Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Waarom niet even laten lopen met azijn? Is zo gepiept joh. Cleant best wel nice. Behalve mijn hardnekkige witte aanslag :P

Ik heb de Azijn nu al een paar dagen in het systeem draaien. Best wel hardnekkige shit die witte aanslag. Er zit namelijk nog wat in die kleine pijpjes in mijn reservoir, Daar kan ik niet bij komen met een doek ofzo... Had wel verwacht dat dat los zou komen, ik bedoel azijn maakt vaak de meest hardnekkige kalk los... Ach ja, wellicht helpt het straks als ik die buisjes er uit heb gehaald om wat remmen reiniger er in te spuiten en vervolgens goed door te spoelen met water. Remmenreiniger krijgt ALLE rotzooi weg ;)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Na lang twijfelen en research doen heb ik de knoop nu eindelijk doorgehakt, ik ga mijn wc-setup bouwen.

De hardware die ik nu heb is het volgende;

Case; CoolerMaster HAF 932
MoBo; Gigabyte EX58-Extreme
CPU; Intel i7 920 (op 3.8 GHz maar dit moet straks hoger kunnen ;) )
Graka; XFX 5850 Black Edition (maakt een herrie |:( wil o.a. daarom ook over op wc)

Tot zover de 'rauwe' gegevens. Nu de redenen waarom ik wc wil kopen; allereerst vind ik het leuk om aan mijn hardware te knutselen en spullen voor mijn pc aan te schaffen. Waarom? Ik zou het niet weten, waarschijnlijk heeft dit iets te maken met het 'tweaker' zijn ;). Waterkoeling is iets waaraan je bijna eindeloos kunt knutselen en upgraden, dit lijkt mij dus een prima combinatie.
Wat ik ook graag doe is overclocken, op dit moment alleen cpu later wil ik ook graka. Dit gaat al jaren goed nadat ik de stock koeler direct heb vervangen door een iets exotischer exemplaar. Het is dus niet iets waar ik persee wc voor nodig heb maar ik zal waarschijnlijk een nét iets hogere clock kunnen draaien terwijl mijn hardware koeler blijft dan nu het geval is, iets wat altijd positief is in computerland.
Dan nu het voor mij belangrijkste punt; geluid. Toen ik deze pc ging samenstellen heb ik weinig tot geen rekening gehouden met de geluidsproductie van het hele geheel. Hier heb ik nu, je voelt het al van mijlen ver aankomen, een klein beetje spijt van. Idle is de pc redelijk stil, je hoort hem wel maar het is niet overheersend. Zolang ik er niet al te veel aandacht aan besteed is het goed te doen en ik zou bijna zeggen dat ik idle ook daadwerkelijk een stille pc heb. Maar er zijn dingen die roet in het eten gooien, dingen zoals gamen. Een minuut of 3 nadat ik een spel heb opgestart is het alweer zo ver, mijn graka maakt een pokkeherrie en je zou zeggen dat het ergens goed voor is maar nee..... mijn GPU haalt nogsteeds regelmatig de 90graden. En dit ondanks mijn toch wel goede airflow :/

Ik wil dit dus veranderen en ik begon steeds meer naar informatie over waterkoeling te zoeken.
Ik kwam er daardoor ook vrij snel al achter dat het allemaal niet zo eng is als de meeste mensen beweren
Nu ben ik al een aantal uren lezen verder en heb ik geprobeerd een custom setje samen te stellen, het bestaat uit de volgende onderdelen;

- CPU-blok; EK-Supreme HF (Full Nickel)
- Radiator; EK-Coolstream RAD XT 360
- Pomp; Eheim 1048
- Reservoir; XSPC Acrylic Dual 5.25"
- Slang; Tygon 3/8" ID 1/2" OD (2 meter moet voldoende zijn lijkt mij?)
- Fitting CPU; 45graden inscroef 10x1.5
- Fitting rest; rechte inschroef 10x1.5

Deze set kost ~ € 270 op FreezingHardware.

Geen GPU blok? Nee klopt, dit omdat ik met oog op BF3 een nieuwe mid/highend graka wil aanschaffen van de nieuwe generatie van AMD dan wel Nvidia. (of wanneer ik een mooie gtx570/580 op de V&A voorbij zie schieten)
Ik vind het zonde om voor die paar maanden een fullcover block aan te schaffen om hem daarna voor een prikkie de deur uit te mogen doen. Ik wil later dus nog wel een GPU aan de loop toevoegen!
Afgaande op wat ik gelezen heb moet deze set mijn pc makkelijk kunnen koelen. Maar toch heb ik nog een paar vragen;

Kan ik de radiator semi-passief koelen? De rad. komt bovenin mijn pc onder een 230mm fan welke veel lucht verplaatst.

Heb ik een goede pomp gekozen voor mijn eisen? (stilte en watercirculatie)

Hoe zit het eigenlijk met die res. pomp combinaties? Ik zag deze en wil die graag gebruiken maar kwam uiteenlopende gebruikerservaringen tegen, de een zegt dat hij stil is en de ander zegt weer van niet. De geluidsproductie is voor mij redelijk belangrijk. Misschien dat er hier iemand is die zijn eigen ervaring kan delen? Is het slim om zo een combo artikel te kopen? ivm uitbreiden van de loop, lekkages etc.

Nog eens in het kort; ik zoek een stille waterkoeling setup, voldoet de mijne hier aan?
Alle andere op of aanmerkingen worden ook zéér gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Op dit moment heb ik een Corsair H50 als cooler. Graag had ik zachtjes aan begonnen met watercooling. Liefst eerst met een set/kit om daarna later met de gewonnen kennis een volledige custom WC setup te maken.

Welke van deze 2 kits raden jullie aan ?

*XSPC 240 RX -> http://www.xs-pc.com/prod...0-rx240-watercooling-kit/

*EK kit H30 240 EN -> http://www.it-service.be/...o.php?products_id=1033158

Over beide merken heb ik al goede dingen gehoord. Maar zijn er minpunten ? of dingen waar ik op moet letten.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb zo juist de azijn uit de setup gehaald en nieuwe azijn in mijn setup gedaan... Heb nog nooit groene azijn gezien, maar het kwam er groen uit... Apart! Had het voor de duidelijkheid even in een glas gedaan, leek wel een glaasje reine claude zo groen...

@ hier boven: Ik ben nooit zo'n fan van blokjes met plexiglas. Vroeger wouden die nog wel eens gaan lekken, ik weet niet hoe dat nu zit...

[ Voor 45% gewijzigd door DAMAGE op 31-08-2011 22:07 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Kan ik de radiator semi-passief koelen? De rad. komt bovenin mijn pc onder een 230mm fan welke veel lucht verplaatst.
Je moet er voor zorgen dat de airflow goed door de rad heen gaat. Je zegt dat de rad onder de 230mm fan komt te zitten. Als die fan niet goed aansluit op de rad zal er weinig gebeuren als ie de lucht er doorheen moet zuigen. Ik zou voor 3 normale 120mm fans gaan. Die fans gaan dan ook gelijk bepalen of je setup stil zal zijn. Ik kan je sowieso aanraden om er een fancontoller bij te kopen. Je kan dan de fans in Windows op 6 of 7 volt zetten waardoor je PC extreem stil is (Afgezien van andere herrie onderdelen) Als je dan gaat gamen kan je de fans indien nodig wat hoger zetten.
Heb ik een goede pomp gekozen voor mijn eisen? (stilte en watercirculatie)
Nee.

De Eheim 1048 is een aquariumpomp en niet voor waterkoeling ontworpen. Ik heb deze pomp zelf ook een paar jaar gehad en hij is zeker niet slecht, er zijn alleen betere opties. Een Laing pomp met de juiste manier van monteren levert veel meer druk en is daarom stukken beter dan een Eheim 1048. Qua geluid zal het vrijwel niets uitmaken. Ik heb mijn setup puur voor stilte gemaakt en de pomp hoor ik niet terwijl de PC extreem stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Ik heb in mijn reservoir ook wat luchtbelletjes zitten, maar die blijven er wel gewoon inzitten. Kan dit kwaad? Belletjes worden ook steeds groter.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:22

jeroenathome

Een regel tekst

Als de luchtbellen in het reservoir blijven zitten kan het geen kwaad. Wanneer de pomp de lucht aanzuigt kan er problemen ontstaan door verminderde koeling door de luchtbel. Om van de luchtbellen af te komen kan je de PC even uitzetten. De luchtbellen krijgen dan de kans om naar het oppervlakte te drijven.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiwitje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:56:
Ik heb in mijn reservoir ook wat luchtbelletjes zitten, maar die blijven er wel gewoon inzitten. Kan dit kwaad? Belletjes worden ook steeds groter.
Een beetje lucht in de loop is geen probleem. Het verminderd de koelprestaties heel iets wanneer het niet teveel lucht is.

Ik draai zelf express met wat lucht in de setup. Dan zie ik altijd gelijk of de pomp draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik wil morgen WC blokje opnieuw monteren. Maar hoe halen jullie je oude koelpasta van je CPU+blokje? Ik wou een microvezeldoekje met schoonmaak alcohol, maar de AH had geen schoonmaak alcohol dus heb ik schoonmaak azijn gekocht. Is dit ook goed, of toch maar even bij de kruidvat (?) schoonmaak alcohol kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
thomasie schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:18:
Ik wil morgen WC blokje opnieuw monteren. Maar hoe halen jullie je oude koelpasta van je CPU+blokje? Ik wou een microvezeldoekje met schoonmaak alcohol, maar de AH had geen schoonmaak alcohol dus heb ik schoonmaak azijn gekocht. Is dit ook goed, of toch maar even bij de kruidvat (?) schoonmaak alcohol kopen?
Bij mijn cpu+mugen 2 werkte een beetje aggresief schoonmaakmiddel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje keukenrol vochtig maken kom je ook al een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Ik heb al microvezeldoekjes gekocht dus die ga ik zeker gebruiken (geen papier op m'n cpu). Maar is schoonmaak azijn niet te agressief, ik wil graag dat mijn IHS en CPU niet wordt weg gevreten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasie schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:17:
Ik heb al microvezeldoekjes gekocht dus die ga ik zeker gebruiken (geen papier op m'n cpu). Maar is schoonmaak azijn niet te agressief, ik wil graag dat mijn IHS en CPU niet wordt weg gevreten :)
Met schoonmaak azijn kan je prima een complete loop doorspoelen, het metaal van de IHS is dan ook geen enkel probleem.

Edit : Ik weet alleen niet wat het achterlaat en of dat reageert met de koelpasta. De reden dat alcohol aangeraden wordt is omdat het vrijwel volledig verdampt, ik denk niet dat azijn dat doet. Ik zou de IHS na het schoonmaken nog even afnemen met water en dat goed verwijderen. Dat kleine beetje azijn kan vast geen kwaad maar toch zou ik het er af halen als je klaar bent.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Oh ja loop doorspoelen deed je met schoonmaak azijn hè 8)7
Nou dan kan het idd geen kwaad op de IHS.
* thomasie moet leren nadenken voor dat hij iets vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:29:
[...]

Je moet er voor zorgen dat de airflow goed door de rad heen gaat. Je zegt dat de rad onder de 230mm fan komt te zitten. Als die fan niet goed aansluit op de rad zal er weinig gebeuren als ie de lucht er doorheen moet zuigen. Ik zou voor 3 normale 120mm fans gaan. Die fans gaan dan ook gelijk bepalen of je setup stil zal zijn. Ik kan je sowieso aanraden om er een fancontoller bij te kopen. Je kan dan de fans in Windows op 6 of 7 volt zetten waardoor je PC extreem stil is (Afgezien van andere herrie onderdelen) Als je dan gaat gamen kan je de fans indien nodig wat hoger zetten.
Oke duidelijk verhaal. De CFM van die grote fan is waarschijnlijk te laag, dan demonteer ik die wel en doe ik op die plek me rad.
PilatuS schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:29:

[...]

Nee.

De Eheim 1048 is een aquariumpomp en niet voor waterkoeling ontworpen. Ik heb deze pomp zelf ook een paar jaar gehad en hij is zeker niet slecht, er zijn alleen betere opties. Een Laing pomp met de juiste manier van monteren levert veel meer druk en is daarom stukken beter dan een Eheim 1048. Qua geluid zal het vrijwel niets uitmaken. Ik heb mijn setup puur voor stilte gemaakt en de pomp hoor ik niet terwijl de PC extreem stil is.
Je druk verhaal verandert wel een boel. De reden om voor de Eheim te gaan is voornamelijk omdat deze bijna de helft goedkoper is dan een pomp van bijv. Laing. Voor een goedkope pomp betaal je bij die merken 80-100 euro, zelfs voor de Aqua-Computer pompen die eigenlijk gewoon gemodde Eheim's zijn. Verder kwam ik gewoon veel positieve reacties tegen van de Eheim.

Ik zit er nu toch weer over te denken om een standaard EK HF360 setje te halen omdat de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed is. Het voordeel hiermee is dat ik het rustig aan kan upgraden tot een custom set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:07
Wlie schreef op maandag 05 september 2011 @ 02:45:
Ik zit er nu toch weer over te denken om een standaard EK HF360 setje te halen omdat de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed is. Het voordeel hiermee is dat ik het rustig aan kan upgraden tot een custom set.
Leuke/goede basis set, alleen nog demi-water toevoegen ;)

Als je voor stilte gaat dan moet je de fan's wat 'knijpen', deze maken op 12volt veel herrie.
Maar koelt goed.

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook overdrijven.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OfpWXgOcPgn57kCWdahNe732/medium.jpg

Het is dus 18-karaats goud wat er in verwerkt zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
PilatuS schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:26:
Je kan ook overdrijven.
[afbeelding]

Leuk lan-bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
PilatuS schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:26:
Je kan ook overdrijven.
[afbeelding]

Zoveel geld uitgeven en dan een enkele videokaart :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dacht meer om zo iets als download servertje in te zetten ^^

/ontopic
ziet er wel strak uit maar waarom moet dat per see met echt goud ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 15:00
BGB4rn schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:41:
[...]

Dacht meer om zo iets als download servertje in te zetten ^^

/ontopic
ziet er wel strak uit maar waarom moet dat per see met echt goud ?
Indeed, kan je zelf toch ook gewoon spuiten.

Maar alles is wel mooi strak afgewerkt.

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Zag die onlangs ook, wel een nette machine en zeker een leuk dingetje, enkel jammer dat het op vlak van sleeving niet super gedaan is.

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel ziek dat goud Dan alles maar direct van goud maken, gouden CPU blok, radiateur en aansluitingen :P

Ik heb trouwens zojuist nog even bij mijn watercooling set gekeken. De witte drap in mijn water en systeem komt denk ik toch echt van mijn reservoir. Ik heb hem laatst helemaal gespoelt met azijn. Dit werkte prima. Daarna heb ik al het azijn er uit gespoeld met demi water. NU heb ik het zooitje een tijdje stil laten staan, en het water alleen uit het reservoir gehaald, slange zit dus nog water in etc. Ik zie nu bij mijn reservoir waar die anti cyclone buisjes in gaan een witte drap vormen. Ook in de slangen daar zit een witte drap (zit in het water). Schijnbaar dus toch het koper dat het alu aantast denken jullie niet? Tijd voor een nieuw reservoir dus!

• Kiwitje
Vandaag mn loop veranderd, die liep eerst

res > pomp > cpu > rad > res

en nu res > pomp > rad > cpu > res

scheelt me 3-4 graden!

Specs

Verwijderd

Heb vandaag mijn bestelling bij highflow ontvangen, alsook nog wat sleeving van MDPC-X.

Het betreft een XSPC RS360 set met wat mosfet coolers van thermalright en een led verlichting van NZXT.

Het koelblok van koolance voor mijn GTX 295 dual pcb had ik al enkele weken geleden van een mede-teweaker overgenomen.

Ik kijk er naar uit om alles in te bouwen, en zal zeker foto's plaatsen wanneer het af is. :*)

Stay tuned.

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC00070.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

net setje alleen vraag ik mij af of die radiator genoeg gaat koelen voor een dikke videokaart + cpu..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

BGB4rn schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:47:
net setje alleen vraag ik mij af of die radiator genoeg gaat koelen voor een dikke videokaart + cpu..
Dat gaat best meevallen ,een tripple rad is voldoende voor een dergelijke setup.
De fans die hij gaat gebruiken lijkt me belangrijker..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen al begonnen met het inbouwen. Heb bij MDPC-X tubing sleeve gekocht.

Nu begin ik toch wel te twijfelen of ik de tubing niet gewoon zo laat , of ze toch sleeve, om in het thema te blijven..

Ik ga geen kleurtjes gebruiken in mijn koelwater.

Hieronder 2 foto's met de mogelijkheden. Die met sleeve wordt wel nog eerst 'tube-> zwarte tape-> sleeve' om het zwart er beter te laten uitkomen.

Wat denken jullie ? :?

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC00073-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC00072-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Je moet doen wat jij zelf het mooist vind. Ik persoonlijk zou het zonder sleeve doen, maar je moet dat natuurlijk helemaal zelf bepalen wat jij zelf het mooist vind :) Ziet er iig al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
Ik zou het zonder sleeve doen, maar doe wat je zelf het beste vind staan.

Heb vandaag ook mijn WC-setup in elkaar geknutseld.
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/8751/16092011019.jpg
die bocht me mobo naar me CPU is een beetje krap maar het ken denk net (wel :+)

Nu moet ik nog ff 3 stille fans kopen voor een termochill rad (laag fpi) iemand nog tips toevallig?
Ook komt er een nieuwe videokaart van de 7000 serie met waterblock bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
Ik zou ze zonder sleeve doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:46
Wat is jullie mening over de EK kits?
En wat is dan het verschil tussen LT en HF?
Dan heb ik het over deze kits:
http://www.ekwaterblocks.com/shop/kits-cases/kits.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wlie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:45:
Ik zou het zonder sleeve doen, maar doe wat je zelf het beste vind staan.

Heb vandaag ook mijn WC-setup in elkaar geknutseld.
[afbeelding]
die bocht me mobo naar me CPU is een beetje krap maar het ken denk net (wel :+)

Nu moet ik nog ff 3 stille fans kopen voor een termochill rad (laag fpi) iemand nog tips toevallig?
Ook komt er een nieuwe videokaart van de 7000 serie met waterblock bij ;)
Als je die koppeling voor de bocht veranderd naar een rechte koppeling ipv 45 graden, kan je die bocht beter maken dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:33:
[...]

Als je die koppeling voor de bocht veranderd naar een rechte koppeling ipv 45 graden, kan je die bocht beter maken dan nu.
Ja ik ga dat morgen even proberen.
Zie ook net dat me water verkeerd om door me CPU blok loopt, kan ik dat ook meteen even fixen. Is niet schadelijk toch? Behalve dat het wat minder goed door het blok stroomt en koelt
Wlie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:58:
[...]

Ja ik ga dat morgen even proberen.
Zie ook net dat me water verkeerd om door me CPU blok loopt, kan ik dat ook meteen even fixen. Is niet schadelijk toch? Behalve dat het wat minder goed door het blok stroomt en koelt
Water verkeerd door het CPU blok is niet schadelijk. Het blok werkt dan alleen niet optimaal.

• Boefmans
Oei daar heb ik zelf niet eens op gelet :-)

Temps onder stress (prime en furmark tegelijk) : omgeving 21, water 26, graka 38, CPU 42-49
Met wat fans uit gaat het 1-2 graden omhoog

Zonder fans en enkel prima blijft CPU op 50-52 steken.

Pomp maakt wel beetje hoog geluid, iemand een idee wat dat kan zijn?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Meestal ratelt een pomp als er luchtbelletjes in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit weekend bijna alles kunnen afwerken. Heb gekozen voor de sleeve rond de tubing. 'k vind het persoonlijk erg vet :P

Enkel morgen nog water indoen, en leaktesten. :)

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC00074-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC00076-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vimeo,
Ziet er zeer goed uit die sleeving, ben/was zelf ook van plan om mijn tygon slangen te sleeven.
Is dit MDPC sleeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:41:
@Vimeo,
Ziet er zeer goed uit die sleeving, ben/was zelf ook van plan om mijn tygon slangen te sleeven.
Is dit MDPC sleeving?
Dit is inderdaad MDPC-X sleeving. heb wel eerst met ducktape rond de slang geweest alvorens ik deze sleeve'de. En zeker een goeie 2 cm heatshrink gebruiken aan elk uiteinde.

;) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Ductape is misschien een beetje overdreven, maar je moet zeker wat heatshrink, isolatietape of iets dergelijks gebruiken rond de uiteinden van je slang als je sleeved om rafels te voorkomen (ik ben een cheapskate, ik gebruik plakband).

Heeft iemand van jullie wel eens een waterloop horen sissen? Ik testte vandaag mijn setup semi-passief en bemerkte op gegeven moment een sissend, sputterend geluid dat van mij case afkomstig was. Bij nader onderzoek bleek de watertemperatuur tot een schrikbarende 40 graden te zijn opgelopen, dus de thermische expansie liep een beetje uit de hand :9 Schrok me natuurlijk lam, meteen alle fans weer op max gegooid. Blij dat ik er bij was voor de zwakste schakel in het systeem het kon begeven :F

Meteen maar een ontluchtingsventiel besteld bij Freddy, want dat is dus kennelijk géén overbodige luxe :F Iemand ervaring met die dingen? Werken ze ook de andere kant op, zodat ik zegmaar geen onderdrukprobleem krijg als het water weer afkoelt?

[ Voor 6% gewijzigd door Singular1ty op 19-09-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
hmm...vreemd. ik zit ook regelmatig te renderen. Dat is soms 8uur lang vol 100% @ 4800MHZ dan word hij toch een 70C en dat voor 8uur lang.
Nog nooit heb ik gesis of iets dergelijk gehoort. Zelf als ik met opzet de slang dicht knijp met mn vingers en de pomp op 4500rpm draait gebeurt er niks. De DDC plus levert dan 1.5 bar.

Bij zo'n overdruk ventiel moet je er wel op letten dat deze niet ergens monteerd zodat er water tegen aan stroomt. Dit met als gevolg dat wanner de druk te groot word er water mee naar buiten komt!!
Je moet zon ventiel op het hoogste punt via een T verbinden in je kant plaatsen of op de bovenkant van je Reservior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Jouw water word 70 graden? Dat is wel héél erg veel. Ik heb het niet over de CPU maar echt over het water hé.

Kan best zijn overigens dat mijn pompen nóg meer druk leveren, ik heb natuurlijk 2 PMP-450's in serie staan en als die aanslaan zie ik letterlijk m'n slangen verschieten door de plotselinge spanning :9

Dat ventiel komt op de fillport, waar eerst een gewone stopfitting zat, en waar normaal geen water komt. Jouw redenatie was ik met mijn agrarisch denkvermogen (boerenlullenverstand) ook al op gekomen, but thanks for the tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/7842/19092011027.jpg

Heb de boel een beetje veranderd vandaag. Water stroomt nu in de goede richting door me CPU blok heen :+
Ben wel geschrokken van het verschil in temperatuur! Me CPU is bij stress 8 à 9 graden koeler, nu nog maar 63 graden

Draai nu op 4.1GHz met een i7 920 maar moet daarvoor al 1.4125V gebruiken en ik wil eigenlijk niet veel hoger voor een 24/7 overclock. Al zou me temperatuur voorlopig nog geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Singular1ty schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:33:
Ductape is misschien een beetje overdreven.
Wat ik bedoel is ducktape / isolatietape rond de slang. Anders zie je door de sleeve , wat niet mooi is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:57:
[...]

Wat ik bedoel is ducktape / isolatietape rond de slang. Anders zie je door de sleeve , wat niet mooi is. :)
Aha, daar heb ik geen last van, ik heb vrij dicht gewoven sleeve klaarblijkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

[...]

Kon je dan niet beter gelijk zwarte slang bestellen ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:00:
[...]

Kon je dan niet beter gelijk zwarte slang bestellen ?
kon ik doen, maar de doorzichtige slangen kwamen bij de XSPC set, waardoor ik het overbodig vond om nog nieuwe slang te kopen.

Het is maar een kleine extra moeite ;)

Maar jullie hebben gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

[...]

Zwarte slang?

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Spuit elf! Lees de tweede post boven je eens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me fans op me radiator waren naar mijn mening niet voldoende.

Vandaag alle fans in me case vervangen.
Scheeld gewoon 8 graden met orignele!

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/264j7nm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ja, Gentle Typhoons zijn gewoon dé fans om op je radiator te zetten. Het is jammer dat er geen 140mm versies zijn, anders had ik het voor mijn 560 rad wel geweten. Hoeveel rpm hebben de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men systeem is eindelijk af. Ik vind het echt heerlijk :9 !

Ik twijfelde om de tubing zo te laten. Uiteindelijk heb ik deze toch gesleeved.

Dit is mijn eerste watercooling build. En ik hoop er later nog meer te mogen maken !

Nogmaals bedankt aan alle tweakers voor de vele weetjes en tips ivm. watercooling.

Temps:

CPU: 35° idle / 55° load @ 4 Ghz
GPU: 40° idle / 55° load @ 700 mhz core / 1530 shaders / 1200 mem

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/Untitled.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC_0087.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC_0028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC_0046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i394.photobucket.com/albums/pp21/colony_bmx_2008/DSC_0047.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vimeo.

Ziet er strak uit hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Vét man! Echt een mooie build, verlichting is lekker subtiel gedaan en ik kan me helemaal vinden in je kleurkeuze. Die luchtkoelingsblokjes op de chipset staan netjes. Het geheel ziet er ook lekker praktisch uit, je kan overal bij en volgens mij is het ook makkelijk vullen en drainen. Dat is bij mijn mod wel anders :')

Het enige wat ik me afvraag is of je die radiator niet met wat modwerk ook intern had kunnen plaatsen, maar voorderest moet ik zeggen dat je het keurig doet, al helemaal voor een eerste keer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Jij ben goed bezig!
Ik vind de kleuren en licht idd wel erg goed bij elkaar passen.
Petje af voor de eerste keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

@Singular1ty: De reden waarom ik men rad extern hang is omdat ik dat altijd heb gevonden dat dat er goed uitziet. Het voordeel is ook dat ik nu meer plaats heb in m'n case en het water niet hoef te coolen met warme lucht die eventueel nog in de case is. Ik had ook niet echt zin om te gaan modden in een nieuwe kast.

Ik vind het echt jammer dat ik er niet meer kan aan voortwerken omdat hij af is. Ik denk er wel aan om misschien de witte sleeve door zwart te vervangen.

:)

• Kiwitje
@ Vimeo, erg nice gedaan! Ik heb dezelfde kast, maar mijn setupt is niet zó netjes als die van jou! Ik wacht nog op mijn GPU block, dan zal ik ook eens updaten hier.

@ rest, ik heb sinds vandaag een t-splitsing met temperatuursensor stopfitting, alleen hoe lees ik die uit in windows? In bios geeft ie hem wel. Sensor zit aangesloten op een OPT_TEMP aansluiting van mn moederbord.

Specs

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

@ rest, ik heb sinds vandaag een t-splitsing met temperatuursensor stopfitting, alleen hoe lees ik die uit in windows? In bios geeft ie hem wel. Sensor zit aangesloten op een OPT_TEMP aansluiting van mn moederbord.
HWMonitor?

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik denk laat ik mijn nieuwste creatie oook eens delen. ik zit nog te twijfelen over een res. een tube is denk ik niet mooi meer in de case en een bay dan moet ik een hele kleine vinden.

zoals jullie kunnen zien zijn bijna alle slangen achter langs weg gewerkt

Afbeeldingslocatie: http://94.100.127.193/1390250001-1390300000/1390297401-1390297500/1390297483_5_jdks.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.35/1390300001-1390350000/1390309801-1390309900/1390309806_5_9iAq.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.72/1409350001-1409400000/1409382001-1409382100/1409382027_5_VDGY.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.71/1409350001-1409400000/1409376501-1409376600/1409376501_5_toe3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.5/1411650001-1411700000/1411686201-1411686300/1411686284_5_5QEC.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.167/1411650001-1411700000/1411682301-1411682400/1411682377_5_mG9U.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.127.193/1411650001-1411700000/1411684601-1411684700/1411684638_5_INYh.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.87/1411650001-1411700000/1411684201-1411684300/1411684297_5_2NWl.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Je zou een soort van custom halfrond acryl res onder de SSD kunnen hangen, dat zou op zich nog wel mooi zijn, of, nog ingewikkelder, dat concept maar dan bekleed met plankjes hout (denk aan een wijnvat) met een raampje erin om het waterniveau te zien. Weet niet of het haalbaar is met de middelen die jij tot je beschikking hebt, maar mooi zou het zeker zijn :)

• Kiwitje
Wow gaaf!

Thanks Singular1ty, HWMonitor werkt ;)

Ik zit er aan te denken een 120MM radiator er bij te plaatsen, ook met het zicht op een GPU block. Maar hoe ziet mijn loop er dan uit? Ik heb dit bedacht.

Afbeeldingslocatie: http://imageupload.org/thumb/thumb_109237.jpg

Specs

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Kiwitje schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:45:
Wow gaaf!

Thanks Singular1ty, HWMonitor werkt ;)

Ik zit er aan te denken een 120MM radiator er bij te plaatsen, ook met het zicht op een GPU block. Maar hoe ziet mijn loop er dan uit? Ik heb dit bedacht.

[afbeelding]
Je reservoir moet voor je pomp komen, dat rad mag er niet tussen zitten ;)

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Lemmy18 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:56:
[...]

hmm dat kan wel eens een probleem zijn XD

het is nu

pomp >cpu> mobo> rad>en weer terug pomp

If water polo was easy, it would be called football

• Kiwitje
Lemmy18 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:56:
[...]

Hoe los ik het dan op? Ik kon niks anders bedenken wat logisch is..

Specs

Kiwitje schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:40:
[...]

Het zou opzich nog wel kunnen alleen moet je dan het water bij het vullen door de rad heen zuigen met je mond. Als er geen water bij de pomp komt kan deze niet gaan pompen. Res direct voor pomp is altijd het beste maar het hoeft niet perse.

Edit : Je moet dus de slang naar de videokaart los halen, daar aan zuigen tot het water bij de pomp komt, dan kan deze pas gaan pompen. Het vullen zal hierdoor erg lastig gaan. Als het eenmaal draait is er geen probleem meer.

Zorg er trouwens ook voor dat de aansluitingen van die omhoog komen te zitten. Als ze onderaan de rad zitten blijft er bovenin veel lucht hangen. Je zal ook moeten zorgen dat je de rad bij het vullen helemaal vol met water krijgt, anders maak je de slang naar de GPU vast, pompt de pomp er een beetje water doorheen en stopt dan. Zoals gezegt dus: niet makkelijk deze manier maar ook niet onmogelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 21-09-2011 19:11 ]

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kiwitje schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:40:
[...]

Je zou pomp>rad>cpu>gpu>rad>reservoir>pomp kunnen proberen :)

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Singular1ty schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:09:
Het enige wat ik me afvraag is of je die radiator niet met wat modwerk ook intern had kunnen plaatsen, maar voorderest moet ik zeggen dat je het keurig doet, al helemaal voor een eerste keer d:)b
Bovenstaande vind ik erg interessant :) Heb je enig idee wat er zoal aangepast zou moeten worden?
Ik ben namelijk van plan een EK HF360 Kitje aan te schaffen, (3x120mm.) en een Obsidian 650D.

• Kiwitje
Speedy-J schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:55:
[...]

Je zou pomp>rad>cpu>gpu>rad>reservoir>pomp kunnen proberen :)
Dat ga ik proberen :) thanks!

Specs

• Boefmans
Anders een pomptop erbij?

mixing a drink and music

• Kiwitje
Ik heb een EK top op mijn MCP355

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Kiwitje schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:16:
[...]

Ik heb een EK top op mijn MCP355
Je hebteen bay reservoir toch?
wellichtkun je de top en het oude reservoir verkopen en vervangen door:

http://www.highflow.nl/re...mcp35x-pmp-400-pumps.html (of een ander reservoir waar die pomp in past), dan ben je meteen vandat gedoe af :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:12:
[...]

Bovenstaande vind ik erg interessant :) Heb je enig idee wat er zoal aangepast zou moeten worden?
Ik ben namelijk van plan een EK HF360 Kitje aan te schaffen, (3x120mm.) en een Obsidian 650D.
dat wordt krap denk ik? Neem anders een 800d? daar hang je een 360 gewoon in zonder gedoe.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

KangaroeHenkie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:12:
[...]

Geen flauw idee, ik heb geen ervaring met die kast :) De truc van modden is toch echt zelf goed kijken en vervolgens de decoupeerzaag erin zetten O-) Je kunt inderdaad zoals hierboven word voorgesteld ook een grotere kast halen maarja, da's een stuk minder die-hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Singular1ty schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:02:
[...]

Geen flauw idee, ik heb geen ervaring met die kast :) De truc van modden is toch echt zelf goed kijken en vervolgens de decoupeerzaag erin zetten O-) Je kunt inderdaad zoals hierboven word voorgesteld ook een grotere kast halen maarja, da's een stuk minder die-hard ;)
in mijn 800D zit een 480 gepropt en een 140 rad. koelt prima :D kan alleen geen dvd speler meer in. Nadeel is verder dat je scheel wordt tijdens het aanleggen van de slangen (wat een bochtjes :D)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
@Singularity
Had zelf ook gedacht om een flink stuk weg te halen aan de achterkant, maar dan blijf je het probleem met de voeding houden. Ga je bovenin kijken, zit je weer met de DVD speler. (en de SATA3.0 Hotswap bay, maar da's niet zo'n ramp)

Na wat googelen blijkt een 2x140MM ook bovenin te kunnen. Ben ik wel die SATA Hotswap kwijt, maar die gebruik ik toch niet.

Alleen vraag ik me af of 2x140MM genoeg is voor een Bulldozer 8/6 Core met een dikke kaart uit de 7000 (7850/7870) serie van AMD die eraan komt? (Ik weet het, de exacte specs hiervan zijn niet bekend, vandaar mijn twijfel) Als ik wil gaan overklokken kan ik evt. wel een extra 1x140 onderin kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet voor stilte gaat zal 2x140mm wel genoeg zijn. De fans lekker laag zetten is dan alleen geen optie als je wilt gaan gamen. Dat de specs van de 7 serie nog niet bekend zijn maakt niet uit. Het zal nooit meer hitte zijn dan wat kaarten nu al verstoken omdat luchtkoeling de kaarten dan niet koel kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Hmm. Tijdens gamen heb ik geen enkel probleem met wat meer herrie. Mijn (Aircooled) HD5770 lijkt op te stijgen als ik BFBC2 Speel, dus slechter wordt het sowieso niet :P

Edit :
Another radiator option for this case is a 200mm radiator by phobya mounted in the front
but you would have to remove the hard drive racks and bottom mount. (very easily done no modding). You could locate one of the hard drive racks to the rear mounting position near the power supply. If dont need space for more than 3 hard drives then this is a good option.
Bron: forum.corsair.com

Dit lijkt mijzelf de beste optie. 2x140MM bovenin, en 1x200MM voorin.
Hiermee kan ik de boel ook wel fluisterstil krijgen denk ik. (niet ingame ofc.)

[ Voor 74% gewijzigd door KangaroeHenkie op 24-09-2011 09:06 ]

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Dit is geen gekke suggestie, hoef je de dremel/decoupeerzaag niet in je kast te zetten. En fluisterstil gaat echt wel lukken hoor :)

• Kiwitje
KangaroeHenkie schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:17:
Hmm. Tijdens gamen heb ik geen enkel probleem met wat meer herrie. Mijn (Aircooled) HD5770 lijkt op te stijgen als ik BFBC2 Speel, dus slechter wordt het sowieso niet :P

Edit :

[...]

Bron: forum.corsair.com

Wat voor fan ga je daar opzetten? Lijkt mij namelijk ook wel een mooie optie in mijn 650D, had er nog niet eens aan gedacht. En die radiator is slecht leverbaar zo te zien...

Specs

• KangaroeHenkie
Kiwitje schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:30:
[...]
Wat voor fan ga je daar opzetten? Lijkt mij namelijk ook wel een mooie optie in mijn 650D, had er nog niet eens aan gedacht. En die radiator is slecht leverbaar zo te zien...
Hier Is een heel verslag van iemand die dit ook gedaan heeft.

Dat industriële tape is gebruikt omdat 'ie de kast in orginele staat wilde houden. Zelf wil ik het gewoon goed vast zetten. Dat zal niet ál te moeilijk zijn, aangezien er nog vrij veel ruimte is in de voorkant van de behuizing.

Ik ben van plan de orginele 200MM. Corsair koeler te gebruiken.

Die radiator heb ik net ook even voor zitten kijken, dat kan nog wat lastig worden ja.
Als 'ie echt onvindbaar is... Een 140MM is nog makkelijker te bevestigen EN makkelijker te verkrijgen.
Zal dan wel een verschil in koeling zijn uiteraard.

• Kiwitje
KangaroeHenkie schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:04:
[...]

Hier Is een heel verslag van iemand die dit ook gedaan heeft.

Dat industriële tape is gebruikt omdat 'ie de kast in orginele staat wilde houden. Zelf wil ik het gewoon goed vast zetten. Dat zal niet ál te moeilijk zijn, aangezien er nog vrij veel ruimte is in de voorkant van de behuizing.

Ik ben van plan de orginele 200MM. Corsair koeler te gebruiken.

Die radiator heb ik net ook even voor zitten kijken, dat kan nog wat lastig worden ja.
Als 'ie echt onvindbaar is... Een 140MM is nog makkelijker te bevestigen EN makkelijker te verkrijgen.
Zal dan wel een verschil in koeling zijn uiteraard.
Ik vind die originele fan zo'n herrie maken, heb nu zelf een 140mm Fractal Design in de voorkant zitten, scheelt een stuk.

Anders misschien inderdaad voor een 140mm rad kijken..

Specs

• KangaroeHenkie
Kiwitje schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:16:
[...]

Ik vind die originele fan zo'n herrie maken, heb nu zelf een 140mm Fractal Design in de voorkant zitten, scheelt een stuk.

Anders misschien inderdaad voor een 140mm rad kijken..
Er is een batch met 200MM Corsair fans geweest die veel lawaai maakten. Corsair heeft daar een reparatie kitje voor uitgebracht.
Geen idee of ze dat setje ook naar NL versturen, ik vind iig geen NL retailers. Je schijnt het gewoon gratis te kunnen krijgen. (op vertoon van je garantiebewijs o.i.d.)

Ik heb nog wat verder gezocht voor 200MM Radiators, die zijn lastig te vinden. Ik ga dan ook voor een 140MM, denk ik. Samen met de een (slim) 2x140MM Radiator bovenin heb ik dan 3x140MM in mijn kast, dat moet ook ruim genoeg zijn.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

• KangaroeHenkie
Zowel Higflow als Freezinghardware hebben 1x200MM Radiators op de site staan, maar beide staan ze op niet leverbaar/geen voorraad.

Heb tot nu toe ook geen andere NL Webshops kunnen vinden die ze wél hebben.

Ik bestel gewoon een 140MM, 3x140MM. Lijkt me ruim voldoende voor een Setup met 1GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

KangaroeHenkie schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:56:
Zowel Higflow als Freezinghardware hebben 1x200MM Radiators op de site staan, maar beide staan ze op niet leverbaar/geen voorraad.

Heb tot nu toe ook geen andere NL Webshops kunnen vinden die ze wél hebben.

Ik bestel gewoon een 140MM, 3x140MM. Lijkt me ruim voldoende voor een Setup met 1GPU.
Dat is al meer dan overkill hoor.
Ik draai zelf mijn Q9550@3.7 en mijn 5850 (vroeger zelfs 2) op een PA120.3 met 4 fans@1000 rpm ofzo,en dat is vrij stil te noemen en bleef tevens nog fris ook, cpu nooit boven de 52°C (toen nog 4ghz) en de graka's tikten net de 40°C aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Lemmy18 op 25-09-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Gewoon even een mailtje bij HF droppen of ze die radiator nog kunnen krijgen, daar word meestal niet moeilijk over gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
alleen zijn ze nu op vakantie. :D geen verzendkosten als je nu besteld, dat dan weer wel

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
Lemmy18 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:53:
Dat is al meer dan overkill hoor.
Ik draai zelf mijn Q9550@3.7 en mijn 5850 (vroeger zelfs 2) op een PA120.3 met 4 fans@1000 rpm ofzo,en dat is vrij stil te noemen en bleef tevens nog fris ook, cpu nooit boven de 52°C (toen nog 4ghz) en de graka's tikten net de 40°C aan.
Oké. Dan ben ik er wel uit qua radiators. Wordt 1x280 Black ICE Stealth GT en 1x140 Black ICE Stealth GT.
Ik heb me wel ingelezen, maar inschatten van het koeloppervlak wat ik nodig heb vindt ik erg lastig, thnx :)
Singular1ty schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:12:
Gewoon even een mailtje bij HF droppen of ze die radiator nog kunnen krijgen, daar word meestal niet moeilijk over gedaan :)
Highflow is op vakantie, en aangezien Lemmy zegt dat het zo ook prima moet gaan, ga ik voor 3x140. Is goedkoper EN makkelijker aan te brengen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb laatst een Core i7 980 processor gekocht en ik wil eigenlijk nog wel wat verder overklokken dan nu met mijn Corsair Hydro H50 mogelijk is. Nou heb ik een aantal jaar geleden al een tijdje met waterkoeling gespeeld, dus ik ben geen leek meer op dat gebied. Destijds ben ik gestopt met waterkoeling omdat ik nogal vaak dingen aan het upgraden was. Dat is nu veel minder geworden, dus lijkt het me zinvol om weer eens waterkoeling te installeren.

Ik heb hier nog een triple 120mm radiator liggen die ik kan gebruiken, maar ik wil er voor niet al teveel geld ook een reservoir, pomp en CPU koelblok bij hebben. Nou heb ik op highflow.nl zitten kijken naar wat spulletjes en daar spreekt vooral de ''XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 2'' mij aan. Dit is een 2x 5,25'' bay reservoir dat ik dus mooi vast kan schroeven in de kast en waar ook al gelijk een pomp van 750 lph in zit. Klinkt als een mooie kant en klaar oplossing icm mijn radiator.

Mijn eerste vraag is of dit een beetje een goede pomp/reservoir combi is. Op internet lees ik zowel positieve als negatieve ervaringen. De prestaties zouden prima in orde zijn, maar de degelijkheid is volgens sommigen minder. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?

En dan moet ik er nog een koelblok bij hebben voor LGA 1366. Ik zie blokken staan van 35 tot 100 euro en meer, kan ik prima uit de voeten met een blok van 35 of is het echt de moeite waard om iets meer uit te geven? Ik zat zelf te denken aan deze: http://highflow.nl/water-...eme-ltx-acetalnickel.html

Mijn budget is maximaal 150 euro voor pomp, reservoir, CPU block, slangen en eventuele fittingen en teflontape. Ik ga gewoon demiwater gebruiken, bij deze pomp wordt immers extra toevoeging meegeleverd.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
voor jou budget zul je inderdaad niet veel beter vinden dan de XSPC X2O combi.
Ik zou toch proberen om voor een EK Suprem HF te gaan deze is over het algemeen toch een aardig stukje beter, omdat deze ook verstelbaar is door de Jetplate's te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Mijn eerste vraag is of dit een beetje een goede pomp/reservoir combi is. Op internet lees ik zowel positieve als negatieve ervaringen. De prestaties zouden prima in orde zijn, maar de degelijkheid is volgens sommigen minder. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Geen ervaring mee, maar de meeste pomp/res combo's zijn vrij degelijk. Ik had hier een Phobya pomp/rescombo draaien en vond die wel enigszins luidruchtig, maar de pomp kon niet langzamer dan maximale snelheid worden gezet... En je haalt nooit de prestaties van een MCP355 of D5. Nu bouw je een simpel loopje voor de CPU, dus dit zal best loslopen, maar op de lange termijn zou ik zelf de veelzijdigheid van een losse, regelbare pomp prefereren boven een geïntegreerde oplossing. Ook met toekomstige uitbreidingen in gedachte. Met je huidige budget gaat dat op dit moment alleen misschien niet lukken.

PS de hoeveelheid water die een pomp theoretisch per uur kan verplaatsen is ondergeschikt aan de opvoerhoogte ervan, omdat dit bepaalt hoeveel druk de pomp kan opbouwen en hoe dicht deze dus in praktijk bij die gestelde hoeveelheid water per uur komt, in een met componenten (=restricties) gevulde loop. Ik zou daarom zelf altijd een MCP-355 boven een D5 verkiezen.
En dan moet ik er nog een koelblok bij hebben voor LGA 1366. Ik zie blokken staan van 35 tot 100 euro en meer, kan ik prima uit de voeten met een blok van 35 of is het echt de moeite waard om iets meer uit te geven? Ik zat zelf te denken aan deze: http://highflow.nl/water-...eme-ltx-acetalnickel.html
In veel high-end setups blijkt de snelheid waarop het block warmte van de CPU aan het water kan afstaan de begrenzende factor, niet het koeloppervlak. Investeren in een goed block is dus absoluut zinnig. Maar je zit aan een krap budget dus de ultieme high-end oplossing lijkt me niet haalbaar. Ga voor een EK Supreme HF, altijd goed en redelijk betaalbaar.
Ik ga gewoon demiwater gebruiken, bij deze pomp wordt immers extra toevoeging meegeleverd.
Of haal een silver coil, ben niet zo'n fan van al die meuk die ze aanbieden om door je water te sauzen, maar met een stukje zilver in de loop kan je rustig 2 jaar hetzelfde water draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Ik heb me een XSPC RS 240 setje besteld ( samen met een silver coil) als eerste stap in de watercooling ( buiten een H-50, maar die telt nie echt mss :) Ben benieuwd wat dit gaat geven.

Doel is echt een base set te hebben die ik dan nog kan uitbreiden en aanpassen naar mijn wensen.
betere Fittingen ,andere Tubing, extra rad, ...

[ Voor 13% gewijzigd door BitchCrew op 26-09-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In veel high-end setups blijkt de snelheid waarop het block warmte van de CPU aan het water kan afstaan de begrenzende factor, niet het koeloppervlak. Investeren in een goed block is dus absoluut zinnig. Maar je zit aan een krap budget dus de ultieme high-end oplossing lijkt me niet haalbaar. Ga voor een EK Supreme HF, altijd goed en redelijk betaalbaar.
Bij mijn i7 950 @ 4.2GHz is het blok duidelijk de beperkende factor. Het water wordt nauwlijks warm maar toch loopt de CPU temp tijdens LinX richting de 80 graden waardoor verder overklokken niet mogelijk is. Ik draai hier met een EK Supreme CPU blok. De rad is een XSPC RX480 die eigenlijk uit zijn neus aan het eten is. Ik heb het blok al een aantal keer opnieuw gemonteerd, de beperking zit echt in het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

PilatuS schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:32:
[...]

Bij mijn i7 950 @ 4.2GHz is het blok duidelijk de beperkende factor. Het water wordt nauwlijks warm maar toch loopt de CPU temp tijdens LinX richting de 80 graden waardoor verder overklokken niet mogelijk is. Ik draai hier met een EK Supreme CPU blok. De rad is een XSPC RX480 die eigenlijk uit zijn neus aan het eten is. Ik heb het blok al een aantal keer opnieuw gemonteerd, de beperking zit echt in het blok.
Heriner je je oude swiftech MCW ,dat enorme koelblok voor de socket a ?
Ik had er ook eentje toen ,ze waren bijzonder goed voor die tijd en volgens mij ligt het ook aan de afmetingen van de blokken van nu.
Minder oppervlak=minder koeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-J schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:45:
[...]

Heriner je je oude swiftech MCW ,dat enorme koelblok voor de socket a ?
Ik had er ook eentje toen ,ze waren bijzonder goed voor die tijd en volgens mij ligt het ook aan de afmetingen van de blokken van nu.
Minder oppervlak=minder koeling ?
Dat blok heb ik in mijn eerste watergekoelde PC gehad :)

Die Athlon XP CPU's werden volgens mij ook wel wat minder heet. Ik heb eens ergens gelezen dat een dunne bodem van koper juist beter is dan dik. Ik heb nog wel eens nagedacht om een blok te maken dat om de IHS van de CPU heen gaat waardoor het water direct over de IHS stroomt. Dat was alleen nogal link om te doen.

Sowieso verpesten IHS's de koeling. Zonder die dingen kan je het waterblok direct op de core monteren zonder dat er iets extra's tussen zit. Helaas leveren ze geen CPU's meer zonder IHS en om dat ding er nou zelf af te halen met een CPU van 200+ euro vind ik ook wel link. Het kan ook best zou zijn dat het waterblok niet de beperkende factor is maar de IHS.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 26-09-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Met de IHS eraf kan je direct die koelen ,dat ging met de xp cpu ook alleen het zag er niet uit met al die kit.
Ik denk zelf ook dat de IHS de beperkende factor is ,ik zie het als een soort van coldplate tussen blok en core.
Dat kan dus nooit optimaal koelen,tenzij je er een peltier tussen zet maar dat zuipt teveel stroom...

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy-J op 26-09-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik heb een vrij goed koelblok (koolance 370), toch is dat de beperkende factor in de loop (Temps zijn goed hoor maar fans aan of uit water zachter sneller maakt relatief weinig uit). Goed koelblok lijkt me dus wel relevant?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PilatuS schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:59:
Sowieso verpesten IHS's de koeling. Zonder die dingen kan je het waterblok direct op de core monteren zonder dat er iets extra's tussen zit. Helaas leveren ze geen CPU's meer zonder IHS en om dat ding er nou zelf af te halen met een CPU van 200+ euro vind ik ook wel link. Het kan ook best zou zijn dat het waterblok niet de beperkende factor is maar de IHS.
IHS removal is niet meer te doen sinds de X2 AMD CPU's op S939 niet meer verkocht worden !!!
Doe je dat wel dan is het bye, bye alle Core's :w en is de CPU gewoon gesloopt.

Enige wat je kan doen is beide flink lappen zo perfect mogelijk : Dus de IHS en je koelblok :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Hallo,

Ik heb vandaag een "ongelukje" gehad. Tijdens het spelen van BF3 Beta. Zag ik ineens naast me kast een kleine plas Feser One. Het bleek dus dat mijn CPU block op één of andere manier was gaan lekken.

Nadat ik dit zag heb ik meteen de stroom van me PC afgehaald en direct de grafische kaart uit mijn PC gehaald. Op mijn grafische kaart was gelukkig geen vloeistof gevallen. Nadat ik het moederbord eruit heb gehaald zag ik dat er wat vloeistof op het moederbord was gevallen. Nadat ik dit droog heb gemaakt en vervolgens alleen de CPU had geinstalleerd krijgt het moederbord nog wel stroom (power en reset led op de moederbord branden) Het bord gaat ook aan echter gaat deze na enkele seconden weer uit. Vervolgens blijft het proces zich herhalen.

Is er überhaupt nog een kans dat ik mijn moederbord werkend krijg als ik deze één dag laat drogen? Ik heb al met een föhn op de koude stand ook alles droog geblazen. Is er nog hoop? :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Pagina: 1 ... 18 ... 67 Laatste