Hallo allemaal,
Ik heb hier een Scaleo P staan die niet wil opstarten met alleen de 8600GT. Met een PCI kaartje wil het wel.
Met alleen de 8600GT erin , beginnen de fans even te draaien, vallen ze weer uit, beginnen ze weer te draaien enz. Er zijn geen pieptonen te horen. Ook komt er geen beeld op de monitor.
Dit zijn de gegevens van de PC:
Pentium 4 processor socket 775
1024 MB DDR geheugen
Asus P5SD1-FM2/S moederbord (BIOS Versie 0304)
Club3D 8600GT
Er zit een 300 Watt voeding in.
Via Google kwam ik op de volgende site terecht. http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=58847
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven en 1 van de reacties geeft informatie over het verwijderen van het opstartlogo van de BIOS. Deze stappen heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ook heb ik de BIOS gereset, maar wederom zonder resultaat.
Met een PCI videokaartje (1MB Trio64 nogwat ding) werkt het wel, maar dan heb ik nogsteeds geen beeld uit de 8600GT.
Ik heb hier een Scaleo P staan die niet wil opstarten met alleen de 8600GT. Met een PCI kaartje wil het wel.
Met alleen de 8600GT erin , beginnen de fans even te draaien, vallen ze weer uit, beginnen ze weer te draaien enz. Er zijn geen pieptonen te horen. Ook komt er geen beeld op de monitor.
Dit zijn de gegevens van de PC:
Pentium 4 processor socket 775
1024 MB DDR geheugen
Asus P5SD1-FM2/S moederbord (BIOS Versie 0304)
Club3D 8600GT
Er zit een 300 Watt voeding in.
Via Google kwam ik op de volgende site terecht. http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=58847
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven en 1 van de reacties geeft informatie over het verwijderen van het opstartlogo van de BIOS. Deze stappen heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ook heb ik de BIOS gereset, maar wederom zonder resultaat.
Met een PCI videokaartje (1MB Trio64 nogwat ding) werkt het wel, maar dan heb ik nogsteeds geen beeld uit de 8600GT.
Edit: De 8600GT is inmiddels getest in de PC van een kameraad, daar werkt hij goed!!
Als ik geprobeerd heb te booten met alleen de 8600GT, en daarna opstart met de Trio64 erbij, dan boot hij wel, en hoor ik 1 lange piep, en 3 korte (dit is tijdens de POST, ik heb dan gewoon beeld)[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2008 19:00 ]