[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 101.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
De Vaja cases zijn geupdate voor de iPhone 3G.
http://www.vajacases.com/home/home_en.html

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2mq2puu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik kan het niet helemaal vinden maar voor de mensen die nu een iPhone hebben. Hoe lang gaat de accu ongeveer mee met normaal gebruik? Ik neem aan dat dit bij de 3G niet heel veel verschil uit zal maken. Zwaardere batterij/meer features.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:05:
Ik kan het niet helemaal vinden maar voor de mensen die nu een iPhone hebben. Hoe lang gaat de accu ongeveer mee met normaal gebruik? Ik neem aan dat dit bij de 3G niet heel veel verschil uit zal maken. Zwaardere batterij/meer features.
Bij normaal gebruik (af en toe muziek luisteren in de trein, thuis mail checken @ wifi verbinding) haal ik wel 3 / 4 dagen. Bij intensief gebruik max 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man on Fiya schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:16:
Net als hierboven gezegd; A-GPS is dus uitgebreide GPS. Btw in jouw wikitje die je postte stond als aller aller eerste regel: "A-GPS is a satellite based positioning system".
Sorry, je leest het niet goed. De eerste regel begint met GPS en niet A-GPS. A-GPS is niets meer dan driepunts locatiebepaling, gebruikt om sneller een fix te kunnen krijgen met gewoon GPS.

Niet boeiende discussie eigenlijk. Wat wel zo is, is dat die app die apple gaat maken niet gebruik maakt van GPS, want hoe kunnen ze anders suggereren dat het op een iPod gebruikt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:42:
[...]

Sorry, je leest het niet goed. De eerste regel begint met GPS en niet A-GPS. A-GPS is niets meer dan driepunts locatiebepaling, gebruikt om sneller een fix te kunnen krijgen met gewoon GPS.

Niet boeiende discussie eigenlijk. Wat wel zo is, is dat die app die apple gaat maken niet gebruik maakt van GPS, want hoe kunnen ze anders suggereren dat het op een iPod gebruikt kan worden...
Wanneer er geen GPS in het apparaat zit (lees: een iPod Touch/iPhone 1G), dan wordt er terug geschakeld naar een driepunts locatiebepaling. Anders wordt er gewoon gebruik gemaakt van GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:42:
[...]

Ik vrees toch dat jij het niet goed leest, volgende regel komt van de wiki pagina die jij als bron aanhaalt:
It can supply orbital data for the GPS satellites to the cell phone, enabling the cell phone to lock to the satellites when it otherwise could not, and autonomously calculate its position.
Dus a-gps = gps + locatiebepaling (zoals hierboven al meerdere malen vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:45:
[...]
Wanneer er geen GPS in het apparaat zit (lees: een iPod Touch/iPhone 1G), dan wordt er terug geschakeld naar een driepunts locatiebepaling. Anders wordt er gewoon gebruik gemaakt van GPS.
3-punts locatiebepaling is toch juist A-GPS? Zoals ik het uit de wiki kan opmaken wel iig, dat dit werd gebruikt door alarmcentrales om zo de locatie van mobiele bellers te kunnen bepalen. Daar gaat echt geen satelliet aan te pas komen, hooguit de gegevens van 3 telefoonmasten waar de telefoon op is aangemeld.
A-GPS wordt als extra toepassing gebruikt om sneller een fix te krijgen met gewoon GPS.
De iPhone 2G en iPod Touch werken hiermee door via WiFi en/of telefoonmasten de locatie te bepalen dmv 3 punts meting.

Overigens is het nog steeds brak, dat je vanaf een computer je route moet gaan berekenen om vervolgens via een soort van podcast je route te horen te krijgen. Wat als je niet bij een computer zit waar je zoiets kan syncen? Lastig navigeren zo, als je bijvoorbeeld even van je route afwijkt, of per ongeluk te ver rijdt.. Ik moet het nog maar zien.

Edit:
Op post hier boven:
CAN assist the pone to blabla.. Hoe kan in godsnaam een of andere 112 centrale via A-GPS bepalen waar een telefoon zit als deze telefoon geen GPS heeft. Leg dat dan aub uit.

Ik ben nog niet overtuigd, vooral omdat het WIKI document niet echt harde voorbeelden of bewijzen levert.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:54:
[...]

3-punts locatiebepaling is toch juist A-GPS?
A-GPS is gewoon hetzelfde als GPS, alleen wordt er bij A-GPS extra nog gebruik gemaakt van telefoonmasten en wifi punten om sneller een fix te krijgen en om een fix te krijgen ook al zijn er niet genoeg gps signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

[...]

3-punts locatiebepaling is toch juist A-GPS? Zoals ik het uit de wiki kan opmaken wel iig, dat dit werd gebruikt door alarmcentrales om zo de locatie van mobiele bellers te kunnen bepalen. Daar gaat echt geen satelliet aan te pas komen, hooguit de gegevens van 3 telefoonmasten waar de telefoon op is aangemeld.
A-GPS wordt als extra toepassing gebruikt om sneller een fix te krijgen met gewoon GPS.
De iPhone 2G en iPod Touch werken hiermee door via WiFi en/of telefoonmasten de locatie te bepalen dmv 3 punts meting.

Overigens is het nog steeds brak, dat je vanaf een computer je route moet gaan berekenen om vervolgens via een soort van podcast je route te horen te krijgen. Wat als je niet bij een computer zit waar je zoiets kan syncen? Lastig navigeren zo, als je bijvoorbeeld even van je route afwijkt, of per ongeluk te ver rijdt.. Ik moet het nog maar zien.

Edit:
Op post hier boven:
CAN assist the pone to blabla.. Hoe kan in godsnaam een of andere 112 centrale via A-GPS bepalen waar een telefoon zit als deze telefoon geen GPS heeft. Leg dat dan aub uit.

Ik ben nog niet overtuigd, vooral omdat het WIKI document niet echt harde voorbeelden of bewijzen levert.
Volgens mij zoek je een rede om de iPhone niet te kopen ;)

Maar wat je zegt klopt, A-GPS is driepuntsmeting, deze wordt gebruikt om sneller een fix te krijgen met de satellieten. Maar A-GPS werkt dus samen met je GPS chip. Dit kan je niet los van elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie cases, maar 45 dagen om te produceren?!

Vind de SP mooi. Dan zwart met een witte streep :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk die cases. Sorry, maar een mooie telefoon mag/moet gezien worden en hoort zeker niet thuis in zo'n case aan de broekband. Als je al iets aan bescherming wil doen zijn er ook wel mooiere dingen te krijgen, zie o.a. op deze site wat voorbeelden (de leren heupcases uiteraard overslaan ;) )
http://iphone-support.blogspot.com/2008_01_20_archive.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Damn, ik bedenk me hier door dat mijn case nu misschien niet meer gaat passen...

Maar de dimensies zijn niet veel veranderd...

Dus ik heb hoop :p

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:24:
[...]

Verschrikkelijk die cases. Sorry, maar een mooie telefoon mag/moet gezien worden en hoort zeker niet thuis in zo'n case aan de broekband. Als je al iets aan bescherming wil doen zijn er ook wel mooiere dingen te krijgen, zie o.a. op deze site wat voorbeelden (de leren heupcases uiteraard overslaan ;) )
http://iphone-support.blogspot.com/2008_01_20_archive.html
Die heup dingen zijn inderdaad niets, maar niet al die cases zijn heup dingen hoor (zover ik kan zien maar eentje, de anderen slechts optioneel). Zo'n kunststof/rubberen case van jouw link is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Vaja cases zijn niet heel erg bijzonder en ik vind het zonde om een mooie iPhone in zo'n case te stoppen. Ik ben voor de invisible shield van Zagg gegaan, ziet er strak uit en beschermt goed.
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:12:
Die Vaja cases zijn niet heel erg bijzonder en ik vind het zonde om een mooie iPhone in zo'n case te stoppen. Ik ben voor de invisible shield van Zagg gegaan, ziet er strak uit en beschermt goed.
Leuk ding inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje: als je het heel zwart/wit bekijkt is de iPhone 3G eigenijk gewoon een iets dikkere iPod touch met bel- en GPS-functie. Aangezien ik de iPhone 3G wil gaan halen om niet steeds met twee apparaten rond te zeulen (telefoon én MP3-speler), vraag ik me af je de iPhone 3G net als de iPod's op een AV-dock kan gebruiken?

In mijn geval zou het dan gaan om de dock voor Sony receivers die sowieso voor de iPod classic en touch geschikt is. Daarmee zou ik via mijn receiver direct de muziek van mijn iPhone 3G kunnen beluisteren en bedienen. Of is dit iets waarvoor je weer een ander dock nodig hebt, speciaal voor de iPhone 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:12:
Werkt het scherm dan niet minder als er zo'n laagje overheen zit?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool0 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:45:
[...]

Werkt het scherm dan niet minder als er zo'n laagje overheen zit?
Nee dat is juist het mooie, het scherm functioneert precies hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
waarom iets voor over het scherm?!

Je kunt het NIET scratchen!?

vaag hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het onkrasbaar glas dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Invisibleshield is echt the way to go als je een beschermcase wilt. Die zet ik er zeker op !

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah die bescherming houdt t ding wel mooi natuurlijk, ik heb ook een clearcase om mn Classic, maar alleen omdat die spiegel aan de achterkant zo snel krast. De nieuwe iPhone heeft dat niet dus denk niet dat ik dr iets omheen ga doen. Het blijft wel een gebruiksvoorwerp vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:23:
[...]

Is het onkrasbaar glas dan ofzo?
Zover ik weet wel. Ik heb al minstens een half jaar m'n iPod Touch en er zit nog geen krasje op het scherm. iPhone is hetzelfde materiaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
[...]
Edit:
Op post hier boven:

Een alarmcentrale die doet het ook niet met behulp van A-GPS. Een centrale zoekt de locatie op met behulp van zendmasten. Degene die 112 heeft gebeld zit tussen 3 zendmasten in en doormiddel van signaal sterkte bij elke mast kunnen ze ongeveer zien waar het vandaan komt. Er komt helemaal geen GPS aan de pas.

A-GPS gebruikt eerst 3-Punts locatiebepaling om te zien waar je ongeveer ben. Als de GPS unit weet waar je zit dan kan het ook zien welke satelieten hij wel en niet aan kan spreken. Hierdoor gaat het niet onnodig zoeken naar satelieten die er niet zijn. Dat is dus wat A-GPS is. Niks meer niks minder.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb ook al 5 maanden een iPhone, uiteraard zonder die fucking beschermzooi erop, en er zit echt nog geen enkele beschadiging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:03:
[...]

Ja dat dacht ik ook steeds, "het is maar een telefoon", maar iedereen wil em graag hebben. Het is ook eigenlijk niet "maar" een telefoon. Het is ook een iPod etc.. dat maakt de iPhone ook zo aantrekkelijk.
Ik kan me nog een artikel herinneren over dat Nokia de verkoopcijfers van de iPhone een lachertje vond in vergelijking met de aantallen die zij doen.
Ik lach net zo hard weer terug naar Nokia en alle andere telefoonfabrikanten want er is geen één telefoon geweest die zo gewild is dat mensen er uren voor in de rij staan. GEEN ÉÉN. Niet de N95, de HTC Diamond, de Samsung Soul, de Palms of dat LG meuk. Dus ik snap nog steeds niets waarom er mensen rond lopen die nog steeds denken dat de iPhone niks is. Het is eigenlijk ook wel goed want dan staan er weer wat minder mensen in de rij op de 11de :P

De iPhone is niet zomaar een telefoon. Het is de telefoon die alles heeft doen verbleken. De telefoon die elke telefoonmaker achter z'n hoofd heeft laten krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Alpha-sphere schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:19:
[...]
De iPhone is niet zomaar een telefoon. Het is de telefoon die alles heeft doen verbleken. De telefoon die elke telefoonmaker achter z'n hoofd heeft laten krabben.
:X
De telefoon die elke telefoonmaker achter z'n hoofd doet krabben wat er zo speciaal aan is. Éen mogelijk succesvol model is nog niet echt een basis voor een stabiel marktaandeel. Het is één model en voor Apple is dat goed te doen omdat ze zich niet primair op de mobiele markt richten. Voor Nokia zou deze strategie never-nooit werken omdat hun bulk in goedkope toestellen zit, die overal ter wereld verkocht worden in hele grote aantallen.

Technisch is de iPhone voor mij eigenlijk te beperkt. Slechte camera, geen MMS, kreupel bluetooth, geen T9 toetsenbord, gedoe met ringtones. Maar vanwege de applicaties die er voor gaan komen en (hopelijk) toekomstige uitbreidingen in de firmware overweeg ik hem te halen. En dat speciale apple-sausje waardoor je het idee hebt dat je het wilt hebben maar niet goed kan verklaren waarom.

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 03-07-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:36:
[...]

Zover ik weet wel. Ik heb al minstens een half jaar m'n iPod Touch en er zit nog geen krasje op het scherm. iPhone is hetzelfde materiaal.
Staat in de specs geloof ik, dat het gehard glas is. Vrijwel niet krasbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze al bekend? De commercial voor de iPhone 3G:
http://www.apple.com/iphone/gallery/ads/hallway/medium.html
Ziet er mooi uit, die glimmende zwarte achterkant. :9~
Oja, hij is nog best grappig ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:36:
[...]
Technisch is de iPhone voor mij eigenlijk te beperkt. geen MMS
Zoon heeeerlijk argument... Ik ken vrijwel niemand die MMS gebruikt.
Net als dat je geen telefoon zou kiezen vanwege beeldbellen, nog nooit gebruikt 8)7

Voor mij is ie compleet genoeg alleen belprofielen zijn wel sexy om te hebben...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59
Ballebek schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Net als dat je geen telefoon zou kiezen vanwege beeldbellen, nog nooit gebruikt 8)7

Voor mij is ie compleet genoeg alleen belprofielen zijn wel sexy om te hebben...
God hé, over slechte argumenten gesproken. Fijn dat jij niemand kent die MMS gebruikt, voor hem is het blijkbaar wél een gebrek. Voor mij ook trouwens, maargoed, ik zal maar gauw mijn mond houden, want niemand gebruikt het.

Die link over dat artikel van Zwitserland is wel handig, ga er binnenkort heen, dus dat is tof. Enige struikelpunt voor mij is eigenlijk het internet, dat is voor de rest nergens zo snel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ballebek schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Er staat nog meer in de lijst.
Wat, geen belprofielen? 8)7 Straks ga je me nog vertellen dat er geen trilfunctie inzit die gelijk met het geluid kan afgaan.

[ Voor 43% gewijzigd door een moderator op 04-07-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:59:
[...]

Ja ik weet af van de verplichting, daarom wil ik hem ook prepaid uit Belgie halen, mijn T-mobile abo heb ik nog en zal hem ook verlengen, dat is het probleem niet. Ik wil hem niet hacken/sim lock vrij maken oid, maar gewoon al gebruik maken van een iPhone. Maar het kan dus wel? Buitenlandse iPhone 3G icm huidige T-mobile abo?
Volgens de FAQ op de T-mobile site kun je hem ook halen met een normaal abo van T-mobile.
Alleen zijn daar nog geen prijzen van bekend gemaakt en visual voicemail werkt niet (lekker belangrijk)
Zie quote hieronder.
De iPhone3G is ook verkrijgbaar in combinatie met andere T-Mobile abonnementen. Visual Voicemail zal bij deze abonnementen echter nog niet worden ondersteund. Voor een optimaal gebruik van de iPhone3G kun je daarom beter voor een van de drie speciale T-Mobile iPhone abonnementen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:24:
Hoe willen ze nou achterhalen of je je telefoon voor een laptop oid gebruikt ....
Ze kunnen het vast wel controleren... bijv. kijken wat voor browser er in de header van een HTTP request staat. Of ze het doen, is de vraag (Vodafone doet het iig niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:43:
[...]

Ze kunnen het vast wel controleren... bijv. kijken wat voor browser er in de header van een HTTP request staat. Of ze het doen, is de vraag (Vodafone doet het iig niet :P)
weet je dit zeker dat vodafone (icm met blox) dit niet doet ?

ik dacht er ooit voor belast te zijn.. misschien wat dat voor live :S
jaar lang dus geen gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:47:
[...]

weet je dit zeker dat vodafone (icm met blox) dit niet doet ?

ik dacht er ooit voor belast te zijn.. misschien wat dat voor live :S
jaar lang dus geen gebruik van gemaakt.
Nope.. gebruik Vodafone blox voor onbeperkt internet (die van 9,95 per maand) en internet op m'n laptop, via bluetooth via m'n tel... Volgens de voorwaarden kunnen er geen extra kosten gerekend worden, je krijgt alleen een aantal keer een schriftelijke waarschuwing. Maar dat is bij mij dus nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:36:
[...]

:X
De telefoon die elke telefoonmaker achter z'n hoofd doet krabben wat er zo speciaal aan is. Éen mogelijk succesvol model is nog niet echt een basis voor een stabiel marktaandeel. Het is één model en voor Apple is dat goed te doen omdat ze zich niet primair op de mobiele markt richten. Voor Nokia zou deze strategie never-nooit werken omdat hun bulk in goedkope toestellen zit, die overal ter wereld verkocht worden in hele grote aantallen.

Technisch is de iPhone voor mij eigenlijk te beperkt. Slechte camera, geen MMS, kreupel bluetooth, geen T9 toetsenbord, gedoe met ringtones. Maar vanwege de applicaties die er voor gaan komen en (hopelijk) toekomstige uitbreidingen in de firmware overweeg ik hem te halen. En dat speciale apple-sausje waardoor je het idee hebt dat je het wilt hebben maar niet goed kan verklaren waarom.
Wat is er zo slecht aan de camera? Alleen omdat ie wat megapixels mist? Ik vind persoonlijk de foto's er beter uit komen dan pak 'm weg de N95.
MMS is iets wat nooit echt aangeslagen is, Apple dumpt standaarden die verleden tijd zijn, als MMS veranger heb je natuurlijk e-mail.
Kreupel bluetooth is jammer, maar met WiFi valt wel wat op te vangen.
T9 toetsenbord :? Er zit een full scale tobo in de applicaties, met tekstherkenning voor als je fouten maakt.
Ringtones kan je gewoon via iTunes er op syncen.

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 04-07-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:59:
Was deze al bekend? De commercial voor de iPhone 3G:
http://www.apple.com/iphone/gallery/ads/hallway/medium.html
Ziet er mooi uit, die glimmende zwarte achterkant. :9~
Oja, hij is nog best grappig ook. :+
Ik denk niet dat iemand uit dit topic de WWDC niet heeft gekeken, daar werd hij namelijk aangekondigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

don spike schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:38:
[...]

Nee dat klopt, hoef trouwens ook geen iPhone, bedoel mijn abbo is bij T-Mobile toevallig net afgelopen, en als ik hem met een 1 jarig Flex abbo kan krijgen misschien (maar dit is toch niet zo ;))...

Maar als iemand vermeld dat het in de AV staat, is dat niet hetzelfde als een faq daarom vroeg ik het.
Je zou even kunnen wachten. Misschien komt ie toch met flex beschikbaar (ik hoop zelf van wel, want zit in hetzelfde schuitje). 1 jarig zal het wel niet worden, maar misschien 2 jarig dan.
Jimmie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:39:
[...]

Wat is er zo slecht aan de camera? Alleen omdat ie wat megapixels mist? Ik vind persoonlijk de foto's er beter uit komen dan pak 'm weg de N95.
MMS is iets wat nooit echt aangeslagen is, Apple dumpt standaarden die verleden tijd zijn, als MMS veranger heb je natuurlijk e-mail.
De camera is zeker niet zo goed als die van de N95 maar zal hier niet teveel over uitwijken.
MMS is misschien hier nooit zo aangeslagen (cheap-ass nederlanders), maar ik vind het op z'n tijd toch wel gemakkelijk. Hoezo is het verleden tijd? Omdat Apple dit beslist? E-Mail is geen vervanger, ik bedoel ik wil bericht sturen met afbeelding, niet een mail die iemand moet checken/ophalen, dus internet moet hebben, etc.
Wifi vervanger voor BT? Wat denk je van carkits (met gegevensuitwisseling), notebooks die kunnen communiceren over BT, datatransfer tussen mobiels, etc etc...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja discussies genoeg, zie je nog wel eens een mac met floppy drive of paralelle, dan wel seriële poort ? Ik niet... Terwijl dat toch écht nog veel wordt gebruikt...

Het zijn de keuzes van Apple, de rest wordt gewoon goed ondersteund.

Ik las echter vanmorgen dat de prijs van de pre-paid 3G in frankrijk € 509,- is (bron: nrc.next) voor de 8 GB en € 609 voor de 16GB...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Ik heb hem gisteren besteld en sta nummer 1 op de wachtlijst hahahhaha!!!!
Kan hem 11 juli direct ophalen heb een witte 16 gig besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

zedzed1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:34:
Altijd leuk dat soort info, maar een locatie/winkel zou wel prettig zijn te weten voor de mensen die ook zin hebben er wel 1 op de dag van de launch in handen te hebben...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jimmie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:39:
[...]

T9 toetsenbord :? Er zit een full scale tobo in de applicaties, met tekstherkenning voor als je fouten maakt.
Ringtones kan je gewoon via iTunes er op syncen.
Wat er zo slecht is aan de camera? Geen autofocus, geen led of flits, fletse kleuren.
En met wifi kan je geen A2DP headset of autoradio pairen.
T9 typt vaak sneller en je hebt minder kans dat je de verkeerde knop indrukt. Ik had graag gezien dat ze een keuze gegeven hadden, zoals bij andere smartphones.

Er missen gewoon een aantal zaken op de iPhone die ieder midrange toestel al lang heeft. Dit laat zien dat Apple nieuw is op de markt. En dat ze blijkbaar in de VS iets minder geavanceerde modellen hebben of opties gebruiken dan 'wij' hier. De kans is best groot dat ik zelf een iPhone haal, maar dat is metname vanwege het data-abonnement, de bediening en de appstore. Alleen het gemis van in mijn ogen hele basale features laat mij nog wel eens achter de oren krabben of de iPhone alles heeft wat ik belangrijk of handig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Shiver23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:24:
[...]

Wat er zo slecht is aan de camera? Geen autofocus, geen led of flits, fletse kleuren.
Camera is dan ook niet bedoelt als serieuze camera, meer als 'toevoeging'. Bij de presentatie van de iPhone is ook nooit een woord gevallen over dat de camera een 'premium feature' is.
En met wifi kan je geen A2DP headset of autoradio pairen.
Bluetooth functionaliteit is vaak genoeg in dit topic genoemd, voor de ene gebruiker gemiste kans, voor de rest geen toegevoegde waarde, voor mij is een headset/handsfree set functie voldoende (en deze werkt prima)
T9 typt vaak sneller en je hebt minder kans dat je de verkeerde knop indrukt. Ik had graag gezien dat ze een keuze gegeven hadden, zoals bij andere smartphones.
Misschien moet je eens een dagje een iPhone 1G lenen van iemand, dan zal je zien dat T9 iets totaal anders is, de woord correctie van het toetsenbord op de iPhone is prima en leert langzamerhand je woordkeuze te bepalen waardoor het makkelijk wordt grote berichten te toetsen (zoals deze)
Er missen gewoon een aantal zaken op de iPhone die ieder midrange toestel al lang heeft. Dit laat zien dat Apple nieuw is op de markt. En dat ze blijkbaar in de VS iets minder geavanceerde modellen hebben of opties gebruiken dan 'wij' hier. De kans is best groot dat ik zelf een iPhone haal, maar dat is metname vanwege het data-abonnement, de bediening en de appstore. Alleen het gemis van in mijn ogen hele basale features laat mij nog wel eens achter de oren krabben of de iPhone alles heeft wat ik belangrijk of handig vind.
Vergeet niet dat Apple weinig kopieert, maar juist probeert te innoveren. De 'touch' interface is inmiddels ingeburgerd in veel smartphones en wordt nu door Apple tot in de puntjes finegetuned.

Natuurlijk zijn de behoeftes van de amerikaanse/europese users anders, niet voor niets dat dingen als TiVo en hipsters daar standaard zijn en we hier toch nog vaak rondlopen met 'alleskunners' in plaats van specifieke apparaten voor specifieke taken.

En vergeet niet dat de meest 'basale' taken van de iPhone (email, bellen, sms en browsen) echt erg goed werken !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer joh, T-Mobile schrijft op haar homepage www.tmobile.nl dat reserveren NIET mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Jammer joh, T-Mobile schrijft op haar homepage www.tmobile.nl dat reserveren NIET mogelijk is
dat klopt maar een reseller mag het zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimmie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:39:
[...]

kom op zeg , niet gaan overdrijven je weet best dat de n95 betere foto's maakt , anders hou je zelf voor de gek , die van de n95 zijn niet super nee, maar de iphone blinkt hier helemaal niet in uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zat net even op de applestore te kijken, daar staat hij ook op, en ik quote:
De iPhone-garantie

iPhone wordt geleverd met twee jaar technische ondersteuning gedurende de looptijd van het contract met uw mobiele aanbieder. Bovendien worden uw iPhone, de oplaadbare batterij en alle meegeleverde accessoires gedurende een heel jaar na aankoop gedekt door een beperkte hardwaregarantie.
Het tweejarige contract heeft dus ook zijn voordelen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

@discussie hierboven: Ja, boeiend! Er bestaat geen perfect apparaat, voor wat dan ook. Er is altijd wel een functie die mist. Je hoeft geen producten van Apple te kopen en als de N95 beter is koop je toch lekker die? Maar ga dat niet hier in dit topic lopen verkondigen want dat komt elke maand of vaker weer terug en boeit totaal niet :S

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 04-07-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Muthas schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:07:
@discussie hierboven: Ja, boeiend! Er bestaat geen perfect apparaat, voor wat dan ook. Er is altijd wel een functie die mist. Je hoeft geen producten van Apple te kopen en als de N95 beter is koop je toch lekker die? Maar ga dat niet hier in dit topic lopen verkondigen want dat komt elke maand of vaker weer terug en boeit totaal niet :S
Het is een discussie topic over de nieuwe Ipod ;) Logisch dat er dan ook slechte aspecten van de ipod vermeld worden. Ergens hebben ze allebei wel een punt. De Iphone wordt sowieso vergeleken met zijn concurrenten en op sommige vlakken doet hij dan ook onder (camera bv.). Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel belang jij persoonlijk aan die features hecht.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
endless schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:07:
Zat net even op de applestore te kijken, daar staat hij ook op, en ik quote:

[...]

Het tweejarige contract heeft dus ook zijn voordelen.. :)
Dit is standaard voor elke telecom producent. Sinds mei vorig jaar levert elke producent voor telecomapparatuur die actief is Nederland standaard twee jaar garantie op haar hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Renegade! schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:14:
[...]

Het is een discussie topic over de nieuwe Ipod ;) Logisch dat er dan ook slechte aspecten van de ipod vermeld worden. Ergens hebben ze allebei wel een punt. De Iphone wordt sowieso vergeleken met zijn concurrenten en op sommige vlakken doet hij dan ook onder (camera bv.). Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel belang jij persoonlijk aan die features hecht.
Tuurlijk is de iPhone op sommige vlakken slechter. Maar dat kan toch iedereen voor zichzelf beoordelen en hoeft niet hier te worden blijven benadrukt? Het voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is toch een ervaring discussie topic? dus er mogen volgens jouw alleen goede dingen geschreven worden? jij begint met (Alleen omdat ie wat megapixels mist? Ik vind persoonlijk de foto's er beter uit komen dan pak 'm weg de N95.) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:15:
[...]

Dit is standaard voor elke telecom producent. Sinds mei vorig jaar levert elke producent voor telecomapparatuur die actief is Nederland standaard twee jaar garantie op haar hardware :)
Hmm.. Is me nooit opgevallen. :)
Naja, ik vind het in ieder geval positief dat ze het zo opvallend op de site zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Muthas schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:17:
[...]

Tuurlijk is de iPhone op sommige vlakken slechter. Maar dat kan toch iedereen voor zichzelf beoordelen en hoeft niet hier te worden blijven benadrukt? Het voegt niks toe.
De reactie van mijn kant kwam voort uit een post van iemand die de iPhone als de heilige graal van mobiele telefonie zag. Dat wilde ik nuanceerde door oa aan te geven waarin de iPhone behoorlijk beperkt is. Daar kwam de hele discussie weer uit voort.

Voor mij is de discussie al een aantal keren 'vruchtbaar' geweest omdat ik eerder niet wist dat de iPhone geen MMS had of (nog belangrijker) geen profielen ondersteund. Features waar ik in eerste instantie vanuit ging dat ze zonder meer aanwezig waren.

Hier overigens foto's op Flickr van de iPhone ,N95 en W810 (zelfde camera als W800 en K750. Toestel van meer dan 2 jaar oud). Beoordeel zelf wat je mooier vind, maar ik vind persoonlijk de foto's van de iPhone gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's van de iphone zijn idd walgelijk! Een brok ruis, onscherp en uitgewassen kleuren. Alsof ze allemaal out-of-focus op iso3200 zijn geschoten. Mn webcam maakt nog mooiere foto's! En dat is geen geintje! Dit zou ik niet eens een feature willen noemen. Ze hadden de camera beter helemaal weg kunnen laten. Erg jammer. Als je de sensor niet groter wilt maken geef em dan 1 mp en een autofocus. *knip*

Check je PM!

[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 04-07-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand of Push Mail via Google gaat werken? Out of the box?

(ik kon het niet vinden :P)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
De camera maakt alleen ok fotoos als je:
A. Damn veel licht heb.
B. Het toestel heel stabiel is (ie. plaatsen op een tafel stabiliseren tegen een wand of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:12:
Foto's van de iphone zijn idd walgelijk! Een brok ruis, onscherp en uitgewassen kleuren. Alsof ze allemaal out-of-focus op iso3200 zijn geschoten. Mn webcam maakt nog mooiere foto's! En dat is geen geintje! Dit zou ik niet eens een feature willen noemen. Ze hadden de camera beter helemaal weg kunnen laten. Erg jammer. Als je de sensor niet groter wilt maken geef em dan 1 mp en een autofocus. Maargoed, gros van de mensen die de iphone halen zullen hier toch geen waarde aan hechten en zich alleen maar blind staren op het mooie appeltje aan de achterkant :)
Dan heb jij een defecte camera... Die van mij maakt nog best wel mooie foto's!
Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/2885/photokn2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Shiver23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:01:
[...]

Hier overigens foto's op Flickr van de iPhone ,N95 en W810 (zelfde camera als W800 en K750. Toestel van meer dan 2 jaar oud). Beoordeel zelf wat je mooier vind, maar ik vind persoonlijk de foto's van de iPhone gewoon slecht.
Die toestellen zijn ook veel, er past gewoon geen goede sensor in deze vormgeving. Maakt mij ook niet zo veel uit verder.

En de iPhone kent 2 geluidsprofielen. Geluid aan en geluid uit (met trilfunctie). Waarom zou je er meer willen? Een kantoorprofiel met standaard beltoon en thuisprofiel met hippe beltoon ofzo? :+

@ hierboven, da's nou niet echt een voorbeeld van kwaliteit, maar ik zie het ook meer als een snapshot camera, en dan is het wat mij betreft goed genoeg :)

[ Voor 8% gewijzigd door Muthas op 04-07-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:35:
[...]

Dan heb jij een defecte camera... Die van mij maakt nog best wel mooie foto's!
[afbeelding]
Mooi... Ik vind deze foto erg flets. Op sommige punten overbelicht en de witbalans kan ook stukke beter. Ik snap dat het een telefoon is en geen camera, maar dit moet echt beter kunnen. Mijn iPhone maakt trouwens ook zulke brakke foto's, het is gewoon niet anders.

Een iPhone koop je ook niet om foto's te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:45

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik geloof er dus niets van dat de resellers de iphones ook krijgen per 11 juli. Als ik T-Mobile was dan zou ik de eerste week alle klanten graag voor mijn eigen deur zien staan inclusief pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:00:
[...]

Nope.. gebruik Vodafone blox voor onbeperkt internet (die van 9,95 per maand) en internet op m'n laptop, via bluetooth via m'n tel... Volgens de voorwaarden kunnen er geen extra kosten gerekend worden, je krijgt alleen een aantal keer een schriftelijke waarschuwing. Maar dat is bij mij dus nooit gebeurd
ik kreeg wel en brief, na mn eerste maand al, en ik gebruik geen laptop en was toen geiddeld online op een dag. Ik vind dit echt belachelijk. Zeg dan niet dat het onbeperkt is.

En ik vind t ook slecht dat t mobile claimt een onbperkt toegang tot i net etc, terwijl er gewoon een vup aanzit (en nog niemand weet waar dit limiet op gesteld is) dan kan je net als bij Vf na een paar keer ook een brief verwachten.

Hoe zit t nou met de BT. Ik hoorde dat je geen bestanden kan verzenden naar andere devices en stereo bluetooth slecht ondersteunt word?

Dat vind ik best een groot nadeel...

[ Voor 18% gewijzigd door musiqman op 04-07-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 30-09 18:31
DaannO schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:15:
[...]

Niet dat die veel voorstelt.... heb op mijn amerikaanse geimporteerde iPhone netzoveel garantie als mijn vorig jaar (na 2,5 maand) overleden N95 (geen dus!).

Als je garantie hebt sturen ze je alsnog met een toestel van toen 750e met een kluitje het riet in: waterschade, dat ding had nog nooit water gezien ;(

Ben er inmiddels achter (door vele fora te hebben gelezen in het verleden en mijn "recente" ervaring dat als ie stuk is je er gewoon naar kan fluiten)
musiqman schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:41:
[...]

ik kreeg wel en brief, na mn eerste maand al, en ik gebruik geen laptop en was toen geiddeld online op een dag. Ik vind dit echt belachelijk. Zeg dan niet dat het onbeperkt is.

En ik vind t ook slecht dat t mobile claimt een onbperkt toegang tot i net etc, terwijl er gewoon een vup aanzit (en nog niemand weet waar dit limiet op gesteld is) dan kan je net als bij Vf na een paar keer ook een brief verwachten.

Hoe zit t nou met de BT. Ik hoorde dat je geen bestanden kan verzenden naar andere devices en stereo bluetooth slecht ondersteunt word?

Dat vind ik best een groot nadeel...
Ik heb PIT sinds het begin dat ze het aanbieden en nog nooit een brief ontvangen!
Zelfs niet als je 45 MB weg tikt in het buitenland in 1 maand!
T-Mobile heeft onbeperkt toegang ze kappen gewoon je snelheid na een bepaalde hoeveelheid.

Ik internet gemiddeld een paar keer per dag maar sinds ik mn iPhone heb (sinds oktober) heb ik pas 218MB ontvangen. Volgens mij is de FUP bij zowel T-M als Vf per maand nog hoger!
Dus simpel met een iPhone of een iPhone 3G moet je heel wat verstoken per maand wil je dat halen. Maar wellicht dat het surfen op een 3G wat makkelijker/sneller gaat.

Waar ik me aan hekelde dat safari af en toe crashte (naar springboard). Maar heb dan nog steeds 1.0.2 :X

[ Voor 47% gewijzigd door nils7 op 04-07-2008 13:02 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Mooi... Ik vind deze foto erg flets. Op sommige punten overbelicht en de witbalans kan ook stukke beter. Ik snap dat het een telefoon is en geen camera, maar dit moet echt beter kunnen. Mijn iPhone maakt trouwens ook zulke brakke foto's, het is gewoon niet anders.

Een iPhone koop je ook niet om foto's te maken....
Ik vind om zomaar ff een fotootje te schieten de kwaliteit best wel oke.
Oke, als proffesionele camera is dit natuurlijk niks, maar dat hoeft toch ook niet per se in een telefoon?
Koop dat een Nikon..
Ik had hiervoor trouwens de LG Viewty, die maakt niet eens veel betere foto's dan de iPhone.
Maar idd, de iPhone had op z'n minst wel een 3,2 MP kunnen zijn met autofocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobile Me
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de backup en garantie van bewaren de gegevens bij een MobileMe abbo, je hebt bijvoorbeeld de iDisk met 20GB. Nu kan dat handig zijn voor bijvoorbeeld online backup van bestanden e.d., maar nu vraag ik me af wat Apple voor een garantie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
McLatey schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:59:
[...]

De camera is zeker niet zo goed als die van de N95 maar zal hier niet teveel over uitwijken.
MMS is misschien hier nooit zo aangeslagen (cheap-ass nederlanders), maar ik vind het op z'n tijd toch wel gemakkelijk. Hoezo is het verleden tijd? Omdat Apple dit beslist? E-Mail is geen vervanger, ik bedoel ik wil bericht sturen met afbeelding, niet een mail die iemand moet checken/ophalen, dus internet moet hebben, etc.
Wifi vervanger voor BT? Wat denk je van carkits (met gegevensuitwisseling), notebooks die kunnen communiceren over BT, datatransfer tussen mobiels, etc etc...
Elk redelijk recent mobieltje ondersteunt e-mail toch wel :? Ik zie e-mail eigenlijk wel als vervanger, elk modern mobieltje ondersteunt e-mail en volgens mij kan je daar prima mee en zelfs meer dan wat je met MMS doet.
Ik heb geen idee wat de BT van de iPhone kan, maar je kan dus niet eens met een carkit de gegevens van de iPhone bekijken? Filetransfer van mobieltje naar mobieltje is wel jammer, zal wel alleen met WiFi kunnen. Vraag ik me af wat er dan wel mee mogelijk is met de BT :o
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:03:
[...]

kom op zeg , niet gaan overdrijven je weet best dat de n95 betere foto's maakt , anders hou je zelf voor de gek , die van de n95 zijn niet super nee, maar de iphone blinkt hier helemaal niet in uit
iPhone: foto en foto 2
N95: foto en foto 2

Ik hou mezelf niet voor de gek hoor, als je ze vergelijkt heeft de N95 wat meer detail, maar alles is veels te sharpened (nog een euveltje wat mijn 6230i heeft), vooral zichtbaar in bladeren.
De iPhone foto's hebben veel fijnere kleur en meer contrast en zien er daardoor gewoon meer waarheidsgetrouw uit.

Face it, de N95 camera is gewoon overhyped en uiteindelijk maken ze beide vergeleken een simpele digicam baggerfoto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Lt. Marx schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:40:
[...]

Ik geloof er dus niets van dat de resellers de iphones ook krijgen per 11 juli. Als ik T-Mobile was dan zou ik de eerste week alle klanten graag voor mijn eigen deur zien staan inclusief pers.
Toch is het echt zo, de resellers verkopen het natuurlijk ook met een t-mobile abbo. Een reseller manager is gisteren op cursus geweest bij t-mobile. Ze hebben zeker weten 11 juli iphones in de winkel liggen.
Als je op internet zoekt zie je ook dat je hem bij een aantal resellers al kan reserveren. Bijv a-mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jimmie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:57:
Ik heb geen idee wat de BT van de iPhone kan, maar je kan dus niet eens met een carkit de gegevens van de iPhone bekijken?
De iPhone (oude en nieuwe) ondersteunen alleen handsfree profiel voor headsets, niks anders. Geen modem ("tethering"), geen stereo audio (A2DP), geen play/pauze/ffwd controle (AVRCP), geen file transfer, geen contact sync, niet het doorgeven van de naam van de beller aan een carkit (oeps wel dus), geen pairing van externe keyboard/muis. De Bluetooth stack uit Leopard kan dit allemaal wel, dus ze hebben dit bij de port naar de iPhone bewust weggelaten.

Dit is een lijst met alle Bluetooth profielen. De iPhone doet alleen HFP (edit: en PBAP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jimmie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:57:
[...]
Elk redelijk recent mobieltje ondersteunt e-mail toch wel :? Ik zie e-mail eigenlijk wel als vervanger, elk modern mobieltje ondersteunt e-mail en volgens mij kan je daar prima mee en zelfs meer dan wat je met MMS doet.
Ik heb geen idee wat de BT van de iPhone kan, maar je kan dus niet eens met een carkit de gegevens van de iPhone bekijken? Filetransfer van mobieltje naar mobieltje is wel jammer, zal wel alleen met WiFi kunnen. Vraag ik me af wat er dan wel mee mogelijk is met de BT :o
Bijna iedere mobiel ondersteund MMS toch wel? MMS is de standaard voor multimedia-SMSjes. Leuk een foto of filmpje doorsturen en de ontvanger krijgt het direct binnen. Maar genoeg erover. MMS zit er niet op terwijl het best een interessante feature zou zijn. Ook voor de netwerkjongens trouwens want met € 0,50 verdienen die er ook wel flink aan.
De camera ga ik niet eens op in. Die voorbeelden slaan nergens op.

En waarom hebben ze Bluetooth zo kreupel gemaakt? Ik snap echt de reden niet. Je kan je iPhone dus ook niet gebruiken als afstandsbediening voor je laptop (HID). Best zonde.

[ Voor 34% gewijzigd door Shiver23 op 04-07-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:07:

De iPhone (oude en nieuwe) ondersteunen alleen handsfree profiel voor headsets, niks anders. Geen modem ("tethering"), geen stereo audio (A2DP), geen play/pauze/ffwd controle (AVRCP), geen file transfer, geen contact sync, niet het doorgeven van de naam van de beller aan een carkit, geen pairing van externe keyboard/muis. De Bluetooth stack uit Leopard kan dit allemaal wel, dus ze hebben dit bij de port naar de iPhone bewust weggelaten.
Waarom synched de iPhone je address book dan al sinds 1.0.2 bijvoorbeeld prima met een Parrot CK3100 carkit via bluetooth, incl weergave van de naam van de beller op het display van deze carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Niemand geloofde mij maar lees maar.

De website All About Phones weet te melden dat de iPhone 3G straks bij T-Mobile, BelCompany, Media Markt, The Phone House en Apple Resellers te koop zal zijn. Volgens de website is het nieuws bij meerdere bronnen geverifieerd en zal er maandag of dinsdag een aankondiging door T-Mobile volgen. T-Mobile had al bekendgemaakt dat er op 7 juli meer over distributiepunten bekend wordt gemaakt.

Over de verkoop bij Apple Premium Resellers was al eerder informatie uitgelekt. De uitbreiding met Belcompany is ook niet verrassend: sommige vestigingen van Belcompany hebben al wachtlijsten opgesteld. Volgens AAP zijn de contracten gisteren ondertekend door de ketens. Daarbij gelden strenge eisen: in elke winkel moeten getrainde medewerkers aanwezig zijn die een verplicht examen moeten afleggen en daarbij een voldoende moeten scoren. Winkels die niet aan de voorwaarden volden kunnen de iPhone 3G niet verkopen. Het lijkt er dus op dat je straks niet zeker weet of je een iPhone 3G kunt kopen als je een willekeurig filiaal van T-Mobile, BelCompany, Media Markt, The Phone House of een Apple Resellers binnenstapt. Alle genoemde winkelketens zullen de iPhone 3G alleen in combinatie met een T-Mobile abonnement aanbieden.

Een iPhoneclub-bezoeker stuurde ons nog de volgende tip:

Een vriend van mij werkt bij The Phone House. Nu is hem verteld dat hij 11 juli moet vrij houden, omdat de Phone House in Nederland een exclusieve deal heeft met T-Mobile om ook de nieuwe iPhone 3G te verkopen.

Van een exclusief contract met The Phone House zal niet echt sprake zijn (aangezien ook Belcompany in het rijtje staat), maar dat The Phone House erbij zit is daarmee vrijwel zeker.

Een andere iPhoneclub-tipgever schreef:

Een vriend van mij is assistent filiaalmanager bij een van de Belcompany-vestigingen en hij heeft vandaag een cursus c.q. toets gehad over de iPhone, hoe je bijvoorbeeld het snelst een email stuurt, of push-mail mogelijk is op de iPhone 3G, etc. Ook heeft hij maandag 7 juli een soort van Kick-Off voor de iPhone net zoals alle T-Mobile medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:23:
En waarom hebben ze Bluetooth zo kreupel gemaakt? Ik snap echt de reden niet. Je kan je iPhone dus ook niet gebruiken als afstandsbediening voor je laptop (HID). Best zonde.
Omdat Apple daar de Apple Remote voor heeft. Zo hebben alle dingen die de iPhone niet heeft een reden:
- stereo audio/A2DP: zou de doodsteek zijn voor Apple's eigen Airport-over-WiFi
- File Transfer: Apple wil dat je alles synct via iTunes en iPhoto
- Contacts/Calendar sync: Apple wil dat je alles synct via iTunes en iSync
- Modem/Tethering: Apple wil dat providers onbeperkt internet aanbieden icm de iPhone zodat mensen niet kwaad worden over datalimieten, maar de providers zijn bang dat iedereen zijn iPhone als goedkoop access point voor al zijn PC's in huis gaat gebruiken. Oplossing: "internet mag de telefoon niet verlaten".
- MMS: Apple wil dat je emailt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 04-07-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja ik weet af van de verplichting, daarom wil ik hem ook prepaid uit Belgie halen, mijn T-mobile abo heb ik nog en zal hem ook verlengen, dat is het probleem niet. Ik wil hem niet hacken/sim lock vrij maken oid, maar gewoon al gebruik maken van een iPhone. Maar het kan dus wel? Buitenlandse iPhone 3G icm huidige T-mobile abo?
Kan iemand hier misschien antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk een ontzettend stomme vraag (sorry alvast), maar kan de iPhone ook trillen? Ik kan het namelijk nergens vinden en ik vind het wel belangrijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Er is nog niets bekend over de iPhone in Belgie, dus kan niemand daar iets zinnigs over zeggen. Daarnaast is het vaak zo dat ook bij prepaid de iPhone niet simlock vrij is. Bijvoorbeeld in de US is AT&T alsnog verplicht ook bij prepaid en in Zwitersland idem dito, ook daar kun je de iPhone allen gebruiken i.c.m. Swisscom prepaid sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:30:
Ik heb waarschijnlijk een ontzettend stomme vraag (sorry alvast), maar kan de iPhone ook trillen? Ik kan het namelijk nergens vinden en ik vind het wel belangrijk....
Is ook nog niets over te vinden behalve speculatie. Het is wel zo dat de huidige iPhone een trilfunctie heeft, zou dus nogal heel erg raar zijn als de 3G dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 06:14
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:30:
JA!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het met de geruchte dat TomTom ook verkrijgbaar wordt op de iPhone? Of ik nou vrolijk wordt van Googlemaps weet ik ook niet maar ik heb zo'n vermoeden.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 30-09 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:20:
Hoe staat het met de geruchte dat TomTom ook verkrijgbaar wordt op de iPhone? Of ik nou vrolijk wordt van Googlemaps weet ik ook niet maar ik heb zo'n vermoeden.... ;)
Heb wat rond gevraagd en ze het ontkennen het niet maar er zijn wat problemen oa. multitasking waardoor het lastig is om het goed werkend te krijgen ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:22:
[...]

Ik vind om zomaar ff een fotootje te schieten de kwaliteit best wel oke.
Oke, als proffesionele camera is dit natuurlijk niks, maar dat hoeft toch ook niet per se in een telefoon?
Koop dat een Nikon..
Ik had hiervoor trouwens de LG Viewty, die maakt niet eens veel betere foto's dan de iPhone.
Maar idd, de iPhone had op z'n minst wel een 3,2 MP kunnen zijn met autofocus.
Dan heb ik liever een Canon :)

Geld dat onbeperkt umts ook als je in het buitenland zit?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

nils7 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:51:
[...]

Heb wat rond gevraagd en ze het ontkennen het niet maar er zijn wat problemen oa. multitasking waardoor het lastig is om het goed werkend te krijgen ;)
Haha, bij je connectie S. Jobs zeker? _O- 7(8)7 Problemen met multitasking, waarom zou dat zo zijn? Als je TomTom hebt draaien hoef je niet tegelijk een film te bekijken ofzo? En bellen maakt ook niet uit, tijdens bellen blijft een applicatie die open staat ook gewoon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Alleen wil ik tijdens het navigeren ook gewoon even richting Mail, IM of een willekeurige andere applicatie kunnen. Niet handig als TomTom daarna helemaal van de kaart (haha :P) is...

Dat er helemaal geen 3rd party apps op de achtergrond mogen draaien is IMO een nogal heftige beperking. Al helemaal aangezien applicaties eerst door Apple gekeurd worden voor ze in de AppStore komen. Lijkt me vrij triviaal voor Apple om te checken of apps excessief gebruik maken van resources als ze in de achtergrond draaien. Daarnaast kunnen ze ook vrij eenvoudig eisen dat developers een reden aangeven waarom ze hun app in de achtergrond willen laten draaien. Niet dat dadelijk ook patience in de background door blijft draaien terwijl spelletjes prima hun staat op kunnen slaan op het moment dat er een andere app op de voorgrond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dat is het probleem van TomTom niet, zij kunnen gewoon een navigatie-app maken. 99% van de kopers zal er bij aanschaf niet eens aan denken dat even mail openen terwijl je aan het navigeren bent niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46
Wederom de camera discussie .. echt wat boeit dat nu weer. Daar heb je toch een echte camera voor? Geen enkele telefoon maakt goede foto's. Zeker de N95 baksteen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee turn-by-turn navigatie mag niet. Staat in de SDK agreement. Nuja, het kan zijn omdat Apple niet verantwoordelijk gehouden wilt worden voor ongevallen .... of omdat de GPS zoveel van je batterij gebruikt of omdat ze een deal hebben met de GPS bonzen zodat ze wat extra cash on the side krijgen om te beloven geen GPS apps toe te laten in de store.

Apple wou de GPS er ook voornamelijk in om location-aware applications te maken. Bv, als je op het werk bent wordt je GSM automatisch gelocked. Als je thuis zit dan niet, etc ... lijkt me wel een fijne app :D Maar, background-process :( ... toch zo vervelend dat het niet kan. (en kom nu niet af met dat sync gedoe .. ;das enkel handig als er een berekening moet gebeuren op een server ergens op het internet)

Anyway, ik ga de iPhone 3G niet kopen. Heb de gewone al ... en als ik zie wat een bedragen je zal mogen neertellen voor een simpel abonnement. Wow! ! Tenzij ik natuurlijk een 3G iPhone kan vastkrijgen zonder contract voor <300€ ;)

Btw, ik hoop wel dat je muziek op de achtergrond kan afspelen ALS er ooit een turn-by-turn navigatie applicatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
qless schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Dan heb ik liever een Canon :)

Geld dat onbeperkt umts ook als je in het buitenland zit?
Nee, onbeperkt UMTS (met Fair Use Policy uiteraard) geldt alleen binnen Nederland. Als je in het buitenland gebruik van UMTS wil maken, dan zal je roaming aan moeten zetten in het 3G menu van de iPhone. Anders werkt UMTS sowieso niet.

Het gaat je echter wel bakken met geld kosten als je het niet alleen doet om even snel je e-mail te checken, dus let op.

[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 04-07-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mensen ik zit al een tijdje te twijfelen of ik deze phone wil, maar als ik even wat dingen opsom uit dit topic:

- geen video schieten
- 2.0 mp cam zonder 'flits'
- niet flashbaar
- gesloten software omgeving (moet via iStore)
- ontwikkelen kost 99E
- geen turn by turn nav-software
- geen bestanden oversturen via bluetooth (alleen mp3 enzo)
- navsoftware is niet multitasking

dan schrik ik me rot. Dit lees je niet op veel andere sites (waar ze uiteraard vol lof zijn over alle functionaliteit)

maar als ik nou kijk naar bijv. een HTC Touch Diamond, waar ook ingebouwde GPS op zit, waar wel tomtom of igo op kan, waar je ook HSDPA op heb.
En waar je wel je eigen dingen op 'mag'. Dan is de keus toch juist snel gemaakt tegen de iphone? of zie ik dan enorme dingen over het hoofd?

tuurlijk is de iphone sneller, en mooier, maar qua functionaliteit loopt ie gewoon achter...

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:45:
Nee turn-by-turn navigatie mag niet. Staat in de SDK agreement.
Omdat Apple een exclusive deal wil maken en niet dat er 5 verschillende proggies komen. Daarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46
BasieP schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:21:
mensen ik zit al een tijdje te twijfelen of ik deze phone wil, maar als ik even wat dingen opsom uit dit topic:

- geen video schieten
- niet flashbaar
- ontwikkelen kost 99E

dan schrik ik me rot. Dit lees je niet op veel andere sites (waar ze uiteraard vol lof zijn over alle functionaliteit)

maar als ik nou kijk naar bijv. een HTC Touch Diamond, waar ook ingebouwde GPS op zit, waar wel tomtom of igo op kan, waar je ook HSDPA op heb.
En waar je wel je eigen dingen op 'mag'. Dan is de keus toch juist snel gemaakt tegen de iphone? of zie ik dan enorme dingen over het hoofd?

tuurlijk is de iphone sneller, en mooier, maar qua functionaliteit loopt ie gewoon achter...
Gebruikersgemak .. belangrijke eigenschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@BasieP: Klopt, er zijn devices met meer functionaliteit. Dat zie je wel vaker bij Apple produkten en dat is (IMO) ook voor een deel de kracht van Apple. Een HTC is erg goed in het zoveel mogelijk features en opties proppen in een device, Apple is erg goed in het zo min mogelijk features stoppen in een device :)

Uiteindelijk kom je dan bij een device uit dat in het geval van Apple voor de poweruser soms wat beperkt is (geen 200.000 instelmogelijkheden) maar waar je wel binnen 20 seconde alles kan vinden en zo mee aan de slag kan. Wat dat betreft is de vergelijking tussen Linux en OS X wel een aardige. Onder Linux kan je vrijwel alles en als het niet kan dan zou je het (in theorie :) ) zelf kunnen bouwen, onder OS X kan je bijna alles en een hoop dingen kunnen alleen op de Apple manier. Keerzijde van de medaille is voor Linux dat je daar soms een dag aan het klooien bent om b.v. je scanner aan de praat te krijgen terwijl dat onder OS X gewoon werkt. Dat is voor mij iig de belangrijkste reden dat ik overgestapt ben van Linux naar OS X. Vroeger vond ik het een uitdaging om een dag te klooien aan het aan de praat krijgen van een stuk hardware of het vinden van een setting, tegenwoordig ben ik liever productief en wil ik een PC/laptop die gewoon doet wat ik wil zonder een hoop gezoek en gezeur.

Bottomline; iPhone mist een aantal features maar is wel extreem usable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mag ik dan 'Features' hernoemen naar 'Overbodig' ? Eenmaal aan de iPhone mis je weinig tot niets -behalve kopieren en plakken-

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:45:
Nee turn-by-turn navigatie mag niet. Staat in de SDK agreement.
Er stond toch een correctie op Tweakers.Net dat dit helemaal niet zo is? Er stond volgens mij in de SDK dat je geen gebruik mocht maken van de data van Google maps en dat is door een aantal verkeerd geinterpreteerd.

Linkje:
nieuws: 'Tomtom handelt in strijd met iPhone sdk'
Update 20.00: Volgens Engadget is de beperkende clausule woord voor woord gekopieerd uit een vergelijkbare passage uit de voorwaarden van de api van Google Maps. Omdat Tomtom kaartmateriaal van Tele Atlas gebruikt kan het bedrijf dus mogelijk gewoon zijn software voor de iPhone verder blijven ontwikkelen en uitbrengen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
BasieP schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:21:

- geen video schieten
- niet flashbaar
- ontwikkelen kost 99E

- De eerste iPhone heeft standaard geen video mogelijkheden maar is het al bevestigd dan dat de nieuwe 2.0 firmware dat ook niet heeft?
- 2MP komt niet echt high end over nee. Had er liever 3MP in gezien al zou dat vrij weinig toevoegen aan de kwaliteit. Flits op een mobiel is zo onwijs beperkt dat je nog geen meterver kan flitsten.
- Hoezo niet flashbaar? De eerste iPhone was toch ook te flashen op een gegeven moment.
- Gesloten software omgeving is er om kwaliteit te kunnen garanderen. Niet elke gek maakt dan nutteloze en onbruikbare programma's die mogelijk ook nog eens schade kunnen brengen aan je iPhone.
- Voor die €99,- ontwikkelkosten krijgen je wel een hele goede SDK.
- Op dit moment niet maar het zal me niets verbazen als apple straks een deal heeft gesloten met TomTom/Garmin die dan een killer Navi uitbrengt. Maar ja, helaas is er nu inderdaad nog niks.
- Hetzelfde als de videomogelijkheden. Is het al bevestigd dat de bluetooth geen File Transfer Profile heeft dan? Dit weten we pas nadat hij uit is dus is het nog geen nadeel of voordeel.
- Dat is wel jammer maar wel mee te leven denk ik.

De Diamond heeft dan wel HSDPA maar ik durf te wedden dat nog geen 10% gebruik gaat maken daarvan omdat de abo voor UMTS/HSDPA snelheid veel te duur is. De iPhone heeft ook HSDPA maar deze kan je daadwerkelijk gebruiken i.c.m de mooie iPhone abonnementen.

In HTC zitten heel veel features maar als je de features niet of beperkt kan gebruiken dan heb je er ook niet echt veel aan. Neem de Nokia N95. Heeft erg veel maar de meeste mensen krijgen geen navi aan de praat met de ingebouwde gps ontvanger en internetten ermee is ook niet bepaald een pretje. Laat staan de irritaties van de langzame symbian OS.

Dingen die mij persoonlijk heel erg trekken aan de iPhone.
- Gigantische scherm.
- Multitouch
- Snelheid
- Bruikbaarheid (Usability)
- De supergoede intergratie met m'n mac
- Mobile Me push mail! (wel iets met €80,- per jaar maar veeeeel goedkoper dan de alternatieven)
- Super goede mobile browser
- Bomberman! :D Agile forces (Advanced wars op je iPhone!)
- Strake OS
- Makkelijk bloggen naar wordpress met ShoZu (Gratis! Ook geschikt voor Hyves, Facebook, Flikr, Picassa)
- Geocoded photo's (Leuk voor blogs)
- Bruikbare internet verbinding i.c.m. een iPhone abo
- Lekker veel geheugen (ik neem de 16GB)
- De goede vooruitzichten qua software. Ziet er kwalitatief er goed uit allemaal.

Ik vergeet waarschijnlijk nog een hele hoop dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

1 week geleden Telfort opgezegd, gisteren SMS gekregen dat ik binnen 2 weken reactie krijg.
Dat wordt dus geen iPhone op dag 1 voor mij.
Zal wel even wennen zijn dat ik weer 44 euro in de maand betaal, want ik heb 4 jaar sim only gehad.
4 jaar geleden waren de nokia's K*t, en de N7x serie heb ik nooit wat gevonden.
Nu ga ik eindelijk eens een echte bling bling telefoon kopen die absoluut mijn mobiele leven gaat veranderen.
Ik ben als sinds ik overgestapt ben naar Apple lid van .mac, en maak zeer veel gebruik van Webgallery's.
Ik kan straks mijn .Mac/.Me gallery online plaatsen, en onderweg met de trein voordat ik naar het feestje ga in de trein mijn gallery nog ff controleren, en zelfs aanpassingen doen op de volgerde van de foto's.
(wissen van de foto's kan denk ik niet)
Mijn mail is al 2 jaar .mac, dus push mail is een geweldige uitvinding.
Mijn GSM zonder spraakherkenning gebruikte al ik via bluetooth in de auto om gebeld te worden, dus integratie in de auto is geen probleem.
Qua iPod's heb ik altijd de mini/nano reeks gehad, dus ik ga nu opeens naar 16GB witte iPhone.
Mijn werk web exchange mail werkt nu al via de iPod Touch, dus mijn werkmail hoef ik niet eens door te sturen (geen ruzie met sec. mgnt)
En omdat PDF en PowerPoint documenten werken, kan ik op mijn werk ook de iPhone gebruiken.

Mijn contacts synchroniseerde ik al via isync en bestanden verstuurde ik nooit van GSM naar GSM.

Trouwens, die Conference Call optie bij elk gesprek zal ook revolutie betekenen.
De Nokia 6310 kon al een conference call opstarten, maar deze functie was verstopt achter een onduidelijk menu die je alleen kon opzoeken tijdens het bellen.
99% van de GSM gebruikers weet niet dat je zelf een conference call kan opstarten,
Deze functie wordt stiekem vergeten, maar dit ook een revolutie bij de GSM's.
Mark my words.
Overigens is deze functie waarschijnlijk gemotiveerd door de telco's :)

Wat ook cool is, is de standaard headphone aansluiting.
Bij heel veel feestjes staat tegenwoordig een iPod te spelen.
Nu kan je via de iTunes store tijdens het feestje " die ene hit" kopen voor 99 cent, afspelen, en thuis synchen met je Mac.

Augustus 2006 was het jaar dat ik overstapte naar Mac, en nu ga ik qua GSM ook een nieuwe bruikbare wereld in.
Heerlijk.

Nokia, na 7 jaar GSM's , sorry..
Ik stap over and i'm not looking back.
(Beetje zoals bij de Osdorp Posse ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door weeraanmelden op 04-07-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat dat betreft is iTunes Store op je mobiel i.c.m. 3G wel fijn ja, lekker in de trein even dat ene nummer luisteren wat iemand laatst hoorde maar toevallig net z'n MP3 speler is vergeten. Techniek van tegenwoordig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
Muthas schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:44:
Wat dat betreft is iTunes Store op je mobiel i.c.m. 3G wel fijn ja, lekker in de trein even dat ene nummer luisteren wat iemand laatst hoorde maar toevallig net z'n MP3 speler is vergeten. Techniek van tegenwoordig :+
De iTunes store werkt alleen als je via WiFi bent verbonden (volgens de keynote)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Is dat in de iPhone 3G keynote gezegd? Want met de iPhone 2,5G klopt het inderdaad wat je zegt, alleen dat lag dan aan de slome verbinding. Aangezien je met App Store ook tot 10MB via 3G mag downloaden denk ik dat iTunes nu ook wel kan (gezien nummers vrijwel altijd kleiner als 10MB zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
Nou breng je me weer aan het twijfelen, maar net even snel gekeken in die Guided Tour en daar heet het ook de iTunes WiFi store en hij heeft t over connected zijn via WiFi.

Qua techniek lijkt me het prima mogelijk via HSDPA, maar ik gok bandbreedte besparing voor de telco's de reden is en zo hebben die WiFi hotspots ook nog wat nut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 6 dagen jongens al denk ik zelf dat ik hem niet voor september ga aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 00:46 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.