Scaleo P (P5SD1 moederbord) opstartproblemen met PCI-E kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Scaleo P staan die niet wil opstarten met alleen de 8600GT. Met een PCI kaartje wil het wel.

Met alleen de 8600GT erin , beginnen de fans even te draaien, vallen ze weer uit, beginnen ze weer te draaien enz. Er zijn geen pieptonen te horen. Ook komt er geen beeld op de monitor.

Dit zijn de gegevens van de PC:
Pentium 4 processor socket 775
1024 MB DDR geheugen
Asus P5SD1-FM2/S moederbord (BIOS Versie 0304)
Club3D 8600GT
Er zit een 300 Watt voeding in.

Via Google kwam ik op de volgende site terecht. http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=58847
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven en 1 van de reacties geeft informatie over het verwijderen van het opstartlogo van de BIOS. Deze stappen heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ook heb ik de BIOS gereset, maar wederom zonder resultaat.

Met een PCI videokaartje (1MB Trio64 nogwat ding) werkt het wel, maar dan heb ik nogsteeds geen beeld uit de 8600GT.

Edit: De 8600GT is inmiddels getest in de PC van een kameraad, daar werkt hij goed!!

Als ik geprobeerd heb te booten met alleen de 8600GT, en daarna opstart met de Trio64 erbij, dan boot hij wel, en hoor ik 1 lange piep, en 3 korte (dit is tijdens de POST, ik heb dan gewoon beeld)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Heb je met de Trio ook in het BIOS gekeken of e.e.a. daar wel goed staat ingesteld (primary graphics, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:46
De voeding kan wat licht zijn maar heb je de kaart ook getest in een andere pc? Probeer dat eens. Op marktplaats is niet elk computeronderdeel altijd helemaal heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De kaart ziet er nog splinternieuw uit, ik heb helaas geen andere PC om hem in te testen (dit is de enige PC in huis met een PCI-Express slot :/ ).

Ik heb in de BIOS ook gekeken, daar stond PCI Epxress ingesteld als primary graphics.

Ik heb dit probleem eerder gehad, toen heb ik die stappen gevolgd die op dat andere forum beschreven waren, en toen werkte de PC (Ik had de 8600GT toen nog niet, ik had alleen de Trio64 om te testen en heb de 8600GT later gekocht.)

Ik heb het nu ook geprobeerd, maar het werkt niet.

De voeding is van het merk "Component Pro" en was meegeleverd bij een Aopen kast, deze heeft ook P4 stekkers, en nog zo'n extra stekkertje voor naast je ATX stekker.

Ik denk dat het of de voeding is, of de videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:06:
De voeding is van het merk "Component Pro" en was meegeleverd bij een Aopen kast, deze heeft ook P4 stekkers, en nog zo'n extra stekkertje voor naast je ATX stekker.
AOpen levert i.h.a. redelijk goede voedingen, en gezien het feit dat de 8600 er nog gewoon in zit als het met de Trio werkt vraag ik me af of het aan de voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Huh :S

Ik heb nu ff XP op de PC geinstalleerd, en het werkt nu gewoon met de Trio videokaart.

De 8600GT wordt helemaal niet gevonden? Ik kijk bij Beeldschermadapters (apparaatbeheer) en daar staat alleen de Trio :S

Ook bij onbekende apparaten ofzo staat hij niet. Nu wordt het wel heel vaag.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkte eerst toch ook al met de Trio videokaart (m.a.w. wat is er bijzonder aan dat je XP geinstalleerd krijgt?)?

Dat die 8600 niet herkend wordt is i.d.d. wel vaag...

Zou toch goed kunnen dat ie kapot is, wat is jouw indicatie dat ie dat niet is (heb je hem zien werken?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik had eerst geen OS op de PC staan ;)

Ik ben zonet even met een kwastje door het PCI-E slot gegaan, en langs de aansluitingen van de kaart.

Toen ging ik opstarten (met de Trio nogsteeds erin) en toen kreeg ik deze biepjes:

1x lang, 3x kort.
Deze piepjes heb ik maar 1x gehad, en heb ik dus niet elke boot.

Aangezien ik een AMI BIOS heb, betekend dat, Memory test failure A fault has been detected in memory above 64KB

Maar het geheugen is gewoon goed als ik het test met Memtest :S

De videokaart gaat morgen naar een kameraad, die hem voor me wil testen, en mocht hij daar ook niet werken dan ga ik proberen m'n geld terug te krijgen.

Toch raar dat hij niet eens herkend wordt.

Er zitten trouwens 2 DVI aansluitingen op de kaart, een geelkleurige en een witte.

Welke moet ik gebruiken? (ik heb wel met beide geprobeeert, maar welke gebruik je normaalgesproken? )

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

staat er op
beeldscherm 1 als het goed is (metalen plaatje)

Zal me niks verbazen als de kaart kapot is .
Zeker op marktplaats koop ik niks.
Ben daar al 2x opgelicht en de bank kan er niks aan doen.
Zelfde bij tweakers 1x opgelicht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik koop sowieso niets 2e hands... Hardware is zo goedkoop tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244984

Probeer de spanning van de North Bridge te verhogen en zorg ervoor dat de frequentie van de NB synchroon loopt met de FSB. Ik heb een MSI 3450 en na hardhandige omwissel actie, wilde XP alleen nog opstarten met 1.4V op de NB i.p.v. default 1.25V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ajaBoe, bedankt! Dat zijn nog eens tips waar ik wat mee kan doen.

Edit: Net even in de manual van mijn moederbord gekeken, maar ik kan geen optie vinden om de Northbridge spanning te verhogen :'(

Hier een overzicht van de northbridge optiesAfbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/northbridge%20opties.jpg

De videokaart is getest door een kameraad

De videokaart werkt

Het is dus het moederbord.

[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben eruit :(

M'n moederbord heeft geen PCI-Express v1.1 support.

Daar kwam ik achter met behulp van:
Re: Asus P5Q Pro won't POST

en Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden (Sis649 chipset heb ik)

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 30-09-2008 20:03 ]

Pagina: 1