• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Beetje dom om meteen je bord weer uit te proberen. Je PC draaide nog ten tijde van het lek, dus kennelijk was er nog niks aan de hand, maar had het even fatsoenlijk laten drogen. Zonder geheugen zal een systeem niet booten, dus prik er geheugen in en als je dan nog steeds reset loops ziet heb je misschien een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Singular1ty op 28-09-2011 00:20 ]

Ik heb een keer een lek gehad in mijn CPU blok. Het plexiglas was bij de koppeling gaan scheuren (Is ook gelijk de reden waarom ik nooit meer blokken met plexi koop) Bij mij is er toen ongeveer een half glas vloeistof over mijn moederbord gegaan en ook het PCI-e slot in. Ik merkte dit pas toen het reservoir bijna leeg was.

Ik heb de PC toen uitgezet en alles schoongemaakt. Uiteindelijk was er bij mij toen helemaal niets kapot. Je kan er zoals mij mazzel mee hebben, of enorm pech. 1 druppel op de verkeerde plek is genoeg. De PC weer snel aanzetten is inderdaad niet echt verstandig zonder dat alles droog is.

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Heb mijn PC ook niet langer als 1 minuut aan gehad. En heb de PC vannacht helemaal uit gehad en ik laat hem ook uit deze dag ook uit in de hoop dat hij het binnenkort weer doet :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20

Fordox

00101010

Ik heb zelf ook problemen gehad met het niet booten van de pc als er geen grafische kaart in zit.
hoor je eigenlijk ook piepjes van de interne speaker van je mobo als je hem opstart? zo ja dan heb je een grote kans dat je moederboard het nog doet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
[Vraag over dual bay reservoir]

Edit : Ik zie hierboven al een post van Singularity hierover, moet beter lezen :+

[ Voor 89% gewijzigd door KangaroeHenkie op 28-09-2011 19:13 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Partypooper schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:46:
Heb mijn PC ook niet langer als 1 minuut aan gehad. En heb de PC vannacht helemaal uit gehad en ik laat hem ook uit deze dag ook uit in de hoop dat hij het binnenkort weer doet :)
En werkt hij weer of is hij echt kapot nu ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Ik heb ooit ergens gelezen dat je nooit de föhn op een elektrisch product moet zetten wat in contact met water is geweest.

Beter is om een Tupperware bak te pakken, er een pak rijst in te gooien en daar je MoBo in te leggen, rijst trekt vocht aan....

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Beter is om een Tupperware bak te pakken, er een pak rijst in te gooien en daar je MoBo in te leggen, rijst trekt vocht aan....
Klopt, zo heb ik mijn Nokia gered toen 'ie een eindje was gaan zwemmen. Voor een moederbord heb je wel een forse bak rijst nodig though.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Het is niet het water H2O, maar de onzuiverheden in het water die kortsluiting veroorzaken, zoals mineralen.
Het water verdamt vanzelf, waardoor het daarna alsnog verkeerd gaat is door de residu die achter blijft, want puur H2O geleid geen stroom.

Het beste is na het drogen met Isopropanol de PCB te reinigen om ook de geleidende deeltjes te verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 29-09-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een gesloten systeem is zoals de Corsair H50-H100 voor GPU's die op een GTX560TI Hawk past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:57

sebasss2

Auto fanaat

Volgens mij heeft asetek zoiets gemaakt maar ofdat hij compatible is met jou kaart don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebasss2 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:14:
Volgens mij heeft asetek zoiets gemaakt maar ofdat hij compatible is met jou kaart don't know.
:{ Voor de 580..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Weet iemand of er een gesloten systeem is zoals de Corsair H50-H100 voor GPU's die op een GTX560TI Hawk past?
Als je een beetje handig bent kun je een H70 pas maken. Kijk hier maar eens: http://www.corsair.com/bl...-a-nvidia-geforce-gtx480/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Singular1ty schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:11:
[...]

Als je een beetje handig bent kun je een H70 pas maken. Kijk hier maar eens: http://www.corsair.com/bl...-a-nvidia-geforce-gtx480/
Ik las het al als tip, maar het is niet echt een tip. Die gast heeft de tools en kennis om dit soort acties uit te kunnen voeren. Ik heb beiden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb hier thuis een setje met een:

XSPC RX360
Swiftech MCP655 met andere top waar ik naam niet van weet.
EK Water Blocks EK-Supreme HF Acetal+Nickel
EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced

ik gebruik demi water met anti alg

Nu het probleem. Ik raak water kwijt. Op de bovenkant van het reservoir zit een schroef wie ook dicht is gedraaid en voor de rest is alles dicht.

Of ik zie spoken en het systeem is in orde. Heb wel als ik cpu goed belast dat in het reservoir soort condens hangt.

Iemand sugestie?

[ Voor 3% gewijzigd door B-BRAIN op 06-10-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ik las het al als tip, maar het is niet echt een tip. Die gast heeft de tools en kennis om dit soort acties uit te kunnen voeren. Ik heb beiden niet.
Dan houdt het een beetje op. Er zijn volgens mij kaarten die je kant en klaar met zo'n ALC-unit kan aanschaffen, maar dit systeem is niet los te koop. Je kunt dus enkel een gesloten systeem modden om op je kaart te passen, of een custom loop bouwen...

Overigens is een Accelero Extreme of iets van dien aard wel een prima alternatief als je minder lawaai en lagere temps wil. Heb daar goeie ervaringen mee, echt ontzettend stil, en prestaties liggen niet ver van instap waterkoeling vandaan. De prijs is ook goed voor wat je krijgt. Nadeel is dat je per kaart 3 PCI slots kwijt bent.
Nu het probleem. Ik raak water kwijt. Op de bovenkant van het reservoir zit een schroef wie ook dicht is gedraaid en voor de rest is alles dicht.
Hoeveel water hebben we het over? Ik zie de waterstand in mijn reservoir ook een eind zakken tussen het moment van vullen en de eerste 72 uur van gebruik, dit is de bedoeling, omdat langzaam maar zeker alle lucht uit je componenten in het reservoir komt. Hierna kun je nog iets bijvullen en dan zou het waterniveau in principe constant moeten blijven (kan wel verschil zitten tussen wanneer de loop draait en stilstaat).

Als er zich langzaam een plas water onder je pc begint te vormen lijkt me niet dat ik moet toelichten wat eventueel het probleem is :+

[ Voor 33% gewijzigd door Singular1ty op 06-10-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik heb de volgende spullen besteld;

Laing DDC-1 MCP350 12V
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
XSPC RS240 Black
Anti Knikveer 13MM (3/8) Black PrimoChill
10MM (3/8) Slang Stop
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - ORANGE
10MM (3/8) T-Schroeffitting - 3x schroef Black Nickel
EK-Supreme HF Acetal CPU Block
Silver KillCoils by iandh
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting - G1/4 Black
IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive

Eind van de maand ga ik het inbouwen in een 690 case met hulp van nedernakker, heb er nu al zin in! 8)
Zijn er nog dingen die we over het hoofd zien, geloof dat dit voldoende is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Hmmm, het is een beetje dubbel om én een killcoil én een anti algae additive te halen. Ziet er voor de rest prima uit :)

Kijk echt heel goed of je alle fittingen hebt die je nodig gaat hebben, niks vervelender dan lekker aan 't bouwen zijn en vast komen te zitten omdat je een paar fittingen/hoekstukken/whatever mist. Misschien een fancontroller omdat je lekker snelle fans op die RS240 gaat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Zalman ZM-mfc1 fancontroller, check ;)
2x Gentle Typhoon 1850rpm, check ;)

Kan het kwaad dan om een killcoil en anti algen te gebruiken, volgens mij niet toch?
Genoeg fittingen besteld en anders heeft nedernakker er vast nog wel 1 of 2 liggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 06-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Kwaad kan het niet, ik vind het gewoon zonde van je geld omdat die toevoegingen best aan de prijs zijn. Maar ik zou zeggen, go for it en ik verwacht uiteraard plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 15:00
Zeg, ik heb even een vraagje tussendoor:

Bij Highflow kan je veel soorten en maten en kleuren slangen kopen. Ik heb zelf in mijn huidige build transparante Tygon R3603 slang zitten. Erg handig, want je ziet bij het vullen waar je even moet knijpen, zit ergens bubbels etc. Maar nu kan je ook slangen met een kleurtje kopen ( Wat handig is wat de transparantheid van de slang is natuurlijk tijdelijk door aanslag, word doffer met de tijd ) maar is dat niet erg vervelend met vullen en het luchtvrij krijgen van je loop?

Alvast bedankt!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ingmaronline schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:35:
Zeg, ik heb even een vraagje tussendoor:

Bij Highflow kan je veel soorten en maten en kleuren slangen kopen. Ik heb zelf in mijn huidige build transparante Tygon R3603 slang zitten. Erg handig, want je ziet bij het vullen waar je even moet knijpen, zit ergens bubbels etc. Maar nu kan je ook slangen met een kleurtje kopen ( Wat handig is wat de transparantheid van de slang is natuurlijk tijdelijk door aanslag, word doffer met de tijd ) maar is dat niet erg vervelend met vullen en het luchtvrij krijgen van je loop?

Alvast bedankt!
Die luchtbellen verdwijnen vanzelf ook wel. Je hoeft niet perse in de slangen te knijpen om ze eruit te krijgen en daarom hoef je het dus ook niet te zien.
Singular1ty schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:16:
Kwaad kan het niet, ik vind het gewoon zonde van je geld omdat die toevoegingen best aan de prijs zijn. Maar ik zou zeggen, go for it en ik verwacht uiteraard plaatjes :)
Dan zou ik nog eerder kiezen voor een killcoil in combinatie met corrosion blocker. Dat hoeft niet perse als alles van koper is maar het kan ook geen kwaad en geeft toch wat meer zekerheid.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 06-10-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
PilatuS schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

Die luchtbellen verdwijnen vanzelf ook wel. Je hoeft niet perse in de slangen te knijpen om ze eruit te krijgen en daarom hoef je het dus ook niet te zien.
Ah op die fiets. Geduld hebben dus.. :P

EDIT: Trouwens, ik startte zo straks mijn pc op, had vandaag nog niet aangestaan. En ik zag de volgende temperaturen:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177448/9%20graden%20wth.png

Maar wat kan ik hier uit opmaken? Moet ik ook bang zijn dat het water in me loop nu ook erg koud is en ik al bijna condens kan verwachten? Of is alleen de core gewoon zo koud en mijn loop zo kei efficiënt dat hij gewoon niet warmer word ( vooral omdat hij nu met C&Q op 0,8 GHz loopt )

[ Voor 42% gewijzigd door ingmaronline op 07-10-2011 14:45 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 15:51
condens krijg je pas bij temp lager dan 13 graden. dus geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
X-Tripiot schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:53:
Ah oké, maar ik heb geen thermometer voor het water zelf dus weet niet hoe koud dat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

X-Tripiot schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:53:
Correctie, condens krijg je pas indien het verschil tussen de omgevingstemperatuur en het oppervlak waarop condens zou kunnen vormen groter dan X is, waar X variabel is afhankelijk van de luchtvochtigheid. Je hoeft je in een regulier waterkoelingssysteem daar niet druk om te maken, je water zal namelijk altijd de omgevingstemperatuur of hoger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ingmaronline schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:39:
[...]

Ah op die fiets. Geduld hebben dus.. :P

EDIT: Trouwens, ik startte zo straks mijn pc op, had vandaag nog niet aangestaan. En ik zag de volgende temperaturen:

[afbeelding]

Maar wat kan ik hier uit opmaken? Moet ik ook bang zijn dat het water in me loop nu ook erg koud is en ik al bijna condens kan verwachten? Of is alleen de core gewoon zo koud en mijn loop zo kei efficiënt dat hij gewoon niet warmer word ( vooral omdat hij nu met C&Q op 0,8 GHz loopt )
Ik denk niet dat die temps kloppen. Dit kan je namelijk alleen voor elkaar krijgen met een kamertemp die ver beneden de 9 graden ligt. Tenzij je iets van een chiller gebruikt.

Bij normale waterkoeling kan de CPU temp nooit lager zijn dan de kamertemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:22

jeroenathome

Een regel tekst

ingmaronline schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Ah oké, maar ik heb geen thermometer voor het water zelf dus weet niet hoe koud dat is..
Ik vind 9 graden wel heel erg laag. Met waterkoeling kan je niet onder de omgevingstemperatuur komen is mij altijd gezegd. Dus alleen als de processor in een koelkast of vriezer staat zijn deze waarden mogelijk. Dat de GPU 26 graden aangeeft vind ik veel aannemelijker.

Je kan eens een ander programma gebruiken om te zien of die dezelfde waarden aangeeft. Speccy of speedfan zijn enkele van de mogelijke programma's. Van AMD overdrive mag je aannemen dat de temperatuur juist wordt weergegeven. Mocht je het willen kan je met dit programma ook overklokken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Zowel CoreTemp als Open Hardware Monitor geven op dit moment aan dat mijn core temperatuur 13 graden is. Al moet ik ook wel zeggen dat de lucht die binnenkomt via het raam ( Gemeten door een thermometer in een wekker ) 15 graden is en de andere kant van mijn kamer 17 graden ( Ja het is hier lekker fris :P vind ik fijn ) En mijn pc staat op de grond = koude lucht.

Maar ik dacht inderdaad ook al dat dit nooit kon :P Terwijl bijvoorbeeld mijn GPU wel op 29 graden idle'd nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Singular1ty schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:20:
[...]

Correctie, condens krijg je pas indien het verschil tussen de omgevingstemperatuur en het oppervlak waarop condens zou kunnen vormen groter dan X is, waar X variabel is afhankelijk van de luchtvochtigheid. Je hoeft je in een regulier waterkoelingssysteem daar niet druk om te maken, je water zal namelijk altijd de omgevingstemperatuur of hoger hebben.
Ofwel als je werkelijk maar 1 graad onder kamertemp komt dan krijg je al condens.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Speedy-J schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:47:
[...]

Ofwel als je werkelijk maar 1 graad onder kamertemp komt dan krijg je al condens.
Hmm misschien dan toch even wat vaker me raam dicht doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ingmaronline schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:33:
[...]

Hmm misschien dan toch even wat vaker me raam dicht doen..
Dat maakt dus niets uit. Je kan met normale waterkoeling geen condens krijgen omdat je nooit onder de kamertemp kan komen. Die temp van 13 graden voor de CPU met een kamertemp van 15 graden is ook onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Dus dan moet ik er van uit gaan dat de sensor zelf kapot is zeg je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ingmaronline schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:42:
Dus dan moet ik er van uit gaan dat de sensor zelf kapot is zeg je eigenlijk?
Als verschillende programma's allemaal hetzelfde zeggen weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt. Je kan eens een BIOS update proberen en natuurlijk even via Google zoeken of iemand anders dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ik zal de vorige eigenaar even DM'en!

EDIT: Mij werd gezegd dat ik in OHM naar de CPU temp moet kijken en niet naar core want die schijnen bij AMD nergens te slaan :P Mystery solved!

[ Voor 66% gewijzigd door ingmaronline op 10-10-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aG6pWUlZnRVhjb8DNTGqMNi6/full.jpg
:9~ De fans staan er niet bij op, dat zijn 2x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm.
Dit alles gaat dus in een CM690 komen met fancontroller en 5 low rpm fans.
Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ziet er goed uit! I demand pics wanneer het klaar is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ik heb zelf ook zo'n XSPC Lain DDC acrylic pomp top / reservoir. Alleen dan icm een MCP355. Bij mij worden de luchtbubbels gelijk weer de loop in gezogen. Alleen door de pc scheef te houden ontlucht hij goed.. Wel een beetje jammer vind ik. Maar is de 350 zwakker zodat dat niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik denk dat je iets beter moet ontluchten, als dat kan. De 355 is voor zover ik weet sterker inderdaad maar heeft het nadeel dat die wat meer lawaai maakt t.o.v. de 350.
Opzich zou je helemaal geen luchtbellen in je systeem moeten hebben (wat kleine luchtfriemels daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
t!n0 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:50:
Ik denk dat je iets beter moet ontluchten, als dat kan. De 355 is voor zover ik weet sterker inderdaad maar heeft het nadeel dat die wat meer lawaai maakt t.o.v. de 350.
Opzich zou je helemaal geen luchtbellen in je systeem moeten hebben (wat kleine luchtfriemels daargelaten).
Nog tips dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
meer restrictie inbouwen in je loop? pomp op 7V laten draaien :)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
nedernakker schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:21:
meer restrictie inbouwen in je loop? pomp op 7V laten draaien :)
Ik snap niet helemaal hoe dat tot een betere ontluchting kan leiden? Of wil je door de manier het water zodanig traag laten lopen dat de lucht niet gelijk weer de loop in word genomen? Dan snap ik het wel :P

Trouwens: Ik zie in je signature staan dat je een Z68 mobo hebt en een SSD en een 2TB HDD, gebruik je die SSD ook als cache? Bevalt het? Zo niet, boeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik voor het ontluchten goed vind werken is de pomp even op een andere voeding aansluiten, zodat je deze constant aan en uit kan zetten zonder dat de PC er last van heeft. Dan de pomp even laten draaien zodat er veel lucht in het reservoir komt, dan de pomp uit zodat de lucht kan verdwijnen zonder weer in de loop gezogen te worden. Voor mij is dit de enige goed manier om alles er goed uit te krijgen.

Het hangt ook heel erg af van het reservoir. Een reservoir met buisje er in is al een stuk beter dan zonder. Ik heb zo'n reservoir maar dan nog heb ik er last van. De pomp zachter laten lopen kan ook zeker goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik denk dat ik het het beste even hier kan vragen:

Zijn er rads waar 2 80mm fans op passen?

edit:
ja dus
Nee niet dus, die is niet meer leverbaar... :(

[ Voor 42% gewijzigd door warhamstr op 12-10-2011 20:00 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warhamstr schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:56:
Ik denk dat ik het het beste even hier kan vragen:

Zijn er rads waar 2 80mm fans op passen?

edit:
ja dus
Nee niet dus, die is niet meer leverbaar... :(
http://www.freezinghardware.eu/cat/215/2x80.html

Dat zijn er al 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jha, tnx! Ik ga nadenken over een heul compacte setup.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20

Fordox

00101010

ingmaronline schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:10:
Ik zal de vorige eigenaar even DM'en!

EDIT: Mij werd gezegd dat ik in OHM naar de CPU temp moet kijken en niet naar core want die schijnen bij AMD nergens te slaan :P Mystery solved!
in amd overdrive zie je wel de goeie temps van al je cores ;)
bij amd zijn dat rare sensoren.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 15:36
Hallo,
Ik ga iets vragen wat waarschijnlijk ooit al eens gevraagd is.
Dus sorry ;)

Maar wat heeft de beste koeling:
1X Dikke 360 Rad (Bv: XSPC RX360) in een PUSH/PULL config
OF
2X Dunne 360 Rad (Bv: XSPC RS360) in PUSH config.

MVG

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

AMD_Aero schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:53:
Hallo,
Ik ga iets vragen wat waarschijnlijk ooit al eens gevraagd is.
Dus sorry ;)

Maar wat heeft de beste koeling:
1X Dikke 360 Rad (Bv: XSPC RX360) in een PUSH/PULL config
OF
2X Dunne 360 Rad (Bv: XSPC RS360) in PUSH config.

MVG
Ik zou voor 2 keer dunne 360 rad gaan. Deze heeft een grotere oppervlak waar je met lage temperatuur langsheen blaast. Tevens is er meer luchtverplaatsing doordat je gebruik maakt van 6 fans in plaats van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Plus kan je bij dunne radiatoren low rpm fans plaatsen, en dat bespaart weer een hoop herrie!

Dus als je plaats hebt, gewoon 2 x 360 nemen.

Maar even tussendoor: 1 dik 360 rad is toch niet een dubbel dun rad? Qua resultaten dan hé..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
jeroenathome schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:11:
[...]

Ik zou voor 2 keer dunne 360 rad gaan. Deze heeft een grotere oppervlak waar je met lage temperatuur langsheen blaast. Tevens is er meer luchtverplaatsing doordat je gebruik maakt van 6 fans in plaats van 3.
Bedankt voor je reactie.
Eventje mijn reacite
PUSH/PULL zijn ook 6 fans. Dus dat voordeel valt wel weg. Herrie maakt me niet uit (Jaja anti waterkoeling gedachte.)
Ik denk dat ik voor 2X 360 dun ga. Maar er heeft hier niemand toevallig een review/test van???

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 13:01
ingmaronline schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:25:
Plus kan je bij dunne radiatoren low rpm fans plaatsen, en dat bespaart weer een hoop herrie!

Dus als je plaats hebt, gewoon 2 x 360 nemen.

Maar even tussendoor: 1 dik 360 rad is toch niet een dubbel dun rad? Qua resultaten dan hé..
Low rpm heeft niets te maken met de dikte van je radiator, maar met het aantal fins per inch (fpi).

Twee RS360's zullen beter presteren dan een enkele RX360, zoals reeds vermeld.

Enkele charts (martinsliquidlab en skinneelabs zijn trouwens echte aanraders voor dit soort info!)

De RX360
http://skinneelabs.com/as...X360-v2_HeatLoadChart.png

De RS360
http://martinsliquidlab.i...g/XSPC-RS360-Thermal2.png

Als je uitgaat van een watertemp delta van 10°C en een fanspeed van 1000rpm, zie je dat de RX360 zo'n 350W kan koelen. De RS360 kan volgens diezelfde gegevens 250W koelen.

Twee RS360's zullen dus 150W meer kunnen afkoelen met een pull config, push/pull op de RX360 zal nooit een extra 150W aan hitte kunnen dissiperen.

tl;dr 2x RS360 pull > 1x RX360 push/pull

Mag ik vragen wat voor hardware je wilt onderdompelen en in welke kast? :) 6x120 is nogal veel namelijk.

*EDIT* reden dat ik PULL vermeld en niet PUSH zoals je vroeg AMD_Aero, is omdat pull > push op lage rpm. Als je wilt zoek ik de test nog wel even op die dit ondersteunt.

Overigens vind ik pull stiller dan push, gebaseerd op eigen testen met gentle typhoons op een RS240 en RX240.

[ Voor 9% gewijzigd door Ixtli op 19-10-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Laatst online: 01-09-2019
Hallo,

Ik ben toe aan een leukere koeling dan de Antec H20 620 die ik nu heb,

Ik heb mijn oog laten vallen op een EK kit, de supreme HF 240 (aangezien de rad in mijn kast past) Ik wil hier een push pull configuratie van maken welke boven in mijn Colossus komt te hangen.

Ga ik hier veel prestatie winst uit halen?

Is de pomp sterk genoeg om in de toekomst een 2e 120rad/240rad toe te voegen indien ik er een gpu full cover block aanhang?

Mis ik verder nog iets ?

http://www.highflow.nl/in...d1d130b9126b7da6f2356d444

thanks voor de info!

ps. go or nogo? Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ik ben even door je lijst heen gegaan en mij vallen een aantal dingen op:

Je koopt extra slang - Maar er wordt al 2 meegeleverd, en jij zegt dat je alles intern gaat doen, dit lijkt MIJ overbodig

De koelvloeistof die in die kit zit: EK-Ekoolant UV Blue (concentrate 100ml) is volgens de titel concentrate 100ml. Je moet dit dus aanlengen met demiwater ofzo? Ik ken de desbetreffende koelvloeistof niet.

En je hebt een killcoil in je lijst, waarom heb je die precies? Is de meegeleverde koelvloeistof al niet anti-alg etc.?

En voor de rest:

Zolang je enkel je CPU koelt voldoet een push ( of pull ) opstelling al naar mijn mening.

De pomp lijkt mij sterk genoeg, EK zegt dat hij 800 l/hr kan pompen met een verhoging van 4 meter. Ter vergelijking mijn 355 pomp 600 l/hr bij 4,7 meter, en die gaat door 1 120 radiator 1 240 radiator een CPU en een GPU blok.

Ik zie ook dat je een mooie fancontroller meebesteld. En als ik snel door de beschrijving lees kan die tot 5 fans aansturen, waarom dan nog die splitters?

Bespaart je weer geld.

Overigens, ben ik zelf ook geen pro ( Mijn huidige WC build is tevens mijn eerste en tot nu toe enige :P ) dus ik zal misschien nog even wachten op de reacties van de meer ervaren mensen.

Nog een ding: Als je je inschrijft bij het forum van Highflow, kan je deze post ook wel posten, en zullen ze je graag en snel helpen / tips geven etc. ( Als je dat tenminste nog niet hebt gedaan en de Tweakers hier je niet kunnen helpen )

Succes, waterkoeling is vét!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
thanks ingmar,

Zal me keuze even nader toelichten,

De coil komt naar mijn weten in het reservoir. Ik ga de coolant niet gebruiken, ik wil liever geen dye in me systeem en gebruik daarom ook de rode slangen (past in het geheel)

Over de push of pull config zal ik nadenken, maar de rode fans is ook weer voor het plaatje ;)

Ik wil al een tijdje een fancontroller, heb nog meer fans in me systeem die weleens lawaai maken, en speedfan is soms dan wat omslachtig,

De splitters gebruik ik dan enkel als ik daadwerkelijk voor push/pull ga, daarnaast is het wellicht gemakkelijk om de pull fans op 1 kanaal te hebben, de controller kan het toch aan ;)

Ik ga het er van het weekend eens over nadenken, ik heb geen haast :D

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ah oké, maar je hebt geen andere koelvloeistof in je winkelwagen, vandaar..

Die rode fans zullen wel een stuk stiller zijn denk ik, degene die je met de kit krijgt zijn namelijk 2200RPM, nu sluit je ze aan op je fancontroller, maar dan draaien ze alsnog harder dan die 'rode' ( Yate Loon 1350 ) en zover ik weet betekend meer RPM ook meer geluid.

Heeft jouw kast trouwens ook stoffilters? Ik zag dat je het over de Colossus had, maar kon na snel surfen het nou niet 1-2-3 vinden :P Scheelt wel een hoop stof merk ik als ik het frontpaneel van mijn kast ( Fractal Design Arc Midi ) stofzuig.

Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ixtli schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

*EDIT* reden dat ik PULL vermeld en niet PUSH zoals je vroeg AMD_Aero, is omdat pull > push op lage rpm. Als je wilt zoek ik de test nog wel even op die dit ondersteunt.

Overigens vind ik pull stiller dan push, gebaseerd op eigen testen met gentle typhoons op een RS240 en RX240.
Heb naar aanleiding van je bericht vanmiddag even mijn fans op mijn radiator geplaatst ( In plaats van er onder ) op de Black Ice GTX Lite 240 die bovenin mijn kast hangt ( Fractal Design Arc Midi ) en ik moet zeggen: Ja, alles is een paar graadjes koeler! Maar, ik hoor de fans nu, voor mijn gevoel, wel iets meer aangezien ze nu direct onder het toppaneel hangen.

Scythe Slipstreams trouwens ( 1900 RPM, aan fancontroller altijd op de laagste stand )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 13:01
Op welke snelheid draaien die fans dan? Mesh is inderdaad ook vervelend om fans vlak onder te hangen.
Ik heb hetzelfde voor in m'n CM690 II, maar de GT's hoor ik niet op 1000 rpm, de pomp en hdd daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ixtli schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:56:
Op welke snelheid draaien die fans dan? Mesh is inderdaad ook vervelend om fans vlak onder te hangen.
Ik heb hetzelfde voor in m'n CM690 II, maar de GT's hoor ik niet op 1000 rpm, de pomp en hdd daarentegen...
Mijn fancontroller ( Zalman ZM-MFC1 Plus ) kan als minimum 5V leveren. Ongeveer 40% dus zo rond de 800RPM? Ik heb voor de rest geen kabeltjes op me mobo dus kan het niet controleren.

En dan zitten ze inderdaad onder mesh en daarboven nog een toppaneel met filterspul..

Van de pomp en HDD's daarentegen heb ik nooit last :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
ik heb vrijdag een EK supreme HF 240 EN set in elkaar gezet

Nog geen ervaring met WC maar na een middagje knutselen was het resultaat daar, erg gemakkelijk dankzij de bijgevoegde 'guide' ook al bracht die, omdat hij verouderd was, soms wel enige verwarring

Op stock zijn de temps vrijwel hetzelfde.. Op load zijn de stock clock temps ruim 10 graden lager dan de antec 620 die ik hiervoor had!

Binnenkort foto's, hier een voorproefje;

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-6aQrv2lrsY8/TqNCKE3igmI/AAAAAAAAB0U/ufkU-VK3NZU/s512/IMG_20111021_185727.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ziet er netjes uit. Mijn waterkoeling draait volgens mij nu ruim 2 jaar (en in totaal nog wel langer, maar heb het 2 jaar geleden nieuwe slangen aangesloten) zonder er iets aan te doen (ok, een keer stof van mn radiator afgehaald). Mijn hardware is allemaal vrij oud (Q6600 / 8800), maar het draait dus nog als een zonnetje. :)

Zit er wel aan te denken om binnenkort een i5 oid te kopen (ook in een wat kleinere kast) en dan verhuist de waterkoeling (ex blokken) netjes mee. Enige nadeel is dat mijn radiator echt groot is (heatercore), dus een kast zoeken waar die netjes in past of een kleinere radiator.

[ Voor 7% gewijzigd door sky- op 24-10-2011 16:04 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier the same, bijna 2 jaar een push config op m'n tt120.3 rad. gehad dit middels 3 skyte flex ventilatoren. Schaf ik een 120.4 aan met het idee de ventilatoren op pull eens te hebben, maken ze een vuking herrie wat uit de lagers moet komen. Gebruik olie was het denken, maar die die lagers zijn zo ingebed dat ik er met naaimachine_olie niet bij kan. Ik heb maar viier nieuwe slipstreams gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
K.Rotteveel87 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:36:
ik heb vrijdag een EK supreme HF 240 EN set in elkaar gezet

Nog geen ervaring met WC maar na een middagje knutselen was het resultaat daar, erg gemakkelijk dankzij de bijgevoegde 'guide' ook al bracht die, omdat hij verouderd was, soms wel enige verwarring

Op stock zijn de temps vrijwel hetzelfde.. Op load zijn de stock clock temps ruim 10 graden lager dan de antec 620 die ik hiervoor had!

Binnenkort foto's, hier een voorproefje;
De webshop van Highflow ligt er even uit, maar wat is dat voor pomp? En pompt hij goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
De totale set omvangt dit;

EK-KIT H3O - Supreme HF 240 water cooling kit includes following items:
- EK-Supreme HF - Nickel
- EK-CoolStream RAD XT (240)
- Yate Loon D12SH (2200rpm) or Yate Loon D12SM (1650rpm)
- EK-DCP 4.0 (Pump)
- EK-Multioption RES X2 - 150 Basic
- EK-DCP PUMP mounting plate KIT
- TUBE Masterkleer 12,7/9,5 CLEAR (2 meters)
- EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Nickel (8 pcs)
- EK-Ekoolant UV Blue (concentrate 100ml)
- TIM Arctic Cooling MX-2 (EKWB 2g)

De pomp dus; http://www.ekwaterblocks....-dcp-4-0-12v-dc-pump.html

Echt lekker stil, en lekker krachtig (800l/u, 4m max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Alles mooi van EK zie ik :P

Niks mis mee hoor, was ik ook van plan bij volgende build..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Mijn setje is ook ondertussen volledig ingebouwd.

Vanavond komt er een mooiere foto.
XSPC RS240 Rasa set
XSPC RX 240
Silver KillCoils
Schroeffittingen normale en 90°
Feser Tube 13mm ID -19 mm OD UV groen
2 Aimaxx eNVicooler 12 GreenWing 120
2 Aimaxx eNVicooler 14 GreenWing 140
UV Ledstrip

alsvast een kleine look:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HMmnO.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door BitchCrew op 27-10-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Fractal Design kast? Toevallig de Arc midi? Ik herken namelijk het plastic onder de 5.25 bays, daaronder kan namelijk nog een HDD tray, maar die heb je net als mij weg gehaald en er een radiator geplaatst. Alleen heb jij 2 240 radiatoren, dus heb je dan de onderste HDD tray er ook uit gehaald? Popnagels er uit geboord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
ingmaronline schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:13:
Fractal Design kast? Toevallig de Arc midi? Ik herken namelijk het plastic onder de 5.25 bays, daaronder kan namelijk nog een HDD tray, maar die heb je net als mij weg gehaald en er een radiator geplaatst. Alleen heb jij 2 240 radiatoren, dus heb je dan de onderste HDD tray er ook uit gehaald? Popnagels er uit geboord?
idd, fractal midi en de HDD tray verwijderd. Popnagels kan je makkelijk uitboren. en dan past er een XSPC Rad stand in. Gaten omen overeen zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

vandaag eindelijk mijn setje in elkaar naar enkele blokjes wat aan gepast te hebben. nog 1 bocht die niet lekker loopt dus daar nog een t-rip om.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.215/1425400001-1425450000/1425406701-1425406800/1425406782_6_didm.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.113.17/1430500001-1430550000/1430549501-1430549600/1430549521_6_bNn8.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.125.4/1430550001-1430600000/1430550401-1430550500/1430550430_6_Ya2z.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.124.190/1430550001-1430600000/1430550801-1430550900/1430550824_6_USjY.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 10:41
Hoi! Ik heb een EK-Multioption X2 Basic 100 waarbij de tube die binnenin zit aan de bovenkant zit. Nu zie ik op sommige plaatjes dat deze tube op een andere plek gemonteerd is en mijn reservoir heeft ook schroefdraad aan de onderkant hiervoor. Ik wil dit dus graag verplaatsen maar krijg het reservoir niet open als ik behoorlijk wat kracht zet en ik durf niet meer kracht te zetten omdat ik dan bang ben dat het stuk gaat. Ik probeer zeg maar de zwarte delen eraf te draaien. In de handleiding staat hier bijzonder weinig over. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
BitchCrew schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:09:
[...]

idd, fractal midi en de HDD tray verwijderd. Popnagels kan je makkelijk uitboren. en dan past er een XSPC Rad stand in. Gaten omen overeen zelfs.
Heb je geen HDD's dan of heb je die gewoon onder in de kast gelegd?

Je kan trouwens beter bij je bovenste rad de fans aan de bovenkant in pull zetten, scheelt zo een paar graden. Al is het wel een beetje prutsen met monteren :P

EDIT: Wat voor CPU heb jij trouwens dat die 480 mm aan radiator nodig heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door ingmaronline op 30-10-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
HerrKauwer schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:09:
Hoi! Ik heb een EK-Multioption X2 Basic 100 waarbij de tube die binnenin zit aan de bovenkant zit. Nu zie ik op sommige plaatjes dat deze tube op een andere plek gemonteerd is en mijn reservoir heeft ook schroefdraad aan de onderkant hiervoor. Ik wil dit dus graag verplaatsen maar krijg het reservoir niet open als ik behoorlijk wat kracht zet en ik durf niet meer kracht te zetten omdat ik dan bang ben dat het stuk gaat. Ik probeer zeg maar de zwarte delen eraf te draaien. In de handleiding staat hier bijzonder weinig over. Wat is jullie ervaring hiermee?
Maar is het een probleem dat die pijp aan de bovenkant zit?

Zover ik weet kan je bij de multi option reservoirs de 'zwarte delen' er naar eigen behoefte er vanaf / op schroeven en er andere delen op zetten.

Maar ik heb recentelijk ook een gescheurd reservoir gezien, dus ik weet niet wat wijsheid is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
ingmaronline schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:40:
[...]
Heb je geen HDD's dan of heb je die gewoon onder in de kast gelegd?

Je kan trouwens beter bij je bovenste rad de fans aan de bovenkant in pull zetten, scheelt zo een paar graden. Al is het wel een beetje prutsen met monteren :P

EDIT: Wat voor CPU heb jij trouwens dat die 480 mm aan radiator nodig heeft?
Ik heb een ssd die op men voeding ligt, die zou ik nog moeten vastmaken.
Verder heb ik niets :-)
Heb nog een fractal design r2 die vol hdd's steekt voor opslag.

cpu is een i7 785k, met het rx rad zal ik het ook wel redden hoor, maar dit leek me mooier, daarom hangen de fans ook vanonder, denk niet dat ik er nog graden afkrijg. Mogelijk ga ik ook gpu's koelen als dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrKauwer
ingmaronline schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:43:
[...]

Maar is het een probleem dat die pijp aan de bovenkant zit?

Zover ik weet kan je bij de multi option reservoirs de 'zwarte delen' er naar eigen behoefte er vanaf / op schroeven en er andere delen op zetten.

Maar ik heb recentelijk ook een gescheurd reservoir gezien, dus ik weet niet wat wijsheid is..
Doordat die aan de bovenkant zit kan ik het reservoir slechts vullen tot aan het begin van de pijp, dat is dus ongeveer 1/5 van het reservoir. Mijn pomp is redelijk sterk dus het laagje water beweegt flink door het water dat er weer bij komt. Hierdoor zuigt de pomp belletjes aan wat zorgt voor veel geluid. Ik wil het pijpje aan de onderkant zetten bij de toevoer zodat het water onderin rustiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begin vorige week een Corsair H100 set besteld.

Nadat de H100 binnen kwam meteen getest en nog even een paar foto's gemailed of het allemaal goed zat. Was mijn eerste set namelijk. Ik kreeg na 20 minuten antwoord met de mededeling dat alles perfect is aangesloten. Sinsdien geniet ik dus van mijn eerste WC!

[ Voor 29% gewijzigd door Twynn op 10-11-2011 07:39 . Reden: Reclame verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrKauwer
Ik heb mijn reservoir open kunnen maken. Ik heb wel een flesopener nodig gehad. Eerst even 2 postelastieken om het zwarte gedeelte gedaan zodat het niet beschadigde. Met een doek kreeg ik geen grip. Ik heb de bovenkant eraf gedraaid, het maakt niet uit als dat niet meer waterdicht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:57:
Ik heb begin vorige week een Corsair H100 set besteld.

Nadat de H100 binnen kwam meteen getest en nog even een paar foto's gemailed of het allemaal goed zat. Was mijn eerste set namelijk. Ik kreeg na 20 minuten antwoord met de mededeling dat alles perfect is aangesloten. Sinsdien geniet ik dus van mijn eerste WC!
En is je systeem nu ook koeler / stiller? Waar ging je voor?

EDIT: @HerrKauwer: Zat er bij dat zwarte gedeelte geen O-ring? Gelukkig heb je hem wel goed open gekregen, elke keer 1/5e vullen lijkt me een pain in the ass :P

[ Voor 34% gewijzigd door Twynn op 10-11-2011 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Dit is het geworden (inmiddels nog iets aan cablemanagement gedaan);
Afbeeldingslocatie: http://inlinethumb47.webshots.com/48494/2951686270107321913S600x600Q85.jpg

Gemodde Coolermaster CM690 bestaande uit;
Laing DDC-1 MCP350 12V pomp
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
XSPC RS240 Black radiateur
Anti Knikveer 13MM (3/8) Black PrimoChill
10MM (3/8) Slang Stop
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - ORANGE
10MM (3/8) T-Schroeffitting - 3x schroef Black Nickel
EK-Supreme HF Acetal CPU Block
Silver KillCoils by iandh
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting - G1/4 Black
IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive
2x Gentle Typhoon (1450RPM & 1850RPM)

Mijn dank gaat uit naar NederNakker voor alle hulp en opbouw! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door t!n0 op 05-11-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ingmaronline schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:12:
[...]

En is je systeem nu ook koeler / stiller? Waar ging je voor?

EDIT: @HerrKauwer: Zat er bij dat zwarte gedeelte geen O-ring? Gelukkig heb je hem wel goed open gekregen, elke keer 1/5e vullen lijkt me een pain in the ass :P
Jaa! Het scheelt een graad of 6 en stiller issie ook.

[ Voor 39% gewijzigd door Twynn op 10-11-2011 07:41 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ik heb even de hele discussie over de verschillende shops verwijderd. Dit is niet de plaats om reclame te maken voor de verschillende winkels. Daarvoor kun je inderdaad prima een shopreview doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
Hallo,
Deze vraag is volgens de zoek functie al vaak gesteld. Maar ik vraag ze met een ander doel?
Welke vloeistof moet ik gebruiken als ik dit doe:
http://www.overclock.net/...x-cooler-dry-ice-methanol

Ik dacht aan antivries maar ik heb er eigenllijk zelf geen verstand van dus vraag ik het hier aan de wat evaren watercooler...
In de tekst zelf staat er iets van Methanol.
Ik zou graag mijn GPU willen koelen tot -5°C.

MVG

[ Voor 11% gewijzigd door AMD_Aero op 13-11-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Ik neem ook aan dat je je GPU alleen maar even tijdens een project -5 C wil laten zijn en niet constant?

Zover ik weet gaat antivries voor in je auto ( Onverdund ) maar mee tot een graad of -40 C ( Correct me if I am wrong ) en gezien droogijs ( Hebben wij ook op 't werk ) al -79 C is, lijkt me dat niet verstandig. Methanol daarentegen heeft een smeltpunt van -93,9

Ik weet trouwens niet wat voor invloed methanol of ethanol of welke andere leuke vloeistof voor effect heeft op je waterblokken. Maar gezien je toch met ijs gaat spelen, neem ik niet aan dat je ze nog heeel lang wilt gebruiken..

Ik kan trouwens niet 1-2-3 vinden waar je dat spul haalt. Al moet het toch wel te verkrijgen zijn, vooral als je op ethanol Google'd krijg je veel topics van een modelbouwforum er voor. Dat zullen ze wel in die brandstofmotors stoppen..

Dus het is vast wel te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
ingmaronline schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:06:
Ik neem ook aan dat je je GPU alleen maar even tijdens een project -5 C wil laten zijn en niet constant?

Zover ik weet gaat antivries voor in je auto ( Onverdund ) maar mee tot een graad of -40 C ( Correct me if I am wrong ) en gezien droogijs ( Hebben wij ook op 't werk ) al -79 C is, lijkt me dat niet verstandig. Methanol daarentegen heeft een smeltpunt van -93,9

Ik weet trouwens niet wat voor invloed methanol of ethanol of welke andere leuke vloeistof voor effect heeft op je waterblokken. Maar gezien je toch met ijs gaat spelen, neem ik niet aan dat je ze nog heeel lang wilt gebruiken..

Ik kan trouwens niet 1-2-3 vinden waar je dat spul haalt. Al moet het toch wel te verkrijgen zijn, vooral als je op ethanol Google'd krijg je veel topics van een modelbouwforum er voor. Dat zullen ze wel in die brandstofmotors stoppen..

Dus het is vast wel te krijgen!
Die -5C is inderdaad voor een overclock. Niet voor 24/7 8)7

Ik weet van mijn chemie lessen dat ethanol gebruikt wordt als brandstof voor modelvliegtuigjes.
Nu moet ik dus iemand vinden die ofwel kennis heeft van ethanol en chemische kan denken over hoe het reageert met het koelblok of ook z'on zot als mij vinden die het al gedaan heeft :+

Bedankt voor je reactie ;D
MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
Inderdaad, al kan ik in die link nou niet direct iets zien over wat zijn experiment heeft gedaan met zijn waterblokken, alleen dat hij overal ijs / condens op kreeg :P

Maar ik denk dat als je alleen je GPU in je loop hebt, je niet gelijk je hele mobo hoeft te isoleren :)

Succes, ben benieuwd wat je gaat behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Een paar weken terug heb ik hals over kop mijn WC-setup in elkaar geknutseld en toen maar gevuld met kraanwater. Nu heb ik de setup weer uit elkaar getrokken en wil voor ik 'm definitief weer inbouw, even goed ontkalken. Kan ik daarvoor gewoon een uurtje water met azijn door m'n blokken pompen en daarna nog een uurtje demiwater? Of zijn daar betere manieren/middelen voor?
Daarnaast ben ik nog op zoek naar anti-corrosie/alg voor in m'n setup, maar ik heb op de videokaart een EK acetal/nickel block uit de serie die problemen gaf met bepaalde middelen. Zijn er mensen die ook zo'n blok hebben en me een watertoevoeging kunnen aan- of afraden?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

@Demoniac, dat kraantjeswater was wel een dom idee, sowieso alles goed laten uitdrogen en doorspoelen met demi en dat demi water dan wegkappen.

Voor dat EK blok zou ik gewoon een nieuwe aanvragen onder rma (indien die last van die flaking heeft).
Ikzelf draai gewoon met demi+2bitspower true silver fittings.

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Ik zie altijd 1/2 en 3/8 buis, maar welke is nu beter, in theorie zou het niet zoveel uit hoeven maken...
Qua prijs is er ook weinig verschil, dus wat adviseren jullie?

Btw, toen ik een WC set samenstelde kwam ik op +/- €730,- is dit normaal? (360 + gpu, redelijk highend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:28:
Ik zie altijd 1/2 en 3/8 buis, maar welke is nu beter, in theorie zou het niet zoveel uit hoeven maken...
Qua prijs is er ook weinig verschil, dus wat adviseren jullie?

Btw, toen ik een WC set samenstelde kwam ik op +/- €730,- is dit normaal? (360 + gpu, redelijk highend)
Slangmaat maakt weinig uit. Gewoon doen wat je makkelijk of mooi vind. 1/2 heeft sowieso weinig zin omdat andere aansluitingen zoals van het CPU blok een stuk kleiner zijn, wat dan gelijk je bottleneck is.

730 euro kan best, maar laat dan zien wat je koopt en waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:39:
[...]

Slangmaat maakt weinig uit. Gewoon doen wat je makkelijk of mooi vind. 1/2 heeft sowieso weinig zin omdat andere aansluitingen zoals van het CPU blok een stuk kleiner zijn, wat dan gelijk je bottleneck is.

730 euro kan best, maar laat dan zien wat je koopt en waar.
Dat laatste en inderdaad, persoonlijk vind ik 1/2 slang lelijk en log overkomen, maar 7/16 (16mm dik) vind ik wel perfect qua maat, dat is iets dikker dan die dunne 3/8 slang maar niet te dik en flexibeler door de dikkere wand (kan zwaardere bochten aan zonder te knikken).

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik was van plan alles bij Highflow te kopen (ze hebben veel en geen gezeur met meerdere winkels).
Ik ben/was wel van plan ze te vragen voor een korting, gezien het een complete set is.

Ik ben nog steeds van plan WC te halen, alleen heb ik dit uitgesteld tot na de 79xx serie, vanwege games en CAD.

Maar ik ben er bijna 100% zeker van dat ik in 2012 over ga op WC :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Lemmy18 schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:23:
@Demoniac, dat kraantjeswater was wel een dom idee, sowieso alles goed laten uitdrogen en doorspoelen met demi en dat demi water dan wegkappen.
I know, maar het was dat of niet kunnen lektesten.. Spullen lieten lang op zich wachten, had geen tijd om eerder te beginnen met bouwen en had een dag later een LAN-party.
Voor dat EK blok zou ik gewoon een nieuwe aanvragen onder rma (indien die last van die flaking heeft).
Ik *dacht* ergens te hebben gelezen dat EK geen rma's meer doet voor flaking, omdat het inmiddels een bekend probleem is en te voorkomen door de juiste additieven te gebruiken. RMA betekent dat ik eerst m'n setup in elkaar moet klussen, dan in de gaten houden of ik last heb van flaking in het water, dan de hele zaak weer uit elkaar klussen, blok opsturen, de rest schoonmaken en doorspoelen, wachten op een vervangend blok en dan weer alles opnieuw in elkaar zetten. Als ik dat kan voorkomen door het juiste additief te kiezen dan doe ik dat liever ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Lemmy18 schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:23:
:o werken die true silvers ook als killcoil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Dat is wel het idee van 'true silver' ;).

Ik zit nu zelf met een klein puntje waar ik even bevestiging voor zou hebben.
Ben bezig met mn 4890 van een Full-cover blok te voorzien (een XSPC Razor 4890). Blok is tweedehands en kwam niet met thermal pads.

Nou is dat voor de mem chips niet zo'n probleem: daar kan je makkelijk een klein dotje koelpasta op doen.
Alleen voor de VRM's is t wat moeilijk. Zie hier: http://www.xs-pc.com/manual/razor4890.pdf plaatje 9 en 10. Die achterste chips zijn zo klein dat ik daar ik bijna zeker weet dat ik wat ga 'knoeien' daar :p. Nou zou dat geen probleem moeten zijn, omdat de pasta die ik gebruik, Noctua NT-H1, non-conductive is.

Nu is mijn vraag: Toch :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@faust2016.

Waar thermalpads orgineel horen zou ik ze ook weer plaatsen. Meestal is het zo dat er zonder die pads niet eens contact is omdat de pad 1 of 2mm dik is. Mocht je het toch doen zonder pads, monteer het blok dan volledig en haal het daarna weer eraf. Dan kan je aan de afdruk van de pasta wel zien of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Check! Ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

DCG909 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:40:
[...]

:o werken die true silvers ook als killcoil?
Uhu, zoals Faust zegt.

Ik ben nu wel geplaagd door die nickel flaking ... -_- blok is al onderweg naar slovenie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom heb je eigenlijk Nickel gekocht ? Direct koperen contact lijkt me toch echt beter ?!
Toch niet voor de looks hé ... het gaat nog altijd om die gekke temps :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik heb 't wel voor de looks gedaan, die halve graad maakt me niet uit maar het staat zoveel mooier in m'n casemod :P Daarnaast oxideert koper als een idioot en daar heeft nikkel helemaal geen last van.
Mijn spullen hebben net 2 uur staan spoelen met gedestilleerd water en nu nog even met wat koelvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
In het verleden was ik vrij actief bezig met overclocking en ook met watercooling.
Toen ik een tijdje terug tijdens het opruimen van mijn hobbyruimte de krat met waterkoelingsspullen zag begon het toch weer een beetje te kriebelen :P.

Ik heb nu een Lian-LI PC-A05N gekocht als behuizing te dienen voor een redelijk portable watergekoeld systeem. Ik heb gisteren de spullen even schoongemaakt en getest, alles bleek nog in bruikbare staat.
Nu heb ik al een tijdje niet meer echt bijgehouden wat op high end (water)koelingsgebied nou het beste spul is en dus zit ik met een aantal vragen.

- De xchanger 360 radiator is gemonteerd in de top van mijn case, wat zou qua koeling het beste werken?
* Er staat mij iets bij over dat het altijd het beste is om koele lucht van buiten de kast aan te zuigen ondanks dat warme lucht opstijgt, klopt dit?
- Ik wil liever geen reservoir gebruik vanwege de beschikbare ruimte want plexi of acrylic zie ik niet zitten omdat ik hier in het verleden veel lekkage mee heb gehad. Ik wil dus een T-Line gebruiken, waar zou ik deze afgaande op bijgevoegde foto het beste kunnen plaatsen?
* Op een hoog punt in de loop is vrij lastig, maar voor de inlaat van de Pomp is ook een goede optie toch?
- Omdat deze case vrij compact is heeft de loop niet heel veel slang afstand, dus de capaciteit van mijn systeem zal wat lager liggen. Ik hoop dat de setup een Phenom II 955 en 4870 koel kan houden, wat denken jullie? Ik heb in het verleden een Q9550 @ 4,2 Ghz prima koel kunnen houden met deze setup zonder reservoir dus het lijkt me dat een stock Phenom II 955 en 4870 ook nog wel moet lukken.
- Welke fans kan ik op dit moment het beste nemen,volgens een test van skinneelabs heeft deze rad fans nodig welke iets meer luchtdruk genereren (Yate loons op 1600rpm). De scythe gentle typhoon fans zijn geloof ik erg goed, maar zorgt de dikke rotor niet voor een gigantische deadzone qua airflow door de rad?

Een foto van hoe mijn setup om de lay-out te testen er nu uitziet, het T-stuk is omdat ik geen langer oud stuk slang had :P.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t9C5Fs.jpg

Misschien vragen mensen zich af wat die apogee GT op een GPU doet :+, dat is omdat ik in het komende half jaar dit systeem wat upgrades ga geven en dus geen zin heb om te investeren in een full cover blok.
Ik twijfel nog over de volgorde van de componenten en de routering van de slangen maar erg veel ruimte is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

- De xchanger 360 radiator is gemonteerd in de top van mijn case, wat zou qua koeling het beste werken?
* Er staat mij iets bij over dat het altijd het beste is om koele lucht van buiten de kast aan te zuigen ondanks dat warme lucht opstijgt, klopt dit?
Het is de afweging die je maakt. Koelere CPU/GPU en hogere casetemp of lagere casetemp en hooguit 2 a 3 graden extra voor CPU/GPU. Mijn voorkeur gaat uit voor het laatste.
- Ik wil liever geen reservoir gebruik vanwege de beschikbare ruimte want plexi of acrylic zie ik niet zitten omdat ik hier in het verleden veel lekkage mee heb gehad. Ik wil dus een T-Line gebruiken, waar zou ik deze afgaande op bijgevoegde foto het beste kunnen plaatsen?
* Op een hoog punt in de loop is vrij lastig, maar voor de inlaat van de Pomp is ook een goede optie toch?
Je moet er voor zorgen dat de pomp niet droogloopt. Dus de T-line voor de pomp plaatsen is het beste. Het maakt na het ontluchten niet uit hoe je de T-line plaatst zolang je deze maar afdicht en geen luchtbel in de slang blijft zitten.
- Omdat deze case vrij compact is heeft de loop niet heel veel slang afstand, dus de capaciteit van mijn systeem zal wat lager liggen. Ik hoop dat de setup een Phenom II 955 en 4870 koel kan houden, wat denken jullie? Ik heb in het verleden een Q9550 @ 4,2 Ghz prima koel kunnen houden met deze setup zonder reservoir dus het lijkt me dat een stock Phenom II 955 en 4870 ook nog wel moet lukken.
De lengte maakt voor een case niet veel uit. Je moet er wel voor zorgen dat er geen scherpe bochten in zitten en dat de slangen niet gaan knikken.

Het reservoir heeft geen invloed op de koelcapaciteit van de opstelling. Het zorgt er hooguit voor dat het langer duurt voordat de temperatuur stijgt(meer vloeistof om op te warmen). Een 360 radiator lijkt mij voldoende om een AMD 955 en 4870 te kunnen koelen. Tot in hoeverre er nog te OC'en valt weet ik niet.
- Welke fans kan ik op dit moment het beste nemen,volgens een test van skinneelabs heeft deze rad fans nodig welke iets meer luchtdruk genereren (Yate loons op 1600rpm). De scythe gentle typhoon fans zijn geloof ik erg goed, maar zorgt de dikke rotor niet voor een gigantische deadzone qua airflow door de rad?
Mocht de ruimte er voor zijn dan kan je kiezen voor een shrout. Hierdoor wordt de deadzone vermindert. De keuze voor fans blijf lastig. Naast de luchtverplaatsing en extra luchtdruk is geluid ook iets om naar te kijken. De meeste keuzes zijn op persoonlijke voorkeur gemaakt.

Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste