Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 28] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wimpie007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:46:
Hebben jullie met je Alfa's ook dat je olie moet tanken en benzine moet peilen?

:+
Haha :Z

Ken een hoop duitsers die aanzienlijk meer drinken. Zowel kwa olie als benzine.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:24:
[...]

De cilinder is een beetje uitgelubberd. :+

2.4JTD pre-facelift dus ;)
De pre facelift 2.4 is vooral heel zwaar en niet bijzonder snel. Dus de 10v.

[ Voor 33% gewijzigd door AkroBatik op 18-07-2008 19:55 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:39:
[...]

Nee een afgeragde pauper golf is leuk :X

snel zat 10.5 sec op de 100 top van 205 prima toch.

Maarja hij word nu uitgelezen zowizo dynamo en start motor zijn defect + nieuwe distibutie riem not happy :'(
ach, het kan nog altijd erger ;)

600e voor laten repareren van mn navigatie plus 1300e voor nwe banden + velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hmmm....

Het lijstje wordt maar groter...
- Rond de 2 ton de versnellingsbak
- Kurkaslagers
- Uitgelubberde cylinders

Alles voor het Alfisti gevoel ;)

En houd nu eens op met happen :D het enige dat wat mij verbaasd, is dat een versnellingsbak bij/rond/na de 2ton op mogen zijn

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:57:
Hmmm....

Het lijstje wordt maar groter...
- Rond de 2 ton de versnellingsbak
- Kurkaslagers
- Uitgelubberde cylinders

Alles voor het Alfisti gevoel ;)

En houd nu eens op met happen :D het enige dat wat mij verbaasd, is dat een versnellingsbak bij/rond/na de 2ton op mogen zijn
Als volvo rijder moet je toch boven een topic als dit staan?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
AkroBatik: Jij zou toch beter moeten weten...
Dat ik na 6 AR's geen Alfa meer rijd, wil niet zeggen dat ik ze niet leuk vindt ;)
Wel heb ik gezegd, dat ik in principe niet zo snel meer een AR aan zal schaffen. Eén hele specifieke AR uitgezonderd. Daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt. Dat is de 166 van Stefan.

En moet je omdat je iets rijdt, ergens boven staan (of onder wat mijn part)?
Het gaat om de fun die je van je auto / merk hebt. Echter, als er dan met vooroordelen gegooid gaat worden, kan je ze wel terug verwachten. Daar moet je wel sportief in zijn.

En ja, ik mag af en toe graag eens even stangen. Ik blijf het bijzonder vinden, dat het "normaal" gevonden wordt dat een bak het bij 2 ton op mag geven. Ongeacht of het gaat om een auto die sportief bereden wordt of niet. Als constructeur heb je daar in mijn ogen rekening mee te houden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

1.9 Jtd's lopen anders nog wel op een tank benzine gemixed met wat restjes diesel...... mijn pa kan er over meepraten. :P
Ritje Breda - Helmond, met flink doorstampen om hem aan de praat te houden, no problem. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
Soulfly schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 07:03:
Je hebt je eigen vraag dus beantwoord. Je hebt het dus niet eerst geprobeerd.
De slag die de stang maakt voor de bak en in de bak zit nogal wat verschil in. Ik kan niet op de term komen (net wakker) en veel duidelijker kan ik 't ook niet uitleggen. Hoe dan ook, door in sommige gevallen de stang miniem bij te stellen, kan dat het verschil maken tussen wel een versnelling (goed)pakken of b.v. een uberhaupt niet eens vindbare versnelling.
En wat moet ik daar in godsnaam aan proberen? Ze een beetje buigen? Die stangen zitten goed, of ze zitten het niet. Die auto kwam prima in de 2, en vloog er dan uit. Tuurlijk controleren wij de stangen, heb je ze wel eens in handen gehad? Dat buigt echt niet zo een milimeter hoor.
Dat zeg ik ook niet, het gaat mij puur om jouw reactie: "ik ben er niet van verbaasd als een bak er met 2 ton mee ophoud".
Het aardige is overigens dat je zelf de Audi van die vriend van je, wel gebruikt voor je 2 ton maatstaaf. Dat terwijl een defecte versnellingsbak bij een Audi weinig voorkomt.
Ik noem het alleen als voorbeeld, het komt vaker voor en niet alleen bij AR en daardoor sta ik er niet van te kijken... :z
Soulfly schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:57:
En houd nu eens op met happen :D
Wat verwacht je in een Alfa Romeo topic?
Soulfly schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:10:
En ja, ik mag af en toe graag eens even stangen. Ik blijf het bijzonder vinden, dat het "normaal" gevonden wordt dat een bak het bij 2 ton op mag geven. Ongeacht of het gaat om een auto die sportief bereden wordt of niet. Als constructeur heb je daar in mijn ogen rekening mee te houden.
Waar in dit topic wordt er gezegd dat ik, of uberhaupt wie dan ook hier, het normaal vind dat de bak na 2 ton kapot gaat? Ik sta er alleen niet van te kijken omdat het vaker gebeurt...

[ Voor 43% gewijzigd door ephymerous op 19-07-2008 01:23 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alfisti schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:54:
[...]
kssst! Gaat eens buiten spelen met je dames-auto :P
Volg nou eens je gevoel en koop een echte Fiat :+
ephymerous schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:17:
Ik noem het alleen als voorbeeld, het komt vaker voor en niet alleen bij AR en daardoor sta ik er niet van te kijken... :z
Nee, lekker veel vertrouwen krijg je op deze manier in het merk..
Imho als je er niet meer van staat te kijken vind je het dus al normaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

is het eindelijk weekend wordt je alsnog wakker om half 9 :( :(

maar jongens, kennen jullie het fenomeen loudlink al?? dit is een klein mp3 speler aq kastje wat je ICE voor de gek houd en zich voordoet als een cd-wisselaar. hiermee is het dus mogelijk om via een sd-kaartje mp3 af te spelen in de auto, met een max van 10x99 tracks

ik heb hem eergister besteld, zodra ik hem binnen heb zal ik mn bevindingen hier plaatsen. dit leek me veel handiger in gebruik als zon icelink plus ipod. ik heb trouwens de versie met AUX ingang gekocht

www.loudlink.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
zometeen TD halen *O*

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Soulfly schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:13:
[...]
Je zal alle leeftijden vinden in Volvo's gelijk aan Alfa Romeo in dat opzicht.
Ouwe lullen heb je al vanaf een jaar of 20 hoor.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:49:
Een Alfa 1.6 als eerste auto, ga dat niet dood vervelen? Ik heb in een 1.9 en een 2.5JTD gereden, en echt vlot vond ik ze niet. Al eerste auto wil ik iets lekker pittig, zodat je een beetje kunt spelen. :)
Je mist anders weinig t.o.v. de 1.8.

[ Voor 26% gewijzigd door GA!S op 19-07-2008 10:19 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
GA!S schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:18:
Je mist anders weinig t.o.v. de 1.8.
Mwah, ik denk dat de 1.6 net onderbemeten is. De 1.8 scheelt maar 10-15 pk met de 2.0 die opzich wel lekker doorrijdt. Maar dat verschil is zelfs met een andere uitlaat, katvervanger, en ECU mod wel te overbruggen.

Ik heb gister van 's middags 1 tot 's avonds 7 erover gedaan om een grote beurt uit te voeren... WTF, dat is echt lang! WAt het probleem was: de luchtfilterbox kon niet open omdat alle moeren die erop zaten vastgeroest waren aan de bouten die in het plastic zijn gegoten. Dat begon dus lekker mee te draaien allemaal en dan is het gewoon afgelopen. Dingen eraf gezaagd en de bout uitgeboord. Toen er maar een plaatje onder gedaan met een nieuwe bout en toen met een zelfgemaakte houder de deksel nog vaster gekregen als orgineel. Dus ook dat weer opgelost.Toen olie vervangen. Echt niet dat je bij dat olie filter kunt komen met je klauwen zonder de stuurbekrachtgingsleidingen te verplaatsen. en ik moest hem los en vast maken met een hamer en een schroevendraaier, omdat de tang die ik ervoor heb er niet bij kon. Toen dat ook allemaal was gelukt heb ik me ontvermd over de versnellingsbak en differentieel olie. Daar zit dus een peilstokje in die eruit moet. Moest tussen de uitlaat en een paar andere leidingen door om mijn arm open te halen en met 1 hand dat peilstokje eruit te frummelen. Toen er van boven een slangetje in laten glijden die je weer van de onderkant er goed in moet drukken. En het enige wat je kunt bewegen zijn je vettige vingers, dus dat gaat allemaal niet makkelijk. Heb wel het idee dat het geholpen heeft, want hij schakelt net wat vloeiender. En als laatste klus het interieurfilter. Dat was met 2 minuten klaar ;)

Vandaag staat een stukje roest op de planning alsmede remklauwen schilderen denk ik. Anders even navragen wat pakkingen kosten voor de kleppendeksels en de inlaatbuisjes, zodat ik dat allemaal mooi kan maken. Heeft er iemand ervaring met het eraf halen van de injectie leidingen? Die hebben namelijk ook een beurt nodig. Nu kan ik ze wel schuren enz terwijl ze er nog opzitten, maar dat is niet helemaal de bedoeling omdat je er dan niet aan de onderkant bij kan.

Argh, sorry voor het lange verhaal, maar moest weer even. Alle nieuwe zut die ik gekocht had zit nu in ieder geval gemonteerd en het enige wat ik kan zeggen is O+ :9~

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

k0ewl schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:20:
[...]

Mwah, ik denk dat de 1.6 net onderbemeten is. De 1.8 scheelt maar 10-15 pk met de 2.0 die opzich wel lekker doorrijdt. Maar dat verschil is zelfs met een andere uitlaat, katvervanger, en ECU mod wel te overbruggen.
Op papier lijkt het weinig verschil te maken, maar de 2.0 heeft een compleet ander karakter dan de 1.8 (1747cc, theoretisch dus een 1.7) en de 1.6.
Van de 4 cylinder benzinemotoren is de 2.0 met afstand de beste keuze, daarna zou een 1.6 met 2.0 nokkenassen mijn voorkeur hebben. De 1.6 is merkbaar zuiniger dan de 1.8 en alleen richting topsnelheid ga je het verschil in PK's merken. Ga er maar eens mee rijden dan zul je zien dat die 1.6 absoluut niet (meer of minder) onderbemeten is ten opzichte van de 1.8.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij garage me 156 laten uitlezen niks technisch mis, maar heeft een nieuwe dynamo en start motor nodig :(

2.0 nokkeas blijkt veel uit te maken ja, lucht filter heeft ook beetje invloed maar sqadra chip is ook leuk naatuurlijk, maar het gaat me eerst om de luxe voor ik dat soort dingen in me hoofd ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik blijf het zeggen, een 1.8 maakt gehakt van een 1.6.
En een 1.8 met korte luchtaanzuiging en k&n filter en squadra chip loopt zelfs harder als een standaard 2.0.

Squadra tuning noemt het 1.8 blok ook het beste en meest optimaal afgestelde 16v blok.
Is ook niet voor niks dat je alleen met een 1.6 en 2.0 vermogens winst kunt behalen met andere nokkenassen, en bij de 1.8 niet. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ephymerous: op het moment dat je ergens niet meer van op kijkt, is iets normaal geworden.

voor wat betreft de schakelstangen. jouw Alfa's hebben 1 lange stang zo van jouw schakelstang (het stuk dat je beet pakt) tot in de bak? Je zal de eerste zijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk is een 1.8 sneller heeft 150cc meer en nog wat andere dingen. 1.6 is wel weer zuinigere aangezien je alfa al niet rijd voor het zuinige :P en ik ben er super blij mee! Dikke auto en heb me rijbewijs nog niet eens gehaald net 18 geworden. Was ook buite kansje deze wagen 1.6 uit eind 97 met 109.000 op de teller nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ach hoeveel pk je ook hebt je wilt altijd sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aan te raden die orginele selina olie te gebruiken of maakt het niks uit zolang het maar de goede dichtheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

KhaZ

Alfa Romeo

Ik denk dat de verschillende merken van 10W60 bijna identiek zijn en dat je ze enigszins kunt mengen, klopt dit?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:49:
Een Alfa 1.6 als eerste auto, ga dat niet dood vervelen? Ik heb in een 1.9 en een 2.5JTD gereden, en echt vlot vond ik ze niet. Al eerste auto wil ik iets lekker pittig, zodat je een beetje kunt spelen. :)
een JTD lijkt niet snel als je erin rijdt, dat issie wel. Stuk sneller als een TDI die wel snel lijkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

net de 156 weer opgehaald! :)

Nieuwe koppeling en andere bak dus .. helemaal toppie weer! *O*

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik ben me net weerk kapotgeschrokken. Dacht eerst een klein gaatje aan de binnenkant van de wielkast. Heb alle kit weggekrabt enz en kom er nu achter dat het toch wel een stuk van 25 centimeter is wat er opnieuw in moet. Jammer genoeg loopt het net langs de brandstofleiding en het is allemaal dubbelwandig met kit ertussen. Lassen is dus niet echt een optie. Daarom heb ik het hele gat netjes gemaakt met de plaatschaar en vijl en alle roest eraf geschuurd. Daar heb ik een plaatje op gepopnageld en met kit afgewerkt. Morgen de opstaande rand eraan maken en dan aan de binnenkant goed tectyleren. Blijkbaar heeft hij schade gehad en ze hebben al die platen er zo maar opgezet ipv eerst te behandelen. Maargoed, ben blij dat ik er nu achter kom en niet wanneer het te laat is. Voor de zekerheid de andere kant ook nog even losgehaald, maar daar was alles keihard!

Zo, nu eerst een biertje! Ik heb foto's gemaakt, maar die kan ik vanavond laat pas uploaden. Jullie horen van mij!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soulfly schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:10:
AkroBatik: Jij zou toch beter moeten weten...
Dat ik na 6 AR's geen Alfa meer rijd, wil niet zeggen dat ik ze niet leuk vindt ;)
Wel heb ik gezegd, dat ik in principe niet zo snel meer een AR aan zal schaffen. Eén hele specifieke AR uitgezonderd. Daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt. Dat is de 166 van Stefan.
Ik had ook een smilie er bij moeten zetten ;)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Alfa_146 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 08:14:
Nee, lekker veel vertrouwen krijg je op deze manier in het merk..
Imho als je er niet meer van staat te kijken vind je het dus al normaal geworden.
Soulfly schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:52:
ephymerous: op het moment dat je ergens niet meer van op kijkt, is iets normaal geworden.

voor wat betreft de schakelstangen. jouw Alfa's hebben 1 lange stang zo van jouw schakelstang (het stuk dat je beet pakt) tot in de bak? Je zal de eerste zijn.
Zucht, het doelloos discussiëren over hoe je woorden van een ander tot je eigen standpunt kunt draaien is ook al doorgedrongen tot in het AR topic :X

Daarbij kan ik talloze voorbeelden noemen van zaken waarvan de vele mensen niet opkijken, maar toch alles behalve normaal vinden.

In een wereld waar alles zwart/wit is, zit er geen grijs gebied tussen ergens niet van opkijken en iets normaal vinden. Jij kijkt er toch ook niet van op dat er iemand tegen een boom rijdt? Dat gebeurt vaker, maar normaal vind je het ook niet... snap je wat ik bedoel?

Mijn V6 heeft er 2, en de 16v had er 3. En zolang er geen speling op de aansluitingen naar die "gaffel" op de bak zit hoef je er echt niets aan te buigen hoor. Hoe moeten die dingen krom gaan? Bij mij bewegen ze vrij en een steenmarter onder de kap krijgt die dingen niet krom hoor :X

Hoe vaak heb je ze in handen gehad? Of hoe vaak heb jij ze gebogen met als resultaat dat de bak weer goed functioneerde?
ing._Buttje schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:06:
net de 156 weer opgehaald! :)

Nieuwe koppeling en andere bak dus .. helemaal toppie weer! *O*
Hardstikke fijn! Weer lekker rijden! :9

[ Voor 57% gewijzigd door ephymerous op 20-07-2008 16:00 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ephymerous schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:40:
Zucht, het doelloos discussiëren over hoe je woorden van een ander tot je eigen standpunt kunt draaien is ook al doorgedrongen tot in het AR topic :X
Er wordt niets verdraaid, de letterlijke betekenis van, wordt gebruikt.
Daarbij kan ik talloze voorbeelden noemen van zaken waarvan de vele mensen niet opkijken, maar toch alles behalve normaal vinden.

In een wereld waar alles zwart/wit is, zit er geen grijs gebied tussen ergens niet van opkijken en iets normaal vinden. Jij kijkt er toch ook niet van op dat er iemand tegen een boom rijdt? Dat gebeurt vaker, maar normaal vind je het ook niet... snap je wat ik bedoel?
Ik begrijp weldegelijk wat jij bedoelt, maar toch blijft het antwoord; Nee.
Mijn V6 heeft er 2, en de 16v had er 3. En zolang er geen speling op de aansluitingen naar die "gaffel" op de bak zit hoef je er echt niets aan te buigen hoor. Hoe moeten die dingen krom gaan? Bij mij bewegen ze vrij en een steenmarter onder de kap krijgt die dingen niet krom hoor :X
En jij kan ook niet bepalen in welke hoek de stang de gaffel bereikt?
Wellicht zit het bij de 155 iets anders dan de andere bakken die ik door mijn vingers heb zien gaan de afgelopen jaren.
Hoe vaak heb je ze in handen gehad? Of hoe vaak heb jij ze gebogen met als resultaat dat de bak weer goed functioneerde?
Over woorden in de mond leggen gesproken. Waar heb jij mij iets zien zeggen over buigen? Ik heb het gehad over afstellen.

En hoevaak ik een dergelijke handeling heb uitgevoerd? Vaker dan er vingers aan jouw handen zitten.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Soulfly schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:13:
[...]

Er wordt niets verdraaid, de letterlijke betekenis van, wordt gebruikt.
Onzin, ik gebruik nergens Normaal, of iets in die strekking...
Ik begrijp weldegelijk wat jij bedoelt, maar toch blijft het antwoord; Nee.
Jammer... zul je het zwaar hebben in het dagelijks leven, alles zwart/wit opvatten en dan je stelling met man en macht verdedigen :')
En jij kan ook niet bepalen in welke hoek de stang de gaffel bereikt?
Wellicht zit het bij de 155 iets anders dan de andere bakken die ik door mijn vingers heb zien gaan de afgelopen jaren.
Nope, en dat zit het zelfde bij de GTV916, de 155 8v, 16v, en 12v, en dat zijn toch motoren die in verscheidene types terugkomen. Onder andere in de 156 van Klaas, waar het primair over gaat.
Over woorden in de mond leggen gesproken. Waar heb jij mij iets zien zeggen over buigen? Ik heb het gehad over afstellen.

En hoevaak ik een dergelijke handeling heb uitgevoerd? Vaker dan er vingers aan jouw handen zitten.
Hoe wil je die meuk anders afstellen? De schakelstangen zitten vast zoals je vast zitten. Dat wil zeggen, geen stel mogelijkheden...

Door je doorgaande tegengas hier omtrent heb ik mijn ervaringen gecontroleerd bij een bekende van me, werkzaam bij Madeno. Die bevestigd datgene dat ik zeg. Ik maak hier geen woorden meer vuil aan.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Af, koest, in je mand.

Afbeeldingslocatie: http://www.cuoresportivo.ch/e107_plugins/autogallery/Gallery/Alfa%20Romeo's/Alfa%20Romeo%20Motoren/spiderv6-blau-motor2.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ephymerous schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:55:Ik maak hier geen woorden meer vuil aan.
Dat jij je slechts beperkt tot één merk, is geen beperking die je mij kan toeschrijven. Als gevolg daarvan is het mogelijk dat ik systemen door elkaar haal. Een stelmogelijkheid in de schakelstangen is bij vele merken niets vreemd. Juist door o.a. vervorming door de jaren heen (lees: enthousiast gebruik) tegen te gaan. Dus voor wat de 155/6 I stand corrected. No hard feelings.

Voor wat betreft de door jou gemeende zwart/wit kijken van mij.
Beter zwart/wit dan oranje voor rood aan zien.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Oranje ?
Het EK is toch allang voorbij ? :+
Of doel je op de 155 die toen Oranje is gespoten ?

Ik had ook ooit eens een multi-rosso;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project/spuiten/8.jpg

En bij rode Alfa's kijk ik er niet meer van op dat ze verkleuren. (lees: ik vind het normaal dat ze verkleuren want dat doen alle rode Alfa's..)

Maar na het spuiten was ze wel weer rosso originale;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/project/spuiten/46.jpg

Een beetje goede spuiter weet wel wat Rosso voor kleurcode heeft 8)

@GA!S: Weinig origineel meer aan die Spider, wel gaaf dat wel! Vooral die kleur (GTA) vind ik erg gaaf. De V6 is natuurlijk een juweeltje :)

[ Voor 11% gewijzigd door -Sander- op 20-07-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Soulfly schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:15:
Dat jij je slechts beperkt tot één merk, is geen beperking die je mij kan toeschrijven. Als gevolg daarvan is het mogelijk dat ik systemen door elkaar haal. Een stelmogelijkheid in de schakelstangen is bij vele merken niets vreemd. Juist door o.a. vervorming door de jaren heen (lees: enthousiast gebruik) tegen te gaan. Dus voor wat de 155/6 I stand corrected. No hard feelings.
Fijn, het is geen beperking. We hadden het over AR 16v motoren. Wist ik het niet, had ik me wel stil gehouden, ik ben tenslotte geen monteur en moet het van voornamelijk zelf opgedane ervaringen hebben aan de had van fora/werkplaatshandboeken.
Voor wat betreft de door jou gemeende zwart/wit kijken van mij.
Beter zwart/wit dan oranje voor rood aan zien.
Uiteraard verkies jij zwart/wit... dat kan jij zonder vergaande moeite en enige vorm van persoonlijke beoordeling cq. opvatting/interpretatie uit elkaar houden :z

Hoe lang wil je nog doorgaan?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

En nou kappen met dit welles - nietes onzin gedoe. Wanneer iemand er na 6 alfa's erachter komt dat het niets voor hem is, dan is dat zijn zaak. Zoals het gezegde zegt: een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
Ik moet zeggen, mijn eerste 400 km met een alfa bevielen uitstekend, wat een heerlijk ding. 2 minpuntjes, de radio kraakt wat (slecht ontvangst) en dat stemmetje van het navigatie-systeem is veel te zacht en ik kan nergens vinden hoe je dat volume wat omhoog krikt.
En ik wil natuurlijk ook te boek staan als GoT-lid + AR: Chubbchubb in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa \[Dee..."

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Check startpost :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Chubbchubb schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:52:
En nou kappen met dit welles - nietes onzin gedoe. Wanneer iemand er na 6 alfa's erachter komt dat het niets voor hem is, dan is dat zijn zaak. Zoals het gezegde zegt: een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
Ik moet zeggen, mijn eerste 400 km met een alfa bevielen uitstekend, wat een heerlijk ding. 2 minpuntjes, de radio kraakt wat (slecht ontvangst) en dat stemmetje van het navigatie-systeem is veel te zacht en ik kan nergens vinden hoe je dat volume wat omhoog krikt.
En ik wil natuurlijk ook te boek staan als GoT-lid + AR: Chubbchubb in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa \[Dee..."
Kom jij ook uit Helmond? :P
Stiphout heb ik nog gewoont namelijk, en tegenwoordig zit ik in het centrum van helliemond. :+
Nette 147 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Specht schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:54:
[...]

Kom jij ook uit Helmond? :P
Stiphout heb ik nog gewoont namelijk, en tegenwoordig zit ik in het centrum van helliemond. :+
Nette 147 btw.
Nope: origine = Diepenbeek (Belgie). 17 jaar -> studeren in Delft. Afgestudeerd in 2006 en naar Eindhoven verhuist. Vorige week in Stiphout een karretje gevonden,

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ephymerous schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:43:
Fijn, het is geen beperking. We hadden het over AR 16v motoren. Wist ik het niet, had ik me wel stil gehouden, ik ben tenslotte geen monteur en moet het van voornamelijk zelf opgedane ervaringen hebben aan de had van fora/werkplaatshandboeken.
Nee, we hadden het over versnellingsbakken.
Van het verhaal van Klaas (of beter gezegd, het probleem van Klaas) zijn we op de 2e versnelling van de ex van je broertje gekomen.
Uiteraard verkies jij zwart/wit... dat kan jij zonder vergaande moeite en enige vorm van persoonlijke beoordeling cq. opvatting/interpretatie uit elkaar houden :z
Jammer dat je het punt gemist hebt.

@Chubbchubb: Dit heeft niets te maken met of Alfa Romeo wel of niet iets voor iemand is.
Dit is slechts een wat uit de hand gelopen discussie over schakelstangen en de onmogelijkheid bij de 155 / 146(?) / GTV916 deze fatsoenlijk te stellen.

Maar vooruit... Om het topic nog even eer aan te doen :)
Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/eurocarblog/alfa-romeo-mito-02/Alfa_Romeo_MiTo_04.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Harry op 20-07-2008 22:50 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Chubbchubb schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:52:
En nou kappen met dit welles - nietes onzin gedoe.
ik ben het allang afgeleerd ;)
Ik moet zeggen, mijn eerste 400 km met een alfa bevielen uitstekend, wat een heerlijk ding.
feli! d:)b

De 156 rijdt nu na tijden ook eindelijk weer zoals een Alfa écht rijden moet .. gewoon strak en snel. En geen rare rammels of andere vage geluiden .. kan nu weer écht gaan genieten O+

btw, nu 2 weken in de 145 van mijn moeder rondgereden, maar zo'n 156 is wel even wat anders .. de 145 rijdt prima, heerlijke motor en schakelt prima, maar 't is toch wel een flinke stap naar de 156 _o_
Met name het onderstel, het sturen, dit stuurt als een kart, strak en direct 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-07-2008 23:02 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ing._Buttje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:01:
[...]

ik ben het allang afgeleerd ;)

[...]

feli! d:)b

De 156 rijdt nu na tijden ook eindelijk weer zoals een Alfa écht rijden moet .. gewoon strak en snel. En geen rare rammels of andere vage geluiden .. kan nu weer écht gaan genieten O+

btw, nu 2 weken in de 145 van mijn moeder rondgereden, maar zo'n 156 is wel even wat anders .. de 145 rijdt prima, heerlijke motor en schakelt prima, maar 't is toch wel een flinke stap naar de 156 _o_
Zonder rammels? Dat is geen alfa!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ing._Buttje schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:01:
Duidelijk niets gewent. Ik kan wel zeggen dat het direct stuurt en zoals een auto hoort te sturen, maar mijn Mini is meer een kart.

Ik ben vanavond weer een lesje wijzer geworden over Alfa 156-ers. Ze roesten ;) Met name de bodemplaat omdat ze vanaf fabriek uit de afwateringsgaten te dicht doen en daardoor blijft er water instaan en roest hij een beetje. Dan de rand tussen dorpel en bodemplaat is ook aan de kant van de bodemplaat zo goed als niet van roesten te weerhouden. Blijkbaar heeft mijn Alfa een verkeerde krik gezien, want er zit een deuk in de onderkant van de auto. Alle roest nu weggeschuurd en morgenvroeg even naar de schilder om wat primer te halen. Dan morgenavond de tectiel en bitumen erop waarna ik meteen de skirts weer monteer. Dan naar Eindhoven rijden zodat ik dinsdagochtend in Belgie de auto kan laten poetsen. Dan woensdag weer in Eindhoven en donderdag wordt in Doetinchem de distributiewissel gedaan. Dan vrijdag weer thuis en dan de linkerkant behandelen tegen roest. Als het even mee zit heb ik dan in totaal 1 dag echte vakantie gehad :p Maargoed, dan is mijn Bella wel een echte Bella! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

k0ewl schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:06:
[...]

Duidelijk niets gewent. Ik kan wel zeggen dat het direct stuurt en zoals een auto hoort te sturen, maar mijn Mini is meer een kart.
een échte mini dan zeker hé? Ja, da's wel het toppunt idd :P

Nee, maar om even het verschil aan te geven als je van een 145 in een 156 stapt (met sportonderstel en fatsoenlijke banden (Dunlop SP9000)). Dat gaat wel even anders de hoek om. Het reageert vooral directer en de carrosserie helt een stuk minder.

edit:
Neemt niet weg dat ik toch ook weer positief verrast werd door de 145. Hij rijdt gewoon hartstikke lekker, de 1.6 TS 16v is een vlotte motor (205km/u op de teller als het moet) en heeft een lekkere bak waarmee je lekker schakellui rijden kunt. 1-3-5 gaat prima @3500 rpm, maar ook in de bebouwde kom, 1-2-4 is goed te doen. Dit lukt beter dan met de 156, dies zwaarder en trekt onderin minder (maar is ook stiller e.d. dus je merkt het niet zo goed). Nee, als je als instapper voorheen een 33 koos om eens wat te proberen, zou je nu zondermeer goed voor de 145 kunnen kiezen. Leuk model voor weinig. d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-07-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zo, net terug van de poetser. Ik kan maar 1 ding zeggen over hem, wat een vakman! Hij heeft zijn spullen goed voor elkaar en weet precies wat hij doet. Hij is vanaf vanochtend 10 uur tot 17:30 zo'n beetje non-stop bezig geweest en het resultaat mag er ook zijn. Het is gewoon een spiegel waar hij eerst meer matzwart was. Sommige diepe krassen gingen er helaas niet meer uit, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb ook nog wat foto's van de roest die ik tegen kwam.
Afbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/th_Afbeelding054.jpgAfbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/th_Afbeelding056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/th_Afbeelding057.jpgAfbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6/th_Afbeelding063.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20polished/th_PICT2883.jpgAfbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20polished/th_PICT2884.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20polished/th_PICT2913.jpgAfbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20polished/th_PICT2914.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20polished/th_PICT2908.jpgAfbeeldingslocatie: http://s109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20polished/th_PICT2915.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door k0ewl op 22-07-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/75_Cabi003.jpg

:D

[ Voor 53% gewijzigd door GA!S op 23-07-2008 15:45 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Sorry, maar je mag dit attachment niet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

link fixed

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Mito GTA over de Ring zien gaan.
Als je dan ook een Focus RS (de nieuwe) hoort en ziet gaan is dat toch wel een teleurstelling, we stonden bij de Steilstrecke curve te kijken en de Focus gaat daar 20km/u harder doorheen en klinkt 100x beter. Denk dat die wel hele goede kans gaat maken om de beste FWD ooit te gaan worden.
Ook nog Michael Schumacher in een 430 Scuderia gespot en een of andere gecamoufleerde Ferrari, denk dat dat een California Coupé voor moest stellen.
Jenna heeft wat filmpjes gemaakt (1.5Gig :X), dus ik zal af en toe wel eens wat linkjes posten als er wat online staat. :)

Mito:
http://www.youtube.com/watch?v=UdXboHKUQsQ
Driftende R8, toch ook wel leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=fcD0Us76gUo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:15:
Als je dan ook een Focus RS (de nieuwe) hoort en ziet gaan is dat toch wel een teleurstelling, we stonden bij de Steilstrecke curve te kijken en de Focus gaat daar 20km/u harder doorheen en klinkt 100x beter. Denk dat die wel hele goede kans gaat maken om de beste FWD ooit te gaan worden.
Ook nog Michael Schumacher in een 430 Scuderia gespot en een of andere gecamoufleerde Ferrari, denk dat dat een California Coupé voor moest stellen.
Jenna heeft wat filmpjes gemaakt (1.5Gig :X), dus ik zal af en toe wel eens wat linkjes posten als er wat online staat. :)

Mito:
Die Ford is ook een stuk duurder, reken maar op een vanafprijs van 45.000 euro.
De MiTo zal toch wel een stuk goedkoper zijn, van het geld wat je overhoud kun je dan genoeg andere leuke dingen doen. :+
En bovendien, die ford is _lelijk_, mijn bezopen bovenbuurman ontwerpt nog mooiere auto's dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Afgezien van de prijs word er toch getest op de Ring? Dan zullen ze die conclusie zelf ook wel trekken ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Laatst online: 11-09 13:26

Mito:
Waar uit concludeer je dat het om de GTA gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Velgen, spoilers, kleur? Geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Trouwens zijn er nog alfisten, of ex-alfisten hier, die zich hebben ingeschreven voor het SS? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid vooral en het feit dat ze hem testten t.o.v. de nieuwe Subaru Impreza.
Die zilvergrijze weet ik overigens niet of dat een GTA was, maar er reed ook een zwarte met camouflage die ik eigenlijk bedoelde, maar die staat dan weer niet op film voor zover ik weet.
Hoe dan ook, de nieuwe Focus RS wordt gaaf. ;)
Zou me niet eens verbazen als die een rondje Ring in de buurt van de 8 minuten gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Laatst online: 11-09 13:26
Lijkt me dat het eerder of een mule is voor de 1.8T of een van de in de zomer 2009 te lanceren benzine motoren was.

Mede omdat de GTA pas eind 2009 gelanceerd wordt en ik in de traditie van de GTA verwacht dat het een totaal anders beestje is als de orginele MiTo.

Vind trouwens de vergelijking onzinning:
B-klasse vs C-Classe(vergelijk dan de MiTo met de Fiesta of de toekomstige 149 GTA)
1.8T 230pk vs 2.5T 300pk

Leuke karretje hoor die Focus RS, maar wordt toch liever zelf gezien in een Alfa Romeo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:03:
Trouwens zijn er nog alfisten, of ex-alfisten hier, die zich hebben ingeschreven voor het SS? :)
Niet ingeschreven, maar ik ben zeker van de partij (met een beetje geluk op beide dagen) Kan ik meteen mijn nieuwe D80 incl 300mm lens uitproberen :P

Ik denk dat ik ook Zondag 10 augustus richting zoetermeer ga, voor de alfa-meeting, vanuit 145/146 Club. Aantal zit nu rond de 150man, volgens mij wordt dat best gezellig :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:03:
Ik twijfel nog steeds...
Wil graag weer over het circuit boenderen, maar heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in het blok, en ook geen zin om risico's te lopen dat ik hem weer kapotrijd... en als ik zelf de baan niet opga dan vind ik het niet de moeite waard om ervoor op en neer te rijden vanuit het zuiden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mijn 156 gaat iig niet de baan op dit jaar. 'k Weet ook nog niet of ik er überhaupt bij zal zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

rlkz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:11:
[...]

Niet ingeschreven, maar ik ben zeker van de partij (met een beetje geluk op beide dagen) Kan ik meteen mijn nieuwe D80 incl 300mm lens uitproberen :P

Ik denk dat ik ook Zondag 10 augustus richting zoetermeer ga, voor de alfa-meeting, vanuit 145/146 Club. Aantal zit nu rond de 150man, volgens mij wordt dat best gezellig :)
Owja, dat is hier in zmeer :P Ik ben er alleen niet :( Waar wordt het gehouden? Silverdome dus. Niet al te grote plek dus. (de lus zou leuker zijn)
J0YR1D3R schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 21:49:
[...]

Hm, waar is dat ergens? Die dag nog niets te doen en ik vind auto's kijken en plaatjes schieten altijd leuk.
klik

[ Voor 25% gewijzigd door AkroBatik op 25-07-2008 21:50 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Hm, waar is dat ergens? Die dag nog niets te doen en ik vind auto's kijken en plaatjes schieten altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specht schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Ik twijfel nog steeds...
Wil graag weer over het circuit boenderen, maar heb eigenlijk totaal geen vertrouwen in het blok, en ook geen zin om risico's te lopen dat ik hem weer kapotrijd... en als ik zelf de baan niet opga dan vind ik het niet de moeite waard om ervoor op en neer te rijden vanuit het zuiden. :S
Als ik ga zoek ik nog een bijrijder, anders slijten mijn banden zo onregelmatig. :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Specht schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Ik twijfel nog steeds...
Gewoon doen, ik ga kijken hoe nieuwe motor presteert tov de rest. Ben er ergens beetje bang voor :X Maar we zullen wel zien, een forse upgrade twijfel ik sowieso steeds meer over ;)
[...]

Nice! Moet nog steeds een fatsoenlijke lens bij m'n 400D kopen :P Maaruh, schiet maar wat fijne plaatjes van de 155 dan ;)

Zoetermeer wilde ik naar toe, maarjah, dan zit ik nog in Turkije... ook geen straf 8)

[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 26-07-2008 00:01 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:00:
Nice! Moet nog steeds een fatsoenlijke lens bij m'n 400D kopen :P Maaruh, schiet maar wat fijne plaatjes van de 155 dan ;)

Zoetermeer wilde ik naar toe, maarjah, dan zit ik nog in Turkije... ook geen straf 8)
Komt voormekaar, alhoewel schieten met een D80 itt D50 is weer andere koek. Ik heb in iedergeval nog genoeg oefentijd (vakantie) :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vandaag maar is wat nuttigs gedaan en een nieuw gespoten voorbumper gemonteerd en U spoiler laten monteren :)
Bumper viel nog tegen om te monteren, de bevestigingsbouten van de oude bumper op de bumpersteunen waren rot en moest ik beide wegslijpen met een dremel.
En een bumpersteun was zodanig rot dat ik er zelf een nieuw stuk metaal in heb moeten monteren voor de bevestigingsbout. :')
Uiteindelijk tussen de regen en onweersbuien door de bumper erop gezet, toen was het al te donker voor een mooie overzichtsfoto dus die komt nog wel een andere keer.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/3443/dsc08179fy4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/3426/dsc08180se7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4686/dsc08181io8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/4210/dsc08183le0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/4505/dsc08184wz7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Brr, begint weer te kriebelen. Alfetta 2.0 of een 90 2.0 V6 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van het weekend stil komen te staan in hoog water op de weg..
Water aangezogen, en waterlock..

Dus bella staat nu nog langs de weg in het dorp (stukje verder geduwt dan waar ik stil ben komen te staan) te wachten tot ik der af kom slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

euhm .. oeps :/

Dan moet er flink wat water hebben gestaan en moet je er ook wel even in hebben gestaan met draaiende motor..

Nah, het had hier in ons dorp ook gekund hoor. Onder 't viaduct hier onder de snelweg door stond ook zo'n 20cm water! We zijn maar even om gereden.

[ Voor 84% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:41:
Ik ben van het weekend stil komen te staan in hoog water op de weg..
Water aangezogen, en waterlock..

Dus bella staat nu nog langs de weg in het dorp (stukje verder geduwt dan waar ik stil ben komen te staan) te wachten tot ik der af kom slepen...
Ik las het op het forum ja.

Ben het wel met de mensen eens. Waarschijnlijk gewoon water geschept met je filter en heeft je motor het gewoon aangezogen. Vet balen en ik hoop voor je dat het verzekeringswerk wordt, want het kan wel eens best duur worden als hij waterslag maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Daarom rijd ik altijd langs grote plassen water ipv erdoor, en in geval van ondergelopen tunnels oid dan ga ik er echt niet doorheen.
Auto's zijn immers geen boten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ben express door vet grote plassen gereden, zo te horen heb ik geluk gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ow, wat brandt dat geld toch in mijn zak :(

Ik heb mijn V6 nu een aantal weken en ik geniet er elke dag weer van. Nu heb ik vorige week de distributieriem laten vervangen en daar zag ik dat mijn aanzuigbuis in de bocht gescheurd was. Ze hebben het zolang dicht gelijmd, maar zo blijft dat natuurlijk niet goed gaan.
Nu liep ik een beetje te kijken naar oplossingen. Ook omdat de standaard luchtfilterbox alle bouten doorgedraaid heeft, zat ik aan een heel ander systeem te denken.

Dus, Madeno website erbij gepakt en de prijs voor een lucht inlaatsysteem van hen "Madeno Air Intake System" voor een V6 kost 292 euro. Zit hier dan ook een andere luchtfilterbox aan, of niet, want ik vind eigenlijk alleen die buis ook al heel mooi en als dat het enige is met het filter wat vervangen, wordt, vind ik het wel heel duur.

Toen even verder gekeken. Nu is die V6 van mij al getuned door Madeno, maar ik vraag me af of hij ook grotere inlaatbuizen heeft gekregen. Is er een manier waarop ik dit kan zien?

Daarnaast is mijn uitlaat lek en leek het me wel leuk om die Madeno uitlaat eronder te hangen. Maar dan wel vanaf de middendemper vervangen. Dus middenpijp, katvervanger en einddemper. Een spruitstuk is wel erg aan de prijs, dus dat laat ik links liggen.

Als klap op de vuurpijl wil ik dan ook wat andere remmen plaatsen. Zat te denken aan een set Ferodo DS2500 rondom met Brembo/Zimmermann/etc/etc schijven geperforeerd en geventileerd. Achter ook, alleen niet geventileerd.

Schijven en blokken moeten sowieso. Dan ben ik met een paar honderd euro wel klaar mee. Alleen ik weet niet of de rest ook zo'n goede investering is. Sowieso is een auto geen goede investering, maar ik wil het eigenlijk allemaal piekfijn in orde hebben. Vandaar dat ik van het weekend eens langs de buren ga lopen om te vragen of ik mijn kleppendeksels niet kan laten zandstralen zodat ik ze daarna mooi rood kan maken :9~

Offerte aanvraag voor de remmen net de deur uitgedaan.
Voor: Brembo Sport geperforeerd en geventileerd 284x22mm
Achter: Brembo Sport geperforeerd 251x10mm
Blokken: Ferodo DS2500 rondom
Leidingen: RVS remleidingen

Het zal mij benieuwen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door k0ewl op 30-07-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zou Brembo max schijven halen bij Alfisti, zijn ze best goedkoop eigenlijk...
Blokken ben ik zelf nog niet helemaal over uit, maar ik denk ook Federo DS2500 als ik ze voor een leuke prijs kan krijgen, laat maar even weten wat jij moest betalen :P

Verder mag ik ook aardig wat gaan uitgeven ...

Beurt
Bovenste draagarmen
Novitec N8 18' velgen
Remblokken

Handig dat mijn pinpas is ingeslikt en ik na 3 weken nog geen nieuwe heb (naja, ze sturen hem naar je huis, waar je hem alleen persoonlijk mag ontvangen, heel handig als je er nooit bent :X) anyway dan had ik die velgen iig al kunnen bestellen

[ Voor 95% gewijzigd door Rev! op 30-07-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
wtf..

sta ik vanmiddag in de pauze van mijn werk relaxed buiten een sigaretje te roken, rijdt er opeens een rode 8C Competizione voorbij met een slakkengangetje.. :o _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

blijkt dat een of andere dealer in Ede er 1 had staan. mijn werkdag was weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rev! schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:19:
Verder mag ik ook aardig wat gaan uitgeven ...

Beurt
Remblokken
Dit kun je ook prima zelf doen natuurlijk.

De remblokken kosten voor de voorkant 112 euro per setje. Dit is alleen de voorkant. Achter komen gewoon orginele remblokken op.

Totale kosten remmenupgrade zijn 450 euro zonder remleidingen. De remleidingen van Goodridge kosten 80 euro voor de totale set. Maargoed, dan heb je je remmen ook goed voor elkaar >:)

Wat staat er dan als volgende op mijn lijstje? Nog niet helemaal over uit, maar er moet genoeg gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:48

Alfisti

So macht Reisen Spaß

G-PHREAK schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:58:

blijkt dat een of andere dealer in Ede er 1 had staan. mijn werkdag was weer goed :D
Das Douwe Heida ;)

tevens een korte mededeling dat ik een andere Alfa gekocht heb

:$ :$ :$ :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Alfisti schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:09:
[...]

Das Douwe Heida ;)

tevens een korte mededeling dat ik een andere Alfa gekocht heb

:$ :$ :$ :$
Wat? Wat voor een andere Alfa? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
k0ewl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:59:
[...]

Dit kun je ook prima zelf doen natuurlijk.

De remblokken kosten voor de voorkant 112 euro per setje. Dit is alleen de voorkant. Achter komen gewoon orginele remblokken op.

Totale kosten remmenupgrade zijn 450 euro zonder remleidingen. De remleidingen van Goodridge kosten 80 euro voor de totale set. Maargoed, dan heb je je remmen ook goed voor elkaar >:)

Wat staat er dan als volgende op mijn lijstje? Nog niet helemaal over uit, maar er moet genoeg gebeuren.
Waar haal jij die blokken voor 112 euro dan?
Alles behalve de beurt doe ik ook zelf hoor (naja met hulp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rev! schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:41:
[...]

Waar haal jij die blokken voor 112 euro dan?
Alles behalve de beurt doe ik ook zelf hoor (naja met hulp)
De beurt kun je toch makkelijk zelf doen? Stelt niets voor. Oliefilter, beetje olie, luchtfilter, brandstoffilter in jouw geval, interieurfilter. Dan check je even de versnellingsbakolie. Dan even de speling op je draagarmen checken, remmen checken en de dempers en veren even checken. Dan ben je er gewoon. Met mijn V6 was ik wel even druk doordat mijn luchtfilterhuis helemaal dicht geroest was en mijn oliefilter er alleen met speciaalgereedschap af kan terwijl je de leidingen van je stuurbekrachtiging moet verbuigen :S

www.remschijf.nl :X

[ Voor 48% gewijzigd door k0ewl op 31-07-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

k0ewl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Wat? Wat voor een andere Alfa? O+
weer een 155 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Schiet eens op met die pics dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GTV/GTV-49.jpg

Sportwagons zijn voor mietjes.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik moet zeggen dat me dat heel erg meevalt. De beenruimte voorin de 156 is echt huge. Dat zal bij de GTV dan wel niet anders zijn. Daardoor kan je de stoel verder naar voren doen en je kind gewoon achterin pleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Vind de beenruimte voorin een Alfa156 nou niet echt overbemeten ofzo? :X (zelfs vrij klein voor een sedan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Bij deze ook een aantal foto's van mijn Bella. (pas in mijn bezit sinds 14-6 , maar nu reeds 7000 km gereden 8) )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IOlmRP069aD0hpG6AMtivlp0/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NDLqUQvjCZm82DT96yN9Vl8n/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z39lGfyrrMEbaK0fOXqYUbyy/thumb.jpg

Foto's zijn gemaakt in Oostenrijk op 2800m hoogte.

Overigens een 147 1.6 T-spark Distinctive met 17" velgen, :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kortfragje op 02-08-2008 02:23 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rev! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:38:
Vind de beenruimte voorin een Alfa156 nou niet echt overbemeten ofzo? :X (zelfs vrij klein voor een sedan)
Nou, vandaag in een prius gezeten. kon niet eens het dashboard kastje opendoen :X

Owja, nog even mijn spulletjes die ik vandaag heb opgehaald voor de remmen upgrade:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20brake%20upgrade/PICT2929.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Alfa%20V6%20brake%20upgrade/PICT2934.jpg

Morgen nog even naar de schilder voor wat Hammerite en dan gaan ze er op! Misschien meteen mijn klauwen schilderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

piiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepppppppppppppppppp

Ben niet zo te spreken over mijn Ferodo blokken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:50:
piiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepppppppppppppppppp

Ben niet zo te spreken over mijn Ferodo blokken.
Heb ook ferodo ds2500 blokken en die van mij piepen maar zelden.
Misschien heeft het te maken met inremmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Goed, mijn Alfa staat vanaf nu een week stil. Ze hebben de verkeerde blokken geleverd. Dit zijn de blokken voor 156 1.6, 1.8 en 1.9JTD vanaf 97, maar dus niet voor mijn klauwen. Klote zooi. Het blijft wel zitten, maar ze zijn echt net iets anders. De bevestiging van het buitenste blok is anders namelijk. Dus van de week in de Mini naar Eindhoven en daar eerst de blokken omruilen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specht schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:46:
[...]

Heb ook ferodo ds2500 blokken en die van mij piepen maar zelden.
Misschien heeft het te maken met inremmen?
Ze piepen bij normaal tot rustig rijden en filerijden. Als de blokken niet goed op temperatuur worden gehouden dus. Maar om in de stad en in de file nou als een idioot op een rood licht aan te rijden om net voor de streep vol op de rem te stampen zie ik niet zo zitten. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://shop.alfisti.net/images/product_images/popup_images/3191_2.jpg
net besteld
x4, in 18'' (de velgen he :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ej Rev!, heb je die 17" Selespeeds nog? Heb wel interesse eigenlijk om een keer te kijken hoe het staat!
Wel toeval dat je net boven me post, had het bericht al de hele dag op mijn scherm staan, maar nog niet op post kunnen drukken door meetings :p

Maaruh, Novitec N8 :9~ :9~

PS: nog remblokjes nodig? Kan ik zo voor je meenemen natuurlijk?

[ Voor 55% gewijzigd door k0ewl op 04-08-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Die Selespeeds heb ik nog daar rijd ik nu op, die BBS velgen ook kan bijna elke dag andere velgen straks :+

Ja mag altijd langs komen om ze te passen, of ik ze weg doe ben ik nog helemaal over uit...
Heb net Federo DS2500 blokken besteld, zaakje hier in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rev! schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:04:
Die Selespeeds heb ik nog daar rijd ik nu op, die BBS velgen ook kan bijna elke dag andere velgen straks :+

Ja mag altijd langs komen om ze te passen, of ik ze weg doe ben ik nog helemaal over uit...
Heb net Federo DS2500 blokken besteld, zaakje hier in de buurt :)
Morgenavond mag ik mijn blokken omwisselen en hoef niet iets bij te betalen ofzo. Dus Ferodo's voor 112 euro :D
Ondertussen wissel ik een schijf en blokken in ongeveer 20 minuten per wiel :+

Over keertje langskomen hebben we het op MSN wel over. Ik ga namelijk binnenkort nog naar Zwolle en dan is het toch redelijk in de buurt. Waarschijnlijk het weekend van de 18e.

Blijf GT's en N8-en het mooist vinden, maar denk dat mijn auto dan helemaal sjonnie eruit ziet, en dat wil ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door k0ewl op 04-08-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hoezo Sjonnie? Gewoon Sportief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Rev! schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:46:
Hoezo Sjonnie? Gewoon Sportief....
Ja oke, het zit niet vol met spoilers, maar stel je even voor. Mijn auto is zo laag dat de garagekrik er niet onder past en als hij de brug op moet, moet hij bij een aantal bruggen eerst aan de achterkant opgekrikt worden :X
Zo laag is hij niet, maar door de sideskirts kan er niets bij onder.
Daarnaast is hij pikzwart, GTA koplampen, V6 en dikke uitlaat die nog wel redelijk netjes klinkt. Ik denk dat die selespeeds hij heel goed staan en dat hij er weer wat netter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Goh lijkt mijn auto wel.... oh w8 :+

Die Selespeeds staan zeker netjes, vind ze alleen niet dik genoeg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Alleen jammer dat die van jou niet brult als een V6 24V-er :p

Nee, maar ik heb een redelijk nette baan en als ik ergens naartoe rijd moet niet iedereen denken: Goh wat een aso dat je zo'n auto rijdt. Nu zeggen mijn huidige velgen dat wel (ook dat ik goedkoop ben trouwens) en daarom wil ik er wel vanaf. Lelijke OZ Racing apparaten van 16"...

Nee, selespeeds eerst niet mooi gevonden, maar toen ik je foto van laatst zag ben ik van mening veranderd. Lekker zakelijke velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zijn zeker Zakelijke en stijlvolle velgen... echt Alfa velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hmm minder :/

Nu is mijn uitlaat ineens weer lek. Net bij het flexibele stuk ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/FlexPech/flex09.jpg

.. en natuurlijk zitten daar nou net mijn 2 katalysatoren aan vast dus vervangen door nieuw is ook geen (betaalbare) optie. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/156/FlexPech/flex01.jpg

Dus eigenlijk moet dat oude flexibele stuk er tussenuit en dan een andere er tussenin .. maar hij is ook niet rond, maar ovaal. Nog wat lastiger aan te komen ook :/

Suggesties? Katvervanger o.i.d. ?

't gaat dus om een fase 3, 1.8 16v TS

Afmetingen van het flexibele stuk zijn 65x42x192mm

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-08-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Klaas > geen idee welke fase en of er verschil enzo in zit maar deze is een 1.8 aan het slopen: http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php?topic=49119.0
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.