Het grote mountainbike topic (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha tof, lekker bezig geweest. :D

Maar over een drempel springen is niet moeilijk, met een goede snelheid aankomen en op het juiste tijdstip uit de knieën komen (van te voren door de knieën gaan vlak voor dat je bij de hobbel bent) en hop daar ga je. :P
Btw, ik mis wat? Een helm! :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Jah die helm ligt nog in de winkel voorlopig :')

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SchizoDuckie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:25:
Jah die helm ligt nog in de winkel voorlopig :')
Same as here. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik zal me hier ook eens gaan melden dan, ik heb pas van een huisgenoot een MTB gekocht voor 75 euro :+ een ouder type Specialized Hardrock als ik me niet vergis. Geen vering ofzo maar hij is wel stevig :P (En dat is voor mij wel belangrijk, ik kan nogal lomp zijn :X ). Ik heb er wel SPD pedalen opgezet en alle zooi (spatborden, slot en standaard) ervanaf gehaald

Het is in ieder geval een erg leuke afwisseling ten opzichte van mijn low-racer ligfiets die vooral erg snel gaat op mooie rechte wegen maar ook de manier van inspanning is heel anders, MTB'en is echt veel impulsiever, iets waar ik net niet goed in ben dus het is nog een mooie training ook

en zo kom je er ook nog eens achter hoeveel natuur er wel niet is in de buurt :) echt veel meer dan ik dacht.
vandaag heb ik dit rondje gefietst: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=396228

zitten een aantal leuke afdalingen tussen maar die durf ik nog niet helemaal aan :P maar komt wel een keer :)

Ik zal een keer wat foto's maken van mijn fiets, niet dat die echt spectaculair is vergeleken met al het moois hier

[ Voor 4% gewijzigd door Bramster op 31-08-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo. Eindelijk weer thuis van de tocht vandaag. Ride for the roses heb ik maar als ritje gebruikt als lange afstand training. 100 km bikkelen met wielrenners en eigenlijk constant 35km/h gefietst. Tot dat mijn fietsmaatje er niet meer tegen kon en toen heb ik toch 10 kilometer 25km/h moeten fietsen. Alle peletons haalden ons in. Ik werd boos en op 85 kilometer heb ik tegen d'r gezegd dat ik een eindsprintje in ging zetten. Zo gezegd zo gedaan en heb nog 2,5 peleton ingehaald die laatste 15 kilometer. Constant 40+ km/h gereden en wanneer ik er niet langs kon heb ik ingehaald door de berm. En ja, wielrenners inhalen op je MTB door de berm schept leuke reacties :+

Maargoed, die laatste 15 kilometer hebben me flink de das om gedaan. Ik stapte van de fiets om mijn roosje in ontvangst te nemen en ik heb mijn fiets tegen de prullenbak gezet en ik heb er een 20 minuten naast gelegen omdat ik helemaal de weg kwijt was. Afgezien daarvan heb ik voor mezelf de lat flink hoger gelegd en ga ik nog maar eens wat vaker duurtrainen.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The Scarabial 44e in holten, netjes hoor!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Skuzz schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:40:
Ik zal me hier ook eens gaan melden dan, ik heb pas van een huisgenoot een MTB gekocht voor 75 euro :+ een ouder type Specialized Hardrock als ik me niet vergis. Geen vering ofzo maar hij is wel stevig :P
Waarschijnlijk is het wel mogelijk om voor niet al teveel geld alsnog een verende voorvork erop te zetten. Is toch wel lekker voor de controle op ruig terrein.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
MrAngry schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:47:
[...]

Waarschijnlijk is het wel mogelijk om voor niet al teveel geld alsnog een verende voorvork erop te zetten. Is toch wel lekker voor de controle op ruig terrein.
Helaas ga je er met een heel goedkope verende vork vaak niet echt op vooruit...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
voorlopig blijf ik hier wel lekker op fietsen, mezelf kennende komt er in de toekomst wel wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:33:
The Scarabial 44e in holten, netjes hoor!
Ja was zelf ook aangenaam verrast, aangezien mijn voorbereiding gigantisch slecht was in de aanloop naar de wedstrijd. Weinig slaap 3 weken lang, veel uren werken, weinig trainen, en een verjaardag de avond ervoor :X

Maar goed komende weken meer trainen en dan 14 september de 75km van de grensland marathon in Tubbergen.
Nog een weekend naar de Ardennen, Hondsrug Classic nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zou die hardrock lekker origineel houden. Los van het feit dat er waarschijnlijk een 1" vork in moet ipv een 1 1/8" is hij zo origineel. De geometrie houdt ook geen rekening met een verende (langere) voorvork. En je bent lekker snel. Ik heb 3x hetzelfde mtb weekend in belgie gereden. De eerste keer met een begin jaren 90 rigid mtb en de andere twee keer met een verende voorvork (geen fully). De eerste keer reed nog steeds het snelst. Heerlijk verrassend als je weer eens rigid probeert. Gewoon je lichaam laten werken.

Doe eens foto's? Specialized Hardrock is een klassieker!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Jazzper schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:53:
Doe eens foto's? Specialized Hardrock is een klassieker!
Een klassieker nog wel? geen slechte koop geweest voor 75 euro dan :P
Ik heb de fiets net een beetje gepoetst en alles weer gesmeerd, geen gekraak meer nu :)

nou, hier in ieder geval een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Fietsen/SpecializedHardrock.jpg
Ik geen idee hoe oud de fiets is, kunnen jullie zien aan het model van welk jaar die ongeveer is?
als ik google op Specialized Hardrock krijg ik allemaal nieuwere modellen

en nog eentje met mijn snelheidsmonster erbij:
Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Fietsen/SpecializedHardrockZephyrLowracer.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Bramster op 02-09-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na een aantal jaar zonder mountainbike gedaan te hebben (heb een aantal jaar getourd op een Gary Fisher Yoshua, knalgeel en eigenlijk hartstikke lelijk), ben ik nu weer rond aan het kijken om het weer op te gaan pakken.

Nu is mijn interesse gewekt door de Trek 6700 '09, echter blijft het natuurlijk veel geld. Zijn er goedkopere, vergelijkbare alternatieven? Wat zijn nu fietsen die tweedehands veel "value for money" opleveren? Ik ben altijd een beetje huiverig met tweedehandsjes omdat ik niet echt vertrouwen heb in de vorige eigenaar, zowel via mijn LBS als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Tja, het is nu vrij simpel: vraag of er nog een 2008-model staat, die zijn nu in de aanbieding. En voor Trek altijd met de fietsenboer bellen: ze mogen alleen de adviesprijzen op internet zetten :S

Van die Trek ben ik niet weg qua bang-for-the-buck (en dan ga ik uit van €1000): Juicy 3 remmen is net een stapje te laag, M525 naven ook (zou ik minstens de M535 met centerlock willen hebben), verder is hij wel OK. Remmen upgraden kost €200, wielen ook zoiets, dus dat zou een duur grapje worden..
Ik zeg daarmee niet dat het een slechte fiets is, zeker niet, en het is een mooi frame. Maar qua bang-for-the-buck zou ik bij de Duitsers kijken. Ik heb een Bulls Copperhead 3 disc, en behalve de remmen ben ik daar 100% tevreden mee (nu geupgrade naar Hayes Stroker Trail :Y)). Als je de kans hebt zou ik eens bij www.12gotrading.nl langsrijden (let op de openingstijden!): tussen Rotterdam en Gouda, en ze hebben altijd best goedkope fietsen staan. De laatste keer hadden ze een fiets met volledige XT-afmontage voor €1000 :)
Vergeet niet om op het gewicht te letten, je merkt het echt of je fiets 12 of 14 kg weegt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 02-09-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
MBV, waarom zou je centerlock naven aanbevelen als je zelf ook de Hayes remmen gebruikt met IS2000? Dat is het enige verschil tussen M525 en 535, en dat is puur de bevestigingswijze van een shimano-schijf op een naaf. Dat maakt de naaf niet slechter of beter.

@ TheSnake: Leuke fiets, maar wat MBV zegt over een eerder modeljaar klopt als een bus. Kijk maar eens naar deze Trek 6700 uit '08.
Goedkoper en beter afgemonteerd.
Ik zou 12gotrading links laten liggen, ik heb op een concurrerend fietsforum minder goede verhalen gehoord over de garantie e.d.

Op zich is voor jouw budget een leuke fiets te krijgen, vooral met het kenmerk value for money. Grote kans is dat als het goed bevalt, je de fiets gaat upgraden met betere onderdelen. Een goede basis is dan belangrijk! Zorg dus voor een leuk frame, onderdelen kun je nog altijd upgraden (zie de fiets van onze upgrade-boer McGryphon).

Als je de durf hebt, zou ik de reis naar S-Tec in Duitsland wagen en daar een mooie fiets meenemen voor dat geld. (http://www.s-tec-sports.de/) Ze adverteren ook vaker in het Bike-magazin (http://www.bike-magazin.de/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb in twee magazines gelezen dat de centerlock-versie betere afdichtingen heeft dan de M525. De M535 is (behalve gewicht) gelijk aan de LX en XT, tenminste, dat beweert de LBS.
Ik heb trouwens mijn hayes met centerlock-adapters geïnstalleerd, geen enkel probleem :) Op mijn fiets zaten trouwens standaard al centerlock-adapters, bij Magura Julie (hint: te koop voor weinig ;)) zitten 6-bolt schijven.

Oh ja, ik ben hier al een poosje niet meer geweest, dus even voorstellen. Ik ben dus MBV, heb hier een poos /FG onveilig gemaakt, en ben student informatica aan de TU Eindhoven. Ik heb dus een Bulls Copperhead 3 Disc, daarvan staan foto's op http://mtb.mvdvlist.nl. Zo nu en dan kom je me tegen in de bossen bij Eindhoven. Een verslag van mijn vakantie in Verbier (met mtb-clinic.nl) staat op mountainbike.nl. S.v.p. niet allemaal tegelijk, dan kunnen mijn ouders niet internetten :P. Binnenkort eens omzetten naar HTML en zelf hosten, 't is dat er zoveel tijd in zit, anders zou ik de link hier niet durven plaatsen :X

Zijn er hier trouwens nog mensen die een DSLR meenemen op de MTB? Ik ben nog geen enkele rugzak tegen gekomen voor max €150 die aan mijn wensen voldoet: camelbak-achtig systeem, ruimte voor D70 + kitlens + 70-210, en ruimte voor kleding/eten/gereedschap etc. Ja, Lowepro, die gele, van €200-300, of de combinatie van een 30-litertas met een indeling erin (wat voor geen meter werkt).

[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 03-09-2008 00:09 . Reden: vraagje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Skuzz, hij is iets nieuwer dan ik dacht. De grote Hardrock invasie is uit 1993. Die van jou zou ik dateren op 2e helft jaren 90, zeg 1997. Check eens wat oude catelogi: http://www.retrobike.co.uk/forum/gallery2.php?g2_itemId=873

Als je het echt wil weten kan ik het wel voor je uitzoeken. Een indicatie kun je krijgen van je shimano onderdelen als die origineel zijn. Hier staat een jaarcode op. Dat jaar is je mtb, tenzij de onderdelen nog van het jaar ervoor over waren en het frame dus een jaar nieuwer is dan de onderdelen (komt vaak voor).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:56:
Ik heb in twee magazines gelezen dat de centerlock-versie betere afdichtingen heeft dan de M525. De M535 is (behalve gewicht) gelijk aan de LX en XT, tenminste, dat beweert de LBS.
Ik denk niet dat we hier moeten gaan discussieren over de beste afdichting in het Deore-segment ;)
Leuk verslag though van je vakantie.

By the way, je DSLR meenemen tijdens het fietsen? Niet bang voor crashes? Ik neem m'n huis/tuin/keuken-camera al niet mee op de fiets vanwege mogelijke valschade, condensvorming in de tas (camelbak) etc.

[ Voor 19% gewijzigd door dnhelle op 03-09-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb een fototasje die ik prachtig aan mijn stuurpen kan binden (ernaast zeg maar). Zit een powershot in en werkt allemaal prima.

moet mijn mtb ook weer eens onder het stof halen nu het wielerseizoen al wat minder wordt (vroeg donker). Moet nog een keer alles overbouwen. Heb nu aardige onderdelen (wat xt, wat deore) op een super cool retro Gary Fisher frame (met nieuwe voorvork), maar dat frame is mij veel (veel!) te klein. Zadelpen zit erg hoog etc dus valt te doen maar ergonomisch is het niet. Eens een mooi frame uitzoeken. Als ik echter mijn zandkleurig Gary Fisher frame vergelijk met een zwart/grijs alu Cube frame (bijvoorbeeld) zit er 10x meer charme in dat oude GF frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb dat ding verdorie toch niet voor niets verzekerd? Mijn S60 gaat sowieso mee, die kan wel tegen een stootje, en als ik zo hard val dat die camera kapot is heb ik wel grotere problemen, en kan die €100 me ook niet meer schelen. Voordeel van die compactcamera: zo licht en 'klein' (toen) dat als je valt, je er niet met je gewicht op komt te rusten en hij dus waarschijnlijk heel blijft. Oh ja, hij is van metaal, dat helpt ook.

Mijn D70 kan ook wel tegen een stootje, maar zal het niet overleven als ik met 60km/u op mijn rug terecht kom. Tja ehm, boeiend, en ik zal iets voorzichtiger rijden met dat (zware) ding op mijn rug. Ik wil gewoon mooie foto's maken, die camera is maar een tool. Ik neem aan dat jij ook wat krassen op je frame hebt zitten, toch?
Die actiefoto's in mijn verslag zijn allemaal gemaakt met een EOS 40D (op de auto-stand :X neem dan een 350D mee), met een compact was dat nooit zo mooi geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
@MBV
Las even je verslagje op MTB.nl over je vakantie. Die Les Gentianes afdaling kun je prima met een hardtail vanaf hoor, stuitert een beetje, als je banden niet te zacht zijn (voorkomt lekrijden bij grotere impacts) ;) Max snelheid was daar 68 met een hardtail. Zullen ergens rond de 50 gemiddeld uitgekomen zijn.

Heb het met een hardtail en een gehuurde fully gedaan deze zomer, beiden hadden zo hun voor en nadelen. Hardtail meer pijn in de benen wegens meer staan op de stuiter stukken, fully meer pijn in de benen van energie verlies bij klimmen.

Met de fully zijn we nog harder naar beneden gegaan over die rotsen... :X Exacte snelheid is me niet bekend, geen snelheidsmeter op dat huur geval.

[ Voor 8% gewijzigd door The - DDD op 03-09-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:39:
Ik heb dat ding verdorie toch niet voor niets verzekerd? Mijn S60 gaat sowieso mee, die kan wel tegen een stootje, en als ik zo hard val dat die camera kapot is heb ik wel grotere problemen, en kan die €100 me ook niet meer schelen. Voordeel van die compactcamera: zo licht en 'klein' (toen) dat als je valt, je er niet met je gewicht op komt te rusten en hij dus waarschijnlijk heel blijft. Oh ja, hij is van metaal, dat helpt ook.

Mijn D70 kan ook wel tegen een stootje, maar zal het niet overleven als ik met 60km/u op mijn rug terecht kom. Tja ehm, boeiend, en ik zal iets voorzichtiger rijden met dat (zware) ding op mijn rug. Ik wil gewoon mooie foto's maken, die camera is maar een tool. Ik neem aan dat jij ook wat krassen op je frame hebt zitten, toch?
Die actiefoto's in mijn verslag zijn allemaal gemaakt met een EOS 40D (op de auto-stand :X neem dan een 350D mee), met een compact was dat nooit zo mooi geworden :)
Krassen, inderdaad, voldoende op frame / vork / velgen etc..
Maar voorkomen is beter dan genezen. De foto's zijn er wel naar, prachtig!

Geen plannen om verder af te zakken richting Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

* Blerf doet zich hier ook maar ff melden dan :)

mijn Bike:
Afbeeldingslocatie: http://www.factorydirectbikes.com/images/merida/2008/o-1213-2008hardy3discorange.jpg

Beetje history dan maar. Heb nu een maand weer een bike heb een kleine 8jaar niet echt meer gefietst.. Af en toen deed ik nog een training mee op de bmx baan bij me ouders in de buurt.
Heb van me 6de tot me 17de bmx gereden... Op wedstrijd nivo. ( ek en Nk ) etc....
Dit jaar kreeg ik weer de kriebels en heb deze bike aangeschaft om weer beetje dirt jumps te gaan lastig vallen met mijn aanwezigheid :P en te gaan leren trail te fietsen... En beetje meer de techniek in te duiken om op hekjes te springen etc... ( leren dus en veel ) :D

Maar heb er weer zin in! In oktober maar een een weekendje ardenne en verder maar opzoek naar een beetje dirt jumps en drops om weer een beetje terug op nivo te komen.. Moet zeggen nu ik wat ouder ben denk ik over dingen na... Heel jammer vroeger ging het toch stuk sneller :X

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

The - DDD schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:00:
@MBV
Las even je verslagje op MTB.nl over je vakantie. Die Les Gentianes afdaling kun je prima met een hardtail vanaf hoor, stuitert een beetje, als je banden niet te zacht zijn (voorkomt lekrijden bij grotere impacts) ;) Max snelheid was daar 68 met een hardtail. Zullen ergens rond de 50 gemiddeld uitgekomen zijn.
Dat heb ik dus ook gedaan, en daarom had ik dus ook last van mijn vingers ;) Snakebites ben ik pas in Morzine achter gekomen ;)
Heb het met een hardtail en een gehuurde fully gedaan deze zomer, beiden hadden zo hun voor en nadelen. Hardtail meer pijn in de benen wegens meer staan op de stuiter stukken, fully meer pijn in de benen van energie verlies bij klimmen.
Klimmen? Waz'da? :P Die dag met de stinky hebben we maar een paar minuten geklommen...
Met de fully zijn we nog harder naar beneden gegaan over die rotsen... :X Exacte snelheid is me niet bekend, geen snelheidsmeter op dat huur geval.
Mja, ik hield met mijn hardtail de fully's bij met die afdaling, met de stinky had ik harder gekund maar heb ik dat niet gedaan.

@dnhelle: Italië ben ik vorig jaar geweest, linkje staat op http://mtb.mvdvlist.nl ;) Bij het Gardameer, een reis van Labyrinth (helaas was die er dit jaar niet meer :(), echt XC-rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Klimmen, nou ja, dat laatste shit eind richting Nendaz.

Enne, heb je geen schijfremmen ofzo? Die rem ik altijd met 1 vinger, en dan nog trek ik hem zo geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Gardameer is prachtig. Sentiero 601 gehad?
Geen Livigno of Ligure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Marty26 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:09:
[me=62025]Moet zeggen nu ik wat ouder ben denk ik over dingen na... Heel jammer vroeger ging het toch stuk sneller :X
Goh, komt me bekend voor. Reed vroeger wel eens een Downhill, unprotected, enkel helm en handschoenen en bleef dan gaan, ook al zat ik onder het bloed.
Tegenwoordig durf ik nauwelijx meer te vallen. Maar ja; 2 kids, spaus en 47. Dan krijg je dat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Trouwens;
Freecaster TV

Kijk maar eens als je van extreme sports houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

maartend schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:05:
[...]

Goh, komt me bekend voor. Reed vroeger wel eens een Downhill, unprotected, enkel helm en handschoenen en bleef dan gaan, ook al zat ik onder het bloed.
Tegenwoordig durf ik nauwelijx meer te vallen. Maar ja; 2 kids, spaus en 47. Dan krijg je dat. 8)7
Unprotected? Puh, jij was gewoon goed beschermt. :+

Ik ben tenminste een geschifte tiener, totaal geen bescherming, stijve gare hardtail, stuitert alle kanten op, speling van hier tot ginder, geen helm of niks. Gewoon lekker door t bos crossen en een sprong? Totaal geen problemen mee. >:)
Vaak zat op mijn bakkes gegaan, litteken vlak onder mijn linkeroog, knieën zitten vol littekens, net zoals elleboog etc. Vaak zat echt lelijke verwondingen gezien maar toch koop ik geen helm voor mezelf. Waarom? Tja, het gaat me om de kik en een schrammetje meer of minder maakt me niet uit, geneest wel weer. En ik zit ook echt niet op de leeftijd dat ik over dingen ga nadenken of wat dan ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Je doet het zo wel heel stoer overkomen, maar ik heb er maar één woord voor: dom. Maarjah, wie ben ik ;). Als jij met je hoofd tegen een boom hangt dan heb je erge spijt...en kan het te laat zijn.

Niet alles geneest weer...en is de kick nu echt zóveel meer omdat je geen helm draagt!? Die dingen zijn tegenwoordig 200 gram en dat voel je niet. En het ziet er ook niet raar uit mits je een fatsoenlijk model draagt.

[ Voor 43% gewijzigd door Vos op 03-09-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

CTRL + D.... :z

Al een tijdje niet meer in dit topic geweest.
Heb mn mtb ook alweer een tijdje niet meer aangeraakt.

Komt eind deze maand wel verandering in, ga op 5 Oktober de Hondsrug Classic fietsen in Gieten. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vos schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:47:
Je doet het zo wel heel stoer overkomen, maar ik heb er maar één woord voor: dom. Maarjah, wie ben ik ;). Als jij met je hoofd tegen een boom hangt dan heb je erge spijt...en kan het te laat zijn.

Niet alles geneest weer...en is de kick nu echt zóveel meer omdat je geen helm draagt!? Die dingen zijn tegenwoordig 200 gram en dat voel je niet. En het ziet er ook niet raar uit mits je een fatsoenlijk model draagt.
Nja stoer dat nou ook weer niet, ik tiep het alleen wat luchtig neer, slim is het idd niet, vaak wel eens gestopt na een bijna val of een echte val en dan had ik toch soms wel eens van oeps dat was niet zo slim. Mja, da's achteraf, vooraf heb ik zoiets van dat ziet er kiks uit, gaan met dat brik. :P
En later is het meer zo van oeps. :/ Als ik er al over na ga denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@Joopieboy
Zonder protectors rond raggen kan ik me nog wel voorstellen, behalve dat van die helm. Zo'n helm is echt een must, heb al een paar keer meegemaakt/gehoord " ... als ie een helm had gehad dan lag ie nu in het ziekenhuis (ipv. een mortuarium)." Serieus jongen, je kan je nog zo cool voelen, maar dood is gewoon hartstikke dood en dan heb je niks meer aan stoere praat.

Daarentegen, ook met full body armour kan het stevig mis gaan. M'n broer heeft dankzij MTB-en met full armour toch geen milt meer. Vrij lullig, want alle landen met een malaria risico (en nog wat andere ziektes) zijn nu off limits voor hem.

@Joopieboys tweede reply:
Dan is protectie helemaal wat voor jou. :+ Want dan denk je helemaal: "Kan mij het schelen, ik probeer het gewoon ik heb toch protectie." Kun je helemaal tekeer gaan en proberen van hoe hoog je moet springen om je brik in tweeen te krijgen. ;) (Meen ik serieus, bescherming geeft ook vaak meer zelfvertrouwen met dingen als springen en echt hard door bochten sjezen.)

Trouwens, afgelopen weekend ook weer een rondje Holten gereden. Was na Zwitserland toch allemaal een stuk makkelijker. Vooral het van de bult af was echt bijna met 1 vinger in de neus.

[ Voor 31% gewijzigd door The - DDD op 03-09-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

maartend schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:05:
[...]

Ja dan krijg je dat he :) maar af en toe ff los moet kunnen :D

@helm discussie!
Lijkt me goed als je het doet zegmaar.... zacht uitgedrukt. Ik heb wel eens klappers gemaakt dat ik echt die helm nodig heb gehad..... ( randjes van buizem, Stenen, etc... )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Eindelijk, eindelijk, eindelijk heb ik het artikel terug kunnen vinden wat het typische verhaal bevestigt van "had ik hem maar gehad".

Jammer dat de link niet meer werkt... De foto's spraken voor zich.
Mountainbike ongeluk
(Tip voor bikers die geen helm nodig zijn)

Ivo: Zoals een aantal van jullie misschien weten heb ik sinds vorig jaar een mountainbike. Ik heb een Giant XTC 840. Ik heb eigenlijk het afgelopen jaar veel plezer gehad van die fiets. Geen schade, geen ongelukken en had er veel plezier van.

NOTE Beelden kunnen voor een enkeling schokkend zijn !
http://www.xs4all.nl/~ivoheus/Mountainbike.html

Tot vorige week donderdag avond
Ik ging met een vriend in nieuwegein een stukje fietsen. Dit doen we wel vaker, hij heeft wat meer ervaring dan mij daarom hebben we ook nog niet in de bossen gefietst. Ik heb een helm thuis liggen maar we hebben hem eigenlijk nooit op als we in nieuwegein gaan fietsen. We fietsen dan meestal over de weg en echt gek doen kan toch niet in nieuwegein. Maarja achteraf gezien de berg in nieuwegein bij de put van weber daar gaan we wel vaker vanaf en dan ook met 40 naar beneden. Dus geen helm opdoen is eingenlijk erg dom.

Zo ook deze donderdag, we zijn aan de achterkan de berg op gereden en wilde aan de voor kant naar beneden rijden. Dit kan over een zigzag weggetje. Voor de afdealing zij mijn vriend voor de grap we kunnen ook wel over het gras naar beneden. Ik had wel door dat het een grap was maar ik ben toch blijven kijken en heb toen gedacht dat het wel kon.

Ik ben dus uiteindelijk over het gras naar beneden gegaan. Wat er precies is gebeurd weet ik niet meer maar waarschijnlijk is het veel te hard gegegaan en heb ik ook niet meer mijn rem in geknepen. Ik heb waarschijnlijk gedacht dat als ik ging remmen dan ga ik onderuit.

De eerste helling is goed gegaan. Dan is een een stukje vlak en daarna gaat het weer een stukje naar beneden. Dat stukje is op het laatste waarschijnlijk verkeerd gegaan. Ik ben een paar keer over de kop geslagen en ben toen door gegleden. Zoals jullie zien op de tekening was de plek waar ik uiteindelijk stil lag een hel stuk verder. Mijn vriend had gelukkig een telefoon bij zich en heeft meteen 112 gebeld. Hij heeft toen mijn hoofd tussen zijn benen geklemd en heeft met zijn andere hand zijn bidon gepakt en daarmee mijn wonden schoon gespoeld.

Ik ben een tijd buiten bewustzijn geweest want ik weet dus niet meer dat ik om mij heen heb geslagen. Ik weet ook niet meer dat ik dingen heb gezegd. Ook kan ik mijn niet meer herrinneren dat ik zelf op de brancard ben gestapt. In de ziekenauto ben ik heel even bij geweest maar nie lang want ik weet niet meer dat ik het ziekenhuis in ben gereden. In het zieken huis zelf ben ik wel gewoon bij geweest.

Ik heb 9 hechtingen gehad. 3 boven mijn wenkbrauw, 4 in mijn rechter oor, 1 in mijn kin en ook nog een in mijn zak waar een snee in zat
Mijn linkerhand daar zat 1 grote schaafwond op. In mijn rechter onderarm zat een flinke snee. Op mijn rechterhand zat een kleine schaafwond. Mijn rechtschouder daar zat 1 grote schaafwond op. Mijn hele rechterkant van mijn gezicht was 1 grote schaafwond.
Ik kwam bij de spoedeisende hulp binnen als trauma patiënt. Ik mocht wel al om 01.00 weg uit het ziekenhuis maar moest 's nachts wel om de 2 uur door mijn ouders worden gewekt om te controleren of ik nog goed bij was.

Het gaat nu al heel wat beter, sinds afgelopen zaterdag hebben we op advies van het ziekenhuis geen verband meer op mijn wonden gedaan, daarom zit er nu overal ook een korst.

Ik heb wel erg veel geluk gehad. Zoals je op de foto kan zien ben ik eigenlijk op een parkeerplaats tussen twee bomen in terecht gekomen. Ik had geen helm op en ben denk ik met ongeveer 40 van de heuvel af naar beneden gereden. Als er ook maar een auto op dat moment op de parkeer plaats had gestaan dan had het misschien veel erger geweest en had ik het denk ik niet kunnen na vertellen, ook had ik net zo goed tegen een van die bomen terecht kunnen komen en dan had het ook veel erger kunnen zijn.

Ik zal nu voortaan echt altijd een helm op doen, of mijn helm iets had uitgemaakt bij dit ongeluk weet ik niet maar het is toch veel veiliger. Ik hoop dat er nu meer mensen zullen zijn die nadenken voor dat ze zonder helm wegrijden wat ik denk dat er nog steeds een hele grote groep mountainbikers is die zonder helm fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat stuk ken ik ja...die foto's waren niet bepaald fris..

[edit]heb de foto's gevonden...iemand belang bij? ;)
# 1 in 8 of the cyclists with reported injuries has a brain injury.

# Two-thirds of the deaths here are from traumatic brain injury.

# A very high percentage of cyclists' brain injuries can be prevented by a helmet, estimated at anywhere from 45 to 88 per cent.
http://www.helmets.org/stats.htm

[ Voor 80% gewijzigd door Vos op 03-09-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vos schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:26:

Misschien wel goed om eens te publiceren.
Ik heb al vaker kruisjes geslagen toen ik achteraf opstond en alleen maar een schrammetje gehad.

Hell, met 60km over schötter schuiven in Italië en alleen maar je bovenbeen openschaven en je helm / camelbak slopen, dan pas sla je kruisjes van blijdschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb de foto's hier neer gezet... http://jasperstevens.nl/images/mtb-helm/ . Kan een ieder zelf bepalen of hij/zij de foto's wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

The - DDD schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:14:
Klimmen, nou ja, dat laatste shit eind richting Nendaz.

Enne, heb je geen schijfremmen ofzo? Die rem ik altijd met 1 vinger, en dan nog trek ik hem zo geblokkeerd.
Magura Julie had ik toen :X
Vos schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:26:

[...]

http://www.helmets.org/stats.htm
Voor MTB ben ik het met je eens, maar ik heb echter wel eens een onderzoek uit de UK gezien dat voor algemeen gebruik helmen juist onveiliger zijn. Sinds de verplichte fietshelm daar is het aantal ongelukken (met ziekenhuisgevolg) met fietsers toegenomen. Uit onderzoek blijkt dat automobilisten fietsers dichter passeren als ze een helm op hebben, en dat (ervaren) fietsers toch wel met hun handen de val opvangen en dus nauwelijks hersenletsel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik bedoel een helm kost je 30e dat is dus niet het geld! en scheelt je wel de helft van je uuuuh leven wellicht. Ik zal eens kijken als ik thuis ben of ik me oude helmen nog ergens heb... dan zal ik een fototje maken van een x aantal deuken... dat zegt ook al genoeg.. je hoofd beland soms op rare plaatsen bij een crash!

----------------------------------

Zijn er nog Mensen die fietsen in Amsterdam? wellicht leuk om morgen avond ff ergens beetje te freestylen.. ( moet wel weer helemaal vanaf het begin leren ) dus verwacht van mij niet heel veel in het begin.. Maar ik zeg altijd hoe meer mensen hoe meer vreugd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Marty26 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:52:
Ik zal eens kijken als ik thuis ben of ik me oude helmen nog ergens heb... dan zal ik een fototje maken van een x aantal deuken... dat zegt ook al genoeg.. je hoofd beland soms op rare plaatsen bij een crash!
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/254vx48.jpg
Dat soort foto's? :D Helm van een vriend van me.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Wat probeerde hij te koppen?

Damn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

:X dat ziet er pijnlijk uit! Damm.

Hmmmz ben inmiddels opzoek naar spots in amsterdam om een beetje te rijden.. Is niet veel zoets zegmaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://mtbclinic.nl/fotos/F1000008_resize.jpg
Hij probeerde van dat randje af te springen bij dat ventje met dat oranje shirt.
Alleen toen hij net aankwam zag hij dat het hoger was dan aan de andere kant en toen twijfelde hij even :P
Zo salto voorover met een mooie faceplant op het zand/gravel. Paar flinke blauwe plekken en schrammetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

hahah twijfel het grootste gevaar wat er is... Net zoals dat je nooit moet zeggen dit is me laatste keer dan ga ik naar huis... dan breek je altijd wat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Twijfel is inderdaad een van de grootste veroorzakers van problemen.
Het lijkt alsof je op dat moment niet de doortastendheid of concentratie teweeg kan brengen wat op dat moment benodigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb al zovaak gehad dat ik moest kiezen om vol in de ankers te gaan of gewoon door te rijden. Meestal doe ik dat laatste ;) Ook dropoffs doe ik wat makkelijker over, zeker nu ik betere remmen heb (na een dropoff moet je vaak remmen om niet in een sloot/ravijn/whatever terecht te komen, je bouwt in de lucht altijd snelheid op). Altijd dat dilemma: snelheid om veiligheid in te bouwen, of langzaam om controle te hebben...

Oh ja, over helmen: zoals in mijn verslag staat had ik 2x bijna in de afgrond gelegen, daar helpt een helm niks bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, soms is het lastig inderdaad. Vol over een kuil met mul zand heenspringen, of rustig er omheen rijden of rustig eraf.
Maar ik ben altijd van het snel er overheen. (waar ik de situatie ken).
Andere vriend van mij die ook altijd mee gaat maakt regelmatig een salto bij die situaties. Durft hij niet te springen en trekt z'n voorkant dus niet omhoog. Met als gevolg dat z'n voorwiel in de mulle zandkuil stilvalt en de rest van de fiets (inclusief zichzelf) voorbij komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Jazzper schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:02:
Skuzz, hij is iets nieuwer dan ik dacht. De grote Hardrock invasie is uit 1993. Die van jou zou ik dateren op 2e helft jaren 90, zeg 1997. Check eens wat oude catelogi: http://www.retrobike.co.uk/forum/gallery2.php?g2_itemId=873

Als je het echt wil weten kan ik het wel voor je uitzoeken. Een indicatie kun je krijgen van je shimano onderdelen als die origineel zijn. Hier staat een jaarcode op. Dat jaar is je mtb, tenzij de onderdelen nog van het jaar ervoor over waren en het frame dus een jaar nieuwer is dan de onderdelen (komt vaak voor).
Ik heb ze net even doorgekeken en niet echt kunnen vinden en de catalogus van '97 is alleen maar de prijslijst helaas. Maar zo nodig hoef ik het niet te weten hoor, gewoon een beetje indicatie is al meer dan genoeg :) Bedankt voor de moeite in ieder geval

Ik zal wel een kijken of ik iets kan vinden op de shimano onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Impry schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:28:
[afbeelding]
Hij probeerde van dat randje af te springen bij dat ventje met dat oranje shirt.
Alleen toen hij net aankwam zag hij dat het hoger was dan aan de andere kant en toen twijfelde hij even :P
Zo salto voorover met een mooie faceplant op het zand/gravel. Paar flinke blauwe plekken en schrammetjes.
Hé is dat hoogte 80 in Arnhem? Rij ik ook vaak op en is één van de oefenplekken van mtbclinic.nl. Een paar jongens die daar clinics geven train in altijd mee op donderdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

KeX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:36:
[...]

Hé is dat hoogte 80 in Arnhem? Rij ik ook vaak op en is één van de oefenplekken van mtbclinic.nl. Een paar jongens die daar clinics geven train in altijd mee op donderdag. :)
Ja, is hoogte 80 inderdaad. ;) Wij waren daar toen met z'n drieën voor een clinic van MTBclinic.nl.
Onder leiding van Karst waren wij er trouwens.

[ Voor 50% gewijzigd door Impry op 03-09-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 12-09 11:52

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben nu enigszins aan het rondkijken om ook te gaan beginnen met mountainbiken. Nu wilde ik eigenlijk bij 12Go in Waddinxveen gaan kijken (lekker in de buurt :) ), alleen ik zie door de bomen het bos al bijna niet meer.

Nu vond ik dit wel een aardige fiets, maar veel verstand heb ik er dus nog niet van. Zouden jullie mij misschien wat adviezen kunnen geven. Wat er wel en niet goed aan is en eventueel een goed alternatief (liefste dus eentje die ze daar ook hebben staan ;) ).

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, voor €600 is het niet slecht. Deore afgemonteerd, Deore schijfremmen schijnen ook vrij goed te zijn, en er zitten redelijk goeie banden onder (RR 2007 zo te zien). Het grootste nadeel lijkt mij de voorvork: ik zou proberen om toch minimaal een Rockshox Tora, of een goede van een ander merk te kopen. Helaas zie je die weinig op fietsen zitten, o.a. Manitou heeft wel goeie vorken voor weinig geld.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar het kan verstandig zijn om even door te sparen en voor €700 een fiets met een betere vork te kopen :) Aan de andere kant: vorig jaar had bike-components voor €130 een prima vork te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb over een paar maanden waarschijnlijk een Marzocchi MX Comp over voor wènâg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@ottooo: ik vind het niet wat. Er zit inderdaad wat XT op en ook wat deore, maar... een aantal componenten heet ook gewoon 'shimano'. Als er shimano componenten zonder modelnaam worden genoemd weet je hoe laat het is... namelijk lager dan het laagste wat ze hebben. Toen ik op 'website fabrikant' klikte wist ik het zeker: Target... bekend van de bouwmarkten en de crappy kwaliteit.

Koop voor dat geld liever een Cube of tweedehands a-merk imho.

• The - DDD
Ge-eikel altijd over component groepen...

Om de een of andere reden zijn er types die zich blind staren op de "groep" die aan de fiets hangt. Komen ze aan zetten met een volledig XT circus op een zwabberframe. Als je voor 600 euro een MTB koopt dan weet je gewoon dat het een probeer fiets is waarmee je is 1 seizoen gaat rijden. Daarna zie je wel weer verder. Belangrijkste is dat de achterderrie een beetje ok is, zodat ie niet bij de eerste de beste rit van je fiets valt. (Bij wijze van dan he...) Een LX derrie achter en de rest Deore is niks mis mee. Beginnende MTB-ers zijn toch in eerste instantie mooi weer fietsers, slijtvastheid in modder en aanverwante drek is dus eerst toch minder van belang.

Vanwege dat "verder zien" zou ik juist voor een fiets gaan waarvan je in ieder geval weet dat het frame ok is, dus een karig afgemonteerd maar goed frame of een tweedehands aankoop. Al die spullen die ze op je frame schroeven kun je later wel opwaarderen als het versleten is.

Maar zeker als je gaat proberen of "het wat voor je is"... Ga gewoon eerst is een paar keer een fiets huren en daarmee een rondje fietsen. Of kijk of je ergens een introductie sessie kan regelen. Voor 30 euro een middagje MTB met een instructeur er bij... Daarna nog een paar keer op een huurfiets karren en als dat na 5 keer nog steeds naar meer smaakt... Dan zou ik gelijk voor een fiets gaan van rond de 1000 a 1300 euro.

Waarom 600 euro neerleggen met de vraag of je het ooit leuk gaat vinden. Een nieuwe fiets is net een auto... zodra je hem de winkel uitrijdt is ie gelijk 30 procent minder waard.

Trouwens, iets anders. Afgelopen weekend een lekke band gehad. Binnenband was iets mis mee. Niks ernstigs, domme pech, binnenband was gescheurd op een pers naadje ofzo. Heb er een nieuwe binnenband in gedaan en nu heb ik een slinger in mijn wiel. Die slinger zit echter in het rubber, niet in mijn velg. Dus ik denk dat ik mijn buitenband er niet helemaal netjes op heb gelegd. Zo op het oog niet direct te zien, maar heeft iemand suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door The - DDD op 04-09-2008 01:28 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

The - DDD schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:18:

Trouwens, iets anders. Afgelopen weekend een lekke band gehad. Binnenband was iets mis mee. Niks ernstigs, domme pech, binnenband was gescheurd op een pers naadje ofzo. Heb er een nieuwe binnenband in gedaan en nu heb ik een slinger in mijn wiel. Die slinger zit echter in het rubber, niet in mijn velg. Dus ik denk dat ik mijn buitenband er niet helemaal netjes op heb gelegd. Zo op het oog niet direct te zien, maar heeft iemand suggesties?
Dat heb ik nu toevallig ook. (nieuwe banden kwamen vandaag binnen nl), ik heb het zelf nog niet opgelost aangezien het donker werd. Maar morgen ochtend ga ik de tips uit dit topic eens uitproberen.

• maartend
The - DDD schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:18:
Hele stomme vraag van me, maar heb je zo'n aandraai moertje rond je ventiel? If zo, toen je je band eroplegde, heb je dan dat moertje helemaal los gedraaid, binnenband beetje naar boven gedrukt, buitenband goed geled, binnenband beetje opgepompt en wederom je buitenband op de plaats gefrommeld?

• The - DDD
Dat ventiel verhaal heb ik bekeken, de binnenband zit niet bij het ventiel tussen de velg en buitenband. Maar kan dat proberen als het vanavond nog niet goed is.

Heb er nog is goed naar gekeken. Het is gewoon duidelijk te zien. Op 2 plekken is de band niet netjes op de velg. Heb er wat zeepsop op gesmeerd nadat flink oppompen niet werkte. Ik hoorde het af en toe het rubber zachtjes een kraakje maken, en hij ligt er nu al een stuk beter op, ik heb nu goede hoop dat de band er vanavond vanzelf wel goed op is gaan liggen.

Het is heel typisch aan de ene kant is het 20cm voor het ventiel en aan de andere kant 20cm na het ventiel (dus niet tegenover elkaar). Net boven de draad (??) van de band zit een smar rubberlijntje en die zie ik op 2 plekken net onder de velg rand duiken. Ik heb het idee als ik dat lijntje op zijn plek heb, dat het dan goed zit.

Wat ik vanavond nog kan proberen als het nog niet goed zit is het wiel er uit halen en dan de band liggend is van weinig lucht opnieuw oppompen.

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Zodan net weer nieuwe Handschoenen besteld en nieuwe helm... Me oude had naast de deuken ook een scheur hahaha. Dus vanavond ff langs soulcycle om ff op te halen. En gelijk eens lekker door de stad te raggen! altijd goeie bezigheid als het zulk weer blijft tenminste!

Hier zitten geen mensen uit amsterdam die bike of wel?

• maartend
The - DDD schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:03:

Het is heel typisch aan de ene kant is het 20cm voor het ventiel en aan de andere kant 20cm na het ventiel (dus niet tegenover elkaar). Net boven de draad (??) van de band zit een smar rubberlijntje en die zie ik op 2 plekken net onder de velg rand duiken. Ik heb het idee als ik dat lijntje op zijn plek heb, dat het dan goed zit.
Blij dat je mijn verhaal snapte.
Maar dat rubber lijntje, zou dat de beschermrubber van je velg kunnen zijn dat vet is verschoven? Of toch een stukje binnenband?

• The - DDD
Nee, het is duidelijk de buitenband.
Welk lijntje ik bedoel, blijkbaar heet dat de "centreerlijn". (Zie plaatje met pijltje.)
http://www.schwalbe.de/nl...TechnikInfos&tn_subPoint=

Ik heb netjes de band iets opgepompt alvorens de buitenband terug te leggen en de binnenband gecontrolleerd op klem.

[ Voor 29% gewijzigd door The - DDD op 04-09-2008 12:50 ]

• maartend
Oke, dan hebben we elkaar helemaal begrepen en heb je dat gewoon gedaan zoals het moest.
Lastig overbrengen als je de juiste benamingen niet kent. Ben blij dat je me begreep, jammer dat ik je niet verder kon helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 04-09-2008 12:56 ]

• The - DDD
Ja, maar die swalbe site vertelt inderdaad wat hier genoemd wordt:
1-Hard oppompen, oppassen voor max druk band.
2-Een glijmiddel toepassen, zeepsop of speciaal spul uit een potje.
3-De zacht opgepompte band met de duimen op zijn plek masseren.

1 heb ik geprobeerd, 2 is nu bezig (gisteravond gedaan, resultaat zie ik vanavond), 3 kan ik dan nog proberen. Even het wiel er uit lichten en lekker kneden met de band/velg op de knietjes.

Gewoon een gevalletje van de bandhiel die niet helemaal lekker op de velgschouder valt, te herkennen aan een centreerlijn die niet vloeiend langs de velgrand loopt.

Dus 8)7

Zal wel iets typisch zijn voor MTB banden en velgen, aangezien de banden op een MTB eigenlijk altijd breder zijn dan de velgen.

[ Voor 26% gewijzigd door The - DDD op 04-09-2008 13:07 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Het kan trouwens ook aan het velglint liggen, ik ga de mijne nu naar de fietsenboer brengen voor nieuwe linten aangezien ze niet helemaal evenredig zijn gemonteerd. Hopelijk lost dat het probleem op.

• MBV

MBV

Ehm, je kan zelf je velglinten niet vervangen? 8)7

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik moest eerst velglint kopen en ik wilde ook zeker weten dat het aan het velglint lag . 8)7

• The - DDD
Bij mij is het echt die centreerlijn die scheef zit op twee plekjes. Dus het zal vast niet het velglint zijn...

* The - DDD duimt nu, want dan kan ie het vanavond fixen.

• FMS
  • Niet online

FMS

W00t, de Focus rolt weer. Ik ben stiekem wel opzoek naar iets nieuws, en hoop om rond november genoeg te hebben gespaard.
Ben er nog niet uit of het een HT zal blijven, (Lage Vuursche, waar ik vaak rij, is duidelijk in het voordeel van de fullies), ik zou ook graag meer comfort willen voor de langere ritten.

LBS heeft bijvoorbeeld deze FSR XC in de aanbieding.
Maar ik vind de 2009 Trek 8 serie ook erg fraai.
Afbeeldingslocatie: http://www.trekbikes.com/images/bikes/2009/large/8000_blackwhite.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.trekbikes.com/images/bikes/2009/large/8000_angle_1.jpg

Verder geeft bikestudio Zwolle nu flinke kortingen op de 2008 EX 7 en 8 modellen. Ook leuk...

Oriënteren op een nieuwe bike is iig half the fun. B)

@Impry, Hoe is het eingelijk afgelopen met frituren?

[ Voor 11% gewijzigd door FMS op 04-09-2008 17:06 ]

• The - DDD
Tussen die 2009 Trek 8 en 2008 Specialized FSRxc Comp zitten wel flink wat verschillen. Denk dat die Trek 8 wel is een stuk duurder zal zijn dan die Specialized. De Trek 8 kun je meer vergelijken met een Stumpjumper HT Comp. En als je fully wil gaan, dan zijn die Stumpjumper FSRs een stuk duurder dan de FSRxc.

Heb afgelopen weekeinde bij XcycleTracx even in de productsheets van de Specialized 2009 modellen mogen kijken. Als je die Trek 8 leuk vindt, kijk dan ook even wat Specialized in 2009 gaat doen.

Wil best wel graag een Pitch, maar kan me dat nog niet verantwoorden omdat mijn huidige fiets nog geen jaar oud is. Heb best spijt dat ik mezelf destijds geen all-mountainfiets heb aangepraat. Hier in NL heb je er niet super veel aan, maar beginnend freeriden (dus zonder de drops en grote jumps)...

Maar aan de andere kant, nu kan ik doorsparen voor een echte bult-af fiets. Ga nog niet orienteren, maar iets in de richting van een BigHit ofzo... De Demo is heel gaaf, maar kost gewoon veel te veel voor mij. En daarbij, wat heb ik aan materiaal wat zwaar over de top is voor mijn capaciteiten. Ben nu hard bezig om elke rit die ik maak mijn bochtenwerk te verbeteren. Ik versnel dus op de bochtige stukken en cruise op de rechte einden. :+

[ Voor 42% gewijzigd door The - DDD op 04-09-2008 17:26 ]

• Ottooo
  • Laatst online: 12-09 11:52

Ottooo

Vuurvlieg

Jazzper schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:39:
@ottooo: ik vind het niet wat. Er zit inderdaad wat XT op en ook wat deore, maar... een aantal componenten heet ook gewoon 'shimano'. Als er shimano componenten zonder modelnaam worden genoemd weet je hoe laat het is... namelijk lager dan het laagste wat ze hebben. Toen ik op 'website fabrikant' klikte wist ik het zeker: Target... bekend van de bouwmarkten en de crappy kwaliteit.

Koop voor dat geld liever een Cube of tweedehands a-merk imho.
Kijk, dat is duidelijk. Bedankt voor de info, dan ga ik nog maar even verder windowshoppen. :P

• The - DDD
Nou het is bij mij ook gelukt hoor. :)

Heb het uiteindelijk opgelost met, schrik niet, een waterpomptang.

Niks trekken ofzo hoor, maar de LBS had het over een speciale tang. Daardoor had ik een ingeving.

Wat heb ik gedaan:
-Band flink hard opgepompt, dit hielp al iets.
-Probleemgebied opzoeken met behulp van de centreerlijn.
-Lapje stof over de band op begin leggen van probleem gebied.
-De waterpomptang op ongeveer 3 centimeter zetten.
-De waterpomptang met een kant van de bek op een halve centimeter van de velg zetten aan het begin van het probleem gebied.
-De tang dichtknijpen. Wees gerust, je deukt de band iets in en vermorzeld niks.
-Tijdens het dichtknijpen hoor je als het goed is een rubberkraakje.
-Tang lossen en proces herhalen totdat de centreerlijn over het hele probleemgebied netjes boven de velg zit.

Totaal ben ik er 5 minuutjes mee bezig geweest. Er zit nog wel ietsje wiebel in de band, maar dat zet zich nu nog wel. De binnen en buitenband zullen vast nog even kennis willen maken en daarna zit het vast helemaal netjes.

Blijkbaar heb ik net de pech dat ik een strakke band om een ruime velg heb.

• maartend
The - DDD schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:32:
Nou het is bij mij ook gelukt hoor. :)
Gratz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

FMS schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:54:
@Impry, Hoe is het eingelijk afgelopen met frituren?
Nog niet aan toegekomen :P

Overigens vind ik de Trek 2009 modellen weinig spannends. Trek 8-serie is dan wel weer erg gaaf, maar zo over het algemeen vind ik het weinig bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Valt me sowieso op dat het voor 2009 vooral veel nieuwe kleurtjes zijn en verder weinig echt nieuws. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Inderdaad, weinig nieuws.

Special 1

Special 2

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Zouden mijn wielen vandaag nog binnenkomen? Let's hope so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@dnhelle
Kewl, die had ik inderdaad nog gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:05:
Zouden mijn wielen vandaag nog binnenkomen? Let's hope so.
Letterlijk!
The - DDD schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:00:
@dnhelle
Kewl, die had ik inderdaad nog gemist.
Jammer dat je zo'n site over het hoofd ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Niet binnengekomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En er is ook weer een derde special:

Special 3

Die Turner... Zucht.

Edit:
De mooiste eurobikes van 2008:

Afbeeldingslocatie: http://www.dirty-pages.net/images/nieuws/323_1220687493.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dirty-pages.net/images/nieuws/323_1220686805.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door dnhelle op 06-09-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekkere fietsjes sven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Afbeeldingslocatie: http://fahrradteile.cc/images/Sigma_ROX_90.jpg

heb eindelijk een computer voor op de fiets besteld :)

[ Voor 36% gewijzigd door The_Scarabial op 06-09-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Het resulaat van een onderhoudsbuurtje plus een paar upgrades:
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Focus/Onderhoudsbuurt/PICT0002.jpgRR 2.1 achter, nieuwe ketting en cassette (Sram PG99070 & PC971 met powerlink )

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Focus/Onderhoudsbuurt/PICT0003.jpgNN 2.1 voor.

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b98/maximilian002/Focus/Onderhoudsbuurt/PICT0008.jpg
en heel veel poetsen. :P

Verder nog Ritchey True Grips, bevallen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Mooi FMS! Red Spider ja? meteen een vraagje voor je: zijn het 4 of 5 kransjes op de spider?

I Hope my wheels will arrive ASAP, I'm hoping to use them in the last race ;)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker bezig FMS! Ziet er goed uit. :)

Heb je trouwens een binnenband als chain protector gebruikt? :P

Trouwens, het is zondag, zonnetje komt een beetje door dus mooi weer om te gaan fietsen, enigste is dat er veel wind staat... Zit echt in dubio nu, moet conditie trainen maar lekker op mijn luie reet zitten is ook verleidelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
trainen kreng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Thanks en nee :+ Het is gewoon een 970.

@ Joopie, inderdaad. :)

In het bos heb ik trouwens totaal geen last van de wind.

[ Voor 19% gewijzigd door FMS op 07-09-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Afbeeldingslocatie: http://fotos.mtb-news.de/img/photos/5/5/7/9/3/_/large/SL381215.JPG

:9~ w00t! Wat een beauty! En eindelijk de kabelloop onderlangs

ja ook nieuwe handschoenen, omdat er in mijn dakine handschoenen na 2 keer fietsen een gat was ontstaan, omgeruild voor Fox Dirtpaw handschoenen
Afbeeldingslocatie: http://images.competitivecyclist.com/images/products/fxr/2008/8351_i_1.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door The_Scarabial op 07-09-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Issie van jou, die Vertex???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit vond ik de mooiste bike van de Eurobike 2009. Zo mooi dat ik hem misschien wel bestel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/pivot.jpg
Pivot mach 5 met 140mm veerweg en van de maker van mijn XC race bike, de Titus: Chris Cocalis. Die Intense is een close-second.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 07-09-2008 20:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

:N Helaas niet, als ik het geld had zou dat natuurlijk een superfiets zijn om de wedstrijden mee te gaan rijden.

[ Voor 38% gewijzigd door The_Scarabial op 07-09-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Even een goede tip misschien :D

Ik was vorige week bij de Action en daar hebben ze tegenwoordig van die übergoedkope superfelle led sleutelhangers met 7 leds er in. voor 1 euro! 8)7

Ik heb er nu 1 aan m'n sleutelbos zitten, en dat was best practisch kwam ik achter toen ik door een erg donker bosje reed en m'n lampen niet bij me had. Super goed licht :D

Kortom, dit weekend terug geweest naar die action en nog 2 van die dingen gehaald. Samen met een restantje van het stuurlint wat ik überhaupt al gehaald had als chainprotection en een tie-wrap is dit het resultaat :Y)

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schizoduckie/SMQXYYoC1_I/AAAAAAAANjQ/om6hD-DM5YY/s288/IMG_1433.JPG Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schizoduckie/SMQXajqRWcI/AAAAAAAANjg/m3cxcytEqUI/s288/IMG_1447.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schizoduckie/SMQXY2XmazI/AAAAAAAANjc/ihk5_AOV-Dc/s288/IMG_1434.JPG Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schizoduckie/SMQXbA2NdHI/AAAAAAAANjk/LDPbvCic_j4/s288/IMG_1448.JPG

Het zit *muurvast* dus nu kijken hoe dit het houdt in de regen. Voorlopig schopt dit 2-euro-nogwat kostende constructietje de kont van m'n andere dure koplamp van 40 euro die al 3x kapot is gegaan qua compactheid, gewicht en lichtopbrengst

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En als laatst: Special 4, de round-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Pfft, ik zou nog wel een do-it-all willen in de categorie Fuel EX, maar eigenlijk heb ik er het geld niet voor over. Nou ja, 'k ben lekker aan het werken deze paar weken, dus even mijn spaarrekening bijvullen ;) Dus voor mij niks uit de 2009-beurs, hooguit een 2e hands.

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 07-09-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zou graag ook zo'n bike hebben, maar dan ook wel terrein om er een te gebruiken... Een liteville 301 en dan naar Schwarzwald ofzo...
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:41:
Ik zou graag ook zo'n bike hebben, maar dan ook wel terrein om er een te gebruiken... Een liteville 301 en dan naar Schwarzwald ofzo...
:9~
Schwarzwald is zeer zeker mooi, heb het geluk dat mijn oom zijn huis daar woont. >:)

Klein detail, heb dan wel vervoer + betere fiets nodig. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
OMG!!! Turner heeft zijn nieuwe line-up gepresenteerd.
De frames zijn nu allemaal uitgerust met een DW-link. Dit kan best wel een reden zijn om volgend jaar eens sterk na te denken over de verkoop van een volledige fiets en eindelijk een all-mountain Turner aan te schaffen. Alleen veel pecunia's...

Check dit:
Turner DHR
Turner 5-spot
Turner Flux
Turner Sultan

En wat mooie afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/2439/pbpic2439689.jpg

Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/2439/pbpic2439691.jpg

Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/2439/pbpic2439688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/2439/pbpic2439687.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Mooi speelgoed zeg! Als ik de centjes had wist ik het wel. Die Pivot mach 5 zou dan binnen mum van tijd hier staan:)

Handtekening

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.