Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 15:00
dutch_warrior schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:30:

- De xchanger 360 radiator is gemonteerd in de top van mijn case, wat zou qua koeling het beste werken?
* Er staat mij iets bij over dat het altijd het beste is om koele lucht van buiten de kast aan te zuigen ondanks dat warme lucht opstijgt, klopt dit? Als ik het goed zie heb je de fans nu in pull staan? Dat is sowieso goed, zo vermijd je de 'death spot'. Het is in principe niet heel erg nodig om intake fans te plaatsen. Het kan wel, maar het zal maar een paar graden schelen. Zo lang je andere hardware maar niet te heet wordt. Zitten er trouwens ook stoffilters op die kast? Is wel handig..

- Ik wil liever geen reservoir gebruik vanwege de beschikbare ruimte want plexi of acrylic zie ik niet zitten omdat ik hier in het verleden veel lekkage mee heb gehad. Ik wil dus een T-Line gebruiken, waar zou ik deze afgaande op bijgevoegde foto het beste kunnen plaatsen?
* Op een hoog punt in de loop is vrij lastig, maar voor de inlaat van de Pomp is ook een goede optie toch?Voor de inlaat van de pomp lijkt mij ook nog eens de enige juiste plek. Een reservoir zit ook altijd voor je pomp, want je pomp moet geen lucht pompen + een pomp kan niet zuigen alleen duwen. Een T-line vóór je pomp lijkt mij inderdaad een oplossing. Onhandige daarvan is wel dat je pomp dat heel snel leegtrekt. Een reservoir als deze kan dan oplossingen bieden. Maar gezien je dat liever niet hebt. Soi

- Omdat deze case vrij compact is heeft de loop niet heel veel slang afstand, dus de capaciteit van mijn systeem zal wat lager liggen. Ik hoop dat de setup een Phenom II 955 en 4870 koel kan houden, wat denken jullie? Ik heb in het verleden een Q9550 @ 4,2 Ghz prima koel kunnen houden met deze setup zonder reservoir dus het lijkt me dat een stock Phenom II 955 en 4870 ook nog wel moet lukken. Ik draai nu zelf een X6 1090T en een overgeklokte 6870 op 1 240 GTX en 1 120 GTX. En ik heb net even een review van Skinneelabs gelezen van jouw radiator maar die zal het in mijn ogen wel redden. Mits er fans van 1400~1800 RPM op komen ( Om een Delta T van rond de 10 graden te houden ) Ik laat mijn fans altijd op de laagste stand draaien, ~800 RPM, gaat prima met gamen..

- Welke fans kan ik op dit moment het beste nemen,volgens een test van skinneelabs heeft deze rad fans nodig welke iets meer luchtdruk genereren (Yate loons op 1600rpm). De scythe gentle typhoon fans zijn geloof ik erg goed, maar zorgt de dikke rotor niet voor een gigantische deadzone qua airflow door de rad?Ah je hebt het zelf ook al gelezen :P Volgens mij zorgt het alleen voor een deadzone als je hem in push hebt staan, en zou je weer shrouds moeten plaatsen etc. Maar in pull niet ( Of minder )

Een foto van hoe mijn setup om de lay-out te testen er nu uitziet, het T-stuk is omdat ik geen langer oud stuk slang had :P. Niet heel handig geplaatst nee :P Of je moet je pc alle kanten op gaan kantelen? :P
[afbeelding]

Misschien vragen mensen zich af wat die apogee GT op een GPU doet :+, dat is omdat ik in het komende half jaar dit systeem wat upgrades ga geven en dus geen zin heb om te investeren in een full cover blok.
Ik twijfel nog over de volgorde van de componenten en de routering van de slangen maar erg veel ruimte is er niet.
In mijn ogen zit de volgorde van je slangen wel oke. Al is het dus wel handiger om een T-line ( Reservoir ) voor je pomp te plaatsen. Dus T-line / pomp / GPU / CPU / Radiator, lijkt mij wel prima.

Succes

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ah iemand was me voor :P

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Oke bedankt voor de reacties :).

- Ik had de loop even met oude slang en hardware opgezet omdat ik straks even de cpu blokjes wil doorspoelen met azijn en dan meteen nog een keer goed kan testen of alles goed waterdicht is, de bitspower fittingen lijken niet perfect in de apogee-gt te passen dus ik moet dit even checken.

- Het is ook de bedoeling om een T-Line voor de inlaat van de pomp te plaatsen. In het verleden heb ik met een custombuild chiller gedraaid en dan was een reservoir en veel slang een voordeel want de hitte is wat beter verspreid over de loop en de chiller hoeft dan minder te koelen.
Ook wil je eigenlijk geen radiator in de loop bij de chiller omdat een radiator veel omgevingswarmte opneemt wanneer je water ruim onder omgevingstemp is. Nadelen van de chiller zijn zo groot dat ik dat ding niet meer wil gebruiken, vooral steeds in de gaten houden of de temperatuur nog wel in de buurt van het dauwpunt zit is vervelend. Ik wist niet hoeveel impact het hebben van een grotere loop of een reservoir nou daadwerkelijk heeft op het oplopen van de watertemperatuur, blijkbaar maakt dit niet heel veel uit?

- Wat betreft het knikken van de slangen, hiervoor heb ik nog wel een paar anti-knik veren liggen dus dat is geen probleem qua scherpe bochten valt het namelijk wel mee. Enige wat ik nog wel wil doen is een 45graden fitting in de radiator plaatsen zodat de slang vanaf de radiator niet zo klem op de videokaart zit.

- Wat betreft de fans, veel ruimte voor een shroud is er niet dus met de gentle typhoons zal dat niet gaan.
Ik zou wel de 12mm scythe slipstreams in push-pull kunnen plaatsen, dan heb ik nog een beetje ruimte over voor een shroud maar ik heb liever 3 fans in pull op de rad. Qua airflow ga ik dan toch voor uitblazen in de top, ik heb liever iets lagere casetemp zodat de niet watergekoelde delen ook een beetje koel blijven.
Het advies om via de radiator in te blazen in de kast was ook gericht op een verticaal gemonteerde radiator achterop een case. De warme lucht wil van nature opstijgen richting de top van de case en ik hoop dat de stijgende warme lucht ook het nadeel van de grote rotor van de gentle typhoons een beetje kan compenseren.

@ingmaronline
Wat bedoel je precies met dat het niet echt nodig is om intake fans te plaatsen, bedoel je dit voor de hele case of voor mijn specifieke geval op de rad bovenin de case. Ik prefereer persoonlijk pull ook over push, als je de warme lucht uit de kast haalt komt er meestel vanzelf wel weer verse lucht bij. Ik wil de fan boven het IO shield als intake gebruiken en dan de front fan en de voeding als outtake, zo is deze kast ook ontworpen namelijk. Door deze oplossing krijg ik wel "onderdruk" dus stof zal relatief eenvoudig in de case geraken, ik heb echter nog filtermateriaal liggen waarmee ik zelf wat filters wil maken.

[ Voor 32% gewijzigd door dutch_warrior op 28-11-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
@Dutch Warrior

Ik bedoel inderdaad dat als jij al 3 fans bovenin hebt zitten, de koude / verse lucht vanzelf wel naar binnen wordt gezogen.

Ik snap het verhaal van de fan boven I/O shield niet helemaal. Als ik zo naar het plaatje van je kijk snap ik er eigenlijk alleen minder van :P Zitten jouw 5.25 bays nou boven je voeding, die voorin de kast zit?

Ik denk wel dat je niet echt outtakes nodig hebt, je hebt immers al drie fans bovenin. En warme lucht stijgt.. Jouw voeding kan zeker niet lucht van onder je case naar binnen zuigen en achteruit weer naar buiten spugen? Want over je voeding als outtake ( warme lucht door de al warme voeding ) hoor ik vaak slechte verhalen / afwijzingen.

Maar gezien je voeding onderin komt ( Toch? ) Lijkt me de lucht niet heel heet die er door gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Laatst online: 29-05-2023
Het klopt dat mijn voeding voor onderin de kast ligt, de PC-A05n is een inverted ATX kast waarbij de airflow van rear naar front loopt. Een onderdeel van de ATX standaard is dat warme lucht door de voeding heen uit de kast gaat en de iets warmere lucht zou niet direct een probleem moeten zijn.
Ik gebruik overigens al jaren voedingen als outtake boven de CPU, en dit heeft nog nooit problemen opgeleverd zolang er maar genoeg airflow in de case is.
De voeding hang 1,5 cm van de bodem van de case en kan met zowel de fan naar boven als naar onder geplaatst worden, eventueel zou ik nog een fanhole kunnen maken onder de voeding maar dit is denk ik niet nodig.
De reden dat ik de front fan als outtake wil houden is omdat de voeding dus de warme lucht onderaan het front van de case dumpt, als ik dan onder de 5,25" bays een intake fan maak gaat de lucht uit de voeding direct weer de case in omdat deze lucht achter het frontpanel alleen opzij en omhoog kan.

Morgen krijg ik mijn bestelling van highflow binnen en dan zal ik eens beginnen met testen, zal dan meteen even wat betere foto's maken van de case en wat ik voor mogelijkheden zie :). Ik heb de pomp nu op de voeding geplaatst, op die manier kan onderin de case nog een dunne 240mm2 radiator en in het front een dikkere 120mm2 rad >:).

Ik zag trouwens mensen met interesse in extreme vloeistof koeling, daarvoor kan je misschien een kijkje nemen in de chilled liquid sectie op www.xtremesystems.org/forums, daar zijn wel wat leuke voorbeeldjes te vinden. Zelf heb ik water tot -18 gebruikt met een demi/propylene glycol mengsel dat werkte prima. Volgens mij kan 60/40 verhouding propylene glycol/water wel werken met droogijs, op het moment dat de vloeistof stil staat gaat het mis, zolang het blijft stromen kan je aardig ver onder nul gaan. De temperatuur van droogijs is nog wel bij te regelen door de kou over te brengen via een koper of aluminium blok zoals de pots van de extreme overclockers.

Ook op de site van oud GoT member DaBit is nog wel wat info te vinden, hij heeft ergens een kleine tabel met geschikte subzero koelvloeistoffen en de voor en nadelen van deze stoffen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:21
Pompjes zijn eigenlijk best duur! Ik wou een bestelling doen bij Highflow maar de goedkoopste pomp is 65 euro. Waar bestellen jullie altijd je spullen of heeft misschien nog iemand een pompje liggen wat te koop is.
Want ik wil alleen mijn cpu koelen, gpu wordt toch niet warm ati 6770 (moet allemaal nog besteld worden trouwens, na de winter koop ik alles in één keer. Leuk wat te knutsellen)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04 05:37
Je kan dit pompje nemen: http://www.highflow.nl/po...dc12-260-12volt-pump.html
Dat is een stuk voordeliger, maar genoeg vermogen voor een cpu/gpu loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
alaintje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:10:
Pompjes zijn eigenlijk best duur! Ik wou een bestelling doen bij Highflow maar de goedkoopste pomp is 65 euro. Waar bestellen jullie altijd je spullen of heeft misschien nog iemand een pompje liggen wat te koop is.
Want ik wil alleen mijn cpu koelen, gpu wordt toch niet warm ati 6770 (moet allemaal nog besteld worden trouwens, na de winter koop ik alles in één keer. Leuk wat te knutsellen)
Ja, waterkoeling is nou eenmaal een prijzige hobby :P

Maar er zijn altijd genoeg mensen hier op Tweakers die waterkoel spullen verkopen.

Maar zoals Freddy hier boven ook al aangeeft zijn er ook nog pompen die iets goedkoper zijn. Meestal een rebrand. Niks mis mee: De pomp waar hij naar toe linkt heeft alsnog een vermogen van 600 L/Uur en een max oppomp hoogte van 2,6 meter. Die kan idd wel een CPU/GPU loop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let er wel op dat de pomp het belangrijkste onderdeel van de WC setup is. Als de pomp ermee stopt heb je een groot probleem. Niet dat goedkope pompen gelijk slecht zijn maar met oudere 2e hands spullen zou ik wel opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 07:21
En ik heb altijd ongeluk met 2de hands spul |:( .
Ben nog aan het twijfellen, een goede luchtkoeler van 40 euro doet ook al wonderen qua temps(+airflow).
En waterkoeling is bij iedereen toch maar omdat het er nice uit ziet >:) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

alaintje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:49:
En ik heb altijd ongeluk met 2de hands spul |:( .
Ben nog aan het twijfellen, een goede luchtkoeler van 40 euro doet ook al wonderen qua temps(+airflow).
En waterkoeling is bij iedereen toch maar omdat het er nice uit ziet >:) .
Ook omdat het goed koelt hoor.

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lemmy18 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:52:
[...]

Ook omdat het goed koelt hoor.
En vergeet de stilte niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

En vergeet de stilte niet
Naaah, draai enkel 2000rpm+ fans hier, dus stil is het niet, maar ik vind het wel leuk als m'n GTX580 op 1GHz onder de 40 graden blijft O-)

Voor elk wat wils, dat is het leuke eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Singular1ty schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:56:
[...]

Naaah, draai enkel 2000rpm+ fans hier, dus stil is het niet, maar ik vind het wel leuk als m'n GTX580 op 1GHz onder de 40 graden blijft O-)

Voor elk wat wils, dat is het leuke eraan ;)
Bij mij is het dus precies andersom. Of mijn CPU nou 30 of 50 graden is maakt mij niet uit. Als het maar zo stil mogelijk is. Dus inderdaad voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:25
Mijn pompje zit in een reservoir, maar kan er niet uit. Nu zitten er wat vlekken van mijn rode vloeistof aan de binnenkant van mijn reservoir waar je eigenlijk moeilijk bij kan omdat het pompje beetje in de weg zit. Wat is de snelste manier om dit schoon te krijgen (heb het nu laten weken), maar het lijkt er niet zo makkelijk uit te gaan. Ik zou ook een kleine loop kunnen maken maar kweenie hoe lang dit dan gaat duren dan. Is er geen ander trucje waarbij er iets aan toe voeg bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een paar uur doorspoelen met schoonmaakazijn werkt goed bij heel veel soorten aanslag. Daana wel goed een aantal keren doorspoelen met gedestileerdwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Is ook goed voor de reiniging van je pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

ingmaronline schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:32:
Is ook goed voor de reiniging van je pomp
En het om zeep helpen van de afsluitrubbers die erin zitten :/ Schoonmaakazijn is vooral goed voor je waterblocks, maar NIET lekker voor de rest van je waterloop. Probeer het gebruik ervan te beperken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:24
vandaag een leuk setje met korting op highflow
http://www.highflow.nl/we...-nf-f12-bundel-actie.html

heeft iemand ervaring met deze radiator en koelers? of kan ik beter een 360 rad kopen van ong 60 euro met koelers van 10 euro? wil graag een videokaart gtx560 superclocked en phenom 2 955 BE proc mee koelen. is dan een 240 radiator ook al voldoende om de setup heel stil te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
heeft iemand een tip? sorry voor deze bump, maar tot vanavond 23:59 heb je geen verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Black ICE SR 01 radiatoren zijn highend radiatoren, net zoals thermochill TA's etc ...
Fans zullen ook wel ok zijn, persoonlijk raad ik toch een 360 aan, aangezien je dan meer dan genoeg ruimte hebt voor je cpu en gpu, maar met een 240 kan het ook al.

Bij een 360 kan je gewoon nog makkelijk je nb etc in de loop bijgooien zorgen je zorgen te hoeven gaan maken om koelprestaties ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 08-10 18:00
Heeft iemand hier voorbeelden van mensen die waterkoeling hebben gebouwt met metalen buizen ipv slangen. Ik heb zoiets een paar keer gezien maar kan het lastig vinden, vind het zelf wel een leuk plan(G1/4 puntstukken met knelkoppelingen bestaan gewoon :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
Lemmy18 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:51:
Black ICE SR 01 radiatoren zijn highend radiatoren, net zoals thermochill TA's etc ...
Fans zullen ook wel ok zijn, persoonlijk raad ik toch een 360 aan, aangezien je dan meer dan genoeg ruimte hebt voor je cpu en gpu, maar met een 240 kan het ook al.

Bij een 360 kan je gewoon nog makkelijk je nb etc in de loop bijgooien zorgen je zorgen te hoeven gaan maken om koelprestaties ;)
hej, dankje. ik denk er nog over na... ik ga dan wel sowieso voor een 360 rad, dan is natuurlijk wel alles stiller, maar dan moet ik ook ff kijken naar een stille pomp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Elke pomp is redelijk stil te krijgen, zelfs mijn MCP350 + MCP355 in mijn dual loops Lian Li V1000 zijn niet echt storend qua geluid, andere pc's vind ik makkelijk meer storend als ze naast mij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook mijn Laing pomp is erg stil en dat terwijl mijn hele PC voor stilte gemaakt is. Mocht een pomp toch teveel herrie maken kan je deze altijd nog langzamer laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Bij een MCP355 zit ook altijd een 'matje' om onder je pomp te plakken. Zo'n matje als dit.

Je hebt hier ook wel dikkere uitvoeringen van zoals deze, maar ik heb zelf nog niet zo'n matje gezien met een 350/355 er op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Mensen ik wil mijn oude watercoolingset (P4 s478) van de hand doen:

Dangerden Maze 4 Coppertop
Dangerden Z-Chip
Eheim 1048
Coolplex 25
Airplex Evo 120 + Papst 120mm

Daarnaast heb ik nog een Coolermaster Stacker kast met modded sidewindow, een akasa Fan controller en een Coolermaster Musketeer in de aanbieding.

Is iemand geïnteresseerd of weet iemand een persoon die mogelijk geïnteresseerd is, laat het me even weten in de PM!

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-a0_J4Gm21s0/S_wX9yuicKI/AAAAAAAAeik/gDg1sTMuLmE/s512/P1000497.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-seyR752Gj44/S_wX4u8N0qI/AAAAAAAAeio/5NZfe_vnRPE/s512/P1000481.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-8jBikKZr-0s/S_wX4PLOzgI/AAAAAAAAOcE/c-ahHmrgoA4/s640/P1000480.JPG

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 15:02
Klaar met de waterkoeling... heb alles in de V&A gegooid.
Ik ben terug naar het luchtkoelingtopic, it was fun for the time being!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
hej,

Ik wil graag even weten of dit een goede combinatie is van onderdelen.. hebben jullie tips welke onderdelen beter kunnen voor weinig geld?

winkelmandje: http://highflow.nl/index....a5279709ebde9fcb805fc58cb

Pomp: Eheim 1048-790 230Volt
GPU: Watercool HEATKILLER GPU-X3 GTX560 15507
CPU: EK-Supreme HF Nickel CPU Block
Reservoir: Phobya Balancer 150 silver nickel
Radiator: EK-CoolStream RAD XT 360
Koolance fittingen
Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN

zat ook aan een cpu koeling ek kit te denken met een gpu koelblock erbij? wat raden jullie mij dan aan?

bvd

[ Voor 8% gewijzigd door reinier.sr op 08-12-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop geen Eheim 1048.

Die pomp is nooit bedoelt als pomp voor waterkoeling maar is gemaakt voor aquariums. Ook is 230V onhandig als het ook met een 12V molex kan. Niet dat die pomp slecht is hoor. Het is een betrouwbare pomp van hoge kwaliteit, er is alleen veel beter spul te krijgen wat wel voor waterkoeling gemaakt is. De pomp is ook nog eens erg groot in vergelijking met pompen die wel voor waterkoeling gemaakt zijn. Verder is de opvoerhoogte en dus de druk veel lager dan bij andere pompen. Hierdoor houd je erg weinig flow over met een hoop slangen en onderdelen.

Ik heb deze pomp zelf 4 jaar gehad en het zijn prima dingen. Ze zijn alleen niet meer van deze tijd omdat er enorm veel dingen gemaakt zijn die ook echt bedoelt zijn voor waterkoeling en enorm veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
PilatuS schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:11:
Koop geen Eheim 1048.

Die pomp is nooit bedoelt als pomp voor waterkoeling maar is gemaakt voor aquariums. Ook is 230V onhandig als het ook met een 12V molex kan. Niet dat die pomp slecht is hoor. Het is een betrouwbare pomp van hoge kwaliteit, er is alleen veel beter spul te krijgen wat wel voor waterkoeling gemaakt is. De pomp is ook nog eens erg groot in vergelijking met pompen die wel voor waterkoeling gemaakt zijn. Verder is de opvoerhoogte en dus de druk veel lager dan bij andere pompen. Hierdoor houd je erg weinig flow over met een hoop slangen en onderdelen.

Ik heb deze pomp zelf 4 jaar gehad en het zijn prima dingen. Ze zijn alleen niet meer van deze tijd omdat er enorm veel dingen gemaakt zijn die ook echt bedoelt zijn voor waterkoeling en enorm veel beter zijn.
Ok, zou je deze wel aanraden?
http://highflow.nl/pompen...dc12-260-12volt-pump.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Dat is al wat beter.

Persoonlijk geef ik wel nog altijd de voorkeur aan een MCP350 of een D5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 16:07

Ryber

'Raaiber'

Zo'n Phobya doet het hier anders ook prima hoor :).
Heb nu niet echt een grote loop, maar er zit genoeg flow in zo!
(EK LTX Extreme, 360 rad, 250 tube res)

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Vraagje waar jullie mij vast mee kunnen helpen ;-)
Ik heb al een ruime tijd een scythe mugen 2 rev. B in mijn systeem zitten. Koelt prima naar mijn behoren (35 idle, 45 load BF3. Max 50 in prime). Echter, het is zo'n ontzettend blok in m'n systeem en m'n systeem gaat nogal vaak open. Dan zit die soms nogal in de weg. Ik zou dus graag eens een overstap willen maken naar een gesloten waterkoeling systeem zoals de corsair Hxxx serie. Is de Corsair H50 iets om in huis te halen? Het hoeft alleen mijn processor op stock snelheden gewoon normaal koel te houden. De processor hoeft dus zeker niet diepvries temperaturen te hebben maar gewoon normale temperaturen (ook onder BF3)
Ik hoef in principe niet over te clocken al heb ik dit wel casual gedaan. Echter kwam ik dan niet verder dan ongeveer 3,8ghz met voltage van 1,4V. Als hij dit onder redelijke temperaturen kan houden ben ik zeker tevreden.

Wat zijn anders aanraders? Bedankt :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mu.siQ op 11-12-2011 15:37 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

http://lmgtfy.com/?q=Mugen+2+vs+Corsair+H50

[ Voor 30% gewijzigd door faust2016 op 11-12-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM, zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 16-01-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echter, het is zo'n ontzettend blok in m'n systeem en m'n systeem gaat nogal vaak open. Dan zit die soms nogal in de weg.
Als dit de reden is zou ik niet voor waterkoeling gaan. Dit zit namelijk veel eerder in in de weg dan een luchtkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Maar hij is toch op zoek naar een gesloten systeem? En ja, de H50 presteert inderdaad minder dan een Mugen 2, maar het verschil is niet dermate groot dat het voor hem relevant is (2-3 graden load oid), als ik zn verhaal mag geloven. Temps maken namelijk niet zoveel en er wordt niet overklokt..

Als je een stapje beter wil zou je de H70 of H80 kunnen overwegen. Deze hebben beiden wel dikkere radiatoren dan een H50 of H60.
Misschien is dus voor jou de H60 het beste.. De H60 presteert ook weer ietsje beter dan de H50.

Je kan natuurlijk ook gewoon een andere, minder lompe luchtkoeler halen á la: TRUE, Megahalems, CM Hyper 212.
Persoonlijk ben ik vooral fan van de Megahalems, op het gebied van luchtkoelers :).

Edit: Hier een temperatuursvergelijking van de H50/H60/H80 http://www.neoseeker.com/.../Corsair_Hydro_H80/4.html

[ Voor 6% gewijzigd door faust2016 op 11-12-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryber schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:47:
Zo'n Phobya doet het hier anders ook prima hoor :).
Heb nu niet echt een grote loop, maar er zit genoeg flow in zo!
(EK LTX Extreme, 360 rad, 250 tube res)
Ik heb hem ook. Echt een mooi klein pompje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

De vergelijkingen kan ik zelf ook wel vinden maar het ging me meer ook om de ervaringen. Raden jullie het af?
Is niet gesloten en veeeeels te duur :*)
PilatuS schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:53:
[...]
Als dit de reden is zou ik niet voor waterkoeling gaan. Dit zit namelijk veel eerder in in de weg dan een luchtkoeler.
Hoezo is dit van toepassing? Het is minder hoog en daarnaast minder breed. Lijkt mij ideaal. Ja je hebt de slangen maar daar is makkelijker mee te wroeten dan zo'n hoge toren waardoor je bijna nergens meer bij kunt ;-)
faust2016 schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:06:
Maar hij is toch op zoek naar een gesloten systeem? En ja, de H50 presteert inderdaad minder dan een Mugen 2, maar het verschil is niet dermate groot dat het voor hem relevant is (2-3 graden load oid), als ik zn verhaal mag geloven. Temps maken namelijk niet zoveel en er wordt niet overklokt..

Als je een stapje beter wil zou je de H70 of H80 kunnen overwegen. Deze hebben beiden wel dikkere radiatoren dan een H50 of H60.
Misschien is dus voor jou de H60 het beste.. De H60 presteert ook weer ietsje beter dan de H50.

Je kan natuurlijk ook gewoon een andere, minder lompe luchtkoeler halen á la: TRUE, Megahalems, CM Hyper 212.
Persoonlijk ben ik vooral fan van de Megahalems, op het gebied van luchtkoelers :).

Edit: Hier een temperatuursvergelijking van de H50/H60/H80 http://www.neoseeker.com/.../Corsair_Hydro_H80/4.html
Inderdaad. Die 2-3 graden maakt mij weinig uit. Daar gaat mijn systeem niet minder om draaien. Het zal tenminste minder zijn dat de stock cooler al performed.
Daarnaast ben ik ook wel ééns benieuwd naar water koeling, kan ik ook zeggen dat ik water tussen al die elektrische spullen heb zitten >:) Lucht werkt, dat weet ik dus daar kan ik altijd naar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

De ervaring is zeker leuk. Indien het bevalt geraak je er niet meer van af, elke kast die ik zie bekijk ik met mijn waterkoelersoog.

En als je slim bent haal je wat spul uit de V&A, daar zit naast oud spul ook veel echt NET materiaal tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Lemmy18 schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:39:
De ervaring is zeker leuk. Indien het bevalt geraak je er niet meer van af, elke kast die ik zie bekijk ik met mijn waterkoelersoog.

En als je slim bent haal je wat spul uit de V&A, daar zit naast oud spul ook veel echt NET materiaal tussen.
Ik was sowieso van plan om het spul van V&A / dan wel afhalen MP te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Mu.siQ schreef op zondag 11 december 2011 @ 23:06:
[...]

Ik was sowieso van plan om het spul van V&A / dan wel afhalen MP te halen ;)
Enige wat je eigenlijk nieuw moet halen is slang. Maar dat is nou niet de grote kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Lemmy18 schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:18:
[...]

Enige wat je eigenlijk nieuw moet halen is slang. Maar dat is nou niet de grote kost.
Ook als je een gesloten Corsair H50 zou halen?

*edit*
Waarom is de H60 goedkoper dan de H50?!?

[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 12-12-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Mu.siQ schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:08:
[...]

Ook als je een gesloten Corsair H50 zou halen?

*edit*
Waarom is de H60 goedkoper dan de H50?!?
Bij dat niet, maar bij 2ehands waterkoelspul

H60 en H50 tellen voor mij niet mee als waterkoelspul, dat bezie ik eerder als speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Tijdje terug heb ik een PC voor iemand in elkaar gezet en diegene vroeg ik misschien ook een WC loop in zn PC kon zetten.
Specs die van belang zijn:
i7 2600K
2*Sapphire 6970 2GB
Cooler Master HAF 922.

Doel van de loop is: lekker koel tijdens benchen en stil voor 24/7. Het plan was dus om zowel de GPU's als de CPU onder water te zetten.

Ik heb gevraagd of hij een andere kast wou overwegen, maar dat was een 'liever niet'.
Heb dus even wat zitten googlen op 'HAF 922 watercooled' e.d. en wat ik eigenlijk al wist werd bevestigd.
Bovenin past zonder modden alleen en dun 240 rad en daarnaast kan je nog zonder al te veel moeite wel een 120 rad kwijt.

Daar wringt dan ook de schoen. Voor een dergelijke setup lijkt mij een dun 240 + 120 rad karig, vooral als je flink gaat overklokken. Ik zou zelf liever een flink 360 rad plaatsen en daar nog een 120 rad bij, maar dat gaat niet in deze kast.
De HDD tray is ook redelijk gevuld met 4 HDD's dus die tray verwijderen wordt moeilijk.

Het enige wat ik kan bedenken is het meest voor de hand liggend:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9z0yo.png
Maar waar laat ik de pomp dan? In de 5.25" bay zit onderin een een kaartlezer en boven een Blu-Ray speler.
Natuurlijk kan die BR speler in het slot boven de kaartlezer, maar dan blijft er alsnog vrij weinig ruimte over. Daarnaast: twee vibrerende onderdelen op elkaar zetten lijkt me ook niet echt een topper, ook al zit er zo'n matje tussen.

Natuurlijk kan ik altijd de radiator extern doen, maar ik wilde eerst de mogelijkheid om alles intern te plaatsen verkennen.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Kan je geen dunne 360 bovenaan hangen, dan is er wel een stuk zonder fan, maar zoveel geeft dat niet.
Dan nog een dunne 120 achterin of je zou een dikke 120 achterop kunnen hangen met de fan langs binnen, zo'n dikke binnenin neemt echt lompe ruimte in beslag.

dan op de bodem ook een dikke 120, evt zelfs pushpull, zelfde voor die achterop.

Pomp kan je met behulp van een eigengemaakt bracket bv aan de mobotray vastmaken.

Qua radiators zou ik dan voor 1 RS360 en 2 RX120's gaan., dat moet wel makkelijk voldoende oppervlak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Dit http://forums.legitreviews.com/about22692.html ziet er ook niet al te moeilijk uit om te doen, hoewel ik niet weet hoe xtype (= nick van de betreffende tweaker) tegenover modden staat :p.
Dus dan zou daar wel een 360 kunnen :).
Lemmy18 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:48:
zo'n dikke binnenin neemt echt lompe ruimte in beslag.
So true. Heb t zelf ook :$
Pomp kan je met behulp van een eigengemaakt bracket bv aan de mobotray vastmaken.
Heb je hier misschien een plaatje van, van iemand die dat gedaan heeft?

[ Voor 53% gewijzigd door faust2016 op 13-12-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Lemmy18 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:33:
[...]

Bij dat niet, maar bij 2ehands waterkoelspul

H60 en H50 tellen voor mij niet mee als waterkoelspul, dat bezie ik eerder als speelgoed.
Daar kan ik me iets bij indenken. Echter staat het wel onder water. Echt waterkoelen is daarnaast (te) prijzig voor mij met alle blokken, slangetjes, water e.d. Het gaat mij meer om het minder ruimte in nemen. Ik zou een kleinere (lucht)koeler kunnen nemen maar die zijn vaak minder stil + het is niet cool genoeg :+

Maar nu ik er zo over na denk. Wat heb je nodig om je processor onder water te zetten aan losse onderdelen?
- Blok op je CPU
- 2 slangen
- RAD
- Fan
Of heb ik 't nou al mis? Die dingen zijn nog platter dan zo'n corsair ding, maar ik gok ook meer in de prijs?

[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 14-12-2011 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Haha wel meer dan twee slangen hoor :p. En wat dacht je van een pomp? Een reservoir, fittingen, vloeistof, evt slangklemmen. Is toch een aardig lijstje hoor, alles bij elkaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

faust2016 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 02:24:
Haha wel meer dan twee slangen hoor :p. En wat dacht je van een pomp? Een reservoir, fittingen, vloeistof, evt slangklemmen. Is toch een aardig lijstje hoor, alles bij elkaar ;).
Daar ga ik dan dus al, lol.
Laat ik de vraag anders stellen, wat is een minimaal budget voor een custom waterkoel setje alleen voor je cpu?
Dan gok ik dat mijn 'speelgoed' idee van H50/H60 van Corsair voor mij nog helemaal niet zo slecht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Als je geluk hebt kun je voor 100 euro wel een leuk setje van V&A halen oid. Als je alles nieuw gaat halen mag je daar rustig het dubbele van maken, als het niet meer is :p.

[ Voor 6% gewijzigd door faust2016 op 14-12-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Dan ga ik hierbij officieel zoeken naar een standaard setje, hehe. Bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Mu.siQ schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:47:
Dan ga ik hierbij officieel zoeken naar een standaard setje, hehe. Bedankt :-)
In de V&A staat nog een mooi bijna compleet setje.
http://tweakers.net/aanbo...elingsset-onderdelen.html

Daar de HK 3.0, magicool slim, pomp en reservoir van, moet je enkel nog slangen en wat fittingen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Ik heb AM3 socket, dus dat wordt helaas lastig. Ik zou 't wel echt graag willen, staat ontzettend mooi. Het is alleen zo jammer dat het zo ontzettend duur is. Een gesloten systeem is daarmee een stuk gemakkelijk.

Though I like a challenge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Toch niet moeilijk, als je nieuwe slang en enkele fittingen moet aankopen koop je normaal voor zo'n €6 ofzo het AM3 bracket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Hey Faust, als die Xtype een externe radiator niet erg vind en jij liever niet verantwoordelijk wil zijn voor een gesloopte HAF wanneer de dremel uitschiet, zou je makkelijk voor een dikke 240 of zelfs 360 radiator aan de achterkant kunnen mounten, dmv de 120mm fanholes. Hoef je alleen een paar gaten te boren voor de slang.

Zo heb ik hier een watergekoelde Nine Hundred gehad (ook al zo'n compleet WC-ongeschikt ding, maar het was niet mijn idee) waar dat nog best netjes was gelukt dmv een rad mount zoals je die van BP of Swiftech kan halen (of een paar lange schroeven met spacers):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JIlIKEaXSuDaWTS40krenPGE/full.jpg

Verder is het vibratieloos mounten van een pomp bij lange na niet zo probleem als vaak word gedacht. Ik vind persoonlijk zo'n sponsmatje geen gezicht, maar de pomptop die ik voor m'n eigen build heb kwam met een ophangsysteem voor in je 5,25" bays dat een beetje hieraan doet denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.onyougo.nl/nexus-doubletwin--hdd-anti-vibration-mounting_iph3w1541736.jpg

Werkt perfect. Hoefde alleen extra gaatjes te boren omdat het niet goed aansloot op de normale gaatjes voor HDD's of ODD's. Maar zo sjiek hoeft het niet eens, basically heeft elke pomptop schroefgaten, en daarmee hang je dat ding overal op. In een andere build is de pomp quick 'n dirty onderin de kast opgehangen met een L-vormig plaatje. Tegen de vibraties heb ik een setje oordopjes van zo'n in-ear headphone tussen pomp plaatje gezet, bij gebrek aan andere rubbers :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mCBorQlJwr7HfN2HUsDTORR2/full.jpg

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Dat is wel nice, dat ophangsysteem voor in de 5,25"bay.

Ik zat te denken: Kan natuurlijk ook gewoon zo'n XSPC Dual Bay res nemen icm een D5 of DDC.
Want:
- Efficient gebruik van ruimte
- Hoef niet te boren in de kast om het reservoir (in het geval van een tube res oid) of de pomp op te hangen/ te bevestigen
- Ingebouwde pomptop, hoewel dat bij de D5 niet echt nodig is

Nadelen:
- Snelheid van de D5 nog regelbaar? Lijkt me niet dat je daar nog bij kan namelijk.

Evt zou de pomp wel op een degelijke fancontroller aangesloten kunnen worden, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb een Laing DDC-1Plus MCP355 12V. maar hij maakt mij een wat te storend brommend geluid iemand een oplossing?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Degelijke fan controller a la Lamptron/Sunbeam met veel vermogen per kanaal (20-30W) en je pomp daarop aansluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

faust2016 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:17:
Degelijke fan controller a la Lamptron/Sunbeam met veel vermogen per kanaal (20-30W) en je pomp daarop aansluiten :).
oeps vergeten te zeggen dat ik eigenlijk geen plaats heb voor een fan controller. daar hangt het 360 rad

Afbeeldingslocatie: http://69.media.hyves-static.net/1444614268/6/92ai/0/img1444614268.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waldpyk schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:23:
ik heb een Laing DDC-1Plus MCP355 12V. maar hij maakt mij een wat te storend brommend geluid iemand een oplossing?
Ik draai hier met de zelfde pomp maar hoor er niets van. Ik heb er een stuk schuimrubber onder zitten. Probeer de pomp eens los in de lucht te houden, maakt ie dan nog steeds dat geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Laatst online: 23-02 20:47
waldpyk schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:23:
Als bovenstaande niet helpt, proberen aan te sluiten op een fancontroller en pomp langzamer te laten draaien

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op welke sites staan eigenlijk de meeste waterkoeling reviews ?? Heb hier en daar wat gevonden, maar vind het maar belachelijk weinig eerlijk gezegd :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Het is weer eens tijd voor groot onderhoud aan de PC.
Sinds deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36224432 is er qua loop weinig veranderd (qua hardware wel heeeel veel :p ).

Ik heb nu eindelijk een D5 bay-res:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8jeL7l.jpg
Deze moet de pomp / tube res combo in de 5 1/4" bay vervangen. Zoals ik een paar posts terug al zei: Dat spaart een hoop ruimte uit :). Er zit ook een blauw LEDje bij wat je aan de achterkant van de reservoir kant kan doen. Ziet er erg leuk uit, maar als je twee gaatjes maakt daavoor, waarom dan ook niet 2 LEDjes erbij doen?!?

Bleeden schijnt met die dingetjes wel wat moeilijker te gaan dan met een conventionele opstelling, doordat de inlet van de res echt heel dicht op de inlet van de pomp zit.
Ik heb echter geen haast met bleeden.. Wat mij betreft staat dat een week lang open :p.

De post die ik linkte, ging er een 5870 in de PC, en toeval wil dat dat nu weer het geval is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Tahfl.jpg

Nu met een EK blok ipv de Watercool Heatkiller. Na de 5870 van een paar maanden terug heb ik nog een MSI GTX480 Hydrogen gehad. Paar maandjes later op kamers gegaan en toen het grootste gedeelte van mn (toen high-end) PC weggedaan, behalve kast/voeding/HDD's en natuurlijk de waterkoeling.
Na de 480 heb ik een paar weken op een 8800GTS 320MB gedraaid. Het trieste is dat MW2, zelfs op 1680*1050 al te hoog gegrepen was voor die kaart.

Daarna heb ik een weekje een 4870 512MB gehad, voordat ik overging op een XFX 4890 1GB. Hiermee kon ik het nog wel even uitzingen totdat ik het weer ietsje breder had. Skyrim, F1 2010 en CoD draaiden hier wel redelijk mee (Skyrim zelfs een stuk beter dan verwacht). Gezien deze kaart lekker OC'ed besloten er dan ook een waterblok erop te zetten.
Na een paar weken leek het me leuk om er nog een 4890 erbij te zetten, maar niet met een waterblok erop. Bleek dat dat helemaal niet zo leuk was :p. Ik werd al snel gek van het geluid van dat kreng. Realiseerde me weer even waarom ik altijd zsm een waterblok op die kaarten zette.

Afijn, die kaart weer verkocht en besloten dat DX11 e.d. toch ook wel een leuke feature is waarna ik bovenstaande 5870 heb gekocht (met dank aan Ed_L z'n 'lege dozen' ;) ).

Volgende onderdeel dat vervangen gaat worden is de CPU:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p17sTl.jpg

Jawel, het is een Phenom II X2 550! Op dit moment heb ik een X2 555, die supergoed klokt (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37273417 ), maar helaas niet unlockt. Ik hoop dus dat deze 550 dat wel zal doen. Zo niet gaat de 555 weer terug in de machine :).

Dan het volgende punt. Zoals je kan zien is de temp in die LinX run 47c. Op zich prima, ware het niet dat er een paar honderd euro in de koeling van dat mooie stukje transistors zit :+
Ik heb op dit moment nogal last van prut in iig het CPU blok (en ik verwacht dan uiteraard ook in het GPU blok). Ook op de slangen zit een donkere aanslag.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bVtk3l.jpg

Zoals je ziet: allemaal kleine vlekjes. De vloeistof die ik gebruik is Feser F1 Blue UV en er zit ook een killcoil in de loop. Dat in achting nemend zou je niet verwachten dat het algen zijn, maar wat het dan wel is.. Ik weet het niet.

Ik weet wel dat ik alles heel goed schoon ga maken voor ik de loop weer in elkaar ga zetten :p.

Het plan daarvoor is:

De blokken: In schoonmaakazijn dompelen en een uurtje laten staan, maar zonder O-ringen, want azijn tast het rubber aan, toch? Of kan ik de blokken gewoon geassembleerd laten en in 1 keer dompelen?
Rads: Paar keer doorspoelen met kokend water. Is schoonmaakazijn dan ook nog aan te raden?
Res: Tja, hij is best vies en heb m niet meer nodig.. Misschien doe ik die maar gewoon weg.
Pomp: Hoe maak je zoiets schoon?
Slangen: Die gaan in de prullenbak :p. Heb nog een flink stuk ongebruikte Tygon liggen, dus de slang kan nu mooi vervangen worden :).
Fittingen: Zelfde als de blokken. Ook zonder O-ringen?

Ik heb nog nooit mn loop echt een goeie schoonmaakbeurt gegeven dus feedback op mn plan is erg welkom :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
@Faust:

Ik heb de laatste keer dat ik mijn kast open heb gehad en mijn GPU bij de loop plaatste alles eerst door laten spoelen met demi water met daarin een scheutje schoonmaak azijn. Dit deed ik naar aanleiding van een filmpje van ( Geloof ik ) L3p, die op die manier zijn pomp schoonmaakte.

Het is wel aan te raden om het 'daarna' ook nog even door te spoelen met demi water, zodat er geen azijn in achter blijft :P

Mijn vraag aan de rest:

Iemand ervaring met een Fractal Design Arc Midi? Ik heb hem namelijk zelf en vraag mij af of ik geen 360 rad aan de bovenkant kan hangen.

Heb je daar ervaring mee, bericht hier / of dm, net wat jij wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door ingmaronline op 24-01-2012 19:32 . Reden: link geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
hej,

ik wil graag weten of dit reservoir als pomptop gebruikt kan worden op deze pomp

Daarnaast heb ik een MSI GTX 570 en op sommige sites staat dat er een GTX 580 waterkoelblok op past (kijk naar het laatste plaatje van dit block)
De specs van de GTX 570
De specs van de GTX 580
De kaarten hebben dezelfde afmettingen, zou het kunnen kloppen dat er een GTX 580 block op de GTX 570 past?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Dat reservoir kan je zonder meer gebruiken in je loop, maar niet als 'top' voor je pomp, daar moet je echt een los onderdeel voor aanschaffen dat ook daadwerkelijk als top voor DDC-pompen is bedoeld. Deze bijvoorbeeld. Hier kun je vervolgens met behulp van een verlengstukje met twee G1/4 schroefdraden het reservoirtje op schroeven, want ik denk dat je dat probeert te bereiken?

GTX580 blok gaat gewoon op z'n kleine broertje passen. Zelfs blokken voor de 480 zijn nog met de 570 en 580 onderling uitwisselbaar. Dit had Google je natuurlijk ook kunnen vertellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 26-01-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
Singular1ty schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:43:
Dat reservoir kan je zonder meer gebruiken in je loop, maar niet als 'top' voor je pomp, daar moet je echt een los onderdeel voor aanschaffen dat ook daadwerkelijk als top voor DDC-pompen is bedoeld. Deze bijvoorbeeld. Hier kun je vervolgens met behulp van een verlengstukje met twee G1/4 schroefdraden het reservoirtje op schroeven, want ik denk dat je dat probeert te bereiken?

GTX580 blok gaat gewoon op z'n kleine broertje passen. Zelfs blokken voor de 480 zijn nog met de 570 en 580 onderling uitwisselbaar. Dit had Google je natuurlijk ook kunnen vertellen ;)
thanx, dan ga ik zo`n top erop doen met daarbovenop het reservoir, dan gaat het wel passen zie ik

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:59
ik heb een enkele vraag over mijn set up.

ik ben van plan om een midi kast aan te schaffen waar een 360 rad past en een 240 ook als je hem mod.
ik ben daarmee van plan om eigenlijk ook een 3930x erin te bouwen, op een atx mobo en heb zelf 2x een gtx 580 3gb.

is het mogelijk om een 3930x overklokt naar 4.5ghz en 2 gtx 580 koel te houden met een 360 rad?

het rad is een dikke phobya 360 met push pull.
of is het echt nodig om die 240 rad er ook in te zetten ten koste van de hdd rack.
of zal een 360 +120 rad ook voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
@durotan:

1. Welke kast bedoel je precies?

2. Is het mogelijk om een 3930x en 2 580's te koelen met een 360 rad? Je hebt een CPU met een TDP van 130W. Een 580 trekt 244W / per stuk. Kom je op een totaal van 618W. ( Allemaal te vinden met Google )

Doorgaans wil je een Delta T behouden van 10 graden celsius. ( De hoeveelheid graden die je water opwarmt door je hardware tegenover de kamertemperatuur )

Kijk je naar deze review van de XSPC RX360 ( Dat is in mijn ogen echt een goede radiator ) zie je dat bij 600W en fans van 2000 RPM je het rond de 11 graden kan krijgen ( Delta T dus ) alleen de Thermochill PA120.3 koelt hier beter..

3. Het is dus mogelijk alles te doen met een 360 rad. Dit is echter wel erg krap en je haalt het alleen met 2000 RPM fans ( doorgaans erg luid ). Ik zou nog een 240 rad er bij zetten.

Misschien is het zelfs wel beter dat je het HDD rek laat zitten en de 240 achterop plakt, met een dergelijke radbox ( of de 360 achter en de 240 binnen ) Zo gaat de warme lucht die eerst door de 240 is gegaan, niet daarna nog eens door de 360.

Het kan wel, maar het gaat denk ik wel ten koste van wat graden. ( Al moet ik niet teveel praten want ik heb in mijn kast ook een 120 rad bij de intake en een 240 bij de outtake :P )

[ Voor 9% gewijzigd door ingmaronline op 31-01-2012 15:27 . Reden: Linkjes geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ben mn wc setup aan het uitbreiden met gpu koeler en kwam een hele mooie aanbieding tegen op de site van aquatuning.de. Zij hebben een HD6990 full cover blok in de aanbieding, van 98 naar 67 euro!

Linkje.

98 euro was al de goedkoopste oplossing maar nu is het wel erg aantrekkelijk, misschien voor iemand anders ook interessant. Dit geldt wel alleen voor de duitse site, op de nl variant is hij nog steeds 100 euro :?

Dit is mn setup nu:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-yx0C_-U85rU/Trhupq9M0cI/AAAAAAAABeU/rwnkPQPWjVQ/s720/IMAG0941.jpg

2x 5870 zijn nu vervangen door 1x 6990.
1x 360 rad bovenin met 3x120mm fan
1x 120 rad achterin met 1x 120mm fan
DCC-1T pomp met plexi reservoir
Dangerden blokje op de NB
Onbekend blok op de cpu
HDD blok (koperen behuizing)

Draaid al een tijd zo dus wel leuk om weer eens uit elkaar te halen. Komt dus watergekoelde 6990 in, nieuw reservoir, nieuwe fans etc :)

[ Voor 57% gewijzigd door intuliegend op 01-02-2012 23:50 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Laatst online: 05-10 16:59
arc midi kast wil ik gaan gebruiken.

Ik gebruik gentle typhoons. 1850 rpm
Theoretisch moet die 240 rad voorin passen. met 1 fan
En 360 rad boven in push pull.
Ik ga niks buiten de kast hangen omdat ik dat best wel lelijk vind staan,, en ik ook af en toe naar een lan ga.
de rads heb ik beide al, alleen de kast nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Ik heb zin om binnekort terug een pc te bouwen, en was een keer aan het rondkijken naar een geschikte watercooling setup om het allemaal mooi, stil en koel te houden. Ik zou beginnen met een cpu only loop, om daarna een block voor de 7970 bij te kopen en een front 200mm rad. Het gaat ingebouwd worden in een corsair 600T case omdat ik die gewoon prachtig en niet te groot vind. Wat vinden jullie van deze setup om te beginnen? De cpu (of een 2600k, of een ivy bridge) gaat zo hoog mogelijk overclockt worden, en later de gpu ook. Dit is de eerste setup:
setup 1

En dit zou de setup later kunnen worden (vind het niet echt kunnen om in één keer zoveel geld aan watercooling te geven.)
setup 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Valt eigenlijk niet zo veel op aan te merken, alles wat je nodig hebt zit erin :) Je zou alleen eens kunnen kijken of je de onderdelen die je zoekt niet als CPU-set zou kunnen aanschaffen: http://highflow.nl/watercooling-sets/cpu-sets/

Scheelt misschien wat centjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Setjes zien er inderdaad goed uit.

Niet zo groot vind je de 600T? Heerlijk brede en ruime kast met veel plek voor interne radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
durotan schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:36:
arc midi kast wil ik gaan gebruiken.

Ik gebruik gentle typhoons. 1850 rpm
Theoretisch moet die 240 rad voorin passen. met 1 fan
En 360 rad boven in push pull.
Ik ga niks buiten de kast hangen omdat ik dat best wel lelijk vind staan,, en ik ook af en toe naar een lan ga.
de rads heb ik beide al, alleen de kast nog niet.
Theoretisch kan het inderdaad, ik geloof dat ik wel een plaatje heb gezien van iemand die een 240 rad tussen de HDD bay had en het frontpaneel. Ik weet alleen niet hoe dik je radiator dan moet / mag zijn.

Wat je ook altijd kan doen is die onderste HDD bay er uit halen. Gaat heel makkelijk, enkel de popnagels uitboren..

Een 360 rad en een 240 rad lijkt mij een stuk beter in ieder geval. Weet je trouwens wel zeker of je dat bovenste rad in push-pull kan zetten? Is dat niet te dik aangezien je met de 5,25 bay zit..

Ik krijg ( hopelijk vandaag ) een 360 rad binnen en ga die dan binnenkort ook bovenin plaatsen.

Succes en dump je foto's hier zou ik zeggen!

@Haunting Spirit: Nee hij zegt: ''Het gaat ingebouwd worden in een corsair 600T case omdat ik die gewoon prachtig en niet te groot vind'' 600T is inderdaad erg makkelijk ( met weinig gemod ) om grote radiatoren kwijt te kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door ingmaronline op 02-02-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Ok, thanks voor de info ;) Nu nog sparen hé :D Ik zal zeker foto's posten van de build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:53
-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door DjThase op 13-02-2012 10:39 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

De enige manier om 't brommen van je pomp een beetje te dempen is 'm met goed rubber op te hangen. Je kunt 'm ook op zo'n shoggy sandwich plaatsen maar dat vind ik persoonlijk geen pan. In een vlaag van inspiratie heb ik laatst een buitengemeen luide pomp opgehangen met van die dopjes van in-ear koptelefoons om de bouten heen als demping (jaja, wel ongebruikte exemplaren ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek het blauwste van het blauwste coolant voor in mijn set-up wat er te krijgen is. Ik doel niet op kant en klaar Feser, Cool Laboratory of milliliters toevoegsels, want die zijn me niet blauw genoeg. Helemaal zo sterk blauw als maar kan..Google brengt niet veel, misschien doordat ik de namen niet ken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Laatst online: 07-10 17:15

India Sierra

Learn by failure

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:51:
Ik zoek het blauwste van het blauwste coolant voor in mijn set-up wat er te krijgen is. Ik doel niet op kant en klaar Feser, Cool Laboratory of milliliters toevoegsels, want die zijn me niet blauw genoeg. Helemaal zo sterk blauw als maar kan..Google brengt niet veel, misschien doordat ik de namen niet ken..
Je kunt het beste blauwe slangen pakken zoals ik heb. Vloeistof wordt nooit zo extreem blauw als deze slangen (deze zijn ook nog eens UV actief). In de aanbieding voor €0,83 per meter. Sla je slag :)
http://www.aquatuning.nl/...1-2--ID---Alphacool-.html

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mn28m.jpg

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik voorzien..Mooie set-up heb je, maar ik prefereer liever het aloude Tygon 1/2 clear..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Wat voor koelwater heb je dan gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ook de voorkeur aan tygon, heb laatst even snel een oplossing in elkaar geflanst van twee paperclips omdat de slang naar het voorste rad flink door begon te zakken. Is nauwelijks iets van te zien door het rooster aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/snktyq12h/2012_05_11_18_18_21.jpg

Die groene vloeistof behoort trouwens geel te zijn, maar dat is hij alleen in schuimtoestand. Vond ik in het begin best jammer maar ziet er op zich niet verkeerd uit, is eens wat anders dan blauw. Zodra ik er doorheen ben lijkt wit of zwart me wel wat :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ik heb zelf ook het een en ander aan moeten passen. Ik vond namelijk al dat mijn pomp een raar geluid maakte en dat het koelwater traag door mijn spin bay reservior ging (dat schoepenradje draaide traag). Ik dacht dat het lucht was totdat ik de pompsnelheid wilde aanpassen. Toen zag ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7JK1Bl.jpg?1

Vervolgens aangepast naar:
(voor de vorige setup kijk even een paar posts naar boven)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f1Y7El.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een plek in mijn loop waar hij net niet knikt, de afstand tussen het chipset-blokje en het cpu-blok is echter zo klein dat ik wel een bocht moest maken, anders had ik ze naar elkaar toe gericht. Zie nu ook dat er een halve centimeter hoogteverschil in zit, kan dus niet anders. Jammergenoeg dan wel twee extra haakse bochten in m'n loop al zijn de prestaties goed voor de airflow van mijn case.

Die blauwe slang is dan wel een stukje stugger dan je zou verwachten als je de productpagina er bij pakt, in mijn eerste setup had ik een type slang gebruikte welke zo stug was dat het aandraaien van de fittingen al zorgde voor meerdere knikken in de slang. In zo'n geval zijn die schroefklemmen wel weer handig, dan draait de zwik niet rond en heb je minder kans op knikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Deze slangen zijn inderdaad flink stug, had ik niet zo verwacht van PVC slang omdat die van een vriend van mij best flexibel zijn (hij heeft wel een andere kleur). Deze slangen had ik ook niet gepakt als ze niet in de aanbieding waren voor €0,89 per meter (ook nog eens UV actief blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tygon blijft het beste maar is wel wat duurder. Persoonlijk vind ik het bedrag dan wel weer enorm meevallen op een complete setup.

In het verleden heb ik zo'n beetje alles wel gebruikt, onder andere PVC en sillicone. Gebruik nu al jaren Tygon en ga zeker niet meer terug,

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat UV-effect is wel een stuk beter als vloeistof in tygon, maar ik zou zelf ook niet meer anders willen. Die oude slangen van mij waren wel een extreem geval van onflexibel, daar komen die blauwe van aquatuning niet eens bij in de buurt. Valt me nog goed mee, die externe loop zou ik met wat geluk minimaal twee keer zo groot moeten maken met die zooi, heb nog ergens wat liggen, bad memories :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Is tygon dan niet verkrijgbaar in andere kleuren/UV active?

Edit: Domme vraag natuurlijk, dat kan ik zelf ook opzoeken...

[ Voor 35% gewijzigd door India Sierra op 11-05-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wijsbegeerten bij m'n aloude DangerDen cpu block van misschien wel 10 jaar terug wier met 1/2 pilaren en Tygon de cpu koelde heeft heden nog steeds, zoals het in mijn ogen is qua ervaring, de prioriteit wier ik bovenal beaam..Net als Pilatus heb ik dus ook wel alles gehad qua slang, van Masterclear tot pvc en Tygon. Ik begin iig. nooit meer aan anders dan Tygon...

Inmiddels blauw coolant gevonden, maar heb vertraging von ze..
thehawk007 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:09:
Wat voor koelwater heb je dan gepakt?
PrimoChill ICE

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
2 Radiatoren (EK XT 240, 2ehands & Phobya 200, nieuw) binnengekregen.

Beide goed uitgespoeld met demi water tot er geen rommel meer uitkwam.
Echter, ga ze pas over 2 weken in gebruik nemen. Volledig uitgeschud tot er geen water meer uitkwam.

Wat is het beste om ze op te slaan zolang? Afdoppen, Vol water wegleggen, gewoon open laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen P
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 15:54
Dit lijkt me het juiste topic, heb net waterkoeling ingebouwd met de volgende onderdelen:Met Prime95 aan scheelt het zo een 40 graden met wat ik eerst had (standaard koeler met standaard pasta). Dus ben uiterst tevreden, mijn temps zijn nu onder load mooi rond de 55 graden. Natuurlijk heb ik wat foto's gemaakt om te showen. De foto's zijn met mijn iPhone 3G gemaakt, dus helaas van slechte kwaliteit...
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1206/12267/TGu.JPG
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1206/12268/4co3b.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroen P op 06-06-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

Beste mede-Tweakers,

Graag wat advies:

Ik heb van het weekend een Obisdian 650D gekocht om dat mijn nieuwe watercooling apparatuur niet in mijn Fractal R3 past. Ik ben nog aan het wachten op een EK Supremacy Nickel maar ondertussen dacht ik laat ik eens een kleine loop maken met wat ik al heb namelijk:

EK Rad 240
EK 4.0 Pomp
EK 125 reservoir

Toen ik deze 3 aan elkaar gekoppeld had en mijn loop gevuld had kwam ik tot de conclusie dat mijn pomp niet naar behoren functioneert (ik hoor een lichte brom die af en toe aanslaat maar vervolgens niet doorzet, tips anyone?).

Als ik de pomp niet aan de praat krijg wil ik graag wat een nieuwe maar de vraag is welke? In de toekomst wil ik er nog een 240 rad bij plaatsen (2de loop voor mijn videokaart).

Ik zit dus te denken aan een dual loop top waar ik in eerste instantie 1 pomp op plaats. Hiervoor had ik uitgezocht:

http://highflow.nl/pompen...2-loops-black-acetal.html

Nu dus welke pomp ga ik hierop plaatsen?

http://highflow.nl/pompen...ingle-edition-no-top.html

http://highflow.nl/pompen...-2-slang-aansluiting.html

edit: het prijsverschil tussen deze 2 komt dit nou alleen doordat de bovenste "kaal" wordt geleverd?

[ Voor 4% gewijzigd door BiLo op 18-06-2012 09:51 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
DylanE schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:50:
edit: het prijsverschil tussen deze 2 komt dit nou alleen doordat de bovenste "kaal" wordt geleverd?
Klopt, ze zijn verder identiek, als je een 'Top' ga gebruiken betaal je enkel extra voor iets wat je niet nodig heb.

Er zijn (afaik) maar 2 verschillende D5's, de ***655 Vario (variabele snelheid) en de ***655-B(asic) met vast RPM.

Een tweede D5 is volgends mij ook niet vreselijk nuttig als je enkel 2x 240mm Rad, een CPU en GPU blok wilt gaan gebruiken, zoiets kan makkelijk in 1 loop. Enkel als je een tweede GPU of extra 'ristrictieve' dingen aan je loop gaat toevoegen zoals chipset-, VRM- en RAM-waterblokken ( :X ) lijkt me dat je er daadwerkelijk op vooruit ga met een tweede pomp, al dan niet met meerdere loops.

[ Voor 22% gewijzigd door SirNobax op 19-06-2012 21:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 06-10 08:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

SirNobax schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:33:
[...]

Klopt, ze zijn verder identiek, als je een 'Top' ga gebruiken betaal je enkel extra voor iets wat je niet nodig heb.

Er zijn (afaik) maar 2 verschillende D5's, de ***655 Vario (variabele snelheid) en de ***655-B(asic) met vast RPM.

Een tweede D5 is volgends mij ook niet vreselijk nuttig als je enkel 2x 240mm Rad, een CPU en GPU blok wilt gaan gebruiken, zoiets kan makkelijk in 1 loop. Enkel als je een tweede GPU of extra 'ristrictieve' dingen aan je loop gaat toevoegen zoals chipset-, VRM- en RAM-waterblokken ( :X ) lijkt me dat je er daadwerkelijk op vooruit ga met een tweede pomp, al dan niet met meerdere loops.
Bedankt voor de tip.

Ik ben voor een andere setup gegaan, ik kon voor een mooie prijs een kololance res + pmp 400 overnemen. Deze draait nu braaf in mijn pc

foto van gelapte 2600K:
http://imageshack.us/photo/my-images/641/imag0245ff.jpg/

foto van de setup:
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/614395

foto van res:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/614400.jpg

Ik heb nog een EK Dominator voor toekomstige dominators, en ik ben nog opzoek naar een wc videokaart (AMD 6 series of GTX5XX)

[ Voor 8% gewijzigd door BiLo op 26-06-2012 11:11 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 10:45
ik denk dat ik me vraag toch ook maar hier plaats.

hierbij mijn vraag

nu ik een nieuwe case heb, moet mijn waterset gemonteerd worden.

nu komt er water uit me radiator terug via de bovenkant van me rezozwar, bovenkant tube.
en gaat weer via de onderkant van de tube direct naar de pomp en er uit, is het ook mogelijk om dit te doen

Afbeeldingslocatie: http://forum.highflow.nl/attachments/f6/5429d1341356745-temperatuur-te-hoog-met-mijn-waterkoeling-set-watercooling-u00252520kan-2520dit.jpg

link foto
of klik hier

https://lh6.googleusercon...oling%2520kan%2520dit.jpg

nu ben ik benieuwd of dit kan en goed gaat werken.

alvast bedankt

TROUWENS

is het handig om me 900 rmp fans te gebruike als puch en pul in samen werking met me 2300 rmp fans?
of zou dat niet goed werken

alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door canonchiel op 04-07-2012 11:58 ]

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

Pagina: 1 ... 20 ... 67 Laatste