Inderdaad... zeer stoer setje velgen!
crosspostje van het 156-forum:
Mijn vorige Bella:
Ik heb hem toen weggedaan omdat ik toch een keer een V6 wilde en omdat hij ondertussen al 230.000 kilometer gelopen had. Het onderhoud viel nog wel mee, maar ik durfde de gok eigenlijk niet te wagen. Soms heb ik nog wel spijt dat ik haar heb laten gaan. De zekerheid van die auto beviel me wel goed. Zo af en toe had ze wat kuren, maar dat maakte het wel weer een avontuur.
Toen naar een zoektocht van een maandje of 2 de volgende V6 gezien op marktplaats.nl aangeboden door Nelson van der Pol.
Zo was hij toen ik hem kocht:
Ik dacht dat er eerst maar weinig aan moest gebeuren, maar al snel bleek ook deze Bella last te hebben van het Alfa virus waardoor er toch veel vervangen moest worden. Hier een overzichtje van het werk.
Omdat ik er perse een bodemplaat onder wilde hebben moesten er nieuwe bumpersteunen op. zoals jullie zien was dat er nodig:

Nadat ik de nieuwe bumpersteunen in de zinkspray had gezet en weer had gemonteerd waarna ik er tectyl op heb gedaan:

Nieuwe b-stijl stickers:

Toen ik het wiel eraf had zag ik een klein stukje roest. Om dat te behandelen heb ik de wielkast bekleding eens losgehaald en daar kwam en groot gat tevoorschijn :!nooooo Ik heb het gat wat groter gemaakt zodat ik het kon repareren:

helaas loopt hier de brandstofleiding langs en ook zat er tectyl en kit aan de binnenkant van de koker. Dit heb ik er allemaal uit gehaald, maar ik durfde het nog niet aan om alles te gaan lassen. In plaats daarvan heb ik een tweetal plaatjes gemaakt. Het eerste plaatje was de opstaande rand van de wielkast dat aan de bodemplaat zit.

Zoals jullie zien heb ik dat eerst helemaal geschuurd en daarna heb ik er chassis kit (waar je praktisch een auto aan kunt ophangen zo sterk dat het is) tussen gedaan en vast gepopnageld aan de bestaande plaat. Alle randen etc weer afgewerkt met kit zodat er geen water en geen lucht meer bij kan.
Daarna ook de opstaande plaat van de wielkast gemaakt en die daar weer tegenaan gemaakt op dezelfde manier. Alle nieuwe stukken plaat met primer behandeld en daarna tectyl met bitumen erop zodat het niet weer gaat roesten en niet beschadigd raakt:
Vanaf daar verder gekrabt naar achteren om de rest van de roest op te zoeken:

Dit hele stuk geschuurd en behandeld met primer en tectyl + bitumen. Dat blijft nog jaren goed Amen
toen ook nog de nodige uiterlijke upgrades gedaan zoals GTA koplampen en de Novitec alu deurpinnen:
Zo. Toen was het tijd om naar Kristof te rijden om de wagen te laten polijsten. Zoals op de eerste foto te zien is, was het net een matzwarte auto Nono
toen Kristof er klaar mee was:

Net een spiegel!
Toen was het nog tijd voor wat performance upgrades. Eerst wet de distributieriem gewisseld in Doetinchem bij de Alfa Dealer. Klusje van 6-7 uur en ik werd in een mooie 156 GTA naar de stad gebracht.
Na een hele dag poolen weer terug gelopen en was er precies toen zij hem klaar hadden. Nog even een rondje om de auto gemaakt en ik zag dat de remmen wel vervangen moesten worden. Ook zag ik dat mijn einddemper lek was en dat de luchtaanzuigbuis gescheurd was. De aanzuigbuis hebben zij nog even voor mij gelijmd. zij wezen mij er nog even op dat er een stabilisatorstangetje aan de rechter achterkant teveel speling had en dat ook die vervangen moest worden.
Toen bij het bedrijf remschijven en remblokken besteld voor een schappelijke prijs en 2 dagen later waren de schijven klaar en ging ik ze ophalen. De verkeerde remblokken geleverd zoals op de foto te zien is:

De remblokken kon ik wisselen en daarom gingen vandaag de remmen erop.
De stabilisatorstang was nog een klote ding om te vervangen omdat de imbusbouten helemaal verroest waren. Maar uiteindelijk is het gelukt.
Ook nog een volledige grote beurt gegeven en toen was het toch wel tijd voor wat foto's:
Ondertussen heb ik dus het volgende allemaal vervangen etc:
- GTA koplampen
- Bumpersteunen
- Aluminium bodemplaat
- Novitec aluminium deurpinnen
- Raamrubbers
- Deurstijlstickers
- Embleem
- Schijven voor
- Schijven achter
- Remblokken voor
- Remblokken achter
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Motorolie
- Versnellingsbakolie
- Stabilisatorstang rechtsachter
- Polijsten
- Distributieriem vervangen
Wat ik nu nog moet doen:
- Injectieleidingen schuren en goud spuiten
- Kleppendeksel mooi maken
- Nieuwe aanzuigbuis
en dan is het helemaal klaar! :thumbsup: Notworthy party
Owja, dan is het geld allang op natuurlijk en daarom koop ik nog geen nieuwe velgen. Als de banden op zijn is het tijd voor de velgen
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."