demolition_man schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:04:
[...]
Mail naar info@klikaanklikuit.nl gestuurd.
Ik heb ze nog niet horen zoemen maar ook daar nog niet speciaal naar geluisterd. Zal er is aandacht aan besteden als ik thuis ben. Ik heb voor de gui10 een test setup met ook een philips gu10 en nog de oude halogeen hangen. Vol aan is de kleur het zelfde en met dimmen zie je dat het een stuk warmer word wat ik ook mooier vind.
Zelfde is voor de E27 alleen wat me opviel als verschil is dat de Ikea lamp veel nauwkeuriger te dimmen was tot echt een gloeiend bolletje. Weet alleen niet of ik het in de praktijk zou gebruiken om zo ver te dimmen maar viel me wel op.
Bij de GU10 test setup heb ik iig niet het idee dat ik de halogeen verder kan dimmen dan de led lampen. Maar ook hier zal ik nog een keer naar kijken. Als het gloei probleem is opgelost denk ik wel dat deze lampen mijn voorkeur hebben al heb ik niet de philips dimtone getest.
Ik weet ook niet hoe die bypass module werkt ik zag niks terug op hun website maar zie het wel als ik ze ontvang.
Even hele oude post van jou terug halen

. Maar uiteraard ook ter info voor iedereen:
Zoals ik volgens mij een poosje terug heb aangegeven, ontving ik onlangs van KAKU ineens een pakketje, met daarin een bypass module voor gebruik met de AWMD-250.
Afgelopen weekend heb ik tijd gevonden om het ding te installeren. Zelf heb ik hem gewoon samen met de draadjes van de lamp in het kroonsteentje van het lichtpunt geschroeft. Ik heb hierbij niet gelet op polariteit (mag volgens mij ook niet echt uitmaken, ook niets over gelezen in de instructies). Het 'kastje' zelf rust in de afdekkap van de lamp die tegen het plafond aan zit.
Ik kon na de installatie even niet zo snel vinden in welk armatuur ik onze DimTone heb 'verstopt', dus die heb ik nog niet kunnen testen in combinatie met de bypass. Maar twee dimbare Ikea lampen reageren nu beduidend beter op de AWMD-250. Wij hadden vooral last van het feit dat de dimmer regelmatig niet wilde 'starten' vanuit de uit-stand. Je moest dan echt vaak een 'aan' signaal sturen voor de lamp eindelijk aan gaat. Nu reageert hij altijd direct!
Ik zal eerdaags nog de Dimtone opzoeken, aangezien die ook geregeld bleef 'gloeien' en eigenlijk is de bypass natuurlijk primair gemaakt om dit op te lossen

. De reden dat die Dimtone tot nu toe niet meer in dit armatuur zat is overigens ook mede het blijven branden, de relatief zware zoem en toch ook de wat tegenvallende lichtopbrengst.
Verder heb ik toch maar de stap genomen om bij "DimLight" (via bol.com) de Megaman "Dim To Warm" E27 lamp van 810Lm te kopen. Gezien eerdere berichten hier dat deze niet zou zoemen of flikkeren, en hij icm de bypass nu ook helemaal uit zou moeten gaan, heb ik goede hoop dat dit voorlopig onze ideale combinatie wordt

.
Anders wordt het dus echt een duurdere LED-dimmer met eigen nuldraad + de benodigde pulsdrukker.
Ik wilde overigens ook nog zo'n Philips "WarmGlow" lamp proberen, maar die lijken vooralsnog in NL nauwelijks leverbaar.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk