In het verleden was ik vrij actief bezig met overclocking en ook met watercooling.
Toen ik een tijdje terug tijdens het opruimen van mijn hobbyruimte de krat met waterkoelingsspullen zag begon het toch weer een beetje te kriebelen

.
Ik heb nu een Lian-LI PC-A05N gekocht als behuizing te dienen voor een redelijk portable watergekoeld systeem. Ik heb gisteren de spullen even schoongemaakt en getest, alles bleek nog in bruikbare staat.
Nu heb ik al een tijdje niet meer echt bijgehouden wat op high end (water)koelingsgebied nou het beste spul is en dus zit ik met een aantal vragen.
- De xchanger 360 radiator is gemonteerd in de top van mijn case, wat zou qua koeling het beste werken?
* Er staat mij iets bij over dat het altijd het beste is om koele lucht van buiten de kast aan te zuigen ondanks dat warme lucht opstijgt, klopt dit?
- Ik wil liever geen reservoir gebruik vanwege de beschikbare ruimte want plexi of acrylic zie ik niet zitten omdat ik hier in het verleden veel lekkage mee heb gehad. Ik wil dus een T-Line gebruiken, waar zou ik deze afgaande op bijgevoegde foto het beste kunnen plaatsen?
* Op een hoog punt in de loop is vrij lastig, maar voor de inlaat van de Pomp is ook een goede optie toch?
- Omdat deze case vrij compact is heeft de loop niet heel veel slang afstand, dus de capaciteit van mijn systeem zal wat lager liggen. Ik hoop dat de setup een Phenom II 955 en 4870 koel kan houden, wat denken jullie? Ik heb in het verleden een Q9550 @ 4,2 Ghz prima koel kunnen houden met deze setup zonder reservoir dus het lijkt me dat een stock Phenom II 955 en 4870 ook nog wel moet lukken.
- Welke fans kan ik op dit moment het beste nemen,volgens een test van skinneelabs heeft deze rad fans nodig welke iets meer luchtdruk genereren (Yate loons op 1600rpm). De scythe gentle typhoon fans zijn geloof ik erg goed, maar zorgt de dikke rotor niet voor een gigantische deadzone qua airflow door de rad?
Een foto van hoe mijn setup om de lay-out te testen er nu uitziet, het T-stuk is omdat ik geen langer oud stuk slang had

.
Misschien vragen mensen zich af wat die apogee GT op een GPU doet

, dat is omdat ik in het komende half jaar dit systeem wat upgrades ga geven en dus geen zin heb om te investeren in een full cover blok.
Ik twijfel nog over de volgorde van de componenten en de routering van de slangen maar erg veel ruimte is er niet.