Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

pomp is al wat ouder (2ehandsje nadat mn eigen ddc na 2 maanden al dood ging, blijkbaar krijg je geen garantie met een aftermarket top, dus dubbel faal, en hij nam ook mn videokaart nog mee, maargoed, das een ander verhaal.)

undervolten schijnen die ddc's niet zo goed op te reageren, ze lopen amper langzamer en dan ineens willen ze helemaal niet meer, ze hebben een zo goed als vaste draaisnelheid.
daarbij issie ook al gedownmod van een ddc+ door eht soldeerbruggetje te verwijderen.. toen was ie nog luider, en zo krachtig dat het water mn res uit spoot :P dus..
zal ff kijken of ik nog n stukje schuimrubber heb ofzo, want hij staat op de bodem van mn kast te resoneren..

[edit:] opgelost door een plakje van een oude muismat tussen de pomp en de kast te klemmen :) stilte. :D

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 05-01-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Als je je pompje undervolt gaat hij in theorie niet trager draaien alleen minder krachtig. Maar omdat hij water moet pompen zal hij vertragen. Je kan het toerental wel verlagen met een pwm/fan controller, normaal gezien gaat hij trager draaien en bijna even krachtig.

Vraagje mensen.
Heb nu een wc setje, maar geen vloestof!
Is het echt zo dat als je er 3:10 antivries( ruitesproeier vloeistof) er in doet dat het alg vrij blijft en minder goed voor je temps?
Hoelang alg vrij? En maar 1° verschil of 5°?

[ Voor 6% gewijzigd door PRaGA88 op 06-01-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

geen idee, 1:3 lijkt me wat veel, ik kreeg toen echt massa's schuim in mn systeem, met 1/10 antivries geen gedoe. algen niet gezien.

pomp heeft een opstartvertraging, dus met pwm zou ie stil blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antivries weet ik niet of dat aan te raden is. Koelvloeistof is prima, maar antivries ? Verder qua temps zal het zeker geen 5 graden schelen, denk eerder aan 1 of 2 max.

Edit: 1 op 3 is idd behoorlijk veel. 1 op 6 moet ook prima zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
A ok ty voor info.
Weet iemand misschien ook hoe je tubes zuiver krijgt?
:/ zijn helemaal aangeslagen. Zeep? of iets straffer? aceton ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

nieuwe kopen, clear slang slaat altijd aan na enige tijd, vooral tygon ... , kleurtjesslang FTW :)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Maar het is niet geel ofzo geworden er zit gewoon wat corrosie op de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
gaat soms weg als je in je slangen knijpt, verder valt er weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 20:42
Is het wit? Dan is het kalk, dan zou je er iets van azijn of antikalk doorheen moeten doen. Niet te lang, want het is wel heftig spul voor je koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Azijn vreet namelijk koper aan. Gegarandeerd recept voor een lek in je rad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Edmin schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:44:
Azijn vreet namelijk koper aan. Gegarandeerd recept voor een lek in je rad!
vandaar dat ik mijn waterblocken uitkuis met ketchup, zit ook azijn in, maar da's maar 11% ofzo, dus veel minder schadelijk, en van de groentjes in de ketchup gaat je blok ook nog eens mooi blinken :D

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Het was gewoon blauwe aanslag van de kleur vloeistof. Eventjes na gespoeld en even late lopen met gewoon water . En het is er al helemaal uit.

:) Heb ook de fittingen herzegelt met vloeibare pakking. :D werkt fantastisch gewoon wat in de schroefdraad er op draaien goed vast, en dan wat er langs uit prut afvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

met antivries bedoelde ik trouwens de (antivries) radiator koelvloeitstof voor je auto.. niet de antivries ruitensproeier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
:/ Anti vries is ruitensproeier, radiator vloeistof heet gewoon koelvloeistof.
Is het erg, als je nog goede koelvloeistof neemt die al gebruikt is? ook al is die gefilterd?
Maar ik heb nog antivries staan, daarom verkies ik eigenlijk liever antivries dan koelvloeistof. Maar het hangt er vanaf wat langer meegaat.

[ Voor 28% gewijzigd door PRaGA88 op 12-01-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PRaGA88 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:10:
:/ Anti vries is ruitensproeier, radiator vloeistof heet gewoon koelvloeistof.
Is het erg, als je nog goede koelvloeistof neemt die al gebruikt is? ook al is die gefilterd?
Maar ik heb nog antivries staan, daarom verkies ik eigenlijk liever antivries dan koelvloeistof. Maar het hangt er vanaf wat langer meegaat.
Koop nou voor die paar euro nieuwe koelvloeistof. Gaan prutsen met oud spul, of antivries is echt niet aan te raden. Een beetje WC setup kost een paar 100 euro, ga voor die 4 euro extra dan niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ik ga gewoon gemineraliseerd water nemen voor eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PRaGA88 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:44:
Ik ga gewoon gemineraliseerd water nemen voor eventjes.
dat kan helemaal geen kwaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lemmy18 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:53:
[...]

dat kan helemaal geen kwaad :D
Ik hoop dat je dat sarcatisch bedoelt. Een paar dagen kan misschien geen kwaad, maar een paar weken wel. Met gedestileerdwater kan je gewoon algen groei krijgen. En geloof me dat wil je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:06:
[...]

Ik hoop dat je dat sarcatisch bedoelt. Een paar dagen kan misschien geen kwaad, maar een paar weken wel. Met gedestileerdwater kan je gewoon algen groei krijgen. En geloof me dat wil je echt niet.
euhm, ik heb 2 maand met gemineraliseerd water gedraaid en niks van vuiligheid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lemmy18 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:53:
[...]

euhm, ik heb 2 maand met gemineraliseerd water gedraaid en niks van vuiligheid ...
Dan heb je mooi mazzel gehad. Als je met gedestileerwater draait zonder toevoegingen tegen algen, heb je een aardige kans dat je die algen ook krijgt. Het hoeft natuurlijk niet perse, maar de kans is wel groot. En hoe langer je er mee draait, hoe groter de kans word. Het zou ook nog eens kunnen dat er in je radiator of waterblok wel algen zitten. Zeggen dat draaien zonder toevoegingen helemaal geen kwaad kan, is erg slecht advies.

Draaien zonder toevoegingen tegen algen en corrosie is gewoon vragen om problemen.

Ik heb een tijdje gedraait met gedestileerdwater en Water-Wetter met mijn vorige PC. En daar toen heftige algengroen in gekregen. Met het uitspoelen van de radiator kwamen er gewoon dikke brokken algen van een halve cm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:11:
[...]

Dan heb je mooi mazzel gehad. Als je met gedestileerwater draait zonder toevoegingen tegen algen, heb je een aardige kans dat je die algen ook krijgt. Het hoeft natuurlijk niet perse, maar de kans is wel groot. En hoe langer je er mee draait, hoe groter de kans word. Het zou ook nog eens kunnen dat er in je radiator of waterblok wel algen zitten. Zeggen dat draaien zonder toevoegingen helemaal geen kwaad kan, is erg slecht advies.

Draaien zonder toevoegingen tegen algen en corrosie is gewoon vragen om problemen.

Ik heb een tijdje gedraait met gedestileerdwater en Water-Wetter met mijn vorige PC. En daar toen heftige algengroen in gekregen. Met het uitspoelen van de radiator kwamen er gewoon dikke brokken algen van een halve cm uit.
dan heb je pech gehad, nuja dat was ook zo de periode dat er regelmatig veranderd werd dus 1x/ week water eruit enzo ..., nu draai ik met feser one (kleurloze boel zo) + anti corrosion blocker van feser, of met gemineraliseerd water + dezelfde toevoeging of met 'n zilveren krulletje erin :)

de enige vuiligheid die ik heb is radflux in de xspc pomptopjes van mijn v1000 pctje ...

waar ik wel last van heb is dat mijn ek fullcoverblock van mijn 4870 altijd vuil wordt, precies roest :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
PilatuS schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:11:
[...]

Vreemd, ben mijn waterkoeling uit elkaar aan het draaien (nieuwe pc) en heb 2 jaar met gedestilleerd water gedraaid. Klein beetje corrosie op het CPU blok, maar GPU en chipset blok zijn beide nog redelijk schoon. Als je het aan mij vraagt word je flink opgelicht met die speciale watertoevoegingen. Als je er toch bang voor bent gooi er een scheut koelvloeistof in.

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Nieuwe systeem is besteld en ik wil dit gaan koelen m.b.v. water. Ik heb het al een keer eerder gevraagd, maar ik doe het voor de zekerheid nog een keer, er zijn namelijk nog wat dingen gewijzigd.

Hierbij het lijstje:
CPU:Heatkiller 3.0 LT
Moederbord:EK-waterblocks EVGA SLI LE
Radiator 1:XSPC RX480 Quad
Radiator 2:XSPC RX240 Dual
Ventilatoren:Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof
Pomp:Laing DDC-pomp 12V Ultra
Slangen:PVC 11/8mm UV-active rood
Aansluitingen11/8 schroef G1/4
Reservoir:EK Water Blocks 150

Is dit een goede combinatie? Radiators zijn geen overkill, ik wil later mijn GPU's er ook mee gaan koelen.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 14:43

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

R0SSI schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:16:
Nieuwe systeem is besteld en ik wil dit gaan koelen m.b.v. water. Ik heb het al een keer eerder gevraagd, maar ik doe het voor de zekerheid nog een keer, er zijn namelijk nog wat dingen gewijzigd.

Hierbij het lijstje:
CPU:Heatkiller 3.0 LT
Moederbord:EK-waterblocks EVGA SLI LE
Radiator 1:XSPC RX480 Quad
Radiator 2:XSPC RX240 Dual
Ventilatoren:Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof
Pomp:Laing DDC-pomp 12V Ultra
Slangen:PVC 11/8mm UV-active rood
Aansluitingen11/8 schroef G1/4
Reservoir:EK Water Blocks 150

Is dit een goede combinatie? Radiators zijn geen overkill, ik wil later mijn GPU's er ook mee gaan koelen.
Mooi spul opzich, maar waarom neem je in vredesnaam pvc slang ? dat is echt heel taai niet goed buigzaam spul.

Verder vraag ik me af wat voor ranzige slurpende videokaarten wel niet hebt gezien je een quad en dual high end rad niet als overkill ziet.
Even als voorbeeld, ik draai hier met een minder goed presterende 240 rad met een cpu en videokaart :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
BGB4rn schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:21:
[...]

Mooi spul opzich, maar waarom neem je in vredesnaam pvc slang ? dat is echt heel taai niet goed buigzaam spul.

Verder vraag ik me af wat voor ranzige slurpende videokaarten wel niet hebt gezien je een quad en dual high end rad niet als overkill ziet.
Even als voorbeeld, ik draai hier met een minder goed presterende 240 rad met een cpu en videokaart :P
Ten eerste omdat ik een hexacore wil koelen die ik graag wil overclocken ;) Het schijnt dat wanneer je pvc slangen in warm water doet, het buigen daarna veel gemakkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

R0SSI schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:29:
[...]

Ten eerste omdat ik een hexacore wil koelen die ik graag wil overclocken ;) Het schijnt dat wanneer je pvc slangen in warm water doet, het buigen daarna veel gemakkelijker gaat.
Tja over die slangen, ik heb hier wat van dat spul liggen maar ik ben er niet echt enthausiast over, ik heb in mijn pc tygon slangetjes lopen die altijd soepel zijn :)

Een nadeel van niet soepele slangen is is dat ze minder makkelijk op een fitting passen en er weer zeer moeilijk van af gaan (had ik telkens een bankschroef voor nodig 8)7 )

Ook heeft mijn setup een tijdje gedraaid met feser F1 fluid die zorgde voor aanslag op de slangen, de pvc slangen zijn niet eens meer transparant te noemen maar gewoon wit, de tygon slangen hebben wat smurrie aan de binnenkant die er nog wel af te krijgen is als je het wil.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
BGB4rn schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:35:
[...]

Tja over die slangen, ik heb hier wat van dat spul liggen maar ik ben er niet echt enthausiast over, ik heb in mijn pc tygon slangetjes lopen die altijd soepel zijn :)

Een nadeel van niet soepele slangen is is dat ze minder makkelijk op een fitting passen en er weer zeer moeilijk van af gaan (had ik telkens een bankschroef voor nodig 8)7 )

Ook heeft mijn setup een tijdje gedraaid met feser F1 fluid die zorgde voor aanslag op de slangen, de pvc slangen zijn niet eens meer transparant te noemen maar gewoon wit, de tygon slangen hebben wat smurrie aan de binnenkant die er nog wel af te krijgen is als je het wil.
Ik wil als vloeistof gewoon gedestilleerd water gebruiken met wat koelvloeistof. Daarnaast wil ik de bochten die al krap zijn, gebruik maken van 45° bochten. Maar ik wil vooral rode slangen gebruiken, omdat ik alles zwart/rood wil maken ;) En dan vind ik die tygon slangen niet zo mooi staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

R0SSI schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:54:
[...]

Ik wil als vloeistof gewoon gedestilleerd water gebruiken met wat koelvloeistof. Daarnaast wil ik de bochten die al krap zijn, gebruik maken van 45° bochten. Maar ik wil vooral rode slangen gebruiken, omdat ik alles zwart/rood wil maken ;) En dan vind ik die tygon slangen niet zo mooi staan :P
Tygon heb je volgens mij ook gewoon met kleurtjes hoor, het is alleen wat duurder.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
BGB4rn schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:26:
[...]

Tygon heb je volgens mij ook gewoon met kleurtjes hoor, het is alleen wat duurder.
Via Aquatuning.nl of HighFlow.nl helaas niks kunnen vinden. Weet jij dan nog een andere webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16

Zenix

BOE!

R0SSI schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:32:
[...]

Via Aquatuning.nl of HighFlow.nl helaas niks kunnen vinden. Weet jij dan nog een andere webshop?
Ik heb zelf Masterkleer UV blauw slangen, is niet duur maar ik vind het wel goed.
Je kan natuurlijk ook Feser nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0SSI schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:32:
[...]

Bij Freezinghardware hebben ze wel Tygon in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:15:
[...]

Bij Freezinghardware hebben ze wel Tygon in het zwart.
Ik wou het bij rode slangen houden :$ Ik zal het gewoon met die pvc slangen proberen. Aankomend weekend eerst de kast maar zwart spuiten van binnen en kijken of er tijd is om een window te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Weet iemand misschien hoe ik kleur toevoeging kan weg krijgen in het radiator zodat ik geen blauwheid ga krijgen of stukjes na een aantal weken draaiend.
Het lijkt juist wat blauw aantast. Goot-on-stopper middel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PRaGA88 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:32:
Weet iemand misschien hoe ik kleur toevoeging kan weg krijgen in het radiator zodat ik geen blauwheid ga krijgen of stukjes na een aantal weken draaiend.
Het lijkt juist wat blauw aantast. Goot-on-stopper middel?
Je kan ook je radiator vol gooien met erg heet water, en dan flink schudden. Als je dat een aatal keer herhaalt moet je een heel eind komen. Met agressive middelen zou ik op oppassen, het zou zomaar je radiator kunnen aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

weet iemand een winkel in friesland waar ze watercooling parts verkopen? in de buurt van Drachten/ Leeuwarden

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
PilatuS schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:02:
[...]

Je kan ook je radiator vol gooien met erg heet water, en dan flink schudden. Als je dat een aatal keer herhaalt moet je een heel eind komen. Met agressive middelen zou ik op oppassen, het zou zomaar je radiator kunnen aantasten.
Schoonmaak azijn moet gewoon kunnen hoor, gooi je ook in de wasmaschiene om die schoon te maken.

Geen dagen in laten zitten, maar doorspoelen moet kunnen en het lost ook gelijk de kalk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorritnr4 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:08:
weet iemand een winkel in friesland waar ze watercooling parts verkopen? in de buurt van Drachten/ Leeuwarden
Volgens mij zijn er bijna, of zelfs geen normale winkels die WC spul verkopen. Online winkels zijn er zat, maar fysieke winkels zijn er volgens mij helemaal niet. Het loont ook helemaal niet om een winkel te beginnen en WC spul te verkopen, daar is markt gewoon te klein voor.
Schoonmaak azijn moet gewoon kunnen hoor, gooi je ook in de wasmaschiene om die schoon te maken.

Geen dagen in laten zitten, maar doorspoelen moet kunnen en het lost ook gelijk de kalk op.
Dat moet idd wel werken ja. Maar met dingen zoals goot ontstopper zou ik niet aan de slag gaan. Dat bedoel ik met agressive middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
http://www.highflow.nl/fo...n-16-00-tot-24-00-a-5163/

Vandaag geen verzend kosten bij HighFlow.

Wilde toch net nieuwe slangen en nog wat ander spul kopen dus komt leuk uit voor mij.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Zo, ik ben sinds kort ook in de waterkoel wereld gedoken. Ik draai mijn Core i5 nu watergekoeld. Dmv een Thermaltake Bigwater 760i wordt een EK Supreme LT Acetal waterblok van vloeistof voorzien. Echt optimaal is het niet.

Ik heb voorlopig even geld nodig voor andere dingen, daarna (binnen nu en 6 maand) komt er een andere behuizing, vanwege ruimte gebrek in m'n huidige kast. Dit wordt een NZXT Tempest Evo, zodra deze beschikbaar is in Nederland incl. een 240mm rad en een custom pomp en reservoir, het EK blokje blijft dan gewoon erop zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Daar kom ik weer even met vloeistof vraag O-)

Heb ik aan deze producten genoeg? Of moet er nog anti-corrosie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is Feser View. Feser One is een totaalproduct, wat jij hebt gekozen is een toevoeging. Voor zover ik weet zit daar geen corrosie blocker in. Dat zou ik dus nog wel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:47:
Dat is Feser View. Feser One is een totaalproduct, wat jij hebt gekozen is een toevoeging. Voor zover ik weet zit daar geen corrosie blocker in. Dat zou ik dus nog wel toevoegen.
Oow oké, maar zorgt die silver killcoil daar niet voor? Of zorgt silver killcoil alleen voor het verwijderen van algen? Sorry voor de eventuele n00b vraag, maar dit is iets waar ik totaal niet veel van weet. Of iets duidelijk over kan vinden.

Edit: Laat maar, het staat duidelijk bij de productomschrijving :$

[ Voor 6% gewijzigd door R0SSI op 15-02-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welke productomschrijving, die van de killcoil?
(linkrequest!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:09:
Welke productomschrijving, die van de killcoil?
(linkrequest!) ;)
iandh's KillCoils are approx. 1.3g of pure anti-algae/antimicrobial ass kickery in the form of 0.999 fine silver!
Link

Maar deze kun je gewoon in een kabel doen, zonder dat het schade levert aan de rest van de componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Fout

Helaas konden we deze pagina niet voor u vinden.
Killcoils maken niets kapot. Naja, beestjes dan. :P Afhankelijk van de soort/grootte kun je ze in een slang of reservoir plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Killcoils maken niets kapot. Naja, beestjes dan. :P Afhankelijk van de soort/grootte kun je ze in een slang of reservoir plaatsen.
Maar kunnen ze op het laatst niet in stukjes breken ofso? Of is het dan tijd om het te vervangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoeveel jaar was je van plan dat spul in je loop te houden.... 200? ;)

Nee, je hoeft je geen zorgen over afbrokkelen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Edmin schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:55:
Hoeveel jaar was je van plan dat spul in je loop te houden.... 200? ;)

Nee, je hoeft je geen zorgen over afbrokkelen te maken.
Oow oké, danku voor de informatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

zo, binnenkort mn (lekkende) res vervangen door een restop :) ook tygon slang besteld, alleen ff checken, ik heb een aantal 90 graden plastic fittingen, die werken met de masterkleer prima zonder klem, maar ik ben bang dat tygon te zacht gaat zijn en dr af gaat glijden.. wie heeft ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:32
hier ervaring met de plastic Y-splitter, en tygon slang glijd er idd van af, ik zou als ik jou was ff een paar slangklemmen/herbie-dingen/oid meebestellen.. best wel een must in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou sowieso nooit zonder klemmen werken. Maakt niet uit met welke koppelingen of met welke slangen dan ook. Tuurlijk zal het met sommige combinaties vast wel goed gaan, maar waarom het risico lopen als je voor een paar euro een paar klemmen er op zet. Of ga voor tie-rips, kost al helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 19:06

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Idd tie-wraps zijn perfect. Even strak trekken met een tangetje, overblijfsel afknippen (niet te kort) en klaar is Kees.

Overigens heb ik een probleem en ik hoop dat iemand er iets op weet, ik ben er namelijk al eventjes mee zoet.
Ik heb een redelijk uitgebreide setup bestaande uit:
Blokken:
2x VGA fullcover blok (EK FC 280GTX)
1x cpu (Ek Supreme)
1xNB (EK NB S-MAX)
Warmteafvoer:
2x240 radiator (Black Ice GT Extreme)
1x360 radiator (Thermochill)
Zalman reserator XT
Waterchiller (nog niet aangesloten)
Pompen:
2x Laing DDC-1Plus MCP355 + Ek-top
Slangen:
Masterkleer 3/8" ID (met anti-knik veren)

Ik weet dat het flink overkill is allemaal, maar het is nou eenmaal zo gegroeid.. Mijn probleem bestaat eruit dat mijn slangen vacuüm worden gezogen! Het is al een vrij stugge slang en ik heb er ook anti-knik veren omheen gedaan, maar alsnog gebeurt het.

Voorheen had ik 1/2" slangen, maar die vind ik veel te dik. Is er iemand die er een oplossing voor heeft, behalve de slangen vervangen? De volgorde van de pompen/radiatoren/blokken maakt ook allemaal niets uit.

Nu ik toch bezig ben :) De Thermochill hangt op de kop in mijn kast(HAF932). Ik merk nu dat er nog erg veel lucht in zit. Hoe krijg je dat er fatsoenlijk uit zonder dat ik alles uit elkaar moet halen? ;) Bij voorbaat dank!

[ Voor 83% gewijzigd door pizzaislekker op 17-02-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

lucht uit de rad: optillen en scheefhouden :)
ik lees niet welke reservoir je hebt de reserator als reservior?, waar word de slang vacuum gezogen? voor de inlet van de pomp? heb je een Y split tussen de reserator en de 2 pompen? lekker logisch, die pompen moeten zo kort en direct mogelijk naar de reservoir worden aangesloten, anders krijg je idd dat de pomp herrie gaat maken en de slang voor de Y vacuum zuigt. kortom: de reserator moet 2 outlets en 2 inlets, en de outlets zo kort mogelijk naar de pomp inlets..

--------------------------

die plastic fittingen zijn iets groter dan 1/2" en de masterkleer slang zit dr gewoon strak op.. goed, dan zet ik daar wel schroefklemmen op, die zijn nog over..

herby was ik iets minder blij mee: ik had dr 1 in het midden van mn loop, en toen knelde een andere slang af, en vloog de herby dr af, hele pc nat...
wat ik dr van geleerd heb: je moet kijken naar de fittingsoort en daar je slangklem op aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://www.highflow.nl/images/product_images/product_image_256.jpg
voor herbies, en
Afbeeldingslocatie: http://www.highflow.nl/images/product_images/product_image_1013.jpg
voor schroefklemmen of veerklemmen.

[ Voor 18% gewijzigd door AlexanderB op 17-02-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik toch bezig ben :) De Thermochill hangt op de kop in mijn kast(HAF932). Ik merk nu dat er nog erg veel lucht in zit. Hoe krijg je dat er fatsoenlijk uit zonder dat ik alles uit elkaar moet halen? ;) Bij voorbaat dank!
Schudden voor gebruik :P

Wat ik altijd doe als ik gevult heb is de kast een stuk op zijn zij duwen en dan schudden. Dus de kast vast pakken en 30cm naar recht en naar links laten overhellen, en dan flink schudden. Ik zorg er altijd wel voor dat er dan nog geen dingen zoals HDD's in zitten. Dit natuurlijk wel doen met een pomp die loopt. En dan eventueel de pomp even uitzetten zodra de lucht in het reservoir komt, anders zuigt de pomp het er net zo hard weer in.

Ik draai met 5 waterblokken en 2 rad's. Waardoor er bij mij altijd enorm veel lucht in blijft zitten. Met ongeveer 10 min de kast naar beide kanten laten overhellen, en schudden is alles er uit.

Sowieso is het beste er voor te zorgen dat bij het monteren van de rad de aansluitingen omhoog zitten. Een rad die staat met de aansluitingen onderaan is een ramp qua ontluchten.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Laatst online: 06-10 14:53
Ik zou de kast naar achter kantelen (dus letterlijk op zijn achterkant) met pomp aan dan worden de aansluitingen het hoogste punt. Dan nog iets verder over laten hellen om de lucht echt richting reservoir te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadett schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:05:
Ik zou de kast naar achter kantelen (dus letterlijk op zijn achterkant) met pomp aan dan worden de aansluitingen het hoogste punt. Dan nog iets verder over laten hellen om de lucht echt richting reservoir te krijgen.
Eigenlijk het zelfde idee als wat ik heb, maar dan beter :P

• Giem
PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:23:
Ik zou sowieso nooit zonder klemmen werken. Maakt niet uit met welke koppelingen of met welke slangen dan ook. Tuurlijk zal het met sommige combinaties vast wel goed gaan, maar waarom het risico lopen als je voor een paar euro een paar klemmen er op zet. Of ga voor tie-rips, kost al helemaal niets.
Van die schroeffittingen.. ik had hiervoor ook schuif, maar uiteindelijk gaat dat toch altijd een beetje zweeten, ook met klemmen..

Toen was ik het zat en heb van die schoefklemmen gekocht, slang er in, aandraaien en nooit meer lekkage.

Deze fittingen:
http://www.highflow.nl/aa...hroeffitting-v2-g1-4.html

[ Voor 9% gewijzigd door Giem op 18-02-2010 08:43 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eens. Ik heb ze ook en ze zijn ideaal.

• BGB4rn

BGB4rn

Het is inderdaad misschien iets meer pielen maar dan heb je ook wat :) imo is het ook nog eens mooier dan push-on fittingen.

Signature

Giem schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:42:
[...]

Van die schroeffittingen.. ik had hiervoor ook schuif, maar uiteindelijk gaat dat toch altijd een beetje zweeten, ook met klemmen..

Toen was ik het zat en heb van die schoefklemmen gekocht, slang er in, aandraaien en nooit meer lekkage.

Deze fittingen:
http://www.highflow.nl/aa...hroeffitting-v2-g1-4.html
Die dingen gebruik ik zelf ook hoor. En zou ze ook iedereen aanraden. Het was alleen een reactie op de vraag of het ook zonder klemmen kon.

Deze dingen zijn idd echt ideaal. Zelfs als je er enorm aan gaat trekken krijg je ze nog niet los. Je kan ook met van alles in de kast bezig zijn, zonder je ooit zorgen te hoeven maken of je een slang los trekt.

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

idem hiero, maar op een HK 3.0 zal je ze niet naast elkaar krijgen bij alles groter dan 3/8 (13mm buiten)

en op mips chipsetblokjes krijg je ze ook niet naast elkaar ..., zefls de 3/8" al niet meer

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/mb4q4w.jpg

verder zijn het wel top dingen ! :D

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Groter dan 3/8" heb je eigenlijk toch niet nodig. Als je in de knoop kmot, kun je ook 45 graden fittingen gebruiken.
Lemmy18 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:36:
idem hiero, maar op een HK 3.0 zal je ze niet naast elkaar krijgen bij alles groter dan 3/8 (13mm buiten)

en op mips chipsetblokjes krijg je ze ook niet naast elkaar ..., zefls de 3/8" al niet meer

[afbeelding]

verder zijn het wel top dingen ! :D
Die dingen zijn ook wel gigantisch te noemen. Ik gebruik de zelfde soort koppelingen maar niet specifiek die. Die ik gebruik bestaan al wat langer en zijn ook niet zo enorm groot. Wel enorm balen voor je dat je er nu achter komt dat het nooit gaat werken zo.

Enige nadeel van dit soort koppelingen is dat de slang soms gaat mee draaien als je de ring aan draait. Het hangt af van de ring of dit wel of niet gebeurt. Ik ben af en toe wel eens 10 min aan het prutsen geweest tot ik een slang goed vast had zitten. Moet je gaan prutsen met eerst tegen draaien zodat de slang goed uitkomt als ie mee gaat draaien bij het vast zetten.

Hebben deze koppelingen ook last van mee draaien of niet ?

Vind deze ook wel heel erg mooi, maar aangezien ik ook altijd het moederbord mee koel kan ik deze maar beter niet aanschaffen in de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 18-02-2010 15:02 ]

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:01:
[...]

Die dingen zijn ook wel gigantisch te noemen. Ik gebruik de zelfde soort koppelingen maar niet specifiek die. Die ik gebruik bestaan al wat langer en zijn ook niet zo enorm groot. Wel enorm balen voor je dat je er nu achter komt dat het nooit gaat werken zo.

Enige nadeel van dit soort koppelingen is dat de slang soms gaat mee draaien als je de ring aan draait. Het hangt af van de ring of dit wel of niet gebeurt. Ik ben af en toe wel eens 10 min aan het prutsen geweest tot ik een slang goed vast had zitten. Moet je gaan prutsen met eerst tegen draaien zodat de slang goed uitkomt als ie mee gaat draaien bij het vast zetten.

Hebben deze koppelingen ook last van mee draaien of niet ?

Vind deze ook wel heel erg mooi, maar aangezien ik ook altijd het moederbord mee koel kan ik deze maar beter niet aanschaffen in de toekomst.
naja ik had toen nog een goeie stock van BP 45's :D, nu niet meer dus, en da's ook van einde van de vakantie/begin september, boel heeft dan maand en half - maand gedraaid :)

maar opgepast met mipsblokjes dus icm met dit

Dikker vind ik persoonlijk ietsje mooier, die 3/8 met 13 mm buiten is niet zo strak. ga in mijn nieuwe build 7/16, dus 11mm binnen, 16 buiten, die 5/8 is 10mm binnen en 16mm buiten is evenmoi, maar, de schroefkoppelingen vanbitspower ervan zijn €0.75ct duurder/stuk dus dan is de keuze snel gemaakt :D, staan trouwens heel mooi

Afbeeldingslocatie: http://img12.abload.de/img/6rkyv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Vraagje:
voor een stil systeem (i7 920, 4890, wat hdd's) een XSPC RX360 Black of een TFC Xchanger 360 Triple?
Meestal zullen de fans op Low staan dus, en een enkele maal tijdens gamen of renderen omhoog worden geschroefd.

editus: en oja, het hangt er miss ook van af welke fans je gebruikt, das simpel, tot nu toe heb ik nog geen fijne 120mm's, dus die gaan ook worden aangeschaft, dus als je daarvoor nog een tipje hebt, graag :>

@lemmy: :o dat ziet er netjes uit, prachtig plaatje :)

Thanks in advance

[ Voor 28% gewijzigd door J_V_D_L op 27-02-2010 14:58 . Reden: bijvoegsel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
:D al een paar dagen op waterkoeling gedraait. Gaat goed mijn AMD 720 op 3.8 wordt max 41° op laagste fan stand,(single radje).
Gaat nog een 240radje bij komen.

Maar weet iemand misschien een mobo koeling set voor een 790FX-UD5P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

hm :) XSPC pomp top res doet zn werk wel goed, de loop is heel erg snel bubbeltjesvrij zonder enige moeite.. (en hij lekt niet, zoals mn vorige res) alleen n beetje groot, hij past haast niet in mn kast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

J_V_D_L schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:54:
Vraagje:
voor een stil systeem (i7 920, 4890, wat hdd's) een XSPC RX360 Black of een TFC Xchanger 360 Triple?
Meestal zullen de fans op Low staan dus, en een enkele maal tijdens gamen of renderen omhoog worden geschroefd.

editus: en oja, het hangt er miss ook van af welke fans je gebruikt, das simpel, tot nu toe heb ik nog geen fijne 120mm's, dus die gaan ook worden aangeschaft, dus als je daarvoor nog een tipje hebt, graag :>
Ik denk dat je in de praktijk weinig verschil zult merken. De RX360 is waarschijnlijk de beste keuze voor je portemonnee.
Daarnaast een paar Gentle Typhoons aan een fancontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Edmin schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat je in de praktijk weinig verschil zult merken. De RX360 is waarschijnlijk de beste keuze voor je portemonnee.
Daarnaast een paar Gentle Typhoons aan een fancontroller.
Nah, die 4 cent kan ik wel missen. Dagdeal bij Highflow ;) vandaar dat ik blij ben dat jullie zo snel reageren :)

Maakt het nog uit hoeveel RPM, aangezien ik toch een fancontroller heb? Is er geluids/prestatie verschil in een standaard op 500RPM draaiende fan en een "handmatig" op 500RPM gebrachte fan?

[ Voor 16% gewijzigd door J_V_D_L op 27-02-2010 19:17 . Reden: 4 cent is geen 5 cent, leren rekenen jongen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In dat geval kocht ik de X-Changer (al was het maar om de koele naam) :P

* Edmin heeft ook een X-changer in zijn loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Oké, dan vraag ik nog 1 maal* jullie aandacht, want dan zou mn setupje klaar zijn (in theorie):

TFC Xchanger 360
Laing DDC MCP350 (gaat worden gemod naar de Plus versie!)
met daarop een XSPC Laing DDC Acryl-top
WC HeatKiller Rev. 3.0 (normale versie, niet extra deluxe, of wel meerprijs waard?)
EK FC4890 CF voor de videokaart
Feser slang UV Red (2 meter lijkt me genoeg?)
En door het geheel gaat Feserspul Red UV blabla.
3x Scythe Typhoon 1450RPM

Waar is het resevoir?

Nou, die heb ik al. Twee zelfs, Passive tubes van XSPC.

Ik heb ook al 14 Feser fittingen, volgensmij gaan deze niet passen op de HeatKiller (te breed), dat zou wel jammer zijn.

Raden jullie nog iets aan? Dit wordt de eerste keer WC. Een vultrechter oid?

Dit staat ook nog op de lijst, de radiator gaat namelijk OP de PC (zalman HD160+ kastje), samen met de passive tubes, hier moet ik nog iets moois voor creëren :)

* dit is slechts een schatting

edit: shrouds/grills aanbevolen? Ook met zo'n rechtop-sta-ding?

edit: ik durf het toch nog niet aan alles nu te al kopen, ik wacht liever nog op wat advies van jullie, die dagdeal, als ie maar 1 dag duurt, kan me dan gestolen worden.
Ik ga liever voor de RX360 + degelijke setup dan een goedkope Xchanger maar met een in haast gekochte gebrekkige setup...

edit: Push of Pull? Of allebei?

[ Voor 13% gewijzigd door J_V_D_L op 01-03-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 16:33
Ik heb mijn waterkoeling eindelijk binnen en geïnstalleerd.
heb er in totaal 6 maanden over nagedacht en toen toch maar de knoop doorgehakt.

Ik heb nu 2 loops, 1 voor de cpu en 1 voor de videokaarten

loop1:
mcp355 in een XSPC bay rad/res combo
heatkiller 3.0 CU
xspc rx240
13/10mm slang masterkleer en primochill pc pure

loop 2
2x bitspower blackfreezer gtx295
xspc rx360

alles loopt perfect, moet alleen de loop van de GPU's dit weekend even uit elkaar halen omdat een GPU 90 graden+ wordt, waarschijnlijk vanwege een schroefje dat niet helemaal goed strak ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

maxietheboss schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:10:
Ik heb mijn waterkoeling eindelijk binnen en geïnstalleerd.
heb er in totaal 6 maanden over nagedacht en toen toch maar de knoop doorgehakt.

Ik heb nu 2 loops, 1 voor de cpu en 1 voor de videokaarten

loop1:
heatkiller 3.0 CU
xspc rx240

loop 2
2x bitspower blackfreezer gtx295
xspc rx360

alles loopt perfect, moet alleen de loop van de GPU's dit weekend even uit elkaar halen omdat een GPU 90 graden+ wordt, waarschijnlijk vanwege een schroefje dat niet helemaal goed strak ging
zo'n hete GPU klinkt niet goed...

Verder niemand die even een blikje wil werpen op m'n setup :$ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verder niemand die even een blikje wil werpen op m'n setup :$ ?
Ziet er prima uit. Neem alleen wel meer dan 2 meter slang. 2 meter kan net te weinig zijn en dan baal je mooi. Koop gewoon gelijk 4 meter, als je dan eens iets gaat aanpassen heb je meer dan genoeg liggen. Kost verder ook niet veel en liever te veel dan te weinig hebben liggen.

Fangrills zou ik er wel op doen, de fans komen als ik het goed heb toch te zitten waar je er tegen aan kan komen. Push of pull zou ik even opzoeken wat het beste is.

Een trechter is ook zeker aan te raden. Zelf gebruik ik een kleine trechter met daar een stukje slang aan. Op die manier kan je de trechter in een reservoir zetten en is de kans dat er iets overheen gaat heel klein.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 01-03-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

trechter heb ik gewoon n keer uit de gamma opruimingsbakken gevist.. overigens komt wel meer van mn waterkoeling spul daar vandaan, bijvoorbeeld de hoek en T stukjes, de materialen van mn oude (theezeef lek) res, slangklemmen, etc.. als je goed rondkijkt kan je bij de bouwmarkt best geniale deals vinden :)

heb nu n XSPC Res Top, wat een heerlijke top is dat, hij is n beetje groot, maar hij haalt binnen n dag alle bubbels dr uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
@JVDL:

Mooi lijstje, al zou ik persoonlijk niet eens voor de 355 gaan maar de 350, die heeft power zat om je water rond te laten lopen tenzij je van plan bent ook nog eens je moederbord te gaan voorzien van waterkoeling. Maar waar ik het meest voor vrees zijn je reservoirs, Die zijn namelijk van aluminium gemaakt en dat gaat reageren met de andere metalen in jouw loop. Op XS worden die reservoirs niet voor niets vergruisd! Hierbij komt dat het passieve element van die res helemaal niet meetbaar is. Een keer je CPU/GPU slecht/goed mounten levert meer verschil in temperatuur op. Ik zou wat dat betreft gewoon het zekere voor het onzekere nemen en kijken naar een betere oplossing.

Over de Heatkiller, ik vind het montage systeem gedateerd, nu zal je niet zo snel van socket verwisselen maar persoonlijk vind ik het fijner om alles meegeleverd te krijgen voor verschillende sockets zodat je naderhand niet nieuwe brackets hoeft bij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Kadett schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:39:
@JVDL:

Mooi lijstje, al zou ik persoonlijk niet eens voor de 355 gaan maar de 350, die heeft power zat om je water rond te laten lopen tenzij je van plan bent ook nog eens je moederbord te gaan voorzien van waterkoeling. Maar waar ik het meest voor vrees zijn je reservoirs, Die zijn namelijk van aluminium gemaakt en dat gaat reageren met de andere metalen in jouw loop. Op XS worden die reservoirs niet voor niets vergruisd! Hierbij komt dat het passieve element van die res helemaal niet meetbaar is. Een keer je CPU/GPU slecht/goed mounten levert meer verschil in temperatuur op. Ik zou wat dat betreft gewoon het zekere voor het onzekere nemen en kijken naar een betere oplossing.

Over de Heatkiller, ik vind het montage systeem gedateerd, nu zal je niet zo snel van socket verwisselen maar persoonlijk vind ik het fijner om alles meegeleverd te krijgen voor verschillende sockets zodat je naderhand niet nieuwe brackets hoeft bij te bestellen.
Oké, ja ik ben hier eerder mee bezig geweest en ik ga waarschijnlijk gewoon eigenwijs doen :+
Het idee is om de reservoirs op de pc te zetten samen met de radiator. Vandaar dat ik dacht dat een sterkere pomp miss nodig was, alsnog is misschien het hoogteverschil beperkt omdat ik een HTPC kastje heb.

Snelle-5-minuten-sketchup:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2cwlch0.jpg
klikbaar

Natuurlijk kloppen hier de verhoudingen etc. niet, maar dit is het idee. Ik vind de reservoirs gewoon erg gaaf en ik ben me ervan bewust dat het temperatuursgewijs niet de beste oplossing is :9. Verder heb ik al eerder een topic geopend met de vraag of het kwaad kan, het is wel "anodized" alu...

ik citeer: "Bij alu wordt het oxideerproces beinvloed met een kleurend materiaal zodat je een gekleurde oxide laag krijgt.
Als dat ook aan de binnenkant zit is er niks aan de hand wat betreft corrosie.
"
verder zal ik gebruik maken van Feser vloeistof, dus ik ga het erop wagen. Maar misschien heb ik over een half jaar wel spijt van mijn eigenwijzigheid en zit ik met een vernielde loop O-)

Wat betreft die heatkiller is het wel goed dat je me erop wijst. Ik lees het nu ook op het web, dat HK gewoon gierig is. Voor mij genoeg om wat extra te betalen voor een Apogee XT. Daar passen ook mn fittingen op (volgens mij).

Dank voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Tja eigenwijs was je al met je dubbele reservoirs :)

En over de Heatkiller, ik wou je eerder de kant van de EK Supreme HF op sturen. Zeker omdat die haast geen restrictie vormt in je loop tov de Apogee XT. En het scheelt je 20,- verder zijn er in mijn optiek teveel problemen met de QC (quality control) van de XT, dat krijg je als je het in China laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

het heatkillerprobleem kan je altijd oplossen met bitspower

die dubbele ressen daarboven zijn nog zo gek niet, zeker als je ze als passieve reservoirs kan inzetten, misschien wel leuk om zoiets zelf te maken?, met koper dan? :P

zoiets werkt toch als communicerende vaten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Na 2 jaar kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan, ik wil mijn casemod afmaken en voorzien van een mooie waterkoel-setup. Nou ben ik een beetje gaan 'windowshoppen' bij Aquatuning en kwam daar de flowsensors van GMR tegen. Hierbij wordt vermeld dat deze niet direct op een moederbord gebruikt kunnen worden, omdat ze niet het benodigde aantal pulsen halen. Maar een simpel rekensommetje leert mij, dat een Laing DDC-Plus met een doorvoer van 600 liter per uur = 10 liter per minuut, 4920 pulsen per minuut zou genereren. Uiteraard haal je die theoretische doorvoer nooit, maar zelfs een kwart van dat aantal zou nog een hoeveelheid zijn die redelijk overeen komt met het aantal pulsen wat een stille fan genereert.
Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd? :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje mbt sleeven, waar vind ik de goede soort sleeving kits die ze bij MDPC gebruiken? ik ben er over het denken om die paar kabels die zichtbaar zijn in mijn kast te sleeven (usb/pwr enz.)

Wat Die laing betreft (ontopic) ik heb er een met XSPC top res en deze constructie op een sponsachtig plaatje gezet voor de resonantie, zolang je zorgt dat hij los van de kast staat hoor je 0,niks ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
/me R0SSI geeft dit topic even een schopje

Nou na lang wachten eindelijk mijn waterkoeling kunnen installeren. Op dit moment even test draaien om te kijken of het nog ergens lekt. Ik had helaas 2 kleine lekkages :( Je moet dan wel weer alles uit elkaar trekken :S Nu nog even wachten op fancontroller en dan is de build klaar. Voor tijdelijke foto's zie link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0SSI schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:05:
/me R0SSI geeft dit topic even een schopje

Nou na lang wachten eindelijk mijn waterkoeling kunnen installeren. Op dit moment even test draaien om te kijken of het nog ergens lekt. Ik had helaas 2 kleine lekkages :( Je moet dan wel weer alles uit elkaar trekken :S Nu nog even wachten op fancontroller en dan is de build klaar. Voor tijdelijke foto's zie link.
Ik ben dan wel benieuwd waar je die lekkages had. Ik zie op je plaatjes dat je koppelingen gebruikt die je met ringen aan draait. Die koppelingen gebruik ik zelf ook. Heb daar nog nooit mee gehad dat ze lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:26:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd waar je die lekkages had. Ik zie op je plaatjes dat je koppelingen gebruikt die je met ringen aan draait. Die koppelingen gebruik ik zelf ook. Heb daar nog nooit mee gehad dat ze lekken.
Bij de temperatuur sensor, die bleek niet echt goed te zitten, zat echt een klein beetje scheef :S En het aftap-kraantje moest nog een kleine 1/8 draai verder, toen was dat ook op gelost. Al met al niet veel bijzonders, het waren ook maar drupjes die eruit kwamen, maar het is nu klaar :*) Is er trouwens ook een manier om erachter te komen of alle lucht uit de loop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er trouwens ook een manier om erachter te komen of alle lucht uit de loop is?
Als je PC uit staat en je pomp loopt wel, even schudden met je kast. Als er dan ergens lucht zit dan schiet dat wel los en vind je het in je reservoir.

Als er nog een klein beetje lucht in zit mag je dan ook wel laten hoor. Het verdwijnt binnen een paar dagen als je PC vaak aan staat. Compleet alles er uit krijgen lukt waarschijnlijk toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:04:
[...]

Als je PC uit staat en je pomp loopt wel, even schudden met je kast. Als er dan ergens lucht zit dan schiet dat wel los en vind je het in je reservoir.

Als er nog een klein beetje lucht in zit mag je dan ook wel laten hoor. Het verdwijnt binnen een paar dagen als je PC vaak aan staat. Compleet alles er uit krijgen lukt waarschijnlijk toch niet.
Ik heb alleen de pomp aanstaan. Ik heb net de kast alle kanten op gehad, en ik denk het meeste lucht er nu wel uit is.
Daarnaast weer lekkage gehad bij T-splitsing. Ik heb het ding er dus uitgehaald. Alles werkt nu wel goed, had alleen nog even wat moeite om een plekje te vinden voor aftap-kraantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

heb ik aan een 240mm rad genoeg om een xfx gts 640mb te koelen?

ik heb nu al een 240mm rad in het systeem voor cpu . AMD 3800 x2
wordt niet warmer als 30c. met nog een 240mm rad red ik het dan om in ieder geval een 8800 gts er bij te draaien?

misschien een 2e 8800gts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

wâldpyk schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:30:
heb ik aan een 240mm rad genoeg om een xfx gts 640mb te koelen?

ik heb nu al een 240mm rad in het systeem voor cpu . AMD 3800 x2
wordt niet warmer als 30c. met nog een 240mm rad red ik het dan om in ieder geval een 8800 gts er bij te draaien?

misschien een 2e 8800gts?
hangt toaal af van welk kaliber 240 rad je hebt, als je een tfc of xspc RX hebt zal het wel goed gaan maar als je een XSPC RS hebt zal ie toch wel erg warm worden onder load.

Ik zelf heb hier een RX 240, met een q9450 @ 3,6 GHz en een 9800gtx met de core op 800 en het geheugen op 1200, dat geeft geen problemen iig :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

ik wou dan nog een HW Labs Black Ice GT Stealth 240 gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

wâldpyk schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:48:
ik wou dan nog een HW Labs Black Ice GT Stealth 240 gaan kopen
Als je daar gewoon 1 loop van maakt, dus cpu en 2x gpu en 2 rads in het zelfde kringetje komt dat ongetwijfeld goed.

Ik heb hier een compleet systeem incl nb op 1 240rad hangen wat ook nog redelijk zwaar overclocked is.

9800gtx tdp = 160 watt (hier iets meer door oc)
8800gts tdp = 146 watt

q9450 tdp = 95 watt
3800x2 tdp = 45 watt

jouw cpu + 2 gpu's is 337 watt
mijn cpu + 1 gpu is 255 (irl dus hoger) kan dus met een 240 rad af.

als je er dan nog een bij koopt zit je best zeker dat je goede temps haalt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:32
Ik heb hier ongeveer 350 a 400Watt aan hitte op een 3x120mm stealth rad gehad, toen pas werden de temps merkbaar slechter (denk aan boven de 60 graden voor cpu, q6600)
Precieze aantal Wattjes weet ik niet, was alles nogal massive aan het overklokken :)

Maar ik ben met BGB4rn, moet prima lukken!

Edit: pardon, rekenfoutje, zat 100W te hoog.

[ Voor 9% gewijzigd door YannickH op 27-04-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Het verschil tussen core 1 en 6 is bij mij redelijk groot. Op dit moment ongeveer 15 graden. Core 2 verschilt met core 1 ook 10 graden. Houdt dit in de mijn temperatuur sensor brak is ofso? Of moet ik hem opnieuw mounten? :'( Ik heb een Intel 980x voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

trekken ze onder stress dichter naar elkaar toe? (of juist verder van elkaar af, en in welke verhouding?)
afhankelijk daarvan kan je misschien bepalen of je hangende sensors hebt, of dat de core of mounting niet recht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

R0SSI schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:58:
Het verschil tussen core 1 en 6 is bij mij redelijk groot. Op dit moment ongeveer 15 graden. Core 2 verschilt met core 1 ook 10 graden. Houdt dit in de mijn temperatuur sensor brak is ofso? Of moet ik hem opnieuw mounten? :'( Ik heb een Intel 980x voor de duidelijkheid.
Je kan proberen hem opnieuw te mounten, als dat niet baat zou je kunnen proberen (mocht je wat willen en je garantie kwijt raken) hem proberen te lappen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
AlexanderB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:26:
trekken ze onder stress dichter naar elkaar toe? (of juist verder van elkaar af, en in welke verhouding?)
afhankelijk daarvan kan je misschien bepalen of je hangende sensors hebt, of dat de core of mounting niet recht is..
Nou het verschil blijft ongeveer gelijk (scheelt misschien een paar graden), dus wat houdt dit in?
BGB4rn schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:07:
[...]

Je kan proberen hem opnieuw te mounten, als dat niet baat zou je kunnen proberen (mocht je wat willen en je garantie kwijt raken) hem proberen te lappen.
Ik ga mijn €1000 CPU echt niet lappen :N Daarnaast is dit vaak niet nodig bij waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

Verschil kan wel hoor, ik zit ook met een verschil van 8°C tussen mijn koudste en warmste core in stress, die andere 2 schommelen er ergens tussenin bij mijn Q9550@4Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tempsensoren in de CPU niet helemaal juist werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Het zou allemaal kunnen, maar ik mount hem wel even opnieuw om het zeker te weten. Ik kan er gelukkig makkelijk bij, zonder alles eerst te moeten drainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18

Lemmy18

H2O-cooling addict

PilatuS schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:05:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de tempsensoren in de CPU niet helemaal juist werken.
Denk dat dat het geval is met mijn Q9550, idle doet die altijd 34-34-35-37, ongeacht welke radiator, stock of @4Ghz, naja Yorkies staan om hun brakke tempsensors bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik ben al een geruime tijd op zoek naar meer info van deze casemod/wc-setup kan iemand mij vertellen waar ik het kan vinden? Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 11 ... 67 Laatste