Ow, wat brandt dat geld toch in mijn zak
Ik heb mijn V6 nu een aantal weken en ik geniet er elke dag weer van. Nu heb ik vorige week de distributieriem laten vervangen en daar zag ik dat mijn aanzuigbuis in de bocht gescheurd was. Ze hebben het zolang dicht gelijmd, maar zo blijft dat natuurlijk niet goed gaan.
Nu liep ik een beetje te kijken naar oplossingen. Ook omdat de standaard luchtfilterbox alle bouten doorgedraaid heeft, zat ik aan een heel ander systeem te denken.
Dus, Madeno website erbij gepakt en de prijs voor een lucht inlaatsysteem van hen "Madeno Air Intake System" voor een V6 kost 292 euro. Zit hier dan ook een andere luchtfilterbox aan, of niet, want ik vind eigenlijk alleen die buis ook al heel mooi en als dat het enige is met het filter wat vervangen, wordt, vind ik het wel heel duur.
Toen even verder gekeken. Nu is die V6 van mij al getuned door Madeno, maar ik vraag me af of hij ook grotere inlaatbuizen heeft gekregen. Is er een manier waarop ik dit kan zien?
Daarnaast is mijn uitlaat lek en leek het me wel leuk om die Madeno uitlaat eronder te hangen. Maar dan wel vanaf de middendemper vervangen. Dus middenpijp, katvervanger en einddemper. Een spruitstuk is wel erg aan de prijs, dus dat laat ik links liggen.
Als klap op de vuurpijl wil ik dan ook wat andere remmen plaatsen. Zat te denken aan een set Ferodo DS2500 rondom met Brembo/Zimmermann/etc/etc schijven geperforeerd en geventileerd. Achter ook, alleen niet geventileerd.
Schijven en blokken moeten sowieso. Dan ben ik met een paar honderd euro wel klaar mee. Alleen ik weet niet of de rest ook zo'n goede investering is. Sowieso is een auto geen goede investering, maar ik wil het eigenlijk allemaal piekfijn in orde hebben. Vandaar dat ik van het weekend eens langs de buren ga lopen om te vragen of ik mijn kleppendeksels niet kan laten zandstralen zodat ik ze daarna mooi rood kan maken
Offerte aanvraag voor de remmen net de deur uitgedaan.
Voor: Brembo Sport geperforeerd en geventileerd 284x22mm
Achter: Brembo Sport geperforeerd 251x10mm
Blokken: Ferodo DS2500 rondom
Leidingen: RVS remleidingen
Het zal mij benieuwen
[
Voor 6% gewijzigd door
k0ewl op 30-07-2008 14:56
]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."