GTX 680 4GB Ultra Charged zijn van blok Aquacomputer aquagraFX GTX 680 type 2 G1/4' ( Past perfect ook voor de 4GB versie. ) Maar nu is mijn een van de 3 monitoren kapot dell 3007-HC kapot.IK moet een vinden tweedehands.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Mooie kleur vloeistof ook al moest het zwart voorstellen :P
Pompje misscien nog netter neerzetten met bv een bracket, je hebt ruimte zat over aan de onderkant.

Ik heb ook weer een kleine update gedaan.
Heb een thermometer met display ingebouw om de watertemperatuur te zien en een zijscherm met window, anders zie ik het schermpje niet, hehehe had geen zin om te dremelen.
Ik zal morgen wat fotootjes plaatsen.

Edit: En Windows 8 ik kon het niet laten voor die 15 euro.
Loopt als een trein. Ben tot nu toe maar 1 ding tegen gekomen wat vaag is, de rest loopt gesmeerd.

foto's van zijscherm + temp.meter (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xMf5xEuQcTuFXmG5ptSvAvME/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lT2c365yX3s9MYtSrQHH9GXz/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mhBXP0W5iCKpnoRFfCYvJ2Te/thumb.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door mukkel op 28-10-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:21
Als WC noob die zijn eerste loop wil gaan bouwen binnenkort, hier 2 kleine vraagjes:

- Waar halen jullie je onderdelen vandaan? Als ik google krijg ik US webshops en in de pricewatch staat nou ook niet zo veel
- Welke merken zijn 'te vertrouwen'? Dus zeg maar niet merken die gelijk staan aan sweex kwaliteit o.i.d.
- Ik zat te denken om eerst een samengestelde kit te kopen en dan eventueel iets uit te breiden, is dat slim?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

met highflow.nl kun je een end mee opweg.

EK heeft goeie cpu en gpu blokken, voor de fittingen is bitspower zeer goed en stijlvol, maar koolance kan er ook wel wat van.
voor pompen is het het makkelijkst om voor een Laing of een Eheim te gaan.

voor slangen is het de extra paar euro wel waard om tygon aan te schaffen, en feser heeft goede vloeistoffen. EK heeft ook overal spul in, maar is niet altijd leverbaar.

voor radiatoren kun je goed een phobya, een koolance, een ekwb, een HWlabs of een alphacool nemen. er zijn reviews zat ;)

EK en bitspower zijn over het algemeen ook redelijk duur. voor cpu blok kun je ook kijken naar swiftech.

een samengestelde kit kun je altijd kopen, maar het zou jammer zijn als je teveel koopt. ik had zelf aan 2 meter slang ruim voldoende, en 1 liter fles ook. en zelf je onderdelen zoeken is ook leuker en heb je het in ieder geval goed afgestemt.

bij highflow.nl staat er ook genoeg informatie over het product.

succes :)

Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste