Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 28] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zaterdag even mijn voor remmen vervangen, gegroefde schijven + Ferodo Ds2500

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yz2D57AwF5VTkn83IM2qJsN8/full.jpg

Viel me alles mee, had het nog nooit zelf gedaan maar alles ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wat gebruik jij een hoop gereedschap daarvoor ;)

En die zaag is ook opvallend.

[ Voor 25% gewijzigd door AkroBatik op 25-08-2008 11:52 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik spot alleen geen as-steun maar wel een Gamma krik :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Onze gereedschap kist is echt een puinhoop en er ligt ook van alles in wat niet hoort, dus meestal moet je de halve kist leeghalen voor je een dop hebt gevonden :+

En die krik is van de Aldi hoor ;), en werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Alfisti schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:53:
Ik spot alleen geen as-steun maar wel een Gamma krik :X :P
Idd leg in iedergeval je velg onder je auto.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Rev! schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:29:
Zaterdag even mijn voor remmen vervangen, gegroefde schijven + Ferodo Ds2500

[afbeelding]

Viel me alles mee, had het nog nooit zelf gedaan maar alles ging goed.
Leg altijd extra steun onder je auto. Het liefst onder een massief stuk wat het gewicht van de auto kan dragen. Gewoon een paar klosjes hout is al voldoende. Dit is gewoon gevaarlijk!

BTW, net bericht gehad van de verkoper. Spannend 8)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Meestal leg ik wel velg eronder ja, vond ik alleen beetje zonde van deze velgen :P.
Ik zal eens kijken voor een Assteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

eX0duS schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:55:
Beste Alfa liefhebbers, ik ben al ik weet niet hoe lang op zoek naar wéér een andere auto, ik moet gewoon elk jaar een andere want, na 3 maanden begint het gewoon weer te kriebelen.
Ik heb al tig auto's bekeken en weet eigenlijk niet meer hoe of wat.
Onderstaande auto trok toch mijn attentie. Dicht in de buurt, en kan altijd eens een kijkje gaan nemen:

http://auto.marktplaats.n...eo-75-3-0-v6-america.html

Wat denkt de Alfist/Tweaker hier van?
Kan zo'n blok (als ie netjes bereden is), gewoon 280.000 draaien op LPG (zal geen LPG G3 zijn denk ik).
Is zo'n America technisch slechter dan een ander model? Ik heb gelezen dat de reservewielbak en de brandstoftank rot kunnen zijn, en natuurlijk de kriksteunen.
Moet ik ergens speciaal op letten?
Hij is niet APK gekeurd (al 9 jaar niet :P), kan er echt veel aan kapot in 9 jaar stilstaan?
Staan ze er op bekend dat ze olie zuipen bij het leven, of juist niet? :P

Voor 1500 euro zo meenemen is een gok, maar kun je leeglopen op 1500 euro plus dan nog wat er komen gaat, of kan zoiets allemaal nog best meevallen?

Op de foto's ziet ie re netjes uit, de blanke lak zal best los aan het laten zijn, alhoewel mijn 1.8 die ik toen had dat probleem niet had.
Op foto 2 zie ik wel een rare witte plek op de wielkastrand, kan van het licht zijn, je weet het toch niet natuurlijk...
Het zou die van Wil Mertens kunnen zijn, de registerleider van het Montreal register (SCARB). Die had ook altijd alles op LPG lopen. If so, dan heeft deze ook een beveiliging tegen backfire's, d.m.v. een soort overdrukbeveiliging. Ik meen een klepje op de luchtinlaat die dan opent.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo, vanavond ga ik ook mijn nieuwe wielen ophalen. Woot woot. Dus vanavond met mijn normale camera eens wat foto's trekken vna mijn helemaal niet smerige luchtaanzuigbuis en nieuwe wielen. Tadaa!

18" Madeno ATS wielen, netjes :D

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Wat is eigenlijk een redelijke prijs tegenwoordig voor een 156 2.0 selespeed uit 2000 ofzo? Waar moet op gelet worden? Ik zit te denken aan deze auto, ipv mijn BMW, maar hoor dat Alfa wel veel onderhoud nodig heeft?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Selespeed schijnt geen aanrader te zijn, gevoelige techniek en als het kapot gaat kost het je knaken.
Gewoon een handbak nemen dus...

Meer tips: http://www.alfaromeo156club.nl/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Distibutie moet iets vaker dan normaal (elke 60dkm of 3 jaar), verder zullen de meeste onderdelen van mindere of gelijke kwaliteit zijn dan die van BMW. Elke auto heeft z'n kwaaltjes, maar over het algemeen geldt toch: geef 'm genoeg olie, dan is er niets aan de hand :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Geen selespeed nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Selespeed kan best, maar je moet zorgen dat het een is van na 1999 dacht ik. Ff opzoeken...

Nee, 2001 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

eX0duS schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:55:
http://auto.marktplaats.n...eo-75-3-0-v6-america.html

Wat denkt de Alfist/Tweaker hier van?
Kan zo'n blok (als ie netjes bereden is), gewoon 280.000 draaien op LPG (zal geen LPG G3 zijn denk ik).
Na 9 jaar stilstaan zul je veel rubbers en onderdelen van de remmen kunnen vervangen. Als het blok al rond wil draaien. Voor 1500 euro kun je geen goede v6 verwachten. De America heeft de benzinetank in de kofferbak, deze roesten niet, of iig een heel stuk minder.
Olie zal die vast wel gebruiken. Het ligt eraan of je alles zelf kan doen of dat je alles moet laten doen. Wil je alles goed hebben, zit het er dik in dat je er nog 1500 euro tot nog veel meer erin moet steken.
Denk niet dat je met een paar 100 euro een jaar zonder zorgen kunt rijden. Voor dat bedrag kun je eerder een redelijk mooie 1800 verwachten. Maar ook daar zullen dingetjes aan moeten gebeuren.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Heeft er iemand hier ervaring met eco-tunen van een 1.9 JTD? Ik zit wat sites door te nemen maar uiteraard kom je alleen maar lovende verkoopspraatjes tegen en ik wil weten of er nu echt een merkbaar verschil is en of het de 400~500 euro waard is en of er verder geen risico's aan zitten. Echte objectieve gebruikerservaring dus.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh oke... hebben ze ook gewone automaat 156's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
YoshiBignose schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:07:
[...]

Oh oke... hebben ze ook gewone automaat 156's?
Nogmaals, die van na 2001 zijn prima... En vanaf een bepaald jaartal hebben ze een Q4.

Mijn updatetje van vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%202488/afbeelding120.jpg
Madeno's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Chubbchubb schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:32:
Heeft er iemand hier ervaring met eco-tunen van een 1.9 JTD? Ik zit wat sites door te nemen maar uiteraard kom je alleen maar lovende verkoopspraatjes tegen en ik wil weten of er nu echt een merkbaar verschil is en of het de 400~500 euro waard is en of er verder geen risico's aan zitten. Echte objectieve gebruikerservaring dus.
Ik denk dat je bij alfa weinig andere ervaringen gaat vinden dan met squadra. Die zou ik in ieder geval blind kopen afgaande op wat ik zo her en der gehoord heb.

Ik zie net op de site dat je dat al hebt voor onder de 400 euro afhankelijk van je motor.

[ Voor 7% gewijzigd door AkroBatik op 26-08-2008 00:13 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

k0ewl schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:21:
[...]

.. En vanaf een bepaald jaartal hebben ze een Q4.
156 Q4 :?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Q-system = automaat, alleen in combinatie met een 2.5 V6. De Selespeed is een semi-automaat (robot bediende handbak) en is er alleen als 2.0 TS (of GTA). De 156 is geen auto voor een automaat, die moet je lekker zelf rijden en op toeren houden. De Selespeeds zijn nog goed betaalbaar, maar de eerste types hadden last van software problemen (traag schakelen) en pompen stuk gingen. Vooral de pomp is een dure reparatie. De types na 2001 zijn beter, maar ALS er iets aan je bak stuk gaat betaal je de hoofdprijs.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Inderdaad, de Q-system bedoelde ik. Was er ook niet helemaal bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

np, dat was duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Net gebeld met de garage over mijn probleem met mijn gasklep, want ik heb daar natuurlijk tegen aan lopen drukken tijdens het schoonmaken. Het kan dus zijn dat deze ontregeld is... Nou, ze zeiden laten hem een half uur op het contact staan, dan kan hij zichzelf resetten en als dat niet helpt moest ik vanmiddag langskomen zodat ze hem met de examiner konden resetten.

Het klinkt mij in de oren als een broodje aap verhaal, maar ga het toch maar proberen. En anders was er vanmiddag om 16:15 nog een plekje... Dat betekent dat ik om 15:30 hier al weg moet en dat gaat de baas neit leuk vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verhaal kan wel kloppen, maar ik heb het alleen gezien bij Euro 3 motoren met electronisch geregelde gasklep.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
GA!S schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:12:
Verhaal kan wel kloppen, maar ik heb het alleen gezien bij Euro 3 motoren met electronisch geregelde gasklep.
De V6 heeft ook een elektronisch geregelde gasklep. Dus gewoon contact en dus niet starten? Zal het in de pauze eens proberen. Hopen dat het werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Betwijfel het. Bij het plaatsen van een nieuwe stappenmotor moet opnieuw zijn 0-punt gecalibreerd worden, dat kan alleen met een Examiner.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ikke! schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:54:
De America heeft de benzinetank in de kofferbak, deze roesten niet, of iig een heel stuk minder.
Als ik mij goed herinner, die benzinetank was toch ook van "plastic". I.i.g. niet van metaal.
Staat me wat van bij.

Buiten dat, een America voor 1.500 is zeker weten dat je er werk aan/van zult hebben.
Wat Buttje al aangeeft, 't zou de ex van Wil kunnen mijn, maar zou die dan niet binnen de club verkocht worden? Daarnaast, Wil kennende zou de staat dan wel heel goed moeten zijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Goed, dat hielp dus niet en daarom maar naar de garage geweest. Even uitgelezen, geen enkele error code te vinden. Ik gooi de motorkap open en toen kon ik het duidelijk horen. Een overduidelijke piep: hij zuigt valse lucht aan bij 1 van de inlaatbuizen. 6 nieuwe inlaatbuispakkingen besteld en 1 gasklephuispakking. Ze hebben ook nog even op verzoek naar het gasklephuis gekeken en die was zo te zien nog prima in orde en dus niet kapot! O+

Op de weg terug liep ze trouwens weer als vanouds, maar morgenvroeg zal het wel weer janken met de pet op zijn. Van het weekend even alles er opnieuw weer afhalen en opzetten en dan is het prima. Ook moet ik mijn wielkasten blijkbaar omrollen, want mijn banden lopen aan nu :|

Om af te sluiten nog even een nieuwe plaat van Bella:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%202488/attachment.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%202488/attachment1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Soulfly schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:37:
Buiten dat, een America voor 1.500 is zeker weten dat je er werk aan/van zult hebben.
Wat Buttje al aangeeft, 't zou de ex van Wil kunnen mijn, maar zou die dan niet binnen de club verkocht worden? Daarnaast, Wil kennende zou de staat dan wel heel goed moeten zijn.
't Was zijn dagelijkse auto, maar als hij al vanaf 2000 geen APK gehad heeft, zal het vast die van Wil niet zijn, want die heb ik er 2 jr terug nog mee zien rijden.

Ennnuh ... van welke Alfa heb je nou geen werk?! |:( 7(8)7
k0ewl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:24:
Ook moet ik mijn wielkasten blijkbaar omrollen, want mijn banden lopen aan nu :|

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%202488/attachment1.jpg
no shit :X

euhm .. ik zou er alleen niet te lang mee wachten, want als hij dan één keer goed 'hapt' dan doet hij het wel voor je .. maar dan alleen niet zo netjes :')

[ Voor 72% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-08-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
ing._Buttje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:40:
Die ben ik ook nog niet tegen gekomen... :X

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ing._Buttje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:40:
[...]

't Was zijn dagelijkse auto, maar als hij al vanaf 2000 geen APK gehad heeft, zal het vast die van Wil niet zijn, want die heb ik er 2 jr terug nog mee zien rijden.

[...]

no shit :X

euhm .. ik zou er alleen niet te lang mee wachten, want als hij dan één keer goed 'hapt' dan doet hij het wel voor je .. maar dan alleen niet zo netjes :')
Nee, ik ga van het weekend langs een schadeherstel bedrijf. Ik neem toch aan dat zij wel zo'n omrolapparaat hebben. Daarnaast liggen er op de foto nog 4 velgen incl. banden op de achterbank/in de kofferbak. Uithouden tot zaterdag doet hij het wel. Ik rijd alleen vrijdag er nog mee naar huis, en dat zijn alleen maar snelweg kilometers dus dat gaat wel goed.

Nog wat over het comfort: het valt me reuze mee! Mijn vorige sloffen hadden een hoogteslag en nu is het eigenlijk fijner rijden dan toen. Je voelt wel wat meer op de hobbels en klinkerstraatjes, maar dat vind ik niet zo erg. Beetje extra grip in de bochten is leuk en het staat gewoon echt heel goed. Wel wat meer last van spoorzoeken, maar ik had niet anders verwacht met 225 banden erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Weet niet waar je ongeveer woont, K0ewl.

Ik kan je iniedergeval Color Shop in Venlo aanraden, daar rollen ze ook auto's voor 90 euro. Ik heb geen aandelen in dat bedrijf en heb er ook niets mee te maken, alleen ervaringen van een aantal clubleden van de 145 club.

Ergens omgeving Utrecht zit er ook wel één, maar die was 110 euro en vond ik persoonlijk contactueel niet zo heel sterk overkomen (kortaf, bot).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Heb eindelijk wat foto's om online te zetten:

Dit is dus mijn auto.
Rijd als een zonnetje

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXRTAT6R.jpg
je ziet boven het voorwiel een blaasje onder de lak zitten. Vanaf morgen is dit opgelost en heb ik een nieuwe gespoten bumper.
je ziet boven het achterwiel net onder het tankklepje ook een klein deukje maar dat laat ik voorlopig nog even zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVMAPGZ8.jpg

voor volledige album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=F4N3PZZK

Inmiddels opgelapt:
- Andere radio erin.
- Kabeltjes naar cd-wisselaar weggewerkt
- Nieuw lampje voor achter tellerplaat besteld (zaterdag vervangen)
- Automatjes vastgezet met klemmetjes
- Steenslag weggewerkt met lakstift
- Deurvangers besteld (volgende week vervangen)
- Bumper is gespoten (morgen er terug op zetten)
- Instructieboekje gehaald

Nog te doen:
- Distributieriem en nokkenasversteller (binnen nu en 6000 kilometer)
- Leer oplappen
- Fatsoenlijke versnellingspookknop zien te vinden (nog niks fatsoenlijks gevonden)
- Code Card van vorige eigenaar zien te krijgen. Niet geleverd met verkoop.

Daarnaast zie ik op alfa156club forum dat sommige mensen een plaat onder de bodem monteren. Is dit verstandig?

[ Voor 40% gewijzigd door Hayfork op 28-08-2008 21:25 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• YoshiBignose
Leuk, maar helaas groen. Dat is echt zo'n saaie kleur die ik nooit zou nemen. Ik zit er ook aan te denken een 156 te kopen, m'n E36 begint een beetje uit elkaar te vallen :')

[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 28-08-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hayfork schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:17:
Daarnaast zie ik op alfa156club forum dat sommige mensen een plaat onder de bodem monteren. Is dit verstandig?
Meteen doen. Je motorruimte wordt anders direct ranzig en je krijgt overal roest etc. Je moet btw ook waarschijnlijk je bumpersteunen vervangen voordat je hem kan monteren. Die zijn dus waarschijnlijk verroest doordat je geen bodemplaat hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
helaas geen directe foto , maar wel een vraag.
Weet niet of hij hier past , maar een topic openen vond ik ook zo raar.

Ik heb een Alfa Romeo 146 uit 1996 met 141.000 km op de teller.

Gisteren reed ik naar huis , en hoorde ik een licht zoemend geluid.
Moest me er wel op focussen , dus ik deed de radio al uit.
Toen ik van de snelweg af kwam en weer de stad in reed hoorde ik niks.

Vanochtend weer naar het werk dus weer de snelweg op.
Toen hoorde ik het weer , en werd het zelfs harder.
Toen ik weer afremde om de snelweg te verlaten en weer de stad in te rijden was het geluid ook weer weg.
In de stad maximaal in zijn 3 gereden , en flink opgetrokken om te kijken of ik het geluid hoorde.
Maar toen kwam het niet opdraven.

Het lijkt dus alleen rond de 100km/u te gebeuren.
En als ik dan optrek , word het geluid alleen maar erger.
Als ik dan me stuur iets of wat naar links beweeg , lijkt het ook erger te worden.
Terwijl als ik naar rechts stuur (niet echt sturen maar meer beetje naar rechts beweeg) , dan lijkt het geluid ook te verdwijnen.

Met remmen of sturen heb ik er ook geen last van , dus lijkt mij sterk dat het een wiellager o.i.d. is.
Als ik de koppeling intrapte leek het ook weg te zijn.

Wie weet waar dit aan kan liggen?
Kan dit bijvoorbeeld stuurbekrachtingspomp zijn?
Het geluid lijkt eerst om een klein zoemend/fluitend geluid , wat daarna luider werd.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zo mijn auto is fluitend de APK door gekomen, hij kwam zelfs door de roetmeting met de katvervanger 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

degroot schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:51:
helaas geen directe foto , maar wel een vraag.
Weet niet of hij hier past , maar een topic openen vond ik ook zo raar.

Ik heb een Alfa Romeo 146 uit 1996 met 141.000 km op de teller.

Gisteren reed ik naar huis , en hoorde ik een licht zoemend geluid.
Moest me er wel op focussen , dus ik deed de radio al uit.
Toen ik van de snelweg af kwam en weer de stad in reed hoorde ik niks.

Vanochtend weer naar het werk dus weer de snelweg op.
Toen hoorde ik het weer , en werd het zelfs harder.
Toen ik weer afremde om de snelweg te verlaten en weer de stad in te rijden was het geluid ook weer weg.
In de stad maximaal in zijn 3 gereden , en flink opgetrokken om te kijken of ik het geluid hoorde.
Maar toen kwam het niet opdraven.

Het lijkt dus alleen rond de 100km/u te gebeuren.
En als ik dan optrek , word het geluid alleen maar erger.
Als ik dan me stuur iets of wat naar links beweeg , lijkt het ook erger te worden.
Terwijl als ik naar rechts stuur (niet echt sturen maar meer beetje naar rechts beweeg) , dan lijkt het geluid ook te verdwijnen.

Met remmen of sturen heb ik er ook geen last van , dus lijkt mij sterk dat het een wiellager o.i.d. is.
Als ik de koppeling intrapte leek het ook weg te zijn.

Wie weet waar dit aan kan liggen?
Kan dit bijvoorbeeld stuurbekrachtingspomp zijn?
Het geluid lijkt eerst om een klein zoemend/fluitend geluid , wat daarna luider werd.
Het kan het begin zijn van een lagertje. Is het er altijd rond hetzelfde toerental (door de verschillende versnellingen heen of maakt dat niet uit? If so dan is het iets bij de motor.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kwam vanmiddag uit 't werk bij ons dorp de snelweg af en zag nog nipt een Alfa 75 naar het volgende naburige dorp Oldeboorn scheuren ... dus 2 opties, of linksaf ons dorp in, of gasgeven en er achteraaaannnnnnnnnnnnnnnnnnn :9

doh :P

Met ruim 140 het bochtige weggetje tussen onze dorpen over geknald achter de 75 aan en ik zat direct achter 'm toen ie even werd opgehouden .. zat vast zo van huh!? :? in z'n binnenspiegel te kijken :+

gaaaaaaaaaaaaaaaf _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:22:
kwam vanmiddag uit 't werk bij ons dorp de snelweg af en zag nog nipt een Alfa 75 naar het volgende naburige dorp Oldeboorn scheuren ... dus 2 opties, of linksaf ons dorp in, of gasgeven en er achteraaaannnnnnnnnnnnnnnnnnn :9

doh :P

Met ruim 140 het bochtige weggetje tussen onze dorpen over geknald achter de 75 aan en ik zat direct achter 'm toen ie even werd opgehouden .. zat vast zo van huh!? :? in z'n binnenspiegel te kijken :+

gaaaaaaaaaaaaaaaf _o_
Herkenbaar..... alleen bij mij zijn het ook vaak zat automobilisten in andere merken die raar in hun binnenspiegel zitten te kijken als ik ineens achter ze zit. O-) :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Crap, als ik het geld had :$

GTV 2.0 of nog mooier GTV 3.0 V6 24V

Zucht...sparen :/

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey lache :) Ik rij nog een eerste editie 156 uit 1998. Roodleren bekleding en metallic zilver buitenkant, mooie velgjes eronder. Zal hier binnenkort eens ene paar plaatjes neerplempen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rlkz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:14:
Crap, als ik het geld had :$

GTV 2.0 of nog mooier GTV 3.0 V6 24V

Zucht...sparen :/
Ik dacht ook dat ik een GTV wel zag zitten tot ik er daadwerkelijk in zat ... verdomme wat zit je daar raar in ten opzichte van de rest :X Hetzelfde geldt helaas voor de 166 :'(
147 en de GT hebben een dashboard dat weer niet Alfa waardig is naar mijn mening.
Brera/Spider zijn te klein voor mij en de 159 nog te duur :'( dus de ultieme Alfa is de 156 (GTA) :*) 8)

Het leven is soms zo simpel :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:33:
[...]

Ik dacht ook dat ik een GTV wel zag zitten tot ik er daadwerkelijk in zat ... verdomme wat zit je daar raar in ten opzichte van de rest :X Hetzelfde geldt helaas voor de 166 :'(
147 en de GT hebben een dashboard dat weer niet Alfa waardig is naar mijn mening.
Brera/Spider zijn te klein voor mij en de 159 nog te duur :'( dus de ultieme Alfa is de 156 (GTA) :*) 8)

Het leven is soms zo simpel :+
Hmm, dan toch maar eens plaatsnemen in zo'n ding. Mijn persoonlijke Alfa leven is daarintegen voor mij niet zo simpel, ze zijn allemaal zo mooi :+

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
AkroBatik schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:47:
[...]

Het kan het begin zijn van een lagertje. Is het er altijd rond hetzelfde toerental (door de verschillende versnellingen heen of maakt dat niet uit? If so dan is het iets bij de motor.
Ik denk al dat ik weet wat het is.
Ik denk dat het een van me remblokken voor is , zodra ik rem begint het.
Als ik dan een keer hard doorrem , dan is het weer weg.

Het is ook namelijk niet altijd rond hetzelfde toerental , snelheid of versnelling.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Me shades waren ook eindelijk binnen :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9FEql1h4Oiz96VS52vXk1BVk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xYKjDYEWHvvJxuuopTzQKDI5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lAfcmiS9gpjrFDRtRlgnw20e/full.jpg

Hij moet alleen een keer echt goed gepoetst/polijst worden

Vette velgen Koewl, maares een fotoshoot doen? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 30-08-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Net terug uit Assen! Groot spectacel... niet 1, niet 2, maar 3 8C's op de baan! Erg leuke specials waaronder een oldtimer van 80 jaar oud! Morgen komt de '78 F1 auto ook een paar rondjes doen, verder erg gezellig, veel mensen gesproken :)

Enige g*dvergeten minpunt van de dag... stuurbekrachtiging slang kapot. NIet goed geperst door bedrijf hier. Dus morgen niet circuit rijden :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

degroot schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:11:
[...]

Ik denk al dat ik weet wat het is.
Ik denk dat het een van me remblokken voor is , zodra ik rem begint het.
Als ik dan een keer hard doorrem , dan is het weer weg.

Het is ook namelijk niet altijd rond hetzelfde toerental , snelheid of versnelling.
Ik zou toch nog even de stuurbekrachtigingsvloeistof checken. Meestal zoemt de stuurbekrachtigingspomp als hij droog loopt... Dit zeg ik omdat je zelf dacht aan de stuurbekrachtiging aanvankelijk, better safe than sorry...
Als die pomp namelijk kapot gaat dan kan je diep in je buidel tasten (been there, done that).

Mocht je toch de remblokken verdenken, dan kan je kijken of ze niet ver op zijn.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:13:
Net terug uit Assen! Groot spectacel... niet 1, niet 2, maar 3 8C's op de baan! Erg leuke specials waaronder een oldtimer van 80 jaar oud! Morgen komt de '78 F1 auto ook een paar rondjes doen, verder erg gezellig, veel mensen gesproken :)

Enige g*dvergeten minpunt van de dag... stuurbekrachtiging slang kapot. NIet goed geperst door bedrijf hier. Dus morgen niet circuit rijden :/
Oe klinkt goed! :+

Ik ga morgen even heen, helaas zonder dSLR - ligt bij Nikon Service Center :'(

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Njah als je 2m04, kalend en zonnebril op het hoofd tegenkomt ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
:)

Kwam deze nog tegen, misschien oud, maar dat geluid :9~

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

1 woord ...

GEIL :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Wacht jij maar tot je morgen oog in oog met de 8C staat... veel mooier nog dan de filmpjes :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

och, zou me niet verbazen dat het van die suftrutten zijn die niet eens weten waar dat rechter ding op de vloer voor dient behalve als voetsteun }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Oh ze reden wel aardig door hoor. Gingen niet maximaal hard door de bocht en weet ook niet of ze wel echt volgas gaven op het rechte stuk, maar het klonk zekers mooi :9~ O+

Straks weer die kant op :*)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nou idd, die 8C's gingen er aardig vandoor ... ze moesten eigenlijk vandaag zo'n beetje de eer hoog houden, want de F1 is dus niet de baan over geweest .. teveel herrie :/

.. doh! |:( :( :( :(

zie ook ..
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=34213

en ik vind het wél een blunder van formaat van de organisatie, want ie WEET als geen ander dat deze regel er is en TOCH gaat de auto op zaterdag de baan op en zondag mag hij het pas tegen 16:00 nog eens gaan proberen, maar tegen die tijd is het al te laat! Dat WEET je van te voren... laat hem dan niet op zaterdag rijden, maar op zondag rond 14:00 als iedereen er nog is ... !!

En dit is ook zeker niet de eerste keer dat dit gebeurt ........

dit is gewoon ronduit dom .. en kun je niet verkopen aan je leden!

En ook sneu voor Jan Lammers ...
sorry knul, je mocht wel even aan de knoppen zitten, maar je mag er niet mee spelen op het circuit, dus je mag weer gaan :w

/me zwaar geïrriteerd is :(

desalnietteplus .. de pics!!1111 *clique* :9

voorproefje ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Alfa/SS2008/thumbnails/IMG_0675.JPG
de 156 in Meguiars jasje 8)

Malboro Alfa Romeo V12
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Alfa/SS2008/thumbnails/IMG_0677.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Alfa/SS2008/thumbnails/IMG_0683.JPG

tipo 33
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Alfa/SS2008/thumbnails/IMG_0721.JPG

8C
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/Alfa/SS2008/thumbnails/IMG_0739.JPG

:9~

[ Voor 99% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-08-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo, gisteren alle inlaatpakkingen van de Alfa weer vervangen en hij loopt weer als een trein! O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Zo begin van de middag even naar SSAR geweest, zoals gewoonlijk een mooi spektakel! Met volle verbasing zitten kijken hoe vol het vaste terein wel niet was, kan me van vorig jaar herinneren dat het een stuk leger was. Ik had graag even wat kliekjes geschoten, maar dat wordt volgend jaar dubbel en dwars ingehaald.

Die 8C's en de MiTo's, fantastisch, wat een mooie wagens. Vanzelfsprekend is de 8C de mooiste auto die ooit gebouwd is, maar die MiTo's zijn ook hele gave stoeibakjes. Vooral diegene in het wit met mooie spaak velgen :9

Oh btw ephymerous, mooie wagen! 8)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ing._Buttje schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:00:
en ik vind het wél een blunder van formaat van de organisatie, want

<knip>

.. en kun je niet verkopen aan je leden!
Zoooooooo met je eens Klaas...... :( Ben speciaal blijven wachten op de F1, was anders veel eerder weg gegaan. Kansloze actie en grote domper op de hele dag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Imho wordt het tijd dat alles en iedereen met een liefde voor motorsport eens op gaat staan. Dus niet een clubje links en rechts maar alles en iedereen (van minibikes tot f1 zegmaar) om Den Haag duidelijk te maken dat wij ook recht hebben op een aantal plekken waar wij ons ding kunnen doen. Kom op zeg, er zijn maar twee circuits in Nederland en nog wordt dat grandioos verziekt door die kloterige boomknuffelaars die een ander hun lol niet gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Net een 8C gespot bij het tankstation :P

x-post, vergeef me ;)

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/592/img0032reskw3.jpg
Front met HF LS grille en HF Logo... 6000K Pilot Xenon

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/7049/img0011resia0.jpg
Kontje :9

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4756/img0018reseq2.jpg
Stuurtje en dash

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/2358/img0021resib1.jpg
Metertjes (en idd, je kan niet zonder!)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7427/img0024resgb3.jpg
Werkplek :)

[ Voor 88% gewijzigd door Bertus op 31-08-2008 22:56 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Wat een super weekend gehad! Ondanks dat ik zelf niet kon rijden vanwege een spontaan knappende stuurbekrachtigingsslang... en ondanks dat de F1 niet door ging. Natuurlijk ongelovelijk triest dat de linkse boomknuffelende mens weer de zin krijgt. Maar dat kon mijn weekend niet bederven ;)

Heel veel (onbekende) mensen (weer) gesproken met de nodige Alfa talk natuurlijk! Heb me staan vergapen aan voornamelijk de 8C, de 155 GTA, en ook aan de race 155's binnen de ARTC155. Daar wordt echt serieus werk van gemaakt, klasse :)

De recordpoging was ook prachtig, stond voor de tribune... links, rechts, voor en achter zover ik kon kijken Alfa Romeo's! Het verhaal kan ik nog 10 alinea's uitbreiden maar de conclusie is: je had er bij moeten zijn 8)

Enkele van de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/ss2008/640ss2008-16.jpg
rlkz schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:20:
Oh btw ephymerous, mooie wagen! 8)
Danku Danku! Had 'm zelfs gepoetst... voor het eerst dit jaar :X :P

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2008 23:42 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

En toch ben ik van mening dat ik niks gemist heb, ondanks alle mooie foto's. :P
Er is namelijk maar 1 ding leuker dan kijken, en dat is zelf rijden, dat was voor mij technisch gezien even niet verstandig en dus niet boeiend genoeg om helemaal voor naar t noorden te gassen.

Maar heb genoeg snode plannen voor de 155 voor komend voorjaar. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring, en een oplossing, voor een blijvend rood airbag waarschuwings-lampje? Ik heb alle zekeringen gechecked, alles ok. Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Even langs de garage. Die kan hem dan uitlezen en eventueel resetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan voorkomen als de accu eens leeg of ontkoppeld is geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de brakke mobiele pic maar dit is d'r dan:
Afbeeldingslocatie: http://sjonniesjon.nl/IMG00302.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sjonniesjon.nl/IMG00303.jpg
Binnenkort ga ik op bezoek bij een leerrestaurateur voor het rode, al ben ik daar nog niet helemaal over uit aangezien ik dit versleten ook wel iets vind hebben :)

Hier reed ik laatst in dus die werd ook even open gezet:
Afbeeldingslocatie: http://sjonniesjon.nl/IMG00301.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://www.colourlock.nl/

Kijk daar maar eens voor leerreparatie. Heb een setje besteld om de kleur van mijn stuur terug te brengen en dat werkt best aardig. Je kunt een complete set voor de stoelen bestellen, zolang ze niet gescheurd zijn is het prima zelf te repareren.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:02:
http://www.colourlock.nl/

Kijk daar maar eens voor leerreparatie. Heb een setje besteld om de kleur van mijn stuur terug te brengen en dat werkt best aardig. Je kunt een complete set voor de stoelen bestellen, zolang ze niet gescheurd zijn is het prima zelf te repareren.
Ahhh thanks, zal daar eens kijken :)

Verder nog zoiets, wat zou een beetje paintjob van de hele bak kosten, zit nogal wat krassen en steenslag op namelijk (niet te zien, vandaar deze foto).

En dan als laatste, de tweede en derde serie 156 hebben vaak (ik weet het zeker van de Ti's maar ook de Executive had 't) een hele subtiele sideskirt waardoor de auto niet zo rond afloopt maar een beetje vierkanter word tussen de wielen. Heb wat rondgespeurd maar kan eigenlijk alleen de GTA skirts vinden voor eurootje of 150. Zijn dat nou dezelfde of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GTA skirts gaan niet passen tenzij je je wielkuipen laat afrollen. De skirts waar je het over hebt horen bij het sportpakket en zijn met goed zoeken wel gebruikt te vinden. Beter is om ze ongespoten nieuw te halen bij Tuynder, kost je zo'n 150 euro excl. spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/156-SW-01.jpg

Zonder skirts.

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/156-SW-12.jpg

Met skirts.
Hele auto spuiten is onbetaalbaar tenzij je het ergens in de avonduren of oost-europa laat doen. Reken op een 2000,- euro of meer.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:12:
[...]

Ahhh thanks, zal daar eens kijken :)

Verder nog zoiets, wat zou een beetje paintjob van de hele bak kosten, zit nogal wat krassen en steenslag op namelijk (niet te zien, vandaar deze foto).

En dan als laatste, de tweede en derde serie 156 hebben vaak (ik weet het zeker van de Ti's maar ook de Executive had 't) een hele subtiele sideskirt waardoor de auto niet zo rond afloopt maar een beetje vierkanter word tussen de wielen. Heb wat rondgespeurd maar kan eigenlijk alleen de GTA skirts vinden voor eurootje of 150. Zijn dat nou dezelfde of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt gewoon de sportpakket sideskirts. Die heb ik ook en zijn volgens mij gewoon bij Tuynder te bestellen en nr1 op het plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.tuynder.nl/tuynder/catalog_images/rt7/T7_7071200002.jpg

Dat zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/P7270004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

En imho een must voor iedere 156 aangezien ze er zonder lang niet zo lekker sportief uitzien als met.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jullie zijn mijn nieuwe helden, ga die skirts er zeker op zetten, ongespoten kopen en even laten spuiten bij de plaatselijke garage hier, ken volgens mij zelfs nog wel zo een spuiter dus dat moet me wel lukken.

Over het overspuiten, da's mooi prijzig dan, zit namelijk ook nog met een akkefietje van een grapjas een sleutel en twee deuren en een mooie golf beweging. Alleen die deuren kosten me ook al 750 euro om en nabij dus het valt allemaal weer lekker tegen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:22:
Hey jullie zijn mijn nieuwe helden, ga die skirts er zeker op zetten, ongespoten kopen en even laten spuiten bij de plaatselijke garage hier, ken volgens mij zelfs nog wel zo een spuiter dus dat moet me wel lukken.

Over het overspuiten, da's mooi prijzig dan, zit namelijk ook nog met een akkefietje van een grapjas een sleutel en twee deuren en een mooie golf beweging. Alleen die deuren kosten me ook al 750 euro om en nabij dus het valt allemaal weer lekker tegen :o
Combidealtje laten maken icm. de skirts?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Spot-repair kan een hoop doen voor kleinere schades, loop ff een goede herstelboer binnen en vraag wat het totaal je kost. Reparatie deuren, spuiten skirts en spot-repair voor de ergste putten en deuken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

stond ik gister na een drukke werkdag voor het stoplicht op de weg terug naar huis, komt er ineens allemaal rook/stoom/damp onder de motorkap vandaan!!!!!11 :? -O-

dus ik zo, "o-ow" }:O /me koppakking-like gedachten door z'n hoofd flitsen zag

Dus snel het kruispunt over en meteen eraf naar de Esso. Daar motor uit, kap open ... zie ik nog net zo'n piesstraal water uit een slang naar mijn uitlaatspruitstuk piesen .. slang lek! _O-

Ik naar de Esso-mannetje toe voor een mes en een schroevendraaiert, maar die had ie niet .. dus me meisje op gebelt, de schat, en jahoor, die wilde me wel ff uit de problemen komen redden *;

halfuurtje later rijdt ze ook bij de Esso het terrein op, mes en schroevendraaier gepakt, slang snel wat ingekort zonder al teveel koelvloeistof te morsen, litertje koelvloeistof erbij en klaaaar :*)

helemaal weer toppie *O*

Morgen gaat ze voor de APK btw ... ben benieuwd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb er genoeg van die italiaanse bella's, ik stap over op Seat. 8) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ing._Buttje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:10:
stond ik gister na een drukke werkdag voor het stoplicht op de weg terug naar huis, komt er ineens allemaal rook/stoom/damp onder de motorkap vandaan!!!!!11 :? -O-

Dus snel het kruispunt over en meteen eraf naar de Esso. Daar motor uit, kap open ... zie ik nog net zo'n piesstraal water uit een slang naar mijn uitlaatspruitstuk piesen .. slang lek! _O-

Ik naar de Esso-mannetje toe voor een mes en een schroevendraaiert, maar die had ie niet .. dus me meisje op gebelt, de schat, en jahoor, die wilde me wel ff uit de problemen komen redden *;

halfuurtje later rijdt ze ook bij de Esso het terrein op, mes en schroevendraaier gepakt, slang snel wat ingekort zonder al teveel koelvloeistof te morsen, litertje koelvloeistof erbij en klaaaar :*)

helemaal weer toppie *O*

En die kwam helemaal uit zeeland?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

helemaal weer toppie *O*
Dat is wel een tijdelijke oplossing hoor. Als er eenmaal een slang kapot gaat moet je hem sowieso vervangen. Mijn pa had het ook zo gefixed en dacht dat het wel weer goed was. 2 weken later ging de slang weer kapot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Sjah APK...njah in iedergeval succes. Ik was toen met m'n 146 iets minder blij - na afloop :P
Specht schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:02:
Die hebben wel vloeiende lijnen in tegenstelling tot de nieuwe ibiza, joh wat een lelijk ding :')

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

AkroBatik schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:53:
[...]

En die kwam helemaal uit zeeland?
we wonen al ruim anderhalf jaar saampjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ing._Buttje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:35:
[...]

we wonen al ruim anderhalf jaar saampjes ;)
Okeej vandaar :+
Specht schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:02:
Afbeeldingslocatie: http://images.europeancarweb.com/events/0704_ec_02_z+2007_geneva_auto_show+alfa_romeo_girls.jpg eerste hit op google met Alfa Girls en dan gaat het natuurlijk om het linker exemplaartje.

En natuurlijk mn eigen merkje: Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Lancia%20Delta%2002.jpg Ja ik blijft toch bij de italiaantjes.

[ Voor 65% gewijzigd door AkroBatik op 02-09-2008 22:58 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
AkroBatik schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:53:
[...]

Okeej vandaar :+

[...]

[afbeelding] eerste hit op google met Alfa Girls en dan gaat het natuurlijk om het linker exemplaartje.

En natuurlijk mn eigen merkje: [afbeelding] Ja ik blijft toch bij de italiaantjes.
Met stom^^ :*)

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp/Parijs/Alfa%20Romeo%208C%20Competizione%20en%20lekker%20wijf%206.jpg

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rlkz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:04:
Sjah APK...njah in iedergeval succes.
Nah, hij staat weer klaar :*)

Enige afkeur was een remleiding die op t punt van knappen stond. :$
Zo te zien heeft ie tegen de velg lopen schuren o.i.d. Dus deze direct laten vervangen.

Nah en de voorbanden waren toch al hard toe aan nieuw, dus aangegeven dat ze die ook wel alvast mochten doen mits voorradig, en verdomt, die hadden ze ook snel geregeld, dus die er ook om gelegd! Nieuwe Dunlop SP 9000's 8)

ghehe .. dus mijn eigenhandige geknutsel aan het flexibele stuk van de uitlaat was voldoende dicht ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/FlexPech/flex12.jpg

:P

wOEi *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-09-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De V6 is volgende week ook aan de beurt... enige waar ik een beetje mee zit is de katvervanger. Maar de carterontluchting is ook afgedopt... en dat compenseert ook een hoop uitstoot. En de auto wordt alleen stationair gechecked, ff afwachten dus :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zo, vanavond nog even nieuwe olie erin gedaan + nieuw oliefilter :)

Da's de 2e verversing sinds het nieuwe motorblok er in ligt. De eerste keer bij 5000km en deze, 14k later. De motor heeft nu dus 15k gelopen *O*

De 156 is nu mooi helemaal fris voor ons weekje Limburg, aankomende vrijdag 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-09-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:55:
[...]

Nah, hij staat weer klaar :*)

Enige afkeur was een remleiding die op t punt van knappen stond. :$
Zo te zien heeft ie tegen de velg lopen schuren o.i.d. Dus deze direct laten vervangen.
lol, zelfde kwaal als destijds bij mij. Er was een remleiding dusdanig beschadigd dat deze vervangen moest worden. Altijd weer een verrassing, zeker als je denkt dat er niks of juist veel aan de hand kan zijn.

Voor diegene die nog highres pics zoeken (voor wallpapers bijv) van ons geliefd merk; klik
Wellicht alwel bekend, maar altijd nog even handig om te posten :)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

ing._Buttje schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:05:De 156 is nu mooi helemaal fris voor ons weekje Limburg, aankomende vrijdag 8)
Goed bezig, toeter maar als je een Mito tegen komt daar. ;)
147 gaat vrijdag voor een grote beurt met distributieriemenen en de hele ellende, weet nog niet wat ik voor een huurauto mee ga krijgen, maar ik mag toch ergens op hopen, niet dan? :P

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

Vandaag weer (vierde keer) terug geweest naar de spuiterij. Alweer laat de lak los. Zelfs nu ze hem zelf nog extra geprimerd hebben. Vorige keer was er vanuit de fabrikant geen grondlaag aangebracht waardoor de lak niet zou hechten (zeiden ze bij de spuiterij althans) en nu waren ze de bumper aan het polijsten toen de lak weer los liet. G*dverdomme!
Stellen in ieder geval alles in het werk om mij tevreden te krijgen zeggen ze nu dus benieuwd. Is zelfs geopperd een compleet sportpakket-bodykit te bestellen als de normale voorbumper toch hetzelfde blijft.
Iemand enig idee wat een originele 156 bumper ('98) kost? Of welke bumpers er nog meer op passen behalve de imitatie-originele plastic knoemel...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Novitec einddemper zit erop...

Voor. Demper was op zich nog goed, lekte niet maar was erg bruin en krokant aan de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/einddemper/voor.jpg

Na. Komt een beschaafd geluidje uit :)

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/einddemper/na.jpg

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Kun je die laatste eens van een wat grotere afstand nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Hier nog 2 "foto's" (van m'n Motorola SLVR...)

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/einddemper/na2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://anansi.tweakdsl.nl/alfa147/einddemper/na3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hmmm verleidelijk :P

Nah, me meisje en ik gaan er een weekje tussenuit, dus laterz :w

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Oef :X Banden even goed bekeken en die zien er aan de binnenkant niet fris meer uit, ff vervangen voor de apk... Dunlop SP Sport Maxxen besteld (alleen de voorkant)... rekening... schrikken :X

XXXVI

• ephymerous
Ik heb zojuist 40 minuten in de nieuwe MiTo 1.4 Turbo met 150pk mogen sturen. De MiTo wordt vandaag, morgen en overmorgen "gepresenteerd" bij de lokale Alfa Romeo dealer de Jong.

Uiterlijk zijn de meeste mensen het wel over eens, de eerste foto's vielen wat tegen en na het SS was eigenlijk iedereen het er bijna over eens. Een leuk karretje met een goed uiterlijk, enige minpuntje dat ik kan vinden... het mag van mij wel een tikje agressiever!

Interieur is ook prima, de 155 waar ik dagelijks in rijdt kan je qua afwerking absoluut niet vergelijken. En de nieuwe auto's waarin ik gereden heb vind ik zeker niet beter afgewerkt als de MiTo. Vervelend vind ik wel het feit dat de armsteun niet aan de stoel bevestigd zit en je deze apart moet instellen. Dit had ik in eerste instantie niet door, en zorgde voor enkele irritatie daar de armsteun te hoog stond.

Leuk feit voor mij is dat ik er met mijn 2 meter en precies 5 centimer perfect in kan zitten, de beenruimte is voorin meer dan voldoende. Achterin houd het niet over, maar daar koop je zo'n auto ook niet voor.

Het wel besproken DNA doet goed zijn werk. Ik heb een bochtig landweggetje driemaal afgereden, de all weather en normal stand kunnen mij niet echt bekoren, het rijd prima daar niet van, maar ik houd meer van sportief rijden. De Dynamic stand sluit dan ook veel beter aan bij mijn rijstijl, en Alfa Romeo, mijn complimenten! De MiTo stuurt en schakelt goed, ook korte bochten kan je met veel overtuiging nemen. Het Q2 systeem draagt hier natuurlijk ook aan bij! Wel denk ik dat de gemiddelde auto rijder de auto op 17" te hard vind.

De MiTo krijgt van mij dan ook een ruim voldoende! Sportief rijden, goed zitten en een mooi interieur en exterieur! Het begint weer ergens op te lijken! :)
ephymerous schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:16:
Oef :X Banden even goed bekeken en die zien er aan de binnenkant niet fris meer uit, ff vervangen voor de apk... Dunlop SP Sport Maxxen besteld (alleen de voorkant)... rekening... schrikken :X
Inmiddels gemonteerd en flik stuk mee gereden, stiller als de Toyo, en vooral meer grip als de Toyo! Ben erg benieuwd naar de eigenschappen op nat wegdek :)

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 11-09-2008 15:08 ]

XXXVI

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:06:
[...]
Het Q2 systeem draagt hier natuurlijk ook aan bij! Wel denk ik dat de gemiddelde auto rijder de auto op 17" te hard vind.

De MiTo krijgt van mij dan ook een ruim voldoende! Sportief rijden, goed zitten en een mooi interieur en exterieur! Het begint weer ergens op te lijken! :)
Je hoort toch ook te stuiteren in een Alfa? B)

Zo af en toe krijg ik ook reacties, oh man wat is je auto stug! terwijl ik niets spannends heb gedaan qua veren/schokdempers. Ik begin het inmiddels juist fijn te vinden, heerlijk een auto die als een blok op de weg ligt. Enkele weken nog meegereden in een Volvo V70, jak - zweeft me veels te veel er werd er gewoon beroerd van. Mijn volgende AR gaat absoluut zakken naar de grond!
Inmiddels gemonteerd en flik stuk mee gereden, stiller als de Toyo, en vooral meer grip als de Toyo! Ben erg benieuwd naar de eigenschappen op nat wegdek :)
Hmm had jij ook Proxes T1-R eronder? het enige nadeel van de Toyo's wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het slechte gedrag op een nat wegdek, helemaal als er een paar plassen liggen - hap hap hap.

Tevens heb ik atm iets minder geluk met m'n 146. Sinds kort komen er vreemde geluiden vrij bij het sturen (vooral stilstaand), waarschijnlijk zijn slechte rubbers hier de oorzaak van. En de middendemper lijkt de brui erook aan te geven, stationar klinkt het net als een plofbak :/
En om het verhaal maar compleet te maken, start hij ook nog eens slecht. Dit voornamelijk bij een koude motor bij warm weer (zoals vandaag). Schok schok en na drie keer nog niet uit zichzelf te starten, met gas bij pakt ie hem in één keer op 8)7 LMM? (startmotor is vorig jaar vervangen)

Oh jah, nog maar even picje uit den oude doos :)

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar/images/DSC_0048.jpg
[edit]deze foto is mooier..

I browse with Vivaldi

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ephymerous schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:06:
Ik heb zojuist 40 minuten in de nieuwe MiTo 1.4 Turbo met 150pk mogen sturen. De MiTo wordt vandaag, morgen en overmorgen "gepresenteerd" bij de lokale Alfa Romeo dealer de Jong.

Uiterlijk zijn de meeste mensen het wel over eens, de eerste foto's vielen wat tegen en na het SS was eigenlijk iedereen het er bijna over eens. Een leuk karretje met een goed uiterlijk, enige minpuntje dat ik kan vinden... het mag van mij wel een tikje agressiever!

Interieur is ook prima, de 155 waar ik dagelijks in rijdt kan je qua afwerking absoluut niet vergelijken. En de nieuwe auto's waarin ik gereden heb vind ik zeker niet beter afgewerkt als de MiTo. Vervelend vind ik wel het feit dat de armsteun niet aan de stoel bevestigd zit en je deze apart moet instellen. Dit had ik in eerste instantie niet door, en zorgde voor enkele irritatie daar de armsteun te hoog stond.

Leuk feit voor mij is dat ik er met mijn 2 meter en precies 5 centimer perfect in kan zitten, de beenruimte is voorin meer dan voldoende. Achterin houd het niet over, maar daar koop je zo'n auto ook niet voor.

Het wel besproken DNA doet goed zijn werk. Ik heb een bochtig landweggetje driemaal afgereden, de all weather en normal stand kunnen mij niet echt bekoren, het rijd prima daar niet van, maar ik houd meer van sportief rijden. De Dynamic stand sluit dan ook veel beter aan bij mijn rijstijl, en Alfa Romeo, mijn complimenten! De MiTo stuurt en schakelt goed, ook korte bochten kan je met veel overtuiging nemen. Het Q2 systeem draagt hier natuurlijk ook aan bij! Wel denk ik dat de gemiddelde auto rijder de auto op 17" te hard vind.

[...]

Hij staat hier al zeker 3 weken bij de dealer. Misschien nog wel langer.

.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.