Zaterdag even mijn voor remmen vervangen, gegroefde schijven + Ferodo Ds2500

Viel me alles mee, had het nog nooit zelf gedaan maar alles ging goed.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 25% gewijzigd door AkroBatik op 25-08-2008 11:52 ]
.
Idd leg in iedergeval je velg onder je auto.Alfisti schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:53:
Ik spot alleen geen as-steun maar wel een Gamma krik![]()
.
Leg altijd extra steun onder je auto. Het liefst onder een massief stuk wat het gewicht van de auto kan dragen. Gewoon een paar klosjes hout is al voldoende. Dit is gewoon gevaarlijk!Rev! schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:29:
Zaterdag even mijn voor remmen vervangen, gegroefde schijven + Ferodo Ds2500
[afbeelding]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Het zou die van Wil Mertens kunnen zijn, de registerleider van het Montreal register (SCARB). Die had ook altijd alles op LPG lopen. If so, dan heeft deze ook een beveiliging tegen backfire's, d.m.v. een soort overdrukbeveiliging. Ik meen een klepje op de luchtinlaat die dan opent.eX0duS schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:55:
Beste Alfa liefhebbers, ik ben al ik weet niet hoe lang op zoek naar wéér een andere auto, ik moet gewoon elk jaar een andere want, na 3 maanden begint het gewoon weer te kriebelen.
Ik heb al tig auto's bekeken en weet eigenlijk niet meer hoe of wat.
Onderstaande auto trok toch mijn attentie. Dicht in de buurt, en kan altijd eens een kijkje gaan nemen:
http://auto.marktplaats.n...eo-75-3-0-v6-america.html
Wat denkt de Alfist/Tweaker hier van?
Kan zo'n blok (als ie netjes bereden is), gewoon 280.000 draaien op LPG (zal geen LPG G3 zijn denk ik).
Is zo'n America technisch slechter dan een ander model? Ik heb gelezen dat de reservewielbak en de brandstoftank rot kunnen zijn, en natuurlijk de kriksteunen.
Moet ik ergens speciaal op letten?
Hij is niet APK gekeurd (al 9 jaar niet), kan er echt veel aan kapot in 9 jaar stilstaan?
Staan ze er op bekend dat ze olie zuipen bij het leven, of juist niet?
Voor 1500 euro zo meenemen is een gok, maar kun je leeglopen op 1500 euro plus dan nog wat er komen gaat, of kan zoiets allemaal nog best meevallen?
Op de foto's ziet ie re netjes uit, de blanke lak zal best los aan het laten zijn, alhoewel mijn 1.8 die ik toen had dat probleem niet had.
Op foto 2 zie ik wel een rare witte plek op de wielkastrand, kan van het licht zijn, je weet het toch niet natuurlijk...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Facts don't care about your feelings
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Na 9 jaar stilstaan zul je veel rubbers en onderdelen van de remmen kunnen vervangen. Als het blok al rond wil draaien. Voor 1500 euro kun je geen goede v6 verwachten. De America heeft de benzinetank in de kofferbak, deze roesten niet, of iig een heel stuk minder.eX0duS schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:55:
http://auto.marktplaats.n...eo-75-3-0-v6-america.html
Wat denkt de Alfist/Tweaker hier van?
Kan zo'n blok (als ie netjes bereden is), gewoon 280.000 draaien op LPG (zal geen LPG G3 zijn denk ik).
Klik mee voor GoT!........
Powered by: blond bier
Oh oke... hebben ze ook gewone automaat 156's?
Nogmaals, die van na 2001 zijn prima... En vanaf een bepaald jaartal hebben ze een Q4.YoshiBignose schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:07:
[...]
Oh oke... hebben ze ook gewone automaat 156's?
Ik denk dat je bij alfa weinig andere ervaringen gaat vinden dan met squadra. Die zou ik in ieder geval blind kopen afgaande op wat ik zo her en der gehoord heb.Chubbchubb schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:32:
Heeft er iemand hier ervaring met eco-tunen van een 1.9 JTD? Ik zit wat sites door te nemen maar uiteraard kom je alleen maar lovende verkoopspraatjes tegen en ik wil weten of er nu echt een merkbaar verschil is en of het de 400~500 euro waard is en of er verder geen risico's aan zitten. Echte objectieve gebruikerservaring dus.
[ Voor 7% gewijzigd door AkroBatik op 26-08-2008 00:13 ]
.
156 Q4k0ewl schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:21:
[...]
.. En vanaf een bepaald jaartal hebben ze een Q4.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
de betaler vervuilt
Inderdaad, de Q-system bedoelde ik. Was er ook niet helemaal bij
de betaler vervuilt
De V6 heeft ook een elektronisch geregelde gasklep. Dus gewoon contact en dus niet starten? Zal het in de pauze eens proberen. Hopen dat het werktGA!S schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:12:
Verhaal kan wel kloppen, maar ik heb het alleen gezien bij Euro 3 motoren met electronisch geregelde gasklep.
de betaler vervuilt
Als ik mij goed herinner, die benzinetank was toch ook van "plastic". I.i.g. niet van metaal.Ikke! schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:54:
De America heeft de benzinetank in de kofferbak, deze roesten niet, of iig een heel stuk minder.
BMW 535D
't Was zijn dagelijkse auto, maar als hij al vanaf 2000 geen APK gehad heeft, zal het vast die van Wil niet zijn, want die heb ik er 2 jr terug nog mee zien rijden.Soulfly schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:37:
Buiten dat, een America voor 1.500 is zeker weten dat je er werk aan/van zult hebben.
Wat Buttje al aangeeft, 't zou de ex van Wil kunnen mijn, maar zou die dan niet binnen de club verkocht worden? Daarnaast, Wil kennende zou de staat dan wel heel goed moeten zijn.
no shitk0ewl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:24:
Ook moet ik mijn wielkasten blijkbaar omrollen, want mijn banden lopen aan nu![]()
[ Voor 72% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-08-2008 20:43 ]
Die ben ik ook nog niet tegen gekomen...ing._Buttje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:40:
Ennnuh ... van welke Alfa heb je nou geen werk?!![]()
BMW 535D
Nee, ik ga van het weekend langs een schadeherstel bedrijf. Ik neem toch aan dat zij wel zo'n omrolapparaat hebben. Daarnaast liggen er op de foto nog 4 velgen incl. banden op de achterbank/in de kofferbak. Uithouden tot zaterdag doet hij het wel. Ik rijd alleen vrijdag er nog mee naar huis, en dat zijn alleen maar snelweg kilometers dus dat gaat wel goed.ing._Buttje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:40:
[...]
't Was zijn dagelijkse auto, maar als hij al vanaf 2000 geen APK gehad heeft, zal het vast die van Wil niet zijn, want die heb ik er 2 jr terug nog mee zien rijden.
Ennnuh ... van welke Alfa heb je nou geen werk?!![]()
[...]
no shit
euhm .. ik zou er alleen niet te lang mee wachten, want als hij dan één keer goed 'hapt' dan doet hij het wel voor je .. maar dan alleen niet zo netjes
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
[ Voor 40% gewijzigd door Hayfork op 28-08-2008 21:25 ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 28-08-2008 22:20 ]
Meteen doen. Je motorruimte wordt anders direct ranzig en je krijgt overal roest etc. Je moet btw ook waarschijnlijk je bumpersteunen vervangen voordat je hem kan monteren. Die zijn dus waarschijnlijk verroest doordat je geen bodemplaat hebt...Hayfork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:17:
Daarnaast zie ik op alfa156club forum dat sommige mensen een plaat onder de bodem monteren. Is dit verstandig?
www.degroot-it.nl
Het kan het begin zijn van een lagertje. Is het er altijd rond hetzelfde toerental (door de verschillende versnellingen heen of maakt dat niet uit? If so dan is het iets bij de motor.degroot schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:51:
helaas geen directe foto , maar wel een vraag.
Weet niet of hij hier past , maar een topic openen vond ik ook zo raar.
Ik heb een Alfa Romeo 146 uit 1996 met 141.000 km op de teller.
Gisteren reed ik naar huis , en hoorde ik een licht zoemend geluid.
Moest me er wel op focussen , dus ik deed de radio al uit.
Toen ik van de snelweg af kwam en weer de stad in reed hoorde ik niks.
Vanochtend weer naar het werk dus weer de snelweg op.
Toen hoorde ik het weer , en werd het zelfs harder.
Toen ik weer afremde om de snelweg te verlaten en weer de stad in te rijden was het geluid ook weer weg.
In de stad maximaal in zijn 3 gereden , en flink opgetrokken om te kijken of ik het geluid hoorde.
Maar toen kwam het niet opdraven.
Het lijkt dus alleen rond de 100km/u te gebeuren.
En als ik dan optrek , word het geluid alleen maar erger.
Als ik dan me stuur iets of wat naar links beweeg , lijkt het ook erger te worden.
Terwijl als ik naar rechts stuur (niet echt sturen maar meer beetje naar rechts beweeg) , dan lijkt het geluid ook te verdwijnen.
Met remmen of sturen heb ik er ook geen last van , dus lijkt mij sterk dat het een wiellager o.i.d. is.
Als ik de koppeling intrapte leek het ook weg te zijn.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
Kan dit bijvoorbeeld stuurbekrachtingspomp zijn?
Het geluid lijkt eerst om een klein zoemend/fluitend geluid , wat daarna luider werd.
.
Herkenbaar..... alleen bij mij zijn het ook vaak zat automobilisten in andere merken die raar in hun binnenspiegel zitten te kijken als ik ineens achter ze zit.ing._Buttje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:22:
kwam vanmiddag uit 't werk bij ons dorp de snelweg af en zag nog nipt een Alfa 75 naar het volgende naburige dorp Oldeboorn scheuren ... dus 2 opties, of linksaf ons dorp in, of gasgeven en er achteraaaannnnnnnnnnnnnnnnnnn![]()
doh
Met ruim 140 het bochtige weggetje tussen onze dorpen over geknald achter de 75 aan en ik zat direct achter 'm toen ie even werd opgehouden .. zat vast zo van huh!?in z'n binnenspiegel te kijken
![]()
gaaaaaaaaaaaaaaaf
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Ik dacht ook dat ik een GTV wel zag zitten tot ik er daadwerkelijk in zat ... verdomme wat zit je daar raar in ten opzichte van de restrlkz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:14:
Crap, als ik het geld had![]()
GTV 2.0 of nog mooier GTV 3.0 V6 24V
Zucht...sparen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hmm, dan toch maar eens plaatsnemen in zo'n ding. Mijn persoonlijke Alfa leven is daarintegen voor mij niet zo simpel, ze zijn allemaal zo mooinero355 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:33:
[...]
Ik dacht ook dat ik een GTV wel zag zitten tot ik er daadwerkelijk in zat ... verdomme wat zit je daar raar in ten opzichte van de restHetzelfde geldt helaas voor de 166
147 en de GT hebben een dashboard dat weer niet Alfa waardig is naar mijn mening.
Brera/Spider zijn te klein voor mij en de 159 nog te duurdus de ultieme Alfa is de 156 (GTA)
![]()
Het leven is soms zo simpel
I browse with Vivaldi
Ik denk al dat ik weet wat het is.AkroBatik schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:47:
[...]
Het kan het begin zijn van een lagertje. Is het er altijd rond hetzelfde toerental (door de verschillende versnellingen heen of maakt dat niet uit? If so dan is het iets bij de motor.
www.degroot-it.nl
[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 30-08-2008 16:31 ]
XXXVI
Ik zou toch nog even de stuurbekrachtigingsvloeistof checken. Meestal zoemt de stuurbekrachtigingspomp als hij droog loopt... Dit zeg ik omdat je zelf dacht aan de stuurbekrachtiging aanvankelijk, better safe than sorry...degroot schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:11:
[...]
Ik denk al dat ik weet wat het is.
Ik denk dat het een van me remblokken voor is , zodra ik rem begint het.
Als ik dan een keer hard doorrem , dan is het weer weg.
Het is ook namelijk niet altijd rond hetzelfde toerental , snelheid of versnelling.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Oe klinkt goed!ephymerous schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:13:
Net terug uit Assen! Groot spectacel... niet 1, niet 2, maar 3 8C's op de baan! Erg leuke specials waaronder een oldtimer van 80 jaar oud! Morgen komt de '78 F1 auto ook een paar rondjes doen, verder erg gezellig, veel mensen gesproken
Enige g*dvergeten minpunt van de dag... stuurbekrachtiging slang kapot. NIet goed geperst door bedrijf hier. Dus morgen niet circuit rijden![]()
I browse with Vivaldi
XXXVI
Wacht jij maar tot je morgen oog in oog met de 8C staat... veel mooier nog dan de filmpjes
XXXVI
Klik mee voor GoT!........
[ Voor 99% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-08-2008 20:09 ]
I browse with Vivaldi
Zoooooooo met je eens Klaas......ing._Buttje schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:00:
en ik vind het wél een blunder van formaat van de organisatie, want
<knip>
.. en kun je niet verkopen aan je leden!
[ Voor 88% gewijzigd door Bertus op 31-08-2008 22:56 ]
Heeft ook een computer!
Danku Danku! Had 'm zelfs gepoetst... voor het eerst dit jaar
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2008 23:42 ]
XXXVI
Verwijderd
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
de betaler vervuilt
Verwijderd
Ahhh thanks, zal daar eens kijkenGA!S schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:02:
http://www.colourlock.nl/
Kijk daar maar eens voor leerreparatie. Heb een setje besteld om de kleur van mijn stuur terug te brengen en dat werkt best aardig. Je kunt een complete set voor de stoelen bestellen, zolang ze niet gescheurd zijn is het prima zelf te repareren.
de betaler vervuilt
Je hebt gewoon de sportpakket sideskirts. Die heb ik ook en zijn volgens mij gewoon bij Tuynder te bestellen en nr1 op het plaatje.Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:12:
[...]
Ahhh thanks, zal daar eens kijken
Verder nog zoiets, wat zou een beetje paintjob van de hele bak kosten, zit nogal wat krassen en steenslag op namelijk (niet te zien, vandaar deze foto).
En dan als laatste, de tweede en derde serie 156 hebben vaak (ik weet het zeker van de Ti's maar ook de Executive had 't) een hele subtiele sideskirt waardoor de auto niet zo rond afloopt maar een beetje vierkanter word tussen de wielen. Heb wat rondgespeurd maar kan eigenlijk alleen de GTA skirts vinden voor eurootje of 150. Zijn dat nou dezelfde of zie ik iets over het hoofd?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Combidealtje laten maken icm. de skirts?Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:22:
Hey jullie zijn mijn nieuwe helden, ga die skirts er zeker op zetten, ongespoten kopen en even laten spuiten bij de plaatselijke garage hier, ken volgens mij zelfs nog wel zo een spuiter dus dat moet me wel lukken.
Over het overspuiten, da's mooi prijzig dan, zit namelijk ook nog met een akkefietje van een grapjas een sleutel en twee deuren en een mooie golf beweging. Alleen die deuren kosten me ook al 750 euro om en nabij dus het valt allemaal weer lekker tegen
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
de betaler vervuilt
En die kwam helemaal uit zeeland?ing._Buttje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:10:
stond ik gister na een drukke werkdag voor het stoplicht op de weg terug naar huis, komt er ineens allemaal rook/stoom/damp onder de motorkap vandaan!!!!!11![]()
![]()
dus ik zo, "o-ow"/me koppakking-like gedachten door z'n hoofd flitsen zag
Dus snel het kruispunt over en meteen eraf naar de Esso. Daar motor uit, kap open ... zie ik nog net zo'n piesstraal water uit een slang naar mijn uitlaatspruitstuk piesen .. slang lek!![]()
Ik naar de Esso-mannetje toe voor een mes en een schroevendraaiert, maar die had ie niet .. dus me meisje op gebelt, de schat, en jahoor, die wilde me wel ff uit de problemen komen redden![]()
halfuurtje later rijdt ze ook bij de Esso het terrein op, mes en schroevendraaier gepakt, slang snel wat ingekort zonder al teveel koelvloeistof te morsen, litertje koelvloeistof erbij en klaaaar![]()
helemaal weer toppie![]()
Morgen gaat ze voor de APK btw ... ben benieuwd
.
Dat is wel een tijdelijke oplossing hoor. Als er eenmaal een slang kapot gaat moet je hem sowieso vervangen. Mijn pa had het ook zo gefixed en dacht dat het wel weer goed was. 2 weken later ging de slang weer kapot.ing._Buttje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:10:
stond ik gister na een drukke werkdag voor het stoplicht op de weg terug naar huis, komt er ineens allemaal rook/stoom/damp onder de motorkap vandaan!!!!!11![]()
![]()
dus ik zo, "o-ow"/me koppakking-like gedachten door z'n hoofd flitsen zag
Dus snel het kruispunt over en meteen eraf naar de Esso. Daar motor uit, kap open ... zie ik nog net zo'n piesstraal water uit een slang naar mijn uitlaatspruitstuk piesen .. slang lek!![]()
Ik naar de Esso-mannetje toe voor een mes en een schroevendraaiert, maar die had ie niet .. dus me meisje op gebelt, de schat, en jahoor, die wilde me wel ff uit de problemen komen redden![]()
halfuurtje later rijdt ze ook bij de Esso het terrein op, mes en schroevendraaier gepakt, slang snel wat ingekort zonder al teveel koelvloeistof te morsen, litertje koelvloeistof erbij en klaaaar![]()
helemaal weer toppie![]()
Sjah APK...njah in iedergeval succes. Ik was toen met m'n 146 iets minder blij - na aflooping._Buttje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:10:
Die hebben wel vloeiende lijnen in tegenstelling tot de nieuwe ibiza, joh wat een lelijk dingSpecht schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:02:
Ik heb er genoeg van die italiaanse bella's, ik stap over op Seat.![]()
I browse with Vivaldi
we wonen al ruim anderhalf jaar saampjes
Okeej vandaaring._Buttje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:35:
[...]
we wonen al ruim anderhalf jaar saampjes
Specht schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:02:
Ik heb er genoeg van die italiaanse bella's, ik stap over op Seat.![]()
[ Voor 65% gewijzigd door AkroBatik op 02-09-2008 22:58 ]
.
Met stom^^AkroBatik schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:53:
[...]
Okeej vandaar
[...]
[afbeelding] eerste hit op google met Alfa Girls en dan gaat het natuurlijk om het linker exemplaartje.
En natuurlijk mn eigen merkje: [afbeelding] Ja ik blijft toch bij de italiaantjes.
I browse with Vivaldi
Nah, hij staat weer klaarrlkz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:04:
Sjah APK...njah in iedergeval succes.
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-09-2008 13:58 ]
XXXVI
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-09-2008 22:06 ]
lol, zelfde kwaal als destijds bij mij. Er was een remleiding dusdanig beschadigd dat deze vervangen moest worden. Altijd weer een verrassing, zeker als je denkt dat er niks of juist veel aan de hand kan zijn.ing._Buttje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:55:
[...]
Nah, hij staat weer klaar
Enige afkeur was een remleiding die op t punt van knappen stond.![]()
Zo te zien heeft ie tegen de velg lopen schuren o.i.d. Dus deze direct laten vervangen.
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Goed bezig, toeter maar als je een Mito tegen komt daar.ing._Buttje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:05:De 156 is nu mooi helemaal fris voor ons weekje Limburg, aankomende vrijdag
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2008 11:23 ]
XXXVI
Inmiddels gemonteerd en flik stuk mee gereden, stiller als de Toyo, en vooral meer grip als de Toyo! Ben erg benieuwd naar de eigenschappen op nat wegdekephymerous schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:16:
OefBanden even goed bekeken en die zien er aan de binnenkant niet fris meer uit, ff vervangen voor de apk... Dunlop SP Sport Maxxen besteld (alleen de voorkant)... rekening... schrikken
[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 11-09-2008 15:08 ]
XXXVI
Je hoort toch ook te stuiteren in een Alfa?ephymerous schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:06:
[...]
Het Q2 systeem draagt hier natuurlijk ook aan bij! Wel denk ik dat de gemiddelde auto rijder de auto op 17" te hard vind.
De MiTo krijgt van mij dan ook een ruim voldoende! Sportief rijden, goed zitten en een mooi interieur en exterieur! Het begint weer ergens op te lijken!
Hmm had jij ook Proxes T1-R eronder? het enige nadeel van de Toyo's wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het slechte gedrag op een nat wegdek, helemaal als er een paar plassen liggen - hap hap hap.Inmiddels gemonteerd en flik stuk mee gereden, stiller als de Toyo, en vooral meer grip als de Toyo! Ben erg benieuwd naar de eigenschappen op nat wegdek
I browse with Vivaldi
Hij staat hier al zeker 3 weken bij de dealer. Misschien nog wel langer.ephymerous schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:06:
Ik heb zojuist 40 minuten in de nieuwe MiTo 1.4 Turbo met 150pk mogen sturen. De MiTo wordt vandaag, morgen en overmorgen "gepresenteerd" bij de lokale Alfa Romeo dealer de Jong.
Uiterlijk zijn de meeste mensen het wel over eens, de eerste foto's vielen wat tegen en na het SS was eigenlijk iedereen het er bijna over eens. Een leuk karretje met een goed uiterlijk, enige minpuntje dat ik kan vinden... het mag van mij wel een tikje agressiever!
Interieur is ook prima, de 155 waar ik dagelijks in rijdt kan je qua afwerking absoluut niet vergelijken. En de nieuwe auto's waarin ik gereden heb vind ik zeker niet beter afgewerkt als de MiTo. Vervelend vind ik wel het feit dat de armsteun niet aan de stoel bevestigd zit en je deze apart moet instellen. Dit had ik in eerste instantie niet door, en zorgde voor enkele irritatie daar de armsteun te hoog stond.
Leuk feit voor mij is dat ik er met mijn 2 meter en precies 5 centimer perfect in kan zitten, de beenruimte is voorin meer dan voldoende. Achterin houd het niet over, maar daar koop je zo'n auto ook niet voor.
Het wel besproken DNA doet goed zijn werk. Ik heb een bochtig landweggetje driemaal afgereden, de all weather en normal stand kunnen mij niet echt bekoren, het rijd prima daar niet van, maar ik houd meer van sportief rijden. De Dynamic stand sluit dan ook veel beter aan bij mijn rijstijl, en Alfa Romeo, mijn complimenten! De MiTo stuurt en schakelt goed, ook korte bochten kan je met veel overtuiging nemen. Het Q2 systeem draagt hier natuurlijk ook aan bij! Wel denk ik dat de gemiddelde auto rijder de auto op 17" te hard vind.
De MiTo krijgt van mij dan ook een ruim voldoende! Sportief rijden, goed zitten en een mooi interieur en exterieur! Het begint weer ergens op te lijken!
[...]
Inmiddels gemonteerd en flik stuk mee gereden, stiller als de Toyo, en vooral meer grip als de Toyo! Ben erg benieuwd naar de eigenschappen op nat wegdek
.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq