Zaterdag
Assasins Creed gekocht, heb hier ooit eens horen vertellen dat het een overhyped game is....nou en terecht wat mij betreft
Heb nu al veel demo's gespeeld via de online store, maar de graphics en controlls van deze game overtreffen toch wel elke verwachting die ik had, wat een heerlijk spel. Wat ik ook fijn vind is dat het niet zo'n gestressed spel is, het is wat rustiger, je kunt rustig rondsjokken en plots toeslaan waardoor je het even wat drukker krijgt.
Games die ik nu heb:
Uncharted: Vond ik erg vet, super graphics, goed verhaal, goede besturing, had van mij wel langer mogen duren en ik vond het spel wel traag op gang komen. Na de eerste actie scene ben je een tijdje puzzels aan het doen en aan het klimmen en klauteren.
Ratchet & Clank: Lekker toegankelijke game, heb hiermee ook de controller onder de knie gekregen voordat ik met uncharted verder ging. Ook leuk voor kinderen en/of vrouw/vriendin. Vind vooral het wapens, armour upgraden leuk de rest had ik na een uurtje of 10 spelen wel gezien. Nadeel vind ik dat het snel uitgespeeld is en dat het gewoon te makkelijk is! Ook de moeilijkheidsgraad is niet omhoog te zetten, de "expert" mode die je krijgt nadat je het de eerste keer hebt uitgespeeld is echt een lachertje. Ik denk dat ik deze is een 6-8 uur nogmaals heb rond gespeeld.
Assasins creed: Eerste indruk is top, graphics zijn echt goed, uncharted vind ik nog wel iets beter, maar daarom zijn ze nog niet slecht. Besturing is ook lekker, de rest moet ik nog even afwachten.
Heb de volgende demo's gespeeld:
-
Civilisation revolution: Controlls zijn in het begin lastig, leuk spel, graphics had beter gekund. Ik zou deze wel willen kopen maar niet voor de huidige prijzen.
-
Burnout: Leuke game, lekker "soepel" is het juiste woord. Dit spel zou ik zeker wel kunnen kopen was het niet beperkt tot het rondracen alleen. Volgens mij kun je alleen nieuwe auto's kopen maar niet echt verbouwen/upgraden. Kan zijn dat ik ernaast zit, uit de demo bleek het niet iig, jammer.
-
Juiced 2: Eigenlijk net andersom dan bij Burnout. Vind het fantastisch dat je werkelijk bestaande auto's kunt kopen, upgraden, verven, decals plaatsen etcetera. Maar als je vervolgens gaat rijden...dat vind ik echt tegenvallen. Besturing --> auto komt niet lekker over.
-
UEFA Euro 2008: Ziet er fantatisch uit, de spelers, de coaches, echt goed gemaakt. Echter als je de Fifa 2008 demo hebt gespeeld lijkt dit toch meer een goedkope vervolg-game die niet kan tippen aan het orgineel wat betreft mogelijkheden.
-
Fifa 2008: Vind ik dus beter ogen dan UEFA 2008. Deze game ga ik denk nog wel kopen, wanneer ik ook het geld heb om er een extra controller bij te doen want multiplayer lijkt me wel het leukste aan deze game.
-
F1 CE: Als F1 fanaat niet moeilijk, deze game is super. Jammer vind ik dat het van een oud seizoen is, daardoor moet ik toch zeggen dat ik denk wacht met aanschaf tot er een nieuwe uitkomt.
-
Heavenly sword: Ben normaal niet zo van dit soort spellen, maar deze ziet er toch echt mooi uit. Wat me opviel was dat het intro filmpje schokte...voor het eerst dat ik dit zie op de PS3, misschien een demo bugje. Gameplay gaat in ieder geval lekker, leuke overdreven moves, groot zwaard... I like

Toch vanwege het type gameplay, wacht ik hier denk ook tot de prijs iets zakt.
-
Ninja Gaiden Sigma: Ziet er mooi uit, speelt soepel, besturing is simpel. Maar ik wordt hier echt gestressed van, tering wat gaat dit spel snel. Het is vast een super spel, maar hier krijg ik nekpijn van, helaas!
-
Haze: Shooters met de sixaxis....ik moet er echt nog aan wennen dus ga ik er nog niks van zeggen. Ik, na 8 jaar fanatiek fps spelen op de PC, vind het nog niks.
-
Battlefield bad company: Dito als bij Haze eigenlijk, alleen is deze iets rustiger en dus iets beter te spelen voor mij. Vind de comische ondertoon in dit spel wel leuk, maar hoe lang blijft dat leuk?
-
Devil may cry 4: Beter dan Ninja Gaiden Sigma voor mij omdat hij wat langzamer is, maar is dan ook wat minder kwa graphics e.d. Mijn keuze in dit type spellen valt toch nog steeds op heavenly sword.
-
Lemmings: blijft leuk
-
Conan: Duidelijk minder geld in de ontwikkeling gepompt, ook een hersenloos spel, mindere graphics, camera standpunten...zuigen

Misschien dat ik deze nog eens ergens uit de grabbelbak vis voor een paar euro...maar anders niet
-
Quake wars: Vind ik toch de beste shooter die ik heb gespeeld tot nu toe. Net zoals bij haze en battlefield betwijfel ik of ik hier echt zo goed in kan worden als op de PC met de muis...misschien maar een muis erbij kopen voor op de PS3?
Waar ik nog erg benieuwd naar ben is CoD4, GTAIV en MGS4. 4?

In ieder geval GTAIV krijg ik over 2 weken dus in de tussentijd ga ik Assanins creed maar is verkennen
Mvg, Rob.