Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
- verschillende snelheden fans kan. Gebruik ik zelf ook, alleen enkel voor specifiek gevallen (anders gaan de snelle gewoon uit)
- volgorde componenten maakt nauwelijks uit, behalve dat het reservoir altijd net voor de pomp moet komen. Daarnaast wil je de pomp en res zo hoog mogelijk voor de ontluchting (daar heb ik zelf wat problemen mee lol).

AS ik het goed zie op het plaatje gebruik je je res zo niet. Zou ik je wel aanraden :) kans op problemen met de pomp zijn dan fors kleiner

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Volgens mij zie ik een pomp-res combi en zit deze dus wel goed. Verder ben ik het volledig eens met boefmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:13
Mijn volgende pc ga ik weer van waterkoeling voorzien.

Om mijn case elegant van poorten te voorzien zodat de watercooling ook van binnen naar buiten kan, gebruiken mensen vaak een poortje, is dat bijv dan deze fillport?: http://www.highflow.nl/re...tt-black-bp-mbwp-c04.html
Of word er vaak iets anders gebruikt? Kan je hier dan ook 2 fittingen inschroeven, aan weerszijden? (Ik snap dat hier eigenlijk een stopfitting op moet zodat je makkelijk kan bijvullen bijv.)

Los van bovenstaande zou ik eigenlijk dan schroeffittingen aan weerszijden willen hebben, maar aangezien ik een aantal porten naar buiten wil, lopen de kosten erg op voor alleen wat fittingen. (ook omdat ik graag de Bitspower Matt Black wil die richting de 20 gaan per 2, schroeffittingen heb je ook wel stukken goedkoper, maar deze lijken nog het meest echt zwart en zijn ook matte wat het best past bij mijn build)

Ik zou ook deels kunnen doen (die aan de buitenkant) of alleen maar normale fittingen gebruiken, maar ik vind de slangklemmen vaak niet zo mooi. (of zou het ook zonder de slangklemmen kunnen?)

Het goedkoopste lijkt me wel om gewoon gaten te maken in de case en de randjes van rubbers te voorzien, nadeel is dat slang wat meer spelings ruimte heeft en lastiger word om ze allemaal op een zelfde manier te laten lopen.(en visueel vind ik dit minder aantrekkelijk)

Iemand andere ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:21
Hallo allemaal

Ik heb sinds een half jaartje ook een pc met watercooling.
Deze heb ik samen met me pa gerealiseerd.
Is verder nooit echt voor zware taken gebruikt tot nu toe.
Nu de pc ook voor zwaardere taken gebruikt word loop ik toch wel tegen een probleem aan.

De cpu koeler werkt namelijk niet goed naar mijn idee.
Ik bovenop mijn kast de radiator/fans/pomp en reservoir zitten voor de waterkoeling.
In de kast heb ik mijn cpu (Q6600) en gpu (HD4870x2 TOP) parrallel aangesloten op de loop.

Even ter informatie een foto :
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-t90JdbAjBTg/T_2BkdlXKHI/AAAAAAAAALM/4bLGAUlQ5_c/s640/IMG_0107.JPG

Rechts zie je de pomp (rood), dit is een Grundfos CV pomp (hadden we nog liggen en zorgt voor genoeg kracht om water rond te pompen op laagste stand zonder enige geluidsontwikkeling).
Achter de pomp zit een 240rad, deze is origineel bedoeld als oliekoeler voor een motorfiets, maar is nooit gebruikt. Verder zit er nog een klein reservoirtje op, en 2x CoolerMaster 120mm Sickleflow fans.
(voor de duidelijkheid voor de fans moet ik nog een duct maken waardoor alle lucht door de koeler geforced word).

Maar nu mijn probleem.
We hebben zelf een CPU koelblok gemaakt, maar ik heb niet het idee dat de warmteoverdracht van het koper naar het water voldoende is.

Als mijn videokaart op vol vermogen draaid verstookt deze zo'n 350watt en word deze ongeveer 60 graden op beide cores (tegenover 40graden op idle). Als ik dan aan de radiator voel voel ik ook dat deze een stuk warmer is geworden.

Bij de processor daarintegen is dit niet het geval.
Een Q6600 verstookt op stock ongeveer 105watt op vol vermogen.
Maar als ik deze op vol vermogen (prime 95 small FFT) laat draaien word deze zo'n 70graden (veeeel te hoog). Als ik dan aan de radiator voel is deze ook niet merkbaar warmer geworden dan op idle stand. Als test heb ik ook een keer de fans op de radiator uitgezet, zodat er alleen nog maar passieve koeling is, en dan krijg ik precies hetzelfde resultaat. Processor word op vol vermogen een graad of 70.

Nu wil ik jullie vragen om wat tips wat betreft mijn probleem.
Zelf denk ik dat de warmteoverdracht in het CPU block verre van ideaal is.
Wie kan mij helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso moet je de boel niet gaan splitten. Water kiest de weg van de minste weerstand waardoor het prima kan dat het water 20/80 oid verdeelt wordt over de 2 slangen. Het is dus mogelijk dat het waterblok voor de CPU nauwelijks flow heeft. Verder is er niet veel over te zeggen als we het waterblok en de mounting daarvan niet kunnen zien. Is het waterblok van alluminium of van koper ? Als het van koper is krijg je sowieso problemen met de radiator die van alluminium is als je daar qua vloeistof niets tegen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Dit is een foto van de CPU koeler.
Hier is een deksel in gemaakt met 2 pijpjes er bovenuit.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-R2a_aasYVS8/Tzjn-qjHP1I/AAAAAAAAAIE/fxima_zhVA4/s400/IMG_0089.JPG

Dit is een foto van de aangesloten koeler.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Z2PJBJMeryo/TzgexnvAnRI/AAAAAAAAAG0/_8xvH2XA_O0/s640/DSC08108.JPG

Als vloeistof gebruik ik demiwater met antivries.

Verder had ik zelf de gedachte dat het kwa loop makkelijk moet kunnen vanwege de CV pomp.
Deze zou meer dan genoeg kracht moeten hebben om het water "fatsoenlijk" door beide loops te kunnen pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:28

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Probleem in dit geval is wat mij betreft duidelijk; je hebt nu een redelijk groot 'reservoir' waarin het water langs je CPU stroomt en weer verder loopt. Bij 'echte' CPU-blokken zit er een redelijk fijnmazig doolhoof over de processor heen waar het water doorheen stroomt. Dit zorgt voor een vele male betere overbrenging van de warmte. Daarnaast lijkt het er ook op dat het stuk koper tussen je processor en het water redelijk fors is, waar dit bij een 'echt' blokje slechts enkele mm's bedraagt.

[ Voor 19% gewijzigd door DominoNL op 11-07-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua mouting moet het wel goed zitten met die standaard push-pins. Wat betreft de warmte overdracht zou dit ook wel goed moeten zijn, hoewel het zo natuurlijk niet bedoelt is. Die CV pomp moet inderdaad meer dan voldoende zijn. Alleen jij split het water en daar kan het weleens fout gaan. Als jij het gaat splitten over 2 slangen gaat dat nooit 50/50. Het kan best eens zijn dan 90% van het water door de ene slang gaat en maar 10% door de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Maar theoretisch gezien zou er meer water door het CPU block moeten stromen aangezien hier veel minder weerstand in zit dan in het dual-GPU block waar veel smalle mazen in zitten waar het water eerst helemaal doorheen moet. Dus dan is het meest logisch (gekeken naar weestand) als het water door het CPU block >50% is van totale stroom.

Zelf had ik inderdaad ook het idee dat het probleem is zoals DominoNL zegt.
Te groot reservoir, waar 90% van het water niet goed in aanraking komt met het koper, waardoor het dus een zeer inefficiente overdracht word. Dit is denk ik het makkelijkst op te lossen door een heel nieuw koelblok te maken (of kopen). Waarbij er veel mazen in zitten, met weinig "nutteloze"ruimte.
Dan vooral zoiets als dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.dtekcustoms.com/ProductImages/waterblocks/WW-Polydiag.jpg

Waarbij ik dan 2 pijpjes maak (links en rechts, dus middelste weghaal).
En nog meer mazen maak, waardoor er heel veel oppervlak is, zodat de warmteoverdracht zo efficient mogelijk word.

Is er ook iemand op het forum die ervaring heeft met het maken van waterblokken die mij een beetje kan helpen met een ontwerp maken voor een goede socket 775 koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:28

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ach, als je ziet dat je voor 35 euro al een EK waterblocks Supreme LT hebt zou het me verbazen als je met een zelf-maak blokje danwel betere prestaties, danwel een betere prijs voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
Wat is een beetje fatsoenlijk nog beschikbaar LGA775 waterblock als ik vragen mag?
Kon van EK Supreme alleen de LTX amd vinden, maar zoals naam al zegt, niet voor LGA775

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een D-Tek FuZion liggen.

Edit @ Hieronder. Heb je een DM gestuurd.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 11-07-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
@Pilatus
Ik heb wel interesse.
Is het een V1 of V2 block?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
DylanE schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor de tip.

Ik ben voor een andere setup gegaan, ik kon voor een mooie prijs een kololance res + pmp 400 overnemen. Deze draait nu braaf in mijn pc

foto van gelapte 2600K:
http://imageshack.us/photo/my-images/641/imag0245ff.jpg/

foto van de setup:
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/614395

foto van res:
[afbeelding]

Ik heb nog een EK Dominator voor toekomstige dominators, en ik ben nog opzoek naar een wc videokaart (AMD 6 series of GTX5XX)
Dat zijn fijne bays.
Je moet je afvragen of je dual loop wil, je lint in jouw geval wellicht beter beide pompen in serie zetten :-)

Gtx580 met waterblken zijn momenteel goed verkrgbaarr 2e hands, ik heb er zelf net een 2e bijgeplaatst. :)

Trouwens waar ga jij de 2e 240 plaatsen? (ik heb dezelfde kast voor een licht bijsysteempjel ook met wk)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
StygMa schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:35:
Mijn volgende pc ga ik weer van waterkoeling voorzien.

Om mijn case elegant van poorten te voorzien zodat de watercooling ook van binnen naar buiten kan, gebruiken mensen vaak een poortje, is dat bijv dan deze fillport?: http://www.highflow.nl/re...tt-black-bp-mbwp-c04.html
Of word er vaak iets anders gebruikt? Kan je hier dan ook 2 fittingen inschroeven, aan weerszijden? (Ik snap dat hier eigenlijk een stopfitting op moet zodat je makkelijk kan bijvullen bijv.)

Los van bovenstaande zou ik eigenlijk dan schroeffittingen aan weerszijden willen hebben, maar aangezien ik een aantal porten naar buiten wil, lopen de kosten erg op voor alleen wat fittingen. (ook omdat ik graag de Bitspower Matt Black wil die richting de 20 gaan per 2, schroeffittingen heb je ook wel stukken goedkoper, maar deze lijken nog het meest echt zwart en zijn ook matte wat het best past bij mijn build)

Ik zou ook deels kunnen doen (die aan de buitenkant) of alleen maar normale fittingen gebruiken, maar ik vind de slangklemmen vaak niet zo mooi. (of zou het ook zonder de slangklemmen kunnen?)

Het goedkoopste lijkt me wel om gewoon gaten te maken in de case en de randjes van rubbers te voorzien, nadeel is dat slang wat meer spelings ruimte heeft en lastiger word om ze allemaal op een zelfde manier te laten lopen.(en visueel vind ik dit minder aantrekkelijk)

Iemand andere ideeën hierover?
Vooral een vraag: waarom naar buiten toe? :-p
Anders idd gewoon gaatjes met rubbertjes. Een filport is iets anders, dat is een fitting met een dopje erop :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Boefmans schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Anders idd gewoon gaatjes met rubbertjes. Een filport is iets anders, dat is een fitting met een dopje erop :-)
Ik gebruik vergelijkbare dingen zowel als fillport (met een fitting en een dopje) en als doorvoer door een paneel (fittings aan twee kanten) dus het kan wel hoor. Gaten met rubber is een stuk goedkoper, maar soms wil het oog ook wat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Boefmans schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Het is voor een aankomende casemod, dan word wel duidelijker waarom ;)

maar bijv bij deze casemod van Kier:
kier in "[CiP] LiLi Tower"

vanaf de 11e foto dat zijn toch fillports (hij benoemd ze ook) waaraan hij aan 2 kanten een fitting heeft ingeschroeft? Of zit er nog iets extras tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 19:23
Klein vraagje - ik heb net een nieuwe WC set - deze is gevuld met gedemineraliseerd water (normaal voor te strijken).

Blijkbaar doen de meeste mensen hier nog iets bij - additief of een kill coil. Wat is het eenvoudigste/beste om dit geheel een beetje proper te houden? (allemaal koper/plastiek).

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je er maar iets indoet waardoor je geen algen kan krijgen. Een kill-coil is daar prima voor of een of ander spul van de bekende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai al enige jaren met feser f1, al heb ik altijd wat viezigheid er in (stof oid, geen algen) Heb recentelijk een kill-coil in mijn reservoir gedropt, kan alleen maar goed zijn en duur is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 19:23
Okay bedankt voor de tips - het gaat wss een silver coil worden!

Nog een vraagje - momenteel draai ik een D5 + het EK top/reservoir combo met het 10cm reservoir.

Probleem - het reservoir zit bijna vol, op stand 1-2 is alles okay met een lichte draaikolk, op 3 is deze hevig en op 4-5 is het zo erg dat de pomp soms lucht aanzuigt.

Voor zover ik weet is alles okay met mijn loop op 1-2-3 maar het irriteert me wel een beetje dat dit probleem er is. Heeft iemand een idee wat ik er kan aan doen?

Ik ga overgaan op een andere case (D800 wss) dus heb ik meer plek, wat ik gedacht had is een langere reservoirbuis bestellen + een reservoirkoppelstuk met G1/4 aansluiting van EK. Op die manier kan ik het water in midden van het reservoir laten instromen.

Een andere mogelijkheid is gewoon een 2de EK buis reservoir met ant-cyclone vlak boven mijn huidige en het huidge gewoon helemaal gevuld. (er zit 1/4 in het deksel van het reservoir dat ik heb - een anti-cyclone past niet in mn reservoir momenteel)

[ Voor 3% gewijzigd door Frag_Zero op 13-07-2012 11:09 ]

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:42

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb al een tijdje een technisch idee in mijn hoofd en ik weet niet of ik hier een beetje gelijk me heb of niet, of het wel zo wenselijk en of het wel uitvoerbaar is.

Het idee is het volgende, ik neem bijvoorbeeld onderstaande radiator, hang die vol met 140mm ventilatoren die lekker veel lucht verplaatsen(1000~1500RPM), waarna ik het geheel in een vrieskist zet/hang...
http://www.freezinghardwa...ERNOVA_1260_Radiator.html

Ventilatoren worden aan elkaar geknopt en krijgen eigen dedicated stroomvoorziening, dus draaien ze continue, om bevriezing in ruststand te voorkomen. Vriezer staat uiteraard ook gewoon continue aan en als enigszins mogelijk draait ie voluit. Verder wou ik dan de vriezer dicht bij een muur zetten, waarna de slangen van de waterkoeling door de muur naar de PC lopen, eventueel met snelle sluitkoppelingen of zo om het geheel snel vast/los te maken, maar dat is een latere zorg. Het water in de "loop" wou ik eigenlijk continue rondrompen om ook daar bevriezing te voorkomen, want het zal in “koele” toestand zo’n ~ -20 graden worden, als niet koeler. Misschien moet er zelfs anti-vries bij, maar dat zoek ik dan wel uit als het erin hangt :+ . Qua pompen dacht ik aan een stuk of 2 die achter elkaar zitten voordat het water de vriezer ingaat en nogmaals 2 als het de vriezer uitkomt en richting de PC gaat, om zo de druk/flow erin te houden. Of is dan 1 voor de vriezer en 1 na de vriezer voldoende??

Mocht dit allemaal aan elkaar te knoppen zijn, en de PC niet teveel last hebben van condens door bevriezing van de slangen, is dit op de lange duur wel koel-technisch mogelijk? Kan de vriezer voldoende kou genereren om het koelwater ook gedurende zware last/hitte onder de -0 graden te houden of zal het water langzaam maar zeker opwarmen tot boven de 0 graden? Qua delta zit je dan wel leuk, koelwater is in het begin dan minimaal 30 graden koeler dan de onderdelen, dus idle zal het allemaal wel heel koel blijven, vraag is, gebeurt dat ook tijdens load :+ ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PC's koelen met koelkast of vriezer werkt helaas niet echt. Die apparaten zijn prima in iets koel of bevroren houden maar slecht in warmte afvoeren. Waarom koop je geen phasechanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:42

Darkasantion

Just keep swimming!

Dat zou ook nog kunnen, maar heb daar geen ervaring mee... Wat kost zo'n ding dan? En kan ik daarmee een gehele loop(dus CPU, Moederbord en GPU's) koelen?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen zijn niet heel goedkoop. Volgens mij iets van 400 euro. Die zijn dan bedoelt om alleen CPU of GPU te koelen. Eventueel zou je ze nog kunnen krijgen met 2 slangen voor CPU en GPU tegelijk. Dit is eigenlijk de enige optie als je onder het minpunt wil gaan. Onder 0 koelen geeft wel nogal wat problemen met condens en ijsvorming. Leuk als je een CPU tijdelijk naar 6GHz wil klokken maar voor GPU en CPU 24/7 is het niet heel erg geschikt.

Een andere optie is met TEC's aan de slag gaan.

Edit: Misschien kan je een radiator buiten, in een ander kamer of in de kruipruimte plaatsen. In de kruipruimte is een erg mooie locatie omdat het daar altijd wel koel is. Vervolgens kan je de fans lekker hard laten blazen. Als je dan totaal iets van 9x120mm pakt kan je daar heel veel mee koel houden.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 13-07-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Frag_Zero schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:07:
Nog een vraagje - momenteel draai ik een D5 + het EK top/reservoir combo met het 10cm reservoir.

Probleem - het reservoir zit bijna vol, op stand 1-2 is alles okay met een lichte draaikolk, op 3 is deze hevig en op 4-5 is het zo erg dat de pomp soms lucht aanzuigt.

Voor zover ik weet is alles okay met mijn loop op 1-2-3 maar het irriteert me wel een beetje dat dit probleem er is. Heeft iemand een idee wat ik er kan aan doen?
Lucht aanzuigen? 8)7

Zit de reservoir-dop wel goed en luchtdicht vast? Het water-niveau hoort niet te stijgen/dalen als je de pomp aan- of uitzet.

En als je gepruttel van luchtbellen bedoel, dit is volkomen normaal, tenminste, net na het vullen van je loop, die zitten aanvankelijk verstopt in je radiator.
Ik heb zelf de grootste bellen eruit gehaald door de pomp een paar (20+) keer aan-en-uit te zetten, eerst op lage pomp-snelheid (1-3), en later een uurtje of 2 op '4' laten pruttelen. Hierna waren de grootste luchtbellen verdwenen, de boel even bijgetanked met demi-water, en de boel aangesloten.
Na 4 uur gedraaid te hebben op '4' waren vrijwel alle bellen verdwenen, en hoorde je af en toe nog een luchtbel die met wat 'gepruttel' voorbij kwam zetten, en na 24hr was zo goed als alles weg.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
@ sirnobax
ik geloof dat je frag-zero niet hellemaal begrijpt hij zegt dat als hij zijn pomp harder zet er een draaikolk komt waardoor hij dus lucht aan gaat zuigen dus niet zoals jij zegt lucht ik zijn loop :)
als ik frag-zero was zou ik gewoon mijn reservoir voledig volgooien dan zal je er wel niet meer zoon last van hebben denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
maks11223344 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:29:
@ sirnobax
ik geloof dat je frag-zero niet hellemaal begrijpt hij zegt dat als hij zijn pomp harder zet er een draaikolk komt waardoor hij dus lucht aan gaat zuigen dus niet zoals jij zegt lucht ik zijn loop :)
als ik frag-zero was zou ik gewoon mijn reservoir voledig volgooien dan zal je er wel niet meer zoon last van hebben denk ik
Je heb gelijk! Ik begrijp inderdaad niet waar die lucht vandaan zou komen. :)
Tenzij er met "bijna vol" eigenlijk "niet vol genoeg" word bedoeld natuurlijk.

Ik gebruik ook een D5 maar i.c.m. een XSPC top/res-combi, maar daar zit een koker die de 'input' naar de pomp toe leidt. Ongelofelijk irritant zodra je dat reservoir schoon wil maken (praktisch onmogelijk), maar blijkbaar zit dat er dus niet voor niets op.

Maargoed, om de boel interessant te houden, wat pic's van mijn huidige setup.
Een (veel te grote) 420mm Rad in een Fractal Arc Midi, waar het (on)nodige uit is gesloopt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2kO2e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V1NkH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xN9yh.jpg

Voor een Q6600@3.2Ghz op 1.275v (stock voltage) compleet overkill natuurlijk, maar waarom zou je een 240/360mm rad plaatsen, als een 420mm ook (soort-van) past 8)7 .
Stil is het wel in ieder geval. Helaas komt die GTX460-koeler boven de rest uit, en word die oude Zalman PSU ook hoorbaar bij load, maar beide staan op de vervanglijst.

Komt nog een grote plexi/acrylaat plaat op de zijkant, met zwart geluidsdempende eierdoos-schuim (als ik dat ergens kan vinden) aan de voor-, onder-, achter- en zijkant.

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 14-07-2012 20:51 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met zwart geluidsdempende eierdoos-schuim (als ik dat ergens kan vinden)
Praxis / Gamma bijvoorbeeld. Daar heb ik het spul gekocht wat in mijn PC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 14:19
Op die radiator kun je die 460 toch makkelijk ook nog aansluiten, misschien een blokje van marktplaats oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
PilatuS schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:29:
[...]
Praxis / Gamma bijvoorbeeld. Daar heb ik het spul gekocht wat in mijn PC zit.
Bedankt, dat zoek ik inderdaad!
webbier schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:06:
Op die radiator kun je die 460 toch makkelijk ook nog aansluiten [..]
Absoluut, maar gezien die GTX460 toch nog vervangen word, is het een beetje zonde om daar dan nog geld (en tijd) in te steken. Idle valt het geluid ook allemaal wel mee. Dat hij boven de rest hoorbaar is zegt waarschijnlijk meer over de stilte van de waterkoeling, dan het lawaai van die 460.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 14-07-2012 22:29 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Vraagje;

Voor de overall look + stoff verzameling vind ik mijn Scythe Mugen 2 Rev B eigenlijk niet zo chill meer. Ding is gewoon groot en lomp, al koelt die natuurlijk wel als een beest. Ik ben dus wat aan het kijken naar een gesloten waterkoel systeempje a corsair H80. Ik kan er alleen niet helemaal achter komen wel gesloten water systeempje vergelijkbaar is met de Scythe Mugen 2 Rev B en het vergelijk met fans snap ik al helemaal niet.

Dus, welk systeempje zouden jullie mij aanraden in combinatie met welke fans (push&pull heeft de voorkeur --> lagere rpm = stiller). Ik vind die blokken veel netter staan in de kast dan zo'n groot lomp luchtblok :P

En helaas heb ik de centen niet om er zelf iets custom van te maken, daar gaat toch weer meer geld in zitten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mu.siQ op 16-07-2012 23:40 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mu.siQ schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:40:
Vraagje;

Voor de overall look + stoff verzameling vind ik mijn Scythe Mugen 2 Rev B eigenlijk niet zo chill meer. Ding is gewoon groot en lomp, al koelt die natuurlijk wel als een beest. Ik ben dus wat aan het kijken naar een gesloten waterkoel systeempje a corsair H80. Ik kan er alleen niet helemaal achter komen wel gesloten water systeempje vergelijkbaar is met de Scythe Mugen 2 Rev B en het vergelijk met fans snap ik al helemaal niet.

Dus, welk systeempje zouden jullie mij aanraden in combinatie met welke fans (push&pull heeft de voorkeur --> lagere rpm = stiller). Ik vind die blokken veel netter staan in de kast dan zo'n groot lomp luchtblok :P

En helaas heb ik de centen niet om er zelf iets custom van te maken, daar gaat toch weer meer geld in zitten ;)
Eigenlijk niet echt waterkoeling, maar als je dan toch zoiets wilt zou ik voor de H100 gaan, hij is prijzig maar hij heeft een groot radiator oppervlak, wat goed gebruik kan maken van push/pull. Persoonlijk zou ik dan wel de fans veranderen, bijvoorbeeld naar Noiseblockers, stil maar verplaatsen genoeg lucht en zijn niet erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
PilatuS schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:34:
Die dingen zijn niet heel goedkoop. Volgens mij iets van 400 euro. Die zijn dan bedoelt om alleen CPU of GPU te koelen. Eventueel zou je ze nog kunnen krijgen met 2 slangen voor CPU en GPU tegelijk. Dit is eigenlijk de enige optie als je onder het minpunt wil gaan. Onder 0 koelen geeft wel nogal wat problemen met condens en ijsvorming. Leuk als je een CPU tijdelijk naar 6GHz wil klokken maar voor GPU en CPU 24/7 is het niet heel erg geschikt.

Een andere optie is met TEC's aan de slag gaan.

Edit: Misschien kan je een radiator buiten, in een ander kamer of in de kruipruimte plaatsen. In de kruipruimte is een erg mooie locatie omdat het daar altijd wel koel is. Vervolgens kan je de fans lekker hard laten blazen. Als je dan totaal iets van 9x120mm pakt kan je daar heel veel mee koel houden.
Op highflow.nl hangt op het forum iemand rond die ze zelf maakt, als je een grote case hebt kunnen ze erin. Mooiste is om het in combinatie met een grote rad te gebruiken en er een soort kraantje tussen te zetten, zodat je het alleen gebruikt als nodig. Je kunt daarmee de temperatuur instellen zodat je geen gedoe hebt met condens.

Over radiators buiten: heb ik ook eens een log van gelezen, die kreeg ook condens gedoe in de winter :-)

Ik zit zelf nog te twijfelen: een littledevil kast met zon koelunit onderin of gewoon de hele zij aan de muur hangen met een extra rad erbij :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Boefmans op 18-07-2012 10:26 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bFH0Fz0p9TVhUiGAt1UF1Sym/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/toEK3D4P6asmKytxiy4LSu9P/full.jpg

:'(

Dat was mijn mooie FrozenQ reservoir. Afgelopen jaar geen enkel probleem gehad tot dit dus, besloot ook maar direct mijn moederbord mee te nemen naar zijn graf.

Het reservoir hing bij mij direct horizontaal boven de ventilatoren van mijn radiator. Dit zorgde er helaas ook nog eens voor dat de vloeistof die weg lekte in een ventilator belandde waardoor de vloeistof vervolgens tegen mijn moederbord werd gelanceerd. >.<

Overigens gebruik ik altijd Feser kant en klaar vloeistof. Heb de oude vloeistof nog door gemeten en die geleid nog altijd geen elektriciteit volgens mijn multimeter. Aan het moederbord zelf kan ik ook weinig zien qua schade, zie zelfs geen restanten van de vloeistof. Echter denk ik dat de schade toch door het lek komt vanwege de timing.

Heb Aquatuning maar vast gemaild. Heb al gelezen dat dit vaak voor komt bij de eerste revisie, lijkt me dus een gevalletje productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als mensen nog inspiratie zoeken. Million Dollar PC heeft weer wat nieuwe PC's op de site staan.

http://million-dollar-pc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Ik ben op zoek naar een bepaalde fitting adapter, zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/600x400/4630_0.jpg

hiermee kan je twee slangen met elkaar verbinden in een hoek,maar nu zoek ik deze in hoek vorm of rechte (prefereer rechte), met hieraan een 19/13mm koppeling met een G1/4 fitting. Ik heb gezocht maar niet gevonden nog, bestaat dit in 1 adapter?

(ik zoek echt diegene met een 19/13mm plug, eigenlijk niet niet om er een slang aan te koppelingen, maar om deze in een 13mm buis te locken)

Met dit http://www.aquatuning.nl/...-incl--O-rings-black.html en dit http://www.aquatuning.nl/...losed---black-nickel.html en dit http://www.aquatuning.nl/...1-4-----black-nickel.html werkt het wel zoals ik wil maar ik vind het beetje omslachtig en de adapter vind ik in zijn totaal niet zo elegant eruit zien

[ Voor 48% gewijzigd door StygMa op 02-08-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:36
Ik heb een vraag dat hier waarschijnlijk wal staat maar ik heb het niet gevonden.
Ik heb overlaatst mijn CPU block gekuist. De binnenkant was een hele verbetering maar de buitenkant heeft een paar rare vlekken. Ik heb +- 18u in citroensap gelegd (Pulco / Gekocht in supermarkt)

Foto (niet van mij maar is gelijk aardig)
http://img139.imageshack.us/img139/2604/img3290cj9.jpg

Nu deze mens heeft die opgelost met citroen sap maar ik heb ze gekregen door citroen sap.

Waar kan ik nu het best nog eens mijn block met kuisen.
Ik heb beschikking tot:
Citroenen --> Waar ik zuiver citroensap uit kan persen
Azijn
Koperpoets
Citroensap (Uit supermarkt)

Alvast bedankt!!!

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ketchup werkt het beste op koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
Ik heb een klein probleemtje.
Ik ben bezig mijn watercooling over te zetten in mijn nieuwe PC.
(Ik kom van een 5770 --> Korte kaart).

Alles was goed gelukt maar ik had niet gedacht dat mijn nieuwe 7970 zo lang was...
Dus ik heb een klein probleempje...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6g4V3.jpg?1
Ik heb dus een knik tegen mijn GPU.

Als ik mijn vinger er tegen duw dan duwt de slang niet meer tegen de GPU maar dan zie je van onder (aan de pomp) een knik.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XCKtH.jpg?1

Ik denk wel dat dit kwaad is voor de flow snelheid, maar ik ben het niet zeker.
Dus heeft dit nadelige invloed op mijn flow?

Anders ga ik dit denk ik oplossen d.m.v. een 90 graden fitting aan mijn pomp.
Hier nog een foto van heel mijn setup:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B9hmX.jpg?1

Er mag ook nog steeds commentaar worden gegeven op de setup
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kleine deuk in een slang maakt niet uit. Als je de pomp een stukje naar rechts verplaatst is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
PilatuS schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:52:
Een kleine deuk in een slang maakt niet uit. Als je de pomp een stukje naar rechts verplaatst is het opgelost.
Ik heb inderdaad de pomp verplaatst.
Ik had deze vast gehangen met dubbelzijdige tape en dacht dat dit niet zo makkelijk ging lossen maar dat viel wel mee dus de pomp is wat verplaatst en het probleem is weg.

Ik weet niet echt of dit het juiste topic is maar mijn UV CCFL kit maakt piepend geluid. Iemand ervaring mee?
(Het maakt zowat hetzelfde piepende geluid als coil whine.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet echt of dit het juiste topic is maar mijn UV CCFL kit maakt piepend geluid. Iemand ervaring mee?
(Het maakt zowat hetzelfde piepende geluid als coil whine.)
Coil whine komt door de voltage regulatoren. Dit is bij een CCFL net zo. Je kan kijken of je het met een druppeltje lijm kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30

India Sierra

Learn by failure

De rust is wedergekeerd. Setup is nu eindelijk af en is muisstil in idle, het enige wat je hoort is de pomp heel lichtjes zoemen (stand 2/5 laing D5) als je er naast zit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sZoQ0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TxGQ2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door India Sierra op 17-09-2012 21:33 ]

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

iemand een ideee voor een fancontroller die 18w aan kan? mijn laing plus neemt 18w, maar loopt op 7v veel mooier als ik niet aan het gamen ben. anders ben ik de flow wel nodig.

het liefst zou ik gewoon een simpele pot meter kopen maar die branden door

[ Voor 4% gewijzigd door wâldpyk op 18-09-2012 15:17 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ik heb een fan controller ergens gezien die 20w aankon, maar weet zo 123 niet meer van welk merk. Ik zoek eens voor je.

Bedoel je zoiets?

Ze hebben er ook versies met 20w max output, maar dat scheelt maar 5 euro en dan zou ik het risico niet voor willen lopen dat ie je doorbrand.

[ Voor 58% gewijzigd door India Sierra op 18-09-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik doelde meer op zo iets zoals gebruikt in de casemod radio

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-dIhhHdUJGEE/TtuoZUw2x_I/AAAAAAAABWY/S53AZf3clTY/s640/DSC_1565.jpg

ik wil het volgende gaan doen. waar nu de 4 gaten zitten passen de pott dimmers mooi achter. dus zocht nog iets dat zelfde formaat had en 18 w kan handelen
Afbeeldingslocatie: http://6.media.hyves-static.net/1517073573/6/YEQr/0/img1517073573.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://2.media.hyves-static.net/1517073681/6/74Ox/0/img1517073681.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Geen idee, ik zie er wel die je bedoeld, maar die zijn 6w of minder...

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
ik ben geen waterkoeler maare dames en heren een corsair h100 met 40 corsair high performance fans.

YouTube: Ultimate Corsair H100 Cooling Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 10:45
Zarrack schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:07:
ik ben geen waterkoeler maare dames en heren een corsair h100 met 40 corsair high performance fans.

YouTube: Ultimate Corsair H100 Cooling Mod
dat is een leuk project

en als je het goed doet paar pompe met een eigen set en dan 10 meter slang naar een andere kamer ofzo:p waardoor je het niet hoord:D:D

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Hahaha briljante video. Heerlijke mod, love it. Alleen jammer dat ze de echte temps niet laten zien (onder 0 koelen met lucht van 15+ graden gaat een beetje moeilijk, al helemaal als er nog hitte bijkomt :P ).
Inderdaad iets voor mensen met een underground radiator ofzo.

Gewoon, OMDAT HET KAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:10
Jup, had de video al eerder voorbij zien komen. Zo nu en dan heeft ie van die compleet gestoorde video's met als enige reden "omdat t kan". Heerlijk :D

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje voor de WC'ers hier. Heb als het goed is een Thermaltake Big Water 745 set gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://images.hinnavaatlus.ee/w900h900/thumb.ph_e036.jpg.

Nu heb ik op dit moment een Antec Kuhler 620 om me CPU zitten. Is het mogelijk om die pomp gewoon te laten zitten, en in serie met die bigwater set te gaan gebruiken?
Dit omdat er bij die set geen AM2/3 blok zit, en die van de Antec al goed past. Het blokje wat er bij zit, wil ik dan op me GPU gaan modden.

Als het zou kunnen, wat voor een loop stellen jullie dan voor?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Lijkt me vrij moeilijk om die antec in serie te laten lopen, maar met genoeg modwerk moet het mogelijk zijn. Ik snap zowieso niet waarom je een Big Water koopt als het toch niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
edit bedoelde de rad van die bigwater set extern weet niet wat jij dacht? :P

[ Voor 46% gewijzigd door maks11223344 op 23-09-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

@maks: Wait,...wut?

@Hawk, kan hem voor weinig kopen, en heb dan al wel 2 rads, slangen, res & pomp en een blok wat ik op me GPU kan modden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Hoewel ik aanvankelijk nog heel wat extra modding van plan was is dat er tot op heden nog niet van gekomen wegens gebrek aan tijd, zin, inspiratie etc. Wel heb ik al een 360mm radiator in de bovenkant van mijn Cooler Master Storm Stryker gemod. Deze radiator beschikt nu over push en pull fans. Dus sinds een tijdje ziet mijn systeem er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/DSC_0343_zpsbc4d0968.jpgAfbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/DSC_0316.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/DSC_0332.jpg

Veel van de fans (in totaal 8 op de radiatoren) staan tijdens normaal gebruik/beetje gamen uit of draaien op minimale snelheid. Zelfs volledig passief (alleen 1 casefan voorin en 1 achterin aan) is gamen prima mogelijk, zelfs op overclock.
Op dit moment zit er ook slechts 1 GPU in, daar komt later misschien nog een 2e bij. Maar dat is, net als het modding gedeelte, nog wat voor later.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

NoFearCreations schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:47:

@Hawk, kan hem voor weinig kopen, en heb dan al wel 2 rads, slangen, res & pomp en een blok wat ik op me GPU kan modden.
Ok, kan ik begrijpen. Weet wel dat je dan geen fantastische pomp en radiatoren erbij krijgt en een deel van je build vrijheid is een beetje zoek (of kun je die fittingen eraf draaien?) naar mijn idee. Maar ook hier, ieder zijn eigen smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

maks11223344 schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:16:
edit bedoelde de rad van die bigwater set extern weet niet wat jij dacht? :P
Die gaat gewoon aan de binnenkant, en dat vroeg ik ook helemaal niet. Maar heb foto's van de set gezien, en vanmiddag betaald. Zitten 3 verschillende blokken bij, 1 daarvan krijg ik vast wel op me CPU gemod. En zo niet, heeft een mede tweaker nog blok liggen wat ik over kan nemen.

---RAWE CEEK!!!---

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 19:58
Ik heb nu nagedacht over mijn oplossing (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1517930 )en conclusie is dat ik ga voor de nVidia GFX680. Ik wil graag deze met 4GB kopen en wel 2 stuks voor de SLI opstelling. NU heb ik weer ander probleem. Ik wil namelijk een Overclocked GFX680 zoals bv: Point of View GeForce GTX 680 TGT Charged Triple Fan + TGT Backplate, 4GB GDDR5, 2x DVI, HDMI, DisplayPort (TGT-680-A1-4-C-T) kopen , maar kan voor deze geen Waterblok full cover kopen. Heb all diverse sites gekeken zonder resultaat. Weet iemand raad , en niet die kant en klare oplossing van 700Euro + p/s.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Moi_in_actie
SlowikPL schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:32:
Ik heb nu nagedacht over mijn oplossing (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1517930 )en conclusie is dat ik ga voor de nVidia GFX680. Ik wil graag deze met 4GB kopen en wel 2 stuks voor de SLI opstelling. NU heb ik weer ander probleem. Ik wil namelijk een Overclocked GFX680 zoals bv: Point of View GeForce GTX 680 TGT Charged Triple Fan + TGT Backplate, 4GB GDDR5, 2x DVI, HDMI, DisplayPort (TGT-680-A1-4-C-T) kopen , maar kan voor deze geen Waterblok full cover kopen. Heb all diverse sites gekeken zonder resultaat. Weet iemand raad , en niet die kant en klare oplossing van 700Euro + p/s.
Bedoel je de "Point of View GTX 680 TGT Ultra Charged 4 GB (TGT-680-A1-2-UC)"? Zo ja, daar kan je bij EK Waterblocks een waterblok voor vinden.

• SlowikPL
Dat zag ik ook , maar de TGT-680-A1-2-UC is niet 4GB zoals bij de site van EK , maar 2 GB.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

En er staat ook geen informatie bij de specs van die kaart? Iets als 690 layout of iets dergelijks? Lijkt me normaal dat die kaart een gewone 680 of 690 layout heeft kwa condensatoren betreft. Probeer anders eens te mailen met point of view?

• SlowikPL
Heb gedaan. nu afwachten.

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

ben benieuwd. Zal een 680 of 690 layout zijn. Denk eerder 690 omdat de 4gb versie van de gtx 670 een 680 layout heeft.

• SlowikPL
Vandaag de EK heeft mijn gemailt dat er voor 99% zeker de PCB van de 4GB is hetzelfde als de PCB van 2 GB versie. Dus de koelblok moet passen.

Vandaag heb ik 2x Point of View/TGT GTX 680 4GB Ultra Charged besteld. Wanneer ik klaar ben met installatie zaal ik hier posten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Ik ben het geluid van mijn systeem zat dus ik ben vandaag gaan uitzoeken wat ik allemaal nodig heb voor waterkoeling. Ik wil mijn cpu en videokaart waterkoelen (intel q8400 775 en GTX 460).

Zijn de volgende onderdelen die ik heb uitgekozen de juiste, ben ik iets vergeten en kan het goedkoper?

Waterblok VGA mounting plate: EK Mounting plate VGA Supreme HF GF460 GF560 Aantal: 1 x €4,80 = €4,80

Waterblok VGA: EK-VGA Supremacy - Acetal Aantal: 1 x €47,95 = €47,95

Radiator: Black Ice GT Stealth 120 Black Aantal: 1 x €35,95 = €35,95

Slangen: Masterkleer - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - UV Orange Aantal: 2 x €4,99 = €9,98

Fittingen: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Thermochill Schroeffitting - G1/4 Aantal: 8 x €4,99 = €39,92

Waterblok CPU: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S775 LT Aantal: 1 x €48,44 = €48,44

Pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting Aantal: 1 x €99,98 = €99,98

Vloeistof: Feser Aqua - Ultra Pure Water Aantal: 1 x €4,95 = €4,95

Skangklemmen: Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zwart Aantal: 10 x €1,25 = €12,50

Reservoir: XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 Aantal: 1 x €39,98 = €39,98

Totaal: 344,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je hebt in ieder geval geen slangklemmen nodig, aangezien je al compressiefittingen aan gaat schaffen zo te zien.
Voor de rest ziet het er in orde uit, al zou ik wel een grotere radiator pakken om je temperaturen net even wat lager te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 20:15

QinX

Shai-Hulud

kurt15 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:36:
Ik ben het geluid van mijn systeem zat dus ik ben vandaag gaan uitzoeken wat ik allemaal nodig heb voor waterkoeling. Ik wil mijn cpu en videokaart waterkoelen (intel q8400 775 en GTX 460).

Zijn de volgende onderdelen die ik heb uitgekozen de juiste, ben ik iets vergeten en kan het goedkoper?

Waterblok VGA: EK-VGA Supremacy - Acetal Aantal: 1 x €47,95 = €47,95
Radiator: Black Ice GT Stealth 120 Black Aantal: 1 x €35,95 = €35,95
Waterblok CPU: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S775 LT Aantal: 1 x €48,44 = €48,44
Met 1 120mm radiator en 2 waterblokken gaat je systeem echt niet stiller worden.
Minimaal een 240mm radiator of zelfs een 360mm radiator.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
QinX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:25:
[...]

Met 1 120mm radiator en 2 waterblokken gaat je systeem echt niet stiller worden.
Minimaal een 240mm radiator of zelfs een 360mm radiator.
Klopt. Ik hanteer altijd de regel: Aantal blokken x 120mm radiator +120mm radiator.

Dus bij Kurt wordt dat 2 x 120mm +120 mm is 360mm radiotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn setje is ook binnen, en ligt te lek testen en door te spoelen, met demi-water en azijn.

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/413283_232673130193108_1565006954_o.jpg

Morgen kijken of nog een 120 rad en een reservoir bij komt.

-edit-

Wil deze aankomend week gaan plaatsen, en ben van plan om demi water + een klein beetje SP12 auto koelvloeistof te gebruiken. Kan dit gewoon?

[ Voor 22% gewijzigd door NoFearCreations op 28-09-2012 21:49 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

auto koelvloeistof is geen probleem, heb al vaak genoeg gelezen op fora dat mensen dit gebruiken. Zolang je het niet puur gebruikt is alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Doe er maar een klein beetje in, puur voor de kleur, en tegen de algen en corrosie.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En toen lag alles er zo bij, te wachten op me res:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000184.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Altijd vervelend als je op 1 onderdeel moet wachten. Wel heerlijk als dan eindelijk de bel gaat en de koerier staat voor de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Azijn tast dat de rubbers niet aan?
Een litertje kant en klaar kost ook geen drol. Van EK heb je eeen fles voor onder de 7,-
In elke kleur die je wilt :)

[ Voor 10% gewijzigd door mukkel op 02-10-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Schoonmaak azijn tast de rubbers niet aan, pas als je ze er dagen in laat liggen kunnen ze slechter worden. Dit heb ik puur gedaan om al het kalk uit me loop te krijgen. Deze vloeistof werkt veel beter dan al die kleur troep. Van die rommel gaan je slangen/reservoir/pomp vol zitten met aanslag. En auto KVS werkt tegen corrosie en algen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
NoFearCreations schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:47:

Dat modden van een CPU blok naar een gpu blok zal niet heel eenvoudig zijn :-) maar moet wel kunnen iig. Raad je wel aan om daar specifiek advies over te vragen (ook voor koelen van de mem chips enzo).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 10:45
ik heb ook demi water in me systeem

1 liter kleurstof en iets van 250 mm liter demi water omdati k anders niet genoeg hdat:p

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Boefmans schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:27:
[...]

Dat modden van een CPU blok naar een gpu blok zal niet heel eenvoudig zijn :-) maar moet wel kunnen iig. Raad je wel aan om daar specifiek advies over te vragen (ook voor koelen van de mem chips enzo).
Viel eigenlijk best mee, het blok wat ik over had, was een aangepast Thermaltake universeel CPU blok. Die is dus net iets groter dan de 6 gaten die op de GPU zitten. Dus 4 gaten afgetekend, en compleet door het blok heen geboord. Straks vast zetten met een paar lange m2 boutjes + moertjes. Heb een berg aluminium koel blokjes over van m'n scythe musashi, die ik met heatsink compound vast ze op me VRAM. Koelers van de Twin Frozr koeling her gebruiken en dan moet het goed zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000183.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ben benieuwd naar je temps, aangezien dit blok voor CPU is "optimized", ben ik echt benieuwd naar het verschil tussen GPU "optimized" blokken en CPU "optimized" blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jah ik ben ook erg benieuwd. Maar heb zaterdag via marktplaats een dual 5.25 bay reservoir gekocht, maar is nog steeds niet binnen. Dus moet nog steeds wachten, en dat is zo moeilijk als alles al klaar ligt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Haha dat ken ik.
Bij mij begon het al te kriebelen toen ik alleen mn fittingen binnen kreeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
:) Marktplaats ik koop daar zelden spul, lopen aardig wat oplichters tussen.
Heb je geen track & trace gekregen? maandag op de post is normaliter Dinsdag in huis.

Dat kriebelen is bij iedereen wel bekend :D Je kan zo moeilijk beginnen met missende onderdelen :)
Maar op de foto boven staat toch een res (mocht de nood hoog oplopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hij zou het gister versturen, maar vandaag niks ontvangen. Zou een T&T code krijgen, maar ook niet ontvangen. Zeer traag met het beantwoorden van e-mails. Maar heb inmiddels al behoorlijk wat info over de verkoper, als hij niet levert, kan ik in ieder geval ze leven ff flink zuur maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
maart over dat cpu blok op een gpu: je koelt dan dus enkel de processor ?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Op de VRM's plakt hij heatsinks, dus eigenlijk hetzelfde als een GPU-Only block die je ook kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jup, alleen de processor wordt door het blok gekoeld, de rest komen heatsinks op. Die worden dan gekoeld door de originele tf2 koelers. Voor mij kaart is helaas geen fullcover blok te koop.

Heb eindelijk een T&T code, hopelijk morgen reservoir binnen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Mooi zo voor het weekend! :P Anders komt T&T ook de zaterdag.
Ben benieuwd naar de pic's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Alles zit ingebouwd, en is momenteel aan het lektesten. Na 1,5 uur nog geen lekkages gezien, maar denk dat ik m de hele nacht ff laat staan. Duurde erg lang tot dat alle lucht eruit was. Heb m'n 120mm rad buiten de kast moeten doen, anders paste het echt niet.

-Edit-

Ongeduldig als ik ben, toch alles maar aangesloten, en typ dit nu weer op me pc'tje. Temps vind ik redelijk. Waar de CPU eerst 29c idle was, is hij nu 25c idle. En de GPU was eerst 41c idle en nu 28c idle.

Dus een 4 graden verschil op me CPU en 13 graden verschil op me GPU.

[ Voor 35% gewijzigd door NoFearCreations op 06-10-2012 00:30 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
hehe ongeduldige :P ach ik ken het.
Ik laat hem meestal een uurtje draaien met keukenrol onder de koppelingen, mocht hij lekken dan zie je het gelijk. Tevens gebruik ik een psu bridge zodag er geen spanning op het mobo en ander componenten staat.

Af en toe een paar minuten uitzetten en dan weer aan werkt ook bij het sneller ontluchten.
De radiator een paar keer kantelen en klaar.

De temperaturen zijn netjes, load al geprobeerd?

Edit: Owja en fotoos :P

[ Voor 3% gewijzigd door mukkel op 06-10-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

NoFearCreations schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:14:
Dus een 4 graden verschil op me CPU en 13 graden verschil op me GPU.
Belangrijkste zijn toch je load temps :p? Dat is waar je (als het goed is) de grootste verschillen gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nu net wakker, fris op me kamer, en ze zijn 24c en 26c. Ga vanmiddag even BF3 proberen, kijken wat de temps dan blijven. Heb de fans die op me rads zitten op een potmeter zitten, dus kan ze altijd harder zetten.

Dan maak ook gelijk even foto's.

-Edit-

Tijdens BF3 worden ze beide niet warmer dan 43c, dus dat is wel erg netjes. Was eerst 50c om 65c.

Hier even wat snelle telefoon foto's van de koeling en de aangepaste GPU:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000190.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000188.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000185.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door NoFearCreations op 06-10-2012 12:26 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Eindelijk doet de pc het weer (naar nieuwe kast omgezet).
Foto's komen nog

Dual loop:
2x gtx580s doen 32-35 graden met furmark
3570 doet op stock speed 51 graden met prime95 (valt me wat tegen eigenlijk).

Fans open zetten of heel laag maakt eigenlijk geen reet uit :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3570 doet op stock speed 51 graden met prime95 (valt me wat tegen eigenlijk).

Fans open zetten of heel laag maakt eigenlijk geen reet uit :)
Komt omdat de warmte moelijk in het water te krijgen is. Met mijn i7 950 loopt ik ook tegen warmte problemen aan met overklokken terwijl de rad het makkelijk aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
@ nofear, inderdaad nette temperaturen. Zitten er nu 2 reservoirs in de loop?

@boef ihs verwijderen en eentuele andere koelpasta ertussen, schijnt erg goed te werken.
en is vrij gemakkelijk als ik het volgend filmpje zo zie.
YouTube: 3770k IHS Removals - após remover o IHS e trocar a pasta a temperatura caiu 8c !!!

@ pilatus de I7 9** serie zijn gewoon heethoofdjes ;) stock 130W met een degelijke overklok loopt dit enorm op.
Lappen werkt goed. Scheelde bij m'n i7 920 dik 10 graden onder load.

[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 06-10-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jup, 2 reservoirs. Originele van de BigWater set, en en EK dualbay reservoir. Kijk deze week de temps nog even aan. Vind ook dat de temps erg langzaam terug zakken na een potje gamen. En het maakt ook niet uit of de fans nu hard of zacht draaien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Wat is langzaam? Misschien iets om te vergelijken. Hier net na 3 uurtjes BF3 temperatuur van beide graka's

graka 1 tijdens gamen 44 graden na ongeveer 30 seconden 35
graka 2 tijdens gamen 39 graden na ongeveer 30 seconden 33
Daarna zakken ze langzaam terug tot een graad op 27
Idem voor CPU alleen deze zakt sneller terug, die zit in een andere loop dan m'n graka's.

Best grappig om te zien beide 570's op 850/2000 en op de zelfde voltage
alleen de 1 is een reference (de warmere) en de andere is een non reference die later in productie is gegaan.
Scheelt toch aardig kwa temp. Zie je dat alles mooi door wordt ontwikkelt op de zelfde chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij mij duurt het veel langer voordat ze terugzakken, wel bijna een kwartier. Gpu gaat wel wat sneller, maar als de cpu warm blijft, gaat de GPU natuurlijk automatisch ook minder snel.

De CPU blijft lang warm, omdat de onderstaande heatsink op mijn mobo ook erg warm wordt tijdens gamen, en ook lang warm blijft.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/xc3d6o.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door NoFearCreations op 06-10-2012 23:42 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Heb je de optie om een fan in je zijscherm te plaatsen? zodat je koude lucht op je mobo blaast.
Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste