Enige tijd geleden heb ik een nieuw pc gehaald omdat mijn oude pc de games van tegenwoordig niet meer goed aankon.
Er zijn nogal wat posts over FPS drops, maar omdat mijn cofiguratie weer anders is toch maar ff een apart draadje.
Nu is het zo dat ik de laatste tijd wat meer Enemy Territory speel en dit graag op full settings wil doen. Lijkt me zo dat mijn videokaartje dat toch moet kunnen trekken.
Ik krijg echter dramatisch FPS drops de hele tijd gedurende het spel. Dwz variërend van 5 FPS t/m 125 (=maximum met ET) FPS.
Mijn ondernomen acties:
- drives geupdate
Ik weet niet hoe de standaard instellingen van mijn videokaart moeten zijn, maar heb gewoon alles op standaard settings staan. De temperatuur van de videokaart schommelt tussen de 40 - 50 graden.
Verder is mijn harddisk schijfje 50% leeg, dus hij is niet overvol.
Zouden deze drops aan Vista kunnen liggen?
Graag advies
Mijn systeem:
CPU: Intel Core 2 Quad Q9450 2 66GHz 1333MHz 12MB Boxed
MotherBoard: MSI P45D3 PLATINUM
HD: Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 300Gb 16Mb SATA
Monitor: Samsung SyncMaster 2232BW 22inch TFT
Keyboard: Logitech G15 GamePanel
Mouse: Logitec G5
Mousepad: steelpad
Sound: Creative Labs X-Fi XtremeMusic
Graphics: Asus EN GTX 280 HTDP 1G
Memory: OCZ 4GB, DDR3, PC3-8500, 1066MHz
O/S: Windows Vista Ultimate
Headset: Sennheiser Headset PC 350
Er zijn nogal wat posts over FPS drops, maar omdat mijn cofiguratie weer anders is toch maar ff een apart draadje.
Nu is het zo dat ik de laatste tijd wat meer Enemy Territory speel en dit graag op full settings wil doen. Lijkt me zo dat mijn videokaartje dat toch moet kunnen trekken.
Ik krijg echter dramatisch FPS drops de hele tijd gedurende het spel. Dwz variërend van 5 FPS t/m 125 (=maximum met ET) FPS.
Mijn ondernomen acties:
- drives geupdate
Ik weet niet hoe de standaard instellingen van mijn videokaart moeten zijn, maar heb gewoon alles op standaard settings staan. De temperatuur van de videokaart schommelt tussen de 40 - 50 graden.
Verder is mijn harddisk schijfje 50% leeg, dus hij is niet overvol.
Zouden deze drops aan Vista kunnen liggen?
Graag advies
Mijn systeem:
CPU: Intel Core 2 Quad Q9450 2 66GHz 1333MHz 12MB Boxed
MotherBoard: MSI P45D3 PLATINUM
HD: Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 300Gb 16Mb SATA
Monitor: Samsung SyncMaster 2232BW 22inch TFT
Keyboard: Logitech G15 GamePanel
Mouse: Logitec G5
Mousepad: steelpad
Sound: Creative Labs X-Fi XtremeMusic
Graphics: Asus EN GTX 280 HTDP 1G
Memory: OCZ 4GB, DDR3, PC3-8500, 1066MHz