[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 86 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 31.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
viper83 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:18:
Al bekend of er een 2GB 4870x2 komt? Of is de 4870x2 gewoon 1GB op DDR5...

Iemand nog interesse in een Sapphire 2900xt met HR-03 cooler, na verschijning van een 4870x2? Voor je CF setup maybe...
De X2 is CF op één plank. Dus dat is níét het geheugen maal twee.
Er komt sowieso een HD4870X2 512MB, of er een 1GB versie komt weet ik zeker.
Een 2GB versie is absoluut geen sprake van.
Die moet dan 4GB GDDR5 hebben, die troep is nu al zo schaars, die kaart zal dan niet te betalen zijn. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Ik denk dat ie totaale geheugen op de kaart 2GB bedoelt, oftewel jouw 1GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DevilsProphet schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:18:
[...]

[...]

Communication breakdown, it's always the saaame! ;)

Aangezien 3DM2k6 nogal cpu afhankelijk is is het normaal dat jij met je 65nm core 2 duo aan 2900MHz ongeveer zijn score aan 3000MHz haalt.

edit: drama, meneer bouncemeister heeft het misverstand hierboven net zelf opgehelderd. Ik moet eens leren F5 duwen elke minuut in deze thread.
Maar toch ben je wel oplettend, want je zag wel dat er een communicatiefoutje was. ;)

Ik heb nu m'n E8400 op 3,6GHz, geheugen op 1066MHz en de videokaart op 675/2280MHz, de 3DMark 06 score is dan 13211. Het zal wel niet denderend zijn, maar toch wel leuk dat de videokaart en cpu zo makkelijk overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
Anoniem: 107626 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:20:
Bij Hexus wat plaatjes van de R700:

[afbeelding]

[afbeelding]

Behoorlijk dikke koeler :P
Cool zwarte kaart. Ook een Black Edition of zo ? :P Nu nog een groene cooler en wat zilver er op 8)

Net als die gephotoshopte X1950 XTX een een tijd geleden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:30:
Ik denk dat ie totaale geheugen op de kaart 2GB bedoelt, oftewel jouw 1GB versie.
Die optie had ik ook overwogen, maar postte toch maar voor de zekerheid. ;)

Jij was toch op zoek naar een SLI/CF bord eerder? En vroeg over de bandbreedte en de lanes?
Twee 2.0 slots van 8X zijn dus nu krap aan het worden, dus misschien toch maar een met 2x16. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhhh nee dat was ik niet :P. Ik wou weten of er al dualslot varianten van de HD4850 er waren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, ik heb net een sloot aan offtopic posts mogen verwijderen.

De posts gingen over:

• "welke kaart moet ik kopen?"/"Is xxx voor mij een goede keus?" Een Tweaker kan dat zelf bepalen
• "ik ga morgen $kaart bestellen" Leuk voor je. Maar hou dit soort slowchat op IRC, niet hier
• "waar is $kaart te koop"/"$kaart is in winkel X te koop!" http://www.tweakers.net/pricewatch
• "hoe zit het met $non_nieuws_gerelateerde_techvraag?" ga eerst zelf op zoek, is de vraag een eigen topic waard stel het daar, is het dat niet waard, stel het niet

Hou het aub een beetje on-topic. Ik heb geen zin om met waarschuwingen oid te moeten gaan smijten zoals enkele maanden geleden nodig was om de boel hier op orde te krijgen :o

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 20-06-2008 16:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mee eens echter is de PW absoluut niet up to date :) Maar goed ik snap wel dat die posts de boel aardig vervuilen ja.

Maar het lijkt er op dat de marketing van AMD agressiever wordt en ze ook meer met game DEF's samen gaan werken. Ik hoop het echt want dat zou betekenen dat games beter op ATi hardware gaan draaien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Ja idd dat is precies wat AMD net nodig heeft, betere marketing = goedkoper voor de consument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:25

Apoca

Array Technology Industry

Hotfix for Radeon HD4800 series

This Hotfix improves overall performance and stability. The Hotfix includes the Display Driver and Catalyst Control Center.

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 10:27
Gonadan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:33:
[...]

Die optie had ik ook overwogen, maar postte toch maar voor de zekerheid. ;)
Ja, bedoelde idd in totaal 2GB geheugen...4GB zou wel heel veel zijn. Dat duurt nog wel een poosje voor we zover zijn.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat er wel degelijk een 2GB 4870x2 op de markt zou komen, maar wilde graag bevestigd hebben dat dat zo is...so anybody??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220612

ik weet niet of het de bedoeling is, ik meld maar even dat 4870 512mb versie is te preorderen bij verschillende online shops
mijn preorder staat alvast :)

*edit* whoops, excuus

Maar dan nog een technische vraag omtrent de 4870. Waarin zal de 1gig veriant verschillen met de 512 qua performance?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 220612 op 20-06-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Amper denk ik. Zelfs een 512MB kaart kan makkelijk een 30" panel met FSAA en alles aan aansturen zonder in de problemen te komen. Mss als je heel veel sampling gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:52:
Amper denk ik. Zelfs een 512MB kaart kan makkelijk een 30" panel met FSAA en alles aan aansturen zonder in de problemen te komen. Mss als je heel veel sampling gebruikt :?
Dat valt toch tegen hoor. Zie bvb. het verschil tussen 9800GTX en 8800GTX op hoge resolutie.

Over HD 4850 tov 9800GTX+: Voor zover ik lees presteren de kaarten bijna exact gelijk. Denk dat de kaarten met de huidige prijsstelling ongeveer 70/30 gaan verkopen - nVidia is nu éénmaal stukken populairder bij de massa - maar wanneer ATi de prijs met 20€ laat zakken zit nVidia met een probleem en kan de verhouding tot wel 50/50 gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Anoniem: 220612 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:51:
ik weet niet of het de bedoeling is, ik meld maar even dat 4870 512mb versie is te preorderen bij verschillende online shops
mijn preorder staat alvast :)
Nee gezien onderstaande post is dit dus niet de bedoeling B)
dion_b schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:38:
Mensen, ik heb net een sloot aan offtopic posts mogen verwijderen.

De posts gingen over:

• "welke kaart moet ik kopen?"/"Is xxx voor mij een goede keus?" Een Tweaker kan dat zelf bepalen
• "ik ga morgen $kaart bestellen" Leuk voor je. Maar hou dit soort slowchat op IRC, niet hier
• "waar is $kaart te koop"/"$kaart is in winkel X te koop!" http://www.tweakers.net/pricewatch
• "hoe zit het met $non_nieuws_gerelateerde_techvraag?" ga eerst zelf op zoek, is de vraag een eigen topic waard stel het daar, is het dat niet waard, stel het niet

Hou het aub een beetje on-topic. Ik heb geen zin om met waarschuwingen oid te moeten gaan smijten zoals enkele maanden geleden nodig was om de boel hier op orde te krijgen

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:57:
[...]

Dat valt toch tegen hoor. Zie bvb. het verschil tussen 9800GTX en 8800GTX op hoge resolutie.

Over HD 4850 tov 9800GTX+: Voor zover ik lees presteren de kaarten bijna exact gelijk. Denk dat de kaarten met de huidige prijsstelling ongeveer 70/30 gaan verkopen - nVidia is nu éénmaal stukken populairder bij de massa - maar wanneer ATi de prijs met 20€ laat zakken zit nVidia met een probleem en kan de verhouding tot wel 50/50 gaan zakken.
Dat is meer de geheugenbus die hem nekt, vaak niet de hoeveelheid.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-06-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik moet zeggen de community is weer lekker bezig :P

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/1834/nvidiatoreleasegtx280gxvc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RV770 X-Ray:

Afbeeldingslocatie: http://s1.directupload.net/images/080620/npcr22yj.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 22:19

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Apoca schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:16:
Hotfix for Radeon HD4800 series

This Hotfix improves overall performance and stability. The Hotfix includes the Display Driver and Catalyst Control Center.

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894
Laat de reviews maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Leuk plaatje CJ. Kan je vertellen wat er zo bijzonder aan is? Ik ben niet zó diep into tech namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
BounceMeister schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Maar toch ben je wel oplettend, want je zag wel dat er een communicatiefoutje was. ;)

Ik heb nu m'n E8400 op 3,6GHz, geheugen op 1066MHz en de videokaart op 675/2280MHz, de 3DMark 06 score is dan 13211. Het zal wel niet denderend zijn, maar toch wel leuk dat de videokaart en cpu zo makkelijk overklokken.
Eej sorry man, dacht echt gelezen te hebben dat je op 4GHz draaide. Nogmaals , was niet om te gaan zeuren van mijne is sneller of andere vorm van Schwanz-vergleich, dacht alleen dat je setup niet helemaal lekker zat, zou toch zonde zijn met zo'n beest van een kaart in je bak ;)

ff in het algemeen. Ik staar absouluut niet blind op 3DMark scores, of op maar een game zoals Crysis for that matter.
Maar als je het ene moment bijv. 15000 punten haalt en daarna opeens 13000 en je sys is nagenog hetzelfde dan dan zou het kunnen dat er iets niet lekker zit.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Leuk plaatje CJ. Kan je vertellen wat er zo bijzonder aan is? Ik ben niet zó diep into tech namelijk.
een technisch hoogstandje :+ , verder kan ik er ook weinig over vertellen. ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Goh waar zouden ze die 800 shaders toch verstopt hebben :D Machtig mooi om te zien. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar zo veel schakelingen in zo'n klein stukje te proppen.

Je ziet heel mooi de 10 blokken van 80 shaders.

En over die hotfix. Nog meer performance :D Die was al ziekelijk goed :P

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 20-06-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Je ziet duidelijk het aantal shaderunits waaruit je kan afleiden hoeveel streamprocessors de RV770 eigenlijk heeft. Daarnaast zie je de ROP blokken (4x4) en meer van dat soort zaken (Texture Units etc). In de first post heb ik nu ook het memory controller diagram geplaatst. Aan de hand daarvan kan je de HUB misschien spotten en de UVD, CrossFireX Port en andere dingen zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Toen ik vanmorgen keek in de pricewatch van de HD 48xx serie, stonden er 2 kaarten in, van asus en sapphire en een paar webshops.

Nu zie ik: 8 kaarten en heel veel webshops die het aanbieden, sommige zelfs met voorraaden. Wat gaat het snel!

@ CJ: Dat is nog eens een stukje indrukwekkende tech.

@ apoca: Die van ATI had ik nog niet gezien, maar ik vind het wel goed bij de realiteit passen :P

Ik ben erg benieuwd of de R700 nog eind juli gaat komen, dat zou te gek zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
ATI Cinema 2.0 - Scorpion Demo

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Cinema 2.0: Bug Snuff Film's "Scorpion" Demo

En deze met Ruby kenden jullie al (over een tijdje komt de volledige versie uit)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Cinema 2.0: New RUBY Demo

En deze real time gerenderd.. uitleg over Ruby:

Bekijk op YouTube
New ATI Ruby demo with real-time render

Alles gerendered op een Phenom X4 met (dual) RV770.

Meer hier http://youtube.com/user/AMDUnprocessed

[ Voor 38% gewijzigd door CJ op 20-06-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Omg die scorpioen ziet er zo nice uit. Lijkt net echt. Die video's die AMD maakt zijn altijd super. Kan niet wachten om die nieuwe Rudby demo real time te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:39:
[...]

Eej sorry man, dacht echt gelezen te hebben dat je op 4GHz draaide. Nogmaals , was niet om te gaan zeuren van mijne is sneller of andere vorm van Schwanz-vergleich, dacht alleen dat je setup niet helemaal lekker zat, zou toch zonde zijn met zo'n beest van een kaart in je bak ;)

ff in het algemeen. Ik staar absouluut niet blind op 3DMark scores, of op maar een game zoals Crysis for that matter.
Maar als je het ene moment bijv. 15000 punten haalt en daarna opeens 13000 en je sys is nagenog hetzelfde dan dan zou het kunnen dat er iets niet lekker zit.
Ik zag het ook niet als zeuren hoor. Het zou inderdaad zonde zijn om performance mis te lopen door een driver- of hardwarefout in het systeem. Als er meer benchmarks beschikbaar zijn, ga ik nog eens vergelijken. Misschien dat een nieuwe bios of driver van een of ander nog wat helpt.
Voorlopig mis ik niets, want Battlefield 2142 loopt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 22:44

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't Valt mij trouwens op dat in heel veel van de reviews ATi zwaar verliest van nVidia in Call of Duty 4. Dit games is zo immens populair dat ATi dit best zo snel mogelijk goedmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:51:
't Valt mij trouwens op dat in heel veel van de reviews ATi zwaar verliest van nVidia in Call of Duty 4. Dit games is zo immens populair dat ATi dit best zo snel mogelijk goedmaakt...
Sure voor een kaartje van 150 euro mag die wel wat frames verliezen niet... Ik zou hem ook met kaarten in die prijsklasse vergelijken als ik jou was....

Afbeeldingslocatie: http://www.techreport.com/r.x/radeon-hd-4850/cod4-1680.gif

[ Voor 34% gewijzigd door Apoca op 20-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 18:04
Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:51:
Hmm, dit verhaaltje op de FP zegt wat anders...
Volgens de reviewers van PC Perspective gaat de nieuwe kaart van Nvidia redelijk gelijk op met de HD 4850 in Call of Duty 4, met een licht voordeel voor eerstgenoemde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, dan heb ik de verkeerde reviews bekeken :).

Apoca, die slide is wel héél erg stoer. Van welke review komt die?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 20-06-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Anoniem: 156281 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:07:
Hm, dan heb ik de verkeerde reviews bekeken :).

Apoca, die slide is wel héél erg stoer. Van welke review komt die?
http://www.techreport.com/articles.x/14967/1

Zie ook eens de Fist Post van CJ welke erg veel werk in het updaten hiervan stopt. Deze staat vol met links naar reviews en andere handige dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:15:
[...]

http://www.techreport.com/articles.x/14967/1

Zie ook eens de Fist Post van CJ welke erg veel werk in het updaten hiervan stopt. Deze staat vol met links naar reviews en andere handige dingen :)
Mja, had geen zin alle reviews te doorlopen om 'm te vinden. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 18:10

epo

Vanmiddag een 4850 gekocht, echte krijg ik hem met geen mogelijkheid wat voor driver dan ook aan de praat. Voordat ik de driver installeer werkt alles prima, daarna tot login scherm ook tot daarna alles zwart wordt :( en helaas is er nog nergens wat over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Extra voedingstekkertjes wel aangesloten? (ik neem aan dat hij een extra voeding nodig heeft?)

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 08-05 14:45
Hm zou het eigenlijk niet kunnen zijn dat AMD de nda van de performance reviews vervroegt heeft omdat nvidia bezig was om gtx+ kaarten te verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
epo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:00:
Vanmiddag een 4850 gekocht, echte krijg ik hem met geen mogelijkheid wat voor driver dan ook aan de praat. Voordat ik de driver installeer werkt alles prima, daarna tot login scherm ook tot daarna alles zwart wordt :( en helaas is er nog nergens wat over te vinden.
Hoort niet in dit topic thuis. Maar Cat 8.6 heeft ook geen support voor deze kaart. Je moet eigenlijk de drivers van de CD gebruiken. Of misschien Cat 8.6 met de hotfix en dan handmatig installeren of zo.

Ik heb mijn kaart nog niet dus kan niet kijken wat het probleem is maar had iets op inet gelezen dat 8.6 de HD4850 niet goed herkent.
oeLangOetan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:11:
Hm zou het eigenlijk niet kunnen zijn dat AMD de nda van de performance reviews vervroegt heeft omdat nvidia bezig was om gtx+ kaarten te verzenden?
Kan maar ook veel mensen hadden de kaart al kunnen kopen en die waren ook al reviews aan het posten. Dat was de voornaamste reden.

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 20-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

RV770 Debut - ATi Radeon HD4850

De VR-Zone review:

The usual bla-bla about every new graphics accelerator released does get boring for readers and writers alike. To keep things simple, the HD4850 will pack all the features of the HD3850 and offer better raw speed. Priced to beat the NVIDIA 9800GTX in speed and value, the official threat from the Green Camp would be the price-slashed GeForce 9800GTX.

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com.sg/yantronic/4850/quad/_MG_2268.jpg

http://vr-zone.com/proofread/5901/

[ Voor 70% gewijzigd door Apoca op 20-06-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
Vind wat er nog best wel behoorlijk wat verschil is tussen de verschillende reviews. Toch kun je discussieren over de vraag of de 9800GTX+ nu sneller is dan de HD4850, hetgeen ook veelal gebeurd, maar iedereen is het er toch over eens dat het verschil niet groot is.

Wat er vervolgens in de reviews vaak niet gebeurd is dat er ook gekeken wordt naar de prijs en beschikbaarheid. Als je dat zou doen is de HD4850 immers aan alle kanten te betere keus:

- HD 4850 direct beschikbaar
- HD 4850 vanaf slechts € 149! in pw
- 9800GTX is minsten € 200,-- in pw
- 9800GTX+ is nog niet eens beschikbaar.

Kortom: ik weet wel wat ik ga halen :)

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
dirkjesdirk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:33:
Vind wat er nog best wel behoorlijk wat verschil is tussen de verschillende reviews. Toch kun je discussieren over de vraag of de 9800GTX+ nu sneller is dan de HD4850, hetgeen ook veelal gebeurd, maar iedereen is het er toch over eens dat het verschil niet groot is.

Wat er vervolgens in de reviews vaak niet gebeurd is dat er ook gekeken wordt naar de prijs en beschikbaarheid. Als je dat zou doen is de HD4850 immers aan alle kanten te betere keus:

- HD 4850 direct beschikbaar
- HD 4850 vanaf slechts € 149! in pw
- 9800GTX is minsten € 200,-- in pw
- 9800GTX+ is nog niet eens beschikbaar.

Kortom: ik weet wel wat ik ga halen :)
Juist dat vind ik ook ; er veel verschillen , en er word niet naar de prijs en beschikbaarheid gekeken ..

De 9800GTX is in veel reviews net even wat sneller ; maar daar betaal je dus een hoop meer voor ,

ik weet ook al wat ik ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Apoca schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:31:
RV770 Debut - ATi Radeon HD4850

De VR-Zone review:

The usual bla-bla about every new graphics accelerator released does get boring for readers and writers alike. To keep things simple, the HD4850 will pack all the features of the HD3850 and offer better raw speed. Priced to beat the NVIDIA 9800GTX in speed and value, the official threat from the Green Camp would be the price-slashed GeForce 9800GTX.

[afbeelding]

http://vr-zone.com/proofread/5901/
Volgens mij is die review nog niet af? Pagina 7 t/m11 bevatten geen info.

Wel mooie scherpe foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 20-06-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Ja idd dat heb ik ook, ze wachten zekers to de 23ste :) zodat ze ook de 4870's er bij kunnen testen mischien als betere driver support voor de gehele 4800 serie?

Gewoon een suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:33:
Ja idd dat heb ik ook, ze wachten zekers to de 23ste :) zodat ze ook de 4870's er bij kunnen testen mischien als betere driver support voor de gehele 4800 serie?

Gewoon een suggestie :)
Dus jij denkt dat de 4870's dan ook verkrijgbaar zijn? Zij het supermondjesmaat natuurlijk maar toch? Ik kan niet wachten tot ik een nieuwe kaart kan kopen. Die X1950pro is nu te out-of-date!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De HD4870 is sowieso de 23e beschikbaar. Dit had al 16 juni moeten zijn, voor zowel 4850 als 4870, maar dit is met een week opgeschoven. Beschikbaarheid van de 4870, zal niet in grote getallen zijn. Maar de review samples, zijn dan al wel binnen. Sommige site's hebben ze al. Maar mogen nog niks publiceren, i.v.m. NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 21:04

Dani86

AeroGeek

Weet je of dat de GDDR5 versie is. Want er komt eerst een GDDR4 versie als ik het goed begrijp?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
n00bdani86 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:30:
Weet je of dat de GDDR5 versie is. Want er komt eerst een GDDR4 versie als ik het goed begrijp?
Huh :? Ik weet niet waar jij die conclusie uit trekt, maareh... Ik heb niks over GDDR4 gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

n00bdani86 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:30:
De HD 4870 kaarten, krijgen alleen maar GDDR5 geheugen. Geen GDDR 3 of 4, en die zullen er ook niet komen. Ook de HD 4870X2 (R700) krijgt ook alleen maar GDDR5 geheugen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 20-06-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ok thx. Ik had her en der gelezen dat er te weinig GDDR5 geheugen beschikbaar zou zijn( lees: het aantal chips ). Just rumours.

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 20-06-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 15:58

Sinester

Game Guru

n00bdani86 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:38:
Ok thx. Ik had her en der gelezen dat er te weinig GDDR5 geheugen beschikbaar zou zijn( lees: het aantal chips ). Just rumours.
Dat is ook waar, daarom is wat later en in kleinere aantallen

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Dus ook een hogere prijs waarschijnlijk. :/

Dit was ook zo met de 8800GT upon launch. Slechte verkrijgbaarheid, dus hogere prijzen. ( ga niet roepen dat dat niet waar is ).

Ik denk dat het raadzaam is om tot halverwege juli te wachten met het kopen van een HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Astennu schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:48:
Mee eens echter is de PW absoluut niet up to date :) Maar goed ik snap wel dat die posts de boel aardig vervuilen ja.
En hoe komt de PW up to date? Juist ja, doordat Tweakers die nieuwe info hebben het toevoegen. Post het dus niet hier, maar post het daar, dan hebben alle Tweakers er wat aan :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Splinter Cell schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:34:
[...]

Ook de HD 4870X2 (R700) krijgt ook alleen maar GDDR5 geheugen mee.
Are you sure...? De naamgeving is nog niet bekend he, zou ook negatief uit kunnen vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
n00bdani86 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:58:
Dus ook een hogere prijs waarschijnlijk. :/
Daar lijkt het wel op ja, gezien de huidige prijzen in de pricewatch (€250,- voor een 512MB variant van de HD4870 (mochten de specs juist zijn)).

Laten we dan maar hopen dat dat GDDR5 een beetje te OC-en is, anders zal 't geen succesnummer worden denk ik zo...

Stiekem hoop ik dat de specs in de pricewatch gewoon onjuist zijn, de kaarten zijn nog niet terug te vinden op de websites van fabrikanten. (Behalve die van Jetway maar daar kloppen de specs op de Jetway website helemaal voor geen moer :X)
dion_b schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:59:
[...]

En hoe komt de PW up to date? Juist ja, doordat Tweakers die nieuwe info hebben het toevoegen. Post het dus niet hier, maar post het daar, dan hebben alle Tweakers er wat aan :o
offtopic:
Ik heb in de afgelopen twee dagen al drie maal de specs van de Asus en Sapphire HD4850's up-to-date gebracht maar geen van die wijzigingen is nog doorgevoerd. In tegenstelling tot de nieuwe kaarten die ik vandaag toe heb laten voegen.

Daarnaast is er wat verwarring over hoe je geheugensnelheden neerzet, ikzelf zet 993 Mhz neer, maar sommigen dan weer 1986 (het is tenslotte dual-channel) :X

[ Voor 35% gewijzigd door Huppie op 21-06-2008 00:08 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Iedereen zit te wachten op die krengen en de leverbaarheid is 0. Check nog maar eens over een maandje ;) (prijzen zullen flink droppen hoor ;) Zeker nadat NVIDIA de GTX260 en GTX280 gaat droppen en 9800GTX+ lanceert en aanbiedt voor een lage prijs).
Huppie schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:04:
(het is tenslotte dual-channel) :X[/offtopic]
Double Data Rate.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 21-06-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Net thuis, had gehoopt eerder thuis te zijn om mijn nieuw speelgoed te kunnen testen.

systeem
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wUipOPNhGu7YjvxujEHUx9Cf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gNJLmtqMdqrwnYOCsnNCDqGA/thumb.jpg

Twee stuks :*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Netjes hoor Hacku :) Wel kleine doosjes hey, met mijn 7900GT van Asus wisten ze een indrukwekkend grote doos mee te geven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inderdaad, deze zijn evengroot als een 3450/3650 verpakking. Maar Sapphire heeft altijd kleine doosjes (zelf voor de 3870X2); die van Asus zijn inderdaad een pak groter.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

leonpwner1 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:38:
Netjes hoor Hacku :) Wel kleine doosjes hey, met mijn 7900GT van Asus wisten ze een indrukwekkend grote doos mee te geven :o
Netjes ben benieuwd naar wat benches hacku.
Ja zeer klein, zo'n doosje past 4 maal in mijn 8800GTS doos van asus :o

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Kaartje is inmiddels in gebouwd. :)
Nog even geen watercooling erop. Moet zeggen dat de one-slot cooler behoorlijk stil is.
Hoor hem eigenlijk nauwelijks tot gewoon niet. Hoogste temp onder load gemeten met GPU-Z is 89 graden. Heb nog geen koelpasta vervangen.

Paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/479/s6302884kv9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/4839/s6302885tl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/305/s6302888ji9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/8292/s6302887sa3.jpg

For what it's worth, als eerste toch een paar runs 3DMark06 gedaan op Default 0xAA /0x AF 1280x1024 en een run op High 4x AA/16x AF 1680x1050.

Test setup NVidia:
E8400 @ 4.25 ( 8.5x500)
2GB DDR2-1200 (5-4-4-12)
Zotac G92 8800 GTS @ 825/2125/2000 (gpu/shaders/ram)

Test setup ATi:
E8400 @ 4.25 ( 8.5x500)
2GB DDR2-1200 (5-4-4-12)
Asus HD4850 @ 690/2250 (gpu/ram)

8800GTS 0xAA /0x AF 1280x1024 15628
HD4850 0xAA /0x AF 1280x1024 13623

High
8800GTS 4xAA /16x AF 1680x1050 6856
HD4850 4xAA /16x AF 1680x1050 10020

Was in eerste instantie even verbaast, maar de eerste results laten duidelijk zien dat 'ie prima scoort op gebied van AA en AF, zeker vergeleken met G92 8800

details per test Default:
HD4850 0x AA/0x AF 1280x1024 (groen) tov 8800 GTS 0x AA/ 0x AF 1280x1024 (rood)
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/3864/defwa7.jpg

details per test High:
HD4850 4x AA/16x AF 1680x1050 (groen) tov 8800 GTS 4x AA/16x AF 1680x1050
(rood, yeah i know :Y) )
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/9987/highqu4.jpg
Alleen in SM2.0 test 1 moet de HD4850 het afleggen tegen de 8800 GTS, SM3.0 laat gelukkig een ander beeld zien :)

M'n volledig stabiele en artefact-vrije overclock via ATI Overdrive, blijft momenteel steken op 690MHz voor de core. (CCC kan tot 700 maar loopt vast in 3DMark Canonship scene)
Het Qimonda GDDR3 blijft steken op 1125MHz. Op 1135MHz krijg ik artefacts in de Canonship scene
(Automatisch tunen geeft trouwens 700/1165 maar da's in 3DMark, Crysis en Jericho niet stabiel)

De overclock vind ik een beetje tegen vallen, had eigenlijk toch wel gehoopt op 725 - 750MHz.
Heb het vermoeden dat de chips idd gebinned worden, zoals eerder ook al werd aangekaart in dit topic.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
psychoclown schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:50:
[...]

Benchmarks ga ik doen, maar zal pas voor zondag zijn. Als mensen resultaten van enkele games willen zien moeten ze het hier maar even vragen. Ik heb wel geen über systeem zoals de meesten hier, maar "slechts" een 3GHz Athlon 64 en 790FX chipset. Maar dat maakt wel een compleet AMD platform pc O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
"gebinned" wat is dat?
Kan het op internet namelijk niet vinden.

Houd het in dat ze de chip fysiek beperken zodat deze niet ver overclockt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ziet er goed uit. OC zal wel beter gaan met een andere koeler denk ik.

Fan diameter is wel erg klein imo. Ik neem aan dat dat de ref. kaart is. Hopelijk gaat Asus die glaciator leveren @ 4870 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:15

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ziet er goed uit. Wat zijn de idle temps van je HD4850?

Ik had niet verwacht dat hij zoveel beter was dan de 8800GTS (vooral als deze kaart nog eens overgeclockt is).

Nu wachten op aftermarket coolers van verscheidene merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Welke moet dat zijn? Mijn Sapphire is rood.

systeem
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HERTTnxoQHyGcGFgZimaXaTM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sG85UZKSUmdur797uoqqRDfS/thumb.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
psychoclown schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:50:
[...]

Op de website van Sapphire staan trouwens grote dozen:

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/244specimage.jpg

Verpakking-besparingen voor de Benelux?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beetje offtopic: zitten er tegenwoordig eigenlijk nog games bij die pakketten? bij mijn oude x800 pro wel en toen was ik blij verrast. kheb er eigenlijk nooit meer wat over gehoord dus vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nee, niet bij de 4850 van Sapphire. Misschien bij andere vendors wel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

:P

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/2299/58380657wb6.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Apoca op 21-06-2008 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulde voor de cartoon! Beschrijft alleen nog maar meer hoe AMDATI onder de radar heeft gevlogen met zijn specs en prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Even een uitleg er bij....

RV770Pro aka HD4850 heeft als codenaam "Makedon", vernoemd naar Terry Makedon aka Catalyst Maker.
RV770XT aka HD4870 heeft als codenaam "Trojan" (Horse), vernoemd naar het paard van Troje... het paard met de verrassing aan de binnenkant die de vernietiging van Troje inluidde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik ben wel benieuwd wat een 4850 presteert in real life benches en 3DMark e.d. op de volgende settings:

2560 x 1600 x 4xFSAA x 16xAF
2560 x 1600 zonder FSAA en AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Lennart_1337 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:05:
"gebinned" wat is dat?

Houd het in dat ze de chip fysiek beperken zodat deze niet ver overclockt kan worden?
Dat betekent dat chips gerangschikt worden op basis van een (of meerdere) parameter(s).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 21-06-2008 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 220612 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:14:
beetje offtopic: zitten er tegenwoordig eigenlijk nog games bij die pakketten? bij mijn oude x800 pro wel en toen was ik blij verrast. kheb er eigenlijk nooit meer wat over gehoord dus vandaar..
offtopic:
Op [url="http://http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&DEPA=0&Description=HD4850&x=0&y=0"]newegg[/url] valt te zien dat de kaarten met de reference design in ieder geval géén gamebundles bevatten. Is eigenlijk ook niet vreemd omdat deze reference kaarten voor een zo laag mogelijke prijs de toonbank over moeten kunnen gaan. De latere versies (Toxic, Ultimate, IceQ, OC-ed etc) zullen ongetijfeld dan wel weer gamebundles kunnen bevatten.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
RV700 foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/article/2008/6/20/small/ff095b91-4552-432e-8e0f-e10757cab671.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardspell.com/pic/article/2008/6/20/small/b7fed0e7-1713-4f05-842a-6f274a6bad3b.jpg

Bron,
http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3608

[ Voor 15% gewijzigd door ownage maxim op 21-06-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Sorry kerel, maar die zijn reeds voorbij gekomen nog geen paar pagina's terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Haha, ok, ik ben maar 2 pagina's terug gegaan om te kijken of het al was gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Lennart_1337 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:05:
"gebinned" wat is dat?

Ze worden op snelheid geselecteerd dus alle snelle cores die 725MHz+ doen gaan naar de HD4870 en de mindere cores, die 'maar' tot bijvoorbeeld 700MHz gaan plakken ze op de HD4850.
Als ze dat 'speedbinning' niet zouden doen, dan zou je veel sneller de kans hebben dat zo'n goede 725+ core dus ook op je HD4850 terecht komt en niet alleen op de HD4870

Momenteel wordt de overklok via CCC wel beperkt tot 700MHz, hoger is niet te kiezen.
AtiTool, Ati Tray Tools en Rivatuner kunnen allemaal nog niet omgaan met de HD4850/70
n00bdani86 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:05:
Ziet er goed uit. OC zal wel beter gaan met een andere koeler denk ik.

Fan diameter is wel erg klein imo. Ik neem aan dat dat de ref. kaart is. Hopelijk gaat Asus die glaciator leveren @ 4870 :)
Het is inderdaad gewoon een ref kaart. Zaten ook totaal geen games bij whatsoever. Wel was 'ie verpakt in een erg mooie luxe zwarte doos.
Straks waterblok erop, ik vraag me af echter of ik daardoor meer op de core kan halen. Was al eerder gemeld dat de chip niet echt last heeft van hoge temps. ik vrees dat het een volt mod gaat worden. >:)
Bolletje92 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:06:
Ziet er goed uit. Wat zijn de idle temps van je HD4850?

Ik had niet verwacht dat hij zoveel beter was dan de 8800GTS (vooral als deze kaart nog eens overgeclockt is).

Nu wachten op aftermarket coolers van verscheidene merken.
M'n temp idle is 65 graden. Fanspeed is superlaag
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/08/06/21/e7m.png

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-06-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als hij opspint naar het maximale toerental, hoeveel toeren zijn dat en hoeveel last heb je ervan? Temps?

Edit: en ''luistert'' de fan ook als je hem probeert in te stellen via de software?

[ Voor 29% gewijzigd door Jejking op 21-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

nVidia komt "toevallig" met de PhysX driver aan zetten.

Nvidia Forceware 177.39 + NVIDIA physX 8.06.12

[ Voor 21% gewijzigd door nFo op 21-06-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Hacku schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:04:
Als mensen resultaten van enkele games willen zien moeten ze het hier maar even vragen. Ik heb wel geen über systeem zoals de meesten hier, maar "slechts" een 3GHz Athlon 64 en 790FX chipset. Maar dat maakt wel een compleet AMD platform pc O-)
Ik heb een soortgelijk systeem 790FX + A64 X2 5000+ BE (2.6 default en gemakkelijk op 3.2 draait)
En wil van 7900GS naar HD4850
Dus ja: graag. Al is het alleen bijv 3Dmark2006/Vantage om een indicatie te hebben.
En het liefst in res 1400*1050. Ik speel vooral BF2 of racegames, ala Sega Rallye/ Dirt en straks Grid.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 614 op 21-06-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09

Vrijdag

De Zwarte

Hacku schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:04:
[...]

Benchmarks ga ik doen, maar zal pas voor zondag zijn. Als mensen resultaten van enkele games willen zien moeten ze het hier maar even vragen. Ik heb wel geen über systeem zoals de meesten hier, maar "slechts" een 3GHz Athlon 64 en 790FX chipset. Maar dat maakt wel een compleet AMD platform pc O-)
Als het kan World in Conflict, CoD4 en UT3 in 1680x1050 :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die Cartoon is nice :) HD48xx serie opzich is al een trojan horse voor nVidia. Mijn kaartje is gister nog wel verstuurd ben benieuwd of ik em vandaag nog krijg. Heb ik weer wat leuks te doen :P

Ben benieuwd hoe 24x AA met Edge detect en max AF in World Of Warcraft draait.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 21-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vraag me af het zou werken mijn 8800 GT voor physics inzetten een HD4870 inzetten voor de graphics. Dat zou wel een nice combinatie zijn imho :+
8800 GT is helaas bijna niks meer waard om te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Laatst online: 08-05 14:45
Vincentio schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Ik vraag me af het zou werken mijn 8800 GT voor physics inzetten een HD4870 inzetten voor de graphics. Dat zou wel een nice combinatie zijn imho :+
8800 GT is helaas bijna niks meer waard om te verkopen.
niet op vista, die laat het niet toe dat er 2 displaydrivers geïnstalleerd zijn, op xp zou dit geen problemen mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Jejking schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:32:
Als hij opspint naar het maximale toerental, hoeveel toeren zijn dat en hoeveel last heb je ervan? Temps?

Edit: en ''luistert'' de fan ook als je hem probeert in te stellen via de software?
Tijdens het benchen van Crysis op 1680x1050 met 4xAA op High, draait de fan op 2300 toeren, de kaart blijft steken op 87 graden. En die fan hoor je gewoon niet :D

Even een run gedaan met HardwareOC CrysisBench op 1680x1050 zonder AA en AF
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/4928/crysisnoaafp7.jpg

en op 1680x1050 met 4xAA Edge Detect , 16xAF en Adaptive AA Sharp Multi-sampling
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/8347/crysis4xaagq5.jpg

Moest AA e.d. wel forceren via CCC, want ik heb niet de volledige versie van HOC bench

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ziet der niet eens zo slecht uit moet ik zeggen :)

Maar is wel wat ik had gedacht ongeveer na die berg preview reeds.

AMD refines its approach to Stream Computing

In other words, while AMD may not be anywhere near as chatty about its GPGPU endeavors as its competitor, it definitely isn't twiddling its thumbs on that front. The company doesn't seem as tied to the notion of having its own, semi-proprietary API as Nvidia, though, and it has high hopes for the proposed OpenCL standard. If all goes well, OpenCL might allow developers to write GPGPU code that can run on both AMD and Nvidia GPUs, among others.

http://techreport.com/articles.x/14968

[ Voor 121% gewijzigd door Apoca op 21-06-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Asus komt met een non-reference Radeon 4850

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/9105/asushd4850a1gbdhfx57fu4.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Anoniem: 614 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:34:
[...]

Ik heb een soortgelijk systeem 790FX + A64 X2 5000+ BE (2.6 default en gemakkelijk op 3.2 draait)
En wil van 7900GS naar HD4850
Dus ja: graag. Al is het alleen bijv 3Dmark2006/Vantage om een indicatie te hebben.
En het liefst in res 1400*1050. Ik speel vooral BF2 of racegames, ala Sega Rallye/ Dirt en straks Grid.
Moet makkelijk kunnen. GRID heeft wel vrij hoge systeem eisen maar ik kan het met alles full @ 1440x900 vloeiend spelen met m'n X1950xt.

@Hacku dat is de glaciator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat is daar goed aan? Hij is inderdaad tegen de 8800GT gepositioneerd maar we zien dat hij met de 9800GTX kan wedijveren.
Dan zie ik niet graag dat hij met een SM2 test een pak ros krijgt.
Ok, het is geen echte benchmark, maar mij valt dat wat tegen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Hacku schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:31:
Asus komt met een non-reference Radeon 4850

[afbeelding]
echt de 4e keer dat dit voorbij komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dit topic gaat zo hard dat ik het allemaal niet lees.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Nog steeds geen leaks van benchmarks van de 4870. Zouden de reviewers nog steeds geen kaarten hebben ontvangen :?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nope, die zijn nog niet toegekomen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

edward2 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:47:
Nog steeds geen leaks van benchmarks van de 4870. Zouden de reviewers nog steeds geen kaarten hebben ontvangen :?
Ja maak me daar ook een beetje zorgen over, misschien weet CJ der meer over over der uberhaupt reeds reviewsampels zijn verstuurd. Meen gelezen te hebben in verschillende previews dat ze die afgelopen week nog niet hadden gekregen en niet wisten wanneer deze zouden komen.
Hacku schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:50:
Nope, die zijn nog niet toegekomen.
Ohh man dat gaat me wat worden dan... Als ze de zooi maar niet uitstellen, dat zou echt een ramp zijn. Liever een launch zonder kaartjes in de verkoop, met hier en daar een sample voor te testen dan uitstel.

[ Voor 26% gewijzigd door Apoca op 21-06-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De grap is dat AMD helemaal niet kan bevestigen wanneer ze toekomen. Als we ze maandag niet hebben, dan vrees ik dat ze de NDA naar 8 juli verplaatsen (en dat vernemen we maandag wel).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Hacku schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:57:
De grap is dat AMD helemaal niet kan bevestigen wanneer ze toekomen. Als we ze maandag niet hebben, dan vrees ik dat ze de NDA naar 8 juli verplaatsen (en dat vernemen we maandag wel).
Dat zou wel eens kunnen. Dat stond iig ook in een slide als datum.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.