Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gait schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:11:
[...]

Ik ben al een geruime tijd op zoek naar meer info van deze casemod/wc-setup kan iemand mij vertellen waar ik het kan vinden? Alvast bedankt!
Een mod zoals die staat vast wel op Xtremesystems.

Kijk het volgende topic maar eens door. Daar zou ie bij moeten staan.

http://www.xtremesystems....ead.php?t=233842&page=200

Edit: Ik heb even gezocht op de bestandsnaam van het plaatje. Geen links naar Xtremesystems maar wel genoeg info.

http://picasaweb.google.pl/plonka.lukasz/Project840Final#
http://forum.purepc.pl/Ga...Malik-t279803.html&st=540
YouTube: Project 840 Final
http://www.realredraider.com/vbulletin/showthread.php?t=9520

Hardware:

- Asus Rampage Formula
- Intel Quad Core Extreme QX 9650
- EVGA GTX 280 FTW
- Apogee 2x2 GB
- Antec Signature 850W

Case:

- Cooler Master ATCS 840 silver mod by Malik

Liquid cooling:

- Enzotech Luna
- Bitspower Kit for X48
- EK Waterblocks GTX 280
- EK Waterblocks Backplate block for RAM
- EK Waterblocks Rez 250ml
- Swiftech MCP 355
- Bitspower Top for Swiftech MCP 355
- Bitspower fittings 10/16
- Feser One Xchanger 360 radiator
- Feser One Xchanger 240 radiator
- Aqua Computer Aquaero panel VFD
- Aqua Computer Flow Meter
- Aqua Computer Poweradjust for swiftech MCP series

Bonus parts:

- Noiseblocker Black Silent XL2 120mm
- Thermalright radiator for memory
- Two cathods UV

[ Voor 78% gewijzigd door PilatuS op 10-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSardet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 08:27
Ik ben opzoek naar een watercooling set voor mijn GPU, ben van plan om de GTX480FTW te kopen, omdat die airflow kaarten zo warm worden, weet iemand of ben u die iemand die mij kan helpen? Laat het mij graag weten.

mailto:laprepatrick@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeSardet schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:10:
Ik ben opzoek naar een watercooling set voor mijn GPU, ben van plan om de GTX480FTW te kopen, omdat die airflow kaarten zo warm worden, weet iemand of ben u die iemand die mij kan helpen? Laat het mij graag weten.

mailto:laprepatrick@hotmail.com
Hier je emailadres neerzetten is niet de bedoeling. Reacties kunnen gewoon via het forum.

Zoals ik bij je advertentie al aangaf, kan je net zo goed je CPU er bij pakken. Denk dat aan een 3x120mm rad met 3 stille fans. Pak een waterblok voor de videokaart en CPU. Geen idee of EK er al wat voor heeft, maar daar zou ik dan voor kiezen. Qua pomp een Laing of anders een Swiftech MCP655 D5. Verder nog een reservoir, slangen en kopplingen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSardet
  • Laatst online: 01-09 08:27
Bedankt voor je snelle reactie, Ok sorry van mijn emailadres.

Het waterblok wat op de videokaart zit is van EVGA gemaakt door Swiftech. En over de installatie, kan ik dat zelf doen, of kan ik iemand/computerwinkel dat laten doen? (heb niet zo heel veel ervaring met watercooling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeSardet schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:34:
Bedankt voor je snelle reactie, Ok sorry van mijn emailadres.

Het waterblok wat op de videokaart zit is van EVGA gemaakt door Swiftech. En over de installatie, kan ik dat zelf doen, of kan ik iemand/computerwinkel dat laten doen? (heb niet zo heel veel ervaring met watercooling).
De videokaart heeft dus al een waterblok, dat wist ik niet. Als je een beetje handig bent kan je het wel zelf doen. Als je heel weinig van PC spul afweet zou ik het niet doen. Het is niet ingewikkeld of moeilijk, maar het is wel erg belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:50
Ik had even een snel vraagje.
Ik wou dit cpu-blok gaan gebruiken voor mijn nieuwe i3 proc EK-Supreme LT - Acetal
Als het goed is moet die der op passen, de site zegt 775 en 1366, maar highflow en forums 1156...
Maar dan mijn vraag is een 1/4' aansluiting niet wat klein? Zijn de slangen niet te smal..
Ik wou dit alles aansluiten op een 140 rad en een laing li pomp met top

Maargoed als ik nu geen 1/4' wil moet ik een ander cpu blok zoeken, een andere top en radiator.
Denken jullie dat 1/4' te klein is? Ik kan er toch ook meer druk op zetten, ik zet toch een sterke top op de pomp.
Misschien wil ik over een tijd ook een 5770 koelen maar weet niet of dit op een 140 rad gaat.

Welke slangen zijn trouwens beter: pvc of pur?
Hoeveel meter slang is aan te raden 2,3,4 misschien 5 wellicht 6 ik heb geen idee. Denk iets van 4 ofzo..
Ik ga ook 90 graden hoeken gebruiken één op de cpu, één op de rad en wss één op de pomp(ligt eraan hoe die komt te staan), ik heb gehoord dat deze de flow enorm killen maar zal wel meevallen, ofniet?

[ Voor 17% gewijzigd door alaintje op 12-06-2010 15:03 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_H_R 1908
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:54
Gait schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:11:
[...]

Ik ben al een geruime tijd op zoek naar meer info van deze casemod/wc-setup kan iemand mij vertellen waar ik het kan vinden? Alvast bedankt!
Deze kast is gemaakt door malik , staat idd op xtremesystems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alaintje schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:28:
Ik had even een snel vraagje.
Ik wou dit cpu-blok gaan gebruiken voor mijn nieuwe i3 proc EK-Supreme LT - Acetal
Als het goed is moet die der op passen, de site zegt 775 en 1366, maar highflow en forums 1156...
Maar dan mijn vraag is een 1/4' aansluiting niet wat klein? Zijn de slangen niet te smal..
Ik wou dit alles aansluiten op een 140 rad en een laing li pomp met top

Maargoed als ik nu geen 1/4' wil moet ik een ander cpu blok zoeken, een andere top en radiator.
Denken jullie dat 1/4' te klein is? Ik kan er toch ook meer druk op zetten, ik zet toch een sterke top op de pomp.
Misschien wil ik over een tijd ook een 5770 koelen maar weet niet of dit op een 140 rad gaat.

Welke slangen zijn trouwens beter: pvc of pur?
Hoeveel meter slang is aan te raden 2,3,4 misschien 5 wellicht 6 ik heb geen idee. Denk iets van 4 ofzo..
Ik ga ook 90 graden hoeken gebruiken één op de cpu, één op de rad en wss één op de pomp(ligt eraan hoe die komt te staan), ik heb gehoord dat deze de flow enorm killen maar zal wel meevallen, ofniet?
Als er bij de Highflow staat dat ie voor je CPU geschikt is mag je er wel vanuit gaan dat het ook zo is. Misschien dat er meerdere versie's van hetzelfde blok zijn ? Anders er even achteraan mailen of het klopt.

Aansluitingen van G1/4" zijn zo'n beetje de standaard voor waterkoeling en dus ook prima.

Een 140mm rad is wat aan de kleine kant. Ik zou eerder voor een 2x120mm gaan, of zelfs 3x120mm als je de ruimte hebt. Een 1x140mm rad gaat geen erg goede prestaties leveren. Als je voor 3x120mm gaat kan je later ook nog eens je videokaart toevoegen als je dat zou willen. Bij een 1x140mm rad zal dat zeker niet lukken en het is voor alleen de CPU al krap.

Zoals gezegt is G1/4" gewoon normaal en dus prima. Groter kan wel maar heeft niet veel nut.

Qua slangen is zowel PVC als PUR beide niet echt super. Het ene is iets beter dan het andere, maar beide is het niet geweldig. Iets duurder zijn Tygon slangen, maar die zijn heel veel beter. Die maken veel makkelijker bochten zonder te knikken. Als je 200 euro uitgeeft aan waterkoeling, vind ik dat je die 20 euro voor goede slangen er ook bij moet doen.

2 meter slang zou voldoende moeten zijn, maar ik zou gewoon 3 of 4 meter bestellen. Dit hangt natuurlijk ook enorm van je kast af. Een big-tower zal meer slangen nodig hebben dan een midi-tower. Verder natuurlijk liever 2 meter te veel dan 10cm te weinig.

90-graden koppelingen zorgen wel voor iets minder flow, maar zeker met de pomp die jij wilt bestellen is het geen enkel probleem. Ik heb zelf 5 90-graden koppelingen en draai met een Eheim 1048 die meerdere malen zwakker is dan jouw pomp. Dit gaat verder prima met nette temps. En dan heb ik ook nog eens 5 waterblokken en 2 rad's in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 20:50
Beetje stom ja, ze hebben geen tygon bij high-flow voor G 1/4 inch

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

G1/4" is de schroefdraad van de aansluiting, die is net zo breed als een 1/2" slang trouwens, je kan (met de juiste fittingen) dus 1/4 ID of 1/2 ID slang gebruiken :)

voor een compactere kast zou ik 1/4 ID aanraden, omdat 1/2 ID veel minder makkelijk buigt, 1/2 ID ziet dr mogelijk wat beter uit, maar als je (zoals ik) de hele loop vol moet douwen met 90 graden hoekstukjes omdat je nergens de bocht goed maken kan, is dunnere slang misschien toch makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alaintje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:10:
Beetje stom ja, ze hebben geen tygon bij high-flow voor G 1/4 inch
Dat is inderdaad een beetje stom van je, want dat hebben ze wel. Hangt gewoon af van welke koppeling je gebruikt, niet van de maat van de onderdelen zoals het waterblok.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 15-06-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem wil ik gaan watercoolen de herrie die het maakt vind ik verschrikkelijk.

de set-up
  • AMD phenom II X4 955
  • in crossfire 2x 4870 DK
  • in een Scout pc kast
Nu heb ik een Zalman reserator 1 plus incl 1 CPU en 1 GPU cooler maar die lijkt mij absoluut onvoldoende om dit weg te koelen. Ook kan ik bij zalman geen waterblockjes vinden welke op deze videokaarten passen. dus ben ik bij EK block gaan shoppen.

Wat ik niet weet is hoeveel radiator oppervlakte ik nodig heb, en passen deze blokken wel in de crossfire setup?

systeem
  • EK Waterblocks EK Supreme Plexi 2 keer
  • EK-Supreme LT AMD - Plexi
  • EK-DDC X-RES 140 - Acetal
  • EK-12mm SHORT High Flow Fitting G1/4 10 x
  • Magicool Pro II (240) (((2x 120 mm fan))) ik hoop dat deze mooi past aan de zijkant van de kast :)
  • natuurlijk 12mm slang 2 meter.
als ik nog iets vergeet, of een verbetering graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:26:
Mijn systeem wil ik gaan watercoolen de herrie die het maakt vind ik verschrikkelijk.

de set-up
  • AMD phenom II X4 955
  • in crossfire 2x 4870 DK
  • in een Scout pc kast
Nu heb ik een Zalman reserator 1 plus incl 1 CPU en 1 GPU cooler maar die lijkt mij absoluut onvoldoende om dit weg te koelen. Ook kan ik bij zalman geen waterblockjes vinden welke op deze videokaarten passen. dus ben ik bij EK block gaan shoppen.

Wat ik niet weet is hoeveel radiator oppervlakte ik nodig heb, en passen deze blokken wel in de crossfire setup?

systeem
  • EK Waterblocks EK Supreme Plexi 2 keer
  • EK-Supreme LT AMD - Plexi
  • EK-DDC X-RES 140 - Acetal
  • EK-12mm SHORT High Flow Fitting G1/4 10 x
  • Magicool Pro II (240) (((2x 120 mm fan))) ik hoop dat deze mooi past aan de zijkant van de kast :)
  • natuurlijk 12mm slang 2 meter.
als ik nog iets vergeet, of een verbetering graag reactie.
Wil je die Reserator er nog bij gebruiken ? Een 2x120mm rad voor CPU en 2x GPU zal niet voldoende zijn. Daar heb je minimaal 3x120mm voor nodig en liever zelfs 4x120. (Of 2x120mm maal 2.)

Die blokken voor de videokaart snap ik niet helemaal. Zijn dat wel videokaart blokken ?

Verder lijkt het mij een prima set. Ik zou alleen voor een Acetal waterblokken gaan ipv plexi. Plexiglas heeft een grotere kans ooit te gaan scheuren. Dat is iets dat ik ooit gehad heb. Het water over je moederbord en videokaart zien lopen is niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:35:
[...]

Wil je die Reserator er nog bij gebruiken ? Een 2x120mm rad voor CPU en 2x GPU zal niet voldoende zijn. Daar heb je minimaal 3x120mm voor nodig en liever zelfs 4x120. (Of 2x120mm maal 2.)

Die blokken voor de videokaart snap ik niet helemaal. Zijn dat wel videokaart blokken ?

Verder lijkt het mij een prima set. Ik zou alleen voor een Acetal waterblokken gaan ipv plexi. Plexiglas heeft een grotere kans ooit te gaan scheuren. Dat is iets dat ik ooit gehad heb. Het water over je moederbord en videokaart zien lopen is niet leuk.
ik denk niet dat ik mijn reserator ga gebruiken mijn vrouw heeft er een hekel aan. ik denk dus 4 x 120 of vergelijkbaar oppervlakte dus. die videokaart blokken komen van die site, die geven zij aan als advies, verder heb ik geen idee of dit een normaal blokje is. wel moet ik dan nog passief de overige chips coolen. Maar jij denkt wel dat ik die blokjes tussen die crossfire setup gepropt krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:54:
[...]

ik denk niet dat ik mijn reserator ga gebruiken mijn vrouw heeft er een hekel aan. ik denk dus 4 x 120 of vergelijkbaar oppervlakte dus. die videokaart blokken komen van die site, die geven zij aan als advies, verder heb ik geen idee of dit een normaal blokje is. wel moet ik dan nog passief de overige chips coolen. Maar jij denkt wel dat ik die blokjes tussen die crossfire setup gepropt krijg?
Als ik via Google even zoek naar EK Supreme + ATI kom ik geen enkel plaatje tegen van een videokaart met dat blok. Afgezien van dat heb je met een core-only blok ook nog het geheugen en de mosfets die je moet koelen. Nou is dat met heatsinks wel te doen, alleen heb je daar ook weer airflow bij nodig. Als je het budget hebt zou ik voor full-cover blokken gaan. Dan heb je voor de videokaart ook geen airflow meer nodig. Als je voor full-cover blokken gaat zal het qua crossfire sowieso passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:12:
[...]

Als ik via Google even zoek naar EK Supreme + ATI kom ik geen enkel plaatje tegen van een videokaart met dat blok. Afgezien van dat heb je met een core-only blok ook nog het geheugen en de mosfets die je moet koelen. Nou is dat met heatsinks wel te doen, alleen heb je daar ook weer airflow bij nodig. Als je het budget hebt zou ik voor full-cover blokken gaan. Dan heb je voor de videokaart ook geen airflow meer nodig. Als je voor full-cover blokken gaat zal het qua crossfire sowieso passen.
OK bedankt, ik heb gezocht naar die blokken, ik kan ze alleen niet vinden. Ik heb de 1ste serie 4870, de 2de en 3de serie heeft ze geloof ik wel. weten jullie een merk welke dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je dus deze kaart hebt?

Afbeeldingslocatie: http://www.coolingconfigurator.com/upload/pictures/medium_thumbnails/Asus-Radeon-EAH4870-DK-HTDI-1GD5.jpg

Daar zijn geen full covers voor daar kunnen alleen de supreme's op. standaard worden bij deze kaart de ram chips niet met heatsinks gekoeld, dus als je daar heatsinks op plakt en een kleine airflow hebt gaat dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flythe schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:21:
Ik neem aan dat je dus deze kaart hebt?

[afbeelding]

Daar zijn geen full covers voor daar kunnen alleen de supreme's op. standaard worden bij deze kaart de ram chips niet met heatsinks gekoeld, dus als je daar heatsinks op plakt en een kleine airflow hebt gaat dat prima.
helemaal correct, ik zal dus de supreme's gebruiken, maar ik denk dat ik dan wel iets van een 90 of 45 graden bocht op het coolblokje zet, daarmee heb ik weer wat meer ruimte om slangen neer te leggen. de heatsinks zal ik nog wel erbij bestellen.

alvast bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:36:
[...]

helemaal correct, ik zal dus de supreme's gebruiken, maar ik denk dat ik dan wel iets van een 90 of 45 graden bocht op het coolblokje zet, daarmee heb ik weer wat meer ruimte om slangen neer te leggen. de heatsinks zal ik nog wel erbij bestellen.

alvast bedankt voor de snelle reactie
Ik zou eerst even meten of het wel gaat passen. Dit hangt erg af van de ruimte tussen de 2 videokaarten. Het EK Supreme waterblok zal wel iets van 3cm hoog zijn en een 90 graden koppeling ook zoiets. Als de 2 videokaarten dicht op elkaar zitten gaat het dan niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Erm, bedoelen ze niet de VGA Supreme? :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Demoniac schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:35:
Erm, bedoelen ze niet de VGA Supreme? :P
Als ik daar op Google vind ik teminste plaatjes die kloppen met een videokaartblok. In dat geval zal het ook makkelijk passen en zijn 90-graden koppelingen niet eens nodig. Ik snapte er al helemaal niets van :P

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 16-06-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
ja ik heb het over dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/VGA-Supreme-Acetal1.jpg

Aansluitingen aan de zijkant dus daar zal je wel een gewone fitting op moeten zetten of je moet de slang tussen de kaarten door laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb een asus a8n sli premium daar wil ik graag waterkoeling op bouwen.

iemand enig idee wat voor blocks hier op passen. gaat op de chipset dan

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flythe schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:37:
ja ik heb het over dit ding:

[afbeelding]

Aansluitingen aan de zijkant dus daar zal je wel een gewone fitting op moeten zetten of je moet de slang tussen de kaarten door laten lopen.
ja, na nog verder googlen zag ik deze ook voorbij flitsen. Deze zal het dus worden 2 maal. heel erg bedankt voor de hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

andere optie voor die 4870's is de MCW60-4870 zonder het heatpipe deel. ik heb m zelf ook zo, op die kaart. waarom? omdat ik eerst een xfx had met een iets andere pcb waar ie wel helemaal op paste, de kaart doodging door een pomp-faal* en de nieuwe, een asus, net ff anders in elkaar zit qua mosfets, gelukkig zit daar standaard al een afdoende koelblokje op :) waar het op neerkomt is dat ik het n fijne koeler vind, koelt je mem ook mee :) alleen hij is niet goedkoop..

Afbeeldingslocatie: http://www.xcpus.com/Images/News/166/MCW60-4870.jpg

*wil je het echt weten? stomme plexiglas pomp-top gebarsten, pomp stond blijkbaar al een tijdje vol met water, hele ding was vanbinnen groen uitgeslagen van de roest, en overduidelijk dood, maar daar kwam ik pas achter toen mn pc na n uurtje gamen ineens uitviel en niet meer aan wou. (en ik dus heel campzone vanaf het 2e uur op dag 1 op mn mediacenter igp heb zitten gamen)

[ Voor 25% gewijzigd door AlexanderB op 17-06-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stomme plexiglas pomp-top gebarsten
Daarom voor mij ook geen plexi meer. Plexi is leuk maar niet op punten waar je koppelingen er in zet. Misschien komt het ook wel door te vast aandraaien, maar dan nog. Ik had dus een flinke barst in de top van een CPU blok. Het viel mij opeens op dat het water van het reservoir een paar cm gedaalt was. Nou verdwijnt er altijd wel wat water, maar een paar cm duurt maanden.

Dus ik kijken waarom het water gedaalt was. Kom ik er achter dat het water uit het CPU blok, over het moederbord en langs de videokaart naar beneden loopt. Gelijk PC uitgezet en de hele boel schoongemaakt. Was toen verder niets kapot. Het water in het reservoir stond ook zo laag dat ie bijna lucht aan het aanzuigen was. Een half uurtje langer en de koeling was compleet weg. Gelukkig was ik er toen bij, als ik er niet geweest was zou het duur geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

klopt, zo heeft die pomp top van 15 euro mij dus ook 400 euro aan nieuwe hardware gekost..
anyway, genoeg horror verhalen, al doende leert men, shit happens, etc.. de volgende keer mik ik ook niet in n week tijd klakkeloos bijna 100 ml vloeistof in mn res dr bij zonder te kijken waar het heen gaat.. (nou was de res zelf ook lek, de dop zat geen o-ring in en daar ging dus ook water langs, maar handig is achteraf anders.. (daarom heb ik nu ook een betere res :P niet 2x dezelfde fout maken

[ Voor 71% gewijzigd door AlexanderB op 17-06-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand met nog extremer bocht off vergelijkbaar krijg zo idee dat na tijdje er af schiet alhoewel tubing wel stevig vast zit met koolance hose clamps.

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/2406/drainhose.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:24:
iemand met nog extremer bocht off vergelijkbaar krijg zo idee dat na tijdje er af schiet alhoewel tubing wel stevig vast zit met koolance hose clamps.

[afbeelding]
Het zal wel blijven zitten hoor. Kan je ook wel checken door te voelen hoeveel spanning er op staat.

De lengte van de slangen maakt ook veel verschil. De slang van rad naar GPU is bijvoorbeeld te lang, waardoor er onnodig veel spanning op staat. Bij het op maat knippen van de slangen is meerdere malen passen en bij knippen aan te raden. Ik heb een aantal slangen waar 5mm langer of korter erg veel uitmaakt.

Ook mag je best 90-graden koppelingen gebruiken. Met de pomp die je hebt zal flow geen enkel probleem zijn. Als een 90-graden koppeling het dan makkelijker maakt, waarom dat dan niet doen ? Door bij de pomp naar GPU een 90-graden koppeling te gebruiken lost dat gelijk het probleem op bij die slang.

Je gebruikt natuurlijk wel behoorlijk dikke slangen die het moeilijker maken. Ik krijg wel een beetje het idee dat je niet heel veel tijd en aandacht aan de slangen hebt besteed. Door voor zulk soort dingen goed de tijd te nemen om te passen en te meten krijg je een veel beter resultaat.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit behoorlijk strak van pomp na gfx.
neem aan dat niks uitmaakt.

tubing van gfx na rad maakt niet uit eigenlijk.
mijn temps waren niet eens 1c hoger op me cpu sinds ik gfx block achter heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik check normaal alles van tijd tot tijd, dan ga ik met mijn vinger onderlangs de koppelingen e.d. om te kijken of er niet stiekem iets lekt. Heb al 2x kleine lekkages gehad door te vast aandraaien (dan duw je de o-ringen plat en gaan ze juist lekken), naja door ervaring leert men. Ben wel snel naar boven gerend net om te checken toen ik het hier las van die plexi top haha. Heb zelf namelijk een XSPC top op mijn Laing pomp zitten, maar die ziet er nog prima uit iig (godzijdank) :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Zo'n erge dingen hier gelukkig nog niet meegemaakt, wel al eens dat ik bij het vullen 3 flessen vloeistof in men loop zat te gieten en er bleef maar bij kunnen, dan ga je je toch afvragen waar dat water heengaat, uiteraard, lekje op de 120 achterop, fitting zat er niet goed in, al dat water over de bureau op de vloer.

en een andere keer dat m'n beeld wegviel omdat er water was gaan lekken uit de MCW30 op men soutbridge op men grafische kaart (omgekeerd atx in v1000 van lian li).

da's ook wel wat anders dan fijn :D, maar goed alles uitdrogen en beter aandraaien en we konden weer verder gaan waar we gekomen waren :P

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch 1 bochtje er op gedaan voor op gfx.

kast plat leggen zo dat lucht makelijker res in stroomt.
intussen nog still tot nu toe kwam er veel lucht bellen uit res in van res out na pomp in vind beetje vaag hoop dat straks klaar ben met onluchten krijg idee dat loop ergens lucht aan zuigt de pomp in.

verder vraag me af off me flow wel goed is.

YouTube: mcp 655 max speed

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/4185/bochtje.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00
Aangezien dit niet echt een ervaring is maar meer een vraag weet ik niet of dit de goede plaats is om het te posten, maar ik vond het niet echt een eigen topic waardig, dus here goes: ik ben van plan een "hign flow" radiator te maken met koperen buis en aluminium koelvinnen. Gaat een pomp zoals bijvoorbeeld de mcp355 of mcp655 het qua flow trekken om het koelwater door 5 meter 1cm ID koperen buis (met 10 bochten) te pompen? Het idee is namelijk dat er juist niet zo veel flow restrictie is (vandaar de redelijk dikke buizen), maar 5 meter lijkt me toch een vrij lang eind met redelijk wat weerstand. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dat is geheel afhankelijk van de snelheid waarmee je het door de buis pompt.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

als ik een 8800gts en mijn moederbord waterkoel + de cpu die ik al waterkoel heb ik dan aan een 240 rad genoeg?

volgens mij heb ik een blackice xflow rad met 2x een nexus 120mm fan er op

xfx 8800gts 640 mb (g80)
amd x2 3800 @ 3ghz (30c stress)
asus a8n sli premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

wâldpyk schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:40:
als ik een 8800gts en mijn moederbord waterkoel + de cpu die ik al waterkoel heb ik dan aan een 240 rad genoeg?

volgens mij heb ik een blackice xflow rad met 2x een nexus 120mm fan er op

xfx 8800gts 640 mb (g80)
amd x2 3800 @ 3ghz (30c stress)
asus a8n sli premium
Ik zou er bijna blindelings van uit gaan dat het wel kan, zeker als je een goede krachtige pomp hebt, evt nog je fans vervangen door Gentle typhoons voor een hogere static presure op je rad;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lemmy18 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:25:
[...]

Ik zou er bijna blindelings van uit gaan dat het wel kan, zeker als je een goede krachtige pomp hebt, evt nog je fans vervangen door Gentle typhoons voor een hogere static presure op je rad;)
Pomp is het probleem niet, de totale radiatoroppervlakte wel. Ik kan je met zekerheid zeggen dat 2x120mm niet voldoende is. Als je dat wel doet reken dan op hoge temps, tenzij je beide 120mm fans er met stofzuiger snelheid op laat blazen.

Je zal echt 3x120mm nodig hebben om fatsoenlijke temps te halen met fans die op 7 volt draaien. CPU + GPU kan nog wel met 2x120mm, dan nog het moederbord er bij is teveel. Je hebt wel een CPU en GPU die niet zo heel veel hitte produceren, maar dan nog zal 2x120mm erg krap of te weinig zijn. Mijn adies: Niet doen, neem 3x120mm of meer. Of laat het moederbord zitten en pak alleen de GPU er bij, dan zal het wel gaan.

Ik heb zelf CPU + GPU + NB + SB + Mosfets watergekoeld. Dit heb ik een aardig lange tijd met 3x120mm gehad, maar er later toch nog maar 1x120mm bij gedaan. Dit trekt mijn Eheim 1048 600l/u pomp prima. Dat is een pomp die vele malen zwakker is dan een Swiftech of Laing.

Edit: Het makkelijkste lijkt mij een extra 120mm rad plaatsen als je perse het moederbord mee wil pakken. Als je in de kast zelf er niet echt plek voor heb zou je de rad ook in een paar lege driverbays kunnen monteren. Dat heb ik zelf ook gedaan met mijn extra 120mm rad.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 27-06-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:11:
[...]

Pomp is het probleem niet, de totale radiatoroppervlakte wel. Ik kan je met zekerheid zeggen dat 2x120mm niet voldoende is. Als je dat wel doet reken dan op hoge temps, tenzij je beide 120mm fans er met stofzuiger snelheid op laat blazen.

Je zal echt 3x120mm nodig hebben om fatsoenlijke temps te halen met fans die op 7 volt draaien. CPU + GPU kan nog wel met 2x120mm, dan nog het moederbord er bij is teveel. Je hebt wel een CPU en GPU die niet zo heel veel hitte produceren, maar dan nog zal 2x120mm erg krap of te weinig zijn. Mijn adies: Niet doen, neem 3x120mm of meer. Of laat het moederbord zitten en pak alleen de GPU er bij, dan zal het wel gaan.

Ik heb zelf CPU + GPU + NB + SB + Mosfets watergekoeld. Dit heb ik een aardig lange tijd met 3x120mm gehad, maar er later toch nog maar 1x120mm bij gedaan. Dit trekt mijn Eheim 1048 600l/u pomp prima. Dat is een pomp die vele malen zwakker is dan een Swiftech of Laing.

Edit: Het makkelijkste lijkt mij een extra 120mm rad plaatsen als je perse het moederbord mee wil pakken. Als je in de kast zelf er niet echt plek voor heb zou je de rad ook in een paar lege driverbays kunnen monteren. Dat heb ik zelf ook gedaan met mijn extra 120mm rad.
Ik heb persoonlijk eens, met Dual DDC 18w in serie en MCR220 met 4 papsten, hele p5q deluxe + ram + Q9550@4Ghz EK supreme + HD5850@MCW60 gekoeld en dat lukte redelijk goed, cpu ging met z'n warmste core@full load nog niet over de 55 heen, stel er van uitgaande dat je 1 ddc zou hebben, da zou het nog goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

nog een 240 rad er bij gekocht dus dat moet wel genoeg zijn.

maar nu blijk ik een aliminium blok te hebben met een koperen rad + cpu blok etc.

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=175

kan dit blok wel overweg met koper of kan ik hem beter weg doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wâldpyk schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:24:
nog een 240 rad er bij gekocht dus dat moet wel genoeg zijn.

maar nu blijk ik een aliminium blok te hebben met een koperen rad + cpu blok etc.

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=175

kan dit blok wel overweg met koper of kan ik hem beter weg doen?
Opzich is het niet aan te raden om met koper en allu in 1 setup te werken. Met de juiste vloeistoffen is het echter geen probleem. Als je gaat draaien met een deel koelvloeistof zorgt dat ervoor dat koper en allu prima samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

wat voor koel vloeistof raadt je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wâldpyk schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:46:
wat voor koel vloeistof raadt je aan?
Ik gebruik koelvloeistof van de Halfords. Kost iets van 2 of 3 euro per liter. Dat meng ik dan met gedestileerdwater. Iets van 30% koelvloeistof en de rest water.

Persoolijk vind ik dit ideaal voor waterkoeling. De koelvloeistof is op Glycol basis wat je pomp smeert. Het beschermt tegen corrosie en algen. Ook kost het nog eens bijna niets en kan je het overal krijgen.

Ik heb in de loop der jaren van alles gebruikt qua vloeistoffen maar niets bevalt mij zo goed als dit. Ik draai er nu alweer iets van 3 jaar mee.

Edit: 1 klein nadeel is wel dat de koelvloeistof rood/roze is. De meeste slangen kleuren na een tijdje ook wat roze hierdoor. Volgens mij hebben ze ook wel blauw en groene koelvloeistof bij de Halfords.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 07-07-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

super dank je wel. ga ik morgen ff kijken bij de halfords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik heb het niet helemaal gelezen, maar is gewoon gedestileerd/gedemineraliseerd water al genoemd als optie? 50 cent per liter bij de lokale supermarkt, en je kan er desgewenst nog een kleurtje of anti-corrosie spul in gooien. De kans is wel dat je het sneller moet vervangen, maar het is wel een stuk goedkoper. Overigens heb ik ooit in een topic hier gelezen dat SOMMIGE van de koelvloeistoffen van de halfords ivm hun samenstelling niet geschikt waren voor pc pompen, ik zal eens kijken of ik dat tpoic kan terugvinden.

[EDIT] Na wat nagelezen te hebben blijkt dit loos alarm te zijn, zeker de roze vloeistof word door veel tweakers zonder problemen gebruikt. Van wat ik me herinner ging het over een koelvloeistof voor specifieken voertuigen (scooter oid?), die te dik zou zijn voor de gemiddelde pc pomp. Heeft hier dus niks mee te maken. :+

[ Voor 24% gewijzigd door dunedanh op 07-07-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dunedanh schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:03:
Ik heb het niet helemaal gelezen, maar is gewoon gedestileerd/gedemineraliseerd water al genoemd als optie? 50 cent per liter bij de lokale supermarkt, en je kan er desgewenst nog een kleurtje of anti-corrosie spul in gooien. De kans is wel dat je het sneller moet vervangen, maar het is wel een stuk goedkoper. Overigens heb ik ooit in een topic hier gelezen dat SOMMIGE van de koelvloeistoffen van de halfords ivm hun samenstelling niet geschikt waren voor pc pompen, ik zal eens kijken of ik dat tpoic kan terugvinden.

[EDIT] Na wat nagelezen te hebben blijkt dit loos alarm te zijn, zeker de roze vloeistof word door veel tweakers zonder problemen gebruikt. Van wat ik me herinner ging het over een koelvloeistof voor specifieken voertuigen (scooter oid?), die te dik zou zijn voor de gemiddelde pc pomp. Heeft hier dus niks mee te maken. :+
De koelvloeistof meng je met gedestileerdwater. Je draait dus niet met 100% koelvloeistof. Als je gaat draaien met alleen gedestileerdwater kan je algen krijgen en corrosie. Dat moet je dus zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Laatst online: 05-10 07:55
Ik heb een zeer laag budget maar mijn temps op kamer zijn te hoog. nou heb ik in 1 van de twee computers een waterkoeling set ( medium prijsklasse ) en dat bevalt me goed. alleen mijn vraag is wat is de goedkoopste waterkoeling en wat is het nadeel ervan? luchtkoeling is geen optie hier kamer temp is ong 30 graden ( zolder ).

Socket AM 2 +
Asus Crosshair ii
AMD Phenom 965 BE

[ Voor 7% gewijzigd door snoos op 09-07-2010 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik deze set samen gesteld, nu had ik alleen nog een vraag klopt dit aardig of moet ik nog het e.e.a. aanpassen?

Swiftech Apogee XT - 775/1156/1366
XSPC RX360 Black
Laing DDC-1Plus MCP355 12V
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G1/4 5x
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE 2 meter
Feser Aqua - Ultra Pure Water
Scythe Gentle tycoon 1150 3x
Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 30cm TWIN set

Welk blok kan ik het best gebruiken voor mijn GTX 480 kaart die wil ik namelijk ook meekoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
heb even dit samengesteld voor je, zit een socket 775 blok in omdat je niet vermeld heb wat je hardware is ;). toelichting:
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:07:
Swiftech Apogee XT - 775/1156/1366 presteerd maar een klein beetje beter dan de heatkiller maar is stuk duurder
XSPC RX360 Black weet niet welke cpu je hebt, wss heb je groter rad nodig voor cpu + gpu
Laing DDC-1Plus MCP355 12V prima pomp
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir goede top
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G1/4 5x voor cpu only loop 6 nodig (+ 2 als gpu erbij komt)
Feser Aqua - Ultra Pure Water is alleen gedestilleerd water moet nog wel anti corrosie en anti alg in, dus neem of een feser one vloeistof of een goedkope fles demi water van de kruidvat + wat toevoegingen

Welk blok kan ik het best gebruiken voor mijn GTX 480 kaart die wil ik namelijk ook meekoelen. blok staat in het winkelmandje, ben er vanuit gegaan dat je een reference design pcb hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat ben ik idd vergeten, ik heb een i7 950 met een asus p6t mobo en zotac gtx 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
de zotac is een reference pcb dus daar past dat ek blok op, ipv het cpu blok wat in het lijstje staat pak je dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDerks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09-2022
guru's ik zit al een tijd met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. weten jullie hoe je een GTX 295 hydro copper het best kunt waterkoelen? Het is in principe alleen de bedoeling om de gpu te watercoolen maar als het prijs/performance erg voordelig is de cpu ook te gaan coolen wil ik dit nog wel doen. ik weet verder niet veel van watercoolen dus wel het liefst een compleet setje zodat ik er daarna ook vanaf ben!

Ik moet de pc nog in elkaar zetten maar heb op dit moment al de volgende onderdelen:

-i7 920 (wil ik overlaten klokken via mobo tot i7 940/960)
-asus rampage 2 gene mobo
-3x2GB OCZ DDR3 @1866
-GTX 295 hydrocopper
-2x samsung spinpoint f3 1TB
-Chieftec 750w voeding
Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit gebruikt met deze cpu block en die van de 775 eruit haalt en de GTX480 block eruit heb je een mooie set volgens Flythe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jaren geleden ben ik bezig geweest met waterkoeling en ik heb nog een flesje "glowmotion" staan. Als je het spul in je waterkoeling spuit dan worden de slangen groen. Ziet er helemaal mooi uit met een blacklight. Als iemand het wil hebben (gratis ), stuur maar een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:07:
Nu heb ik deze set samen gesteld, nu had ik alleen nog een vraag klopt dit aardig of moet ik nog het e.e.a. aanpassen?

XSPC RX360 Black
Laing DDC-1Plus MCP355 12V
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G1/4 5x

Welk blok kan ik het best gebruiken voor mijn GTX 480 kaart die wil ik namelijk ook meekoelen.
als je een EK supreme HF full nickel voor minder kan krijgen die nemen ipv apogee XT.
kwaliteit van dat block is echt slecht en de microfins beschaddigen makelijk.

verder is ek supreme HF full nickel beter kwa kwaliteit ziet er mooier uit en presteert beter kwa temps en flow zal dus minder problemen geven.
verder worden jet plates meegelevert voor nog meer flow off minder flow dus valt er ook nog verder te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:49

Darkasantion

Just keep swimming!

Vraagje, wil binnenkort weer eens loop verschonen en me pomp modden van een Pro naar een Ultra(nog steeds...), valt er voor mij nog iets te winnen door de top wat te modden?

Ik heb nu, volgens mij deze top, of iets wat erop lijkt :P Topje Daar waar de schroef zit laat ik nu het water binnen komen, echter zit er aan het einde een versmalling in, zou ik wat prestatie/flow winnen door dat gat wat te vergroten? Of is dat geheel overbodig?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Darkasantion schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:41:
Vraagje, wil binnenkort weer eens loop verschonen en me pomp modden van een Pro naar een Ultra(nog steeds...), valt er voor mij nog iets te winnen door de top wat te modden?

Ik heb nu, volgens mij deze top, of iets wat erop lijkt :P Topje Daar waar de schroef zit laat ik nu het water binnen komen, echter zit er aan het einde een versmalling in, zou ik wat prestatie/flow winnen door dat gat wat te vergroten? Of is dat geheel overbodig?
Even schaamteloze bump, nog geen reactie gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom wil je je Pro naar een Ultra modden? Ik heb zelf een MCP355 en vind hem toch wat lawaaiig. Weet je zeker dat je meer flow nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Edmin schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:20:
Waarom wil je je Pro naar een Ultra modden? Ik heb zelf een MCP355 en vind hem toch wat lawaaiig. Weet je zeker dat je meer flow nodig hebt?
Niet zeker, maar wil het eens proberen :P

En andere probleem was is het topje, kan ik ermee iets winnen door die te modden :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Ik ga denk mijn systeem wat upgraden. En ik wil dit moederbord gebruiken Asus M4A89GTD PRO/USB3 http://www.asus.com/produ...WbkolMf0DOW0IV&templete=2 Wil zoveel mogelijk mijn oude waterkoeling onderdelen behouden. Ik heb al een top besteld voor mij EK Supreme LT zodat hij met AMD werkt. Maar nu wil ik ook graag weten of ik mijn Swiftech MCW30 op mijn NB weer kan hergebruiken. Als ik dat doe heb ik ook nieuwe mosfet koeling nodig. Of ik zou de stock koeling moeten slopen maar dat doe ik liever niet. Iemand van jullie enig idee of dat chipset block past? En eventueel ook goed idee om mosfet te koelen? Mag ook met lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben me aan het inlezen in waterkoeling, om en zo stil mogelijk systeem te krijgen,
Ik wil zelf wat in elkaar zetten, op de koelblokken na, om de kosten te drukken.
Verwarming rad en 12 volt pompje van de sloop.

Is het dan nog nodig om de harde schijven, en de rest van het mobo gekoeld te houden?
Ik wil de cpu en graka wc'en.
1 ventilator aan de voorkant van mijn kast wilde ik laten zitten, dezij en achterkant wilde ik uitschakelen.
Dan heb ik er 1 voor mijn hdd's (spinpoint f3 1 TB, velocitaptor 140 GB), en 1 outtake/voedings koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 13:17

BTU_Natas

Superior dutchie

PDerks schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:41:
guru's ik zit al een tijd met een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden. weten jullie hoe je een GTX 295 hydro copper het best kunt waterkoelen? Het is in principe alleen de bedoeling om de gpu te watercoolen maar als het prijs/performance erg voordelig is de cpu ook te gaan coolen wil ik dit nog wel doen. ik weet verder niet veel van watercoolen dus wel het liefst een compleet setje zodat ik er daarna ook vanaf ben!

Ik moet de pc nog in elkaar zetten maar heb op dit moment al de volgende onderdelen:

-i7 920 (wil ik overlaten klokken via mobo tot i7 940/960)
-asus rampage 2 gene mobo
-3x2GB OCZ DDR3 @1866
-GTX 295 hydrocopper
-2x samsung spinpoint f3 1TB
-Chieftec 750w voeding
Help!
Een dik 120MM of als je kast het aan kan een 140MM rad+ XSPC X2O Compact 450 Pump en 6x compressie fitting en slangen en wat demi water en je bent er. schat dat je dan 130 a 140 euro kwijt bent.

Wil je een cpu aan de loop toevoegen, moet je gelijk naar een goed 360rad of een 480 rad overstappen. Een GTX480 heeft een verschrikkelijk hoge tdp van ~250 watt + ~130 van je cpu moet je al 380watt koelen.
Je zult dan ook een iets zwaardere pomp nodig hebben, dat verhaal inclusief resevoir gaat ook nog eens ~35 euro extra kosten + een cpu block en meer fittingen en wat extra slang.

Klein beetje uitleg.:
Je wilt een cpu veel dichter naar je ambient temp koelen als een gpu ivm overclocken. Derhalve heb je een veel kleiner rad nodig voor 250watt van de gpu invergelijking met je cpu, omdat temps van ~45 graden idle en ~ tot 70 full load voor een gpu, gewoon heel goed zijn.
Voeg je een cpu aan de loop toe, dan heb je het met een oc naar 4Ghz+ een processor die 200watt verstookt. Dan wordt je totale full load ~450watt.
Dan wil je je cpu ook nog eens goed overclocken, dus een delta van onder de 10 graden, liefst nog onder de 5 en dan heb je veel rad oppervlakte nodig of 2k+ rpm fans op minimaal een 360.
Ik laat het overclocken van de gtx480 nog even buiten beschouwing.(gebrek aan ervaring mee)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:35:
ik ben me aan het inlezen in waterkoeling, om en zo stil mogelijk systeem te krijgen,
Ik wil zelf wat in elkaar zetten, op de koelblokken na, om de kosten te drukken.

Is het dan nog nodig om de harde schijven, en de rest van het mobo gekoeld te houden?
1 ventilator aan de voorkant van mijn kast wilde ik laten zitten, dezij en achterkant wilde ik uitschakelen.
Dan heb ik er 1 voor mijn hdd's (spinpoint f3 1 TB, velocitaptor 140 GB), en 1 outtake/voedings koeler.
Een klein briesje is al zat om je HDD en mobo koel te houden (afhankelijk van type, uiteraard), en aangezien jij een fan in je kast houdt, is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:35:

Hardeschijven wil je wel altijd een fan op hebben staan. Zonder fan worden ze anders erg heet. Die fan kan je dan wel weer mooi gebruiken als intakefan.

Ook met waterkoeling heb je nog airflow nodig als je PC in een kast zit. Anders worden onderdelen op het moederbord en het RAM geheugen makkelijk te heet. 1x 120mm op 7 volt intake en hetzelfde op outtake is dan ook wel weer voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nog even een laatste keer kijken naar deze setup.
De setup moet in een CM690 II komen.

http://www.highflow.nl/in...4d337a3ba3fff770d9b8917b1

Voor het geval de link niet werkt de setup:

EK-FC480 GTX Plexi
Laing DDC-1 MCP350 + Top Actie
XSPC RS240 Black 2 maal
Feser Base - FB - Corrosion Blocker
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een GTX480 Full cover blok en je cpu samen met één enkel RS240 rad lijkt me wat krapjes, zeker als je ook van plan bent om nog eens goed te gaan overklokken. Ik zou in ieder geval een wat beter presterend rad nemen, zoals een RX240, X-changer of een Thermochill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:01:
Een GTX480 Full cover blok en je cpu samen met één enkel RS240 rad lijkt me wat krapjes, zeker als je ook van plan bent om nog eens goed te gaan overklokken. Ik zou in ieder geval een wat beter presterend rad nemen, zoals een RX240, X-changer of een Thermochill.
Had er ook 2 staan zodat er 1 onderin de kast kan en 1 bovenin de kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:|

Maar dan nog blijf ik erbij dat ik andere types zou nemen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:44:
[...]

:|

Maar dan nog blijf ik erbij dat ik andere types zou nemen! :P
Doe is een suggestie voor setup dan Ed_L _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

1* EK-FC480 GTX Plexi EK-FC480 GTX Nickel-Acetal
1* Laing DDC-1 MCP350 + Top Actie
1* XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
2* XSPC RS240 Black XSPC RX240 Black
1* Swiftech Apogee XT - 775/1156/1366
1* Feser Base - FB - Corrosion Blocker
2* Feser Aqua - Ultra Pure Water
2* Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE
6* 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4
2* 10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting 45 graden Rotary - G1/4

Wel van tevoren goed de routering van je slangen uitdenken, zodat je zeker weet welke fittingen je exact nodig hebt. Verder ben ik wel benieuwd hoe je de radiatoren weg gaat zettin je case. De RX240 moet je natuurlijk alleen nemen indien je niet te beperkt ben in de max diepte van je rads, want hij is 23mm dikker dan de RS240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xtremesystems.org heb ik dit topic gevonden, en zoiets lijkt mij toch wel goed werken, alleen neem ik ipv die bay, een XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=249846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGradi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:20
Hoi,

Ik ben mijn eerste experimentjes met WC aan het doen. En na heel wat lezen en zoeken zijn er toch een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden. :?
En ik hoop dat jullie toch enig licht in de duisternis kunnen laten schijnen :)

- Mijn flowrate bedraagd 118 l/u, is dit nou veel/weinig/voldoende/onvoldoende ?? Ik kan maar geen sluitende cijfers vinden :-(

- Koeling van CPU en GPU gebeurt perfect. CPU(Q9550) onder load 39°, GPU (GTX260) onder load 47°. Allemaal perfect zoals gewenst. Maar ... de watertemperatuur zit toch makelijk tegen de 40°, zelfs idle zit ik al op 36° (omgevingstemperatuur 2°). Radiators 1*120 + 2*240. De vraag is nu, is de watertemperatuur nou te hoog of niet ?? Sommige plaatsen lees ik dat het niet boven de 35° mag komen. En als het te hoog is wat zou dan de benodigde koeloppervlakte zijn? 1*360, 1*480, ...

Teach me :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGradi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:42:
Hoi,

Ik ben mijn eerste experimentjes met WC aan het doen. En na heel wat lezen en zoeken zijn er toch een paar vragen waar ik geen antwoord op kan vinden. :?
En ik hoop dat jullie toch enig licht in de duisternis kunnen laten schijnen :)

- Mijn flowrate bedraagd 118 l/u, is dit nou veel/weinig/voldoende/onvoldoende ?? Ik kan maar geen sluitende cijfers vinden :-(

- Koeling van CPU en GPU gebeurt perfect. CPU(Q9550) onder load 39°, GPU (GTX260) onder load 47°. Allemaal perfect zoals gewenst. Maar ... de watertemperatuur zit toch makelijk tegen de 40°, zelfs idle zit ik al op 36° (omgevingstemperatuur 2°). Radiators 1*120 + 2*240. De vraag is nu, is de watertemperatuur nou te hoog of niet ?? Sommige plaatsen lees ik dat het niet boven de 35° mag komen. En als het te hoog is wat zou dan de benodigde koeloppervlakte zijn? 1*360, 1*480, ...

Teach me :*)
Persoonlijk vind ik dat zowel de watertemp als de flowrate niet echt boeiend is, zolang de temps verder prima zijn. Ik heb zelf een 600l/u Eheim pomp en ik denk niet dat die veel flow overhoud met 5 waterblokken en 2 rad's. Mijn temps zijn verder prima dus het maakt mij ook niet uit.

Het lijkt mij verder ook wel logisch dat de watertemp 40 graden is als je CPU temp daar iets boven ligt. Als je watertemp 30 graden zou zijn en de CPU is 40 zou er ook iets niet goed zijn. Als ik het goed lees is de CPU temp 39 en de watertemp 40, dat betekend dat er iets niet helemaal klopt. De CPU temp kan nooit lager zijn dan de watertemp. Maar goed, dit is maar 1 graad dus zal wel aan de tempsensor liggen.

Ik heb zoiets van: als je temps goed zijn wat boeit het dan wat je watertemp en flowrate is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:05:
Op xtremesystems.org heb ik dit topic gevonden, en zoiets lijkt mij toch wel goed werken, alleen neem ik ipv die bay, een XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=249846
Dacht dat het de bedoeling was om met watercooling fans zoveel mogelijk uit te schakelen voor het lawaai. Daar heeft hij nog 5 fans in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buffy1966 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:34:
[...]

Dacht dat het de bedoeling was om met watercooling fans zoveel mogelijk uit te schakelen voor het lawaai. Daar heeft hij nog 5 fans in gebruik.
Als je voor stille fans zorg dan scheelt dat al een hoop lawaai.

Zowiezo is het makkelijker om de GTX 480 met waterkoeling te koelen zodat het lawaai al enorm afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Leuke toevoeging op de startpost http://skinneelabs.com/coolants.html?page=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackGhostNL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
hallo allemaal,

ik ben nog echt een leek op het gebied van waterkoeling, op dit moment heb ik een Mugen 2, maar ik zit er dus serieus over te denken om een WC set aan te schaffen, omdat het er zo tof uitziet en uiteraard qua koeling.

Op dit moment heb ik een e8400, maar over een maandje upgrade ik naar een AMD Phenom ll x4 970.

Nu is mijn vraag, is deze set acceptabel, om de Phenom degelijk te kunnen koelen of moet ik toch echt een andere nemen:
http://www.highflow.nl/wa...120-watercooling-kit.html

Bedankt! :)

Asus Z77 Maximus V Gene / i5 3570K / EK Waterkoeling / ASUS 6970 DCII 2GB /Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz / OCZ SSD 60Gb Vertex II / Samsung Spinpoint 500GB / Scythe 700W / CM 690 II Window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

mwah, echt overbemeten is het niet, als je wat meer koeling er van wil hebben zou ik toch een grotere radiator aanraden als bijvoorbeeld een XSPC RX 240, dat is dan ruim voldoende :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackGhostNL
  • Niet online
bedankt voor de snelle response,

ik dacht dat namelijk zelf ook wel, zeker als ik ga overklokken is die 240 wel handiger haha.

Asus Z77 Maximus V Gene / i5 3570K / EK Waterkoeling / ASUS 6970 DCII 2GB /Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz / OCZ SSD 60Gb Vertex II / Samsung Spinpoint 500GB / Scythe 700W / CM 690 II Window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Zeker, een ander voordeel met de RX series is dat ze wat grover zijn waardoor je ook nog eens een heel stil systeem kan maken als je er een beetje fatsoenlijke fans op zet.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackGhostNL
  • Niet online
Kijk is aan, dat is helemaal perfect!

Ik zal is even kijken wat goede en stille fans zijn icm WC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Scythe Gentle Typhoons heb ik, bevalt erg goed, zijn stille fans en blazen toch best hard :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

BGB4rn schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:56:
Scythe Gentle Typhoons heb ik, bevalt erg goed, zijn stille fans en blazen toch best hard :).
idd mijn 1850's zijn tot zo'n 1380rpm bijna muisstil, maar doorgaans lopen ze maar@1250 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackGhostNL
  • Niet online
bedankt voor de tip! Sowieso ben ik tevreden over Scythe in het algemeen dus dan kan ik die fans ook er wel bij kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 13:17

BTU_Natas

Superior dutchie

Voor dit soort zaken hebben we Vraag & Aanbod.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 23-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackGhostNL
  • Niet online
Niet op ingaan dan...

[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 23-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Edit: Verplaatst naar een andere locatie

[ Voor 255% gewijzigd door UgotHeinzzd op 01-11-2010 14:31 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het informatie overzicht van dit topic kon ik er niet zoveel over vinden. Dus hierbij nog tweetal vragen,

Is er een soort standaard hoeveel koelers je op een rad (of aantal rad) moet hebben om x aantal onderdelen gekoelt te houden, maar ook dat het stil blijft?

Dus bijv ik wil mijn Nb/Sb, CPU, 1x GPU, RAM en HDD's (die hdds alle 4 in 1x met bijv Aqua-Computer Aquadrive X4) koelen. Hoeveel radiatoren/koelers zou ik hiervoor nodig hebben minimaal als ik voor 140/120mm ga en hoeveel zou ik nodig hebben om dit ook stil te krijgen. Heb ik dan echt bijv 2x 360/420 nodig om maar wat te noemen of zou een losse 280 rad ook gewoon volstaan? (ik heb liever ook iets teveel met oog op upgraden/toevoegen van hardware)

Valt er meer stilte/koelte te halen als ik juist kies voor 2 circuits (kost wel meer ruimte) of is dit niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een standaard voor hoeveel radiatoroppervlakte je nodig hebt is er niet. Dit hangt ook enorm af van welke onderdelen je gebruik. Heb je een E2100 CPU @ stock, heb je veel minder radiatoroppervlakte nodig dan bij een Q9550 @ 4,2GHz.

Verder hangt het natuurlijk ook af van welke temps je zou willen hebben. Ik heb mijn setup voor de stilte en idle is mijn CPU 40 graden. Als ik alle fans voluit zet daalt dit naar 32 graden maar dat boeit mij niets. Het is natuurlijk zo dat een grotere radiatoroppervlakte het toelaat de fans langzamer te laten draaien en toch nette temps te hebben. Wat dat betreft is het zo simpel als: meer is beter.

Voor CPU+GPU+NB+SB+RAM is 3x120mm al wel voldoende om het koel te houden. Wil je dit echt stil doen zou ik toch 4x120mm of meer aanraden als je ook nog nette temps wil. De HDD's koelen vind ik persoonlijk onzin. Het is duur en totaal niet nodig. Een 120mm fan op 6 volt kan 4 HDD's makkelijk koel houden.

Het hangt verder ook af van de ruimte die je beschikbaar hebt voor radiatoren. Als je 2 stuks 3x120mm kwijt kan zal dit een stuk stiller en koeler zijn dan 1 maal 3x120mm. Opzich zijn rad's niet echt heel duur dus als je de ruimte hebt om grote rad's te plaatsen zou ik dat gewoon niet.

Ik koel zelf CPU+GPU+NB+SB+Mosfets met een 3x120mm rad + 1x120mm. Opzich ging het ook wel goed met 3x120mm alleen kan het nu net wat stiller. Mijn fans draaien allemaal op 7 volt wat het geheel erg stil maakt en nog wel meer dan voldoende koeling geeft.

Stiller en koeler met 2 loops maakt niet uit. Je deelt de onderdelen en warmte op maar dat maakt verder niets uit. Tenzij je heel erg veel onderdelen gaat koelen hebben 2 loops ook geen zin. Het grootste nut van 2 loops is dat het laatste onderdelen niet het warme water krijgt van de eerste onderelen. In de praktijk is dit te verwaarlozen aangezien zelfs met 7 gekoelde onderdelen het water bij het laatste onderdeel maar 1 graad warmer zal zijn, dit omdat het water enorm snel stroomt. 2 loops kunnen verder misschien handig zijn bij het vervangen van een videokaart oid, zodat niet al het water er uit moet maar slechts een deel.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitgebreide reactie, het is me iig duidelijk.

Dat van die HDDs +waterkoeling ervan dacht ik meer omdat ik eigenlijk geen gebruik wil maken van extra fans behalve die op de rads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:50:
Bedankt voor je uitgebreide reactie, het is me iig duidelijk.

Dat van die HDDs +waterkoeling ervan dacht ik meer omdat ik eigenlijk geen gebruik wil maken van extra fans behalve die op de rads.
Als je de HDD's gaat waterkoelen komt die fan alleen op je rad ipv voor de HDD's zelf. Een HDD's produceert aardig wat warmte maar door het grote oppervlak is dit simpel en goedkoop te koelen met 1 fan. Die fan hoeft ook helemaal niet voluit te draaien, op 50% is al meer dan genoeg.

HDD's waterkoelen betekent een hoop extra warmte in je waterloop die je vervolgens weer met een fan moet gaan koelen en misschien zelfs met extra radiatoroppervlakte. Afgezien van die dingen is het ook nog eens aardig duur om te doen. Er zitten dus een aantal nadelen aan en voordelen zijn er eigenlijk niet.

Verder heeft je moederbord en de rest van de kast altijd wel wat airflow nodig. Er zijn onderdelen die je niet waterkoelt maar die wel wat koeling nodig hebben. Je kan de 120mm fan voor de HDD's mooi gebruiken als intake fan voor alles wat in de kast niet watergekoeld is. Outtake kan je prima doen met een andere 120mm fan of anders alleen via de radiatoren.

Zelf heb ik 1x80mm op 7 volt voor de 2 HDD's die koeling nodig hebben. Ook zit er op de 1x120mm rad een fan die lucht aanzuigt door de rad heen voor wat extra koele lucht in de kast. Qua outtake heb ik 1x80mm op 7 volt bij het moederbord en nog 3x120mm op de rad ook op 7 volt. Dit lijkt alsof ik een hoop fans heb maar mijn PC is extreem stil. Als je binnen komt en je zet hem aan is het net alsof er niets gebeurt. Als je er stil naast zit hoor je wel wat maar veel is het niet. Een extra fan of 2 is helemaal niet erg als je deze maar op 6 of 7 volt laat draaien.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 02-11-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Laatst online: 23-01-2021
Hallo behulpzame tweakers:P

Ik ben van plan om over te stappen op waterkoeling, maar zou hier wel een beetje hulp bij kunnen gebruiken.

- Als eerst de case: dit wordt een dimastech easy testbench.
- Processor: core i7 860 met een oc tot max 4.0ghz. hierop wilde ik een EK supreme LT of HF doen.
- Moederbord: asus p7p55d-e deluxe. en hierop dan een EK-FB koelblok set
- videokaart: HD5970 met een EK-FC5970 (Acetal) koelblok (deze heb ik al)
- Als radiator wilde ik de EK-CoolStream RAD XT 360 met 3 96m³/h fans
- Als reservoir wilde ik de EK-Reservoir Combo DCP 4.0 met een EK DCP 4.0 pomp (die kan je aan elkaar koppelen)

nou is mijn vraag, koelt dit voldoende voor deze setup? en wat voor slang diameter kan ik het beste gebruiken?
En welk type slang is goed, ik las dat de tygon slangen wel goed waren kwa flexibiliteit.

alvast bedankt voor het helpen van deze WC-newbie tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@luukdekloe.

3x120mm zal wel krap zijn voor al die onderdelen. Mijn eigen setup produceerd minder warmte en ik heb er later nog een 1x120mm rad bij gezet. Als je de fans voluit laat draaien zal wel het goed gaan denk ik. Als je ook nog wat stilte wilt zou ik voor meer radiatoroppervlakte gaan.

Qua slang zou ik gewoon standaard (10x1,5) Tygon gebruiken. Een grotere diameter heeft toch geen nut en het maakt de slangen plaatsten alleen maar moeilijker. Verder wel allemaal prima onderdelen die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
PilatuS,

bedankt voor je reply, zat zelf ook aan die maat slang te denken, je hebt zoveel soorten:S.

Als ik er nog een radiator bij zou hangen, is een grotere pomp dan ook nodig of kan ik er gerust nog een 360 rad aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een zwaardere pomp zou wel beter zijn maar het is niet perse nodig. Ik draai mijn setup met een behoorlijk zwakke Eheim 1048 pomp. Die is stukker zwakker dan de pomp die jij wil kopen en dat gaat hier gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Oke super bedankt, dan houd ik gewoon deze pomp maar die ik er nog een zelfde 360 radiator bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een collega van mij heb ik dit samen gesteld.

Het moet in een Coolermaster Advanced II komen met in de toekomst 2 x GTX480 of 580.

Zijn er nog aan of opmerkingen?

http://www.highflow.nl/in...bdbe283ba51207bf013b5d4a7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
*knip*

[ Voor 90% gewijzigd door Kiwitje op 12-11-2010 16:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe WC set samengesteld voor een I7-950 en 3d-kaart(gekieteld).

In deze set zit een Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1Plus (Swiftech MCP355), nou zou ik graag willen weten wat jullie ervaring is met deze pomp ? is hij stil ? of kan ik beter bij een ander merk zijn wil ik een stille pomp?

De samenstelling (voor geintereseerde) : https://www.aquatuning.nl...1504fb6e2ccc853a59b2a4346
Pagina: 1 ... 12 ... 67 Laatste