In mijn ogen zit de volgorde van je slangen wel oke. Al is het dus wel handiger om een T-line ( Reservoir ) voor je pomp te plaatsen. Dus T-line / pomp / GPU / CPU / Radiator, lijkt mij wel prima.dutch_warrior schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:30:
- De xchanger 360 radiator is gemonteerd in de top van mijn case, wat zou qua koeling het beste werken?
* Er staat mij iets bij over dat het altijd het beste is om koele lucht van buiten de kast aan te zuigen ondanks dat warme lucht opstijgt, klopt dit? Als ik het goed zie heb je de fans nu in pull staan? Dat is sowieso goed, zo vermijd je de 'death spot'. Het is in principe niet heel erg nodig om intake fans te plaatsen. Het kan wel, maar het zal maar een paar graden schelen. Zo lang je andere hardware maar niet te heet wordt. Zitten er trouwens ook stoffilters op die kast? Is wel handig..
- Ik wil liever geen reservoir gebruik vanwege de beschikbare ruimte want plexi of acrylic zie ik niet zitten omdat ik hier in het verleden veel lekkage mee heb gehad. Ik wil dus een T-Line gebruiken, waar zou ik deze afgaande op bijgevoegde foto het beste kunnen plaatsen?
* Op een hoog punt in de loop is vrij lastig, maar voor de inlaat van de Pomp is ook een goede optie toch?Voor de inlaat van de pomp lijkt mij ook nog eens de enige juiste plek. Een reservoir zit ook altijd voor je pomp, want je pomp moet geen lucht pompen + een pomp kan niet zuigen alleen duwen. Een T-line vóór je pomp lijkt mij inderdaad een oplossing. Onhandige daarvan is wel dat je pomp dat heel snel leegtrekt. Een reservoir als deze kan dan oplossingen bieden. Maar gezien je dat liever niet hebt. Soi
- Omdat deze case vrij compact is heeft de loop niet heel veel slang afstand, dus de capaciteit van mijn systeem zal wat lager liggen. Ik hoop dat de setup een Phenom II 955 en 4870 koel kan houden, wat denken jullie? Ik heb in het verleden een Q9550 @ 4,2 Ghz prima koel kunnen houden met deze setup zonder reservoir dus het lijkt me dat een stock Phenom II 955 en 4870 ook nog wel moet lukken. Ik draai nu zelf een X6 1090T en een overgeklokte 6870 op 1 240 GTX en 1 120 GTX. En ik heb net even een review van Skinneelabs gelezen van jouw radiator maar die zal het in mijn ogen wel redden. Mits er fans van 1400~1800 RPM op komen ( Om een Delta T van rond de 10 graden te houden ) Ik laat mijn fans altijd op de laagste stand draaien, ~800 RPM, gaat prima met gamen..
- Welke fans kan ik op dit moment het beste nemen,volgens een test van skinneelabs heeft deze rad fans nodig welke iets meer luchtdruk genereren (Yate loons op 1600rpm). De scythe gentle typhoon fans zijn geloof ik erg goed, maar zorgt de dikke rotor niet voor een gigantische deadzone qua airflow door de rad?Ah je hebt het zelf ook al gelezenVolgens mij zorgt het alleen voor een deadzone als je hem in push hebt staan, en zou je weer shrouds moeten plaatsen etc. Maar in pull niet ( Of minder )
Een foto van hoe mijn setup om de lay-out te testen er nu uitziet, het T-stuk is omdat ik geen langer oud stuk slang had. Niet heel handig geplaatst nee
Of je moet je pc alle kanten op gaan kantelen?
[afbeelding]
Misschien vragen mensen zich af wat die apogee GT op een GPU doet, dat is omdat ik in het komende half jaar dit systeem wat upgrades ga geven en dus geen zin heb om te investeren in een full cover blok.
Ik twijfel nog over de volgorde van de componenten en de routering van de slangen maar erg veel ruimte is er niet.
Succes
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox