Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Swiftech's Apogee XT kom waarschijnlijk volgende week op voorraad in NLD. Hij ziet er niet alleen geweldig uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/Swiftech/Swiftech_Apogee-_XT_01.jpg

Maar presteert ook top:
http://vapor.skinneelabs.com/i7/Round2/XT/R2i7XT.html

Ik wilde een 1156 bracket voor mijn Apogee GTZ kopen, maar heb toch besloten om die te verkopen en de XT te halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

R0SSI schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:30:
[...]

Bedankt voor het antwoord, maar CPU block blijf ik zeer waarschijnlijk houden. Deze ziet er namelijk net wat mooier uit :9 En daarnaast is het verschil in performance niet zo groot. En de fans vond ik zelf mooi + redelijk veel luchtverplaatsing in verhouding met het geluid.

Maar ik heb nog 1 vraag; gaat push/pull veel performance opleveren? Of zal ik het bij push laten.
Ligt eraan wat je wilt doen. Bij maximale performance wil alle beetjes helpen :) push/pull is wel aan te bevelen als het even kan desnoods op 7volt als het stil moet zijn, daar de eerder genoemde radiatoren zowieso al beter zullen presteren met fans met een lagere airflow.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Hakker schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

Ligt eraan wat je wilt doen. Bij maximale performance wil alle beetjes helpen :) push/pull is wel aan te bevelen als het even kan desnoods op 7volt als het stil moet zijn, daar de eerder genoemde radiatoren zowieso al beter zullen presteren met fans met een lagere airflow.
Ik weet namelijk al wel zeker dat ik later de nieuwe processor ook ga overclocken. Dus de fans blijven waarschijnlijk wel rond op 10 - 12 volt draaien om de boel redelijk koel te houden. Dus het geluid zal daarmee laag blijven + nog steeds nog een hoge airflow, waardoor ik wel bij de XSPC blijf. Ventilator produceert namelijk op vol vermogen maar 18 dB aan geluid.

Nog een klein vraagje: De Laing DDC-pomp 12V Ultra is alleen een pomp, maar de Laing DDC-pomp 12V Ultra AGB is een pomp met een reservoir?

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een klein vraagje: De Laing DDC-pomp 12V Ultra is alleen een pomp, maar de Laing DDC-pomp 12V Ultra AGB is een pomp met een reservoir?
Als ik het goed lees en zie wel ja.

Alleen denk ik niet dat je met alleen dat reservoir wil gaan draaien. Met de kracht van die pomp draaien met zo'n klein reservoir, gaat je vast en zeker ontluchtings problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Edmin schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:37:
Swiftech's Apogee XT kom waarschijnlijk volgende week op voorraad in NLD. Hij ziet er niet alleen geweldig uit:
[afbeelding]

Maar presteert ook top:
http://vapor.skinneelabs.com/i7/Round2/XT/R2i7XT.html

Ik wilde een 1156 bracket voor mijn Apogee GTZ kopen, maar heb toch besloten om die te verkopen en de XT te halen. :P
Heee, interessant blokje inderdaad, daar mag mijn GTZ ook wel voor weg als ik het ooit nodig acht naar i5/i7 over te stappen. Mijn eigen PC'tje is nog altijd met ruime marge de snelste PC waar ik ooit mee gewerkt heb, niet meer leuk als je op stage/werk met zo'n krakkemikkige P4 moet werken :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:49

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb een idee voor de (nabije) toekomst, maar weet niet echt of het ook zo goed is als ik denk dat het is :P Vandaar dat ik hier even met de vraag komt of mijn vermoedens/gedachten kloppen.

Dit is, vrij simpel weergegeven, de setup die ik in gedachten had:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/Setup.jpg

Vanuit de pomp gaat het water langs de Videokaart(en) om erna de CPU te koelen. Hierna gaat het water door Radiator 1, waar 3 12cm ventilatoren op ~1200RPM lucht doorzuigen, om erna door Radiator 2 te gaan, waar 2 12cm ventilatoren lucht doordrukken. Dan gaat het water naar het reservoir om erna weer uit te komen bij de pomp.

De pomp zal de Liang DDC 12V Ultra zijn, om voldoende kracht te hebben om het water rond te pompen.

De gedachte/vermoedens van mij zijn nu dat Radiator 1 de meeste hitte van het systeem eruit gooit, zodat Radiator 2 het water verder kan afkoelen met verse koele lucht, zodat de watertemperaturen en dus ook de temperatuur van de gekoelde onderdelen erg laag blijft tijdens zware belasting. Radiator 2 is dus een soort intercooler :P.

Vraag is nu, hoe goed/fout is dit idee, zou het werken, en zo ja hoe goed? Of moet ik er iets aan veranderen om het goed te laten werken?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Laatst online: 06-10 14:53
Deze opzet is inderdaad het beste als je 2 interne radiatoren neemt. De eerste radiator gooit dan al het meeste van zijn warmte uit de kast voordat hij bij de 2de radiator komt die verse lucht krijgt van buiten. Een 'normale' 10 watt DCC is al krachtig genoeg om alles rond te pompen. Uiteraard met een fatsoenlijke top erop.

Heb vandaag trouwens mijn eerste stap gezet qua voorbereiding van mijn toekomstige waterkoelings set. Een CM ATCS 840 met intern ruimte voor een 360 en 240 rad besteld. PC upgrade zelf zal pas volgend jaar gebeuren (wou upgraden voor Modern Warfare 2 maar tja.... nu dus Bad Company 2). Heb nog een ongebruikte Swiftech Apogee GT liggen voor mijn E6600, alleen de GPU zal nog op lucht moeten blijven aangezien de kaart (8800 G92) al te oud is om er nog in te investeren.

Als de kast binnen is geheel zwart spuiten en alles uitkienen hoe ik de loop wil laten lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kadett op 24-10-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

Als ik het goed lees en zie wel ja.

Alleen denk ik niet dat je met alleen dat reservoir wil gaan draaien. Met de kracht van die pomp draaien met zo'n klein reservoir, gaat je vast en zeker ontluchtings problemen geven.
Dus de pomp en het reservoir apart houden. Bedankt iedereen voor het helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0SSI schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

Dus de pomp en het reservoir apart houden. Bedankt iedereen voor het helpen _/-\o_
Niet eens zozeer die 2 apart houden. Maar in ieder geval kiezen voor een reservoir waar aardig wat in kan. Bij een klein reservoir staat het water zo laag dat elke luchtbel die er in komt, direct weer mee gezogen word in de loop. Bij een reservoir met wat meer inhoud, staat het water een stuk hoger waardoor je dat veel minder snel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Ik heb een vraagje.

Ik heb een antec 300 en will er over een tijdje wc inzetten maar waar zou ik mijn rad hangen?
En welk rad? 240 of een 360. Mijn voorkeur gaat naar een 120.3PA.
Of zou ik iets anders moeten proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:38:
[...]

Niet eens zozeer die 2 apart houden. Maar in ieder geval kiezen voor een reservoir waar aardig wat in kan. Bij een klein reservoir staat het water zo laag dat elke luchtbel die er in komt, direct weer mee gezogen word in de loop. Bij een reservoir met wat meer inhoud, staat het water een stuk hoger waardoor je dat veel minder snel hebt.
Oké, maar 250 tot 500 ml is wel genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0SSI schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:44:
[...]

Oké, maar 250 tot 500 ml is wel genoeg toch?
Dat zou genoeg moeten zijn ja. Hangt natuurlijk wel enorm af van de vorm. Je wil eigenlijk een grote afstand tussen de plek waar het water aangezogen wordt naar de pomp, en de waterspiegel. Een reservoir dat hoog en niet breed is zou dan het beste zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 24-10-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:47:
[...]

Dat zou genoeg moeten zijn ja. Hangt natuurlijk wel enorm af van de vorm. Je wil eigenlijk een grote afstand tussen de plek waar het water aangezogen wordt naar de pomp, en de waterspiegel. Een reservoir dat hoog en niet breed is zou dan het beste zijn.
Dit reservoir dus, of in deze vorm. En ik ben van plan om het reservoir net boven de ingang van de pomp te hangen. Dat komt dan wel goed. Loop wordt dan: pomp -> GPU -> radiator -> CPU -> reservoir -> pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0SSI schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:57:
[...]

Dit reservoir dus, of in deze vorm. En ik ben van plan om het reservoir net boven de ingang van de pomp te hangen. Dat komt dan wel goed. Loop wordt dan: pomp -> GPU -> radiator -> CPU -> reservoir -> pomp.
Ja zoiets als dat is prima. Heb zelf ook zo'n ding alleen dan wat groter. Ook ik heb em boven de pomp gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Of je gebruikt zoiets als dit LINK

Ga ik namelijk ook doen met mijn EK Reservoir en DCC top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

Ja zoiets als dat is prima. Heb zelf ook zo'n ding alleen dan wat groter. Ook ik heb em boven de pomp gemonteerd.
Ik ziet net je pc, netjes _/-\o_. Ook grappige poppetjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Arlg wat een ramp is dat zeg die waterkoeling.
Na 5 jaar toch maar eens de poging gewaagd en bij highflow wat besteld.
1x XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit
1x Aqua-Computer Aquaero 4.00 USB Fan-Controller
2x Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 1x G1/4 ID 1x G1/4 OD
1x Aqua-Computer Aquaero Power Connect - 24 pin ATX standby power / ATX break
1x Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (5.6MM)
1x Aqua-Computer Sensor Kabel voor (electronic) Flow Meters
2x meter Tygon R3603 - 8MM ID - 11.2MM OD - Clear
2x 8MM (11-8MM) Schroeffitting - G1/4

Totaal 300,- Eurotjes.

Simpel toch goed wc setje, en een hele berg aan monitor en sturing electronica.

i7 920 op 3.6Ghz naar 63c tijdens DPC crunchen. (1.056v)

Paar daagen het spul erin, makkelijker dan ik dacht.
Meer meer meer, dit wc spul is verslavend.
Heb nu al weer een TFC Xchanger 240, Heatkiller 3.0 besteld......
Dit gaat mij geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmy100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Hallo mensen,

Heb gisteren een nieuwe waterkoeling setup besteld
maar weet niet precies in welke volgorde ik de onderdelen moet aansluiten.

Ik heb een nieuwe 3X 120 radiator en 1 x 120 radiotor besteld.
Ook heb ik nog een oude 3x120 radiator in mijn Kandalf case.

nu dacht ik om deze in de volgende volgorde te plaatsen: momp -> grote rad -> cpu -> kleine rad -> northbridge -> andere grote rad -> reservoir -> pomp....

of zou dit te zwaar worden voor mijn pomp ( alphacool 1500L/h ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@T1mmy100.

Sluit het gewoon aan op de manier die het makkelijkste voor je is. Op zich maakt de volgorde namelijk niets uit. Het beste is om een zo kort mogelijke loop te houden, en dus zo min mogelijk slang te gebruiken.

Die pomp van je zal het wel prima aan kunnen. Ik draai zelf met 5 waterblokken en 2 rad's met een Eheim 1048. Die is een stuk zwakker dan jouw pomp en dat gaat verder ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 06-10 15:49

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb even een vraagje ik draai nu al een jaar of 4 met waterkoeling systemen.
op dit moment heb ik een 2x120 BI extreme en een BI extreme 1x120. met een Laing D5-MCP655 12V pomp op een Danger den blok. Hier mee koelde ik mijn AMD 939 en dan ging allemaal goed.
Nu wil ik een nieuwe pc maken en ook weer gaan waterkoelen. Ik wil een keer gaan proberen om met een gescheide systeem te werken maar nu weet ik niet of ik er een rad moet bij kopen.

Zou straks moeten zijn 2x120 op een 5870x2 ,en de 1x120 extreme op een i7920 met Swiftech Apogee XT en mijn bloodrage moederbord.

Zou dit moeten werken of moet er nog een extra rad bij voor de cpu denk dat de videokaart het wel moet trekken op 1 dikke 2x120.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De videokaart is idd geen enkel probleem met die 2x120mm. Een i7 met een 1x120mm gaat eigenlijk 100% zeker niet werken. Die dingen worden zelfs zonder overklok nogal heet, en dan is een 1x120mm rad al niet voldoende. Het moederbord er bij pakken is dan natuurlijk al helemaal te veel.

Die 5870x2 met een 1x120mm rad is denk ik ook geen optie. Denk niet dat 1x120mm daar voldoende voor is. Als je de hele boel in 1 loop doet denk ik dat het wel zal gaan. Maar reken dan niet op erg nette temps. De beste optie lijkt mij om te gaan draaien met totaal 2 rad's van 2x120mm. Dan zou ik gaan voor de CPU op 1 rad, en moederbord en GPU op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie tegenwoordig redelijk wat builds met een enkele 360mm (in een Corsair Obisian 800D) die CPU+2*GPU moeten trekken, soms zelfs RAM en chipsets erbij! Zelf zou ik met 360mm niet meer dan CPU+1*GPU doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:18:
Ik zie tegenwoordig redelijk wat builds met een enkele 360mm (in een Corsair Obisian 800D) die CPU+2*GPU moeten trekken, soms zelfs RAM en chipsets erbij! Zelf zou ik met 360mm niet meer dan CPU+1*GPU doen.
Ik draaide zelf met een 3x120mm rad met CPU+GPU+ volledig mobo gekoeld. Na een tijdje draaien heb ik er nog maar een extra 1x120mm rad bij gedaan omdat de temps toch best hoog waren.

Wat hij allemaal wil koelen is denk ik toch wat te veel voor totaal 3x120mm. Die 5870x2 is natuurlijk ook wel even iets anders dan de 8800GT waar ik mee draai. Als die kaart 3x meer warmte produceerd dan mijn 8800GT zou mij dat niets verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Een goede 360 rad kan rond de 350-370watt afvoeren met 1000RPM fans. Rond de 500watt bij 1500RPM
Een 5870X2 heeft een TDP van rond de 370 lijkt mij (2x188) en een i7 920 een TDP van 130watt.

Zit je dus totaal op 500 watt. Het kan dus precies met een 360 rad zolang je maar genoegen neemt met geluids niveau. Eventueel een Push/Pull combo maken van 6 1500-2000rpm fans die je op een fan controller aansluit. Of het verstandig is , dat is een 2de.

Zelf zou ik sowieso dual rad doen, of je pomp het aankan, liters/uur zeggen niet zoveel, opvoerhoogte heb je meer aan, maar het lijkt me geen probleem. Minimaal 2x120 rads met lage FPI (fins per inch) dus geen Black Ice GTS/GTX (SR-1 weer wel) andere optie's :XSPC RX360, Swiftech MCR320, PA120.3

Die Black Ice radiatoren zijn leuk als je er 2000+ RPM fans op zet, alles eronder doen ze vrij weinig vanwege de hoge FPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Kadett schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:26:
Een goede 360 rad kan rond de 350-370watt afvoeren met 1000RPM fans. Rond de 500watt bij 1500RPM
Een 5870X2 heeft een TDP van rond de 370 lijkt mij (2x188) en een i7 920 een TDP van 130watt.

Zit je dus totaal op 500 watt. Het kan dus precies met een 360 rad zolang je maar genoegen neemt met geluids niveau. Eventueel een Push/Pull combo maken van 6 1500-2000rpm fans die je op een fan controller aansluit. Of het verstandig is , dat is een 2de.

Zelf zou ik sowieso dual rad doen, of je pomp het aankan, liters/uur zeggen niet zoveel, opvoerhoogte heb je meer aan, maar het lijkt me geen probleem. Minimaal 2x120 rads met lage FPI (fins per inch) dus geen Black Ice GTS/GTX (SR-1 weer wel) andere optie's :XSPC RX360, Swiftech MCR320, PA120.3

Die Black Ice radiatoren zijn leuk als je er 2000+ RPM fans op zet, alles eronder doen ze vrij weinig vanwege de hoge FPI.
Bedankt voor deze info.
Ik heb mijn Blackices rad al jaren en in zitten waren toen zo beetje de enige die je kon kopen. En eerlijk gezegt nooit gelet op de FPI. Mijn pomp moet wel krachtig genoeg zijn om het er door heen te krijgen. . Gebruik nu allemaal papst fans die toch wel redelijk blazen met de oude rads. Ga nu 1 extra rad er bij kopen zodat de videokaarten 1x120 en 1x240 op de Liang D5 pomp hebben en de CPU +MB opgewoon op een goede 1x240 draaid met een Laing DDC1plus pomp.
Maakt trouwens uit welke slang dikte je gebruikt heb nu 1/2 maar zit nu aan 3/8 te denken ivm bochten werk in de kast. dunner is iets makkelijker.

en mag ik vragen hoe jij aan de wijsheid komt kwa wattage afvoer van een rad . Heb ik nooit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Dark Angel schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:50:
[...]

Bedankt voor deze info.
Ik heb mijn Blackices rad al jaren en in zitten waren toen zo beetje de enige die je kon kopen. En eerlijk gezegt nooit gelet op de FPI. Mijn pomp moet wel krachtig genoeg zijn om het er door heen te krijgen. . Gebruik nu allemaal papst fans die toch wel redelijk blazen met de oude rads. Ga nu 1 extra rad er bij kopen zodat de videokaarten 1x120 en 1x240 op de Liang D5 pomp hebben en de CPU +MB opgewoon op een goede 1x240 draaid met een Laing DDC1plus pomp.
Een DCC + hoef je niet te halen, de normale DCC versie heeft echt voldoende kracht om een alles door te pompen (maar 1 blok en 1 rad). Flowrate maakt niet zoveel uit in deze instantie, die DCC+ kost wel 20,-meer maar levert misschien 0.5-1 graad verschil op tov de normale versie.
Maakt trouwens uit welke slang dikte je gebruikt heb nu 1/2 maar zit nu aan 3/8 te denken ivm bochten werk in de kast. dunner is iets makkelijker.
Nee maakt niet uit qua temps. Dunner is wel makkelijker maar knakt ook een stuk makkelijker, alhoewel je met 3/8 ID niet super veel last van moet hebben.
en mag ik vragen hoe jij aan de wijsheid komt kwa wattage afvoer van een rad . Heb ik nooit kunnen vinden.
Dank u ;)

Ik kan je 1 forum aanbevelen en dat is Xtremesystems.org en dan natuurlijk het Liquid Cooling gedeelte. Daar heb ik eigenlijk al mijn info/kennis vandaan.

Hier trouwens die Wattage Chart

Afbeeldingslocatie: http://www.skinneelabs.com/Radiators/Triple-Rad-10C-Delta.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zojuist een liter water in mijn loopt gegooid. De reden was een upgrade van het systeem en dus ook de bijbehorende waterblokken. Ik moet zeggen dat die Apogee XT werkelijk een zonnetje is om mee te werken. De montage is zo vreselijk eenvoudig...

Helaas geldt dat niet voor een EK-FC5870. Ik blijf het vreemd vinden dat ik thermal pads zit te knippen om de boel aan te brengen. Ook het zelf plaatsen van spacers tussen het blok en de schroefgaten vind ik wat apart, maar helaas heb je dat met alle merken GPU blokken AFAIK.

Koelprestaties heb ik nog geen idee van; de boel staat nog te onluchten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zo... dat valt niet tegen!

CPU temps @ Idle 22-27graden, @ load 40 graden
GPU temps @ Idle 21 graden, @ load 31 graden.
Dit alles op standaardsnelheden. OC'en gaan we nu maar weer eens mee verder.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Edmin schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:17:
Zo... dat valt niet tegen!

CPU temps @ Idle 22-27graden, @ load 40 graden
GPU temps @ Idle 21 graden, @ load 31 graden.
Dit alles op standaardsnelheden. OC'en gaan we nu maar weer eens mee verder.

:D
Hoe krijg je dat voor elkaar :o !
Ik heb hier, op mijn HD5870, met het zelfde blok, zo rond de 42 graden tijdens load. Wel met een overclock van 1020/1315 @ 1.287Vcore. Heb ik dan het blok gewoon niet goed erop gezet? Idle heb ik rond de 30 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb het gisteren echt drie keer gechecked... Overigens had ik op mijn 4890OC 38graden, dus het verbaast me niet echt.

Dat extra voltage van je veroorzaakt denk ik een boel hitte, want mijn loop is niet zo bijzonder dat ik daar veel verschil mee maak.

edit:
Nog even voor de duidelijkheid mijn loop:
XSPC ResTop+MCP355 --> TC Pa120.2 --> EK-FC5870 --> X-Changer 120 --> Apogee XT

[ Voor 20% gewijzigd door Edmin op 22-11-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Edmin schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:37:
Ik heb het gisteren echt drie keer gechecked... Overigens had ik op mijn 4890OC 38graden, dus het verbaast me niet echt.

Dat extra voltage van je veroorzaakt denk ik een boel hitte, want mijn loop is niet zo bijzonder dat ik daar veel verschil mee maak.

edit:
Nog even voor de duidelijkheid mijn loop:
XSPC ResTop+MCP355 --> TC Pa120.2 --> EK-FC5870 --> X-Changer 120 --> Apogee XT
Ooh kijk!
Ik heb Laing DDC Pro met bijbehorende top, dan 360 Stealth Rad(wordt nog vervangen) dan H.K 3.0 en dan pas de HD5870. Erna res en dan weer de pomp.

Dus ik denk dat de VGA dan wel goed is, maar CPU met ~57 graden is dan te warm :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Volgorde van de rads zijn niet belangrijk. Genoeg bewijs voor geweest op Xtremesystems. Maar je 360 Stealth is geen held in koelen tenzij je 1800+rpm fans gebruikt. Maar erboven verslaat hij wel alle 3x120 radiatoren, maar tja de meeste hebben liever stilte dan 2-3k rpm fans die staan de blazen :D

Maar nette temps Ed nog even wachten en dan ga ik ook eindelijk aan de slag. Moet mezelf alleen verdomde inhouden om al die leuke monitoring spull van Aqua Computer niet te kopen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Ik heb nog even een vraagje wat betreft de vloeistof. Kan ik gewoon gedistilleerd water kopen bij de supermarkt (of ergens anders), en dan een anti-corrosie middel toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0SSI schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:25:
Ik heb nog even een vraagje wat betreft de vloeistof. Kan ik gewoon gedistilleerd water kopen bij de supermarkt (of ergens anders), en dan een anti-corrosie middel toevoegen?
Ja dat kan je gewoon bij de Albert Heijn of wat dan ook kopen. Qua anti corrosie kan je ook gebruik maken van een gedeelte koelvloeistof. Ik zelf draai met 60% gedestileerdwater en 40% Halfords koelvloeistof. Die koelvloeistof beschermt tegen corrosie en algen. Het kost ook nog eens bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
PilatuS schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:38:
[...]

Ja dat kan je gewoon bij de Albert Heijn of wat dan ook kopen. Qua anti corrosie kan je ook gebruik maken van een gedeelte koelvloeistof. Ik zelf draai met 60% gedestileerdwater en 40% Halfords koelvloeistof. Die koelvloeistof beschermt tegen corrosie en algen. Het kost ook nog eens bijna niets.
Dat kan inderdaad ook nog wel ja. Maar wat is dan de beste mengverhouding? Of staat dat soms in de startpost O-)

Edit: Het staat inderdaad in de opening post O-) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door R0SSI op 24-11-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het voordeel van koelvloeistof is dat je het niet online hoeft te bestellen. Als je setup een keertje leeg moet om een blok toe te voegen oid, kan je het ook gewoon weg gooien, en er nieuwe in doen. Ipv dat je met iets zit dat duurder is, en ook niet makkelijk beschikbaar is als het een keer op is.

Nadeel (of voordeel) is dat het wel een kleurtje heeft. Tot nu toe heb ik bij de Halfords blauw, rood/roze en groen gezien.

Ik gebruik het zelf nu een jaar of 3 in 2 verschillende setups. Voor mij is het gewoon ideaal spul.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 24-11-2009 21:35 ]

• R0SSI
PilatuS schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:38:
[...]

In de openingspost staat 1 op 5 mengen, jij doet 2 op 5, maakt dit veel uit?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:56

Zenix

BOE!

R0SSI schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:26:
[...]

In de openingspost staat 1 op 5 mengen, jij doet 2 op 5, maakt dit veel uit?
je kan ook de helft erin gooien. Moet jezelf weten, maar het beste is denk ik altijd zoveel mogelijk gedestiliseerd water te doen.

Ik heb zelf puur gedestiliseerd water met zilver killcoil. Is duurzaam, en mijn slangen zijn toch al UV blauw. Ik vind duurzaamheid belangrijker dan de looks van het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Zenix schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:57:
[...]

je kan ook de helft erin gooien. Moet jezelf weten, maar het beste is denk ik altijd zoveel mogelijk gedestiliseerd water te doen.

Ik heb zelf puur gedestiliseerd water met zilver killcoil. Is duurzaam, en mijn slangen zijn toch al UV blauw. Ik vind duurzaamheid belangrijker dan de looks van het water.
Ik wil zelf voor UV rood slangen gaan, dus looks van het water zijn niet belangrijk. Maar ik wil alles via Aquatuning.nl bestellen. En daar hebben ze geen zilver killcoil, dus die optie wordt niks. Maar dan hou ik de mengverhouding gewoon zoals in de TS en dan blijven de algen ook wel weg :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

R0SSI schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:34:
[...]

Ik wil zelf voor UV rood slangen gaan, dus looks van het water zijn niet belangrijk. Maar ik wil alles via Aquatuning.nl bestellen. En daar hebben ze geen zilver killcoil, dus die optie wordt niks. Maar dan hou ik de mengverhouding gewoon zoals in de TS en dan blijven de algen ook wel weg :9.
Ja die zilvere killcoils zijn moeilijk te vinden. Je kan ook proberen een strookje zilver te vinden, en dan om pen heenbuigen. Zo heb ik het. Maar het alternatief is natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje.

Is er al iemand hier met een HD 5850 en een EK waterblok voor die kaart ? Ik zit er over te denken om beide aan te gaan schaffen, nou heb ik alleen met mijn huidige kaart problemen gehad met het monteren van het waterblok. Ik kreeg eerst een 8800GT waar het waterblok niet op paste. Na veel gezeur een ander merk gekregen waar hij wel op paste, maar dit wil ik nu dus voorkomen.

Als iemand weet welke HD 5850 merken geen probelemen hebben met een EK waterblok hoor ik dat graag. Persoonlijk zou ik het liefste een Sapphire HD 5850 kopen. Ik kan op internet alleen zo niet vinden of een EK waterblok daar op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alle HD5850's m.u.v. de Vapor-X zijn AFAIK reference boards. Ik heb tot nu toe geen problemen met de EK blokken gelezen. Heb zelf de 5870 variant, dus dat is geen vergelijk.

De EK blokken vind ik op het moment wel de beste keuze. DD is enorm duur. BP heeft matige internals. AC is volgens mij van AT en krijgt mijn geld dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor je antwoord.

Het zal denk ik een Sapphire of een Asus worden. Had al wel het vermoeden dat het geen probleem zou zijn, maar toch voor de zekerheid maar even vragen.

Het waterblok wordt sowieso een EK. Heb nu ook een EK blok op mijn 8800GT zitten, en die bevalt er goed. En het wordt ook zeker een Acetal blok. In het verleden wat problemen gehad met plexiglas dat na verloop van tijd ging scheuren. Voor mij dus geen plexi meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
voor de vapor-x is een speciaal blok van ek uitgekomen, dus die zou je evt. ook nu kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou al een aantal keer zitten kijken naar een mooie WC set.

Maar elke keer twijfel ik toch weer omdat ik nou niet precies weet wat ik moet nemen.
Ik wil mijn i7920 koel houden op een clocksnelheid van 4,4 ghz nu is hij dan tussen de 60 en 70 load.

Welke spullen raden jullie mij aan?

ALvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

920's worden vrij warm. 60-70 graden onder load vind ik niet eens slecht, maar als je op water over wil stappen:

Rad: XSPC RX360 (alternatieven: Pa120.3, X-changer 360)
CPU: Swiftech Apogee XT (alternatief: HK 3.0)
Pomp: MCP350
Res: XSPC Reservoir Top for Laing DDC
slangen+fittingen: tenminste 3/8 inch. (groter levert geen winst op), G1/4
fans: 3*Scythe Gentle Typhoon 1450RPM (alternatief: Scythe S-Flex-F)
Fancontroller

Wil je de boel uitbreidbaar houden, kies dan voor een MCP355 of evt. een D5.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 27-11-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:34:
920's worden vrij warm. 60-70 graden onder load vind ik niet eens slecht, maar als je op water over wil stappen:

Fancontroller

Thnx Ed :) ik ga er is naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fancontroller

Mensen hebben het ook over een top? waar moet ik dan naar kijken ik heb bijna hetzelfde genomen als jij, maar andere fans genomen de Scythe 800 die zijn stiller en geven ook een goede airflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Laatst online: 06-10 22:30

Fancontroller

Wat voor prijskaartje hangt ongeveer aan dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HomeInhoud winkelwagen

Inhoud winkelwagen
XSPC RS360 Black
CODE: RS360

Aantal: X €44,99 = €44,99

Prijs Aantal BTW Subtotaal
€37,81 1 €7,18 €44,99

--------------------------------------------------------------------------------

Swiftech Apogee XT - 775/1156/1366
CODE: APOGEEXT

Aantal: X €79,94 = €79,94

€67,18 1 €12,76 €79,94

--------------------------------------------------------------------------------

XSPC Laing DDC Acrylic Top
CODE: DDCTOPC

Aantal: X €17,99 = €17,99

€15,12 1 €2,87 €17,99

Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
CODE: 59025

Aantal: X €2,99 = €2,99

€2,51 1 €0,48 €2,99

10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Black Sparkle
CODE: BP-BSCPFD-CC2

Aantal: X €11,90 = €35,70

€10,00 3 €5,70 €35,70

Nexus 120MM Real Silent 1000RPM
CODE: 1599

Aantal: X €6,99 = €20,97

€5,87 3 €3,36 €20,97

Feser Aqua - Ultra Pure Water
CODE: TFC54

Aantal: X €4,95 = €9,90

€4,16 2 €1,58 €9,90

Dan kom ik op dit lijstje nog aanwijzingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je moet niet de RS360 hebben, maar de RX360. ;)
Die Nexus fans doen het heel slecht op radiatoren, omdat ze de lucht niet goed door het rad kunnen duwen. Kies toch maar voor S-Flex of Gentle Typhoon. Daarbij raad ik je echt een fancontroller aan, zodat je wat kunt spelen met de balans tussen airflow en geluid.
Je hebt nu een acrylic top, maar geen reservoir. Ik raad je de XSPC Reservoir Top aan, omdat het de prestaties van je pomp verbetert en meteen ook een reservoir is. Daarbij kun je met dat je systeem makkelijk ontdoen van lucht in de loop.
Daarnaast zie ik helemaal geen pomp in je lijstje?
En die BP fittingen zijn prachtig...maar wel enorm duur. Je kunt net zo goed normale fittingen gebruiken (ik gebruik zelf TFC).

[ Voor 111% gewijzigd door Edmin op 28-11-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Edmin schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:53:
Je moet niet de RS360 hebben, maar de RX360. ;)
Die Nexus fans doen het heel slecht op radiatoren, omdat ze de lucht niet goed door het rad kunnen duwen. Kies toch maar voor S-Flex of Gentle Typhoon. Daarbij raad ik je echt een fancontroller aan, zodat je wat kunt spelen met de balans tussen airflow en geluid.
Je hebt nu een acrylic top, maar geen reservoir. Ik raad je de XSPC Reservoir Top aan, omdat het de prestaties van je pomp verbetert en meteen ook een reservoir is. Daarbij kun je met dat je systeem makkelijk ontdoen van lucht in de loop.
Daarnaast zie ik helemaal geen pomp in je lijstje?
En die BP fittingen zijn prachtig...maar wel enorm duur. Je kunt net zo goed normale fittingen gebruiken (ik gebruik zelf TFC).
Die Nexus fans zijn gewoon Yate loons 1350rpm op lager rpm, yate loons fans worden veel gebruikt voor radiators dus dat werkt wel. Moet je wel echt een low FPI radiator nemen maar de RX is dat wel.
Als je in dezelfde prijscatogorie wil blijven met fans neem dan gewoon yate loons 1350rpm, is iets beter maar net zo stil met fancontroller als de nexus. Die andere fans die jij zegt zijn inderdaad beter, maar ook duurder. En inderdaad, sommigen mensen kicken op de de blingbling van bitspower. Maar doe mij maar gewone fittingen voor kwart van de prijs, en dan het geld in de meer belangrijke onderdelen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 20:42
Zelf heb ik deze fittingen: http://www.highflow.nl/aa...hroeffitting-v2-g1-4.html

Zijn een stuk goedkoper en net zo goed.. goed aan te draaien, passen zonder ellende. Ideale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 22:52
Ik had even een vraag, of meer.

Als eerst mijn systeem:
CPU: AMD phenom 2 940 BE
Mobo: Gigabyte MA790GP-ds4h
GPU: Gigabyte ATI 5850
Voed: Coolermaster real power 620watt
CPU koeler: True 120 black edition
Case: Cosmos S

Ik heb een overclock van 3.0 naar 3.5 op een volt van 1.42.
Daarvan zijn de temps occt 8 uur ongeveer 55 graden met een rpm van 900. Op 1500 rpm is de temp 48 graden.

Nu vraag ik me af heeft het veel zin om waterkoeling te nemen. Ik heb zelf al een lijstje gemaakt van wat ik zou willen kopen.

Bedoeling van waterkoeling, wat stiller + wat koeler + meer overclock eruit halen ?

CPU: Swiftech apogee GTZ SE
Radiator: XSPC RX360
Pomp + Top: Laing DCC--1Plus MCP355 + XSPC laing DDC acrylic reservoir
Slangen: Tygon 1/2 1 meter
Fitting: 13mm 1/2
Vloeistof: feser one cooling fluid uv geel

Er zit nog wat kleine grut bij maar de prijs is: 343.61 euro.
Kan het nog goedkoper ? of gaat de presatie dan achter uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
MittaBong schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:16:
Ik had even een vraag, of meer.

Als eerst mijn systeem:
CPU: AMD phenom 2 940 BE
Mobo: Gigabyte MA790GP-ds4h
GPU: Gigabyte ATI 5850
Voed: Coolermaster real power 620watt
CPU koeler: True 120 black edition
Case: Cosmos S

Ik heb een overclock van 3.0 naar 3.5 op een volt van 1.42.
Daarvan zijn de temps occt 8 uur ongeveer 55 graden met een rpm van 900. Op 1500 rpm is de temp 48 graden.

Nu vraag ik me af heeft het veel zin om waterkoeling te nemen. Ik heb zelf al een lijstje gemaakt van wat ik zou willen kopen.

Bedoeling van waterkoeling, wat stiller + wat koeler + meer overclock eruit halen ?

Er zit nog wat kleine grut bij maar de prijs is: 343.61 euro.
Kan het nog goedkoper ? of gaat de presatie dan achter uit?
Waterkoeling is nooit goedkoop, dat als eerste.

Je setje ziet er goed uit, alleen hoe wil je de pomp goed vast zitten. Ik heb de pomp ook "los" in de kast gehad en dat trilde en maakte veel lawaai.

Nu heb ik dit als top/res:
http://www.performance-pc...439_665&products_id=25767

Hierdoor zit mijn pomp goed vast, en is het systeem een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 22:52
Giem schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:47:
[...]

Waterkoeling is nooit goedkoop, dat als eerste.

Je setje ziet er goed uit, alleen hoe wil je de pomp goed vast zitten. Ik heb de pomp ook "los" in de kast gehad en dat trilde en maakte veel lawaai.

Nu heb ik dit als top/res:
http://www.performance-pc...439_665&products_id=25767

Hierdoor zit mijn pomp goed vast, en is het systeem een stuk stiller.
je bedoelt de resevoir? XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir for Dual Laing DDC
of kan je daar je pomp bij doen ,,,,

sorry ffies gegoogled en ik zie, dat is inderdaad een mooi systeem :)

[ Voor 5% gewijzigd door MittaBong op 28-11-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Je wilt het systeem stiller maken? Terwijl de grootste herrie bron niet watergekoeld gaat worden (de HD5850 zal dan toch echt wel boven je fans van je rad uitkomen). Het leuke/nare van waterkoeling of je systeem stiller maken is dat er altijd wel iets is wat je blijft horen.

Voor 900 RPM zijn die temps gewoon netjes te noemen en niet schadelijk op de lange termijn. Denk dat wanneer je de HD5850 stiller kan maken (toekomstige revisie van de HR-03 van TR??) dat dan je Real Power overblijft als herrie bron. Vervang die voor een Seasonic X-650 die tot 150 watt niet eens de ventilator laat draaien en je houd je HDD's over als geluidsbron.

En die 300Mhz overclock die je eventueel extra uit overclocken haalt zijn niets vergeleken met de totale kosten van je toch wel mooie lijstje onderdelen. BTW wegblijven van Feser One vloeistof. Je wilt niet weten hoe je blok er van binnen uitziet na 5 maanden.

After edit:
1 meter Tygon? Maak er maar 3 van. Je zal 1+ meter nodig hebben en je hebt direct reserve aangezien ook Tygon slangen niet het eeuwige leven hebben qua doorzichtigheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Kadett op 28-11-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
MittaBong schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:16:
goedkoper maken:

-ipv swiftech apogee neem de Heatkiller 3.0 met acetal top, is goedkoper en heeft betere prestaties.
-pak de gewone dcc pomp (MCP350), als je dan alsnog een plus versie (MCP355) wilt kan je de MCP350 heel makkelijk omsolderen.
-neem 3/8 slangen en fittingen, (deze fittingen bijv.) en 2-3 meter tygon 3/8".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 08:55
iemand hier die weet of een reserator nog aan te passen is? (behalve slangetje binnenin en de fan die erop te kopen is)

by the way, wat is nu een goeie cpu koeler (AMD), heb nu een WB5 plus van zalman, heb t idee dat ie vrij goed koelt (stukken beter dan ac), maargoed, kijken of er nog iets van te maken valt ;)

sli draait trouwens met 2 EK waterblokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24

TGEN

Hmmmx_

Fancontroller

Dat ze warm worden kan ik beamen. Een 360 rad is dan eigenlijk ook wel het minimum als je rond of over de 4GHz wil (aangenomen dat je HyperThreading aan wil houden). Met de PA120.3 ben je volgens mij qua prestaties het beste af, maar de XSPC RX360 biedt de beste prijs-kwaliteits verhouding.

Als je voor Scythe S-Flex F fans gaat is een fancontroller een must; een zo'n fan in je systeem valt nog mee, maar 3 fans op een rad levert toch een behoorlijke hoeveelheid geluid op. Een shroud maakt het wat stiller maar kost nogal wat ruimte; een alternatief is een S-Flex op lagere snelheid (E of D) of dus een fancontroller.

Ik heb zelf twee keer een S-Flex E op een RX240 voor een i7 920 C0 op 3.6 GHz, maar gezien het benodigde voltage kan ik daar niet echt hoger mee. Er zijn plannen voor een extra rad, maar goed, andere speeltjes hebben voorrang gekregen de afgelopen maanden (X25-M, dual socket F bak, etc).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 14:22
Hallo allemaal,

Heb hier beneden een lijstje van wat ik zou willen halen maar die mist hier en daar wat. Enige tips vervangingen etc..? (eerste keer dat ik met WC bezig ben, ben al een paar weken informatie aan het vergaren)

Het moet een Duall loop worden;

1e loop voor de CPU/NB/SB
2e loop voor 2 HD 5870 in Crossfire

Volgende spullen wilde ik halen.

Swiftech Apogee XT
2x DD-5870 Water Block
2X Laing DDC-1Plus MCP355 12V
2x EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi
2x EK-Multioption Reservoir 150 rev.2
2x Thermochill PA120.3 Triple - 360 (15mm)
2x Koolance Ball Valve / Kraan VLV-BL1X2

Wat kleine vragen;

1. Ik heb een MSI x58 Platinum Mobo, is daar een speciale NB/SB block voor of moet ik zo een universele gebruiken? (heb op google gezocht maar daar kwam niet veel uit)
2. Rotary Fill-port? is het nodig?
3. hoeveel clips, barbs, klemmen etc.. heb ik nodig?

System specs:
Intel I7 920 4.0GHz HT ON
OCZ DDR3 1333
MSI X58 Platinum Mobo
2x HD5870
Kast: Lian-LI P80 (dus plek zat)
etc..

-fluff-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom DangerDen waterblokken voor de videokaarten en geen EK ? EK is een stuk goedkoper en net zo goed.

Qua moederbord zou ik even op de site van EK kijken.

Qua koppelingen heb je voor ieder onderdeel er 2 nodig. 1 voor in en 1 voor uit. Dus je aantal onderdelen maal 2 koppelingen. Als je dan voor de koppelingen gaat die een ring gebruiken om de slang vast te zetten, ben je dan ook gelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb nu bijna alle spullen binnen voor me waterkoeling. Ik heb alleen nog mijn twijfels over 1 radiator. Ik hoop dat jullie mij veder kunnen helpen.

Ik heb de volgende spullen.
black ice 2x120 en een losse 1x120 rad. En een XSPC RX360 Black
2x liang D5 pompen.

Nu ga ik de RX360 voor mijn 5970 .

Dan heb ik de blackice 2x120 nog die zou ik willen gebruiken voor een I7 920 en MB en Ram.
Maar is dat wel voldoende? is al een oude rad en niet zo dik als de XSPC rads.
Zou ik daar voldoende koeling mee kunnen krijgen om de cpu goed over te kloken.
Of is het wijzer om ook een XSPC RX240 te kopen Die losse 1x120 die ik heb is niet echt veel en laat ik liever uit kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dark Angel schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:18:
Ik heb nu bijna alle spullen binnen voor me waterkoeling. Ik heb alleen nog mijn twijfels over 1 radiator. Ik hoop dat jullie mij veder kunnen helpen.

Ik heb de volgende spullen.
black ice 2x120 en een losse 1x120 rad. En een XSPC RX360 Black
2x liang D5 pompen.

Nu ga ik de RX360 voor mijn 5970 .

Dan heb ik de blackice 2x120 nog die zou ik willen gebruiken voor een I7 920 en MB en Ram.
Maar is dat wel voldoende? is al een oude rad en niet zo dik als de XSPC rads.
Zou ik daar voldoende koeling mee kunnen krijgen om de cpu goed over te kloken.
Of is het wijzer om ook een XSPC RX240 te kopen Die losse 1x120 die ik heb is niet echt veel en laat ik liever uit kast.
Ik zou andersom doen de XSPC RX360 voor de i7 en MB ram, en de 2x120 voor de 5970. En anders inderdaad nog een RX240 erbij kopen maar dan nog hetzelfde, die triple rad is geen overkill voor een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Zenix schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:35:
[...]

Ik zou andersom doen de XSPC RX360 voor de i7 en MB ram, en de 2x120 voor de 5970. En anders inderdaad nog een RX240 erbij kopen maar dan nog hetzelfde, die tripe rad is geen overkill voor een i7.
Maar de 5970 verstookt toch veel meer warmte dan de i7 cpu? kwa wattage
Zou de BI 2x120 wel voldoende zijn? voor de videokaart. De Black ice die ik heb is kwa maten net zo groot als jouw Swiftech MCR220

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Angel op 21-12-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Ik heb hier alles, een overgeklokte C2D, moederbord, ram, 2x 4870 op een rad zitten van 4x120. Ook met 2 pompen maar 1 loop. Dat kan jij ook nog doen. De 2x120 voor je cpu dan de rest, nog een pomp, rad en dan je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dark Angel schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:02:
[...]

Maar de 5970 verstookt toch veel meer warmte dan de i7 cpu? kwa wattage
Zou de BI 2x120 wel voldoende zijn? voor de videokaart. De Black ice die ik heb is kwa maten net zo groot als jouw Swiftech MCR220
GPU's worden niet gelimiteerd door hun warmte, CPUs wel. Daarom die 360mm op je i7 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Edmin schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:31:
[...]

GPU's worden niet gelimiteerd door hun warmte, CPUs wel. Daarom die 360mm op je i7 zetten.
Dat is ook een reden waarom je ze ook aan het einde van een standaard enkele loop zet. De luchtgekoelde kaarten worden vaak al een graad of 60, 70 en ik heb ooit een NVidia gehad die standaar full load rond de 90 werd. Dit bleek normaal te zijn voor die dingen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:31:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Laat die GPU's maar lekker een graad of 50 worden. Als de CPU maar lekker koel gehouden word. Of de GPU's nou 40 of 60 graden worden, maakt helemaal niets uit.

Edit: @ Ed_L. Verkeerde gequote ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 21-12-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PilatuS schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:31:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Laat die GPU's maar lekker een graad of 50 worden. Als de CPU maar lekker koel gehouden word. Of de GPU's nou 40 of 60 graden worden maakt helemaal niets uit.
Nee, de watertemps in je loop zijn overal ongeveer gelijk, ongeacht de volgorde van je loop. Daarvoor stroomt het water gewoonweg te snel.
PilatuS schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:31:

Edit: @ Ed_L. Verkeerde gequote ? :)
Ja.. oeps.. was bedoeld als reactie op Giem.

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 25-12-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik wil een watercool setup gaan draaien eerst testen op een oud moederbord. en als het me bevalt dan op mijn nieuwe hard ware.

ik heb een vraag ik zag in de supermarkt demi waterstaan. 0.87 euro is dit het zelfde soort water als je op highflow koopt?. want daar betaal je makelijk 5euro voor demi water.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Bij highflow koop je demiwater met toevoegingen tegen algen en zooi, dat zit er bij de supermarkt niet in maar je kan ook toevoegingen kopen en zelf water mengen dat is iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

jorritnr4 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:51:
ik wil een watercool setup gaan draaien eerst testen op een oud moederbord. en als het me bevalt dan op mijn nieuwe hard ware.

ik heb een vraag ik zag in de supermarkt demi waterstaan. 0.87 euro is dit het zelfde soort water als je op highflow koopt?. want daar betaal je makelijk 5euro voor demi water.
Ja dat is prima, gewoon wat beetje koelvloeistof erbij en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde als hierboven, demi water en wat koelvloeistof, verhouding durf ik niet te zeggen, ik zou zelf demi erin doen tot er een klein bodempje in het reservoir overblijft met een vol systeem, en dan de resterende inhoud bijvullen met koelvloeistof.

Gebruik zelf trouwens feser f1 (blauw), met een laing(swiftech) pomp + xspc top res, dus makkelijk bijvullen :)

Buiten dat nog een vraagje van mijn kant, ik heb wat blauwe aanslag op een slangaansluiting, verder nergens aanslag te zien, is dit erg?

en nu ga ik slapen, morgen mijn nieuwe systeem afbouwen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 05:22:
Gebruik zelf trouwens feser f1 (blauw), met een laing(swiftech) pomp + xspc top res, dus makkelijk bijvullen :)

Buiten dat nog een vraagje van mijn kant, ik heb wat blauwe aanslag op een slangaansluiting, verder nergens aanslag te zien, is dit erg?
Zolang het je blokken niet verstopt is het niet erg.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn nieuwe systeem nu draaiende, heb ik een lekje tussen de res en de top :( , net op de verbinding tussen top en res (is een geheel, xspc top res), dus een beetje kit er op en hoop dat dat voldoende is om het lekken tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
@Frietjemet: Heb je de schroeven wel juist aangedraaid? Als een schroef meer newton uitoefent krijg je dat de O-ring niet goed sluit. (Aanname dat je een Liang DDC met XPSC Acryl Res voor Liang DDC hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Edmin schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:12:
[...]

Nee, de watertemps in je loop zijn overal ongeveer gelijk, ongeacht de volgorde van je loop. Daarvoor stroomt het water gewoonweg te snel.

[...]

Ja.. oeps.. was bedoeld als reactie op Giem.
ligt er ook aan welke pomp je gebruikt. En ik mag hopen dat je loop aan het eind warmer is dan aan het begin anders zou die niet koelen.

Ik kan bij mij duidelijk warmte verschil voelen van het water wat mijn rad in gaat en er uit (dus aan het begin en eind van mijn loop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 13:17

BTU_Natas

Superior dutchie

Giem schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:27:
[...]

ligt er ook aan welke pomp je gebruikt. En ik mag hopen dat je loop aan het eind warmer is dan aan het begin anders zou die niet koelen.

Ik kan bij mij duidelijk warmte verschil voelen van het water wat mijn rad in gaat en er uit (dus aan het begin en eind van mijn loop)
Dit soort uitspraken valt in de categorie, "een kilo lood is zwaarder dan een kilo veren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
BTU_Natas schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:44:
[...]

Dit soort uitspraken valt in de categorie, "een kilo lood is zwaarder dan een kilo veren"
Leg dat eens uit?

Want als je water aan het eind van de loop niet warmer is dan aan het begin, heeft het geen warmte opgenomen en dus niet gekoeld.... het verschil kan klein zijn bij een grote waterstroom, maar er moet verschil in zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Giem op 27-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil kan klein zijn bij een grote waterstroom, maar er moet verschil in zitten.
Ja er zit verschil in. Dit is alleen nog minder dan 1 graad. No way dat je dat verschil bij je rad kan voelen. Als het water door een blok gegaan is, is het iets van 0.2 graden warmer.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

En die 0.2 komt waarschijnlijk door druk verschil in je loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Giem schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:08:
[...]

Leg dat eens uit?

Want als je water aan het eind van de loop niet warmer is dan aan het begin, heeft het geen warmte opgenomen en dus niet gekoeld.... het verschil kan klein zijn bij een grote waterstroom, maar er moet verschil in zitten.
Als jij dat verschil wat jij hebt "gevoeld" met duidelijke tests had uitgewerkt, dan zal ik de moeite nemen om jouw "gevoel" te weer leggen. Nu gaat je het maar lekker googlen.

Was je vraag geweest, ik voel een duidelijk temperatuur verschil tussen de in en out op mijn radiator, hoe kan dit? Dan had ik je gevraagd om wat gegevens en had ik moeite gedaan om het voor je uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zal ik hem dan maar posten? ;)
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=225485
This myth is busted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

aan de andere kant, de mens is slecht in absolute temperaturen voelen, maar ongelofelijk goed in verschillen, 0.1 graad verschil kan al gevoeld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeadope schreef op zondag 27 december 2009 @ 05:28:
@Frietjemet: Heb je de schroeven wel juist aangedraaid? Als een schroef meer newton uitoefent krijg je dat de O-ring niet goed sluit. (Aanname dat je een Liang DDC met XPSC Acryl Res voor Liang DDC hebt).
Het lek zat niet ergens waar een o-ring het afdicht, het zat in het res zelf, heb er wat kit opgesmeerd en nu is het lek gelukkig weer dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, omdat ik nu weer begonnen ben met mijn eigen gebouwde kast V2, moet ik de radiatoren hebben om zo de juiste maten te hebben voor de schroefgaten en verdere afmetingen :P,

Ik wil een 360+240 rad gebruiken die actief gekoeld worden door 12 CM fans die op 1200~1500 RPM gaan draaien(afhankelijk van geluid en CFM) en vraag me nu af wat de beste combi is.
Loop is denk ik Pomp-->Rad 1(kleine)-->Rad 2(grote)-->CPU-->GPU-->Reservoir-->Pomp

Wat is dan de beste combinatie radiatoren? Geld maakt niet echt uit, wil gewoon het beste van het beste deze keer :P, dus ook bereid ervoor te betalen.
Ik zit te twijfelen tussen de 2 XPSC RX modellen, en de TFC Xchanger modellen, omdat deze volgens mij, op G1/4, de beste waren op dat RPM gebied(1200~1500 RPM)

Mochten er andere radiatoren, of combinaties beter zijn, mag dat ook uiteraard, wil gewoon heel eenvoudig weten wat de beste radiatoren voor mij zijn in dit geval :D

Edit:
Zou ik er veel voordeel aan hebben als ik 2 pompen op die loop zet? Of is het beter de loop op te splitsen en 1 rad op de GPU en 1 op de CPU te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Darkasantion op 28-12-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
kijk even hier, daar staan alle nieuwe rads in. rond de 1200-1500 rpm ligt alles heel dicht op elkaar dus zoveel zal het niet uit maken ;).

Of je je loops opsplitst of niet zal niks uitmaken, het is wel makkelijker werken als je ze opsplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
@Darkasantion:

Ik zou dan kijken naar de rads met de laagste weerstand/restrictie. En dan komt de XSPC RX rad er als 1 van de betere uit naast de Thermochill rads. Het verschil tussen de rads zelf is op 1200-1500rpm echt te klein om te merken in real-life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Heb me ook maar eens een setje aangeschaft :D
2de hands, wel..
En :p heb AM3 dus moet ik tijdelijk zelf een bracket beunen ondertussen dat deze verkocht wordt, reservoir staat ook te koop dan.

- CPU koeler S775 (Danger Den MC-775)
- Hydor L30
- Alphacool NexXxoS Exreme 1 rev.2 (120mm)
- Alphacool NexXxoS Extreme 2 (240mm)
- Coolplex Pro 50
- Slangen 1/2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

kan ik mijn pomp ook dimmen zoals met een fan ?

ik heb een alphacool AGB eheim 600 station 2 op 12v

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorritnr4 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:01:

Opzich moet dan wel kunnen ja. De vraag is alleen of je pomp op een lager voltage kan opstarten. Een hopo fans hebben minimaal 7 volt nodig om te gaan draaien, zou best kunnen dat het bij een pomp ook zo is. Ik zou zeggen probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

PilatuS schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:39:
[...]

Opzich moet dan wel kunnen ja. De vraag is alleen of je pomp op een lager voltage kan opstarten. Een hopo fans hebben minimaal 7 volt nodig om te gaan draaien, zou best kunnen dat het bij een pomp ook zo is. Ik zou zeggen probeer het eens.
Ja dat gaat werken met je pomp, alleen blijft er dan erg weinig flow/druk over.

Enne, heel veel fans draaien op 5 volt en dat onderbouw ik met mijn collectie zalman/scythe/nexus/yate loon /san ace /noxia fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enne, heel veel fans draaien op 5 volt en dat onderbouw ik met mijn collectie zalman/scythe/nexus/yate loon /san ace /noxia fans.
Mijn Papst fans, zowel 80mm als 120mm willen onder de 7 volt echt niet meer opstarten. Als ze draaien, blijven ze wel draaien op 5 volt, maar opstarten doen ze dan niet. Maar blijkbaar zijn er genoeg fans die het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
jorritnr4 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:01:

Dat heb ik ook gedaan met mn Liang DDC/Swiftech 350 @ 4000 RPM. Vond het zoem geluid storend worden. Tip voor dit pompje zet em vast het die adhesive pad die erbij komt, trilt je kast niet zo mee.
Hangt nu aan een zalman MFC1 Plus geval @ 3000RPM. Een stuk stiller en geen merkbare temp. verschil.
Als ik mn PC voor office doeleinden gebruik dan heb ik alles (pomp + fans) op zo laag mogelijk RPM staan en hoor ik enkel mn HDD nog (waar ik nog een Scythe Himuro voor wil aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:26
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om 2x 3870x2 videokaarten te koelen met 1 pasieve zalman resevator 1.
Tevens is de pomp stuk van de resevator maar ik heb nog een oude eheim 1000l per uur pomp liggen. of zou die pomp problemen geven in combinatie met de zalman toren?

Ik heb al waterblokken gekocht een tijdje terug voor de 3870x2 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas1978 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:35:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om 2x 3870x2 videokaarten te koelen met 1 pasieve zalman resevator 1.
Tevens is de pomp stuk van de resevator maar ik heb nog een oude eheim 1000l per uur pomp liggen. of zou die pomp problemen geven in combinatie met de zalman toren?

Ik heb al waterblokken gekocht een tijdje terug voor de 3870x2 kaarten.
Dit is wel uit te zoeken door te kijken naar hoeveel watt's die 2 videokaarten samen verbruiken, en dat te vergelijken met andere setups die een Reserator gebruiken.

Als jouw 2 kaarten samen 300 watt zouden verbruiken. En iemand draait met een CPU die 200 watt verbruikt + een videokaart van 100 watt. Als dat voldoende koeling geeft moet jouw setup ook werken.

Persoonlijk denk ik dat het wel zou gaan. Idle verbruiken ze vrij weinig, wat dus geen enkel probleem moet zijn. Stressed is natuurlijk een heel ander verhaal, alleen is hier het voordeel dat het videokaarten zijn, en geen CPU's. Op zich is het namelijk helemaal niet erg als ze stressed 60 graden worden.

Of ze beide onder de 40 graden blijven is de vraag. Maar afgezien van dat denk ik dat het mogelijk moet zijn, ook al worden ze dan misschien wat warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

op zoek naar een stille waterkoelingspomp.. iemand nog een idee, ik word gek van mn liang ddc, klinkt als n videokaart fannetje op 4000 rpm, en ik heb juist waterkoeling om daar vanaf te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is alle lucht uit je loop? Is je pomp al wat ouder? Eventueel undervolten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb je de pomp gemonteerd ? Niet dat ie enorm aan het resoneren is, en dat het geluid daar door komt. Als je pomp even optilt, maakt ie dan nog zoveel herie ?

En anders een Swiftech D5 pomp kopen. Op een wat lagere stand zou ie onhoorbaar moeten zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 67 Laatste