Daar ben ik het niet helemaal mee eens.Avalaxy schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:13:
Dat zou wel genoeg moeten zijn, al zal je voeding het waarschijnlijk wel zwaar krijgen als je die CPU gaat overclocken
Als hij namelijk deze voeding heeft: http://www.hardware.info/...aster_Extreme_Power_380W/ dat lijkt dat me toch wat krap. Aangezien deze voeding maar 16 ampère kan leveren op de 12 voltlijn en dat is toch echt te weinig lijkt mij.
Het probleem van die calcutators is dat ze het aantal ampère van de 12 voltlijnen niet mee tellen. En dit is verre weg het belangrijkste. Aangezien een 400 Watt voeding niet zoveel zegt natuurlijk. Je hebt namelijk 400 Watt voedingen die maar 15 ampère kunnen leveren op de 12 voltlijn. Dit is natuurlijk veel te weinig voor jouw PC. Maar je hebt ook voedingen van 400 Watt die twee 12 voltlijnen hebben van 20 ampère die combined 30 ampère kunnen leveren. Wat dus weer meer dan genoeg is voor jouw PC.niekje87 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:26:
Ik heb in mijn pc het volgende zitten:
AMD Athlon X2 4400+
ASRock Alive Sata2-G mb
2GB DDR-2 pc6400 geheugen
Samsung HD160JJ HD
LG HN55NR DVD-RW brandding
Sharkoon Rebel9 case (inclusief 2 9cm fans en 1 25cm fan)
Nu ben ik van de XFX 7600GS pci-e overgestapt op de ASUS EAH4850 videokaart. Ik heb eens een van die vermogencalculators uitgeprobeerd, en die gaf aan dat ik 411 watt aan voeding nodig heb. Ik heb echter de Chieftec GPS-400AA (dus 400W) voeding in mijn systeem zitten, en merk tot op heden niets van een stroomtekort. Klopt die calculator nu niet, of kan ik in de toekomst problemen met stroomvoorziening gaan verwachten? Ter informatie, ik heb niets overgeklokt, en ben dat voorlopig niet van plan.
Wat jouw voeding betreft deze kan 14 en 15 ampère leveren op de 12 voltlijnen. Dit is dus ook weer makkelijk genoeg voor jouw PC. Daarom merk jij ook geen instabiliteit van de PC.
[ Voor 57% gewijzigd door -The_Mask- op 13-09-2008 10:27 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic