Ik heb tijdens de conceptfase er weinig over nagedacht en zit daar nu wat vast vrees ik.
Omdat ikzelf al niet fan ben van draadloze toestanden en mijn vriendin helemaal niet EN omdat ik een strak interieur wil zonder al te veel bedieningsplaatsen heb ik voor alles drukknoppen voorzien.
Zo kan ik op 4 plaatsen in de woonkamer/keuken
alles bedienen op de begane grond muv het gastentoilet. Dit door steeds 6 drukknoppen per schakelplaats te hebben.
Andere plaatsen hebben een schakelplaats met 2,3 of 4 drukknoppen, zodat je nooit 2 schakelaars langst elkaar hebt.
Dit betekend dat zowel de hoofdverlichting (spots in de betonnen welfsels + hanglamp boven eettafel) en de sfeerverlichting (4 ledstrips + een koppel geschakelde stopcontacten) uit een vaste kleur moet bestaan.
Milight en hue lampen doorlopen het kleurenpallet bij aanschakeling en gaan dan naar wit als ik het goed voorheb en dat is dus onbruikbaar.
Op dit moment denk ik er aan om alles warm wit te maken omdat ik door mijn keuze een beetje vast zit.
Nu zijn er natuurlijk ook stopcontacten met vaste spanning en kunnen de draden voor LEDstrips ook vast voorzien worden van 230V.
Oh, heb ook nog een philips TV (55PFL8008k) met 3-way ambilight die wat kleuren op de muur projecteert, die blijft en wordt tegen de muur gehangen. De 80mm buis voor de kabels steekt reeds in de muur

.