Ervaringen met LED-verlichting - deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 78 Laatste
Acties:
  • 874.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:48
Joh? Dát scheelt ook veel dan! Koop je die via Ebay in dat geval (en waar)?

Maar dan nog kost het meer dan een KaKu systeempje in ons geval: 15 lampjes, een wifi bridge en afstandsbediening is dan nog steeds ruim €150, exclusief verzendkosten. Voor het hele KaKu systeempje zijn we krap €100 verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 21:09
joramoudenaarde schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:11:
Joh? Dát scheelt ook veel dan! Koop je die via Ebay in dat geval (en waar)?

Maar dan nog kost het meer dan een KaKu systeempje in ons geval: 15 lampjes, een wifi bridge en afstandsbediening is dan nog steeds ruim €150, exclusief verzendkosten. Voor het hele KaKu systeempje zijn we krap €100 verder :)
Banggood verkoopt ze voor $10 en als. Je er 3 tegelijk koopt en een kortingscode grbuikt nog iets goedkoper. Let wel op dat je dan risico hebt op douane kosten.

En de lichtkleur is wel vrij koud, 3000K voor warmwit. Dit kun je wel met wat truukjes oplossen zoals een ballon over de lamp of kleur correctie film. Ik heb 4 DualWhite lampen aangepast met CTO film om warmer licht te krijgen. Bij dimmen is dat wel nodig om een gezellig licht te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik zou zelf bij die Milight de RGBW varianten nemen in dat geval: die kun je ook héél licht geel maken als ik me niet vergis toch? Maar de prijs op Banggood is inderdaad fors lager voor hetzelfde product. Ze lijken op 't moment niet de E14 variant te verkopen, maar je bespaart zoveel geld bij die site dat ik die E14's dan wel bij een Nederlandse winkel kan halen.

Ik vergeet altijd dat er sites zoals Banggood bestaan... ze hebben zoveel producten die ontzettend veel geld schelen, dat je (soms) gek zou zijn om er niet een kijkje te nemen als je wat nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joramoudenaarde schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:24:
[...]

Ik vergeet altijd dat er sites zoals Banggood bestaan... ze hebben zoveel producten die ontzettend veel geld schelen, dat je (soms) gek zou zijn om er niet een kijkje te nemen als je wat nodig hebt :)
En met sites als www.shopkorting.nl / www.cashbackxl.nl kun je nog een klein percentage van je aankoopbedrag terugverdienen ook. Is wel centenwerk, maar als je dat telkens bij elke bestelling doet (ik bestel meerder keren per maand spul uit China) dan tikt het wel aan natuurlijk...

Let er overigens wel op dat je 230V voedingen e.d. wel van een betrouwbare bron koopt. Goedkope voedingen zijn een goede test voor je brandverzekering om het zo te zeggen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ik zou zelf bij die Milight de RGBW varianten nemen in dat geval: die kun je ook héél licht geel maken als ik me niet vergis toch? Maar de prijs op Banggood is inderdaad fors lager voor hetzelfde product. Ze lijken op 't moment niet de E14 variant te verkopen, maar je bespaart zoveel geld bij die site dat ik die E14's dan wel bij een Nederlandse winkel kan halen.

Je kunt met de RGBW versie inderdaad gelig licht maken, maar dat is (naar mijn mening) niet zo mooi als wit licht. Het is ook afhankelijk of je huis zich leent voor gekleurd licht.

Let wel op dat je de juiste afstandsbedieding mee besteld. Ik zou de button versie aanraden. Bij de touch versie druk je nog wel eens een knop in bij het oppakken.
http://www.banggood.com/2...or-Mi-Light-p-969406.html

Als je de E14 variant zoekt moet je op ebay of aliexpress kijken.
http://www.aliexpress.com...022910&isViewCP=y&catId=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar ik begrepen heb kan je met de RGBW varianten van MiLight juist géén 'mooi' wamwit licht maken.

Je kan niet de "W" leds combineren met RGB om bv. een echt mooie witte kleur te maken. Het wordt dan eigenlijk meteen geel of een aantal tinten daarvan.

Kortom: óf (aan de koude kant) warmwit, óf kleur.

Of er moet inmiddels een betere versie zijn gekomen......

Verder blijf ik van mening dat ik geen spul uit China ga halen dat rechtstreeks op 230 aangesloten moet worden.....

Ookal komen wellicht Nederlandse varianten uit dezelfde Chinese fabrieken rollen, een importeur of merk dat producten in NL (of de EU) wil verkopen en langer dan gisteren in business wil blijven, is verplicht zelf een verregaande verantwoordelijkheid over veiligheid e.d. te dragen.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 14-09-2015 13:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 14:07
Ik heb weer 's niet goed gelezen en heb daardoor in plaats van de Wifi controller om de lampen draadloos aan te sturen de controller besteld om LED strips aan te sturen. |:( Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/038765/files/021299179/410x410x2/mi-light-rgbw-led-strip-controller-rf-24g.jpg

Voor mij is deze compleet nutteloos, dus als iemand al van plan was om zo'n ding te bestellen dan heb ik er nog ééntje. Scheelt weer een paar weken wachten. :)

Bij interesse graag een PM, wil er niet gelijk een advertentie voor aanmaken.

PS. Klopt het trouwens dat je de lampen niet aan kunt sturen met enkel de afstandsbediening?

[ Voor 7% gewijzigd door JunkO op 14-09-2015 15:06 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
JunkO schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:05:
PS. Klopt het trouwens dat je de lampen niet aan kunt sturen met enkel de afstandsbediening?
Gaat prima. De wifi box is enkel voor smartphone control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
FunFair schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:46:
[...]

Gaat prima. De wifi box is enkel voor smartphone control.
Oh, echt? Ik kreeg het namelijk op geen manier voor elkaar. :/

Vanavond nog maar 's proberen dan.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JunkO schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:55:
[...]

Handleiding ;)
http://www.milight.com/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
JunkO schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:55:
[...]

http://media.applamp.nl/h...pplamp-nl-handleiding.pdf

Nederlandse handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Bedankt, maar de handleiding zat er bij en heb ik dus ook gevolgd. Zogezegd vanavond nog maar 's proberen, hier wordt namelijk gesproken over helemaal van de stroom halen en ik heb de lamp enkel met de knop uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JunkO schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:39:
Bedankt, maar de handleiding zat er bij en heb ik dus ook gevolgd. Zogezegd vanavond nog maar 's proberen, hier wordt namelijk gesproken over helemaal van de stroom halen en ik heb de lamp enkel met de knop uitgezet.
Als je de lamp uitzet en aan moet je gelijk beginnen met op de aanknop van een groep zo snel mogelijk drukken, werkte bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://nl.aliexpress.com/...-4G-Wifi/32236806971.html
Deze had ik ;)

edit: Sorry voor dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
JunkO schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:39:
De handleiding die erbij zit klopt voor geen meter... Mij lukte het daar ook niet mee in het begin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Jochemd13: bedankt voor de link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Inmiddels is het na een paar keer proberen gelukt! Mooi speelgoed, daar gaan we er in de toekomst nog een paar van bij halen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yw ;)

Schrik trouwens niet van de levertijd, die van mij waren er binnen 5 dagen al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:31:

Overigens vind ik de dimmer niet persee super fijn werken. Je moet hem redelijk hard induwen voordat hij aangaat en de eerste cm is een dood punt. Ik bedoel dat als je hem indruk gebeurt er niets. Is dat op te lossen?
Ik heb dit probleem ook. Ik heb ook de Busch Jaeger 6523U; gekocht omdat deze goed met Philips zou werken maar de bediening is bepaald niet fijn -- precies zoals hier beschreven, je moet de dimmer vrij hard en ver induwen; duw je niet over het dode punt heen dan veert 'ie gewoon terug.

Eigenlijk heb ik het liefst een dimmer met draaibediening (dus niet druk/draai zoals deze). Weet iemand een dergelijke dimmer die goed werkt met Philips Dimtone spots (of anders een druk/draaidimmer die niet zo zwaar gaat)?

[ Voor 14% gewijzigd door Cocytus op 15-09-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cocytus schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:22:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Ik heb ook de Busch Jaeger 6523U; gekocht omdat deze goed met Philips zou werken maar de bediening is bepaald niet fijn -- precies zoals hier beschreven, je moet de dimmer vrij hard en ver induwen; duw je niet over het dode punt heen dan veert 'ie gewoon terug.

Eigenlijk heb ik het liefst een dimmer met draaibediening (dus niet druk/draai zoals deze). Weet iemand een dergelijke dimmer die goed werkt met Philips Dimtone spots (of anders een druk/draaidimmer die niet zo zwaar gaat)?
Peha 431 HAN ;)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 21:50
Ja, de Peha is inderdaad een alternatief. Ik heb alleen geen zin om weer €48,- uit te geven, die BJ was al €65,-
Van de week kreeg ik een mailtje van Klik Aan Klik Uit.

Ik had in het verleden aangegeven dat m'n AWMD-250 (mini inbouwdimmer multi) niet goed werkte met sommige ledlampen, die heeeel zachtjes blijven branden als de dimmer 'uit' staat. En ze zouden een bypass module opsturen zodra ze deze beschikbaar hadden.

Well, dat is van de week gebeurd en gisteren lag er een klein bubbel envelopje op de deurmat, met daarin de bypass.

Moet hem nog aansluiten, dus ik heb nog geen bevindingen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

eymey schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:27:
Van de week kreeg ik een mailtje van Klik Aan Klik Uit.

Ik had in het verleden aangegeven dat m'n AWMD-250 (mini inbouwdimmer multi) niet goed werkte met sommige ledlampen, die heeeel zachtjes blijven branden als de dimmer 'uit' staat. En ze zouden een bypass module opsturen zodra ze deze beschikbaar hadden.

Well, dat is van de week gebeurd en gisteren lag er een klein bubbel envelopje op de deurmat, met daarin de bypass.

Moet hem nog aansluiten, dus ik heb nog geen bevindingen.
Goede service van KAKU, ik hoop dat het gaat werken, laat het even weten ;)
JunkO schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:05:
Ik heb weer 's niet goed gelezen en heb daardoor in plaats van de Wifi controller om de lampen draadloos aan te sturen de controller besteld om LED strips aan te sturen. |:( Deze dus:

[afbeelding]

Voor mij is deze compleet nutteloos, dus als iemand al van plan was om zo'n ding te bestellen dan heb ik er nog ééntje. Scheelt weer een paar weken wachten. :)

Bij interesse graag een PM, wil er niet gelijk een advertentie voor aanmaken.

Verkocht :)

Edit: dubbelpost, sorry.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik dacht dat jullie enige problemen hadden met die Peha? En is dit niet ook een druk/draaischakelaar, of kun je 'm uitschakelen door alleen draaien?
Cocytus schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:42:
[...]

Ik dacht dat jullie enige problemen hadden met die Peha? En is dit niet ook een druk/draaischakelaar, of kun je 'm uitschakelen door alleen draaien?
Problemen hebben zichzelf opgelost :P
Druk en draai ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik wil de 2x 20W halogeenlampjes (G4) uit mijn afzuigkap graag vervangen voor G4 steekledjes. Nu zit er een elektronische transformator in dat ding, met een minimale belasting van 20W. Wat doet zo'n ding als je daar onder gaat zitten? Ik zie namelijk G4 leds verkocht worden met een rating van 10-30V, dus als zo'n ding reageert als een conventionele trafo (paar V teveel als je 'm te licht belast) dan heb ik toch alsnog geen probleem?

Of denk ik te simpel en gaat de boel gigantisch knipperen :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
Bij mij soldeerden de ledjes zich los van de print, dat was dus geen geweldige oplossing. Ik heb er nu maar 14W "energiezuinige" halogeen lampjes in hangen, zijn geloof ik van Osram.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
strandbal schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:37:
Ik wil de 2x 20W halogeenlampjes (G4) uit mijn afzuigkap graag vervangen voor G4 steekledjes. Nu zit er een elektronische transformator in dat ding, met een minimale belasting van 20W. Wat doet zo'n ding als je daar onder gaat zitten? Ik zie namelijk G4 leds verkocht worden met een rating van 10-30V, dus als zo'n ding reageert als een conventionele trafo (paar V teveel als je 'm te licht belast) dan heb ik toch alsnog geen probleem?

Of denk ik te simpel en gaat de boel gigantisch knipperen :P
De G4 LED lampjes gaan in dat geval zoemen en ik heb begrepen dat, dat niet goed is voor de levensduur.
Ik heb dat opgelost door 1 halogeen lampje te laten zitten, zodat de minimale belasting wordt benut.
Als je bedenkt dat de verlichting in de afzuigkap alleen wordt gebruikt tijdens koken, valt het verbruik wel mee. Ik heb er niet aan gerekend, maar ik denk dat het de investering van een nieuwe trafo niet waard is.

Als je 1 lampje uitwisseld, moet je wel even goed zoeken naar de juiste kleurtemperatuur, vaak een LED van 2800K. Als je een goedkope chinese erin doet zit je vaak op 3000K en dat is niet mooi en valt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De aanschaf van die led trafo neem ik inderdaad wel mee in de terugverdien berekening :) Voor die 2x20W die een uur per dag branden weet ik ook nog niet zeker of ik dat ga doen. Dat ding is wel makkelijk bereikbaar in mijn afzuigkap, en eigenlijk heb ik aan een 10W voedinkje al genoeg.

Heb boven nog een lamp met 4x20W halogeen MR11 spotjes, waar nog een conventionele ouderwetse gewikkelde trafo in zit (loodzwaar dat ding :P) Die staat wel op de nominatie om LED te worden. Die trafo weet ik de minimale belasting niet eens van, dus die kan ik beter wel vervangen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Sinds 1,5 maand woonachtig in mijn eerste huis, ik heb alle verlichting in de woonkamer die regelmatig brandt voorzien van LED (Ikea Ledare 400lm bollen). Er hangt een spotrail (iets ouder ikea model) met 3x GU10 spaarlamp, maar brandt zelden. Verder in de gang en keuken een philips plafonniere hangen (myliving) met spaarlampen er in (mini tornado). De werkbladverlichting is wel LED (4x lighttops led spots met GU10) Kan voor het geld bijna niet uit volgens mij om hier LED in te zetten. Zelfde geldt voor WC en badkamer (Mybathroom plafonniere van philips). In de slaapkamers is verder ook alles LED (Ikea Ledare 400lm).

Ik moet zeggen tot nu toe geen problemen, ook prima kleurtemperatuur. Geen extreem wit licht, voldoende licht komt er af en schakelt prima in en uit.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De besparing van spaarlamp naar led is volgens mij te verwaarlozen, dus dat zou ik pas doen als je spaarlampen de geest geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:29
Heb hier wel bijna alle spaarlampen voor led omgewisseld, maar daar was de driver toch het gemak. Niet meer in een halfdonkere kelder lopen te klooien, maar gewoon gelijk een bak licht.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik menig spaarlamp, naast de vaak wat langere 'opwarmtijd', ook een slechtere kwaliteit licht geven dan een beetje goede ledlamp van tegenwoordig.

Dat zou ook nog een reden kunnen zijn :).

Maar besparen? Neu. Sowieso red ik dat al niet meer, gezien de hoeveelheid lampen die ik al heb uitgeprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:11:
Persoonlijk vind ik menig spaarlamp, naast de vaak wat langere 'opwarmtijd', ook een slechtere kwaliteit licht geven dan een beetje goede ledlamp van tegenwoordig.

Dat zou ook nog een reden kunnen zijn :).

Maar besparen? Neu. Sowieso red ik dat al niet meer, gezien de hoeveelheid lampen die ik al heb uitgeprobeerd :P
Spaarlampen zijn eigenlijk een beetje uit de tijd aan het raken. Toen mijn ouders een huis uit de jaren 60 kochten zaten er ook nog overal gloeilampen zelfs, waaronder een paar 100w :D

Led is ondertussen zo ver dat je bijna altijd wel een goede ledlamp hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strandbal schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:57:
De aanschaf van die led trafo neem ik inderdaad wel mee in de terugverdien berekening :) Voor die 2x20W die een uur per dag branden weet ik ook nog niet zeker of ik dat ga doen. Dat ding is wel makkelijk bereikbaar in mijn afzuigkap, en eigenlijk heb ik aan een 10W voedinkje al genoeg.

Heb boven nog een lamp met 4x20W halogeen MR11 spotjes, waar nog een conventionele ouderwetse gewikkelde trafo in zit (loodzwaar dat ding :P) Die staat wel op de nominatie om LED te worden. Die trafo weet ik de minimale belasting niet eens van, dus die kan ik beter wel vervangen lijkt mij.
Ik weet niet hoe oud die transformator is, maar gezien je beschrijving "loodzwaar dat ding" vermoed ik dat het een gewone ouderwets gewikkelde wisselstroomtrafo is, netspanning er in en 12 V wisselspanning of zoiets aan de secundaire kant. Dan heeft hij helemaal geen minimale belasting.
Dat betekent niet dat hij dan zomaar geschikt is voor alle typen LED-lampen. Want LED's zijn per definitie voor gelijkspanning, hetgeen betekent dat ze een ingebouwde gelijkrichter moeten hebben of indien dat niet het geval is je zelf een gelijkrichter moet toevoegen.

Edit: tekst verplaatst naar commentaar op volgende bericht.

[ Voor 31% gewijzigd door Techneut op 21-09-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het is idd zo'n trafo. Ik dacht dat die dingen ook een minimaalbelasting hadden, omdat anders het voltage te hoog ligt. Volgens mij zijn het trouwens MR16 fittingen. Ik zit te kijken of ik er IKEA ledjes in kan doen, maar daar vermelden ze de werkspanning niet eens :/

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70288022/

[ Voor 17% gewijzigd door strandbal op 21-09-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier een lamp die een dimmer nodig heeft. Ik zag dat hij maximaal 10W gebruikt maar ik weet niet wat voor dimmer ik nodig heb.

Ik kwam uit op deze, maar die gaat van 20-500Watt

Wat is wel een goede dimmer? Het moet wel een Jung zijn ;)
Het gaat trouwens wel over een halogeentrafo.

[ Voor 17% gewijzigd door Jochemd13 op 21-09-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Jochemd13 schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:24:
Ik heb hier een lamp die een dimmer nodig heeft. Ik zag dat hij maximaal 10W gebruikt maar ik weet niet wat voor dimmer ik nodig heb.

Ik kwam uit op deze, maar die gaat van 20-500Watt

Wat is wel een goede dimmer? Het moet wel een Jung zijn ;)
Het gaat trouwens wel over een halogeentrafo.
Wat voor lampjes zitten erin? Zijn die wel dimbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:35:
[...]

Wat voor lampjes zitten erin? Zijn die wel dimbaar?
Halogeenlampen, in ons vorige huis hebben ze een paar jaar op een dimmer gezeten, dus ze zijn dimbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Jochemd13 schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:37:
[...]

Halogeenlampen, in ons vorige huis hebben ze een paar jaar op een dimmer gezeten, dus ze zijn dimbaar ;)
In dat geval heb je 14 lampjes van 10watt max. per stuk, ofwel 140 watt.
Dan heb je volgens mij geen bijzondere dimmer nodig?

Of wil je ze op termijn vervangen voor LED's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hi all, ik ben ook even aan t puzzelen of LED uit China kwalitatief een volwaardig alternatief is.

Heb boven de eettafel 4x E14 28w halogeen (2800k/370lm) achter een kaku dimmer. Zijn LEDs zoals hieronder een alternatief of kan je ivm veiligheid van 230v spul beter de plaatselijke bouwmarkt/webshop bezoeken?

http://www.aliexpress.com...2_71_72_73_74_75,201409_5
http://www.aliexpress.com...2_71_72_73_74_75,201409_5

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strandbal schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:09:
Het is idd zo'n trafo. Ik dacht dat die dingen ook een minimaalbelasting hadden, omdat anders het voltage te hoog ligt. Volgens mij zijn het trouwens MR16 fittingen. Ik zit te kijken of ik er IKEA ledjes in kan doen, maar daar vermelden ze de werkspanning niet eens :/

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70288022/
De spanningsvariatie ten gevolge van meer of minder belasting is normaliter bij zo'n trafo verhoudingsgewijs maar gering. Zelden zal deze bij een onbelaste of zeer gering belaste trafo te hoog zijn. De draaddikte van de wikkelingen is in overeenstemming met de maximum stromen, zodat zowel primair en secundair de spanningsverliezen ook bij hoge belasting binnen de perken blijven. Immers ook in "ouderwetse" situaties kan de belasting varieren, bijvoorbeeld tussen één lampje en meerdere.

Een ander aspect is dat je vermeldt dat er helemaal geen spanning de LED-lampjes staat.
In dat geval zal denk ik wel een stroomwaarde op staat en dan wordt het een beetje complexer, want dan moet er een regelaar tussen die zorgt voor een constante DC-stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:20:
[...]

In dat geval heb je 14 lampjes van 10watt max. per stuk, ofwel 140 watt.
Dan heb je volgens mij geen bijzondere dimmer nodig?

Of wil je ze op termijn vervangen voor LED's?
Op dit moment gebruiken we een dimmer die niet geschikt is voor trafo's. Die zoemt dus ik wil graag zeker een goede hebben ;)

Leds lijkt mij hier geen goede idee, teveel gedoe om 14 goede leds te vinden met een mooie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Helaas is de eerste Philips led lamp stuk na ~2,5 jaar. Is het de moeite om bij Philips buiten de garantie je recht te halen in de richting van 'een deugdelijk product'? Volgens mij was het destijds 2+1 gratis, dus 10 euro p/s.

De lamp geeft heel weinig licht en flikkert als je hem uitzet.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:09

mb1

RonaldDesigns schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:07:
Helaas is de eerste Philips led lamp stuk na ~2,5 jaar. Is het de moeite om bij Philips buiten de garantie je recht te halen in de richting van 'een deugdelijk product'? Volgens mij was het destijds 2+1 gratis, dus 10 euro p/s.

Een paar jaar geleden had ik een aantal Softone spaarlampen vlak naar elkaar defect.
Een berichtje naar de klantenservice en ik had binnen een paar dagen nieuwe lampen gratis thuis!
Ik moest alleen de oude nog een maand ofzo bewaren het kon namelijk zijn dat ze opgevraagd werden steekproef of tbv testafdeling denk ik.
Daarna nooit meer wat van gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij waren er een keer 3 Hema GU10 lampen binnen een hele korte tijd kapot (3 weken ongeveer ). Dat waren ook geen aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je dat soort dingen wilt proberen kun je het vaak beter via de publiciteit oplossen. Oftewel even een Twitter-berichtje sturen naar de webcare-afdeling van Philips sturen (als ze die hebben). Daar zijn bedrijven vaak wel gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Twitter heb ik niet, maar kan FB ook wel proberen.

Wel grappig dat de duurste led lamp in huis als eerste kapot gaat, van een toch 'echt' lampenmerk. Ik heb nog Ikea, Kruidvat & Action led lampen. Die van Ikea & Kruidvat worden ook vaak gebruikt, die van Action niet, maar dat was 2-3 euro voor in de gang.

EDIT: als ik de reviews zie, hebben toch redelijk wat mensen last van kapotgaande philips gu10 leds in veel kortere tijd dan bij mij

Volgende keer koop ik een Ikea Gu10, kijken hoelang die mee wilt gaan met de beloofde 20k uren.

[ Voor 27% gewijzigd door ByteMe_ op 22-09-2015 14:32 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:30
Naar wat ik hoor zijn de LED lampen van ikea niet slecht, zeker niet voor zijn prijs.
Verder is de garantie van IKEA super en worden kapotte lampen omgewisseld zonder vragen.

Echter hebben ze nog steeds geen COB-LEDspot volgens mij en gezien de ruime stralingshoek (60°) en goede lichtopbrengst (600 lumen voor 6W) gaan het deze worden in de plaats.

In mijn huis in opbouw wordt op termijn alles LED, eerst een fase met goedkope gloeilampen tijdens het afwerken en de eerste maanden dat er nog veel vocht in huis zit. Daarna beginnen we te installeren van de LED verlichting.
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:09:
Naar wat ik hoor zijn de LED lampen van ikea niet slecht, zeker niet voor zijn prijs.
Verder is de garantie van IKEA super en worden kapotte lampen omgewisseld zonder vragen.

Echter hebben ze nog steeds geen COB-LEDspot volgens mij en gezien de ruime stralingshoek (60°) en goede lichtopbrengst (600 lumen voor 6W) gaan het deze worden in de plaats.

In mijn huis in opbouw wordt op termijn alles LED, eerst een fase met goedkope gloeilampen tijdens het afwerken en de eerste maanden dat er nog veel vocht in huis zit. Daarna beginnen we te installeren van de LED verlichting.
Wat voor ledlampen?
Milight is erg leuk voor de sfeer ;)

• Engineer Stewie
Jochemd13 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:10:
[...]

Wat voor ledlampen?
Milight is erg leuk voor de sfeer ;)
Ik heb tijdens de conceptfase er weinig over nagedacht en zit daar nu wat vast vrees ik.

Omdat ikzelf al niet fan ben van draadloze toestanden en mijn vriendin helemaal niet EN omdat ik een strak interieur wil zonder al te veel bedieningsplaatsen heb ik voor alles drukknoppen voorzien.
Zo kan ik op 4 plaatsen in de woonkamer/keuken alles bedienen op de begane grond muv het gastentoilet. Dit door steeds 6 drukknoppen per schakelplaats te hebben.
Andere plaatsen hebben een schakelplaats met 2,3 of 4 drukknoppen, zodat je nooit 2 schakelaars langst elkaar hebt.

Dit betekend dat zowel de hoofdverlichting (spots in de betonnen welfsels + hanglamp boven eettafel) en de sfeerverlichting (4 ledstrips + een koppel geschakelde stopcontacten) uit een vaste kleur moet bestaan.
Milight en hue lampen doorlopen het kleurenpallet bij aanschakeling en gaan dan naar wit als ik het goed voorheb en dat is dus onbruikbaar.

Op dit moment denk ik er aan om alles warm wit te maken omdat ik door mijn keuze een beetje vast zit.

Nu zijn er natuurlijk ook stopcontacten met vaste spanning en kunnen de draden voor LEDstrips ook vast voorzien worden van 230V.

Oh, heb ook nog een philips TV (55PFL8008k) met 3-way ambilight die wat kleuren op de muur projecteert, die blijft en wordt tegen de muur gehangen. De 80mm buis voor de kabels steekt reeds in de muur :+ .
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:44:
[...]

Ik heb tijdens de conceptfase er weinig over nagedacht en zit daar nu wat vast vrees ik.

Omdat ikzelf al niet fan ben van draadloze toestanden en mijn vriendin helemaal niet EN omdat ik een strak interieur wil zonder al te veel bedieningsplaatsen heb ik voor alles drukknoppen voorzien.
Zo kan ik op 4 plaatsen in de woonkamer/keuken alles bedienen op de begane grond muv het gastentoilet. Dit door steeds 6 drukknoppen per schakelplaats te hebben.
Andere plaatsen hebben een schakelplaats met 2,3 of 4 drukknoppen, zodat je nooit 2 schakelaars langst elkaar hebt.

Dit betekend dat zowel de hoofdverlichting (spots in de betonnen welfsels + hanglamp boven eettafel) en de sfeerverlichting (4 ledstrips + een koppel geschakelde stopcontacten) uit een vaste kleur moet bestaan.
Milight en hue lampen doorlopen het kleurenpallet bij aanschakeling en gaan dan naar wit als ik het goed voorheb en dat is dus onbruikbaar.

Op dit moment denk ik er aan om alles warm wit te maken omdat ik door mijn keuze een beetje vast zit.

Nu zijn er natuurlijk ook stopcontacten met vaste spanning en kunnen de draden voor LEDstrips ook vast voorzien worden van 230V.

Oh, heb ook nog een philips TV (55PFL8008k) met 3-way ambilight die wat kleuren op de muur projecteert, die blijft en wordt tegen de muur gehangen. De 80mm buis voor de kabels steekt reeds in de muur :+ .
Milight is anders dan Hue, want bij stroomonderbreking gaat de MiLight terug naar de kleur voor de stroomonderbreking. Waar Hue terug naar fel wit gaat.

• Kapotlood
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:44:
[...]
Zo, dát is nog eens een goed idee… gewoon alle benodigde schakelaars voor een kamer, op alle benodigde plekken plaatsen. Ik had onlangs ook een akkefietje met m'n woonkamerverlichting en zag dat er in de centraaldozen in het plafond een zwik kabels loopt die helemaal niet gebruikt werden door de lampen met 't probleem. Mag ik vragen hoe je al die draden hebt aangesloten en door de (vaak smalle) pijpjes e.d. hebt lopen?

• Engineer Stewie
Jochemd13 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:46:
[...]

Milight is anders dan Hue, want bij stroomonderbreking gaat de MiLight terug naar de kleur voor de stroomonderbreking. Waar Hue terug naar fel wit gaat.
Dat schept mogelijkheden. Die hebben volgens mij ook LED-strips? Vind daar niet zoveel van op dit moment.
joramoudenaarde schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:52:
[...]

Zo, dát is nog eens een goed idee… gewoon alle benodigde schakelaars voor een kamer, op alle benodigde plekken plaatsen. Ik had onlangs ook een akkefietje met m'n woonkamerverlichting en zag dat er in de centraaldozen in het plafond een zwik kabels loopt die helemaal niet gebruikt werden door de lampen met 't probleem. Mag ik vragen hoe je al die draden hebt aangesloten en door de (vaak smalle) pijpjes e.d. hebt lopen?
Bij nieuwbouw heb je dat probleem van nauwe pijpjes niet, gewoon voorbedrade buis kopen met de draad erin. Heb zo het huis van alles voorzien (3x1,5mm², 3x 2,5mm² en SVV (16x0.5mm²))

Voor de drukknoppen heb ik SVV kabel gebruikt, een kabel met 16 aders dat iets dikker is dan een verlengsnoer. Hierdoor kan je dus 15 functies hebben op 1 kring en heb in totaal zo 3 kringen liggen. Deze knoppen werken op 24V.
Voor de lichtpunten en geschakelde stopcontacten ga ik van elk lichtpunt terug naar de schakelkast alwaar de drukknoppen en lichtpunten aangesloten worden aan de relais/dimmers/astroklok.
Ik heb dus nergens schakeldozen omdat ik nergens aftakkingen hoef te maken, in de schakelkast kan je dan rijgklemmen plaatsen wat je kan bekijken als een 'patchpaneel' voor elektriciteit.

De configuratie is zo bedacht dat je vanop elke plaats in de volgende plaats op je loopweg het licht kan aandoen. Daar alles aan de woonkamer/keuken grenst (behalve het toilet) kan je vanuit de woonkamer/keuken zowat alles bedienen.
Als de configuratie uiteindelijk niet aanstaat 'patch' je de kabels in de schakelkast en heb je een nieuwe configuratie.

• Kapotlood
Bedankt voor de uitleg... zo te zien niet iets wat je "even" kan doen in een bestaand huis zonder het plafond open te trekken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotlood op 23-09-2015 10:22 ]

• ByteMe_
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:09:
Ik zag voor mijn gu10 verzameling jaren terug dat er enkel een 4w 200 lumen variant beschikbaar was. Ter vergelijking met mijn oude 50w Halogeen lampen was dat een halvering van de lichtopbrengst, dus niet gehaald toen. Voor onze slaapkamer maakt dat niet uit, aangezien 1 lamp van de 3-spotter ook mij is gericht :X Met een ledlamp is dat echt niet leuk.

Dus ik zal die lamp posities ook nog aanpassen.

Leuk dat er ook een sterker gu10 versie is van Ledare voor 6 euro. Misschien neem ik die wel als test.

Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:10:
[...]

Dat schept mogelijkheden. Die hebben volgens mij ook LED-strips? Vind daar niet zoveel van op dit moment.
Milight verkoopt enkel de controllers, kijk maar in het Milight topic (staat in mijn signature ;) )

• Engineer Stewie
joramoudenaarde schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:21:
Bedankt voor de uitleg... zo te zien niet iets wat je "even" kan doen in een bestaand huis zonder het plafond open te trekken. :)
Nee, dat is iets wat je bij de bouwfase of zeer grondige renovatie doet.

In een klassieke schakeling had ik in de woonkamer/keuken een 12 schakelplaatsen gehad, nu 4. Dus dat is wel handig.

• Kapotlood
We zijn hier van plan te verhuizen, en enkele huizen die we op 't oog hebben, hebben gipsplaten plafonds (oude jaren '30 huizen). Daar zou het wel goed mogelijk zijn om de leidingen en centraaldozen enigszins makkelijk aan te passen aan wat jij hebt… bij ons huidige appartement met betonnen plafond zou ik 't inderdaad niet aandurven :)

97133

Heeft iemand enig idee of er filters bestaan voor led lampen ? Heb nu 14 led lampen gekocht ter vervanging van 14* 50 watt halogeenlampen ( kegeltjes gu10 220v). Maar het licht is vooral gedimd echt veel witter dan de zachte kleur van de halogeenlampen. Het scheelt wel veel stroom, maar mijn woonkamer is nu wel minder sfeervol.

Heb deze gekocht : http://www.ledlampendirec...dimbaar-vervangt-50w.html

Misschien zijn er filters die je op de led lampen kan doen ?

22:13
Ben zojuist op Megaman led flame lampen gestuit.. Die schijnen in Kelvins dimbaar te zijn. Van 2800 K naar 1800 K CRI 82, 6 watt. Heb er 1 besteld, ben zeer benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door 97133 op 26-09-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier hebben we ook zo'n Megaman "Dim to warm" lamp, of beter gezegd, we hebben er 3 in E14 formaat in een Ikea Storm lamp zitten. Dimmen zeer mooi naar "Flame" toe inderdaad en, belangrijk, geen geflikker en geen gezoem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:54:
Hier hebben we ook zo'n Megaman "Dim to warm" lamp, of beter gezegd, we hebben er 3 in E14 formaat in een Ikea Storm lamp zitten. Dimmen zeer mooi naar "Flame" toe inderdaad en, belangrijk, geen geflikker en geen gezoem! :)
Soort van Philips Dimtone?
Ik zag trouwens laatst dat die ineens anders heten. Blijkbaar heten ze nu Philips Warmglow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, Philips Dimtone leeft voort, maar dan in andere naam? Grappig. Je zou ook verwachten dat een merk als Philips daar wel op voortborduurt.

Maar idd, de Megaman "Dim to warm" is de Megaman-versie van "Dimtone".

http://www.megaman.nl/technologie/dim-to-warm-dimmerable-38

Ze hebben ook een aardig ruime keuze in fittings en licht output.

De 3 E14 lampjes die we hier hebben, dimmen er netjes en mooi achter een Philips LivingWhites dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 10:21

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb nog zo'n soort bureaulamp staan die ik niet vaak gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://i101.twenga.com/wonen/bureaulamp/philips-bureaulamp-halogeen-zilver-tp_6876467174883489032vb.jpg
Hier zit een gewone transformator in en een g4 12v halogeenlamp in van 10 of 20 watt. Kan ik deze gewoon vervangen door deze ledlamp?

http://www.tinydeal.com/n...light-bulbs-p-131182.html

Of krijg ik dan problemen met de transformator? Op de bureaulamp staat zelf niet veel meer, behalve max 20 watt.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ikea Ledare 13 W / 1.000 lm (2014):
opuntia1 schreef op zondag 07 september 2014 @ 08:13:
[...]

Ben benieuwd of je binnen 5000 uur het einde van de lamp kan aankondigen.
De LED's kunnen wel heel warm worden, maar die elco's zoals je al aangaf ?
Het jaar is inmiddels ruimschoots voorbij... en de eerste ca. 5.000 u zitten erop. De vraag kan met "nee" beantwoord worden, de lamp werkt nl. nog naar behoren. Ik denk dat nu gesteld kan worden dat er in deze lamp geen zwakke onderdelen zitten die tot vroegtijdig overlijden kunnen leiden.

Uiteraard vond ik het interessant om te zien hoeveel deze lamp in die tijd achteruit is gegaan.
Nieuw bracht die lamp het in mijn testopstelling en goed opgewarmd tot 200 lx bij een verbruik van 12,3 W en een PF van 0,93.
In precies dezelfde opstelling als vorig jaar brengt de lamp nu nog 177 lx op de meter bij een verbruik van 12,4 W en PF van 0,94. De lichtopbrengst is dus in een jaar tijd met ruim 11% afgenomen, iets wat in de lijn der verwachtingen lag. De kleine afwijkingen in het verbruik t.o.v. oorspronkelijk beschouw ik als nihil.

Ik zou weer zeggen: wordt vervolgd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 16:42
Ik heb in m'n huis ook heel wat LED strips, LED armaturen, etc...
Echter, voor ieder lichtpunt heb je wel weer een LED driver of transfo nodig. (Ik heb er nu zo'n 7-tal aan mijn schakelkast 'liggen' en er komen er in de nabije toekomst nog bij).

Echter, wie heeft er een mooie oplossing om dit mooi op te bergen ? Ik dacht eerst al aan een transfo-kast, maar dat lijkt me nogal een dure oplossing te zijn.
(In mijn schakelkast zelf kunnen ze niet).
Iemand met slimme / creatieve oplossingen ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark de man schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:34:
[afbeelding]
Hier zit een gewone transformator in en een g4 12v halogeenlamp in van 10 of 20 watt. Kan ik deze gewoon vervangen door deze ledlamp?

Of krijg ik dan problemen met de transformator? Op de bureaulamp staat zelf niet veel meer, behalve max 20 watt.
In zo'n bureaulamp zit waarschijnlijk een ouderwetse zware transformator. Dan vermoed ik dat het wel werkt, maar ik betwijfel of het fijn licht is. Het licht zou wel eens akelig kunnen flikkeren.
Als je die lamp toch maar af en toe gebruikt, dan zou ik gewoon het halogeenlampje laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
[afbeelding]

Ik heb zo'n lamp omgebouwd, oude transformator eruit en een schakelende voeding erin, dan werkt LED prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 10:21

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ah oke, ik zal eerst eens kijken of ik van iemand zo'n LED kan testen.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:01
whoami schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:17:Echter, wie heeft er een mooie oplossing om dit mooi op te bergen ? Ik dacht eerst al aan een transfo-kast, maar dat lijkt me nogal een dure oplossing te zijn.
Wat bedoel je met transfo-kast?

Zelf ben ik voorstander van DIN rail voedingen als het om netjes gaat.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 16:42
De voedingen die ik heb zijn bijgeleverd bij mijn armaturen en zijn geen din rail voedingen.

Transfokast:
iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTzWvLjy8XxOedyrXT1awfIy05eFgF1qBDqUjuEuxwhJqztlDXE7-4Dmyw

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
eymey schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:12:
Hmm, Philips Dimtone leeft voort, maar dan in andere naam? Grappig. Je zou ook verwachten dat een merk als Philips daar wel op voortborduurt.
....
Het lijkt er op dat Philips de naam DimTone hanteert bij de Master versies en WarmGlow bij de consumentenversies.

Vorig jaar betaalde ik nog € 60 voor twee e27 DimTone's, nu zijn die gezakt tot ongeveer € 55 euro, maar twee WarmGlow's kosten net iets meer dan € 20. Ik ga zeker zo'n WarmGlow kopen om het verschil te bekijken.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beatman schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:57:
[...]

Het lijkt er op dat Philips de naam DimTone hanteert bij de Master versies en WarmGlow bij de consumentenversies.

Vorig jaar betaalde ik nog € 60 voor twee e27 DimTone's, nu zijn die gezakt tot ongeveer € 55 euro, maar twee WarmGlow's kosten net iets meer dan € 20. Ik ga zeker zo'n WarmGlow kopen om het verschil te bekijken.
Dezelfde reclames ;)

De Nederlandse video van Dimtone is verwijdert dus dat zegt genoeg ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jochemd13 op 29-09-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! :). En zo te zien eindelijk ook met meer keuze qua fitting en licht output.

• Engineer Stewie
The Lord schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:58:
[...]
Wat bedoel je met transfo-kast?

Zelf ben ik voorstander van DIN rail voedingen als het om netjes gaat.
DIN Rail voedingen moet je niet teveel in de schakelkast plaatsen, voedingen worden warm.
Ik heb er in mijn schakelkast 2, 1 beltransfo van 8VA en 1 eltako voeding van 48W.

De 'grote' voedingen (ga er 2 nodig hebben) zullen gemonteerd worden buiten de kast (op een multiplex plaat) en van daaruit de LED-strips voeden. Zo kan de warmte vrij aan de omgeving afgegeven worden.

De rest van de LED-lampen zijn lampen op 230V, hiervoor heb ik dus geen aparte transfo nodig.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 12:16
Ik ben aan het rondkijken voor een LED tip-kaarslamp, in principe dimbaar en in mat glas. Misschien is het met een rede, maar al bij halogeen kon ik deze niet meer in mat glas vinden.
De Action heeft er bijvoorbeeld een van LSC in het assortiment:
http://www.action.nl/lsc-...-e14-3w-tipkaars-300lumen

Volgens de website is deze niet dimbaar (http://catalogus.electrocirkel.com/nl/calex/product/474622).
Maar ik zie er ook een op Bol.com die 6x zo duur is en waar bij staat dat die wel dimbaar is: http://www.bol.com/nl/p/l...-tip-3w/9200000034867220/
Foutje op Bol? (en hoge prijs op Bol?)

Dus ik zoek zoiets: http://catalogus.electrocirkel.com/nl/calex/product/413604 (maar dat is een gloeilamp)
Dit lijkt er dan een beetje op, http://catalogus.electrocirkel.com/nl/calex/product/474626, maar is ook weer niet dimbaar.

Het lijkt er op dat ik voor dimbaarheid dan bij een Philips uit kom (in helder glas): http://www.philips.nl/c-p/8718291765882/led-kaars-dimbaar

Hoe zijn anderen hun ervaringen hierin?

• Shadow_Zero
[afbeelding]

Ik heb dezelfde lamp en ben ook wel benieuwd naar het antwoord hier naar!

• geldersscheepje
  • Laatst online: 08:51
Shadow_Zero schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:09:
Ik ben aan het rondkijken voor een LED tip-kaarslamp, in principe dimbaar en in mat glas. Misschien is het met een rede, maar al bij halogeen kon ik deze niet meer in mat glas vinden.

Volgens de website is deze niet dimbaar (http://catalogus.electrocirkel.com/nl/calex/product/474622).
Maar ik zie er ook een op Bol.com die 6x zo duur is en waar bij staat dat die wel dimbaar is: http://www.bol.com/nl/p/l...-tip-3w/9200000034867220/

Dus ik zoek zoiets: http://catalogus.electrocirkel.com/nl/calex/product/413604 (maar dat is een gloeilamp)
Dit lijkt er dan een beetje op, http://catalogus.electrocirkel.com/nl/calex/product/474626, maar is ook weer niet dimbaar.

Het lijkt er op dat ik voor dimbaarheid dan bij een Philips uit kom (in helder glas): http://www.philips.nl/c-p/8718291765882/led-kaars-dimbaar

Is niet duur bij de Action, heb eindelijk na veel zoeken een heldere niet dimbare versie gevonden bij DealExtreme, die kost hetzelfde. Kijk wel of ie 2700K is, heb er hier 6 liggen die 3000K zijn en dat is net niet wat ik zocht. Belangstelling? :)
http://www.dx.com/p/e14-2...-220v-385895#.VgwY768lb-c

Dimbare versies liggen hier in de etalage van een elektronicazaak maar die zijn dan weer 10 euro per stuk, overigens ook helder. Is best mooi, maar heb er 6 nodig en dat is het ineens 60 euro .. Zijn wel mooier dan die Philips.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Beatman
Shadow_Zero schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:11:
[...]

Ik heb dezelfde lamp en ben ook wel benieuwd naar het antwoord hier naar!
In zo'n bureaulamp heb ik een led van dealextreme gezet. Werkt wel gewoon, maar goed zal het voor de led niet zijn.

Dezelfde soort Ledjes heb ik namelijk ook in de keuken op 12V AC en in de badkamer op 12V DC. Dat laatste werkt toch het best. De leds in de keuken gaan allemaal kapot.

Wie heeft er nog een tip waar voordelig het complete gamma led lampen van Philips te koop is? Zowel consumentenversies als de master leds?

Beatman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:24:
[...]

In zo'n bureaulamp heb ik een led van dealextreme gezet. Werkt wel gewoon, maar goed zal het voor de led niet zijn.

Dezelfde soort Ledjes heb ik namelijk ook in de keuken op 12V AC en in de badkamer op 12V DC. Dat laatste werkt toch het best. De leds in de keuken gaan allemaal kapot.

Wie heeft er nog een tip waar voordelig het complete gamma led lampen van Philips te koop is? Zowel consumentenversies als de master leds?
Al op Google gekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
Nog geen webshop gevonden waar ze het hele assortiment hebben en kunt filteren op zowel merk als lamptype. Goedkopermetled.nl komt in de buurt maar heeft alleen de CorePro en Master lampen van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beatman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:42:
[...]

Nog geen webshop gevonden waar ze het hele assortiment hebben en kunt filteren op zowel merk als lamptype. Goedkopermetled.nl komt in de buurt maar heeft alleen de CorePro en Master lampen van Philips.
Tja, volgens mij zijn er niet echt webshops doe zoveel lampen verkopen, het aanbod is meestal maar weinig en erg verspreid over alle verschillende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair

Met E14 LED filament lampen heb ik matige ervaringen. Knipperen als een gek. Gisteren ook gezien op de elektrotechniek beurs bij het merk Osram. Waarom? er is simpelweg geen ruimte om een condensator te plaatsen. Persoonlijk vind ik dat heel irritant.
Tot nu toe heb ik ook nog geen dimbare varianten gezien met LED filament.

Wel varianten met grote glazen bollen die de retrofit lampen een beetje moeten vervangen. Die kwamen van het merk Baileys, maar die zijn enkel te kopen in de technische groothandels gaf de verkoper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philips dimtone lampen kunnen wel goed dimmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat zijn exact dezelfde E14 dimbare LED's die ik ook heb, maar dan gewoon in glanzend glas (niet mat). Werken echt uitstekend! Ik heb zelf zoiets als deze http://www.powerledlamp.n...ars-e14-3-watt-2700k.html

Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het ook daadwerkelijk dit merk is, maar de LED's die hier in zitten zien er hetzelfde uit. Van knipperen heb ik alleen last gehad omdat ik 8 van die dingen had, en een LED-dimmer kon daar niet goed mee om gaan. Heb daarom nu een ACM-100 van KaKu, en nu werkt het wel perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
joramoudenaarde schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Dat zijn exact dezelfde E14 dimbare LED's die ik ook heb, maar dan gewoon in glanzend glas (niet mat). Werken echt uitstekend! Ik heb zelf zoiets als deze http://www.powerledlamp.n...ars-e14-3-watt-2700k.html

Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het ook daadwerkelijk dit merk is, maar de LED's die hier in zitten zien er hetzelfde uit. Van knipperen heb ik alleen last gehad omdat ik 8 van die dingen had, en een LED-dimmer kon daar niet goed mee om gaan. Heb daarom nu een ACM-100 van KaKu, en nu werkt het wel perfect :)
Zeg je nu dat met minder dan 8 het dimmen van die Action LSC tipkaars led lampjes wel goed ging? (in mijn geval heb ik er 5 nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
FunFair schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

......
Wel varianten met grote glazen bollen die de retrofit lampen een beetje moeten vervangen. Die kwamen van het merk Baileys, maar die zijn enkel te kopen in de technische groothandels gaf de verkoper aan.
Lampen van bailey heb ik gezien bij klusspullen.nl. Kun je gewoon per stuk kopen als particulier. 2100k, laag wattage en niet dimbaar maar dat is bij deze lampen ook niet echt nodig denk ik.

https://www.klusspullen.n...ed-lampen-bailey-retrofit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Beatman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Lampen van bailey heb ik gezien bij klusspullen.nl. Kun je gewoon per stuk kopen als particulier. 2100k, laag wattage en niet dimbaar maar dat is bij deze lampen ook niet echt nodig denk ik.

https://www.klusspullen.n...ed-lampen-bailey-retrofit
Ik doelde op deze lamp, excuses. Bailey Deco heten die i.p.v. retrofit.
https://www.rexel.nl/bail...0k-tip/product/2850020535

Afbeeldingslocatie: https://media.rexel.nl/shopimages/rexelnlnew/2/8/5/2850020535_160.jpg

Mooie lamp, maar wel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Shadow_Zero schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Zeg je nu dat met minder dan 8 het dimmen van die Action LSC tipkaars led lampjes wel goed ging? (in mijn geval heb ik er 5 nodig)
Het "probleem" met de meeste LED dimmers is, dat ze een maximaal ondersteund bereik hebben van ±24W voor LED peertjes. Ik had zelf 3 speciale LED dimmers gekocht voordat ik erachter was. En bij mij had de eettafel lamp 8x 4W van die LED's... dus 32W totaal. En dat ging gewoon niet werken met zo'n dimmer.

De ACM-100 van KaKu heeft óók een maximaal ondersteund bereik van 24W, maar daarvan vertelde de helpdesk me dat ze regelmatig te horen kregen dat een hoger vermogen geen problemen opleverde. Iets wat bij mij ook bleek toen ik de eettafel lamp (met 32W aan LED's) én de zithoek lamp (28W aan LED's) er op aan sloot en ze gewoon hun werk perfect deden.

In jouw geval van 5 lampjes hangt het dus een beetje af wat het wattage is van de peertjes die je er in hangt denk ik. 3-4W moet gewoon kunnen, maar vanaf 5W kún je tegen geknipper aanlopen omdat de LED dimmers daar meestal niet goed mee om kunnen gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapotlood op 01-10-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
joramoudenaarde schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Het "probleem" met de meeste LED dimmers is, dat ze een maximaal ondersteund bereik hebben van ±24W voor LED peertjes. Ik had zelf 3 speciale LED dimmers gekocht voordat ik erachter was. En bij mij had de eettafel lamp 8x 4W van die LED's... dus 32W totaal. En dat ging gewoon niet werken met zo'n dimmer.

De ACM-100 van KaKu heeft óók een maximaal ondersteund bereik van 24W, maar daarvan vertelde de helpdesk me dat ze regelmatig te horen kregen dat een hoger vermogen geen problemen opleverde. Iets wat bij mij ook bleek toen ik de eettafel lamp (met 32W aan LED's) én de zithoek lamp (28W aan LED's) er op aan sloot en ze gewoon hun werk perfect deden.

In jouw geval van 5 lampjes hangt het dus een beetje af wat het wattage is van de peertjes die je er in hangt denk ik. 3-4W moet gewoon kunnen, maar vanaf 5W kún je tegen geknipper aanlopen omdat de LED dimmers daar meestal niet goed mee om kunnen gaan.
Ik had de Jung 1224LEDUDE universele dimmer besteld, min. 3W, max. 100W voor LED (schijnbaar vrij nieuw op de markt). Dat zou dan toch moeten werken, afgaande op de specs...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, dat lijkt me inderdaad van wel :)
Ik had 3 dimmers die, na een beetje zoekwerk, ook echt niet veel verder gingen dan 24W voor LED. Maar goed… je komt er snel genoeg achter als je die peertjes hebt, en gelukkig is ook dat eventuele geknipper op te lossen voor niet al te veel geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Wat voor kleur licht zouden jullie kiezen voor spots voor boven een hobby tafel? (van Warhammer miniaturen verven tot bord- en kaartspellen)
De Philips keuze hier.

Ik blijf altijd snel naar warm-wit neigen, maar misschien hebben mensen andere ervaringen op dit specifieke vlak!

PS:
Die Jung dimmers werken vooralsnog prima in de gerenoveerde badkamer. Tzt. de halogeens vervangen door LED.

[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Zero op 08-10-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
Als je miniaturen wilt schilderen, doe je je ogen een groot plezier met minimaal 6000K (daglicht). Met warmer licht krijg je te veel schaduwen, waardoor je niet goed ziet wat je doet. Voor het spelen van bord/kaartspellen kun je wel weer af met warm-wit licht. Dus mijn tip is, koop de ledspots die je prettig vindt en koop een losse daglichtlamp voor het schilderen. bijvoorbeeld hier. Ik heb het zelf opgelost met een IKEA bureaulamp en daarin een daglicht-LED-lamp. Is net iets goedkoper dan de professionele lampen.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Gisteren liep ik in de IKEA en ze hebben daar een hele nieuwe serie LED lampen. Het lijkt erop dat de nieuwe serie RYET de eenvoudige lampen van LEDARE aan het vervangen is.

2 GU10 spotjes gehaald voor 5 euro, lichtkleur is goed. Aantal Lumen is ook in orde!

Deze lamp vind ik er ook wel interessant uit zien. Er was helaas geen live demo model in de IKEA. Wel dozen vol met deze lamp...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00313911/

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/nittio-led-lamp-e-__0406315_PE569283_S4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SGDxNEMm.jpg
klik voor vergroting.

[ Voor 8% gewijzigd door FunFair op 09-10-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Dat mag je niet eens een lamp noemen vind ik, 20 lumen is helemaal niets....
1,8Watt - 20lumen is slechter dan een gloeilamp....

[ Voor 25% gewijzigd door 3xNix op 09-10-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Shadow_Zero schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:18:
Wat voor kleur licht zouden jullie kiezen voor spots voor boven een hobby tafel? (van Warhammer miniaturen verven tot bord- en kaartspellen)
De Philips keuze hier.

Ik blijf altijd snel naar warm-wit neigen, maar misschien hebben mensen andere ervaringen op dit specifieke vlak!

PS:
Die Jung dimmers werken vooralsnog prima in de gerenoveerde badkamer. Tzt. de halogeens vervangen door LED.
Dit is precies de reden waarom ik 2 DualWhite MiLight lampen in mijn bureaulampen heb zitten. Bij gewoon computerwerk zijn deze gedimd warmwit ingesteld, als ik ga solderen of knutselen stel ik ze als fel koudwit in en heb je veel beter zicht op wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Klinkt interessant! Dan heb je het over dit pricewatch: Milight Dual Tone White LED Controller 12V-24V ?

Maar dat bedien je met een smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 15:30
Afgelopen weekend heb ik de lampjes in mijn keukenkastje vervangen voor led.

6x G4 1,8W warmwit led
1x 35W dimbare elektronische transformator

Ik had al een Busch Jaeger 653U led dimmer in de muur zitten

De kleur is perfect, het dimmen gaat heel goed en egaal.

Helaas merk ik af en toe dat er een hoog frequente knippering in de lampen zit. Net of ze op dat moment heel snel afwisselend zachter en feller gaan branden. Ik vraag me af wat dit kan zijn. Het is niet te filmen met een smartphone omdat deze de snelheid niet ziet.

Als ik de handleiding lees van de Busch Jaeger dan kan ik alleen misschien iets stellen met een knopje: http://www.olino.org/wp-c..._BJE_DinA4-Online_dut.pdf (pagina 10) zou dat het probleem kunnen verhelpen?

De leverancier gaf aan dat de hierboven genoemde combi goed zou werken.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Pagina: 1 ... 67 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat voor berichten we niet in dit topic willen zien:
- Ongefundeerde zgn "Wat moet ik kopen?" vragen (dus eerst zelf research doen en overwegingen aangeven)
- Het aanbieden van verlichting (het forum is niet bedoeld voor verkoop)
- Vermeldingen naar eigen webshops, of je moet een ban willen ;)